معرفی اعضای خانوادۀ کریون شکارچی (Kraven The Hunter)

معرفی اعضای خانوادۀ کریون شکارچی (Kraven The Hunter)

در این مقاله به معرفی اعضای خانوادۀ «کریون شکارچی» خواهیم پرداخت [+اینفوگرافی اختصاصی![

مقدمه: «سرگی کراوینُف» ملقب به «کِرِیون شکارچی» (Kraven The Hunter)  از دشمنان قدیمی اسپایدرمن است. او یک نجیب‌زادۀ روسی بود که پس از انقلاب فوریه به آمریکا مهاجرت کرد. کریون یک شکارچی حیوانات وحشی بود که برای اثبات برتری‌اش به دیگر شکارچی‌ها، در صدد شکارِ اسپایدرمن برآمد. او کدهای اخلاقی خاص خودش و تعریف مختص به خود را از شرافت و افتخار دارد؛ به همین دلیل اغلب ترجیح می‌دهد به جای استفاده از سلاح گرم، با دست خالی طعمه‌اش را شکار کند. البته باید گفت که او در ابتدای حضورش در دنیای کمیک خبیث چندان جذابی نبود و انگیزه‌های خاصی برای شرارت نداشت؛ اما داستان ماندگار «آخرین شکار کریون» (Kraven’s Last Hunt) بود که کریون را تبدیل به خبیثی درجه‌یک کرد. پس از خودکشی کریون در داستان یادشده، خانوادۀ او در داستانی به نام «شکار بی‌رحمانه» (Grim Hunt) به وسیلۀ خون «کین» (کلونِ پیتر پارکر) او را به زندگی بازگرداندند. او اخیراً در داستان «شکارشده»  (Hunted) به نوعی آرک رستگاری خود را طی کرد. حال در این مقاله قصد داریم به معرفی اعضای خانوادۀ او بپردازیم. شما میتونید اولین حضور کریون در دنیای کمیک بوک را در اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

برای مشاهدۀ اینفوگرافی اختصاصی Spidey.IR از خانوادۀ کریون روی لینک زیر کلیک کنید:

Link

 

«کریون شکارچی» (Kraven the Hunter)

«کریون شکارچی» (Kraven the Hunter)

نام واقعی:سرگی کراوینف (Sergei Kravinoff)

همان‌طور که در مقدمه گفته شد، سرگی کراوینف ملقب به کریون شکارچی، یک شکارچیِ روسی بود که در اوایل قرن ۲۰ متولد شد و پس از تحوّلاتی در کشورش به آمریکا مهاجرت کرد. او در طی سال‌ها از معجون‌ها و داروهایی خاص استفاده می‌کرد تا جوانی و قدرت‌اش را از دست ندهد. دشمنیِ او با اسپایدرمن زمانی آغاز شد که «آفتاب‌پرست» از کریون برای غلبه به اسپایدی درخواست کمک کرد. از آن زمان، اسپایدرمن به هدف و شکار نهایی کریون تبدیل شد. وقتی در نهایت کریون در داستان کلاسیک «آخرین شکار کریون» به هدف‌اش رسید، دست به خودکشی زد. سال‌ها بعد خانوادۀ او طی داستان «شکار بی‌رحمانه» و با قربانی‌کردن «کِین» (که خود را جای اسپایدرمن اصلی جا زده بود) او را به زندگی بازگرداندند. او در آخر و در داستان «شکارشده» طی عملی شرافتمندانه توسط کلونِ خودش به قتل رسید.

 

«ساشا» (Sasha)

«ساشا» (Sasha)

نام واقعی: الکساندرا نیکولاونا

الکساندرا نیکولاونا زنی از خانوادۀ ثروت‌مند روسی بود که عاشق کریون شد و با او ازدواج کرد. کریون بعدها لقب «ساشا» را به او داد. زمانی‌که کریون در حال دست‌وپنجه نرم‌کردن با اسپایدرمن بود، ساشا و فرزندان‌اش در روسیه زندگی می‌کردند. زمانی‌که خبر مرگ کریون به او رسید و پسرشان «ولادمیر» نیز به دست کین کشته شد، ساشا شروع به آموزش دخترشان یعنی «آنا» کرد تا جای پدرش را بگیرد و به کریون شکارچی بعدی تبدیل شود. او که اسپایدرمن را مسئول مرگ شوهرش می‌دانست، تنفر زیادی نسبت به او پیدا کرد و زندگی‌اش را برای بازگرداندن کریون از مرگ و انتقام از اسپایدرمن گذاشت. او و خانواده‌اش نهایتاً موفق شدند و کریون را زنده کردند؛ اما اخلاقیاتِ او به کلّی تغییر کرده بود. در پایان داستان شکار بی‌رحمانه، کریون و خانواده‌اش به «سرزمین وحشی ها» (Savage Land) رفتند تا خانوادۀ کراوینف را قوی‌تر و از نو بسازند. در آن‌جا جدلی بین کریون و ساشا درگرفت که منجر به خشمگین‌شدن کریون شد. او نهایتاً برای ثابت‌کردن این‌که یه کراوینف واقعی‌ست، گردنِ ساشا را شکست و او را کشت.

 

«شکارچی بی‌رحم» (Grim Hunter)

«شکارچی بی‌رحم» (Grim Hunter)

نام واقعی: ولادمیر کراوینف

کریون پیش از مرگ‌اش فرزندان زیادی از خود به جا گذاشت. ولادمیر کراوینف، فرزند نخست کریون و ساشا، در روسیه و در ناز و نعمت بزرگ شد. کریون حضور زیادی در کودکی او نداشت، چرا که اکثر اوقات مشغول شکار در سراسر دنیا بود. به همین‌خاطر ولادمیر توسط خدمت‌کار کریون به نام «گِرِگور» (که خود آموزش‌یافتۀ کریون بود) آموزش دید و شیوه‌های شکار پدرش را فرا گرفت. ولادمیر سپس از آزمون لیاقتِ پدرش سربلند بیرون آمد و از آن موقع تحت آموزش شخصِ کریون قرار گرفت. ولادمیر نیز از آن معجون پدرش برای به‌دست‌آوردن قدرت و بنیۀ فرابشری استفاده می‌کرد. او که لقب «شکارچی بی‌رحم» (Grim Hunter) را برای خود برگزید، تنها یک‌بار که با «هاب‌گابلین» تیم‌آپ کرده بود با اسپایدرمن مبارزه کرد. وقتی ولادمیر از زندان آزاد شد، دوباره تصمیم گرفت به سراغ اسپایدرمن برود، اما با کلون خشنِ او یعنی کین روبه‌رو شد. پس از مبارزه‌ای، او به دست کین کشته شد. او سپس در داستان شکار بی‌رحمانه توسط خانواده‌اش به شکل حیوانی وحشی زنده شد. پس از اتمام داستان و زمانی‌که خانوادۀ کراوینف به سرزمین وحشی‌ها رفتند، کریون او را کشت تا از این زندگی ناخوشآیند خلاص شود.

 

«آنا» (Ana)

«آنا» (Ana)

نام واقعی: آناستاسیا تاتیانا کراوینف

آناستاسیا کراوینف ملقب به «آنا»، دومین فرزند کریون و ساشا و سومین کسی‌ست که لقب «کریون شکارچی» را یدک می‌کشیده‌است [دومی که بود؟ در آیتم بعدی بخوانید!] پس از خبر مرگ کریون، او تحت آموزش‌هایی قرار گرفت تا جای پدرش را گرفته و از اسپایدرمن انتقام بگیرد. او جانشینی لایق برای پدر بود و بر خلاف برادرش، در همان مبارزۀ نخست مشکلات زیادی برای اسپایدرمن به وجود آورد. جالب است بدانید آنا در یکی از مأموریت‌هایش در پاریس، در معرض «تریجنسیس» (Terrigenesis)   قرار گرفت؛ بنابراین او را به نوعی می‌توان یکی از اعضای «ناانسان‌ها» به شمار آورد! پس از وقایع شکار بی‌رحمانه، او هم مثل دیگر اعضای خانواده به سرزمین وحشی‌ها رفت؛ اما از روش‌های کریون ترسی نداشت و بر خلاف مادر و برادرش زنده ماند. او حتی برای اثبات لیاقت‌اش به سراغ شکار تنها عضو باقی‌مانده از خانواده یعنی «آلیوشا» رفت! کریون سپس به کمک «تکامل‌دهندۀ عالی» (High Evolutionary) از روی خود ۸۷ کلون ساخت؛ اما آنا از این‌کار خوشش نیآمد و آن ‌را یک «بی‌شرمی» و «بی‌احترامی» به خانواده خواند و سپس خودش را از خانوادۀ کراوینف جدا کرد.

 

«آلیوشا» (Alyosha)

«آلیوشا» (Alyosha)

نام واقعی: الکسی کراوینف

تا به حال چندبار به آلیوشا اشاره کردیم؛ حال باید او را معرفی کنیم. الکسی کراوینف ملقب به «آلیوشا»، فرزند نامشروع کریون از یک جهش‌یافتۀ مؤنث و ناشناخته بود. او بر خلاف خواهر و برادر ناتنی‌اش، کودکی سختی داشت. کریون که از تولّد چنین فرزندی شرمسار بود، ترتیبی داد تا او در جنگل‌های آفریقا و به دور از خانوادۀ کراوینف بزرگ شود. البته او گاهی اوقات به فرزندش سر می‌زد، امّا آلیوشا چیز زیادی از او به خاطر ندارد. وقتی خبر خودکشی پدرش به گوشِ او رسید، آلیوشا به نیویورک سفر کرد تا بیشتر با خانواده‌اش آشنا شود. او سعی کرد جا پای پدرش بگذارد و با متّحدین قدیمی او متّحد شد و با اسپایدرمن مبارزه کرد. او حتی عشق سابق پدرش، زنی به نام «کالیپسو» را نیز کشت! می‌توان گفت آلیوشا بیش از دیگر جانشینان کریون در دنیای کمیک حضورِ مؤثر داشته و به عنوان کریون شکارچی فعّالیت می‌کرده‌است. آلیوشا نیز پس از وقایع داستان شکار بی‌رحمانه به سرزمین وحشی‌ها رفت و نهایتاً توسط خواهر ناتنی‌اش کشته شد.

 

«نِد» (Ned)

«نِد» (Ned)

نام واقعی: ندروچی تانِنگاردِن (Nedrocci Tannengarden)

ند تانِنگاردِن سومین فرزند کریون بود (از هویت مادرِ او اطلاعاتی در اختیار نداریم.) او شخصیت مهمی در تاریخ داستان‌های اسپایدرمن نیست و حضورش محدود می‌شود به یک مینی‌سری فرعی. به هر حال، او قدرت فوق‌بشری خاصی نداشت و زمانی سعی کرد تا برادر ناتنی‌اش آلیوشا را به قتل برساند؛ امّا نهایتاً توسط آفتاب‌پرست (که در آن زمان فکر می‌کرد آلیوشا خودِ کریون است که از مرگ بازگشته) کشته شد.

 

«آفتاب‌پرست» (Chameleon)

نام واقعی: دیمیتری اسمردیاکف

دیمیتری اسمردیاکف ملقب به «آفتاب‌پرست» نخستین خبیثی‌ست که اسپایدرمن  به طور رسمی در دنیای کمیک باهاش درگیر شده ‌است! بعدها در دنیای کمیک مشخص شد که دیمیتری فرزند «نیکولای کراوینف» (پدر کریون شکارچی) و خدمت‌کارشان «سونیا اسمردیاکف» و برادر ناتنیِ کریون است. او کودکی سختی داشت و مدام مورد تحقیر و بی‌مهری اعضای خانواده قرار می‌گرفت؛ در واقع پدرش نمیتوانست حتی دیدنش را تحمل کند و مادرش هم او را یک ننگ بزرگ میدانست. امّا کریون رفتار به نسبت بهتری با او داشت ولی حتی او هم گاهی با هاش تندی میکرد و بهش زور میگفت. همین مساله باعث شد دیمیتری از همان ابتدا از خودش و هویتش و صورتش بیزار شود و بخواهد خودش را جای دیگران بگذارد. مهارت های دیمیتری در تغییر قیافه باعث جلب نظر سرویس های امنیتی – اطلاعاتی شوروی سابق شد و آنها بهش آموزش های لازم را برای اینکه یک جاسوس خبره باشد دادند. بعدشم که به آمریکا آمد و از آن مدت تا به حال مشغول شرارت بوده است

 

«ایکس‌ریون» (Xraven)

«ایکس‌ریون» (Xraven)

نام واقعی: ---

سال‌ها پیش «مستر سینیستر» (از دشمنان X-Men ) با همکاری کریون توانست به نمونۀ DNA پنج عضو اصلی افراد ایکس دست پیدا کند. او سپس با «کارنیج» معامله‌ای کرد تا در ازای دریافت نمونۀ DNA سیمبیوت، او را از تیمارستان راون‌کرافت آزاد کند. او با ایجاد تغییراتی در محتوای ژنتیکی سیمبیوت، خلق‌وخوی درنده و وحشی آن را حذف کرد و ترتیبی داد تا به طور کامل از او تبعیت کند.سپس با استفاده از DNA کریون، ۵ عضو افراد ایکس و سیمبیوت، کلونی ساخت که کاملاً مطیع فرمانِ او بود. این کلون نام ایکس‌ریون را برای خود برگزید. ایکس‌ریون به خاطر محتوای ژنتیکی‌اش، قدرت‌ها و خاطرات کریون و ۵ عضو افراد ایکس را در خود دارد. او وقتی حس شرافت و افتخار کریون اصلی را به یاد آورد، بر علیه مستر سینیستر شورش کرد و کارخانه و تجهیزات کلون‌سازیِ او را نابود کرد. از سرنوشت او پس از مبارزه با سینیستر اطلاعاتی در دسترس نیست؛ اما از آن‌جایی که سینیستر جان سالم به در برد، احتمالاً ایکس‌ریون هم هنوز زنده باشد.

 

«آخرین فرزند کریون»

«آخرین فرزند کریون»

نام واقعی: ---

پنجمین کریون شکارچی و جدیدترین جانشین او، کسی نیست جز کلون کریون معروف به «آخرین فرزند کریون.» همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، پس از وقایع شکار بی‌رحمانه، کریون در سرزمین وحشی‌ها «تکامل‌دهندۀ عالی» را متقاعد کرد تا ۸۷ کلون از رویش بسازد. آخرین کلون، ۸۶ برادر دیگرش را کشت تا لیاقت‌اش را به کریون ثابت کند و تنها وارث او باشد. در پایان داستان شکارشده، او به پدرش که لباس اسپایدرمن را پوشیده بود حمله کرد و او را به شکلی وحشانه به قتل رساند. زمانی‌که او فهمید دچار چه اشتباهی شده، در هم شکست. او سپس نامۀ پدرش را یافت (که پیش از آن‌که متحوّل شود و دست به آن عمل شرافتمندانه بزند، نوشته بود) که در آن به او وصیت کرد که میراث‌اش را ادامه دهد و خود به کریون شکارچی بعدی شود. در حال حاضر او کریون شکارچی دنیای مارول است.

 

محمد صالح حیدری

Spider-Fan

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

اولین حضور کریون شکارچی در دنیای کمیک ترجمه شد: شماره 15 از "مردعنکبوتی شگفت انگیز"

قسمت آخر از كمیك "آخرین شكار كریون" ترجمه شد + لینك دانلود مستقیم

رویداد بزرگ مرد عنکبوتی در سال 2019 (شکار شده /HUNTED ) - کامل + لینک دانلود

قسمت آخر از كمیك "آخرین شكار كریون" ترجمه شد + لینك دانلود مستقیم

10 دشمن برتر مرد عنکبوتی

لحظات ماندگار در كمیك‌ های مرد عنکبوتی: اسپایدرمن زنده به گور میشود!

10 ویلنِ مربوط به اسپایدرمن که دوست داریم آن‌ها را در آینده‌ی MCU ببینیم

عكس های زیبا از دشمنان مرد عنكبوتی : كریون شكارچی

شایعه: حضور نورمن آزبورن، کریون شکارچی و زن عنکبوتی در فیلم "سیلور & بلک"!

معرفی دشمنان اصلي مرد عنكبوتی: «آفتاب پرست» (CHAMELEON)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

naymor
#1 naymor 1399-02-06 12:12
به به
باز آقای حیدری یه هو اومدن و سورپرایز و غافلگیرمون کردن
اونم برای معرفی خانواده یکی از کاریزماتیک ترین دشمنان اسپایدی

دمتون گرم استفاده کردیم
نقل قول کردن
Captain-spidey
#2 Captain-spidey 1399-02-06 14:46
دستتون درد نکنه اقای حیدری مقاله خیلی جالبی بود اصلا فکر نمیکردم کریون همچین خانواده ای داشته باشه
از همه جالب تر اون اخرین فرزند کریون هست داخل رویداد شکار شده خیلی خوب بود
نقل قول کردن
The amazing spiderman
#3 The amazing spiderman 1399-02-06 20:56
مقاله بسیار بسیار خوب و سودمندی بود. ممنون از شما که اینقدر خوب شخصیت های دنیای کمیک را به ما میشناسونید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44