10 حقیقت مهمی که باید درباره شی – هالک (She-Hulk) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره شی – هالک (She-Hulk)   مونث جنیفر والترز فکت حقایق جالب

به مناسبت آغاز پخش سریال "شی هالک" در شبکه دیزنی پلاس فرصت را مناسب دیدیم تا این مقاله را تقدیم شما کنیم.

مقالات زیر را هم بخوانید:

نسخه های عجیب و غریب از شی - هالک در دنیای کمیک!

10 کمیک برتر شی هالک

معرفی 10 دشمن برتر شی - هالک

  

1- «شی – هالک» به خاطر یک شایعه خلق شد!

  «شی – هالک» به خاطر یک شایعه خلق شد!

در این مقاله گفته بودم که سریال تلویزیونی "هالک" در اواخر دهه 70 میلادی حسابی گُل کرد و معروف و محبوب شد. به همین دلیل شایعه شد که شبکه CBS میخواد یک هالک مونث هم خلق کنه و خودش صاحب رایت آن بشه! بنابراین مارول دست به کار شد تا زودتر از اونا یک هالک مونث خلق کنه. در نتیجه استن لی خودش به سرعت و با عجله داستان او را برای شماره 1 کمیک Savage She-Hulk خلق کرد . نام اصلی اش «جنیفر والترز» و دختر عمه «بروس بنر» (هالك) بود که دچار جراحتی شد که نزدیك بود منجر به مرگش شود بنابراین نیاز به خون بروس بنر پیدا كرد. در نتیجه این انتقال خون، او هم مثل پسر دايی خود تبدیل به موجودی سبز رنگ و قوی هیكل شد. جنیفر البته در نهایت توانست خودش را كنترل كند. به عبارتی دیگر او توانست وقتی كه به شكل هالك در می آید ، ذهن و هوش خودش را داشته باشد. جالبه که استن لی بعد از شماره یک این کمیک دیگه اون رو ننوشت ولی شخصیتی خلق کرد که ماندگار شد.

 

2- سرگذشت و نحوه تبدیل شدن به شی هالک

تقریبا اکثر هواداران دنیای کمیک میدونند که جنیفر والترز یک نسبت فامیلی با بروس بنر داره و به خاطر انتقال خون بروس به او تبدیل به شی هالک شد. اما خیلی ها هستند که جزئیات اُریجین (Origin) او را نمیدانند. جنیفر دختر خجالتی بود که پدرش ویلیام موریس والترز نام داشت و کلانتر یکی از مناطق لس آنجلس در آمریکا بود. مادرش ایلن بنر نام داشت که وقتی جنیفر 17 سالش بود در یک سانحه رانندگی کشته شد. یکی از خلافکاران محلی به نام «نیکلاس ترسک» (Nicholas Trask) با پدر جنیفر مشکل داشت و روزی که بروس بعد از مدتها با دختر عمه اش (جنیفر) ملاقات کرد تا بهش درباره تبدیل شدنش به هالک بگه، افراد ترسک به جنیفر شلیک و او را به شدت زخمی کردند.

هالک مونث

جنیفر دچار خونریزی شدید شده بود و کسی در دسترس نبود که گروه خونی اش به او بخورد در نتیجه بروس خون خودش را به او اهدا کرد:

سرگذشت شی هالک

اریجین شی هالک

و از آنجایی که DNA آنها مشترک بود، خون آغشته به اشعه گامایِ بروس با خشم درونی جنیفر پیوند خورد و تبدیل شد به نسخه مونث از هالک! (در آن هنگام مزدوران ترسک به بیمارستان آمده بودند تا جنیفر را به قتل برسانند).

 

جنیفر از قدرت های خودش برای غلبه بر مهاجمین استفاده کرد.

جنیفر در قالب شی – هالک از قدرت هایی مشابه با هالک بهره مند شد منتهی در سطحی پایین تر. همین طور ظاهرش هم کمتر هیولایی و بیشتر شبیه به زنان آمازونی بود. در ابتدا هم تبدیل شدنش از جینفر والترز به شی – هالک درست مثل بروس بنر به خاطر خشم بود (بعدا گفته شد میل درونی او برای تبدیل شدن به یک زن ایده آل باعث شده بوده تا زمینه برای تبدیل شدنش به شی – هالک فراهم شود). ضمنا بعدا وقتی بیماری مرگبار خونی او به دست خون آشامی به نام «موربیوس» معالجه شد دیگر توانست تبدیل شدن هایش به شی – هالک را به میل و اراده خودش انجام دهد و آن خلق و خوی وحشی گری هالک در او مهار شد.

موربیوس شی هالک

(جنیفر در ازای این کار ، وکالت موربیوس را بر عهده گرفت و او را در دادگاه از اتهام چند فقره قتل تبرئه کرد).

البته این را هم باید بدانید که درست مثل هالک ما نسخه خاکستری هم از شی – هالک داشته ایم. یعنی گاهی اوقات جینفر به جای اینکه سبز رنگ شود، خاکستری شده است!

شی هالک خاکستری

در این حالت او کنترل کمتری روی خودش دارد و وحشی تر میشود.

یک بار هم در کمیک ها شاهد بودیم که شی هالک تونست جسم خودش را با منشی کوتاه قد خودش به نام Weezi عوض کنه ولی دیگه به این قدرت او در دنیای کمیک اشاره نشد.

انتقال جسم

و در نهایت اینکه او هم مثل هالک در مقابل حمله های تله پاتیک مصونیت دارد و افرادی مثل پرفسور اگزاویر نمیتوانند ذهنش را بخوانند!

 

3- شی – هالک وکیل است!

  شی – هالک وکیل است!

جنیفر والترز فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه UCLA است. همانطور که گفته شد او برخلاف بروس بنر وقتی به حالت هالکی در می آید تمام هوش و حواسش را دارد و خیلی وقتها در حالت شی – هالکی وارد دادگاه شده تا وکالت متهمی را بر عهده بگیرد! بنابراین او در کنار مت مورداک (بی باک) یکی از دو وکیل معروف و سرشناس دنیای کمیک بوک است و این مساله بخش کلیدی داستان های اوست و خیلی وقتها وکالت بسیاری از قهرمانان مارول را که مشکل حقوقی داشته اند را بر عهده گرفته است. ضمنا این را هم بدانید که موسسه حقوقی که او برایش کار میکند، Goodman, Lieber, Kurtzberg & Holliway است که با علامت اختصاری GLKH شناخته میشود و اگر دقت کنید از نام موسسین مارول در آن استفاده شده (گودمن از نام مارتین گودمن رئیس سابق مارول، لیبر از نام حقیقی استن لی و کرتزبرگ از نام حقیقی جک کربی که «جیکوب کزتنبرگ» بود، گرفته شده اند).

 مارتین گودمن رئیس سابق مارول، لیبر از نام حقیقی استن لی و کرتزبرگ

جالبه که حتی بک بار از سوی موجودی بسیار نیرومند در عالم مارول به نام «دادگاه زندگی» از او خواست تا به عضویت Magistrati دربیاد که در واقع از زبده ترین قضات، هیئت منصفه و وکلای عالم تشکیل شده بود.

دادگاه زندگی شی هالک

ولی پس از اینکه مجبور شد در خصوص یک دنیای موازی قضاوت کند از سمت خود کناره گیری کرد.

 

4- شی – هالک میتونه دیوار چهارم رو بشکنه!

  شی – هالک میتونه دیوار چهارم رو بشکنه!

«جان بیرن» از طراحانی بزرگ تاریخ کمیک است که البته به خاطر نویسندگی و طراحی همزمان برخی عناوین کمیک بوکی هم شناخته میشود و run های فوق العاده ای هم داشته (این مقاله را بخوانید). او سال 1989 وظیفه پیدا کرد تا سری دوم کمیک بوک های اختصاصی شی – هالک را تحت عنوان The Sensational She-Hulk خلق کند. بیرن برای آنکه شی هالک را از بقیه عناوین مارول متمایز سازد کاری کرد که این شخصیت گاهی اوقات دیوار چهارم (fourth wall) را بشکند و مستقیماً با خوانندگان حرف بزند! (یعنی همان کاری ددپول چند سال بعد شروع به  انجام دادنش کرد!). به عبارتی دیگر او کاملا خبر داشت که در یک کمیک بوک حضور دارد. حتی جان بیرن شماره آخری که برای این کمیک خلق کرد (شماره 50) ، صفحه آخر را جوری طراحی کرد که در آن شی – هالک او  (یعنی نویسنده) را از پنجره بیرون انداخت تا بمیره و اینجوری فروش کمیک بالا بره!!!

جان بیرن شی هالک 

 

5- شی – هالک عضو  تیم های ابرقهرمانی مختلفی بوده

شی – هالک در سال 1982 و در شماره 221 از کمیک Avengers به عضویت گروه انتقام جویان درآمد.

اونجرز شی هالک

او همچنین در سال 1984 و در شماره 265 از کمیک Fantastic Four به عضویت تیم "چهار شگفت انگیز" در آمد.

شی هالک چهار شگفت انگیز

در واقع آن موقع بن گریم ملقب به «ثینگ» از تیم رفته بود و شی – هالک جایش را به عنوان عضوی که از نظر زور بازو مثل ثینگ است گرفت. و این سرآغازی شد بر ارتباط طولانی او با این گروه که بعدا با "بنیاد آینده" نیز ادامه یافت.

گروه a force

او همچنین عضو گروه هایی نظیر "مدافعین"، سازمان شیلد، قهرمانان اجاره ای (Heroes for Hire) و A-force   هم بوده.

 

6- شخصیت های مکمل عجیبی در داستان های شی – هالک حضور دارند!

  شخصیت های مکمل عجیبی در داستان های شی – هالک حضور دارند!

درسته که شی - هالک شخصیتی جدی داره و عضو تیم های مختلف ابرقهرمانی بوده و همانطور که در اینجا هم گفته شد یک بار «ویژن» را از وسط نصف کرد (!)، اما ذات کمیک بوک های اختصاصی او جوریه که چون دیوار چهارم را میشکنه حالتی فکاهی و عجیب دارند و شما این مساله را در شخصیت های مکملی که در داستان های او به وضوح مشاهده میکنید. به طور مثال او اغلب با شخصیت هایی همچون هاوارد اردکه تیم آپ میکند یا با خبیث های مسخره ای همچون «دکتر بونگ» (Doctor Bong) در می افتد. اما عجیب ترین این شخصیت ها قطعاً رباتی است به نام «اَندی معرکه» (Awesome Andy)!

اندی معرکه

او توسط «متفکر دیوانه» (Mad Thinker) خلق شد تا یک روبات خبیث باشه (متفکر دیوانه از دشمنان معروف چهار شگفت انگیزه که اینجا راجع بهش توضیح داده شده) . ماموریتش هم این بود که قطعات مهمی را از «رید ریچاردز» (رهبر چهار شگفت انگیز) بدزده. ولی در نهایت بر علیه خالق خودش شورش کرد و شخصیت خوبی شد. از اون موقع بود که بهش لقب «اندی معرکه» داده شد. او حتی به عضویت موسسه ای حقوقی درآمد که شی - هالک هم در آنجا کار میکنه! اندی در بخش اداری کار میکنه و گاهی هم میره برای بقیه کارمندان کارهایی رو انجام میده. در کل ربات منحصر به فردی هستش. با استفاده از "مولوکول های بی ثبات(Unstable molecules) ساخته شده بنابراین میتونه به شکل هر کسی که باهاش تماس برقرار میکنه دربیاد. همین باعث شده تا بتونه شبیه هر چیزی بشه ؛ از بال های یک پرنده یا خفاش گرفته تا چکش ثور!

 

7- شی – هالک سابقه ازدواج با پسر «جی. جونا جیمسون» را داره!

شی هالک در طول سالها روابط رومانتیک جالبی با برخی از قهرمانان مارول داشته مثلا با «وایات وینگ فوت» (Wyatt Wingfoot)، هرکول و حتی جاگرنات وقتی که یک قهرمان شده بود! نکته مهم اینه که همیشه این مردان کسانی بودند که از نظر زور و هیکل به پای شی – هالک میرسیدند (!) و شریک مناسبی براش به حساب می آمدند. اما یک بار دیدیم که او با پسر فضانورد آقای «جی. جونا جیمسون» به نام «جان جیمسون» عروسی کرد!!

 شی – هالک سابقه ازدواج با پسر «جی. جونا جیمسون» را داره!

قضیه خیلی عجیب و مشکوک بود و در نهایت متوجه شدیم همه چی زیر نظر یکی از عشق های سابق شی – هالک به نام «استار فاکس» (Starfox) است! (استارفاکس برادر ثانوس است که اینجا درباره اش توضیح داده شده و میتونه کاری کنه که زنها عاشقش بشوند و یا اینکه دو نفر را از نظر عاطفی به هم علاقمند کنه!). در هر حال پس از باطل شدن دستکاری های استارفاکس، ازدواج شی هالک و جان جیمسون نیز بهم خورد (چون هیچ نقطه مشترکی با هم نداشتند!). این وسط این رو یک نکته جالب هم بگم که در دوران کوتاهی که آنها زن و شوهر بودند یک بار به جیمسون سر زدند و او واقعا نتونست با ایده اینکه شی – هالک عروس خانواده بشه کنار بیاد چون تو ذهنش فکر میکرد چه نوه های سبز و زشت و هالکی گیرش میاد!

جیمسون هالک 

 

8- دو شخصیت دیگر با لقب She-Hulk در مارول داریم!

اولین آنها «لایرا» ملقب به «شی هالک وحشی» (Lyra, the Savage She-Hulk) است.

شی هالک وحشی 

برای آشنایی با این شخصیت ابتدا لازمه مقدمه ای درباره دنیای شماره 8009 خدمتتون بگم. این دنیا در قرن بیست و سوم جریان داره. در این دنیا زنانی قوی و آمازون مانند وجود دارند که مردان را تحت سیطره خود قرار داده اند (بهشون میگن «فمیزون ها» یا Femizons). قوی ترین جنگجوی زن این دنیا «ثاندرا» (Thundra) نام دارد که موهای قرمز رنگ و قدرت فیزیکی بالایی دارد و به دنیای اصلی مارول سفر کرد تا با قوی ترین قهرمان این دنیا مبارزه کنه. به زودی با هالک مبارزه کرد و تونست DNA او را از طریق بزاق دهانش به دست بیاره. بعدش برگشت به دنیای خودش. سپس مهندسین دنیای او تونستند  DNA را با DNA ثاندرا پیوند بزنند و در نتیجه دختری را به دنیا آورد به نام «لایرا»! بنابراین لایرا دختر هالک است! او در دنیای خودش مورد بی مهری قرار گرفت و به دنیای اصلی مارول سفر کرد و در آنجا به گروه های "مدافعین" و "آکادمی اونجرز" ملحق شد. مدتی را هم با «جنیفر والترز» (شی هالک) زندگی کرد.

و اما «بتی راس» دختر «ژنرال راس» است و ماندگارترین و مهم ترین عشق و حامی «بروس بنر» به شمار میاد (این مقاله را بخوانید). بتی و بروس در نهایت با هم ازدواج کردند ولی یکی از دشمنان معروف هالک به نام «ابومینیشن» (که در اینجا معرفی شده است) بتی را مسوم کرد و درگذشت. اما بعدا معلوم شد با روش های سرما زیستانه (Cryogenic)  زنده نگه داشته شده و توسط «موداک» (M.O.D.O.K) به «شی هالک قرمز» (Red She-Hulk) تبدیل شد!

بعدا وقتی بروس بنر به در قالب شخصیت Doc Green فرو رفته بود، به شی هالک قرمز مقداری مایع نانو آغشته به فلز آدامانتیوم تزریق کرد که باعث شد از تبدیل شدنش به شی – هالک قرمز جلوگیری بشه. پس او فعلا به حالت سابق خودش برگشته.

 

9- عشق ناگهانی بین ثور و شی – هالک!

ثور - شی هالک

در سال 2018 وقتی «جین فاستر» به عنوان معشوقه قدیمی ثور (اودین سان) تبدیل به ثور مونث شد معلوم بود که جناب «اودین سان» باید خیلی زود دنبال یک عشق جدید بگرده! (برای آشنایی با ثور مونث، این مقاله را بخوانید). او سعی کرد ولی طبق معمول سرش به کار گرم بود و مثلا دیدیم در run ای از کمیک های اونجرز نوشته جیسون آرون ، کاپیتان آمریکا ، ثور و مرد آهنی دوباره با هم شدند. سپس وقتی داشتند با "سلستیال های سیاه" (Dark Celestials) مبارزه میکردند ناگهان به طور غیر منتظره شاهد به وجود آمدن رومانسی بین او و شی هالک بودیم. یعنی در بحبوحه نبرد چنین رومانسی واقعا بعید بود! در شماره 4 و وقتی قرار بود یک وسیله باستانی را از «غول های یخی» بگیرند و در محلی بسیار سرد گیر افتاده بودند بوسه ای بین آنها شکل گرفت تا خودشان را در آن سرما گرم کنند! و خلاصه اینجوری بود که رابطه شون شکل گرفت. البته این رو هم بگم که در سالهای اخیر شی – هالک حالت جنگجو پیدا کرده و ثور هم خیلی درون گرا تر شده. بنابراین نقاط مشترک بین اونا زیاد شده است! چندی پیش هم رسما اعلام شد که ثور و شی – هالک رسماً یک زوج شده اند.

 

10- قرار بود در اوایل دهه 90 میلادی از روی شی – هالک فیلم سینمایی ساخته بشه!

شی هالک تا به حال در فیلم یا سریال های زنده تلویزیونی مارول حضور نداشته. اما اوایل دهه 90 میلادی مارول به شدت دنبال این بود كه فیلم شی هالك را با شركت «بریجیت نیلسون» بسازه (نیسلون در فیلم "راكی 4" همسر شخصیت «ایوان دراگو» بود) لری كوهن كه فیلم ترسناك It's alive رو ساخته بود قرار بود فیلمنامه رو بنویسه. حتی عكس تبلیغاتی زیر هم منتشر شد:

فیلم شی هالک

ولی همه اینها كافی نبود و استودیویی برای ساخت فیلم پا پیش نگذاشت.

 

 مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2020

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی 10 دشمن برتر شی - هالک (SHE-HULK)

نسخه های عجیب و غریب از شی - هالک در دنیای کمیک!

10 کمیک برتر شی هالک (SHE-HULK)

چندتا هالک داریم؟

100 شخصیت برتر مارول: شی هالک

معرفی شخصیت های مکمل کمیک های هالک

20 حقیقتی که باید درباره هالک (بروس بنر) بدانید

10 قهرمان مارول که احتمالا نمیدانستید توسط استن لی خلق شده اند!

10 فیلم مارول كه هرگز ساخته نشد

رتبه بندی اقتباس های هالک در دنیای سینما، انیمیشن و تلویزیون

15 روبات قهرمان (HEROBOT) برتر دنیای کمیک

معرفی 20 تیم برتر انتقام جویان

10 نسخه عجیب و غریب از هالک در دنیای کمیک !

10 اتفاق مهمی که سال 2018 در کمیک های مارول به وقوع پیوست

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Mohamadgg
#1 Mohamadgg 1399-06-31 12:10
خیلی ممنون استاد ترابی
اگه دقت کنید علت اصلی به وجود امدن spiderwoman جسیکا درو و شی هالک یکی بوده.
یعنی شایعه برای ساخت نسخه مونث شخصیت های معروف اومده(از شرکت هایی به غیر از مارول) که استنلی دست به کار شد و نسخه مونث رو ساخت.
مقاله کامل و عالی بود استاد دستتون درد نکنه مارو بیشتر با این شخصیت اشنا کردید.
خیلی ممنون
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#2 Mr. Doctor 1399-06-31 12:32
خسته نباشید استاد ترابی.بخاطر زحمتی که برای این مقاله کشیدید،ممنونیم.
شی هالک شخصیت منحصر به فردی داره،مخصوصا اینکه بعد چهارم رو هم میشکنه.مثل هالک قویه،ولی هوش حالت انسانیش رو هم داره،اینطوری از هالک مجزا میشه.
یه سوال،یادمه توی قسمت اخر از کمیک انتقامجویان:اخر ین میزبان که سایت هم ترجمه ش کرده،دیدیم که میتونه حتی از بروس بنر هم بیشتر انرژی گاما تولید کنه،یعنی از هالک قویتره؟پرسیدم چون توی مقاله گفتین که سطح پایینتری از قدرت هالک رو داره.
نقل قول کردن
AVENGERS
#3 AVENGERS 1399-06-31 12:50
ممنونم استاد که مارو با این شخصیت بیشتر آشنا کردید.

خیلی جالبه که بخاطر یه شایعه چه شخصیت های ماندگاری خلق میشه،امیدوارم سریال این شخصیت موفق بشه.
استاد بعد از این مقاله،مقاله نسخه های عجیب و غریب شی هالک هم مینویسید؟
نقل قول کردن
slade wilson
#4 slade wilson 1399-06-31 12:58
سلام و درود بر شما استاد ترابی بزرگوار در آیتم 2 نسبت نسیت نوشتین گفتم تا مقاله بی نقص باشه چون من هر مقاله 3 بار می‌خوانم اولین بارو سریع میخونم دومین بارو کمی مکث میکنم و سومین بارو همشو میخونم ;-)
نقل قول کردن
Captain-spidey
#5 Captain-spidey 1399-06-31 13:08
دستتون درو نکنه استاد
مقاله خیلی فوقالعاده بود یعنی هرچی که ما بتید راجب شی هالک بدونیم رو نوشته بودید واقعا دمتون گرم
یه نکته که من نمیدونستم این بود که اندی معرکه داخل کمیک های شی هالک خلق شده(فکر میکردم مردعنکبوتی) چون داخل سریال مردعنکبوتی التیمت بودش
پ.ن:فقط سانسور عکس ۳ :lol:
پ.ن۲: قیافه جیمسون تو مورد۶ خیلی خنده داره ناموسا
پ.ن۳!!!: استاد یه سوال تو اون عکسی که جیمسون توشه پیتر ماسک نداره یعنی جیمسون هویت مخفیش رو میدونسته
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1399-06-31 13:28
به نقل از AVENGERS:



استاد بعد از این مقاله،مقاله نسخه های عجیب و غریب شی هالک هم مینویسید؟

دوست دارم بنویسم ولی راستش شی هالگ یه مشکلی که داره عکساش هستش! یعنی باید حتما سانسور بشن
عکسای همین مقاله را هم احمد آقای فقیه واقعا روشون کار کردن و باعث شدن مقاله به این خوبی و تر و تمیزی بشه.
ببینم اگر قابل سانسور بودن آره حتما مینویسم
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1399-06-31 13:29
به نقل از Captain-spidey:

پ.ن۳!!!: استاد یه سوال تو اون عکسی که جیمسون توشه پیتر ماسک نداره یعنی جیمسون هویت مخفیش رو میدونسته

راستش مطمئن نیستم. شاید مربوط به دوران جنگ داخلی بشه که هویت پیتر برای همه فاش شد
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1399-06-31 13:36
به نقل از slade wilson:
سلام و درود بر شما استاد ترابی بزرگوار در آیتم 2 نسبت نسیت نوشتین گفتم تا مقاله بی نقص باشه چون من هر مقاله 3 بار می‌خوانم اولین بارو سریع میخونم دومین بارو کمی مکث میکنم و سومین بارو همشو میخونم ;-)

ممنون گفتی. درست شد. ;-)
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#9 Kia Iron Man 1399-06-31 13:45
واقعا دستتون درد نکنه.
خیلی مقاله عالی بود.واقعا مقاله های "۱۰ حقیقت مهمی که بابد بدانید" مقاله های جذابی هستن و به لطف و زحمات شما باعث آشنایی بیشتر ما با شخصیت های مارول میشن.به خصوص اینکه فکت هاش درباره اریجین،داستان پ،نحوه خلق شدن و ...در خود جای میدن.
یه سوال دارم من از یه منبعی خوندم که شی هالک با تونی استارک هم رابطه داشته.آیا به نظر شما این موضوع حقیقت داره؟
نقل قول کردن
slade wilson
#10 slade wilson 1399-06-31 14:31
به نقل از mtm:
به نقل از slade wilson:
سلام و درود بر شما استاد ترابی بزرگوار در آیتم 2 نسبت نسیت نوشتین گفتم تا مقاله بی نقص باشه چون من هر مقاله 3 بار می‌خوانم اولین بارو سریع میخونم دومین بارو کمی مکث میکنم و سومین بارو همشو میخونم ;-)

ممنون گفتی. درست شد. ;-)

خواهش استاد راستش من که قبلاً سنم کمتر بود فکر کنم طرفا 33 سال چون الان 37 سالمه خیلی مقالات شما رو دوست داشتم همیشه یه اشتیاق عجیب به من دست میداد مثلاً میگفتم این آقاهه چقدر معلومات کمیک بوکیش بالاست و چقدر دقیق دربارشون توضیح میده ولورین اسپایدرمن بتمن و غیره برای مثال عاشق مقاله های 10 دشمن برتر و 10 کمیک برتر بودم چون شما در آنقدر خوب دربارشون توضیح میدادین که آدم به وجه می‌آمد این 10 حقیقتی که باید بدونید هم خیلی خوبه مردم باهاشون آشنا میشن شما خیلی خدمتی بزرگی در حق ما کردین استاد بخاطر همین آنقدر عاشق مقالات شما هستم چون تعصبی نیستین چون باهوش هستین چون درباره همه‌ی شخصیت ها میدونید الآنم بیشتر از قبل از مقالحاتون خوشم میاد موفق و پیروز باشید
نقل قول کردن
AVENGERS
#11 AVENGERS 1399-06-31 15:34
به نقل از mtm:
به نقل از AVENGERS:



استاد بعد از این مقاله،مقاله نسخه های عجیب و غریب شی هالک هم مینویسید؟

دوست دارم بنویسم ولی راستش شی هالگ یه مشکلی که داره عکساش هستش! یعنی باید حتما سانسور بشن
عکسای همین مقاله را هم احمد آقای فقیه واقعا روشون کار کردن و باعث شدن مقاله به این خوبی و تر و تمیزی بشه.
ببینم اگر قابل سانسور بودن آره حتما مینویسم


درک میکنم.امیدوارم که بنویسید.

ببخشید بابت اسپم،آخه هرچقدر گشتم نتونستم جوابم رو پیدا کنم.
استاد شما میدونید تو کدوم کمیک واندا و ویژن باهم ازدواج کردن؟

بازم ببخشید بابت اسپم
نقل قول کردن
Spider-Fan
#12 Spider-Fan 1399-06-31 15:36
به نقل از mtm:
به نقل از Captain-spidey:

پ.ن۳!!!: استاد یه سوال تو اون عکسی که جیمسون توشه پیتر ماسک نداره یعنی جیمسون هویت مخفیش رو میدونسته

راستش مطمئن نیستم. شاید مربوط به دوران جنگ داخلی بشه که هویت پیتر برای همه فاش شد

بله دقیقاً برای همون دوره‌ست.
در واقع اون صحنه مربوط به شمارۀ ۹ سری دوم She-Hulk ـه که اسلات نوشته و توی همون دوره‌ای که مارول درگیر جنگ داخلی بود (سال ۲۰۰۶) منتشر شده.
نقل قول کردن
civil war 2
#13 civil war 2 1399-06-31 16:12
به نقل از Kia Iron Man:
واقعا دستتون درد نکنه.
خیلی مقاله عالی بود.واقعا مقاله های "۱۰ حقیقت مهمی که بابد بدانید" مقاله های جذابی هستن و به لطف و زحمات شما باعث آشنایی بیشتر ما با شخصیت های مارول میشن.به خصوص اینکه فکت هاش درباره اریجین،داستان پ،نحوه خلق شدن و ...در خود جای میدن.
یه سوال دارم من از یه منبعی خوندم که شی هالک با تونی استارک هم رابطه داشته.آیا به نظر شما این موضوع حقیقت داره؟

آره به نظرم توی جنگ های پنهان سر قضیه جنگ داخلی بود که دیدم تونی مسن تر شده بود و با شی هالک رابطه عاشقانه داشت که توی قسمت آخرش بعد از یک بوسه عاشقانه شی هالک به تنهایی میره با اسکرال ها بجنگه و جون تونی رو نجات بده.
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1399-06-31 16:54
به نقل از civil war 2:
به نقل از Kia Iron Man:
واقعا دستتون درد نکنه.
خیلی مقاله عالی بود.واقعا مقاله های "۱۰ حقیقت مهمی که بابد بدانید" مقاله های جذابی هستن و به لطف و زحمات شما باعث آشنایی بیشتر ما با شخصیت های مارول میشن.به خصوص اینکه فکت هاش درباره اریجین،داستان پ،نحوه خلق شدن و ...در خود جای میدن.
یه سوال دارم من از یه منبعی خوندم که شی هالک با تونی استارک هم رابطه داشته.آیا به نظر شما این موضوع حقیقت داره؟

آره به نظرم توی جنگ های پنهان سر قضیه جنگ داخلی بود که دیدم تونی مسن تر شده بود و با شی هالک رابطه عاشقانه داشت که توی قسمت آخرش بعد از یک بوسه عاشقانه شی هالک به تنهایی میره با اسکرال ها بجنگه و جون تونی رو نجات بده.

اون تو کمیک جنگ های پنهان: جنگ داخلی بود که تو دنیای موازی جریان داشت و داستانش تو سایت ترجمه شده
bit.ly/2RNz73A
نقل قول کردن
Navidparker
#15 Navidparker 1399-06-31 17:13
به نقل از Kia Iron Man:
واقعا دستتون درد نکنه.
خیلی مقاله عالی بود.واقعا مقاله های "۱۰ حقیقت مهمی که بابد بدانید" مقاله های جذابی هستن و به لطف و زحمات شما باعث آشنایی بیشتر ما با شخصیت های مارول میشن.به خصوص اینکه فکت هاش درباره اریجین،داستان پ،نحوه خلق شدن و ...در خود جای میدن.
یه سوال دارم من از یه منبعی خوندم که شی هالک با تونی استارک هم رابطه داشته.آیا به نظر شما این موضوع حقیقت داره؟


سلام دوست عزیز اگه جنگ های پنهان رو خونده باشی میدونی که دنیایی به اسم دنیای نبرد که از تکه های دنیا های باقی مونده که نابود شدن درست شده((البته این دنیای نبرد رو دکتر دووم درستش کرد حالا اگه خونده باشی میفهمی))گوشه ای از این دنیای نبرد دنیایی بود که داخلش جنگ داخلی ادامه داشت که باعث خیلی اتفاقات شد بیشتر از این نمیخوام اسپویل کنم شما میتونی این سری جنگ های پنهان رو از این سایت با ترجمه فارسی دانلود کنی وو بخونی شما این سوالی که پرسیدی داخل سری جنگ های پنهان::جنگ داخلی هست البته کلا این رویداد جنگ های پنهان رویداد عجیب غریبی هستش که آدم گیج میشه البته داخل سایت چهار قسمت در مورد اتفاقاتی که قبل از شروع این رویداد بود مقاله نوشته شده بنظرم برو اون مقالات رو بخون بعد برو سراغ این رویداد..
نقل قول کردن
super spider
#16 super spider 1399-06-31 18:36
چقدر جالب :-)
نقل قول کردن
Captain-spidey
#17 Captain-spidey 1399-06-31 19:28
به نقل از Spider-Fan:
به نقل از mtm:
به نقل از Captain-spidey:

پ.ن۳!!!: استاد یه سوال تو اون عکسی که جیمسون توشه پیتر ماسک نداره یعنی جیمسون هویت مخفیش رو میدونسته

راستش مطمئن نیستم. شاید مربوط به دوران جنگ داخلی بشه که هویت پیتر برای همه فاش شد

بله دقیقاً برای همون دوره‌ست.
در واقع اون صحنه مربوط به شمارۀ ۹ سری دوم She-Hulk ـه که اسلات نوشته و توی همون دوره‌ای که مارول درگیر جنگ داخلی بود (سال ۲۰۰۶) منتشر شده.

دست مریزاد اقای حیدری انصافا اطلاعاتتون خیلی کامله واقعا دمتون گرم
نقل قول کردن
Rohanoth
#18 Rohanoth 1399-06-31 20:08
سلام و خداقوت خدمت جناب ترابی

از این مقاله شاید دو مورد رو میدونستم
به نظرم واقعا شخصیت گیرایی داره

حیف که شی هالک رو خودش کنترل داره
ایکاش بتونیم اون وحشی گری هالکی رو دوباره ببینیم
واقعا دلم واسه اون صحنه هایی که کنترل از دست میره و هالک
غیر قابل پیش بینی عمل میکنه تنگ شده.

نمیدونم احتمال داره ما جنیفر والترز رو به عنوان وکیل اسپایدی در قسمت سوم فیلم spiderman ببینیم یا نه!
البته شایعات بیشتر روی حضور مت مورداک اشاره داشت!
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#19 Kia Iron Man 1399-06-31 21:41
به نقل از Navidparker:
به نقل از Kia Iron Man:
واقعا دستتون درد نکنه.
خیلی مقاله عالی بود.واقعا مقاله های "۱۰ حقیقت مهمی که بابد بدانید" مقاله های جذابی هستن و به لطف و زحمات شما باعث آشنایی بیشتر ما با شخصیت های مارول میشن.به خصوص اینکه فکت هاش درباره اریجین،داستان پ،نحوه خلق شدن و ...در خود جای میدن.
یه سوال دارم من از یه منبعی خوندم که شی هالک با تونی استارک هم رابطه داشته.آیا به نظر شما این موضوع حقیقت داره؟


سلام دوست عزیز اگه جنگ های پنهان رو خونده باشی میدونی که دنیایی به اسم دنیای نبرد که از تکه های دنیا های باقی مونده که نابود شدن درست شده((البته این دنیای نبرد رو دکتر دووم درستش کرد حالا اگه خونده باشی میفهمی))گوشه ای از این دنیای نبرد دنیایی بود که داخلش جنگ داخلی ادامه داشت که باعث خیلی اتفاقات شد بیشتر از این نمیخوام اسپویل کنم شما میتونی این سری جنگ های پنهان رو از این سایت با ترجمه فارسی دانلود کنی وو بخونی شما این سوالی که پرسیدی داخل سری جنگ های پنهان::جنگ داخلی هست البته کلا این رویداد جنگ های پنهان رویداد عجیب غریبی هستش که آدم گیج میشه البته داخل سایت چهار قسمت در مورد اتفاقاتی که قبل از شروع این رویداد بود مقاله نوشته شده بنظرم برو اون مقالات رو بخون بعد برو سراغ این رویداد..

خیلی ممنون از راهنمایی من قبلا رویداد جنگ های پنهانو خوندم واقعا عالی بود.ولی کمیک های مربوط به جنگ های پنهانو کامل نخوندم به جز secret wars:spider verse.بازم ممنون از راهنمایی حتما اون کمیکو میخونم.
نقل قول کردن
sh12345678
#20 sh12345678 1399-06-31 21:44
سلام به همه ی دوستان و اقای ترابی

بنده عضو جدید سایت هستم امیدوارم برای سایت مفید باشم

به نظرم سریال شی_هالک سریال موفقی خواهد شد :-* (همیشه دوست داشتم این استیکر رو استفاده کنم :lol: )
1_خیلی جالبه که مارول حتی از شخصیت هایی که به خاطر یک موضوع مثل شایعه خلق کرده هم تبدیل به شخصیت های پرطرفدار و بی نقصی شده اند

2_این مورد مثل سریال مارول مرد عنکبوتی جدیده(که پیتر مجبور میشه خون خودشو به نورمن ازبورن بده)البته با کمی تفاوت
3_سانسورش خیلی خوبه :D
7_قیافه جونا :lol: :D
10_ به سن من که مطمئنا قد نمیده ولی خوب میشد اگه میساختن

در کل مقاله کاملی بود
ممنون از اقای ترابی
نقل قول کردن
sh12345678
#21 sh12345678 1399-06-31 21:51
به نقل از Rohanoth:
سلام و خداقوت خدمت جناب ترابی

از این مقاله شاید دو مورد رو میدونستم
به نظرم واقعا شخصیت گیرایی داره

حیف که شی هالک رو خودش کنترل داره
ایکاش بتونیم اون وحشی گری هالکی رو دوباره ببینیم
واقعا دلم واسه اون صحنه هایی که کنترل از دست میره و هالک
غیر قابل پیش بینی عمل میکنه تنگ شده.

نمیدونم احتمال داره ما جنیفر والترز رو به عنوان وکیل اسپایدی در قسمت سوم فیلم spiderman ببینیم یا نه!
البته شایعات بیشتر روی حضور مت مورداک اشاره داشت!

به نظر من فیلم در هر دو صورت جذاب میشه چون یه شخصیت هایی هستن که درmcuحضور ندارند و با حضورشون ممکنه حتی مارول در اینده فیلم اختصاصی شون رو هم بسازه
کاش تا اون موقع کرونا بره و بتونن راحت فیلم بسازن :sigh: :cry:
نقل قول کردن
slade wilson
#22 slade wilson 1399-07-01 08:34
به نقل از AVENGERS:
به نقل از mtm:
به نقل از AVENGERS:



استاد بعد از این مقاله،مقاله نسخه های عجیب و غریب شی هالک هم مینویسید؟

دوست دارم بنویسم ولی راستش شی هالگ یه مشکلی که داره عکساش هستش! یعنی باید حتما سانسور بشن
عکسای همین مقاله را هم احمد آقای فقیه واقعا روشون کار کردن و باعث شدن مقاله به این خوبی و تر و تمیزی بشه.
ببینم اگر قابل سانسور بودن آره حتما مینویسم


درک میکنم.امیدوارم که بنویسید.

ببخشید بابت اسپم،آخه هرچقدر گشتم نتونستم جوابم رو پیدا کنم.
استاد شما میدونید تو کدوم کمیک واندا و ویژن باهم ازدواج کردن؟

بازم ببخشید بابت اسپم

در کمیک های اورنجرز شما باید 100 شخصیت مارول اسکارلت پیچ و ویژنو بخونی تا متوجه شوید
نقل قول کردن
AVENGERS
#23 AVENGERS 1399-07-01 12:49
به نقل از slade wilson:
به نقل از AVENGERS:
به نقل از mtm:
به نقل از AVENGERS:



استاد بعد از این مقاله،مقاله نسخه های عجیب و غریب شی هالک هم مینویسید؟

دوست دارم بنویسم ولی راستش شی هالگ یه مشکلی که داره عکساش هستش! یعنی باید حتما سانسور بشن
عکسای همین مقاله را هم احمد آقای فقیه واقعا روشون کار کردن و باعث شدن مقاله به این خوبی و تر و تمیزی بشه.
ببینم اگر قابل سانسور بودن آره حتما مینویسم


درک میکنم.امیدوارم که بنویسید.

ببخشید بابت اسپم،آخه هرچقدر گشتم نتونستم جوابم رو پیدا کنم.
استاد شما میدونید تو کدوم کمیک واندا و ویژن باهم ازدواج کردن؟

بازم ببخشید بابت اسپم

در کمیک های اورنجرز شما باید 100 شخصیت مارول اسکارلت پیچ و ویژنو بخونی تا متوجه شوید


ممنون که گفتید
نقل قول کردن
Navidparker
#24 Navidparker 1399-07-01 15:08
به نقل از Kia Iron Man:
به نقل از Navidparker:
به نقل از Kia Iron Man:
واقعا دستتون درد نکنه.
خیلی مقاله عالی بود.واقعا مقاله های "۱۰ حقیقت مهمی که بابد بدانید" مقاله های جذابی هستن و به لطف و زحمات شما باعث آشنایی بیشتر ما با شخصیت های مارول میشن.به خصوص اینکه فکت هاش درباره اریجین،داستان پ،نحوه خلق شدن و ...در خود جای میدن.
یه سوال دارم من از یه منبعی خوندم که شی هالک با تونی استارک هم رابطه داشته.آیا به نظر شما این موضوع حقیقت داره؟


سلام دوست عزیز اگه جنگ های پنهان رو خونده باشی میدونی که دنیایی به اسم دنیای نبرد که از تکه های دنیا های باقی مونده که نابود شدن درست شده((البته این دنیای نبرد رو دکتر دووم درستش کرد حالا اگه خونده باشی میفهمی))گوشه ای از این دنیای نبرد دنیایی بود که داخلش جنگ داخلی ادامه داشت که باعث خیلی اتفاقات شد بیشتر از این نمیخوام اسپویل کنم شما میتونی این سری جنگ های پنهان رو از این سایت با ترجمه فارسی دانلود کنی وو بخونی شما این سوالی که پرسیدی داخل سری جنگ های پنهان::جنگ داخلی هست البته کلا این رویداد جنگ های پنهان رویداد عجیب غریبی هستش که آدم گیج میشه البته داخل سایت چهار قسمت در مورد اتفاقاتی که قبل از شروع این رویداد بود مقاله نوشته شده بنظرم برو اون مقالات رو بخون بعد برو سراغ این رویداد..

خیلی ممنون از راهنمایی من قبلا رویداد جنگ های پنهانو خوندم واقعا عالی بود.ولی کمیک های مربوط به جنگ های پنهانو کامل نخوندم به جز secret wars:spider verse.بازم ممنون از راهنمایی حتما اون کمیکو میخونم.


خواهش میکنم :-) :-)
نقل قول کردن
s.p.i
#25 s.p.i 1401-05-28 14:04
خب سریال شی هالک هم دیدم و فکر نمیکردم ازش خوشم بیاد که اومد شکست دیوار چهارم و البته مبارزه و تعاملش با بوروس و طنز خوبی هم داشت باید دید میتونه تا قسمت آخر خوب باشه
نقل قول کردن
MS-Spidey
#26 MS-Spidey 1401-06-01 13:29
من قسمت اول سریال شی هالک رو دیدم ، به نظرم سریال خوبی بود و جنیفر والترز هم به خوبی دیوار چهارم رو میشکست که مسخره به نظر نمی رسید.
خطر اسپویل :
.
.
به نظرم نحوه تبدیل جنیفر والترز به شی هالک ضعیف انجام شد
:-? .
نقل قول کردن
Ilia koohbor
#27 Ilia koohbor 1401-06-11 16:42
درود
دوستان نظرتون راجب سریال شی هالک چیه؟
من خودم به شخصه به عنوان یه سریال متوسط قبولش دارم و بنظرم میتونست از این خیلی بهتر باشه
اما چون نمراتش به نسبت بقیه سریال های مارول پایین تر هست خواستم نظرتون رو بدونم
نقل قول کردن
MS-Spidey
#28 MS-Spidey 1401-06-11 21:39
به نقل از Ilia koohbor:
درود
دوستان نظرتون راجب سریال شی هالک چیه؟
من خودم به شخصه به عنوان یه سریال متوسط قبولش دارم و بنظرم میتونست از این خیلی بهتر باشه
اما چون نمراتش به نسبت بقیه سریال های مارول پایین تر هست خواستم نظرتون رو بدونم

من قسمت اول رو دیدم به نظرم قابل قبول بود ولی با این حال کمی ضعف توش داشت مثل تبدیل شدن جنیفر واترز به شی هالک ، قسمت دوم رو دیدم و بنظرم قسمت ضعیف تر بود.
نقل قول کردن
Hellblazer
#29 Hellblazer 1401-07-03 10:40
به نقل از Ilia koohbor:
درود
دوستان نظرتون راجب سریال شی هالک چیه؟
من خودم به شخصه به عنوان یه سریال متوسط قبولش دارم و بنظرم میتونست از این خیلی بهتر باشه
اما چون نمراتش به نسبت بقیه سریال های مارول پایین تر هست خواستم نظرتون رو بدونم

سریال میشه گفت متوسط رو به بالا هستش، البته اگر بخواهید خیلی سطحی و به عنوان یک سرگرمی و وقت گذرانی این سریال رو تماشا کنید.
ترجیح میدم سریال کاملا به پایان برسه تا بعدش بتونم نظر بدم ولی چیزی که خیلی آزارم داد، اکشن و مبارزه‌ی انتهایی قسمت ۱ بود.


به نظرم اون مبارزه کاملا توهین بزرگی به شعور بیننده و مخاطب بود!
اول اینکه کل این سکانس به درد نخور در ۳۰ ثانیه (شاید هم کمتر) به پایان رسید (شاید بشه گفت به عنوان اولین مبارزه و اولین برخورد بین ۲ شخصیت زمان قابل قبولی باشه)!


کلا ۲ جمله توش گفته شد که یکی از دیگری افتضاح تر بودند.
تایتانیا گفت: «تو دیگه کی هستی؟!»
شی هالک گفت: «جنیفر والترز وکیل دادگستری!»
(دقت کنید که تایتانیا با چه لحن گفتار و با چه حرکت دست و صورتی این جمله رو ادا کرد، انگار قبلا همدیگه رو دیده بودند و تایتانیا با اون لحن و حالات اگر می‌گفت که: «باز دوباره پیدات شد» یا «این دفعه دیگه چی کار داری» و... خیلی معقول تر و هماهنگ تر بود با اون لحن و حالات.
برای جمله‌ای هم که شی هالک گفت، قطعا انتخاب های بهتری هم بود اگر نویسندگان کمی خلاقیت بیشتری به خرج می‌دادند.

و ایراد موهن بعدی تدوین و جلوه های اون سکانس بود.
بعد از گفتن اون ۲ تا دیالوگ، تایتانیا اون میز چوبی بزرگ رو به سمت هیئت منصفه پرتاب می‌کنه که شی هالک جلوی برخورد اون میز با مردم رو می‌گیره، بعد میز رو طرف تایتانیا پرتاب می‌کنه، بعد یهو تایتانیا به شی هالک حمله می‌کنه که شی هالک بهش مشت می‌زنه و تایتانیا پرت میشه به عقب و می‌خوره به دیوار و بیهوش میشه یا متوقف میشه یا هرچی!


حالا ایرادات این لحظات چی بود:
ما اصلا ندیدیم که تایتانیا اون میز رو از روی زمین برداره! یعنی اینقدر سخت بود که این صحنه رو هم قرار بدن در سریال؟!
مشکل بعدی اینکه وقتی شی هالک میز رو به طرف تایتانیا پرتاب می‌کنه اول تایتانیا میوفته روی زمین و بعدش میز میوفته روی تایتانیا، احتمالا در اینجا نویسندگان و کارگردان کند ذهن ترتیب منطقی رو یادشون رفته!
بعدش که تایتانیا با لگد طرف شی هالک میره، ما اصلا نمی‌بینیم که تایتانیا از روی زمین بلند بشه یا اون میز رو از روی خودش کنار بزنه!


ببینید این سکانس چقدر ایراد داشته که من غیر حرفه‌ای و مبتدی و ناآشنا با سینما و فیلم سازی این همه از توش عیب پیدا کردم و به خیال خودم منطقی هم توضیح دادم.


ای کاش مارول و دیزنی حداقل چند دقیقه بیشتر روی این صحنه کار می‌کردند و چیز بهتری تحویل مخاطب می‌دادند!


امیدوارم این کامنت تایید و منتشر بشه چون من بی هیچ تعصبی و کاملا بی طرفانه این نظر خودم رو نوشتم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37