رتبه بندی قوی ترین ابرشرورهای مارول

رتبه بندی قوی ترین ابرشرورهای مارول

در این مقاله به رتبه بندی ابرشرورهای مارول از نظر قدرت و زور بازو میپردازیم!

 (اگر مقاله رتبه بندی ابرشرورهای دی سی را نخوانده اید بروید اینجا). 

 

10- جاگرنات (Juggernaut)

جاگرنات (Juggernaut)

«جاگرنات» برادر ناتنی «چارلز اگزاویر» (موسس و رهبر گروه مردان ایكس) است و از سالهای خیلی دور دشمن او و مردان ایكس بوده. چون ولی بچه بود حس میكرد پدر بیشتر به چارلز توجه میكند. نكته جالب درباره او این است كه درسته كه دشمن خونی مردان ایكس محسوب میشه ولی یك جهش یافته نیست و نیروهایش را از یك وسیله مرموز و شیطانی به نام "سیتوراک" (Cyttorak)  دریافت کرده! (برای آشنایی با سیتوراک این مقاله را بخوانید). در حقیقت وقتی در كشور كره بود وارد یك معبد باستانی شد و در آنجا جواهری یافت كه روی آن یك وِرد نوشته شده بود. او با خواندن این ورد به نیروهای Cyttorak دست یافت. البته این نیروها چندی پیش به «كلاسوس» (از اعضای مردان ایكس) منتقل شد ولی دوباره به خود جاگرنات برگشته. لازم به ذكره كه جاگرنات در برخی موارد به یكی از اعضای قابل اعتماد مردان ایكس تبدیل شده و نقش یك قهرمان را بازی كرده است. نبرد تاریخی او با مرد عنكبوتی هم هرگز از یاد علاقمندان به كمیك نخواهد رفت (برای خواندن این كمیك اینجا را كلیك كنید). در هر حال جاگرنات توان و طاقت فوق بشری بسیار زیادی داره، قادر است انرژی محافظ در اطراف خودش ایجاد كند، وقتی به حركت در می آید نمیتوان متوقف اش كرد و به خاطر كلاه خودی كه بر سر دارد نمیتوان روی ذهنش تاثیر گذاشت. در شماره 369 از کمیک Uncanny X-Men که سال 1999 منتشر شد، جاگرنات تونست برای مدتی کوتاه به کل قدرت های سیتوراک دست پیدا کنه. او در این حالت فوق العاده قوی شد (شاید قوی ترین موجود عالم!) و میتونست با مشت زدن به دیواره های واقعیت وارد دنیاهای دیگر بشه! ولی خوشبختانه به زودی قدرتش رو از دست داد و به وضعیت سابق خودش برگشت.

 

9- آنسلات (Onslaught)

آنسلات

خیلی از هوادران مارول از «آنسلات» متنفر هستند چون باعث ریبوت نافرجام دنیای مارول در دهه 90 شد ولی در هر حال او یك ویلن فوق العاده است كه پتانسیل بالایی دارد (مخصوصا برای دنیای سینما) . او آنقدر قوی است كه گروه مردان ایكس، چهار شگفت انگیز و اونجرز مجبور شدند جان خود را فدا كنند تا شكست بخورد. نكته جالب درباره آنسلات این است كه از تركیب ذهن پرفسور اگزاویر و مگنتو درست شده! یعنی او محصول بدترین ویژگی های ذهنی و جسمی آنهاست. چندی پیش در داستان Axis و به لطف نقشه های «رد اسكال» شاهد بازگشت آنسلات بودیم. البته این بار راحت تر او را شكست دادند ولی در هر حال مردان ایكس همیشه دعا میكنند كه آنسلات دیگه برنگرده! در وصف قدرتش باید گفت که با دستان خالی تونسته یک ستاره آسمان را از وسط پاره کنه! او هالک را در مبارزه داغون کرد و سنگی که قدرت های سیتوراک را به جاگرنات میده را از بدنش خارج کرد!

 

8- انتی – من (Anti-Man)

 انتی – من (Ant-Man)

«انتی من» شاید جدیدا خلق شده باشه ولی به سرعت خودش رو به عنوان یک نیروی شر قوی در عالم مارول تثبیت کرده. سال 2009 خلق شد و اسم واقعی است «کانر سیمز» (Conner Sims). او دانشمندی بود که با همکارش به نام «آدام براشیر» (Adam Brashear) روی یک پروژه در خصوص منطقه انرژی منفی (Negative Zone) کار میکرد ولی آزمایشات شون جواب نداد و در نتیجه همکارش به قهرمانی به نام Blue Marvel  تبدیل شد ولی خودش به خبیثی بی ثبات به نام آنتی من! او قدرتش رو از ضد ماده یا anti-matter دریافت میکنه و وقتی به زمین برگشت یه عالمه از این انرژی بی ثبات با خودش آورد. او به تنهایی تونست گروهی از اونجرز متشکل از «آرس»، «سنتری» و «واندر من» رو شکست بده که هر کدومشون به تنهایی برای خودشون یلی هستند! آنتی من بعدا به عنوان پیش قراول (herald) جدید «گالاکتوس» شناخته شد و در سال 2017 جان خودش را داد تا اربابش گالاکتوس زنده بمونه.

 

7- یمیر، غول یخی (Ymir, The Ice Giant)

 یمیر، غول یخی (Ymir, The Ice Giant)

غول های یخی (Ice Giants) از دشمنان قدیمی و قدرتمند آزگارد هستند. البته نباید اونا رو با Frost Giants اشتباه گرفت. گفته میشه «یمیر» اولین غول تاریخ بوده و بعدا دیگر انواع غول ها از او متولد شده اند! یمیر قوی ترین غول دنیای مارول است. اولش فقط کپه ای از یخ و برف در سرزمین "نیفل‌هایم" (Niflheim)   بود ولی بعدا دارای عقل و هوش شد. گفته میشه «اودین» (پدر ثور) او را در نبردی شکست داده ولی به مرور دوباره جان پیدا کرده است. یمیر میتونه بیش از 100 تن بار رو بلند کنه. یک بار هم با غولی آتشین و شیطانی به نام «سورتور» که در پیش گویی ها قراره آزگارد را نابود کنه مبارزه کرد و تا دم شکست دادن او هم پیش رفت. ولی مشکلش اینه که از یخ ساخته شده و به همین خاطر میشه با آتش او را شکست داد.

 

6- ثانوس (Thanos)

ثانوس (Thanos)

«ثانوس» توسط مارول خلق شد تا پاسخی به «دارك ساید» در انتشارات دی سی باشد ولی پس از مدتی ثابت كرد كه میتواند از دارك ساید هم در خباث و تهدید آمیز بودن پیشی بگیرد (در واقع ثانوس همواره پای ثابت اكثر داستان های كیهانی/حماسی مارول بوده است) گفته میشه كه ثانوس در سیاره "تایتان" به دنیا آمده و از نژاد ‌Eternals که توسط سلستيال ها خلق شدند، میباشد. است نكته جالب این است كه ثانوس در خودش ژن دیگر مخلوق سلستيال ها یعنی  Deviants را نیز دارد. به همین خاطر است كه از همان بدو تولد  ظاهرش با همنوعان خودش فرق داشت و مادرش حتی سعی كرد او را بكشد. ثانوس در دوران مدرسه پسر آرام و صلح طلبی بود ولی در دوران بلوغ به شدت به ایده های پوچ گرایی علاقمند شد و در نتیجه  دلباخته شخصیتی به نام «مرگ» شد. ثانوس بنیه، استقامت و قدرت فوق بشری دارد، میتواند انرژی های مختلف را كنترل كند یا تغییر دهد، قابلیت تله پورت كردن دارد، میتواند اجسام را با ذهنش جابجا كند، عمر طولانی دارد و ... ثانوس تونسته قهرمانان بسیار نیرومندی مثل «موج سوار نقره ای» رو شکست بده. گفته میشه از اولش بسیار نیرومند بوده ولی معشوقه اش یعنی «بانوی مرگ» وقتی یک بار زنده اش کرد قدرت هایش را نیز افزایش داد.

 

5- مانگاگ (Mangog)

مانگاگ

«مانگاگ» آخرین بازمانده نژاد خودش است. چون هم نژادهای او در تهاجمی که به آزگارد داشتند به دست «اودین» نابود شدند. خودش تا مدتها در سیاه چال آزگارد زندانی بود تا اینکه غول سنگی به نام Ulik آزادش کرد. بعد معلوم شد که مانگاگ در واقع تجسم نفرت هم نوعان خودش بوده که با نفرین اودین به این شکل درآمده بود. بنابراین وقتی ثور او را شکست داد، طلسم هم باطل شد و هم نوعان مانگاگ هم آزاد شدند. اما بعد از آن به شیوه های مختلف و به کمک جادوگران مختلف یا حتی «لوکی» برگشته تا آزگارد و حتی کره زمین را نابود کنه. مانگاگ در واقع دارنده قدرت و بنیه میلیاردها هم نوعان خودش هست و بنابراین قدرتش اونقدر زیاده که به راحتی میتونه از پس امثال ثور بربیاد ولی مساله اینه که در نبرد میشه بهش کلک زد! (البته ثور از جادو و اودین فورس Odin Force هم برای شکست دادن او بهره گرفته). ولی در هر حال اونقدر قویه که تونسته "پل رنگین کمانی" (Rainbow Bridge) آزگارد را بشکنه و غول های مختلف رو با یک ضربه شکست بده و کل ارتش جنگجویان آزگارد رو به خاک و خون بکشه.

 

4- سورتور (Surtur)

 سورتور (Surtur)

«سورتور» یک دیو آتشین از قلمرو Muspelheim است. این هیولای پلید کمر به نابودی آزگارد بسته است و از اودین کینه به دل دارد چون اودین او را به خاطر همکاری با غول ها تبعید کرد (جالبه که خیلی از دشمنان ثور به خاطر دشمنی با پدرش ، باهاش دشمن شده اند!). در دهه 80 میلادی و در کمیک های ثور که توسط «والت سایمنسون» نوشته میشد ، سورتور حضور بسیار ماندگار و تاریخی داشت و با «لوکی» و «ملکیث» متحد شد تا اودین را سرنگون کنه. در نهایت اما لوکی به کمک ثور و اودین رفت. سورتور قوی ترین دشمن ثور است و ثور همیشه با خوش شانسی توانسته بر او غلبه کند. از اریجین یا سرگذشت او اطلاعات دقیقی در دست نیست ولی احتمالا در Muspelheim (قلمرو غول های آتشین) متولد و بزرگ شد تا اینکه به فرمانروای آنجا تبدیل شد. گفته میشه اگر سورتور به شمشمیر twilight دست پیدا کنه تمام عالم را میتونه نابود کنه. البته او سابقه نابود کردن یک کهکشان کامل رو هم در کارنامه خودش داره!

 

3- زام (Zom)

زام (Zom)

«زام» شخصی چندان معروف و سرشناسی نیست ولی شاید بتوان بهش لقب قوی ترین و مرگبارترین تهدیدی که تا به حال بر سر راه دکتر استرنج قرار گرفته را داد. او شخصیتی با نیروهای جادویی است که فقط یک هدف دارد: نابودی! قبلا در یک طلسم جادویی به نام Amphora زندانی شده بود ولی از وقتی آزاد شده نیروهاش هم گسترش روز افزونی داشته. زام از انرژی های جادویی و مرموز موجود در عالم تغذیه میکند و با نابودی اشیا و افراد بر قدرتش افزوده میشود. او نخستین بار در شماره 156 از کمیک Strange Tales که ماه می 1967 منتشر شد ، خلق شد. دکتر استرنج در واقع مجبور شد برای شکست دادن یکی از دشمنان نیرومند خود به نام «اومار بیرحم » (Umar the Unrelenting)، زام را از داخل طلسم Amphora آزاد کنه . سپس زام، اومار را شکست داد ولی به طغیان خودش ادامه داد. یعنی زام به تهدیدی بزرگتر از اومار تبدیل شد! اوضاع آنقدر وخیم شد که دکتر استرنج برای شکست دادن زام از موجود کیهانی و بسیار قوی مارول یعنی "دادگاه زندگی" (The Living Tribunal) کمک خواست (برای آشنایی با شخصیت دادگاه زندگی این مقاله را بخوانید) بدین ترتیب زام دوباره به طلسم Amphora تبعید شد. از آن موقع زام منتظره تا دوباره آزاد بشه و دنیا را به خاک و خون بکشه!

 

2- تایرنت (Tyrant)

 تایرنت (Tyrant)

احتمالا شما با این شخصیت خبیث آشنایی نداشته باشید مگر این که کلی کمیک از «موج سوار نقره ای» در اواسط دهه 90 میلادی خوانده باشید! در واقع «تایرنت» سال 1993 و در شماره 81 از کمیک Silver Surfer خلق شد. او یک ماشین دارای عقل و هوش است که میلیاردها سال پیش و پس از خلقت عالم، به دست «گالاکتوس» خلق شد . بعدشم یه یک حاکم ظالم تبدیل شد که به فتح دنیا ها و سیارات مختلف فکر میکرد. میگن اولش سایز و قدرت او با گالاکتوس برابری میکرد . وقتی هم با گالاکتوس مبارزه کرد آنچنان نبردی شروع شد که چندین کهکشان از بین رفتند! سپس گالاکتوس برخی از قدرت های او را ازش گرفت ولی همچنان بسیار نیرومند باقی ماند و به راحتی امثال «کاپیتان مارول» ، «بتا ری بیل» ، «گلادیاتور» و «ترکس» را شکست داده (هر کدوم رو فقط با یک مشت!). حتی ثانوس برای این که بتونه در مقابل تایرنت مقاومت کنه مجبور شد با دزدیدن یکی از دستگاه های او، خودش رو قوی کنه!

 

1- گالاكتوس (Galactus)

گالاکتوس

«گالاكتوس» اولین بار در كمیك های "چهار شگفت انگیز" دیده شد .او فقط یك هدف داشت: میخواست كره زمین را بخورد! ظاهرا كره زمین و قهرمانانش اولین كسانی بودند كه در مقابل گالاكتوس مقاومت كردند. از آن زمان تا به حال اطلاعات ما درباره گالاكتوس و پیشینه او بیشتر شده است . الان دیگر میدانیم كه رید ریچادرز میداند گالاكتوس در واقع بخشی ضروری در عالم كیهاني است. بنابراین گالاكتوس هنوز هم آن بیرون است و به تغذیه از سیاره ها ادامه میدهد ... گفته میشه گالاکتوس تنها بازمانده از عالمی است که قبل از عالم کنونی وجود داشته. یعنی اریجین او اینطور بوده که وقتی "بیگ بنگ" (انفجار بزرگ) در شرف آغاز بود، با سفینه خودش به قلب بیگ بنگ رفت و با آن ترکیب شد. سپس وقتی عالم کنونی خلق شد، دوباره از خواب بیدار شد و حس کرد که گرسنه هستش و باید از انرژی دیگر سیارات تغدیه کنه. در هر حال در کمیک های مارول هر وقت قهرمان ها بخوان بگن که اوضاع خیلی بده و قراره همه چیز نابود بشه ، میگن: "اوضاع اونقدر بده در حد گالاکتوس"! در توصیف قدرت او همین بس که یک بار  مثل آب خوردن در مبارزه همزمان با 4 خدا از نژاد «سلستیال»  پیروز شد!

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

منبع رتبه بندی: سایت CBR

 (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی قوی ترین قهرمانان کیهانی مارول 

رتبه بندی قوی ترین ابرشرورهای دی سی

رتبه بندی شخصیت های دنیای سینمایی مارول (MCU) از نظر قدرت فیزیکی

رتبه بندی قوی ترین اعضای گروه انتقام جویان

15 شخصیتی که می توانند بر سلستیال ها غلبه کنند

معرفي نیروی های کیهانی در دنیای مارول

5 دستاورد عظیم چهار شگفت انگیز برای دنیای کمیک بوک!

10 دشمن برتر ثور (THOR)

20 هیولای برتر مارول (TOP 20 MARVEL MONSTERS)

معرفی 10 دشمن برتر گروه افراد ایكس (X-MEN)

10 دشمن برتر دکتر استرنج (DR. STRANGE)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Abootaleb2PAC
#1 Abootaleb2PAC 1397-07-29 22:21
سلام، خسته نباشی آقای ترابی
لذت بردم از این مقاله. و اینو بگم که چندتاشون روهم نمیشناختم.
استاد ی سوال داشتم، تکلیف سورتور تو MCU چی شد؟ ما فقط دیدیم آزگارد رو نابود کرد (البته شاید با ازگارد نابود شد خودشم) و بعدشم دیگ حرفی ازش زده نشد.
من که یکم گیج شدم. آخه اگه با ازگارد نابود شده باشه که خیلی الکی میشه آخه پتانسیل خوبی برا پرده سینما و فیلم های مارول داشت.
به نظر شما ممکنه برگرده دوباره؟(در فیلم های بعدی MCU)
ممنون میشم جواب بدید
نقل قول کردن
hassan91
#2 hassan91 1397-07-29 23:27
خیلی مقاله ی توپی بود.
چنتاش رو نمیشناختم.
ماشالله این دشمنای آزگارد از بیخ بنیه ی قوی دارن. ولی این سورتو خیلی زیاد تو فیلمش بهش نپرداختن میتونست پتانسیلش رو داشته باشه.
نقل قول کردن
wolvenom
#3 wolvenom 1397-07-29 23:33
خسته نباشید اقای ترابی مقاله خیلی جذابی بود , من که فقط پنج تا رو میشناختم .مورد 9 خط اول ریبوت رو ریبون نوشتید.
نقل قول کردن
darth vader
#4 darth vader 1397-07-30 15:13
آقای ترابی ، مقالتون خوب بود اما به نظرم دورمامو قویتر از اینا باشه
نقل قول کردن
Eragon
#5 Eragon 1397-07-30 15:39
سلام استاد خداقوت مقاله بی نقص بود فقط شماره 9 خط اول بجای ریبوت نوشته شده ریبون باتشکر.
نقل قول کردن
spideypool20
#6 spideypool20 1397-07-30 16:15
مقاله عالی بود استاد همیشه موفق باشید.خب گالاکتوس به قدر کافی ازش استفاده نشده ببینیم چی میشه.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#7 Cap-Spider Potter 1397-07-30 17:19
به نقل از darth vader:
آقای ترابی ، مقالتون خوب بود اما به نظرم دورمامو قویتر از اینا باشه


اولا اینکه قطعا galactus بین شخصیت های کیهانی مارول قوی ترینه
دوما این مقاله از روی قدرت زور و بازو رتبه بندی شده بود، نه نیرو های کیهانی و جادویی !
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1397-08-06 13:20
به نقل از darth vader:
آقای ترابی ، مقالتون خوب بود اما به نظرم دورمامو قویتر از اینا باشه

نه نیست. ایشون قدرت اصلیش توی دنیای خودشه
در ضمن این رتبه بندی بنده نیست
مال سایت cbr است
نقل قول کردن
ZOOM890
#9 ZOOM890 1397-08-17 11:10
بنظر من این رتبه بندی یه مشکلی داشت اگر از کمیک خارج بشیم و فیلم ها رو در نظر بگیریم تانوس قدرتمند ترین موجود جهانه و اون باید در صدر لیست قرار میگرفت چون همانطور ک در نگهبانان کهکشان دیدیم وقتی رونان خواست سنگ قدرت رو برای خودش برداره دسیارش گفت نکنید تانوس قدرتمندترین موجود در تمام جهانه پس یعنی بدون دستکش بینهاست هم تانوس قدرت زیادی داره
ولی به هرحال بقیه شرور درست رتبه بندی شده بود
نقل قول کردن
Aquaman
#10 Aquaman 1397-08-17 12:17
به نقل از ZOOM890:
بنظر من این رتبه بندی یه مشکلی داشت اگر از کمیک خارج بشیم و فیلم ها رو در نظر بگیریم تانوس قدرتمند ترین موجود جهانه و اون باید در صدر لیست قرار میگرفت چون همانطور ک در نگهبانان کهکشان دیدیم وقتی رونان خواست سنگ قدرت رو برای خودش برداره دسیارش گفت نکنید تانوس قدرتمندترین موجود در تمام جهانه پس یعنی بدون دستکش بینهاست هم تانوس قدرت زیادی داره
ولی به هرحال بقیه شرور درست رتبه بندی شده بود

دوست عزیز این رده بندی دنیای کمیکه نه سینما
در دنیای کمیک ثانوس قدرتمندترین نیست
نقل قول کردن
HULK NOM
#11 HULK NOM 1397-12-03 16:35
سلام.
ممنون از استاد ترابی بابت این مقاله فوق العاده!

درمورد این مقاله هم باید بگم با جاگرنات مخالفم،
حداقلش کنگ فاتح یا آپوکالیپس و ایگو و بیاندرز و.... از جاگرنات قویترن.

بازم ممنون بابت این مقاله.
نقل قول کردن
captain_spider
#12 captain_spider 1399-01-19 00:03
سلام و تشکر از آقای ترابی بابت این مقاله جامع و مفید
دوستان من یه سوالی داشتم ممنون میشم اگه کسی میدونه جواب بده.
آیا نسخه های متعددی از گالاکتوس در دنیاهای مختلف وجود داره یا مثل دادگاه زندگی فقط یکی هست؟
نقل قول کردن
arian.akn
#13 arian.akn 1399-01-19 02:16
با تشکر از استاد ترابی

یه سوال داشتم ازتون فکر نمی کنید که نال هم می تونست توی لیست باشه ؟
البته بیشتر شبیه نظره ولی ممنون میشم بهم بگید
و این هم می دونم که رتبه بندی سایت cbr هست ولی میخواستم نظر شما رو بدونم
نقل قول کردن
arian.akn
#14 arian.akn 1399-03-11 16:28
به نقل از captain_spider:
سلام و تشکر از آقای ترابی بابت این مقاله جامع و مفید
دوستان من یه سوالی داشتم ممنون میشم اگه کسی میدونه جواب بده.
آیا نسخه های متعددی از گالاکتوس در دنیاهای مختلف وجود داره یا مثل دادگاه زندگی فقط یکی هست؟

ببخشید جواب میدم
تا جایی که می دونم بله نسخه هایی از گالاکتوس وجود داره
مثلا توی کمیک زامبی های مارول یه نسخه از گالاکتوس وجود داشت (اسپویل نمیکنم ولی برید ببینید چی میشه)
نقل قول کردن
I am Ironman
#15 I am Ironman 1399-09-25 14:24
واقعا جای پاشاه سیاه پوش کنال خالیه...
سلستیالارو نابود کرد...سنتری رو از وسط نصف کرد...کل زمین و کهکشانو در اختیار گرفت اصن یه پا گالکتوسیه برا خودش...
نقل قول کردن
نوید دهنده آشوب
#16 نوید دهنده آشوب 1400-03-25 00:58
استاد خیلی زحمت کشیدید و مقاله واقعا عالی بود ولی فکر کنم کنال هم میتونه توی این لیست قرار بگیره
نقل قول کردن
abolfazl2
#17 abolfazl2 1402-08-20 09:15
یه حسی بهم میگه از شماره ۸۰۰ کمیک های TASM اقتباس میشه
کمیکی که دراون گرین گابلین با سیمبیوت کارنیج پیوند میخوره و رد گابلین بوجود میاد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید