15 حقیقت مهمی که باید درباره «اولتران» (Ultron) بدانید

15-حقیقت-مهمی-که-باید-درباره-اولتران-ultron-بدانید-فکت-facts-تاریخچه-بیوگرافی-التران-معرفی-شخصیت-اولترون-الترون

به مناسبت حضور اولتران به عنوان ویلین اصلی فصل اول سریال "چه میشود اگر...؟" (What If…?) این مقاله تقدیم به شما میگردد.

مقدمه: اولتران بزرگترین دشمن اونجرز و یکی از شناخته شده ترین خبیث های دنیای کمیک است. او در شماره 54 کمیک های اونجرز پا به عرصه کمیک گذاشت. این ربات فوق العاده هوشمند، از همان ابتدا خوانندگان را مجذوب خود نمود و فورا خودش را در دل آنها جا کرد. این شخصیت در داستان های بزرگ و محوری زیادی مانند "عصر اولتران" (Age of Ultron) ، "خشم اولتران" (Rage of Ultron) و "فتح نابودی" (Annihilation Conquest) حضور مهم و موثر داشته است. با وجود نقش برجسته اولتران در کمیک های مارول، او تا سال 2015 و حضور در فیلم "انتقام جویان: عصر اولتران" (Avengers: Age of Ultron) چندان محبوب نبود. اگرچه اولتران تنها در یک فیلم مارول حضور داشته است، اما تماشاگران توانستند با او ارتباط برقرار کنند و او به یکی از تاثیرگذارترین شروران MCU تبدیل شد. با این حال، باید بگم که اگه اولتران رو از طریق فیلم های مارول میشناسید، شما اصلا اولتران را نمی‌شناسید!

با اینکه محبوبیت این شخصیت در سال های اخیر افزایش یافته است، اما هنوز هم پیشینه کمیکی او تا حد زیادی برای عموم طرفداران ناشناخته باقی مانده. اولتران در طول چندین دهه تاریخچه غنی و جذابی را برای خود به وجود آورده است. و حالا که اولتران از طریق سریال وات ایف...؟ دوباره در MCU حضور پیدا کرده است، قصد داریم در این مقاله حقایق جالبی را درباره این شخصیت معرفی کنیم که ممکن است از وجود آنها بی‌خبر باشید.

 

15- او در ابتدا یک شخصیت مرموز به نام «راهب سرخ» بود

 او در ابتدا یک شخصیت مرموز به نام «راهب سرخ» بود

در فیلم "انتقام جویان: عصر اولتران" ، اولتران بعد خلق شدن به دست تونی استارک، یک ورود خفن داشت و با ایجاد جنگی کوتاه، ثابت کرد که با کسی شوخی ندارد و به وضوع نشان داد که قصد نابودی کل بشر را دارد. اما در دنیای کمیک، اولتران برای مدتی در سایه ها کار میکرد و هویت مخفی داشت. او مدت کوتاهی پس از تولد، خود را کاملا با یک شنل قرمز پوشاند و نام «راهب سرخ» (Crimson Cowl) را بر خود گذاشت. او نسخه جدیدی از گروه "اربابان شرارت" (Masters of Evil) را تشکیل داد تا به اونجرز حمله کنند. سپس «جارویس» (خدمتکار قابل اعتماد تونی استارک) را شستشوی مغزی داد تا اعمال شرورانه خودش را گردن بگیرد. البته هویت اولتران فقط برای یک شماره مخفی باقی ماند اما این واقعیت، نشان میدهد که اولتران از همان ابتدا چه موجود حیله‌‌ گر و زیرکی بود.

 

14- «هنک پیم» خالق اولتران و علت اصلی خباثت اوست

هنک پیم اولترون

در اين مقاله گفتیم که «اولتران» دشمن اصلی گروه انتقام جویان است ولی دشمن مرد مورچه ای (هنک پیم) هم هست چون او رُباتی است که توسط خود هنك پیم خلق شد! البته خیلی ها اين رو نمیدونند چون به دنیای سینمایی استناد میکنند و در MCU این تونی استارک بود که ربات اولتران را ساخت. در هر حال، در دنیای کمیک اولتران در نتیجه آزمایشات هنك پیم با هوش و حیات مصنوعی پدید آمد چون میخواست با خلق این ربات به بشریت کمک کند. ولی اولتران خیلی زود علیه خالق خودش شد و از آن موقع در بسیاری از مواقع با گروه اونجرز جنگیده است و کینه عجیبی هم از مرد مورچه ای دارد (البته او هنک پیم را خالق و به نوعی پدر خودش میداند). نکته مهم اینجاست که هنک پیم برای پایه گذاری اولتران، به ذهن یک انسان نیاز داشت. بنابراین تصمیم گرفت از امواج مغزی خود برای ایجاد شخصیت ربات استفاده کند. این حقیقت که الگوی مغزی اولتران، بر پایه مغز هنک پیم خلق شده است، بحثی را بین طرفداران ایجاد کرد؛ زیرا همانطور که قبلا در این مقاله گفته شد، هنک پیم از نظر شخصیتی انسان بی‌ثباتی بود، بنابراین این پرسش مطرح میشود که آیا ذات شرارت آمیز اولتران از شخصیت پیچیده هنک پیم سرچشمه گرفته است؟ این موضوع برای سال ها مبهم بود و ذهن هواداران را به خود مشغول میکرد. تا اینکه در داستان "خشم اولتران" طرفداران به جواب خود رسیدند. در این کمیک اولتران گفت که تمام خاطرات هنک پیم را در پایگاه داده خود مطالعه کرده، و متوجه شده است که هنک پیم همواره خود را موجودی طرد شده از سوی انسان ها میدانسته و به طور مخفیانه از آنها نفرت داشته است. بنابراین دلیل اصلی نفرت بی‌اندازه اولتران از انسان ها، فقط هنک پیم بوده است.

 

13- اولتران دیوانه وار عاشق «واسپ» است

اولتران واسپ

اولتران از همان ابتدا سعی داشت دشمنان اصلی خود، یعنی اونجرز را نابود کند. ولی در کمال تعجب، به شدت عاشق یکی از اعضای اونجرز، یعنی «ژانت ون داین» (Janet van Dyne) ملقب به «واسپ» (WASP) است. در طول سال ها، عشق اولتران نسبت به واسپ بسیار قوی به تصویر کشیده شده، در حدی که در مبارزات، اولتران هرگز حاضر نبود کوچکترین آسیبی به ژانت وارد کند. شاید در نگاه اول فکر کنید که شیفتگی اولتران به ژانت، ناشی از ارتباط او با هنک پیم است. اما در حقیقت احساسات او از عقده اُدیپ (Oedipus complex) نشات میگیرند (عقده ادیپ از نظر روانشناسی به تمایل پسربچه به داشتن رابطه عاشقانه با مادر خود گفته میشود). از آنجا که اولتران هنک پیم را پدر خود میداند، ژانت را هم مادر خود تصور میکند. رابطه اولتران و ژانت فراز و نشیب های زیادی را به خود دیده است. در نهایت اولتران تصمیم گرفت معشوقه ای بر اساس ژانت برای خود خلق کند که در موارد بعدی مقاله به آن خواهیم پرداخت.

 

12- اولتران بود که «ویژن» را خلق کرد

ویژن اولتران

نحوه به وجود آمدن ویژن در دنیای کمیک و MCU با هم متفاوت است. در فیلم "‌انتقام جویان: عصر اولتران" دیدیم که ویژن بعد از اینکه تونی استارک آگاهی جارویس را به بدن ویبرانیومی ایجاد شده توسط اولتران انتقال داد خلق شد. اما در دنیای کمیک قضیه کمی متفاوت است. اولتران قصد داشت یک ربات انسان نما بسازد تا در مبارزه با اونجرز، متحدی داشته باشد. او برای رسیدن به این هدف، پروفسور «فینس هورتون» (Phineas Horton) را که خالق هیومن تورچ اریجینال بود، دزدید. او فینس هورتون را مجبور کرد که از بدن هیومن تورچ به عنوان ساختار ویژن استفاده کند. هورتون هم این کار را کرد اما ذهن هیومن تورچ را در بدن ویژن رها کرد؛ به این امید که ویژن روزی اولتران را بکشد. بعد از آن، اولتران با بیرحمی هورتون را به قتل رساند و سپس از الگو های مغزی «سایمون ویلیامز» (Simon Williams) ملقب به «واندرمن» (Wonder Man) برای خلق ذهن ویژن استفاده کرد. بنابراین اولتران، ویژن را فرزند خود و نوه هنک پیم میداند. با توجه به پیچیدگی این داستان، قابل درک است که مارول استودیو تصمیم گرفت اریجین ویژن را در دنیای سینمایی کوتاه تر کند.

 

11- او یک معشوقه رباتی به نام «جوکاستا‌» برای خودش خلق کرد

جوکاستا التران

اولتران به عنوان دشمن شماره یک اونجرز، معمولا خود را موجودی تنها می‌دید که با نقشه های مختلف نابودی جهان، خودش را سرگرم میکند. این تنهایی روح او را آزار میداد، به طوری که تصمیم گرفت یک معشوقه رباتی برای خود بسازد؛ معشوقه ای که در هر شرایطی او را دوست داشته باشد. با توجه به وسواس اولتران نسبت به واسپ، او هنک پیم را شستشوی مغزی داد تا ذهن ژانت را به یک جسم فلزی انتقال دهد. هنک پیم هم اطاعت کرد و رباتی به نام «جوکاستا» (Jocasta) را برای اولتران خلق نمود. خوشبختانه، واسپ توانست درون بدن روباتی جدیدش به اونجرز هشدار دهد. در نتیجه اونجرز واسپ را به حالت اول برگرداندند. اولتران هم جوکاستا را بازسازی کرد. اما این نسخه هم او را ترک کرد و به اونجرز پیوست. بنابراین اولتران بیچاره دوباره تنها شد.

 

10- مخلوقات اولتران دائما به او خیانت میکنند

اولتران ویژن

در طول این سال ها، اولتران ربات های مختلفی را ساخته است تا در مبارزه با بشری به او یاری برسانند. اولتران موجود باهوشی است اما از بدشانسی او، اکثر مخلوقات‌ش در نهایت با او دشمن میشوند. به عبارتی میتوان گفت که هر چی اولتران میسازه، آخرش به او خیانت میکنه. اولین آنها ویژن بود که در شماره 57 کمیک های اونجرز، با انتقام جویان دوست شد و به آنها کمک کرد که اولتران پیدا کرده و شکست دهند. بعد از آن، جوکاستا هم مثل ویژن تصمیم گرفت زندگی جنایتکارانه را کنار گذاشته و به اونجرز ملحق شود. پس از مدتی، اولتران روباتی به نام «الخما‌» (Alkhema) را خلق کرد. این یکی برخلاف بقیه مخلوقات اولتران یک موجود شرور بود، اما او با اهداف اولتران درباره نابودی بشریت اختلاف نظر داشت، بنابراین او هم به اولتران خیانت کرد. با نگاهی به این سابقه میتوان فهمید که اولتران هرگز از مخلوقات‌ش خیر ندیده و باید از ایجاد موجودات جدید دست بردارد، زیرا او با این کار فقط به تعداد دشمنان‌ش می‌افزاید.

 

9- او یک بار به یک زن تبدیل شد

او یک بار به یک زن تبدیل شد

عده کمی از طرفداران هستند که این واقعیت را میدانند اما در سال 2007 اولتران برای مدت کوتاهی به یک زن تبدیل شد. در ابتدای داستان "ابتکار اولتران" (Ultron Initiative) اونجرز در حال مبارزه با «مول من» (یکی از دشمنان قدیمی چهار شگفت انگیز) و ارتش هیولا هایش بودند، که ناگهان زره آیرون من تغییر شکل داد و به زنی شبیه به ژانت تبدیل شد. در ابتدا اونجرز کاملا گیج شده بودند تا اینکه معلوم شد این زن، در واقع نسخه جدیدی از اولتران است. همانطور که معلوم شد، اولتران موفق شده بود که به زره آیرون من نفوذ کند و با استفاده از آن بدن جدیدی برای خودش ایجاد کند؛ بدنی که شبیه به مادرش بود. این نسخه از اولتران فوق‌العاده قدرتمند بود، زیرا او به سادگی ‌«آرس» (Ares) و حتی «سنتری» (Sentry) را شکست داد. در نهایت اونجرز موفق شدند اولتران را از زره آیرون من بیرون کنند.

 

8- او یک بار کنترل «آدام وارلاک» را به دست گرفت

او یک بار کنترل «آدام وارلاک» را به دست گرفت

اگرچه اولتران در درجه اول به عنوان یک شرور روی زمین شناخته میشود، اما او در طول سال ها سهم قابل توجهی از داستان های کیهانی مارول داشته است. در یکی از آنها اولتران موفق شد با یکی از نگهبانان کهکشان ادغام شود. در بخشی از داستان "فتح نابودی" اولتران به سراغ «تکامل دهنده عالی» (High Evolutionary) رفت تا با کمک او، با «آدام وارلاک» (Adam Warlock) ترکیب شود و قدرتی که در هنگام تبدیل شدن به نسخه فلزی واسپ داشت را، بازسازی کند. همانطور که احتمالا میتوانید تصور کنید، اولتران در بدن آدام وارلاک ترکیبی فوق‌العاده خطرناک بود. اما در نهایت «ریچارد رایدر» (Richard Rider) ملقب به «نوا» (Nova) با همکاری «کوازار» (Quasar) توانستند نقشه های اولتران را خنثی کنند. قرار گرفتن اولتران در بدن موجودی خدامانند، موقعیتی بسیار ترسناک است. بنابراین بیایید دعا کنیم که دیگه چنین اتفاقی رخ ندهد.

 

7- او دارای سرعت فوق بشری است

سرعت اولتران

اولتران یکی از تهدید آمیز ترین ابرشروران عالم مارول است. این عمدتا به خاطر مجموعه گسترده توانایی های اوست. اکثر طرفداران از توانایی های اولیه او مانند قدرت و پایداری فرا انسانی، شلیک اشعه و البته پرواز مطلع‌اند. اما کمتر کسی میداند که اولتران دارای توانایی سرعت فرابشری هم هست. جالب اینجاست که اولتران به ندرت از این توانایی خود استفاده میکند و در MCU اصلا آن را ندیدیم. البته باید این را هم در نظر گرفت که سرعت اولتران بسیار چشمگیر است و او را به حریفی خطرناک تبدیل میکند، اما سرعت او به اندازه ای نیست که بتواند با اسپیدستر هایی مثل کوییک سیلور یا فلش رقابت کند. ما هم امیدواریم که شروری مثل اولتران هرگز به چنین سرعتی دست پیدا نکند.

 

6- او یک بار با «هنک پیم‌» ترکیب شد

هنک پیم الترون

شاید اولتران در اولین نگاه یک ربات سرد و بی احساس به نظر برسد، اما ثابت شده که او احساسات انسانی را کاملا درک میکند و اصلا با عشق غریبه نیست. به ویژه در داستان "خشم اولتران" که در آن تصویری جدید و جسورانه از رابطه هنک و اولتران دیدیم. شاید اولتران انسانیت را تحقیر کند ، اما احساسات او نسبت به هنک خیلی پیچیده تر است. اولتران و هنک هر دو یکدیگر را پدر و پسر خود میدانند و حتی این گونه همدیگر را صدا میزنند. اولتران اعتقاد دارد که تاریک ترین بخش هنک پیم است و فقط بازتابی از خشم و نفرت اوست. او همچنین معتقد است که هنک او را دوست داشته و دارد. در ادامه هنک گفت که در برهه ای از زمان از اولتران خشم و نفرت داشته اما او همیشه پسرش را دوست داشته است. ولی سرانجام فاش شد که حق با اولتران بوده، او فقط بازتابی از تاریک ترین بخش هنک پیم است. این واقعیت بسیار وحشتناک است، زیرا تمام اقدامات شرورانه اولتران ممکن بود به دست هنک پیم رقم بخورد. به هر حال، اولتران موفق شد از قدرت لمس ناپذیری ویژن استفاده کند و با هنک پیم ترکیب شود. نتیجه آن ، شد موجود ترسناکی که حاصل ترکیب اولتران و هنک پیم بود که «پیمتران» (Pymtron) لقب گرفت. این نسخه جدید اولتران برای مدتی با اونجرز جنگید، اما وقتی با نیروی عشق رو به رو شد، تصمیم گرفت جنگ را متوقف کرده و برای فتح سایر کهکشان ها به فضا برود. در داستان All-New All-Different او دوباره بازگشت و با اونجرز مبارزه کرد، اما در آخر او مستقیما به خورشید فرستاده شد. اگرچه هنک پیم زنده ماند و به زمین بازگشت، اما پیمتران در داستان های "امپراطوری مخفی" (Secret Empire) و "شمارش معکوس برای بینهایت" (Infinity Countdown) هم حضور داشت. در ضمن میتوانید این دو داستان را با ترجمه فارسی از اینجا و اینجا بخوانید.

 

5- اولتران توانایی تله پاتی دارد

اولتران توانایی تله پاتی دارد

اولتران موجودی‌ست که پیوسته سعی در ارتقای خود دارد. بنابراین بارها دیده شده که به قدرت های جدید و گاها غیر منتظره ای دست پیدا کند. بدون شک یکی از خطرناک ترین (و در عین حال مبهم ترین) توانایی های اولتران، قدرت تله پاتی اوست. شاید عجیب به نظر برسد، اما اولتران دارای نوع خاصی از تله پاتی است. او نه تنها میتواند دیگران را کنترل کند، بلکه میتواند ردی از خود در ذهن دیگران به جا گذارد تا در زمان نیاز آنها را تحت کنترل خود در آورد. درسته که خیلی روی توانایی تله پاتی اولتران تمرکز نشده است، اما نشان داده شده که این توانایی او به شدت کشنده است. در حدی که این توانایی به او اجازه میدهد که به طور همزمان اونجرز، چهار شگفت انگیز و نا انسان ها را شکست دهد. به علاوه دیده شده که اولتران در موقعیت های خاص توانایی کنترل مخلوقات خود مثل ویژن و جوکاستا را هم دارد. واقعا کی فکرش رو میکرد که اولتران چنین تله پات قدرتمندی باشد؟

 

4- او اسکارلت ویچ دنیای آلتیمیت را به قتل رساند

او اسکارلت ویچ دنیای آلتیمیت را قتل رساند

اولتران در دنیای آلتیمیت، برخلاف همتای خود در جهان 616 علاقه ای به ژنت ون داین نداشت. در عوض او به شدت عاشق «واندا لنشر» (Wanda Lensherr) ملقب به «اسکارلت ویچ» (Scarlet Witch) بود. هر چه زمان میگذشت، علاقه اولتران هم بیشتر و بیشتر میشد. در نهایت اولتران متوجه شد که واندا هیچ علاقه ای به او ندارد و عاشق شخص دیگری‌ست. بنابراین او کاملا به جنون رسید. در شماره یک از کمیک های Ultimates 3 وقتی واندا و پیترو در شهر نیویورک جدید داشتند از یک شب برفی لذت میبردند، اولتران با شلیک گلوله ای واندا را به قتل رساند. با وجود اینکه پیترو نهایت سعی خود را کرد تا واندا را نجات دهد، اما باز هم موفق نشد و واندا کشته شد. در دنیای آلتیمیت لحظات غم انگیز زیادی را دیده بودیم، و قطعا مرگ واندا هم یکی از آنها بود.

 

3- او ارتشی از کَنه های رباتیک دارد

او ارتشی از کَنه های رباتیک دارد

اولتران در طول تاریخ اختراعات تهدید آمیز زیادی داشته است، اما بعضی از آنها واقعا عجیب بودند. برای مثال در شماره 89 از کمیک های "انتقام جویان ساحل غربی" (West Coast Avengers) اولتران کنه های رباتیک مخوف خود را معرفی کرد. در این شماره اولتران سعی کرد از زندان "والت" (Vault) فرار کند (برای آشنایی با زندان والت این مقاله را بخوانید). او که در یک سلول آدامانتیومی زندانی شده بود، یکی از نگهبانان را شستشوی مغزی داد تا برایش یک کنسول بازی ویدیویی بیاورد! احتمالا میپرسید که یک کنسول بازی به چه کار اولتران می‌آید، اما بدانید که از اولتران هیچ کاری بعید نیست. او کنسول بازی را به ارتشی از کنه های رباتیک تبدیل کرد. بعد از اینکه ربات ها نگهبان نگون بخت را زنده زنده خوردند، اولتران را از زندان آزاد کردند. شاید ایده کنه های رباتیک کمی مضحک به نظر برسد، اما آنها به هر حال یکی از مرگبارترین سلاح های مارول هستند.

 

2- اولتران دنیای آلتیمیت به «یلو جکت» تبدیل شد

اولتران دنیای آلتیمیت به «یلو جکت» تبدیل شد

اولتران دنیای آلتیمیت مدت کوتاهی بعد از کشتن اسکارلت ویچ، گروهی از ربات های انسان نمای شبیه به اعضای گروه آلتیمیتس (آلتیمیتس نسخه موازی گروه اونجرز در دنیای آلتیمیت است) ساخت تا خودشان را به جای این گروه جا بزنند. خود اولتران هم به «یلو جکت» (یکی از نام های مستعار هنک پیم) تبدیل شد. اولین ماموریت این گروه قلابی، متوقف کردن مگنتو بود. زیرا مگنتو در پی یافتن قاتل دخترش، واندا، در "سرزمین وحشی ها" (Savage Land) دست به خرابکاری زده بود. گروه ساختگی یلو جکت تا مدتی دوام آورد، تا اینکه سر و کله گروه آلتیمیتس اصلی پیدا شد. کاپیتان آمریکا، آیرون من، ثور، واسپ و جاینت من با ربات های کلاهبردار شبیه به خود جنگیدند. سرانجام جاینت من با قطع کردن سر یلو جکت به جنگ خاتمه داد، زیرا با مرگ اولتران بقیه ربات های متصل به او هم از کار افتادند. همانطور که میدانید، اولتران دنیای 616 همیشه بعد از نابود شدن دوباره با نقشه ای خطرناک تر و بدنی قدرتمند تر بازمیگردد. اما همتای او در دنیای آلتیمیتس بعد از آن شکست، دیگر هرگز بازنگشت و مرده باقی ماند.

 

1- اولتران دارای یکی از قدرتمند ترین سپر های انرژی جهان است

انرژی الترون

از همان بدو خلقت اولتران یکی از ویژگی های بارز او، تمایل‌ش به ارتقا و تکامل خود بود. یکی از برجسته ترین آنها، یک میدان نیروی بسیار قدرتمند بود. این ابزار به طرز شگفت انگیزی برای اولتران مفید است. این سد حفاظتی از اولتران در برابر حملات قوی محافظت میکند و به اندازه کافی محکم است تا از اولتران در برابر انفجار های ایجاد شده توسط هیومن تورچ محافظت کند. همچنین ویژن در حالت لمس ناپذیری نمیتواند از آن عبور کند. این سپر همچنین نمی‌گذارد که مگنتو از توانایی کنترل فلزات‌ش روی اولتران استفاده کند. بنابراین با وجود اینکه بدن اولتران تماما فلزی است، اما او میتواند در مبارزه با مگنتو حریف تهدید آمیزی باشد. پس جای تعجب ندارد که اولتران در لیست قدرتمند ترین شروران مارول قرار دارد.

 

کیارش یارویسی

(Kia Iron Man)

منبع: CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی 10 دشمن برتر "انتقام جویان" (THE AVENGERS)

10 چیز مهمی که باید درباره واسپ (WASP) بدانید

100 شخصیت برتر مارول – قسمت چهارم

معرفی هویت های مختلف «هنک پیم» (مرد مورچه ای) در دنیای کمیک

10 دشمن برتر مرد مورچه ای (ANT-MAN)

رتبه بندی قوی ترین خبیث های دنیای سینمایی مارول

وات ایف: معرفی تمامی اعضای "نگهبانان مولتی ورس"

10 حقیقت مهمی که باید درباره‌ی ویژن (VISION) بدانید

15 روبات قهرمان (HEROBOT) برتر دنیای کمیک

20 خبیث برتر فیلم های کمیک بوکی مارول 

10 ایده به کار گرفته نشده که ممکن بود دنیای سینمایی مارول را برای همیشه تغییر دهند!

25 رُبات (ROBOT) برتر مارول

10 هوش مصنوعی برتر در دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

masiha_87
#1 masiha_87 1400-07-18 12:59
یکی از برگ ریزون ترین مقاله هایی که خوندم. خدایی اینقدر قابلیت داشته و ما نمیدونستیم؟ هیچی ندارم بگم؛ به جز اینکه دمتون گرم. اونقدر از همه ی موارد تعجب کردم که میخواستم یه نفر صورتشو بیاره بزنه تو مشتم. مخصوصا گزینه ی ۱۳ و گزینه ی ۱۵ که یه چیز دیگه بود. عالی به معنای واقعی. خیلی خوب بود جناب یارویسی! خسته نباشید!

اولتران mcu بعد از خوندن این مقاله:
_ فایگی... یه لحظه بیا...
بوووووووووووووو ووووق
نقل قول کردن
P.B.P
#2 P.B.P 1400-07-18 13:35
سلام ممنون از آقای یارویسی
مقاله خیلی خوبی بود.
از وقتی که اولتران وات ایف رو دیدم بیشتر با هاش حال کردم ولی راست میگید اولتران کمیک یک چیز دیگه است.
اینم نمیدونستم که اولتران عاشق جانت بوده(جالب بود)
خسته نباشید.
نقل قول کردن
iron avenger
#3 iron avenger 1400-07-18 13:45
سلام مقاله عالی بود.فقط توی مورد نه مولکول من رو نوشتید مول من
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#4 AM SM BM SM 1400-07-18 13:51
سلام
ممنون بابت مقاله.
اولتران برترین دشمن انتقام‌جویان و هنک پیم هست که شاید در ظاهر یک روبات بی احساس و معمولی مثل هزاران روبات دیگه ای که مثل مور و ملخ توی دنیای کمیک هستند باشه، اما او به دلیل اینکه کسی که ساختش مردی پیچیده، عجیب و در لحظاتی پرخاشگر و عوضی (!) هست و البته اینکه باید گفت اولتران خیلی درباره انسان ها و جنایات اونا علیه هم میدونه. (دیگه زیادی میدونه!) خب معلومه که هرکسی که بیاد و یه کم تاریخ بخونه و بفهمه این انسان ها بعضی وقت ها چقدر احمق میشن، تصمیم بر نابودی اونا میگیره! اما به هر حال آلتران خیلی از مواد لازم برای یک خبیث عالی رو داره و خیلی عالی تر هم از اونا استفاده میکنه! بیاید چک کنیم. ظاهر ترسناک، جذاب و روباتیِ او که هر چقدر برای کسانی که اون رو میبینند ترسناک هست، برای مایی که کمیک هاش رو میتونید بسیار جذاب هست. یک ظاهر روباتی، بدون هیچ احساس اولیه ای که توانایی پیشبینی افکار اون رو از مخاطبش میگیره و اون رو خیلی غیر قابل پیشبینی میکنه و البته با افکت های خاکستری که رنگ تیره و تاریکی هست و البته قرمز که مثل رنگ خون است. بعد از ظاهر او میرسیم به قدرت هاش! وقتی کسی که داریم دربارش صحبت میکنیم، یک ربات نابغه است که توسط یک نابغه دیگه ساخته شده، پس محدودیت برای او معمایی نداره. توی این مقاله هم میشه چند تا از این قدرت های عجیب و در عین حال جالب اون رو دید. مثلا کنه های رباتی که به نظرم ایده خیلی باحالی هست! یا تله پاتی عجیب و خطرناک او، سرعت فوق بشری که خدا نکنه دست چنین موجودی بیفته و حتی کارهای کهکشانی که او انجام میده! همه این ها باعث میشن که با یک ربات بسیار قدرتمند طرف باشیم که فقط کافیه یک دهم ثانیه اون رو دست کم بگیرید تا با این کار قبر خودتون رو بِکَنید. (توصیه میشه قبل از این کار، حلوا و خرمای خویش را هم تهیه کنید!!) و از همه اینا مهمتر میرسیم به شخصیت پیچیده او. اولتران مثل ثانوس نیست که بخواد برای به دست آوردن دل کسی یک هدف مشخص داشته باشه. اولتران به دلیل دانش زیادی که درباره این دنیا داره بسیار غیرقابل پیش‌بینی هست و ممکنه هرکاری ازش سر بزنه. شاید در نگاه اول او بی احساس هست اما از کمیک های او و حتی این مقاله هم معلومه که او حتی احساساتی مانند عشق رو هم تجربه کرده. ثابت شده اینکه آدم منزوی و عجیبی مثل هنک پیم هم اون رو ساخته بی تاثیر نیست. برای همین شخصیت او در دنیای کمیک همچین هم ساده و پیش پا افتاده نیست و اتفاقا خیلی هم پیچیده است. و البته نمیشه به این نکته اشاره نکرد که او خالق یکی دیگر از روبات های مهم دنیای کمیک یعنی ویژن هست که او هم شخصیت جالبی داره و عواطف انسانی رو درک میکنه و حتی اشک میریزه!
spidey.ir/.../...
بقیه موارد این مقاله هم خیلی جالب بودن و به اطلاعات من افزودند.
اما بریم سراغ اولتران mcu! فکر کنم همه قبول داریم که هرچه از اولتران mcu تعریف کنیم اما قطعا فرسنگ ها با همتای کمیکی خودش فاصله داره. موضوع اینه که برخلاف تصور، اقتباس از اولتران کار خیلی سخت و ممکنه به مراتب سخت تر از امثال ثانوس باشه! اینکه شما بتونی تعادل بین احساسات اولتران و بخش رباتی اون رو حفظ کنی خیلی سخته و هر کدوم که از دیگری بیشتر بشه، قطعا بهش آسیب میزنه. موضوع اینه که متاسفانه توی mcu تعداد کمی از لایه های اولتران مثل میل او به نابودی و کشت و کشتار به تصویر کشیده شده. درسته که این دنیایی که او تصور میکنه که پر از فلز و آهن هست بسیار خطرناکه اما بهتر بود موضوعات بیشتری به او افزوده میشد. (اصلا شاید اگر اولتران توی سریالی حضور داشته باشه، میتونه کارایی بیشتری داشتا باشه.) و البته این هم هست که با اینکه اسم این فیلم "عصر اولتران" بود اما متاسفانه اون طور که باید و شاید روی او تمرکز نشد. درباره ظاهرش من مشکل خاصی نداشتم و به نظرم خوب اقتباس شده بود. درسته که شاید دوست داشتیم مثل دنیای کمیک او ظاهر بی احساس و یکنواخت داشته باشه، اما باید این رو توی ذهن داشت که دنیای کمیک با دنیای سینما تفاوت های زیادی داره و اون چیزی که توی دنیای کمیک جواب میده، میتونه توی سینما جواب نده. چون صفحات کمیک پانل بندی شده‌اند این طور ظاهر اولتران مشکلی نداره اما توی سینما تماشاچی نمیتونه با شخصیت خبیثی که دو ساعت قیافه اش یه شکل هست ارتباط برقرار کنه. درباره اینکه تونی استارک هم اون رو ساخته من مشکلی نداشتم. اتفاقا به نظرم اگر این فیلم برای اولتران کم لطفی کرد اما از اون موقع به بعد برای فیلم جنگ داخلی و دو فیلم آخر انتقام‌جویان که تونی استارک در اونا نقش مهمی داشت، بسیار عالی زمینه چینی شد. اما عوض این توی سریال "چه میشد اگر...؟" اولتران بالاخره به حق خودش رسید. اون تحدید برانگیزی و البته اهداف او و تنفرش از تنهایی خیلی عالی نشون داده شد و بالاخره هوادارانی که از سال ۲۰۱۵ یک اولتران خوب (و کمب نزدیک به خیلی خوب) رو داشتند که اصلا در حد و اندازه های کمیک های او نبود، تسکین داده شدند. و البته اگر ثانوس با سنگ های بی نهایت میتونه نصف یه دنیا رو نابود کنه و بعد از اون هم شکست بخوره، اما اولتران نشون داد که چقدر خطرناک تره و یک دنیا و دنیاهای دیگه رو کامل نابود کرد! (حالا من هی گیر دادم به این ثانوس بدبخت! هدفم بیشتر یه مقایسه بین ایناست وگرنه من عاشق ثانوس مخصوصا نسخه mcu او هستم و به نظرم بهترین خبیث کمیک بوکی هست.)
با تشکر.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#5 Spider-Fan 1400-07-18 14:06
ممنون از آقای یارویسی بابت مقاله‌های مناسبتی به‌موقع و بسیار خوب‌شون.
یه ایستراگ جالب هم به نظرم اوایل فیلم Age of Ultron مربوط به اون هویت راهب سرخ داشتیم. همون‌جا که اولتران رو توی شنل سرخ‌رنگی داخل کلیسا دیدیم:
www.uplooder.net/.../aou.gif
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1400-07-18 14:40
به نقل از iron avenger:
فقط توی مورد نه مولکول من رو نوشتید مول من

همون مول من درسته:
b2n.ir/t44437
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1400-07-18 14:40
به نقل از Spider-Fan:
ممنون از آقای یارویسی بابت مقاله‌های مناسبتی به‌موقع و بسیار خوب‌شون.
یه ایستراگ جالب هم به نظرم اوایل فیلم Age of Ultron مربوط به اون هویت راهب سرخ داشتیم. همون‌جا که اولتران رو توی شنل سرخ‌رنگی داخل کلیسا دیدیم:
uplooder.net/.../...

خیلی عالی بود
نقل قول کردن
hassan91
#8 hassan91 1400-07-18 15:42
خیلی عالی بود. لازم بود که از الترون اطلاعات بدست بیارم چون خیلی از الترون شناخت نداشتم و اینکه یکی از بزرگترین ویلنهای تاریخ کمیکه. حضورش تو سریال وات ایف هم خیلی عالی بود کیف کردیم. البته من اون موقع هم که اونجرز عصر الترون رو دیدم هیچ وقت الترون رو ندیده بودم. ولی تریلرها خیلی هایپم کرده بودن و هیجان زیادی داشتم. (یادش بخیر چه زود میگذره...). آخر سرم راضی بودم ازش. فقط یکم آخرش احساس کردم که خیلی راحت شکست خورد. (اتفاقا یادمه تو اون زمونا منتقدا ویلنهای ضعیف و شکست راحت ویلنها در انتهای داستان رو پاشنه آشیل MCU میدونستن.) منتها به نظرم یکی از بکرترین نقشه‌هایی رو کشید که یک ویلن میتونه انجام بده. سقوط یک شهر به مثابه یک شهاب سنگ! (البته تو سریال الترون دیگه صاحب بدن انسانی خودش شده بود و از ویژن خبری نبود. و این سقوط شهر ظاهرا رخ نداده بود.)

مشکلی که الترون MCU داشت این بود که فدای فرنچایز سنگهای بی نهایت شد. وگرنه اتفاقا به نظرم سرگذشت خوبی روش پیاده شد. هوش مصنوعی که خود محور شد و وقتی تاریخ بشریت رو دید، هدف و انتهایی براشون متصور نشد و هر چقدم تلاش کردند نهایتا تونستن تا چند صباحی صلح رو به ارمغان بیارن. ولی با همه این اوصاف اونجرز عصر الترون عین یه پلی بود که اونجرز ۱ رو به جنگ بی نهایت و پایان بازی وصل کرد. مثلا اونجا بود که قلقلکمون دادن که استیو راجرز میتونه پتک ثور رو برداره! یا اونجا بود که تونی استارک وقتی خونه و زندگی کلینت بارتون رو دید خیلی دوست داشت که تو آرامش و صفا با خانواده خودش همچین جایی باشه که همین اتفاق هم تو پایان بازی رخ داده بود. یا اون رویاهایی که همه اعضای اونجرز به غیر کلینت بارتون مشاهده کردن و چند مورد دیگه هم بود که قشنگ برای فیلم بعدی اونجرز حتی جنگ داخلی زمینه چینی کرد.

از همه‌ی اینا که بگذریم الترون مو دماغترین دشمن اونجرز محسوب میشه. نکته بدشم اینه که هر بار با یه قدرت جدید و آپگرید شده برمیگرده.
نقل قول کردن
Amirreza-85
#9 Amirreza-85 1400-07-18 16:28
عالی بود آقای یاورسی واقعا دمتون گرم.من تو خیلی از مورداش اصلا مخم هنگ کرد عالی بود عالی
نقل قول کردن
s.p.i
#10 s.p.i 1400-07-18 23:41
سلام
خیلی ممنون بابت مقاله
راستش اولتران از اون دسته شخصیت هایی که نه تنها دشمن انتقام جویان بلکه دشمن هنک پیم است راستش من قبل از خوندن این مقاله فکر میکردم اولتران یک ربات بی احساس که با خوندن این مقاله متوجه شدم اشتباه میکردم و معلومه احساساتی هم دارند و جالبه که هرچی اولتران خلق کرده بهش خیانت کردن البته خودش هم بهش خیانت شد به نظر میرسه اولنران تحت تاثیر خالق خودش هنک پیم قرار گرفته و البته پاش به کیهان هم رسیده و حتی آدام وارلاک به تسخیر خودش در آورده میشه جدا از باید خدارو شکر کرد والیته جالبه که هم فکر میکنه هن ک پیم پدرش و ژانت وین داین مادر خودش میدونه به طوری که بهش آسیب نزد و البته احساس تنهایی میکرده که واسپ تبدیل به جوکاسار کرد والبته بیچاره دوباره احساس تنهایی کرد
راستش در مورد ویژن فکر میکرد تو کمیک تقریبا مثل سینما باشه البته یجورایی اشتباه بود تو فیلم اومدن کوتاهش کردن
توانایی های زیادی داره که اونا تحدید آمیز تر میکنه مثل تله پاتی سپر انرژی و ارتش از کنه ها خب شاید خطری نباشه اما متاسفانه هست و کنه هستن دیگه میتونند آدم از پا دربیارن
در نتیجه میشه گفت اوتران رباتی هست که احساسات انسانی دارد توی انیمیشن what if اولتران به حق خودش رسید و بهتر بود
تشکر بابت مقاله
نقل قول کردن
civil war 2
#11 civil war 2 1400-07-18 23:58
سلام مقاله عالی بود
این مقاله منو یاد یکی از مقاله های سایت انداخت که توی اون یک بار اونجرز از بس با این حریف سمج (الترون) دست و پنجه نرم کرده بود خسته شده بود و تور میاد پیش الترون و بهش میگه بیا یه چند دقیقه حرف بزنیم یا حرف جدی بزنیم دقیقا یادم نیست، یعنی اینقد عذاب آور هست که مجبور شدن دست از جنگ بکشن بگن حرف حسابت چیه...
من خودم بعد تونی و پیتر عاشق الترون هستم و دیوانه وار منتظرم که بلاخره توی فیلم های جدید mcu پیداش بشه.
نقل قول کردن
parinezhad87
#12 parinezhad87 1400-07-21 12:00
سلام. مقاله خیلی خوبی بود. بنظرم تو سریال وات ایف حق اولتران رو خیلی خوب ادا کردن. و البته اگر دخالت نباشه میتواستم بهتون پیشنهاد بدم یه مقاله بنویسین تحت عنوان: ۱۰ شخصیتی که امکان داره تو فصل دوم وات ایف حضور داشته باشین. یا مثلا حدسهایی راجع به خبیث فصل بعد.
نقل قول کردن
Dan
#13 Dan 1402-09-07 10:24
Hey just wanted to give you a quick heads up
and let you know a few of the images aren't loading correctly.
I'm not sure why but I think its a linking issue.
I've tried it in two different web browsers and both show the
same results.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37