10 حقیقت مهمی که باید درباره‌ی ویژن (Vision) بدانید

10 حقیقت  فکت fact  نکات جالب مهمی که باید درباره‌ی ویژن (Vision) بدانید

پخش سریال "واندا ویژن" آغاز شده است. از همین رو سعی داریم تا در مقالاتی شما را بیشتر با شخصیت‌های این سریال آشنا کنیم و استارتشو هم با ویژن میزنیم...

مقدمه: اگر یک انتقام‌جوی کلاسیک باقی مانده باشد که در شرایط فعلی بتواند به یک اقتباس جذاب و خواستنی در MCU برای خودش دست پیدا کند، بی‌شک کسی نیست جز ویژن! شرایط ویژن در دنیای سینمایی مارول کم‌وبیش ایده‌آل است؛ از یک طرف پل بتانی با بازی کم نقصش در این نقش سخت حسابی سنگ تموم گذاشته و از طرف دیگر خود کاراکتر ویژن همواره در کمیک‌ها پتانسیل داستان‌های روانکاوانه و روانشناسانه‌ی زیادی رو داشته؛ چرا؟ چون او همیشه اندرویدی بوده که تمایل به زندگی و حیات بشری داشته و همین سبب شده تا از ذات اندرویدی‌اش به سمت خودآگاهی گام‌های اساسی‌ای بردارد که این وسط علاقه‌اش به یک انسان، گره‌های روان‌شناسانه‌ی اساسی‌ای در داستان‌های او ایجاد می‌کنه. خلاصه روابط عاشقانه‌ی او با ویژن همیشه خاص و منحصربه‌فرد بوده و از پیشینه‌ی پیچیده‌ای برخوردار بوده. از جهت دیگر ما می‌دونیم که ویژن هیچ وقت درگیر این موتیف تکرارشونده‌ی "قهرمان نجات‌دهنده‌ی دنیا" نشده و همین بستر مناسبی رو برای پرداخت متفاوت به این شخصیت را سریال باز می‌کنه. خلاصه که کلی پتانسیل در سریال خوابیده و تقریبا ما این پتانسیل رو در اولین تیزر پخش شده از سریال‌های دیزنی‌پلاس مشاهده کردیم و فهمیدیم قراره با اثر خاصی طرف باشیم. حالا اینجا و در این مقاله ما قصد داریم در آستانه‌ی پخش سریال، شما عزیزان و همراهان همیشگی سایت رو بیشتر و اختصاصی‌تر با شخصیت ویژن آشنا کنیم و حقایق پنهانی رو که احتمالا ازشون بی‌خبر بودید رو براتون عیان کنیم. پس با ما همراه باشید...

توصیه میشه مقاله زیر را نیز بخوانید:

15 حقیقت مهمی که باید درمورد اسکارلت ویچ (واندا ماکسیموف) بدانید

 

- مارول قبلا هم قهرمانی به نام  ویژن داشته!

ویژن (Vision)

خیلی وقت پیش یعنی در سال 1940  «جک کربی» و «جو سایمون» در شماره 13 از کمیک Marvel Mystery Comics قهرمانی به نام ویژن را برای مارول (که آن موق اسمش "تایملی" بود) خلق کردند . اسم واقعی اش بود «آرکوس» (Aarkus) که از دنیایی دیگر که حالتی ماورا الطبیعه داشت به زمین آمده بود. در واقع دانشمندی به نام «دکتر میسون» او را از دنیای خودش فراخواند تا بهش در مقابل یک گانگستر کمک کنه. او سپس یک قهرمان شد که بهش میگفتن ویژن. گفته میشد که فقط کسی که در حال مرگه میتونه ظاهر واقعی او را ببینه! البته دود و توهم هم میتونست به دیده شدن او کمک کنه. میتونست پرواز کنه، یخ و سرما درست کنه، از طریق دود تله پورت انجام بده و توهم ایجاد کنه. ویژن شخصیت مهمی بود چون اولین شخصیت از نوع خودش بود که ظاهر منحصر به فرد و خاصیت های ماور الطبیعه داشت. همانطور که در تصویر بالا دیدید ظاهر او بعدا برای خلق «ویژن» (ربات معروف مارول)، به کار رفت. همچنین دی سی ظاهر و قدرت های «مارشن منهانتر» (Martian Manhunter) را از روی این شخصیت الهام گرفته.

 

10- ویژن توسط الترون خلق شده

 او توسط الترون خلق شده

خب همین اول کاری بگم که ماجرای خلقت ویژن در کمیک‌ها متفاوت از چیزیه که در MCU مشاهده شد؛ پس طبیعیه که اکثرتون با دیدن این مورد یکم جا بخورید. اما کسانی که با کمیک‌ها و تاریخچه‌شون آشنایی بیشتری دارند می‌دانند که این "الترون" بود که ویژن را خلق کرد (برای آشنایی با الترون این مقاله را بخوانید) در واقع مخلوقی، مخلوق دیگری را خلق نمود! البته که ابتدا او به عنوان یک synthezoid ساخته شد و فعالیت می‌نمود و به معنای یک اسلحه‌ی تمام عیار بود که مقابل انتقام‌جویان قرار می‌گرفت. با یک دید هم می‌شد هنک پیم (مرد مورچه ای اریجینال) و همسرش رو خالق اصلی ویژن نامید؛ چرا که اون‌ها بودند که الترون رو خلق کردند و الترون هم که ویژن رو خلق کرد و در نتیجه: خودتون بگید.

یک بار که ویژن به سمت انتقام‌جویان تاخت و آن‌ها را به طرف تله‌ی الترون هدایت نمود، ژانت ون داین، همسر هنک پیم، او را شناخت و گفت که ویژن خودمونه که حالا داره برای الترون می‌جنگه. سپس او توسط انتقام‌جویان متقاعد شد که به آن‌ها بپیوندد و پس از آن نیز ذهن او بر پایه ذهن سایمون ویلیامز، انتقام‌جوی سابق و ملقب به Wonder Man، دوباره برنامه‌نویسی شد.

 

9- ساختار بدنه‌ی او از جنس همان ساختار بدنی هیومن تورچ اوریجینال است

ساختار بدنه‌ی او از جنس همان ساختار بدنی هیومن تورچ اوریجینال است

خب اینجا هم لازمه یادآوری کنم که "مشعل انسانی" (Human Torch) اوریجینال با مشعل انسانی‌ای که عضو گروه چهار شگفت‌انگیز است ، فرق می‌کند. در واقع هیومن تورچ اوریجینال، اندروید هوشمندی به نام جیم هاموند بود که سالها پیش توانست به عضویت نیروی پلیس در بیاید و حتی بارها هم در کنار کاپیتان آمریکا و نیمور جنگیده بود (این مقاله را بخوانید) اما شاید ندونید که بدنه‌ی اصلی ویژن در واقع زمانی عضوی از بدن هیومن تورچ بوده!

ایمورتوس - ویژن

ماجرا از این قرار بوده که خببیثی به نام «ایمورتوس» به‌عنوان ارباب زمان مشعل انسانی اوریجینال را به دو موجود مجزا تقسیم کرد که یکی همان مشعل انسانی و قسمت دیگر هم جهت خلق ویژن به الترون اعطا شد.

 

 

8-  ملاقات با اسکارلت ویچ و عاشق شدن و ازدواج و بچه دار شدن و ...

ملاقات با اسکارلت ویچ و عاشق شدن و ازدواج و بچه دار شدن و ...

همان طور که ذکر شد ویژن توسط گروه انتقام‌جویان جذب شد و توانست از زیر یوغ الترون خارج شود؛ اما مدت کوتاهی پس از این که او به یک انتقام‌جو تبدیل شد، ویژن مجددا توسط الترون ربوده شد. الترون سعی داشت تا با بروزرسانی ویژن توسط فلز آدامانتیوم او را دوباره برنامه‌ریزی کرده و جهت ضدیت با انتقام‌جویان او را بشوراند (برای آشنایی با این فلز، این مقاله را بخوانید) اما الترون خبر نداشت که در این مدت ویژن در مسیر خودآگاهی قرار گرفته و این تو بمیری از آن تو بمیری‌ها نیست! از این رو ویژن جلوی الترون ایستاد و سعی کرد تا با بازپس‌گیری کنترل خود، به انتقام‌جویان جهت شکست دادن الترون کمک کند. در همین حین بود که ویژن برای اولین بار با اسکارلت ویچ (واندا ماکسیموف) دیدار کرد. او توانست با کمک واندا، الترون را شکست دهد و بعد از این همکاری تیمی بود که رابطه‌ی عاشقانه‌ی شدیدی بین این دو قهرمان شکل گرفت که نهایتا منجر به ازدواجشان شد.

پس از آن هم واندا با استفاده از قدرت‌های شش‌گانه‌اش برای زندگی مشترکشان دو فرزند دوقلوی پسر به نام توماس و ویلیام آورد که آن‌ها هم قدرت‌های خاصی را داشتند.

بچه های واندا و ویژن

 

7- او به دست آنایلوس از بین رفته

او به دست آنایلوس از بین رفته

پس از ماجراجویی‌های فراوانی که ویژن با انتقام‌جویان گذراند، او زمانی با بحران واقعی و هراس‌انگیز روبرو شد که برای اولین بار با آنایلوس مواجه شد. این موجود خبیث یک سپر قدرتمند که از انرژی خالص ساخته شده بود را عَلَم کرد و تهدید جدی‌ای را آفرید. در این زمان ویژن وارد عمل شد و سعی کرد تا جلوی نیت شوم او را بگیرد که خب متاسفانه این سپر به قدری قوی بود که ویژن را از بین برد. البته طبق معمول کمیک‌بوک‌ها او چند هفته بعد احیا شد و به صفحات رنگارنگ کمیک‌ها بازگشت.

با این حال او کماکان نتوانست به حالت عادی خویش برگردد و فلج بود و به همین خاطر صرفا به صورت هولوگرامی با دیگران ارتباط برقرار میکرد. او نهایتا توانست کنترل مجدد تحرکات و بدن خویش را باز یابد و حتی مدتی بعد توانست به رهبری گروه انتقام‌جویان نیز در آید.

 

6- بازسازی مجدد بدون هرگونه احساسات!

بازسازی مجدد بدون هرگونه احساسات!

در طی داستان Vision Quest، ارباب زمان (ایمورتوس) نقش بسیار پررنگی در برچیده‌شدن و از بین رفتن ویژن توسط عناصر یاغی دولت ایالت متحده داشت. پس از این تخریب‌ ، اعضای گروه انتقام‌جویان توانستند تکه‌پاره‌هایی از اعضای بدن او را گردآوری کنند و به هنک پیم دهند؛ او هم شروع به بازسازی ویژن کرد. بازسازی‌ای که البته مطابق برنامه پیش نرفت و خروجی، یک ویژنِ رنگ‌پریده و بی‌احساس بود که بعدها مشخص شد بخش عمده‌ی این اتفاق به سایمون ویلیامز باز می‌گشته. در واقع ماجرا از این قرار بود که همان‌طور که بالاتر اشاره کردم، آن بخش انسانی ویژن که او را به سوی انسانیت و خودآگاهی سوق می‌داد به دلیل بارگذاری ذهن سیمون ویلیامز، به‌عنوان یکی از اعضای سابق انتقام‌جویان، در مغز او بود . ولی آقای ویلیامز رضایت نداشت برای بار دوم از اسکن های مغزی اش برای ویژن استفاده شود! در نتیجه رنگ پوست او به این شکل در آمد و فاقد هرگونه احساسات شد!

 

5- از هم پاشیدگی خانواده!

ویژن واندا

یکی از تراژیک‌ترین اتفاقاتی که برای یک قهرمان در دنیای کمیک افتاده بلایی بود که سر ویژن آمد و او کل خانواده‌اش را از دست داد. زندگی عاشقانه و زیبایی که ویژن به همراه واندا و دوقلویشان، توماس و ویلیام، داشت با افشای این حقیقت تلخ که ماهیت وجودی فرزندان آن‌ها در واقع قطعه‌ای از شخصیت شیطانی به نام «مَستر پاندمونیوم» (Master Pandemonium)  هستند به ورطه‌ی نابودی کشیده شد.

مستر پاندمونیوم

 روح شیطان در دنیای مارول یعنی «مفیستو» به 5 تکه تقسیم شده بود و از طریق یکی از مزدوران خودش به نام «مستر پاندمونیوم» دنبال جمع کردن این تکه بود.    اما زمانی که واندا  موفق شد با استفاده از قدرت های جادوگری این دوقلو را برای خود و ویژن ایجاد کند‌، ناخواسته بخش هایی از  روح مفیستو به درون دوقلوها رخنه کرده بود. سپس  مفیستو از طریق «مستر پاندمونیوم»  تکه های روح  بچه های واندا و ویژن  را دوباره به خودش جذب کرد و در نتیجه بچه های واندا و ویژن هم از بین رفتند! از دست‌دادن فرزندان، به قدری واندا را تحت تاثیر قرار داد که او عقلش را موقتا از دست داد و حتی روابطش با ویژن هم دچار گسستگی شد و از او جدا شد. این چنین ویژن که تازه دارای یک زندگی آرام و همراه خانواده‌اش شده بود همه چیزش را باخت!

  
البته سال ها بعد در کمیک های Young Avengers مشخص شد که دو پسر به نام های «توماس شپرد» ملقب به Speed (اسپید) و «ویلیام کپلان» ملقب به Wiccan (ویکان)  که هر دو در دو خانواده جداگانه متولد شده بودند، در واقع همان نسخه حلول یافته توماس و ویلیام (فرزندان ویژن و اسکارلت ویچ) هستند (همون اصل تناسخ!) . اسپید قدرت های دایی خودش یعنی «کوئیک سیلور» رو به ارث برده، و دومی یعنی ویکان قدرت های جادویی و تغییر واقعیت مانند مادرش اسکارلت ویچ رو داره !!!

 

4- بدن او توسط اسکارلت ویچ تسخیر شده!

غم و اندوهی که واندا پس از از دست دادن فرزندانش متحمل شده بود، به قدری طولانی مدت شد که او مجددا عقل و کنترل خود را از دست داد و دست به اعمال خطیری زد. در واقع اسکارلت ویچ برای تغییر در واقعیت و بازآوری فرزندانش کنترل ویژن را در دست گرفت و جهت نیتی که در ادامه بهش اشاره می‌کنم، با انتقام‌جویان هم درگیر شد که نتیجه‌اش سقوط یک کوئین‌جت در مقر انتقام‌جویان بود.

بدن او توسط اسکارلت ویچ تسخیر شده!

در واقع ماجرا از این قرار بود که اسکارلت ویچ قصد داشت تا با تسخیر و کنترل بدن ویژن به مقر انتقام‌جویان حمله کند که در آنجا 5 پهپاد الترون از ویژن خارج و به انتقام جویان یورش برد. نتیجه هم طبیعتا منجر به یک درگیری تمام عیار بین او و انتقام‌جویانِ از همه چیز بی خبری شد که می‌دیدند ویژن عقل خود را از دست داده و بهشان یورش برده اینجا بود که دیگه شی‌هالک به سیم آخر زد و ویژن را وسط به دو نیم تقسیم کرد و به همه چیز خاتمه داد و یک پایان ناخوش دیگر را هم برای ویژنِ بخت برگشته رقم زد. البته که در آخر مشخص شد همه‌ی آتش‌ها از زیر گور دکتر دووم بلند می‌شده و او بوده که اسکارلت ویچ را برای این اعمال شوم دستکاری کرده بوده.

 

3- او با مگنتو جنگیده

 او با مگنتو جنگیده

پس از داستان "Fear Itself" ویژن مجددا توسط تونی استارک بازسازی و به حیات باز گردانده شد. او پس از بازگشتش تمامی مصائبی که از سر گذرانده بود را متوجه شد؛ از مرگ فرزندانش گرفته تا سوء‌استفاده‌ای که واندا از او کرد (در مورد قبل توضیح دادم) و نهایتا اینکه شی‌‌هالک او را به دو نیم تقسیم کرد. او درک می‌کرد که در اون شرایط قاراشمیش شی‌هالک کار درستی انجام داده و او را متوقف کرده و از همین رو او را بخشید و طبیعتا تمام عصبانیت خود را به اسکارلت ویچ معطوف کرد. از آنجایی که او نتوانست واندا را بیابد، پس به سرزمین اتوپیا رفت و با مگنتو (پدر واندا) روبرو شد و خواست تا از طریق او واندا را بیابد و این چنین بود که نبردی بین این دو درگفت. نهایتا مگنتو توانست او را شکست دهد ولی نابودش نکرد چرا که می‌دانست واندا هنوز به او علاقه‌مند است ...

  

2- او یک خانواده‌ی سینتزوئید داشت

 او یک خانواده‌ی سینتزوئید داشت

در سال 2016 بود که ویژن بالاخره سری کمیک‌های اختصاصی خود را در مارول به دست آورد. او در این سری صاحب یک خانواده سینتزوئید (Synthezoid) و جدید شد که شامل همسرش ویرجینیا، پسرش وین و دخترش ویو می‌شد. (در دنیای مارول سینتزوئید نوعی خاصی از آندروید یا همان ربات انسان نما است که انرژی خود از خورشید گرفته و کپی هایی از بدن انسان هستند و تمامی اعضای انسانی را دارند که از ماده ای به نام ترکیبی- ارگانیک به نام "سلول های هورتون" درست میشوند. این ماده میتواند تمامی عملکرد بافت انسان را تقلید کند ولی چندین برابر از بافت انسان قوی تر است). ویژن در اون دوران به عنوان مشاور رییس جمهور ایالات متحده آمریکا مشغول به کار بود که البته تعامل او با دیگران در این شرایط دشوار بود. وقتی «گریم ریپر» (از دشمنان اونجرز) به خونه او و دخترش «ویو» حمله کرد، ویژن میفهمه که همسرش «ویرجینیا» جون ریپر رو گرفته و اونو توی حیاط پشتی خونه‌شون دفن کرده! او بعدا وقتی یکی از همکلاسی‌های «ویو» گم میشه، روی جرائم زنش سرپوش میذاره. ولی به زودی و زمانی که خانوادش یه کشتار جمعی به وجود میارن، سایه‌ی یک آینده تاریک رو نزدیک می‌بینه که نهایتا طی یک پایان تلخ دیگه ویرجینیا خودش رو قربانی میکنه تا جلوی این آینده رو بگیره.

 

1- او به زور به عضویت گروه هایدرایی انتقام‌جویان در آمد!

 او به زور به عضویت گروه هایدرایی انتقام‌جویان در آمده!

در طول رویداد امپراطوری مخفی، زمانی که نسخه‌ی هایدرایی کاپیتان آمریکا کنترل ایالات متحده را در دست گرفت، شروع به از هم پاشیدن شیرازه‌ی ابرقهرمانان نمود و سعی کرد تا با اتخاذ روشی، کنترل ابرقهرمانان را به دست گیرد. مهمترین و اولین اقدامی که او انجام داد این بود که سعی کرد با دستکاری قهرمانان یک نسخه‌ی وفادار به هایدرا از انتقام‌جویان را شکل دهد. از قضا یکی از قهرمانانی که ذیل این برنامه‌ی کَپ قرار گرفت ویژن بود. در واقع ویژن توسط یک هوش مصنوعی یا بهتره بگیم یک ویروس که به دست آرنیم زولا ساخته شده بود، آلوده و کنترل شد. همین اتفاق سبب شد تا ویژن با این ترفند به زور به عضویت نسخه‌ی هایدرایی اونجرز در آید. اما ماجرا به همین ترتیب پیش نرفت و زمانی که نبرد نهایی در حال انجام بود، ویژن دخترش "ویو" را دید که دارد با نیروهای هایدرا می‌جنگد و این صحنه، نقطه‌ی عطفی بود برای اینکه ویژن به خودش آید و ویروس زولا را بی‌اثر کند و بتواند خودش را از چنگال هایدرا خارج کند .

 

- چه چیزی در پیشانی ویژن قرار دارد؟

چه چیزی در پیشانی ویژن قرار دارد

در دنیای سینمایی مارول میدانید که سنگ بینهایت موسوم به سنگ ذهن بود که باعث پدید آمدن و خلق شدن ویژن شد. این سنگ روی پیشانی ویژن قرار داشت تا اینکه در فیلم "جنگ بینهایت" توسط ثانوس بیرون کشیده و باعث مرگ ویژن شد. اما در دنیای کمیک بوک فرق دارد و چیزی که در پیشانی ویژن وجود دارد، سنگ بینهایت نیست و "جواهر خورشیدی" (Solar Gem) نام دارد که گفته میشه توسط پرفسور فینس هورتون (خالق "هیومن تورچ» اُریجینال) ساخته شده و به ویژن این امکان را میدهد که انرژی خورشید را جذب و در خود ذخیره کند. همچنین ویژن میتونه از این انرژی به عنوان اشعه ای مخرب برای شلیک کردن به دیگران استفاده کنه. در ضمن ، جواهر خورشیدی همچون مغز برای ربات ها عمل میکنه و در واقع 100 برابر قوی تر از مغز انسانه!

 

این‌ها حقایق مهم و جالبی درباره ویژن بودن که احتمالا خیلی‌هاشونو نمیدونستید... شما چه نظری دارید؟ به نظرتون سریال چقدر میتونه روی ویژن تمرکز کنه و ابعاد جذاب و به نمایش در نیامده از او در MCU را به تصویر بکشه؟ با ما در میون بذارید...

 

محمدعلی رضائی‌هنجنی

(MoAli)

منبع: وب‌ سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

25 رُبات (ROBOT) برتر مارول

15 حقیقت مهمی که باید درباره «اولتران» (ULTRON) بدانید

15 روبات قهرمان (HEROBOT) برتر دنیای کمیک

5 لباس جالبی كه ویژن (VISION) در كمیك های مارول بر تن كرده!

20 زوج عاشق برتر در دنیای کمیک

10 ابرقهرمان مارول که صاحب فرزند هستند

معرفي ويژن

 75 لحظه ماندگار مارول: «اسكارلت ویچ» نیروی فوق بشری میوتانت ها را میگیرد

10 حقیقت مهمی که باید درباره مرد مورچه ای (اَنت من) بدانید

معرفی 10 دشمن برتر "انتقام جویان" (THE AVENGERS)

 75 لحظه ماندگار مارول: وقتي ويژن اشك ميريزد

معرفي اسكارلت ويچ

10 كمیك برتر انتقام جویان (AVENGERS) + لينك دانلود

10 سایبورگ (CYBORG) برتر در دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

BAdeadpool
#1 BAdeadpool 1399-02-31 12:27
مقاله ی جالبی بود اطلاعات خیلی خوبی بود اکثرشونم نمی دونستم همونایی رو همکه می دونستم از مقالات و کمیک های این سایت فهمیده بودم
موزد شماره یک رو می دونستم چون به تازه گی این کمیک رو خوندم
توی مقالات قبلی هم به این اشاره شده بود کهواندا پس از مرگ بچه هاش قاطی می کنه و فکر کنم باعث رویداد house of M می شه
مرسی بابت این اطلاعات
نقل قول کردن
VENOMPOOL
#2 VENOMPOOL 1399-02-31 12:27
واقعا مقاله خیلی جالبی بود و امیدوارم که سریال واندا_ویژن هم بسیار خوش بدرخشد و همه طرفدارها رو راضی کنه.
من که دل تو دلم نیست.ای کاش زودتر سریال واندا ویژن همچنین لوکی و کاپیتان آمریکای جدید و .....زودتر اکران شه
واقعا ممنون.
ببخشید یک سوال.من یک بار توی اینترنت دنبال کمیک میگشتم که به یه سری صفحات از یک کمیک برخوردم.
توی یکی از این صفحه ها ویژن و واندا کنار هم نشسته بودن و بچه هاشون رو نگاه میکردن.
یکی از بچه هاش قدرتی مثل Quick silver داشت و مثل اون میدوید.
آیا این واقعی بود یا فقط یک what if? بود؟
نقل قول کردن
BAdeadpool
#3 BAdeadpool 1399-02-31 12:30
منم یه سوال دارم توی دنیای کمیک هم روی پیشونی ویژن سنگ بی نهایت هست یا یک چیز دیگه است؟؟
نقل قول کردن
Amir78_King
#4 Amir78_King 1399-02-31 13:03
استاد عالی بود
من که دارم میمیرم از دلواپسی که سریالا چی میشه به خاطر کرونا
خیلی مقاله خوب و کاملی بود
یه سوال: فیلم برداری که تموم بشه چه مراحل دیگه ای میمونه؟
نقل قول کردن
AZIZ
#5 AZIZ 1399-02-31 13:12
مقاله بسیار جالبی بود شماره 8 تا حدودی میدونستم
شماره 10 تو انیمیشن انتقام جویان قویترین قهرمانان زمین دیدم
با تشکر از آقای هنجی بابت ترجمه این مقاله
نقل قول کردن
AZIZ
#6 AZIZ 1399-02-31 13:14
به نقل از BAdeadpool:
منم یه سوال دارم توی دنیای کمیک هم روی پیشونی ویژن سنگ بی نهایت هست یا یک چیز دیگه است؟؟

نه نیست
نقل قول کردن
AZIZ
#7 AZIZ 1399-02-31 13:16
به نقل از Amir78_King:
استاد عالی بود
من که دارم میمیرم از دلواپسی که سریالا چی میشه به خاطر کرونا
خیلی مقاله خوب و کاملی بود
یه سوال: فیلم برداری که تموم بشه چه مراحل دیگه ای میمونه؟

به نظرم جلوه های ویژه میمونه
نقل قول کردن
moali
#8 moali 1399-02-31 14:04
ممنون از الطاف دوستان، انشاالله با مقالاتی پیرامون واندا و ویژن، شما را برای دیدن سریال آماده خواهم نمود.

#۴:
خب ببینید هر اثری چه سینمایی چه تلویزیونی سه مرحله داره: ۱. پیش تولید: که شامل استخدام عوامل و بازیگران و نگارش فیلمنامه و... هست
۲. تولید: که خب قسمت اصلی هر اثره و شامل فیلمبرداری میشه
۳. پس تولید: که شامل بازنگری‌ها و ریشوت‌ها و... میشه که البته معمولا کوتاه‌تر از دو قسم قبل خواهد بود
نقل قول کردن
HS-Spider
+1 #9 HS-Spider 1399-02-31 14:12
به نقل از VENOMPOOL:
واقعا مقاله خیلی جالبی بود و امیدوارم که سریال واندا_ویژن هم بسیار خوش بدرخشد و همه طرفدارها رو راضی کنه.
من که دل تو دلم نیست.ای کاش زودتر سریال واندا ویژن همچنین لوکی و کاپیتان آمریکای جدید و .....زودتر اکران شه
واقعا ممنون.
ببخشید یک سوال.من یک بار توی اینترنت دنبال کمیک میگشتم که به یه سری صفحات از یک کمیک برخوردم.
توی یکی از این صفحه ها ویژن و واندا کنار هم نشسته بودن و بچه هاشون رو نگاه میکردن.
یکی از بچه هاش قدرتی مثل Quick silver داشت و مثل اون میدوید.
آیا این واقعی بود یا فقط یک what if? بود؟


سلام و عرض خسته نباشید خدمت اعضای سایت ؛ تشکر از آقای رضائی هنجنی بابت مقاله بسیار خوبشون!! راستش دوست عزیز، یکی از حقیقت هایی که انتظار داشتم در این مقاله باشه اما متاسفانه ندیدمش اینه که در واقع واندا ماکسیموف پس از استفاده از قدرت هایش برای خلق فرزند برای خود و ویژن، از مفیستو استفاده کرد که به فرزندانش روح ببخشه که مشخص شد این ارواح قطعاتی از مستر پاندمونیوم هستش و این باعث توماس و ویلیام کوچک به ورطه نابودی کشیده بشن.
سال ها بعد در کمیک های Young Avengers مشخص شد که توماس شپرد ملقب به Speed و ویلیام کپلان ملقب به Wiccan که هر دو در دو خانواده جداگانه متولد شدند، در واقع نسخه حلول یافته توماس و ویلیام-فرزندان ویژن و اسکارلت ویچ- هستند (همون اصل تناسخ) او شخصی که شما می‌گفتید همون Speed هستش که قدرت های دایی خودش یعنی کوئیک سیلور رو به ارث برده، و دومی یعنی Wiccan قدرت های جادویی و تغییر واقعیت مانند مادرش اسکارلت ویچ رو داره !!!

این Speed که مد نظر شما بود!!
spidey.ir/.../...
این هم Wiccan !!!
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
HS-Spider
#10 HS-Spider 1399-02-31 14:14
و آقای رضائی هنجنی به سوال ازتون داشتم که منظورتون از قدرت های شش گانه اسکارلت ویچ چیست؟!؟!
منظورتون همون قدرت تغییر واقعیت هستش یا نه؟!؟!
نقل قول کردن
VENOMPOOL
#11 VENOMPOOL 1399-02-31 14:53
#9:
ابهاماتم برطرف شد :lol:
نقل قول کردن
moali
#12 moali 1399-02-31 15:01
#۹:
ممنون از نکاتی که گفتید. البته این نکات در مقاله مربوط به واندا تشریح خواهد شد انشاالله...

#۱۰:
خب قبل از هلول قدرت تغییر در واقعیت و به تبع اون قدرت کنترل احتمالات، واندا دارای قدرت‌های ششگانه‌ای بود که شامل: جادوی هرج و مرج، دورجنبی، بکارگیری انرژی، دستکاری مولکولی، دورآگاهی جزئی و تخریب ذهن می‌شد.
البته همون طور که عرض کردم به تشریح و تفصیل در مقاله مربوط به اسکارلت ویچ که در دست نگارش هست به این موارد اشاره خواهد شد و اینجا در مقاله ویژن نگاهی گدرا بهشون انداختیم.
نقل قول کردن
Captain-spidey
#13 Captain-spidey 1399-02-31 15:07
کارتون عالی بود اقای هنجنی یه چند وقت نبودید لمون واستون خیلی تنگ شد
از بین این همه مورد فقط ده رو میدونستم و خیلی به اطلاعاتم اضافه شد
واندا و ویژن هردو شخصیت های رنج کشیده و قابل درکی هستن و تضاد هایی دارند که رابطشون رو جذاب میکنه م ثلا اینکه ویژن یه رباط و از علم ولی واندا از جادویی و ماوراطبیعه هست
در کل این مقاله من رو برا دیدن سریال خیلی هایپ کردم فقط امید وارم که دوبله این فیلم تو ایران بیاد
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1399-02-31 15:12
#9 این قضیه بچه های ویژن و واندا و ارتباطشون با مفیستو و مستر پاندمونویم و ... خیلی گیج کننده است
حالا من با توجه به صحبت های شما یه مقدار به متن اضافه کردم
فکر کنم الان توضیحات کامل تر شده باشه
نقل قول کردن
HS-Spider
#15 HS-Spider 1399-02-31 15:14
به نقل از mtm:
#9 این قضیه بچه های ویژن و واندا و ارتباطشون با مفیستو و مستر پاندمونویم و ... خیلی گیج کننده است
حالا من با توجه به صحبت های شما یه مقدار به متن اضافه کردم
فکر کنم الان توضیحات کامل تر شده باشه

ممنون آقای ترابی از این همه توجه !!
نقل قول کردن
mtm
#16 mtm 1399-02-31 15:24
به نقل از BAdeadpool:
منم یه سوال دارم توی دنیای کمیک هم روی پیشونی ویژن سنگ بی نهایت هست یا یک چیز دیگه است؟؟

سئوال خوبی پرسیدی
متاسفانه مقاله CBR که منیع اصلی مقاله ما بوده به این مورد هم اشاره نکرده
من الان خودم به مقاله این مورد رو اضافه میکنم
نقل قول کردن
Ultemate amir
#17 Ultemate amir 1399-02-31 15:31
واو عجب مقاله ای عالی بود دوباره به اطلاعات کمیک بوکی من افزوده شد(واقعا تعجب کردم بچه های اسکارلت ویچ اونا بودن حالا یک سوال شرور بودن یا قهرمان؟ :-| )(توی یکی از بازی ها شخصیت اسپید رو دیدم ولی نمیدونستم کی بود حالا فهمیدم بازم ممنون :lol: )
نقل قول کردن
HS-Spider
#18 HS-Spider 1399-02-31 15:33
به نقل از Ultemate amir:
واو عجب مقاله ای عالی بود دوباره به اطلاعات کمیک بوکی من افزوده شد(واقعا تعجب کردم بچه های اسکارلت ویچ اونا بودن حالا یک سوال شرور بودن یا قهرمان؟ :-| )(توی یکی از بازی ها شخصیت اسپید رو دیدم ولی نمیدونستم کی بود حالا فهمیدم بازم ممنون :lol: )


قهرمان؛ عضو Young Avengers بودن !!!
نقل قول کردن
HS-Spider
#19 HS-Spider 1399-02-31 15:36
آقای ترابی فقط یه کم اون قسمتی که اضافه کردید(نظر من رو) یکم از نظر نوشتاری درستش کنید چون یکم عجیب و غریب شده !!!
نقل قول کردن
HS-Spider
#20 HS-Spider 1399-02-31 15:40
مثلا بعد واژه (ویکان) یه حرف ربط که باید اونجا باشه!!
بین واژه های اسپید و قدرت هم خیلی فاصله افتاده !!!!
ممنون !!
نقل قول کردن
Ultemate amir
#21 Ultemate amir 1399-02-31 15:45
به نقل از HS-Spider:
به نقل از Ultemate amir:
واو عجب مقاله ای عالی بود دوباره به اطلاعات کمیک بوکی من افزوده شد(واقعا تعجب کردم بچه های اسکارلت ویچ اونا بودن حالا یک سوال شرور بودن یا قهرمان؟ :-| )(توی یکی از بازی ها شخصیت اسپید رو دیدم ولی نمیدونستم کی بود حالا فهمیدم بازم ممنون :lol: )


قهرمان؛ عضو Young Avengers بودن !!!

ممنون که گفتید :roll:
نقل قول کردن
mtm
#22 mtm 1399-02-31 15:51
به نقل از HS-Spider:
مثلا بعد واژه (ویکان) یه حرف ربط که باید اونجا باشه!!
بین واژه های اسپید و قدرت هم خیلی فاصله افتاده !!!!
ممنون !!

فکر کنم الان درست شد
اون بخش مربوط به سنگ روی پیشانی ویژن هم اضافه شد
نقل قول کردن
HS-Spider
#23 HS-Spider 1399-02-31 15:56
به نقل از mtm:
به نقل از HS-Spider:
مثلا بعد واژه (ویکان) یه حرف ربط که باید اونجا باشه!!
بین واژه های اسپید و قدرت هم خیلی فاصله افتاده !!!!
ممنون !!

فکر کنم الان درست شد
اون بخش مربوط به سنگ روی پیشانی ویژن هم اضافه شد

عالی !!!
نقل قول کردن
hassan91
#24 hassan91 1399-02-31 16:15
خیلی وقته پیش من با این که چجوری ویژن علیه الترون شد مشکل داشتم. ولی بعدا به این نتیجه رسیدم که هنک پیم الترون رو ساخت تا یک ابر ربات کاراشو انجام بده ولی علیه اش شد. الترون هم خواست که خودش رو شبیه انسانها بکنه ویژن رو ساخت ولی علیه‌اش شد. یجورایی شبیه رابطه خدا و شیطان یا خدا و انسان میمونه.

یک فکت هم هست که جالبه. استن لی و روی توماس (خالقین ویژن جدید) قصد داشتن همون ویژنی که تو اولین مورد مقاله بهش اشاره شد رو عضو تیم اونجرز بکنن. ولی استن لی بعدا نظرش عوض میشه و به آقای توماس میگه که این ویژن باید یک کاراکتر جدید و ربات باشد.

این شخصیت واسپ هم قدرت اسم انتخاب کردن داره. اولین اسم ویژن رو شخصیت واسپ به زبون آوردن (درست مثل اسم اونجرز)
نقل قول کردن
naymor
#25 naymor 1399-02-31 16:33
به به عجب مقاله‌ای بود، دمتون گرم آقای هنجنی. بعد از حدود یک ماهی با یه مقاله توپ برگشتید و کلی به دانش کمیکیمون اضافه کردید. :lol:
نقل قول کردن
moali
#26 moali 1399-02-31 16:42
جاداره از استاد ترابی بابت اضافات مقاله یه تشکر ویژه داشته باشم! همون طور که اشاره شد متاسفانه سایت CBR که مرجع این مقاله بود به مسئله‌ی سنگ پیشانی ویژن اشاره نکرده بود و تعدد مقالات در صف نگارش هم این فرصت رو که بخوام به مقاله اضافه کنم رو ازم سلب کردن که خب مثل همیشه استاد حواسشون بود..‌‌. و خب ماجرای دو فرزند این زوج هم که قرار بود در مقاله مربوط به واندا گنجانده بشه که خب استاد اینجا به کامل ترین شکل اضافه کردن.
یه تشکر هم از کاربر محترم HS-SPIDER دارم که خوب نکته ای رو گوشزد کردن. واقعا بخش کامنت‌ها باید همیشه یک همچین نظرات تیزبینانه‌ای رو ذیل هر مقاله داشته باشه؛ بالاخره الکی SPIDEY.IR اسم و رسم پیدا نکرده ;-)
نقل قول کردن
BAdeadpool
#27 BAdeadpool 1399-02-31 16:45
به نقل از mtm:
به نقل از HS-Spider:
مثلا بعد واژه (ویکان) یه حرف ربط که باید اونجا باشه!!
بین واژه های اسپید و قدرت هم خیلی فاصله افتاده !!!!
ممنون !!

فکر کنم الان درست شد
اون بخش مربوط به سنگ روی پیشانی ویژن هم اضافه شد

دست شما درد نکنه اقای ترابی
نقل قول کردن
marc-spector
#28 marc-spector 1399-02-31 17:14
خب واقعا مقاله‌ی پر و پیمونی بود اقای رضایی. با اینکه به شخصه کلا خیلی شخصیت ویژن برام جذاب نیست اما خب اطلاعات خیلی مفیدی رو تو مقالتون بهش اشاره کردید که با قلم جذابتون آمیخته شد و خلاصه خیلی حال کردم.
بازم ممنون
نقل قول کردن
AZIZ
#29 AZIZ 1399-02-31 17:38
با تشکر از استاد ترابی بابت مورد آخر من فقط از طریق کمیک دستکش بینهایت و انیمیشن انتقام جویان قویترین قهرمانان زمین میدونستم سنگ ذهن تو پیشونی ویژن نیست ولی نمیدونستم چیه
نقل قول کردن
Amir78_King
#30 Amir78_King 1399-03-01 03:18
به نقل از moali:
ممنون از الطاف دوستان، انشاالله با مقالاتی پیرامون واندا و ویژن، شما را برای دیدن سریال آماده خواهم نمود.

#۴:
خب ببینید هر اثری چه سینمایی چه تلویزیونی سه مرحله داره: ۱. پیش تولید: که شامل استخدام عوامل و بازیگران و نگارش فیلمنامه و... هست
۲. تولید: که خب قسمت اصلی هر اثره و شامل فیلمبرداری میشه
۳. پس تولید: که شامل بازنگری‌ها و ریشوت‌ها و... میشه که البته معمولا کوتاه‌تر از دو قسم قبل خواهد بود

خیلی ممنون واسه پاسخ گویی شما و تغییرات آقای ترابی
نقل قول کردن
Captain_rogers
#31 Captain_rogers 1399-10-27 14:28
سلام
(ممنون بابت این مقاله خیلی جالب از ویژن)
یک سوال من چجوری میتونم سریال واندا ویژن رو دانلود کنم یا از کجا دانلودش کنم؟
یعنی الان پخش شده به صورت رسمی؟
ممنون میشم جواب بدید. :-)
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#32 AM SM BM SM 1399-10-27 16:07
سلام
ممنون بابت مقاله
این ویژن بیچاره هم از اون زجر کشیده های بدبخت(! ) است. یعنی کسایی مثل: پیتر پارکر، مت مورداک و بروس وین و...
واقعا خیلی مشکلات داشته.
و سریال ویژن هم که دیگه انشاءالله خوب درمیاد.( کلا تنها سریال مارول که خوب نبود نا انسان ها بود )
با تشکر
نقل قول کردن
alireza123456789
#33 alireza123456789 1399-10-27 20:38
مقاله خیلی خوبی بود خداقوت و خسته نباشید
نقل قول کردن
CAPTAIN_ARVIN
#34 CAPTAIN_ARVIN 1399-10-27 23:03
با تشکر از بروز رسانی مقاله :-*

مرسی spidey ;-)
نقل قول کردن
CAPTAIN_ARVIN
#35 CAPTAIN_ARVIN 1399-10-27 23:05
به نقل از Captain_rogers:
سلام
(ممنون بابت این مقاله خیلی جالب از ویژن)
یک سوال من چجوری میتونم سریال واندا ویژن رو دانلود کنم یا از کجا دانلودش کنم؟
یعنی الان پخش شده به صورت رسمی؟
ممنون میشم جواب بدید. :-)

بله که پخش شده؛
این سریال جمعه به جمعه به مدت 30 دقیقه (9 اپیزود) پخش میشه و تا الان دو قسمت پخش شده :-)
نقل قول کردن
ArashBigA
#36 ArashBigA 1399-10-27 23:40
فکت آخر که اضافه بود درمورد سنگ ویژن عالی بود واقعا همیشه برای من سوال بود دمت گرم اسپایدی ;-)
نقل قول کردن
DreamzOwned
#37 DreamzOwned 1399-10-28 00:32
ممنون بابت مقاله خوبتون
یک سوالی که بعد دیدن سریال برا من بوجود اومد این بود که ویژن تو سریال چطور دارای ویژگی های انسانی بود آیا این یک توهمه ؟
به هر حال قطعا تو سریال مشخص میشه من که واقعا از دیدن دو قسمت لذت بردم امتیاز من به این دو قسمت ۹/۳ از ۱۰
نقل قول کردن
Captain_rogers
#38 Captain_rogers 1399-10-28 13:35
به نقل از DreamzOwned:
ممنون بابت مقاله خوبتون
یک سوالی که بعد دیدن سریال برا من بوجود اومد این بود که ویژن تو سریال چطور دارای ویژگی های انسانی بود آیا این یک توهمه ؟

(نه تو توهم نیست چون واندا واقعیتو تغییر داده احتمالا پس همه چی واقعی ولی یک دنیای فیک)
نقل قول کردن
IRON MAN@
#39 IRON MAN@ 1402-05-22 16:18
به نقل از BAdeadpool:
منم یه سوال دارم توی دنیای کمیک هم روی پیشونی ویژن سنگ بی نهایت هست یا یک چیز دیگه است؟؟

نه سنگی به نام سنگ خورشیدی هست که نیروی خورشید رو جذب میکنه و ویژن میتونه ازش به صورت اشعه لیزری استفاده کنه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37