100 شخصیت برتر مارول – قسمت پنجم

100 شخصیت مارول قسمت 5

مارول كامیكس به عنوان غول بزرگ صنعت كمیك بوك شخصیت های بسیار زیاد و جذابی دارد كه با اتكا به آنها توانسته صنعت سرگرمی سازی دنیا را فتح كند. در این سلسله مقالات به معرفی 100 شخصیت برتر این شركت میپردازیم .

 

40- كیتی پراید  (Kitty Pryde)

40- كیتی پراید  (Kitty Pryde)

خلق شده توسط:  كریس كلرمانت، جان بیرن

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 129 از كمیك Uncanny X-Men (ژانویه 1980)

قدرت و توانایی: میتواند خودش را ناملموس یا نامرئی كند و از میان اجسام جامد رد شود (اگر به كسی یا چیزی كه كنارش ایستاده نیز دست بزند، او هم همین قابلیت را پیدا میكند)

«كیتی پراید» اولین بار در ابتدای داستان تاریخی و بسیار مهم كمیك های مردان ایكس یعنی "حماسه فونیكس سیاه" ظاهر شد. او یكی از دانشحویان جدید و نوجوان گروه مردان ایكس یود و به نوعی POV خوانندگان محسوب میشد (یعنی خوانندگان از طریق دیدگاه و تجربیات او با دنیای میوتانت های مردان ایكس آشنا تر میشدند). كیتی شخصیتی باور پذیر داشت و خودش را نمیگرفت و به قول معروف "خاكی" (down to earth) بود. به همین دلیل سریعا به یكی از شخصيت های محبوب هواداران مردان ایكس تبدیل شد. او دختری یهودی بود كه در شهر شیكاگو بزرگ شده بود و قدرت های میوتانتی بهش اجازه میداد تا از میان اشیا و اجسام سخت عبور كند. كیتی پراید سپس رابطه عاشقانه ای با یكی از هم تیمی های خودش به نام «كلاسوس» آغاز كرد كه مدتها ادامه داشت (براي كسب اطلاعات كافي درباره كلاسوس اينجا را كليك كنيد)  او ضمنا «استورم» را مثل مادر خودش دوست داشت و به ولورین مثل یك استاد نگاه میكرد (ولورین به كیتی پراید آموزش سامورایی ها  را داد). در همین مقطع بود كه كیتی پراید صاحب نامی مستعار به نام Shadowcat شد. اما در حین یكی از نبردها ، آسیب دید و مجبور شد از گروه مردان ایكس جدا شود.

این اتفاق زمانی افتاد كه خیلی از اعضای مردان ایكس مرده پنداشته میشدند و بنابراین كیتی در كشور انگلستان و به همراه «نایت كرالر» گروهی جدید به نام Excalibur تشكیل داد. كیتی پراید سالهای سال عضو این گروه باقی ماند. پس از منحل شدن Excalibur، كیتی هم بار دیگر به مردان ایكس پیوست. سپس قضیه مرگ تراژیك كلاسوس پیش آمد و كیتی كه دلشكسته شده بود، مردان ایكس را برای مدتی ترك كرد ولی دوباره به گروه بازگشت و این بازگشت مصادف شد با بازگشت كلاسوس (برای آشنا شدن با چگونگی بازگشت كلاسوس، این مقاله را بخوانید) . اما اندكی بعد كیتی جان خودش را فدا كرد تا كره زمین را نجات دهد (در واقع، یك گلوله جادویی داشت به زمین اصابت میكرد ولی كیتی خودش را وارد گلوله كرد تا با استفاده از قدرت های خودش كاری كند تا از زمین رد شود) . البته بعدا دوباره زنده شد ولی تا مدتها حالت فیزیكی نداشت! الان هم همچنان عضوی از مردان ایكس است و مطمئن باشید همیشه در كنار گروه كلاسوس و ولورین باقی خواهد ماند. راستی تا يادم نرفته بگم كه كيتی يك اژدهای كوچك و دست آموز دارد! (این مقاله را بخوانید تا باهاش آشنا بشوید).

مطالب مرتبط:

10 عضو برتر ایکس من

16 داستان كمیك بوكی كه اشكتان را در می آورد ...

20 عضو برتر گروه محافظان کهکشان

5 داستان برتر مارول درباره کریسمس

 

39- وحشی (Beast)

عكس beast

نام واقعی: هنك مك كوی (Hank McCoy)

خلق شده توسط:  استن لی، جك كربی

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 1 از كمیك X-men (سپتامبر 1963)

قدرت و توانایی: فیزیولوژی حیوان مانند دارد، پنجه ها و دندان های تیزی دارد، خواص فیزیكی ارتقا یافته مثل چابكی، سرعت و بنیه فوق العاده دارد و در انجام حرکات آکروباتیک مهارت ویژه ای دارد.

«هنك مك كوی» ملقب به «وحشی»، یكی از اعضای اولیه گروه مردان ایكس بود. او میوتانتی بود كه ظاهر میمون مانند و دستان و پاهای بزرگ و كشیده داشت ولی بر خلاف ظاهر نامتعارف خویش، همواره یكی از باهوش ترین و خوش قلب ترین شخصیت های مارول كامیكس بوده است. او در ضمن بسیار به ادبیات و هنر علاقمند است. متاسفانه پس از مدتی اتفاقات تلخی برایش افتاد كه باعث شد ظاهرش آبی رنگ ، حیوانی تر،  پشمالو و تا حدی ترسناك شود. اما این مساله او را دلسرد نكرد و مثل همیشه سعی كرد نوعی فعال سیاسی هم باشد و از حقوق هم نوعان خودش در برابر تعصبات و تبعیض های نژادی محافظت كند. او پس از مدتی به عضویت گروه انتقام جویان نیز درآمد. در این گروه  دیگر یك فرد مطرود به حساب نمی آمد  چون عضو گروهی مثل انتقام جویان بود كه مردم آن را دوست داشتند و همین باعث شد تا شخصیت بذله گویی هم پیدا كند.

او سالها عضو اونجرز بود تا اینكه آن را ترك كرد تا رهبر گروه "مدافعین" شود. با وجود اینكه هنك از دو هم تیمی قدیمی خودش در گروه مردان ایكس یعنی «آنجل» و «مرد یخی» در این گروه بهره گرفت اما اوضاع خراب شد و مدافعین از هم پاشید. سپس با همكاری دیگر اعضای قدیمی مردان ایكس، گروه X-Factor را تاسیس كرد و سالها با آن بود. اندكی بعد جهش ژنتیكی او بیش از قبل شد و به همین دلیل او كه قبلا بیشتر شبیه به میمون ها بود،  شبیه به گربه ها شد! او به سختی با ظاهر جدید خودش کنار آمد و حتی میخواست هر طور شده دیگر یك میوتانت نباشد ولی الان به نظر میرسد دیگر مشکلی با ظاهر جدید خودش ندارد.

مطالب مرتبط:

10 عضو برتر ایکس من

معرفی بزرگان تاریخ کمیک بوک: جک کربی

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (ORIGIN) را دارند + ویدئو

20 نابغه جهان مارول (TOP 20 MARVEL GENIUS)

 

 38- اِسكارلت ویچ  (Scarlet Witch)

 38- اسكارلت ویچ  (Scarlet Witch)

نام واقعی: واندا ماكسیموف (Wanda Maximoff)

خلق شده توسط:  استن لی، جك كربی

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 4 از كمیك X-men (مارس 1964)

قدرت و توانایی: میتواند  روی قوانين طبيعي عالم تاثير بگذارد، میتواند واقعیت مجازی تولید كند، قابلیت های جادویی دارد.

«اسكارلت ویچ» ابتدا به عنوان یكی از اعضای گروه "انجمن میوتانت های خبیث" (Brotherhood of Evil Mutants) ملحق شد تا با گروه مردان ایكس بجنگد. ولی از همان اول مشخص بود كه او و برادرش (كوئیك سیلور) ذاتا آدم های بدی نیستند و بنابراین هر وقت فرصت میكردند این گروه و رهبرش يعنی «مگنتو» را ترك میكردند. در نهایت آنها گروه را برای همیشه ترك و به "انتقام جویان" پیوستند تا قهرمان شوند. اینجا بود كه اسكارلت ویچ عاشق هم تیمی خودش یعنی «ویژن» شد. آنها با هم ازدواج كردند و صاحب دو بچه شدند ولی بعدا شرايطی پیش آمد كه باعث شد همسر و بچه هایش ازش گرفته شوند. ولی به تدریج توانست خودش رو جمع و جور كند و ما دیدیم كه نیروهایش نیز بسیار رشد كرده است. به عبارتی دیگر او میتوانست حتی واقعیت مجازی بسازد! سپس متوجه شدیم كه اسكارلت ویچ پس از از دست دادن فرزندانش هرگز نتوانسته آن آدم سابق باشد و دچار اختلالات و آشفتگی های روانی است. بنابراین در حركتی جنون آمیز به گروه انتقام جویان حمله كرد، آن را از هم پاشید و حتی برخی از دوستان خودش را نیز به قتل رساند! بعدا معلوم شد اینها همش زیر سر «دكتر دووم» بوده تا بتواند قدرت های اسكارلت ویچ را افزایش دهد و بعد باهاش ازدواج كند و تحت كنترل خودش دربیاورد و ...

نكته جالب درباره اسكارلت ويچ این است كه گذشته و اُریجین (origin) او چند بار تغییر كرده . ابتدا گفته شد كه او دختر یكی از قهرمانان قدیمی مارول در عصر طلایی (Golden Age) به نام «ویزِر»(Whizzer)  است (برای آشنایی با این شخصیت، این مقاله را بخوانید). ولی بعدا گفته شد او و برادر دوقلویش یعنی كوئیك سیلور فرزندان «مگنتو» هستند. در واقع این مساله تا سالها پا برجا بود و همگان مگنتو را پدر آنها میدانستند تا اینكه سال 2015 معلوم شد آنها اصلا جهش یافته نیستند و همه چیز زیر سر «تکامل دهنده عالی» (High Evolutionary) که در دنیای مارول استاد علم ژنتیک و ترکیب ژن انسان با حیوانه،  بوده است! البته این نکته هم لازمه که بگیم آن موقع مارول و فاکس سر رایت سینمایی شخصیت های اسکارلت ویچ و کوئیک سیلور با هم درگیر بودند و گفته میشه مارول عمدا تصمیم گرفت آنها در دنیای کمیک جهش یافته نباشند تا بتونه از آنها در فیلم های "انتقام جویان" استفاده کنه! در هر حال فعلا در دنیای کمیک همان سرپرستانی که قبلا بهشون اشاره کرده بودیم یعنی ماریا و جانگو ماکسیموف (که گفته میشه کولی یا همان gypsy  بودند) پدر و مادر اسکارلت ویچ به شمار میروند تا بعدا ببینیم مارول چه تصمیمی میگیره!

مطالب مرتبط:

15 حقیقت مهمی که باید درمورد اسکارلت ویچ (واندا ماکسیموف) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره‌ی ویژن (VISION) بدانید

معرفي ويژن

معرفي كوئيك سيلور

75 لحظه ماندگار مارول: «اسكارلت ویچ» نیروی فوق بشری میوتانت ها را میگیرد

 

37- گَمبیت  (Gambit)

عكس gambit

نام واقعی: رمی اتیئن لابو (Remy Etienne LeBeau)

خلق شده توسط:  كریس كلرمانت، جیم لی

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 266 از كمیك Uncanny X-men (آگوست 1990)

قدرت و توانایی: میتواند انرژی جنبشی را تغییر و تسریع كند، میتواند استاتیك تولید كند، در هنرهای رزمی ماهر است، حركات اكروباتیك بلد است، میتواند انرژی جنبشی را وارد اجسام و اشيا كند و از انها مواد منفجره بسازد، در پرتاب كارت ماهر است.

«گمبیت» ابتدا به صورت دستیاری برای استورم در كمیك های مردان ایكس خلق شد (آن موقع استورم سنش به طور مرموزی كاهش یافته بود و تبدیل به یك كودك شده بود!) گمبیت اهل شهر لوئیزیانا در آمریكا است كه مردمان آن اصلیتی فرانسوی دارند و انگلیسی را هم با لهجه فرانسوی حرف میزنند (گمبیت خیلی به لهجه و زادگاه خودش افتخار میكنه!)  او یك یاغی اصلاح ناپذیر بود كه دوران كودكی خودش را در میان "انجمن سارقین" (Thieves guild) گذرانده است. ابتدا قرار بود یك شخصیت خبیث شود ولی آنقدر نزد هواداران محبوبیت یافت كه خالقش تصمیم گرفت او را به یكی از اعضای ثابت گروه X-men تبدیل كند. گمبیت در كل مرد عاشق پیشه و  زن دوستی است (!) ولی در نهایت دلش پیش هم تیمی خود یعنی «روگ» (Rogue) گیر كرد. در دهه 90 رابطه پرتنش آنها بسیار در كمیك های مردان ایكس جذاب بود چون روگ قادر به تماس فیزیكی نبود و نوعی رابطه عاشقانه پاک بین آنها جریان داشت .  با اين حال، همواره نوعی عدم اعتماد بین گمبيت و دیگر اعضای مردان ایكس وجود داشت مخصوصا كه به زودی معلوم شد قبلا با یكی از دشمنان خطرناك این گروه یعنی «مستر سینیستر» (Mr. Sinister) ارتباطاتی داشته. در هر حال، او همواره به عنوان كسی به تصویر كشیده میشود كه گذشته تاریكی داشته ولی سعی در جبران سابقه بد خود دارد.

مطالب مرتبط:

معرفی روگ

20 زوج عاشق برتر در دنیای کمیک

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

 

36- میستیك  (Mystique)

میستیک

نام واقعی: ریون داركهولم (Raven Darkhölme)

خلق شده توسط:  دیو كاكرام، كریس كلرمانت

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 16 از كمیك Ms. Marvel (می 1978)

قدرت و توانایی: تغییر ظاهر و قیافه، چابكی و رفلكس های فوق بشری دارد، پیر نمیشود، زخم هایش به سرعت خوب میشوند.

«میستیك» ميوتانتي است كه بسیار محبوب است چون قدرت های باحالی دارد: تغییر قیافه (shape shifting)! میستیك پیر نمیشود و یكبار خودش گفته كه بیش از 100 سال دارد!!! از گذشته او اطلاعات چندانی در دسترس نیست ولی گفته میشه در جنگ جهانی به ارتش نازی ها كمك میكرده و همانجا هم با اولین معشوقه خودش یعنی «ویكتور كرید» ملقب به «سیبرتوث» (Sabretooth) آشنا میشه (برای كسب اطلاعات بیشتر درباره سیبرتوث اینجا را كلیك كنید) . او سپس با یك مرد ثروتمند آلمانی به نام «كریستین واگنر» آشنا میشه ولی بهش خیانت میكنه و با میوتانتی به نام «آزازل» (Azazal) رابطه نامشروع برقرار میكنه كه در نتیجه آن پسری به دنیا میاره كه بعدها به نام «نایت كرالر»  (Nightcrawler) عضو مردان ایكس میشه. میستیك از زمانی كه خلق شده شخصیت خبیثی بوده كه همراه انجمن میوتانت های خبیث و رهبرش یعنی مگنتو دیده شده و افراد مهمی را هم به قتل رسانده ولی گاهی اوقات هم شخصیت مثبتی شده است.  همانطور كه گفته شد نكته مهم دیگر درباره میستیك این است كه مادر شخصیت محبوب مردان ایكس یعنی «نایت كرالر» است. او همچنین مادر یكی از دشمنان مردان ایكس به نام «گریدون كرید» (Graydon Creed) است. میستیك ضمنا كسی است كه «روگ» را به فرزندی قبول و او را بزرگ كرد. او در حال حاضر یكی از اعضای میوتانت های اصلاح شده در كمیك Uncanny X-men است.

مطالب مرتبط:

10 دشمن برتر کاپیتان مارول

معرفی 10 گروه خبیث برتر مارول

 

36 - نایت کرالر  (Nightcrawler)

نایت کرالر 

نام واقعی: کرت واگنر (Kurt Wagner)

خلق شده توسط:  لین وین، دیو کاکرام

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 1 از كمیك Giant-Size X-Men (می 1975)

قدرت و توانایی: تله پورت کردن، مهارت در شمشیربازی، چابکی، سرعت و ظرافت بالا در حرکت، بهره گیری از دم خودش در هنگام مبارزه، قابلیت چسبیدن به دیوار، قابلیت استتار در سایه ها

«نایت کرالر» یک جهش یافته یا میوتانت بسیار محبوب و خوش قلب است که از اعضای ثابت و قدیمی مردان ایکس بوده. به خاطر این که جهش یافته است پوستش به رنگ آبی یا بهتره بگیم نیلی درآمده. دم بلندی هم داره که باعث شده ظاهری داشته باشه که مردم ازش بترسند. ابتدا به صورت یک شخصیت بی غم و شاد که فقط به ماجراجویی علاقه داره به تصویر کشیده میشد ولی گذشته سختی داشته.

سرگذشت یا Origin نایت کرالر کمی عجیبه. همانطور که در بالا گفته شد ،  مادرش یک جهش یافته تروریست و خبیث بوده به نام «میستیک» . میستیک آن موقع همسر «بارون کریستین واگنر» بود و برای سالها فکر میکردیم که آقای واگنر پدر نایت کرالر است. ولی بعدا معلوم پدرش واقعی او کسی نیست جز «آزازل» (Azazel) که یه جهش یافته شیطانی است که سالیان دور میزیسته و گروهی هم داشته به نام Neyaphem که به بعدی دیگر به نام Brimstone تبعید شد. آزازل برای این که بتونه از بعد خودش فرار کنه نقشه کشید تا زنان زمینی را باردار کنه و این چنین بود که با میستیک رابطه برقرار کرد و نایت کرالر به دنیا آمد. وقتی نایت کرالر به دنیا آمد مردم از دیدنش وحشت کردند و او را به آب انداختند ولی اتفاقاتی افتاد که باعث شد زنده بمونه و در یک سیرک بزرگ شد. در هر حال نایت کرالر به پدر و مادرش نرفته و موجود بسیار خوب و خوش قلبی است! او همچنین یک مسیحی معتقد است و البته رفیق صمیمی ولورین هم به حساب میاد (این مقاله را بخوانید).

مطالب مرتبط:

10 ابرقهرمان برتر دنیای کمیک که میتوانند تله پورت کنند

معرفی 10 دشمن برتر گروه افراد ایكس (X-MEN)

معرفی شخصیت: نایت کرالر (NIGHTCRAWLER)

کمیک "سرگذشت مردان ایکس " ترجمه شد + لینک دانلود


35- مرد مورچه ای  (Ant-Man)

عكس مرد مورچه اي

نام واقعی: هنك پیم (Hank Pym)

خلق شده توسط:  استن لی ، جك كربی

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 27 از كمیك Tales to Astonish (ژانویه 1962)

قدرت و توانایی: او یك نابغه است و دانشمند بزرگی محسوب میشود، میتواند سایز خودش را تغییر دهد ، حتی وقتی سایز خودش را كوچك میكند قادر به حفظ قدرت های خویش است، وقتی لباس "یلو جكت" را میپوشد میتواند پرواز كند، میتواند با استفاده از كلاه مخصوصی كه بر سر میگذارد با حشرات و بخصوص با مورچه ها ارتباط برقرار كند.

حضور اول «هنك پیم» آدم را بیشتر یاد یك داستان هیولایی می انداخت چون به صورت مردی به تصویر درآمده بود كه كوچك شده و در دنیای مورچه ها گیر افتاده. ولی پس از اینكه مارول دوران ابرقهرمانان را دوباره احیا كرد، استن لی و جك كربی او را به شكلی ابرقهرمان معرفی كردند: كسیكه میتواند سایز خودش را كوچك كند و دوست دارد «مرد مورچه ای» صدایش كنند! مرد مورچه ای یكی از اعضای موسس اونجرز شد. ولی این كار یه جورایی او را عقده ای كرد چون احساس میكرد در كنار هم تیم های خودش یه جورایی بی مصرف است و بنابراین همیشه سعی داشت نیروهایش را ارتقا دهد و بهبود ببخشد. بنابراین تبدیل شد به   Giant-Man و بعدش هم به Goliath ، تا اینكه دچار فروپاشی عصبی شد و در نتیجه آن نوعی قهرمان دو شخصیتی شد به نام Yellowjacket. همین موقع بود كه با «واسپ» ازدواج كرد (عكسش اینجاست) متاسفانه چون او در شرایط ذهنی و روحی بدی بود ازدواج اش هم با مشكلاتی مواجه شد و دیدیم كه واسپ را كتك میزند! (عكسش اینجاست). سپس آنها از هم جدا شدند. ولی خوشبختانه هنك سلامت ذهنی خودش را دوباره بدست آورد و دوباره  به اونجرز ملحق  شد . البته او دوباره به شخصیت های قبلی خودش بازگشت و حتی وقتی فكر میكرد واسپ مرده، دوباره Yellojacket شد! بدتر اینكه هنك پیم خالق یكی از دشمنان مرگبار اونجرز یعنی «الترون» نیز هست (برای كسب اطلاعات بیشتر درباره الترون این مقاله را بخوانید) او حتی یک بار با الترون تركیب شد و معلوم نیست از این قراره چه بلایی سر هنك پیم بدبخت بیاد!

مطالب مرتبط:

معرفی هویت های مختلف «هنک پیم» (مرد مورچه ای) در دنیای کمیک

چند تا مرد مورچه ای داریم؟

شماره آخر کمیک مقدمه فیلم "مرد مورچه ای و واسپ" ترجمه شد + لینک دانلود

10 دشمن برتر مرد مورچه ای (ANT-MAN)

10 کمیک مهم "مرد مورچه ای" (ANT-MAN)

 

34- ثانوس  (Thanos)

عكس ثانوس

خلق شده توسط:  جیم استارلین

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 55 از كمیك Iron Man (فوریه 1973)

قدرت و توانایی: بنیه، استقامت و قدرت فوق بشری دارد، میتواند انرژی های مختلف را كنترل كند یا تغییر دهد، قابلیت تله پورت كردن دارد، میتواند اجسام را با ذهنش جابجا كند، عمر طولانی دارد.

«ثانوس» توسط «جیم استارلین» خلق شد تا پاسخی از سوی مارول به «دارك ساید» در انتشارات دی سی باشد ولی پس از مدتی ثابت كرد كه میتواند از دارك ساید هم در خباث و تهدید آمیز بودن پیشی بگیرد (در واقع ثانوس همواره پای ثابت اكثر داستان های كیهانی/حماسی مارول بوده است) گفته میشه كه ثانوس در سیاره "تایتان" به دنیا آمده و از نژاد ‌"ابدی ها" (Eternals) است ( "ابدی ها" نژادی هستند كه 5 میلیون سال قبل توسط موجوداتی به نام Celestials و در نتیجه آزمایش روی گونه های اولیه نژاد بشری به وجود آمدند) نكته جالب این است كه ثانوس در خودش ژن موجوداتی دیگر به نام Deviants را نیز دارد (Deviants از همان نژادی هستند كه "ابدی ها" از آن به وجود آمده اند) به همین خاطر است كه از همان بدو تولد  ظاهرش با دیگر ‌"ابدی ها" فرق داشت و مادرش حتی سعی كرد او را بكشد.

ثانوس در دوران مدرسه پسر آرام و صلح طلبی بود ولی در دوران بلوغ به شدت به ایده های پوچ گرایی علاقمند شد و در نتیجه  دلباخته شخصیتی به نام «مرگ» (Death) شد. او سپس خانواده خودش را به قتل رساند  و هر كاری را میكرد تا دل «مرگ» را به دست بیاورد . بنابراین میتوان گفت كه ثانوس زندگی اش را وقف مرگ كرده است! ثانوس بارها با «كاپیتان مارول» و «آدام وارلاك» جنگید و در نهایت در یكی از نبردهای خودش با آدام وارلاك كشته شد (برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آدام وارلاک اینجا را کلیک کنید) ولی آیا مرگ برای كسی كه عاشق «مرگ» است، معنایی دارد؟ معلومه كه نه! بنابراین او برگشت و این بار سعی كرد به وسیله ای بسیار نیرومند در عالم مارول به نام "دستكش بینهایت" (Infinity Gauntlet) دست یابد. او با دستیابی به این دستكش نیرومند دست به خرابی های بسیاری زد. در هر حال، ثانوس سرانجام توسط «دركس نابودگر» كشته شد ولی دوباره زنده شده و همچنان به انجام انواع و اقسام كارهای خباثت آمیز مشغول است.

مطالب مرتبط:

10 حقیقتی که باید درباره ثانوس (THANOS) و خانواده اش بدانید

معرفی اعضای فرقه سیاه "ثانوس"

دی سی از ثانوس در کمیک های خودش رونمایی کرد!!!

15 شخصیت خبیث برتر دنیای کیهانی مارول 

شماره آخر كمیك "دستكش بینهایت" ترجمه شد 

10 حقیقتی که باید درباره دستکش بینهایت بدانید

 

33- مری جین واتسون  (Mary Jane Watson)

33- مری جین واتسون  (Mary Jane Watson)

خلق شده توسط:  استن لی، جان رومیتا، استیو دیتكو

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 25 از كمیك مرد عنكبوتي شگفت انگیز (ژوئن 1965)

«مری جین واتسون» در كمیك های اولیه مرد عنكبوتی بیشتر حالت یك شوخی را داشت كه مدام تكرار میشد. یعنی او برادر زاده همسایه زن عمو می بود و زن عمو می مدام سعی میكرد كاری كنه تا پیتر و مری جین با هم آشنا بشن ولی پیتر هر دفعه طفره میرفت و ... اما سپس در شماره 42 مرد عنكبوتی شگفت انگیز استاد «جان رومیتا» برای نخستین بار صورت مری جین را نشان ما داد و آن جمله  تاریخی "Face it Tiger, You Just Hit The Jackpot"  از زبانش شنیده شد. سپس مری جین به یكی از شخصیت های مكمل ثابت داستان های مرد عنكبوتی تبدیل شد ولی رابطه اش با پیتر گرم نبود چون آن موقع پیتر دلباخته «گوئن استیسی» بود. اما پس از مرگ گوئن رابطه پیتر و مری جین هم صمیمی تر شد. سپس در دورانی كه «تام دی فالكو» نویسنده كمیك های مرد عنكبوتی بود، حقایق ناگفته ای از گذشته مری جین فاش شد و ما فهمیدیم كه بر خلاف ظاهر شاد و fun ای كه دارد ، در كودكی سختی های زیادی كشیده. همین باعث شد تا متوجه شویم او و پیتر پاركر با هم مشتركات فراوانی دارند.

دقیقا در همین دوره بود كه مری جین فاش كرد از همان روزهای اول میدانسته پیتر پاركر همان اسپایدرمن است. سپس شاهد ازدواج پیتر پاركر و مری جین بودیم و در طول حدودا 20 سال كه آنها زندگی مشتركی داشتند، مری جین همواره  همسری وفادار و سنگ صبور پیتر پاركر بود و با اراده و شخصیت جذاب و مصمم خودش بر غنای داستان های مرد عنكبوتی افزود. تا اینكه سران مارول تصمیم گرفتند ازدواج پیتر و مری جین را بهم بزنند تا پیتر دوباره مجرد شود (برای كسب اطلاعات كافی درباره این موضوع این مقاله یا این مقاله را بخوانید). از آن موقع تا به حال پیتر پاركر و مری جین با هم دیگر رابطه رومانتیكی نداشته اند ولی ذره ای از محبوبیت مری جین نزد هواداران مرد عنكبوتی كاسته نشده است و او همچنان fan-favorite است. البته چندی پیش مری جین را در كمیك های "مرد آهنی شكست ناپذیر" دیدیم  (میتونید این كمیك ها را به زبان فارسی اینجا بخوانید) ولی یقینا جای او فقط و فقط در كنار پیتر پاركر است و او مدتیه دوباره پیش پیتر برگشته و صاحب یک سری کمیک اختصاصی هم شد که اینجا ترجمه شده است.

مطالب مرتبط:

10 حقیقتی که فقط طرفداران کمیک بوک راجع به «مری جین واتسون» می دانند

کمیک "مری جین شگفت انگیز" (THE AMAZING MARY JANE) ترجمه شد + لینک دانلود

نسخه های عجیب و غریب از «مری جین واتسون» در دنیای کمیک!

رتبه بندی اقتباس های «مری جین واتسون» در دنیای سینما، انیمیشن و بازی

10 داستان برتر با حضور مری جین

لحظات ماندگار در كمیك‌های مرد عنکبوتی: مری جین از هویت مخفی اسپایدرمن باخبر است!

لحظات ماندگار در كمیك‌‌های مرد عنکبوتی: پیتر پاركر و مری جین ازدواج میكنند!

اولين حضور مري جين در دنياي كميك ترجمه شد + لينك دانلود

12 دفعه ای که مری جین عمل قهرمانانه انجام داده است!

 

32- سرباز زمستان  (Winter Soldier)

عكس winter soldier

نام واقعی: باكی بارنز (Bucky Barnes)

خلق شده توسط: جو سایمون، جك كربی اد بروبیكر، استیو اپتینگ

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 1 كمیك Captain America Comics (مارس 1941)

قدرت و توانایی:استاد در مبارزه تن به تن، متخصص استفاده از سلاح های مختلف جنگی، خبره در جاسوسی، یكی از بازوانش فلزی است كه باعث میشود بتواند قدرت بیشتری پیدا كند، واكنش های سریع تری داشته باشد یا هولوگرام تولید كند.

«باكی بارنز» دستیار نوجوان كاپیتان آمریكا در جنگ جهانی دوم بود. سالها بعد وقتی مارول در دهه 60 میلادی كاپیتان آمریكا را دوباره به عرصه برگرداند و معلوم شد كه در این همه مدت در یخ ها منجمد شده بوده، دیگر خبری از باكی بارنز نبود. بعد گفته شد كه باكی بارنز در انفجاری كه باعث سقوط كاپیتان آمریكا به داخل یخ های قطبی شده بود، كشته شده است. باكی برای دهه ها در عالم كمیك مرده پنداشته میشد تا اینكه سال 2005 و در سری جدید كميك های كاپيتان آمریكا معلوم شد باكی از آن انفجار جان سالم بدر برده و در تمام این سالها تحت آموزش های روس ها قرار داشته تا به یك ابر جاسوس و قاتل حرفه ای  تبدیل شود. روس ها در ضمن اعضای مصنوعی به باكی پیوند زده و شستشوی مغزی هم داده بودنش. خلاصه اینكه، باكی به یك ماشین كشت و كشتار تمام عیار تبدیل شده بود كه بهش لقب "سرباز زمستان" داده بودند. همچنین فاش شد كه او «بلك ویدو» را برای روس ها آموزش داده است. روس ها به شكل خاصی از سرباز زمستان استفاده میكردند، یعنی پس از هر ماموریت او را منجمد میکردند تا به حالت حیات تعلیقی (suspended animation) فرو برود و به همین دلیل در تمام این سالها هویت او به صورت یك راز بزرگ باقی مانده بوده. این مسئله باعث شد تا باكی در تمام این مدت جوان باقی بماند (لقب سرباز زمستانی هم از اینجا می آید چون روس ها او را پس از هر ماموریت منجمد میكردند) .

در هر حال باكی به كمك كاپیتان آمریكا توانست خودش از شر شستشوهای مغزی روس ها رها كند تا دوباره آدم خوبی شود. پس از مرگ كاپیتان آمریكا، او جایش را برای مدت نسبتا كوتاهی گرفت تا اینكه اعمال گذشته اش برای مردم فاش و مجبور شد دیگر كاپیتان آمریكا نباشد. او در رویداد "گناه اصلی" (Original Sin) متوجه شد كه «نیك فیوری» سالهاست دارد مخفیانه از كره زمین در مقابل تهاجم بیگانه های متخاصم فضایی محافظت میكند. در این داستان دیدیم كه او در نهایت جانشین نیك فیوری شد و  لقب "محافظ زمین" را به خود اختصاص داد.

مطالب مرتبط:

15 حقیقت مهمی که باید درباره «سرباز زمستان» (WINTER SOLDIER) بدانید

75 لحظه ماندگار تاريخ مارول: هويت سرباز زمستاني فاش ميشود

10 قهرمان برتر مارول که در مبارزه مهارت دارند!

10 دستیار (SIDEKICK) برتر کمیک های مارول

10 قهرمان برتر مارول در عصر طلایی دوران کمیک

  

31- شی- هالك (She-Hulk)

عکی شی هالک

نام واقعی: جنیفر والترز (Jennifer Walters)

خلق شده توسط: استن لی، جان بیوسما

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 1 كمیك Savage She-Hulk (فوریه 1980)

قدرت و توانایی: بنیه، استقامت، رفلكس و نیروی فیزیكی بسیار بالا و فوق بشری دارد، زخم هایش به سرعت خوب میشوند.

«شی- هالك» احتمالا آخرین مخلوق مهم استن لی است. او دختر عمه «بروس بنر» (هالك) است و دچار جراحتی شد كه نزدیك بود منجر به مرگش شود بنابراین نیاز به خون بروس بنر پیدا كرد. در نتیجه این انتقال خون، او هم مثل پسر دايي خود تبدیل به موجودی سبز رنگ و قوی هیكل شد و لقب «شی- هالك» پیدا كرد. جنیفر البته در نهایت توانست خودش را كنترل كند. به عبارتی دیگر او توانست وقتی كه به شكل هالك در می آید ، ذهن و هوش خودش را داشته باشد. او  برای مدتی عضو گروه انتقام جویان شد. وقتی هم كه «ثینگ» (Thing) تصمیم گرفت برای مدتی "چهار شگفت انگیز" را ترك كند، جنیفر عضو این گروه شد تا جایش را پر كند (بنابراین شی هالك یكی از معدود شخصیت های دنیای كمیك است كه همزمان عضو دو گروه ابرقهرمانی بوده!) . سپس كمیك های اختصاصی او چاپ شد كه لحن و حال و هوایی طنز و  فكاهی داشتند. در این كمیك جنیفر خیلی وقتها بعد چهارم را میشكست و با خواننده صحبت میكرد! (درست مثل همان كاری كه «ددپول» امروزه در كميك هایش انجام میدهد). این كمیك بسیار موفق از آب درآمد و به مدت 6 سال ادامه یافت. در سالهای گذشته نويسنده ای به نام «دن اسلات» سعی كرده در كمیك های اختصاصی شی – هالك از همین حال و هوای طنز استفاده كند . او همچنین سعی كرده روی حرفه جنیفر به عنوان یك وكیل تمركز كند. در واقع بخش عمده جذابیت شی – هالك در این است كه یك وكیل زبده است و بارها برای خیلی از ابرقهرمانان مارول در دادگاه به عنوان وكیل مدافع  حاضر شده . ضمن اینكه تقابل نیروهای او با مشكلات و مسائل روزمره همواره شالوده اصلی جذابیت داستان های او بوده اند.

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره شی – هالک (SHE-HULK) بدانید

چندتا هالک داریم؟

10 قهرمان مارول که احتمالا نمیدانستید توسط استن لی خلق شده اند!

10 زن نیرومند دنیای کمیک بوک های ابرقهرمانی

معرفی شخصیت های مکمل کمیک های هالک

 

30- نیك فیوری (Nick Fury)

عكس نيك فيوري

خلق شده توسط: استن لی، جك كربی

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 1 كمیك Sgt. Fury and His Howling Commandos (می 1963)

قدرت و توانایی: آموزش های گسترده نظامی دیده است، در مبارزات تن به تن و كار كردن با سلاح های متنوع استاد است.

«نیكولاس جوزف فیوری» ملقب به «نیك فیوری» در دوران جنگ جهانی دوم از اعضای ارتش آمریكا و گروه Howling Commandos بود. پس از جنگ جهانی نیك فیوری به یك مامور سازمان CIA تبدیل شد . سپس نیك فیوری را به شكل جاسوسی شبیه به «جیمز باند» دیدیم كه رهبری سازمان ضد تروریستی "شلید"  (S.H.I.E.L.D) را نیز بر عهده دارد. او در این سالها بیشتر به عنوان رابطی بین دولت آمریكا و جامعه ابرقهرمانان مشغول به فعالیت بود. سپس معلوم شد كه فیوری داروی خاصی به نام Infinity Formula مصرف میكند كه باعث میشود كند تر عمر كند تا بتواند همچنان سرحال و قبراق ماموریت های خودش را به انجام برساند. در جریان رویداد Original Sin معلوم شد فیوری در تمام این سالها به طور مخفیانه داشته از كره زمین علیه تجاوزات بیگانه های فضایی محافظت میكرده و حاضر بوده دست به هر عملی بزند تا از كره زمین دفاع كند. در واقع او از سال 1958 جای فردی به نام Woodrow McCord را گرفته بوده تا این مسئولیت را به انجام برساند. او همچنین از روی خودش روبات های بسیار پیشرفته میساخته. فیوری همچنین فاش كرد كه داروی Infinity Formula دیگر در بدنش جوابگو نیست و به شدت پیر و ضعیف شده است. او همچنین فاش كرد كه «یوآتو» ملقب به «واچر» (Watcher) را  به صورت غير عمد  کشته است و یكی از چشمان او را برداشته تا به رازهای مخفی عالم پی ببرد. در نهایت ، نیك فیوری جانشین واچر شد. لازم به ذكر است كه در حال حاضر پسر نیك فیوری به نام «نیك فیوری جونیور» در كمیك های مارول جای پدرش را گرفته.او سیاه پوست است و ریاست سازمان شیلد را بر عهده دارد (عكسش اينجاست).

مطالب مرتبط:

10 جاسوس برتر دنیای کمیک بوک!

75 لحظه ماندگار مارول: نيك فيوري رئيس شيلد ميشود

تمام شماره های کمیک "گناه اصلی ترجمه شد

 

 29- زن عنكبوتی (Spider-Woman)

 29- زن عنكبوتی (Spider-Woman)

نام واقعی: جسیكا میریام درو (Jessica Miriam Drew)

خلق شده توسط: آرچی گودوین، مری سورین

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 32 كمیك Marvel Spotlight (فوریه 1977)

قدرت و توانایی: قدرت، استقامت، چابكی و سرعت بالا! میتواند به سطوح عمودی یا افقی بچسبد.  بدن او در مقابل انواع مواد سمی بسیار مقاوم است. بدن او الكتریسته هم تولید میكند و میتواند این الكتریسیته را مثل گلوله به دیگران پرتاب كند. بدن او همچنین میتواند ماده ای خوشبو از خود ساطع كند تا تمام مردان عاشق او شوند (!) او ابتدا نمیتوانست پرواز كند ولی لباسش طوری بود كه مثل یك گلایدر عمل میكرد اما جدیداً میتواند پرواز هم بكند! او یك رزمی كار قهار است و  در انجام ماموریت های مخفی تبحر دارد.

ما در كمیك های مارول چندین شخصیت به نام «زن عنكبوتی» داشته ایم (برای آشنایی با آنها این مقاله را بخوانید) ولی منظور ما در اینجا اولین و محبوب ترین  زن عنكبوتی است كه نام واقعی اش «جسیكا درو» میباشد. اُریجین و سرگذشت جسیكا درو چندین بار تغییر  كرده و مثلا ابتدا قرار بود یك عنكبوت باشد كه توسط High Evolutionary (تکامل دهنده عالی)جهش پیدا كرده و به شكل انسانی تبدیل شده است و ... تا اینکه در سال 2006، شماره 1 از کمیک Spider-Woman: Origin توسط نویسنده معروف دنیای کمیک یعنی «برایان مایکل بندیس» نوشته شد و سرگذشت جسیکا درو را به طرز ماهرانه ای مدرن و به روز کرد. در این داستان بندیس کاملا قضیه نقش داشتن تکامل دهنده عالی را در اریجین جسیکا درو حذف و نقش پدر جسیکا را پررنگ تر کرد! در واقع ما دیدیم که پدر جسیکا وقتی او هنوز به دنیا نیامده بود و در شکم مادرش بود آزمایشاتی به صورت لیزر رویش انجام داده که DNA عنکبوت را بهش وارد کرده است. وقتی هم که جسیکا داشت بزرگ میشد و قدرت هایش پدیدار شد معلوم شد پدرش آدم خبیثی بوده که برای هایدرا کار میکرده! سپس پدر و مادرش ناپدید میشوند و جسیکا هم وقتی دوباره بهوش می آید خودش را در گروه خبیث هایدرا به رهبری مردی به نام اوتو ورمیس مشاهده میکند. در واقع هایدرا بوده که برای سالها خاطرات جعلی درباره تکامل دهنده عالی و دیگر چیزها در مغزش کار گذاشته بودن. سپس جسیکا به دست «تسک مستر» آموزش های رزمی دید و به یکی از مامورین هایدرا تبدیل شد (برای آشنایی با تسک مستر،  این مقاله را بخوانید). تا اینکه تونست از شستشوی مغزی هایدرا خلاص و به یکی از قهرمانان تبدیل بشه! برای آشنایی با سرگذشت کامل زن عنکبوتی حتما این مقاله را بخوانید.  او مدت هاست كه به عضویت گروه "انتقام جویان " درآمده. البته در جریان داستان معروف "تهاجم مخفی" (Secret Invasion)  و وقتی "اسكرال ها" (Skrulls) به كره زمین حمله كردند تا آن را تسخیر كنند، جسیكا درو ربوده شد و ملكه اسكرال ها خودش را به جای او جا زد تا بتواند به گروه اونجرز نفوذ كند. در هر حال او در داستان حماسی "دنیای عنكبوتی" (Spider-Verse) حضور چشمگیری داشت و به همراه «سیلك» به دنیای "وارثان" رفت. او در حال حاضر از گروه انتقام جویان استعفا داده و سعی میكند به مردم عادی كمك كند. ضمن اینكه صاحب فرزندی شده و سری جدیدی کمیک بوک هایش نیز در اینجا در حال ترجمه شدن است.

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره اسپایدر وومن (زن عنکبوتی) بدانید

شماره آخر از سری جدید کمیک بوک "زن عنکبوتی" ترجمه شد + لینک دانلود

رتبه بندی زنان و دختران عنکبوتی در کمیک بوک های مارول

آشنایی با «زن عنكبوتی»! (SPIDER-WOMAN)

  كمیك Spider-Woman ترجمه شد + لینك دانلود مستقیم

آیا میدانستید كه "زن عنكبوتی" قرار بوده یك عنكبوت جهش یافته باشه؟! 

 

28- مستر فَنتَستیك (Mr. Fantastic)

عكس مستر فنتستيك

نام واقعی: رید ریچاردز (Reed Richards)

خلق شده توسط: استن لی، جك كربی

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 1 كمیك Fantastic Four (نوامبر 1961)

قدرت و توانایی: او یك نابغه است، میواند اعضای بدنش را كش بدهد، میتواند ظاهرش را تغییر دهد، در مقابل الكتریسیته یا نیروهای مخرب ذهنی مقاوم است.

«رید ریچاردز» ملقب به آقای شگفت انگیز یا همان «مستر فنتستیك» را میتوان باهوش ترین انسان روی زمین لقب داد چون در بسیاری از علوم و رشته ها مثل مكانیك، هوا فضا، مهندسی، شیمی، بیولوژی و ... فوق متخصص است!  او كسی بود كه به همراه بهترین دوستش یعنی  «بِن گریم» و همچنین دوست دخترش «سوزان استورم» و برادر او («جانی استورم») با سفینه ساخت خودش به فضا رفت ولی در آنجا مورد اصابت اشعه های كيهاني قرار گرفتند و هر یك به نیروهای فوق بشری مختص خود دست یافتند. رید سپس گروه "چهار شگفت انگیز" را تشكیل داد كه از اهمیت ویژه ای در تاریخ كمیك بوك های ابرقهرمانی برخوردار است. بنابراین او رهبر این گروه شد و البته با سوزان استورم ازدواج و صاحب دو فرزند نیز شد. البته ناگفته نماند كه گاهی اوقات به نظر میرسد او  فردی سرد و غیر اجتماعی است كه همیشه سرش به اختراعات و اكتشافات جدید گرم است و شاید زیاد به خانواده و هم تیمی های خودش توجه نمیكند.  در واقع هر وقت با چالشی مواجه میشود آنقدر روی حل آن تمركز میكند كه به قیمت نادیده گرفتن اعضای خانواده اش تمام میشود. در ضمن خیلی وقتها دوست و رفیق صمیمی اش یعنی  بن گریم او را مقصر تبدیل شدنش به یك موجود هیولا مانند و نارنجی رنگ میداند ولی رید همیشه سعی كرده راه حلی برای اینكه او دوباره به حالت اولیه خودش برگردد پیدا كند.

در هر حال، رید ریچاردز همسری وفادار و پدری زحمتكش است كه خیلی به خانواده اش اهمیت میدهد. درباره رید ریچاردز حتما باید به رابطه با دشمن اصلی او یعنی «دكتر دووم» هم اشاره كرد. دكتر دووم  هم كلاسی سابق رید در دانشگاه  بود و او را مسئول بدبختی های خودش میداند. چیزی كه به خصومت آنها ژرفای خاصی داده این است كه در اصل رید و دووم مثل هم بودند. یعنی هر دو نوابغی بزرگ بودند كه با هم رقابت میكردند منتهی یكی در علم تخصص داشت و دیگری در جادو و مسائل عجیب و غریب.  تا اینكه دست سرنوشت باعث شد هر كدام به مسیر متفاوتی بروند و رو در روی هم قرار بگیرند. بنابراین آنها سمبل تقابل علم و جادو و یا حتی تقابل علم و مذهب هستند. در هر حال رید ریچاردز در بسیاری از وقایع بزرگ مارول نقش داشته است . مثلا در "جنگ داخلی" طرفدار گروه «تونی استارك» بود یا مثلا در  رویداد مارول  به نام Secret Wars نقش كلیدی را ایفا كرد.

مطالب مرتبط:

20 نابغه جهان مارول (TOP 20 MARVEL GENIUS)

15 شخصیتی که می توانند بر سلستیال ها غلبه کنند

75 لحظه برتر مارول: ازدواج سو و رید ریچاردز

5 دستاورد عظیم چهار شگفت انگیز برای دنیای کمیک بوک!

تاریخی ترین لحظه مارول: شکل گیری گروه 4 شگفت انگیز

 

27- كاپیتان مارول (Captain Marvel)

کارول دانورز

نام واقعی: كارول دانورز (Carol Danvers)

خلق شده توسط: روی توماس، جین كولان

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 13 كمیك Marvel Super-Heroes (مارس 1968)

قدرت و توانایی: بنیه، استقامت، سرعت و نیروی فوق بشری دارد، پرواز میكند و انرژی های مختلف از خودش ساطع یا جذب میكند.

«كارول دانورز» ابتدا یكی از شخصیت های مكمل در كمیك های Captain Marvel بود (آن موقع كاپیتان مارول قهرمانی بود كه ریشه اش به نژاد بیگانه Kree برمیگشت. او بعدا بخاطر ابتلا به سرطان درگذشت . برای كسب اطلاعات بیشتر درباره مرگ او این مقاله را بخوانید) . سپس كارول با وسیله ای برخورد كرد كه بهش نیروهای موجودات Kree را داد. به عبارتی دیگر او تبدیل شد به نسخه مونث Captain Marvel اریجینال! اینجا بود كه كارول نام «میز مارول» (Ms. Marvel) را برای خود برگزید. او سپس به عضویت گروه اونجرز درآمد. بعد در داستانی جنجالی و نامفهموم كه در شماره 200 كمیك Avengers چاپ شد، كارول توسط مردی كه در طول زمان سفر میكرد شستشوی مغزی داده شد تا در زمان حال عاشقش شود و در آینده او را به دنیا بیاورد!!!! (داستانش خیلی گنگ و مضحکه. سعی نکنید برید دنبالش!)  سپس میوتانتی به نام «روگ» شخصیت و قدرت های كارول را از او گرفت (برای آشنایی با روگ اینجا را كلیك كنید) . تا اینكه كارول در كمیك های مردان ایكس به قدرت های جدید كیهانی دست یافت و اسم خودش را Binary گذاشت . او برای مدتی در فضا ماند ولی بلاخره به زمین برگشت ، در حالی كه اكثر قدرت های خودش را از دست داده بود ولی دوباره عضو اونجرز شد و این بار لقب Warbird بهش دادند!

  در سالهای گذشته كمیك های اختصاصی جدیدی از روی او چاپ شده و لقب Captain Marvel را هم به خود اختصاص داده است. كمیك های جدید او بار دیگر حال و هوای ماجراجویی های فضایی دارد (درست مثل كمیك های "محافظین كهكشان") . با این حال كارول هنوز همان آدم سابق است و سرسختی، شوخ طبعی و انسانیت اش را حفظ كرده. كمیك های كاپیتان مارول انقدر موفق بوده كه استاندارد جدیدی را در دنیای كمیك های ابرقهرمانان مونث بنا نهاده و همانطور كه میدانید  مارول فیلم زنده ای از او  ساخت كه اولین فیلم براساس یك كاركتر زن كمیك بوكی مارول استودیوز  بود. سپس در فیلم رکورد شکن "اونجرز: پایان بازی" حضور یافت و قراره فیلم های اختصاصی دیگری نیز از رویش ساخته شود. مقالات زیر را حتما درباره او بخوانید تا به طور کامل باهاش آشنا شوید:

15 حقیقتی که احتمالا درباره " کاپیتان مارول " نمیدانستید !

معرفی هویت های مختلف کارول دانورز (CAROL DANVERS)

معرفی شخصیت هایی که با لقب کاپیتان مارول در انتشارات مارول کامیکس حضور داشته اند

 

26- آیرون فیست (Iron Fist)

عكس ايرون فيست

نام واقعی: دنی رند (Danny Rand)

خلق شده توسط: روی توماس، گیل كین

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 15 كمیك Marvel Premiere (می 1974)

قدرت و توانایی: استاد هنرهای رزمی، به "مشت آهنین" مجهز است (مشت آهنین ضربه اي نيرومند است كه با تمركز روی انرژی درونی ایجاد میشود)، زخم هایش زودتر از انسان های معمولی خوب میشوند، قابلیت های تله پاتیك دارد.

«دنی رند» وقتی بچه بود سفری به شهر مرموز K’un L’un داشت . پدر و مادرش در این سفر به قتل رسیدند. سپس فرمانروای این شهر به نام Yu-Ti، دنی را تحت آموزش های مخصوص خودش قرار داد و ازش مراقبت كرد. در نهایت دنی تبدیل شد به بهترین بهترین ها در رشته های رزمی و سعی كرد به نیروي خاصي موسوم به "مشت آهنین" دست یابد. او در این كار موفق شد و به همین دلیل بهش لقب "ایرون فیست" (به معنی مشت آهنین ) داده اند.این نیروی خاص بهش اجازه میده تا chi یا انرژی درونی خودش را آزاد كنه و به توانایی های بالایی در نبرد برسه. دنی در نهایت با یكی از دیگر از قهرمانان مارول به نام «لوك كیج» دوست شد و آنها برای سالها كمیك مشتركی به نام Heroes for Hire هم داشتند. دنی در كمیك های تحسین شده و فوق العاده Immortal Iron Fist متوجه شد كه شهر K’un L’un یكی از هفت شهر آسمانی است و هر كدام از این شهرها آیرون فیست مختص به خودش را دارد. این موضوع دنیای داستان های او را به شدت تقویت کرد. لازم به ذكره كه وقتی مردم شهر از هویت مخفی «مت مورداك» (دردویل) با خبر شدند، دنی رند بهش كمك كرد و برای مدتی خودش را جای دردویل جا زد تا مردم به ای باور برسند که ارتباطی میان مت مورداک و دردویل نیست. در ضمن، او برای مدتی هم عضو گروه New Avengers   بود.

مطالب مرتبط:

معرفی 10 دشمن برتر آیرون فیست

10 شباهت شخصیت خبیث سریال آیرون فیست به نورمن آزبورن

10 چیز مهمی که باید درباره آیرون فیست بدانید

10 کمیک برتر آیرون فیست (IRON FIST)

شماره آخر از کمیک "مشت آهنین فنا ناپذیر"  ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

  

نويسنده: مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2016

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

100 شخصیت برتر مارول – قسمت اول

100 شخصیت برتر مارول – قسمت دوم

100 شخصیت برتر مارول – قسمت سوم

100 شخصیت برتر مارول – قسمت چهارم

100 شخصیت برتر مارول – قسمت پنجم

100 شخصیت برتر مارول – قسمت ششم

100 شخصیت برتر مارول – قسمت هفتم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Samwel Tarly
#1 Samwel Tarly 1394-11-12 20:35
دیگه داریم به قسمت های اخر نزدیک میشیم و اگه اشتباه نکنم قسمت بعد دیگه اخرین قسمته.
من بعد از دیدن فیلم cap 2 خیلی از شخصیت باکی خوشم اومد و سبک مبارزشم خیلی دوست دارم.فقط طبق توضیحاتی که داده بودین باکی قبل از اینکه سرباز زمستان ادم خیلی قدرتمندی نبوده(چون تو فیلم cap 1 استیو قبل از اینکه کاپیتان بشه باکی هواش داشت)
درباره قضیه اسکارلت ویچ یک سوالی برام پیش اومده:اگه اون و برادرش یک جهش یافته بودن پس چطور تونستن تو استدیو مارول باشن)
درباره مری جین باید بگم که شاید من جزو معدود کسانی باشم که مری جین بیشتر از گوین دوست دارم و تو تجدید عهد به نظرم یکی از بهترین نقش ها شو ایفا کرد
نقل قول کردن
arya15
-1 #2 arya15 1394-11-12 20:40
سلام
ببخشید مری جین چه قابلیتی داره که رتبه ی 33 رو داره؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
Navid
#3 Navid 1394-11-12 20:47
ممنون بابت این مقاله ی عالی
توضیحات عالی بود مخصوصا ثانوس
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#4 j.jonah jameson 1394-11-12 21:06
نیک فیوری / میستیک و گامبیت خیلی برام جالب بودن و خیلی راجبشون اطلاع نداشتم :-*
میستیک چه راز های عجیبی داره ! خیلی برام جالب بود که میستیک چقدر شخصیت مهم و عمیقی داره .
نیک فیوری هم که یکی از شخصیت های محبوب من در تم جاسوسی است ( شاید رتبه دوم )
گامبیت که خیلی شخصیت خفنی داره ( تیپ اش هم خیلی جالبه 8) )
با بقیه ی آشنایی داشتم . ممنونم
راستی علی آقا هنوز هم از اون مقاله ها که به نام معرفی شخصیت مینویسید ؟ خیلی مفید بود ! ;-)
البته میفهمم که مدرسه و تکلیف ها زیاده ولی این مقاله ها جالب است . :P
ممنونم جناب ترابی خسته نباشید ! به شدت منتظر رتبه مرد عنکبوتی و نورمن آزبورن هستم . (مخصوصا نورمن )
دمتونم گرم ! خسته نباشید ! :D :D :D
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#5 j.jonah jameson 1394-11-12 21:19
به نقل از arya15:
سلام
ببخشید مری جین چه قابلیتی داره که رتبه ی 33 رو داره؟؟؟؟؟؟

:eek: :D :lol: :-?
اشتباه نکن داداش !
سوالتون رو با سوال جواب میدم جیمسون چه قابلیتی بجز غرغر کردن ( بدا نسبت خودم ) سر پیتر بنده خدا داره ؟
آهان .....
جیمسون معرفت داره . آدم رو مخی است . بامزه است و ....
این لیست که برای شخصیت های دارای قدرت های مافوق بشری نیست !
این لیست بسته به شخصیت ها و نقش شخصیت ها در داستان ها است
و مریجین که نقش خیلی مهمی در کمیک های مرد عنکبوتی داشته, داره و خواهد داشت !
یا مثلا کینگ پین رو که فقط برای داشتن هیکل در مقاله نیاوردند برای نقش مهم اش در کمیک های دردویل است !
درضمن این مقاله مختص سایت spidey.ir است و از هیچ سایتی مثل Comic Book تقلید نشده !
یعنی آقای ترابی با توجه به تجربه و خواندن داستان ها و درک انها این مقاله رو نوشته !
امیدوارم در درک این مطلب تونسته باشم کمک کرده باشم
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
+1 #6 amir a. ghaderi 1394-11-12 21:41
به نقل از arya15:
سلام
ببخشید مری جین چه قابلیتی داره که رتبه ی 33 رو داره؟؟؟؟؟؟

واقعا با این نظر سطح سایت افت کرد. متاسفم که شما رتبه بندی. رو براساس نیرو و قابلیت میسنجی
مری جین فوق العاده شخصیت پردازی عالی داره
پیشنهاد میکنم مقاله 10 داستان برتر مری جین را بخوانی تا با شخصیت پردازیش اشنا بشی
نقل قول کردن
amir a. ghaderi
#7 amir a. ghaderi 1394-11-12 21:54
#1:
اتفاقا منم از مری جین بیشتر از گوین استیسی خوشم میاد
نقل قول کردن
kaito
#8 kaito 1394-11-12 21:59
#6
آفرین آفرین کار خوبی می کنی پیشنهاد میکنی. تبریک میگم به همه پیشنهاد کنندگان و پیشنهاد گیران و پیشنهاد شوندگان این سایت. کلا هر روز داریم پیشنهاد دهنده تحویل جامعه میدیم :lol:
(شوخی :-| )
______
#4 از اونجایی که همسنیم فک کنم چون سال بعد کنکور داریم از الان استارت کرده باشه... البته احتمال پاتوق کردن و کرج رفتنش هم هست :-* زیرزمین :-*
____
یه سوال از بچه های خوب سایت ( نمک بر زخم پاشیدن ) :-* ،کارنامه رو چیکار کردین؟ :lol:
به شخصه فقط انظباط کاری کرد که نمره کامل نگیرم تقریبا 4 ساله که همین انظباط خیلی بچه بد شده :-|
______
سلامی هم خدمت استاد چن وقتی نبودیم، یه عرض ادبی کنیم.
پیشاپیش به عمو هم سلام میدهم :D
___
مقاله خوبی بود مثل مواقع دیگه. نظر خاصی هم البته ندارم و تنها شخصیت هیروی جالب توجه هم گمبیت بود. مری جین کاملا وجودش قابل پیشبینی بود چون جز 10 مکمل برتر کمیک هاست. و کاش میستیک رتبه اش بالا تر بود. به شخصه با وجودش مخصوصا مواقعی که سوپر بده خیلی حال می کنم.
نقل قول کردن
kaito
#9 kaito 1394-11-12 22:00
به نقل از agh:

درباره قضیه اسکارلت ویچ یک سوالی برام پیش اومده:اگه اون و برادرش یک جهش یافته بودن پس چطور تونستن تو استدیو مارول باشن)

مارول اوریجینشونو یه مدتی تغییر داده :-|
نقل قول کردن
Freakazoid
+1 #10 Freakazoid 1394-11-12 22:24
به نقل از arya15:
سلام
ببخشید مری جین چه قابلیتی داره که رتبه ی 33 رو داره؟؟؟؟؟؟

خدا کنه خانم ساداتی فر این نظر رو نبینه چون ایشون شاید دق بکنه! واقعا متاسفم آقای ترابی که با همه مقالات تخصصی در این سایت کسانی هستند که چنین نظراتی میدن. خدا بهتون صبر عطا کند
نقل قول کردن
farhood7
#11 farhood7 1394-11-12 22:31
این سری مقالات عالی و فوق العاده هستن و واقعا در مورد قهرمان ها اطلاعات بسیار خوبی میده و از اسپایدی اقای ترابی تشکر می کنم .و............ البته اولش که مری جین رو برتر از خیلی شخصیت های قوبی و قلدر دیدم تعجب کردم ولی بعدش فکر کردم و گفتم شاید مری جین قدرت خاصی نداشته باشه ولی تاثیر گذاریش و شخصیت پردازیش اون رو در این جایگاه قرار میده و مطمین باشید اگر قدرتی هم داشت رتبه بهتری می داشت ..........و اما در مورد رید ریچاردز که خیلی دوست دارم جنگ های مخفی پسر سوزان بفهمه که چهره ثینگ همون عمو بنه و یه سوال ایا پسر سوزان پسر دووم هست یا پسر رید و تو کمیک هم معلوم بود که رید و سوزان همو میشناسن و گذشته هاشون و حتی ازدواجشون رو یادشونه اگر اشتباه می کنم برام در صورت امکان توضیح دهید.
نقل قول کردن
Freakazoid
#12 Freakazoid 1394-11-12 23:24
به نقل از farhood7:
شاید مری جین قدرت خاصی نداشته باشه ولی تاثیر گذاریش و شخصیت پردازیش اون رو در این جایگاه قرار میده و مطمین باشید اگر قدرتی هم داشت رتبه بهتری می داشت ..........

:lol:
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1394-11-12 23:32
به نقل از agh:
دیگه داریم به قسمت های اخر نزدیک میشیم و اگه اشتباه نکنم قسمت بعد دیگه اخرین قسمته.
من بعد از دیدن فیلم cap 2 خیلی از شخصیت باکی خوشم اومد و سبک مبارزشم خیلی دوست دارم.فقط طبق توضیحاتی که داده بودین باکی قبل از اینکه سرباز زمستان ادم خیلی قدرتمندی نبوده(چون تو فیلم cap 1 استیو قبل از اینکه کاپیتان بشه باکی هواش داشت)
درباره قضیه اسکارلت ویچ یک سوالی برام پیش اومده:اگه اون و برادرش یک جهش یافته بودن پس چطور تونستن تو استدیو مارول باشن)
درباره مری جین باید بگم که شاید من جزو معدود کسانی باشم که مری جین بیشتر از گوین دوست دارم و تو تجدید عهد به نظرم یکی از بهترین نقش ها شو ایفا کرد

نه، هنوز دو قسمت دیگه مونده
درباره مری جین و گودن باید بگم که در دنیای کمیک (که مبنای این مقالاته) شخصیت مری جین خیلی بهتر و جذاب تر از گوئن استیسی هستش. ولی تو عالم سینما برعکسه . یعنی مری جین در فیلم های سم ریمی شخصیت چندان قدرتمندی نداشت ولی عوضش شخصیت گوئن در فیلم های مرد عنکبوتی شگفت انگیز فوق العاده بود

درباره سئوالت درباره اسکارلت ویچ و داداشش باید بگم اونا تو فیلم های مارول بودن به 2 دلیل:
1- اونا سالها در کمیک ها عضو اونجرز بودن
2- در فیلم گفته نشد که جهش یافته هستن
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1394-11-12 23:34
به نقل از Freakazoid:
به نقل از arya15:
سلام
ببخشید مری جین چه قابلیتی داره که رتبه ی 33 رو داره؟؟؟؟؟؟

خدا کنه خانم ساداتی فر این نظر رو نبینه چون ایشون شاید دق بکنه! واقعا متاسفم آقای ترابی که با همه مقالات تخصصی در این سایت کسانی هستند که چنین نظراتی میدن. خدا بهتون صبر عطا کند


بله جناب Freakazoid، منم امیدوارم خانم ساداتی فر بعد از اون مقاله 10 داستان برتر مری جین ، این نظر دوستمون رو نبینه

راستش خودم هم با خوندن این نظر کمی افسرده شدم. انتظار نداشتم بعد از اینهمه تلاش و نوشتن مقالات تخصصی تو سایت یکی پیدا بشه که برتر بودن رو در داشتن نیروی فوق بشری جستجو بکنه
ولی متاسفانه مثل اینکه هنوز راه زیادی داریم تا تو این مملکت شخصیت های کمیک بوکی رو جا بندازیم
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1394-11-12 23:36
#8: سلام جناب ایلیا
امیدوارم امتحانات رو با موفقیت پشت سر گذاشته باشی
نقل قول کردن
mtm
#16 mtm 1394-11-12 23:37
به نقل از amir a. ghaderi:
#1:
اتفاقا منم از مری جین بیشتر از گوین استیسی خوشم میاد

اتفاقا اکثر هواداران مرد عنکبوتی هم چنین نظری دارند
نقل قول کردن
kaito
#17 kaito 1394-11-12 23:41
#15
استاد اونا که عالی بودن فقط این وسط نردیک بود انضباط رو با صدم نمره بیوفتیم که به خیر گذشت :lol:
خدایی خیلی زور میخواد انضباط تجدید شی تابستون بیای ساکت بشینی نمره بگیری

#16
واقعا؟ پس ما گوئن فنا باید به دین البتمنیون ایمان اوریم. :-) کلا حدیث داریم : البتمن من الایمان.

یادم رفت بگم، دهه فجر برای کسانی که اعتقاد دارند مبارک...
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1394-11-12 23:42
به نقل از arya15:
سلام
ببخشید مری جین چه قابلیتی داره که رتبه ی 33 رو داره؟؟؟؟؟؟

برای دهه ها مری جین شریك مرد عنكبوتی در مبارزه با جرم و جنایت بوده و در صدها كمیك نقش اصلی داشته است. او عشق واقعی مرد عنكبوتی/پیتر پاركر بوده و در اكثر سختی ها یاور و یاورش بوده. ممارست، اراده ، روحيه و استقامت مری جین در برابر سختي ها و همچنین رفتارهای جذابش باعث شده تا شخصیتی فوق العاده باشد.

س از آنكه گذشته مری جین برای خوانندگان آشكار شد، همه فهمیدند كه چه شخصیت قوی و محكمی دارد و آن همه تظاهر به شاد بودن تنها نقابی بوده برای پنهان كردن همه درد ها و رنج هایی كه تحمل میكرده. این مساله ژرفای خاصی به شخصیت مری جین داد. از سوی دیگر از آن پس تشابهات و مشتركات میان پیتر و مری جین را بیشتر شد و پیتر فهمید كه مری جین هم درست مثل خودش با سختی های گوناگونی روبرو بوده و بر خلاف ظاهرش بسیار با تجربه است و میشود در سختی ها رویش حساب كرد. آری! مری جین هم درست مثل پیتر در تمام این مدت ماسك بر صورت میزده. این موضوع راه را برای ازدواج آنها در آینده هموار ساخت.

نقل قول از اسپایدرمن:
نقل قول:
"مرگ عمو بن چیزیه كه هر روز صبح منو از رختخواب ميكشه بیرون ولی مری جین كسی هستش كه به خاطرش دست از كار میكشم و شب میام خونه"
نقل قول کردن
mtm
#19 mtm 1394-11-12 23:47
#17:
:lol:
درباره قسمت دوم حرفات راستش متوجه نشدم چه ربطی به بتمن یا به قول شما "البتمنیون" داشت؟
نقل قول کردن
a.v.s
#20 a.v.s 1394-11-12 23:57
به نقل از arya15:
سلام
ببخشید مری جین چه قابلیتی داره که رتبه ی 33 رو داره؟؟؟؟؟؟

حتما باید قابلیت داشته باشه که برتر باشه ؟
از روی اسم مقاله معلومه . 100 شخصیت برتر
این رتبه بندی از روی برتری شخصیت ها است نه از روی قابلیت و قدرت و سابقه ی سینمایی.
الان با چیزایی که میبینم . سایت قبلا بهتر بود . نه این که الان بده همین الانشم خوبه ولی قبلا بهتر بود . الان بعضیا به چیز های دیگه اهمیت میدن تا اون چیز
نقل قول کردن
kaito
#21 kaito 1394-11-13 00:10
به نقل از mtm:
#17:
:lol:
درباره قسمت دوم حرفات راستش متوجه نشدم چه ربطی به بتمن یا به قول شما "البتمنیون" داشت؟

والا اینطور که فهمیدیم مردعنکبوتی برای مری جین فناست :cry: خودتون گفتین که مردعنکبوتی فنا همه جین فنن...
البته خودم میدونم یکم چرت بود ولی امشب به طرز عجیبی این حس گل کرده و الانم دارم چرت و پرت می نویسم :-|
فک کنم خوشی زیاده برگشت به سایت زده زیر دلم... در هر صورت از همنشینی دوستانه با شما مشعوف شدیم استاد گرامی و عزیز
نقل قول کردن
Freakazoid
#22 Freakazoid 1394-11-13 01:23
ولی آدم این مقالات رو که میخونه به 2 چیز پی میبره:
1- آقای کریس کلرمانت چقدر در تاریخ مارول مهمه و چقدر داستان های مهمی خلق کرده و چقدر هم شخصیت های مهمی خلق کرده. تقریبا 90 درصد از میوتانت های برتر مارول که استاد ترابی هم در این مقالات بهشون اشاره کردن، توسط ایشون خلق شدن.
2- این شرکت فاکس چقدر در حق شخصیت های مارول نامردی کرده. یعنی اصلا تو فیلم های مردان ایکس ما حتی اشاره ای هم نداشتیم به اینکه میستیک مادر نایت کرالر است یا اگه اشتباه نکنم اشاره ای نشده به اینکه روگ توسط میستیک بزرگ شده. از همه مهم تر اینکه تو فیلم های x-men، روگ با مرد یخی رباطه رومانتیک داشت ولی الان تو این مقاله خوندیم که عشق حقیقی او در دنیای کمیک گمبیت بوده.
نقل قول کردن
peyman
#23 peyman 1394-11-13 01:29
به به خسته نباشید آقای ترابی مقاله ی فوقالعاده ایه بی صبرانه منتظر قسمت آخر این مقالم
استاد ببخشید فک کنم یکی از قابلیت ها و قدرت های کیتی پراید رو ذکر نکردید همونی ک تو ‌X-men Days of Future Past نشان داده شد
نقل قول کردن
mokhtar
#24 mokhtar 1394-11-13 01:36
به نقل از peyman:

استاد ببخشید فک کنم یکی از قابلیت ها و قدرت های کیتی پراید رو ذکر نکردید همونی ک تو ‌X-men Days of Future Past نشان داده شد

منظورت دقیقا کدوم قابلیته؟
نقل قول کردن
mokhtar
#25 mokhtar 1394-11-13 01:39
به نقل از Freakazoid:
به نقل از farhood7:
شاید مری جین قدرت خاصی نداشته باشه ولی تاثیر گذاریش و شخصیت پردازیش اون رو در این جایگاه قرار میده و مطمین باشید اگر قدرتی هم داشت رتبه بهتری می داشت ..........

:lol:

:lol:
یه مثل انگلیسی هست که میگه when the cat is away , the mice will play
معادلش تو فارسی میشه: آب که سر بالا بره، قورباغه ابوعطا میخونه

این مثل رو گفتم که بگم وقتی بزرگان و پیشکسوت های سایت دیگه افتخار نمیدن یه نظر خشک و خالی برای همچین مقاله ای که شاهکاره و تو این مملکت فقط کسی مثل استاد ترابی میتونه اون رو بنویسه، معلومه که امثال این دوستمون پیدا میشن و همچین نظر سطح پایین و غلطی میدن

واقعا تاسف برای این سایت با این گنجینه از مقالات تخصصی که کاربراش برتری یک شخصیت رو در داشتن نیروی فوق بشری جستجو میکنند
نقل قول کردن
mokhtar
#26 mokhtar 1394-11-13 01:42
به نقل از Freakazoid:
ولی آدم این مقالات رو که میخونه به 2 چیز پی میبره:
1- آقای کریس کلرمانت چقدر در تاریخ مارول مهمه و چقدر داستان های مهمی خلق کرده و چقدر هم شخصیت های مهمی خلق کرده. تقریبا 90 درصد از میوتانت های برتر مارول که استاد ترابی هم در این مقالات بهشون اشاره کردن، توسط ایشون خلق شدن.
2- این شرکت فاکس چقدر در حق شخصیت های مارول نامردی کرده. یعنی اصلا تو فیلم های مردان ایکس ما حتی اشاره ای هم نداشتیم به اینکه میستیک مادر نایت کرالر است یا اگه اشتباه نکنم اشاره ای نشده به اینکه روگ توسط میستیک بزرگ شده. از همه مهم تر اینکه تو فیلم های x-men، روگ با مرد یخی رباطه رومانتیک داشت ولی الان تو این مقاله خوندیم که عشق حقیقی او در دنیای کمیک گمبیت بوده.


آفرین. خوشم اومد. نظرت خیلی دقیق و حرفه ای بود
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#27 j.jonah jameson 1394-11-13 06:51
به نقل از mokhtar:
به نقل از peyman:

استاد ببخشید فک کنم یکی از قابلیت ها و قدرت های کیتی پراید رو ذکر نکردید همونی ک تو ‌X-men Days of Future Past نشان داده شد

منظورت دقیقا کدوم قابلیته؟

عمو فکر کنم منظور این دوستمون همون قابلیت است که با هاش وولورین رو به گذشته بردند !
همون جا که کیتی دست رو کنار سر ولورین میزاره ولورین نعره میکشه و میره به سال 1989 ( اگه اشتباه نشده باشه )
نقل قول کردن
mtm
#28 mtm 1394-11-13 10:20
به نقل از j.jonah jameson:
به نقل از mokhtar:
به نقل از peyman:

استاد ببخشید فک کنم یکی از قابلیت ها و قدرت های کیتی پراید رو ذکر نکردید همونی ک تو ‌X-men Days of Future Past نشان داده شد

منظورت دقیقا کدوم قابلیته؟

عمو فکر کنم منظور این دوستمون همون قابلیت است که با هاش وولورین رو به گذشته بردند !
همون جا که کیتی دست رو کنار سر ولورین میزاره ولورین نعره میکشه و میره به سال 1989 ( اگه اشتباه نشده باشه )


ولي تو كميك ها كيتي پرايد همچين قابليتي نداره!
نقل قول کردن
peyman
#29 peyman 1394-11-13 13:04
#28
بله منظورم همون قدرته
استاد یعنی این بر خلاف کمیک ها بوده ک توی فیلم اومده؟ :-?
نقل قول کردن
mtm
#30 mtm 1394-11-13 13:09
به نقل از peyman:
#28
بله منظورم همون قدرته
استاد یعنی این بر خلاف کمیک ها بوده ک توی فیلم اومده؟ :-?

والا من كه نديدم همچين قدرتي داشته باشه. ضمن اينكه تو كميك هاي اين كيتي پرايده كه تو اون داستان به گذشته برميگرده، نه ولورين!
نقل قول کردن
peyman
#31 peyman 1394-11-13 13:19
به نقل از mtm:
به نقل از peyman:
#28
بله منظورم همون قدرته
استاد یعنی این بر خلاف کمیک ها بوده ک توی فیلم اومده؟ :-?

والا من كه نديدم همچين قدرتي داشته باشه. ضمن اينكه تو كميك هاي اين كيتي پرايده كه تو اون داستان به گذشته برميگرده، نه ولورين!

آهان!
نقل قول کردن
Dr.Doom
#32 Dr.Doom 1394-11-13 16:50
دستتون درد نکنه اقای ترابی فکر کنم این مقاله ها بهترین مقاله کمیک تو سایت باشه چون در باره هر یک از شخصیت های کمیک که سوالی داشته باشیم اینجا هست(درسته ۱۰۰تا شخصیته اما مهم ترینا هست)
نقل قول کردن
slade wilson
#33 slade wilson 1399-06-04 23:04
به نقل از amir a. ghaderi:
#1:
اتفاقا منم از مری جین بیشتر از گوین استیسی خوشم میاد

من برعکس از مری جین خوشم میاد ولی گوعن خیلی دوست دارم خیلی آرومه عین دختر 4 ساله من :-) ولی مری جین هم شخصیت باحالی داره
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید