10 حقیقت مهمی که باید درباره "موربیوس" (Morbius) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره "موربیوس" (Morbius) بدانید فکت حقایق جالب موربیس facts

به بهانه انتشار نسخه باکیفیت فیلم «موربیوس» لازمه که به طور کامل با این شخصیت آشنا بشوید!

مقدمه: شخصیت های مارول معمولا از قاعده خاصی پیروی میكنند: انسان هایی با عیب و نقص فیزیكی یا شخصیتی به نیروی فوق بشری دست میابند و سپس مجبور میشوند با تهدیدات "خارجی" مواجه شوند در حالیكه مشكلات "درونی" دست از سر آنها برنمیدارد (همين تضاد، كليد موفقيت مارول است). نمونه بارز این شخصیت ها «موربیوس»(Morbius)   است. او ابتدا در كمیك های مرد عنكبوتی خلق شد و دشمن او به شمار میرفت ولی رفته رفته به یک ضدقهرمان قابل ترحم و سمپاتیک تبدیل شد. او با نام اصلی «دکتر مایکل موربیوس» دانشمندی بود كه بیماری خونی نادری داشت و سعی كرد با مطالعه روی خفاش ها بيماری خودش را مداوا كند ولی خودش به نوعی خون آشام تبدیل شد. همانطور که میدانید فیلم اختصاصی این شخصیت با حضور «جرد لتو» در نقش اصلی ساخته شده و فرصت را مناسب دیدیم تا فکت های مهمی را درباره او برای شما ارائه کنیم.

مطالب زیر فراموش نشود:

اولین حضور "موربیوس" در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود رایگان

نقد و بررسی فیلم "موربیوس"

10 دشمن برتر «موربیوس»

20 ایستراگ (EASTER EGG) برتر در فیلم "موربیوس"

نسخه های عجیب و غریب از «موربیوس» در دنیای کمیک!

10 عمل قهرمانانه موربیوس در دنیای کمیک بوک

 

1- سرگذشت و نحوه تبدیل شدن به یک خون آشام

در فوریه سال 1971، "اداره نظارت بر محتوای كمیك " (Comics Code Authority) بالاخره حاضر شد ممنوعیت حضور خون آشامان و برخی از كاراكترهای ماورا الطبیعه را در دنیای كمیك بردارد (البته با شرط و شروط بسیار). بنابراین نویسنده معروف مارول یعنی «روی توماس» (Roy Thomas) به همراه یكی از طراحان بزرگ این شركت به نام «گیل كین» (Gil Kane) شخصیتی را خلق كردند كه نامش بود «مایكل موربیوس»! او دكتر و دانشمندی بود كه خصوصیات و توانایی های خون آشام مانند خود را از طریق وسایل و متدهای علمی به دست آورده بود و نه از از طریق ابزار جادویی یا ماورا الطبیعه! در واقع مارول میخواست از این طریق به نوعی اداره نظارت بر محتوای كمیك بوک را دور بزند تا در آینده برایش دردسر درست نشود. حتی «استن لی» از گیل كین خواست تا لباسی به رنگ قرمز و آبی برای موربیوس طراحی كند تا به ابرقهرمانان معروفی همچون اسپایدرمن و سوپرمن شبیه شود! شخصیت او هم چندان منفی نبود و او معمولاً بسان آدمی قابل ترحم به تصویر كشیده میشود كه به دنبال یافتن راه حلی برای علاج خود است و نمیخواهد خون آشام باشد.

در هر حال موربیوس برای اولین بار در ماه اكتبر سال 1971 و در شماره 101 از كمیك "اسپایدرمن شگفت انگیز" (The Amazing Spider-Man) ظاهر شد (در همان داستان معروفی كه اسپایدرمن دارای 4 بازوی اضافه شد و اینجا براتون ترجمه ش کرده ایم).

سرگذشت او نیز در شماره 102 "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" روایت شد: موربیوس که به بیماری نادر خونی دچار شده بود و روی خفاش های خون آشام مطالعه میکرد به همراه نامزد (مارتین بنکرافت) و همکارش با یک کشتی به نقطه دوری رفتند و سپس در آزمایشگاه این کشتی روی خودش آزمایش کرد تا از شر بیماری اش خلاص شود.

سرگذشت موربیوس 

اریجین موربیوس 

ولی به خون آشام تبدیل شد و اون همکارش را کشت که بعدا باعث تاسف خودش شد.

 

 

2- حقایقی ناگفته از نحوه خلق شدن موربیوس

گفته میشود که استن لی خودش قصد داشت یک شخصیت خون آشام مانند در دهه 70 میلادی برای مارول خلق کند ولی آن موقع سرگرم نوشتن فیلمنامه یک فیلم علمی تخیلی بود (که البته هرگز به مرحله تولید نرسید) و بنابراین این وظیفه را به روی توماس داد که در واقع اولین نویسنده ای بود که پس از استن لی کمیک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" را نوشت. خود روی توماس اینطور روایت میکند که : "بحث هایی بود که از خود دراکولا استفاده کنیم ولی استن یک خبیث دارای لباس مخصوص میخواست. فقط همین. من خودم یادم میومد که در دوران کودکی یک فیلم علمی – تخیلی دیده بودم که الان اسمش را یادم نیست و در آن مردی از طریق تشعشعات و نه جادو یا نیش خون آشامان به یک خون آشام تبدیل شد. به همین دلیل از همین ایده برای خلق کردن موربیوس استفاده کردم".

سیاره ممنوعه

روی توماس همچنین گفته که نام «موربیوس» ربطی به شخصیت خبیث فیلم معروف "سیاره ممنوعه" ندارد! (شخصیت خبیث اصلی این فیلم کلاسیک محصول سال 1956، دکتر موربیوس نام داشت).

 

3- خون آشام نه، شِبه-خون آشام!

خون آشام نه، شِبه-خون آشام!

در دنیای کمیک های مارول ما اصطلاحی داریم به نام "شِبه-خون آشام" (Pseudo-vampires)   که به خون آشامانی اطلاق میشه که توسط جادوی کتاب دارک هولد خلق نشده اند و به دلایل دیگر (مثلا علمی) قابلیت های خون آشام ها را پیدا کرده اند (برای آشنایی با کتاب دارک هولد ، اینجا بروید). شبه-خون آشامان قدرت هایی شبیه به خون آشامان واقعی را دارند ولی نقاط ضعف آنان را ندارند. موربیوس هم یکی از همین شبه خون آشامان است. به جز او میشه به شخصیت های دیگری مثل «بلید» یا «نینا پرایس» اشاره کرد که در دنیای مارول شبه-خون آشام هستند.

 

4- شی – هالک یک بار وکالت موربیوس را بر عهده گرفت!

 شی – هالک یک بار وکالت موربیوس را بر عهده گرفت!

اون اوایلی که جنیفر والترز به شی – هالک تبدیل شده بود قدرت هایی مشابه با هالک داشت منتهی در سطحی پایین تر. همین طور ظاهرش هم کمتر هیولایی و بیشتر شبیه به زنان آمازونی بود. در ابتدا هم تبدیل شدنش از جینفر والترز به شی – هالک درست مثل بروس بنر به خاطر خشم بود (بعدا گفته شد میل درونی او برای تبدیل شدن به یک زن ایده آل باعث شده بوده تا زمینه برای تبدیل شدنش به شی – هالک فراهم شود). اما بعدا وقتی بیماری مرگبار خونی او به دست موربیوس معالجه شد دیگر توانست تبدیل شدن هایش به شی – هالک را به میل و اراده خودش انجام دهد و آن خلق و خوی وحشی گری هالک در او مهار شد. در نتیجه جنیفر در ازای این کاری که موربیوس برایش انجام داد ، قبول کرد که وکیل مدافعش در دادگاه باشد و او را از اتهام چند فقره قتل تبرئه کرد. در واقع این اتفاقات زمانی افتاد که موربیوس از نفرین خون آشامی خودش به طور مقطعی خلاص شده بود و جنیفر سعی کرد دادگاه را متقاعد کند که موربیوس آن جرم و جنایت ها را زمانی انجام داده است که روی اعمال خودش کنترلی نداشته.

 

5- نامزد موربیوس

آن بنکرافت 

در دنیای کمیک خانم «مارتین بَنکرافت» (Martine Bancroft) دستیار و دوست دختر دکتر مایکل موربیوس بود که حتی هنگام دریافت جایزه نوبل در کنارش حضور داشت. مارتین حتی در داستان تبدیل شدن موربیوس به خون آشام حاضر بود داشت ولی موربیوس به او صدمه نزد. سپس مارتین نوشته های موربیوس را پیدا کرد و متوجه شد چه بلایی به سر او آمده است. او با ناراحتی قضیه را به رید ریچاردز (رهبر گروه "چهار شگفت انگیز") اطلاع داد. سپس مارتین به فرقه "نظم نوین" ملحق شد تا از این طریق بتواند جلوی صدمه زدن موربیوس به دیگران را بگیرد. ولی خبر نداشت که همه این ماجراها زیر سر خبیثی به نام Daemond بود تا موربیوس را به آنجا بکشاند و بکشد اما در این راه ناکام ماند. مارتین سپس عمارتی را خریداری کرد تا ازمایشگاهی در آن راه بیندازد و بتواند به موربیوس کمک کند تا شفا پیدا کند ولی این عمارت جن زده بوده و خون آشامان واقعی در آن زندگی میکردند که به مارتین حمله کردند و او را کشتند. از وقتی هم که مارتین زنده شده یک خون آشام بوده و با موربیوس جنگیده است ولی موربیوس هنوز به او علاقه دارد!

در فیلم سینمایی موربیوس ، خانم «آدریا آرجونا» قراره نقش مارتین بنکرافت رو بازی میکنه و در فیلم مثل همکار موربیوس در آزمایشگاه عمل میکنه که البته در پایان فیلم، موربیوس مجبور میشه برای نجات جانش او را به یک خون آشام تبدیل کنه!

آدریا آرجونا 

 

6- بلید بارها با موربیوس جنگیده!

  بلید بارها با موربیوس جنگیده!

«بلید» (Blade) از قهرمانان معروف مارول است که به شکارچی خون آشامان معروف است و طبیعیه که با موربیوس درگیر شده باشه. اولین بار در شماره 24 از کمیک Adventure into Fear شاهد رو در رو شدن آنها بودیم و از آن موقع تا به حال بارها با هم سرشاخ شده اند. در شماره 12 از کمیک "موربیوس: خون اشام زنده" که سال 1993 منتشر شد، بلید در حالی که توسط یک موجود شیطانی به تسخیر درآمده بود و اسمش هم به Switchblade تغییر کرده بوده چیزی نمانده بود که موفق به کشتن موربیوس بشود:

بلید موربیوس

بلید موربیوس نبرد

  

7- موربیوس در دنیای آلتمیت یک خون آشام واقعی است!

موربیوس در دنیای آلتمیت یک خون آشام واقعی است!

در دنیای کمیک بوک های Ultimate، موربیوس یک خون آشام واقعی است. او پسر دراکول (Dracul) و برادر ولاد سوم (Vald III) است (ولاد سوم، ولاد به میخ‌کِشنده یا ولاد دراکولا، پادشاه رومانی در قرن 15 میلادی بود. او را بیشتر از برای مجازات‌های سنگینی که در روزگار فرمانرواییش اعمال می‌کرد می‌شناسند. شخصیت او را الهام‌بخش داستان دراکولا دانسته‌اند). به همین دلیل تمامی قدرت های خون آشامان را داشت ولی در عین حال سعی میکرد جلوی امیال خون آشامی خودش مقاومت کنه و یک شکارچی خون آشام است!!! جالبه که وقتی یک بار یک خون آشام اسپایدرمن را گاز گرفت، موربیوس او را بو کشید و اعلام کرد که خون آشام نشده و نسبت به گاز خون آشامان مصونیت داره!

 

8- موربیوس عضو تیم "پسران نیمه شب" بوده

موربیوس در دهه 70 میلادی در دو سری کمیک بوکی حضور پیدا کرد. اولین آنها مجله ای سیاه و سفید به نام "قصه های خون آشامی" (Vampire Tales) بود و دیگری "ماجراجویی به دل ترس" (Adventure into Fear) نام داشت.

کمیک adventure into fear

در این کمیک ها بیشتر روی بخش تراژیک زندگی موربیوس تمرکز میشد و دیدیم که مارول سعی داره از او یک ضدقهرمان سمپاتیک و زجر کشیده بسازه که از اینکه به هیولایی که تبدیل شده بود نفرت داره. این موضوع در دهه 90 میلادی بیشتر مورد توجه قرار میگرفت و موربیوس بیشتر کسی بود که سعی میکرد به جای خوردن خون آدم های  بیگناه، خون اراذل و اوباش را بخورد!

تا اینکه در دهه 90 میلادی به تیم "پسران نیمه شب" (Midnight Sons) پیوست.

  موربیوس عضو تیم "پسران نیمه شب" بوده

این تیم در واقع توسط دنی کچ و جانی بلیز به عنوان گوست رایدر های اصلی مارول تاسیس شد تا به تهدیدی بزرگ از سوی «لیلیث» (مادر همه شیاطین) واکنش نشان دهد (لیلیث میخواست از فرزندان شیطانی خودش استفاده کنه تا دنیا را به تسخیر دربیاره و به مفیستو  هدیه بده!). "پسران نیمه شب" علاوه بر گوست رایدرها از شخصیت های ماورا الطبیعه مارول تشکیل شده بود، یعنی از گروه "تعقیب کنندگان شب" (Nightstalkers)   با اعضایی همچون بلید، فرانک دریک و هانیبال کینگ به همراه "نگهبانان دارک هولد" که در اینجا درباره شون توضیح داده شده و البته موربیوس هم به آنها پیوست و بدین ترتیب به نوعی قهرمان تبدیل شد (بعدا معلوم شد این دکتر استرنج بوده که تاسیس کننده واقعی "پسران نیمه شب" بود ولی خودش را نشان نداده بود).

در اواخر دهه 90 و ابتدای قرن بیست و یکم نیز شاهد پررنگ تر شدن جنبه های قهرمانی شخصیت موربیوس بودیم و او با امثال بلید و دکتر استرنج متحد شد تا با خون آشامان خبیث مبارزه کند و در عین حال سعی داشت خوی وحشی و امیال خون آشامی خودش را نیز تحت کنترل درآورد.

پس از وقایع "جنگ داخلی" نیز موربیوس به سازمان "شیلد" پیوست (او طرفدار قانون ثبت نام از قهرمانان شد) و به دولت در راه مبارزه با تهدیدات ماورا الطبیعه کمک کرد. موربیوس همچنین به آژانسی دولتی به نام "زره" (A.R.M.O.R) پیوست که وظیفه اش رصد تهدیدات ماورایی برآمده از دنیاهای دیگر بود. به او ماموریت دادند نسخه جدیدی از "پسران نیمه شب" را تشکیل دهد تا با شیوع ویروس زامبی ها از دنیای زامبی های مارول (کمیکش اینجا ترجمه شده) در دنیای اصلی مقابله کند و او هم اعضایی مثل «دایمون هل استروم»، «جنیفر کیل» و «مَن ثینگ» تشکیل داد:

میدنایت سانز

سال 2013 نیز شاهد کمیک جدید اختصاصی او بودیم که در اینجا مورد بررسی قرار گرفته و در جدیدترین سری او نیز بیشتر به جنبه های مبارزه او با طبیعت تاریک و ریشه های خون آشامی اش بوده ایم که باعث شد تا بار دیگر پای مرد عنکبوتی به داستان هایش باز شود.

همچنین  طی داستان دنباله دار و معروفی كه سال گذشته در داستان های اسپایدرمن چاپ شد یعنی "جزیره عنكبوت ها" (Spider-Island) مشخص شد كه موربیوس همان "شماره شش" مرموزی است كه در شركت "هورایزن" (Horizon) كار میكند (هورایزن نام محل كار آن موقع  پیتر پاركر بود). موربیوس با مخفی كردن هویت خود سعی داشت علاجی برای ویروسی كه مردم نیویورك را به عنكبوت های عظیم الجثه تبدیل كرده بود، پیدا كند (البته او قصد داشت در نهایت از این علاج برای مداوای خودش استفاده كند). در هر حال پیتر پاركر متوجه قضیه شد و همچنین فهمید كه موربیوس با «لیزارد» نیز همكاری داشته است.

موربیوس توانست با استفاده از DNA «بیلی كانرز» (پسر دكتر كانرز) لیزارد را به حالت انسانی خود برگرداند اما نمیدانست كه لیزارد توانسته ذهن دكتر كانرز را كاملا تحت كنترل خود درآورد (به عبارتی با دكتر كانرزی مواجه بودیم كه در ذهن و روحش لیزارد حضور داشت!). سپس این دكتر كانرز پلید خون به هوای محیط تزریق كرد و باعث شد تا موربیوس تحریك شود و به كاركنان هورایزن حمله كند. در نهایت اسپایدرمن موربیوس را تعقیب و او را دستگیر كرد. اما موربیوس موفق به فرار شد.  او سپس با مردی ملاقات كرد كه به او مقداری لباس داد و به او توصیه كرد به جایی به نام Brownsville برود زیرا در آنجا ابرقهرمانی حضور ندارد. و این شروعی بود برسری جدید کمیک بوک  های جدید و اختصاصی موربیوس که حال و هوای خاصی داشت   موربیوس در آنجا برای مدتی در خیابان های پر از جنایت زندگی کرد.  

morbius-4-p1 شماره 4 از كميك موربيوس

 


9- سانسور عجیب موربیوس در کارتون مرد عنکبوتی

 سانسور عجیب موربیوس در کارتون مرد عنکبوتی

در اواسط دهه‌ی 90 میلادی، شبكه Fox Kids در به در دنبال سریال‌‌های انیمیشنی ابرقهرمانانه می‌گشت تا بتواند در این زمینه با شبكه‌های دیگر رقابت كند. بدین ترتیب "اسپایدرمن: مجموعه كارتونی" (Spider-Man: The Animated Series) متولد شد. این مجموعه كه تا مدتها با 65 اپیزود طولانی‌ترین انیمیشن ساخته شده براساس اسپایدرمن محسوب میشد، از همان ابتدا مخاطبان بزرگسال را مدنظر داشت و صداپیشگان مجرب و كاركشته‌ای را به كار گرفت كه در نقش‌های خود خوش درخشیدند. در كل، اپیزودهای فصل اول از نظر انیمیشن و انسجام داستانی وضعیت بهتری داشتند ولی هر چه مجموعه جلوتر رفت، كیفیت آن نیز پایین آمد. البته نباید فراموش كرد كه در آن زمان Fox Kids به دلیل خشونت موجود در برخی دیگر از سریال‌های كارتونی‌اش، تحت فشار و انتقاد فزاینده‌ای قرار داشت و بنابراین قوانین محدود كننده و سانسورهای فراوانی را روی "اسپایدرمن: مجموعه كارتونی" اعمال می‌كرد كه تا حد زیادی دست انیماتورها و نویسندگان آن را ‌می‌بست. به طور مثال هیچ سلاحی نباید به صورت واقعی به تصویر كشیده می‌شد، اسپایدرمن هرگز نباید با مشت به حریفان ضربه می‌زد، هیچ یك از كاراكترهای اصلی یا فرعی نباید به قتل می‌رسید و حتی نباید واژگانی هم‌چون «مرگ»، «مردن» یا «كشتن» در دیالوگ‌ها به گوش می‌خورد. از همه مضحك‌تر این‌كه اسپایدرمن اجازه نداشت هنگام فرود آمدن روی پشت بام ساختمان‌ها، با پرندگان برخورد كند یا آن‌ها را بترساند! ناگفته پیداست که موربیوس یکی از شخصیت های مشکل ساز برای سازندگان این سریال بود زیرا اجازه نداشتند از خون آشام استفاده کنند. لذا تغییرات زیادی در موربیوس به وجود آوردند. به طور مثال او دانشمندی بود که داشت روی یک سرم ژنتیک کار میکرد که با DNA یک خفاش ترکیب شد و ... ولی مهم ترین تغییر این بود که موربیوس کسی را با دندان های خون آشامی گاز نمیگرفت و تنها پلاسمای بدن قربانیان خود را از طریق چیزهایی شبیه به بادکش های کوچک در کف دستانش جذب میکرد!

موربیوس - کارتون مرد عنکبوتی

با این‌ همه، "اسپایدرمن: مجموعه كارتونی" محبوبیت غیرقابل باوری كسب كرد به طوری كه مخاطبانش اكثر مواقع از دیگر سریال‌های معروف Fox Kids در آن دوران (مثل بتمن و مردان ایكس) بیشتر بود و در بسیاری از كشورهای جهان نیز لقب پر‌بیننده‌ترین برنامه كارتونی را به خود اختصاص داد.

 

10- موربیوس چندین بار قرار بود در دنیای سینما ظاهر بشه

موربیوس چندین بار قرار بود در دنیای سینما ظاهر بشه

همانطور که حتما میدونید و اینجا هم آن را براتون نقد و بررسی کردیم، فیلم اختصاصی "موربیوس" با بازی آقای «جرد لتو» در نقش اصلی ساخته شده است. اما شاید ندانید که موربیوس قبلا هم قرار بود در دنیای سینما حاضر شود ولی نشد. به طور مثال، قرار بود موربیوس به عنوان یک شخصیت مرموز که دارد بلید را در انتهای فیلم از روی پشت بام ساختمانی زیر نظر دارد نشان داده شود. خود آقای «استفن نورینگتون» کارگردان بلید نقشش را بازی کرد ولی این پایان در نهایت از فیلم حذف شد (میتونید اینجا آن را تماشا کنید).

موربیوس فیلم balde

گفته میشه «گی‌یرمو دِل تورو» هم قصد داشت از موربیوس به عنوان خبیث اصلی فیلم "بلید 2" استفاده کند ولی مارول بهش این اجازه را نداد زیرا کپی رایت موربیوس با فرنچایز سینمایی مرد عنکبوتی که دست سونی بود مرتبط بود.

سال 2000 هم مارول با شركت Artisan قراردادی امضا كرد تا از روی برخی شخصيت هایش فیلم سینمایی بسازد. موربیوس هم یكی از این شخصیت ها بود. آقای «مایكل فرانس» هم قرار بود فیلم رو بسازه ولی پس از مدتی تصمیم گرفت به جای موربیوس فیلمنامه "پانیشر" رو بنويسه (با بازي «توماس جین»).

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2020

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

20 ایستراگ (EASTER EGG) برتر در فیلم "موربیوس"

10 عمل قهرمانانه موربیوس در دنیای کمیک بوک

اولین حضور "موربیوس" (MORBIUS) در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود رایگان

10 کمیک برتر موربیوس (MORBIUS)

نقد و بررسی فیلم "موربیوس" (MORBIUS)

7 سوال و حفره داستانی درباره صحنه های پس از تیتراژ فیلم "موربیوس"

10 دشمن برتر «موربیوس» (MORBIUS)

نسخه های عجیب و غریب از «موربیوس» در دنیای کمیک!

10 خون آشام (VAMPIRE) برتر دنیای کمیک بوک

عكس های زیبا از دشمنان مرد عنكبوتی : موربیوس خون آشام

نگاهی به كمیك های "موربیوس خون آشام" (MORBIUS)

15 شخصیت برتر کمیک های ترسناک مارول

20 كمیك برتر ترسناك (HORROR COMICS)

 داغ داغ! نخستین تصویر و اشاره به مردعنکبوتی در تریلر "موربیوس خون آشام زنده" لو رفت!!!

داغ داغ! اولین نگاه به ظاهر "جرد لتو" در قالب "موربیوس خون آشام زنده" فاش شد!

خبرهای عجیب و غریب از فیلم های جدید سونی براساس دنیای کمیک های مرد عنکبوتی

خبر داغ و فوری! «جرد لتو» نقش «موربیوس خون آشام» را بازی میکنه!

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

s.ch
#1 s.ch 1399-09-01 12:17
به به اینم از خوناشام باحال مارول موربیوس واقعا جالب بود اصلا فقط برای مورد شماره ی 9 میشه ۳ تا مقاله نوشت دستتون درد نکنه استاد ;-) ببخشید بابت اسپم فیلم موربیوس کی اکران میشه
نقل قول کردن
ironspider
#2 ironspider 1399-09-01 15:29
آقای ترابی خسته نباشید.مقاله خیلی پر باری بود.
به نقل از s.ch:
ببخشید بابت اسپم فیلم موربیوس کی اکران میشه

فیلم Morbius که پیش از این برای اکران در تاریخ ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۰ (۱۰ مرداد ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده بود، اکنون قرار است ۱۹ مارس ۲۰۲۱ (۲۹ اسفند ۱۳۹۹) اکران شود.
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#3 Mr. Doctor 1399-09-01 16:47
خسته نباشید استاد ترابی،ممنون از شما بخاطر اشنا کردن بیشتر ما با این کاراکتر معروف و محبوب.
تا قبل از این مقاله با این شخصیت اشنایی چندانی نداشتم و این مقاله پربار و مفید بسیار نکات ریز و درشت این شخصیت رو برام روشن کرد؛امیدوارم فیلمش موفق بشه.
راستی استاد،شایعاتی که میگفتن فیلم موربیوس در دنیای سه گانه مرعنکبوتی ساخته سم ریمی جریان داره،درست بودن؟؟
نقل قول کردن
hassan91
#4 hassan91 1399-09-01 17:54
راستش من خودم زیاد خون آشامها رو دوس ندارم بنابراین موربیس هم جزو اوناس. اما اطلاعات این مقاله بسیار مفید بود.خدا نکنه روزی بیاد که پشت سر هم فیلم ابر شرورا رو بسازن. ونوم، جوکر، موربیس، بلک آدام و ... :-*
#3
راسش ما هنوز از برنامه سونی و مارول خبر نداریم. عکسی که از اسپایدی تو تریلر موربیس دیدیم، کاستومش مال فیلمای سم ریمی بود. اما حضور والچر MCU تو تریلر کلا به شک انداخت. تا اینکه جیمی فاکس به مرد عنکبوتی ۳ پیوست.
نقل قول کردن
hassan91
#5 hassan91 1399-09-01 17:58
البته پوزش میخوام که بجا استاد جواب دادم. خواستم نظرمو بگم.
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1399-09-01 18:38
به نقل از Mr. Doctor:

راستی استاد،شایعاتی که میگفتن فیلم موربیوس در دنیای سه گانه مرعنکبوتی ساخته سم ریمی جریان داره،درست بودن؟؟

نمیدونم. من شایعات رو پیگیری نمیکنم
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#7 Kia Iron Man 1399-09-01 20:19
مثل همیشه عالی :lol:
دیگه خیلی خسته شدم امیدوارم بشه یه فیلم از مارول ببینم دوباره،به خاطر کرونا ۲۰۲۰ که اصلا سال نبود :cry:
مقاله هم محشر بود خیلی نکات جالب و مفیدی داشت خسته نباشید
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#8 Mr. Doctor 1399-09-02 12:55
به نقل از mtm:
به نقل از Mr. Doctor:

راستی استاد،شایعاتی که میگفتن فیلم موربیوس در دنیای سه گانه مرعنکبوتی ساخته سم ریمی جریان داره،درست بودن؟؟

نمیدونم. من شایعات رو پیگیری نمیکنم

بله،مرسی که توجه کردین ؛ممنون از شما
نقل قول کردن
SinaSNP
#9 SinaSNP 1399-09-12 17:10
خسته نباشید،ممنون بخاطر مقاله هاتون
تو سریال فاکس اون قسمت هایی که اسپایدرمن دچار جهش ژنتیکی شده پیش یه دکتری میره و ازش کمک میخواد و پیتر پارکر میگه تو کریون که دیونه شده بود رو خوب کردی و بعدش وقتی جهش کامل میشه کریون به مرد عنکبوتی کمک میکنه.
فقط میخواستم بپرسم تو دنیای کمیک کریون سابقه کمک و یا تیم آپ با مردعنکبوتی رو داره.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37