معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت سوم

معرفی-تمام-مردان-و-زنان-عنكبوتی-–-قسمت-سوم

سایت spidey.ir تعداد بیشتری از مردان و زنان عنکبوتی از دنیاها و زمان های مختلف را معرفی میکند ...

مقدمه: ایده چند جهانی (مالتی ورس) و ملاقات با نسخه های مختلف و متفاوت از ابرقهرمانان محبوب خودمان در جهان های موازی بسیار جذاب است. در حقیقت دنیای مارول دنیاهای زیادی دارد كه به آنها اصطلاحا Earth ("زمین" یا دنیا") گفته میشود. دنیای های مارول هر كدام یك شماره دارند تا از یكدیگر مجزا شوند. دنیای اصلی مارول كه ما با آن آشنا هستیم و اغلب فیلم ها، انیمیشن ها و ... مرد عنكبوتی بر اساس آن است  به عنوان Earth 616 شناخته میشود. و اسپایدرمن هم خوشبختانه تا دلتون بخواد دارای نسخه های موازی و باحال است که در این سلسله مقالات براتون معرفی میشوند. همچنین آرشیو این مقالات شامل قسمت های بعدی یا قبلی را میتوانید در لینک زیر جستجو کنید:

معرفی مردان و زنان عنکبوتی در جهان های موازی مارول

 

85- مردعنکبوتی آدم خوار (Cannibal Spider-Man)

مردعنکبوتی آدم خوار (Cannibal Spider-Man)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 1 از کمیک "عالم مارول علیه پانیشر" (آگوست 2010)

در کمیک 4 قسمتی Marvel Universe Vs. The Punisher، مردعنکبوتی دنیای شماره 11080 مبتلا به یکی از مرگبارترین ویروس های دنیای مارول و در نتیجه به یک آدم خوار تبدیل شد! او با بی رحمی تمام راینو را در یک برنامه زنده تلویزیونی خورد و نوعی عفونت همه گیر ایجاد کرد که کل دنیا را در برگرفت. او به "بیمار صفر" (Patient Zero) در دنیای خودش تبدیل شد و کنترل بخشی از بقایای برجای مانده از نیویورک را به دست گرفت (بیمار صفر به نخستین انسان بیماری گفته می‌شود که به بیماری ویروسی یا میکروبی آلوده می‌شود. اهمیت شناسایی بیمار صفر در این است که می‌تواند اطلاعات سودمندی دربارهٔ شیوه، مکان، و دلیل انتقال عامل بیماری‌زا به انسان در اختیار بگذارد). او «فرانک کسل» (پانیشر) که مبتلا نشده بود را اجیر کرد تا مری جین را که باردار بود را نجات بده (در واقع باهاش به نوعی توافق دست یافت). پانیشر در این داستان حمام خون به راه انداخت و عالم و آدم که مبتلا شده بودند را نابود کرد تا مری جین را نجات دهد ولی در نهایت خود مردعنکبوتی را نیز با شلیک گلوله ای به وسط سرش به قتل رساند! این داستان رو میتونید اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

 

86- رِک رَپ (Rek-Rap)

- رِک رَپ (Rek-Rap)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 17 از سری ششم کمیک های "مردعنکبوتی شگفت انگیز" (ژانویه 2023)

در رویداد مهیج "دارک وب" که در اینجا ترجمه شده است، دیدیم که «رک رپ» یکی از دیوهای لاغر و کوچک اندام عالم برزخ بود که تحت تاثیر رفتار قهرمانانه پیتر پارکر قرار گرفت (پیتر آن موقع به طور موقتی به برزخ منتقل شده بود). بنابراین یه لباس مردعنکبوتی پوشید و اسم خودش رو گذاشت «پارکر من» (Parker Man) و رفت سراغ بن رایلی (کزیم) و مادلین پرایور تا ازشون قدرت بگیره ولی اونا بهش گفتن به قهرمان نیاز ندارن. سپس یکی از دیوهای برزخ بهش قدرت داد و او به ترکیبی از مردعنکبوتی و ونوم تبدیل شد و اسم خودش را رک رپ گذاشت و به مردعنکبوتی کمک کرد تا با نسخه شش خبیث در برزخ (به نام "شش موذی") مبارزه کند. درسته که مردعنکبوتی گاهی اوقات از عبارات و شعارهای رک رپ به ستوه می آمد ولی از صداقت و شور و شوق او خوشش آمد و سعی کرد بهش نصحیت های لازم رو برای قهرمان شدن ارائه کنه. پس از اینکه کزیم شکست خورد و مادلین پرایور هم تاج و تخت برزخ را دوباره به دست آورد، رک رپ نیز به برزخ برگشت و ناپدید شد.

 

87- شادو اسپایدر (Shadow Spider)

لباس شادو اسپایدر (Shadow Spider)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 25 از سری دوم کمیک های "قهرمانان" (اکتبر 2018)

مایلز مورالز عضو تیم "قهرمانان" یا (Champions) بوده که اعضایش را قهرمانانی نوجوان مثل خودش تشکیل میدهند. یک بار هم تیمی های او به نام های نُوا و واسپ توسط «مَن ثینگ» تله پورت شدند و اعضای تیم هم تصمیم گرفتند از وسیله ای مرموز و جادویی به نام Siege Parallel به منظور یافتن دوستان گمشده خود استفاده کنند. البته بهشون اخطار داده شد که استفاده از دریچه های این وسیله میتونه باعث تغییرشون به نسخه های موازی ازشون بشه! همین طور هم شد و وقتی اعضای تیم "قهرمانان" وارد دریچه ایجاد شده توسط Siege Parallel شدند، به بُعدی به نام "دنیای عجیب" (Weirdworld) قدم نهادند و کاستوم و هویت شون نیز عوض شد. مایلز به شخصیتی به نام «شادو اسپایدر» تبدیل شد و لباسی شنل دار با طرح تار عنکبوت پیدا کرد که آدم رو یاد مبارز شنل پوش شهر گاتهام می انداخت!

 

88- اسپایدر کید (Spider-Kid)

استیل اسپایدر - عنکبوت پولادی

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 263 از کمیک "مردعنکبوتی شگفت انگیز" (آوریل 1985)

«اُلی اُسنیک» (Ollie Osnick) خیلی وقت پیش یعنی در سال 1982 در شماره 72 از کمیک Spectacular Spider-Man خلق شد. او نوجوانی چاق و با استعداد بود که عاشق دکتر اختاپوس بود! به همین دلیل با نبوغ خودش بازوهای مکانیکی ساخت و به خودش لقب Kid Ock داد. او دست به کار خلافی زد و اسپایدرمن با دکتر اختاپوس اشتباهش گرفت و وقتی فهمید که فقط یک پسر نوجوان است وی را به خانه اش برگرداند. از این به بعد اُلی عاشق و شیفته ی مردعنکبوتی شد و بازوهایش را به شکل پاهای عنکبوت درآورد و یک لباس مردعنکبوتی هالووینی هم بر تن کرد و اسمش رو گذاشت «اسپایدر کید» (Spider-Kid) و سعی کرد دستیار اسپایدرمن بشه و حتی با مرد قورباغه ای (Frog Man) و وزغ (Toad) یکی تیم ابرقهرمانی تشکیل داد به نام "وصله های ناجور" (The Misfits)! ولی دست آخر فهمید که به درد این کارا نمیخوره و تصمیم گرفت یک بچه ی عادی باشه. البته بعدها اتفاقاتی برایش افتاد و با لقب «استیل اسپایدر» شناخته شد که توصیه میشه برای آشنایی باهاش این مقاله را بخوانید.

 

89- اسپایدر بوی (Spider-Boy)

اسپایدر بوی (Spider-Boy)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 7 از سری چهارم کمیک های Spider-Man (آوریل 2023)

شاید تنها دستیار واقعی مردعنکبوتی کسی نباشه جز «پسر عنکبوتی» یا «اسپایدر بوی» که در شماره ی آخر رویداد "پایان دنیای عنکبوتی" خلق شد و هیچ کسی او را به یاد نداره! در شماره های انتهایی این داستان دیدیم که چطور در تمام این مدت این سیلک بوده که عنکبوتی برگزیده بوده و با شکست دادن شاثرا، مردعنکبوتی (پیتر پارکر) هم دوباره برگشت (بدست نوعی بُت یا مجسمه ی طلایی عنکبوتی متعلق به نام «نیث» که البته چند تا عنکبوتی دیگر رو هم برگردوند). اما ناگهان یک عنکبوتی دیگر هم زنده شد به نام «بِیلی بریگز» (Bailey Briggs) ملقب به پسر عنکبوتی که هیچ کس او را به یاد نیاورد ولی خودش اصرار داشت که بگه مدتها دستیار اسپایدرمن بوده و حتی یک جانفشانی برای پیتر هم کرده که احتمالا باعث شده از حافظه دیگران پاک شود. نکته قابل ذکر درباره توانایی هایی او این است که وقتی اولین بار او را دیدیم فاقد وب شوتر بود و نمیتوانست تاراندازی کند یا در سطح شهر تارافکنی کند! برای آشنایی کامل با این شخصیت این مقاله را بخوانید.

 

90- مرد عنکبوتی دنیای شماره 1048

کمیک مردعنکبوتی ps4 - اینسامنیاک - اینسومنیاک

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 0 از کمیک رویداد "قیامت عنکبوتی" (سپتامبر 2018)

همانطور که در اینجا خبرش را دادیم، این همان مردعنکبوتی دنیای بازی های معرکه ی شرکت اینسامنیاک است که اولین بار در بازی Marvel's Spider-Man برای کنسول انحصاری سونی یعنی PS4 خلق شد، ولی در رویداد "قیامت عنکبوتی" وارد دنیای کمیک های مارول شد. این مردعنکبوتی دقیقا همان نسخه ای است که در بازی دیده بودیم (چند سالی بود با جرم و جنایت مبارزه میکرد، با مری جین بهم زده بود ولی دوباره با هم دوست شده بودند، عمو و زن عمویش را از دست داده بود و ...) و در این رویداد هم نقش زیادی داشت (شماره 0 این رویداد به این شخصیت اختصاص داشت که اینجا میتونید آن را با ترجمه فارسی بخونید). بنابراین نسخه باهوشی از مردعنکبوتیه چون اگه یادتون باشه گجت های بسیار جالبی در بازی ساخت. در هر حال شما میتونید در اینجا، اینجا و اینجا کمیک های این مردعنکبوتی را بخونید.

 

91- گوئن استیسی دنیای شماره 617 (زن عنکبوتی)

گوئن استیسی دنیای شماره 617 (زن عنکبوتی)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 29 از سری دوم کمیک های "اسپایدر گوئن" (فوریه 2018)

گوئن استیسی در این دنیا (دنیای شماره 617) تاریخچه ای مشابه با دنیای اصلی داشت (دوست دختر پیتر پارکر بود و پدرش رو از دست داد و اسپایدرمن رو مقصر مرگ پدرش میدونست و ...). تا اینکه یک روز شاهد باز شدن پورتالی در آسمان بود و با گوئن عنکبوتی از دنیای شماره 65 مواجه شد که بسیار خشمگین بود. گوئن دنیای 617 فهمید که گوئن عنکبوتی با نوعی موجود سیمبیوتی پیوند خورده و پدرش هم توسط دشمن اصلی اش (مت مورداک) به کما رفته و به همین دلیل اینقدر خشمگین بود. سپس بهش کمک کرد تا به آرامش برسه و به دنیای خودش (دنیای شماره 65) برگرده. بعدش فهمیدیم که گوئن دنیای 617 یک کارآگاه شده و به سیمبیوت ونوم دنیای خودش پیوند خورده و با تبدیل شدن به یک ابرقهرمان اسم خودش را «زن عنکبوتی» گذاشته. او بعدا تونست به دنیاهای موازی سفر کنه و به همراه دیگر نسخه های خودش "شورای زنان عنکبوتی" را تشکیل بده (این شورا و اعضایش تونستند از حضور در رویداد "دنیای عنکبوتی" اجتناب کنند).

 

92- اسپایدرزمن (Spiders-Man)

اسپایدرزمن (Spiders-Man)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 3 از کمیک رویداد "قیامت عنکبوتی" (نوامبر 2018)

در دنیای شماره 11580 پیتر پارکر یک دانشجوی متعهد و درس خوان در "هورایزون لابز" بود که با گوئن استیسی قرار میگذاشت. یکی از آزمایشاتی که در آنجا رویش کار میکردند مربوط به بمباران اجتماعی از عنکبوت ها با ذرات رادیواکتیو بود. متاسفانه شیشه محفظه این عنکبوت ها شکست و پیتر به داخل آن افتاد. او مُرد ولی خودآگاهی او در قالب ذهن کندویی این عنکبوت ها زنده ماند و با تبدیل شدن به موجودی شبیه به مردعنکبوتی،  نام خودش را نیز «اسپایدرزمن» (Spiders-Man) گذاشت و با افراد گرین گابلین دنیای خودش جنگید. و چون بدنش کاملا از عنکبوت ساخته شده بود میل به خوردن گوشت دیگران داشت! گوئن سعی کرد بهش کمک کنه ولی دست رد به سینه اش زد و گفت دیگه دیر شده چون دیگه یک هیولا شده! (خودتون میتونید در شماره 2 از کمیک "ارتش عنکبوتی" که اینجا ترجمه شده این داستان رو بخونید). او در رویداد "قیامت عنکبوتی" (اینجا ترجمه شده است) استخدام شد تا با خانواده مخوف «وارثان» مبارزه کند ولی با «نورمن آزبورن» دنیای شماره 44145 متحد شد (همونی که در آیتم بعدی معرفی میشه) و با نقشه اش همراهی کرد ولی وقتی نقشه شون ناکام ماند به دشمنی با «مردعنکبوتی برتر» پرداختند (شماره های 9 تا 12 "مردعنکبوتی برتر" را بخوانید که اینجا ترجمه شده اند). اینجا بود که دیدیم اسپایدرزمن کاملا خبیث شده و مردعنکبوتی برتر مجبور شد بار دیگر دکتر اختاپوس شود تا با او و نورمن روبرو شود. سپس در شماره 4 از کمیک پایان دنیای عنکبوتی که اینجا ترجمه شده او را بار دیگر در دنیای نورمن آزبورن عنکبوتی دیدیم که دستیارش شده بود و بدست افراد شاثرا کشته شد!

 

93- اسپایدر-نور-من (Spider-Nor-Man)

اسپایدر-نور-من (Spider-Nor-Man)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 4 از کمیک "لبه قیامت عنکبوتی" (سپتامبر 2018)

نورمن آزبورن در دنیای شماره 44145 مارول به قدرت های عنکبوتی دست یافت! (کمیکش اینجا ترجمه شده است) او صاحب شرکت آزکورپ بود و به دنبال قدرت بیشتر میگشت و از این رو با ساختنی نوعی «مکعب کیهانی» به دنبال سفرهای میان بُعدی بود. پیتر پارکر برای آزکورپ کار میکرد و وقتی متوجه نقشه های نورمن شد به دست او کشته شد. این باعث شد تا هری (که رفیق صمیمی پیتر بود) به دنبال گرفتن انتقام از پدرش بیفتد. پیتر قبل از مرگ برای هری یک لباس گابلین مانند به نام «کوبولد» ساخته بود که هری آن را به تن کرد و با پدرش جنگید ولی کشته شد. البته هری موفق شد که مکعب کیهانی نورمن را نابود کند ولی این نابودی منجر شد به اینکه نورمن از طریق "شبکه تار و پود هستی" به ابعاد و دنیاهای دیگر دسترسی پیدا کند. سپس این نورمن آزبورن استخدام شد تا در رویداد "قیامت عنکبوتی" در کنار دیگر مردان و زنان عنکبوتی با «وارثان» مبارزه کنند. نورمن عقیده داشت که وارثان را باید در دنیای اصلی مارول (شماره 616) اسیر کنند (حتی به قیمت نابودی این دنیا) تا نتوانند به دیگر دنیاها بروند و مدام با «اوتو اکتاویوس» که آن موقع بار دیگر در قالب مردعنکبوتی برتر فرو رفته بود بر سر رهبری دیگران درگیری داشت! همین باعث شد تا در نهایت او و متحدش (اسپایدرزمن) از گروه جدا شوند. او شبکه تار و پود هستی را نابود کرد تا وارثان را گیر بیندازند و قبلش یکی از تارهای آن را برداشت تا باهاش بتونه در مولتی ورس سفر کنه. او سپس به همراه اسپایدرزمن به مردعنکبوتی برتر از طریق عزیزانش حمله کردند. سرانجام اکتاویوس مجبور شد برای غلبه بر آنها با «مفیستو» معامله کرده و دوباره «دکتر اختاپوس» شود. نورمن را هم به دنیای خودش برگرداند. در شماره 4 از کمیک پایان دنیای عنکبوتی که اینجا ترجمه شده او را بار دیگر دیدیم که برای اینکه اطلاعات باارزشی را از افراد شاثرا دور نگه دارد، خودش را منفجر کرد و کشت!

 

94- مایلز مورالز دنیای شماره 20143

  لباس وارونه (Inverted Costume)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 3 از سری جدید کمیک بوک های "دنیای عنکبوتی" (نوامبر 2019)

مارول دنیاهای موازی زیادی دارد که اتفاقات و شخصیت های جالبی هم در آنها یافت میشوند. به طور مثال سال 1980 و در شماره 23 از سری اول کمیک های What If   شاهد دنیایی بودیم که در آن زن عمو می به چای پیتر پارکر توسط اون عنکبوت رادیو اکتیو گزیده شده بود! در این دنیا پیتر پارکر نهارش رو در اون روزی که در نمایشگاه علمی گزیده میشه یادش میره و زن عموی او با سرعت نهارش رو براش میبره تا بهش بده ولی در آنجا توسط اون عنکبوت معروف رادیو اکتیوی گزیده میشه و به قدرت های عنکبوتی دست پیدا میکنه! بعدش هم به یک قهرمان تبدیل میشه و بهش لقب «مادام عنکبوتی» (Spider-Ma’am) میدن! مادام عنکبوتی در برخی رویدادهای مرد عنکبوتی که پای دنیاهای موازی در آنها در میان است مثل «قیامت عنکبوتی» حضور داشته. و اما در شماره 2 از سری بعدی کمیک های "دنیای عنکبوتی" که اینجا ترجمه شده است شاهد بودیم که مایلز مورالز به دنیای مادام عنکبوتی میره تا بهش کمک کنه چون نسخه های پلید زن عمو می، عمو بن و پیتر پارکر بهش حمله کرده بودند (داستان جالبیه حتما بخونیدش). اینجا بود که مایلز مورالز با نسخه خبیثی از خودش روبرو میشه که لباس متفاوتی داشت که به "لباس وارونه" معروفه زیرا رنگ های آن وارونه شده بود و همچنین اون لوگوی عنکبوتی روی سینه اش حالت جمجمه داشت و یک سویت شرت کلاهدار خاکستری هم داشت!  او به نسخه های پلید زن عمو می، عمو بن و پیتر پارکر کمک میکرد ولی در نهایت آنها همگی شکست خوردند.

 

95- مایلز مورالز سامورایی (Samurai Miles Morales)

  لباس سامورایی (Samurai Costume)

اولین حضور در دنیای کمیک: سری دوم کمیک بوک های "دنیای عنکبوتی" (2019)

در همون سری بعدی کمیک های "دنیای عنکبوتی" که در مورد قبلی بهش اشاره شد، ما دیدیم که در شماره 1 و وقتی مایلز مورالز از شبکه تار و پود هستی عبور میکنه یک سری مردان و زنان عنکبوتی از دنیاها و ابعاد مختلف به چشم میخورند که یکی از آنها مایلز مورالزی بود که لباس سامورایی ها را برتن داشت! اطلاعاتی درباره این نسخه از مایلز مورالز موجود نیست چون در طول این سری به این نسخه اشاره نشد ولی واقعا لباس  و ظاهر باحالی داره!

 

96- اسکارلت اسپایدر در دنیای MC2

اسکارلت اسپایدر در دنیای MC2

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 45  از کمیک Spider-Girl (مارس 2002)

دنیای شماره 982 مارول که بیشتر با لقب MC2 شناخته میشود در واقع اولش با کمیک بوک های دختر عنکبوتی (Spider-Girl) که در اینجا معرفی شده است، شروع و پایه گذاری شد. در این دنیا فهمیدیم که فلیشیا هاردی با «فلش تامپسون» ازدواج کرده و صاحب دو فرزند به نام های فلسیتی و جین شد اما در نهایت کارشان به طلاق کشید. فلیشیا همچنین بازنشسته شده و هویت گربه سیاه را رها کرده و یک آژانس خصوصی کارآگاهی باز کرده است. لازم به ذکره که فلیشیا دخترش یعنی فلیسیتی هاردی را با آموزش های ژیمناستیک و هنرهای رزمی آشنا کرده بود. سالها بعد وقتی فلیشیا تصمیم گرفت دوباره ازدواج کند ، فلیسیتی خیلی ناراحت شد و با پوشیدن لباس قدیمی دختر عنکبوتی (که شبیه به لباس بن رایلی ملقب به اسکارلت اسپایدر بود) سعی کرد به دستیار دختر عنکبوتی تبدیل بشه!

 

97- اسپایدر – رِکس (Spider-Rex)

اسپایدر رکس - spider-rex

اولین حضور در دنیای کمیک: "لبه ی دنیای عنکبوتی" (2023)

این دایناسور عنکبوتی مربوط به دنیای شماره 66 مارول میشود و به «اسپایدر رِکس» (Spider-Rex) معروف است!!! اخیرا و در شماره 1 از سری جدید کمیک بوک های "لبه ی دنیای عنکبوتی" خلق شد که در اینجا ترجمه شده است. اسم واقعی اش «پِتِر پِتارکر» (Pter Ptarker) بود یک پتروداکتیل (دایناسور بالدار) بود که از سوی یک دایناسور تی رکس به نام «نورماسوروس آزبورنوس» مورد تعقیب قرار میگرفت ولی برخورد یک شهاب سنگ عنکبوتی باعث شد جای آنها عوض بشه! یعنی پتارکر بشه یک تی رکس و نورماسوروس هم یک پتروداکتیل! خلاصه اینکه پتر پتارکر با قدرت های جدیدش خوش بود و داشت با نورماسوروس مبارزه میکرد که با بی دقتی خودش باعث لِه شدن چند دایناسور بی گناه شد و این طوری بود که مسئولیت پذیری یاد گرفت!

 

98- مردعنکبوتی دنیای شماره 1298

مرد عنکبوتی universe x

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 6 از كمیك Mutant X (ژانویه 1999)

در دنیای شماره 1298 مارول (كه به دنیای Universe X هم معروف است)، شاهد پیتر پاركری بودیم كه 6 دست داشت و بهش میگفتند Man-Spider! جالب اینكه در این دنیا ، Man-Spider توانست گوئن استیسی را از دست گرین گابلین نجات دهد.

 

99- نیث (Neith)

نیث - عنکبوتی

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 2 از سری دوم کمیک های "لبه ی دنیای عنکبوتی" (2023)

پس از سالها مارول اخیرا در شماره 2 از کمیک "لبه دنیای عنکبوتی" (اینجا ترجمه شده) منشاء دنیای عنکبوتی و شبکه ی "تار و پود هستی/شبکه ی حیات و سرنوشت" را که همه ی عنکبوتی های جهان های موازی را به یکدیگر وصل میکند فاش کرد. در این کمیک ما همچنین برای نخستین بار اُریجین شخصیت خبیث «شاثرا» را نیز دیدیم. یعنی فهمیدیم که سرگذشت او برمیگردد به مکانی باستانی که اولین دنیای عنکبوتی در آن ایجاد شد (لوم وُرلد یا دنیای شماره 001 مارول). شاثرا فرزند خدایان «آشتور» و «گائیا» بود و خواهری به نام «نیث» داشت که میشه بهش لقب نخستین قهرمان دنیای عنکبوتی عالم را داد. سپس فهمیدیم که پدر و مادر شاثرا بهش ماموریت داده اند تا یک ساختار سلستیالی برای به تصویر کشیدن سرنوشت انسانیت خلق کنه. و او هم با الهام از لانه زنبورها چیزی به نام «کندوی هستی» ساخته (این عکس را ببینید). ولی نیث متوجه ایرادی در طرح او شد و خودش طرحی جدید و جایگزین براساس تار عنکبوت ساخت (عکسش اینجاست). و جالبه که آشتور و گائیا از طرح نیث بیشتر خوششان آمد و همین جا بود که شاثرا از خواهرش و طرح او کینه به دل گرفت و با عنکبوتی ها دشمن شد! در هر حال، در شماره ی آخر رویداد "پایان دنیای عنکبوتی" شاهد بودیم که چطور نوعی طلسم یا مجسمه ی متعلق به نیث باعث شد تا قهرمانان دنیای عنکبوتی که به خاطر اصابت خنجر توتمی از شبکه تار و پود هستی" محو شده بودند دوباره برگردند.

 

100- هفت تیر کش عنکبوتی (Web-Slinger)

کابوی عنکبوتی

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 9 از سری سوم کمیک های "مردعنکبوتی شگفت انگیز" (نوامبر 2014)

علاقمندان به کمیک های مردعنکبوتی میدونند که ایشون اولین بار در شماره 1 از کمیک "ارتش عنکبوتی" بود که به جزئیات این شخصیت اشاره شد که اینجا ترجمه شده. در رویداد دنیای عنکبوتی مایلز مورالز هم حضور داشت که اونم اینجا ترجمه شده است. اگه یادتون باشه اسمش هست «پاتریک اُهارا» (Patrick O'Hara) که در غرب وحشی زندگی میکرد که یک روز «مایکل موربیوس» اکسیری بهش میفروشه که میگه از یک کاهن سرخ پوست گرفته. بعد یک عنکبوت رادیواکتیو به این اکسیر آغشته میشه و پاتریک و اسبش «ویلو» رو نیش میزنه و تبدیل به قهرمانان عنکبوتی میشن!

 

101- نایت گوئن (Night-Gwen)

نایت برد - گوئن عنکبوتی

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 5 از کمیک Heroes Reborn (ژوئن 2021)

در رویداد "تولد مجدد قهرمانان" که در اینجا ترجمه شده است شاهد بودیم که تغییری در خط زمانی باعث به وجود آمدن دنیایی شده که در آن «اسکادران برتر» جایگزین انتقام جویان شده اند. در این دنیا گوئن استیسی به تشویق مادرش به روانپزشکی در تیمارستان "راون کرافت" تبدیل شده بود. گوئن پس از کشته شدن «فالکون» (که شبیه به کشته شدن گوئن استیسی به دست گرین گابلین در دنیای اصلی بود)، به دست «نایت هاک» تعلیم دید تا دستیارش شود به نام «نایت گوئن» که البته بیشتر با لقب «نایت برد» شناخته میشود (او در واقع ترکیبی بود از شخصیت های گوئن استیسی با بتگرل و رابین در دنیای دی سی!). او خیلی کوتاه با «فلش تامپسون» قرار گذاشت ولی حاضر نشد باهاش وارد رابطه بشه و به همین دلیل فلش دیوانه و به «شغال» دوم تبدیل شد! نایت برد در کمیک "دنیای گوئنی" هم حضور دارد (اینجا ترجمه شده است) و از سوی خبیثی به نام «فینال» استخدام شد تا نسخه های مختلف گوئن عنکبوتی را شکار کند. ضمنا توصیه میشه حتما شماره 5 از رویداد "تولد مجدد قهرمانان" را در اینجا و "اکشن مضاعف" را نیز در اینجا بخونید زیرا مربوط به شخصیت «نایت هاک» میشوند و نایت گوئن هم در آنها حضور دارند!

 

102- مایلز مورالز دنیای شماره 19529

  لباس داستان زندگی (Life Story Costume)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 6 از کمیک Spider-Man: Life Story (آگوست 2019)

"داستان زندگی" را میتوان بهترین داستان نوشته شده برای اسپایدرمن در سالهای اخیر دانست که خوشبختانه این کمیک هم با بهترین کیفیت در سایت ما ترجمه شده است (اینجا). داستان این کمیک در واقع دنیایی موازی به نام دنیای شماره 19529 مارول را نشان میدهد که در آن پیتر پارکر و شخصیت های داستان های او مثل دنیای واقعی عمر میکنند و پیر میشوند. ما مایلز مورالز این دنیا را در شماره آخر (شماره 6) دیدیم (البته دکتر اختاپوس وارد جسمش شده بود!). پیتر پارکر (که پیر شده بود) در این شماره با مایلز برای انجام ماموریتی به فضا میره و در نتیجه  نوع لباس مخصوص فضانوردی بر تن هر دوی آنهاست و لباس مایلز هم در نوع خودش بسیار جالب بود. در نهایت مایلز تونست کنترل خودش رو از دکتر اختاپوس پس بگیره و جانشین پیتر پارکر در این دنیا بشه.

 

103- مردعنکبوتی دنیای شماره 70134 (Poison)

لباس Posion

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 1 از کمیک What If? Spider-Man The Other (نوامبر 2006)

مرد عنكبوتی در دنيای شماره 70134 به طور كامل با سيمبيوت فضايي پيوند خورده بود. او همچنين جسد گوئن استيسی را از قبر خودش خارج و او را تبديل به موجودی كارنيج مانند كرد!

 

104- مردعنکبوتی دنیای شماره 9221

سایبورگ اسپایدرمن

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 4 از كمیك "پایان دنیای عنکبوتی" (ژانویه 2023)

این مردعنکبوتی به نام Spider-Biodroid شناخته میشود و شخصیتی به نام دکتر «اسکار مک دانل» بهش ارتقاهای سایبرنتیک داد و به یک مردعنکبوتی سایبورگ مانند تبدیل شد. در رویداد "پایان دنیای عنکبوتی" که اینجا ترجمه شده است دیدیم که توسط «شاثرا» آلوده شده و به ارتش زنبوری او پیوسته است. او به همراه اسپایدر – رکس به دنیای شماره 44145 فرستاده شدند تا مردعنکبوتی آن دنیا را استخدام کرده یا بکشند (همانطور که گفته شد مرد عنکبوتی دنیای شماره 44145، نورمن آزبورن است). اما در انفجاری کشته شد.

 

105- اسپایدرمن سیمبیوتیک (Symbiotic Spider-Man)

 اسپایدرمن سیمبیوتیک (Symbiotic Spider-Man)

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 4 از سری دوم کمیک های What If (ژوئن 1989)

همانطور که میدانید و در این مقاله گفته شده، سیمبیوت فضایی چیزی هستش که اولین بار در داستان Secret Wars به عنوان لباس سیاه فضایی بر تن اسپایدرمن دیده شد. سپس اسپایدرمن او را با خودش به کره زمین آورد و متوجه شد که باعث میشه افکار منفی پیدا کنه. بنابراین هر طوری بود از شرش خلاص شد (این سیمبیوت بعدش به خبرنگاری به نام «ادی براک» چسبید و به ونوم تبدیل شد). در هر حال، در شماره 4 از سری دوم کمیک های What If، دنیای دیگری را دیدیم که در آن  سیمبیوت فضایی  از پیتر پارکر جدا نشده و پیوند دائمی باهاش برقرار کرده (این دنیا را دنیای شماره 1089 مارول لقب داده اند). یعنی حتی تلاش های چهار شگفت انگیز و دکتر استرنج و ترکیبی از علم و جادو هم نتونست سیمبیوت را از پیتر جدا کنه. سپس سیمبیوت با هالک و ثور پیوند خورد و به موجود بسیار نیرومندی تبدیل گشت. پیتر هم پس از اینکه سمبیوت ازش جدا شد به شدت پیر و  فرتوت شد و در نهایت مرد.

 

106- بروس بنر دنیای شماره 200527

بروس بنر دنیای شماره 200527

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 1 از كمیك What…Huh? (آگوست 2005)

در این دنیا هالک توسط یک عنکبوت رادیواکتیو گزیده و به مردعنکبوتی تبدیل شد و جالبه که به آقای جیمسون عکس های مردعنکبوتی میفروخت (جیمسون او را یک تهدید لقب داده بود)! این نسخه از مردعنکبوتی در رویداد دنیای عنکبوتی و مبارزه با خاندان "وارثان" حضور داشته است.

 

107- گوئن استیسی دنیای شماره 72699 (گوئنورین)

گوئن استیسی دنیای شماره 72699 (گوئنورین)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 3 از کمیک Secret Wars: Battleworld (جولای 2015)

در شماره 3 از کمیک Secret Wars: BattleWorld که مربوط به رویداد "جنگ های مخفی" میشد، شاهد یک گوئن استیسی با قدرت های ولورین بودیم به نام «گوئنورین» (Gwenverine). در واقع، «موجو» (Mojo) نسخه های مختلفی از ولورین را جمع کرده بود تا با ولورینی صلح طلب به نام «ولورین راهب» (Monk Wolverine) مبارزه کنند که یکی از این ولورین ها، گوئنورین بود. جالبه بدونید ولورین راهب از Earth-15093 می آمد. او تونسته بود خشم و خشونت درونی خودش را کاملا کنترل کنه و علیرغم همه فشارها حاضر نشد با نسخه های مختلف خودش بجنگه! (این عکس را ببینید).

 

108- وِب من (Web-Man) از دنیای شماره 57780

- وِب من (Web-Man) از دنیای شماره 57780

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 25 از کمیک Spider Super Stories (می 1977)

در دنیای شماره 57780، دکتر دووم با استفاده از ماشین "دوقلو ساز" (Twin Machine) خودش یک نسخه خبیث از مردعنکبوتی ساخت که ویژگی های معکوس مردعنکبوتی را با خود داشت! دووم نامش را Web-Man گذاشت و بهش دستور داد مردعنکبوتی را دستگیر کند. مردعنکبوتی اما تونست اونو شکست بده چون برخلاف مردعنکبوتی، بسیار احمق بود! در نتیجه او دست خالی نزد دکتر دووم برگشت. دکتر دووم تصمیم گرفت یک کپی دیگر بسازد ولی مردعنکبوتی دستگاهش را خراب و او را دستگیر کرد.

 

109- مایلز مورالز: پایان (The End)

شهردار مایلز مورالز

اولین حضور در دنیای کمیک: Miles Morales: The End (ژانویه 2020)

سری کمیک های The End تک قسمتی هستند و مارول هر از گاهی آنها را برای شخصیت های محبوب خودش منتشر میکنه و در آنها شاهد آینده ای احتمالی که نشان میدهد چه بر سر قهرمانان مارول می آید و چگونه عمرشان به پایان خواهد رسید! در کمیک "مایلز مورالز: پایان" هم با نحوه به پایان رسیدن عمر مایلز مورالز آشنا میشوید! خوشبختانه سایت ما این کمیک رو اینجا براتون ترجمه کرده است (واقعا دم سایت spidey.ir گرم!). این کمیک یک داستان آخرالزمانی باحال داره که در آن مایلز تبدیل به شهردار شهر شده و از آخرین بازماندگان نیویورک محافظت میکنه (شماره ی این دنیا، 13153 هستش). بیشتر از این توضیح نمیدم تا اسپویل نشید. لباس او همان لباس اریجینال بود که البته رویش یک سویت شرت کلاهدار میپوشید که روی بازوهایش تارهای عنکبوتی وجود داشت و در پشت آن هم یک عنکبوت به چشم میخورد.

 

110- مردعنکبوتی دنیای شماره 66115

مردعنکبوتی 66115

اولین حضور در عالم كمیك: نامشخص

مردعنکبوتی این دنیا عضو نسخه ای از "چهار شگفت انگیز" تحت عنوان "بنیاد آینده" شده است (برای آشنایی با لباس بنیاد آینده ی مردعنکبوتی این مقاله را بخوانید) تا اینکه استخدام شد تا با "وارثان" مبارزه کند.

 

111- مردعنکبوتی غیرممکن (Impossible Spider-Man)

مردعنکبوتی غیرممکن (Impossible Spider-Man)

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 104 از کمیک What If ...? (نوامبر 1997)

مردعنکبوتی در این دنیا (دنیای شماره 95397) توسط یکی از دشمنان چهارشگفت انگیز به نام Impossible Man خلق شد.

 

112- مردعنکبوتی دنیای شماره 13584

اسپایدرمن 13584

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 184 از کمیک Dark Avengers (دسامبر 2012)

دنیای شماره 13584 خیلی عجیبه چون توسط دانشمندان گروه خبیث A.I.M ساخته شد. آنها برخی از رخدادهای تاریخی را عمدا در جریان زمانی تغییر دادند و این خط زمانی پدید آمد تا بتونند یک سری منابع ازش بدست بیاورند. در این دنیا شهر نیویورک به عنوان آخرین پایگاه نژاد بشر به تصویر کشیده شد که بین قهرمان های مختلف و گروه های وابسته به آنها تقسیم شده بود. مردعنکبوتی در این دنیا دچار جهش ژنتیکی شده بود و تارهایش قابلیت خاص پیدا کرده بودند. او در نهایت بدست «تیگرا» کشته شد.

 

113- مردعنکبوتی اسکاتلندی (اسپایدر- لیرد)

اسپایدر لیرد

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 1 از سری دوم کمیک های "لبه ی دنیای عنکبوتی" (آگوست 2022)

«دونالد مک گارگن» معروف به «اسپایدر- لیرد» (Spider-Laird) یک اشراف زاده اسکاتلندی است در دنیای شماره 1740! (به نظر میاد شماره ی این دنیا یعنی 1740 به سالی که این مردعنکبوتی در اون فعاله نیز اشاره میکنه. پس میشه نتیجه گرفت که این مردعنکبوتی مربوط میشه به اواسط قرن هجدهم در اسکاتلند). در هر حال، او را اولین بار در شماره 1 از کمیک "لبه دنیای عنکبوتی" دیدیم که با چند سرباز ارتش بریتانیا درگیر بود و تپانچه ای هم داشت که ازش تارعنکبوتی شلیک میشد! (کمیکش اینجا ترجمه شده) او سپس در رویداد "پایان دنیای عنکبوتی" حضور یافت.

 

114- مردعنکبوتی پلیس از دنیای شماره 19119 (Spider-Cop)

مردعنکبوتی پلیس

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 5 از کمیک Spider-Geddon (دسامبر 2018)

این واریانت از مردعنکبوتی را در رویداد "قیامت عنکبوتی" دیدیم که به طور کامل در اینجا ترجمه شده است.

 

115- موش کور عنکبوتی (Spider-Mole)

- موش کور عنکبوتی (Spider-Mole)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 1 از کمیک All-New, All-Different Avengers Annual #1 (آگوست 2016)

در دنیای شماره 8311، این موش عنکبوتی سخن گو (که واریانتی از مایلز مورالز به حساب میاد) یک قهرمان است. او با دوستش ملقب به خانم اردکه داشت وقت میگذرون که اردک اولانترن خبیث به بانک دستبرد زد. پس از شکست دادن او متوجه شد خانم اردکه خودش هم یک ابرقهرمان است و از هویت مخفی او نیز خبر دارد!

 

116- شارلوت ویتر (Charlotte Witter)

شارلوت ویتر

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 5 از كمیك  Amazing Spider-Man vol. 2 (در سال 1999) 

«شارلوت ویتر» نخستین زن عنكبوتی خبیث در دنیای اصلی مارول بود! او یك طراح مد و لباس و همچنین نوه «مادام وب» بود كه در كارها و معاملات غیر قانونی در بازار سیاه هم دست داشت. تا اینكه بلاخره كارش به «دكتر اختاپوس» كشید. دكتر اختاپوس هم ژن های او را دستكاری كرد و او را قادر ساخت تا بتواند نیروهای زن های عنكبوتی دیگر را بدزدد و بعد بتواند اسپایدرمن را به قتل برساند. سپس شارلوت توانست نیروهای جسیكا درو، جولیا كارپنتر، متی فرانكلین و مادام وب را از آنها بگیرد. اما در نهایت متی فرانكلین موفق شد او را شكست دهد و نیروهایش را از او بگیرد! او در حال حاضر در كما بسر ميبرد.

 

117- زارینا زاهاری (Zarina Zahari)

زارینا زاهاری

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 2 از سری دوم کمیک های "لبه ی دنیای عنکبوتی" (آگوست 2022)

یک دختر رنگین پوست و مسلمان با قدرت های عنکبوتی که مربوط به دنیای شماره 834 مارول میشه و اصلیتی انگلیسی داره و در شهر لندن زندگی میکنه. او برای سازمان W.H.O کار میکنه که مخفف "سازمان اتفاقات عجیب و غریب" میشه. بهش لقب "عنکبوت انگلیسی" یا Spider-UK داده شده و قدرت های خاص خودش رو داره. یعنی بدنش جریان برق (bio-electricity) قوی تولید میکنه که برای کنترل کردنش از گوشواره های خاصی استفاده میکنه. او با استفاده از این قابلیت میتونه پرواز هم بکنه! (البته به طور مقطعی و تحت شرایط خاص). یک کاپشن ویژه هم داره که جیب هاش حالت فرابُعدی دارن و به همین دلیل میتونه هر چی دلش میخواد رو داخلشون بذاره و نگران وزنشون نباشه. در اولین حضورش دیدیم که چطور شهر لندن را از یک اژدها (که میتونست مردم را مسموم و جهش یافته کنه) نجات داد در حالی که ماه رمضان بود و روزه گرفته بود. او در رویداد "پایان دنیای عنکبوتی" از شخصیت های اصلی بود. میتونید اولین حضورش را در دنیای کمیک در اینجا بخوانید.

 

118- اسپایدر - کَت (Spider-Cat)

میوز مورالز meows morales

اولین حضور در دنیای کمیک:

چندی پیش و در یکی از کمیک بوک های Annual از مایلز مورالز دنیای عجیبی را دیدیم که شماره اش مشخص نشده و در آن با این نسخه گربه ای از مایلز مورالز آشنا شدیم که ادعا میکنه همراه با خوک عنکبوتی و هاوارد اردکه در  رویداد " غرش مخفی" (Secret Roar) شرکت داشته! (بهش لقب Meows Morales داده شده است!). این رو هم میدونیم  که سلستیال ها به دلیل عدم رضایت از دنیای او نابودش کردند!

 

119- نایت اسپایدر (Night-Spider)

نایت اسپایدر

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 3 از سری دوم کمیک های "لبه ی دنیای عنکبوتی" (اکتبر 2022)

در دنیای شماره 194 مارول شاهد بودیم که چطور «فلیشیا هاردی» به عنوان یک سارق حرفه ای بود که میخواست مجسمه و نماد ملی کشور دلوادیا که شبیه به یک عنکبوت بود را از «آنتونیو میگل رودریگز» بدزده. ولی مجسمه گازش گرفت و نیروهای عنکبوتی پیدا کرد (داستانش اینجا ترجمه شده) ولی همچنان به انجام سرقت های خودش ادامه داد تا اینکه توسط «آرانا» (آنیا کورازون) از دنیای اصلی استخدام شد تا به ارتش عنکبوتی ملحق شود تا علیه نیروهای شاثرا بجنگند. بنابراین او در رویداد "پایان دنیای عنکبوتی" از شخصیت های اصلی بود که با تکیه بر مهارت های خودش در سرقت کمک زیادی هم به قهرمانان اصلی کرد تا یک طلسم یا مجسمه جادویی متعلق به نیث را از معبدی در آمریکای جنوبی بدست بیاورند.

 

120- مردعنکبوتی دنیای شماره 99062

اسپایدرمن 99062

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 1 از کمیک Giant Size Mini-Marvels: Starring Spidey (دسامبر 2001)

این پیتر پارکر حالت کارتونی داره و نوع طراحی او و دیگر شخصیت های داستان هایش به Mini Marvel معروف شده اند. در این دنیا همه ی شخصیت های مارول بچه هستند به جز آقای جیمسون، نورمن آزبورن، زن عمو می و البته اودین! این دنیا و شخصیت هایش اولش در بخشی کوتاه و فکاهی و شبیه به کمیک استریپ های روزنامه ای در کمیک های مارول خلق شدند و بعد به عنوان دنیایی مجزا در نظر گرفته شدند. الان هم گاهی اوقات به عنوان یک داستان کوتاه و فرعی در برخی از کمیک های مارول شاهد داستان های این شخصیت ها هستیم. پیتر پارکر هم در روزنامه ی دیلی بیوگل کار میکنه و اولش به جای اینکه عکاس باشه، روزنامه به درب خانه های مردم تحویل میداد!

 

121- ساکورا اسپایدر (Sakura Spider)

ساکورا اسپایدر

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 2 از کمیک Deadpool: Samurai (دسامبر 2020)

یک دختر عنکبوتی با نام اصلی «هیدا هاروکا» (Hida Haruka) از دنیای شماره 346 که حالت مانگایی داره. دو سال پیش وقتی با پدر و مادرش به یک موزه رفته بود یک عنکبوت رادیو اکتیو نیشش زد و به قدرت های عنکبوتی دست یافت و متاسفانه و پدر و مادرش جلوی چشمانش بدست یک مامور گروه تروریستی "هایدرا" به قتل رسیدند و بنابراین عمو و زن عمویش سرپرستی او را برعهده گرفتند. او با پیروی از شعار پدرش ("قدرت زیاد، مسئولیت به همراه دارد") به قهرمانی ملقب به «ساکورا اسپایدر» تبدیل شد. بعد از مدتی نیز توسط مرد آهنی دنیای خودش عضو گروه "جوخه سامورایی" شد و در کمال تعجب فهمید که در آنجا باید با هم تیمی جدیدش به نام ددپول همراهی کند! ولی رفته رفته تیم خوبی را با هم تشکیل دادند. ساکورا شخصیت سرسخت و جدی دارد و گاهی اوقات زود عصبانی میشود. از یک خواننده در دنیای خودش به نام Neiro Aratabi هم خوشش میاد! یک کمیکش رو که در قالب سری "لبه دنیای عنکبوتی" چاپ شده را براتون در اینجا ترجمه کرده ایم.

 

122- مایلز مورالز دنیای شماره 44173

  لباس مایلز دنیای شماره 44173

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 1 از  Venomverse: War Stories (سپتامبر 2017)

دنیای شماره 44173 مربوط به داستان "دنیای ونومی" میشه که این کمیک  در وب سایت spidey.ir  ترجمه شده است (در اینجا). این دنیا دکتر دوومی داشت که ونومیزه و به Poison Dr. Doom تبدیل شد و این شکلی شد. از مایلز مورالز این دنیا اطلاعات چندانی در دست نیست جز اینکه عضو اونجرز بود. لباس ساده و جالبی هم داشت.

 

123- پیتر اسپایدرمن (Peter Spiderman)

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 4 از سری دوم کمیک بوک های "لبه دنیای عنکبوتی" (سپتامبر 2022)

پیت در دنیای TRN1000 قدرتاش رو از نیشِ یه عنکبوت رادیو اکتیوی که زیر مبل زندگی میکرد دریافت کرد! با سخنان گوهربارِ عمو بن که گفت با مبلمان قدرتمندِ پاسیو، خطر گاز گرفتی هم بیشتر میشه، به پیت انگیزه داد تا از محله مراقبت کنه! پیت محله رو از خطر املاکی آزبورن در امان نگه میداره، اونا سعی دارن محله پیت رو از چنگش درارن تا یه زمین گلف بجاش بسازن. لباساش هم که همانطور که در تصویر فوق مشاهده کردید، دمپایی توالت با تم مردعنکبوتی، شلوارک، تیشرت مهمونی و ماسک و لباس بچه هاست! پیت محله رو از شر خبیث هایی مثل گابلین گلف باز، کریون خونه قاپ، مستر نگتیو مثبت و غیره نجات داده!!! پیت همه قدرت های یک عنکبوت چاق و چله رو داره. میتونه به بیشتر جاها بچسبه که خب شیکمش خیلی اجازه چسبیدنِ مطلق رو نمیده! تازه میتونه هم از مچ دستش و هم از نافش تار بزنه بیرون!!!

 

124- پرنسس عنکبوتی (Princess Petra)

پرنسس عنکبوتی

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 4 از سری دوم کمیک بوک های "لبه دنیای عنکبوتی" (سپتامبر 2022)

این خانوم دقیقا از کارتون های والت دیزنی بیرون اومده با همون مشخصات آشنای یک شاهدخت که خوش آوازه یک مادر خبیث هم داره! داستانش شبیه به داستان کلاسیک سیندرلا هستش و توسط یک پری به نام مادر گابلین بهش قدرت های عنکبوتی اعطا میشه (البته فقط تا نیمه شب وگرنه دیگه نمیتونست عشق حقیقی خودش رو پیدا کنه!). مادرش هم به نام «ملکه میستریا» دنبال یک گوی بلورین بود تا حاکم قلمرو ها بشه و برای اینکار از خبیثی به نام «اسقف اختاپوس» استفاده کرد! ولی پرنسس عنکبوتی اونو شکست داد و برای این کار مجبور شد علیرغم میل باطنی خودش قدرت هاش رو تا پس از نیمه شب حفظ کنه (داستانش رو اینجا با ترجمه فارسی بخونید). بعدشم توسط مادام وب استخدام شد تا به کمک عنکبوتی های عالم در مبارزه با شاثرا در رویداد "پایان دنیای عنکبوتی" بره. راستی، او یک عنکبوت دست آموز به نام «وِبستر» داره!

 

125- مایلز مورالز دنیای شماره TRN246

مایلز مورالز دنیای شماره TRN246

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 1 از کمیک Deadpool: Killustrated (ژانویه 2013)

مارول سال 2013 کمیکی منتشر کرد تحت عنوان Deadpool Killustrated که در آنددپول  با رفتن به دنیاهای مختلف شخصیت های مهم ادبی رو به قتل میرسوند! یکی از این دنیاها، دنیای شماره TRN246 بود که مایلز مورالز به همراه پیتر پارکر و بسیاری دیگر از قهرمانان به دست ددپول کشته شد!

 

126- کِلیر پارکر از دنیای شماره 19529

  کِلِر پارکر از دنیای شماره 19529

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 3 از کمیک Spider-Man: Life Story (مِی 2019)

چندی پیش داستانی معرکه در وب سایتمون ترجمه کردیم به نام "داستان زندگی مرد عنکبوتی" که در اینجا میتونید آن را دانلود کنید و بخوانید. خصوصیت اصلی این داستان این است که این ایده جذاب را مطرح میسازد که اگر پیتر پارکر در دنیایی واقعی حضور داشت و مثل همه انسان ها عمر میکرد و پیر میشد، چطور زندگی میکرد و وقایع مهم داستان های او چطور برایش رقم میخورد. او در این داستان با مری جین ازدواج کرد و صاحب دو فرزند شد. که یکی از آنها دختری به نام کلیر (Claire) بود که قدرت های عنکبوتی خود را از پدرش به ارث برد و در نبرد علیه مورلان نیز شرکت داشت و در نهایت  به قهرمانی مثل پدرش تبدیل شد. او بسیار پخته و با شخصیتی قوی و مستقل به تصویر کشیده شد و از قهرمانان جدیدی مثل مایلز مورالز بود که از جنگ داخلی بین قهرمانان و به قدرت رسیدن دکتر دووم جان سالم به در بردند و نسل جدید ابرقهرمانان مارول را شکل دادند. او از نظر ظاهری بسیار شبیه به دختر عنکبوتی (می دی پارکر) از دنیای 982 است و لباسش نیز شبیه به لباس زن عنکبوتی در دنیای التمیت میباشد.

 

127- بنجامین پارکر از دنیای شماره 19529

  بنجامین پارکر از دنیای شماره 19529

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 3 از کمیک Spider-Man: Life Story (مِی 2019)

بنجامین "بِنجی" پارکر، برادر کلیر پارکر و فرزند پیتر و مری جین در سری "داستان زندگی مرد عنکبوتی" بود. او بسیار روحیه قهرمانانه ای دارد و وقتی پدرش پس از مرگ بن رایلی به نیویورک برگشت تا تکلیف شرکت خود را روشن کند، از خانواده اش در مقابل مورلان دفاع کرد. در واقع او کسی بود که نقطه ضعف مورلان را کشف کرد و در اقدامی تحسین برانگیز اجازه داد تا مورلان از انرژی درونی اش تغذیه کند تا در این لحظه خواهرش بتواند به مورلان ضربه بزند. اولش فکر کردیم او پس از این عمل شجاعانه کشته شده است ولی معلوم شد نمرده اما جراحات زیادی دیده و مجبور است با عصا راه برود. به نظر میرسد این موضوع اشاره ای باشد به پیتر پارکر در دنیای شماره 982 که به دلیل مبارزه با گرین گابلین، یک پایش را از دست داد و مجبور شد از عصا استفاده کند!

 

128- سیندی مون در دنیای شماره 65

 سیندی مون از دنیای شماره 65 مارول

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 4 از سری دوم کمیک های Spider-Gwen (ژانویه 2016)

ما در دنیای اصلی مارول (دنیای شماره 616) شخصیت «سیندی مون» را داریم ملقب به «سیلک» (Silk) که یک قهرمان به شمار میاد و از متحدین اسپایدرمن است (تو این مقاله معرفی شده است). ولی در دنیای شماره 65 (دنیای مربوط به گوئن عنکبوتی)، سیندی مون  علیه سازمانی که برایش کار میکند (سازمان شیلد) شورش کرد و سازمان خبیث خودش به نام "س.ی.ل.ک" (S.I.L.K) را تاسیس کرد! گوئن عنکبوتی بعدها فهمید   پشت پرده گزیده شدنش توسط آن عنکبوت جهش یافته ،  سیندی مون  قرار دارد!  یعنی سیندی این عنکبوت را از سیاره ای دیگر پیدا کرده بود و رویش آزمایشات ژنتیکی انجام داده بود و چون ازش مطمئن نبود ابتدا آن را روی گوئن تست کرده بوده! او حتی ساعت مخصوص گوئن عنکبوتی که باهاش به بعد های دیگر سفر میکرده را نیز ازش گرفته است. بسیاری از دشمنان گوئن عنکبوتی مثل جسی درو هم یک ربطی به سازمان "س.ی.ل.ک" دارند و برای سیندی مون کار میکنند!

 

129- پیتر پارکر در دنیای شماره 3123

پیتر پارکر در دنیای شماره 3123

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 23 از کمیک What If (جولای 1980)

مارول دنیاهای موازی زیادی دارد که اتفاقات و شخصیت های جالبی هم در آنها یافت میشوند. به طور مثال سال 1980 و در شماره 23 از سری اول کمیک های "وات ایف؟" (What If?) شاهد دنیایی بودیم که در آن زن عمو می به جای پیتر پارکر توسط اون عنکبوت رادیو اکتیو گزیده شده بود! در این دنیا پیتر پارکر نهارش رو در اون روزی که در نمایشگاه علمی گزیده میشه یادش میره و زن عموی او با سرعت نهارش رو براش میبره تا بهش بده ولی در آنجا توسط اون عنکبوت معروف رادیو اکتیوی گزیده میشه و به قدرت های عنکبوتی دست پیدا میکنه! بعدش هم به یک قهرمان تبدیل میشه و بهش لقب «مادام عنکبوتی» میدن! حتی قضیه را به شوهرش (بن) و پیتر هم میگه و اونا هم سعی میکنند بهش در مبارزه با جرم و جنایت کمک کنند!

 

130- پیتر پارکر در دنیای شماره 51977

 پیتر پارکر در دنیای شماره 51977

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 15 از کمیک What If (مارس 1979)

در شماره 15 از سری نخست سری کمیک بوک های What If?، دیدیم که پیتر پارکر پس از گزیده شدن توسط عنکبوت، فلج شده است. او به قدرت های نُوا (Nova) دست میابد (برای آشنایی با نوا، این مقاله را بخوانید) و به خانه برمیگردد تا عمو بن را ببیند که ناگهان سارق از راه میرسد و تیرش به نوا (یعنی پیتر) میخورد و به سمت خودش کمانه میکنه و میکشتش (عکسش اینجاست). با وجود آنکه این یک حادثه ی تصادفی بوده اما پیتر به خاطر عذاب وجدان، حرفه ی ابرقهرمانی را کنار میگذارد.

 

مهدی ترابی مهربانی 

All rights reserved © Spidey.ir 2023

 (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی مردان و زنان عنکبوتی در جهان های موازی مارول

آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی

نسخه های عجیب و غریب از شخصیت های کمیک بوکی

كمیك های دنیای عنكبوتی به زبان فارسی ( كامل + لینك دانلود مستقیم)

20 لباس عجیب و غریب مرد عنکبوتی در دنیاهای مختلف!

مرد عنكبوتی در دنیاهای دیگر!

10 حقیقت مهمی که باید درباره «اسپایدر بوی» (SPIDER-BOY) بدانید

7 شخصیت مونث برتر كمیك های مرد عنكبوتی در دنیاهای دیگر!

قسمت آخر از رویداد "پایان دنیای عنکبوتی" ترجمه شد + لینک دانلود

سری جدید کمیک "دنیای عنکبوتی" ترجمه شد + لینک دانلود

رتبه بندی فرزندان پیتر پارکر در دنیای کمیک

رتبه بندی زنان و دختران عنکبوتی در کمیک بوک های مارول

شماره آخر از کمیک "نیروی عنکبوتی" (SPIDER-FORCE) ترجمه شد + لینک دانلود

15 مرد عنکبوتی دارک در دنیای کمیک!

کمیک "ارتش عنکبوتی" (VAULT OF SPIDERS) ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک "لبه قیامت عنکبوتی" ترجمه شد

معرفی مردان و زنان عنکبوتی در جهان های موازی مارول

"سرگذشت كلون" – قسمت سوم: معرفی كلون های اسپایدرمن!

كمیك "لبه دنیای عنكبوتی" ترجمه شد + لینك دانلود مستقیم

10 پیتر پارکر در دنیاهای موازی که به مردعنکبوتی تبدیل نشدند!

كشته شدگان دنیای عنکبوتی! - قسمت اول

كشته شدگان دنیای عنکبوتی! - قسمت دوم

رتبه بندی 10 لباس برتر «بن رایلی» (BEN REILLY)

شخصیت هایی که سعی کردند دستیار مردعنکبوتی باشند

15 لباس برتر مایلز مورالز در دنیای کمیک، انیمیشن و بازی

15 حضور افتخاری/کامئو (CAMEO) برتر در کارتون "اسپایدرمن: آنسوی دنیای عنکبوتی"

کمیک "لبه قیامت عنکبوتی" (SPIDER-GEDDON) ترجمه شد

شماره آخر از سری جدید کمیک بوک "لبه دنیای عنکبوتی" ترجمه شد + لینک دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

advanced spidey
+1 #1 advanced spidey 1402-04-18 10:02
خیلی خوشحالم که اسپایدرمن مورد علاقه ی من تو این ملاقه بود چیز... ببخشید مقاله :lol:
منظورم همون ۱۰۴۸ هستش
عاشقشم 8)
نقل قول کردن
بارمان بزرگی
#2 بارمان بزرگی 1402-04-18 13:14
ممنون از اقای ترابی بابت وقتی که برای این مقاله گذاشتن.
فقط من یه سوال داشتم که قبلا هم مطرح کردم اما تایید نکردید!
میخواستم بدونم چرا فیلم Homecoming در سایت متاکریتیک از No Way Home بهتره؟

ممنون میشم که جواب بدید.
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1402-04-18 13:43
به نقل از بارمان بزرگی:
ممنون از اقای ترابی بابت وقتی که برای این مقاله گذاشتن.
فقط من یه سوال داشتم که قبلا هم مطرح کردم اما تایید نکردید!
میخواستم بدونم چرا فیلم Homecoming در سایت متاکریتیک از No Way Home بهتره؟

ممنون میشم که جواب بدید.

احتمالا تایید نشده چون اسپم بوده
این نطرت هم تعدیل شد تا بشه تاییدش کردم
نظر خاصی ندارم ولی شاید چون به سری منتقدین کلا فیلم های شلوغ مولتی ورسی دوست ندادن
ک تا جایی که یادمه نو وی هوم تو سایت راتن تومبتوز نمره ۹۵ از ۱۰۰ بدست اورد و لهترین امتیاز سال رو بدست اورد
نقل قول کردن
بارمان بزرگی
#4 بارمان بزرگی 1402-04-18 13:58
به نقل از mtm:
به نقل از بارمان بزرگی:
ممنون از اقای ترابی بابت وقتی که برای این مقاله گذاشتن.
فقط من یه سوال داشتم که قبلا هم مطرح کردم اما تایید نکردید!
میخواستم بدونم چرا فیلم Homecoming در سایت متاکریتیک از No Way Home بهتره؟

ممنون میشم که جواب بدید.

احتمالا تایید نشده چون اسپم بوده
این نطرت هم تعدیل شد تا بشه تاییدش کردم
نظر خاصی ندارم ولی شاید چون به سری منتقدین کلا فیلم های شلوغ مولتی ورسی دوست ندادن
ک تا جایی که یادمه نو وی هوم تو سایت راتن تومبتوز نمره ۹۵ ز ۱۰۰ بدست اورد و بهترین امتیاز سال رو بدست اورد

با اینحال به Across The Spider-Verse نمره بهتری دادن.با اینکه خودم به شخصه بازم میگم نو وی هوم برترین فیلم مولتی ورس هستش.
اما حرف شما کاملا درسته.در مورد راتن هم به نظرم منصفانه ترین امتیاز رو میدن.
نقل قول کردن
AMERETAT
#5 AMERETAT 1402-04-18 22:18
واقعا یه خسته نباشید بزرگ میگم به آقای ترابی، به بزرگی اسپایدر ورس :lol:
واضحه که این نوع مقاله ها وقت و انرژی غیر قابل تصوری می خواد ولی آقای ترابی هیچ چیز رو کم نداشت
من نه خیلی با کمیک ٱشنایی داشتم نه با اسپایدرمن(تهش چهارتا کارتون ازش دیده بودم) و واقعا همین مدل مقالات جذابتون بود که دید من رو نسبت بهش وسیع تر کرد و اصلا اون عمق و معنای این قهرمان دوست داشتنی رو بهم نشون داد
پس وقتی بهتون میگیم استاد نگید نه :-*
نقل قول کردن
Abolfazl  10
#6 Abolfazl 10 1402-04-18 23:12
سلام فقط میخواستم بگه که یه چنتارو نگفتید مثل عنکبوت 0 و کریون عنکبوتی
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1402-04-18 23:13
به نقل از Abolfazl 10:
سلام فقط میخواستم بگه که یه چنتارو نگفتید مثل عنکبوت 0 و کریون عنکبوتی

اونا تو قسمت بعدی معرفی میشن
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1402-04-18 23:15
به نقل از AMERETAT:
واقعا یه خسته نباشید بزرگ میگم به آقای ترابی، به بزرگی اسپایدر ورس :lol:
واضحه که این نوع مقاله ها وقت و انرژی غیر قابل تصوری می خواد ولی آقای ترابی هیچ چیز رو کم نداشت
من نه خیلی با کمیک ٱشنایی داشتم نه با اسپایدرمن(تهش چهارتا کارتون ازش دیده بودم) و واقعا همین مدل مقالات جذابتون بود که دید من رو نسبت بهش وسیع تر کرد و اصلا اون عمق و معنای این قهرمان دوست داشتنی رو بهم نشون داد
پس وقتی بهتون میگیم استاد نگید نه :-*

مخلصیم! من فقط دارم به عشقم ادای احترام میکنم ;-)
نقل قول کردن
omid23
#9 omid23 1402-04-19 01:14
سلام
مقاله بی نظیری بود آقای ترابی. کاملا مشخص بود که وقت زیادی روش گذاشته شده و با عشق و علاقه اون رو نوشتید واقعا به جز سایت spidey.ir کدوم سایتی رو در ایران و یا حتی آسیا سراغ دارید که بتونه ۱۳۰ تا نسخه از مردان و زنان و حیوانات(!) عنکبوتی رو معرفی کنه؟
واقعا دم شما گرم. مقالاتی که نوشتید بسیار تخصصی و البته دلنشینه. هر بار که فکر میکنم دیگه همه چیز رو نوشتید و دیگه مقاله ای نمونده یه مقاله جدید رو میشه(اونم تقریبا هرروز!).
و البته کمیک هاتون. کار مترجما و ادیتورا واقعا محشره و بهشون خسته نباشید میگم چون با عشق و علاقه کار میکنن و کمیک ها رو با کیفیت و البته رایگان بهمون تحویل میدن. شما الان اگه صفحه آرشیو ترجمه کمیکای amazing spiderman رو نگاه کنید بالای ۲۲۰ تا کمیک ترجمه شده میبینید!! تازه این فقط مال اسپایدرمن و البته فقط همین سری بود. شخصیت های دیگه و رویداد های برتر که جای خود داره!
امیدوارم همینطوری ادامه بدید چون واقعا ما مشتاق خوندن مقالات شما و کمیک ها هستیم.
من خودم سعی میکنم وقتی مقاله جدیدی میاد راجبش نظر بدم و تشکر کنم ولی خب این چند وقت به دلیل یه سری مشکلات نتونستم تو سایت فعال باشم و سعی میکنم جبران کنم.امیدوارم بتونم کاربر فعال و مفیدی باشم.
ببخشید اگه خسته تون کردم.
omid23
پ.ن: نظرم راجب مقاله رو تو کامنت بعدی میگم :-*
نقل قول کردن
omid23
#10 omid23 1402-04-19 01:27
خب حالا بریم سراغ مقاله
من موقعی که دقت کردم دیدم حدود ده تا از این شخصیت ها توی رویداد پایان دنیای عنکبوتی خلق شدن که به نظرم کلا این رویداد یه ترفند بوده از طرف مارول که شخصیت های جدید اضافه کنه و کمیک منتشر کنه و پول به جیب بزنه! :-*
ولی عجیب ترینشون پیتر اسپایدرمن بود. آخه این دیگه چیه؟ از نافش تار میزنه؟ :-x شعارش به جای قدرت زیاد مسئولیت زیادی به همراه میاورد اینه: با مبلمان قدرتمند پاسیو،خطر گاز گرفتگی هم بیشتر میشه!!!!!! از دشمناشم که نگم! و ماشالا چه شکمی هم داره :-* البته صد درصد این شخصیت باید حالت فان داشته باشه و یه شوخی باشه.
به نقل از mtm:
به نقل از Abolfazl 10:
سلام فقط میخواستم بگه که یه چنتارو نگفتید مثل عنکبوت 0 و کریون عنکبوتی

اونا تو قسمت بعدی معرفی میشن

پس قسمت بعدیم هست! چه شود!
نقل قول کردن
Eraser Head
#11 Eraser Head 1402-04-19 16:56
مرسی از آقای ترابی که این مقاله نوستالژی رو به روز کردن، یادمه اولین بار که این مقاله اومد رویداد اسپایدرورس دن اسلات بود، چه دورانی بود واقعا.

راستی آقای ترابی دو تا سوال داشتم که به دلیل اسپم تو کامنتا مطرح نکردم و دربارش به سایت ایمیل زدم جوابی نگرفتم
1 - رمز اکانتم تو سایت فراموش کردم بازیابی هم انگار با سیستم عامل اندروید مشکل داره، خواستم بدونم باید چیکار کنم

2 - اگه یه تیم قصد همکاری با شما برای ترجمه یه اثر رو داشته باشه، باید چطوری هماهنگ کنه؟
نقل قول کردن
mtm
#12 mtm 1402-04-19 17:11
به نقل از Eraser Head:
مرسی از آقای ترابی که این مقاله نوستالژی رو به روز کردن، یادمه اولین بار که این مقاله اومد رویداد اسپایدرورس دن اسلات بود، چه دورانی بود واقعا.

راستی آقای ترابی دو تا سوال داشتم که به دلیل اسپم تو کامنتا مطرح نکردم و دربارش به سایت ایمیل زدم جوابی نگرفتم
1 - رمز اکانتم تو سایت فراموش کردم بازیابی هم انگار با سیستم عامل اندروید مشکل داره، خواستم بدونم باید چیکار کنم

2 - اگه یه تیم قصد همکاری با شما برای ترجمه یه اثر رو داشته باشه، باید چطوری هماهنگ کنه؟

سلام
۱- شما ایمیل بزن و مشکلت رو مطرح کن ، درست میشه
۲- ما مدتیه با عرض شرمندگی با گروه های ادیت و ترجمه همکاری نمیکنیم
نقل قول کردن
Eraser Head
#13 Eraser Head 1402-04-20 18:10
به نقل از mtm:
به نقل از Eraser Head:
مرسی از آقای ترابی که این مقاله نوستالژی رو به روز کردن، یادمه اولین بار که این مقاله اومد رویداد اسپایدرورس دن اسلات بود، چه دورانی بود واقعا.

راستی آقای ترابی دو تا سوال داشتم که به دلیل اسپم تو کامنتا مطرح نکردم و دربارش به سایت ایمیل زدم جوابی نگرفتم
1 - رمز اکانتم تو سایت فراموش کردم بازیابی هم انگار با سیستم عامل اندروید مشکل داره، خواستم بدونم باید چیکار کنم

2 - اگه یه تیم قصد همکاری با شما برای ترجمه یه اثر رو داشته باشه، باید چطوری هماهنگ کنه؟

سلام
۱- شما ایمیل بزن و مشکلت رو مطرح کن ، درست میشه
۲- ما مدتیه با عرض شرمندگی با گروه های ادیت و ترجمه همکاری نمیکنیم


خیلی ممنون از پاسخگوییتون، دشمنتون شرمنده باشه
نقل قول کردن
rezaaa765
#14 rezaaa765 1402-05-13 19:13
اسپایدر من هندی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44