رتبه بندی همه ی قدرت های فوق بشری مردعنکبوتی

رتبه-بندی-همه-ی-قدرت-های-فوق-بشری-مردعنکبوتی-spiderman-اسپایدرمن

طبیعیه که شخصیتی مثل اسپایدی از لحاظ رنج توانایی ها و قدرت هاش خیلی متنوع باشه اما تا حالا براتون این سوال پیش نیومده که کدوم یکی از این توانایی از بقیه بالاتر قرار میگیره؟

مقدمه: همه میدونن که اسپایدرمن قدرت های فوق بشری متنوعی داره که با مسئولیت های خاص خودشون همراهن. اما تا حالا کسی نبوده که بشینه و فکر کنه که واقعا مقدار بزرگی این قابلیت ها چقدر هست. بعد از حدود شش دهه در تاریخ و ساخته شدن چندین فیلم از این شخصیت، چندین بار هم شده که قدرت هاش تغییر کردن (این مقاله را بخوانید) و حالا این سئوال مطرح میشه که رتبه بندی این قدرت ها به چه شکلی هست؟

بعد از سالیان سال جر و بحث های بچگانه سر اینکه چه چیزی اسپایدرمن رو انقدر باحال میکنه وقتش رسیده که با بررسی ریز بینانه این مسئله رو بررسی کنیم. اینکه چرا هم بچه ها و هم بالغین بعد از گذشتن بیش از شصت سال از خلق اسپایدرمن تا این حد به این ابرقهرمان قرمز و آبی پوش علاقه دارن؟ اینکه چه چیزی باعث شده اسپایدی نسبت به سایر ابرقهرمان ها منحصر به فرد باشه؛ اینکه چه چیزی اون رو توقف ناپذیر میکنه، و اینکه کدوم یکی از قدرت های اون اسپایدی رو تبدیل به قهرمانی میکنه که همه میخوانش؟ امروز بناست که با نگاهی به بزرگترین قدرت های اسپایدی و رتبه بندی اونها به این مسائل پی ببریم.

ضمنا مقالات زیر را هم از دست ندهید:

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی از نظر زور بازو!

10 دفعه ای که مردعنکبوتی حال دیگر قهرمانان مارول را گرفت!

رتبه بندی 10 سلاح برتر دشمنان مرد عنکبوتی

10 شخصیت قدرتمند دنیای کمیک که مرد عنکبوتی شکست‌شان داده است

10 شیوه خلاقانه ای که مردعنکبوتی از قدرت هایش استفاده کرده است!

قوی ترین حریفانی که مرد عنکبوتی تا به حال شکست داده است!

10 دفعه ای که قدرت های مرد عنکبوتی تغییر کرد!

معرفی 10 نقطه ضعف مرد عنکبوتی

رتبه بندی 10 نسخه نیرومند از مرد عنکبوتی

 

15- برقراری ارتباط با عنکبوت ها!

ارتباط برقرار کردن مردعنکبوتی با عنکبوت ها

در رتبه آخر این مجموعه قدرتی قرار میگیره که خیلی کم درباره اون بحث شده و اساساً کاربرد چندانی هم نداره و در حقیقت مردعنکبوتی فاقد اونه! به عبارتی دیگر مردعنکبوتی اصلا چنین قدرتی نداره و نمیتونه با عنکبوت ها ارتباط برقرار کنه. ولی برید و آیتم شماره 7 از این مقاله را بخوانید تا بفهمید مردعنکبوتی چطور در رویارویی با شخصیتی خبیث ملقب به «ملکه عنکبوتی» به یک هیولای عنکبوتی تبدیل شد و سپس دوباره به دنیا آمد (!) و به قدرت های جدیدی دست یافت.  یکی از اون قدرت ها قابلیت ارتباط با عنکبوت ها بود. یعنی در شماره 20 از سری دوم کمیک های Spectacular Spider-Man دیدیم که چطور پیتر تونست به ذهن کندویی حشراتی که در شعاع یک مایلی او قرار داشتند دسترسی پیدا کنه و بدین ترتیب تونست بمبی که ملکه عنکبوتی کار گذاشته بود را خنثی کرد (عکسش اینجاست). یک بار در شماره 390 از کمیک "دکتر استرنج"، اسپایدرمن تونست دکتر استرنج را متقاعد کنه تا در داستانی خنده دار برای یک بار بتونه با یک عنکبوت درد و دل کنه!  همچنین وقتی قدرت های "اون یکی" در وجود یکی از کلون های پیتر پارکر به نام «کین» حلول کرد شاهد بودیم که او نیز تونست برای مدتی با عنکبوت ها ارتباط برقرار کنه و حتی ازشون برای یافتن محل یک بمب هسته ای بهره بگیره (عکسش اینجاست). و البته جالبه بدونید که در موارد دیگه ای شاهد ارتباط اسپایدی و عنکبوت ها بودیم مثلاً اسپایدی بعضی وقت ها برای اینکه دشمن های خودش رو بترسونه لاف میزد که میتونه به عنکبوت ها دستور بده (مورد شماره 12 از این مقاله را بخوانید).

 

14- زور بازوی فوق بشری

زور بازوی مردعنکبوتی

طبیعتاً زور بازوی زیاد یک قابلیت خیلی کاربردی و باحال برای هر شخصیتی هست که اون رو داشته باشه. البته که الان دیگه تقریباً هر شخصیت شرور یا قهرمانی یکی از قدرت هاش زور بازوی زیاد هست؛ حالا درسته که همه مثل هالک یا ثینگ نیستن ولی خب تقریباً هر شخصیتی درجه ای از قدرت بدنی بالا و غیر طبیعی رو داره. اسپایدرمن هم از این مورد استثناء نیست و به اون قدرت مافوق بشر داده شده که حداقل بتونه با سایر شخصیت هایی که زور بازوی زیادی دارن بتونه رقابت کنه ولی در عین حال اونقدری در تاریخچه کمیک های اون پر رنگ نبوده که به واسطه زور بازوش یک شخصیت منحصر به فرد بشه. زور بازوی اسپایدی تقریباً در حدود بلند کردن 10 تا 20 تن تخمین زده شده. فارغ از اینکه این عدد اصلاً چیزی نیست که بشه به اون خندید وقایع خاصی در طول داستان های اسپایدی رخ داده که قدرت اون رو حتی از هالک هم بیشتر کرده بود که میتونید این مقاله رو بخونید برای اطلاعات بیشتر.

 

13- زود درمانی

زود درمانی مردعنکبوتی

قدرت جسمانی و بنیه مردعنکبوتی در حد معقولی است. یعنی او نه زیاد قدرتمند است و نه خیلی ضعیف. به همین خاطر در هنگام مبارزه نه آنقدر ضعیف است كه با یك ضربه نقش بر زمین شود و نه آنقدر قوی كه مخاطب كاملا از پیروزی اش مطمئن باشد. به عبارتی دیگر، نیروهای مرد عنكبوتی در چنان سطح مناسبی است كه هر وقت در مقابل حریف قدرتمندی قرار میگرد دلمان برایش شور میزند و نگرانش میشویم ولی از سوی دیگر نیروهایش آنقدر هست كه وقتی عصبانی یا غیرتی شود دمار از روزگار حريفانش در بیاورد. در هر حال، یکی از قابلیت ها و توانایی او مربوط به خاصیت زود درمانی (healing factor) میشود که البته در حد شخصیت هایی مثل ولورین یا ددپول نمیشود ولی در حدی هست که زخم هایش را ظرف یکی دو روز خوب کند. او برای این کار باید استراحت کند و بخوابد و چندین بار دیده شده که مثلا یک شبانه روز کامل خوابیده (!) و وقتی بیدار شده زخم ها و جراحاتش خوب شده اند.

 

13- دید در شب و  تیغه های تیز

دید در شب مردعنکبوتی

یکی دیگه از قابلیت کمتر شناخته شده اسپایدی، بدست آوردن قابلیت دید در شب در طی وقایع داستانی The Other بود که در این مقاله بهش اشاره شد.  یعنی پیتر ظاهرا مُرد ... ولی جسدش انگار تبدیل شد به یک پیله و پوست انداخت و دوباره زنده شد! (البته او قبلش رویایی دید که در آن صدایی بهش میگفت که برای دوباره زنده شدن باید بخش انسانی وجود خودش را کنار بگذارد و به یک عنکبوت تمام عیار تبدیل شود). او سپس متوجه میشه كه دارای توانایی های جدیدی شده و مثلا دارای خاصیت دید در شب (night vision) شده (که باعث میشد در تاریکی شب بتونه ببینه)، میتونه از طریق تارهای عنکبوتی خودش ارتعاشات را حس کنه یا اینکه از طریق پوست کمرش به اشیا بچسبه! تیغه های موسوم به Stingers هم برگشته بودند.

منتهی همه ی این قدرت ها مقطعی بودند. اما اینکه صرفاً این قابلیت ها دیگر وجود ندارند باعث نمیشه باحال نباشند! یعنی هرچند که این قابلیت ها دیگه چندان مورد استفاده قرار نگرفته اند چه در کمیک ها و چه در فیلم هایی که از اسپایدرمن ساخته شده، اما میتونن خیلی براش کاربردی باشه. مثلا اگر به مبارزات بین اسپایدی و شخصیت های شرور منفی فکر کنید، میبینید که عموم این مبارزات در زیر آسمان شب رخ داده. گرین گابلین در تاریکی و بین ساختمان ها با گلایدر خودش در حال رفت و آمد است، لیزارد در تاریکی ها و کثیفی های فاضلاب ها در حال رفت و آمده و حتی دکتر اختاپوس هم ترجیح میده اعمال خودش رو در تاریکی به سرانجام برسونه. بنابراین عجیب نیست که مردعنکبوتی با قابلیتی مثل دید در شب چه مزایای غیر قابل انکاری به دست میاره.

 

11- تار زنی اُرگانیک

تارهای ارگانیک مرد عنکبوتی

در سال 2004 پای یك شخصیت خبیث به نام «ملكه عنكبوتی» به داستان های مردعنکبوتی باز میشه که در این مقاله راجع بهش توضیحاتی داده شده. در واقع ملکه عنکبوتی سالها حبس بود. وقتی که فرار کرد فهمید میتونه کسانی که ژن حشره ای دارند را کنترل کنه و این شامل مرد عنکبوتی هم میشد. بنابراین پیتر پارکر را به سمت خودش کشید و با بوسیدن او، نوعی آنزیم وارد بدنش کرد که باعث شد به اون حالت مَن اسپایدر تبدیل بشه (عکسش اینجاست). و بعد از چند روز به هیولایی عنکبوت مانند و عظیم الجثه تبدیل شد. این هیولا کاملا تحت کنترل ذهنی ملکه عنکبوتی بود و ... (عکسش اینجاست). قضیه اش طولانیه و در نهایت یکی از بدترین داستان های تاریخ مرد عنکبوتی را رقم زد که اینجا راجع بهش توضیحاتی داده شده! ولی در نهایت دیدیم که تارهای مردعنکبوتی پس از این اتفاقات به صورت اُرگانیک درآمده (یعنی مثل فیلم های مردعنکبوتی سم ریمی، بدن پیتر خودش به صورت طبیعی تار تولید میکرد و دیگر احتیاجی به تار انداز های مکانیکی نداشت!).

 

10- پرتاب کردن اسید

مردعنکبوتی اسید

در شماره 1 از کمیک Marvel Fanfare که سالها پیش چاپ شد، مرد عنکبوتی به همراه «آنجل» (از اعضای ایکس من) به سرزمین ماقبل تاریخ در دنیای مارول که بهش "سرزمین وحشی ها" (Savage Landمیگویند، رفت. آنجا توسط یکی از افراد «مگنتو» به نام «برین چایلد» اسیر شد و اشعه یک دستگاه او را به حالت بدوی و هیولا مانند درآورد که بهش گفتند «مَن اسپایدر» (Man-Spider) ! بِرِین چایلد، من – اسپایدر را فریب داد تا به دشمنش در سرزمین وحشی ها یعنی «کِی-زار»  حمله کنه. ناگفته پیداست که در نهایت مرد عنکبوتی دوباره به حالت اصلی خودش برگشت. ما شاهد به کار رفتن «من اسپایدر» در سریال "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" بودیم (عکسش اینجاست) که در آنجا میتوانست از دهانش اسید شلیک کند و همچنین از دست و پاهایش نیز تار عنکبوتی ساطع میکرد و قدرت جسمانی بیشتری هم داشت. ولی در دنیای کمیک ندیدیم که اسید بیندازد ولی زور بازویش افزایش یافته بود. ولی به سختی میتوانست ارتباط کلامی برقرار کند ولی در نهایت تونست از «کی-زار» بخواد تا بکشتش زیرا دوست نداشت یک هیولا باقی بمونه ولی خوشبختانه به زودی به حالت نرمال خودش برگشت.

 

9- نشان کین (Venom Blast) + دیدن تصاویری از آینده!

نشان کین

این قدرت هم مختص کلون پیتر پارکر یعنی «کین است». در حقیقت، نام کین نیز از یکی از قدرت های او به نام «نشان کین» (Mark of Kaine) اشاره دارد که در واقع همان قدرت چسبیدن مرد عنکبوتی به در و دیوار از طریق دستانش بود که ارتقا یافته بود و هر وقت کین دستش رو به صورت دیگران میزد مثل اسید عمل میکرد و صورتشان را میسوزاند و باعث میشد تا نشان او رویشان باقی بماند. همچنین لازم به ذکره که حس عنکبوتی که در مورد شماره 2 بهش اشاره شده و به اسپایدرمن درباره خطرات قریب الوقوع هشدار میده، در کین بسیار تقویت شده؛ به طوری که باعث شده بتونه تصاویری هر چند کوتاه و مختصر از آینده را ببینه! حس عنکبوتی او همچنین میتونه «ونوم» را تشخیص بده (در حالی که حس عنکبوتی پیتر پارکر نمیتونه).

 

8- ضربه/اشعه ونومی (Venom Blast)

اشعه ونومی

برخلاف تفکر بعضی افراد اسپایدرمن بودن لزومی نداره حتماً پیتر پارکر بودن باشه. به عبارت دیگه واضحه حتی مایلز مورالز هم اسپایدرمن هست و قدرت هاش در این لیست شمرده میشه. یکی از قدرت های مایلز، ضربه ونومی هست (Venom Blast) که حداقل باعث از کار افتادن هر گونه وسیله الکترونیکی میشه و حداکثر هم کل بدن مهاجم رو فلج میکنه و به همین خاطر که بشدت کاربردی هست تقریباً در میانه رتبه بندی ما قرار میگیره.

طبیعتاً وقتی ابرقهرمان سیزده ساله ای باشید که از هرچیزی که بدستش میاد باید بتونه استفاده کنه همچین قابلیتی در خیلی از موارد جون مایلز رو نجات داده. همچنین قابل ذکر هست که این قدرت همون طور که گفته شده رنج خیلی وسیعی داره و بسته به دشمنی که مایلز باهاش رو به رو شده ممکنه اثرات متفاوتی روی دشمنش بزاره. هرچند که تا الان با همین قدرت موفق شده دشمن های قدرتمندی مثل گرین گابلین و ونوم رو از پا در بیاره. بنابراین این قابلیت کمک های زیادی به مایلز کرده و بارها باعث نجات جان خودش و عزیزانش شده.

 

7- استتار (نامرئی شدن)

قدرت استتار مردعنکبوتی -

یکی دیگه از قدرت های خیلی کاربردی مایلز قدرت استتار اون هست (Camouflage) در عین حالی که این قابلیت هم کاربردی هم باحاله خیلی غیر اسپایدی ای هم به حساب میاد. اسپایدرمن برخلاف خیلی از ابرقهرمان های دنیای کمیک ها تصمیم گرفته با لباس قرمز و آبی خودش حضور خودش رو همیشه اعلام کنه. البته که مواقعی بوده که لباس مشکی هم پوشیده، اما اسپایدرمنی که تقریباً همه میشناسن و به ذهنشون خطور میکنه اسپایدی با لباس قرمز و آبی هست. ولی خب همه این موارد کمک میکنه که مایلز هم شخصیت جداگانه ای داشته باشه و هم یک قابلیت خیلی باحال!

مایلز به کمک این قدرت میتونه خودش و همچنین لباس هاش رو با محیط قاطی کنه و درست مثل آفتاب پرست ها از چشم ناپدید بشه. این قابلیت بهش این توانایی رو داده که خیلی اوقات که عنصر غافلگیری برای شکست دشمن هاش نیاز بوده یا فرار جدی از صحنه ضروری میشده بتونه خودش رو ناپدید کنه و دشمن هاش رو شکست بده یا جان خودش رو نجات بده. در کنار همه کارهایی که میتونه بکنه این قدرت تکمیل کننده همه قدرت هاش هستن که تا حالا خیلی بهش کمک کرده.

 

6- چابکی فوق العاده و سرعت بالا

سرعت بالای مردعنکبوتی

موقعی که به بعضی از دشمن های اسپایدی در طول این سال ها نگاه میکنیم واقعاً میشه دید که در بعضی از اونها اسپایدی به ورطه نابودی کشیده شده. یک مورد خیلی ساده رو اگر مثال بزنیم دکتر اختاپوس و بازوهای های مکانیکیش هستن که از لحاظ قدرت هیچ حدی ندارن و تقریباً هرچیزی رو میتونن از هم جدا کنن یا له کنن. اما همون طور که میبینین در طول این سال ها اسپایدی بار ها و بارها با دکتر اختاپوس رو به رو شده و اون هم نتونسته هیچ بلای قابل ملاحظه ای سر اسپایدی بیاره که همه اینا به خاطر چابکی و سرعت بالای اسپایدی هست.

اگر دیگه خیلی ساده بخوایم طبقه بندی کنیم میشه گفت که اسپایدی با استعداد ترین و بی نقص ترین ورزشکار و ژیمناستیک کار دنیای مارول هست. در طول بیشتر مبارزاتش با دشمن هاش حتی امکان یه خراش کوچیک هم روی اسپایدی خیلی اوقات غیرممکنه مگر اینکه خودش اجازه اون رو بده. همه اینها به خاطر اینکه اون میتونه بدن خودش رو به اشکال عجیبی خم کنه و با سرعت باور نکردنی از حملات جاخالی بده. بهترین تصویر پردازی هم از این مورد برمیگرده به سه گانه اولین فیلم های اسپایدرمن اثر سم ریمی که اسپایدی تقریباً داخل هر کدوم از مبارزاتش این قابلیت رو داشت که از حریف هاش جلو بیوفته و نمایشی رو اجرا کنه که انگار مبارزه نمیکنه بلکه میرقصه! از جاخالی دادن هاش گرفته تا استفاده از موانع اطراف برای پریدن این ور و اون ور تا دشمن هاش رو داخل تارهاش گیر بندازه همه و همه این رو مشخص میکنه که چابکی و سرعت اسپایدی از همه دشمن هاش یه برتری به حساب میاد.

 

5- حس شوخ طبیعی و تیکه انداختن!

این ویژگی به قدری برجسته هست که دیگه تقریباً با شخصیت اسپایدی گره خورده و تقریباً از هرکسی بپرسین یکی از مواردی که درباره اسپایدی به ذهنش میرسه حس شوخ طبیعی و طعنه های در لحظه اش به دشمن هاش هست. حتی داخل خود دنیای کمیک هم نویسنده ها طوری مردم عادی رو به تصویر کشیدن که بواسطه همین شوخی ها و دید مثبت همیشگی اسپایدی عاشقش باشن. در واقع حتی میشه گفت همین ویژگی اسپایدی هست که اون رو خیلی متمایز میکنه از سایر شخصیت های کمیکی مثل بتمن که از این نظر دقیقاً نقطه مقابل اسپایدی میشه. به هر حال در عین حالی که این توانایی باعث تمایز شخصیتش شده خیلی اوقات هم بهش کمک کرده تا دشمن هاش رو از جایی که فکرش رو نمیکردن شکست بده.

همه اینها باعث شده که همچین ویژگی ای صرفاً برای تشکیل شخصیتش نباشه و ما اون رو جزو قدرت های خاص اسپایدی در نظر بگیریم و علاوه بر اون جزو پنج قدرت برترش هم به حساب بیاریم. هرچند که برجستگی این ویژگی در فیلم هایی که تا حالا از اسپایدی ساخته شده نسبت به شش دهه از کمیک هاش کمرنگ تره اما دیگه تقریباً همه دستشون اومده که این طعنه ها و تیکه های اسپایدی به اندازه تار اندازی هاش دشمن هاش رو گیج میکنه. به طور کلی میخواد مسخره کردن وزن کینگ پین باشه یا طحنه های روزانه اش به دزد های مرسوم خیابون، این ویژگی اسپایدی بهش کمک میکنه که دشمن هاش رو از لحاظ روانی و احساسی ضعیف کنه و در مجموع به سود خودش در طول مبارزه استفاده کنه. در کنار تمام ویژگی ها و قدرت هایی که همیشه داشته اسپایدی بعد از این همه مدت دیگه به خوبی میدونه هر کدوم از دشمن هاش چه نقاط قوت و ضعیفی دارن و میتونه به خوبی با طعنه هاش باعث تضعیف دشمن هاش بشه و در نهایت به کمک سایر توانایی هاش اونها رو شکست بده. ضمناً، در این مقاله ی بسیار جالب به 10 کاربرد جوک گفتن برای مردعنکبوتی اشاره کرده ایم.

 

4- از در و دیوار بالا رفتن!

از دیوار بالا رفتن مردعنکبوتی

حالا که در پنج قدرت برتر اسپایدی هستیم میشه با اطمینان گفت که این موارد در واقع شخصیت اسپایدی رو تشکیل میدن و اون رو خاص میکنن. یکی از این ویژگی ها از در و دیوار بالا رفتن اسپایدی هست. در واقع شاید جالب باشه بدونید که بعد از اسپایدرمن هیچ ابرقهرمانی نبوده که از این ویژگی استفاده شده باشه در خلق شخصیتش. دلیل هم خیلی واضحه و اینه که این قدرت دیگه فقط و فقط متعلق به اسپایدی هست. در کنار این نکته که میتونه به هر سطحی بچسبه و برخلاف جاذبه از هر کجا بالا بره اونو به یک قهرمان ویژه تبدیل کرده.

این قدرت باعث شده که اسپایدی یک تفاوت مشخص نسبت به سایر ابرقهرمان ها تبدیل بشه و زندگی روی سقف ساختمون ها و آویزون شدن از در دو دیوار منطقی ترین کار جهت نظارت بر شهر براش به حساب بیاد. این قدرت فواید بی انتهایی داره که هر کدوم از قبلی بهتر و باحال تر هست.

 

3- هوش بالا

هوش بالای مردعنکبوتی

افراد باهوش بسیاری داخل دنیای مارول هستن که در زمینه های مختلف صاحب دنیای های خاص خودشون هستن (این مقاله را بخونید). هنک پیم یکی از باهوش ترین افراد تمام دوران ها است. رید ریچاردز به عقیده خیلی ها باهوش ترین انسان در هر جهانی به حساب میاد. تونی استارک یکی از باهوش ترین افراد دنیای مارول در زمینه تولیدات تکنولوژی و صنعت هست. بروس بنر ممکنه از مجموع همه این افرادی که گفته شد باهوش تر باشه. پیتر پاركر هم همیشه به عنوان پسری باهوش، درس خوان و اهل مطالعه شناخته شده است و اختراعات زیادی هم داشته که مهم ترین آنها وب شوتر است (میتونید در این مقاله با تجهیزات و اختراعات پیتر پارکر آشنا شوید). این ویژگی باعث شده تا مرد عنكبوتی هم از هوش بالای خود برای غلبه بر دشمنان نیرومندش بهره بگیرد. او خیلی وقت ها مجبور شده برای شكست دادن حریفان به جای زور بازو از قدرت تعقل و زیركی بهره بگیرد. البته هوش او كاملا در سطح معقول و باورپذیری قرار دارد. به عبارتی دیگر او مثل برخی از شخصیت های كمیك نیست كه هوشی فوق انسانی (!) دارند و نمیتوان باهاشون ارتباط برقرار كرد و نمیتونیم او را با افرادی که در ابتدای این آیتم نام بردیم مقایسه کنیم.

 

2- حس عنکبوتی

حس عنکبوتی spider sense

علاقمندان به مرد عنکبوتی به خوبی میدانند که spider sense یا "حس عنکبوتی" از قابلیت های فرا بشری اوست که همچون یک سیستم هشدار دهنده عمل میکند و به اسپایدرمن درباره خطرات قریب الوقوع اخطار میدهد. البته جالبه که بدونید همه عنکبوت ها این قابلیت را ندارند و تنها برخی از گونه های عنکبوت ها از خطرات احتمالی باخبر میشوند و از خودشون واکنش نشون میدن! این قابلیت مهم باعث شده اسپایدرمن در مبارزه با دیگران از مزیت زیادی برخوردار بشه و خیلی ها رو با همین قابلیت شکست بده (مثل نبرد مرگبارش با بتمن که  در این ویدئو توضیح داده شد اسپایدرمن میتونه با حس عنکبوتی خودش بتمن رو نابود کنه). در هر حال درباره حس عنکبوتیِ اسپایدرمن دو مقاله خیلی خوب و باحال تو سایتمون نوشته شده (اینجا و اینجا) که حتما برید و اونا رو بخونید.

 

1- تار اندازی

تار انداختن مردعنکبوتی

فکر کنم همه توقع داشتن همین رتبه رو داشته باشه. دیگه عجیبه آدم بخواد حتی انکارش کنه. خیلی ساده است اسپایدی ای رو در نظر بگیرید بدون تار! ببینید همه موارد بالایی که گفتیم رو میشه کم و زیاد پذیرفت نباشن ولی این مورد دیگه واقعاً نمیشه. حتی اگر همه موارد بالا رو داشته باشه اما نتونه با تار انداختن هاش دشمن هاش رو گیر بندازه دیگه چه فایده ای داره؟ اگر دیگه نتونه داخل شهر تاب بخوره دیگه چه فرقی میکنه اسپایدی باشه یا یه ابرقهرمان دیگه؟

اگر هنوز قانع نشدین، کافیه به بچه های اطرافتون نگاه کنید یا بچگی های خودتون رو به یاد بیارین. تقریباً همه میخواستن مثل اسپایدی از دستشون تار بیاد بیرون اینور و اونور بپرن. حتی همین حالا هم که بالغ شدیم خیلی اوقات بهش غبطه میخوریم که امکان پذیر نیست. حالا میخواد کمیک اون رو خونده باشین، میخواد فیلمش رو دیده باشین یا بازی ویدیوییش رو بازی کرده باشین. همه میخوان این تاب خوردن داخل شهر رو ببینن. با علاوه خیلی ها میتونن پرواز کنن مثل سوپرمن، خیلی ها میتونن از تکنولوژی استفاده کنن مثل بتمن، خیلی ها میتونن سریع بدون مثل فلش، خیلی ها هم میتونن زیر آب نفس بکشن و شنا کنن مثل آکوامن اما تنها کسی که داخل شهر تاب میخوره اسپایدرمن دوست خوب محله شما است.

 

علی معتمد

aliM

All rights reserved © Spidey.ir 2024

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 دفعه ای که مردعنکبوتی حال دیگر قهرمانان مارول را گرفت!

10 دفعه ای که قدرت های مرد عنکبوتی تغییر کرد!

آشنایی با تجهیزات پیتر پارکر/ اسپایدرمن

10 دفعه که مردعنکبوتی زور بازویش را در دنیای کمیک نشان داد!

10 دفعه ای که مردعنکبوتی حال دیگر قهرمانان مارول را گرفت!

15 مرد عنکبوتی دارک در دنیای کمیک!

معرفی مردان و زنان عنکبوتی در جهان های موازی مارول

رتبه بندی قوی ترین قهرمانان کیهانی مارول

20 حقیقتی که باید درباره حس عنکبوتی (SPIDER-SENSE) اسپایدرمن بدانید

10 لحظه برتر مربوط به "حس عنکبوتی" در فیلم های اسپایدرمن

رتبه بندی 10 سلاح برتر دشمنان مرد عنکبوتی

رتبه‌بندی باهوش‌ترین دشمنان مردعنکبوتی

20 قدرت فوق بشری برتر در دنیای کمیک بوک

10 حقیقتی که باید درباره وب شوتر (WEB SHOOTERS) و تارهای مرد عنکبوتی بدانید

10 شیوه خلاقانه ای که مردعنکبوتی از قدرت هایش استفاده کرده است!

10 کاربردی که شوخ طبعی و جوک گفتن برای مردعنکبوتی دارد!

لحظات ماندگار در کمیک بوک های اسپایدرمن: مردعنکبوتی 4 دست اضافه درمیاورد!

معرفی 10 نقطه ضعف مرد عنکبوتی

10 شخصیت قدرتمند دنیای کمیک که مرد عنکبوتی شکست‌شان داده است

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی از نظر زور بازو!

قوی ترین حریفانی که مرد عنکبوتی تا به حال شکست داده است!

لحظات ماندگار در كمیك ‌های مرد عنکبوتی: پیتر پاركر به نیروهای كیهانی دست میابد!

آیا مرد عنکبوتی تا به حال کسی را کشته است؟

وقتی پیتر پارکر قدرت های فوق بشری خودش را از دست داد ...

10 تغییر وحشتناک در شخصیت های کمیک بوکی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

نینجای یخی
#1 نینجای یخی 1402-05-19 15:51
مقاله جالب بود اقای معتمد . من از بین اینها قدرت شماره ۱۵ ، شماره ۱۰ ، شماره ۳ ، شماره ۲ ، شماره ۱ رو بیشتر دوست داشتم ولی همشون باحالن . از زحمتی هم که کشیدید ممنون . به هرحال من خودم یک مقاله نوشتم و می دونم کار سخت و زمان بریه .
نقل قول کردن
Ksjfhdfhj
#2 Ksjfhdfhj 1402-05-19 18:32
خسته نباشید مقاله جامعی بود و رتبه بندی ها منصفانه بود.
و درباره تاب خوردن بگم موافقم واقعا تاب خوردن اصلا نمیشه حذف کرد و این تفاوت قدرت مرد عنکبوتی با ابر قهرمان ها دیگر هست و جذابیت زیادی داره، مرد عنکبوتی بدون دید در شب و ارتباط با عنکبوت ها وحس عنکبوتی و ازدر و دیوار بالا رفتن میشه تصور کرد ، ولی تاب خوردن نمیشه حذف کرد .
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#3 AmirhoseinJafari2005 1402-05-20 11:49
مقاله فوق العاده ای بود. خسته نباشید.
نقل قول کردن
Vibranium Man
#4 Vibranium Man 1402-05-20 12:10
از نظر من شماره ۵ یعنی جک گفتن و متلک انداختن با اینکه یه نیروی فوق بشری نیست و از اتفاقات ماوراءالطبیعه و عجیب هم به وجود نیومده باز هم یکی از بهترین های لیسته چون مرد عنکبوتی رو از یه ابر قهرمان خشک و بی روح تبدیل می کنه به همون چیزی که واقعا هست! پیتر پارکر دوست داشتنی!
نقل قول کردن
best of the best
#5 best of the best 1403-01-27 14:51
خیلی مقاله خوب و جامع و دقیقی بود
مشخصه واسش تحقیق کرده بودین
نقل قول کردن
Aliwoo
#6 Aliwoo 1403-01-27 19:50
مقاله خیلی خوبی بود فقط اون قسمت زور بازو میتونست رتبه ی بهتری داشته باشه (چون صحنه های احساسی زیادی رو با این قدرت دیدم :lol: )
نقل قول کردن
Omni-man
#7 Omni-man 1403-01-27 20:42
منون بابت مقاله.
همون طور که گفتید تار زدن اسپایدی یک قدرت خاص هستش که فقط مخصوص اسپایدرمنه،چون بقیه قهرمانا یا پرواز میکنن یا سریع میدوند یا وسایل نقلیه خفن دارن!
و این بار دیگر ثابت میکنه که اسپایدرمن یکی از بهترین سوپرهیرو های دنیای کمیک و البته کل دنیای سرگرمی است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45