10 داستان برتر مردعنکبوتی که درباره سفرهای زمانی هستند!

10-داستان-برتر-مردعنکبوتی-که-درباره-سفرهای-زمانی-هستند-بهترین-کمیک-بوک-کامیک-اسپایدرمن-spiderman-time-travel-سفر-در-زمان-پیتر-پارکر

میخواهم در این مقاله به "سفرهای زمانی" در دنیای کمیک بوک های مردعنکبوتی بپردازم و شاید بدونید که من عاشق سفر در زمان هستم!

مقدمه: سفرهای زمانی ایده ای است که همیشه با کمیک بوک های ابرقهرمانی مترادف شده است چون یکی از اصلی ترین منابع الهام بخش دنیای کمیک، داستان های پالپ و علمی تخیلی بوده است و سفرهای زمانی همواره بخش لاینفک این داستان ها بوده. ضمن اینکه فیلم موفق و تحسین شده "انتقام جویان: پایان بازی" به خوبی نشان داد که این ایده چقدر میتواند برای روایت داستان های ابرقهرمانی جذاب باشد. اما این را نیز باید دانست که به راحتی میتوان چنین ایده ای را خراب کرد! به عبارتی دیگر در دنیای کمیک بارها شاهد بوده ایم که داستان هایی درباره سفرهای زمانی روایت شده ولی جواب نداده است ولی اگر به درستی این ایده اجرا شود میتواند بستری باشد برای روایت قصه هایی گیرا و خارق العاده. برخی از داستان های اسپایدرمن نیزدر طول بیش از 60 سالی که از خلقتش میگذرد دستمایه ی این موضوع و تِم جذاب قرار گرفته اند که در این مقاله به معرفی 10 تا از بهترین هایش خواهم پرداخت. همچنین توصیه میشه مقاله ی زیر را هم بخوانید:

10 داستان کمیک بوکی برتر درباره "سفرهای زمانی" (TIME TRAVEL)

 

10- شماره های 32 و 33 از کمیک "مردعنکبوتی برتر"

مرد عنکبوتی برتر سفر در زمان

همانطور که میدانید انتشار سری نخست از کمیک های "مرد عنکبوتی برتر" در شماره 31 متوقف شد چون پیتر پارکر بالاخره توانست روح و جسم خویش را از «دکتر اختاپوس» پس بگیرد (اگه قضیه ش رو نمیدونید، این مقاله را بخوانید). پس لابد از خود میپرسید چطور شماره های 32 و 33 هم منتشر شدند؟ مگر مردعنکبوتی برتر در شماره 31 از بین نرفت؟ در واقع، خوانندگان تیزبیین مرد عنکبوتی برتر حتما به یاد دارند که در شماره 19 از این سری، مردعنکبوتی برتر در حالیکه سعی میکرد از نابودی زمان آینده جلوگیری کند، ناگهان در هاله ای از نور غیب شد و بعد از مدتی دوباره برگشت. اما در این دو شماره معلوم شد که او در این مدت به سال 2099 رفته و مدتی هم در آنجا بوده است و جالب اینه که از چند دنیای موازی هم سر درمیاره و با اجساد مردعنکبوتی از دنیاهای دیگر مواجه میشه! (مثل دنیای مردعنکبوتی که به چهار شگفت انگیز ملحق شده بوده!). سپس با عنکبوتی های دیگر از دنیاهای دیگر مواجه میشه و باهاشون علیه گروه "وارثان" مقابله میکنه و ... همچنین این داستان چون قبل از "دنیای عنکبوتی" منتشر شد به نوعی حکم مقدمه برای این رویداد رو داشت و در ضمن اطلاعات بسیار ضروری درباره شخصیت های خبیث این قصه یعنی «کارن» و خانواده او به خواننده میداد! میتونید این داستان رو در اینجا و اینجا با ترجمه فارسی بخونید و ازش لذت ببرید.

 

9- شماره 439 از سری کمیک بوکی "مرد عنکبوتی شگفت انگیز"

شماره 439 از سری کمیک بوکی "مرد عنکبوتی شگفت انگیز"

این داستان تک قسمتی رو نمیشه یک داستان سفر زمانی تمام عیار به حساب آورد ولی چون تقابل زمان و حال و آینده را در آن شاهد هستیم پس از معیارهای لازم برای قرار گرفتن در این مقاله برخوردار میشه. این کمیک سال 1998 توسط نویسنده پرسابقه اسپایدرمن یعنی «تام دی فالكو» نوشته شد. در ابتدای این داستان كه در آینده نامعلومی جریان دارد چند باستان شناس را میبینیم كه موفق به كشف دستگاه تارانداز مرد عنكبوتی از زیر خاك میشوند. آنها سپس سعی میكنند درباره مرد عنكبوتی و تاریخچه او تئوری هایی را ارائه دهند؛ تئوري هايي كه غلط هستند. مثلا آنها حدس میزنند كه مرد عنكبوتی یك ستاد فرماندهی وسیع زیرزمینی داشته است به همراه یك عالمه تجهیزات جور واجور!!! چون به نظر آنها فقط فردی با چنین امكاناتی میتوانسته اینقدر كارهای خوب و مثبت انجام داده باشد ( به همین دلیل این تصویر را میبینیم كه كاملا مشخص است غار بتمن را نشان میدهد!). این در حالی است كه ما میدانیم اسپایدرمن همیشه قهرمانی بوده كه با مشكلات مالی عدیده ای دست و پنچه نرم میكرده و حتی از پس پرداخت اجاره خانه خود هم برنمی آمده! در واقع نویسنده با این داستان قصد دارد به خواننده گوشزد کند كه برای آنكه در تاریخ ماندگار شوی و ابرقهرمانی موفق باشی لازم نیست كه پولدار باشی و تجهیزات آنچنانی داشته باشی...

 

8- شماره های 678 و 679 از سری کمیک بوکی "مرد عنکبوتی شگفت انگیز"

شماره های 678 و 679 از سری کمیک بوکی "مرد عنکبوتی شگفت انگیز"

در ابتدای داستان به نظر میرسه پیتر پارکر برای نخستین بار در طول عمرش به خوشبتی دست پیدا کرده و همه چیز بر وفق مرادش شده! مثلا او عضو افتخاری چهار شگفت انگیز و انتقام جویان شده و شغل خوب و مناسبی هم در "هورایزون لابز" پیدا کرده (برای آشنایی با هورایزون لابز، اینجا بروید). اما همانطور که قابل پیش بینی است، همه چیز ناگهان به هم میریزد! در واقع یکی از همکارانش در هورایزون به نام «گرادی اسکراپس» موفق شده دری درست کند که از طریق عبور از آن میتوان به 24 ساعت بعد رفت، یعنی به فردا! و وقتی پیتر پارکر وارد در میشه میبینه که کل شهر نابود شده! بنابراین او فقط چند ساعت فرصت داره تا از نابودی دنیا جلوگیری کنه! او در این راه میتونه از روزنامه ی دیلی بیوگل نسخه ی فردا و همچنین راهنمایی های گرادی کمک بگیره و تا میتونه تو شهر کارهای خوب انجام میده و جان مردم رو نجات میده تا بلکه اینجوری بتونه سرنخی از اتفاقی که قراره شهر رو با خاک یکسان کنه بدست بیاره. این وسط سر و کله ی «جولیا کارپنتر» (که به تازگی به قدرت های «مادام وب» دست پیدا کرده) هم پیدا میشه و حرف هایی از آینده به پیتر میگه که اوضاع رو برایش پیچیده میکنه و ... (نکته جالب داستان اینه که پیتر میفهمه برای نجات فردا، این پیتر پارکره که باید کاری بکنه، نه مردعنکبوتی!). در مجموع یک داستان متوسط به بالا و جمع و جور از «دن اسلات» در دورانی که به سختی میشد داستان خوبی از مردعنکبوتی بدست آورد، مخصوصا اینکه طراحش هم آقای «هامبرتو راموس» هستش و حتما میدونید که من چقدر از طراحی های ایشون بدم میاد ولی اینجا طراحیش یه کم قابل تحمل تره!  راستی، یک مکالمه دلنشین هم بین پیتر و «مری جین» هست که آدم از خوندنش لذت میبره ....

 

7- سری دوم کمیک بوک های "مرد عنکبوتی 2099"

مرد عنکبوتی 2099 سفر در زمان

«میگل اُهارا» ملقب به مرد عنکبوتی 2099 همانگونه که از لقبش میشه فهمید مربوط به دنیای آینده و سال 2099 میشود (در داستان های اسپایدرمن تایید شده که این آینده، آینده حقیقی دنیای اصلی مارول است و در نتیجه بسیار مهم و حیاتی است زیرا هر کاری که در زمان حال انجام بشه روی آن تاثیر میگذاره). این آینده با نام دنیای شماره 928 مارول هم شناخته میشه و در آن دنیا به تسخیر شرکت های بزرگ و چند ملیتی درآمده که اصلی ترین آن «الکمکس» (Alchemax) نام داره. ضمن آنکه قهرمانان سنتی مارول نیز در این آینده حضور ندارند و نسل آنها منقرض شده است. ما قبلا در سایتمون کمیک های زیادی را از این شخصیت و دنیای 2099 ترجمه کرده ایم که توصیه میشه برای خوندن آنها به اینجا، اینجا و اینجا بروید. و سری جدیدش هم اینجا ترجمه شده. ضمنا توصیه میشه این مقاله و این مقاله را هم بخوانید. در هر حال، در واقع، پس از وقایع رویداد "جنگ های پنهان"، میگل اهارا در گذشته گرفتار شد و قبول کرد به پیتر پارکر در اداره شرکتش ("صنایع پارکر") کمک کنه. اما متوجه تهدید گروهی تروریستی به نام Fist میشه. او سپس به کمک «روبرتا مندز» (کاپیتان آمریکای سال 2099) با این گروه مقابله میکنه. سپس معلوم میشه که Fist شعبه ای از نینجاهای مخوف و پلید «هَند» (Hand) است که به دنبال نابودی آمریکا می باشد. میگل پس از چند سفر زمانی موفق شد Fist را نابود کنه. البته در پایان معشوقه اش بهش حمله کرد و {ظاهرا} او را کُشت!

 

6- "مرد عنکبوتی و ولورین اعجاب انگیز"

"مرد عنکبوتی و ولورین اعجاب انگیز"

«Astonishing Spider-Man & Wolverine» نام داستانی نوشتهٔ «جیسون آرون» که در آن اسپایدرمن و ولورین طی حادثه‌ای در زمان سفر کرده و وارد ماجراجوییِ جالبی در دوران‌های مختلف تاریخ می‌شوند. اسپایدرمن در این کمیک زنی به نام «سارا بیلی» را در رؤیاهایش می‌بیند که هیچ شناختی از او ندارد. در ادامه می‌بینیم که سارا بیلی یک کارمند بانک است که اسپایدرمن در ابتدای این ماجرا او را ملاقات کرده و به دلایلی به او علاقه‌مند شده است. سپس ولورین، اسپایدرمن و سارا بیلی در آمریکای قرن 19 گیر افتاده و در مدّت سه‌ساله‌ای که آن‌جا بوده‌اند، پیتر و سارا عاشق یکدیگر شده و پیتر حتی قصد خواستگاری از او را داشت! در نهایت سازمان TVA از راه رسیده و این سه‌نفر را به زمانِ خود بازمی‌گرداند و البته خاطرات سارا را از هرگونه ملاقات با پیتر پارکر/اسپایدرمن پاک می‌کند. هرچند سارا بیلی شخصیت مهمی در تاریخچهٔ کمیک‌های اسپایدرمن نیست و رابطهٔ او و پیتر چیزی نبود جز داستانی که خبیثی به نام «موجو» برای بینندگان برنامهٔ تلویزیونی‌اش طراحی کرده بود، امّا این نخستین‌باری بود که حافظهٔ یکی از معشوقه‌های اسپایدرمن به کلّی از او و دورانی که با او سپری کرده بود پاک شد. شاید بتوان این ایده را الهام‌بخش پایان غم‌انگیز فیلم "مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست" و فراموش‌شدن یاد و خاطرهٔ پیتر توسط ام‌جی دانست. این کمیک رو میتونید اینجا با ترجمه فارسی بخوانید.

 

5- شماره های 41 تا 46 از سری کمیک بوکی Marvel Team-Up

شماره های 41 تا 46 از سری کمیک بوکی Marvel Team-Up

چاپ كمیك های "مارول تیم آپ" (Marvel Team Up) از سال 1971 آغاز شد و چون مرد عنكبوتی بسیار محبوب بود و كاراكتر شماره 1 مارول به حساب می آمد (و همچنان به حساب می آید!) مارول به ذهنش رسید كه در این كمیك مرد عنكبوتی به همراه یكی دیگر از شخصیت هایش ظاهر شود تا محبوبیت آن شخصیت ها نیز بالا رود. ضمن اینكه خیلی از طراحان و نویسندگانی كه بعدا به شهرت فراوان دست یافتند كار خود را از این كمیك شروع كردند. Marvel Team-Up بسيار موفق بود و 150 شماره از آن به چاپ رسید. بعد از آن نیز مارول چند بار سعی كرد به نوعی احیاش كند. ولی مشکلی که در شماره های اولیه این سری وجود داشت و باعث شد خیلی از خوانندگان از آن شاکی باشند این بود که تقریباً هر شماره یک داستان کامل را روایت میکرد و با توجه به قرار گرفتن قهرمان دیگری از مارول در کنار اسپایدرمن، داستان ها خیلی شلوغ و کم عمق به نظر میرسند چون نویسنده برای روایت داستان خودش فقط یک شماره در اختیار داشت و در نتیجه مجبور بود خیلی عجله ای سر و ته قصه رو هم بیاره! تا اینکه از شماره 41 این رویه اصلاح شد و شاهد چاپ آرک های داستان های چند قسمتی و مرتبط با هم بودیم که مصادف شد با اولین داستان تمام عیار مردعنکبوتی که تِم سفر زمانی داشت! در این داستان سرگرم کننده شاهد بودیم که چطور «اسکارلت ویچ» توسط یک کشیش متعصب (که با جادوگرها مشکل داره و مصمم است تا همشون رو در آتش بسوزونه!) ربوده و به گذشته برده میشه و سپس مردعنکبوتی برای نجات او به گذشته میره! در ادامه پای شخصیت های دیگری نظیر «ویژن»، «دکتر دووم» و «مون دراگون» هم به داستان باز میشه. و در انتها و وقتی که فکر میکنیم که مردعنکبوتی قراره به زمان خودش (زمان حال) برگرده ناگهان سر از آینده درمیاره و با شخصیت های آینده نگرانه مارول مثل «دِث لاک» و «کیل راون» ملاقات میکنه و با مریخی ها که به سیاره ی زمین حمله کردن  میجنگه و ...! در مجموع شاید داستان الان چیز خاصی به نظر نیاد ولی در زمان خودش بسیار جالب بود.

 

4- شماره 498 تا 500 از از سری کمیک بوکی "مرد عنکبوتی شگفت انگیز"

شماره 498 تا 500 از از سری کمیک بوکی "مرد عنکبوتی شگفت انگیز"

«Happy Birthday» ("تولدت مبارک") نام داستان سه قسمتی است که اثر شاخص دیگری از آقای استرازینسکی در run او در کمیک‌های "اسپایدرمن شگفت انگیز" است (که این‌جا ترجمه شده) و در آن، اسپایدرمن برای مقابله با دورمامو و لشکر بی‌مغزها به کمک «دکتر استرنج» می‌آید و به‌ اشتباه منجر به اخلال در عملکرد طلسم پیچیده‌ای شده و باعث می‌شود خود و دکتر استرنج را از ساختار فضا و زمان خارج شوند. به‌دنبال آن پیتر مجبور به مبارزه با دشمن‌هایش در گذشته و ملاقات با نسخهٔ آیندهٔ خود شده تا بالاخره به زمان خود بازگردد. اتّفاق مشابهی در فیلم "راهی به خانه نیست"، زمانی‌که پیتر طلسم دکتر استرنج را حین اجرا تغییر داده و موجب بی‌نظمی (بیشتری) در ساختار مولتی‌ورس می‌شود به وقوع پیوست که به ورود خبیث‌های فیلم‌های قبلی به MCU ختم شد. و به‌رغم تفاوت‌های آشکاری که Happy Birthday با فیلمنامهٔ کلّی "راهی به خانه نیست" دارد، این داستان زیبا در زمینهٔ مهمی، یعنی اخلال در طلسم دکتر استرنج بر اثر دخالت اسپایدرمن الهام‌بخش این اثر بوده‌ است. ضمنا شاید برای اولین بار در این داستان بود که با آینده ای تاریک و خشن برای پیتر پارکر آشنا شدیم (این مقاله را بخوانید تا بیشتر در این باره اطلاعات کسب کنید).

 

3- "مرد عنکبوتی 2099 با اسپایدرمن ملاقات میکند"

کمیک مشترک مردعنکبوتی 2099

سال 1995 مارول کمیکی تک قسمتی منتشر کرد (به قلم استاد «پیتر دیوید») به نام "مرد عنکبوتی 2099 با اسپایدرمن ملاقات میکند"! در این کمیک فوق العاده زیبا و جذاب جای مرد عنکبوتی شگفت انگیز و مرد عنکبوتی سال 2099 با هم عوض میشود. یعنی پیتر پارکر به سال 2099 میرود و میگل اهارا به زمان حال می آید! به زودی معلوم میشود که این جابه جایی بی دلیل نبوده و میگل باید به گذشته می آمده تا از وقوع اتفاقی که در نهایت منجر به منقرض شدن نسل ابرقهرمانان میشود، جلوگیری کند. در واقع مرد عنکبوتی سال 2211 این جابجایی را به وجود آورده بوده تا از وقوع آن اتفاق فاجعه آمیز جلوگیری کند. برای آشنایی با مرد عنکبوتی سال 2211 ، اینجا را کلیک کنید). در هر حال پیتر پارکر در آینده مجبور میشه با «والچر سال 2099» بجنگه و میگل هم مجبور میشه با «ونوم» مبارزه کنه! نکته قابل توجه درباره این کمیک این است که در دورانی نوشته شد که پیتر پارکر و مری جین زن و شوهر بودند و پیتر پارکر به خاطر جریانات "سرگذشت کلون" (Clone Sagaبه نوعی دچار بحران هویت شده بود و شاید فکر میکرد که اگر در کنار خانواده اش (یعنی مری جین و زن عمو می) نباشد بهتر است! ضمن اینکه به نظر میرسد این کمیک مبنای داستانِ بازی "لبه ی زمان" (Spider-Man: Edge of Time) قرار گفت که در آن هم شاهد جا به جایی بین پیتر پارکر و میگل اهارا در زمان بودیم. در هر حال خواندن این کمیک را به هیچ وجه از دست ندهید! ضمن اینکه سایت spidey.ir در اینجا آن را ترجمه کرده است.

 

2- شماره های 302 تا 305 از سری کمیک بوکی "مرد عنکبوتی خارق العاده"

شماره های 302 تا 305 از سری کمیک بوکی "مرد عنکبوتی خارق العاده"

در سری کمیک بوکی Spectacular Spider-Man که آقای «چیپ زدارسکی» نوشت و اینجا هم ترجمه شده اند شاهد بودیم که پیتر پارکر دنیای اصلی به همراه خواهرش، ترزا، (البته هنوز صد در صد تایید نشده که خواهرش باشه) و جیمسون از زمان حال به گذشته سفر کردند تا سرنخی برای غلبه بر یک سری رُبات بیگانه در زمان حال پیدا کنند. در طول این سفر پیتر با نسخه ی جوان تر خودش تعامل برقرار کردسپس اتفاقاتی برای نسخه جوان تر افتاد. در واقع به دلیل مداخله ی پیتر پارکر مسن تر، هویت گرین گابلینی «نورمن آزبورن» زودتر فاش شد و او هم هویت واقعی مردعنکبوتی را زودتر فهمید و زن عمو می و نسخه جوان تر پیتر پارکر را گروگان گرفت ولی در نهایت شکست خورد و به زندان افتاد. همه اینها که باعث شد که نسخه جوان تر پیتر پارکر لباس اسپایدرمنی اش را در سطل آشغال بیندازد و زندگی جدیدی را شروع کند. و بعدش هم معلوم شد با «گوئن استیسی» ازدواج کرده و یک شرکت فن آوری موفق تاسیس کرده و دیگه اهمیتی به ابرقهرمان ها نمیده و ... (موهاش هم بلند شده!) به همین دلیل نوعی خط زمانی جدیدی ایجاد شد که در آن آزبورن ها به قدرت رسیده اند و دنیایی موازی به نام دنیای شماره 51838 پدید آمد. در این دنیا آزبورن فرمول گابلینی­ اش رو به یک دارو تبدیل کرده و با حمایت های سیاسی از پسرش، هری، او را به مقام ریاست جمهوری آمریکا رسانده بود و در نتیجه فعالیت ابرقهرمانان ها غیرقانونی شده و تنها عده ­ی کوچکی از قهرمانان به عنوان گروه مقاومت باقی مانده ­بودند ... برخی از دشمنان معروف مردعنکبوتی مثل دکتر اختاپوس و «کریون شکارچی» هم به نورمن خدمت میکردند. اما در نهایت با مداخله ی مردعنکبوتی دنیای اصلی و بازگشت پیتر پارکر این دنیا به حرفه ی ابرقهرمانی، نورمن و افرادش شکست خوردند (شماره های 302 تا 305 از سری Spectacular Spider-Man رو در اینجا بخونید). در مجموع یک داستان باحال رو شاهد بودیم با کلی ارجاع به گذشته ی کمیک های مردعنکبوتی و تعاملات جالب شخصیت ها با نسخه های جوان تر خودشون. ضمن اینکه بخش دوم داستان که پیتر و همراهانش فکر میکنند به زمانِ حال خودشون برگشتن ولی با یک خط زمانی داغون و آخرالزمانی مواجه میشن که از "بازگشت به آینده 2" الهام گرفته که یکی از 10 فیلم برتر تمام عمر منه!

 

1- شماره های 10 و 11 از سری نخست کمیک بوک های Spider-Girl

شماره های 10 و 11 از سری نخست کمیک بوک های Spider-Girl

همانطور که در این مقاله گفتیم، در ماه فوریه سال 1998، یكی از نویسندگان باسابقه كمیك های اسپایدرمن به نام «تام دی فالكو» داستانی تك قسمتی نوشت تحت عنوان "اگر بچه اسپایدرمن زنده میماند چه میشد؟" كه در شماره  105 از جلد دوم كمیك های What if به چاپ رسید. در این داستان پیتر پاركر میانسال شده بود و حرفه ابرقهرمانی اش را مدتها پیش كنار گذاشته بود. او و همسرش مری جین زندگی آرامی را در كنار دختر 15 ساله خود به نام «مِی دِی» (Mayday) سپری میكردند. مِی دِی یك دانش آموز دبیرستانی بود كه قدرت های عنكبوت مانند خود را از پدرش به ارث داشت. او سپس از گذشته پدرش باخبر میشود و میفهمد قبلاً چه قهرمان نامداری بوده است و سپس با گرین گابلین جدیدی مبارزه میکند و ... داستان مذكور به قدری پرفروش شد که مارول به آقای تام دی فالكو اجازه داد تا مجموعه كمیك بوکی جدیدی تحت عنوان Spider-Girl بنویسد و ماجراهای مِی دِی را در نقش دختر عنكبوتي يا Spider-Girl ادامه دهد! از نظر من داستان دو قسمتی که در شماره های 10 و 11 از این سری منتشر شد یکی از بهترین ها بود. در این داستان، دختر عنکبوتی با خبیثی مواجه میشه که در حال ایجاد دریچه ای به گذشته است و به طور ناخواسته با او به زمانی میره که پدرش (پیتر پارکر) هنوز نوجوان بود و تازه مردعنکبوتی شده بود! داستان مملو از لحظات ناب و مجذوب کننده است که هر خواننده ای را سر ذوق می آورد و به گذشته ی مردعنکبوتی هم ادای احترام میکند. ناگفته پیداست که دختر عنکبوتی با پدرش روبرو میشه ولی شاید جالب ترین لحظات مربوط بشن به ملاقات او با زن عمو می (که او هرگز در زمان خودش با او ملاقات نکرده بود) یا ملاقات با نسخه ی جوان تر مادرش (مری جین)! اما جالب تر از همه اینه که داستان در واقع در دل داستان کلاسیک اولین حضور "ربات قاتل عنکبوت" رخ میده که سال 1965 و در شماره 25 "مردعنکبوتی شگفت انگیز" روایت شدجی جونا جیمسون» دختر عنکبوتی را با مردعنکبوتی اشتباه میگیره و به همین دلیل ربات قاتل عنکبوت به تعقیب دختر عنکبوتی میپردازه!). این وسط رفیق فابریک مردعنکبوتی یعنی «هیومن تورچ» هم وارد داستان میشه و لحظات باحالی با حضور او در کنار دختر عنکبوتی و اسپایدرمن به وجود میاد. در نهایت هم شاهد تیم آپی بین قهرمانان داستان و شکست دادن خبیثِ مسافر زمان هستیم که منجر به بازگشت دختر عنکبوتی به زمان خودش میشه. به این میگن یه داستان سفر زمانی عالی که از همه ی عناصر لازم برای برتر بودن برخورداره!

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2024

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 داستان کمیک بوکی برتر درباره "سفرهای زمانی" (TIME TRAVEL)

10 کمیکی که الهام‌بخش فیلم «مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست» بودند

10 حقیقت مهمی که باید درباره مرد عنکبوتی 2099 (میگل اُهارا) بدانید

کمیک بوک فارسی: SPIDER-MAN 2099 MEETS SPIDER-MAN + لینک دانلود

10 خط زمانی احتمالی که ممکنه پس از وقایع فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" ایجاد شده باشه!

10 خط زمانی احتمالی که ممکنه پس از وقایع فیلم "پایان بازی" در MCU ایجاد شده باشه!

معرفی «دختر عنكبوتی» (SPIDER-GIRL) !

كمیك های "مرد عنكبوتی برتر" (SUPERIOR SPIDER-MAN) به زبان فارسی

شماره 500 از کمیک "مردعنکبوتی شگفت انگیز" ترجمه شد + لینک دانلود

20 کراس اور عجیبی که در دنیای کمیک اتفاق افتادند

10 سرنوشت احتمالی برای مردان عنکبوتی توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد پس از فیلم "راهی به خانه نیست"!

10 داستان برتر MARVEL TEAM-UP

کمیک TIMESTORM 2009-2099 ترجمه شد!

كمیك بوك های مرد عنكبوتی 2099 به زبان فارسی

لینك دانلود كمیك MARVEL TEAM-UP (كامل)

كمیك های دنیای عنكبوتی به زبان فارسی ( كامل + لینك دانلود)

شماره آخر كمیك ولوورین و مرد عنكبوتی ترجمه و ادیت شد + لینك دانلود

متلك هایی كه مرد عنكبوتی به بتمن و سوپرمن انداخته است!

چه بر سر آینده تاریک شماره 500 مردعنکبوتی شگفت انگیز آمد؟

بهترین داستان های مرد عنکبوتی در 10 سال گذشته

10 تیم آپ برتر مرد عنکبوتی و دکتر استرنج در دنیای کمیک بوک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

پاتریک
#1 پاتریک 1403-02-09 22:31
اول از همه ممنون بابت مقاله
از بین اینا فقط مورد های ۳ ، ۷ و ۱۰ رو خونده بودم که به نظرم ۷ و ۱۰ عالی بودن ۱۰ چون به دنیای عنکبوتی ارتباط داشت و ۷ هم چون راجب مرد عنکبوتی ۲۰۹۹ بود و من عاشقشم
اقای ترابی شما به غیر از پیتر پارکر اسپایدرمن مورد علاقتون دیگه کیه ؟ میشه چند تاشو بگید
نظر من مرد عنکبوتی ۲۰۹۹ میگئل اوهارا ، مایلز مورالز ، نوار ، کین و بن رایلی
نقل قول کردن
KIYAN JODEYLI
#2 KIYAN JODEYLI 1403-02-09 22:59
شماره یک خیلی واسم جالب بود !
خسته نباشید .
نقل قول کردن
The amazing spiderman
#3 The amazing spiderman 1403-02-10 00:16
استاد این قطعا بهترین مقاله شما در سال جدید بود
منم مثل شما عاشق موضوعات سفر زمانی هستم و از خوندن مقاله لذت فراوانی بردم
نقل قول کردن
the Witcher
#4 the Witcher 1403-02-10 06:59
بسیار مقاله خوب و دلچسبی بود. خدا خیرتون بده
نقل قول کردن
Aliwoo
#5 Aliwoo 1403-02-10 07:37
واقعا مقاله ی عالی بود مرسی که اینقدر زحمت میکشین ;-)
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1403-02-10 09:32
به نقل از پاتریک:

اقای ترابی شما به غیر از پیتر پارکر اسپایدرمن مورد علاقتون دیگه کیه ؟ میشه چند تاشو بگید
نظر من مرد عنکبوتی ۲۰۹۹ میگئل اوهارا ، مایلز مورالز ، نوار ، کین و بن رایلی

برای من هیشکی پیتر پارکر دنیای اصلی نمیشه ولی در بین مردان عنکبوتی دنیاها یا زمان های دیگه از اسپایدرمن نوآر و اسپایدرمن ۱۶۰۲ خوشم میاد که البته اونا هم پیتر پارکر محسوب میشن ولی به خاطر فضا و محیط جالب شون ازشون خوشم میاد
نقل قول کردن
TMNT - FAN
#7 TMNT - FAN 1403-02-10 15:48
10 فیلم برتر تمام عمرتون کدوم ها هستن آقای ترابی ؟
بگید ما هم تماشا کنیم
نقل قول کردن
پاتریک
#8 پاتریک 1403-02-10 22:19
به نقل از mtm:
به نقل از پاتریک:

اقای ترابی شما به غیر از پیتر پارکر اسپایدرمن مورد علاقتون دیگه کیه ؟ میشه چند تاشو بگید
نظر من مرد عنکبوتی ۲۰۹۹ میگئل اوهارا ، مایلز مورالز ، نوار ، کین و بن رایلی

برای من هیشکی پیتر پارکر دنیای اصلی نمیشه ولی در بین مردان عنکبوتی دنیاها یا زمان های دیگه از اسپایدرمن نوآر و اسپایدرمن ۱۶۰۲ خوشم میاد که البته اونا هم پیتر پارکر محسوب میشن ولی به خاطر فضا و محیط جالب شون ازشون خوشم میاد

پس فکر کنم شما به داستان های مولتیورسی زیاد علاقه ندارید ولی فکر میکردم از مرد عنکبوتی ۲۰۹۹ و التیمیت هم خوشتون بیاد
نقل قول کردن
Angelika
#9 Angelika 1403-02-11 02:55
Heya! I just wanted to ask if you ever have
any trouble with hackers? My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing many
months of hard work due to no backup. Do you have any methods to protect against hackers?
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1403-02-11 12:51
به نقل از پاتریک:
به نقل از mtm:
به نقل از پاتریک:

اقای ترابی شما به غیر از پیتر پارکر اسپایدرمن مورد علاقتون دیگه کیه ؟ میشه چند تاشو بگید
نظر من مرد عنکبوتی ۲۰۹۹ میگئل اوهارا ، مایلز مورالز ، نوار ، کین و بن رایلی

برای من هیشکی پیتر پارکر دنیای اصلی نمیشه ولی در بین مردان عنکبوتی دنیاها یا زمان های دیگه از اسپایدرمن نوآر و اسپایدرمن ۱۶۰۲ خوشم میاد که البته اونا هم پیتر پارکر محسوب میشن ولی به خاطر فضا و محیط جالب شون ازشون خوشم میاد

پس فکر کنم شما به داستان های مولتیورسی زیاد علاقه ندارید ولی فکر میکردم از مرد عنکبوتی ۲۰۹۹ و التیمیت هم خوشتون بیاد

نه اتفاقا علاقه دارم. اسپایدر ورس رو دوست داشتم ولی دنباله هاش یعنی قیامت عنکبوتی و پایان دنیای عنکبوتی رو دوست نداشتم چون تمرکزشون از روی پیتر رفت به سوی مایلز و سیلک
عنکبوتی های دیگه رو هم ازشون بدم نمیاد ولی گفتم که، برای من هیشکی پیتر دنیای اصلی نمیشه
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1403-02-11 13:02
به نقل از TMNT - FAN:
10 فیلم برتر تمام عمرتون کدوم ها هستن آقای ترابی ؟
بگید ما هم تماشا کنیم

والا قبلا فکر کنم گفتم تو سایت چند بار که فیلمایی هستن که من وقتی دیدمشون و به انتها رسیدم دوباره بلافاصله گذاشتم تو دستگاه و از اول دیدمشون!
چند تا فیلم هستن که برام اینطوری بودن
مثلا ترمیناتور 2، ماتریکس 1، جنگ ستارگان 1 (امید تازه)، ارباب حلقه ها 1 (یاران حلقه) ، اسپایدرمن 1 (سم ریمی)، بازگشت به آینده 2 و ایکس من 1 ...
شاید یه مقاله تاپ تن ازشون بنویسم
و جالبه که سعی میکنم به همون شکلی که اول دیدم ببینمشون. مثلا جنگ ستارگان رو هر جا باشم با همون دوبله قدیمی قبل از انقلاب میبینم در حالی که نه مشکل زبان دارم و نه چیز دیگه ولی چون میخوام اون حس و حال برام تداعی بشه دقیقا همون نسخه رو میبینم
مثلا من قبل از اومدن ارباب حلقه ها هیچ اطلاعاتی ازش نداشتم. هیچی. بنابراین اصلا اسپویل نشده بودم و همه چی برام تازگی داشت. یادمه سر کلاس یکی از شاگردانم نسخه VHS فیلم رو برام آورد (همون موقعی که اکران شده بود). پنجشنبه صبح بود. خونه بودم. نشستم و سه ساعت از دیدنش لذت بردم و کیف کردم و الانم همون نسخه رو دارم و اونو تماشا میکنم (در حالی که نسخه بلوری با صحنه های اضافه یا extended edition رو هم به قیمت 100 دلار از نیویورک سالها پیش خریداری کردم). یا مثلا اسپایدرمن سم ریمی رو اولین بار دوران دانشجویی (فوق لیسانس دانشگاه تهران) به صورت VHS از یکی از مغازه های چهار راه ولیعصر گرفتم. نسخه ی پرده ای بود که زیرنویس فارسی هم داشت. کیفیتش هم بد نبود و برخی صحنه ها مثل لباس مریجین رو محو یا سیاه کرده بودن و وسطش صدای خنده و سوت و دست تماشاچی ها هم شنیده میشد! و من هنوزم هر وقت دلم تنگ میشه اونو میبینم!
نسل ما گیرهای خاص خودش رو داره. مثل نسل حاضر نیستیم که همه چی شون به صورت فایل روی فلش مموری ذخیره شده باشه! (باورتون میشه من هنوزم بازی های قدیمی سگا یا ps1 رو کنسول دوران بچگی خودم بازی میکنم؟!).
نقل قول کردن
TMNT - FAN
#12 TMNT - FAN 1403-02-11 17:27
به نقل از mtm:
به نقل از TMNT - FAN:
10 فیلم برتر تمام عمرتون کدوم ها هستن آقای ترابی ؟
بگید ما هم تماشا کنیم

والا قبلا فکر کنم گفتم تو سایت چند بار که فیلمایی هستن که من وقتی دیدمشون و به انتها رسیدم دوباره بلافاصله گذاشتم تو دستگاه و از اول دیدمشون!
چند تا فیلم هستن که برام اینطوری بودن
مثلا ترمیناتور 2، ماتریکس 1، جنگ ستارگان 1 (امید تازه)، ارباب حلقه ها 1 (یاران حلقه) ، اسپایدرمن 1 (سم ریمی)، بازگشت به آینده 2 و ایکس من 1 ...
شاید یه مقاله تاپ تن ازشون بنویسم
و جالبه که سعی میکنم به همون شکلی که اول دیدم ببینمشون. مثلا جنگ ستارگان رو هر جا باشم با همون دوبله قدیمی قبل از انقلاب میبینم در حالی که نه مشکل زبان دارم و نه چیز دیگه ولی چون میخوام اون حس و حال برام تداعی بشه دقیقا همون نسخه رو میبینم
مثلا من قبل از اومدن ارباب حلقه ها هیچ اطلاعاتی ازش نداشتم. هیچی. بنابراین اصلا اسپویل نشده بودم و همه چی برام تازگی داشت. یادمه سر کلاس یکی از شاگردانم نسخه VHS فیلم رو برام آورد (همون موقعی که اکران شده بود). پنجشنبه صبح بود. خونه بودم. نشستم و سه ساعت از دیدنش لذت بردم و کیف کردم و الانم همون نسخه رو دارم و اونو تماشا میکنم (در حالی که نسخه بلوری با صحنه های اضافه یا extended edition رو هم به قیمت 100 دلار از نیویورک سالها پیش خریداری کردم). یا مثلا اسپایدرمن سم ریمی رو اولین بار دوران دانشجویی (فوق لیسانس دانشگاه تهران) به صورت VHS از یکی از مغازه های چهار راه ولیعصر گرفتم. نسخه ی پرده ای بود که زیرنویس فارسی هم داشت. کیفیتش هم بد نبود و برخی صحنه ها مثل لباس مریجین رو محو یا سیاه کرده بودن و وسطش صدای خنده و سوت و دست تماشاچی ها هم شنیده میشد! و من هنوزم هر وقت دلم تنگ میشه اونو میبینم!
نسل ما گیرهای خاص خودش رو داره. مثل نسل حاضر نیستیم که همه چی شون به صورت فایل روی فلش مموری ذخیره شده باشه! (باورتون میشه من هنوزم بازی های قدیمی سگا یا ps1 رو کنسول دوران بچگی خودم بازی میکنم؟!).


حرف هاتون جالب بود آقای ترابی
اتفاقا بعضی ویژگی های نسل شما توی دهه هفتادی ها و حتی دهه هشتادی هایی مثل منم دیده میشه
مثلا من و برادرم وقتی خیلی کوچک بودیم بازی * اسپایدرمن : دوست یا دشمن * رو از طریق ps1 یا ps2 تجربه کردیم و بعدا نسخه موبایلی اش رو هم برادرم نصب کرد ولی تجربه کردنش روی ps یه چیز دیگه ست واقعا
یا فیلم ها و انیمیشن های قدیمی مورد علاقه ام رو دوست دارم دقیقا با همون دوبله دوران کودکی خودم ببینم وگرنه اصلا بهم نمیچسبه
ریختن همه چیز توی فلش و .... از نیمه دوم دهه ۸۰ و دهه ۹۰ شروع شد و اونا اصلا حس و حال تجربیات گذشته من و شما رو درک نمیکنن
الان من و برادرم داریم این فیلم های قدیمی رو که نام بردید می‌بینیم تا چیزی رو از دست نداده باشیم
نقل قول کردن
ممرضا
#13 ممرضا 1403-02-11 22:53
به نقل از mtm:
به نقل از پاتریک:
به نقل از mtm:
به نقل از پاتریک:

اقای ترابی شما به غیر از پیتر پارکر اسپایدرمن مورد علاقتون دیگه کیه ؟ میشه چند تاشو بگید
نظر من مرد عنکبوتی ۲۰۹۹ میگئل اوهارا ، مایلز مورالز ، نوار ، کین و بن رایلی

برای من هیشکی پیتر پارکر دنیای اصلی نمیشه ولی در بین مردان عنکبوتی دنیاها یا زمان های دیگه از اسپایدرمن نوآر و اسپایدرمن ۱۶۰۲ خوشم میاد که البته اونا هم پیتر پارکر محسوب میشن ولی به خاطر فضا و محیط جالب شون ازشون خوشم میاد

پس فکر کنم شما به داستان های مولتیورسی زیاد علاقه ندارید ولی فکر میکردم از مرد عنکبوتی ۲۰۹۹ و التیمیت هم خوشتون بیاد

نه اتفاقا علاقه دارم. اسپایدر ورس رو دوست داشتم ولی دنباله هاش یعنی قیامت عنکبوتی و پایان دنیای عنکبوتی رو دوست نداشتم چون تمرکزشون از روی پیتر رفت به سوی مایلز و سیلک
عنکبوتی های دیگه رو هم ازشون بدم نمیاد ولی گفتم که، برای من هیشکی پیتر دنیای اصلی نمیشه

به نظر من دنیای عنکبوتی و قیامت عنکبوتی خوب بودن ولی
پایان دنیای عنکبوتی بدجور اون آخرش گند زد که سیلک عنکبوت برگزیده کرد
آقای ترابی تو این چند وقته به نظر شما بهترین کمیک اسپایدی چی بوده این التیمیت اسپایدرمن جدید که این همه تبلیغش رو کردن چجوری بوده ؟ ترجمه میشه تو سایت ؟
من که خودم تو این جدیدی ها بعد از شکار شده دیگه کمیک خوبی از مرد عنکبوتی نخوندم
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1403-02-11 23:32
به نقل از ممرضا:
به نقل از mtm:
به نقل از پاتریک:
به نقل از mtm:
به نقل از پاتریک:

اقای ترابی شما به غیر از پیتر پارکر اسپایدرمن مورد علاقتون دیگه کیه ؟ میشه چند تاشو بگید
نظر من مرد عنکبوتی ۲۰۹۹ میگئل اوهارا ، مایلز مورالز ، نوار ، کین و بن رایلی

برای من هیشکی پیتر پارکر دنیای اصلی نمیشه ولی در بین مردان عنکبوتی دنیاها یا زمان های دیگه از اسپایدرمن نوآر و اسپایدرمن ۱۶۰۲ خوشم میاد که البته اونا هم پیتر پارکر محسوب میشن ولی به خاطر فضا و محیط جالب شون ازشون خوشم میاد

پس فکر کنم شما به داستان های مولتیورسی زیاد علاقه ندارید ولی فکر میکردم از مرد عنکبوتی ۲۰۹۹ و التیمیت هم خوشتون بیاد

نه اتفاقا علاقه دارم. اسپایدر ورس رو دوست داشتم ولی دنباله هاش یعنی قیامت عنکبوتی و پایان دنیای عنکبوتی رو دوست نداشتم چون تمرکزشون از روی پیتر رفت به سوی مایلز و سیلک
عنکبوتی های دیگه رو هم ازشون بدم نمیاد ولی گفتم که، برای من هیشکی پیتر دنیای اصلی نمیشه

به نظر من دنیای عنکبوتی و قیامت عنکبوتی خوب بودن ولی
پایان دنیای عنکبوتی بدجور اون آخرش گند زد که سیلک عنکبوت برگزیده کرد
آقای ترابی تو این چند وقته به نظر شما بهترین کمیک اسپایدی چی بوده این التیمیت اسپایدرمن جدید که این همه تبلیغش رو کردن چجوری بوده ؟ ترجمه میشه تو سایت ؟
من که خودم تو این جدیدی ها بعد از شکار شده دیگه کمیک خوبی از مرد عنکبوتی نخوندم

spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
peterfan
#15 peterfan 1403-02-12 00:24
به نقل از mtm:
به نقل از TMNT - FAN:
10 فیلم برتر تمام عمرتون کدوم ها هستن آقای ترابی ؟
بگید ما هم تماشا کنیم

والا قبلا فکر کنم گفتم تو سایت چند بار که فیلمایی هستن که من وقتی دیدمشون و به انتها رسیدم دوباره بلافاصله گذاشتم تو دستگاه و از اول دیدمشون!
چند تا فیلم هستن که برام اینطوری بودن
مثلا ترمیناتور 2، ماتریکس 1، جنگ ستارگان 1 (امید تازه)، ارباب حلقه ها 1 (یاران حلقه) ، اسپایدرمن 1 (سم ریمی)، بازگشت به آینده 2 و ایکس من 1 ...
شاید یه مقاله تاپ تن ازشون بنویسم
و جالبه که سعی میکنم به همون شکلی که اول دیدم ببینمشون. مثلا جنگ ستارگان رو هر جا باشم با همون دوبله قدیمی قبل از انقلاب میبینم در حالی که نه مشکل زبان دارم و نه چیز دیگه ولی چون میخوام اون حس و حال برام تداعی بشه دقیقا همون نسخه رو میبینم
مثلا من قبل از اومدن ارباب حلقه ها هیچ اطلاعاتی ازش نداشتم. هیچی. بنابراین اصلا اسپویل نشده بودم و همه چی برام تازگی داشت. یادمه سر کلاس یکی از شاگردانم نسخه VHS فیلم رو برام آورد (همون موقعی که اکران شده بود). پنجشنبه صبح بود. خونه بودم. نشستم و سه ساعت از دیدنش لذت بردم و کیف کردم و الانم همون نسخه رو دارم و اونو تماشا میکنم (در حالی که نسخه بلوری با صحنه های اضافه یا extended edition رو هم به قیمت 100 دلار از نیویورک سالها پیش خریداری کردم). یا مثلا اسپایدرمن سم ریمی رو اولین بار دوران دانشجویی (فوق لیسانس دانشگاه تهران) به صورت VHS از یکی از مغازه های چهار راه ولیعصر گرفتم. نسخه ی پرده ای بود که زیرنویس فارسی هم داشت. کیفیتش هم بد نبود و برخی صحنه ها مثل لباس مریجین رو محو یا سیاه کرده بودن و وسطش صدای خنده و سوت و دست تماشاچی ها هم شنیده میشد! و من هنوزم هر وقت دلم تنگ میشه اونو میبینم!
نسل ما گیرهای خاص خودش رو داره. مثل نسل حاضر نیستیم که همه چی شون به صورت فایل روی فلش مموری ذخیره شده باشه! (باورتون میشه من هنوزم بازی های قدیمی سگا یا ps1 رو کنسول دوران بچگی خودم بازی میکنم؟!).






سلام استاد عزیز داشتم در سایت میچرخیدم که کامنتتون توجهم رو جلب کرد استاد یک سوالی خدمتتون داشتم علاوه بر مترجمان عزیزی برای سایت زحمت میکشن اسم شما هم همیشه در بین مترجمان و ناظران هست و ترجمه بسیار کاملی همیشه داشتید و چندباری همیشه به تدریس اشاره داشتید میخواستم بدونم شما در رشته زبان تحصیل کرده اید بزرگوار ؟ (درضمن واقعا خوشبحال شاگردهاتون که در کلاس شما از دانش و تجربتون استفاده میکنن ;-)
نقل قول کردن
Gotham-Knight
#16 Gotham-Knight 1403-02-12 15:35
به نقل از peterfan:
به نقل از mtm:
به نقل از TMNT - FAN:
10 فیلم برتر تمام عمرتون کدوم ها هستن آقای ترابی ؟
بگید ما هم تماشا کنیم

والا قبلا فکر کنم گفتم تو سایت چند بار که فیلمایی هستن که من وقتی دیدمشون و به انتها رسیدم دوباره بلافاصله گذاشتم تو دستگاه و از اول دیدمشون!
چند تا فیلم هستن که برام اینطوری بودن
مثلا ترمیناتور 2، ماتریکس 1، جنگ ستارگان 1 (امید تازه)، ارباب حلقه ها 1 (یاران حلقه) ، اسپایدرمن 1 (سم ریمی)، بازگشت به آینده 2 و ایکس من 1 ...
شاید یه مقاله تاپ تن ازشون بنویسم
و جالبه که سعی میکنم به همون شکلی که اول دیدم ببینمشون. مثلا جنگ ستارگان رو هر جا باشم با همون دوبله قدیمی قبل از انقلاب میبینم در حالی که نه مشکل زبان دارم و نه چیز دیگه ولی چون میخوام اون حس و حال برام تداعی بشه دقیقا همون نسخه رو میبینم
مثلا من قبل از اومدن ارباب حلقه ها هیچ اطلاعاتی ازش نداشتم. هیچی. بنابراین اصلا اسپویل نشده بودم و همه چی برام تازگی داشت. یادمه سر کلاس یکی از شاگردانم نسخه VHS فیلم رو برام آورد (همون موقعی که اکران شده بود). پنجشنبه صبح بود. خونه بودم. نشستم و سه ساعت از دیدنش لذت بردم و کیف کردم و الانم همون نسخه رو دارم و اونو تماشا میکنم (در حالی که نسخه بلوری با صحنه های اضافه یا extended edition رو هم به قیمت 100 دلار از نیویورک سالها پیش خریداری کردم). یا مثلا اسپایدرمن سم ریمی رو اولین بار دوران دانشجویی (فوق لیسانس دانشگاه تهران) به صورت VHS از یکی از مغازه های چهار راه ولیعصر گرفتم. نسخه ی پرده ای بود که زیرنویس فارسی هم داشت. کیفیتش هم بد نبود و برخی صحنه ها مثل لباس مریجین رو محو یا سیاه کرده بودن و وسطش صدای خنده و سوت و دست تماشاچی ها هم شنیده میشد! و من هنوزم هر وقت دلم تنگ میشه اونو میبینم!
نسل ما گیرهای خاص خودش رو داره. مثل نسل حاضر نیستیم که همه چی شون به صورت فایل روی فلش مموری ذخیره شده باشه! (باورتون میشه من هنوزم بازی های قدیمی سگا یا ps1 رو کنسول دوران بچگی خودم بازی میکنم؟!).






سلام استاد عزیز داشتم در سایت میچرخیدم که کامنتتون توجهم رو جلب کرد استاد یک سوالی خدمتتون داشتم علاوه بر مترجمان عزیزی برای سایت زحمت میکشن اسم شما هم همیشه در بین مترجمان و ناظران هست و ترجمه بسیار کاملی همیشه داشتید و چندباری همیشه به تدریس اشاره داشتید میخواستم بدونم شما در رشته زبان تحصیل کرده اید بزرگوار ؟ (درضمن واقعا خوشبحال شاگردهاتون که در کلاس شما از دانش و تجربتون استفاده میکنن ;-)

اگه درست بگم آقای ترابی مترجم ریاست جمهوری هم بودند برادر عزیز
نقل قول کردن
ممرضا
#17 ممرضا 1403-02-20 01:27
به نقل از mtm:
به نقل از ممرضا:
به نقل از mtm:
به نقل از پاتریک:
به نقل از mtm:
به نقل از پاتریک:

اقای ترابی شما به غیر از پیتر پارکر اسپایدرمن مورد علاقتون دیگه کیه ؟ میشه چند تاشو بگید
نظر من مرد عنکبوتی ۲۰۹۹ میگئل اوهارا ، مایلز مورالز ، نوار ، کین و بن رایلی

برای من هیشکی پیتر پارکر دنیای اصلی نمیشه ولی در بین مردان عنکبوتی دنیاها یا زمان های دیگه از اسپایدرمن نوآر و اسپایدرمن ۱۶۰۲ خوشم میاد که البته اونا هم پیتر پارکر محسوب میشن ولی به خاطر فضا و محیط جالب شون ازشون خوشم میاد

پس فکر کنم شما به داستان های مولتیورسی زیاد علاقه ندارید ولی فکر میکردم از مرد عنکبوتی ۲۰۹۹ و التیمیت هم خوشتون بیاد

نه اتفاقا علاقه دارم. اسپایدر ورس رو دوست داشتم ولی دنباله هاش یعنی قیامت عنکبوتی و پایان دنیای عنکبوتی رو دوست نداشتم چون تمرکزشون از روی پیتر رفت به سوی مایلز و سیلک
عنکبوتی های دیگه رو هم ازشون بدم نمیاد ولی گفتم که، برای من هیشکی پیتر دنیای اصلی نمیشه

به نظر من دنیای عنکبوتی و قیامت عنکبوتی خوب بودن ولی
پایان دنیای عنکبوتی بدجور اون آخرش گند زد که سیلک عنکبوت برگزیده کرد
آقای ترابی تو این چند وقته به نظر شما بهترین کمیک اسپایدی چی بوده این التیمیت اسپایدرمن جدید که این همه تبلیغش رو کردن چجوری بوده ؟ ترجمه میشه تو سایت ؟
من که خودم تو این جدیدی ها بعد از شکار شده دیگه کمیک خوبی از مرد عنکبوتی نخوندم

spidey.ir/.../...

خب پس حالا حالا ها باید برای یه داستان خوب صبر کنیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید