معرفی 10 دشمن برتر "انتقام جویان" (The Avengers)

معرفی 10 دشمن برتر "انتقام جویان" (The Avengers)

با خوندن این مقاله با برترین دشمنان گروه Avengers آشنا شوید!

مقدمه: با کمال احترام به گروه "جاستیس لیگ" که قدمت بیشتری در دنیای کمیک دارد، باید اذعان کرد که هم اکنون "انتقام جویان" نمادین ترین و شناخته شده ترین گروه ابرقهرمانی در جهان است. سری فیلم های اونجرز میلیاردها دلار در سطح جهان فروش کرده اند و بسیار محبوب هستند. آنها از وقتی که توسط «استن لی» و «جک کربی» در دهه 60 میلادی خلق شدند لقب "قوی ترین قهرمانان دنیا" (Earth's Mightiest Heroes) را به خود اختصاص داده اند و بارها و بارها به ماجراجویی های مختلف پرداخته اند. خوبی داستان های کمیک های اونجرز به این بوده که حد و مرز و قالب خاصی نمیشناسند و میتونند در ژانرهای مختلف باشند. به همین دلیل تنوع زیادی در نوع دشمنان آنها به چشم میخورد و مثلا میتونند یک روبات باشند، از دنیاهای دیگر آمده باشند، قدرت های خدا مانند داشته باشند ، عضو گروه های تروریستی باشند و .... ما در این لیست 10 نفر از معروفترین و شناخته شده ترین دشمنان انتقام جویان را به شما معرفی میکنیم.

 

- گریم ریپر (Grim Reaper)

گریم ریپر 

خلق شده توسط: روی توماس، جان بیوسما

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 52 از كمیك Avengers (می 1968)

نام اصلی اش «اریک ویلیامز» (Eric Williams) است که برادر «سایمون ویلیامز» به حساب میاد (سایمون اولش یک آدم بد بود ولی بعدش به آدم خوبی شد و با لقب Wonder Man عضو گروه اونجرز هم شده. میتونید اینجا راجع بهش اطلاعات کسب کنید). اریک از همون بچه گی، نشانه هایی از شرارت در وجود خودش داشت و بزرگتر که شد به خلافکار تبدیل شد و در واقع او بود که باعث شد برادرش هم برای مدتی یک شخصیت خبیث بشه. در هر حال اریک ویلیامز از دشمنان کلاسیک اونجرز است که بهش لقب «گریم ریپر» به معنای "شیطان مرگ" دادند چون داسی بلند داشت که با فن آوری خاصی درست شده بود و قابلیت های فراوانی هم داشت و میتونست باهاش انرژی شلیک کنه و ... او یک بار در مبارزه با اونجرز کشته شد ولی به لطف جادوی سیاه دوباره زنده شد. برای مدتی باید هر 24 ساعت حتما انرژی دیگر انسان ها را میگرفت تا زنده بمونه ولی به لطف قدرت های برادرش و همچنین قدرت های «اسکارلت ویچ» مشکلش حل شد. از اون به بعد بود که قدرت های ماورایی و جادویی هم پیدا کرده.

  

- گراویتون (Graviton)

- گراویتون (Graviton)

خلق شده توسط: جیم شوتر، سل بیوسما

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 158 از كمیك Avengers (آوریل 1977)

نام واقعی او «فرانکلین هال» (Franklin Hall) است که یک فیزیکدان بود که در یک مرکز تحقیقات خصوصی در کشور کانادا مشغول تحقیق بود اما به خاطر اشتباهی که در محاسبات خود مرتکب شد ذرات حامل نیروی گرانش به ملوکول های بدن او برخورد کرد و متوجه شد که میتونه با ذهنش نیروی جاذبه را کنترل کنه. او اولش نیروهای خودش رو از دید بقیه پنهان کرد (چون فکر میکرد به عنوان یک موجود عجیب الخلقه بهش نگاه میکنند) ولی در نهایت تصمیم گرفت از قدرت هایش برای کارهای خلاف استفاده کنه و اسم خودش رو گذاشت «گراویتون». او از دشمنان بسیار نیرومند گروه انتقام جویان است حتی در اولین برخورد خودش با این گروه تونست شکست شون بده!

گراویتون اونجرز

اما سپس دیدیم که در کنترل قدرتهاش مشکل داره و به همین خاطر شکست خورد. چندی باری هم مرده ولی زنده شده. اخیرا به یکی از روسای شرکت خبیث A.I.M تبدیل شده (برای آشنایی با این شرکت، این مقاله را بخوانید)

 

10- تسك مستر (Taskmaster)

عکس تسک مستر

خلق شده توسط: دیوید میكلینی، جورچ پرز

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 195 كمیك Avengers (می 1980)

نكته منحصر به فرد درباره «تسک مستر» این است که میتونه از روی فنون و ضربات دیگران تقلید کنه و ضد حمله بزنه!  او معمولا به صورت شخصیتی به تصویر كشیده میشد كه از جانب سازمان های پلید استخدام میشد تا ماموریتی را برایشان انجام دهد. درسته كه گاهی كارهای خوب هم انجام داده و بیشتر به عنوان یك "ضدقهرمان" به تصویر كشیده شده ولی به پول بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت میدهد. در سال 2011 معلوم شد كه در واقع یك مامور "شیلد" بوده و در تمام این مدت توسط «نیك فیوری» ماموریت داشته از دنیای خلافكاران اطلاعات جمع كند. در مجموع یکی از ویلن های محبوب هواداران مارول است که قدرت های جالبی دارد. سپر و شمشیر هم داره و با اون شنل و ماسک باحالش کاملا خودنمایی میکنه ولی چرا او را به عنوان یکی از دشمنان اصلی گروه اونجرز معرفی میکنند؟ چون بارها با اعضای مختلف این گروه جنگیده . اما مهم تر از همه اینه که او یک آکادمی تاسیس کرده که در آن به خیلی از مزدوران و آدم کش ها آموزش میده! پس خیلی از کسانی که گروه اونجرز هر روز باهاشون مبارزه میکنند دست پروده او هستند!

 

9- کور واک (Korvac)

کورواک

خلق شده توسط: استیو گربر، لن وین، جیم استارلین

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 3 از كمیك Giant-Size Defenders  (ژانویه 1975)

«مایکل کورواک» اهل قرن 31 میلادی است . او یک متخصص بسیار ماهر رایانه بود و در دنیای شماره 691 مارول زندگی میکرد. ولی در نهایت به انسان ها خیانت کرد و رفت سمت نژاد بیگانه و متخاصم «بادون» (برای آشنایی با بادون ، این مقاله رو بخونید). همین موقع بود که به دشمن گروه اریجینال "نگهبانان کهکشان" تبدیل شد. بادون ها، کور واک را به یک سایبورگ تبدیل کردند و در نتیجه او علیه آنها قیام کرد و با دسترسی به منبع قدرت های کیهانی "گالاکتوس" ، به موجودی خدامانند و بسیار نیرومند تبدیل شد. سپس به گذشته سفر کرد و دشمن اونجرز شد. او را میتوان قوی ترین دشمنی که اونجرز تا به حال باهاش روبرو شده است لقب داد. اونقدر نیرومند بود که یکی از موجودات قوی و کیهانی دنیای مارول به نام «کالکتور» دخترش به نام «کارینا» (Carina) را فرستاد تا جلویش را بگیره. ولی اونا عاشق هم شدند و مدتی هم مخفیانه در بین دیگر انسان ها زندگی کردند ولی  در نهایت جنگ سختی بین «کور واک» و اونجرز درگرفت که منجر به کشته شدن بسیاری از اعضای این گروه شد! البته کور واک خودش آنها را زنده کرد و بعدش خودکشی کرد و کارینا نیز کشته شد. البته اخیرا دیده شد که دوباره زنده شده است.

 

8- امپراتوری کری (The Kree Empire)

کری - مارول

خلق شده توسط: استن لی، جک کربی

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 65 از کمیک Fantastic Four (آگوست 1967)

نژاد «کری» که بهشون Ruul هم گفته میشه، یکی از مخلوقات جاودانه متعددی هستش که استن لی و جک کربی در run بی همتای خود در کمیک های اولیه چهار شگفت انگیز خلق کردند. کری ها همواره یکی از بزرگترین نیروهای شناخته شده در کهکشان بوده اند. سیاره کری ها مثل یک دیکتاتوری نظامی بوده است که توسط یک ابر مغز به نام "هوش معظم" (Supreme Intelligence) اداره میشود. این نژاد متخاصم به خیلی از سیارات منجمله زمین حمله کرده است و بدین ترتیب بود که گروه اونجرز جلوی آنها ایستادگی کرد. این امپراتوری تمام عیار جنگجویان قابلی داشته . مثلا «کاپیتان مارول» اریجینال که از اعضای ارتش کری بود و وقتی به زمین آمد تصمیم گرفت آدم خوب و یک قهرمان باشه. یا مثلا «رونن متهم کننده» (Ronan the Accuser) که در فیلم اول محافظین کهکشان شخصیت خبیث اصلی بود. دشمن همیشگی نژاد کری، یک نژاد فضایی دیگر به نام «اسکرال» (Skrull) هستش که همواره با هم در حال نبرد بوده اند. یکی از برترین داستان های تاریخ مارول هم Kree-Skull War نام دارد که اونقدر عظیم بود که اونجرز هم مجبور به مداخله در آن شدند.

 

7- امپراتوری اسکرال (The Skrull Empire)

اسکرول - مارول

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 2 از کمیک Fantastic Four (ژانویه 1962)

وقتی به گروه انتقام جویان بگویید که بیگانگان فضایی حمله کردن قطعا اولین گزینه ای که به ذهنشون میرسه ، «اسکرال» ها هستند. این نژاد متخاصم از بدو تولد دنیای مدرن مارول وجود داشته اند و قدمت آنها به شماره 2 از کمیک Fantastic Four در ابتدای دهه 60 میلادی میرسه. اسکرال ها پوست سبز و ظاهر زشتی دارند که گذشته شون به "کهکشان آندرومدا" برمیگرده. اونا اولش جنگجو یا متخاصم نبودند ولی یک میلیارد سال پیش «سلستيال ها» روشون آزمایش کردند و سپس تبدیل شدند به موجوداتی جنگ طلب (برای آشنایی با سلستیال ها، این مقاله را بخوانید). اسکرال ها از نظر تکنولوژیکی بسیار پیشرفته هستند و توانایی منحصر به فردی دارند : تغییر ظاهر و جا زدن خود به جای دیگران (shape-shifting). یعنی یه چیزی مثل قدرت های «میستیک» در کمیک ها و فیلم های ایکس من. ضمن اینکه برخی از آنها به نام های Super Skrulls یا War Skrulls میتوانند نیروهای فوق بشری قهرمانان مارول را یک جا با هم داشته باشند! قطعا بدترین حمله آنها به زمین در قالب رویداد معروف Secret Invasion انجام شد و طی آن معلوم شد سالها نقشه کشیده بودند تا با نفوذ در بین قهرمانان و مقامات عالی رتبه دولتی کره زمین، زمینه را برای تصاحب سیاره ما آماده کنند. بعد از اینکه از انتقام جویان شکست خوردند از تعدادشان کاسته شده ولی هنوز هم یک تهدید بزرگ محسوب میشوند.

 

6- اربابان شرارت (Masters of Evil)

اربابان شرارت

خلق شده توسط: استن لی، جک کربی

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 6 از كمیك Avengers(جولای 1964)

نخستین نسخه از گروه "اربابان شرارت" (Masters of Evil) در دهه 60 میلادی و به رهبری دشمن بزرگ کاپیتان آمریکا در جنگ جهانی دوم یعنی «بارون هاینریش زیمو» تشکیل شد. این گروه بعدها بارها سد راه اونجرز شد و اعضایش هم تغییر کرد. اما در دهه 80 میلادی و زمانی که «راجر استرن» نویسنده کمیک های اونجرز بود این گروه واقعا خبیث شد و در داستان تاریخی "تحت محاصره" (under siege)، به رهبری هلموت زیمو و با اعضای جدیدی مثل «هاید»، «تایتانیا»، گولیات (اریک جوستن) و ... علیه اونجرز دسیسه چینی کرد و بلاخره وقتی این گروه در ضعیف ترین وضعیت خود قرار داشت به آنها حمله کرد. آنها مقر اونجرز را به تسخیر خود درآوردند و عضو جدید و نیرومند انتقام جویان یعنی «هرکول» را به کما بردند! آنها حتی مستخدم پیر اونجرز یعنی «جارویس» را کتک زدند و در نتیجه یکی از به یاد ماندنی ترین داستان های تاریخ اونجرز شکل گرفت (برای دانلود داستان برتر، این مقاله رو بخونید). همانطور که گفته شد، اعضای این گروه مدام در حال تغییر بوده. ضمن اینکه معمولا هر خبیث کله گنده ای گروه خاص خودش را از اربابان شرارت تشکیل میدهد. همچنین بهتون پیشنهاد میکنیم حتما این مقاله را درباره خاندان «زیمو» بخوانید چون اعضای این خانواده شرور در تشکیل و ادامه حیات "اربابان شرارت" نقش عمده ای داشته اند.

 

5- نورمن آزبورن / آیرون پاتریوت (Norman Osborn/Iron Patriot)

ایرون پاتریوت

خلق شده توسط: «استن لی» و «استیو دیتكو»

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 14 کمیک The Amazing Spider-Man (جولای 1964)

همانطور که در این مقاله گفتیم ، نورمن آزبورن ملقب به «گرین گابلین»، بزرگترین دشمن مرد عنکبوتی است. او در اصل یک دانشمند، کارخانه‌دار و شیمی‌دان جاه‌طلب بود که به دلیل حادثه‌ای دچار اختلالات ذهنی شده و به نیروهای فوق بشری دست یافت واز هر فرصتی استفاده کرده تا زندگی پیتر پارکر را به جهنمی تمام عیار تبدیل کند... پس از خودتون سئوال میکنید که چرا در این لیست قرار دارد؟ اجازه بدهید بهتون یادآوری کنم که نورمن ازبورن تونست پس از وقایع رویداد "تهاجم مخفی" (Secret Invasion) خودش رو به عنوان ناجی کره زمین نشون بده و رئیس سازمان "شیلد" بشه و جای «نیک فبوری» و «تونی استارک» رو بگیره. اولش به نظر میرسید اهداف خیرخواهانه ای داره ولی به زودی شیلد را منحل کرد و به جایش "همر" (HAMMER) را با مجوز خود دولت آمریکا تاسیس کرد! سپس از عده ای از شخصیت های خبیث استفاده کرد و گروه "دارک اونجرز" را تاسیس کرد. خودش هم در هیبت «آیرون پاتریوت» ظاهر شد . خلاصه کاری کرد تا اعضای اونجرز تحت تعقیب قرار بگیرند و حکم جلب اونا رو گرفت! او حتی به "آزگارد" هم حمله کرد. اما در نهایت گروه اونجرز دست او را رو کردند و شکستش دادند.

 

4- ثانوس (Thanos)

ثانوس - اونجرز

خلق شده توسط: جیم استارلین

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 55 از كمیك Iron Man (فوریه 1973)

«ثانوس» توسط مارول خلق شد تا پاسخی به «دارك ساید» در انتشارات دی سی باشد ولی پس از مدتی ثابت كرد كه میتواند از دارك ساید هم در خباث و تهدید آمیز بودن پیشی بگیرد (در واقع ثانوس همواره پای ثابت اكثر داستان های كیهانی/حماسی مارول بوده است) گفته میشه كه ثانوس در سیاره "تایتان" به دنیا آمده و از نژاد ‌Eternals که توسط سلستيال ها خلق شدند، میباشد. است نكته جالب این است كه ثانوس در خودش ژن دیگر مخلوق سلستيال ها یعنی Deviants را نیز دارد. به همین خاطر است كه از همان بدو تولد ظاهرش با همنوعان خودش فرق داشت و مادرش حتی سعی كرد او را بكشد. ثانوس در دوران مدرسه پسر آرام و صلحب طلبی بود ولی در دوران بلوغ به شدت به ایده های پوچ گرایی علاقمند شد و در نتیجه دلباخته شخصیتی به نام «مرگ» شد. او سپس خانواده خودش را به قتل رساند و هر كاری را میكرد تا دل مرگ را به دست بیاورد . بنابراین میتوان گفت كه ثانوس زندگی اش را وقف مرگ كرده است! ثانوس بارها سعی كرده به وسیله ای بسیار نیرومند در عالم مارول به نام "دستكش بینهایت" (Infinity Gauntlet) دست یابد. در کمیک تاریخی دستکش بینهایت (که اینجا ترجمه شده است) دیدید که چقدر خرابی به بار آورد و با درگیری مستقیم با اونجرز بسیاری از آنها را کشت . از آن موقع هم همچنان مشغول خباث های بیشمار بوده است و بارها با اونجرز درگیر شده.

 

3- لوکی (Loki)

لوکی - اونجرز

خلق شده توسط: استن لی، جك كربی، لری لیبر

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 85 از كمیك Journey into Mystery (اكتبر 1962)

همانطور که در این مقاله گفته شد، «لوکی» دشمن شماره 1 «ثور» در دنیای کمیک است. او برادر ناتنی ثور به حساب میاد و از همان اول در كمیك های ثور حضور داشته و به شیطنت مشغول بوده! لوکی نقطه عكس برادر ناتنی اش ثور است و اگر ثور را مظهر شرافت ، دلیری و زور بازو باشد آنوقت لوكی را هم باید مظهر دروغ، خباثت و دسیسه چینی دانست. اما شاید براتون جالب باشه که در واقع گروه انتقام جویان اولین بار به خاطر دسیسه های لوکی بود که به وجود آمد! یعنی لوکی سعی کرد نقشه ای بکشه که در آن ثور با هالک بجنگه و به دست او کشته بشه. ولی همین موضوع نظر دیگر ابرقهرمانان مارول را به خودش جلب کرد و باعث شد در نهایت گروه اونجرز شکل بگیره. پس میشه نتیجه گرفت که لوکی اولین ابرشروری است که گروه انتقام جویان باهاش جنگید! از اون به بعد هم بارها برای گروه اونجرز دردسر درست کرده و به قدر کافی هم قدرت داره که موی دماغشون بشه! چون نه تنها خدای دسیسه و نیرنگ و دروغ است بلکه میتونه پرواز کنه، انرژی های عظیم شلیک کنه، تله پورت انجام بده، تغییر ظاهر بده، تله پاتی بکنه و حتی در طول زمان سفر کنه. ضمن اینکه از یاد نبریم او در جادوگری هم بسیار استاد است. اما قدرت اصلی او در نبوغش در دسیسه چینی نهفته است و با همین حربه تونسته ضربات زیادی به اونجرز وارد کنه.

 

2- كنگ (Kang)

کنگ - انقام جویان

خلق شده توسط: استن لی، جك كربی

اولین حضور در عالم كمیك : شماره 8 كمیك Avengers (سپتامبر 1964)

درسته كه این شخصیت نام های مختلفی داشته و حتی در برخی دوره ها و زمان های مختلف یك قهرمان بوده ولی اكثرا به عنوان «كنگ فاتح» (Kang the Conqueror) شناخته میشود. او یك جنگ سالار است كه از یك كره زمین موازی آمده و در طول زمان سفر میكند. كنگ از دشمنان بسیار قدیمی و خطرناك اونجرز است و از همان ابتدای تاسیس این گروه با آنها به اشكال مختلف دشمنی داشته است. او عناوین مختلفی همچون Scarlet Centurion، Rama-Tut، Victor Timely,، Iron Lad و یا Immortus داشته ولی هدفش همیشه یك چیز بوده: یافتن، نابود كردن و فتح بزرگترین جنگجویان و تمدن های تاریخ بشریت. با وجود اینكه به راحتی میتواند از طریق سفرهای زمانی، اونجرز را شكست دهد ولی به خاطر اصولی كه به آنها پایبند است ترجیح میدهد با استفاده از استراتژی بر آنها پیروز شود. البته كنگ در چند مورد به متحدی برای اونجرز تبدیل شده و مثلا سعی كرد به آنها كمك كند علیه نسخه آینده خود به نام Immortus پیروز شوند.

 

1- اولتران (Ultron)

الترون

خلق شده توسط: روی توماس، جان بیوسما

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 55 از كمیك Avengers (آگوست 1968)

«اولتران» برترین دشمن انتقام جویان و یکی از قوی ترین و شناخته شده ترین خبیث های عالم کمیک است. او روباتی است كه توسط «هنك پیم» (ملقب به مرد مورچه ای) ساخته شده. در واقع او در نتیجه آزمایشات هنك پیم با هوش و حیات مصنوعی پدید آمد. ولی اولتران خیلی زود علیه خالق خودش شد و از آن موقع در بسیاری از مواقع با گروه اونجرز جنگیده است. اولتران همواره ثابت كرده بسیار بیرحم، زرنگ و با تدبیر است و مدام خودش را ارتقا میدهد (به همین دلیل نسخه های مختلفی از او وجود داشته مثل اولتران 5، اولتران 6 و ...) در حقیقت او مثل قطعه ترسناكی از تكنولوژی است كه هیچ وقت دست از ارتقای خود برنمیدارد. یكی از اولین ارتقاهایی كه به خودش داد این بود كه جسم خودش را با فلزي مقاوم و نشكن به نام "ادامانتیوم" پیوند بزند. به همین دلیل متوقف كردن و شكست دادن او بسیار سخت است. در نتیجه خیلی اوقات انتقام جویان فقط موفق شده اند اولتران را به طور موقتی شكست دهند ولی او همیشه با نقشه های پلید تر و جسمی قوی تر برگشته است. او هیچ ارزشی برای انسان ها و دیگر گونه های حیات قائل نیست و برخلاف خیلی از خلافكاران و ابرشرورها كه دنبال تصاحب دنیا یا كسب پول و ثروت هستند ، تنها هدفش نابودی بشریت و جایگزینی نژاد انسان با كامپیوتر و روبات است. به همین دلیل بسیار بسیار ترسناك و تهدید آمیز است . او دشمنی است كه نمیتوان باهاش بحث كرد یا اینكه قانع اش كرد. نگاه سرد او به انسان ها باعث شد دست به یكی از بیرحمانه ترین و منفورترین كارهایش بزند: قتل عام كامل یك كشور اروپایی به نام "اسلورنیا" (Slorenia). او حتی یكبار به یك تهدید كیهانی تبدیل شد و به فضا رفت تا رهبر نژاد بیگانه "فالانكس" (Phalanx) شود.

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

  

مطالب مرتبط:

15 حقیقت مهمی که باید درباره «اولتران» (ULTRON) بدانید

15 حقیقت مهمی که باید درباره «کانگ فاتح» (KANG THE CONQUEROR) بدانید

15 حقیقت مهمی که باید درباره لوکی (LOKI) بدانید

10 حقیقتی که باید درباره ثانوس (THANOS) و خانواده اش بدانید

10 گروه ابرخبیث (SUPERVILLAIN TEAMS) برتر دنیای کمیک

10 حقیقت مهمی که باید درباره اسکرال (SKRULL) ها بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره کری (KREE) ها بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره «تسک مستر» (TASKMASTER) بدانید

10 كمیك برتر انتقام جویان (AVENGERS) + لينك دانلود

15 شخصیتی که می توانند بر سلستیال ها غلبه کنند

معرفي نیروی های کیهانی در دنیای مارول

15 شخصیت خبیث برتر دنیای کیهانی مارول 

کمیک انتقام جویان جدید (NEW AVENGERS) ترجمه شد + لینک دانلود

 10 گروه ابرقهرمانی برتر دنیای کمیک

15 گزینه ای که میتوانند پس از ثانوس خبیث فاز بعدی دنیای سینمایی مارول باشند

شماره آخر كمیك "دستكش بینهایت"  ترجمه شد + لینك دانلود مستقیم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Ultimate spider-man
#1 Ultimate spider-man 1397-02-07 11:22
مقاله عالی بود
به شخصه اصلا کور واک نمیدونستم
منتظر مقالات بعدیتون هستیم استّااد
نقل قول کردن
Tara
#2 Tara 1397-02-07 11:31
خیلی ممنون بابت مقاله
ما تو دنیای سینمایی مارول لوکی رو تو فیلمهای ثور و اونجرز دیدیم و خوشبختانه تونستن به خوبی به نمایش بزارنش

اما متاسفانه این مورد درباره اولتران صدق نمیکنه و متاسفانه نتونست اون چیزی باشه که باید میبود

ثانوس هم که اینجور که پیداست میگن عالیه حالا من امشب فیلم رو میبینم خدا کنه همونطوری که میگن باشه و هست چون توی نقد ها اکثرا از ویلنن فیلم تعریف کردن
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#3 Cap-Spider Potter 1397-02-07 11:53
مقاله فوق العاده بود...
شخصیت کنگ خوراک رفتن روی پرده سینماست...
به نظرم حتی میتونه یکی از برترین ویلین های آثار کمیکی بشه..
اما به عقیده من الترون در MCU یک خبیث تاثیرگذار بود ..!
در سطح الترون دنیای کمیک نبود، اما ویلین ضعیفی هم نبود..
از ریشه هم خیلی به دنیای کمیک نزدیک بود... روباتی سرد و بی رحم که نجات دنیا رو در تغییر اون میدونه و تا آخرین قطره خون برای دستیابی به خواسته ءش میجنگه...


عالی بود آقای ترابی...
ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن
hassan91
#4 hassan91 1397-02-07 14:05
جالبه که رودی رودز تو فیلم مرد آهنی دو بود( یا شایدم سه بود :-* ) که زرهی شبیه آیرون پاتریوت پوشیده بود و اتفاقا از همین لقب هم براش استفاده کردند.
الترون تو سینما بد نبود ینی خوب بود. تو کمیکها ولی خیلی قویه و هیچ وقت هم نمیتونن خلاصش کنن. الانم که با هنک پیم ترکیب شده.
علاوه بر اینها بنظرم دکتر دووم - رد اسکال - لیدر و جاذبه هم از دشمنان برتر اونجرز محسوب میشن.

یکی از نکات جالب برام اینه که اولین حضور ثانوس در کمیک مرد آهنی بوده، واقعا برام سوال شد که اولین حضورش چه شکلی بوده.
نقل قول کردن
parker
#5 parker 1397-02-07 16:00
یادش بخیر یه کمیک فیزیکی از انتقام جویان داشتم که توش با بارون زیمو و اربابان شرارت میجنگیدن . حیف پتانسیل زیمو تو mcu نابود شد . واقعا اون یارو تو کاپ 3 در انگشت کوچیکه زیمو هم نبود ( اصن زیمو بود واقعا !؟)
نقل قول کردن
DarkCat666
#6 DarkCat666 1397-02-07 19:09
خسته نباشید
واقعن چرا نورمن آزبورن تو لیست هست دکتر دووم نیست؟ :-?
الترون واقعن حقشه ک اول باشه ولی دکتر دووم چرا نیست :-|
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1397-02-07 23:01
به نقل از DarkCat666:
خسته نباشید
واقعن چرا نورمن آزبورن تو لیست هست دکتر دووم نیست؟ :-?
الترون واقعن حقشه ک اول باشه ولی دکتر دووم چرا نیست :-|

نورمن در کمیک های سلطنت تاریک (dark reign)برای مدتی نسبتا طولانی تبدیل شد به دشمن شماره 1 اونجرز
ولی این حالت برای دکتر دووم تا به حال پیش نیومده
البته شده با هم روبرو بشوند ولی مثل نورمن نبوده که برای مدتی نسبتا طولانی دشمن گروه باشه و دستور بده نابودشون کنند
نقل قول کردن
moali
#8 moali 1397-11-17 10:32
سلام و خسته نباشید خدمت استاد ترابی و همه دوستان.
راستش مقاله جذابی بود، به شخصه خودم همیشه دوست داشتم یه رتبه بندی مدوّن از دشمنان انتقام جویان ببینم.
راستش به نظرم تانوس باید در بدترین شرایط در ۳ رتبه اول می بود؛ بالاخره داریم درمورد ویلنی صحبت می کنیم که با یه بشکن نصف دنیا رو پودر کرده و کلی اونجرز رو تو دردسر انداخته...
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#9 Pooya-Spidey 1398-05-10 23:18
فقط ی کلمه با 4 حرف : ع.ا.ل.ی = عالی
نقل قول کردن
OAK_AVENGER
#10 OAK_AVENGER 1398-12-10 12:04
عالی بود
امیدوارم که همینطور ادامه بدید ;-)
نقل قول کردن
spider flash
#11 spider flash 1399-08-05 21:11
واقعا خسته نباشید عالی بود . :-) خدا خیرتون بده که با نوشتن این مقاله ها به دانش ما اضافه می کنید.من اصلا کورواک ، گراویتون وگریم ریپر رو نمیشناختم و اصلا فکرشم نمی کردم نورمن ازبورن از دشمنای انتقام جویان باشه :o
نقل قول کردن
Spider crown
#12 Spider crown 1402-11-19 10:51
مقاله مثل همیشه حرف نداشت واقعا خسته نباشید بهتون میگم و هرچقدر هم که از مقاله بگم کم گفتم واقعا ممنون

فقط بنظرم گالاکتوس هم می‌تونست تو این لیست حضور داشته باشه (البته اگه اصلا دشمنن اونجرز حساب بشه)

ولی بازم ممنون بخاطر این مقاله ی زیبا
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1402-11-19 17:54
به نقل از Spider crown:


فقط بنظرم گالاکتوس هم می‌تونست تو این لیست حضور داشته باشه (البته اگه اصلا دشمنن اونجرز حساب بشه)

گالاکتوس رو به عنوان دشمنان برتر چهار شگفت انگیز می‌شناسن
اولین بار هم در کمیکای چهار شگفت انگیز خلق شد
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید