20 زوج عاشق برتر در دنیای کمیک

عشق های برتر دنیای کمیک

این مقاله که به مناسبت روز ولنتاین نوشته بودم، تقدیم شما میشه!

 

20- بلک بولت و مدوسا (Black Bolt and Medusa)

 بلک بولت و مدوسا (Black Bolt and Medusa)

"نا انسان ها" (The Inhumans) شاخه ای از نژاد بشر هستند که در دوران ماقبل تاریخ توسط نژاد بیگانه "کری" (Kree) خلق شدند. اونا حتی پیش از وقتی که انسان های غارنشین به وجود بیایند دارای قدرت های فوق بشری بوده اند و در شهر مخفی به نام "اتیلان" (Attilan) زندگی میکرده اند. رهبران این گروه «بلک بولت» و «مدوسا» نام دارند و اونا خیلی وقته که عاشق و معشوق هم بوده اند (البته مدوسا به نوعی یکی از فامیل های دور بلک بولت هم محسوب میشه) . صدای بلک بولت اونقدر قوی و قدرتمند هستش که میتونه هر چیزی را که در اطرافش باشه نابود کنه. بنابراین مجبوره که حرف نزنه و ساکت باشه (مگر اینکه مشغول نبرد باشه) . گفته میشه وقتی بچه بود، مدوسا تونست روشی برای برقراری ارتباط با او پیدا کنه و از اون موقع عاشق هم شدند. وقتی بلک بولت رهبر تاانسان ها شد ، با مدوسا ازدواج کرد و اونا پادشاه و ملکه آتیلان شدند. مدوسا همچون مترجم بلک بولت عمل میکنه . ضمن اینکه محرم اسرار  او نیز هست. اونا دو تایی در کنار هم با تهدیدات و حملات زیادی به منظور تصاحب تاج و تخت اتیلان روبرو شده اند. حتی وقتی بچه دار شدند برخی از ناانسان ها میخواستند بچه آنها را نابود کنند (چون میترسیدند بیش از حد قوی و نیرومند باشد) ولی آنها از بچه خود دفاع کردند. از اولین حضور این شخصیت ها در شماره 36 و 44 کمیک "چهار شگفت انگیز" که سال 1965 رخ داد ، مدوسا و بلک بولت زوجی قوی و زیبا بوده اند . قدرت و سلطنت آنها و همچنین عشقی که به هم دارند همیشه باعث شده از دیدنشون در کنار هم لذت ببریم.

  

19- سفید برفی و گرگ بد گنده (Snow White and Big Bad Wolf)

 سفید برفی و گرگ بد گنده (Snow Wife and Big Bad Wolf)

«سفید برفی» و «گربه بد گنده» از شخصیت های اصلی کمیک تحسین شده Fables هستند که قبلا در این مقاله به شما معرفی شده بود. در این کمیک شخصیت هایی معروفی از افسانه های پریان میبینیم که دور هم جمع شده و به صورت مخفیانه و دور از چشم انسان ها جماعتی را به نام Fabletown   برای خود تشکیل داده اند. سفید برفی معاون شهردار Fabletown بود و گرگ بد گنده (که خودش رو Bigby صدا میزنه) حالت انسانی پیدا کرده و کلانتر شهر شده بود. همیشه بین اونا علاقه وجود داشت ولی وقتی سرانجام Bigby به سفید برفی گفت که بهش علاقه داره ، او دست رد به سینه اش زد . ولی او ناامید نشد و بالاخره دل سفید برفی  رو به دست آورد. اونا صاحب 7 تا بچه هم شدند (اگه یادتون باشه Bigby رو در این مقاله به عنوان پدری نمونه معرفی کرده بودیم!) . یک بار هم با هم بهم زدند ولی دوباره نزد هم برگشتند تا اینکه "تا آخر عمر با خوبی و خوشی با هم زندگی کنند..."

 

18- پلنگ سیاه و استورم (Black Panther and Storm)

پلنگ سیاه و استورم (Black Panther and Storm)

این زوج اشتراکاتشون خیلی بیش از رنگ پوستشون هستش! به همین دلیل اینکه عاشق هم باشند چیزی طبیعی به نظر میرسه. پلنگ سیاه (تچالا) پادشاه کشور خیالی "واکاندا" هستش. «استورم» (ارورو مونرو) هم جهش یافته ای از آفریقا که میتونه شرایط جوی رو به میل خودش تغییر بده . اونا هر دوشون به نوعی از خاندان سلطنتی به شمار میان و قدرت های زیادی هم دارن ولی چندین سال طول کشید تا به هم برسند. در واقع سال 2006 و در شماره 1 از کمیک Storm معلوم شد که تچالا وقتی استورم یک دختر یتیم نوجوان بود عاشقش شده است . ولی بعدش درگیر مراسم های واکاندا شد تا به شاه جدید تبدیل بشه اما  هرگز استورم را فراموش نکرد. رابطه آنها دوباره در شماره 14 از کمیک پلنگ سیاه داغ شد و در شماره 18 از اون کمیک با هم ازدواج کردند (سال 2006). اونا با هم رهبری واکاندا رو به عنوان شاه و ملکه بر عهده گرفتند و در بسیاری از نبردها با هم بودند. متاسفانه  در رویداد Avengers vs. X-Men ، «نیمور» پادشاه آتلانتیس تونست با یک موج آبی کشور واکاندا را نابود کنه . در این موقع تچالا خیلی ناراحت شد که در چنین شرایط دشواری استورم در کنارش نبوده و در نتیجه ازدواج خود را با استورم باطل کرد . ولی هنوز هم عمیقا یکدیگر را دوست دارند.  

  

17-  قناری سیاه و گرین اروو (Green Arrow and Black Canary)

 گرین اروو  قناری سیاه (Green Arrow and Black Canary)

این زوج تاریخچه طولانی از عشق و عاشقی دارند. یعنی از زمانی که در دهه 60 میلادی به عضویت گروه جاستیس لیگ درآمدند به هم علاقمند شدند. البته از اول همه چیز بین اونا گل و بلبل نبوده. یعنی اولش با هم دعوا زیاد میکردند ولی بعد به شدت بهم علاقه پیدا کردند. ولی همیشه قبل از ازدواج با هم بهم میزدند! تا اینکه قناری سیاه بالاخره پیشنهاد گرین اروو رو قبول کرد و ازدواج کردند که واقعه مهمی در تاریخ کمیک های دی سی بود. البته این ازدواج زیاد دوام نداشت. در کمیک های New 52 هم ارتباط خاصی بین اونا نبود و ماجراهای اونا از هم جدا شد. ولی هواداران میخواستند اونا دوباره پیش هم برگردند و این اتفاق در سری rebirth دی سی رخ داد.  

 

16- بروس بنر و بتی راس (Bruce Banner and Betty Ross)

 بروس بنر و بتی راس (Bruce Banner and Betty Ross)

از زمانی که «بروس بنر» به هالک تبدیل شده به «بتی راس» هم علاقه داشته. در واقع  بتی در همان شماره 1 از کمیک های هالک خلق شد (سال 1962) و قبل از اون ازمایشی که باعث شد بروس به هالک تبدیل بشه او را میشناخت. بتی عاشق شخصیت و ذات خیرخواه بروس بنر شد و همچنین تلاش های او برای اینکه بتونه قدرت مخرب خودش رو تحت کنترل دربیاره. البته رابطه عاشقانه آنها مشکلاتی هم داشته . مثلا اولش بروس سعی داشت هویت خودش رو از بتی پنهان کنه و همین باعث میشد ازش رنجیده خاطر بشه. وقتی هم که هویت هالک فاش شد ، بروس مجبور شد از بتی فاصله بگیره چون پدر بتی (ژنرال راس) دنبال نابودی هالک بود! ولی همیشه رابطه عمیقی بین اونا وجود داشته است هرچند که بتی چند تغییر عظیم رو تجربه کرده (مثلا یک بار به خبیثی به نام Harpy تبدیل شد و یا اینکه اخیرا "شی هالک قرمز"  شد). یعنی میخوام بگم علیرغم تمام تلاطمات و پستی و بلندی ها اونا همیشه به هم عشق ورزیده اند.

 

15- آرچی  و  ورونیکا و بتی (Archie and Veronica and Betty)

 آرچی  و  ورونیکا و بتی (Archie and Veronica and Betty)

«آرچی اندروز» (Archie Andrews) زندگی رومانتیک پیچیده ای داره که البته یکی از بهترین هاست در دنیای کمیک! در واقع همیشه در کمیک های او یک مثلث عشقی وجود داشته است . «بتی کوپر» در سال 1941 و در شماره 22 از کمیک Pep Comics خلق شد . او همسایه آرچی شد ولی چهار شماره بعد ، دیدیم که دختری پولدار به نام «ورونیکا لاج» وارد زندگی آرچی شد و از اون به بعد هم این مثلق عشقی مشهور دنیای کمیک آغاز گردید . در واقع رقابتی که بین بتی و ورونیکا برای به دست آوردن دل آرچی وجود داره ، تم اصلی و ماندگار  داستان ها بوده. یعنی اونا همیشه سر آرچی با هم جنگیده اند! برای آرچی هم واقعا سخته بین اونا یکیشون رو انتخاب کنه . در واقع اونا شخصیت های متضادی دارند. یعنی ورونیکا پر شر و شور و اغواگر هستش و بتی وفادار و خاکی و سر به زیر . در حقیقت میشه گفت که «پیتر پارکر» هم این مشکل رو سر قضیه «مری جین» و «گوئن استیسی» هم داشت. یعنی مری جین پرشور بود ولی گوئن معصوم و سر به زیر! پیتر که آخرش به مری جین رسید ولی آرچی حتی بعد از این همه سال هنوز نتونسته تصمیم خودش رو بگیره!

  

14- اسکارلت ویچ و ویژن (Scarlet Witch and Vision)

 اسکارلت ویچ و ویژن (Scarlet Witch and Vision)

در میان تمام زوج های این مقاله شاید رابطه بین «ویژن» و «اسکارلت ویچ» از همه متفاوت تر و پیچیده تر باشه. ولی قطعا یکی از ماندگارترین رابطه های عاشقانه تمام تاریخ کمیک هستش. همانطور که در این مقاله گفته شده، اسکارلت ویچ سال 1964 و در شماره 4 از کمیک X-men خلق شد. او و برادرش «کوئیک سیلور» فرزندان «مگنتو» بودند و آدم های خبیثی به شمار می آمدند. اما اصلاح شدند و به گروه اونجرز پیوستند. سال 1968 و در شماره 57 از کمیک Avengers ، «التران» خبیث روباتی رو ساخت به نام «ویژن» تا اونجرز رو باهاش نابود کنه . ولی او هم اصلاح شد و به اونجرز پیوست. پس میبینید که آنها اولش هر دو خبیث بودند. بعد از مدتی هم عاشق هم شدند و این خیلی عجیب بود چون ویژن یک روباته! در هر حال، عروسی اونا در شماره 4 از کمیک Giant-Size Avengers در سال 1975 برگزار شد که خیلی مهم و تاریخی بود (عکسش اینجاست). قدرت های خاص اسکارلت ویچ بهشون اجازه داد تا بچه دار بشوند. اما بعدش ویژن دوباره از نو ساخته  و شخصیتش عوض شد و سپس همون قدرت هایی که باعث شده بود بتونند بچه دار بشوند ، بچه هاشون رو ازشون گرفت.  همین باعث شد اسکارلت ویچ قاط بزنه و هر کاری برای بازگشت اونا بکنه. درسته که اونا دیگه با هم نیستند ولی اون دورانی که با هم بودن خیلی خاص بود...

 

13- بری الن و آیریس وست (Barry Allen and Iris West)

بری الن و آیریس وست (Barry Allen and Iris West)

این زوج هم خیلی وقته که با هم هستند ، یعنی از دهه 50 میلادی! ولی عجیبه که بری با این همه سرعتی که داره ولی رابطه اش با آیریس خیلی دیر به سرانجام (ازدواج) رسید! شاید دلیل اصلیش این بود که بری سالها هویت مخفی خودش رو از آیریس پنهان میکرد. ولی در هر حال رابطه بری و آیریس در میان تاریخچه طولانی فلش های زیادی که در دی سی وجود داشته از همه بادوام تر بوده. درست مثل قضیه گرین اروو و قناری سیاه، در سری کمیک بوک های New 52  شاهد بودیم که دی سی تقریبا به طور کامل  بیخیال رابطه اونا شد ولی وقایع سری Rebirth اونا رو به هم نزدیک تر کرد. دلیلش هم واضحه. چون سریال تلویزیونی فلش تمرکز اصلی خودش رو روی رابطه عاشقانه بین آیریس و بری گذاشته و دی سی نمیخواد کسانی که کمیک های فلش رو میخونند با چیزی متناقض روبرو بشوند.

 

12- بی باک و الکترا (Daredevil and Elektra)

 بی باک و الکترا (Daredevil and Elektra)

یکی ابرقهرمان و وکیل و دیگری آدم کش حرفه ای. اما در کنار هم یک زوج عاشق زجر کشیده! به راستی این دو چرا عاشق هم شدند؟  الکترا سال 1981 و در شماره 168 از کمیک Daredevil خلق شد . او برای فرقه ای از نینجاهای نامیرا به نام Hand کار میکرد. او اولش به دستور «کینگ پین» رفت که «بی باک» (مت مورداک) رو بکشه و بعدشم «فاگی نلسون» را . اما بعدا معلوم شد «مت مورداک» وقتی در دانشگاه بوده با الکترا دوست شده . بعدش اتفاقاتی در زندگی آنها رخ داد که باعث شد مسیرشون از هم جدا بشه. سپس عشق بین آنها دوباره جان گرفت. اونا در قالب بی باک و الکترا گاهی عاشق و معشوق بودند و گاهی هم دشمن خونی! تا اینکه «الکترا» به دست «بولزآی» کشته شد (این مقاله را بخوانید) . مرگ الکترا باعث شد مت مورداک داغون بشه . تا اینکه الکترا دوباره زنده شد و این بار پلید تر از قبل هم شده بود. پس از آن آنها بارها با هم روبرو شده اند و هربار هم مشخصه هنوز یکدیگر را دوست دارند ...

 

11- رید ریچاردز و سو استورم (Reed Richards and Sue Storm)

 رید ریچاردز و سو استورم (Reed Richards and Sue Storm)

آقای «رید ریچاردز» یک نابغه است که البته میتونه بدنش رو به اشکال مختلف دربیاره و خانم « سوزان استورم» هم میتونه خودش و دیگران رو نامرئی کنه. لقب اونا "آقای شگفت انگیز" و "زن نامرئی" هستند و در کنار هم حیرت انگیز هستند! وقتی آنها اولین بار در سال 1961 و در شماره 1 از کمیک "چهار شگفت انگیز" خلق شدند غوغایی در دنیای کمیک به راه انداختند. چون تا قبل از آن زوج های کمیک بوکی خیلی خشک و بیمزه و غیر واقعی بودند. اما کلا چهار شگفت انگیز انقلابی به پا کرد، هم در زمینه شخصیت پردازی و هم در زمینه داستان سرایی در دنیای کمیک. به عبارتی دیگر ریچارد و سوزان مثل همه زوج های واقعی با هم بحث میکردند ، دعوا میکردند، قهر میکردند، آشتی میکردند و ... ولی علیرغم همه این مشکلات آخرش همیشه در کنار هم باقی میماندند. اونا قدرت های فوق بشری خودشون رو با همدیگر به دست آوردند ، با هم با آدم بدها مبارزه میکردند و نهایتا با هم در شماره 3 از کمیک Fantastic Four Annual در سال 1965 ازدواج کردند. ازدواج آنها نیز همانطور که در این مقاله بهش اشاره شد، تاریخی بود. آنها در طول سالها صاحب دو بچه هم شده اند . الان مدتیه متاسفانه به خاطر مشکلاتی که مارول و با فاکس داشت در دنیای کمیک غایب هستند ولی قراره به زودی برگردند و قطعا مثل همیشه در کنار هم خواهند بود، درست مثل یک خانواده واقعی...

 

10- آکوامن و مرا (Aquaman and Mera)

آکوامن و مرا (Aquaman and Mera)

درسته که رابطه اونا شاید گاهی اوقات تلخ شده و با مشکلاتی همراه بوده ولی در هر صورت اونقدر عمیق بوده که این همه سال دوام آورده. ضمن اینکه رابطه عاشقانه اونا منجر به ازدواج هم شده .بچه دار هم شدند (به نام «آرتور جونیور»)  ولی متاسفانه فرزند اونا به دست دشمن شماره یک آکوامن یعنی «بلک مانتا» کشته شد (این مقاله را بخوانید). همین که چنین تراژدی سختی رو پشت سر گذاشته اند نشون میده که رابطه عمیقی بین آنها جریان داره (با وجود آنکه مرا ، آکوامن را مقصر مرگ فرزند خودش میدونست). جالبه که بدونید اولین باری که مرا با آکوامن ملاقات کرد قصد داشت او را به قتل برسانه ولی چون بهش علاقمند شده بود نتونست این کار رو بکنه. عشق و علاقه و تعهد اونا باعث شده از پس بسیاری از مشکلات بربیان. و قطعا اینکه آدم پادشاه جایی مثل "آتلانتیس" باشه یقین بدونید که مشکلات زیادی هست که باید باهاشون روبرو بشه!

 

9- کلاسوس و کیتی پراید (Colossus and Kitty Pryde)

 کلاسوس و کیتی پراید (Colossus and Kitty Pryde)

«کلاسوس» و «کیتی پراید» هر دو از شخصیت های برتر مارول هستند (این مقاله و این مقاله را بخوانید). از اولش هم رابطه عاشقانه شگفت انگیزی بین آنها شکل گرفت. در نگاه اول شاید سخت باشه رومانسی را بین دختری ظریف به نام کیتی پراید و مردی روسی و زمخت و آهنی به نام کلاسوس تصور کرد. ولی این اتفاق افتاد چون کلاسوس برخلاف ظاهر و قدرت هایی که داره بسیار قلب مهربان و حساسی داره. ضمن اینکه اهل نقاشی هم هست و یک هنرمند به حساب میاد. کیتی هم همیشه به او به چشم یک حامی مهم نگاه کرده. ولی اختلاف سنی نسبتا زیادی که بین آنها هست باعث شده که برخی از نویسندگان مارول مایل نباشند زیاد به عشق آنها بپردازند ولی این رومانس اونقدر بین طرفداران محبوبیت داشته که دوام پیدا کنه. و کلاسوس آنقدر کیتی را دوست میداشت که حاضر شد جانش را به خاطر او فدا کند ( البته کیتی بعدا بهش گفت که بیشتر دوست داشته کلاسوس با زنده مانده ازش حمایت کنه). اون لحظه ای هم که کلاسوس بعد از مدتها زنده شد واقعا لحظه ماندگار و عاطفی در دنیای کمیک هستش (این مقاله را بخوانید). راستی تا یادم نرفته بگم که قراره به زودی با هم ازدواج کنند!

 

8- روگ و گمبیت (Rogue and Gambit)

روگ - گمبیت

کمیک های مردان ایکس دارای شخصیت ها و روابط عاطفی متعدد و مختلفی است . برخی از آنها زیاد به مذاق هواداران خوش نیامده . برخی هم بعد از مدتی از بین رفتند و محو شدند . اما قطعا رابطه رومانتیک بین «روگ» و «گمبیت» از اون دسته رومانس های ماندگاری هستش که همواره در ذهن و دل هواداران دنیای کمیک باقی مونده. این رومانس در تمام این سالها تازه و باطراوت باقی مانده و حتی جنبه عرفانی به خودش گرفته چون هرگز نمیتواند به اوج برسد. چرا؟ چون روگ قدرت هایی دارد که باعث میشه نتونه با کسی تماس فیزیکی برقرار کنه (اگه این کار رو بکنه قدرت های طرف مقابل رو میدزده و میتونه باعث مرگش بشه). شخصیت پردازی اونا هم جوریه که آدم خوشش میاد کنار هم باشن. هر دو یه جورایی لاتی حرف میزنن و لجوج  هستند و اعتماد به نفس بالایی دارند.

 

7- ریچارد گریسون و باربارا گوردون (Richard Grayson and Barbara Gordon)

 رابین و باربارا گوردون (Robin and Barbara Gordon)

درسته که در خانواده خفاشی (Bat-Family)، بتمنه که ستاره اصلی محسوب میشه ولی این دلیل نمیشه که فقط خودشه که میتونه عشق پیدا کنه! در واقع یکی از دلایلی که در انیمیشن "بتمن: شوخی کشنده" رابطه بین بتمن و بتگرل اینقدر مورد انتقاد شدید قرار گرفت این بود که همه اعتقاد داشتند اونا اصلا ربطی به هم ندارند. درسته سنشون بهم نمیخورد ولی دلیل اصلی انتقاد این بود که باربارا قبلا یک عالمه تاریخچه رومانتیک با «ریچارد گریسون» (نایت وینگ یا همان رابین سابق!) داشته. در واقع دیک از مدتها قبل به باربارا علاقه مند شده بود یعنی از همون موقعی که رابین بود و باربارا هم بتگرل بود و هر دو دستیار بتمن به حساب میامدند. اولش شاید رابطه آنها زیاد عمیق نبود ولی بعد از اینکه سنشون بالاتر رفت و رابین به نایت وینگ و بتگرل هم به اوراکل تبدیل شد، عشق اونا هم اونقدر عمق پیدا کرد که حتی برای مدتی تصمیم به ازدواج داشتند.

  

6- سایکلاپس و جین گری (Cyclops and Jean Grey)

سایکلاپس و جین گری (Cyclops and Jean Grey)

اسکات سامرز (سایکلاپس) و جین گری (مارول گرل) از شخصیت های اصلی و اریجینال گروه مردان ایکس هستند که در همان شماره نخست کمیک X-men در سال 1963 خلق شدند. اونا هر دو از محصلین مدرسه ویژه پرفسور اگزاویر بودند برای موجودات جهش یافته و رفته رفته عاشق یکدیگر شدند. آنها تا مدتها به عنوان ستون اصلی گروه محسوب میشدند و شخصیت شان جوری قوی بود که به قول معروف خیلی به هم می آمدند. یعنی انگار زاده شده بودند تا رهبر باشند.  تا اینکه در سال 1975 ، ولورین به گروه اضافه شد و نسبت به جین ابراز علاقه کرد. این علاقه همانطور که در این مقاله نیز گفته شده، منجر به خلق یکی از جذاب ترین مثلث های عشقی تاریخ کمیک شده. ضمن اینکه شخصیتی دیگر به نام «اما فراست» هم به سایکلاپس ابراز علاقه کرده است ولی در هر حال و با وجود اینکه جین در طول سالهای گذشته مدام مرده و زنده شده، ولی همیشه این جین و اسکات هستند که برای هم مانده اند.  آنها با هم ازدواج هم کردند (که البته بعدا معلوم شد کلون جین بوده است!)

 

5- بتمن و زن گربه ای (Batman and Catwoman)

 بتمن و زن گربه ای (Batman and Catwoman)

رابطه بین بتمن و کت وومن (سلینا کایل) پیچیده است چون کت وومن شخصیت پیچیده ای دارد. یعنی او گاهی یک قهرمان است و گاهی هم یه ویلن (شخصیت خبیث). بتمن همیشه میمونه که باید دستگیرش کنه یا عاشقش بشه! البته زن گربه ای وقتی در سال 1940 خلق شد کاملا خبیث بود و سالها طول کشید که تکامل پیدا کنه و بشه اون چیزی که ما الان ازش سراغ داریم. جذابیت رابطه اونا اینه که مثل یک بازی ناتمام میمونه که در آن بتمن سعی داره سلینا را اصلاح کنه و او هم سعی داره از بتمن برای  رسیدن به اهداف و مقاصد خودش بهره برداری کنه! البته سلینا کدهای اخلاقی خودش رو داره که باعث میشه گاهی اوقات با بتمن همکاری کنه. او در واقع در اون بخش خاکستری رنگ حرفه بتمن جای داره . بتمن هم بهش علاقه داره چون زن گربه ای نسخه مونث خودشه : شخصیتی دارک که شبها بیرون میاد و گاهی اوقات سعی میکنه مجری عدالت باشه. واقعیتش اینه که ما دوست داریم بتمن و زن گربه ای را در کنار هم ببینیم چون دوست داریم این بشر طعم عشق رو بچشه. ولی در عین حال دوست داریم با جرم و جنایت هم مبارزه کنه. پس زن گربه ای میتونه هر دو شرایط رو برای خوانندگان مهیا کنه! و البته قضیه بین اونا اونقدر جدی شده که چندی پیش بتمن رسما ازش خواستگاری کرد و اونم قبول کرد!

 

4- ثینگ و آلیشیا مسترز (Thing and Alicia Masters)

 ثینگ و آلیشیا مسترز (Thing and Alicia Masters)

ثینگ (بن گریم)  از گروه چهار شگفت انگیز یکی از زشت ترین شخصیت های دنیای کمیکه که البته یکی از دوست داشتنی ترین ها نیز هست و قلبی از طلا داره. ولی خب بیچاره ظاهرش باعث شده مثل یک هیولا به نظر برسه و کسی عاشقش نشه . تا اینکه سال 1962 او با دختری مهربان به نام «آلیشیا مسترز» آشنا شد . آلیشیا یک هنرمند مجسمه ساز نابینا بود که با اتکا به حس لامسه آثار زیبایی خلق میکرد. در هر حال چون نابیناست پس نمیتونه ظاهر زشت ثینگ رو ببینه و در نتیجه عاشق شخصیت و قلب مهربان او شده است. و همین موضوعه که رابطه اونا رو به شدت جذاب و ماندگار و خاص کرده است. آلیشیا یک فرشته مهربان است که در طول سالهای گذشته محرم راز بن گریم شده . ضمن اینکه باعث میشه که او زیادی حس هیولا بودن نکنه و هر وقت از زندگی خسته میشه با به یاد آوردن عشق آلیشیا نسبت به خودش دوباره حس انسان بودن بکنه.

 

3- لوک کیج و جسیکا جونز  (Luke Cage and Jessica Jones)

لوک کیج - جسیکا جونز

وقتی «لوک کیج» در سال 1976 خلق شد اصلا جسیکا جونز در دنیای کمیک هنوز خلق نشده بود! ولی بعدا که خلق شد سریعا رابطه عشقی عمیقی بین آنها شکل گرفت که تبدیل شد به یکی از بادوام ترین ها در دنیای کمیک. راستش اولش نمیشد این رابطه رو جدی گرفت . و البته از همون اول این رابطه پرتلاطم بود. چون هیچ کدام از آنها دنبال یک رابطه دراز مدت نبود. اما مساله اینجا بود که هر دو از شخصیت های زجر کشیده دنیای کمیک بودند . همین باعث شد به هم جذب بشوند. بعدش هم که ازدواج کردند و صاحب بچه شدند. از آن موقع بود که با هم احساس خوشبختی کردند. راستی یادمون نره که لوک یکی از بهترین پدرهای دنیای کمیک است (این مقاله رو بخونید). عشق آنها همچنان قدرتمند ادامه دارد و از وقتی سریال های مارول/نتفلیکس پخش شده بیش از قبل به این زوج پرداخته میشود.

 

 2- سوپرمن و لوئیس لین (Superman and Lois Lane)

  سوپرمن و لوئیز لین (Superman and Lois Lane)

بدون شک «لوئیس لین» یکی از برترین شخصیت های مکمل و عشق های برتر کل تاریخ کمیک بوک بوده است که از همان ابتدا نقش کلیدی در داستان های سوپرمن داشت و همچنان دارد. در محل کار، او و کلارک کنت با هم رقیب بودند ولی کلارک به عنوان سوپرمن ، محافظ لوئیس شد که در مواقع ضروری نجاتش میداد. بنابراین او همیشه عاشق سوپرمن بود ولی دل خوشی از کلارک نداشت . تا اینکه بعد از 50 سال بالاخره لوئیس هویت مخفی سوپرمن را در سال 1990 فهمید و کلارک هم رسما ازش خواستگاری کرد . سال 1996 و پس از بازگشت سوپرمن از مرگ آنها رسما با هم ازدواج کردند . عشق بین آنها یکی از جنبه های حیاتی داستان های سوپرمنه که باعث میشه او به عنوان یک بیگانه فضایی، انسان بشه.

 

1- پیتر پارکر و مری جین (Peter Parker and Mary Jane)

 پیتر پارکر و مری جین (Peter Parker and Mary Jane)

«مری جین واتسون» برای دهه ها شریك مرد عنكبوتی در مبارزه با جرم و جنایت بوده و در صدها كمیك نقش اصلی داشته است. او عشق واقعی مرد عنكبوتی/پیتر پاركر بوده و در اكثر سختی ها یاور و یاورش بوده. ممارست، اراده ، روحيه و  استقامت مری جین در برابر سختي ها  و همچنین رفتارهای جذابش باعث شده تا شخصیتی فوق العاده باشد. جالبه که بدونید اولش خلق شده بود كه به نوعی با گوئن استیسی رقابت كند و با ایجاد یك مثلث عشقی جذابیت داستان های اسپایدرمن را بالا ببرد. اما پس از مرگ گوئن، عمق و ژرفای  شخصیتی  او بیشتر برای خوانندگان فاش شد و رابطه نزدیكی با پیتر پیدا كرد (به خصوص پس از آنكه به پیتر گفت كه از سالها پیش از هویت مخفی اش خبر داشته!). در حقیقت، پس از آنكه گذشته مری جین برای خوانندگان آشكار شد، همه فهمیدند كه چه شخصیت قوی و محكمی دارد و آن همه تظاهر به شاد بودن تنها نقابی بوده برای پنهان كردن همه درد ها و رنج هایی كه تحمل میكرده. این مساله ژرفای خاصی به شخصیت مری جین داد. از سوی دیگر از آن پس تشابهات و مشتركات میان پیتر و مری جین را بیشتر شد و پیتر فهمید كه مری جین هم درست مثل خودش با سختی های گوناگونی روبرو بوده و بر خلاف ظاهرش بسیار با تجربه است و میشود در سختی ها رویش حساب كرد. آری! مری جین هم درست مثل پیتر در تمام این مدت ماسك بر صورت میزده. این موضوع راه را برای ازدواج آنها در آینده  هموار ساخت.

همین مساله باعث شد برخلاف رابطه سوپرمن و لوئیس لین که همواره حالت دوگانه داشته (یعنی لوئیس از کلارک خوشش نمی آمد ولی عاشق سوپرمن بود)، اما مری جین تمام و کمال عاشق پیتر پارکر و اسپایدرمن شود و این نکته خیلی مهمیه.  در هر حال پیتر چند بار از مری جین خواستگاری كرد و در نهایت مري جين كه ابتدا مطمئن نبود آیا میتواند همسر مناسبی برای یك ابرقهرمان باشد، قبول كرد! در نتیجه آنها با هم ازدواج كردند و سالها مظهر عشق و وفا در عالم كمیك بوک بودند تا اینكه مارول تصمیم گرفت ازدواج آنها را بر هم بزند تا پیتر پاركر دوباره مجرد شود! (برای كسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع این مقاله را بخوانید). ولی فقط کافیه این رو بدونید که عشق اونا اونقدر مهم بوده که خیلی از هواداران وقتی این اتفاق افتاد از خوندن کمیک های اسپایدرمن دست کشیدند . هنوز هم ول کن قضیه نیستند و مدام به مارول فشار می آورند تا اونا رو در کنار هم قرار بده و مطمئن باشید این اتفاق خواهد افتاد. راستی برای درک عمق رابطه اونا حتما این داستان زیبا رو بخونید . 

 

 مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

تمام عشق های پیتر پاركر!

رتبه بندی عشق های پیتر پارکر در دنیای سینما

10 داستان عاشقانه برتر مرد عنکبوتی

10 کمیک برتر عاشقانه (ROMANCE)

20 زوج بی ربط (!) در دنیای کمیک

اولین بار عشق های پیتر پاركر/ مرد عنكبوتی در كدام كمیك ها ظاهر شدند؟

5 مثلث عشقی برتر دنیای کمیک

بهترین زوج های عاشق در فیلم های کمیک بوکی!

15 صحنه غم انگیز، احساسی و ناراحت کننده در فیلم های کمیک بوکی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Hasan Spider
#1 Hasan Spider 1396-11-25 17:03
واقعا ممنون از این مقاله ی زیباتون.
مطمعن بودم برای امروز(ولنتاین) هم یه برنامه ای خواهید داشت. و از صبح منتظرش بودم .
نقل قول کردن
Arshia1
#2 Arshia1 1396-11-25 17:52
ممنون عالی بود قسمت دومش رو کی میزارین؟
موندم شماره یک پیتر و گوئنه یا پیتر و مری جین
نقل قول کردن
vahid.k
#3 vahid.k 1396-11-25 18:39
واقعا دمتون گرم...
ولی فکر کنم بلک بولت و مدوسا میتونستن جایگاه بهتری داشته باشند...
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1396-11-25 19:44
به نقل از Arshia1:
ممنون عالی بود قسمت دومش رو کی میزارین؟
موندم شماره یک پیتر و گوئنه یا پیتر و مری جین

واقعا عشق پیتر و مری جین با عشق پیتر و گوئن قابل مقایسه است؟؟؟؟؟؟!!!
راستش من اصلا قرار نیست عشق پیتر و گوئن رو تو این لیست بیارم
نقل قول کردن
hassan91
#5 hassan91 1396-11-25 21:21
مقاله‌ی جالبیه!! عشق پیتر و مری جین خیلی قابل لمسه :-)
نقل قول کردن
a.v.s
#6 a.v.s 1396-11-25 22:26
بالاخره این مقاله در سایت گذاشته شد.
احساس میکردم این مقاله در سایت کم بود.
بنده رابطه های عشقی کمیک بوکی را دوست دارم. وقتی هم بعضی هاش به نتیجه نمی رسند ناراحت میشم.
خیلی ممنونم آقای ترابی، خیلی زحمت کشیدید. فکر کنم این مقاله ترجمه شده است. درسته؟
نقل قول کردن
mehrdad_hnr
#7 mehrdad_hnr 1396-11-26 09:08
به نقل از mtm:
به نقل از Arshia1:
ممنون عالی بود قسمت دومش رو کی میزارین؟
موندم شماره یک پیتر و گوئنه یا پیتر و مری جین

واقعا عشق پیتر و مری جین با عشق پیتر و گوئن قابل مقایسه است؟؟؟؟؟؟!!!
راستش من اصلا قرار نیست عشق پیتر و گوئن رو تو این لیست بیارم

بیخیال استاد ترابی پیتر و گوئن چطور نباشند آخه اون همه داستان فوقالعاده داشتند یه جوری باهم دیگه بزاریدشون !!!!! :lol:
نقل قول کردن
Superior Sepehr.M
#8 Superior Sepehr.M 1396-11-26 10:40
خیلی ممنون مقاله خیلی خوبی بود.به نظرم باید شماره دو هم داشته باشه. :-) :-*
استاد توی شماره 14 خط دوم به جای h باید آ باشه
ای کاش ازدواج بین اسکارلت و ویژن ادامه داشت. حتما خانواده خوبی میشدند .
رتبه یک هم حق بهترین خانواده یعنی همون چهار شگفت انگیز هستش .انشاءالله کمیک هاشون دوباره شروع میشه .
نقل قول کردن
P.Constantine
#9 P.Constantine 1396-11-26 10:48
به نقل از mehrdad_hnr:
به نقل از mtm:
به نقل از Arshia1:
ممنون عالی بود قسمت دومش رو کی میزارین؟
موندم شماره یک پیتر و گوئنه یا پیتر و مری جین

واقعا عشق پیتر و مری جین با عشق پیتر و گوئن قابل مقایسه است؟؟؟؟؟؟!!!
راستش من اصلا قرار نیست عشق پیتر و گوئن رو تو این لیست بیارم

بیخیال استاد ترابی پیتر و گوئن چطور نباشند آخه اون همه داستان فوقالعاده داشتند یه جوری باهم دیگه بزاریدشون !!!!! :lol:

این مقاله کاملا کمیکیه، من نمی دونم چجوری توضیح بدم کاملا شیر فهم بشید:
ببین رابطه گوئن و پیتر بعد از مرگ سروان استیسی افت شدیدی کرد همین هم باعث مرگ گوئن شد!
فرض کن توی فیلم Amazing Spider-man رابطه پیتر و گوئن در همون حالتی که گوئن می خواست بره لندن میموند+شوک مرگ پدرش هم خیلی بیشتر میشد و هنوز غمگین بود! اون وقت به این رابطه میشه گفت برتر؟!؟
پس واقعا جای گوئن اینجا نیست!
البته من از دست دن اسلات هم سر قضیه مری جین خیلی عصبانیم! تازه این اولیش بود بعدش هم رفت سراغ بلک کت اون رو هم از این لحاظ پوکوند!
حالا امیدوارم سر آخرین کاراش یه فکری به حال این قضایا بکنه و یه جمع بندی فوق العاده ازش ببینیم چون تو این مورد کارش خیلی درسته!
نقل قول کردن
P.Constantine
#10 P.Constantine 1396-11-26 10:56
به نقل از Superior Sepehr.M:
خیلی ممنون مقاله خیلی خوبی بود.به نظرم باید شماره دو هم داشته باشه. :-) :-*
استاد توی شماره 14 خط دوم به جای h باید آ باشه
ای کاش ازدواج بین اسکارلت و ویژن ادامه داشت. حتما خانواده خوبی میشدند .
رتبه یک هم حق بهترین خانواده یعنی همون چهار شگفت انگیز هستش .انشاءالله کمیک هاشون دوباره شروع میشه .

رتبه یک فعلا در جایگاه یازدهمه :-*
نقل قول کردن
Bowman
#11 Bowman 1396-11-26 12:34
گرین ارو و قناری سیاه حتی یه سری کمیک بود که سه سال ادامه داشت.. نمیدونم... انتظار میرفت رتبه بهتری داشته باشند
نقل قول کردن
mtm
#12 mtm 1396-11-26 13:53
به نقل از Bowman:
گرین ارو و قناری سیاه حتی یه سری کمیک بود که سه سال ادامه داشت.. نمیدونم... انتظار میرفت رتبه بهتری داشته باشند

کمیک مشترک که دلیل نمیشه
هاکای و ماکینگ برد هم داشتن ولی تو این لیست اصلا جایی ندارن

نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1396-11-26 13:55
به نقل از a.v.s:

خیلی ممنونم آقای ترابی، خیلی زحمت کشیدید. فکر کنم این مقاله ترجمه شده است. درسته؟

نه. کاملا ترجمه نشده. ولی از دو سایت خارجی کمک گرفتم. منتهی رتبه بندی کاملا توسط خودم انجام شده
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1396-11-26 13:56
به نقل از Superior Sepehr.M:

استاد توی شماره 14 خط دوم به جای h باید آ باشه

ممنون که گفتی. تصحیح شد
نقل قول کردن
Mehrbod_jp
#15 Mehrbod_jp 1396-11-27 01:19
مقاله های مناسبتی سایت بسیار بجاست و اینکه به بهانه های مختلف آرشیو مقالات سایت غنی تر میشه عالیه.اما درمورد مقاله،به نظرم روابط بلک بولت و مدوسا پتانسیل داستان های دراماتیک زیادیو داره.کلا روابطی که توش یکی(یاهردوطرف)د رگیر یک ناتوانی یا معلولیته خیلی میتونه تکان دهنده ظاهر بشه(هرچند این جریان بلک بولت خیلی خاصه!چون دقیقا ناتوان هم نیست بلکه چون مدوسا رو دوست داره،و خب نمیخواد آسیبی بهش برسونه باید سکوت پیشه کنه!و داستان های خیلی زیبایی میشه ازش ساخت)ولی خب حیف که مارول در حق ناانسان ها کم لطفی کرد!من هنوز سریالو ندیدم ولی دوستانی که دیدند آیا روابط بین این دوتا رو تونستن خوب دربیارن؟
و سلامی هم بکنم به تمام دوستان و دوستاران اسپایدی که خیلی خوشحالم به جمعشون اضافه شدم :-)
و یه سلام مخصوص هم به استاد ترابی عزیز(و البته امیدوارم منو یادتون بیاد بعد این چند سال :D و یه سوال هم همین اول کاری،اینکه آیا سایت اگه کسی کاراشو انجام بده،کمیک غیرابرقهرمانی هم حاضره روی سایت قرار بده؟
نقل قول کردن
a.v.s
#16 a.v.s 1396-12-17 17:12
بسیار عالی.
بسیار غنی.
بسیار دلچسب.
و بسیار احساسی.
احساسی که دید آدم رو به دنیا عوض میکنه: عشق!
این یکی از بهترین مقاله هایی بود که خواندم. هر چه قدر به شماره 1 نزدیک تر میشدم. حسم نسبت به شخصیت ها و عشق هاشون عمیق تر میشد. عشق های عمیقی که بهم دارند باعث شده که هردفعه از آنها لذت ببرم و داستان هاشون رو در سایت دنبال کنم.
البته بعضی عشق ها هم چندان عمیق نیستد. درضمن بحث مقاله هم درباره زوج های برتر است. ولی در عشق ابرقهرمانان از اینش خوشم میاید که چقدر حاضرند برای همدیگه جونشون رو فدا کنند. اینکه میخواهند عشقشون رو ابراز کنند. خیلی جاها به مشکل برمیخورند. یا شکست میخورند یا بالاخره پیروز میشوند. از این جریان پرتلاطم خوشم میاد. برای همینه که عشق مرد عنکبوتی و مری جین رو بهترین عشق کمیک بوکی میدانیم. چون انقدر عشق قوی نسبت به همدیگر دارند که آدم به وجد میاد. اینکه عشقشون چقدر دارای خلوصه و عمیقا عاشق هم هستند و بخاطر عشقی که نسبت به یکدیگر دارند همواره باید با مشکلاتی دست و پنجه نرم کنند و تقاص هایی که باید بپردازند. مثلا اینکه مرد عنکبوتی همش باید نگران مری جین باشه که البته بخاطر PTSD هم هست ولی دلیل اصلیش هویت مخفی مرد عنکبوتی و پیتر است. یا اینکه مری جین بخاطر ازدواج با مری جین مجبور بود خیلی چیزارو فدا کنه ولی در آخر ارزشش رو داشت.
این مقاله مرا بیشتر به سوی درون و عشق عمیق این قهرمانان برد و همین باعث میشه که بهتون بگم: دمتون گرم! واقعا گل کاشتید.
نقل قول کردن
Marc Spector
#17 Marc Spector 1396-12-17 23:04
خسته نباشید آقای ترابی.
مقاله هارو با برنامه قبلی منتشر میکنید؟؟
اخه زشت ترین شخصیت ها درست قبل این مقاله منتشر شد (دست آقای سخایی درد نکنه) که بتونید ارجاع بدین.
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1396-12-23 15:59
به نقل از Marc Spector:
خسته نباشید آقای ترابی.
مقاله هارو با برنامه قبلی منتشر میکنید؟؟
اخه زشت ترین شخصیت ها درست قبل این مقاله منتشر شد (دست آقای سخایی درد نکنه) که بتونید ارجاع بدین.

قربان شما
راستش خیلی وقتا مقاله های سایت رو با برنامه ریزی میزارم روی سایت ولی این دفعه ر خیلی اتفاقی اینجوری شد!
نقل قول کردن
k.m.davoodi
#19 k.m.davoodi 1397-11-26 11:20
آقای ترابی متوجه شدید اسم همه معشوقه های اصلی کیتی پراید "پیتر"است؟!
۱.پیتر راسپوتین(کلاسوس )
۲.پیتر پارکر (مرد عنکبوتی )
۳.پیتر کوئیل(استار لرد )
خیلی عجیبه مگه نه؟! :o :o :o
نقل قول کردن
rocket racer
#20 rocket racer 1397-11-29 23:41
به نظر منم باید پیتر و گوعنم تو این لیست بودن حالا چون گوعن زود مرده دلیل نمیشه که عشقشون ماندگار نبوده . جذابیت پیتر و گوعن در کنار هم رو هم قبلا توضیه دادم تو یکی از نظرام زیر ترجمه کمیک بلو . پس فک کنم جاشون خالیه یا باید یه اشاره ای بشه حدا اقل
نقل قول کردن
rocket racer
#21 rocket racer 1397-11-29 23:47
به نقل از P.Constantine:
به نقل از mehrdad_hnr:
به نقل از mtm:
به نقل از Arshia1:
ممنون عالی بود قسمت دومش رو کی میزارین؟
موندم شماره یک پیتر و گوئنه یا پیتر و مری جین

واقعا عشق پیتر و مری جین با عشق پیتر و گوئن قابل مقایسه است؟؟؟؟؟؟!!!
راستش من اصلا قرار نیست عشق پیتر و گوئن رو تو این لیست بیارم

بیخیال استاد ترابی پیتر و گوئن چطور نباشند آخه اون همه داستان فوقالعاده داشتند یه جوری باهم دیگه بزاریدشون !!!!! :lol:

این مقاله کاملا کمیکیه، من نمی دونم چجوری توضیح بدم کاملا شیر فهم بشید:
ببین رابطه گوئن و پیتر بعد از مرگ سروان استیسی افت شدیدی کرد همین هم باعث مرگ گوئن شد!
فرض کن توی فیلم Amazing Spider-man رابطه پیتر و گوئن در همون حالتی که گوئن می خواست بره لندن میموند+شوک مرگ پدرش هم خیلی بیشتر میشد و هنوز غمگین بود! اون وقت به این رابطه میشه گفت برتر؟!؟
پس واقعا جای گوئن اینجا نیست!
البته من از دست دن اسلات هم سر قضیه مری جین خیلی عصبانیم! تازه این اولیش بود بعدش هم رفت سراغ بلک کت اون رو هم از این لحاظ پوکوند!
حالا امیدوارم سر آخرین کاراش یه فکری به حال این قضایا بکنه و یه جمع بندی فوق العاده ازش ببینیم چون تو این مورد کارش خیلی درسته!

دوست عزیز افت کرد ولی بعدش دوباره اوج گرفت و اگه استن ادامه میداد نوشتن داستان های اسپایدرمنو پیتر به گوعن میگف اسپایدرمنه و همه چی دیگه حل میشد. بعد برا چی شما میگی افت کرد یادت نیس پیتر داش بال بال میزد گوعنو ببینه بعد چن روز که تو کانادا بود و گوعنم منتظرش بود ولی منتها قسمت نشد و به رحمت خدا رفت
نقل قول کردن
rocket racer
#22 rocket racer 1397-11-29 23:53
به نقل از mtm:
به نقل از Arshia1:
ممنون عالی بود قسمت دومش رو کی میزارین؟
موندم شماره یک پیتر و گوئنه یا پیتر و مری جین

واقعا عشق پیتر و مری جین با عشق پیتر و گوئن قابل مقایسه است؟؟؟؟؟؟!!!
راستش من اصلا قرار نیست عشق پیتر و گوئن رو تو این لیست بیارم

نه راستش قابل مقایسه نیس نه چون مال مریجین بهتره چون اصلا جنسشون با هم فرق میکنه و مدلشون.و اینکه بابا گوعن بیچاره زود مرد خب به بلوغ نرسید رابطشون زیاد. در کل مرجینم هر چی که بلوغ رسیده مدیون مردن گوعنه.
نقل قول کردن
P.Constantine
+1 #23 P.Constantine 1397-11-30 00:16
به نقل از rocket racer:
به نقل از P.Constantine:
به نقل از mehrdad_hnr:
به نقل از mtm:
به نقل از Arshia1:
ممنون عالی بود قسمت دومش رو کی میزارین؟
موندم شماره یک پیتر و گوئنه یا پیتر و مری جین

واقعا عشق پیتر و مری جین با عشق پیتر و گوئن قابل مقایسه است؟؟؟؟؟؟!!!
راستش من اصلا قرار نیست عشق پیتر و گوئن رو تو این لیست بیارم

بیخیال استاد ترابی پیتر و گوئن چطور نباشند آخه اون همه داستان فوقالعاده داشتند یه جوری باهم دیگه بزاریدشون !!!!! :lol:

این مقاله کاملا کمیکیه، من نمی دونم چجوری توضیح بدم کاملا شیر فهم بشید:
ببین رابطه گوئن و پیتر بعد از مرگ سروان استیسی افت شدیدی کرد همین هم باعث مرگ گوئن شد!
فرض کن توی فیلم Amazing Spider-man رابطه پیتر و گوئن در همون حالتی که گوئن می خواست بره لندن میموند+شوک مرگ پدرش هم خیلی بیشتر میشد و هنوز غمگین بود! اون وقت به این رابطه میشه گفت برتر؟!؟
پس واقعا جای گوئن اینجا نیست!
البته من از دست دن اسلات هم سر قضیه مری جین خیلی عصبانیم! تازه این اولیش بود بعدش هم رفت سراغ بلک کت اون رو هم از این لحاظ پوکوند!
حالا امیدوارم سر آخرین کاراش یه فکری به حال این قضایا بکنه و یه جمع بندی فوق العاده ازش ببینیم چون تو این مورد کارش خیلی درسته!

دوست عزیز افت کرد ولی بعدش دوباره اوج گرفت و اگه استن ادامه میداد نوشتن داستان های اسپایدرمنو پیتر به گوعن میگف اسپایدرمنه و همه چی دیگه حل میشد. بعد برا چی شما میگی افت کرد یادت نیس پیتر داش بال بال میزد گوعنو ببینه بعد چن روز که تو کانادا بود و گوعنم منتظرش بود ولی منتها قسمت نشد و به رحمت خدا رفت

شما مثل این که کمیک ها رو دقیق مطالعه نمی کنیا، اون زمان انقدر رابطهٔ گوئن با پیتر شکراب بود که به مرگش منتهی شد و تبدیل شد به نقطه عطفی در کمیک های مارول و حتی کل تاریخ کمیک! بعدشم توی سری این کمیک:
bit.ly/2T3BFwE
نشون داده شد که گوئن قبل از مرگش هویت مردعنکبوتی رو فهمید و از دستش ناراحت شد! پس اگر پیتر قضیه رو می گفت رابطه رو از اونی که بود بدتر می کرد!
نقل قول کردن
rocket racer
-1 #24 rocket racer 1397-11-30 01:48
اولا که من با این کمیکا زندگی کردم . دوما استدلالات واقعا مغزمو منفجر کرد دمت گرم . اخه مرگ گوعن رو چجوری ربط دادی به شکراب شدن رابطه پیتر و گوعن نه چطوری.سوما اینکه شما یه دور برو از صفحه اخر امیزنگ 98 که گوعن بر میگرده تا 121 رو نگا کن ببین بیشتر رمانتیک بوده بینشوش یا اینکه رابطشون بد شده . و در اخر هم بهت بگم برو شاهکار کرت بیوسیک رو بخون که توش میفهمی که گوعن دیگه اسپایدرمن رو مقصر مرگ پدرش نمی دونه پس دیگه دلیل برا شکراب شدن رابطشون نمیمونه. چون دیگع پیتر احساس گناه نمیکنه از نزدیک شدن به گوعن
نقل قول کردن
mtm
#25 mtm 1397-11-30 06:06
به نقل از rocket racer:
اولا که من با این کمیکا زندگی کردم پس برا من حرف از دقت نزن . دوما استدلالات واقعا مغزمو منفجر کرد دمت گرم . اخه مرگ گوعن رو چجوری ربط دادی به شکراب شدن رابطه پیتر و گوعن نه چطوری.سوما اینکه شما یه دور برو از صفحه اخر امیزنگ 98 که گوعن بر میگرده تا 121 رو نگا کن ببین بیشتر رمانتیک بوده بینشوش یا اینکه رابطشون بد شده . و در اخر هم بهت بگم برو شاهکار کرت بیوسیک رو بخون که توش میفهمی که گوعن دیگه اسپایدرمن رو مقصر مرگ پدرش نمی دونه پس دیگه دلیل برا شکراب شدن رابطشون نمیمونه. چون دیگع پیتر احساس گناه نمیکنه از نزدیک شدن به گوعن

دوست عزیز شما اطلاعاتت خوبه. از نظراتت خوشم میاد. ولی این دفعه رو به نظرم هم اشتباه داری میگی و هم اینکه لحن صحبت کردنت با یکی از بزرگان سایت من اصلا خوب نبود.
خود استن لی که خالق گوئن استیسی بوده بارها گفته بود اون اواخر دیگه نمیدونسته با گوئن چیکار کنه. نویسنده های بعد از او یعنی روی توماس و جری کان وی میگفتند شخصیت گوئن براشون کاملا مبهم بوده. نمیدونستند باهاش چیکار کنند چون فقط کارش شده بود گریه کردن و نگران شدن برای پیتر و اینکه چرا داره یه چیزی رو ازش پنهان میکنه و ... اصلا یکی از دلایل اصلی کشته شدن گوئن هم همین بود. منظور استاد فقیه از شکرآب همین بود
نقل قول کردن
rocket racer
#26 rocket racer 1397-11-30 09:39
به نقل از mtm:
به نقل از rocket racer:
اولا که من با این کمیکا زندگی کردم پس برا من حرف از دقت نزن . دوما استدلالات واقعا مغزمو منفجر کرد دمت گرم . اخه مرگ گوعن رو چجوری ربط دادی به شکراب شدن رابطه پیتر و گوعن نه چطوری.سوما اینکه شما یه دور برو از صفحه اخر امیزنگ 98 که گوعن بر میگرده تا 121 رو نگا کن ببین بیشتر رمانتیک بوده بینشوش یا اینکه رابطشون بد شده . و در اخر هم بهت بگم برو شاهکار کرت بیوسیک رو بخون که توش میفهمی که گوعن دیگه اسپایدرمن رو مقصر مرگ پدرش نمی دونه پس دیگه دلیل برا شکراب شدن رابطشون نمیمونه. چون دیگع پیتر احساس گناه نمیکنه از نزدیک شدن به گوعن

دوست عزیز شما اطلاعاتت خوبه. از نظراتت خوشم میاد. ولی این دفعه رو به نظرم هم اشتباه داری میگی و هم اینکه لحن صحبت کردنت با یکی از بزرگان سایت من اصلا خوب نبود.
خود استن لی که خالق گوئن استیسی بوده بارها گفته بود اون اواخر دیگه نمیدونسته با گوئن چیکار کنه. نویسنده های بعد از او یعنی روی توماس و جری کان وی میگفتند شخصیت گوئن براشون کاملا مبهم بوده. نمیدونستند باهاش چیکار کنند چون فقط کارش شده بود گریه کردن و نگران شدن برای پیتر و اینکه چرا داره یه چیزی رو ازش پنهان میکنه و ... اصلا یکی از دلایل اصلی کشته شدن گوئن هم همین بود. منظور استاد فقیه از شکرآب همین بود

اقای ترابی شما خودتونم دارید میگید دیگه . دلیل مرگ گوعن این بوده که چون این شخصیت خسته کننده بوده از نظر جری کان وی چون شخصیتش پرفکت بوده و نقصی نداشته یعنی هیچوقت مثل پیتر اشتباه نمیکرده یا با عزیزاش بد رفتاری نمیکرده یه جورایی بیش از حد معصوم بوده و خب اره از اون جایی که دنیای اسپایدرمن خیلی رعاله پس همچین شخصیتی توش جا نداره و باید بره دیر یا زود . پس به همین خاطره که گوعن مرده نه به خاطر بد شدن رابطش با پیتر.که به خدا بد نشده بود . اقای ترابی من الان گیج شدم شما میگید استنلی بار ها گفته نمی دونسته با گوعن چی کار کنه ولی خب اینم شنیدیم که گفته اگه دست من بود ادامه امیزینگ پیتر و گوعن با هم ازدواج میکردن . الان استنلی بالا خره چی کار میخواسته بکنه ؟در کل اگه به نظر من که احساس میکنم هم گوعن رو خیلی خوب میشناسم و هم پیتر رو و مطمعنم شناختم رو گوعن از شناخت جری کان وی از گوعن بیشتره . اگه گوعن نمیمرد پیتر و گوعن با هم ازدواج میکردن و بی نقص ترین رابطه رو با هم میداشتن چون پیترم قطعا میگف هویتشو به گوعن و دیگه بی اعتمادی نبود . یه نکته دیگه هم بگم که واقعا این ضعف نویسنده های اسپایدرمن بوده که میان میگن گوعن مبهمه یعنی چی این حرف شما شغلت اینه که بیای اگه کاراکتر سطحی بوده تو داستان های قبل عمقشو بیشتر کنی کرکتر دیولپمنتی. چیزی. گوعن و مریجین جفتشون از یک ژرفای شخصیتی برخوردار بودن و مسعله اینکه چون جری کانوی از گوعن بدش میومده . اومده با یه تیر دو نشون زده . روی توماسم که کلا یه ذره مبهم بوده نه راجب گوعن فقط . راجب کل تم داستانی اسپایدرمن. چون به نظرم اون شماره های امیزینگ که پیتر و گوعن میرن سوج لند یکی از مسخره ترین و ضعیف ترین شماره های 1تا 200 امیزینگ هس. بعد خواهشا نگین این حرفا رو که گوعن اون اخرا گریه میکرد همش . یجوری حرف میزنید که این شخصیتا زنده هستن و دارن از خودشون رفتار میکنن. اگه ضعفی هس از نا توانی نویسدنس نه خود شخصیت . چون اگه بزاریم به حساب شخصیت من الان بابد یه چن سالی طرفدار پیتر نباشم چون واقعا دن اسلات بعضی جا ها یه jerk نشونش میداد.در مورد کامنت قبلی هم عذر خواهی میکنم اگه تند بوده لحنم.
نقل قول کردن
rocket racer
#27 rocket racer 1397-11-30 09:47
پس انصافا مرگ گوعن یک دلیل بیشتر نداشته بهنظرم اونم تنبلی اقای جری کان وی بوده که به خودش زحمت نداده برای گوعن چالش جدیدی درست کنه.
نقل قول کردن
rocket racer
#28 rocket racer 1397-11-30 10:49
در اخر رابطه ای که بعد از 31 سال از تموم شدنش جف لوب میاد یک شاهکار رو میده بیرون که اساسش همین رابطس به نظرم باید تو هر لیست زوج برتری بهش اشاره بشه . انصافا اگه 80 درصد این خانم های این لیست 5 یا 6 سال بعد خلق شدنشون میمردن واقعا الان کسی بهشون فلش بک میزد . یا تو سینما و کارتون اقتباس میشدن ؟
نقل قول کردن
rocket racer
#29 rocket racer 1397-11-30 10:50
اقای ترابی قبول کنیید دیگه :lol: کشتم خودمو
نقل قول کردن
rocket racer
#30 rocket racer 1397-11-30 11:09
اخه مسعله اینه که شخصیت مریجین تو سه گانه سم ریمی خیلی بیشتر شبیه گوعن بود تا مریجین کمیک ها پس وقتی شخصیتی بعد از مرگش هنوز انقدر. تاثیر گزاره حیفه که تو این لیست نباشه.باشه تو لیستم نیاریدش ولی لا اقل یه اشاره کوچیکی بشه :-? بهش بهتر نیس ایا.
نقل قول کردن
rocket racer
#31 rocket racer 1397-11-30 11:15
اقای ترابی یه سوال کارن پیج و مت مرداکم مثل پیتر و بتی بود رابطشون یعنی اول یه نیم چه رمانسی بووده بعد مثل خواهر برادر شدن؟
نقل قول کردن
rocket racer
#32 rocket racer 1397-11-30 11:19
یه چیز بی ربطم بپرسم با عرص پوزش . من نظرات کمیک مرگ جین دی ولف رو نخوندم خواستم ببینم اونجاکسی اشاره کرده که چه قدر فیلم seven شبیه این شاهکار هس؟جدا خیلی شبیه . تو جفتشون شخصیت مثبت اصلی به جنون میرسه در حین اجرای عدالت. شخصیت منفی هاشون یک شکله کاراشون.
نقل قول کردن
rocket racer
#33 rocket racer 1397-11-30 16:16
شماره 15 خط6 مثلث عشقی نه مثلق
نقل قول کردن
rocket racer
#34 rocket racer 1397-11-30 16:22
به نقل از rocket racer:
پس انصافا مرگ گوعن یک دلیل بیشتر نداشته بهنظرم اونم تنبلی اقای جری کان وی بوده که به خودش زحمت نداده برای گوعن چالش جدیدی درست کنه.

نه البته مهم ترین دلیلش این بوده که میخواسته یه turning point به وجود بیاره که به شدت هم موفق شد تو این زمینه.اقای ترابی شما اون ویدعو رو تو یوتویوب دیدین که ای جی ان گزاشته راجب اسپایدرمن ؟فک کنم اسمش lessons of heroism بود . واقعا فوق العادست به نظرم زیرنویس بشه تو سایت گزاشته بشه تو بخش چرا عاشق اسپایدی هستیم عالی میشه.
نقل قول کردن
Frank castle
#35 Frank castle 1398-11-28 08:46
سلام اقای ترابی
ممنون بخاطر مقالتون
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#36 AmirhoseinJafari2005 1399-11-26 10:23
مقاله خوبی بود :lol:
نقل قول کردن
alireza123456789
#37 alireza123456789 1399-11-26 12:45
عالی همه موارد عالی بودن :lol:
مخصوصا اونایی که ماله مارول یا دیسی بودن
نقل قول کردن
alireza123456789
#38 alireza123456789 1399-11-26 12:47
عالی همه موارد عالی بودن :lol:
مخصوصا اونایی که مال مارول یا دی سی بودن
نقل قول کردن
a.v.s
#39 a.v.s 1400-02-15 11:23
درود به همگی،
کامنت آقای rocket racer (و همچنین آقایان Arshia1 و mehrdad_hnr که بیشتر خطابم به همون آقای rocket racer است) توجه بنده رو به خودش جلب کرده که بنده میخوام نظرمو درباره رابطه مری جین و گوئن با مرد عنکبوتی بگم:

ببینید، این مقاله داره به عشق های ماندگار اشاره میکنه. و ضمنا هر اتفاقی هم که رخ داده باشه و حتی رشد مری جین رو مدیون مرگ گوئن باشیم، این مقاله کاری به این موضوع نداره و داره به اون عشق ها اشاره میکنه.

بتمن قبل از زن گربه ای هم دوست دختر داشت. دردویل هم کارن پیج رو داشت. ولی نمادین ترین عشقی که بین دو نفر هست مهم تره. مهم ترین و بهترین عشقی که ابرقهرمان داشته مهم تره. شما داری به مرگ گوئن اشاره میکنی درصورتی که شما هم داری میگی "مرگ". درسته این یک لحظه ماندگار کمیک بوکیه، ولی تمرکزش بر خود "عشق" نیست.

رابطه گوئن و پیتر به دلیل مرگ گوئن بود که نمادین تر از همیشه شد. شما در وهله اول وقتی یاد رابطه گوئن و پیتر میوفتی، یاد عشقشون نمیوفتی. یاد اون لحظه ماندگار میوفتی. ولی رابطه مری جین و پیتر بخاطر خود اون عشق نمادین شد. شما اگرم کمیک Sensational Spider-Man Annual که تو سایت ما ترجمه شده (spidey.ir/.../...) رو بخونی همین رو میبینی.

شما همیشه اون عشق خالص و پاکی که این دو نفر بین هم دارند یادت میمونه و برای همین بود که کمیک One More Day کلی انتقاد ازش شد و کمیکاشم آتیش میزدند چون اون همه داستان ماندگار عشقی رفت تو هوا.

الان شما به بنده بگو: ماندگارترین داستان هایی که بین گوئن و پیتر یادت هست کدوما هستند؟! مطمئنا فقط مرگ گوئن رو یادته که ربطی به عشق نداره. حتی کمیک Webspinners Tales of Spider-Man #12 که یکی از بهترین کمیک های مرد عنکبوتیه، تمرکزی که روی پیتر و گوئن داره روی اینه که پیتر نتونسته عشقشو نجات بده، نه خود عشق. ولی بیایید درباره ماندگارترین کمیک هایی که پیتر و مری جین حضور داشتند بگیم که همشون ربط به عشق داشتند:

شماره های 666 تا 673 مرد عنکبوتی شگفت انگیز
شماره های 42 و 43 مرد عنکبوتی شگفت انگیز
شماره 21 کمیک سالانه مرد عنکبوتی شگفت انگیز
شماره 259 مرد عنکبوتی شگفت انگیز

تازه اینا تنها بخشی از کمیک های ماندگاریه که از مری جین مثال زدم. بقیشو میتونید تو مقالهء خانم سونیا فر عزیز بخونید:
spidey.ir/.../...

تازه غیر از این، همین رابطه بین مری جین و پیتر باعث شده یه سری از کمیکا برای هواداران اصیل مرد عنکبوتی ماندگار و بحث برانگیز بشن (اعم از خوب و بد) مثل شماره 418 مرد عنکبوتی شگفت انگیز که بچه پیتر و مری جین به سرنوشتی که هیچکس نمیدونه دچار شد.

بعدشم شما داری این داستانارو میبینی دیگه، نه؟ بیاین خودتون نتیجه گیری کنید ماندگاری عشق کدوم با پیتر بیشتره؟ گوئنی که کمتر از 100 شماره تو کمیکای اصلی مرد عنکبوتی حضور داشته، یا مری جینی که میشه تقریب زد تو 500 تا کمیک حتی حضور داشته؟ اصلا به قول شما جری کان وی در به تصویر کشیدن عشق گوئن و پیتر ناموفق بود. ولی هرچی هم باشه، این مری جینه که در اولویته و بهترین عشق اسپایدرمن باشه چون درکنار اینکه حضور بیشتری داره، شخصیت پردازی بسیار قوی تری هم از گوئن استیسی داره.

گوئن چون شخصیت پردازیش افت کرد، صلاح دونستند که بکشنش، ولی مری جین کسی اومده بکشتش؟ کسی جرئتشو نداشته! شده ازدواجشونو به هم بزنند ولی نکشتنش!

شما فکر میکنی چرا کمیک مرد عنکبوتی: تجدید عهد خیلی محبوب بود که ادامه اش دادند؟ چون یادآور عشق قدیمی بین پیتر و مری جینه. اون عشق اونقدر ماندگاره که مارول هم با وجود گند زدنش به ازدواج این دو نفر میاد یه داستان تو دنیای موازی درست میکنه. این عشق اونقدر ماندگاره که توی سری های جدید مرد عنکبوتی دوباره این دو نفر رو نزدیک کردند (و به نظر میاد انگار میخوان گندکاری های One More Day رو درست کنند)


پس تمام این دلایل باعث میشه که عشق مری جین و پیتر بالاتر از عشق گوئن و پیتر باشه.
نقل قول کردن
دیجی گیلیچ x
#40 دیجی گیلیچ x 1402-12-05 09:46
عالی بود من همه ی فیلم ها را دیدم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید