10 هوش مصنوعی برتر در دنیای کمیک

10 هوش مصنوعی برتر در دنیای کمیک

با برترین هوش های مصنوعی در دنیای کمیک بوک آشنا شوید!

مقدمه : سال ها قبل ، پیش از اینکه دانش امروزی بشر به این مرز برسه ، نویسندگان کمیک بوک هوش های مصنوعی ای رو به عنوان شخصیت به داستان هاشون اضافه کردند.برخی از اون ها پا به پای اونجرز برای دفاع از زمین جنگیدند و برخی دیگه هم به عنوان یک خبیث برای تصاحب زمین ، همکاری ها و اقدام های شرورانه ای انجام دادند.

توانایی ها و قدرت های یک هوش مصنوعی از یک جعبه ی ساده تا یک موجود قدرتمند متغیر است.این قدرت نیز ممکن است کم باشد یا زیاد ، پس شاید این سوال براتون پیش بیاد که قدرتمندترین ، باهوش ترین و اثرگذار ترین هوش مصنوعی حال حاضر در دنیای کمیک بوک کیه؟حالا وقتشه که باهم بریم سراغ لیستی که توش این سوال رو براتون جواب دادیم.

 

10- اسکیتس  ( Skeets )

اسکیتس  ( Skeets )

وقتی که (Booster Gold) شخصیت باحال دی سی به نام  بوستر گُلد از قرن بیست و پنجم به قرن بیستم اومد ، تنها نبود.همراه او رباتی امنیتی از موزه ای فضایی بودبوستر اسم ربات رو اسکیتس گذاشت که در امور مختلفی مثل تامین اطلاعات مورد نیاز و تعمیر لباس وی به او کمک می کرد.گذشته از این ها ، اسکیتس مجهز به چندین سلاح پنهان بود که قوی ترین آنها یک نابودگر (blaster) انرژیه.با این حال کارکرد و مهارت اصلی اسکیتس با قرنها دانش تاریخی که در ذهنش جا گرفته ، هشدار دادن به بوستر از رویداد های آینده است.

 

9- پرفسور  ( Professor )

 پرفسور  ( Professor )

مثل بوستر گلد ، کیبل ( Cable ) به تنهایی از آینده به دنیای حال مارول نیومد.ایستگاه مداری فضایی او "Graymalkin" نام داشت.کیبل با استفاده از این ایستگاه فضایی به همراه هوش مصنوعی خود در زمان سفر کردگری ملکین به عنوان پایگاه عملیاتی او فعالیت می کرد.پرفسور امکان سفر لحظه ای به هر مکانی رو به کیبل می داد و همچنین ، اسلحه و امکانات آموزشی رو برای او فراهم می کرد.پرفسور همچنین یک طنز هوشمند و و در عین حال خشک داشت و کیبل برخی مواقع می تونست اون رو تحمل کنه.ناگفته نمونه که پرفسور بار ها و بار ها جون کیبل رو نجات داده.

 

8- مردان فلزی  ( The Metal Men )

8- مردان فلزی  ( The Metal Men )

اختراعی از دانشمندی نابغه به نام دکتر ویلیام مگنس ، مردان فلزی نام دارد که گروهی از هوش های مصنوعی را تشکیل می دهد.ترکیب اصلی ، توانایی ها و اسم های آن ها از فلزات الهام گرفته شده : طلا ، آهن ، سرب ، جیوه ، قلع و پلاتین.به عنوان مثال هوش مصنوعیِ طلا ( Gold ) می تواند سایز خودش رو با مرد پلاستیکی افزایش دهد درحالی که سرب درهمین شرایط میتونه سپر های مسدود کننده و اشعه ای تولید کنه. قدرت و استحکام تیم مردان فلزی که هوش بالا و شخصیت هایی متمایز و شبیه به انسان ها دارند ، در توانایی های فردی اون ها نیست بلکه در تلاش مشترک آن ها به عنوان یک گروه بوده است.قهرمان بازی ها و دوستی های اون ها شاید به نظر ما مصنوعی برسه اما قطعا تلاششون واقعیه.

 

7- ترنسفورمرز  ( Transformers )

ترنسفورمرز  ( Transformers )

بیشتر ما با کارتون یا اسباب بازی های این شخصیت ها آشنا هستیم.درواقع ترنسفورمر ها تاریخچه ای قدیمی در کمیک بوک ها دارند ، همانطور که پیدایش خوبی از اسطوره هاشون رو در کمیک های مارول شاهد بودیم. آن ها هوشمند ، مستقل و دارای احساسات بزرگی هستند چرا که هوش مصنوعی بسیار پیشرفته ای دارند که می تونند تقریبا به هرچیزی تبدیل شوند.از یک کاست Walkman که برای دهه هشتاد میلادیه! تا یک سیاره ی عظیم!به طور میانگین ، Autobot   Decepticon یا مقدار قابل توجهی قدرت شلیک و همچنین توانایی دستیابی و کنترل فن آوری های تحتانی هم داره که باعث میشه به هرشکلی که می خواد خودشو به محیط های مختلف تبدیل کنه.ترنسفورمر ها واقعا هوش مصنوعی فوق العاده ای دارند!

 

6- ویژن ( Vision )

 ویژن ( Vision )

ساخته ی یک ربات خبیث یعنی آلترون ، کسی نیست جز ویژن.همونطور که میدونید اولش قرار بود در ماموریت انتقام از زمین با آلترون همکاری کنه تا اینکه تبدیل به یک قهرمان و در نهایت عضو اونجرز شد.نکته ای مثبت برای تیم و همچنین یکی از قدرتمندترین و دوام آور ترین عضو های گروه اونجرز ویژن است که مهارت های زیادی از جمله قدرت زیاد ، پرواز ، تلپورت و ...داره. جدا از قدرت زیادی که داره ، ویژن یه زندگی کامل و ماجراجویی قوی ای رو پشت سر گذاشته که برای یک هوش مصنوعی کاملا غیر منتظرست!از عشقش به اسکارلت ویچ بگیر تا بزرگ کردن بچه هاشو تشکیل یک خانواده.

 

5- هوش برتر کری  ( The Kree Supreme Intelligence )

هوش برتر کری  ( The Kree Supreme Intelligence )

از نظر قدرتمند بودن یک هوش مصنوعی ، کمتر کسی بهتر از هوش برتر کری است. او ترکیبی از مردگان و شخصیت های تاثیر گذار کری مثل جنگجویان ، فیلسوفان و سیاستمداران است که همچنین دانشی تقریبا نامحدود دارد. مهارت های جسمانی و فیزیکی او حتی چشم گیر تر است و قابلیت هایی که از یک خدای سطح پایین ، انتظار میره رو داره.تسلط بر تمام قدرت های psionic ، ایجاد و دستکاری انرژی ، کشف قلمرو ها و واقعیت های مختلف و حتی دستکاری واقعیت ها از فاصله ی نزدیک ، تعدادی از قابلیت های هوش برتر است.

 

4- فالانکس  ( Phalanx )

فالانکس  ( Phalanx )

تقریبا مثل خبیث معروف "پیشتازان فضا" (Star Trek) به نام Borg،  فالانکس ها گونه های فضایی ای هستند که میتونند بقیه ی نژاد ها رو با ویروسی تکنو-ارگانیک آلوده کنند و ذهنشون رو با خودشون پیوند بدن.این چرخه تا حد ممکن در سراسر جهان ادامه پیدا میکنه.البته برخی از جهش یافته های زمین با سیستم ایمنی طبیعیشون میتونند دربرابر همچین چیز هایی مقاومت کنند. پس فالانکس ها بسیار قدرتمند هستند که تونستند کل کهکشان رو به تسخیر خودشون در بیارند و اون رو به شیوه های مورد نظر خودشون جذب کنند!بدون شک این بیگانه های ناشناخته ، یکی از قدرتمند ترین هوش های مصنوعی در تاریخچه ی کمیک بوکی محسوب میشوند.

 

3- آلترون  ( Ultron )

 آلترون  ( Ultron )

آلترون در اصل به دست مرد مورچه ای اریجینال یعنی هنک پیم ساخته شد که تنفر شدیدی از خالق خودش داشت و همین موضوع باعث شد که بر علیه او و دوستانش در اونجرز شورش کنه.آلترون به عنوان یک هوش مصنوعی قادره که توانایی ها ، آگاهی ها و موجودیت خودش رو به هر چیزی که با تنکولوژی سر و کار داره ، منتقل کنه که این امر باعث شده که بتونه بار ها و بار ها خودشو ارتقا بده و تقریبا تبدیل به یک موجود جاودانه بشه. او همچنین دارای قدرت و مهارت های قابل توجهی هم از جمله : دارا بودن شاسی و بدنه ای غیر قابل تخریب ، تولید انرژی و کنترل کردن تقریبا هر فناوری ای می باشد.میشه گفت که اگه آلترون کسی نبود که بی حد و اندازه تمایل به قدرت داشت ، در نقشه های خبیثانش موفق تر عمل می کرد.

 

2- برنیاک  ( Brainiac )

برنیاک  ( Brainiac )

چندین نسخه از برنیاک رو در دنیای های مختلف دی سی شاهد بودیم ولی چیزی که تقریبا تو همه ی این ورژن ها دیدیم این بود که او بیگانه ای با هوش مصنوعی است که تلاش می کنه با سفر کردن در دنیای های مختلف ، از سیاره ها اطلاعات جمع کنه ، نابودشون کنه و درنهایت به کلکسیون شهر ها و جهان های مختلف خودش در سفینش اضافه کنه. سالهاست که برنیاک قدرتش متغیر بوده چرا که موجودیت خودش رو از میزبانی به میزبانی دیگه تغییر داده ( از نظر طبیعی و یا تکنولوژی ). اما او با هوش فوق العاده و ذات حیله گر و بی رحمی که داره ، تهدید بزرگی برای سوپرمن و جاستیس لیگ حساب میشه.

 

1- مادر باکس ( Mother Box )

مادر باکس ( Mother Box )

بیشتر کمیک فن ها فکر میکنند که مادر باکس ها قطعه ای جدید با تکنولوژی پیشرفته از خدایان جدید هستند که فقط برای انتقال مردم از مکانی به مکان دیگه ای از جهان ساخته شده اند!ولی سخت در اشتباهن چرا که خیلی خیلی کارکرد های بیشتری دارند.مادر باکس ها میتونند خدایان و انسان های دارای قدرت های ماورایی رو بهبود ببخشند.این ماده ی تقویت شده ، انرژی نیرومند عظیمی تولید میکنه و میتونه به ماشین های مختلف زندگی ببخشه. حتی خالق این دستگاه شگفت انگیز نیز تایید کرد که او هیچ ایده ی واقعی ای از توانایی ها و محدودیت قدرت مادر باکس ها نداره. این توانایی های چشمگیر مارو مجاب به قراردن مادر باکس ها در صدر این لیست میکنه!

 

مترجم: مانی صوفی

منبع: وب‌سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 شخصیت برتر مارول و دی سی که به تکنولوژی متکی هستند!

رتبه بندی 15 سلاح قدرتمند دنیای کمیک

20 نابغه جهان مارول (TOP 20 MARVEL GENIUS)

10 سایبورگ (CYBORG) برتر در دنیای کمیک

15 روبات قهرمان (HEROBOT) برتر دنیای کمیک

10 حقیقت مهمی که باید درباره کری (KREE) ها بدانید

20 حقیقتی که باید درباره تونی استارک (مرد آهنی) بدانید

10 ابرقهرمان برتر کمیک بوکی که میتونند تغییر اندازه بدهند!

رتبه‌بندی باهوش‌ترین دشمنان مردعنکبوتی

25 رُبات (ROBOT) برتر مارول

10 چیز مهمی که باید درباره کمیک بوک های "فراری ها" (RUNAWAYS) بدانید

رتبه بندی باهوش ترین شخصیت ها در دنیای سینمایی مارول (MCU)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1398-12-17 08:31
با تشکر از آقای صوفی که درست مثل جناب هنجنی عزیز مقالات خوبی برامون دارن ترجمه میکنند
خیلی زحمت میکشید
اسپم:
من دیروز انیمیشن جدید پیکساز یعنی Onward رو تو سینما دیدم و باید بگم یک شاهکاره
بهترین کار پیکسار در سالهای اخیر. اثری که همه چیز داره ولی مهم ترین چیزش اینه که داستانش قلب و روح داره
فوق العاده تاثیر گذار!
و البته برای ما کمیک بوک فن ها حضور تام هالند و کریس پرت به عنوان صداپیشه های اصلی تو این انیمیشن خیلی جالبه
اتفاقا خیلی هم کارشون رو خوب انجام دادن
نقل قول کردن
Infinity
#2 Infinity 1398-12-17 08:49
مرسی بابت ترجمه ی این مقاله
راستش من از اینجور مقالات که رتبه بندی داره بیشتر خوشم میاد :lol:
راستش درباره مادرباکس هام چیز خاصی نمیدونستم و فقط تو فیلم دیده بودمشون
انگار اینام مثل سنگ های ابدیت مارولن
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1398-12-17 08:51
به نقل از Infinity:

راستش درباره مادرباکس هام چیز خاصی نمیدونستم و فقط تو فیلم دیده بودمشون

عجیبه! چون ما قبلا تو سایت درباره شون نوشته بودیم:
bit.ly/2vMI6KX
نقل قول کردن
Cap_tain
#4 Cap_tain 1398-12-17 09:50
سلام و ممنون بابت مقاله خوبتون. یک سوال. گیدیون در سریال فلش در کمیک نبود؟ یا جزو برترین ها نبوده. ممنون میشم اگه توضیح بدید.
نقل قول کردن
Captain-spidey
#5 Captain-spidey 1398-12-17 09:51
مرسی اقای صوفی ترجمه روان بود من خودم چند وقت پیش این مقاله رو تو سایت cbr دیدم و فقط تونستم سر تیتر های ده تا رو بهونم ولی حالا نشستم با خیال راحت همش رو خوندم واقعا از سایت اسپایدی باید بابت این همه زحمتی که واسه ما میکشه تشکر کرد :-) :-)
نقل قول کردن
hznehafar6
#6 hznehafar6 1398-12-17 11:22
یعنی اینا اینقدر از جارویس و friday بالا ترن که اونا اصلا تو لیست نیستن؟ :D
نقل قول کردن
badlight
#7 badlight 1398-12-17 11:48
برینیاک ها همشون بد نیستن. یک نسخه از برینیاک هست که تو گروه سوپرگرله و ادم خوبی شده. و اینم بگه من تا اسم مقاله رو خوندم گفتم که التران حتما جایگاه بالایی داره.

مقاله خوبی بود و اطلاعات خوبی در اختیار ما گزاشت
نقل قول کردن
شروین سرکان
#8 شروین سرکان 1398-12-17 12:01
ممنون بابت ترجمه بنظرم جاوریس می تونست باشه
نقل قول کردن
moali
#9 moali 1398-12-17 12:19
به نقل از mtm:
با تشکر از آقای صوفی که درست مثل جناب هنجنی عزیز مقالات خوبی برامون دارن ترجمه میکنند
خیلی زحمت میکشید
اسپم:
من دیروز انیمیشن جدید پیکساز یعنی Onward رو تو سینما دیدم و باید بگم یک شاهکاره
بهترین کار پیکسار در سالهای اخیر. اثری که همه چیز داره ولی مهم ترین چیزش اینه که داستانش قلب و روح داره
فوق العاده تاثیر گذار!
و البته برای ما کمیک بوک فن ها حضور تام هالند و کریس پرت به عنوان صداپیشه های اصلی تو این انیمیشن خیلی جالبه
اتفاقا خیلی هم کارشون رو خوب انجام دادن

سلامت باشین استاد نظر لطف شماست

عجیبه! آخه من نمراتش رو که دیدم،یه،ذره دلم لرزید گفتم نکنه افت کرده باشه پیکسار، ولی الان خب خداروشکر مثل اینکه باز هم اثر خوبی در اومده...
باید منتظر اثر بعدی پیکسار یعنی soul باشیم که تابستون قراره اکران بشه...
نقل قول کردن
mahbod strang
#10 mahbod strang 1398-12-17 14:39
به نقل از hznehafar6:
یعنی اینا اینقدر از جارویس و friday بالا ترن که اونا اصلا تو لیست نیستن؟ :D

نیگا کن اونا ساخته ی دست تونی ان اما اونایی که تو لیستن بعضیاشون منشا فضایی دارند و چند تاشون کاملا عجیب الخلقه اند . مثلا آلترون : ساخته ی دست هنک پیمه ولی کار هایی میتونه بکنه که از دست ربات های دیگری برنیاد . یا خود ویژن هم ساخته ی دست آلترون هست.و داخل تیتر نوشته10 هوش مصنوعی برتر در دنیای کمیک . نوشته کمیک . و در داخل دنیای کمیک جارویس یه آدمه . شاید هم من اشتباه کرده باشم . ولی چیز هایی که میدونستم رو گفتم . ببخشید بابت اسپم.دست آقای صوفی هم درد نکنه بابت ترجمه ی مقاله . خیلی مقاله ی جامع ومفیدی بود
نقل قول کردن
mahbod strang
#11 mahbod strang 1398-12-17 14:40
به نقل از mahbod strang:
به نقل از hznehafar6:
یعنی اینا اینقدر از جارویس و friday بالا ترن که اونا اصلا تو لیست نیستن؟ :D

نیگا کن اونا ساخته ی دست تونی ان اما اونایی که تو لیستن بعضیاشون منشا فضایی دارند و چند تاشون کاملا عجیب الخلقه اند . مثلا آلترون : ساخته ی دست هنک پیمه ولی کار هایی میتونه بکنه که از دست ربات های دیگری برنیاد . یا خود ویژن هم ساخته ی دست آلترون هست.و داخل تیتر نوشته10 هوش مصنوعی برتر در دنیای کمیک . نوشته کمیک . و در داخل دنیای کمیک جارویس یه آدمه . شاید هم من اشتباه کرده باشم . ولی چیز هایی که میدونستم رو گفتم . ببخشید بابت اسپم.دست آقای صوفی هم درد نکنه بابت ترجمه ی مقاله . خیلی مقاله ی جامع ومفیدی بود

اگه بی ادبی هم کردم و تند حرف زدم ببخشید. میخواستم برات توضیح بدم یخورده لحنم خشن بود واقعا ببخشید
نقل قول کردن
Spider-Fan
#12 Spider-Fan 1398-12-17 15:02
به نقل از hznehafar6:
یعنی اینا اینقدر از جارویس و friday بالا ترن که اونا اصلا تو لیست نیستن؟ :D

به نقل از shervin_md:
ممنون بابت ترجمه بنظرم جاوریس می تونست باشه

شما معیارتون رو MCU قرار دادید.
توی دنیای کمیک، «جارویس» خدمتکار باوفای تونی استارک و اونجرز بود. اصلاً هوش مصنوعی نبود!
«فرایدی» هم هوش مصنوعی چندان مهمی نبود. صرفاً منشی‌ای بود که تونی استارک برای خودش ساخت.
نقل قول کردن
Infinity
#13 Infinity 1398-12-17 15:26
به نقل از mtm:
به نقل از Infinity:

راستش درباره مادرباکس هام چیز خاصی نمیدونستم و فقط تو فیلم دیده بودمشون

عجیبه! چون ما قبلا تو سایت درباره شون نوشته بودیم:
bit.ly/2vMI6KX

اها اره ولی راستش چون رابطه خوبی با دی سی ندارم مقالاتشو یا چیزایی که راجبشونه نمیخونم و کم پیش میاد بعضی از فیلماشو ببینم
نقل قول کردن
hassan91
#14 hassan91 1398-12-17 18:30
مقاله‌ی جالبی بود لذت بردم.

ربات مغز زنده که تو داستان های اسپایدی هم حضور داشته میتونست حاضر باشه. مغز زنده رباتیه که بهترین راه رو برای رسیدن به هدف پیدا میکنه و نقاط ضعف دیگران رو خیلی سریع پیدا میکنه.
نقل قول کردن
امیرحسین حاجی باقر نجار
#15 امیرحسین حاجی باقر نجار 1398-12-18 13:14
سلام. من یه سوال دارم که داره مغزمو میخوره. زمانی که دکتر اختاپوس ذهن خودش رو به یک ربات انتقال داد و در اون ربات مثل همیشه مانند یه مغز متفکر عمل کرد رو به خاطر دارین؟ حالا اون ربات میتونه توی این لیست باشه؟ توروخدا یکی جواب منو بده دارم دیوونه میشم. :o
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45