مهم ترین داستان های دی سی در 10 سال گذشته

مهم ترین داستان های مارول در 10 سال گذشته

داریم به پایان دهه نزدیک میشیم و از این به بعد مقالاتی تحت عنوان "بهترین های 10 سال گذشته" براتون خواهیم داشت ...

مقدمه: دهه گذشته برای دی سی حکم تغییرات بزرگ رو داشت و تا حد زیادی بی ثباتی در شخصیت ها را شاهد بودیم. سال 2011 این ناشر ایده New 52 رو به اجرا درآورد و "پیوستگی داستانی" (continuity) خودش را کاملاً ریبوت کرد. اولش خوب بود و سود خوبی هم به جیب زد ولی خیلی سریع هواداران شاکی شدند زیرا تغییرات زیادی را در نویسندگان و طراحان این عناوین شاهد بودیم و سئوالات زیادی بی پاسخ ماندند. ضمن اینکه هواداران قدیمی نیز از نوع شخصیت پردازی خیلی از قهرمانان محبوب خود راضی نبودند. تا اینکه سال 2016 "تولد دوباره" (Rebirth) جانی تازه به دی سی داد و بسیاری از خوانندگان قدیمی برگشتند. همچنین سال 2018 برایان مایکل بندیس از مارول به دی سی رفت و روی کمیک های مهمی کار کرد. در هر حال در این ده سال گذشته داستان های زیادی از دی سی منتشر شده که در این مقاله به مهم ترین آنها که بیشترین تاثیر رو داشتند میپردازیم.

 (برای خوندن مقاله "10 داستان مهم مارول در ده سال گذشته نیز بروید اینجا)

 

10- همگرایی (Convergence)

همگرایی (Convergance)

عده کمی از هواداران هستند که این رویداد را یک داستان خوب میدانند! داستان درباره برینیاک است که از مالتی ورس شهرهایی رو میدزده و داخل یک دنیا میگذاره که در آن ساکنین مجبور میشوند با هم بجنگند. این داستان خیلی شبیه به "جنگ های پنهان" مارول بود (این مقاله رو بخونید). ولی چیزی که باعث میشه مهم باشه اینه که در نتیجه این رویداد سوپرمن و لوئیز لینِ نسخهِ پس از "بحران" (post-Crisis Superman) برگشتند به داخل New 52 و البته یک چیز خیلی مهم رو هم اضافه شد: پسر آنها به نام «جان کنت» (Jon Kent) ! این خانواده نقش اصلی را در کمیک های سوپرمن در دوران rebirth داشتند و باعث شدند هواداران دوباره نسبت به دی سی خوش بین بشوند.

 

9- شماره 1 از کمیک Action Comics (2011)

شماره 1 از کمیک Action Comics (2011)

وقتی دوران New 52 در دی سی شروع شد نویسنده ای سوپراستار به نام «گرنت موریسون» ماموریت یافت تا کمیک های Action Comics رو از نو ریبوت کنه. تصمیم خوبی هم بود زیرا او قبلا سابقه نوشتن یکی از بهترین داستان های تاریخ سوپرمن به نام All-Star Superman را داشت (این مقاله رو بخونید). موریسون از سبک همیشگی نویسندگی خودش استفاده کرد. یعنی ایده های عجیب و غریب + شخصیت پردازی های استادانه! ولی باید اذعان داشت که شماره از این کمیک مهم ترین آن سری بود. موریسون از نو سرگذشت و Origin سوپرمن را روایت کرد و به ایده های خالقین سوپرمن (شوستر و سیگل) که سوپرمن را مبارزی در راه آرمان های مردم میدانستند ادای احترام کرد. همین باعث شد شخصیت سوپرمن دوباره احیا بشه و مردم این دوره و زمانه بتونند بیش از پیش باهاش ارتباط برقرار کنند.

 

8- قهرمانان در بحران (Heroes in Crisis)

کمیک heroes in crisis

Heroes in Crisis   نام یک کمیک 9 قسمتی هستش که چاپش از ماه سپتامبر 2018 آغاز شد و در 2019 به سرانجام رسید. نویسنده اش کسی نیست جز «تام کینگ» (نویسنده کمیک های اخیر بتمن) . داستانش در واقع به تبعات یک تیراندازی و قتل عام در یک مرکزی بازپروری میپردازه که توسط بتمن و سوپرمن و واندرومن تاسیس شده بود تا ابرقهرمانی که مشکلات و ناراحتی های فکری دارند در آنجا معالجه شوند. خیلی ها در این فاجعه به قتل رسیدند: آرسنال، فلش (والی وست) ، پویزن آیوی و ...این کمیک واقعا داستانش جنجالی بود و بسیاری از هواداران را آزرده خاطر کرد به خصوص وقتی هویت قاتل مشخص شد. لحظاتی را از شخصیت هایی مثل بوستر گولد و هارلی کوئین شاهد بودیم که انتظارش را نداشتیم. ولی چیزی که باعث شد مهم باشه اینه که نشان داد قهرمانان دی سی اون الگوهای بی عیب و نقصی نیستند که فکر میکنیم و مشکلات عاطفی و روحی بسیاری دارند. ولی باید اعتراف کرد  که علیرغم پتانسیل بالا نتونست انتظارات رو برآورده کنه و میتونست خیلی بهتر باشه.

 

7- مرد پولادین (Man of Steel)

 مرد پولادین (Man of Steel)

«برایان مایکل بندیس» به عنوان معمار بزرگ دوران مدرن مارول در سال 2017 اعلام کرد که به دی سی کامیکس مهاجرت خواهد کرد. اولین داستان او هم در سال 2018 و در شماره 1000 از Action Comics منتشر شد. اما اولین سری اصلی او ، "مرد پولادین" بود. این کمیک برای دی سی خیلی مهم بود و وقتی شخصیت اصلی خودش را به دستان بندیس داده بود پس یعنی بهش خیلی اعتماد داشت. برای بندیس هم همین طور زیرا میخواست خودش را در دی سی ثابت کنه. بندیس در این کمیک یک سری کارهای نسبتا افراطی انجام داد. مثلا ایده جدیدی را برای نابودی سیاره کریپتون (زادگاه سوپرمن) ارائه داد، یک خبیث بزرگِ جدید معرفی کرد و پایه های دوران نویسندگی خودش در سری Superman و Action Comics را بنا نهاد. او خانواده کنت را جدا کرد و با این حرکتش بسیاری از هواداران را عصبانی نمود. با این حال این داستان سرگرم کننده بود و آغازگر دورانی جدید برای مرد پولادین.

 

6- محفل جغدها (Court of Owls)

محفل جغدها (Court of Owls)

شاید بتوان ادعا کرد سری بتمن بهترین کمیکی بود که دی سی در دوران New 52 خودش منتشر کرد. "محفل جغدها" (The Court of Owls) در واقع شروعی بود بر این سری. «اسکات اسنایدر» و «گرگ كاپولو» به بهترین نحو ممكن دوره ای جدید را برای بتمن رقم زدند و شخصیت های جدیدی را هم معرفی كردند. در این داستان با فرقه ای باستانی آشنا میشویم كه اعضایش برخی از بانفوذ ترین و ثروتمندترین خانواده های گاتهام هستند . آنها از قدرت و ثروت خود برای قتل و كارهای غیرقانونی استفاده میکنند. ابتدا بتمن نسبت به وجود این فرقه شك دارد ولی وقتی به او حمله میشود دیگر تردیدی برایش باقی نمیماند. با وجود اینكه سری New 52 چنگی به دل نزد و موفقیت خاصی برای دی سی به ارمغان نیاورد ولی این كمیك بسیار موفق بود . ضمن اینکه سکوی پرتابی بود برای برای زوج اسنایدر و کاپولو!

 

5- مالتی وِرسیتی (Multiversity)

مالتی ورسیتی

بعد از رویداد "بحران نهایی" (که در این مقاله راجع بهش توضیح داده شد) ، مولتی ورس دی سی دیگه کاملا برگشته بود . نویسنده بزرگی مثل «گرنت موریسون» هم که کلا شیفته ایده مولتی ورس و دنیاهای موازی هستش و بنابراین رویداد جدیدی در سال 2014 نوشت با نام " مالتی ورسیتی" و در آن زد به سیم آخر! البته ایده این رویداد از چند سال پیش به ذهنش رسیده بود ولی برای مدتی به تعویق افتاد چون دی سی داشت NEW 52 رو کار میکرد . در هر حال، در این داستان شاهد بودیم که مالتی ورس دی سی مورد هجوم نژادی از انگل های کیهانی به نام Gentry قرار میگیرد. اونا در واقع تجسم شیطانی یک ترس ذهنی بشریت هستند و به دلیل رویاهای نابود شده و ایده های منفی مردم به مالتی ورس کشیده شده بودند و هدفشون این بود که تمام ذهن ها را تحت کنترل خود بگیرند. این رویداد فرمت جالبی داشت و به صورت کمیک های وان شات (تک قسمتی) روایت شد . یعنی هر وان شات مربوط به یک دنیا در مالتی ورس میشد. هر کدوم از اونا باید با تهاجم Gentry روبرو میشدند و با هم به صورت شخصیت های خیالی ارتباط برقرار میکردند (مثلا «جی گریک» برای «بری آلن» یک شخصیت تخیلی بود). توضیحش کمی سخته ... چطور بگم ... یعنی شخصیت ها انگار دارند ماجراهای دیگر قهرمانان دنیاهای دیگر رو به صورت کمیک میخوانند. و به زودی آنها از همین طریق با هم ارتباط برقرار کردند. بنابراین هر دنیا کمیکی داره از دنیای دیگر که در آن سرنخ هایی داده شده درباره فاجعه ای که قراره رخ بده. موریسون و طراحان معروفی که باهاش همکاری کردند با این رویداد نشان دادند که ایده مالتی ورس چقدر میتونه جذاب باشه.

 

4- شوالیه های تاریک : مِتال (Dark Knights: Metal)

شوالیه های تاریکی : مِتال (Dark Knights: Metal)

اسکات اسنایدر و گرگ کاپولو پس از run تحسین شده خود در کمیک های بتمن بار دیگر در سال 2017 برای رویداد بزرگ این سال به نام Dark Knights: Metal با هم همکاری کردند. داستانش از بسیاری از ایده های اسنایدر در run بتمن الهام گرفته بود و شاهد بودیم که گروه جاستیس لیگ را در مقابل نسخه های خبیث و منحرف از بتمن از مالتی ورس دی سی قرار داد. پایان این رویداد باعث شد تا برای چند سال آینده خط و ربط کمیک های جاستیس لیگ تعیین بشه زیرا قهرمانان دی سی باید به متدهای افراطی برای متوقف کردن بتمن های تاریک و رهبرشون به نام Barbatos روی می آوردند. همچنین این داستان یک خبیث جدیدی به نام "بتمنی که میخندد" معرفی کرد که ترکیبی خبیث از بتمن و جوکر بود! (این مقاله رو بخونید تا بیشتر باهاش آشنا بشید).

 

3- ساعت قیامت (Doomsday Clock)

ساعت قیامت doomsday clock

کمیک "ساعت قیامت" اثر جف جانز و گری فرانک قرار بود یک سری خطوط داستانی که در شماره 1 از کمیک DC Rebirth بلاتکلیف مانده بودند رو جواب بده. همچنین به عنوان دنباله ای بر داستان معروف و تاریخی "واچمن" اثر آلن مور ، این شخصیت ها را وارد دنیای اصلی دی سی کرد. البته از اولش هم این کار جنجالی بود و خیلی ها دوست نداشتند شخصیت های واچمن را در دنیای اصلی دی سی و در کنار بتمن و سوپرمن ببینند زیرا به نظرشون این کار باعث میشه تا از اون حس منحصر به فرد بودن واچمن کاسته بشه. ولی در هر حال این کمیک بسیار اهمیت داره و اصلا خبر اینکه واچمن قراره با دی سی یونیورس ادغام بشه میتونه مثل یک زمین لرزه عمل کنه! دیدن شخصیت هایی مثل آزیمندیس، دکتر منهتن و بقیه در حال تعامل با امثال بتمن و سوپرمن چیزی هستش که هواداران فکر نمیکردند هرگز اتفاق بیفته.

