رتبه‌بندی باهوش‌ترین دشمنان مردعنکبوتی

رتبه‌بندی باهوش‌ترین دشمنان مردعنکبوتی

این بار قراره خطرناکی‌ترین دشمنان اسپایدی، یعنی اونایی که از بقیه باهوش‌تر هستن رو بررسی کنیم...


مقدمه: هنگامی که سری کمیک‌های مردعنکبوتی شگفت‌انگیز در دهه 60 میلادی آغاز به کار کرد، دوره‌ی جدیدی را در کتاب‌های کمیک‌بوکی و ابرقهرمانی پدید آورد چرا که شخصیتی در آن خلق و معرفی شد که نه یک فرد ثروتمند، نه یک خدا و نه یک سرباز بود، بلکه یک نوجوان تنها و غوطه‌ور در ناامنی بود که حسابی او را از کلیشه‌های مرسوم ژانر این کمیک‌ها جدا می‌کرد. او مجبور بود با اتکا به هوش خود و نه اتکا به قدرت بدنی‌‌اش مشکلاتش را حل و فصل کند. او همواره با هوش خود سرقت‌ها و ناملایمات محله‌اش را می‌رُفت و همین کارها باعث شد تا این نوجوون خودش رو با تعدادی خلافکار بزرگسال و خبیث سر شاخ کنه و رفته‌رفته با افتادنش سر زبون‌ها دشمنان قابل‌توجه و صدالبته خطرناکی رو برای خودش بتراشه. در بین این دشمنان از همه نوع طیفی وجود دارند، از دشمنان اصطلاحا خر زور و بی‌کله گرفته تا دشمنان ظریف و فوق‌باهوش و یا دشمنانی که به تعادلی بین این دو رسیده‌اند. اما به‌شخصه برای من باهوش بودن اسپایدی همیشه جذاب‌ترین خصیصه‌ی ابرقهرمانیش بوده و رو همین حساب در این مقاله قصد دارم دست روی این خصیصه پیتر بذارم و به همین دلیل رتبه‌بندی‌ای از باهوش‌ترین دشمنان او را بررسی خواهم کرد؛ چرا که اگر خیلی باهوش باشید، یک دشمن باهوش میتواند بیشترین خطر را برای شما داشته باشد. پس با ما همراه باشید..



10- مخترع مخوف

مخترع مخوف
فینیس میسون ملقب به مخترع مخوف یکی از دشمنان کمتر شناخته‌شده‌ی اسپایدی است که ما اینجا کاملا معرفی ش کردیم؛ او از دشمنان بسیار قدیمی مرد عنکبوتی است که ماه می سال 1963 در شماره 2 از سری اول کمیک بوک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" به دست توانمند «استن لی» و «استیو دیتکو» خلق شد. او معمولا به عنوان دشمن مرد عنکبوتی محسوب میشود ولی گاهی در کمیک ها و داستان های دیگر قهرمانان مارول نیز به عنوان شخصیتی خبیث حضور داشته. او به صورت پیرمردی مخترع و نابغه در زمینه مهندسی و فن آوری به تصویر کشیده میشود که استعداد عجیبی در ساخت گجت های شگفت انگیز از قطعات وسایل معمولی و یا بلااستفاده مانده دارد .راستش را بخواهید سالهاست در دنیای کمیک یا در گونه های دیگر سرگرمی او را فقط با لقب «مخترع/تینکرر» صدا میکنند و اون پسوند «مخوف» (Terrible) را دیگر به کار نمیبرند. او معمولا نقشه پلیدی برای نابودی مرد عنکبوتی یا خصومت شخصی با وی ندارد و اغلب به استخدام دیگر ابرشروران در می آید تا بهشان در زمینه ارتقای وسایل و تجهیزات شان کمک کند. سپس آن ابرشرورها از گجت های ساخته شده توسط او استفاده میکنند برای ضربه زدن به مرد عنکبوتی یا دیگر ابرقهرمانان!


9- اسپنسر اسمایت


در شماره 25 از سری نخست کمیک بوک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" که سال 1965 منتشر شد، در آقای جی. جونا جیمسون سراغ مخترعی به نام پروفسور «اسپنسر اسمایت» رفت و ازش خواست رُبات هایی بسازه که بتونن مرد عنکبوتی رو شکار کنند. اسمایت هم این کار رو کرد و اسم ربات را «قاتل عنکبوت» (Spider-Slayer) گذاشت و از مرد عنکبوتی شکست خورد! بنابراین نوعی وسواس پیدا کرد و مدام ربات های جدیدتر و ارتقا یافته تری درست میکرد تا با اسپایدرمن مبارزه کنند. ربات های قاتل عنکبوت در طول سالها بسیار برای مرد عنکبوتی دردسر ساز شده اند. اسپنسر اسمایت در نهایت سرطان گرفت و مُرد (البته او در پایان عمرش از جیمسون تنفر پیدا کرد زیرا او را مقصر سرطانش میدانست). بعد از او هم پسرش به نام «الیستار اسمایت» راه پدر را ادامه داد و سعی کرد هم اسپایدرمن رو بکشه و هم جیمسون رو تا انتقام پدرش را از آنها بگیره  (او حتی زن آقای جیمسون را هم کشت). برای آشنایی با نسخه های مختلف از ربات های قاتل عنکبوتی، این مقاله را بخوانید.


8- والچر

والچر

«آدریان تومز» (Adrian Toomes) با نام مستعار والچر» (کرکس) از شخصیت های مهم داستان های مرد عنکبوتیه که در واقع اهمیت تاریخی هم داره. چون میشه گفت اولین دشمن دارای لباس ویژه اسپایدرمن بود. یعنی میخوام بگم اولین دشمنی که لباس مخصوص بر تن داشت (چون والچر در شماره 2 از مرد عنکبوتی شگفت انگیز خلق شد و قبلش در شماره 1 ما «آفتاب پرست» رو داشتیم که نمیشه گفت لباس مخصوص داشت). ضمن اینکه او اولین دشمن مرد عنکبوتی بود که برای بار دوم برگشت به داستان های اسپایدرمن. از اعضای موسس گروه "شش خبیثهم بوده. پس میبینید که شخصیت مهمیه و نیازه که بیشتر باهاش آشنا بشوید! پس این مقاله را بخونید. او شخصیت باهوشیه چون یک مخترع بوده و تجهیزات پروازش رو خودش درست کرد.

 

7- موربیوس

فیلم سینمایی "موربیوس" با بازی «جرد لتو» باعث شهرت این شخصیت کمیک بوکی شده است. این شخصیت اولین بار در کمیک بوک های اسپایدرمن خلق (در شماره 101 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" که اینجا ترجمه شده است) و به عنوان دشمن او معرفی شد. «مایکل موربیوس» یك شیمی دان برجسته بود كه برنده جایزه نوبل شده بود. پس میبینید که بسیار باهوش است. اما از بیماری خونی بسیار نادری رنج میبرد و به منظور یافتن علاجی برای خود روی خفاش ها تحقیق میكرد اما در عوض خودش به یك خون آشام تبدیل شد! با وجود آنكه موربیوس بارها با اسپایدرمن و دیگر ابرقهرمانان مارول نبرد كرده اما نمیتوان او را یك شخصیت كاملاً خبیث دانست زیرا اغلب به دنبال آن است كه دیگر یك خون آشام نباشد. به همین دلیل او رفته رفته به یک ضدقهرمان قابل ترحم و سمپاتیک تبدیل شد. همین موضوع باعث شده تا در سالیان گذشته بارها شاهد باشیم که موربیوس دست به اعمال قهرمانانه زده است که در این مقاله به 10 تای آنها اشاره کرده بودیم.

 

6- کینگ‌پین


ویلسون فیسک ملقب به کینگ پین اولین بار توسط استن لی و جان رومیتا در شماره 50 از سری نخست کمیک بوک های مرد عنکبوتی در ماه جولای سال 1967 خلق شد. این شماره که میتونید در اینجا آن را بخوانید یکی از مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی است زیرا برای در آن پیتر پارکر به دلیل مشکلات عدیده شخصی و خانوادگی نخواست مرد عنکبوتی باشد. برای آشنایی با این داستان، این مقاله را بخوانید (کاور این داستان هم یکی از برترین ها در طول تاریخ است). کینگ پین که خبر بازنشسته شدن اسپایدرمن را شنیده بود و میخواست ائتلافی بین گروه های خلافکاری نیویورک به وجود آورد دستور داد تا جی. جونا جیمسون را دستگیر کنند ولی مرد عنکبوتی دوباره به عرصه برگشت و مانع از به ثمر رسیدن نقشه اش شد. از آن موقع به بعد کینگ پین به عنوان یکی از برترین و مهم ترین خبیث های جدید مرد عنکبوتی مطرح شد. تکامل شخصیتی او نیز در دهه 80 میلادی و در کمیک های "دردویل" شروع شد و به شکل رئیس نقشه کش و بی رحم دنیای تبهکاران درآمد که همواره با دوز و کلک خودش را از چنگ قانون دور نگه میداشت. در واقع او با تبدیل شدن به تاجری كه از مقبولیت زیادی در جامعه برخوردار است برای خودش و فعالیت های مجرمانه خودش پوششی درست کرده بود. پس کسی که تونسته سر قانون رو کلاه بگذاره و گیر نیفته، خیلی باهوشه، نه؟!


5- لیزارد

در دنیای کمیک کرت کانرز در ایالت فلوریدای آمریکا به دنیا آمد. او یک جراح زبردست بود که در رشته ژنتیک و بیلوژی هم سرشته داشت و وارد ارتش آمریکا شد و روی سربازان صدمه دیده جراحی میکرد ولی دست راستش در یک انفجار صدمه وحشتناکی دید و مجبور شدند آن را قطع کنند. او که همیشه دوست داشت دست قطع شده اش را به نوعی برگرداند، سعی کرد با مطالعه روی خزندگان و قابلیت آنان در رشد مجدد اندام قطع شده به این هدف برسد و در این راه با دوستش به نام «تد سالیس» در خانه اش در فلوریدا همکاری میکرد و در نهایت به یک سرم آزمایشی دست یافت که از DNA خزندگان گرفته شده بود. این سرم به طور موفقیت آمیزی اندام قطع شده یک خرگوش را دوباره برگرداند. پس تصمیم گرفت آن را روی خودش امتحان کند و نتیجه هم گرفت چون بازوی قطع شده اش دوباره رشد کرد و برگشت! با این حال این فرمول یک عارضه جانبی بسیار منفی برایش داشت: کانرز به یک هیولای مارمولک مانند ملقب به لیزارد تبدیل شد! خیلی وقتها لیزارد را با هوش و نبوغ کانرز دیده ایم که باعث شده حریف سرسختی برای اسپایدرمن بشود!

 

4- مغز زنده

«مغز زنده» نام دست کم دو رُباتی است که در دنیای کمیک بوک های مارول و به ویژه مردعنکبوتی حضور داشته اند. اولین نسخه که معروف ترین آن هم است به عنوان نوعی دشمن برای مردعنکبوتی به تصویر کشیده و توسط دکتری به نام دکتر «پِتی» (Petty) برای شرکتی به نام "ماشین های محاسبه بین المللی (ICM)  ساخته شد. ادعا شد که مغز زنده باهوش ترین رایانه و رُبات عصر خود است و میتونه تقریباً هر سئوال یا مساله ای را که بهش ارائه بشه، حل کنه و بهش پاسخ بده! اما ظاهر قدیمی و نه چندان جذاب این شخصیت باعث شد تا دیگر خیلی کم او را در داستان های مردعنکبوتی ببینیم. تا اینکه در سالهای اخیر به عنوان دستیار "مردعنکبوتی برتر" در شرکت "صنایع پارکر" دیده شد و پس از بازگشت پیتر پارکر به بدن خودش نیز در داستان ها حضور داشت. نسخه دوم و پیشرفته (Ultra) از مغز برتر را نیز در کمیک بوک شماره 900 "مردعنکبوتی شگفت انگیز" دیدیم (اینجا ترجمه شده است) که توسط پسر دکتر پتی به نام «رندال استیون پتی» (Randal Steven Petty) ساخته شد و در آیتم شماره 8 این مقاله درباره ش توضیح داده شده است.

 

3- شغال

شغال مردعنکبوتی

پروفسور «مایلز وارن» یكی از اساتید پیتر پاركر در دانشگاه بود و به طور مخفیانه ای به «گوئن استیسی» عشق می ورزید. او بعد از كشته شدن گوئن دیوانه شد و از آنجائیكه اسپایدرمن را مسئول مرگ او میدانست هویت «شغال» را برای خود برگزید تا از اوانتقام بگیرد. او برای اینكار دو "كلون" (نسخه شبیه سازی شده بیولوژیكی) تولید كرد: یكی از روی گوئن استیسی و دیگری از روی پیتر پاركر/اسپایدرمن! (البته بعدا معلوم قبل از خلق بن رایلی ، نسخه اولیه او را نیز خلق کرده بود که دچار نقایصی بود و به کین پارکر معروف شد). شغال در نهایت در نبرد میان اسپایدرمن و نسخه شبیه سازی شده اش كشته شد اما بعداً دوباره  زنده شد  بارها از روی خودش و دیگران کلون ساخته و بارها هم مرده ولی برگشته چون معلوم شده اونی که مرد ، کلونش بوده و ....! خلاصه اینکه سرنوشت پیچیده و غامضی داشته! در ضمن او یكی از معدود دشمنان اسپایدرمن است كه از هویت مخفی اش خبر دارد. ناگفته پیداست کسی که میتونه کلون بسازه، اونم در این سطح، خیلی باهوشه و البته خطرناک!

 

2- نورمن آزبورن

«گرین گابلین» در اصل یک دانشمند، کارخانه‌دار و شیمی‌دان جاه‌طلب به نام «نورمن آزبورن» است که به دلیل حادثه‌ای دچار اختلالات ذهنی شده و به نیروهای فوق بشری دست یافت. او پدر «هری آزبورن»، بهترین دوست پیتر پارکر است و جزو معدود دشمنان اسپایدرمن می‌باشد که از هویت مخفی او آگاه بوده است. بدون شک شرورانه ترین اقدام گرین گابلین به قتل رساندن «گوئن استیسی» بود. سپس او به ظاهر در جدال با اسپایدرمن كشته شد، اما پس از دو دهه دوباره به عرصه بازگشت (در طول غیبت او، پسرش هری به گرین گابلین دوم بدل شد تا انتقام مرگ پدرش را از پیتر پاركر بگیرد). در سال‌های اخیر نورمن آزبورن توانسته مردم را فریب دهد و خودش را خیرخواه جامعه معرفی كند. او در زمینه شیمی و علوم مربوط به الکترونیک و مهندسی تبحر ویژه ای دارد و اونقدر باهوش هست که لقب دشمن درجه یک مردعنکبوتی رو سالهاست که با خودش یدک میکشه!



1- دکتر اختاپوس

دکتر اختاپوس با نام اصلی «اوتو گونتر اکتاویوس»  (Otto Gunther Octavius) توسط خالقین مرد عنکبوتی یعنی نویسنده استن لی و طراح استیو دیتکو خلق شده‌ است؛ و برای نخستین بار در شمارهٔ 3 از کمیک  مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز در ژوئیه 1963 حضور پیدا کرد. دکتر اختاپوس یک دانشمند نابغه ی مغرور بسیار با هوش است، که اغلب به عنوان مردی کوتاه‌قد و نسبتا چاق به تصویر کشیده میشود. دكتر اختاپوس از چهار بازوی مکانیکی در آزمایش های خود بهره می‌گرفت اما یک انفجار این بازو ها را به بدن او متصل کرد. بعضی ها میگویند که این شخصیت در سالهای اخیر تونسته لقب بزرگترین دشمن مرد عنکبوتی را از آن خودش بکنه چون کاری رو کرد که هیچ دشمن دیگر مرد عنکبوتی نتونسته: کشتنش! در واقع او تونست در شماره 700 مرد عنکبوتی شگفت انگیز، جسم و روح خودش رو با پیتر پارکر عوض بکنه.  مدتی را هم در قالب "مرد عنکبوتی برتر" سپری کرد و جانشین اسپایدرمن شد و ... او بدون تردید باهوش ترین دشمن تاریخ مردعنکبوتیه ...

 

نظر شما چیه؟ چه دشمنانی جاشون تو این لیست خالیه؟ تو کامنت‌ها با ما درمیون بذارید...

 

محمدعلی رضائی‌هنجنی

(MoAli)

منبع: وب‌سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی

10 حقیقت بسیار مهمی که باید درباره "گربه سیاه" (BLACK CAT) بدانید

10 دشمن برتر مرد عنکبوتی

10 دشمن مرد عنکبوتی که از کمیک ها ناپدید شدند!

15 دفعه ای که دشمنان مرد عنکبوتی گوشت انسان خوردند!

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

بیخود ترين دشمنان مرد عنكبوتی !

10 دشمنی که مرد عنکبوتی ممکنه در بازگشت به خانه 2 باهاشون روبرو بشه

همه چیز درباره گرین گابلین (GREEN GOBLIN)

10 خط داستانی که مارول و سونی میتوانند برای دنباله فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه" مورد استفاده قرار دهند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Captain-spidey
#1 Captain-spidey 1398-12-01 15:22
مقاله جالبی بود مرسی اقای هنجنی
نقل قول کردن
spiderman2099
#2 spiderman2099 1398-12-01 15:35
واقعا مقاله جالبی بود
نقل قول کردن
Infinity
#3 Infinity 1398-12-01 17:52
مقاله عالی بود
فقط یه چیزی من انتظار داشتم میستریو هم باشه
نقل قول کردن
Ps Qu
#4 Ps Qu 1398-12-01 19:48
مقاله متفاوت و غیرمنتظره ای بود آقای هنجنی.
در رتبه اول نوشتید اوختاپوس. باید اختاپوس بنویسید که صحیح تره
فقط بنظرم جایگاه نورمن باید اول باشه. چون تو این دهه حسابی پدر اختاپوس رو درآورد و زمینگیرش کرد. بنظرم اختاپوس از نظر هوش علمی یکمکی بیشتر از نورمنه ولی نورمن از نظرهوش مکاری و شرورانه صدها پله ازش جلوتره.
پ.ن: آقای ترابی من پیشنهاد دارم برای عضوکردن حال و هوای سایت. مثل سال قبل که مسابقه نقاشی گذاشتید، امسال هم مسابقه داستان نویسی بگذارید تا خلاقیت بچه هارو بسنجیم و تخیلات همو به همدیگه نشون بدیم.
نقل قول کردن
hassan91
#5 hassan91 1398-12-02 02:28
از لحاظ علمی دکتر اتو اکتاویوس یک سر و گردن از نورمن آزبورن جلو هست. حتی اتو رو خیلیا یکی از باهوش ترین ویلنهای کمیکها مینامن. ولی چی میشه ترکیب این دو. یکیش فیزیک دانه و یکیش شیمیدان. کسی دیگه رو نمیشه تصور کرد تو این لیست.
نقل قول کردن
MP Spidey
#6 MP Spidey 1398-12-02 08:08
ممنون از شما.
دو تا از شخصیت ها رو نمی شناختم اصلا. شغال و مغز زنده. اینا کجا بودن؟
نقل قول کردن
شروین سرکان
#7 شروین سرکان 1398-12-02 21:25
مقاله ی قشنگنی بود. به نظرم مستریو پتانسیل بودن تو این مقاله رو داشت :-*
نقل قول کردن
M.A.P air
#8 M.A.P air 1398-12-03 22:45
با سلام
بالاخره تونستم در سایتتون عضو شم
اول از همه اینکه من عاشق سایتتونم و سایت به این قوی در ضمینه نقد ندیدم. راستش رو بخواهید من برای مدرسم (15 سالمه) خودم هم نمایشنامه می نویسم هم کارگردانی می کنم، همیشه از عناصری که شما برای mcu مثال زدید مثل "احترام به مخاطب" و "پایان منطقی" استفاده می کنم و همه از نمایش های من خوششون میاد و این رو همیشه به شما مدیونم.
دوم: چقد چشمانتون تیزه برای ایستراگ و جقد کامیک خوندید
قبل از اینکه با سایت شما آشنا بشم اصلا نمی دونستم ایستراگ چیه ولی وقتی در سایت شما با ایستراگ های مارول آشنا شدم، به عظمت کوین فایگی و چشمان استادان موجود در سایت پی بردم و همیشه در نمایش هایم ایستراگ های از مارول و سایتی که عاشقشم یعنی spidey.ir می ذارم.
اما گلایه هایم
چرا هر روز کم مطلب می گذارید. سایتتون یه جوریه انگار یه کانال تلگرامی دارین که از روش یه سایت زدین
دوم: چرا نمی تونم کامیک دانلود کنم
چندین ساله میخوام کامیک بخونم نمی تونم
در آخر ...
خیلی خوبین ...
خیلییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
لطفا همینجوری خوب بمونن
نویسنده: M.A.P
نقل قول کردن
moali
#9 moali 1398-12-03 23:21
به نقل از M.A.P air:
با سلام
بالاخره تونستم در سایتتون عضو شم
اول از همه اینکه من عاشق سایتتونم و سایت به این قوی در ضمینه نقد ندیدم. راستش رو بخواهید من برای مدرسم (15 سالمه) خودم هم نمایشنامه می نویسم هم کارگردانی می کنم، همیشه از عناصری که شما برای mcu مثال زدید مثل "احترام به مخاطب" و "پایان منطقی" استفاده می کنم و همه از نمایش های من خوششون میاد و این رو همیشه به شما مدیونم.
دوم: چقد چشمانتون تیزه برای ایستراگ و جقد کامیک خوندید
قبل از اینکه با سایت شما آشنا بشم اصلا نمی دونستم ایستراگ چیه ولی وقتی در سایت شما با ایستراگ های مارول آشنا شدم، به عظمت کوین فایگی و چشمان استادان موجود در سایت پی بردم و همیشه در نمایش هایم ایستراگ های از مارول و سایتی که عاشقشم یعنی spidey.ir می ذارم.
اما گلایه هایم
چرا هر روز کم مطلب می گذارید. سایتتون یه جوریه انگار یه کانال تلگرامی دارین که از روش یه سایت زدین
دوم: چرا نمی تونم کامیک دانلود کنم
چندین ساله میخوام کامیک بخونم نمی تونم
در آخر ...
خیلی خوبین ...
خیلییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
لطفا همینجوری خوب بمونن
نویسنده: M.A.P


سلام دوست عزیز، خیلی برات خوشحالم و ورودت رو به سایت صمیمانه تبریک می‌گم، امیدوارم سایت برات همین‌طور مفید باشه و به دردت بخوره.

اما درباره حجم مطالب خب باید توجه داشت که سایت اسپایدی یک سایت تخصصیه و کلا سایت‌های تخصصی تعداد مطالب روزانشون کمتر از سایتهای عمومی هست ولی با این حال باز استاد و دیگر نویسندگان سایت بیش از حد معمول و بالاتر از استانداردها به نگارش و تحلیل میپردازن.

برای دانلود کمیک‌ها هم اگر از کامپیوتر استفاده میکنی و به مشکل برخوردی، از گوشی موبایل استفاده کن یا دانلود منیجرت رو یه نگاه بنداز.

باز هم ورودت رو تبریک میگم و امیدوارم موفق باشی ;-)
نقل قول کردن
navid10
#10 navid10 1398-12-04 07:32
به نقل از M.A.P air:

چرا هر روز کم مطلب می گذارید. سایتتون یه جوریه انگار یه کانال تلگرامی دارین که از روش یه سایت زدین
دوم: چرا نمی تونم کامیک دانلود کنم
چندین ساله میخوام کامیک بخونم نمی تونم
در آخر ...
خیلی خوبین ...
خیلییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
لطفا همینجوری خوب بمونن
نویسنده: M.A.P

پسر خوب سایت اسپایدی هر روز حداقل یه مقاله تخصصی با یه کمیک ترجمه شده میگذاره
هیچ سایت و منبع دیگه ای تو ایران نیست اینقدر پرکار و با کیفیت باشه
نقل قول کردن
Infinity
#11 Infinity 1398-12-04 09:39
به نقل از navid10:
به نقل از M.A.P air:

چرا هر روز کم مطلب می گذارید. سایتتون یه جوریه انگار یه کانال تلگرامی دارین که از روش یه سایت زدین
دوم: چرا نمی تونم کامیک دانلود کنم
چندین ساله میخوام کامیک بخونم نمی تونم
در آخر ...
خیلی خوبین ...
خیلییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
لطفا همینجوری خوب بمونن
نویسنده: M.A.P

پسر خوب سایت اسپایدی هر روز حداقل یه مقاله تخصصی با یه کمیک ترجمه شده میگذاره
هیچ سایت و منبع دیگه ای تو ایران نیست اینقدر پرکار و با کیفیت باشه

پسر خوب تر :lol: تو بگو هیچ سایت و منبع دیگه ای تو خاورمیانه نیس که انقد پرکار و باکیفیت باشه
به امید خدا کم کم دیگه میریم بین بهترین سایت های کمیک بوکی اسیا
نقل قول کردن
rira02
#12 rira02 1398-12-05 14:43
مقاله بسیار جالب و عالی هست
دست شما درد نکنه بابت این مقاله
ببخشید یکی از دوستان من درخواست عضویت به سایت رو داره
ولی کسی جوابش رو نمی‌ده
میشه عضوش کنید؟
نقل قول کردن
Ghost Rider
-1 #13 Ghost Rider 1400-02-19 18:10
من از بچگی با باب اسفنجی و مردعنکبوتی بزرگ شدم
اصلا یه قسمت جدید باب اسفنجی بیاد خودکشی میکنم از خوشالی
منتظر اسپایدرمن 3 هم هستم بببببببببد جججججججججججججووووووووووووووررررررررررر
فقط من برام اکتاویوس و گرین گابلین یه جور....چجور بگم؟.....کلاسیکن
برام حالت از مود افتاده و سبز و زرد دارن
بیشتر با ونوم و کارنیج حال میکنم
شما نظرتون راجع کارنیج و ونوم چیه؟همیشه فکر میکردم ونوم برترین دشمنشه
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#14 AM SM BM SM 1400-02-19 22:53
به نقل از Ghost Rider:
من برام اکتاویوس و گرین گابلین یه جور....چجور بگم؟.....کلاسیکن
برام حالت از مود افتاده و سبز و زرد دارن
بیشتر با ونوم و کارنیج حال میکنم
شما نظرتون راجع کارنیج و ونوم چیه؟همیشه فکر میکردم ونوم برترین دشمنشه

سلام
ببخشید من اصلا حرفتون رو قبول ندارم. میشه مد رو برای من تعریف کنید؟ یعنی هر چیزی یه تاریخ مصرف داره؟ اگر اینطور هم که اسپیدی بعد از ۵۹ سال که نامبر وان(بهترین ) نمیشد. بعدش هم میشه بگید گرین گابلین از نظر شما چیه؟ اون ویلنیه که دست نویسنده رو کامل باز میذاره و در هر شرایطی میشه ازش استفاده کرد. یک بار یک تهدید فیزیکی یا یک عقده ای. دروغگوی کثیف یا طماع قدرت و... اما ونوم ( قبل از این سری جدیدش) چی؟ اون یک شخصیت کاملا یک بار مصرف رو داشته که فقط یک تم انتقام داشته. اصلا برای همین همه میگن بهترین داستان او قبل از این سری جدیدش (که اون هم با تغییرات به وجود اومده تونست موفق باشه ) همون اولین حضورش بوده. چون بعد از اون دیگه بی مصرف بوده و فقط بهونه ای بوده برای پول در آوردن مارول. بعدش خدایی شما میتونید به ونوم بگید ویلن؟ اصلا با وجود این همه ویلن قبلی آیا او ویلن حساب میشه؟ بابا آخه با خوردن مغز که هر کی از سر راه بیاد خبیث نمیشه! تازه اون که الان یک ضد قهرمانه. کارنیج هم که اصلا واقعا نمیشه جز کاراکتر های اسپایدی حسابش کرد! اون چه کار مهمی کرده؟ چه نقش مهمی داشته؟ فقط چون یک سری کار های نسبتا سطحی و خشن کرده؟ غیر قیافه، چی داشته؟ ونوم و کارنیج فقط به خاطر ظاهر نا متعارف اون ها معروف هستند و گرنه اصلا ویلن نیستند.
راستی یادم رفت بگم. دکتر اختاپوس که تونسته در شرایط هایی ضرباتی به پیتر وارد کنه اما از نظرات زیادی شباهت هایی به او داره با ونوم و کارنیج قابل مقایسه هست؟
دوست دارم جوابتون رو بگید.
ممنون.
نقل قول کردن
the Batman
#15 the Batman 1400-02-19 23:38
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از Ghost Rider:
من برام اکتاویوس و گرین گابلین یه جور....چجور بگم؟.....کلاسیکن
برام حالت از مود افتاده و سبز و زرد دارن
بیشتر با ونوم و کارنیج حال میکنم
شما نظرتون راجع کارنیج و ونوم چیه؟همیشه فکر میکردم ونوم برترین دشمنشه

سلام
ببخشید من اصلا حرفتون رو قبول ندارم. میشه مد رو برای من تعریف کنید؟ یعنی هر چیزی یه تاریخ مصرف داره؟ اگر اینطور هم که اسپیدی بعد از ۵۹ سال که نامبر وان(بهترین ) نمیشد. بعدش هم میشه بگید گرین گابلین از نظر شما چیه؟ اون ویلنیه که دست نویسنده رو کامل باز میذاره و در هر شرایطی میشه ازش استفاده کرد. یک بار یک تهدید فیزیکی یا یک عقده ای. دروغگوی کثیف یا طماع قدرت و... اما ونوم ( قبل از این سری جدیدش) چی؟ اون یک شخصیت کاملا یک بار مصرف رو داشته که فقط یک تم انتقام داشته. اصلا برای همین همه میگن بهترین داستان او قبل از این سری جدیدش (که اون هم با تغییرات به وجود اومده تونست موفق باشه ) همون اولین حضورش بوده. چون بعد از اون دیگه بی مصرف بوده و فقط بهونه ای بوده برای پول در آوردن مارول. بعدش خدایی شما میتونید به ونوم بگید ویلن؟ اصلا با وجود این همه ویلن قبلی آیا او ویلن حساب میشه؟ بابا آخه با خوردن مغز که هر کی از سر راه بیاد خبیث نمیشه! تازه اون که الان یک ضد قهرمانه. کارنیج هم که اصلا واقعا نمیشه جز کاراکتر های اسپایدی حسابش کرد! اون چه کار مهمی کرده؟ چه نقش مهمی داشته؟ فقط چون یک سری کار های نسبتا سطحی و خشن کرده؟ غیر قیافه، چی داشته؟ ونوم و کارنیج فقط به خاطر ظاهر نا متعارف اون ها معروف هستند و گرنه اصلا ویلن نیستند.
راستی یادم رفت بگم. دکتر اختاپوس که تونسته در شرایط هایی ضرباتی به پیتر وارد کنه اما از نظرات زیادی شباهت هایی به او داره با ونوم و کارنیج قابل مقایسه هست؟
دوست دارم جوابتون رو بگید.
ممنون.

این بنده خدا برای جلب نظر هر از گاهی یه چیزی که خودش فکرمیکنه نظرشه ولی در واقع نیست میده . ما که اصلا نظراتش رو جدی نمیگیریم چون اصلا دلیل ارائه نمیده (به خاطر رنگ از مد افتادن!). شما هم اصلا جدی نگیر ;-)
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#16 AmirhoseinJafari2005 1400-02-20 02:09
به نقل از Ghost Rider:
من از بچگی با باب اسفنجی و مردعنکبوتی بزرگ شدم
اصلا یه قسمت جدید باب اسفنجی بیاد خودکشی میکنم از خوشالی
منتظر اسپایدرمن 3 هم هستم بببببببببد جججججججججججججووووووووووووووررررررررررر
فقط من برام اکتاویوس و گرین گابلین یه جور....چجور بگم؟.....کلاسیکن
برام حالت از مود افتاده و سبز و زرد دارن
بیشتر با ونوم و کارنیج حال میکنم
شما نظرتون راجع کارنیج و ونوم چیه؟همیشه فکر میکردم ونوم برترین دشمنشه

الان باب اسفنجی چه ربطی به این مقاله داشت خداییش؟؟؟؟
موندم که به این دوتا ویلن محشر گفتی مود افتاده...در ضمن شما حتی نمیدونی کلاسیک یعنی چی... چون با کلمه مود افتاده ربطش دادی.... واقعا عجیبه :o
نقل قول کردن
iron avenger
#17 iron avenger 1400-02-20 02:38
به نقل از M.A.P air:
با سلام
بالاخره تونستم در سایتتون عضو شم
اول از همه اینکه من عاشق سایتتونم و سایت به این قوی در ضمینه نقد ندیدم. راستش رو بخواهید من برای مدرسم (15 سالمه) خودم هم نمایشنامه می نویسم هم کارگردانی می کنم، همیشه از عناصری که شما برای mcu مثال زدید مثل "احترام به مخاطب" و "پایان منطقی" استفاده می کنم و همه از نمایش های من خوششون میاد و این رو همیشه به شما مدیونم.
دوم: چقد چشمانتون تیزه برای ایستراگ و جقد کامیک خوندید
قبل از اینکه با سایت شما آشنا بشم اصلا نمی دونستم ایستراگ چیه ولی وقتی در سایت شما با ایستراگ های مارول آشنا شدم، به عظمت کوین فایگی و چشمان استادان موجود در سایت پی بردم و همیشه در نمایش هایم ایستراگ های از مارول و سایتی که عاشقشم یعنی spidey.ir می ذارم.
اما گلایه هایم
چرا هر روز کم مطلب می گذارید. سایتتون یه جوریه انگار یه کانال تلگرامی دارین که از روش یه سایت زدین
دوم: چرا نمی تونم کامیک دانلود کنم
چندین ساله میخوام کامیک بخونم نمی تونم
در آخر ...
خیلی خوبین ...
خیلییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
لطفا همینجوری خوب بمونن
نویسنده: M.A.P

ببین باید اپلیکیشن یا برنامه ی مناسبش رو داشته باشی. پیشنهاد من برنامه ی CDisplay هست که هم روی کامپیوتر نصب میشه هم اندروید ;-)
نقل قول کردن
a.v.s
#18 a.v.s 1400-02-20 12:10
به نقل از Ghost Rider:
من از بچگی با باب اسفنجی و مردعنکبوتی بزرگ شدم
اصلا یه قسمت جدید باب اسفنجی بیاد خودکشی میکنم از خوشالی
منتظر اسپایدرمن 3 هم هستم بببببببببد جججججججججججججووووووووووووووررررررررررر
فقط من برام اکتاویوس و گرین گابلین یه جور....چجور بگم؟.....کلاسیکن
برام حالت از مود افتاده و سبز و زرد دارن
بیشتر با ونوم و کارنیج حال میکنم
شما نظرتون راجع کارنیج و ونوم چیه؟همیشه فکر میکردم ونوم برترین دشمنشه

به نقل از Ghost Rider:
فقط من برام اکتاویوس و گرین گابلین یه جور....چجور بگم؟.....کلاسیکن
برام حالت از مود افتاده و سبز و زرد دارن
بیشتر با ونوم و کارنیج حال میکنم
شما نظرتون راجع کارنیج و ونوم چیه؟همیشه فکر میکردم ونوم برترین دشمنشه

چون آقای ترابی اینجا نیست، بنده جسارتا جای ایشون حرف میزنم.

مثل اینکه شما اینجارو با نخستین وبسایت تخصصی باب اسفنجی در ایران اشتباه گرفتی. به نظرم اونجا برید اظهار نظر کنید بهتره. خیلیم دارم جدی میگم.
قبلا یه بار بهتون درباره رفتارهاتون تذکر شده. اجازه ندید بعدها به شیوه محکم تری باهاتون برخورد بشه و پشیمون بشید که مجبور باشید یک سال همینطور به سایت پیام بدید که برتون گردونه. لطفا این رفتارهای بچه گانه رو بس کنید.
و شانس آوردی عمو مختار اینجا نیست وگرنه اونقدر تیکه متلک بارت میکرد که به جرئت میتونم بگم تا مدت ها جرئت کامنت گذاشتن نداشته باشی. خودت برو کامنتاشو تو سایت بخون.

و حالا درباره نظرتون که گفتید دکتر اختاپوس و گرین گابلین فلان بیسار.
بنده به شما چند مقاله پیشنهاد میکنم بخونی:

درباره گرین گابلین:
spidey.ir/.../...
spidey.ir/.../...
spidey.ir/.../...
spidey.ir/.../...
spidey.ir/.../...

درضمن این مقاله رو هم بخون
spidey.ir/.../...
داستان های "ملت گابلین" و "هویت آزبورن" و "مرگی در خانواده" و "شوالیه‌های مارول مرد عنکبوتی" و "شکست جانانه" و مهم تر از همه "مرگ گوئن استیسی" در سایت ترجمه شده.

اگرم از گرین گابلین بیشتر میخوای اینو بخون:
spidey.ir/.../...


حالا درباره دکتر اختاپوس:
spidey.ir/.../...
spidey.ir/.../...
spidey.ir/.../...

این مقاله هم بخون
spidey.ir/.../...
spidey.ir/.../...
همچنین این کمیک هم بخون
spidey.ir/.../...


حالا تازه اینا قطره ای از مقالات ماست.
اینم ۱۰ دشمن برتر مرد عنکبوتی

spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
amirebrahimbay
#19 amirebrahimbay 1400-02-20 12:55
به نقل از Ghost Rider:
من از بچگی با باب اسفنجی و مردعنکبوتی بزرگ شدم
اصلا یه قسمت جدید باب اسفنجی بیاد خودکشی میکنم از خوشالی
منتظر اسپایدرمن 3 هم هستم بببببببببد جججججججججججججووووووووووووووررررررررررر
فقط من برام اکتاویوس و گرین گابلین یه جور....چجور بگم؟.....کلاسیکن
برام حالت از مود افتاده و سبز و زرد دارن
بیشتر با ونوم و کارنیج حال میکنم
شما نظرتون راجع کارنیج و ونوم چیه؟همیشه فکر میکردم ونوم برترین دشمنشه

عزیز دل اول بگم که سعی کن مطالبی که قراره بنویسی رو کمی روش فکر کنی!
نورمن ازبورن/گرین گابلین یکی از مهمترین شخصیت های داستان های مرد عنکوتیه اگر کمی مطالعه درباره کمیک هایی که در اون حضور داشته و گذشته و پیشینه اون میکردی هرگز این حرف رو نمیگفتی.

یک طرفدار واقعی مرد عنکبوتی میدونه که گرین گابلین چه لحظات مهمی رو در کمیک های مرد عنکوتی ثبت کرده اشاره های کوتاهی بهشون میکنم: برای مثال یکی از مهمترین داستان های گرین گابلین مرگ گوئن استیسی هست پیشنهاد میکنم این داستان رو حتما مورد مطالعه قرار بدی تا متوجه بشی که نورمن ازبورن/گرین گابلین پس از اون داستان چه تاثیراتی بر روی روند کمیک ها و زندگی پیتر پارکر گذاشته.

ممنونم از علی اقای وفایی صفت که توجیهات لازم رو گوشزد کردند.

حالا میرسیم به بحث دکتر اتو گونتر اکتاویوس:

دکتر اختاپوس یکی از قدیمی ترین دشمنان مرد عنکبوتیه که در شماره های ابتدایی خلق این شخصیت پر طرفدار حضور پیدا کرده.
داستان های فراوانی درباره نبرد های او و مردعنکبوتی نوشته شده و شخصیتی کاملا مورد احترامه، لحظاتی که یکی از انها جدا شدن بازوانش توسط مرد عنکبوتیه، یکی دیگر از مهمترین رویداد های دکتر اختاپوس در سال های اخیر در کمیک های مرد عنکبوتی برتر رخ داده سعی میکنم زیاد درباره داستان این کمیک ها توضیح ندم که لذت خواندن ان از شما دریغ نشه.

سخن پایانی: امیدوارم کمیک ها و مقاله هایی که گفته شده رو مورد مطالعه قرار بدی تا کمتر با چنین نظراتی که کاملا مضحک هستن مواجه بشیم.
عذر خواهم از اساتید محترم سایت که بجای ایشان بنده صحبت های گفته شده رو گوشزد میکنم.
با احترام امیر ابراهیم بای
نقل قول کردن
a.v.s
#20 a.v.s 1400-02-20 14:32
خودمو موظف میدونم که از آقای رضایی‌هنجنی عذرخواهی کنم که مقاله ارزشمندشون توسط شخص موردنظر و کامنت های ما خطاب به شخص موردنظر قربانی شد. خودم به شخصه قصد داشتم که دوستمون رو با کمیک بوک بیشتر آشنا کنم و قصد بدی از جمله "اسپم" و "بحث و جدل" نداشتم. آقا محمدعلی انشاالله برات جبران کنیم.
و با این حال ممنون از تمام کسانی که سعی داشتند از اطلاعات کمیک بوکی خودشون دفاع کنند و سعی کردند حقیقت ماجرا رو به دوستمون نشون بدهند.

پ.ن: یه توضیح درباره کامنت #18 بدهکارم. راستش من سعی ندارم انیمیشن باب اسفنجی که توسط استیون هیلنبرگ بزرگ ساخته شده و خاطرات ارزشمند بچگی‌هامون همراه با این کارتون و شخصیت های دوست داشتنی و کلاسیک (کلاسیک نه به اون معنی ای که دوستمون گفت) بوده رو مسخره کنم. خودم برای این انیمیشن احترام قائلم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45