10 حقیقت مهمی که باید درباره «متی فرانکلین» (Mattie Franklin) ملقب به زن عنکبوتی 3 بدانید

10-حقیقت-مهمی-که-باید-درباره-متی-مارتا-فرانکلین-mattie-franklin-ملقب-به-زن-عنکبوتی-3-بدانید-اسپایدروومن-اسپایدرومن-spiderwoman-فکتس-facts-تاریخچه-معرفی-شخصیت-کاراکتر-کرکتر-بیوگرافی

بیایید به بهانه حضور در فیلم "مادام وب" به طور کامل با شخصیتی از داستان های مردعنکبوتی آشنا شوید که یکی از تراژیک ترین و دردناک ترین ترین سرگذشت ها و سرنوشت ها را در دنیای کمیک دارد ...

 

- «مَتی فرانكلین» در یک نگاه

متی فرانكلین (ملقب به زن عنکبوتی)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 262 در سری نخست کمیک های Spectcaular Spider-Man (اکتبر 1998)

خلق شده توسط: جان بیرن، رافائل کایانان

«متی فرانكلین» (Mattie Franklin) در دنیای اصلی مارول (دنیای شماره 616) حضور داشت و نوجوانی بی قرار و پر شر و شوري بود كه مادرش را از دست داده بود و با پدرش زندگی میكرد. او به طور اتفاقی متوجه شد كه «نورمن آزبورن» میخواهد مراسمی مرموز ترتیب دهد تا به نیروهای فوق بشری دست یابد. به همین دلیل به جای پدرش در آن مراسم حضور پیدا كرد و به نیروهای فوق بشری دست یافت. سپس وقتی اسپایدرمن برای مدتی تصمیم گرفت حرفه ابرقهرمانی را كنار بگذارد، متی لباسی مثل لباس اسپایدرمن درست كرد تا جای خالی او را پر كند. پس از بازگشت اسپایدرمن، او هویت زن عنكبوتی را برای خودش انتخاب كرد. پس از بازگشت «جسیکا درو» (زن عنکبوتی اُریجینال) دیگر تا مدتها از او خبری نبود تا اینکه در رویداد Grim Hunt توسط خانواده کریون شکارچی اسیر شد. آنها میخواستند کریون را زنده کنند بنابراین متی فرانکلین را قربانی کردند. در رویداد "توطئه کلونی" او به صورت کلون توسط «شغال» زنده شد ولی برای نجات «سیلک» جان خودش را داد.

 

1- اولین حضور در دنیای کمیک

متی فرانکلین اولین بار به عنوان شخصیتی در سایه ودر شماره 263 از کمیک The Spectacular Spider-Man (منتشر شده در اکتبر سال 1998) ظاهر شد. یعنی نشان داده شد که پدر او دارد با تلفن با نورمن آزبورن صحبت میکند و در پانل بعدی هم دست متی را دیدیم که گوشی دیگری را سر جایش میگذارد و این نشان میداد که داشته به طور مخفیانه به صحبت پدرش با نورمن گوش میکرده. بعدشم سایه اش را دیدیم که داشت راه میرفت در حالی که با خودش میگفت: "خدای من بابا، تو چه آدم ضعیفی هستی!"

اولین حضور متی فرانکلین

ولی اولین حضور واقعی او در شماره 441 از کمیک "مردعنکبوتی شگفت انگیز (نوامبر 1998) بود که به داستان منفور "گرد همایی 5 نفره" که در اینجا به عنوان یکی از بدترین داستان های مردعنکبوتی ازش یاد شده اختصاص داشت . در واقع، پس از اینکه پدرش شجاعت لازم برای حضور در مراسم نورمن آزبورن را نداشت، متی جایش را گرفت:

زن عنکبوتی سوم

و بعد بلافاصله در سری سوم کمیک های "زن عنکبوتی" حضور یافت و لقب سومین Spider-Woman را پس از جسیکا درو و جولیا کارپنتر به خودش اختصاص داد.

کمیک زن عنکبوتی جلد سوم

 

2- سرگذشت و نحوه ی بدست آوردن قدرت های فوق بشری

همانطور که در این مقاله گفتیم، ""گردهمایی پنج نفره" (Gathering of Five) یکی از بدترین داستان های مردعنکبوتیه که اواخر سال 1998 میلادی چاپ شد و بعدش سری مردعنکبوتی شگفت انگیز دچار نوعی re-launch شد (یعنی کمیک هایش دوباره از نو و با شماره 1 چاپ شدند).در این داستان «نورمن آزبورن» سعی میكنه یك لوح جادویی كه به 5 تكه تقسیم شده را به هم بچسبانه. قراره 5 نفری كه این كار را میكنند، هر کدام یکی از این چیزها را دریافت كنند: دانش، قدرت، مرگ، جنون یا فنا ناپذیری (بعدا معلوم شد این قدرت ها یا نفرین های جور دیگری هستند! مثلا جنون در واقع نوعی دانش بود یا قدرت نوعی جنون بود و مرگ هم جاودانگی!).

گردهم آیی 5 نفره

البته واضح و مبرهن است كه نورمن فقط یكی از این تكه ها را دارد و بنابراین كلی وقت صرف میكنه تا بقیه تكه ها رو پیدا كنه و ما در اكثر قسمت های داستان فقط میبینیم كه نورمن یا مزدورانش چطور به تكه ها دست پیدا میكنند و ... (متی هم آخرین تکه را میاره). در هر حال نورمن موفق میشه این كار را بكنه و مراسم را اجرا میکنه (مادام وب هم در این مراسم حضور داشت). یک نکته جالب اینه که قبل از شروع مراسم، متی را میبینیم که داره مجله ای میخونه که درباره اسپایدرمن نوشته و اینجا معلوم میشه که خیلی به مردعنکبوتی علاقه داره و او را "باحال" میدونه. ولی نورمن از راه میرسه و مجله رو ازش میگیره و پاره میکنه و بهش میگه که مردعنکبوتی یک تهدیده:

زن عنکبوتی تهدید

در هر حال مراسم شروع میشه و در نهایت معلوم میشه که در نتیجه ی این مراسم متی تونسته به قدرت های عنکبوتی شبیه به مردعنکبوتی دست پیدا کنه (در حالی که نورمن میخواست این قدرت ها رو برای خودش برداره ولی به جنون دست پیدا کرده بود و همانطور که در این مقاله گفته بودیم، در ذهن خودش خیال کرد مردعنکبوتی رو به قتل رسونده)!

مراسم زن عنکبوتی

سپس در قسمت اول از سری دوم کمیک های مردعنکبوتی شگفت انگیز (منتشر شده در سال 1999) دیدیم که پیتر پارکر مدتیه خودش رو بازنشسته کرده و یک مردعنکبوتی جوان تر که دقیقا لباس مردعنکبوتی قبلی را دارد جایش را گرفته و با نسخه ی ارتقا یافته از «عقرب» جنگید و او را شکست داد (البته به کمک پیتر پارکر):

زن عنکبوتی - عقرب

ولی در شماره بعدی، متی در مبارزه با خبیثی به نام Shadrac کم آورد و پیتر پارکر به دادش رسید:

زن عنکبوتی - مرد عنکبوتی

و پیتر وقتی نقاب از صورتش برداشت متوجه شد که یک دختر نوجوان به نام متی فرانکلین زیر آن قرار دارد!

هویت زن عنکبوتی

در هر حال، پیتر پارکر دوباره به عرصه برگشت و مردعنکبوتی شد و در شماره 5 دیدیم که متی لباس جدیدی برای خودش درست کرده و او هم یک قهرمان شده است:

لباس اول زن عنکبوتی

و اینجا بود که او رسما به عنوان زن عنکبوتی جدید به خوانندگان معرفی شد و در کمیک های اختصاصی خودش حضور یافت. همچنین متی از سوی آقای جیمسون و همسرش (مارلا) به فرزندخواندگی قبول شد و شروع به زندگی با آنها کرد. تصویر زیر از شماره 4 سری سوم کمیک های Spider-Woman  گرفته شده که جیمسون، متی رو به پیتر پارکر معرفی کرد:

متی فرنکلین - جیمسون

همچنین یک بار (در شماره 14 از سری دوم کمیک های مردعنکبوتی شگفت انگیز) و در حالی که متی سرش حین نبرد صدمه دیده بود به پیتر پارکر ابراز علاقه کرد و او را بوسید!

بوسه زن عنکبوتی

و طبیعتا پیتر هم توجهی به این موضوع نکرد و آن را جدی نگرفت!

 

3- یک زن عنکبوتی خبیث به نام «شارلوت ویتر» قدرت های او را دزدید!

« شارلوت ویتر» نخستین زن عنكبوتی خبیث بود! او یك طراح مد و لباس و همچنین نوه «مادام وب» بود كه در كارها و معاملات غیر قانونی در بازار سیاه هم دست داشت. تا اینكه بالاخره كارش به «دكتر اختاپوس» كشید. دكتر اختاپوس هم ژن های او را دستكاری كرد و او را قادر ساخت تا بتواند نیروهای زن های عنكبوتی دیگر را بدزدد و بعد بتواند اسپایدرمن را به قتل برساند. سپس شارلوت توانست نیروهای جسیكا درو، جولیا كارپنتر، متی فرانكلین و مادام وب را از آنها بگیرد. اما در نهایت متی فرانكلین موفق شد او را شكست دهد و نیروهایش را از او بگیرد!

 

4- کمیک های متی فرانکلین حالت ترسناک داشتند!

کمیک های متی فرانکلین حالت ترسناک داشتند!

گفتیم که در سال 1999 مارول شروع کرد به چاپ سری سوم کمیک های زن عنکبوتی با حضور متی فرانکلین که فقط 18 شماره دوام داشت (فروش این کمیک رضایت بخش نبود بنابراین مارول آن را پس از 18 شماره کنسل کرد). متی فرانکلین در این کمیک ها بیشتر با خبیث هایی مبارزه میکرد که ظاهر و قدرت های ترسناک و مهیب داشتند (کمیک های زن عنکبوتی اول مارول یعنی «جسیکا درو» که در دهه ی 70 میلادی منتشر میشدند نیز حالتی ماوراء الطبیعه و ترسناک داشتند تا حال و هوای خاص و خودشان را داشته باشند و از کمیک های مردعنکبوتی متمایز شوند). مثلا دو تن از دشمنان مشهور او، «گوشت» (Flesh) و «استخوان» (Bones) نام داشتند که دو خواهر دوقلو بودند که ظاهری مخوف داشتند (آنها خواهر چاق خود را مسخره میکردند و وقتی که دچار حمله ی قلبی شد بهش کمک نکردند و باعث شدند تا بمیره). آنها دوست داشتند مُدل لباس باشند و همیشه لاغر بمانند بنابراین دچار نفرینی شدند که بهشون قدرت های عجیب و غریبی داد:

دشمنان زن عنکبوتی

یا مثلا در انتهای کمیک های متی فرانکلین شاهد بودیم که به آیینه نگاه کرد و متوجه شد که صورتش زشت و ترسناک شده است:

زن عنکبوتی وحشتناک

 

5- او در هر شماره یک لباس جدید میپوشید!

نوعی شوخی تکرار شونده در کمیک های متی فرانکلین را شاهد بودیم و آنهم این بود که متی تقریبا در هر شماره یک لباس مخصوص (کاستوم) جدید ابرقهرمانی بر تن میکرد!

لباس های مختلف زن عنکبوتی

 

6- قدرت ها و توانایی ها

قدرتهای متی شبیه به مردعنکبوتیه یعنی دارای قدرت بازو، سرعت، چابکی، بنیه و عکس العمل های فوق بشریه. ولی او پرواز هم میکنه!

پرواز زن عنکبوتی

البته همانطور که گفته شد پس از مدتی تونست به قدرت های زن عنکبوتی دیگر و البته شارلوت ویتر هم دست پیدا کنه. بنابراین این قدرت ها هم بهش اضافه شد: حواس قوی، توانایی تولید نیروی الكترو استاتیك و چسبیدن به سطوح عمودی و افقی، مصونیت در برابر انواع زهر، مواد سمی و تشعشعات، توانایی تولید اشعه هایی كه میتواند حریف را بیهوش كند، ساطع كردن ماده ای كه باعث میشود مردان و پسران عاشق اش شوند (!) ، توانایی تولید تار عنكبوت با استفاده از انرژی ذهنی، چهار پای اضافه كه از كمر او بیرون می آیند (او برای پنهان كردن این پاها باید تمكز زیادی انجام دهد و به همین دلیل همواره كمر درد دارد!)، توانایی های تله پاتیك و دیدن آینده.

متی فرنکلین

ولی بعد از مدتی قدرت های جسیکا درو و جولیا کارپنتر به خودشان برگشتند و متی موند با همون قدرت های قبلی خودش به اضافه ی قدرت های شارلوت ویتر که همان چهار پای اضافه بود که از کمرش بیرون می آمدند!

 

7- به او تجاوز و ازش به عنوان روسپی استفاده شد

تجاوز به زنعنکبوتی

در بخش مقدمه ی مقاله به شما گفتم که متی فرانکلین یکی از دردناک ترین و غم انگیز ترین سرنوشت ها را در بین همه شخصیت های کمیک بوکی داره و از اینجا به بعد متوجه خواهید شد که چرا این حرف را زدم. ما در شماره های 16 تا 21 از سری کمیک بوک های Alias که سال 2002 منتشر شدند و درجه بزرگسال داشتند و در آنها جسیکا جونز به عنوان یک کارآگاه خصوصی حضور داشت، متوجه شدیم که متی فرانکلین حین اولین قرار عاشقانه ی خود، داروی تجاوز دریافت کرده است (داروی تجاوز که به انگلیسی به آن Date rape drug گفته میشود، به هر دارویی گفته می‌شود که به‌عنوان عامل ناتوان‌کننده روی شخصِ پذیرنده عمل می‌کند و او را منفعل و مستعد تجاوز و آزار جنسی از راه دارو می‌کند). و از آنجاییکه آن موقع قدرت مصونیت در مقابل سم ها را که از جسیکا درو گرفته بود از جسم متی خارج شده بود، هوش و حواس خودش را از دست داد. سپس یک مواد فروش خرده پا از قدرت های او سوء استفاده کرد تا مواد مخدری به نام "هورمون رشد جهش یافتگی" تولید کند و از متی هم به عنوان روسپی استفاده کرد! او برای اینکه متی را اسیر خود نگه دارد مدام بهش داروهای روانگردان میداد.

مواد مخدر مردعنکبوتی

تا اینکه جسیکا جونز  و جسیکا درو متی را نجات دادند و به نزد جونا و همسرش مارلا برگرداندند. متی سپس در کلاس های مشاوره شرکت کرد تا بتونه مشکلات روحی و روانی که به خاطر این حادثه دچارش شده بود را پشت سر بگذاره.

 

8- متی فرانکلین در داستان "شکار بی رحمانه" (Grim Hunt) کشته شد

متی فرانکلین در داستان "شکار بی رحمانه" (Grim Hunt) کشته شد

اندکی پس از ریست شدن بخش عمده ای از خط داستانی مردعنکبوتی در داستان Brand New Day، اسپایدی تحت حمله بدترین دشمنانش قرار گرفت؛ که بسیاری از آنان توسط ساشا ، زن بیوه کریون شکارچی، بازگردانده و تامین شده بودند. در نهایت تمامی این مبارزات به داستان "شکار وحشیانه" (Grim Hunt) منتهی شد که در آن شاهد بودیم، ساشا قصد دارد شوهر مرده خود را به زندگی بازگرداند تا میراث خانوادگی را به سرانجام برساند. او برای این کار متی فرانکلین را قربانی کرد و گلوی مادام وب را برید! (در مجموع، اتفاقات "شکار وحشیانه" باعث شد اسپایدرمن بخش تاریک خود را که همیشه از آن دوری میکرد، به نمایش بگذارد).

مرگ زن عنکبوتی

چیزی که این مرگ را بسیار دردناک و غم انگیز کرد این بود که قبل از کشته شدن، مادام وب با اندوه فراوان سعی داشت متی را دلداری بده (متی گفت که به نظر خودش عملکرد خوبی در قالب زن عنکبوتی نداشته ولی مادام وب بهش گوشزد کرد که نباید اینطور فکر کنه چون جون خیلی ها را نجات داده ...).

 

9- بازگشت به عنوان کلون و مرگ مجدد

بازگشت به عنوان کلون و مرگ مجدد

متی فرانکلین در رویداد مشهور "توطئه ی کلونی" زنده شد (اینجا ترجمه شده) ولی متوجه شدیم که یک کلون (نسخه ی شبیه سازی شده) از روی متی فرانکلین است که توسط شغال (بن رایلی) ساخته شده. او نزد جونا جیمسون برگشت (همسر مرحوم جیمسون یعنی مارلا هم کلون شده بود). او سپس با سیندی مون (سیلک) دوست شد و بهش گفت که نسبت به زنده شدن خودش مشکوکه چون برخی از کسانی که زنده شده اند از خودشون تناقض های زیادی نشون داده اند. در نهایت وقتی ویروس کاریون پخش و باعث تجزیه ی کلون ها و تبدیل شدن مردم به زامبی شد (آیتم شماره 8 از این مقاله را بخوانید)، متی که داشت دچار فروپاشی میشد در حرکتی قهرمانانه جان سیلک را نجات داد و اجازه نداد یکی از کسانی که به ویروس مبتلا شده بود، او را آلوده کنه.

سیلک کمیک

او سپس پودر شد و از دنیا رفت در حالی که جیمسون و سیلک برایش عزاداری کردند ...

مرگ کلون زن عنکبوتی

 

10- حضور در فیلم "مادام وب"

قطعا مهم ترین حضور شخصیت متی فرانکلین مربوط میشه به فیلم ناموفق و شکست خورده ی "مادام وب".

متی فرانکلین - مادام وب

در این فیلم متی به عنوان یک نوجوان سیاه پوست به تصویر کشیده شد (با بازی «سلسته اوکانر») که به همراه دو دختر نوجوان دیگر به نام های «آنیا کورازون» و «جولیا کورن وال» تحت تعقیب شخصیت خبیثی به نام «ازیکیل سیمز» قرار میگیرند (ازیکیل میخواهد آنها را بکشد چون در رویاهای خودش دیده که این سه دختر در آینده قدرت های عنکبوتی دریافت میکنند و او را میکشند). اما «کسی وب» (مادام وب) مداخله و از آنها محافظت میکند. در انتهای فیلم دیدیم که متی هم مثل آنیا و جولیا در آینده قراره با پوشیدن لباس عنکبوتی یک ابرقهرمان شود:

پایان فیلم مادام وب

یکی ایستراگ جالب هم درباره ی او و اقای جیمسون در فیلم هست (آیتم شماره 10  را در این مقاله بخوانید).

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2024

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

ارجاعات، اشارات، نکات مخفی و ایستراگ (EASTER EGG) های فیلم "مادام وب" (MADAME WEB)

معرفی مردان و زنان عنکبوتی در جهان های موازی مارول

10 حقیقت مهمی که باید درباره «جولیا کارپنتر» (JULIA CARPENTER) ملقب به زن عنکبوتی/مادام وب بدانید

معرفی 10 دشمن برتر جسیکا درو (زن عنکبوتی)

همه آنچه می‌خواهید درباره فیلم "مادام وب" بدانید (معرفی شخصیت ها، خبیث فیلم، داستان، ارتباط با مرد عنکبوتی و ....)

10 اسپویل بزرگ فیلم "مادام وب" (MADAME WEB)

دارک ترین، خشن ترین و خفن ترین داستان های مردعنکبوتی!

10 حقیقت مهمی که باید درباره «مادام وب» بدانید

10 ابرشروری که باعث شدند مردعنکبوتی از کوره در بره!

نقد و بررسی فیلم "مادام وب"

دارک ترین، خشن ترین و خفن ترین داستان های مردعنکبوتی!

بدترین داستان های مرد عنكبوتی

10 حقیقت بسیار مهمی که باید درباره «آنیا کورازون» ملقب به «اسپایدر گرل» بدانید

خبر داغ: سونی انیمیشن سینمایی "زن عنکبوتی" (SPIDER-WOMAN) را میسازد!

كمیك های مرد عنکبوتی: توطئه کلونی به زبان فارسی ( كامل + لینك دانلود مستقیم)

10 حقیقت مهمی که باید درباره اسپایدر وومن (زن عنکبوتی) بدانید

چه بر سر آینده تاریک شماره 500 مردعنکبوتی شگفت انگیز آمد؟

شماره آخر از کمیک "نیروی عنکبوتی" (SPIDER-FORCE) ترجمه شد + لینک دانلود

رویداد "پایان دنیای عنکبوتی" (END OF SPIDER-VERSE) ترجمه شد + لینک دانلود

آشنایی با «زن عنكبوتی»! (SPIDER-WOMAN)

شماره آخر از کمیک "دختران عنکبوتی" (SPIDER-GIRLS) ترجمه شد + لینک دانلود

10 حقیقتی که باید درباره سریال کارتونی "زن عنکبوتی" بدانید

7 شخصیت مونث برتر كمیك های مرد عنكبوتی در دنیاهای دیگر!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

اسپایدی فن
#1 اسپایدی فن 1403-01-25 13:23
بسیار مقاله خوبی بود. فکر نمیکردم متی فرنکلین اینقدر شخصیت مهمی بوده باشه. چه سرنوشت تلخی هم داشته. دلم براش سوخت :cry:
نقل قول کردن
chad_kroeger_-_hero_
#2 chad_kroeger_-_hero_ 1403-01-25 13:24
اونقد خوشم میاد کیف میکنم یه فیلم میاد واسه همه شخصیتاش مقاله فکتس مینویسید :-)
نقل قول کردن
اسپایدی فن
#3 اسپایدی فن 1403-01-25 13:27
استاد ترابی یه سئوال
متی با این سن کم مگه نباید بهش میگفتن اسپایدر گرل یا دختر عنکبوتی ولی چرا مارول اصرار داشت بهش بگه زن عنکبوتی؟ :o
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#4 The Spectacular Burmun 1403-01-25 14:38
عجب کاراکتر درد دیده ای هستش.
حالا بهتر میتونم درکش کنم و تا حدی ازش خوشم اومد.ولی مارول،تا قبلش دوتا زن عنکبوتی داشته.دیگه چرا سومی رو ساخته!مثلا واسه فروش؟بعد 18 شماره کنسل شده.نمیدونم...س یاست های مارول کامیکس همینه دیگه.
نمیدونستم تو جریانات کمیک منفور گردهمایی 5 نفره حضور داشته.کلیت داستان رو میدونستم ولی اینجور جزئیات رو نه
(راستی بهتون بگم آقای ترابی که چقدر از مقاله بدترین کمیک های اسپایدرمن خوشم میاد.مثل مقاله ای که نوشتید و توش مشکلات فعلی کمیک های اسپایدرمن رو گفتید،اونم عالی بود و به بهترین نحوه نشون میداد که چه توقعاتی از نویسنده ها و عوامل دارید تا کاراکتر محبوبتون رو نشون بدن.جزو 5 تای برتری هستش که زیاد تو سایت میخونمش.
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1403-01-25 16:45
به نقل از اسپایدی فن:
استاد ترابی یه سئوال
متی با این سن کم مگه نباید بهش میگفتن اسپایدر گرل یا دختر عنکبوتی ولی چرا مارول اصرار داشت بهش بگه زن عنکبوتی؟ :o

دو دلیل داره، یکی اینکه اون موقع مارول کمیکای اسپایدرگرل داشت (می دی پارکر)، دو زن عنکبوتی قبلی نتونسته بودن موفقیت خاصی کسب کنن و مارول میخواست این بار با یه نوجوان شانس خودشو امتحان کنه
البته برایان مایکل بندیس بعدش سری جدید و موفق زن عنکبوتی (جسیکا درو) رو نوشت و از اون موقع زن عنکبوتی از عناوین خوب و موفق مارول بوده
جولیا کارپنتر که مادام وب شده ، متی فرانکلین هم که مرده. پس الان مارول فقط،یه اسپایدر ومن به من جسیکا درو داره
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1403-01-25 16:48
به نقل از The Spectacular Burmun:

(راستی بهتون بگم آقای ترابی که چقدر از مقاله بدترین کمیک های اسپایدرمن خوشم میاد.مثل مقاله ای که نوشتید و توش مشکلات فعلی کمیک های اسپایدرمن رو گفتید،اونم عالی بود و به بهترین نحوه نشون میداد که چه توقعاتی از نویسنده ها و عوامل دارید تا کاراکتر محبوبتون رو نشون بدن.جزو 5 تای برتری هستش که زیاد تو سایت میخونمش.

8)
نقل قول کردن
TMNT - FAN
#7 TMNT - FAN 1403-01-25 17:12
آدم وقتی این سه تا مقاله رو که میخونه که آقای ترابی جدیدا برای سه دختر عنکبوتی فیلم مادام وب نوشتن متوجه میشه که حرفشون توی نقد و برسی خودشون از فیلم چقدر درست بوده بابت اینکه گفته بودن میشد با کمی نبوغ و خلاقیت و ایده های درست و حسابی ابن کاراکتر ها رو به شکل واقعا جذابی برای مخواطب به نمایش درآورد
حالا این چیز ها که از سونی برنمیاد ولی کاراکتری مثل همین متی فرانکلین با یه اختباص درست و درمون از همین اتفاقاتی که توی دنیای کمیک براش افتاده هم میتونست توی فیلم در کنار دیگران جذاب باشه و به قول معروف کاراکتر ها اینقدر تهی از جذابیت توی فیلم از آب در نمیومدن
افسوس از پتانسیلی که با هر فیلم جدبد دود میشه میره هوا
نقل قول کردن
Aliwoo
#8 Aliwoo 1403-01-25 22:06
سلام مقاله خیلی خوبی بود
فقط اون قسمتی که برای سیلک فداکاری کرد رو توی سایت ترجمه کردید آخه احساس میکنم اون قسمت رو نخوندم؟؟
نقل قول کردن
E-spider
#9 E-spider 1403-01-26 08:38
به به عجب مقاله ای. ممنون که به حرفم گوش کردید و درباره متی هم مقاله نوشتین
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37