 

2- فلش پوینت (Flashpoint)

فلش پوینت (Flashpoint)

سال 2011 دی سی یونیورس کاملا دگرگون شد و شاهد ریبوت جدیدی به نام New 52 بودیم که همه اش به خاطر "فلش پوینت" بود. ایده اصلی این رویداد که توسط «جف جانز» و «اندی کوبرت» خلق شد، این بود که «بری آلن» به گذشته برمیگرده و اجازه نمیده که «فلش معکوس» مادرش رو بکشه و پدرش هم به قتل متهم بشه. منتهی با این کارش به طور گسترده ای تایم لاین دی سی را شخم زد! یعنی در این تایم لاین جدید ، گروه "جاستیس لیگ" هرگز تشکیل نشده ، آمازون ها و آتلانتیسی ها با هم در حال جنگ بودند و «توماس وین» بتمن شده بود! (پسرش ، «بروس وین» چند سال قبل به قتل رسیده بود). در نهایت بری تونست به گذشته بره و همه چیز رو درست کنه. ولی وقتی به زمان حال برگشت دید که دی سی یونیورس دوباره دچار تغییرات زیادی شده است (که بهش گفتند New 52) . در مجموع فلش پوینت داستان بسیار جالبی بود که به ما نشان داد نه تنها باید عواقب دستکاری زمان را جدی گرفت بلکه گاهی اوقات کوچکترین تغییر در گذشته میتونه چقدر شخصیت هایی که دوستشون داریم رو عوض کنه. از روی این داستان یک انیمیشن معرکه هم ساخته شده (این مقاله رو بخونید).

 

1- شماره 1 از کمیک Rebirth

کمیک ریبرث

در سال 2016 سری New 52 دیگه از رمق افتاده بود و بسیاری از هواداران قدیمی دی سی از آن راضی نبودند و دی سی میدونست که باید تغییراتی صورت بده. «جف جانز» به عنوان معمار بزرگ عصر مدرن دی سی آستین ها را بالا زد! او از المان های دوران قدیمی post-Crisis استفاده کرد و شماره 1 کمیک DC Rebirth را منتشر ساخت که فوق العاده محبوب و پرفروش شد و رضایت هواداران و منتقدین را به دست آورد. جانز شخصیت «والی وِست» که محبوب هواداران بود را برگردوند و از او به عنوان سمبل امید برای یونیورسی استفاده کرد که مدتها بود رنگ بود نا امیدی میداد. او همچنین از شخصیت های "واچمن" را وارد دنیای اصلی دی سی کرد و از شخصیت دکتر منهتن بهره گرفت تا توضیح بده چرا عالم دی سی اینقدر چکش خُور و قابل انعطاف است! این کمیک در ضمن آغازگر دوران Rebirth در دی سی شد و عناوین بسیاری زیاد تحت آن چاپ شدند و در کل نوعی رنسانس جدید در دی سی به وجود آورد. میتونید ترجمه این کمیک مهم را در اینجا بخونید.

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: وب سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2019

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

مطالب مرتبط:

برترین و مهم ترین شخصیت های جدید مارول در 10 سال گذشته

کمیک "تولد دوباره دنیای دی سی" (DC UNIVERSE: REBIRTH) ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

مهم ترین داستان های مارول در 10 سال گذشته

15 رویداد برتر مارول (TOP 15 MARVEL EVENTS)

15 رویداد برتر دی سی (TOP 15 DC EVENTS)

15 شخصیت برتری که از کمپانی یا دنیاهای دیگر وارد دی سی شدند!

جنجالی ترین داستان های كمیك بوكی در 20 سال گذشته!

15 جنجال بزرگ در کمیک های مارول و دی سی در سال 2017

بتمن خبیث دی سی داره از "جنگ بینهایت" مارول تقلید میکنه!

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

hm
#1 hm 1398-09-12 15:39
با سلام
مقاله بسیار خوبی بود . من سوپرمن رو توی کاراکتر های دی سی خیلی دوست دارم و از داستان مرد پولادین خیلی خوشم اومد
دی سی رویداد های زیادی رو که نام بحران توش هست چاپ کرده و یکم داره تکراری میشه
نقل قول کردن
Frank castle
#2 Frank castle 1398-09-12 22:29
سلام
ممنون بخاطر مقالتون .عالی بود هم این مقاله هم مقاله ای که برای مارول پوشش داده بودید.
من خیلی کمیک نخوندم حقیقتش دیگه حسش هم ندارم ولی کماکان از این سایت و یا سایت های دیگه رو دنبال میکنم یه اطلاعات خیلی کوچیکی بهم زدم
دو تا سوال داشتم.
چرا نظرات در مورد سال اول سوپرمن میلر اینقدر ضد و نقیض هست؟یسری ها تحسینش میکنن یسری ها میکوبوننش(البته کفه ترازو موبیدنش سنگین تره)؟
بعد سوال دوم جف جانز واقعا این پتانسلی رو داره که مثل فایگی برای مارول باشه؟اخه فیلم گرین لنترنش که چنگی بدل نمیزد(اینجوری بگم آشغالی بود که کل عمرم یبار دیدمش) و من تنها کمیک فلش پوینتشو خوندم خوشم اومد جسارت و شهامتشو.بنظرتون معمار خوبی برای دی سی هست و میشه امیدی داشت؟
نقل قول کردن
Ali.molla.spidey
#3 Ali.molla.spidey 1398-09-12 22:48
سلام با تشکر از ترجمه
حقیقتا کمیک فلش پوینت کمیک بسیار جنجالی و مهمی بود که باعث پدید دنیای new 52 شد که به قدری طولانی شد که حوصله خوندنشو نداشتم ولی از کمیک های heroes in crisis و محفل جغد ها بسیار لذت بردم راستی آقای ترابی نمیخواهید کارتون batman hush رو تو لیست برترین انیمشن های تاریخ قرار بدید؟واقعا کارتون معرکه ای بود و در ضمن وقتی تو مقالاتتون بحث از کارتون های hulk vs میشه چرا فقط اسم کارتون hulk vs wolverin رو میگید چرا اسم اون یکیش رو نمیگید (hulk vs thor) اون هم واقعا عالی بود
نقل قول کردن
Nima.gharibloo
#4 Nima.gharibloo 1398-09-12 23:03
ممنون برای مقاله
خواهشا از دی سی و علی الخصوص بتمن کمیک های خیلی خیلی بیشتری رو ترجمه کنید و توی سایت بذارید
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1398-09-13 06:09
به نقل از Frank castle:

دو تا سوال داشتم.
چرا نظرات در مورد سال اول سوپرمن میلر اینقدر ضد و نقیض هست؟یسری ها تحسینش میکنن یسری ها میکوبوننش(البته کفه ترازو موبیدنش سنگین تره)؟
بعد سوال دوم جف جانز واقعا این پتانسلی رو داره که مثل فایگی برای مارول باشه؟اخه فیلم گرین لنترنش که چنگی بدل نمیزد(اینجوری بگم آشغالی بود که کل عمرم یبار دیدمش) و من تنها کمیک فلش پوینتشو خوندم خوشم اومد جسارت و شهامتشو.بنظرتون معمار خوبی برای دی سی هست و میشه امیدی داشت؟

1- نظرات بیشتر منفی هستش چون هوادارا اعتقاد دارن که میلر اصلا شخصیت سوپرمن رو درک نکرده
2- به نظرم جف جانز تو دنیای کمیک فوق العاده است ولی تو دنیای سینما نه. طبیعی هم هست . ما نباید انتظار داشته باشیم آدم ها تو هر زمینه ای خبره باشن
نقل قول کردن
spideardevil
#6 spideardevil 1398-09-13 12:04
ممنون بابت این مقاله خوب به نظرم محفل جغدهای عالی بود 8) 8) 8)
نقل قول کردن
Frank castle
#7 Frank castle 1398-09-13 13:38
#5
ممنون بخاطر پاسخ گوییتون
نقل قول کردن
capitan spider
#8 capitan spider 1398-09-15 21:59
سلام اول از جناب ترابی بخاطر این مقاله تشکر می کنم.
من باخوندن این مقاله تشویق شدم که این کمیک هارو بخونم.
راستی عضو جدیدم.
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#9 Mr. Doctor 1399-07-05 12:27
سلام،تشکر میکنم از استاد ترابی که برای اشنا کردن ما با دنیای کمیک اینقدر تلاش میکنند.
راستش دوتا سوال داشتم از دوستان دی سی فن سایت؛
1-من چند وقت پیش کمیک قهرمانان در بحران رو خوندم و دیدم که در اخر،والی وست دستگیر شد و....؛ولی بعداز اون کمیکی از بتمن و فلش(بری الن)خوندم و در اول داستان نشان داده شد که والی وست(اون سیاه پوسته نه)کشته شده،میخواستم بدونم علت مرگش چی بوده و برای چی بتمن خودشو مقصر مرگ اون میدونست؟
2-و سوال دوم هم اینکه،والی وست(سیاه پوسته نه)الان در دنیای اصلی دی سی زنده ست یا هنوز مرده؟
ببخشید سوالم طولانی شد. :-?
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#10 Mr. Doctor 1399-07-08 13:05
به نقل از Mr. Doctor:
سلام،تشکر میکنم از استاد ترابی که برای اشنا کردن ما با دنیای کمیک اینقدر تلاش میکنند.
راستش دوتا سوال داشتم از دوستان دی سی فن سایت؛
1-من چند وقت پیش کمیک قهرمانان در بحران رو خوندم و دیدم که در اخر،والی وست دستگیر شد و....؛ولی بعداز اون کمیکی از بتمن و فلش(بری الن)خوندم و در اول داستان نشان داده شد که والی وست(اون سیاه پوسته نه)کشته شده،میخواستم بدونم علت مرگش چی بوده و برای چی بتمن خودشو مقصر مرگ اون میدونست؟
2-و سوال دوم هم اینکه،والی وست(سیاه پوسته نه)الان در دنیای اصلی دی سی زنده ست یا هنوز مرده؟
ببخشید سوالم طولانی شد. :-?

استاد ترابی میشه ازتون خواهش کنم شما جواب بدین به سوالم؟اخه دی سی فن های عزیز توجهی نکردن :-|
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1399-07-08 14:08
به نقل از Mr. Doctor:
به نقل از Mr. Doctor:
سلام،تشکر میکنم از استاد ترابی که برای اشنا کردن ما با دنیای کمیک اینقدر تلاش میکنند.
راستش دوتا سوال داشتم از دوستان دی سی فن سایت؛
1-من چند وقت پیش کمیک قهرمانان در بحران رو خوندم و دیدم که در اخر،والی وست دستگیر شد و....؛ولی بعداز اون کمیکی از بتمن و فلش(بری الن)خوندم و در اول داستان نشان داده شد که والی وست(اون سیاه پوسته نه)کشته شده،میخواستم بدونم علت مرگش چی بوده و برای چی بتمن خودشو مقصر مرگ اون میدونست؟
2-و سوال دوم هم اینکه،والی وست(سیاه پوسته نه)الان در دنیای اصلی دی سی زنده ست یا هنوز مرده؟
ببخشید سوالم طولانی شد. :-?

استاد ترابی میشه ازتون خواهش کنم شما جواب بدین به سوالم؟اخه دی سی فن های عزیز توجهی نکردن :-|

من اطلاعی ندارم که جواب بدم . شرمنده
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#12 Mr. Doctor 1399-07-08 15:18
به نقل از mtm:
به نقل از Mr. Doctor:
به نقل از Mr. Doctor:
سلام،تشکر میکنم از استاد ترابی که برای اشنا کردن ما با دنیای کمیک اینقدر تلاش میکنند.
راستش دوتا سوال داشتم از دوستان دی سی فن سایت؛
1-من چند وقت پیش کمیک قهرمانان در بحران رو خوندم و دیدم که در اخر،والی وست دستگیر شد و....؛ولی بعداز اون کمیکی از بتمن و فلش(بری الن)خوندم و در اول داستان نشان داده شد که والی وست(اون سیاه پوسته نه)کشته شده،میخواستم بدونم علت مرگش چی بوده و برای چی بتمن خودشو مقصر مرگ اون میدونست؟
2-و سوال دوم هم اینکه،والی وست(سیاه پوسته نه)الان در دنیای اصلی دی سی زنده ست یا هنوز مرده؟
ببخشید سوالم طولانی شد. :-?

استاد ترابی میشه ازتون خواهش کنم شما جواب بدین به سوالم؟اخه دی سی فن های عزیز توجهی نکردن :-|

من اطلاعی ندارم که جواب بدم . شرمنده

ممنون که توجه کردین استاد.
لطفا همچین چیزی نگین استاد،همینکه وقت باارزشتون رو برای من گذاشتین،ازتون ممنونم. :roll:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45