25 رُبات (Robot) برتر مارول

25 رُبات (Robot) برتر مارول

در این مقاله وارد دنیای جذاب و سرگرم کننده روبات ها می شویم و قدرتمند ترین های آن ها را معرفی می کنیم.

مقدمه: یکی از خاصیت های منحصر به فرد دنیای کمیک بوک اینه که محدودیت های دنیای واقعی ما در آن یافت نمیشه و برخی به ظاهر غیر ممکن ها رو به واقعیت تبدیل میکنه. مثلا مفاهیم و ایده هایی چون ژن های جهش یافتگی، قدرت های فرابشری و یا سیارات زنده در دنیای کمیک به وفور یافت میده. البته این بدان معنا نیست که دنیای کمیک با دنیای ما کاملا متفاوته، بلکه نقاط مشترک بسیاری هم در این بین وجود داره. یکی از برجسته ترین اشتراک های واقعیت کمیکی با جهان ما مربوط های دستاورد های تکنولوژیکی می باشد. در عصر کنونی و در این دنیای مدرن، همواره شاهد پیشرفت ها و دستاورد های بیشتر از سوی بشر هستیم. مطمئنا یکی از چشمگیر ترین های آن ها هوش مصنوعی می باشد که از مهم ترین تکنولوژی هایی است که تغییر و تحولی اساسی در زندگی ایجاد کرده. از این طرف، روبات ها و موجودات سایبرنتیکی در عالم مارول را میتوان حتی به نوعی منبعی الهام بخش برای آن ها تصور کرد، هر چی که باشه، دنیای مارول پر از روبات های مختلف و جذاب با توانایی ها و ویژگی های گوناگون می باشد.

روبات ها مانند انسان ها نیازمند هوا، آب یا غذا نیستند و در طاقت فرسا ترین شرایط دوام بیاورند. همچنین برخی از آن ها مانند سنتینل ها قادر هستند خودشان را درمان کنند و یا روش های مبارزه دشمنانشان را بخوانند و الگوی آن را درک کنند. بعضی دیگر مانند ماشین اسمیث، میتوانند آگاهی و ادراک خود را به دیگر وسایل مکانیکی انتقال دهند. از طرفی، بعضی روبات ها مانند دومزدی من بسیار عظیم الجثه و قدرتمند هستند و عده ای دیگر از آن ها چابک اند. البته روبات ها معمولا برای انجام ماموریت های خاص خالقشان طراحی می شوند، بدین ترتیب خیر یا شر بودن آن ها بستگی به سازندگان روبات ها و نقشه های آنان دارد. کما اینکه نباید از یاد برد که گاهی هوش مصنوعی به کار گرفته شده برای آنان بسیار پیشرفته می باشد، طوری که آن ها تا حدی همانند انسان ها دارای احساس و ادراک می شوند و تصمیم میگیرند که اهدافشان را به میل خود مشخص کنند، حال ممکن است این هدف بد و مخرب باشد و موجب نابودی بسیاری از انسان ها شود. روبات های موجود در کمیک های مارول جمعی از قدرتمند ترین و خطرناک ترین شخصیت های کمیک را تشکیل می دهند و به طور وسعی متنوع هستند. حالا در این مقاله، قصد داریم نیرومند ترین های آن ها را معرفی کنیم.

 

-25  ریکوردر 451 (Recorder)

 ریکوردر 451 (Recorder)

او عضو یک نژاد از روبات های دارای احساساتی که "ریگلین ریکوردرز" نام داشتند، می باشد که توسط گونه بیگانه خاصی به وجود آمدند. نکته جالب درباره او اینه که رکوردر 451 در واقع مسئول تبدیل شدن تونی استارک به بهترین تولید کننده اسلحه های نظامی روی زمین است. او کسی بود که هنگام تولد تونی استارک، از تکنولوژی کری ها با استفاده از مهندسی زیستی روی او استفاده کرد و باعث شد که او متفاوت از بقیه باشه. به عبارتی، این روبات تبدیل شدن تونی استارک به مرد آهنی را تضمین کرد. او چنین کاری رو به دو دلیل انجام داد. یکی اینکه تکنولوژی های مدرن تری بر روی کره زمین به وجود بیاد، و دیگر اینکه زمین و انسان ها در آینده قادر باشند در برابر حملات فرازمینی ها مقاومت کنند. البته از اونجایی که او یک روبات قاتل بسیار خطرناک می باشد، ممکنه دلایل های نامعلوم دیگری هم پشت چنین کاری وجود داشته باشه.

 

24- اِل اِم دی (LMD)

 اِل اِم دی (LMD)

توی این مقاله بدون شک با شخصیت های عجیب و متفاوتی مواجه می شوید. یکی از آن ها LMD می باشد (که مخفف شده عبارت Life Model Decoy است) آنها آدم هایی ماشینی می باشند که توسط سازمان شیلد ایجاد شده اند و قادر هستند که به طور کامل و دقیق شبیه یک انسان شوند. این اندروید ها اولین بار به قصد محافظت از نیک فیوری ساخته شدند، چرا که اون زمان نیک فیوری مورد هدف یه سری سازمان های شرور خطرناک بود و این مسئله باعث شده بود به چند تا محافظ کاربلد نیاز پیدا بکنه. ویژگی منحصر به فرد آن ها اینه که به طور حیرت انگیزی نمیتوان آن ها را از انسان مورد هدفشان تشخیص داد. آن ها حتی اثر انگشت یا صدای انسان را شبیه سازی میکند! اما فرقشون اینه که آن ها قدرت های فرابشری، استقامت و پایداری فوق العاده دارند. همچنین انودستگاه های موجود در بدن آن ها بهشون این اجازه رو میده که در صورت آسیب دیدگی، خود را ترمیم کنند. تا به حال مرد آهنی، بلک ویدو، ددپول و شمار بسیار زیادی از دیگر قهرمانان از آن ها در موقعیت های تهدید آمیز بهره زیادی برده اند.

 

23- سِنتینل (Sentinel)

سِنتینل (Sentinel)

وقتی که یه دانشمند احساس کنه که جهش یافته ها تهدید خطرناکی برای نسل بشر هستند، دست به چه کاری میزنه؟ خب مسلما میرع سراغ روباتی عظیم الجثه به نام Master Mold که از طریق آن میتوان هزاران روبات سنتینل به وجود آورد (مستر مولد در واقع همان سنتینل اصلی می باشد) این فلسفه پشت این روبات ها در کمیک است، نابودی جهش یافته ها به دلیل حماقت انسان ها. سنتینل ها میتوانند جهش یافته ها ردیابی کنند، بنابراین هر وقت که آن ها تهدید قلمداد کنند، به راحتی پیدایشان کرده و آن ها را نابود میکنند. سنتینل ها روبات های بسیار قدرتمندی هستند که هوش مصنوعی بسیار پیشرفته ای دارند و همچنین میتوانند با الگوی مبارزه دشمنانشان سازگار شوند. البته آن ها نه تنها برای جهش یافته ها، بلکه برای انسان هایی که ممکن است ژن جهش یافتگی به آن ها منتقل شود نیز خطرناک هستند. این روبات ها سرانجام به رئیس هاشون حمله کرده و به طور مستقل برنامه های خود را دنبال کردند.

 

22- ماشین اسمیت (Machinesmith)

ماشین اسمیت (Machinesmith)

ماشین اسمیث یک روبات بسیار قدرتمند و خشن می باشد که یک تنه به اندازه یک لشکر متشکل از ابر خبیث ها تهدید آمیز است! تمام این ها برمیگرده به ساموئل ساکسون، نابغه ای که دیوانه روبات ها بود. او روزی موفق شد یک دوم بات (Doombot) پیدا بکنه و روی او آزمایش های بسیاری انجام داد. او سپس روبات هایی ساخت تا برای او دزدی کنند و بدین گونه بر علیه دردویل قرار گرفت و در نهایت منجر به مرگ ساموئل شد. اما روبات های پیشرفته او سعی کردند که ذهن او را به پیکر یک روبات منتقل کنند، بدین ترتیب آن روبات زنده شد. به او ماشین اسمیث می گفتند، این روبات هر بار ذهن و آگاهی خود را به پیکر روبات های برتر و بزرگتر منتقل می کرد و رفته رفته قدرتمند تر شد. اکثر روبات ها خلاقیت و انگیزه یک انسان رو ندارند، اما قضیه ماشین اسمیث فرق میکنه، او هوش و خلاقیت ساموئل ساکسون و قدرت فرابشری و استقامت روبات ها را یک جا باهم دارد!

 

21- خطر (Danger)

خطر (Danger)

فکر میکنم همگی، خصوصا هواداران مردان ایکس، با اتاق خطر (The Danger Room)آشنا باشید. اتاق خطر در حقیقت یک بخش آموزشی از مدرسه اگزاویر برای نوجوانان با استعداد می باشد که در آن دانش آموزان این مدرسه به چالش کشیده می شوند و در نبردی محدود و برنامه ریزی شده شرکت می کنند. اما مسئله اینجاست که اون تکنولوژی پیشرفته هولوگرافی که برای این اتاق آموزشی به کار رفته بود، باعث به وقوع پیوستن یک اتفاق غیر قابل انتظار شد. این تکنولوژی در نهایت یک شخصیت "کاملا هوشیار" ایجاد کرد و به دلیل نام این اتاق، او را "خطر" خطاب می کنند. او از اینکه این همه مدت توسط مردان ایکس به نوعی حبش و زندانی شده بود، خشمگین شد و تونست یه روبات سنتینل رو فریب بده که به مدرسه اگزاویر حمله بکنه! او همچنین یک نسخه مونث برای خودش ساخت. نکته جالب اینجاست که با توجه به بانک اطلاعاتی موجود از تمرین های مردان ایکس، این روبات کاملا از ضعف های این گروه خبر داره و میدونه که چگونه با آن ها نبرد بکنه.

 

20- دومزدی من (Doomsday Man)

http://www.spidey.ir/images/img/content/captain-marvel-movie/comics/villains/doomsday-man.jpg

زمانی، ارتش آمریکا تصمیم گرفت که یه روبات عظیم الجثه بسازه تا بتونه بعد از آپولو 11 ،فضا رو به طور وسیعی کاوش بکنه. در ابتدا یقین داشتند این پروژه که توسط کاپیتان مارول نظارت می شد، با موفقیت روبه رو میشه اما بعد کاپیتان مارول متوجه شد که پروژه اش ممکنه یک ریسک و خطر برای بشریت باشه. بنابراین پروژه رو کنار گزاشتند، اما تکلیف اون روبات مورد نظر برای پروژه که با نام "دومزدی من" شناخته میشه، چی شد؟ این روبات غول پیکر در نهایت تونست فرار و آسیب ها و خسارات زیادی به انسان ها وارد بکنه. مشکل اینجاست که این روبات خیلی قوی بود و برای زنده ماندن در فضا، زیر آب و هر نوع شرایط سخت دیگه ای ساخته شده بود و میتونست خودش رو وفق بده. او همچنین دارای اسلحه لیزری و دفاعی می باشد. او بسیار باهوشه و توانایی تلپورت کردن نیز داره.

 

19- مَستر مولد (Master Mold)

مَستر مولد (Master Mold)

زمانی که بالیوار ترسک تصمیم گرفت با استفاده از روبات های سنتینل، به مردان ایکس و دیگر جهش یافته ها حمله بکنه، مجبور شد که دست به ساخت روباتی به نام "مستر مولد" بزنه که قادر باشه برای او روبات های سنتینل بسازه. وقتی که مستر مولد خطر جهش یافته هارو احساس بکنه، به اندازه نیاز روبات های سنتینل میسازه و بهشون دستور نابودی جهش یافته هارو میده. این روبات میتونه از خورده وسایل ساده ای که به سادگی یافت میشه، روبات های سنتینل بسازه! مستر مولد در نهایت به این نتیجه رسید که بهترین راه برای حل کردن مسئله جهش یافته ها اینه که بره دنبال خالق انسانی خودش. این روبات هوش بسیار پیشرفته ای داره و میتونه هر تعداد روبات سنتینل که تمایل داشته باشه برای خودش بسازه و از آن ها به صورت یک لشکر برای دستیابی به خواسته هایش استفاده بکنه.

 

 

18- سِبَسشِن بَسشِن گیلبرتی (Sibestion Bastion Gilberti)

 سِبَسشِن بَسشِن گیلبرتی (Sibestion Bastion Gilberti)

زمانی که مردان ایکس سعی داشتند که مستر مولد (همان روبات عظیمی که توسط بالیور ترسک ساخته شد و روبات های سنتینل را می ساخت) را نابود کنند، تنها کاری که از دستشان بر می آمد این بود که او را وارد دریچه ای چند بعدی بکنند. اما زمانی که مستر مولد از دریچه بیرون آمد، به ترکیبی از یک انسان و یک سنتینل تبدیل شده بود در حالی که خودش هم از هویت خودش خبر نداشت، بدین گونه بود که "بسشن" به وجود آمد. او دارای پیکری سایبرنتیکی بود و میشه گفت که تمام توانایی های یک ابرانسان رو داشت، مثل قدرت، سرعت و استقامت فرابشری. او همچنین مانند تمام سنتینل ها به طرز فوق العاده ای قادر بود که خودش رو با الگوی مبارزه دشمنانش وفق بده، بسیار پیشرفته است و میتونه تلپورت و یا پرتو های انرژی ساطع بکنه. او همچنین یک جفت بال سایبرنتیکی عظیم داره که بهش قابلیت پرواز میده.

 

17- نَمرود (Nimrod)

 نَمرود (Nimrod)

نمرود یه نمونه اولیه از سنتینل هایی بود که توسط مستر مولد ساخته شد، مستر مولد او را طوری طراحی کرده بود که قوی تر از دیگر سنتینل ها باشه. بدین ترتیب، او پیشرفته ترین ورژن از یک سنتینل به حساب میاد. از اونجایی که نمرود به بهترین شکل ممکن میتونه جهش یافته هارو ردیابی بکنه و یا خودش رو در سطح مولکولی ترمیم بکنه، بنابراین او یک خطر بسیار بزرگ برای مردان ایکس و دیگر جهش یافته ها به شمار میاد. او مانند تمام سنتینل ها میتونه اندازه و شکل خودش رو وابسته به شرایط وفق بده و تغییر بکنه، و یا الگوی مبارزه دشمن رو بخونه، مثل کاری که زره مرد آهنی توی جنگ داخلی انجام داد. اما مسلما خطرناک ترین ویژگی او اینه که روباتی بسیار پیشرفته است و میتونه خودش بدون وابستگی به دیگران تصمیم بگیره! او همچنین میتونه تغییر شکل بده و بدین گونه به جهش یافته ها نفوذ بکنه و آن ها را از پای در بیاره.

 

16- جوکاستا (Jocasta)

 جوکاستا (Jocasta)

جوکاستا مخلوق اولتران -دشمن درجه یک انتقام جویان- می باشد که در مرکز تحقیقات هوافضا در نیویورک ساخته شد، اولتران او را خلق کرد چون دلش میخواست یه همسر داشته باشه! از اونجایی که اولتران خودش از ذهن و خاطرات هنک پیم -نخستین مرد مورچه ای- ساخته شده، بنابراین اولتران جوری جوکاستا رو ساخت که شبیه ژانت ون داین بشه. جوکاستا از فلز تیتانیوم ساخته شده و به همین دلیل بسیار قدرتمند و سفت و سخت می باشد. جوکاستا همچنین میتونه دربرابر انرژی های مخرب مقاومت بکنه. او میتونه از چشمانش پرتو های انرژی مغناطیسی ساطع بکنه و یا با ساخت یک میدان انرژی از خودش محافظت بکنه. علاوه بر این ها، او یک پروژکتور هولوگرافی درونی داره که میتونه با استفاده از آن خودش رو درست شبیه انسان های دیگه بکنه.

 

15- هیومن تورچ اریجینال (Human Torch)

هیومن تورچ اریجینال (Human Torch)

وقتی اسم هیومن تورچ میاد، اکثر هواداران یاد جانی استورم که یکی از اعضای چهار شگفت انگیز است، میفتند، اما حقیقت اینه که یک هیومن تورچ دیگه مدت ها قبل از اون وجود داشته. در واقع در دوران جنگ جهانی دوم، یک انسان ماشینی به نام هیومن تورچ ساخته شد تا در کنار کاپیتان آمریکا به نبرد با دشمنان بپردازه. درست مثل جانی استورم، این هیومن تورچ میتونه اطراف خودش آتش و شعله های داغ قابل کنترل به وجود بیاره. او توسط دانشمندی به نام فینیس هورتون ساخته شد. البته این هیومن تورچ در ابتدا به عنوان یک اشتباه علمی و یک جور هیولای خبیث به تصویر کشیده شد اما چیزی نگذشت که به یه قهرمان تبدیل شد، چرا که دیگه میتونست قدرت هایش رو کنترل بکنه. او یک انتقام جو بود تا زمانی که مارول شخصیت او را به هیومن تورچ کنونی تغییر داد و به عنوان عضوی از چهار شگفت انگیز وارد داستان هایش کرد.

 

14- هالک کیهانی (Cosmic Hulk)

 هالک کیهانی (Cosmic Hulk)

بنظرتون چه چیزی میتونه از هالک قوی تر باشه؟ خب مسلما یه نسخه روباتیکی از این شخصیت! در جهان 616 مارول، یه ورژن روباتیکی از هالک با قرار گرفتن در معرض تشعشعات کیهانی به وجود آمد. بر خلاف هالک اصلی، او عضوی از انتقام جویان نبود بلکه یه جور امتیاز و سلاح مخرب برای گروه "انجمن شرارت" به حساب می آمد. هالک کیهانی تمامی قدرت های هالک معمولی رو داره، مانند سرعت و قدرت و استقامت فرابشری. البته این نسخه از هالک نسبت به هالک اصلی یک برتری داره، اونم اینه که یک اسکلت خارجی فلزی در زیر پوست بدنش وجود داره که به طور شگفت انگیزی ارتجاعیه. اینم بگم که تنها موجودی که قادر بود هالک کیهانی رو شکست بده، هالک قرمز بود.

 

13- دراگون من (Dragon Man)

دراگون من (Dragon Man)

بعد از اینکه پروفسور گرگسون گیلبرت تمام خانواده اش رو از دست داد، تصمیم گرفت که وقت خودش رو در دانشگاه صرف ساخت یک موجود بالاتر و برتر بکنه و بدین ترتیب بود که دراگون من به وجود اومد. جالب اینه که مثل دکتر فرانکشتاین، این پرفسور هم برای زنده کردن هیولای دست ساز خودش به یک پرتوی نور آذرخش نیاز داشت. البته در این مسیر، شخصی به نام دیابلو که یک کیمیاگر قرن نوزدهمی بود به گیلبرت کمک کرد که از طریق به هم پیوستن علم و جادو چنین موجودی رو بسازه. اما متاسفانه، دیابلو از دراگون من به عنوان یک سلاح ویرانگر استفاده کرد و اون رو علیه امثال چهار شگفت انگیز و کاپیتان آمریکا کرد. دراگون من در طی این ماموریت هایش بار ها گیر افتاد اما در نهایت تصمیم گرفت به یک ابر قهرمان تبدیل شود. او موجودی بسیار قدرتمند می باشد و از اونجایی که نیمه اژدهاست، میتونه پرواز کنه و یا از نفس آتشین خودش برای نابودی دشمنانش استفاده بکنه.

 

12- ویکتور مانچا (Victor Mancha)

هیچ میدونید ویکتور مانچا دقیقا کیه؟ ایشون پسر کابوس انتقام جویان، اولترانه! او در حقیقت یک سایبورگ به شدت قدرتمنده، اما از بافت های انسانی روی پیکر خودش استفاده میکنه تا بخش های مکانیکی اش رو بپوشونه. ماجرا از این قراره که اولتران با یه زنی به اسم ماریانلا مانچا رو به رو میشه. این زن خیلی دوست داشت بچه دار بشه اما نمیتونست، بنابراین اولتران با استفاده از دی ان ای این زن و نانو تکنولوژی خودش موفق شد یک کلون به وجود بیاره. ویکتور در واقع نیمه انسان و نیمه سایبورگه و این ویژگی او یکی از امتیاز هایش به حساب میاد. چرا که اینطوری میتونه تظاهر کنه که یک انسانه در حالی که هوش فوق پیشرفته ای داره و قادره حجم عظیمی از اطلاعات گوناگون رو ذخیره بکنه. او همچنین توانایی ارتباط برقرار کردن با دیگر ماشین آلات رو داره. او میتونه از طریق دستانش جریان های الکتریکی به وجود بیاره، میدان های مغناطیسی ایجاد بکنه و یا حتی از این طریق مانند سوزان استورم شناور بشه.

 

11- سوپر اداپتوید (Super-Adaptoid)

 سوپر اداپتوید (Super-Adaptoid)

او یک روبات فوق العاده قدرتمنده، اگر باورتون نمیشه پس باید بهتون بگم که حتی بخشی از مکعب کیهانی درون پیکرش وجود داره! این روبات در واقع به این منظور ساخته شد تا با کاپیتان آمریکا مقابله بکنه. او میتونه ظاهر دیگر قهرمانان رو به خودش بگیره و یا از شیوه مبارزه اونا الگوبرداری بکنه. البته کاپیتان آمریکا سخت جون تر از این حرفا بود و او نتونست این ابر قهرمان رو شکست بده، بنابراین یک ماموریت دیگه به او داده شد: تبدیل کردن دیگر قهرمانان به موجوداتی شبیه به خودش! سوپر اداپتوید میتونه قدرت های ابرقهرمان های دیگه رو کپی بکنه، دارای مهارت های فوق العاده در نبرد تن به تن می باشد و هوش پیشرفته ای داره، بنابراین یک دشمن جدی و خطرناک برای تمام قهرمان ها محسوب میشه. از این رو، تا زمانی که این روبات زنده هست، از سپر کاپیتان و زره مرد آهنی گرفته تا پتک ثور همه باید برای نبرد آماده باشند!

 

10- لئوپاردون (Leopardon)

در جهان 51778 شخصی به نام تاکویا یاماشیرو، مرد عنکبوتی می باشد. او یک جوان باهوش 22 ساله و موتوسوار است و تمام توانایی های پیتر پارکر را دارد، مثل بالا رفتن از دیوار، سرعت و قدرت فرابشری و یا پرتاب تار از دستانش. اما فرق او با پیتر اینه که او همچنین یک روبات عظیم الجثه به نام لئوپاردون داره که ازش برای شکست دادن دشمنانش استفاده میکنه. لئوپاردون روبات پیشرفته ای می باشد و میتونه از دستانش موشک های مخرب پرتاب بکنه، او یک شمشیر بزرگ و برنده در پای راستش داره و همچنین قادره میدان انرژی ایجاد بکنه و از این طریق دربرابر اشعه و لیزر های تخریب کننده در امان بمونه. جالب اینه که این روبات حسابی به کار پیتر پارکر خودمون هم اومده، زیرا یه بار پیتر از تاکویا خواست که به ارتش عنکبوتیش ملحق بشه و همیاریش بکنه تا بتونه جلوی گروهی شرور به نام وارثان (The Inheritors) رو بگیره.

 

9- خشم (The Fury)

 خشم (The Fury)

او در حقیقت یک سایبیوت (Cybiote) به حساب میاد که توسط شخصیتی به نام جیم جاسپرز دیوانه ساخته شد. جالبه بدونید که فیوری توسط آلن مور به عنوان یک آنتاگونیست داستان های کاپیتان بریتانیایی و مردان ایکس خلق شد. ماموریتی که این روبات بر عهده داره کاملا سادست: نابودی تمام ابرانسان ها. همانطور که از ظاهر خوفناک این روبات مشخصه، او توانایی های فوق العاده ای داره. مثلا میتونه قسمت های مکانیکی پیکر خودش رو بازسازی بکنه، از دستانش انرژی های مخرب از جنس الکتریسیته شلیک بکنه، میتونه از دارت های زهرداری که داره استفاده بکنه و یه جورایی تلپاتی هم داره. فیوری انقدر قدرتمنده که تونست تمام ابر انسان های زمین موازی 238 رو که اغلب آن ها بریتانیایی بودند، از بین ببره! البته تنها شخصیتی که موفق شد جون سالم به در ببره و به دنیای دیگری فرار بکنه خود کاپیتان بریتانیایی بود.

 

8- آلتیمو (Ultimo)

 آلتیمو (Ultimo)

هزاران سال قبل از اینکه اصلا مرد آهنی به وجود بیاد، نژادی بیگانه موفق شدند یک روبات عظیم الجثه بسازند تا بتوانند از طریق آن دشمنان خود را نابود و از گونه خود محافظت کنند. اما خب چیزی نگذشت که آلتیمو تصمیم گرفت تمام خالقان خود را از بین ببرد، او بعد به دیگر نقاط دنیا رفت تا اینکه سرانجام در یک آتشفشان خاموش به دام افتاد. دقیقا اونجا بود که بعد ها ماندارین تونست این روبات رو پیدا و ازش به عنوان یک سلاح کشتار در برابر مرد آهنی استفاده بکنه. علی رغم ابعاد بزرگ او، این روبات بسیار سریع و چابکه و به طور شگفت انگیزی نیرومنده. او همچنین میتونه انرژی گرمایی رو جذب و تحت کنترل خودش در بیاره و یا از چشمانش، اشعه هایی شلیک بکنه که باعث متلاشی شدن هر ماده ای میشه. از طرفی، مانند اغلب روبات های پیشرفته میتونه سیستم دفاعی اش رو با الگوی مبارزه ای دشمنش تطبیق بده و یا وقتی آسیب میبینه، خودش رو ترمیم بکنه.

 

7- نشان مرگ (Death's Head)

 نشان مرگ (Death's Head)

این شخصیت برای اولین بار در کمیک های تبدیل شوندگان (Transformers) ظاهر شد اما بعد سازندگان به این نتیجه رسیدند که چنین شخصیتی نباید با آتوبات ها در یک رده قرار بگیره و بدین گونه بود که "نشان مرگ" صاحب داستان های اختصاصی خودش شد. نکته جالب درباره این روبات اینه که او یک bounty hunter می باشد (به کسی گفته میشه که برای پول و جایزه، دنبال مجرم ها و اشخاص بخصوص میره) و تا به حال، بار ها توسط دیگر شخصیت ها برای از بین بردن قهرمانانی نظیر مردان ایکس و یا چهار شگفت انگیز استخدام شده است. همونطور که گفتم، اول در داستان های ترنسفورمرز ظاهر شد و از بعضی جهات شباهت هایی با این شخصیت ها داره. نشان مرگ، روباتی بسیار مرگباره، او قدرت و سرعت بالا و مهارت زیادی در نبرد تن به تن داره، از طرفی تیر انداز ماهری نیز می باشد. این روبات همچنین بسیار بلند و عظیم الجثه هست و قادره هزاران تن رو جا به جا بکنه.

 

6- دوم بات ها (Doombots)

دوم بات ها (Doombots)

همونطور که مشخصه دوم بات ها از نظر ظاهر، صدا و عمل و توانایی هاشون به دکتر دووم شباهت دارند. آن ها در حقیقت یکی دیگر از نقشه های دکتر دووم برای مقابله با چهار شگفت انگیز هستند، دووم اونارو ساخت تا پیروزی خودش بر این گروه قهرمانی رو قطعی بکنه. جالبه بدونید از اونجایی که ویکتور وان دووم یک سیستم فوق العاده پیشرفته برای آن ها برنامه ریزی کرده، هر کدوم از این دوم بات ها اعتقاد دارند که خود دووم واقعی هستند! البته، از اونجایی که خالق اونا دکتر دووم می باشد، بنابراین ماجرا به همین جا ختم نمی شود! دووم در واقع دو نوع مختلف از دوم بات ها را ساخت: دوم بات های مبارز و دوم بات های دیپلمات و سیاستمدار! اونا علاوه بر اینکه قدرت و سرعت فوق بشری دووم و زره ای همانند او دارند، میتونند با استفاده از جت پک هاشون پرواز هم بکنند و یا از نوک انگشتان خود صاعقه بزنند. این موارد چهار شگفت انگیز رو بر این تفکر وا میداره که اونا در حقیقت خود دکتر دووم واقعی هستند!

 

5- ویرانگر (The Destroyer)

ویرانگر (The Destroyer)

اگر چه کسانی به توانمندی آزگاردی ها نیازی به روبات های غول پیکر ندارند، اما خب این روبات خطری برای اونا نداره و کاملا قابل کنترل می باشد؛ با وجود این روبات دیگه آزگاردی ها نیازی ندارند که به خودشون زحمت بدند و توی نبرد ها شرکت کنند، در عوض میتوانند در مواقع لازم این ویرانگر استفاده کنند. این روبات یکی از قدرتمند ترین سلاح های آزگارده و کاملا بر پایه جادو است، بنابراین به طور حتم هنگام نبرد به دیگر دشمنان جادویی حسابی به کارشان می آید. همونطور که اطلاع دارید، یه عالمه هیولا و موجودات هراسناک دور و بر آزگاردی ها وجود داره، از این رو در مواقعی که دشمنانی مثل غول های یخی برایشان دردسر ایجاد کنند، آن ها میتوانند از ویرانگر نهایت بهره رو ببرند. او بسیار نیرومنده و قادره از سر خود پرتو های انرژی خالص مرگباری شلیک بکنه، به همین سبب اگر روزی به هر دلیلی بر علیه مردم آزگارد قرار بگیره، احتمالا فقط یکی مثل خود ثور بتونه از پس همچین غول بی شاخ و دمی بر بیاد!

 

4- شکل دهنده دنیاها (Shaper of Worlds)

اغلب روبات ها با یک شکل و فرم ابتدایی و ساده متشکل از چند تیکه آهن قراضه به وجود میان، اما قضیه شکل دهنده دنیا ها فرق میکنه. او به عنوان یک مکعب کیهانی که توسط دانشمندان اسکرال ها در کهکشان آندرومدا ساخته شده بود، به وجود آمد. پیش از اینکه این روبات هوشیار و دارای ادراک بشه، فرمانروای اسکرال ها از این مکعب برای سلطه و کنترل بر زیردست هایش استفاده کرد. اما زمانی که هویت و خصوصیات شخصیتی فرمانروای دیوانه وارد ذهن این روبات و بر روی آن حک شد، او به طور ناگهانی بخش چشمگیری از امپراطوری را نابود کرد و خود را "شکل دهنده دنیا ها" نامید. پیکر این روبات به اسکرال ها شباهت داره، سر او از جنس فلزه و از یک ساختار ماشینی برای حرکت کردن استفاده میکنه. او میتونه واقعیت رو بازسازی بکنه و یا تغییراتی در اشخاص و اشیا در سطح مولکولی به وجود بیاره. او به طرز فوق العاده ای باهوشه و همچنین قادره میان ابعاد مختلف سفر بکنه.

 

3- مرد ماشینی (Machine Man)

 مرد ماشینی (Machine Man)

«مرد ماشینی» سال 1977 و توسط استاد «جک کربی» خلق شد. یعنی در شماره 8 از کمیک 2001: A Space Odyssey دیدیم که ارتش آمریکا برنامه ای دارد برای ساخت خلق روبات های قاتل. او تنها روباتی بود که از این برنامه زنده بیرون آمد و توسط خالقش دکتر «ابل استک» تربیت شد تا ویژگی های انسانی پیدا کند. اولش اسمش رو گذاشتند X-51 . سپس دکتر استک در انفجاری که قرار بود X-51 را نابود کند، کشته شد. بعدشم X-51 از دست مامورانی که میخواستند دوباره او را به برنامه برگردانند، فرار کرد. یعنی به عنوان موجودی دارای عقل و شعور نمیخواست بازیچه دست دولت یا ارتش آمریکا باشد. سپس برای اینکه بهتر انسان ها را درک کند تبدیل شد به یک مامور مالیاتی! این حرفه البته زیاد دوامی نداشت و او در نهایت به عنوان یک عضو رزرو به گروه اونجرز ملحق شد. اینجا بود که بهش لقب «مرد ماشینی» داده شد. سپس به ویروسی مبتلا شد که تبدیلش کرد به روبات "سنتینل" و باعث شد به جهش یافته ها حمله کنه (برای آشنایی با روبات های سنتینل، این مقاله را بخوانید). در نتیجه اونجرز مجبور شدند او را از گروه اخراج کنند. در هر حال او قدرت های مختلفی داره و در طول سالهای گذشته در کنار امثال هالک و چهار شگفت انگیز جنگیده است. در مجموع شخصیت بسیار مهمی برای مارول به حساب میاد چون همانطور که گفته شد توسط اسطوره ای به نام کربی خلق شد و البته نابغه ای به نام «استیو دیتکو» نیز برخی از کمیک های او را طراحی کرده است.

 

2- اولتران (Ultron)

اولتران (Ultron)

قبلا درباره این روبات مقالات زیادی داشتیم، شما هم اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری درباره او کسب کنید، میتوانید اینجا را کلیک کنید. اولتران در واقع توسط هنک پیم -نخستین مرد مورچه ای- خلق شد، اما توی دنیای سینما همونطور که توی فیلم انتقام جویان: عصر اولتران مشاهده کردیم، خالق او را به تونی استارک و بروس بنر تغییر دادند. بعد از اینکه او به طور اتفاقی توسط سنگ ذهن موجود در عصای لوکی دارای ادراک شد، دیگه قادر بود که هشیاری خودش رو به دیگر روبات ها هم منتقل بکنه و از این طریق میتونست جاودانه بشه. او همچنین توانایی بازسازی خودش از فلزات تخریب ناپذیری چون ادمانتیوم و وایبرینیوم رو داره. در دنیای کمیک هم دیدیم که او با خالق خودش هنک پیم ادغام شد و به آن ها لقب پیم - اولتران دادند. 

 

1- ویژن (Vision)

 ویژن (Vision)

ویژن یک روبات بسیار قدرتمند و دوست داشتنیه کع احتمالا همگی باهاش آشنایی کافی رو داشته باشید. او توی سه، چهار سال تونست حسابی خودش رو توی دل هواداران جا بکنه و به یکی از محبوب ترین شخصیت های mcu تبدیل شد. به گونه ای که جمعیت زیادی از کمیک فن ها با مرگ او در فیلم جنگ بی نهایت اشک ریختند. این روبات به عنوان مخلوق اولتران ظاهر شد اما در حقیقت این خود انتقام جویان بودند که او را وارد دنیای واقعی کردند. ویژن از فلز قدرتمند وایبرینیوم ساخته شده و جارویس -هوش مصنوعی تونی استارک- نیز در ذهن او کاشته شده است. او با دریافت انرژی صاعقه ثور جان گرفت و به گونه ای میشه گفت که دارای قدرت و توانایی های تمام اعضای گروهه! ویژن توی دنیای کمیک هم چیز های زیادی را تجربه کرده است، او هم نابود شده هم در پیروزی های مختلفی شرکت داشته، با اسکارلت ویچ رابطه عاشقانه ای برقرار کرده، یک بار هم به ورژن نوجوان خودش تبدیل شد و...

 

محمد امین حیاتی

Cap-Spider Potter

Copyright © 2019 spidey.ir All rights reserved

منبع: سایت  CBR

(هر گونه کپی برداری از مطالب و تصاویر تنها با ذکر منبع و نام نویسنده مجاز می باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 روبات قهرمان (HEROBOT) برتر دنیای کمیک

معرفی 10 دشمن برتر "انتقام جویان" (THE AVENGERS)

معرفی 10 دشمن برتر گروه افراد ایكس (X-MEN)

10 دشمن برتر کاپیتان مارول

10 سایبورگ (CYBORG) برتر در دنیای کمیک

5 لباس جالبی كه ویژن (VISION) در كمیك های مارول بر تن كرده!

10 دستیار (SIDEKICK) برتر کمیک های مارول

75 لحظه ماندگار مارول: وقتي ويژن اشك ميريزد

20 زوج عاشق برتر در دنیای کمیک

15 ایستراگ برتر فیلم های مارول

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

omiDeadpool
#1 omiDeadpool 1398-09-19 17:37
همیشه با خودم فکر میکنم که دیگه موضوعی نمونده که براش تاپ لیست بنویسید و همیشه منو سورپرایز میکنید
نقل قول کردن
AZIZ
#2 AZIZ 1398-09-19 17:57
مقاله جالبی بود از این لیست فقط جوکاستا، اولتران، مرد ماشینی و ویژنو می‌شناختم به نظرم rom هم میتونست تو لیست باشه استاد میشه یه مقاله در مورد هیومن تورچ بزارید ممنون میشم
نقل قول کردن
AZIZ
#3 AZIZ 1398-09-19 18:04
اسپم یه سوال رایت هالک مگه دست یونیورسال نیست پس چطوری مارول داره از شخصیت شی هالک سریال می سازه
نقل قول کردن
Infinity
#4 Infinity 1398-09-19 18:52
ممنون دستتون درد نکنه عالی بود
فقط چرا من ربات پنی پارکر رو تو لیست ندیدم؟بنظرم باید می بود
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#5 Cap-Spider Potter 1398-09-19 19:55
به نقل از omiDeadpool:
همیشه با خودم فکر میکنم که دیگه موضوعی نمونده که براش تاپ لیست بنویسید و همیشه منو سورپرایز میکنید


Spidey.ir cannot help surprising you ;-) :D
نقل قول کردن
omiDeadpool
#6 omiDeadpool 1398-09-19 21:33
به نقل از AZIZ:
مقاله جالبی بود از این لیست فقط جوکاستا، اولتران، مرد ماشینی و ویژنو می‌شناختم به نظرم rom هم میتونست تو لیست باشه استاد میشه یه مقاله در مورد هیومن تورچ بزارید ممنون میشم

Rom مال مارول نیست
نقل قول کردن
omiDeadpool
#7 omiDeadpool 1398-09-19 21:34
به نقل از AZIZ:
اسپم یه سوال رایت هالک مگه دست یونیورسال نیست پس چطوری مارول داره از شخصیت شی هالک سریال می سازه

رایت سینمایی به تلویزیون ربط نداره
نقل قول کردن
Frank castle
#8 Frank castle 1398-09-19 23:40
سلام ممنون بخاطر مقالتون
موفق باشید
نقل قول کردن
AZIZ
#9 AZIZ 1398-09-20 00:25
به نقل از omiDeadpool:
به نقل از AZIZ:
اسپم یه سوال رایت هالک مگه دست یونیورسال نیست پس چطوری مارول داره از شخصیت شی هالک سریال می سازه

رایت سینمایی به تلویزیون ربط نداره

درسته ولی مگه قرار نیست بعد از سریال فیلم اختصاصیشون ساخته بشه
نقل قول کردن
sajad 2007
#10 sajad 2007 1398-09-20 16:10
من عاشق ویژنم ولی mcu خیلی ضعیف نشونش داد همش در حال کتک خوردن بود
نقل قول کردن
Infinity
#11 Infinity 1398-09-20 19:44
به نقل از sajad 2007:
من عاشق ویژنم ولی mcu خیلی ضعیف نشونش داد همش در حال کتک خوردن بود

به نظر من که خیلی ضعیف نبود
نقل قول کردن
AZIZ
#12 AZIZ 1398-09-20 19:54
منم همین طور فکر میکنم
نقل قول کردن
Arsham
#13 Arsham 1398-09-23 02:45
ممنون خیلی مقاله جامع و مفصلی بود من فقط چندتاشونو میشناختم.

تو مورد 2 به جای سنگ ذهن نوشتین سنگ روح.
نقل قول کردن
Arsham
#14 Arsham 1398-09-23 02:48
به نقل از sajad 2007:
من عاشق ویژنم ولی mcu خیلی ضعیف نشونش داد همش در حال کتک خوردن بود

تو عصر الترون و جنگ داخلی که کاملا OP بود چطور میگین ضعیف بود؟ تو اینفینیتی وار اوایل فیلم با نیزه کوروس گلایو زخمی شد و خیلی از توانایی هاش از کار افتاد واسه همین ضعیف بود.
نقل قول کردن
کاکلی
#15 کاکلی 1398-09-23 16:08
سلام عرض میکنم خدمت دوستان عزیز و جناب ترابی
خیلی ممنون بابت مقاله
یک سوال داشتم.آیا ممنکنه که اولتران از هال9000 در اودیسه فضایی الهام گرفته باشه؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45