برترین شخصیت های خبیث جدید مارول در 10 سال گذشته

برترین شخصیت های خبیث جدید برتر مارول در 10 سال گذشته

با به پایان رسیدن سال 2019 یکی دیگر از مقالات "برترین های دهه گذشته" را تقدیم شما میکنیم ...

مقدمه: دهه گذشته بدون شک متعلق به مارول بوده است و فیلم های این شرکت نه تنها قلب هواداران آثار ابرقهرمانی بلکه کل تماشاچیان سینما را در سرتاسر جهان به تسخیر خود درآوردند ولی این شرکت که به "ایده سرا" (House of Ideas) معروف است به خوبی میداند که باید در زمینه کمیک بوک که منبع همه چیزش است نیز دست به نوآوری بزند و شخصیت های جدید خلق کند یا پیچش های بزرگی در شخصیت های شناخته شده خود به وجود آورد. چیزی که مارول را متمایز میکنه اینه که در "دنیای اصلی" خودش  شخصیت هایش را دگرگون میکنه و از تغییر دادن آنها نمیترسه. از این رو در ده سال گذشته شاهد خبیث شدن کاراکترهای درجه یک این کمپانی مثل مرد عنکبوتی و کاپیتان آمریکا بودیم! درسته که اولش جنجال زیادی بر پا شد ولی در عوض فرصت خوبی به نویسندگان داد تا داستان های باطراوت خلق کنند. در این مقاله به 10 شخصیت خبیث برتر مارول که در 10 سال گذشته در کمیک بوک های این شرکت ظاهر شدند پرداخته میشه.

 

10- دَه انگشتی (10 Fingers)

 دَه انگشتی (10 Fingers)

10 انگشتی اولش از اعضای نینجاهای تبهکار Hand بود که این سازمان را ترک کرد تا سازمان مخوف و تبهکارانه خودش را تاسیس کند. ولی قبلش از Hand یک سری قدرت های جادویی به سرقت برد. او با قابلیت های به سرقت برده خودش سعی کرد بر محله چینی ها سلطه پیدا کنه و به یکی از روسای خلافکاری شهر نیویورک تبدیل بشه. او در ضمن یک کلیسا تاسیس کرد تا پوششی باشه برای اعمال تبهکارانه اش. همچنین اینجوری میتونست از پرداخت مالیات معاف باشه و امنیتی قانونی برای سازمان غیر قانونی خودش پیدا کنه. درسته که او بارها کشته و سپس بارها توسط Hand زنده شد ولی واقعا چالش بزرگی برای شخصیت دردویل (بی باک) و دستیارش به نام Blindspot بود.

 

9- سیندی مون از دنیای شماره 65 مارول

 سیندی مون از دنیای شماره 65 مارول

ما در دنیای اصلی مارول (دنیای شماره 616) شخصیت «سیندی مون» را داریم ملقب به «سیلک» (Silk) که یک قهرمان به شمار میاد و از متحدین اسپایدرمن است (تو این مقاله معرفی شده است). ولی در دنیای شماره 65 ، سیندی مون   علیه سازمانی که برایش کار میکند (سازمان شیلد) شورش کرد و سازمان خبیث خودش به نام "س.ی.ل.ک" (S.I.L.K) را تاسیس کرد!  گوئن عنکبوتی بعدها فهمید پشت پرده گزیده شدنش توسط آن عنکبوت جهش یافته ،  سیندی مون  قرار دارد!  یعنی سیندی این عنکبوت را از سیاره ای دیگر پیدا کرده بود و رویش آزمایشات ژنتیکی انجام داده بود و چون ازش مطمئن نبود ابتدا آن را روی گوئن تست کرده بوده! او حتی ساعت مخصوص گوئن عنکبوتی که باهاش به بُعد های دیگر سفر میکرده را نیز ازش گرفته است. بسیاری از دشمنان گوئن عنکبوتی مثل جسی درو یا دکتر اختاپوس هم یک ربطی به سازمان "س.ی.ل.ک" دارند و برای سیندی مون کار میکنند! (این مقاله را بخوانید).

 

8- اِسکال طلایی (Golden Skull)

گلدن اسکال - اسکال طلایی

در بسیاری از آینده های احتمالی دنیای مارول شاهد بوده ایم که فرزندان قهرمانان فعلی این شرکت به قهرمان تبدیل شده اند. به طور مثال دیده شده که فرزندان «استیو راجرز» یعنی «جیمز راجرز» و «امریکن دریم» (American Dream) به جانشین او تبدیل شده اند. اما در دنیای شماره 15061 مارول دیدیم که دختر «لوک کیج» و «جسیکا جونز» به نام «دانیله کیج» بزرگ شده و تبدیل شده به کاپیتان آمریکای دنیای خودش! او قدرت های پدر و مادر خودش رو داشت. سپری هم داشت که به دستورات کلامی او گوش میداد (!) او همچنین عضو گروه اونجرز دنیای خودشه که اسمش هست A.V.E.N.G.E.R.S. Initiative. با نسخه آینده «الترون» هم جنگیده و دشمن اصلیش هم «اسکال طلایی» (Golden Skull) نام دارد! سرگذشت و هویت واقعی «اسکال طلایی» در هاله ای از ابهام است و برخلاف اسم و ظاهرش شاید هیچ ربطی به «رد اسکال» نداشته باشد! برخی میگویند او فرزند یک فعال محیط زیست به نام Green Skull بوده و خواسته به تمام آن چیزی که پدرش از آن متنفر بود تبدیل شود. برخی هم اعتقاد دارند او برادر زاده خبیثی به نام Plunderer است و برخی هم او را از نوادگان یکی از مبارزین دوران استقلال آمریکا به نام William Taurey میدانند!

 

7- تاکسین (Toxin)

 تاکسین (Toxin)

«تاکسین» پسر کارنیج محسوب میشه (یعنی از همون سیمبیوت کارنیج متولد شده) . کارنیج میخواست ولی در نهایت این سیمبیوت با افسر پلیسی به نام «پاتریک مولیگان» (Patrick Mulligan) ترکیب شد و تاکسین به وجود آمد. کارنیج برگشت که پسرش رو بکشه ولی ونوم نجاتش داد و سعی کرد تا تعلیمش بده ولی حقیقت این بود که تاکسین هم از ونوم و هم از کارنیج اخلاق مند تر بود و میخواست قهرمان باشه. چند سال گذشت و سیمبیوت تاکسین از مولیگان جدا شد. وقتی ادی براک سعی داشت فلش تامپسون (میزبان جدید سیمبیوت ونوم) را نابود کنه توسط شخصیت خبیثی به نام Crime Master دستگیر و مجبور شد میزبان تاکسین بشه! البته نمیشه ادی براک در قالب تاکسین را یک خبیث تمام عیار برشمرد ولی او اصلا اهمیتی نمیداد که در نتیجه اعمالش کی میمیره و کی زنده میمونه! در این مقاله میتونید اطلاعات بیشتری درباره این شخصیت به دست بیاورید.

 

6- وارثان (The Inheritors)

وارثان (The Inheritors)

در دهه گذشته اسپایدرمن دو رویداد بسیار مهیج و مهم داشت به نام های "دنیای عنکبوتی" و "قیامت عنکبوتی" که در هر دوی آنها خبیث های بسیار نیرومند جدیدی به نام "وارثان" حضور داشتند (میتونید این رویدادها را به زبان فارسی در اینجا و اینجا بخوانید) آنها خانواده ای مخوف هستند که برای زنده ماندن از انرژی درونی زنان و مردان عنکبوتی در سرتاسر عالم تغذیه میکنند و بنابراین در دنیاهای مختلف سفر کرده و عنکبوتی ها را شکار میکنند! برای شکست دادن آنها در دنیای عنکبوتی مردان و زنان دارای قدرت های عنکبوتی از دنیاها و زمان های مختلف گرد هم آمدند. ولی در نهایت در قیامت عنکبوتی برگشتند تا انتقام بگیرند. مارول در سالهای اخیر دیگر چنین خبیث های مخوف و دلهره آوری نداشته است!

 

5- اختاپوس برتر (Superior Octopus)

 اختاپوس برتر (Superior Octopus)

در سالهای اخیر دكتر اختاپوس به نوعی خودش را تا حد دشمن شماره یك مرد عنكبوتی ارتقا داده. تا اینکه در شماره 700 مرد عنكبوتی شگفت انگیز موفق شد قبل از مردن، جسم و روح خود را با پیتر پاركر عوض كند! بدین ترتیب پیتر پاركر در جسم او مرد . او سپس هویت مرد عنكبوتی برتر را برای خود انتخاب كرد چون حافظه و خاطرات پیتر پارکر را هم داشت. سرانجام در شماره 30 از كمیك Superior Spider-Man پیتر پاركر موفق شد به جسم و ذهن خود بازگردد. در هر حال وقتی دکتر اختاپوس در جسم مرد عنکبوتی بود، از روش های بسیار خشنی برای مبارزه با جنایت استفاده میکرد. بدش هم نمیومد کسی را که فکر میکنه باید بکشه، بکشه. (شما میتونید کمیک های مرد عنکبوتی برتر را در اینجا و به صورت رایگان با ترجمه فارسی بخونید و لذت ببرید).

 

4- گابلین سرخ (Red Goblin)

گابلین سرخ

واقعا کی فکرش رو میکرد که نورمن آزبورن ملقب به گرین گابلین به عنوان بزرگترین دشمن مرد عنکبوتی با سیمبیوت کارنیج پیوند بخوره؟ ولی مارول این کار رو کرد و نورمن با ترکیب شدن با کارنیج به «رِد گابلین»  (Red Goblin) تبدیل شد! این اتفاق در داستان فوق العاده ای به نام «شکست جانانه" رخ داد که به طور کامل در سایت spidey.ir ترجمه شده است (اینجا). نورمن اون موقع قدرت های گابلین خودش رو از دست داده بود و تصمیم گرفت خودش رو با سیمبیوت کارنیج ترکیب کنه تا قدرت پیدا کنه. ولی سیمبیوت ذهن نورمن را به تسخیر خودش درمیاره تا اینکه با هم به توافق میرسن! نورمن که خودش رو رد گابلین میخونه میره سراغ اسپایدرمن و عزیزانش .

او دست به کارهای خبیثی هم میزنه و همانطور که در این مقاله گفته شد، فلش تامپسون (که آن موقع «آنتی ونوم» شده بود) را به قتل میرسونه. اما در نهایت اسپایدرمن موفق میشه متقاعدش کنه که از سیمبیوت جدا بشه و و مثل همیشه گرین گابلین با اسپایدرمن بجنگه. در پایان هم نورمن رو میبینیم که دیوانه شده و فکر میکنه کلتوس کسدی هستش ! در ضمن حتما توصیه میشه در اینجا کمیک اختصاصی گابلین سرخ را با ترجمه فارسی سایت ما بخونید.

 

3- دارک کارنیج (Dark Carnage)

دارک کارنیج

امسال سال کارنیج بود! او ستاره رویداد بزرگی به نام "کارنیج مطلق " بود که در اینجا به طور کامل براتون ترجمه شده است. او که مدتی بود مرده بود به لطف اعضای یک فرقه دیوانه که میخواستند خدای خبیث و تاریک سیمبیوت ها به نام «کِنال» را برگردانند، زنده شد و دست به خون و خونریزی بسیاری زد و بهش لقب دارک کارنیج دادند! او و همراهانش به دنبال درآوردن ستون فقرات کسانی بودند که سابقه بر تن کردن سیمبیوت را در گذشته داشتند و در این راه جنایات زیادی را مرتکب شدند.  این رویداد بعد از مدتها بالاخره از کارنیج یک تهدید بسیار بزرگ و خطرناک ساخت و باعث شد پای دیگر قهرمانان درجه یک مارول به ماجرا باز بشه زیرا ونوم و اسپایدرمن به تنهایی قادر به شکست دادن او نبودند!

 

2- اُرکیس (Orchis)

ارکیس

در شماره 1 از کمیک House of X که در ماه سپتامبر سال 2019 منتشر شد ، شاهد شکل گیری سازمان مخوفی بودیم! این سازمان از برترین اعضای سازمان های دیگر مثل "ش.ی.ل.د" ، S.T.R.I.K.E، گروه تروریستی A.I.M، هایدرا، H.A.M.M.E.R و آلفا فلایت تشکیل شده تا با یک سناریوی احتمالی در خصوص پایان نژاد بشر به دست جهش یافته (mutant) ها مقابله کند. اُرکیس یک ربات عظیم الجثه به نام Mother Mold ساخت تا با جهش یافته ها بجنگد ولی سایکلاپس یک گروه ضربت ویژه درست کرد و آن را نابود کرد (البته با دادن تلفات زیاد). اما چیزی که مشخصه از این به بعد نام اُرکیس را بیشتر خواهیم شنید.

 

1- کاپیتان آمریکای هایدرایی (Hydra Captain America)

کاپیتان آمریکا هایدرایی شده!

بدون شک سال 2017 هیچ کمیک بوکی به اندازه امپراتوری مخفی (که اینجا به طور کامل ترجمه شده) جنجال ایجاد نکرد. همه چیز از سال 2016 و اون لحظه ای که معلوم شد کاپیتان آمریکا به گروه تروریستی هایدرا پیوسته شروع شد (این مقاله رو بخونید). در حقیقت «رد اسکال» بوسیله ی مکعب کیهانی موسوم به "کوبیک"، گذشته ی کاپیتان آمریکا را تغیر داد و طوری گذشته اش را دستکاری کرد که انگار از اول برای هایدرا کار میکرده است و جاسوس دوجانبه بوده است. کاپیتان آمریکا وطن پرست ترین قهرمانان کمیک است پس خودتون حدس بزنید چه جار و جنجالی صورت گرفت وقتی این اتفاق افتاد.حتی هواداران در شبکه های اجتماعی از مارول بخاطر همچین کاری انتقاد کردند بطوری که مارول از آنها خواست تا پایان داستان امپراطوری مخفی صبر کنند. خوشبختانه کاپیتان آمریکای اصلی برگشت و قضیه به خوبی و خوشی پایان یافت ولی در این بین به قدر کافی بر سر اینکه چرا شخصیت هایی مثل  «ثور» و «پانیشر» به رژیم فاشیستی استیو راجرز هایدرایی پیوسته بودند ایجاد شد. و اما شاید باید گفت بیشترین دلیل جنجالی شدن این داستان این بود که در بدترین زمان و موقعی که «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا بر سر کار آمد، منتشر شد. یعنی خیلی از هواداران حس میکردند در دوران احمقی بیشعور مثل ترامپ وقتشه که کاپیتان آمریکا یک قهرمان تمام عیار بشه، نه رهبر هایدرا !

 

 مهدی ترابی مهربانی

منبع: وب سایت CBR  

 All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

برترین و مهم ترین شخصیت های جدید مارول در 10 سال گذشته

مهم ترین داستان های مارول در 10 سال گذشته

مهم ترین داستان های دی سی در 10 سال گذشته

20 دفعه ای که مارول و دی سی اینترنت را به آتش کشیدند

15 پیام مخفی که در کمیک بوک پنهان شده بودند!

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

رویداد بزرگ ونوم در سال 2019 (کارنیج مطلق/ABSOLUTE CARNAGE) - کامل + لینک دانلود

کمیک "رِد گابلین: مرگ سرخ" (RED GOBLIN) ترجمه شد + لینک دانلود

بدترین داستان هایی که فرانک میلر برای دنیای کمیک خلق کرده

15 جنجال بزرگ در فیلم های سینمایی مارول (MCU)

جنجالی ترین داستان های كمیك بوكی در 20 سال گذشته!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Deadpool 2099
#1 Deadpool 2099 1398-10-09 11:00
مقاله ی خیلی خوبی بود
Golden skull و ده انگشتی رو نمی شناختم
اگه میشه لطفا سری House of X رو ترجمه کنید
ممنون :-)
نقل قول کردن
Deadpool 2099
#2 Deadpool 2099 1398-10-09 11:01
می دونم سرتون شلوغه کلی گفتم
نقل قول کردن
Frank castle
#3 Frank castle 1398-10-09 14:25
سلام
ممنون بخاطر مقالتون
مورد سه دنیال نوشتید.
نقل قول کردن
hassan91
#4 hassan91 1398-10-09 16:41
بنظر خودم این اواخر هم شخصیت فاتحه (گامورایی که خبیث شده بود) هم بدک نبود. اگه زودتر داستان کیندرد به اتمام میرسید شاید ایشون هم تو لیست میبود. و اگه داستان ترکیب آزبورن با کارنیج رخ نمیداد شاید به این شکل داستان کارنیج مطلق رخ نمیداد. البته خدای سیمبیوت ها هم ویلن بدی نبود.
نقل قول کردن
hassan91
#5 hassan91 1398-10-09 16:43
راستی حدس میزنم ممکنه این خانواده وارثان ویلن بعدی انیمیشن سفر به دنیای عنکبوتی باشه.
نقل قول کردن
Deadpool 2099
#6 Deadpool 2099 1398-10-09 17:04
به نقل از hassan91:
راستی حدس میزنم ممکنه این خانواده وارثان ویلن بعدی انیمیشن سفر به دنیای عنکبوتی باشه.

اگه اینجوری بشه خیلی باحال میشه
نقل قول کردن
hm
#7 hm 1398-10-09 18:17
ممنون مقاله خوبی بود
من از گابلین سرخ و اختاپوس برتر خوشم اومد
نقل قول کردن
Infinity
#8 Infinity 1398-10-09 19:22
ممنون استاد عالی بود
عشق است کارنیج :D
نقل قول کردن
Infinity
#9 Infinity 1398-10-09 19:24
به نقل از hassan91:
راستی حدس میزنم ممکنه این خانواده وارثان ویلن بعدی انیمیشن سفر به دنیای عنکبوتی باشه.

من که فکر نمیکنم
اگه باشه که اره خیلی خوبه
ولی داستان وارثان و قیامت عتکبوتی و دنیای عنکبوتی شاید برای اومدن توی انیمیشن یکم درجه سنی بالاببرن و همینطور برای قسمت دوم این انیمیشن زوده وارثان رو بیارن
نقل قول کردن
capitan tony stark
#10 capitan tony stark 1398-10-09 20:27
ممنون عالی بود همش نمیشه گفت این بهتر از اون بود چون همشون عالی بودن
نقل قول کردن
Deadpool 2099
#11 Deadpool 2099 1398-10-09 21:19
سرhouse of x -power of X خیلی طولانی؟داستانش چی باحاله؟چون من کلا از x-men زیاد خوشم نمیاد ولی این یکی حس کردم باحال باشه
نقل قول کردن
Ps Qu
#12 Ps Qu 1398-10-09 21:32
دست شما درد نکنه ;-)
امیدوارم بازهم رد گابلین رو ببینیم. واقعا آزبورن بیشتر از اون یارو کسدی لیاقت کارنیج رو داره و میتونه کارنیج رو از یک خبیث تو خالی به شخصیتی جالب تبدیل کنه.
الان فیلم جوکر اومده و باز دیسی پرست ها اومدن میگن وای ما از مارول جلو زدیم! جوکر عالیه!
بنظرم مارول هم باید از گرین گابلین نهایت استفاده رو ببره و بیشتر بهش مانور بده و حتی یک مینی سریال ازش بسازه که برعکس جوکر که از دید فقرا به جامعه نگاه میکرد، از دید سرمایه دارها به جامعه نگاه کنه. حتما عالی میشه
نقل قول کردن
Bucky WS
#13 Bucky WS 1398-10-09 21:36
به نقل از Deadpool 2099:
سرhouse of x -power of X خیلی طولانی؟داستانش چی باحاله؟چون من کلا از x-men زیاد خوشم نمیاد ولی این یکی حس کردم باحال باشه

برو مقاله 10 داستان مهم مارول در دهه گذشته رو بخون میفهمی
نقل قول کردن
Deadpool 2099
#14 Deadpool 2099 1398-10-09 21:40
به نقل از Bucky WS:
به نقل از Deadpool 2099:
سرhouse of x -power of X خیلی طولانی؟داستانش چی باحاله؟چون من کلا از x-men زیاد خوشم نمیاد ولی این یکی حس کردم باحال باشه

برو مقاله 10 داستان مهم مارول در دهه گذشته رو بخون میفهمی

ترجمه که نمیشه نه؟
نقل قول کردن
Spider-Fan
#15 Spider-Fan 1398-10-09 22:33
به نقل از Deadpool 2099:
سرhouse of x -power of X خیلی طولانی؟داستانش چی باحاله؟چون من کلا از x-men زیاد خوشم نمیاد ولی این یکی حس کردم باحال باشه

سری House Of X / Powers Of X بدون هیچ مبالغه‌ای شاهکاره. (از «جاناتان هیکمن» کمتر هم نمی‌شه توقع داشت!)
هر کدوم هم ۶ قسمت هستن.
اما نکته‌ش اینه که این ۲ مینی‌سری، صرفاً پیش‌مقدمه‌ای هستن برای رویداد و داستان‌های آیندهٔ هیکمن برای X-Men تحت عنوان Dawn Of X.
و به علاوه، همون‌طور هم که می‌دونین ترجمهٔ عناوین روز دنیای اسپایدرمن برای سایت اولویت داره. ماشاءالله هم هر روز داره به عناوین ongoingش اضافه می‌شه!
پس سایت فعلاً برنامه‌ای برای ترجمهٔ اون ۲تا مینی‌سری و کل جریان Dawn Of X نداره.
نقل قول کردن
Deadpool 2099
#16 Deadpool 2099 1398-10-09 23:52
ممنون که جواب دادین :-)
نقل قول کردن
Deadpool 2099
#17 Deadpool 2099 1398-10-10 00:23
ببخشید برای اسپم ولی نمی دونستم باید کجا بگم
من superior spider man رو تازه می خوام بخونم :-* یه چیزایی می دونم ولی میشه دقیق توضیح بدین تو شماره700
tasm چه جوری اتو اکتاویوس روحشون منتقل کرد به بدن پیتر
نقل قول کردن
Deadpool 2099
#18 Deadpool 2099 1398-10-10 00:26
#17:
اگه هم تو مقاله ای نوشته شده بگین که برم ببینم
نقل قول کردن
Sentry
#19 Sentry 1398-10-10 11:20
مقالتون عالی بود
فک میکردم ریجنت هم باشه یا mr misery
ولی همه خبیث های رویداد های بزرگ مارول بودن
نقل قول کردن
Man Without Fear
#20 Man Without Fear 1398-10-13 09:03
مقاله فوق العاده بود
من از وارثان و اختاپوس برتر و کاپیتان هایدرا از همه بیشتر خوشم اومد
نقل قول کردن
s.p.i
#21 s.p.i 1400-03-29 23:08
مقاله قدیمی و عالی هست به نظرم مارول شخصیت های خبیث عالی توی این دوره داشته
۱۰ ده انگشت خیلی باهاش آشنا نیستم
۹ سیلک توی این دنیا قدرتی نداشت اما چالش بدی برای گوئن جیسکا و سیلک بود
۸ این شخصیت نمیشناسم
۷ نظری ندارم
۶ مورلان و خانوداه اش که خیلی ترسناک بودن و شرور های عالی برای دنیای عنکبوتی و قیامت عنکبوتی بودن

۵ اختاپوس برتر تو بدن پیتر بود خبیث نبود ولی خب قهرمان خوبی نبود ضد قهرمان

۴ گابلین سرخ نورمن همیشه برای پیتر دردسر درست می‌کرد

۳ دارک کارنیج عالی بود در کارنیج مطلق ستاره داستان بود

۲ ارکیس یه سازمان مقابله چه یافته نظری ندارم

۱ کاپیتان آمریکا که جایگاه شماره ۱ داره نشون داد اگه کاپیتان شرور باشه چه کارها که نمیتونه بکنه

تشکر بابت مقاله
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45