رتبه بندی 15 سلاح قدرتمند دنیای کمیک

15 سلاح قوی در دنیای کمیک

این مقاله به مناسبت انتشار نسخه بلوری فیلم "انتقام جویان: جنگ بینهایت" دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیرد ...

 

15- مادر باکس (Mother Box)

 مادر باکس (Mother Box)

به عبارت ساده میشه اینطور گفت که هر Mother Box یک کامپیوتر یا آیفون زنده است که هر موجودی که در کمیک های دی سی از نژاد New Gods هستش، اون رو داره. این وسیله بهشون کمک میکنه. مثلا به Orion کمک میکنه صورت از ریخت افتاده اش رو پنهان کنه یا باعث میشه بتونن به هر جایی که میخوان در عالم سفر کنند. ولی در واقع Mother Box ها چیزی فراتر از این حرفها هستند. آنها مجرای انتقال دهنده The Source هستند و نیروشون رو از اون میگیرند. The Source در عالم دی سی یعنی نیرویی که کل عالم از اون خلق شده . فقط کسانی که با Mother Box ها ارتباطی دارند میتونند ازش استفاده کنند. در ضمن باید بهتون بگم که Mother Box ها توسط «هیمون» که از New God ها بود و به  ماده ای اسرار آمیز به نام X-element دسترسی داشت، خلق شدند.

 

14- صندلی موبیوس (Mobius Chair)

صندلی موبیوس (Mobius Chair)

این وسیله به «متران» (Metron) تعلق داره که از نژاد New Gods هستش و تقریبا مثل یک Mother Box عمل میکنه . متران هم مثل «ثانوس» در دنیای مارول به دنیال قدرت بیشتر است. البته ثانوس قدرت میخواد تا بیشتر بکشه ولی متران هدفش رسیدن به علم و دانش بیشتره. میگن متران فن آوری قدرتمند Boom Tube را که به New Gods اجازه میده به راحتی باهاش به هر کجا میخوان تله پورت کنند رو به «دارک ساید» داد تا ازش X-Element بگیره و باهاش این صندلی رو بسازه.

 صندلی موبیوس میتونه در زمان و دنیاها و بعدهای مختلف سفر کنه و اونقدر قویه که یه بار متران ازش استفاده کرد تا دو سیاره رو به سمت یکدیگر بکشه! این صندلی بزرگترین سلاح متران در رسیدن به علم و دانشه.

 

13- کلاهخود سرنوشت (Helmet of Fate)

کلاهخود سرنوشت (Helmet of Fate)

" کلاهخود سرنوشت" توسط خدای نظم و قانون  به نام Nabu خلق شده و وسیله اصلی جادوگر بزرگ دی سی یعتی «دکتر فیت» (Dr. Fate) هستش.  این کلاهخود از قوی ترین وسایل جادویی دنیای دی سی هستش و هر کی روی سرش بزارتش میتونه به کلی اطلاعات و دانش درباره جادوگری دست پیدا کنه. ضمن اینکه با اون میشه با Nabu هم ارتباط برقرار کرد. همچنین هر کی این کلاه خود رو داشته باشه به تمام قدرت های دکتر فیت هم دست پیدا میکنه یعنی به: توانایی جابه جا کردن اشیا با ذهن، پرواز، قدرت مافوق بشری، تله پاتی، غیب شدن، سرعت بالا، نبوغ و ... البته قدرت های این کلاهخود به کسی که ازش استفاده میکنه هم بستگی داره و هر کی مناسب تر و لایق تر  باشه قدرت های بیشتری ازش بدست میاره (یعنی شبیه به چکش «ثور»). میگن یه بار یه مزدور به نام «جرد استیونز» اون رو به دست اورد و بعد ذوبش کرد تا ازش خنجرهای قدرتمند جادویی بسازه. وقتی استیونز مرد، این کلاهخود دوباره خود به خود مثل اولش شد.

 

12- میولنیر (Mjolnir)

میولنیر (Mjolnir)

این چکش قوی و قدرتمند «ثور» خودش انتخاب میکنه کی میتونه اون رو بر دست بگیره! اولش «اودین» پدر ثور و خدای خدایان، اون رو خلق کرد تا ارزش و لیاقت پسرش رو محک بزنه و بعد سالها دستش بود. ولی در نهایت ثور مغرور شد و بنابراین اودین او را در هیبت یک انسان فانی به کره زمین تبعید کرد. بعدش که ثور لیاقت خودش رو به دست آورد تونست دوباره صاحبش بشه. اما اخیرا یک اتفاقی در رویداد "گناه اصلی" (که اینجا ترجمه شده) افتاد که باعث شد ثور بار دیگر لیاقت به دست گرفتن میولنیر رو از دست بده. بنابراین در حال حاضر خانمی به نان «جین فاستر» این چکش رو به دست داره.

در هر حال، گفته میشه این چکش رو آهنگران کوتوله به سفارش اودین درست کردند و از فلزی به نام Uru که فقط در "آزگارد" یافت میشه ساخته شده. رویش هم حک شده: "هر کسی که این چکش رو به دست بگیره، اگر لایقش باشه،میتونه به قدرت های ثور دست پیدا کنه". قدرت های این چکش خیلی زیاده. مثلا باهاش میشه پرواز کرد، روی آب و هوا تاثیر میزاره، انرژی های مختلف ازش ساطع میشه، انرژی های مختلف رو به خودش جذب میکنه، موانع مختلف ایجاد میکنه، میشه باهاش تله پورت کرد و روی مواد مختلف تاثیر گذاشت و خیلی چیزای دیگه ! (یه بار ثور باهاش یکی رو زنده کرد!)

 

11- زره نابودگر (Destroyer Armor)

زره نابودگر (Destroyer Armor)

"زره نابودگر" رو میشه گفت همون میولنیر هستش منتهی حتی از اون هم مقاوم تره و البته به جای اینکه بر دستش بگیرنش، می پوشنش! این زره از فلزی مرموز و جادویی ساخته شده که حتی از Uru هم قوی تره . زره نابودگر تمام قدرت های چکش ثور رو داره + یک سری قدرت های جادویی دیگه! این زره را نیز اودین ساخت تا به عنوان مدافع آزگارد علیه نیروهای خارجی عمل کنه (به خصوص در برابر موجوداتی کیهانی به نام Celestials)  . انرژی درونی این زره توسط بخشی از نیروی درونی A-Fathers (که اودین هم از نسل اوناست) تامین میشه . حتی هالک یا ثور هم نمیتونند زره نابودگر را شکست بدهند. این را هم بدونید که این زره از خودش اختیار نداره و مثل یک دستگاه کنترل شده از راه دور عمل میکنه. و فقط اونایی که اراده و قدرت ذهنی بالایی دارند میتونند کنترلش را بر دست بگیرند.

 

10- نیزه سرنوشت (Spear of Destiny)

 نیزه سرنوشت (Spear of Destiny)

این نیزه یکی از قوی ترین اشیا جادویی در کل عالم دی سی هستش. جالبه که خلق شد تا به این سئوال قدیمی هواداران کمیک پاسخ بده: "چرا در دوران طلایی کمیک ابرقهرمانان دی سی از قدرت های فوق بشری شون استفاده نکردن تا جلوی هیتلر و نازی ها رو بگیرند؟!" بلاخره سال 1983 و در شماره 20 از کمیک All Star Squadron توضیح داده شد: آن زمان نیزه سرنوشت (یعنی همون نیزه معروفی که میگن وقتی حضرت مسیح به صلیب کشیده میشد، پهلویش را سوراخ کرد) تحت کنترل هیتلر بود و بنابراین او با این سپر میتونست قدرت های ابرقهرمانان را دفع کنه. بنابراین ابرقهرمان ها نمیتونستن برن اروپا و دخل هیتلر رو بیارن! از اون موقع به بعد شاهد بودیم که این سپر همچنان یکی از وسایل قدرتمند باقی مونده و میشه باهاش حتی شخصیتی مثل «اسپکتر» را هم کشت ! (اگه نمیدونید اسپکتر چه شخصیت شاخیه، این مقاله رو بخونید).

 

9- شمشیر اودین (Odinsword)

 شمشیر اودین (Odinsword)

وقتی اولین بار این شمشیر غول اسا را دیدیم، بهمون گفته شد که اگه از غلافش بیرون کشیده بشه میتونه باعث نابودی کل عالم بشه. میگن دوبار  نزدیک بود ازش استفاده بشه. یه بار اودین یکی از دشمنانش رو تهدید کرد که اگه عقب نشینی نکنه ازش استفاده میکنه. یه بار هم ثور و دوستانش تقریبا تا مرز استفاده کردن ازش برای شکست دادن هیولایی به نام Mangog پیش رفتن (برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این هیولا بهتره این مقاله رو بخونید).

البته اودین یک بار هم در جنگ با Celestials ازش استفاده کرد. یعنی زره نابودگر رو پوشید و اندازه اش اونقدر بزرگ شد که تونست این شمشیر رو دستش بگیره. اینجا بود که دیدیم این شمشیر میتونه به داخل زره Celestials نفوذ کنه. اخیرا هم در رویداد Fear Itself، اودین نسخه کوچک شده شمشیرش رو به ثور داد تا علیه Serpent استفاده کنه.

 

8- شمشیر سوپرمن (Sword of Superman)

شمشیر سوپرمن (Sword of Superman)

سال 1984 و در شماره 10 کمیک Superman Annual شاهد خلق شدن "شمشیر سوپرمن" بودیم! لابد میپرسید که شمشیر سوپرمن دیگه چیه؟ منم بهتون میگم، میگن موقع انفجار بزرگ "بیگ بنگ" (Big Bang) که باعث خلق عالم شد، شمشیری تشکیل شد که حرف S رویش بود (حالی خدایی چرا حرف S؟؟؟؟!!!). میلیاردها سال در فضا سرگردان بود تا اینکه از طریق ارتباطی ذهنی با پدر زمینی سوپرمن یعنی «جانتان کنت» نزد سوپرمن آمد. این شمشیر با سوپرمن پیوند خورد و باعث شد از قبل هم قوی تر بشه (یادمون باشه که اون موقع سوپرمن تو کمیک های خیلی قوی بود) . اما سوپرمن حس کرد که این شمشیر بیش از حد قوی اش کرده و داره از بخش انسانی خودش دورش میکنه. بنابراین برای همیشه گذاشتش کنار.

 

7- حلقه لنترن سفید (White Lantern Ring)

حلقه لنترن سفید (White Lantern Ring)

قرار بود اولش در این لیست، Green Lantern Central Power Battery هم باشه چون محل و خانه انرژی هایی است که باعث ساخته شدن "سپاه گرین لنترن" شده اما چون جزو انرژی هایی هستش که در "حلقه لنترن سفید" وجود داره، تصمیم گرفتیم این حلقه رو تو این لیست بیاریم.

در هر حال این حلقه نیروهای تمام حلقه های لنترن ها را داره. بنابراین یکی از قوی ترین سلاح های عالم است. اما در ضمن میتونه "معادله حیات" (Life Equation) را هم کنترل کنه و این واقعا شگفت انگیزه چون در واقع میتونه زندگی را هم در کنترل خودش داشته باشه. «کایل رینر» (Kyle Rayner) برای مدت کوتاهی این حلقه را در دست داشت. ولی قدرتش براش خیلی زیاد بود و بنابراین اون رو به هفت حلقه تقسیم کرد. در نتیجه هر کسی یکی از این هفت انگشتر رو به دست بکنه، بخشی از "معادله حیات" را هم تحت کنترل خودش درمیاره.

 

6- بیاندرز بین (Beyondersbane)

بیاندرز بین (Beyondersbane)

احتمالا این احمقانه ترین سلاح این لیست است ولی خب .. اونقدر قویه که باید باشه! در رویداد نخست "جنگ های پنهان" در دهه 80 میلادی، موجودی قدرتمند به نام Beyonder برای اینکه سرگرم بشه، تعدادی از قهرمانان و شرورهای مارول را به سیاره ای به نام "دنیای نبرد" برد تا با هم بجنگن. (البته این رویداد ربط چندانی به رویداد معرکه ای که پارسال تحت عنوان "جنگ های پنهان" منتشر شد و اینجا هم ترجمه شده، نداره). در هر حال،  در طول این رویداد، Beyonder به سیاره زمین علاقمند شد و بنابراین در قسمت دومش به نام Secret Wars II، به کره زمین آمد و از قدرتهاش به شیوه های مختلفی استفاده کرد. مثلا «مفسیتو» سعی کرد گولش بزنه تا ازشون  برای کارهای پلید استفاده کنه ولی موفق  نشد. یک بار هم با قدرت هاش زمین رو نابود کرد ولی بعد به این نتیجه رسید که کار خوبی نکرده . بنابراین دوباره زمین رو برگردوند. ولی مفیستو تونست انرژی که برای نابودی زمین استفاده کرده بود رو جذب کنه و باهاش دستگاهی بسازه به نام "بیاندرز بین" که میتونست Beyonder رو هم نابود کنه! البته در نهایت این Beyonder بود که تونست این دستگاه رو نابود کنه (در کل رویداد Secret Wars II خیلی احمقانه بود).

 

5- ماشین معجزه (Miracle Machine)

ماشین معجزه (Miracle Machine)

"ماشین معجزه" اولین بار در کمیک های Legion of Super Heroes خلق ولی زیاد به کار گرفته نشد چون هر کی ازش استفاده میکرد میتونست به هر چیزی که درباره اش فکر میکرد دست پیدا کنه. بنابراین داستان های عجیب و مسخره ای باهاش نوشته شد. مثلا Brainiac 5 به خاطرش دیوونه شد و در نتیجه Matter-Eater Lad مجبور شد قورتش بده (!) تا جلوش رو بگیره (البته خودش هم برای سالها دیوونه شد) . بعد در رویداد Final Crisis این ماشین دوباره پیداش شد و Brainiac 5 اونو به سوپرمن داد تا زمین رو از دست «دارک ساید» نجات بده. البته سوپرمن نمیدونست چطور به کارش بندازه تا اینکه خوشبختانه به مقداری X-Element از "صندلی موبیوس" دست یافت. X-Element کمک کرد تا ماشین روشن بشه و سوپرمن که باهاش عالم رو نجات داد.

 

4- مکعب کیهانی (Cosmic Cube)

 مکعب کیهانی (Cosmic Cube)

"مکعب کیهانی" در کمیک های کاپیتان آمریکا و به دست گروه خبیث A.I.M خلق شد (برای آشنایی باهاشون ، این مقاله رو بخونید) . این شی میتونه reality رو تغییر بده یعنی میتونه آنچه در جهان به صورت عینی دیده می‌شود  و تا به حال رخ داده رو تغییر بده. «رد اسکال» تونست به دستش بیاره ولی کاپیتان آمریکا به موقع ازش پسش گرفت. از اون موقع به بعد رد اسکال شیفته این مکعب شده و سعی کرده به دستش بیاره یا اینکه یکی دیگه از روش بسازه.

بعدها معلوم شد که این مکعب و نیروی آن ریشه در موجودات کیهانی دارند. بنابراین با گذر زمان میتونند به موجودات زنده تبدیل بشوند. اخیرا سازمان شیلد از یک مکعب کیهانی جوان استفاده کرد تا دنیایی جعلی خلق کنه که در آن شیلد تونسته بود ذهن ابرشروها را شتستشو بده تا آرام و بی دغدغه در شهر کوچکی در آمریکا زندگی کنند. ولی رد اسکال و سازمان تروریستی "هایدرا" قضیه رو خنثی کرد. سپس مکعب کیهانی قدرت های استیو راجرز را بهش برگرداند و در نتیجه او که قبلا پیر و فرتوت شده بود، دوباره مثل سابقش شد. اما مکعب کیهانی یک کار دیگر هم کرد : گذشته استیو راجرز را تغییر داد تا جوری به نظر برسه که انگار سالهاست برای هایدرا کار میکنه!

  

3- پاک کننده نهایی (The Ultimate Nullifier)

 پاک کننده نهایی (The Ultimate Nullifier)

این وسیله هم مثل "بیاندرز بین" ، ابلهانه به نظر میاد چون تنها کارش اینه که عالم رو پاک کنه! آخه کی میاد همچین چیزی بسازه؟ در هر حال، وقتی «گالاکتوس» برای اولین بار به زمین حمله کرد تا اون رو بخوره (!) ، «واچر» مداخله کرد و به گروه چهار شگفت انگیز گفت که تنها سلاحی که گالاکتوس ازش میترسه، همین سلاحه. بنابراین «هیومن تورچ» رفت دنبالش و پیداش کرد و در نتیجه گالاکتوس هم عقب نشینی کرد. اما یک بار در رویداد "جنگ بینهایت" ازش استفاده شده. یعنی «کوآسار» ازش استفاده کرد تا با Magus بجنگه (Magus 5 تا مکعب کیهانی داشت!) ولی Magus تونست حمله رو خنثی کنه. یک بار هم تو کمیک های چهار شگفت انگیز ازش استفاده شد کل عالم پاک شد ولی دوباره برگشت سر جای خودش.

 

2- دستکش بینهایت (The Infinity Gauntlet)

 دستکش بینهایت (The Infinity Gauntlet)

در طول سالها جواهرات یا بهتره بگیم سنگ های قدرتمند زیادی موسوم به Infinity Gems در دنیای مارول وجود داشته اند. تا اینکه به ذهن نویسنده ای به نام «جیم استارلین» رسید تا داستانی بنویسه که در آن «ثانوس» این سنگ ها را جمع میکنه و داخل دستکشی میزاره و ازشون استفاده میکنه (این دستکش رو معشوقه ثانوس یعنی Death بهش داده بود). بنابراین ثانوس Elder ها را که مسئول محاظفت از سنگ های بینهایت بودند را شکست داد و صاحبشون شد و تبدیل شد به قوی ترین موجود عالم هستی و با اشاره انگشت تونست نیمی از موجودات عالم هستی رو نابود کنه. اما در نهایت «ادام وارلاک» گروهی از ابرقهرمانان را رهبری کرد تا جلوی ثانوس رو بگیره. آخرش هم وارلاک این دستکش رو نزد دادگاه زندگی" برد و او هم رای بر این داد که دیگه نباید ازش استفاده بشه (برای کسب اطلاعات درباره دادگاه زندگی این مقاله رو بخونید)  ولی از اون موقع تا به حال چندین بار مورد استفاده قرار گرفته. مثلا توسط گروه خبیث Illuminati یا توسط کاپیتان آمریکا برای اینکه جلوی تهاجم موجودات بیگانه به زمین رو بگیره. در رویداد "جنگ های پنهان" هم که اینجا ترجمه شده ، پلنگ سیاه ازش علیه «دکتر دووم» استفاده شده.

 

1- قلب عالم (Heart of the Universe)

قلب عالم (Heart of the Universe)

همیشه در عالم مارول نوعی تعادل بین نیروهای خیر و شر وجود داشته اما در سالهای اخیر به نظر میرسید Death سعی داره با زنده کردن قهرمانان به بخش خیر کمک کنه. بنابراین عالم دچار عدم تعادل شد و برای بقا "قلب عالم" را خلق کرد که اولش در تملک یکی از فراعنه مصر باستان به نام " آخِناتون" بود که سریعا باهاش اکثر قهرمانان را حذف کرد. اما بقیه قهرمانان به همراه ثانوس او را شکست دادند و ثانوس صاحبش شد. ثانوس فهمید که قلب عالم خیلی قویه (حتی قوی تر از دستکش بینهایت) چون بخشی از خود عالم بود! در نهایت دادگاه زندگی رای بر این داد که همچین سلاحی نباید در اختیار ثانوس باشه. بعدش چی شد؟ ثانوس دادگاه زندگی و تمام قهرمانان جهان را نابود کرد! اما دشمن اصلیش یعنی آدام وارلاک زنده موند چون اون موقع خارج از عالم بود. وارلاک هم تونست ثانوس رو متقاعد کنه که همه چیز رو به حالت اولش برگردونه و قلب عالم رو هم نابود کنه. ثانوس هم این کار رو کرد. الانم فقط وارلاک یادشه که همچین چیزی وجود داشته! ولی در عالم کمیک همه چیز ممکنه و تعجب نکنید اگه به زودی دوباره سر و کله "قلب عالم" پیداش شد!

 

مترجم: مهدی ترابی مهربانی

منبع : سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 سلاح برتر در کمیک های ثور (THOR)

معرفی وسایل و ابزارآلات جادویی دکتر استرنج

15 شخصیت خبیث برتر دنیای کیهانی مارول

شماره 2 كمیك "دستكش بینهایت" (THE INFINITY GAUNTLET) ترجمه شد 

"جنگ بی نهایت" (Infinity War) چیست؟ + لینك دانلود كمیك

100 شخصيت برتر مارول: ثانوس

صحنه میان تیتراژ انتقام جویان 2 چه مفهومی دارد؟

 10 شخصیتی که باید در فاز 3 مارول باشند: مرگ!

 صحنه ی بین تیتراژ انتقام جویان عصرالترون با حضور ثانوس!

 لحظات ماندگار مارول: «ثانوس» با اشاره انگشت نیمی از جهان را نابود میكند!

 مبارزه ثانوس با اونجرز را تماشا كنيد

5 مبارزه برتر مرد عنكبوتي با ثانوس

قوی ترین ابرشروران کمیک های مارول

كمیك گرین گابلین: سلطنت تاریك (Dark Reign) ترجمه شد + لینك دانلود مستقیم 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Captain Steve Lover
#1 Captain Steve Lover 1395-11-20 16:14
خیلی زیبا و رتبه بندی کاملا به حق.
اصلا حرفی واسه گفتن ندارم و دهنم بسته مونده.
ماشاالله استاد خیلی خوب بود مثل همیشه (به نظرم بهترین مقاله سایت بود)


راستش من با آخری آشنایی نداشتم . ولی دراین که سنگ های ابدیت قدرتمند ترین سلاح تاریخ کمیک بوک هستن هم شک نداشتم.


حالا این قالب عالم رو نمی‌دونم چی هست.

البته اگر یک مقاله هم بنویسید از(( اشیا قدرتمند کمیک در زمین هم عالیه))

مثلا وب شوهر های اسپایدی
سپر کاپیتان آمریکا
لباس پلنگ سیاه
لباس و ابزار مرد مورچه ای
ابزار بتمن
و...

مه به معرفی تاپ ۱۵ از اشیا قدرتمند زمینی بپردازد.

دستتون درد نکنه . این مقاله شاهکار بود.
نقل قول کردن
cap america
#2 cap america 1395-11-20 16:22
ممنون آقای ترابی
خسته نباشید
واقعا اطلاعات زیادی بهم داد ولی من هم زیاد با آخری آشنایی نداشتم
من فکر میکردم قوی ترین سلاح مارول دست کش بینهایته
نقل قول کردن
Nightwatcher
#3 Nightwatcher 1395-11-20 16:59
ممنون آقای ترابی. فوق العاده بود! بسیار عالی!
انتظار این این مقاله رو داشتم.

من در مورد 1 - 3 - 5 - 6 - 8 - 10 نمیدونستم.
-شکل مادرباکس توی کمیکهای حال حاضر خیلی بهتره. قبلا شبیه کنترل تلویزیون بود! :lol: معمولا هم وقتی میخواد کاری انجام بده این صدا رو میده: ping ping ping :-*
-صندلی موبیوس خیلی باحاله. مهمترین کاربردش هم دانش بینهایته. بتمن به وسیله این صندلی فهمید که 3 تا جوکر وجود داره! جالب اینجاست که بتمن بیخیال این صندلی نمیشد! :lol: هر چی هل جوردن بهش میگفت از روی اون صندلی پاشو... این ول کن نبود... :-*
-کلاهخود سرنوشت یکی از وسایل جالب دنیای دی سیه. کنستانتین هم این کلاهخود رو توی house of mysteries نگهداری میکرد.
-زره نابودگر خیلی خطرناکه! یعنی هر کس اونو بپوشه...
-نیزه سرنوشت هم مثل اینکه واقعا قویه! چیزی که بتونه اسپکتر رو از پا دربیاره...
-اودین هم کلکسیونر ابزار و سلاح های قدرتمنده :lol: هر بار یه چیز وحشتناک از جیبش درمیاره!
-شمشیر سوپرمن؟! برای منم سوال بود که چرا روش حرف S داره؟!
-حلقه فانوس سفید عالیه! ازش خوشم میاد.
بیاندرزبین و ماشین معجزه هم عجیب و غریبن! :o
-مکعب کیهانی هم واقعا معرکس! مخم سوت میکشه...
-این پاک کننده نهایی منو یاد جرم بر و شیشه پاک کن و حشره کش میندازه! :D :lol:
-دستکش بینهایت فوق العادس! نیازی به تعریف نداره... واقعا لایق رتبه دومه...
-قلب عالم خیلی اسرار آمیز و هیجان انگیزه!

درکل لذت بردم
بازم ممنون و متشکر
نقل قول کردن
Stan Lee
#4 Stan Lee 1395-11-20 17:13
استاد ایا شما نیروی فوق بشری دارین؟ :o
چی جوری اینقدر سریع تا خبر مادر باکس و سایبورگ امروز منتشر شد، این مقاله مفصل رو با این جیفیت ترجمه کردین؟ :o
تازه احتمالا این وسط روی ترجمه یکی دو تا کمیکم نظارت کردین
واقعا چطور میرسین اینقدر کار میکنید؟
یه سری سایت هستن در طول یه ماه نمیتونن همچین مقاله ای کار کنن ولی شما در عرض چند ساعت ...
خدایی کف کردم
نقل قول کردن
comic-born
#5 comic-born 1395-11-20 20:18
عالی بود ولی به شخصه فکر میکنم جای حداقل یکی از وسایل جادویی دکتر استرنج تو لیست خالی بود
نقل قول کردن
Arya.M
#6 Arya.M 1395-11-20 20:53
ممنون آقای ترابی بابت ترجمه عالیتون :-)
من مورد 1،2،3،4،11،12 رو می شناختم. تو یه ویدئو ی رتبه بندی دیده بودم که قلب جهان از دستکش بی نهایت قوی تره ولی اطمینان نداشتم. الآن که این رو دیدم مطمئن شدم.
ببخشید آقای ترابی یک سوال داشتم، اگه جواب بدید ممنون میشم. یه دستکش تو کمیک های دیسی هست که حلقه ی لنترن های رنگ های مختلف بهش متصل میشه. اون چیه و چقدر قویه؟ آیا لیاقت قرار گرفتن در این لیست رو داره؟
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#7 Cap-Spider Potter 1395-11-21 11:58
Perfect !
مقاله عالی بود
توضیحات کامل داده شده درباره هر گزینه باعث شده بود که مقاله خیلی فوق العاده بشه...
رتبه بندی هم با توجه به قدرت و تاریخچه گزینه ها نظیر نداشت

ممنون
نقل قول کردن
magnus
#8 magnus 1395-11-22 13:05
فوق العاده بود، با همشون موافقم.
خیلی دقیق و ظریف رتبه بندی شده.
ممنون از آقای ترابی بابت ترجمه این مقاله.
نقل قول کردن
A,morradi
#9 A,morradi 1395-11-22 20:16
سلام به همگی
ببخشید یه چند روزی نبودم یه بلایی نازل شد طول کشید که رفع بشه
به هر حال...
ممنون واسه مقاله فوق العاده بود. هرچند با خیلی هاش آشنایی نداشتم ولی در کل بی نظیر بود.
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#10 Samwel Tarly 1395-11-22 21:25
به به عجب مقاله ای واقعا هر چقدر تعریف کنم کمه و اکثر مواردی که تو این مقاله بودن رو نمیشناختم و حتی اونایی هم که میشناختم هم بازم چیزای جالبی یاد گرفتم.
تا به حال اسم شمشیر سوپرمن رو نشنیده بودم ولی همون بهتر که سوپرمن ازش استفاده نمی کنه چون واقعا بهش احتیاج نداره و البته دلیلی که سوپرمن ازش استفاده نمی کنه مبنی بر این که از بخش انسانیش دورش می کنه بیش تر از همه به دلم نشست و برای همینه که سوپرمن شخصیت محبوبم تو دی سیه و در ضمن زیاد خوشم نمیاد سوپرمن رو به شکل یک خدا نشون بدن چون بیشتر یک انسانه و با انسانیت بیگانه نیست.
بقیه موارد هم واقعا جالب بودن مثل مکعب کیهانی یا پاک کننده نهایی یا قلب عالم که واقعا از خوندنشون لذت بردم.
خسته نباشید اقای ترابی
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1395-11-23 06:44
به نقل از Arya.M:

ببخشید آقای ترابی یک سوال داشتم، اگه جواب بدید ممنون میشم. یه دستکش تو کمیک های دیسی هست که حلقه ی لنترن های رنگ های مختلف بهش متصل میشه. اون چیه و چقدر قویه؟ آیا لیاقت قرار گرفتن در این لیست رو داره؟

راستش من اشنایی خاصی با این چیزی که شما گفتی ندارم
پس نمیتونم نظری بدم
نقل قول کردن
ali1831
#12 ali1831 1396-03-08 19:03
چه زود ترجمه میکند اقا ترابی
به نظر من قوی ترین سلاح همون مکعب کیهانیه چون واقیعت را تغییر میدهد و میتواند واقعیت را دستکاری کند تا هیچ کدوم از این سلاح ها وجود نداشته باشد
و شمشیر سوپرمن خداییش چیه سوچرمن خودشیک خداست با شمشیر دیگه چی میشود
اقا مگع ما چندتا مکعب کیهانی داریم که گفته magus پنچ تا مکعب کیهانی داریم؟ :o
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#13 Ultimate Comic Fan 1396-03-08 19:06
به نقل از ali1831:
چه زود ترجمه میکند اقا ترابی

فکر کنم این مقاله قدیمیه.
نقل قول کردن
ali1831
#14 ali1831 1396-03-08 19:11
به نقل از ali1831:
چه زود ترجمه میکند اقا ترابی
به نظر من قوی ترین سلاح همون مکعب کیهانیه چون واقیعت را تغییر میدهد و میتواند واقعیت را دستکاری کند تا هیچ کدوم از این سلاح ها وجود نداشته باشد
و شمشیر سوپرمن خداییش چیه سوچرمن خودشیک خداست با شمشیر دیگه چی میشود
اقا مگع ما چندتا مکعب کیهانی داریم که گفته magus پنچ تا مکعب کیهانی داریم؟ :o

اقا چرا صندلی گنگ فاتح نیست اونم خیلی قدرت من هست
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1396-03-08 19:21
به نقل از ali1831:
به نقل از ali1831:
چه زود ترجمه میکند اقا ترابی
به نظر من قوی ترین سلاح همون مکعب کیهانیه چون واقیعت را تغییر میدهد و میتواند واقعیت را دستکاری کند تا هیچ کدوم از این سلاح ها وجود نداشته باشد
و شمشیر سوپرمن خداییش چیه سوچرمن خودشیک خداست با شمشیر دیگه چی میشود
اقا مگع ما چندتا مکعب کیهانی داریم که گفته magus پنچ تا مکعب کیهانی داریم؟ :o

اقا چرا صندلی گنگ فاتح نیست اونم خیلی قدرت من هست

قدرتمنده ولی نه به اندازه اونایی که تو مقاله اشاره شد
نقل قول کردن
BatsyP3
#16 BatsyP3 1396-03-09 13:35
بنظرم کاپیتان اتم هم میتونه خودش یه سلاح باشه :sigh: که البته هستش :-* اگه کارتون جاستیس لیگ فلش پوینت پارادوکس رو دیده باشین میبینین که تو آینده ای که توسط ثان عوض شده،آکوامن با اسارت کردن کاپیتان اتم داره ازش بعنوان سلاح استفاده میکنه و بعد از انفجار کاپیتان اتم هم خودتون دیدید که دنیا نابود شد (هر چند با سرعت کم) ولی به لطف فلش و سفر زمانی ش دوباره شرایط به حالت اولش برگشت ... راستی تو کارتون "مرد عنکبوتی : مجموعه کارتونی" که در دهه نود ساخته شد یادم میاد تو یکی از قسمت های آخر که قسمت آخر هم بود،بیاندر مرد عنکبوتی رو با دنیای بن رایلی اشنا میکنه که توش مرد عنکبوتی با کارنیج ادغام شده و تبدیل به یه شرور دیوانه شده و حتی آینده رو هم به مردعنکبوتی اصلی و دیگر مرد عنکبوتی ها که تو دنیا های دیگه ای هستن نشون میده که تو آینده مرد عنکبوتی خبیث دنیای بن رایلی قراره یه بمب مهیب رو منفجر کنه که نه تنها دنیای بن رایلی و خودش بلکه دنیا ها و جهان های موازی دیگر رو هم قراره نابود کنه!(که البته سرانجام طی مبارزات مرد عنکبوتی ها،و به لطف عمو بن! مرد عنکبوتی خبیث به هدفش نرسید) ولی به هر حال این بمب عظیم که قرار بود که دنیا ها و جهان ها رو نابود کنه،نمیتونه به عنوان یه سلاح قدرتمند کمیک بوکی تلقی بشه؟؟ :-? یا کاپیتان اتم؟؟!
نقل قول کردن
A.E
#17 A.E 1396-08-04 20:26
به نقل از Nightwatcher:
ممنون آقای ترابی. فوق العاده بود! بسیار عالی!
انتظار این این مقاله رو داشتم.

من در مورد 1 - 3 - 5 - 6 - 8 - 10 نمیدونستم.
-شکل مادرباکس توی کمیکهای حال حاضر خیلی بهتره. قبلا شبیه کنترل تلویزیون بود! :lol: معمولا هم وقتی میخواد کاری انجام بده این صدا رو میده: ping ping ping :-*
-صندلی موبیوس خیلی باحاله. مهمترین کاربردش هم دانش بینهایته. بتمن به وسیله این صندلی فهمید که 3 تا جوکر وجود داره! جالب اینجاست که بتمن بیخیال این صندلی نمیشد! :lol: هر چی هل جوردن بهش میگفت از روی اون صندلی پاشو... این ول کن نبود... :-*
-کلاهخود سرنوشت یکی از وسایل جالب دنیای دی سیه. کنستانتین هم این کلاهخود رو توی house of mysteries نگهداری میکرد.
-زره نابودگر خیلی خطرناکه! یعنی هر کس اونو بپوشه...
-نیزه سرنوشت هم مثل اینکه واقعا قویه! چیزی که بتونه اسپکتر رو از پا دربیاره...
-اودین هم کلکسیونر ابزار و سلاح های قدرتمنده :lol: هر بار یه چیز وحشتناک از جیبش درمیاره!
-شمشیر سوپرمن؟! برای منم سوال بود که چرا روش حرف S داره؟!
-حلقه فانوس سفید عالیه! ازش خوشم میاد.
بیاندرزبین و ماشین معجزه هم عجیب و غریبن! :o
-مکعب کیهانی هم واقعا معرکس! مخم سوت میکشه...
-این پاک کننده نهایی منو یاد جرم بر و شیشه پاک کن و حشره کش میندازه! :D :lol:
-دستکش بینهایت فوق العادس! نیازی به تعریف نداره... واقعا لایق رتبه دومه...
-قلب عالم خیلی اسرار آمیز و هیجان انگیزه!

درکل لذت بردم
بازم ممنون و متشکر


من جای دیگه ای یادم نیست اما توی فیلم مرد پولادین سال 2013 لوییس به سوپر من گفت چرا حرف اس و اون گفت توی سیاره شما این حرف اس هست توی سیاره من این نماد امید هست... پس احتمالا از همون بیگ بنگ میدونستن که به امید در آینده نیاز میشه و اس نقش بسته...

اما خب باز این سوال هست که توی کریپتون معنی امید میده چرا از بیگ بنگ این نماد رو داشته؟!؟
نقل قول کردن
amazing batman
#18 amazing batman 1396-08-04 22:39
خیلی مقاله خوب و مفیدی بود ، خیلی هارو نمیشناختم . راستی یکجا دیدم که بتمن حلقه لنترن سفید رو داره ، قضیه چیه ؟
تو بازی بتمن هم بود
نقل قول کردن
zahed arazi
#19 zahed arazi 1396-08-05 01:40
فوق العاده بود استاد ممنون

تیتر مقالرو که دیدم با خودم گفتم دیگه همه میدونن گزینه یک دستکش بینهایته حالا با چهارده تای دیگه هم اشنا میشیم ولی وقتی دیدم دومیه شوکه شدم یعنی چه چیزی میتونست از دستکش بی نهایت هم قوی باشه تا این که با قلب عالم اشنا شدم عجب چیزیه امکانش هست تو اینده ی همچین چیزی ببینیم واقعا؟ بقیه سلاح ها هم جالب بودن مخصوصا ماشین معجزه خلاصه با خیلی از سلاح های مرگبار دنیای کمیک هم اشنا شدیم ممنون استاد ترابی
نقل قول کردن
AMIR.KASMAEE
#20 AMIR.KASMAEE 1396-10-11 08:04
قلب عالم!! هرچقدر که دستکش بینهایت عالی و فوق العاده بود این قلب عالم بی خود!!
شخصیت هایی مثل ابدیت ، دادگاه زندگی ، گلاکاتوس ، واچر و ... در عالم وجود دارند ولی تانوس به راحتی همه رو آسفالت میکنه
در آخر هم مثل همیشه آدام وارلاک که واقعا خز بود اومد جلو النوس رو گرفت آخه همیشه باید وارلاک کسی باشه که جلوی تانوس رو میگیره؟!
نقل قول کردن
captain
#21 captain 1397-02-08 07:09
واقعا عالی بود مرسی....
درباره هر گزینه مختصر کوتاه مفید توضیحات داده شده بود
و رتبه بندی هم با توجه به توانایی های سلاح ها عالی بود در کل ...
ممنون
نقل قول کردن
spider arad
#22 spider arad 1397-02-09 13:14
فک نمیکردم قوی تر از دستکش بینهایت هم داریم اون ماشین معجزه هم داستانش عجیب بود :-| اون مرده که نیزه ی سرنوشت دستشه کیه؟
نقل قول کردن
hawkeye1414
#23 hawkeye1414 1397-12-19 13:46
سلام.ممنون از مقاله عالیتون آقای ترابی .
بنظرتون بهتر نمی شد اگر استورم بریکر یا سپر کاپیتان آمریکا یا بجای مادر باکس؛ شنل دکتر استرنج رو قرار می دادین؟
ممنون از مقالتون.
نقل قول کردن
Fariba Pirna
#24 Fariba Pirna 1397-12-19 15:14
به نقل از hawkeye1414:
سلام.ممنون از مقاله عالیتون آقای ترابی .
بنظرتون بهتر نمی شد اگر استورم بریکر یا سپر کاپیتان آمریکا یا بجای مادر باکس؛ شنل دکتر استرنج رو قرار می دادین؟
ممنون از مقالتون.

من خودم یکی از اعضا هستم ولی با اجازه مدیران سایت پاسخ سوالتون رو میدم :
در مورد سپر کاپیتان امریکا که اصلا جز سلاح های قدرتمند کمیک نیست و در اکثر ( تقریبا همه‌ی) مقالات سایت های داخلی و خارجی ، سپر کاپیتان جز سلاح های قدرتمند کمیک حساب نشده. اخه واقعا سپر کاپیتان امریکا قدرت خاصی که چه عرض کنم اصلا قدرتی نداره فقط خیلی محکمه.
در مورد شنل دکتر استرنج هم تقریبا همین قضیه برقراره و این شنل هم تقریبا میشه گفت که قدرت زیادی نداره که بخواد در این لیست قرار بگیره. فقط یک شنل جادوییه که به قول تونی استارک خیلی به دکتر استرنج وفاداره ولی وقعا در حدی قدرتمند نیست که بخواد در این لیست قرار بگیره.
در مورد استورم بریکر باید بگم که نسخه سینماییش با نسخه کمیکش متفاوته و به طور کلی میشه گفت که نسخه سینماییش یک سلاح قدرتمندتر به حساب میاد.
در کمیک استورم بریکر از میولنیر ضعیفتره . با وجود اینکه خیلی از سایت ها گفته شده که قدرتشون برابره ولی در کمیک میولنیر واقعا قدرتمندتره. بنابراین شاید استورم بریکر کمیک هم به اندازه کافی برای قرار گرفتن در این لیست قدرتمند نباشه.
ضمن اینکه وقتی صحبت از قدرتمندی و رتبه قدرت در کمیک مطرح میشه ، حالا چه در مورد شخصیت ها و چه در مورد سلاح ها ، باید بگم که اختلاف نظر ها خیلی زیاد هست.
نقل قول کردن
Fariba Pirna
#25 Fariba Pirna 1397-12-19 15:30
در ادامه البته بگم که من خودم هم با خیلی از مقالات CBR مخصوصا اونهاییش که در زمینه قدرت هم مخالف هستم و یا حداقل کاملا موافق نیستم . از جمله همین مقاله که به نظرم مثلا میولنیر میتونست رتبه بهتری داشته باشه و یا اینکه خیلی از سلاح های این لیست رو من اصلا نمیشناختم ( تا قبل از خوندن این مقاله ) و مطمئنم خیلی از افراد دیگه هم همین قضیه براشون صدق میکنه که البته این دلیل نمیشه که چون من نمیشناختمشون در این لیست نباشن ولی حداقل شاید میشد به جای بعضی هاشون سلاح های معروف تری رو قرار داد. یا مثلا اینکه ممکنه کسی بگه چون تستراک ( مکعب کهانی) هست پس باید بقیه سنگ های بینهایت مثل ایتر(سنگ حقیقت ) و یا سنگ های بیهایت دیگه هم باشند. البته این رو هم اضافه کنم که من مطمئن نیستم که این سلاحی که در رتبه 4 این مقاله و با نام مکعب کیهانی ذکر شده ، همون منشور ( تستراک یا سنگ بینهایت فضا ) هست یا نه ( چون من زیاد کمیک راجب سنگ های بینهایت خوندم ولی تا حالا نشنیده بودم که تستراک قدرت تغیر واقعیت داشته باشه و یا بتونه به موجودات زنده تبدیل بشه . بنابراین یکمی شک کردم .) ولی اینطور که به نظرم اومد فکر میکنم که به احتمال خیلی زیاد (99 درصد) خودش باشه.
نقل قول کردن
hawkeye1414
#26 hawkeye1414 1397-12-19 21:12
ممنون بابت پاسختون.
⁦اما هنوز متقاعد نشدم که شنل دکتر استرنج که بارها خودش سبب نجات جون دکتراسترنج (نجات کره زمین)شده قدرتش از مادر باکس پایین تر باشه.
در مورد استورم بریکر باید بگم در دست ثور قدرتش خیلی پایین تر میاد تا در دستان سیاره شکن بتا ری بیل به طوری که بتا ری بیل می‌تواند با آن به صورت مافوق نور پرواز کند.
سپر کاپیتان آمریکا هم نمی تونیم با گفتن اینکه فقط یک جسم سفت از کنارش رد بشیم.این سپر می تونه ضربات میونلیر رو تحمل کنه پس اگه بخواین سپر کاپیتان و در برابر میونلیر که هیچ حتی شمشیر اودین قرار بدیم قدرتش(مقاومتش) برتری داره.
نقل قول کردن
reza yektani
#27 reza yektani 1399-03-21 17:17
سلام اقای ترابی مقاله خوبی بود.
ولی جای حداقل یکی،یکی از وسایل دکتر استرنج توش خالی بود
مثلاً دیگ کیهان یا حلقه اسلینگ
نقل قول کردن
reza yektani
#28 reza yektani 1399-03-21 17:19
به نقل از comic-born:
عالی بود ولی به شخصه فکر میکنم جای حداقل یکی از وسایل جادویی دکتر استرنج تو لیست خالی بود

دقیقاً من هم با شما همنظرم
نقل قول کردن
Maziar abdy
#29 Maziar abdy 1399-09-04 13:14
سلام مقاله ی بسیار زیبایی بود اقای ترابی من شخصا عاشق کلاه نابو هستم به نظرم خیلی باحاله
نقل قول کردن
SOBHAN
#30 SOBHAN 1399-11-03 09:13
سلام خیلی ممنون من که کلیشون رو نمی‌شناختم و الان کلی به اطلاعاتم اضافه شد .
یه سوال داشتم فرق مکعب کیهانی با شش سنگ ابدیت چیه؟
نقل قول کردن
akv
#31 akv 1399-11-03 13:06
به نقل از SOBHAN:
سلام خیلی ممنون من که کلیشون رو نمی‌شناختم و الان کلی به اطلاعاتم اضافه شد .
یه سوال داشتم فرق مکعب کیهانی با شش سنگ ابدیت چیه؟

مکعب کیهانی داخل مقاله معرفی شد و تا جایی که می دونم ربطی به سنگ های ابدیت نداره و گروه A.I.M اون رو ساخته. فقط داخل سینما اینطور بود که هسته اش سنگ فضا (Space)بود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید