10 دشمن برتر مرد عنکبوتی

10 دشمن برتر مرد عنکبوتی

به مناسبت اکران فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه این مقاله تقدیم به شما میشود.

مقدمه : مرد عنکبوتی آنقدر دشمنان جذاب ، شناخته شده و عالی داره که مجبوریم برای این لیست تاپ تن از برخی از دشمنان معروفش مثل لیزارد، عقرب، کارنیج ، آفتاب پرست، شغال ... چشم پوشی کنیم .

 

10- کِریون شکارچی (Kraven the Hunter)

کریون شکارچی (Kraven the Hunter)

نخستین حضور در داستان های اسپایدرمن: شماره 15 مجله The Amazing Spider-Man (آگوست 1964)
خالقین«استن لی» و «استیو دیتكو»
نام واقعی: «سرگی كریون اف»

کریون شکارچی از دشمنان قدیمی مرد عنکبوتیه که عضو گروه "شش خبیث" هم بوده . ابتدا که خلق شد زیاد ویلن جالبی نبود. او هدف و انگیزه چندانی برای شرارت نداشت. گفته میشه وقتی «جی. ام. دی متیوس» میخواست در داستان مشهور "آخرین شکار کریون" (که اینجا ترجمه شده) او را بکشد کسی از سردبیران مارول باهاش مخالفت نکرد! ولی به خاطر همون داستان آخرین شکار کریون (که یکی از برترین داستان های کلاسیک مارول و مرد عنکبوتی به شمار میاد) تبدیل شد به یک خبیث درجه یک.

در هر حال «كریون شكارچی» یك شكارچی حیوانات وحشی است كه اصلیتی روسی دارد. او ادعا میكرد كه بزرگترین شكارچی عالم است و به همین دلیل تصمیم گرفت اسپایدرمن را شكار كند. اما با وجود آنكه او از داروهای جنگلی برای بالا بردن قابلیت های خود استفاده میكرد بارها از اسپایدرمن شكست خورد و كینه عمیقی از او به دل گرفتكریون در داستان "آخرین شکار کریون" سعی كرد انتقام سختی از اسپایدرمن بگیرد.  او موفق شد پس از بیهوش كردن اسپایدرمن، او را زنده زنده در عمارت خود دفن كند و برای مدت كوتاهی  جایش را بگیرد! یعنی لباس او را پوشید و برای مدتی جنایتکاران را به سبک خشن خودش مجازات کرد تا ثابت کنه از اسپایدرمن بهتره! در نهایت اسپایدرمن خودش را نجات داد. ولی سورپرایز اصلی وقتی رخ داد که کریون (که دیگر به هدف خودش رسیده بود) دست به خودكشی زد. او سالها در داستانهای اسپایدرمن مرده بود ولی پسرش به نام «ولادیمیر» و دخترش «آلیوشا» هر از گاه جای خالی او را در داستان های مرد عنکبوتی پر میکردند. چند سال پیش و در داستان Grim Hun، کریون شکارچی  به لطف تلاش های خانواده اش دوباره زنده شد تا به دشمنی با اسپایدرمن ادامه دهد. احتمالا ما در فیلم های بعدی مرد عنکبوتی این شخصیت را بر پرده سینما خواهیم دید.

مطالب مرتبط:

15 حقیقت مهمی که باید درباره "کریون شکارچی" بدانید

  

9- مرد شنی (Sandman)

 مرد شنی (Sandman)

نخستین حضور در داستان های اسپایدرمن: شماره 4 مجله The Amazing Spider-Man (سپتامبر 1963)
خالقین: «استن لی» و «استیو دیتكو»
نام واقعی: «ویلیام بیكر/فلینت ماركو» 

«فلینت مارکو» زمانی که یک محکوم فراری بود و در یک ساحل دور افتاده پنهان شده بود، به طور اتفاقی در معرض یك آزمایش هسته‌ای قرار گرفت و در نتیجه ملكول‌های بدنش با شن‌های ساحلی پیوند خورد و به "مرد شنی"  (Sandman) تبدیل شد.  مرد شنی می‌تواند بدن خود را به شكل اجسام گوناگون درآورد (البته در سال‌های اخیر به قبلیت های بیشتری دست یافته و مثلاً قادر شده نسخه‌های متعددی از خودش تولید كند). او نیز از دشمنان بسیار قدیمی مرد عنکبوتی به شمار میاد و در سالهای گذشته سطح قدرت هاش به طور قابل ملاحظه ای کم و زیاد شده اند.  مرد شنی کماکان به دشمنی با اسپایدرمن مبادرت دارد اما نکته بارز درباره او که باعث شده از شخصیت عمیقی برخوردار شود این است که در گذشته چندین بار جرم و جنایت را رها كرده تا آدم خوبی شود. یعنی واقعا تحت قلبش آدم بدی نیست و حتی عضو رزرو در گروه اونجرز هم بوده ولی شرایط سخت زندگی و کودکی سختی که داشته باعث شده به جرم و جنایت روی بیاره. مرد شنی در ضمن مادرش را خیلی دوست دارد! (این مقاله رو بخونید). مرد شنی در فیلم "مرد عنکبوتی 3" ساخته سم ریمی حضور قدرتمندانه و ماندگاری  داشت و  نقشش را «توماس هیدن چرچ» بازی میکرد.

مرد شنی - اسپایدرمن 3

 مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره "مرد شنی" (SANDMAN) بدانید

  

8- هاب گابلین (Hobgoblin)

 هاب گابلین (Hobgoblin)

نخستین حضور در داستان های اسپایدرمن: شماره 238 مجله The Amazing spider-Man  (ژوئن 1980)
خالقین: «راجر استرن» و «جان رومیتا جونیور»
نام واقعی: «رادریك کینگزلی»

برای اونایی که به خوبی با تاریخچه کمیک بوک های مرد عنکبوتی آشنایی ندارند به احتمال زیاد «هاب گابلین» چیزی نیست جز تقلیدی از «گرین گابلین» ولی آنها سخت در اشتباه هستند! چون شخصیت هاب گابلین کاملا با شخصیت گرین گابلین فرق داره. در واقع هاب گابلین چون دچار جنون ناشی از سرم گابلینی نشده، بسیار آدم حسابگر و مکاری است و بنابراین میتونه حتی از گرین گابلین هم خطرناک تر باشه. در هر حال، زمانی که همگان می پنداشتند گرین گابلین مرده است، مردی پولدار اما فاسد و بی‌رحم به نام «رادریك کینگزلی» به تکنولوژی مرگبار او دست یافت و خودش را «هاب گابلین» نامید. هاب گابلین بلافاصله سعی كرد با بهره‌گیری از امكانات خود به نفر اول سازمان‌های جنایتكاری نیویورك تبدیل شود. او با هوشیاری فوق العاده، هویت خود را تا سال ها مخفی نگه داشت ولی در نهایت و پس از كش و قوس‌های فراوان اسپایدرمن توانست او را شكست دهد و به زندان بیندازد. تا به حال چندین فرد دیگر به جای کینگزلی در هویت هاب گابلین فرو رفته اند که برای آشنایی با آنها لازمه مقاله زیر را بخوانید:

10 حقیقت مهمی که باید درباره «هاب‌گابلین» (HOBGOBLIN) بدانید

نسخه های عجیب و غریب از «هاب گابلین» در دنیای کمیک!

معرفی تمام گابلین های كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت سوم

 

7- الکترو (Electro)

الکترو (Electro)

نخستین حضور در داستان های اسپایدرمن: شماره 9 مجله The Amazing Spider-Man (فوریه 1964)
خالقین: «استن لی» و «استیو دیتكو»
نام واقعی: «مكس دیلون»

اسپایدرمن در طول حرفه ابرقهرمانی خودش با ویلن های متعددی روبرو شده است ولی قطعا یکی از سخت ترین حریفان او الکترو نام داشته. «الكترو» (Electro) مردی  سرخورده با عقده حقارت بود که «مکس دیلون» نام داشت به طور تصادفی و هنگام کار روی خطوط برق، مورد اصابت رعد و برق قرار گرفت و متوجه شد که می تواند جریان الکتریسیته ای را که در وجودش به جریان افتاده، را کنترل و علیه دیگران استفاده كند. همانطور که گفته شد او از دشمنان نیرومند اسپایدرمن محسوب می‌شود ولی همیشه در مقابل او شكست خورده است. (او گاهی اوقات با ظاهری نسبتاً متفاوت  در داستان‌های  اسپایدرمن ظاهر می‌شود). در حال حاضر الکترو در داستان های مرد عنکبوتی مرده و یک خانم به نام «فرانسین فرای» جایش را گرفته. ولی مطمئن باشید او به زودی دوباره برمیگردد چون از دشمنان بسیار قدیمی و کلاسیک مرد عنکبوتیه. الکترو در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" حضور داشت که نقشش را «جیمی فاکس» بازی میکرد. این نسخه از الکترو در مجموع با استقبال خوبی از سوی منتقدین یا هواداران مرد عنکبوتی روبرو نشد. اریجین، شکل ظاهری و انگیزه های وی برای شرارت نیز با دنیای کمیک خیلی فرق کرده بود.

 الکترو مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره الکترو (ELECTRO) بدانید

  

6- والچر (Vulture)

والچر (Vulture)

نخستین حضور در داستان های اسپایدرمن: شماره 2 مجله The Amazing Spider-Man (می 1963)
خالقین«استن لی» و «استیو دیتكو»
نام واقعی: «ادریان تومز»

«آدریان تومز» ملقب به «والچر» (کرکس) از دشمنان بسیار قدیمی مرد عنکبوتی است. او پیرمردی بود كه در رشته مهندسی الكترونیك تخصص داشت اما پس از خیانت شریک تجاری‌اش به جنایت روی آورد. سپس یک دستگاه ضد جاذبه و بال های کرکس اختراع کرد تا بتواند مثل یک پرنده پرواز کند و به اهداف شوم خود برسد. او اغلب اوقات به دنبال یافتن راهی است تا دوباره جوان شود. (البته خلافكاران دیگری نظیر "بلكی دراگو" نیز در نقش كركس ظاهر شده و با اسپایدرمن دشمنی كرده‌اند). شاید سن و سال او شما رو گول بزند و فکر کنید که از دشمنان ضعیف مرد عنکبوتیه ولی اصلا اینطور نیست و بارها نشون داده میتونه حریف قابلی برای اسپایدرمن به حساب بیاد. در اولین  فیلم اختصاصی مرد عنکبوتی در MCU به نام "بازگشت به خانه" نقش والچر را «مایکل کیتون» بازیگر صاحب نام سینما ایفا کرد.

والچر - مایکل کیتون

مطالب مرتبط:

15 حقیقت مهمی که باید درباره والچر (VULTURE) بدانید

 

 5- کینگ پین (Kingpin)

 کینگ پین (Kingpin)

نخستین حضور در داستان های اسپایدرمن: شماره 50 مجله The Amazing Spider-Man (جولای 1967)
خالقین: «استن لی» و «جان رومیتا»
نام واقعی: «ویلسون فیسک»

شاید با دیدن اسم «کینگ پین» در این لیست به خودتون بگید که "مگه کینگ پین دشمن شماره یک دردویل نیست؟" حق هم دارید اگه بپرسید چون او در سالهای گذشته بیشتر با دردویل دشمنی کرده است ولی باید بدانید که قبل از دردویل، کینگ پین از  بزرگترین دشمنان مرد عنکبوتی بود و در کمیک های مرد عنکبوتی هم خلق شد.  کینگ پین نام واقعی اش «ویلسون فیسک» است و قدرتمند‌ترین رییس سندیکاهای جنایتکاری شهر نیویورک است و به همین دلیل بارها با اسپایدرمن سر شاخ شده است و حتی یک بار  دستور داد تا یک قاتل حرفه‌ای، زن عموی سالخورده پیتر پاركر را با تیر بزند. او نیروی فوق بشری ندارد اما توان ذهنی و فیزیكی بسیار بالایی دارد و ادعا می‌كند كه تمام بدنش از عضله تشكیل شده است.

کینگ پین تا به حال در فیلم های مرد عنکبوتی حضور نداشته ولی همانطور که میدانید نقشش را «وینسنت دونافریو» به طور شگفت انگیزی در سریال دردویل (محصول مارول/نتفلیکس) بازی کرد. همگان کینگ پین را یکی از برترین ویلن های دنیای سینمایی مارول میدانند.

ویلسون فیسک سینمایی

یک بار مرحوم «مایکل کلارک دانکن» در فیلم سینمایی دردویل (محصول سال 2003) بازی کرد.

مطالب مرتبط:

15 حقیقت مهمی که باید درباره کینگ پین (KINGPIN) بدانید

  

4- میستریو (Mysterio)

 میستریو (Mysterio)

نخستین حضور در داستان های اسپایدرمن: شماره 13 مجله The Amazing Spider-Man (ژوئن 1964)
خالقین«استن لی» و «استیو دیتكو»
نام واقعی: «کوئینتین بک»

«میستریو» یک بدل‌کار و متخصص ساخت افکت‌های ویژه سینمایی به نام بود به نام «کوئینتین بک» که تصمیم گرفت از مهارت و تخصص‌اش برای رسیدن به اهداف خبیث و غیرقانونی استفاده كند. او توانایی‌های فوق بشری ندارد اما چندین دفعه توانسته با ایجاد توهم و چالش‌های ذهنی برای اسپایدرمن دردسرهای جدی درست كند و او را تا مرز جنون بكشاند. (البته افراد دیگری نظیر «دانیل بركهارت» نیز در نقش میستریو ظاهر شده و با اسپایدرمن دشمنی كرده‌اند). او یکی از جالب ترین دشمنان مرد عنکبوتی است و بر خلاف خیلی از دیگر دشمنان او، بسیار دوست دارد دراماتیک عمل کند (دلیلش اینه که در تئاتر و سینما سابقه داره). ضمن اینکه از معدود دشمنان مرد عنکبوتیه که میتونه واقعا بامزه باشه. نوعی جذابیت منحصر به فرد نیز در لباس و شکل ظاهری او وجود دارد که آدم را شیفته خودش میکند.  میستریو بالاخره در سال 2019 و با فیلم موفق "مرد عنکبوتی: دور ار خانه" پایش به دنیای سینما باز شد و نقشش را «جیک جیلنهال» به زیبایی بازی کرد.  

میستریو

مطالب مرتبط:

10 حقیقتی که باید درباره میستریو (MYSTERIO) بدانید

 

3- ونوم (Venom)

 ونوم (Venom)

نخستین حضور در داستان های اسپایدرمن: شماره 300 مجله The Amazing Spider-Man (آوریل 1988)
خالقین: «دیوید میكلینی» و «تاد مك فارلین»
نام واقعی: «ادی براك»

«ونوم» در این لیست از همه جدیدتره. یعنی برخلاف دیگر دشمنان مرد عنکبوتی که در این مقاله معرفی شده اند و محصول دهه 60 میلادی هستند، او در اواخر دهه 80 میلادی خلق شد. ولی به لطف طراحی های خالقش، «تاد مک فارلین» خیلی سریع محبوب شد و تاثیر زیادی هم روی کمیک های مرد عنکبوتی گذاشت. او در ضمن از معدود دشمنان مرد عنکبوتی است که از هویت مخفی اش با خبر است. داستان او از این قراره: زمانی که اسپایدرمن خود را از شر لباس مشکی رنگ و زنده فضایی خلاص کرد، این لباس با مردی با نام "ادی براک" که یک خبرنگار بود و اسپایدرمن را باعث ناکامی حرفه اش می پنداشت، پیوندی هم زیستانه بر قرار کرد و به یکی از دشمنان خطرناک او به نام "ونوم" تبدیل شد. نیرو های او شباهت‌های زیادی به اسپایدرمن دارند. او تنها در مقابل آتش و صدا آسیب پذیر می باشد. ونوم هویت مخفی اسپایدرمن را می داند و مدعی است که از بی‌گناهان محافظت می‌کند. (لازم به ذكر است كه تا به حال افراد دیگری نیز به جای ادی براك لباس ونوم را بر تن كرده‌اند).

ونوم در فیلم مرد عنکبوتی 3 حاضر بود و نقشش را «توفر گریس» بازی کرد. این حضور اصلا موفق نبود (این مقاله را بخوانید).

ونوم سینمایی

سال 2018 هم فیلم اختصاصی ونوم با حضور «تام هاردی» در نقش اصلی اکران شد که فیلم خوبی نبود ولی فروش خیلی خوبی کرد!

مطالب مرتبط:

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ونوم (VENOM) بدانید

معرفی تمام سیمبوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

نگاهی به VENOM های مختلف کمیک های مرد عنکبوتی

 

2- دکتر اختاپوس (Dr. Octopus)

دکتر اختاپوس (Dr. Octopus)

نخستین حضور در داستان های اسپایدرمن: شماره 3 مجله The Amazing Spider-Man (جولای 1963)
خالقین«استن لی» و «استیو دیتكو»
نام واقعی: «اتو اكتاویس»

دكتر اختاپوس» (Dr. Octopus) با نام واقعی «دکتر اتو اکتاویس» یک دانشمند برجسته و بسیار مغرور بود که از چهار بازوی مکانیکی در آزمایش های خود بهره می‌گرفت اما یک انفجار این بازو ها را به بدن او متصل کرد. او یکی از اصلی‌ترین و خطرناک‌ترین دشمنان اسپایدرمن و مقصر مرگ «جورج استیسی» پدر «گوئن استیسی» (عشق سابق و متوفی پیتر پارکر) محسوب می‌شود. دكتر اختاپوس به شدت از اسپایدرمن تنفر دارد و حاضر است برای نابودی او دست به هر كاری بزند. در ضمن او چندین بار و با مشاركت دیگر دشمنان خطرناك اسپایدرمن، گروه موسوم به «شش خبیث» (Sinister Six) را تشكیل داده است. بعضی ها میگویند که دکتر اختاپوس  در سالهای اخیر تونسته لقب بزرگترین دشمن مرد عنکبوتی را از آن خودش بکنه چون کاری رو کرد که هیچ دشمن دیگر مرد عنکبوتی نتونسته: کشتنش! در واقع او تونست در شماره 700 مرد عنکبوتی جسم و روح خودش رو با پیتر پارکر عوض بکنه.  مدتی را هم در قالب "مرد عنکبوتی برتر" سپری کرد و جانشین اسپایدرمن شد (برای خوندن کمیک های مرد عنکبوتی برتر اینجا را کلیک کنید).

دکتر اختاپوس در فیلم تحسین شده مرد عنکبوتی 2 حضور داشت که نقشش را «الفرد مولینا» با استادی ایفا کرد.

الفرد مولینا - دکتر اختاپوس

مطالب مرتبط:

15 حقیقت مهمی که باید درباره دکتر اختاپوس (DOCTOR OCTOPUS) بدانید

 

1- گرین گابلین (Green Goblin)

 گرین گابلین (Green Goblin)

نخستین حضور در داستان های اسپایدرمن: شماره 14 مجله The Amazing Spider-Man (جولای 1964)
خالقین«استن لی» و «استیو دیتكو»
نام واقعی: «نورمن آزبورن»

کارشناسان و هواداران کمیک بوک در اینکه «نورمن آزبورن» یا همان  «گرین گابلین» (Green Goblin) بزرگترین و اصلی ترین دشمن «پیتر پارکر/اسپایدرمن» است هیچ شکی ندارند. در واقع گرین گابلین از هر فرصتی استفاده کرده تا زندگی پیتر پارکر را به جهنمی تمام عیار تبدیل کند...

«گرین گابلین» در اصل یک دانشمند، کارخانه‌دار و شیمی‌دان جاه‌طلب به نام «نورمن آزبورن» است که به دلیل حادثه‌ای دچار اختلالات ذهنی شده و به نیروهای فوق بشری دست یافت. او پدر «هری آزبورن»، بهترین دوست پیتر پارکر است و جزو معدود دشمنان اسپایدرمن می‌باشد که از هویت مخفی او آگاه بوده است. بدون شک شرورانه ترین اقدام گرین گابلین به قتل رساندن «گوئن استیسی» بود. سپس او به ظاهر در جدال با اسپایدرمن كشته شد، اما پس از دو دهه دوباره به عرصه بازگشت (در طول غیبت او، پسرش هری به گرین گابلین دوم بدل شد تا انتقام مرگ پدرش را از پیتر پاركر بگیرد). در سال‌های اخیر گرین گابلین توانسته مردم را فریب دهد و خودش را خیرخواه جامعه معرفی كند.

می توان به راحتی و تنها با در نظر گرفتن خباثت هایی كه گرین گابلین در طول سالیان گذشته مرتكب شده و ضرباتي كه به اسپايدرمن وارد آورده  او را بزرگترین دشمن پيتر پاركر دانست. به طور مثال او گوئن استیسی نخستین عشق حقیقی پیتر را به قتل رساند، «بن رایلی» (كلونی كه از روی مرد عنكبوتی كپی شده بود و پیتر او را مثل برادرش دوست داشت) به قتل رساند، «هری آزبورن» (پسر خودش و دوست صمیمی پیتر) را تا سر حد جنون پیش برد و نهایت تلاش خود را كرد تا او را به هیولایی مثل خودش تبدیل کند، او نوزاد تازه به دنیا آمده پیتر و مری جین را از آنها گرفت، او در قضیه مرگ ظاهری «زن عمو می»  (Aunt May) نقش اصلی را داشت و باعث شد تا پیتر برای مدت ها عزادار مرگ او باشد  (نورمن حتی باعث شد تا زن عمو می ربوده و برای مدتی زنده زنده در یک تابوت نگهداری شود!) و ...

گرین گابلین در فیلم مرد عنکبوتی ساخته سم ریمی (2002) حضور داشت که اگر از لباسش چشم پوشی کنیم، ویلن بسیار خوبی بود، مخصوصا به لطف نقش آفرینی زیبای «ویلم دفو».

گرین گابلین سینمایی

نورمن آزبورن در فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 هم با نقش آفرینی «کریس کوپر» حاضر بود ولی نقش چندانی نداشت و اصلا به گرین گابلین تبدیل نشد!

مطالب مرتبط:

همه چیز درباره گرین گابلین (GREEN GOBLIN)

 

 مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Cap-Spider Potter
#1 Cap-Spider Potter 1396-04-02 14:23
وای فوق العاده بود...
نوشتن این مقاله واقعا کار دشواریه ها...
ولی خیلی خوب رتبه بندی کرده بودید...
گرین گابلین که یقینا بزرگترین دشمن مرد عنکبوتی و خبیث ترین ویلین دنیای ماروله....
ممنون بابت مقاله
مرسی...
نقل قول کردن
spider parker
#2 spider parker 1396-04-15 17:15
مقاله بسیار عالی بود خسته نباشید جناب ترابی !
اگه از هاب گابلین و ونوم چشم پوشی کنیم استن لی تمام ابرخبیث های درجه ۱ اسپایدرمن رو خلق کرده ها ! :-*
البته استیو دیتکو رو نباید فراموش کرد چون اون هم در خلق شخصیت هایی مثل گرین گابلین ، میستریو ، دکتر اختاپوس ، والچر ، الکترو و... نقش بسزایی داشته .
نقل قول کردن
Super Captain
#3 Super Captain 1396-04-15 18:45
واقعا دستتون درد نکنه استاد ،حسابی حال کردم.بااین که گرین گابلین دشمن درجه اول و اصلی مرد عنکبوتی ولی من عاشق دکتر اختاپوس هستم و به نظرم اون بهترین ویلن مرد عنکبوتیه .راستی فیلم هوم کامینگ هم تو این رده بندی بی تاثیر نبود وگرنه به نظر من والچر باید آخرای لیست می بود؟!نه؟؟!!! ;-)
نقل قول کردن
CAPTAIN DIAR
#4 CAPTAIN DIAR 1396-04-15 19:36
استاد واقعا مقاله جالب و خوبی بود و به بهترین شکل ممکن رتبه بندی شده بود.ولی راستی شما هنوز جواب ایمیل های منو ندادید!
نقل قول کردن
Arya.M
#5 Arya.M 1396-04-15 19:39
ممنون آقای ترابی بابت مقاله. با اینکه سری مقالات معرفی دشمنان مرد عنکبوتی ( که توسط خود شما نوشته شده بود) خونده بودم ولی همیشه دوست داشتم رتبه بندی شما رو بدونم.
البته که شما خیلی بیشتر از همه ما راجع به اسپایدرمن می دونید و استاد همه ما هستید، ولی به نظرتون بهتر نبود به جای کریون شغال یا مورلان رو می گذاشتید. کریون خبیث خاصی نیست و انگیزه هاش خیلی غیره منطقیه. کلی قهرمان وجود داره که قدرت هاشون شبیه حیوونه، چرا سراغ آنها نمیره؟ در صورتی که مورلان کاملاً لایق لقب شکارچی اسپایدرمن است. تنها کسی که یه بار اسپایدرمن رو به طور کامل کشت و اگه دخالت خدای عنکبوتی نبود اسپایدرمن دیگه زنده نمی شد. به علاوه یک بار هم اسپایدرمن رو تا پای مرگ برد و تنها با ضرب گلوله و رادیو اکتیو کشته شد به علاوه در رویداد دنیای عنکبوتی بسیاری از عنکبوت های دنیا های موازی رو کشت و کین رو به قتل رسانده . همچنین شغال کسیه که تو هر دو تا کلون ساگا و جزیره عنکبوتی کلی مشکل درست کرد ( تو هر دو کلون ساگا با روان پیتر بازی کرد) . به نظر من اینها از کریون لایق ترند. باز هم ممنون بابت مقاله.
نقل قول کردن
spider-man
#6 spider-man 1396-04-15 20:05
فوق العاده نه ببخشید شگفت انگیز اینم نه یک مقاله ی برتر. :roll:
نقل قول کردن
spider-man
#7 spider-man 1396-04-15 20:08
یه سوال فیلم spidey دوبله شدش کی میاد.
نقل قول کردن
spider parker
#8 spider parker 1396-04-15 20:33
به نقل از spider-man:
یه سوال فیلم spidey دوبله شدش کی میاد.

داداش ما کف بین نیستیم که بدونیم دوبلش کی میاد :lol:
ولی اصولا زمانی که نسخه blu-ray بیاد یکی دو هفته بعد هم دوبله میشه .
نسخه بلوری هم احتمالا ۳ یا ۴ ماه بعد اکران فیلم در سینما میاد.
نقل قول کردن
spider-man
#9 spider-man 1396-04-15 20:36
به نقل از spider parker:
به نقل از spider-man:
یه سوال فیلم spidey دوبله شدش کی میاد.

داداش ما کف بین نیستیم که بدونیم دوبلش کی میاد :lol:
ولی اصولا زمانی که نسخه blu-ray بیاد یکی دو هفته بعد هم دوبله میشه .
نسخه بلوری هم احتمالا ۳ یا ۴ ماه بعد اکران فیلم در سینما میاد.

چشم کف پاد ممنون
نقل قول کردن
spider parker
#10 spider parker 1396-04-15 20:49
#9
خدا نکنه و قابلی نداشت ;-)
نقل قول کردن
CAPITAN DEADPOL
#11 CAPITAN DEADPOL 1396-04-15 20:57
استاد ترابی خیلی ممنون که این لیست رو گزاشتید
چون اخه من قبلا توی یکی از مطلب ها بهتون گفته بودم به هرحال خیلی ممنون
نقل قول کردن
mehran spidey
#12 mehran spidey 1396-04-15 21:44
یه مقاله عالی دیگه از آقای ترابی واقعا ممنونم از این مقاله ;-) ولی حس میکنم گرین گابلین که دشمن شماره ی یک مردعنکبوتی هستش اونطور که باید توی سینما و بازی های ویدئویی اسپایدی نشون داده نشده و من از این موضوع خیلی ناراحتم :cry: البته امیدوارم تو فیلم های آینده مردعنکبوتی و بازی جدیدش گرین گابلین به بهترین نحو ممکن نشون داده بشه . ( ولی از حق نگذریم از نظر من گرین گابلین انیمیشن اسپایدرمن خارق العاده واقعا عالی بود ;-) )
نقل قول کردن
mani s.h
#13 mani s.h 1396-04-15 22:32
گرین گابلین حقش بود در این مقاله باشه همشونم درست و در رتبه خودشون گذاشتید واقعا خسته نباشید ولی واقعا بدترین ضربه های مردعنکبوتی از سوی گابلین بود و همین طور بیرحم تا اونجایی که شنیدم بدترین ضربه اش این بود که گوئن استیسی را وقتی مادر پچه هاش بوده به قتل رسته(توجه منظورم هری نیست) البته مرگ گوئن استیسی که در سایت ترجمه شد فرق داره واقعا ته جنون.میشه تاپ تن دوستان قهرمانی مردعنکبوتی هم بذارید
نقل قول کردن
hassan91
#14 hassan91 1396-04-15 22:35
دیدن همه ی اینا تو عالم سینما لذت داره، گرین گابلین و دکتر اختاپیوس و مرد شنی سم ریمی حرف نداشت، به خصوص گرین گابلین و دکتر اختاپوس که فیلمش رو میبینیم، آدم از هیجان قلبش میاد تو دهنش. از همون جا متوجه میشیم که واقعا این دو برترین خبیثهای مرد عنکبوتی هستن.
خیلی دوست دارم کینگ پین رو تو سینما ببینم. اونم عالی میشه.
بازم ممنون استاد ترابی

#12
چی میشد همون گرین گابلین ویلم دفو زنده میموند بازم تو یه فیلم جداگانه رو به رو میشدن، محشر میشد. به هر حال آرزو بر جوانان عیب نیست.
نقل قول کردن
mani s.h
#15 mani s.h 1396-04-15 22:49
به نقل از spider-man:
یه سوال فیلم spidey دوبله شدش کی میاد.

4 ماه برای نسخه بلوری که دوستم تحقیق کرده گفته شده 2 ماه بعد از اکران میاد اگه فروشش زیاد باشه دوبله هم جدیدا دوبلور های باحال سری فیلم های مارول که قرار بازم با صدای گرمشون دوبلور فیلم مردعنکبوتی بشن این صدا بازی گر ها اول روی نسخه رو پرده صدا گذاری میکنند و دو روز بعد از اومدن نسخه بلورین دوبله اصلی را در اینترنت و سی دی فروشی ها پخش میکنند قطعا دوبله ایران در جهان رتبه اول را دارد 8) ;-)
نقل قول کردن
mtm
#16 mtm 1396-04-15 22:58
#5:
گفتم که واقعا مرد عنکبوتی اونقدر دشمن برجسته داره که برام سخت بود امثال لیزارد و شغال و مورلان و ... رو تو لیست نیارم
ولی تاپ تن فقط گنجایش 10 نفر رو داره. پس ناگزیر باید یک سری شخصیت ها کنار میرفتن
المان های مختلفی باید جمع بشه تا یک ویلن وارد لیست بشه. مثلا من خودم خیلی شغال رو دوست دارم . چون اون داستان کلون ساگای دهه 70 میلادی رو خیلی دوست دارم (همونی که تو سایت هم ترجمه شده) . یا مثلا مورلان هم خیلی دشمن تاثیر گذاریه ولی کریون در داستان اخرین شکار کریون یه کار غیر منتظره انجام داد که هنوز هم منحصر به فرده: زنده به گور کردن پیتر پارکر!
شما اطمینان داشته باش اگه اون کمیک اخرین شکار نبود قطعا کریون هم تو این لیست نبود
ولی همون یه داستان اونقدر مهم و تاثیرگذار بود که به تنهایی کریون رو مستحق قرار گرفتن در این لیست میکنه
نقل قول کردن
Arya.M
#17 Arya.M 1396-04-15 23:49
#16
ممنون که پاسخ دادید ;-)
نقل قول کردن
fe
#18 fe 1396-04-18 00:31
یک مقاله عاالی
ممنون آقای ترابی
مشخصه به دور از نظر شخصی نوشتید!!
آخه اگه سلیقه ای مینوشتید، مثلاً فکر نمیکنم ونوم اونجا باشه :-*
یا خودتون اشاره کردید شغال رو دوست دارید(خودم هم فکر میکردم شغال حداقل رتبه هفت هشتی گیرش میومد!! :-* )
قبل از خوندن مقاله هم، رتبه اول و دوم هم که کــامـــلـــاً مشخص بود!
به شخصه، خیلی دوست دارم میستریو رو بزودی در سینما ببینم!
.
راستی
بنظرم لرد وریس سریال گیم آف ترونز هم میتونه کینگ پین خوبی باشه :-*
نقل قول کردن
علی قدیانی
#19 علی قدیانی 1396-04-20 14:47
به شخصیتی که تو بخش نظرات مظلوم واقع شده میپردازم.
ونوم
ونوم یکی از جذاب ترین و منحصر به فرد ترین ویلن های تاریخه
که پتانسیل بسیار بالایی برای تبدیل شدن به یک شخصیت تمام عیار خبیث رو داره. از جالب ترین ویژگی هایی که مارو مجذوب ونوم میکنه اینه که ونوم قدرتهای شبیه به اسپایدرمن داره(درواقع به نوعی ونوم نسخه خبیث اسپایدرمنه) و کینه ای که ادی براک/ونوم از اسپایدرمن و پیتر پارکر دارن واقعا ایده بسیار جذابی هستش وتوی سریال کارتونی مرد عنکبوتی خارق العاده و همچنین سریال کارتونی به خوبی با ونوم روبه رو شدیم.
راستش من از ایده فضایی بودنش بیشتر خوشم میاد ولی آن یکی ایده هم بسیار عالی هستش.
ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن
Samwel Tarly
+1 #20 Samwel Tarly 1396-04-20 15:19
خیلی مقاله خوبی بود و با این که تاریخچه اکثر این شخصیت ها رو در دیگر مقاله هایی مثل "معرفی معروف ترین دشمنان مردعنکبوتی" یا "100 شخصیت برتر مارول" دیده بودیم ولی باز از خوندن این مقاله ها خسته نشدم و اقای ترابی یه سوال برام به وجود اومد درباره شخصیت مرد شنی, این که این شخصیت تا حالا چند بار تصمیم گرفته بود و ادم خوبی بشه و حتی تو کمیک تجدید عهد هم خوندیم.که چه فداکاری انجام داد تا بتونن ریجنت رو شکست بدن.و اون از خودگذشتگی کاملا برا اکثریتمون دور از انتظار بود پس چجوری بهش لقب یه شخصیت خبیث بدیم چون یه خبیث دیگه سعی نمی کنه ادم خوبی بشه.(امیدوارم منظورم رو خوب رسونده باشم)
راجع به شخصیت ونوم هم باید بگم تا قبل از این که با سایت اسپایدی اشنا بشم فکر می کردم بزرگ ترین دشمن اسپایدی ونوم باشه چون تو انیمیشن مردعنکبوتی مجموعه کارتونی و مردعنکبوتی خارق العاده خیلی بد برا اسپایدرمن دردسر درست می کرد و تمام رازهای پیتر هم میدونست.
با تشکر از استاد ترابی بابت مقاله
نقل قول کردن
mtm
#21 mtm 1396-06-04 19:19
به نقل از agh:
و اقای ترابی یه سوال برام به وجود اومد درباره شخصیت مرد شنی, این که این شخصیت تا حالا چند بار تصمیم گرفته بود و ادم خوبی بشه و حتی تو کمیک تجدید عهد هم خوندیم.که چه فداکاری انجام داد تا بتونن ریجنت رو شکست بدن.و اون از خودگذشتگی کاملا برا اکثریتمون دور از انتظار بود پس چجوری بهش لقب یه شخصیت خبیث بدیم چون یه خبیث دیگه سعی نمی کنه ادم خوبی بشه.(امیدوارم منظورم رو خوب رسونده باشم)

سئوال خوبی پرسیدی
چون مرد شنی معمولا همیشه اخرش دوباره خبیث میشه و در هر ریبوتی از اسپایدرمن اولش خبیث بوده بنابراین باید جزو لیست دشمنان قرار بگیره
نقل قول کردن
amin Hajati
#22 amin Hajati 1400-09-28 09:45
فقط کینگ پین و هاب گابلین و کروین داخل فیلم های مردعنکبوتی نبودن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید