چندتا هالک داریم؟

جند تا هالک داریم

با ورژن های مختلف شخصیت قدرتمند دنیای کمیک آشنا بشوید!

برای آشنایی با هالک در دنیای کمیک این مقاله، برای اشنایی با بهترین داستان های او این مقاله  را بخوانید.

 همچنین 10 دشمن برتر هالک در این مقاله معرفی شده اند.

 

هالک باور نکردنی (بروس بنر) - (The Incredible Hulk)

هالک باورنکردنی

«استن‌ لی» و «جك كربی»، برای خلق هالك، آشكارا از داستان‌های كلاسیك هیولایی مثل «فرانكشتاین‌» و «دكتر جكیل و مستر هاید» الهام گرفتند. یعنی خواننده یك بار دیگر با هیولایی سرگشته سر و كار داشت كه مردم به خاطر ظاهر ترسناك و نیروهای مخرب‌اش از او هراس داشتند. دكتر «بروس بنر» در انفجاری از بمب گاما گیر كرد و در اثر اصابت با تشعشعات اشعه گاما به هیولایی سبز رنگ، خشن و فوق العاده نیرومند تبدیل شد. در واقع هر وقت بروس بنر تحت فشار یا استرس قرار میگرفت یا عصبانی میشد، به هالك تبدیل میشد. در داستان های اوليه هالك همیشه ارتش آمریكا به رهبری ژنرال «راس» به دنبال دستگیری هالك بود. جالب اینكه بروس بنر دلباخته دختر ژنرال راس یعنی «بتی راس» هم بود و رابطه آنها استعاره ای شد از قصه معروف "دیو و دلبر"! در سالهای ابتدایی كمیك های هالك بروس بنر مثل یك فراری از نقطه ای به نقطه ای دیگر ميرفت. سپس با فاش شدن پیشینه بیشتر از گذشته بروس بنر بر غنای داستانی او نیز افزوده شد و ما فهمیدیم كه بروس بنر در دوران كودكی مورد ضرب و شتم و بدرفتاري پدرش قرار میگرفته و عصبانیتی كه در وجود او نهفته است از همان دوران نشات گرفته.

  سپس نویسنده ای قهار به نام «پیتر دیوید» برای مدتی خیلی طولانی نویسنده داستان های هالك شد و داستان های fun و البته پیچیده ای هم برای این شخصیت نوشت. در طول این دوره شاهد بودیم كه چطور پرسونای بروس بنر بر پرسونای هالك غالب شد و در نتیجه هالك از آن حالات كند ذهنی و كودكانه خودش خارج گردید. سپس هالك دوباره به وضعیت ثابت برگشت. قهرمانان هم دیگر از او و تخریب هایش به ستوه آمدند و تصمیم گرفتند با موشك هالك را به سیاره ای خالي از سكنه بفرستند ولی مشكلی در راه پیش آمد و هالك به جای این سیاره در سیاره ای مملو از جنگجویان گلادیاتور مانند فرود آمد. سپس هالك این سیاره را فتح كرد و بعد تصمیم گرفت به كره زمین برگرده و از آنهایی كه از سیاره زمین تبعید اش كرده بودند، انتقام بگیرد. در نهایت هالك فهمید اشتباه میكرده و بروس بنر خودش را تسلیم مقامات دولتی كرد. اما بعد یك هالك قرمز رنگ وارد عرصه شد كه از هالك قدیمی هم مخرب تر بود. به همین دلیل هالك آزاد شد تا جلوی او را بگیرد. سپس بروس فهمید كه همسرش (بتی راس) نمرده و او نیز تبدیل شده به یك هالك قرمز! اوضاع پیچیده تر هم شد چون پسر هالك هم وارد عرصه شد! (در واقع هالك در آن سیاره مذكور با یك بیگانه فضایی ازدواج كرده بود و صاحب پسر شده بود). پسر هالك به نام Skaar میخواست ازش انتقام بگیره چون او را مقصر مرگ مادرش میدانست! اما در نهایت اوضاع خوب شد و هالك رهبر گروهی از هالك های مختلف شد! در هر حال الان فرد دیگری تبدیل به هالك شده ولی مطمئن باشید دوباره بروس بنر را در قالب هالك خواهیم دید. در مجموع با وجود آن كه «هالك» در طول بیش از 50 سال گذشته دستخوش تغییرات زیادی شده، اما مایه‌های اصلی شخصیت او همچنان دست نخورده باقی مانده: ضد قهرمانی تراژیك كه پدرش همانند اساطیر یونانی، نقش عمده‌ای در شكل‌گیری سرنوشت شوم‌اش داشته است.

 

شی هالک (جنیفر والترز) - (She-Hulk)

جنیفر والترز

«شی- هالك» با نام اصلی «جنیفر والترز»  احتمالا آخرین مخلوق مهم استن لی است. او دختر عمه «بروس بنر» (هالك) است و دچار جراحتی شدید شد كه نزدیك بود منجر به مرگش شود بنابراین نیاز به خون بروس بنر پیدا كرد. در نتیجه این انتقال خون، او هم مثل پسر دايي خود تبدیل به موجودی سبز رنگ و قوی هیكل شد و لقب «شی- هالك» پیدا كرد. جنیفر البته در نهایت توانست خودش را كنترل كند. به عبارتی دیگر او توانست وقتی كه به شكل هالك در می آید ، ذهن و هوش خودش را داشته باشد. او  برای مدتی عضو گروه انتقام جویان شد. وقتی هم كه «ثینگ» (Thing) تصمیم گرفت برای مدتی "چهار شگفت انگیز" را ترك كند، جنیفر عضو این گروه شد تا جایش را پر كند (بنابراین شی هالك یكی از معدود شخصیت های دنیای كمیك است كه همزمان عضو دو گروه ابرقهرمانی بوده!) . سپس كمیك های اختصاصی او چاپ شد كه لحن و حال و هوایی طنز و  فكاهی داشتند. در این كمیك جنیفر خیلی وقتها بعد چهارم را میشكست و با خواننده صحبت میكرد! (درست مثل همان كاری كه «ددپول» امروزه در كميك هایش انجام میدهد). این كمیك بسیار موفق از آب درآمد و به مدت 6 سال ادامه یافت. در سالهای اخیر هم نويسنده ای به نام «دن اسلات» سعی كرده در كمیك های اختصاصی شی – هالك از همین حال و هوای طنز استفاده كند . او همچنین سعی كرده روی حرفه جنیفر به عنوان یك وكیل تمركز كند. در واقع بخش عمده جذابیت شی – هالك در این است كه یك وكیل زبده است و بارها برای خیلی از ابرقهرمانان مارول در دادگاه به عنوان وكیل مدافع  حاضر شده . ضمن اینكه تقابل نیروهای او با مشكلات و مسائل روزمره همواره شالوده اصلی جذابیت داستان های او بوده اند.

 

«ریک جونز» ملقب به «ای - بمب» (A-Bomb)

a-bomb عکس

«ریک جونز» نیز دوست و رفیق مهم هالک هستش. او بسیار شخصیت مهمی در دنیای کمیک های هالک محسوب میشود چون دقیقا با سرگذشت و اریجین (Origin) او پیوند خورده. یعنی ریک جونز (که یک نوجوان یتیم و یاغی بود) در محل تست بمب گاما داشت ول میچرخید (!) که بروس بنر اون رو دید و برای نجات جونش وارد عمل شد ولی خودش مورد اصابت اشعه قرار گرفت و تبدیل به هالک شد! پس میبینید که از همون اول حضور مهمی در داستان های هالک داشته. از اون موقع به بعد به محرم راز و و رفیق صمیمی هالک تبدیل شد. و حتی به گروه انتقام جویان هم پیوست و به نوعی دستیار «کاپیتان آمریکا» و «کاپیتان مارول» هم بوده. تا اینکه اخیرا ریک به آرزوی خودش رسید و یک ابرقهرمان شد چون وقتی داشت با «هالک قرمز» مبارزه میکرد ناگهان به موجودی شبیه به «ابومینیشن» تبدیل شد که اسمش رو گذاشتند «ای بمب» (A-Bomb)!

بعدا معلوم شد که «لیدر» و «موداک» به گروه «اینتلجنسیا» (Intelligencia) فرمان داده بودند تا مقداری از خون ابومینیشن را به ریک جونز تزریق کنند تا به سلاحی مرگبار تبدیل بشه ولی ریک تصمیم گرفت در قالب A-Bomb یک ابرقهرمان باشه (اینتلجنسیا نام یک گروه خبیث در دنیای مارول است که توسط دشمن اصلی هالک یعنی «لیدر» تاسیس شده است. گفته میشه باهوش ترین  خبیث های مارول عضو این گروه هستند. میتونید عکس این گروه رو اینجا ببینید). ریک جونز بعدا قدرت های خودش رو از دست داد و یک هکر حرفه ای شد و همانطور که در رویداد «امپراتوری مخفی» هم خواندید، به دست کاپیتان آمریکای هایدرایی اعدام شد و الان در دنیای کمیک مرده میباشد.

 

هالک خاکستری - The Grey Hulk

جو فیکسیت (Joe Fixit)

اجازه بدهید اولش یک مقدار درباره هالک خاکستری توضیح بدهم. هالک اولش قرار بود خاکستری باشه! یعنی «استن لی» و «جک کربی» او را با رنگ خاکستری خلق کردند. در یکی دو شماره نخست هم رنگش خاکستری بود. ولی چون شرکت چاپ کننده کمیک های مارول در پرینت گرفتن از روی رنگ خاکستری مشکل داشت بنابراین استن و جک رنگ هالک را سبز کردند. بعدا البته برخی از نویسندگان کمیک های هالک سعی کردند دلیل منطقی برای این تغییر رنگ ارائه بدهند. آنها گفتند که دو نوع شخصیت در وجود هالک نهفته است، یکی وحشی یا Savage به رنگ سبز و دیگری خاکستری که آرام تر ولی زیرک تر است. این دو شخصیت در ضمیر ناخودآگاه بروس بنر با هم در حال نبرد هستند و چون هالک وحشی قوی تره بنابراین ما بیشتر هالک سبز را میبینیم. اما در دورانی که «پیتر دیوید» نویسنده هالک بود، متوجه شدیم که بروس بنر حتی قبل از اینکه به هالک تبدیل بشه دچار تداخل شخصیتی بوده. بنابراین در دوره ای ما شاهد بروز یک نسخه متفاوت از هالک خاکستری بودیم که «جو فیکسیت» نام داشت. او زیرک و مکار بود و در کازینوهای لاس وگاس کار میکرد و دنبال پول و عیاشی بود. او در واقع تجسم اون بخش از شخصیت بروس بنر بود که دوست داشت کارهایی بکنه که شخصیت اصلی بروس در انجام دادن آنها تردید دارد . در مجموع زورش از هالک سبز رنگ کم تر بود  ولی درست مثل هالک اصلی هر وقت عصبانی تر میشد قوی تر میشد (منتهی کندتر از هالک اصلی).

 

«ژنرال راس» ملقب به «هالک قرمز» - Red Hulk

هالک قرمز

«ژنرال راس» ملقب به "تاندربولت" (Thunderbolt) از شخصیت هایی است که نقش بسیار مهم و حیاتی در داستان های هالک ایفا نموده. او رئیس پروژه Gamma Bomb بود که باعث شد بروس بنر در نتیجه آن با اشعه گاما برخورد کنه و به هالک تبدیل بشه. راس یک نظامی است و حاضره هر کاری بکنه تا کشورش در امنیت باشه. منابع نامحدودی هم در اختیارش است که همیشه از اونا استفاده کرده تا هالک را دستگیر و زندانی کنه. ژنرال راس را میتوان پیگیرترین دشمن هالک لقب داد! ضمن اینکه ایشون پدر همسر و معشوقه هالک یعنی «بتی راس» نیز میباشد و هیچ وقت راضی به این نبوده که دخترش با بروس بنر باشه. راس همانطور که گفته شد حاضره هر کاری بکنه تا جلوی هالک رو بگیره و بنابراین با خیلی از دشمنان او متحد شده . او تا آنجا پیش رفت که خودش رو با همکاری با «موداک» به "هالک قرمز" (Red Hulk) تبدیل کرد!

 

اسکار، پسر هالک - Skarr, Son of Hulk

اسکار پسر هالک

در داستان معروف و برتر "سیاره هالک" (که در اینجا راجع بهش توضیح داده شده)، هالک به سیاره ای به نام «ساکار» برده میشه و در آنجا مجبور میشه همچون یک گلادیاتور در مسابقاتی وحشیانه حاضر بشه. پادشاه این سیاره «رد کینگ» نام داشت. یکی از فرماندهان او هم اسمش بود «کایرا» (Caiera) که سابقا یک برده بود ولی تونسته بود با تلاش فراوان فرمانده ارتش رد کینگ بشه. کایرا در نهایت به رد کینگ خیانت و با هالک ازدواج کرد(او لقب «شادو کوئین» را گرفت ولی قبلش بهش لقب «الد استرانگ» داده بودند چون به قدرت های مرموز سیاره ساکار دست یافته بود که بهش میگفتند Old Power). کایرا قرار بود دو پسر دوقلو به دنیا بیاره ولی از دنیا رفت (در واقع برای نجات دوقلوها جون خودش رو فدا کرد). این دوقلوها «اسکار» و «هیرو کالا» نام داشتند. اسکار قدرت های پدر و مادرش رو داشت و به سیاره زمین سفر کرد تا از پدرش (هالک) انتقام بگیره (چون فکر میکرد مادرش رو رها کرده و رفته بوده).

- «اسکار» (Skaar) و «هیرو کالا» (Hiro-Kala)

ولی وقتی فهمید پدرش آدم خوبیه باهاش آشتی کرد و به یار هالک تبدیل شد. البته اخیرا بروس بنر که در قالب شخصیت Doc Green فرو رفته بود، قدرت های اسکار رو ازش گرفت.

 

 «لایرا»  ملقب به «شی هالک وحشی»(Lyra, the Savage She-Hulk) 

- لایرا (Lyra)

برای آشنایی با این شخصیت ابتدا لازمه مقدمه ای درباره دنیای شماره 8009 خدمتتون بگم. این دنیا در قرن بیست و سوم جریان داره. در این دنیا زنانی قوی و آمازون مانند وجود دارند که مردان را تحت سیطره خود قرار داده اند (بهشون میگن «فمیزون ها» یا Femizons). قوی ترین جنگجوی زن این دنیا «ثاندرا» (Thundra) نام دارد که موهای قرمز رنگ و قدرت فیزیکی بالایی دارد و به دنیای اصلی مارول سفر کرد تا با قوی ترین قهرمان این دنیا مبارزه کنه. به زودی با هالک مبارزه کرد و تونست DNA او را از طریق بزاق دهانش به دست بیاره. بعدش برگشت به دنیای خودش. سپس مهندسین دنیای او تونستند DNAهالک را با DNA ثاندرا پیوند بزنند و در نتیجه دختری را به دنیا آورد به نام «لایرا»! بنابراین لایرا دختر هالک است! او در دنیای خودش مورد بی مهری قرار گرفت و به دنیای اصلی مارول سفر کرد و در آنجا به گروه های "مدافعین" و "آکادمی اونجرز" ملحق شد. مدتی را هم با «جنیفر والترز» (شی هالک) زندگی کرد که در واقع دختر عمه پدرشه! در ضمن از یاد نبریم که که به لایرا لقب "شی هالک وحشی" (Savage She-hulk) هم داده شده است.

 

- بتی راس ملقب به شی - هالک قرمز (Red She-Hulk)

- بتی راس ملقب به شی - هالک قرمز

«بتی راس» دختر «ژنرال راس» است. او ماندگارترین و مهم ترین عشق و حامی «بروس بنر» به شمار میاد. در واقع بتی در همان شماره 1 از کمیک های هالک خلق شد (سال 1962) و قبل از اون ازمایشی که باعث شد بروس به هالک تبدیل بشه، میشناختش. بتی عاشق شخصیت و ذات خیرخواه بروس بنر شد و همچنین تلاش های او برای اینکه بتونه قدرت مخرب خودش رو تحت کنترل دربیاره. البته رابطه عاشقانه آنها مشکلاتی هم داشته . مثلا اولش بروس سعی داشت هویت خودش رو از بتی پنهان کنه و همین باعث میشد ازش رنجیده خاطر بشه. وقتی هم که هویت هالک فاش شد ، بروس مجبور شد از بتی فاصله بگیره چون پدر بتی (ژنرال راس) همیشه دنبال نابودی هالک بود! بتی و بروس در نهایت با هم ازدواج کردند ولی یکی از دشمنان معروف هالک به نام «ابومینیشن» (که در اینجا معرفی شده است) بتی را مسوم کرد و درگذشت. اما بعدا معلوم شد با روش های سرما زیستانه (Cryogenic) زنده نگه داشته شده و توسط «موداک» (M.O.D.O.K) به «شی هالک قرمز» (Red She-Hulk) تبدیل شد.

بعدا وقتی بروس بنر به در قالب شخصیت Doc Green فرو رفته بود، به شی هالک قرمز مقداری مایع نانو آغشته به فلز آدامانتیوم تزریق کرد که باعث شد از تبدیل شدنش به شی – هالک قرمز جلوگیری بشه. پس او فعلا به حالت سابق خودش برگشته.

 

 «آمادئوس چو» ملقب به «هالک کاملا معرکه» (Amadeus Cho, The Totally Awesome Hulk)

امادئوس چو 

گفته میشه «آمادئوس چو» هشتمین آدم باهوش روی کره زمینه! او یک ابر ذهن داره که بهش اجازه میده در تمام مدت تعداد نامحدودی محسابه در ذهن خودش انجام بده. او ابتدا دستیار «بروس بنر» به حساب می آمد ولی در سال 2016 جانشین هالک شد و لقب The Totally Awesome Hulk را به خودش اختصاص داد. در واقع پس از جنگ های پنهان ، هالک در جزیرهKiber یک مقدار زیادی تشعشعات مرگبار جذب کرد. آمادئوس چو با استفاده از نانو تکنولوژی اونا را جذب کرد و به نسخه جدید هالک تبدیل شد. این هالک یک حالت علی بی غم (!) و تا حدی بی مسئولیت داشت که به کمک خواهرش ، «مدی» با کسانی مثل «فینگ فنگ فوم»، «ساحره» و Lady Hellbender مقابله کرد. او در نهایت به گروه Champions پیوست و تصمیم گرفت قهرمان بهتری باشه.

در هر حال تبدیل شدن او به هالک و نجات دادن جان بنر یک لحظه عاطفی و ناب بود چون ان موقع آیرون من و بلک پنتر راه دیگری به ذهنشون نمیرسید جز اینکه هالک رو به ناحیه منفی negative zone) ) تبعید کنند تا به کسی آسیب نرسانه . ولی آمادئوس جانش رو به خطر انداخت تا تشعشعات مرگبار را از بروس خارج کنه. این فداکاری باعث شد بروس بنر به گریه بیفته ...

 

نظرتون چیست؟ بیشتر با کدوم حال میکنید؟

 

مهدی ترابی مهربانی 

All rights reserved © Spidey.ir 2019

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره شی – هالک (SHE-HULK) بدانید

معرفی شخصیت های مکمل کمیک های هالک

10 کمیک برتر هالک (HULK)

10 دشمن برتر هالک (HULK)

20 هیولای برتر مارول (TOP 20 MARVEL MONSTERS)

75 لحظه ماندگار تاريخ مارول: بروس بنر به هالك تبديل ميشود!

معرفی هالک

10 ابرقهرمان قدرتمند كميك بوكي

قسمت آخر كمیك مرد عنكبوتی و هالك قرمز ترجمه شد + لینك دانلود

چندتا هالک داریم؟

بزرگان تاریخ كمیك : پیتر دیوید

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

parker
+1 #1 parker 1394-07-08 20:27
خیلی باحال بود. یکی از مقاله هایی بود که برام تازگی زیادی داشت . تو مقاله های سایت علی آقا خیلی رقیب سرسختیه. موفق باشی و از اینجور مقاله های عالی هم زیاد بنویس.
نقل قول کردن
Black Spidey 81
+1 #2 Black Spidey 81 1394-07-08 20:32
یه سوال : این شی هالک قرمز با هالک اصلی دشمنی داره ؟
نقل قول کردن
Black Spidey 81
+1 #3 Black Spidey 81 1394-07-08 20:34
یه چیز دیگه شی هال اصلی میتونه تبدیل بشه به حالت انسانی ؟
تو کارتون هالک شگفت انگیز که تبدیل نمیشد تو کمیک ها چی ؟
نقل قول کردن
kaito
+1 #4 kaito 1394-07-08 20:42
تیترش باحال بود، بشخصه چند دقیقه قهقهه میزدم :lol: ، چون عجیب بود، (( چند تا هالک داریم؟ :-| )) خداییش یه هالک که بیشتر نداریم، بقیه مشابه با هالکن
دستت طلا الان میخونمش 8)
نقل قول کردن
kaito
+2 #5 kaito 1394-07-08 21:01
هالک اصلی هم که عشق خودمه، گوگوری مگوری... کوچلوی خوسگل من ;-)

درباره شی هالک، دو نکته هست که بده، یکی عقل هوششه که میگیم چون داستان جالب نمیشد خلق کرد، از این که هوش داره، ناراحت نیستیم( در حالیکه خون بروس بود و قاعدتا باید مثل هالک اصلی میشد :-| ) و نکته دوم هم اینه که، بروس هرچقدرم که کسی محتاج قدرتاش باشه، چون زخم دیده و رنج کشیدست، قدرتاش رو به شخص دیگه ای نمیده ( مخصوصا که اونموقع نمی تونست بفمه که جنیفر توانایی کنترل قدرت ها رو داره :-? )

درباره اون جوونکه حرفی ندارم، زیاد درگیرش نبودم 8)

هالک خاکستری هم یجورایی جالب بود ولی یجورایی هم جالب نبود، اگه قدرتاش هم بالا بود خوب میشد ( راستی، علی از خاندان آقا، یه اشتباهی بودش که نوشته بود هالک قهوه ای ;-) )

واعا از اینکه ژنرال راس بشه هالک قرمز ( با اون سنش ) خوشم نیومد، شخصیت هالک قرمز مخفی رو دوست داشتم ولی ژنرال راس که بشه هالک قرمز رو، نه...

والا هالک و بچه؟ بروس و پسر؟ نه بابا...این خرافه ها چیه؟؟ استغفرالله ... :lol: ولی خوب من از این ایده زیادی بدم نیومدش

هالک چقد بچه داشت :-* اصلا به هالک گوگول نمیاد انقدر زن داشته باشه، هر کی رو میدیده میگفته زنم میشی؟ خانوم و سرورم میشی؟ :lol: از اینکه اسمش شی هالکه خوشم نمیاد ولی شخصیت جالبیه

تقریبا گندی دوباره در شخصیت های دوست داشتنی قدیمی، ولی خب... مارول است دیگر، با همین کار هایش پرفروش ترین شرکت کمیک است، و بهتر از دی و سی :-*

دستت دوباره درد نکنه، خیلی زیبا بود مقالت، واقغا آدم از خوندنش لذت می بره
نقل قول کردن
mop
+1 #6 mop 1394-07-08 21:02
خلی مقاله‌ی باحالی بود ، هالکم مطمئنم اگه وقت اضافه داشت بیش تر بچه دار می شد .
فقط چند تا سوال دارم:
ما کلا چند تا هالک شناخته شده تو مارول داریم ؟
اسکار هنوز زندس ؟
قضیه‌ی سیاره‌ی هالک چیه ؟
قضیه‌ی سیاره‌ی هالک سکرت وارز چیه ؟ چون تیترش این بود : جنگ هالک ها با استیو راجرزها .
ببخشی خیلی زیاد شد .
نقل قول کردن
the amazing deadpool
+1 #7 the amazing deadpool 1394-07-08 21:18
کی از اون مقاله های توپ سایت بود.خیلی به معلوماتمون اضافه کردی.ولی نمیدونم چرا از شی هالک و رد هالک بدم مباد.اتفاقا دقیقا دوتاشون باهم ترکیب شدن :-* :lol:
نقل قول کردن
Si@Vash
+1 #8 Si@Vash 1394-07-08 21:30
از هالک های قرمز خیلی خوشم نمیاد.مث ونومن فقط زرق و برق دارن.البته تو Thunderbolts بدم نیومد از راس ولی خب به طور کلی بخوایم نگاه کنیم نه...not a good plan :-*
نقل قول کردن
j.jonah jameson
+1 #9 j.jonah jameson 1394-07-08 21:41
بابت مقاله ممنون
من فقط هالک خودمون رو دوست دارم
اون هالکی که شبیه غول برفی بود منو یاد اون غوله توی شرکت هیولا ها انداخت
نقل قول کردن
h.paknia
+1 #10 h.paknia 1394-07-08 21:50
ممنون بابت مقاله مثل همیشه عالی بود.
وقتی هالک اول رو دیدم یاد زره اول ایرون من افتادم.
هالک دوم وسوم هم که زیاد مال نیستن.
از هالک بروس بنر خیلی خوشم میاد شی هالک هم بد نیست.
ولی بقیه هالک ها به جز شی هالک وحشی خوشم میاد.
دو تا سوال دارم این هالک اولیه قبل از ایرون من بود یا بعد اون؟ اگه قبله ایرون من بود . یعنی میتونن از اون هالک الهام گرفته باشند؟
سوال بعدم اینه که نقش ژنرال راس رو تو کپ3 کی بازی میکنه اصلا راس تو کپ سه هست؟
بازم ممنون بابت مقاله.
نقل قول کردن
a.v.s
#11 a.v.s 1394-07-08 23:48
آقا دمت گرم . این سایت خیلی داره بهم معلومات اضافه میکنه :lol:
نقل قول:
بیشتر با کدوم حال میکنید؟
هالک قرمز . من خودم به شخصه طرفدار هالک قرمزم (وقتی داشتم بازی marvel future fight رو بازی میکردم عاشقش شدم :-) ) ولی شی هالک وحشی هم خب . . . خوب بود :-* :-| نه که بگم بد بود خب
نقل قول کردن
mtm
+1 #12 mtm 1394-07-09 01:03
سه سال پیش که سایت تاسیس شد هرگز تصورش رو هم نمیکردم اینقدر پیشرفت کنه و به مرجع اصلی و برتر کمیک در همه زمینه ها در ایران تبدیل بشه
ولی این تازه اغاز کار ماست ...
نقل قول کردن
امیرحسین مارول
+1 #13 امیرحسین مارول 1394-07-09 05:46
مقاله عالی بود
البتهhulk and agents of s.m.a.s.h واقعا همه طرفداران هالک رو :o کرد لااقل من که ازش بدم میومد
هالک های اولی اصلا برای زمان خودشون عجیب نبودند چون کلا کمیک های اون زمان پر از هیولا های عجیب بودند
نقل قول کردن
Doc Strange
+1 #14 Doc Strange 1394-07-09 09:11
برام شی هالک قرمز و وحشی جالب بدد تاحالا اسمشونو نشنیده بودم ... :o
خدایی چند وقت نبودی تو سایت تو یه روز جبران کردی! ;-)
.
.
.
.
راستی قبلا تو مقاله شباهت های قهرمانان دی سی و مارول انگار هالک خاکستری و گراندی با هم شباهت داشتند...
میخواستم بگم این فقط از نظر هیکل و اینا بوده چون خود گراندی اصلا مغز نداره (!) ولی هالک خاکستری خیلی باهوشه.
نقل قول کردن
kia spider
#15 kia spider 1395-06-05 11:37
برای اولین بار دیر رسیدم :-*
--------------- -
wow!
خیلی کیف کردم!من باش که می گفتم خیلی از هالک هارو می شناسم...واقعا مقاله عالی بود.....خسته نباشید
نقل قول کردن
rambod DR
#16 rambod DR 1395-06-05 11:42
خوب بود فقط یه نکته بگم فکر میکنم که جنیفر دختر خاله ی هالک باشه نه دختر عمو
نقل قول کردن
mehran spidey
#17 mehran spidey 1395-06-05 11:45
مقاله ی توپی یود ممنون از شما جناب علی آقا میگم چه طوره دو بخشی کنیم یه بخش مال اخبار دی سی و یه بخش‌ اخبار مارول (البته من نظرم رو گفتم)
نقل قول کردن
Nightwatcher
#18 Nightwatcher 1395-06-05 12:00
فقط خود بروس بنر رو دوست دارم. یه کمی هم شی هالک

راستی اونایی که مسخره میکنن میگن چرا توی دی سی از بعضی شخصیتا چندتا وجود داره یه نگاهی به این مقاله بندازن :-*

یه سوال این ریک جونز همون هالکیه که توی کامیک مارول علیه دی سی بود؟
نقل قول کردن
mtm
#19 mtm 1395-06-05 12:30
به نقل از rambod DR:
خوب بود فقط یه نکته بگم فکر میکنم که جنیفر دختر خاله ی هالک باشه نه دختر عمو

نه. هیچ کدوم نیست
دختر عمه اش هستش
تو متن هم درست میکنم
چون مادر جنیفر عمه بروس هستش
جون تو انگلیسی اینا رو همشون رو cousin میگن از این اشتباهات پیش میاد
البته به نظرم تو کارتونی که از هالک تو ایران ترجمه شده به اشتباه به جنیفر میگن "دختر خاله"!
نقل قول کردن
mtm
#20 mtm 1395-06-05 12:34
به نقل از Nightwatcher:


راستی اونایی که مسخره میکنن میگن چرا توی دی سی از بعضی شخصیتا چندتا وجود داره یه نگاهی به این مقاله بندازن :-*

این قضیه با دی سی کمی فرق داره
مساله دی سی اینه که از دنیاهای مختلف شخصیت ها رو میاره بعضی وقتا و جایگزین شخصیت دنیای اصلی میکنه
نکته دوم اینه که دی سی مثلا بری الن رو میکشت و به جاش یکی دیگه رو معرفی میکرد ولی مارول در عین حال که مثلا پیتر رو داره، مایلز رو هم داره. یعنی جایگزین نکرده
خیلی ها اون موقع میگفتن دی سی میخواد اینجوری شخصیت هایی که فکر میکنه خیلی جواب نمیدن رو عوض کنه و به جاشون یکی دیگه رو بیاره تا شاید بهتر باشن و محبوب تر بشن
انتقادها از این نظر بود
ولی مارول مثلا الان تونی استارک رو میخواد بکشه و جاش اون خانومه رو بیاره دلیلش این نیست که ایورن من محبوب تر بشه. دلیلش تنوعه. چون ایرون من که الان به قدر کافی داره میفروشه.
البته اینا اکثرا انتقادات به دی سی در دهه های 90 و اوایل 2000 بود. الانم انصافا دی سی اگه کسی رو جدید میاره، دنبال تنوعه
نقل قول کردن
Nightwatcher
#21 Nightwatcher 1395-06-05 12:48
به نقل از mtm:
به نقل از Nightwatcher:


راستی اونایی که مسخره میکنن میگن چرا توی دی سی از بعضی شخصیتا چندتا وجود داره یه نگاهی به این مقاله بندازن :-*

این قضیه با دی سی کمی فرق داره
مساله دی سی اینه که از دنیاهای مختلف شخصیت ها رو میاره بعضی وقتا و جایگزین شخصیت دنیای اصلی میکنه
نکته دوم اینه که دی سی مثلا بری الن رو میکشت و به جاش یکی دیگه رو معرفی میکرد ولی مارول در عین حال که مثلا پیتر رو داره، مایلز رو هم داره. یعنی جایگزین نکرده
خیلی ها اون موقع میگفتن دی سی میخواد اینجوری شخصیت هایی که فکر میکنه خیلی جواب نمیدن رو عوض کنه و به جاشون یکی دیگه رو بیاره تا شاید بهتر باشن و محبوب تر بشن
انتقادها از این نظر بود
ولی مارول مثلا الان تونی استارک رو میخواد بکشه و جاش اون خانومه رو بیاره دلیلش این نیست که ایورن من محبوب تر بشه. دلیلش تنوعه. چون ایرون من که الان به قدر کافی داره میفروشه.
البته اینا اکثرا انتقادات به دی سی در دهه های 90 و اوایل 2000 بود. الانم انصافا دی سی اگه کسی رو جدید میاره، دنبال تنوعه

سلام آقای ترابی
حرفتون متینه
البته به نظر من دی سی با آوردن شخصیتهایی مثل والی وست و امثال اون دنبال تنوع بوده.
یا مثلا الان x-23 به جای وولورین اومده یا آیرون هارت به جای آیرون من اومده یا جیسون باز به جای هل جوردن در جاستیس لیگ حضور داره.
اینا همش برای اینه که اگه یه شخصیت سالها بدون توقف در کامیکها حضور داشته باشه یکنواختی به وجود میاد و شاید بعضیا ازش خسته بشن.
البته بعضی شخصیتها مثل بتمن استثنا هستند. بتمن همیشه حضور داره و همیشه هم کامیکهاش پرفروشه.
نقل قول کردن
mtm
#22 mtm 1395-06-05 12:55
به نقل از Nightwatcher:
به نقل از mtm:
به نقل از Nightwatcher:


راستی اونایی که مسخره میکنن میگن چرا توی دی سی از بعضی شخصیتا چندتا وجود داره یه نگاهی به این مقاله بندازن :-*

این قضیه با دی سی کمی فرق داره
مساله دی سی اینه که از دنیاهای مختلف شخصیت ها رو میاره بعضی وقتا و جایگزین شخصیت دنیای اصلی میکنه
نکته دوم اینه که دی سی مثلا بری الن رو میکشت و به جاش یکی دیگه رو معرفی میکرد ولی مارول در عین حال که مثلا پیتر رو داره، مایلز رو هم داره. یعنی جایگزین نکرده
خیلی ها اون موقع میگفتن دی سی میخواد اینجوری شخصیت هایی که فکر میکنه خیلی جواب نمیدن رو عوض کنه و به جاشون یکی دیگه رو بیاره تا شاید بهتر باشن و محبوب تر بشن
انتقادها از این نظر بود
ولی مارول مثلا الان تونی استارک رو میخواد بکشه و جاش اون خانومه رو بیاره دلیلش این نیست که ایورن من محبوب تر بشه. دلیلش تنوعه. چون ایرون من که الان به قدر کافی داره میفروشه.
البته اینا اکثرا انتقادات به دی سی در دهه های 90 و اوایل 2000 بود. الانم انصافا دی سی اگه کسی رو جدید میاره، دنبال تنوعه

سلام آقای ترابی
حرفتون متینه
البته به نظر من دی سی با آوردن شخصیتهایی مثل والی وست و امثال اون دنبال تنوع بوده.
یا مثلا الان x-23 به جای وولورین اومده یا آیرون هارت به جای آیرون من اومده یا جیسون باز به جای هل جوردن در جاستیس لیگ حضور داره.
اینا همش برای اینه که اگه یه شخصیت سالها بدون توقف در کامیکها حضور داشته باشه یکنواختی به وجود میاد و شاید بعضیا ازش خسته بشن.
البته بعضی شخصیتها مثل بتمن استثنا هستند. بتمن همیشه حضور داره و همیشه هم کامیکهاش پرفروشه.


علیک سلام
درسته . الان هر دو شرکت برای تنوع و افزایش عناوین این کار رو میکنن
مثلا ایکس 23 هرگز نمیتونه مثل ولورین اصلی بفروشه
ولی مارول زرنگی کرد و اوردش جای ولورین و محبوبش کرد
الانم old man logan رو اورد . پس دو تا عنوان ولورین داره! یعنی فروش دو برابر
قضیه تونی و ریری هم همینه
ولی انصافا تو دهه های قبلی دی سی هدفش تنوع نبود. اکثرا میخواست ایده جدید تر رو تست کنه تا شاید شخصیت هاش محبوب تر بشن
نقل قول کردن
Nightwatcher
#23 Nightwatcher 1395-06-05 13:09
درسته. شاید دنبال محبوبتر کردن بوده. ولی خوب شخصیتی مثل بری آلن هیچوقت محبوبیتشو از دست نمیده.

راستی آقای ترابی کامیکهای جدید واندروومن رو دوباره برش گردوندن به اون اوریجین اصلی قدیمیش.
توی شماره 2 و 4 اوریجین قدیمیش دوباره روایت شده. دیگه خبری از اینکه دختر زئوسه نیست.
فکر کنم دیگه همین اوریجینو نگه دارن و دیگه دستکاریش نکنن. فیلمشم با همین اوریجین هماهنگه.
توی کامیک جدیدش خیلی خوب میشه باهاش ارتباط برقرار کرد. همچنین با شخصیت چیتا و تضاد تفکرات این دو شخصیت خیلی جالبه. یکی از بهترین کامیکهای واندروومنه.
دی سی سعی میکنه شخصیتهاش روز به روز بهتر بشن.

ببخشید بابت اسپم
نقل قول کردن
Hobbit
#24 Hobbit 1395-06-05 13:36
خب درسته این مقاله مال خیلی وقته ولی خیلی باهاش حال کردم و دلم نیومد براش یه نظری ننویسم...
در جواب سوال آخر مقاله معلومه که با بروس بنر و شی هالک بیشتر حال میکنم...کلا نقش غیرقابل انکاری در دنیای مارول دارن...

یه سوال داشتم...آخرین شخصیتی که استن لی برای مارول خلق کرد کدومه؟!من نمیدونم اشتباه میکنم یا نه ولی فکر میکنم همین شی هالکه؟!
نقل قول کردن
mtm
#25 mtm 1395-06-05 13:49
به نقل از Nightwatcher:

درسته. شاید دنبال محبوبتر کردن بوده. ولی خوب شخصیتی مثل بری آلن هیچوقت محبوبیتشو از دست نمیده.

مشکل شما اینه که اون موقع ها رو یادتون نیست
اوایل دهه 90 کمیک های فلشو گرین لنترن فروش زیادی نداشتند
دی سی حتی دنبال کنسل کردن اونا بود
نقل قول کردن
mtm
#26 mtm 1395-06-05 13:49
به نقل از Hobbit:

یه سوال داشتم...آخرین شخصیتی که استن لی برای مارول خلق کرد کدومه؟!من نمیدونم اشتباه میکنم یا نه ولی فکر میکنم همین شی هالکه؟!

فکر کنم اخرین ابرقهرمانی که استن لی برای مارول خلق کرده همین شی هالکه
نقل قول کردن
Hobbit
#27 Hobbit 1395-06-05 13:55
به نقل از mtm:
به نقل از Hobbit:

یه سوال داشتم...آخرین شخصیتی که استن لی برای مارول خلق کرد کدومه؟!من نمیدونم اشتباه میکنم یا نه ولی فکر میکنم همین شی هالکه؟!

فکر کنم اخرین ابرقهرمانی که استن لی برای مارول خلق کرده همین شی هالکه

کلا من همین یه اسپم رو اینجا میدم و ول میکنم استاد :oops: ...من همین مدت قبل که داشتم کامنتهای قدیمی رو میخوندم یه چیز عجیب دیدم کمیک استن لی برای دیسی به نام Just Imagine :o که اتفاقا دانلودش هم کردم و آمادم برای خوندنش...شما توی یه کامنتی در جواب سوال کننده گفتید که مارول از این کار استن لی خوشش نیومد تا چه حدی؟ :-*
و در ضمن نظرتون در مورد این کمیک چیه؟ :sigh:
در کل ببخشید من فقط خواستم از فرصت برای جواب از شما استفاده کرده باشم :lol:
باتشکر ;-) ;-)
نقل قول کردن
Nightwatcher
#28 Nightwatcher 1395-06-05 15:15
به نقل از mtm:
به نقل از Nightwatcher:

درسته. شاید دنبال محبوبتر کردن بوده. ولی خوب شخصیتی مثل بری آلن هیچوقت محبوبیتشو از دست نمیده.

مشکل شما اینه که اون موقع ها رو یادتون نیست
اوایل دهه 90 کمیک های فلشو گرین لنترن فروش زیادی نداشتند
دی سی حتی دنبال کنسل کردن اونا بود

دهه 90 که دوره افت کمیک بوده (البته بیشتر دی سی).
کلا مدیریت دی سی بعضی مواقع خوب نبوده.
دی سی بیشتر روی شخصیتهای درجه یکش زوم میکنه و بهترین نویسنده ها رو میذاره برای کامیکهای بتمن و سوپرمن و...
شخصیتهای درجه دو یا سه رو خوب پرورش نمیده.
شاید به خاطر همین یکنواختی بوده که اون موقع فروش فلش و گرین لنترن کم بوده.
البته چند سال اخیر خیلی بهتر شده از نظر تنوع و گستردگی. مثلا الان کامیکهای بلو بیتل و رد هود و هارلی کویین و جوخه انتحار و تایتانز و.. هم داره منتشر میشه.
نقل قول کردن
mobile 1199
#29 mobile 1199 1395-06-05 19:37
مقاله بسیار عالی بود . واقعا ممنون :-)
ولی واقعا هر جور که فکر میکنم red hulk میتونست خیلی شخصیت پردازی بهتری داشته باشه ! واقعا چه دلیلی داشت که ژنرال رو تبدیل کنن به هالک :-|
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#30 M.ALI.S.S 1398-11-29 18:58
ببخشید ساکار رو توی عنوانش اسکار نوشتید
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#31 M.ALI.S.S 1398-11-29 18:59
به نقل از mtm:
سه سال پیش که سایت تاسیس شد هرگز تصورش رو هم نمیکردم اینقدر پیشرفت کنه و به مرجع اصلی و برتر کمیک در همه زمینه ها در ایران تبدیل بشه
ولی این تازه اغاز کار ماست ...

فکر کنم اون موقع فکر چنین روزی رو هم نمی کردید :lol:
نقل قول کردن
The amazing spiderman
#32 The amazing spiderman 1398-11-29 19:12
به نقل از M.ALI.S.S:
ببخشید ساکار رو توی عنوانش اسکار نوشتید

ساکار اسم سیاره است
اِسکار اسم پسر هالکه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید