رتبه بندی اقتباس های هالک در دنیای سینما، انیمیشن و تلویزیون

رتبه بندی اقتباس های هالک در دنیای سینما، انیمیشن و تلویزیون

این مقاله به مناسبت انتشار نسخه بلوری فیلم  "انتقام جویان 4" و حضور شخصیت Hulk در این فیلم بار دیگر در صفحه نخست سایت قرار میگیرد.

مقدمه: هالک به عنوان یکی از شخصیت های مهم و درجه یک مارول همواره حضور پررنگی در خارج از دنیای کمیک داشته است. بنابراین تصمیم گرفتم به مناسبت حضور محسوس او در  فیلم  ثور 3 نگاهی داشته باشم به دیگر اقتباس های صورت گرفته از روی این شخصیت.

این رتبه بندی براساس میزان وفاداری به ذات و شخصیت پردازی هالک  و همچنین طول مدت زمانی  که در آن اقتباس حضور داشته ، انجام شده است.

 

18- کارتون Iron Man and Hulk: Heroes United

 کارتون  Iron Man and Hulk: Heroes United

ساخته شده در سال: 2013

پس از موفقیت بی نظیر فیلم سینمایی اونجرز در سال 2012، مارول سعی کرد با عرضه این انیمیشن از این فرصت استفاده کنه و سودی به جیب بزنه . حتی ادعا میکرد به نوعی ادامه اون فیلمه! داستان این انیمیشن بسیار ضعیف، حول و حوش  تلاش های سازمان تروریستی هایدرا برای به دست آوردن قدرت های هالک بود و انتقال آن به نسخه ای که خودشان از فن آوری arc reactor تونی استارک ساخته بودند، میچرخید. این کارتون  از سبک2-D Wrap  استفاده میکرد و حالتی نیمه کامپیوتری داشت ولی اصلا مورد توجه واقع نشد و بیشتر به درد بچه های 5 ساله میخورد!

 

17- کارتون  Marvel Superheroes

 کارتون   Marvel Superheroes

ساخته شده در سال 1966

اولین کارتونی که براساس شخصیت های مارول ساخته شد! هالک هم در آن حاضر بود و تم موسیقی خاطره انگیزی هم داشت. البته سبک انیمیشن آن بسیار محدود بود. در واقع از پانل های کمیک بوکی تشکیل شده بود که فقط بهشون صدا و کمی حرکت اضافه شده بود! ولی خوبیش اینه که کاملا به کمیک های مارول وفادار بودند. در واقع این کارتون از 5 بخش 7 دقیقه ای تشکیل شده بود که هر بخش به یکی از قهرمانان مارول اختصاص داشت و یکی از آنها هالک بود و داستان هایش از کمیک بوک های اولیه هالک خلق شده توسط استن لی و جک کربی گرفته شده بودند. صداپیشه هالک در این کارتون «مکس فرگسون» نام داشت که صدایی بیش از حد انسانی و آرام بخش به هالک داده بود! بنابراین صدای او الان خیلی از مد افتاده به نظر میرسه ولی در هر حال باعث میشد تا بتوان بهتر با هالک همذات پنداری و بهش ترحم کرد. بنابراین این نسخه از هالک همیشه برای مخاطبین متفاوت به نظر رسیده.

 

16- سریال کارتونی Iron Man Armored Adventures

 سریال کارتونی Iron Man Armored Adventures

ساخته شده در سال 2008

کارتون "مرد آهنی: ماجراهای زرهی" سال 2008 با موفقیت روی آنتن  شبکه Nicktoons رفت و رکورد تعداد بینندگان این شبکه را شکست. جالبی این کارتون این بود که نه چندان از دنیای سینمایی مارول پیروی میکرد و نه از کمیک های مرد آهنی! در حقیقت، تونی استارک و دوستانش به صورت نوجوان به تصویر کشیده شده بودند که البته از بلوغ خاصی هم برخوردار بودند و با موقعیت های بزرگسالانه برخورد میکردند. سبک انیمیشن این کارتون در مجموع جالب نبود و به مذاق خیلی ها خوش نمیاد! هالک هم در این سریال حضور داشت و مثل بقیه خیلی جوان تر شده بود. ضمن اینکه ما اول هالک را دیدیم و بعد  بروس بنر را در فصل دوم دیدیم! یعنی اولین بار وقتی هالک استارک را از دست Controller نجات داد، او را دیدیم. البته بروس بنر کمی از مرد آهنی سنش بیشتر بود ولی در هر حال استارک خیلی بهش احترام میگذاشت و او را دانشمند برجسته ای میدانست. صداپیشه هالک در این کارتون «مارک گیبسون» بود که در مجموع کارش بد نبود. تا یادم نرفته بگم که ما نسخه خاکستری هالک را نیز در این سریال  دیدیم.

 

15- کارتون  The Superhero Squad Show

 کارتون  The Superhero Squad Show

ساخته شده در سال 2009

کارتونی که مختص کودکان در سال 2009 ساخته شد و تا 2011 روی آنتن بود و جالبه اینه که از شبکه کارتون نت ورک که متعلق به وارنر است پخش شد! این کارتون براساس سری اسباب بازی های ساخته شده توسط شرکت "هاسبرو" ساخته شد و بسیاری از شخصیت های مارول در آن حضور داشتند. سبک کاملا کارتونی ، کمدی و سوپر دفرمه (super-deformed) داشت. یه جورایی حالت هجویه قهرمانان مارول بود و هیچ کدوم از شخصیت ها را نمیشد زیاد جدی گرفت! صداپیشگی هالک را «ترویس ویلینگام» بر عهده داشت که جالبه بدونید الان در کارتون های جدید مارول مثل Avengers Assemble به جای ثور صحبت میکنه! هالک هم درست مثل دیگر شخصیت های این کارتون شخصیت کودکانه و شاد داشت و البته مغزی کوچک! جالب اینه که خیلی هم به خواندن کمیک علاقه داشت و البته با مشکلاتی در زمینه عصبانی شدن دست و پنجه نرم میکرد!

 

14- کارتون Hulk: Where Monsters Dwell

کارتون Hulk: Where Monsters Dwell

ساخته شده در سال 2016

این  کارتون "هالك: جایی كه هیولاها زندگی میكنند" (Hulk: Where Monsters Dwell)  نام داشت و خلاصه داستانش از این قرار بود: نایتمر (Nightmare) از دشمنان قدیمی و کلاسیک دکتر استرنج میخواهد از طریق عالم خواب و رویا دنیای ما را فتح کند. او میخواهد هر کسی را که به خواب میرود به هیولایی تبدیل کند. آیا دکتر استرنج ، هالک و Howling Commandoes میتوانند جلوی او را بگیرند؟ در مجموع استقبال از این کارتون به عمل آمد. انتظارات ما بیشتر بود! مخصوصا اینکه با حضور دکتر استرنج و یک سری دیگر از هیولاهای مارول واقعا انتظار داشتیم یک شاهکار ببینیم. ولی در نهایت با اثری روبرو شدیم که هرگز چیزی فراتر از کارتون های سریالی مارول در سالهای اخیر نداشت!

برای دانلود رایگان  این کارتون هم میتونید بروید اینجا.

  

13- هالک لگویی (Lego Hulk)

 هالک لگویی (Lego Hulk)

همانطور که حتما میدانید لگو رایت ساخت انواع و اقسام اسباب بازی و گیم از روی شخصیت های مارول را سالهاست که به دست آورده است. هالک هم قطعا یکی از این شخصیت هاست. او در کارتون هایی که لگو براساس شخصیت های مارول ساخته (و میتونید اینجا و اینجا آنها را تماشا کنید) حضور موثری داشته است. هالک از شخصیت های محبوب لگویی است و البته شخصیت پردازی ساده ای هم دارد. یعنی همچون یک هالک کلاسیک رفتاری کودکانه دارد!

  

12- کارتون Next Avengers: Heroes of Tomorrow

کارتون Next Avengers: Heroes of Tomorrow

ساخته شده در سال 2008

در این كارتون جالب كه به صورت دی وی دی در سال 2008 عرضه شد دیدیم كه چطور فرزندان اعضای مختلف اونجرز در آینده ای تیره و تار گرد هم می آیند تا انتقام پدر و مادرهای خودشان را از «الترون» خبیث بگیرند. این كارتون بسیار fun و مفرح بود و در عین حال درام و پیچش های خوبی داشت.. جالبه كه نویسنده مطرح مارول به نام «برایان مایكل بندیس» آنقدر از این انیمیشن خوشش آمد كه اعضای این گروه را در Heroic Age's Avengers #1 وارد دنیای كمیك كرد ( شاید براتون جالب باشه كه بدونید كارگردان این انیمیشن بعدا به دپارتمان انیمیشن سازی وارنر مهاجرت و كارهای شاخصی مثل Flashpoint و Dark Knight Returns را خلق كرد) در هر حال هالک در این کارتون حضور خوبی داشت. البته در انتهای داستان حاضر بود . دیدیم که چطور بروس بنر پیر شده و داره در جایی خلوت و دورافتاده باغبانی میکنه! او دیگر از خشونت و طغیان هالک خسته شده و فقط میخواهد تنها در صلح و آرامش باشد. اما وقتی ابرقهرمانان نوجوان ما بهش رجوع میکنند بالاخره حاضر میشه بهشون کمک کنه (علیرغم میل باطنی خودش!). در نهایت هالک ناجی همه میشه و الترون را شکست میده. ظاهر هالک در این کارتون آدم را به یاد شخصیت خبیث «مایسترو» می انداخت! (برای آشنایی با مایسترو این مقاله را بخوانید).

برای دانلود این کارتون با دوبله فارسی، اینجا را کلیک کنید.

 

11- کارتون Fantastic Four: World's Greatest Heroes

  کارتون  Fantastic Four: World's Greatest Heroes

ساخته شده در سال 2006

این کارتون در سال 2006 و به مناسبت اکران نخستین فیلم سینمایی چهار شگفت انگیز ساخته شد. کلا سریال چندان معروف و شناخته شده ای نیست (البته فکر کنم تو ایران شناخته شده باشه چون اگه اشتباه نکنم برخی از قسمت هایش دوبله شده). دلیلش هم اینه که در آمریکا خیلی نامنظم پخش شد (برخی از اپیزودها اصلا پخش نشد!). هالک در یکی از قسمت ها به نام Hard Knocks حضور یافت. صداپیشه بروس بنر، «اندرو کاواداس» بود و صداپیشه هالک هم «مارک گیبون». در مجموع این نسخه از هالک انگار خشن تر و وحشی تر از دیگر کارتون ها بود. به نظر میرسید بروس بنر کنترل کمی روی او داره .

میتونید خودتون در اینجا این کارتون را تماشا و درباره حضور هالک در آن قضاوت کنید!

 

10- فیلم سینمایی هالک ساخته «آنگ لی»

 فیلم سینمایی هالک ساخته «آنگ لی»

ساخته شده در سال 2003

میگن مارول 15 سال بود که میخواست فیلم اختصاصی هالک رو بسازه و بالاخره سال 2003 این اتفاق افتاد! اولش خیلی به این فیلم امیدوار شدیم وقتی شنیدیم کارگردانی تحسین شده و اسکار گرفته مثل «آنگ لی» قراره آن را بسازه. با اضافه شدن بازیگران مطرحی مثل اریک بانا، جنیفر کانلی، سام الیوت، نیک نولتی و جاش لوکاس ذوق و شوق هواداران زیادتر شد ولی راستش رو بخواهید این فیلم اون چیزی نبود که انتظارش را داشتیم! البته انگ لی سعی خود را کرده بود تا فیلمی فکورانه و عمیق بسازد که سبک متفاوتی داشته باشد (در واقع او از سبکی برای روایت داستان استفاده کرد که آدم را یاد پانل های کمیک بوکی می انداخت!). ولی در کل انگار آنگ لی ظاهر و فرم  را بر جذابیت های دراماتیک و محتوا ترجیح داده بود. ضمن اینکه برخی از تغییرات به وجود آمده در سرگذشت یا اریجین بروس بنر/هالک واقعا زائد بود (مخصوصا اینکه پدر بروس بنر تبدیل شده بود به ترکیبی از دو تن از دشمنان هالک به نام های «ابامینیشن» و «مرد جذب کننده»! ولی انصافا صحنه های اکشن این فیلم خوب بود. ضمن اینکه همیشه بر این باور بوده ام اریک بانا به خوبی توانست ذات زجر کشیده بروس بنر را به تصویر بکشه.

 

9- کارتون های جدید مارول

 کارتون های جدید مارول

ساخته شده از سال 2012 تا به حال!

الان چندی سالی است که مارول داره با همکاری شبکه دیزنی اکس دی سریال های کارتونی براساس شخصیت های خودش درست میکنه. این سری کارتون ها با Ultimate Spider-Man شروع شد و سپس با سری Avengers Assemble و محافظین کهکشان ادامه یافت. هالک هم در سریال "هالک و مامورین اسمش" (Hulk and the Agents of S.M.A.S.H) ظاهر شد و البته در دیگر کارتون ها هم حضور داشته. 52 قسمت از سریال هالک و مامورین اسمش ساخته شد . این سریال عمق خاصی نداره و بیشتر به خاطر صحنه های اکشن و خنده دار خودش شناخته میشود. بنابراین اگر دنبال دیدن اقتباسی از کمیک های برتر هالک هستید این کارتون به درد شما نمیخوره. ولی در عوض بسیاری از شخصیت های مهم و مکمل کمیک های هالک مثل «شی – هالک»، «هالک قرمز»، A-Bomb و Skaar در آن حضور دارند. نوعی شخصیت پردازی متوازن از هالک در این کارتون شاهد بودیم. یعنی او چندان خبیث نبود و بروس بنر رویش کنترل کافی داشت (شبیه به چیزی که از هالک در MCU میبینیم). کلا هالک در این سریال بیشتر یک ابرقهرمان بود تا هیولا!

 

8- کارتون های مارول در دهه 80 میلادی

 کارتون های مارول در دهه 80 میلادی

مارول در دهه 80 میلادی خودش یک دپارتمان مجزا برای تولید انیمیشن داشت و برای خیلی از کمپانی ها انیمیشن تولید میکرد (مثلا کارتون خاطره انگیز "ترنسفمرز" را تولید کرد!). براساس اسپایدرمن و هالک هم سریال کارتونی ساخت. سریال اسپایدرمن، "مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او" نام داشت که اینجا راجع بهش توضیح داده شده.  سریال هالک هم Incredible Hulk نام داشت. صداپیشه هالک «باب هولت» بود و خیلی از بچه هایی که اون موقع با این کارتون بزرگ شدند و ازش خاطره دارند صدای باب هولت را به عنوان برترین صدای هالک قبول دارند! و واقعا هم باید بهش آفرین گفت که آن موقع و با آن تجهیزات محدود تونسته بود این همه صدا و فریاد از خودش تولید کنه! در کل این کارتون fun و شیرین بود ولی عمق زیادی نداشت (درست مثل همه کارتون های آن دوران). متاسفانه فقط یک سیزن 13 قسمتی ازش ساخته و از شبکه NBC پخش شد. یکی از نکاتی که هنوز هم درباره اش حرف زده میشود این است که هر وقت هالک به بروس  بنر تبدیل میشد لباس های بروس بنر بدون هیچ توجیهی روی بدنش ظاهر میشد!!! ضمن اینکه این کارتون تیتراژ بسیار زیبا و خاطره انگیزی داشت که میتونید آن را اینجا تماشا کنید. همچنین لازم به ذکره که هالک یک حضور برجسته هم در یکی از قسمت های کارتون "مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او" داشت که در آن به مرد عنکبوتی و دوستانش کمک کرد تا با «میستریو» که یک روبات آهنی هم از روی هالک ساخته بود(!) غلبه کنند.

 

7- کارتون های Ultimate Avengers

 کارتون های Ultimate Avengers

ساخته شده در سال 2006

سال 2006 مارول دو انیمیشن بلند  به نام Ultimate Avengers بر اساس کمیک بوک های به شدت موفق Ultimates ساخت که اولی از دومی هم بهتر بود و هم پرفروش تر. در قسمت اول بیشتر تمرکز داستان روی کاپیتان آمریکا و احیای او در زمان حال برای تشکیل گروه اونجرز و مقابله با تهاجم بیگانگان فضایی بود. قسمت دوم هم "ظهور پلنگ سیاه" نام داشت و همانطور که از اسمش معلومه بیشتر روی شخصیت پلنگ سیاه تمرکز میکرد. حضور هالک در قسمت نخست بسیار چشمگیر بود و حالت یک خبیث را داشت! یعنی واقعا ما چنین هالک مخربی را در دنیای سینما و انیمیشن ندیده بودیم! او باید مدام تحت درمان قرار میگرفت تا به هالک تبدیل نشود. ولی با هجوم ارتش بیگانه "چیتاری" به هالک تبدیل شد تا باهاشون بجنگه و بعدشم به دوستان خودش حمله کرد! در طی نبردی بسیاری دیدنی و حماسی نزدیک بود هم تیمی های خودش رو نابود کنه که ناگهان «بلک ویدو» به کمک ارام بخش تونست شکستش بده (معشوقه بروس بنر یعنی «بتی راس» هم موفق شد آرامش کنه). بدون شک نبرد هالک با اونجرز در این کارتون از بهترین های تاریخ انیمیشن های ابرقهرمانی است! او در ضمن آنقدر قوی بود که میتونست چکش ثور رو هم برداره! میتونید این نبرد را در اینجا دانلود کنید. هالک در قسمت دوم کارتون Ultimate Avengers  هم حاضر بود و این دفعه دیگه فقط با چیتاری جنگید! لازم به ذکره که صداپیشه هالک در این انیمیشن ها آقای Fred Tatasciore بود ( «مایکل مس» هم جای بروس بنر حرف میزد).  Tatasciore در سالهای گذشته همیشه صداپیشه این شخصیت بوده و انصافا هم بهترین صداپیشه تاریخ هالکه!

 

6- کارتون Planet Hulk

کارتون Planet Hulk

ساخته شده در سال 2010

این کارتون بلند با نام "سیاره هالک"  از روی داستان تحسین شده ای از کمیک های هالک (که در این مقاله معرفی شده) ساخته شد . درست مثل کمیکش، هالک از کره زمین تبعید میشه و به سیاره Sakaar میرسه و در آنجا در مسابقات گلادیاتوری شرکت و با امپراتور Red King مقابله میکنه. هالک در این بین دوستان و متحدینی هم پیدا میکنه. این کارتون از فیلم معروف و تحسین شده "گلادیاتور" ساخته «رایدلی اسکات» خیلی الهام گرفته و هالک را همچون شخصیت «ماکسیموس» در آن فیلم نشان میدهد! در مجموع استقبال خیلی خوبی از این کارتون به عمل آمد و شخصیت پردازی هالک هم بسیار خوب و دلنشین بود که با شخصیت پردازی حال حاضر او در دنیای سینمایی مارول قرابت زیادی دارد. عجیبه که صداپیشه هالک در این کارتون Rick D. Wasserman بود. این در حالیه که در سالها همیشه Fred Tatasciore جای هالک حرف زده!

  

5- سریال کارتونی هالک در دهه 90 میلادی

سریال کارتونی هالک در دهه 90 میلادی

خب .. میتوان به راحتی به این کارتون لقب بهترین و جامع ترین کارتون هالک را داد که در سال 1996 و در موقعی که مارول چندین سریال برجسته از روی شخصیت های تراز اول خودش روی آنتن تلویزیون داشت پخش شد. جالب اینه که «لو فریگنو» به عنوان بازیگر معروف نقش هالک در سریال تلویزیونی هالک، صداپیشه او بود! «نیل مک دانو» نیز جای بروس بنر حرف میزد. سپس این کارتون به  The Incredible Hulk and She-Hulk تغییر نام داد و شاهد حضور بیشتر شخصیت شی – هالک و هالک خاکستری بودیم  (گفته میشه دلیلش این بوده که مسئولین شبکه UPN که این سریال از آن پخش میشد، فصل اول رو خیلی دارک میدونستند و با این تغییر خواستند هم لحن داستان ها را کمی لایت کنند و هم اینکه با حضور شی – هالک مخاطبین مونث بیشتری را جذب نمایند). در مجموع همانطور که گفته شد این کارتون در برگیرنده اکثر لحظات و داستان ها و دشمنان  برتر و ماندگار هالک بود و بسیار به کمیک بوک های این شخصیت وفادار! برخی از قهرمانان دیگر مارول مثل ثور و مرد آهنی نیز در آن حضور افتخاری داشتند. ضمنا من تیتراژ این کارتون را خیلی دوست دارم و آن را در این مقاله  به عنوان "10 تیتراژ برتر آغازین کارتون های ابرقهرمانی" انتخاب کردم.

 

4- فیلم سینمایی The Incredible Hulk

هالک شگفت انگیز

ساخته شده در سال 2008

این فیلم را مارول خودش به عنوان دومین اثرش ساخت تا پایه محکمی برای دنیای سینمایی اش یعنی MCU   بنا کرده باشد. مارول سعی کرد از اشتباهات فیلم قبلی هالک ساخته شده توسط «آنگ لی» درس بگیرد. بنابراین شاهد فیلمی بودیم که در کل Fun تر و اکشن تر بود (البته لحن فیلم تا حد زیادی دارک بود چون بروس بنر در واقع کسی بود که میخواست هر طور شده از شر نفرینی که بهش مبتلا شده است خلاص شود). «ادوارد نورتون» به عنوان بازیگری برجسته نقش بروس بنر را بازی کرد که انصافا کارش خوب بود (هرچند همان طور که در این مقاله گفته شد اونقدر تو کار ساخت فیلم دخالت کرد که مارول مجبور شد در فیلم های بعدی خودش از «مارک رافلو» برای نقش هالک استفاده کنه!). «ابامینیشن» نیز به عنوان یکی از دشمنان برتر هالک در دنیای کمیک خبیث اصلی بود که نقشش را آقای «تیم راث» بازی کرد. نبرد او با هالک در انتهای فیلم یکی از برترین نبردهای کمیک بوکی تاریخ است (این مقاله را بخوانید). در مجموع این فیلم نقاط ضعف خودش را داشت ولی شروعی بسیار خوب و مطمئن برای شخصیت مهمی مثل هالک در MCU بود).

 

3- سریال تلویزیونی The Incredible Hulk

 سریال تلویزیونی The Incredible Hulk

ساخته شده از سال 1978 تا 1982

قطعا یکی از مشهور ترین و محبوب ترین اقتباس هایی که از روی شخصیت هالک صورت گرفته، سریال تلویزیونی آن است که از سال 1978 تا 1982 پخش میشد. در این سریال «بیل بیکسبی» نقش بروس بنر را بازی میکرد (البته در این سریال نامش را به «دیوید بنر » تغییر داده بودند چون تهیه کننده سریال عقیده داشت بروس اسمی است که چندان مردانه نیست!!!). «لو فریگنو» هم بدنساز قوی هیکلی بود که نقش هالک را بازی میکرد (البته پوست بدنش را سبز کرده بودند). گفته میشه اولش قرار بود هالک در این سریال قرمز رنگ باشه و نقشش را «آرنولد شوارتزنگر» بازی کنه!). فریگنو تنها بازیگر تاریخ سینماست که با فیزیک و بدن خودش نقش هالک را بازی کرد. برای بسیاری از نسل های قدیمی تر این نسخه از هالک ماندگارترین است.  نقش آفرینی بیکسبی هم جاودانه بود  چون او به خوبی نقش شخصیتی تلخ و منزوی را به نام بروس بنر بازی کرد. بعدها چند فیلم تلویزیونی نیز براساس این سریال و با همان بازیگران ساخته شد که در این مقاله میتونید راجع بهشون اطلاعات کسب کنید.

 

2- هالک  در کارتون های ساخته شده تحت نظارت «کریستوفر یاست»

هالک  در کارتون های ساخته شده تحت نظارت «کریستوفر یاست»

ساخته شده از سال 2008 تا 2012

«کریستوفر یاست» (Christopher Yost) یک نویسنده بسیار خوب کمیک است که فیلمنامه هم نوشته (برای فیلم های ثور) البته بیشتر به عنوان مغز متفکر یک سری از کارتون های مارول که بین سالهای 2008 تا 2012 خلق شدند، شناخته میشود. به عبارتی دیگر او «بروس تیم» دنیای مارول است! یاست کسی بود که کارتون های محشری همچون "اونجرز: قوی ترین قهرمانان جهان" و "هالک علیه ولورین" را تهیه کرد  که در همه آنها شخصیتی عالی از هالک  را شاهد بودیم. به ویژه در کارتون هالک علیه ولورین که سال 2009 در قالب DVD و Blu-ray عرضه شد و دقیقاً همان چیزی بود که هواداران کمیک سالها انتظارش را می‌كشیدند. مارول در اقدامی غیرمنتظره اصلاً سعی نکرده بود صحنه‌های خشن و خونین مبارزه میان آن‌ها را سانسور کند، به همین دلیل بیننده شگفت زده می‌شد! در اصل سازندگان این انیمیشن تا حد ممکن از دیالوگ‌ها كاسته و بر جنبه‌های اکشن افزوده بودند زیرا می‌دانستند هواداران چه می‌خواهند. در سریال کارتونی تحسین شده "انتقام جویان: قوی ترین قهرمانان جهان" نیز شاهد یکی از بهترین اقتباس های صورت گرفته از هالک بودیم. هالکی جذاب ، fun و بااحساس که به قول معروف تماشاچی باهاش حال میکرد و مجبور نبود همش غم و غصه هایش را تماشا کند.  درسته که به گروه انتقام جویان تعلق داشت ولی مدام با دیگر اعضا کل کل داشت! Fred Tatasciore هم که در قالب صداپیشه هالک غوغا کرد. الحق که بهترین صداپیشه تاریخ این شخصیت است.

 

1- هالک دنیای سینمایی مارول (MCU) با بازی «مارک رافلو»

هالک دنیای سینمایی مارول (MCU) با بازی «مارک رافلو»

«مارک رافلو» چهارمین بازیگری هستش که نقش بروس بنر/هالک را بازی کرده . قبل از او «بیل بیکسبی» نقش بروس بنر را در سریال تلویزیونی مشهور هالک در دهه 70 و 80 میلادی بازی کرد. بعدشم که «اریک بانا» و «ادوارد نورتون» به ترتیب در سالهای 2003 و 2008 این نقش را بازی کردند. ولی رافلو در واقع اولین بازیگر تاریخ سینماست که هم بروس بنر بوده و هم هالک! یعنی در سریال هالک که بدنسازی به نام «لو فریگنو» نقش هالک رو بازی میکرد. در دو فیلم اول هالک هم این موجود را توسط افکت های رایانه ای خلق کردند. اما رافلو اولین کسی بود که اصرار کرد حتما از حرکات خودش برای موشن کپچر هالک استفاده کنند.بنابراین او در تمام صحنه های هالک حضور داشته و لباس موشن کپچر را هم تنش کرد تا بعدا از حرکاتش برای خلق رایانه ای هالک استفاده بشه.

از همه اینها گذشته واقعا اونقدر شخصیت پردازی از هالک باحال و جذاب بوده که الان همه خواستار فیلم اختصاصی او هستند! (البته نمیشه چون رایت ساخت فیلم اختصاصی هالک هنوز دست استودیو "یونیورسال" است). هالک بی شک از ستاره های اصلی فیلم اونجرز ساخته «جاس ویدون» بود. مارک رافلو به خوبی از کاریزمای ذاتی خودش برای نقش بروس بنر استفاده کرد و ثابت نمود که بروس بنر حتما نباید همیشه اخمو باشه و عین آدم های عقده ای و رنج کشیده به تصویر کشیده بشه. او در ضمن استعداد بالایی در بازیگری دارد و دیالوگ هایش در اونجرز خیلی ماندگار شد ، مثل اون جایی که میگفت I am Always Angry یا وقتی به لوکی گفت : Puny god (= خدای ریقو!). الانم که همه میگن از ستارگان اصلی فیلم ثور: راگناروک هستش.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2017

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 کمیک برتر هالک (HULK)

10 دشمن برتر هالک (HULK)

20 هیولای برتر مارول (TOP 20 MARVEL MONSTERS)

75 لحظه ماندگار تاريخ مارول: بروس بنر به هالك تبديل ميشود!

معرفی هالک

10 ابرقهرمان قدرتمند كميك بوكي

قسمت آخر كمیك مرد عنكبوتی و هالك قرمز ترجمه شد + لینك دانلود

چندتا هالک داریم؟

بزرگان تاریخ كمیك : پیتر دیوید

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Marc Spector
#1 Marc Spector 1396-08-11 15:17
واقعا مقاله عالی بود فقط اگر یونیورسال لطف کنه رایت هالکو بده خود مارول ممنونش میشم دیگه چون خودش یه سریع خشن داره بسشه.
نقل قول کردن
V.A.A
#2 V.A.A 1396-08-11 15:55
Hulk vs Wolverine واقعا چیزی بود که انتظار داشتم ینی شاهکار به تمام معنا بود
نقل قول کردن
علی قدیانی
#3 علی قدیانی 1396-08-11 15:55
این انیمیشن Fantastic Four: World's Greatest Heroes خیلی باحاله.همونطور هم که تو مقاله گفته شد چند قسمتش هم دوبله شده.کلا سرگرم کنندست.
ممنون بابت مقاله
#1
مقاله مشکلی نداره مشکل از شماست.
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#4 Samwel Tarly 1396-08-11 16:22
استاد خسته نباشید خیلی مقاله خوبی بود. یعنی تا قبل از وجود این مقاله ها تو سایت با خودم میگفتم حیف که راجع به شخصیت هایی مثل ثور و هالک زیاد مقاله نیست و حتی 10 کمیک برترشون نیست که بتونیم کمیک هاش رو بخونیم ولی به خاطر ثور راگناروک شاهد سونامی مقاله از این 2 شخصیت تو سایت بودیم و اصلا فکرش هم نمی کردم این همه مقاله رو سایت قرار بگیره و احتمال میدادم فقط 10 دشمن و کمیک برتر این 2 تا شخصیت رو بنویسید ولی واقعا شاهکار کردید.
بااین اوصاف حتما وقتی به تاریخ اکران فیلم بلک پنتر هم نزدیک بشیم یه عالمه مقاله راجع بهش بنویسید.
دستتون درد نکنه
راجع به مقاله هم باید بگم که از هالک لگویی هم خیلی خیلی خوشم میاد و به نظرم در بین ابرقهرمان های لگویی هالک رو از همه بهترو باحال تر ساختن و تو مرحله 1 بازی ابرقهرمانان لگویی مبارزه اش با ابامینشن رو خیلی خوب ساخته بودن.
از هالک مارک رافلو هم خیلی خوشم میاد و به نظرم از نقاط قوت اونجرز 1 و 2 بود و ماندگارترین لحظه هالک در دنیای سینما هم بدون شک مال قسمتیه که استیو(کاپیتان امریکا) به بروس میگه که وقت عصبانی شدنه و بروس بهش میگه من همیشه عصبانی ان و دخل اون سفینه گنده رو میاره.
نقل قول کردن
Unknown
#5 Unknown 1396-08-11 16:24
خیلی ممنون بابت مقاله مثل همیشه عالی و آموزنده .
من تمام رده ها و شمارشونو به ترتیب قبول دارم ، ولی در کل میگم احساس میکنم هالک تو mcu از نظر فیزیکی زیاد خوب نیست .(یعنی منظورم زیاد هیکل ورزیده ای نداره یا حداقل مناسب هالک نیست)
ولی در کل بهترین هالک ، هالک mcu با بازی مارک رافلو هستش و واقعا ادم ازش لذت میبره
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#6 Captain Steve Lover 1396-08-11 16:48
خسته نباشید استاد ...مقاله عالی بود...
راستش نمیدونم...هیچگا ه اثر فاجعه باری از هالک ندیدم ولی از اون کرکتر هایی هست که بنظرم تو سینما خیلی بد شانس بوده...هیچ وقت در سطح خود ورژن کمیکیش نبوده...(مثل بتمن...)هالک ۲۰۰۳ واقعا مزخرف بود و بدترین فیلم اورجینی بود که دیدم...هالک دنیای سینمایی مارول با اینکه خوب بود ولی بازم اون هالکی که دوست دارم و بنظرم واسه این کرکتر ایده ال هست رو ندیدم...هالک فیلم هالک شگفت انگیز کمی به اون چیزی که من از هالک دارن نزدیک تر بود...کرکتر هالک جون میده واسه یه سریال درجه r و دارک تو نتفلیکس...باید وحشی بودن هالک رو نشون بدن...یه بروی بنز که همیشه در حال فرار از دولته و میترسه به کسی صدمه بزنه...توی فیلم هالک ۲۰۰۸ لااقل خشن بودن هالک رو خوب نشون دادن...
هالک انیمیشن های hulk vs دقیقا اون هالکی هست که میگم!!!عالی بود این هالک...
متاسفانه هالک یه کرکتر بدشانس بوده تو فرمت سینما...

بازم ممنون از استاد بخاطر مقاله
نقل قول کردن
amirx79x
#7 amirx79x 1396-08-11 19:35
دوستان ببخشید بابت اسپم
درباره حرفهای دوقلوهای افسانه ای (روسوها :lol: )
میخواستم ببینم ممکنه مثلا بیتا ری بیل یا من ثینگ توی اونجرز 4 باشن؟؟چون مجسمه هاشون توی ثور رگناروک بود
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1396-08-11 21:19
انشاله فردا راگناروک رو تو سینما میبینم ;-) نایب الزیاره همه دوستان هستم :lol:
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#9 Samwel Tarly 1396-08-11 22:06
#8
واقعا خوش به حالتون استاد که خیلی سریع میتونید برید سینما با بهترین کیفیت چنین فیلم هایی که یه عالمه جلوه های ویژه توشون استفاده شده رو نگاه کنید.
راستش رو بخواید من برای هیچ فیلمی به اندازه سیویل وار هایپ نبودم و حتی به سرم زده بود یک روزه سفر کنم به یکی از کشورهای همسایه نگاه کنم و برگردم ولی حساب پولش رو کردم دیگه منصرف شدم :-*
فقط استاد حتما یه صفحه مخصوص کسانی که میخوان اسپویل کنن بزنید تا دیگر کسانی امثال من که تا کیفیت بلوری میخوان صبر کنن با ترس و لرز کامنتها رو نخونن که یک وقت اسپویل بشن!!
نقل قول کردن
CAPTAIN DIAR
#10 CAPTAIN DIAR 1396-08-11 22:22
به نقل از mtm:
انشاله فردا راگناروک رو تو سینما میبینم ;-) نایب الزیاره همه دوستان هستم :lol:

استاد ترابی خیلی عذر میخوام،فقط از روی کنجکاوی میپرسم،شما در کدوم کشور خارجی هستید؟
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#11 Captain Steve Lover 1396-08-11 22:22
به نقل از mtm:
انشاله فردا راگناروک رو تو سینما میبینم ;-) نایب الزیاره همه دوستان هستم :lol:


استاد نقد يادتون نره لطفاً...از اون فيلماس كه فقط خودتون واسش ميتونيد نقد بنويسيد...چون بيشترين حال و هواي كميك بوك ها رو داره و كميك بوكى ترين فيلم mcu بنظر مياد...و قاعدتاً بهتر از شما كسى نميتونه نقد واسه اين فيلم بنويسه...
بيصبرانه منتظر نقدتون هستم(و هستيم)...
نقل قول کردن
zahed arazi
#12 zahed arazi 1396-08-11 23:44
به نقل از mtm:
انشاله فردا راگناروک رو تو سینما میبینم ;-) نایب الزیاره همه دوستان هستم :lol:

خوشبحالتون استاد اینجا که دارن همه سایتای دانلود فیلمو میبندن اول از تاینی شرو شد بعد سینما بعد نایت مووی بعد ایران فیلم(( الان با اینکه برگشته ولی داره ارشیو شو حذف میکنه و خیلی فیلماشو حذف کرده تا الان)) دیبا مووی و... همین تنها دلخوشیمون هم دارن میگیرن والا میترسم اگه همینجوری ادامه پیدا کنه تا دو سه ماه دیگه انچنان سایتی نمیمونه که ازش دانلود کنیم
نقل قول کردن
alispider
#13 alispider 1396-08-12 00:36
استاد مقاله واقعا عالی بود.
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#14 Captain Steve Lover 1396-08-12 01:27
اقا نمرات سريال runaways منتشر شد...
راتن توميتوز: ١٠ نقد و نمره ١٠٠
متاكريتيك: ٤ نقد و نمره ٨٠
با توجه به اينكه سريال ها معمولاً تعداد نقد هاشون كم تره از فيلم ها بنظر مياد با يه شاهكار طرفيم...
نقل قول کردن
hassan91
#15 hassan91 1396-08-12 14:38
من همیشه با شروع فیلم هالک در یونیورس مارول مشکل داشتم، همیشه فکر میکردم ادامه همون فیلم قبلی ساخته انگ لی بود، یه جورایی نشون ندادن که چطور تبدیل به هالک شد و از اون طرفم بروس بنر تو آمریکای جنوبی بود، درست همانطور که تو فیلم قبلی توی آ، آخرش تو مریکای جنوبی بود، اگه از اینا بگذریم فیلم هالک یونیورس مارول بد نبود، به خصوص اون نبرد آخر.
هالک علیه ولورین هم عالی بود فقط زمانش خیلی کم بود. (چی میشد اگه هیو جکمن رو مقابل مارک رافلو میدیدیم و همچنین ددپول تو اون فیلم حضور داشت :D )
سیاره هالک هم عالی بود، ساخته فیلم انگ لی هم خوب بود فقط اون نبرد آخر سر خیلی گیج کننده بود.
من همیشه مشتاق دیدن هالک بودن، با شنیدن حضورش در فیلم ثور خیلی خوشحال شدم، هالک همیشه یکی از نقاط قوت اونجرز بود
نقل قول کردن
amin Hajati
#16 amin Hajati 1400-11-27 09:12
:cry: :cry: اقای ترابی واقعا ازتون تشکر میکنم برای تاسیس سایت و نوشتن این مقاله های بی نظیر که کمی از مقاله ها مروری برای انیمیشن های قدیمی هست و یاد سی دی ها و دی وی دی های میندازه که نابود شدن :cry: (بنا به دلایلی شکسته و گم شدن یا خش دار شدن البته تعدادی سالم موندن و من هر چند روز یک بار مرور خاطره میکنم.) خیلی دوران خوبی بود که باید سی دی دوم رو وارد میکردی :roll: چه دورانی بود که گذشت :cry:
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1400-12-21 06:48
به نقل از amin Hajati:
:cry: :cry: اقای ترابی واقعا ازتون تشکر میکنم برای تاسیس سایت و نوشتن این مقاله های بی نظیر که کمی از مقاله ها مروری برای انیمیشن های قدیمی هست و یاد سی دی ها و دی وی دی های میندازه که نابود شدن :cry: (بنا به دلایلی شکسته و گم شدن یا خش دار شدن البته تعدادی سالم موندن و من هر چند روز یک بار مرور خاطره میکنم. خیلی دوران خوبی بود که باید سی دی دوم رو وارد میکردی :roll: چه دورانی بود که گذشت :cry: )

:-)
نقل قول کردن
amin Hajati
#18 amin Hajati 1400-12-21 10:28
به نقل از mtm:
به نقل از amin Hajati:
:cry: :cry: اقای ترابی واقعا ازتون تشکر میکنم برای تاسیس سایت و نوشتن این مقاله های بی نظیر که کمی از مقاله ها مروری برای انیمیشن های قدیمی هست و یاد سی دی ها و دی وی دی های میندازه که نابود شدن :cry: (بنا به دلایلی شکسته و گم شدن یا خش دار شدن البته تعدادی سالم موندن و من هر چند روز یک بار مرور خاطره میکنم. خیلی دوران خوبی بود که باید سی دی دوم رو وارد میکردی :roll: چه دورانی بود که گذشت :cry: )

:-)

آقای ترابی چه جوری میشه لطف های شما و سایت رو اندکی جبران کرد؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید