10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (Origin) را دارند + ویدئو

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (Origin) را دارند + ویدئو

 نحوه پیدایش يا اريجين (Origin) یكی از مهم ترین جنبه های ابرقهرمان های كمیك بوكی است. ما در این مقاله به 10 تای برتر اشاره میکنیم.

مقدمه: سوپرهیروها معروف هستند به داشتن منشا یا origin. اریجین یعنی نحوه به دست آوردن نیروهای فوق بشری توسط یک انسان عادی و تبدیل شدن او به یک ابرقهرمان یا ابرشرور. گفته میشود یک اریجین خوب میتواند تضمین کننده موفقیت شخصیت کمیک بوکی باشد. البته خیلی از سوپرهیروها در طول سالها اریجین شان تغییر كرده است. یعنی ناشرین كمیك بوكی سعی كرده اند تا پیشینه و منشا آنها را تغییر دهند تا اینكه جذاب تر شوند یا با دوران جدید سازگارتر شوند. ولی آنهایی كه در این لیست میبینید شخصیت های نمادین و جاویدان دنیای كمیك هستند كه Origin شان در طول سالها تا حد بسیار زیادی دست نخورده باقی مانده است.

(برای خواندن بدترین اریجین های تاریخ دنیای کمیک هم این مقاله را بخوانید)

 

10- پانیشر (Punisher)

 پانیشر (Punisher)

«فرانك كاسل» ملقب به «پانیشر» یك آدم كش حرفه‌ای است كه همیشه به دنبال كیفر دادن كسانی كه به تشخیص او اعمال تبهكارانه انجام داده‌اند، ميگردد.  ما در اریجین او میبینیم كه یك افسر نیروی دریایی بود كه یك روز به همراه همسر و بچه هایش برای گردش به سنترال پارك نيويرك میروند ولی ناگهان به طور اتفاقي  قتل عام یك گروه تبهكاری توسط گروه رقیب را میبینند و بنابراین خانوده فرانك به قتل ميرسد  تا شاهدی باقی نماند. فرانك سپس سوگند یاد میكند انتقام مرگ خانواده اش را بگیرد و همواره به عنوان یك انتقام جوی خشن اما عاقل كه به دنبال مجازات قاتلین اعضای خانواده‌اش بود، به تصویر كشیده شده. او از ثروت جنایتكاران در جهت تكمیل تجهیزات جنگی خود استفاده می‌كرد و البته متحدانی نیز داشت.

اریجین او از این جهت مهم و برتر است چون منعكس كننده وضعیت اجتماعی روزگار خود بود. به عبارتی دیگر در دهه 80 میلادی  تیتر اكثر روزنامه‌ها اكثراً به جنایات خلافكاران شهر اختصاص پیدا می‌كرد به طوری كه عامه مردم جرأت نمی‌كردند پس از غروب آفتاب در خیابان‌های تاریك راه بروند. پس طبیعی است كه در چنین شرایطی، پانيشر به شهرت برسد. علاوه بر این، پانیشر سمبل روحیه پرخاش گر و عصیانگری است كه كم و بیش در وجود همه ما یافت میشود. همه ما گاهی آنقدر از وضعیت موجود خسته میشویم كه دوست داریم بی عدالتی ها را خودمان اصلاح كنیم. بنابراین پانیشر سردرمدار Vigilante ها میباشد؛ كسانی كه قانون را برای اجرای عدالت ناقص و ناتوان میدانند و خودشان مستقیما دست به اجرای عدالت میزنند.

مطالب مرتبط:

10 کمیک برتر پانیشر (Punisher)

لينك دانلود ويدئوي  Origin  پانيشر

کمیک "پانیشر ابرقهرمانان مارول را میکشد" ترجمه شد + لینک دانلود

معرفي دوستان مرد عنكبوتي: پانيشر

 

9- كاپیتان آمریكا (Captain America)

كاپیتان آمریكا (Captain America)

«استیو راجرز» در كودكی دچار فلج اطفال شد و به همین دلیل بسیار ضعیف و نحيف بود. با وجود جثه كوچكش اما او روحیه مصمم و قلبی مهربان داشت. به همین دلیل بارها و بارها سعی كرد وارد ارتش شود و با نازی ها بجنگد. پس از اینكه چند بار درخواستش رد شد بلاخره در آزمایشی به نام Project: Rebirth شركت كرد و در نتیجه جسم او تغییر كرد و به قدرت های فیزیكی خارق العاده ای دست یافت. او به ابرسربازی (super soldier) تبدیل شد به نام كاپیتان آمریكا. البته خرابكاران نازی سعی كردند این فرمول را بدزدند ولی موفق نشدند. منتهی آنها توانستند دانشمندی كه این آزمایش را ترتیب داده بود را به قتل برسانند و بنابراین دیگر كسی نتوانست ابرسرباز دیگری مثل Cap بسازد. درست است كه كاپیتان آمریكا در ظاهر شاید فقط سمبلی برای میهن پرستی آمریكایی یا ابزاری برای تبلیغ ارزش های ادعایی این كشور باشد ولی اگر دقیق تر به اریجین او نگاه كنیم متوجه میشویم كه نشان میدهد قهرمان شدن و كارهای قهرمانانه انجام دادن به زور بازو یا داشتن هیكل بزرگ ختم نمیشود. استیو كسی بود كه به خاطر روحیه شجاع و میل به فداكاری از میان ده ها كاندید برای آزمایش انتخاب شد و حتی بعد از اینكه قوی شد، روحیات سابق خود را از دست نداد (این در حالیست كه دشمن شماره 1 او یعنی Red Skull هم تحت آزمایشی مشابه قرار گرفت ولی چون ذاتش خراب بود، یك ابرشرور  تمام عيار شد. بنابراين نيروهاي فوق بشري فقط ظاهر را تغيير ميدهند، نه باطن انسان را)  

مطالب مرتبط:

اولین حضور کاپیتان آمریکا در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

75 لحظه ماندگار تاريخ مارول: «استیو راجرز» به یك ابرسرباز تبدیل میشود

  

8- كاپیتان مارول/شزم (Captain Marvel/Shazam)

كاپیتان مارول/شزم (Captain Marvel/Shazam)

داستان پیدایش «كاپیتان مارول» روایتگر رسیدن به آرزوهای كودكی است! یعنی همه ما در نوجوانی دوست داشتیم زودتر بزرگ و قوي شویم تا بتوانیم هر كاری دلمان میخواهد بكنیم ! این مسئله كاملا در اریجین «بیلی باتسون» به چشم میخورد. او نوجوانی بود كه پدر و مادرش را در یك حادثه  مرموز هنگامی كه مشغول یك اكتشاف باستان شناسی بودند، از دست داده بود. ولی توسط مردی مرموز به مخفیگاهی زیرزمینی برده شد كه پر از مجسمه هایی از "7 گناه خطرناك برای انسان" بود. آنجا با جادوگری به نام «شزم» ملاقات كرد كه بهش نیروهای فوق العاده ای داد. در واقع هر وقت بیلی كلمه شزم را بر زبان می آورد ، تبدیل به ابرقهرمانی بالغ به نام «كاپیتان مارول» میشد و نیروهای فوق بشری به دست می آورد (نیروهایی كه شبیه به نیروهای سوپرمن بودند) . خود كلمه Shazam هم از حرف اول خدایان باستان تشكیل شده بود.

اریجین كاپیتان مارول درباره بزرگ شدن و بلوغ است و اینكه با بزرگ شدن ، مسئولیت پذیری هم می آید.  اینكه نباید معصومیت خود را حتی در مقابل دنیای سخت و بیرحم بزرگسالان از دست داد. بیلی مثل بچه ای بود كه ناگهان به آروزي  خودش دست یافت ولی فهمید كه باید از آن دل كنده و از قدرت هایش در مسیر صحیح بهره بگيرد.

مطالب مرتبط:

5 داستان برتر شزم

لينك دانلود ويدئوي  Origin  كاپيتان مارول/شزم

 

7- مرد آهنی (Iron Man)

مرد آهنی (Iron Man)

شاید «تونی استارك» مثال كاملی باشد از نبوغ بشری. او هوش بالایی و روحیه نترسی دارد. او یك میلیاردر عیاش بود كه همه چیز داشت و از ثروت خودش استفاده كرد تا سلاح های مبتكرانه بسازد و به امیال خودخواهانه خودش برسد. او سپس توسط جنگجویان ویتنامی به گروگان گرفته شد (البته در نسخه های جدیدتر كميك ها ايرون من، توني به جای جنگ ویتنام در جنگ "خلیج فارس" شركت داشت. مارول این كار را كرد تا هر كی Origin تونی استارك رو میخونه با خودش نگه "تونی تو جنگ ویتنام بوده؟ پس چرا اینقدر جوان مونده؟!"). بعد مجبورش كردن تا از تخصص خودش استفاده كنه برای ساخت یك سلاح كشتار جمعی. او چاره ای نداشت جز اینكه اطاعت كنه چون تركشی از یك انفجار كنار قلبش باقي مانده و اگر سرپیچی میكرد قطعا كشته میشد. تا اینكه با  مرد ديگري آشنا شد به نام Ho Yinsen كه او هم اسير شده بود و یك دانشمند بزرگ بود كه قرار بود در ساخت سلاح بهش كمك كنه. تحت راهنمایی های Yinsen ، استارك به جای سلاح یك زره شكست ناپذیر ساخت كه در آن سلاح هم به كار رفته بود. ضمن اینكه داخل زره وسیله ای بود كه نمیگذاشت قلبش از كار بیافته. در آخر Yinsen خودش را قربانی كرد  تا استارك بتونه فرار كنه. استارك هم كه به شدت تحت تاثير فداكاري Yinsen قرار گرفته بود، به خانه برگشت و از زره و دیگر اختراعات خودش استفاده كرد تا به اهداف بزرگ و خیرخواهانه خودش دست پیدا كنه و یك قهرمان بشه به نام Iron Man.

Origin ایرون من كاملا نمایانگر مسابقه تسلیحاتی است كه در طول جنگ سرد بین آمريكا و شوروي سابق پدید آمد. ضمن اینكه ایرون من مثال عالی برای شخصیت های مارول است، یعنی شخصیت هایی كه ابتدا از نظر اخلاقی بی عیب و نقص و perfect نیستند و حتی دچار ضعف فیزیكی هم هستند (قلب تونی) ولی از اتفاقات درس میگیرند و تبدیل میشوند به یك ابرقهرمان. این رمز موفقیت مارول و شخصیت هایش است و باعث میشود بتوان با قهرمانانش بهتر ارتباط برقرار كرد.

مطالب مرتبط:

اولین حضور مرد آهنی در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

لينك دانلود ويدئوي  Origin  مرد آهني

75 لحظه ماندگار تاريخ مارول: «توني استارك» به ايرون من تبدیل میشود

 

6- چهار شگفت انگیز (Fantastic Four)

 چهار شگفت انگیز (Fantastic Four)

خانواده ای كه همه چیز مارول از آن شروع شد. چهار شگفت انگیز احتمالا معروف ترین ابرقهرمانان "عصر اتمی" هستند (عصر اتمی یا Atomic Age به دورانی گفته میشود كه آمریكا و شوروی سخت به دنبال پیشرفت های هسته ای بودند) . «رید ریچاردز» یك دانشمند باهوش بود كه به همراه دوستش «بن گریم» (كه یك خلبان زبردست بود) و همچنین معشوقه جوانش («سوزان استورم») و برادر جسورش («جانی استورم») راهی فضا شد تا به كاوش های  كیهانی دست بزند.  ولی سفینه آنها مورد اصابت شدید اشعه های كیهانی مرموز قرار گرفت و به سطح زمین سقوط كرد. آنها خوشبختانه زنده ماندند و به خاطر انرژی غریبی كه بهشان اصابت كرده بود دچار تغییرات شگرفتی شدند. آنها سپس تصمیم گرفتند گروه چهار شگفت انگیز را تشكیل دهند و با اتكا به نیروهای خود  به ماجراجویی و قهرمان بازی ادامه دهند. همچنین به سفر به دنیاهای دیگر مبادرت ورزیدند. در واقع آنها بیشتر كاوشگر بودند تا ابرقهرمان.

چهار شگفت انگیز كمیكی بود كه لحن مارول را برای ابد مشخص كرد چون برای اولین بار در تاریخ كمیك، ابرقهرمانانی خلق كرد كه مدام با هم جر و بحث میكردند و هرگز كامل نبودند ولی در مواقع ضروری برای هم جان میدادند. ضمن اینكه Thing نمونه كامل متد مارول است چون تا آن موقع سابقه نداشت شخصیتی كه بیشتر به هیولاها شباهت دارد یك ابرقهرمان دوست داشتنی شود.

مطالب مرتبط:

اولین کمیک "چهار شگفت انگیز" (Fantastic Four) ترجمه شد

لينك دانلود ويدئوي  Origin  چهار شگفت انگيز

بهترین كمیك های چهار شگفت انگیز (Fantastic Four)

دستاورد عظیم چهار شگفت انگیز برای دنیای کمیک بوک!

10 دشمنی برتر در دنیای كمیك بوك: دووم و رید ریچاردز

 

5- سوپرمن (Superman)

سوپرمن (Superman)

«كل ال» (Kal-El) اهل سیاره كریپتون بود. او وقتی نوزاد بود توسط پدر و مادرش و با يك سفینه به كره زمین فرستاده شد چون قرار بود كریپتون نابود شود. او در زمین توسط پدر و مادر جدیدش بزرگ شد و راه و رسم انسانیت آموخت. تا اینكه به سن بلوغ رسید و فهمید توانایی فوق بشری دارد . او از این توانایی ها قهرمانانه استفاده كرد تا به مردم نيازمند كمك كند و نامش را سوپرمن گذاشتند. سوپرمن تبدیل شد به بزرگترین مدافع زمین و ساكنین آن علیه شرارت های مختلف.

اريجين  سوپرمن را بارها و بارها شنیده ایم یا در فیلم ها و كارتون ها دیده ایم ولی هرگز قدیمی یا از مد افتاده نمیشود . به همين دلیل میتوان ادعا كرد كه اريجين او در عالم  كمیك نمادین (iconic) ترین است . ضمن اینكه اگر دقت كنید تشابهاتی بین اریجین سوپرمن  و سرگذشت حضرت موسی (ع) میبینید. چون ایشان هم در كودكی داخل آب انداخته و در نهایت توسط فرعون و همسرش بزرگ شد. ضمنا سوپرمن اولین قهرمانی بود كه با اریجین خودش ایده هویت مخفی (secret identity) و همچنین "شخصیت پنهان" (alter ego) را در عالم كمیك جا انداخت.

مطالب مرتبط:

اولین حضور سوپرمن در دنیای کمیک ترجمه شد

سوپرمن از چه شخصیت هایی تقلید کرده است؟

لينك دانلود ويدئوي  Origin  سوپرمن

10 دشمني برتر دنياي كميك: سوپرمن و لكس لوثر

10 كمیك برتر سوپرمن (Superman)

 

4- مردان ایكس (X-men)

مردان ایكس (X-men)

شاید اریجین مردان ایكس یكی از ساده ترین اریجین ها باشد (خود «استن لی» بارها گفته كه ایده میوتانت یا یک موجود جهش یافته را ابداع كرد چون با آن دیگر مجبور نبود به طور جزئی و دقيق  توضیح بده كه اعضای  ایكس من چطور نیروهای خودشان را به دست آورده اند! فقط كافی بود كه بگه "اینا میوتانت هستند و میوتانت ها وقتی به سن بلوغ میرسند به خاطر جهش ژنتیكی به نیروهای فوق بشری دست پیدا میكنند"! همین!) از اين رو، آنها به جای اینكه مثلا توسط اشعه خاصی مورد اصابت قرار گرفته شده باشند، یا از كره دیگری آمده باشند، یا تجهیزات خاص برای خودشان درست كرده باشند ، میوتانت هستند و از بدو تولد یك بی قاعدگی ژنتیك (genetic anomaly) در وجودشان وجود داشته. البته قبلا هم شخصیت هایی بود كه قابلیت های مادرزادی داشتند ولی اكثر آنها از دنیاهای دیگر یا تمدن های عجیب و غریب آمده بودند. تفاوت مردان ایكس این بود كه درست مثل آدم های عادی بودند.

از این مهم تر این كه آنها به خاطر جهش ژنتیكی (mutation) مورد آزار و اذیت و تنفر انسان های عادی بودند . در اصل جوهره اصلی مردان ایكس را زجر و محنت تشكیل میدهد. در حقیقت «استن لی» و «جك كربی» از این ایده به عنوان استعاره ای از نژاد پرستی استفاده كردند. یعنی مردان ایكس هم از سوی جامعه طرد میشدند درست مثل سیاه پوستانی كه توسط نژاد پرستان آمریكایی طرد میشدند و میشوند. آری .. اریجین مردان ایكس آغازگر ماجراهایی شد كه در آن تلاش برای مقبولیت و كسب احترام  اجتماعي حرف اول را میزند.

مطالب مرتبط:

10 دشمن برتر گروه افراد ایكس (X-men)

لينك دانلود ويدئوي  Origin  مردان ايكس

10 كمیك برتر افراد ایكس (X-men) 

 

3- بتمن (Batman)

بتمن (Batman)

اریجین «بتمن» یكی از تراژیك ترین ها در تاریخ كمیك است. بعد از او ابرقهرمانان زیادی از این اریجین تقلید كردند، یعنی كسانی كه یك بی عدالتی بزرگ در حقشان انجام شد و بقیه عمر خود را صرف انتقام گرفتن كردند. بروس وین نوجوان وقتی با پدر و مادرش از سالن سینما (یا نمایش تئاتر) برمیگشت ،  در یك كوچه خلوت و تاریك با یك سارق مسلح مواجه میشوند كه در نهایت این حادثه منجر به قتل پدر و مادر او میشود. بروس كه ثروت عظیم پدرش را به ارث برده سعی كرد تا بقیه عمرش را اختصاص دهد به اینكه یك سلاح كامل علیه جرم و جنایت شود و اجازه ندهد در شهر خودش (گاتهام) بلایی كه بر سر خودش آمد، بر سر كس دیگری بیاید.  او به سرتاسر دنیا سفر كرد و آموزش های مختلف رزمی دید و در عین حال بزرگترین كارآگاه دنیا شد و سعی كرد از نظر فیزیكی و جسمانی به عالی ترین حد برسد. او سپس با الهام گیری از خفاش (كه در كودكی ازش میترسیده) و همچنین آموزش های نینجایی ، لباس مخصوص و وسایل مختلفی برای خودش ساخت تا در هیبت «شوالیه تاریكی» از آنها برای مبارزه با جنایتكاران شهر استفاده كند.  

اریجین بتمن همیشه  جذاب بوده و با وجود اینكه در طول سالها توسط هنرمندانی مثل فرانك میلر بر جزئیات آن افزوده و كامل تر شده، اما تم اصلی آن همیشه ثابت مانده.  اریجین او طوری است كه مثل پلی بین ابرقهرمانان و شخصیت های پالپ (pulp heroes) مثل «سایه» ،  Doc Savage یا حتی شخصیت های كلاسیك دنیای ادبیات مثل «شرلوك هولمز» عمل میكند.  اما مهم تر از همه این است كه با بتمن ایده "ضدقهرمان" یا antihero نیز خلق شد. ضدقهرمان یعنی "شخصیتی كه كار درست را انجام میدهد ولی برخلاف برخی از همكارانش،  نمیتوان هميشه و در همه حال  او را كاملا پاك و منزه دانست" . البته ایده ضدقهرمان در طول سالها بسیار متحول شده و تكامل یافته و اگر بتمن نبود شاید هیچ كدام از ضدقهرمانان امروز وجود نداشتند.  

مطالب مرتبط:

اولین حضور بتمن در دنیای کمیک ترجمه شد

لينك دانلود ويدئوي  Origin  بتمن

10 كمیك مهم و تاثیرگذار شوالیه تاریكی (Dark Knight) + لینک دانلود

بتمن از چه شخصیت هایی تقلید کرده است؟

10 دشمنی برتر در دنیای كمیك بوك: بتمن و جوکر

 

2- دكتر استرنج (Dr Strange)

دكتر استرنج (Dr Strange)

«دكتر استرنج»، متخصص جادوگری، اولین بار توسط «استن لی» و «استیو دیتكو خلق شد. او در اصل جراحی بود كه به لطف مهارت‌های ویژه پزشكی‌اش، مال و منال زیادی كسب نموده بود. اما متأسفانه به مرور زمان غرور و طمع، وجود «استفان» را فرا می‌گیرد. تا این كه در یك حادثه رانندگی، دستان‌اش را از دست داده و در نتیجه دچار تنگدستی می‌گردد. او وقتی دچار حادثه شد معنای درد و رنج را فهمید و متوجه شد بیمارانی كه قبلا بدون هیچ ترحم یا حس انسان دوستی مداوایشان میكرده، چه سختی هایی را تحمل میكرده اند.  استفان سپس به امید یافتن  پیرمرد جادوگری كه شايع شده بود ميتواند هر مرضي را درمان كند، راهی‌ قاره آسیا می‌شود. اما پس از تحمل رنج و مشقت فراوان، درمی‌یابد كه پیر خردمند تنها می‌تواند او را ترغیب سازد تا با مطالعه اسرار باستانی، خودش راه علاجی برای دستان‌اش بیابد. «استفان»، ابتدا مقاومت می‌كند اما در نهایت با یاری گرفتن از رهنمون‌های مرشد، انواع و اقسام وردها و شگردهای جادوگری را می‌آموزد، تا این كه دستان‌اش را معالجه می‌كند و به کشورش برمی‌گردد تا حافظ جان ستمدیدگان باشد.

به عقیده بسیاری از علاقه‌مندان مجلات مصور، «دكتر استرنج» نقطه مقابل اكثر قهرمانان كلاسیك مارول در دهه 60 میلادی است. به طور مثال او مثل «اسپایدرمن»، یك جوان خجالتی نبود و یا مثل «چهار شگفت‌انگیز» از طرف خانواده حمایت نمی‌گردید و برخلاف «مرد آهنین» هیچ اعتقادی به فن‌آوری پیشرفته نداشت. در كل، رسم بود كه قهرمانان مارول در جدال ابدی با خلاف‌كاران شهری یا افراد خبیثی كه همواره رویای فتح جهان را در سر می‌پروراندند، مبارزه نمایند. اما ماجراهای «دكتر استرنج» اكثراً مایه‌های افسانه‌ای و عرفانی داشتند و او مدام در حال گشت و گذار در قلمروهایی بود كه در آن‌ها دشمنان‌اش ریشه‌های شیطانی و باستانی داشتند. ما در اریجین او ریشه های از داستان های قدیمی شرقی میبینیم، یعنی همان حدیث نفسی كه در افسانه ها و قصه های قدیمی مشرق زمین یافت میشود. ضمنا، تبدیل شدن یك جراح (كه كاملا به دنیای علم و دانش تعلق دارد) به یك مرد عرفانی كه به  ماورا الطبیعه ايمان دارد، سمبل رجعت انسان از علم به مذهب است. در حقیقت، استفان در اریجین خود كسی است كه علم و دانش چیزی جز غرور و بدخلقی برایش به ارمغان نیاورده ولی فرصت میابد با سفر به شرق به "معنویت" برسد.

مطالب مرتبط:

کمیک اریجین دکتر استرنج ترجمه شد

اولین حضور دکتر استرنج در دنیای کمیک ترجمه شد

لينك دانلود ويدئوي  Origin  دكتر استرنج

 

1- مرد عنكبوتی (Spider-Man)

    

اريجين  یا نحوه تبدیل پیتر پاركر به مرد عنكبوتی كه اولین بار در شماره 15 كميك "فانتزی شگفت انگیز" نقل شد، آنقدر قوی و موثر است كه كارشناسان همگی آن را بهترین در دنیای كمیك میدانند. این اريجين آنقدر فوق العاده است كه پس از گذشت این همه سال كم ترین تغییری در آن رخ داده است (چون نیازی به تغییر  یا شرح و بسط آن نبوده است). كل شخصیت پردازی پیتر پاركر و دنیای او در این اریجین تثبیت میشود . در حقیقت خوانندگان با نوجوانی دست و پا چلفتی و گوشه‌گیر به نام پیتر پاركر آشنا شدند كه بسیار درس‌خوان و علاقمند به علم و دانش بود و به همین دلیل از سوی همكلاسی‌هایش مورد تمسخر قرار می‌گرفت. پیتر در كودكی یتیم شده بود و با عمو و زن عموی سالخورده‌اش كه او را مثل فرزند خودشان بزرگ كرده و دوست می‌داشتند، زندگی می‌كرد. مهم ترین ویژگی اريجين مرد عنكبوتی این است كه پیتر پاركر در نتیجه آن به بلوغ میرسد و رشد میكند. یعنی ابتدا شاهد هستیم كه پیتر وقتی توسط عنكبوت رادیو اكتیو گزیده میشود و به نیروهای فوق بشری دست میابد ، مثل همه انسان های هم سن و سال خودش دستخوش غرور میشود و سعی میكند از آنها برای كسب شهرت و درآمد استفاده كند ولی با بی اعتنایی نسبت به جرمی كه در كنارش رخ داده  موجبات مرگ تراژیك عموی عزیزش را فراهم می آورد. او سپس یاد میگیرد از قدرت هاش به صورت مسئولانه بهره بگیرد. همین جاست كه فرق اريجين    او با دیگر ابرقهرمانان مشخص میشود. یعنی بسیاری دیگر از شخصیت ها هستند كه به دلیل مرگ یكی از عزیزان خود ابرقهرمان شده اند ولی هیچ كدام مثل پیتر پاركر در كشته شدن عزیزان خود مقصر نبوده اند.

مطالب مرتبط:

لينك دانلود ويدئوي  Origin  مرد عنكبوتي

اريجين مرد عنکبوتی به فارسی ترجمه شد+ لينك دانلود

20 دلیل برای دوست داشتن پیتر پاركر/ مرد عنكبوتی

اسپايدرمن چگونه خلق شد؟

  

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2018

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

A god name sparkles
#1 A god name sparkles 1394-07-26 18:29
ممنون استاد، مقاله ی عالی ای بود!

ولی به نظر من اگر دکتر استرنج در رتبه ی دوم نبود بهتر بود چونکه بر خلاف اسپایدرمن استیو دیتکو خیلی بیشتر از اسپایدرمن دکتر استرنج رو شکل داد و دیتکو خودش به تنهایی خالق شخصیت زیاد خوبی نیست. نمونه ی بارزش شخصیت Mr.A که دیتکو خلقش کرد و به نوعی میخواست حرکتی مثل حرکت تاد مک فارلن واسه اسپاون بزنه که متاسفانه موفق نشد، بنا بر این من اوریجین های بسیار بهتری از دکتر استرنج رو سراغ دارم که متاسفانه توی این لیست نیستند!

پ.ن: اخیرا یه مقاله ی خیلی خیلی طولانی و جامع راجع به استیو دیتکو نوشتم که قراره بصورت یه مجله منتشر بشه ;-)

پ.ن2: راستی استاد، این ایمیل ما بدستتون رسید؟
نقل قول کردن
spidey 4ever
+2 #2 spidey 4ever 1394-07-26 18:38
مرسی عالی بود
ویدوها هم خوب بود
بهترین اریجین ها!
نقل قول کردن
mtm
+1 #3 mtm 1394-07-26 18:46
#1:
شما مطمین باش از اریجین دکتر استرنج بهتر فقط اریجین مرد عنکبوتیه
اتفاقا من لیست سایت comic book resourses و newsarama رو هم چک کردم
هردوشون دکتر استرنج رو جزو سه اریجین برتر تاریخ گذاشته بودن
ایمیل شما هم دریافت شد
نقل قول کردن
mtm
+1 #4 mtm 1394-07-26 19:04
یه نکته مهم هم لازمه درباره اریجین بتمن بگم:
ببینید دوستان، اریجینی که شما از بتمن در ذهنتونه دقیقا اونی نیست که باب کین خلق کرد
یعنی چیزی که مثلا در فیلم batman begins دیدید چیزی بود که فرنک میلر در کمیک batman year one یا جف لوب در هالوین طولانی خلق کرده بودن
در واقع، اریجین باب کین برای بتمن خیلی کوتاه و مختصر بود و 40 ، 50 سال طول کشید تا امثال میلر اونو تکمیل کنند و شاخ و برگ بدن
یه سری المان های اونم به تدریج بهبود پیدا کرد
مثلا تو اریجین باب کین (که عکسش رو در مقاله میبینید) میگه یه خفاش وارد اتاق بروس وین شد و او هم به ذهنش رسید خودش رو شبیه خفاش کنه
اما بیش از 50 سال بعد در کمیک هالوین طولانی دیدیم که بروس از خفاش ها در بچگی میترسیده پس بعدا بر ترس خودش غلبه میکنه و خودشو به هیبت خفاش درمیاره تا این بار ترسو بندازه تو دل تبهکارها (این ایده تو فیلم batman begins هم به کار رفت)

یا مثلا ایده تعالیم بروس در خاور دور که توسط میلر مطرح شد

ولی اسپایدرمن از همون اول اریجین اش اونقدر معرکه و عالی بود که شما بعد از این همه سال تغییر خاصی درش نمیبینید

اسپایدرمن بر خلاف بتمن و خیلی های دیگه، شخصیت اش، دنیاش ، دشمناش، انگیزه هاش و ... به مرور بهتر نشد چون نیازی به بهتر شدن نداشت
نقل قول کردن
nima_tehrani
+2 #5 nima_tehrani 1394-07-26 19:05
از استاد عزیز و دلبندم بخاطر نوشتن این مقاله زیبا ، دلنشین و عالی تشکر میکنم .
بدون شک اورجین اسپایرمن کامل ترین و بهترین اورجین در میان شخصیت های کمیک بوکی هستش و باید استن لی و استیو دیتکو رو بخاطر انجام چنین کار بزرگی ستایش کرد .
واقعا جا دادن و نوشتن همچین اورجین کامل ، دقیق و پر جزئیاتی کار هر کسی نیست . و جالبه که این دو اسطوره تمام این هارو تو یک کمیک تک قسمتی انجام دادن فقط کافیه با یه نگاه کوتاه به شاهکار فانتزی شگفت انگیز #15 به مهرات و توانایی این دو پی ببریم فقط ببینید :
1. معرفی شخصیت پیتر پارکر بعنوان یک پسر و نوجوان معمولی بطور کامل و دقیق ( نحوه شخصیت پردازی پیتر جوریه که هر کسی وز عامه مردم میتونه باهاش همذات پنداری کنه )
2. نعرفی شخصیت های فرعی به خوبی مثل عمو بن ، زن عمو می ، فلش تامپسون و ...
3. خلق لحظات کمدی و بسایر جذاب
4. طراحی لباس فوق العاده منحصر بفرد و زیبا و مبارزه جالب و دیدنی با کراشر هوگان
5. مرگ عمو بن و پیدا کردن قاتل او
6. مسئله و محوریت اصلی کمیک که مسئولیت پردازی و مسئولیت پذیری رو نشان میده . ( در تمام ملت ها ، اقوام ها ، تفکرات و ادیان مختلف با دید و نطر های مخالف مسئولیت پذیری یک امر پسندیده و زیباست )
واقعا وقتی که میبینیم استن لی و استیو دیتکو چقدر مسئله و اورجین خوبی رو تو یه کمیک تنها با یک شماره وکمیک به تصویر میکشن افتخار میکنم که طرفدار اسپایدرمنم .
همونطور که زمانی استادم اقای ترابی گفتن که :
بی خود نیست منتقدان این کمیک رو با فیلم بربادرفته مقایسه میکنن در حالی که لامصب 3 ساعت ه و حتی یک ثانیه اش هم اضافه و بی جا نبوده .
متاسفانه شخصیت های دی سی یا میلیونر هستن و یا خدا گونه و خدا مانند بخاطر همین جز سه شخصیت بتمن فلش و سوپرمن با هیچکدومشون نمیتونم ارتباط برقرار کنم و واقعا سخته انجام چنین کاری که با یک شخصیت خدامانند ارتباط برقرار کنم .
در ضمن توصیه میکنم برای درک بیشتر و بهتر از اورجین اسپایدی اون ایپزود از کارتون خارق العاده اسپایدرمن خارق العاده رو ببینید که سیاه سفید هستش و پیتر پارکر خاطراتش رو همراه با عمو بن مرور میکنه . اون قسمتی از ایپزود که مربوط به اورجین میشه درست انگار از پانل های کمیک زده بیرون .
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1394-07-26 19:09
#5:
مرسی
شما از کاربر جدید و بسیار فهمیده و با معلومات سایت هستید
نقل قول کردن
Si@Vash
+1 #7 Si@Vash 1394-07-26 19:13
مقاله عالی بود خسته نباشید!
انصافا اریجین اسپایدرمن بهترین اریجین ابرقهرمانیه.
من هر لیستی از سایت های معتبر هم که دیدم اسپایدرمن اول یا دوم بوده
دکتر استرنج هم جزء بهترین اریجین های ابرقهرمانی هست.
به نظرم فلش و ولورین هم لیاقت قرار گرفتن در این لیست رو داشتن ;-)
نقل قول کردن
Farzan003
+1 #8 Farzan003 1394-07-26 19:13
واقعا حرف نداشت،به بهترین شکل اریجین شخصیتها و هدف از خلقشون رو توضیح دادید.(البته به نطر من بتمن دوم میشد بهتر بود)
یکی دیگه از ابرقهرمانانی که اریجین غنی داره هالکه.دانشمند آرامی که به طور ناخواسته قدت بی نهایتی رو کسب میکنه اما این قدرت تحت کنترل شخصیتی بی پروا و بی ثبات به نام هالک میافته و همین باعث بدبختی و آوارگی اون میشه.به نظر من هالک نماد تقابل به اصطلاح نفس اماره و وجدان هستش که هر موقع وجدان بروس بنر تونسته این قدرت رو تحت کنترل بگیره اتفاقات خوب میافته و هر موقع این قدرت از کنترلش خارج شه خرابی به بار میاره.
نقل قول کردن
mtm
+1 #9 mtm 1394-07-26 19:13
من از همه دعوت میکنم حتما همه ویدوهای مربوط به origin ها رو هم تماشا کنید
خیلی خوب و جالب هستن
اخر ویدوی مربوط به اریجین مرد عنکبوتی، مجری میگه: it is the origin of all origin stories
(= سرور تمام اریجین هاست!)
البته چون ویدو طولانی بود مجبور شدم صحبت های مربوط به مجری رو حذف کنم چون اگه نمیکردم، امکان اپ کردن ویدیو تو اپارات نبود
نقل قول کردن
parker
+1 #10 parker 1394-07-26 19:17
واقعا عالی بود. مرد عنکبوتی بدون شک برترین اریجین رو نسبت به بقیه ابرقهرمانا داره . راجع به دکتر استرنجم بگم درسته اریجن عالی و خاصی داره ولی من ترجیح می دادم بتمن دوم باشه. در کل بقیه رتبه بی نقص اند و انتخاب ها عالی.
نقل قول کردن
j.jonah jameson
+1 #11 j.jonah jameson 1394-07-26 19:20
پانیشر و شزم برام خیلی جذاب بود
بتمن و سوپرمن و مرد آهنی که باهاشون آشنایی کامل داشتم
و به لطف انیمشن دکتر اسرانج (Strang) با دکتر استرنج اشنا شدم میدونم که همه این انیمیشن زیبا رو دوست دارند و حتی چندین بار هم در سایت بحث شد
ایکس من هم که واقعا عالیه و خوب همونطور که گفته شد پشت این گروه بزرگ و اورجین حیرت آور مغز بزرگ یعنی استن لی است
4 شگفت انگیز در یک جمله زیباترین صحنه های درام و احساسی را داراست
مرد عنکبوتی : تنها کمیک بوکی که هر نویسنده ای ارزو دارد اورجین او را باز نویسی کنه و همچنان مارول روی آن مانور دهد مرد عنکبوتی با اورجین خود نشان داد که لازم نیست یک جهش یافته / یک دکتر / یک سرباز و یا عضو یک تیم تحقیقاتی و یا... باشی فقط لازمه که خودت باشی و مسئولیت پذیری و اراده ی قوی داشته باشی
آقای ترابی احسنت یه این مقاله و ترتیب بندیش و به کسی که مقاله را نوشته
نقل قول کردن
nima_tehrani
+1 #12 nima_tehrani 1394-07-26 19:20
#6:
لطف دارید
من در مقابل استادانی مث شما و عمو و دوستان دیگه هیچم
نقل قول کردن
spiderman2099hp
#13 spiderman2099hp 1394-07-26 19:23
مقاله ی خوبی بود origin اسپایدر من و بتمن بهتر از همست نا گفته نماند اسپایدی بهتره :P راستی یاد اون زمان افتادم که یه نظر سنجی بین فیلم مردعکبوتی شگفت انگیز 1 و یکی از فیلم های بتمن بود بتی فن ها میگفتن بتمن اسپایدی ها میگفتن مردعنکبوتی یادمه یکی تو یکی از نظراش توهین کرده بود حالا دیگه عکسرس مردعنکبوتی فنن :lol:
نقل قول کردن
parker
#14 parker 1394-07-26 19:24
نمی دونم چرا ولی خیلی جای دردویل تو این مقاله خالیه.
نقل قول کردن
mtm
+2 #15 mtm 1394-07-26 19:24
#8 و #10:
اقا فرزان و اقا عرفان تو کامنت شماره 4 توضیح دادم
واقعا اون چیزی که باب کین در اون دو صفحه خلق کرد، لیاقت قرار گرفتن در رتبه دوم رو نداشت
خیلی ساده و لخت بود!
باید قبول کرد که اریجین برتر و واقعی بتمن رو 50 سال بعد اقای میلر نوشت

ولی اریجین دکتر استرنج خیلی عمیق تر بود
یعنی رفتن استیفن از غرب به شرق برای "شفا" یافتن استعاره از اینه که غرب با اون همه پیشرفت علمی و تکنولوژیک نمیتونه نسخه همه چیز و همه امراض باشه
نقل قول کردن
pedramEP.the.Joker.Vendetta
+1 #16 pedramEP.the.Joker.Vendetta 1394-07-26 19:44
مقاله خیلی خوبی بود
بنظرم جای یکی خالی بود...
اون کی بود؟
نبابا
جای هیشکی خالی نبود
به این میگن مقاله
3 شماره اول تک ان
و به قول استاد ، بتمنی که باب کین خلق کرد ، یه یارویی مثه اسپایدی بود ولی با تجهیزات
حتی اگه طرح های اولیه اش رو نگا کنین
عین اسپایدی ه
ولی دارک نایتی که ما میشناسیم دارک ه
ولی بابا کین ...
وقتی استن لی اسپایدی رو ساخت تحولی ایجاد شد
تحولی عظیم
شخصیتی خلق شد که همه اریجین هایش فقط مدرن شدن
اگرم تغییرات نسبتا زیادی داشتن قطعا بیخود بودن
اسپایدی فوق العاده نیست
استن لی فوق العاده است که دک استرانج ، اسپایدی ، ff ، ایکس من ، آیرون من و پانیشر رو خلق کرد
استن لی بهترین ه
________

6#
آقای ترابی قشنگ الان حسابی خوشحالین که افراد با معلومات دارن میریزن توی سایت ولی من که دو سه ماهه توی سایتم هنوز دارم اسپم میدم؟
واقعا ببخشید که بی مصرف ترین توی سایتم
نقل قول کردن
Farzan003
+1 #17 Farzan003 1394-07-26 19:52
#15
البته هم بتمن و هم دکتر استرنج اریجین های قوی،جریان ساز و تراژیکی دارند ضمن این که قبول دارم که اریجین بتمن در طول سالها خیلی بهبود یافت ولی در مقابل اریجین دکتر استرنج تقریبا از ابتدا ثابت مونده که این خودش یه امتیازه.
حالا استاد شما این نظر منو بذارید به حساب علاقه زیادم به بتمن.
نقل قول کردن
parker
+1 #18 parker 1394-07-26 19:59
#15
حق با شماست استاد. من هم منظورم اریجینی بود که میلر برای بتمن عالی روایتش کرد.
از نظر من اوریجین دکتر استرنج هم بیشتر به خاطر خاص بودنش معروفه.
نقل قول کردن
a.v.s
+1 #19 a.v.s 1394-07-26 20:13
ممنون
عالی بود 8)
همشون تاثیر گذار بودن اما هیچی به پای بتمن و دکتر استرنج و مرد عنکبوتی نمیرسند :-)
ممنون آقای ترابی ;-)
نقل قول کردن
pedramEP.the.Joker.Vendetta
+1 #20 pedramEP.the.Joker.Vendetta 1394-07-26 20:19
19#
چون اسپایدی بی نظیره
من خودم وقتی اوایل اومدم سایت ازون متعصب های عوضی بودم
و همش میگفتم ینی چی ، اینا میخوان علایق خودشونو به دیگران تحمیل کنن
ولی تازه فهمیدم
این تحمیل نیست
این حقیقته
اسپایدی بی نظیره
هیشکی نتونسته اوریجین بهترین برای پیت خلق کنه
هیشکی
اسپایدی با اختلاف فاحشی از ابرقهرمانان دیگه سرتره
و اونقد شکل و شمایل ساده داره که کسی جدی اش نمیگیره
ولی در این ظاهر بی زرق و برق یه اعجوبه قرار داره...
نقل قول کردن
batspider
+1 #21 batspider 1394-07-26 20:20
ممنون آقای ترابی مقاله خیلی خوبی بود.

فکر کنم دلیل اصلی اینکه دوستان اورجین بتمن را بهتر از استرینج می بینند
اینه که توی فیلم ها و سریال ها و بازی به نمایش گذاشته شده و باعث شده که با بروس وین همزاد پنداری کنند
مردعنکبوتی هم ما چون دیدیم می دونیم جایگاه حق قرار داره (کارتون.بازی.فیلم)

اما هنوز فیلم استرینج را ندیدیم
از قدیم گفتن شنیدن کی بود مانند دیدن .پس اگه صبر کنید و فیلمش را ببینید
حتما به همین نتیجه می رسیم.

در ضمن همونطور که آقای ترابی و دوستان اشاره کردن اورجین زیبا و محشر بتمن اورجینی هست که فرانک میلر برای اون خلق کرد و ما همیشه
اورجین فرانک میلر را در فیلم ها دیدیم
نقل قول کردن
mtm
#22 mtm 1394-07-26 20:23
به نقل از parker:
#15
حق با شماست استاد. من هم منظورم اریجینی بود که میلر برای بتمن عالی روایتش کرد.
از نظر من اوریجین دکتر استرنج هم بیشتر به خاطر خاص بودنش معروفه.

مشکل اینه که استرنج به خاطر نوع شخصیت اش نمیشه داستان های متنوع ازش نوشت
دنیاش محدوده
ولی در هر حال اربجین فوق العاده ای دارد
به اون نکته رجعت از دنیای غرب به مشرق زمین و دل کندن استرنج از علم و دست یابی به معنویت و عرفان شرقی هم خوب دقت کنید
نقل قول کردن
batspider
+1 #23 batspider 1394-07-26 20:49
آقای ترابی سریال heroes reborn را دیدید؟
سریال جالبیه ادامه سریال heroes هست با داستان مردان ایکس
یجورایی مثل فیلم مردان ایکس روزهای گذشته آینده هست ولی با بسط بیشتر. فکر کنم آقای ریاحی خششون بیاد.
نقل قول کردن
spider emad
+1 #24 spider emad 1394-07-26 20:57
واقعا عالی بود یکی از بهترین مقاله هایی بود که تو این سایت خونده بودم. برای من خیلی فایده داشت چون یکی دوتا از اریجین این شخصیت هارو نمیدونستم.در واقع خیلی بهم کمک میکنه چون دارم داستانی مینیویسم که دنیای مارول و دی سی رو خلق میکنم اریجین شخصیت هارو مثله مرد عنکبوتی یا آیرون من تعریف میکنم ولی با یک تفاوت که خودم یا کسانی دیگر که این شخصیت هارو دوس دارند بجای اون شخصیت اصلی قرار میدم و با زندگی خودشون داستان شخصیت هارو پیوند میزنم.هرکسی که از لحاظ بدنی و علاقه به اون شخصیت شباهت داره برای اون شخصیت انتخاب میکنم.تا الان هم 5 نفره رو داستان کار میکنیم دعا کنید خیلی زیبا تر بشه.مرسی از مقاله بسیار زیبا و مفیدتون
نقل قول کردن
spider-sonic
#25 spider-sonic 1394-07-26 20:59
عالی بود
خیلی خوب اریجن ها رو روایت کردید
نقل قول کردن
spider-sonic
+1 #26 spider-sonic 1394-07-26 21:11
آقای ترابی یه سوال داشتم
توی مردعنکبوتی التمیت گوین مرد؟
(ببخشید که به مقاله ربطی نداره :oops: )
نقل قول کردن
a.v.s
+1 #27 a.v.s 1394-07-26 21:12
20#
چه چیز تاثیر گذاری گفتی :cry:
قشنگ قانع شدم :lol:
ممنون

پ.ن:نقد من از بهترین کمیک جهان
spidey.ir/.../...

چون agent spidey هم نقد خودشو تبلیغ کرد گفتم ماهم یه تبلیغ بکنیم :P
نقل قول کردن
mtm
+1 #28 mtm 1394-07-26 21:16
به نقل از spider-sonic:
آقای ترابی یه سوال داشتم
توی مردعنکبوتی التمیت گوین مرد؟
(ببخشید که به مقاله ربطی نداره :oops: )


بله به دست کارنیج کشته شد
ولی کلونش برگشته
نقل قول کردن
mtm
+1 #29 mtm 1394-07-26 21:18
به نقل از batspider:
آقای ترابی سریال heroes reborn را دیدید؟
سریال جالبیه ادامه سریال heroes هست با داستان مردان ایکس
یجورایی مثل فیلم مردان ایکس روزهای گذشته آینده هست ولی با بسط بیشتر. فکر کنم آقای ریاحی خششون بیاد.

نه ندیدم
هیروز اونقدر با فصل دومش منو ناامید کرد که گزاشتمش کنار
حیف ... چون سیزن اولش اعجاب انگیز بود
نقل قول کردن
spider emad
#30 spider emad 1394-07-26 21:43
آقای ترابی نظرتون چیه؟ با ایده داستان من موافقین؟ :-) کاش اینجا بودین و میخوندینش.خیلی قشنگ با داستان خودمون پیوندش زدم(من و دوستام و بقیه)نظرتون چیه؟
نقل قول کردن
m.spidey
#31 m.spidey 1394-07-26 21:52
عجب مقاله ای بود من که به وجد اومدم محشر بود راستی
آقای ترابی چرا کمیک اینگلیسی اسپایدرمن دو تا داستانک کمتر داره به خاطر حجمش کم کردین ؟
نقل قول کردن
mtm
+1 #32 mtm 1394-07-26 21:57
به نقل از spider emad:
آقای ترابی نظرتون چیه؟ با ایده داستان من موافقین؟ :-) کاش اینجا بودین و میخوندینش.خیلی قشنگ با داستان خودمون پیوندش زدم(من و دوستام و بقیه)نظرتون چیه؟

خوبه ادامه بدین
نقل قول کردن
mtm
+2 #33 mtm 1394-07-26 21:58
#16:
اتفاقا داشتم چند روز پیش به مختار میگفتم این اقا پدرام نظراتش خیلی خوب و تخصصی شده
انصافا پیشرفت خوبی کردی
نقل قول کردن
mtm
+2 #34 mtm 1394-07-26 21:59
به نقل از m.spidey:
آقای ترابی چرا کمیک اینگلیسی اسپایدرمن دو تا داستانک کمتر داره به خاطر حجمش کم کردین ؟

برای اینکه قرار نیست اونا رو ترجمه کنیم ،حذفشون کردیم
نقل قول کردن
young spider
#35 young spider 1394-07-26 22:06
به نقل از mtm:
به نقل از m.spidey:
آقای ترابی چرا کمیک اینگلیسی اسپایدرمن دو تا داستانک کمتر داره به خاطر حجمش کم کردین ؟

برای اینکه قرار نیست اونا رو ترجمه کنیم ،حذفشون کردیم


یعنی پس اسپایدرمن ۲۰۹۹ و مایلز مورالز( سری اسپایدرمن) و مبارزان تار و نیو اونجرز ترجمه میشه؟؟ همینطور با سری اصلی امیزینگ. من خودم خیلی دوست دارم که دکتر استرنج و آیرون من و لوگان پیر ترجمه بشه، ما که خودمون می خونیم ، بقیه هم بخونن که چه بهتر.
نقل قول کردن
pedramEP.the.Joker.Vendetta
+1 #36 pedramEP.the.Joker.Vendetta 1394-07-26 22:08
راستی توی سریال اسپایدرمن : سریال کارتونی اوریجین پانیشر کمی تغییر کرده بود و جای اینکه زن و بچه اش بمیرن ، پدر و مادرش مردن
تاجایی که من یادمه همین بودش ، وقتی بچه بوده توی یه پارک به خانوادش حمله میشه و پدر و مادرش میمیرن ، بعدش روی بادبادکش با خون مامان باباش طرحی مثه جمجمه کشیده میشه
اونم ازون الهام میگیره و خودشو میکنه پانیشر
در ضمن یه یارویی هم بود که با کامپیوتر هوای پانیشر رو داشت و سلاح های خفن براش می ساخت
یکم تغییر کرده بود
33#
جان من راست میگین؟
خدا وکیلی؟ :eek: :eek:
ایول به خودم
البته فک نکنم سطح نظراتم بالا اومده باشه ولی چون نظر کمتر میدم اسپم هام کمتر شده ??
نقل قول کردن
a.v.s
#37 a.v.s 1394-07-26 22:24
به نقل از mtm:
#16:
اتفاقا داشتم چند روز پیش به مختار میگفتم این اقا پدرام نظراتش خیلی خوب و تخصصی شده
انصافا پیشرفت خوبی کردی

آقای ترابی منم یه بی مصرفم ؟ :oops:

خب چند دلیل واسه اسپم دادن دارم : کنجکاوی و مسخره بازی و شوخی و شاد کردن اعضا و دوستی
من قصدم شاد کردن اعضاست :oops: یذره جو رو باحال کنم محیط سایت باحال تر بشه :oops: البته کنارش نظر تخصصی میدم
بهر حال هر طور صلاح میدونید
نقل قول کردن
mtm
+2 #38 mtm 1394-07-26 23:08
#39:
شما از حالت بیمصرفی دارید کم کم خارج میشید
البته کماکان اعمال حرص درآور و اعصاب خرد کن انجام میدی :-*
نقل قول کردن
Bad joke
+2 #39 Bad joke 1394-07-26 23:45
به نقل از mtm:
#39:
شما از حالت بیمصرفی دارید کم کم خارج میشید
البته کماکان اعمال حرص درآور و اعصاب خرد کن انجام میدی :-*

:lol:
نقل قول کردن
the amazing deadpool
+1 #40 the amazing deadpool 1394-07-26 23:55
ممنون آقای ترابی خیلی مقاله خوبی بود.من چندتا از قهرمان هارو اوریجینشون رو خوب نمیدونستم این مقاله خیلی بهم کمک کرد.به نظر من اول اوریجین اسپایدی بعد پانیشر.اوریجین پانیشر خیلی دردناک بود. :cry:
بازم ممنون.
نقل قول کردن
the amazing deadpool
#41 the amazing deadpool 1394-07-27 00:02
ببخشید بابت اسپم
آقای ریاحی من از آقای ترابی یه سوالی کردم گفتن درست یادشون نیست بهتره از شما بپرسم.
مشکلات فیلم ff 2 چی بود؟
نقل قول کردن
n.goblin
-2 #42 n.goblin 1394-07-27 12:59
جالب بود ;-)
نقل قول کردن
mokhtar
+1 #43 mokhtar 1394-07-27 14:41
مقاله عالي بود
همچين مقاله هايي مي ارزه به كل مطالب بعضي از سايتها
رتبه بندي مو لاي درزش نميرفت . همه چيز سر جاي خودش بود

البته من هميشه از اريجين Spawn هم خوشم اومده
درسته از گوست رايدر كمي تقليد كرده ولي ايده رفتن به جهنم و قدرت گرفتن از شيطان و بعد برگشتن به زمين و كلاه گذاشتن سر شيطان خيلي جالبه
نقل قول کردن
امیرحسین مارول
-1 #44 امیرحسین مارول 1394-07-27 15:04
اوریجین انت من اسکات لانگ هم شاید چندان جالب نباشه ولی مبتکرانه بود به نظرم
نقل قول کردن
a.v.s
#45 a.v.s 1394-07-27 15:55
به نقل از n.goblin:
جالب بود ;-)

فقط همین ؟ :-|

والا چی بگم :-* :D
یذره نظر تخصصی تر بده جانم
نقل قول کردن
shervin 2
+1 #46 shervin 2 1394-07-27 17:08
به نقل از a.v.s:
به نقل از n.goblin:
جالب بود ;-)

فقط همین ؟ :-|

والا چی بگم :-* :D
یذره نظر تخصصی تر بده جانم
به نقل از a.v.s:
ممنون
عالی بود 8)
همشون تاثیر گذار بودن اما هیچی به پای بتمن و دکتر استرنج و مرد عنکبوتی نمیرسند :-)
ممنون آقای ترابی ;-)

والا تو رو نمی دونم ولی از نظر من که این 2 تفاوت چندانی ندارن الان مال خودت خیلی تخصصی بود؟پس خواهشا الکی به بقیه گیر نده :-?
نقل قول کردن
Hossein sbn
+1 #47 Hossein sbn 1394-07-30 10:05
دستتون درد نکنه آقای ترابی،مقاله خیلی خوبی نوشتید.
از نظر من، اریجین شخصیت ها از اون لحاظ مهمه که سمت و سو و حال و هوای کلی کمیک های اون شخصیت رو مشخص می کنه.بک چیز جالب در این مورد اینه که، اریجین یک قهرمان، نکات مشترکی با اریجین دشمنانش داره.برای مثال، مردعنکبوتی در اثر یک حادثه آزمایشگاهی بوجود اومد،راینو سندمن و دکتر اختاپوس هم همین جور بوجود اومدن.بتمن هم در اثر یک حادثه تراژدیک بوجود اومد، دو چهره و پنگوئن هم همین طور بوجود اومدن.در کل هر شخصیتی، دشمنان سبک خودش رو داره که بیشتر به فضای داستان هاش می خورن.
نقل قول کردن
mtm
#48 mtm 1394-07-30 10:43
به نقل از the amazing deadpool:
ببخشید بابت اسپم
آقای ریاحی من از آقای ترابی یه سوالی کردم گفتن درست یادشون نیست بهتره از شما بپرسم.
مشکلات فیلم ff 2 چی بود؟


حالا که اقای ریاحی نیست خودم میگم
مشکل اصلی فیلم گالاکتوس بود
یکی از برترین ویلن های تاریخ رو تبدیل کردن به گرد و غبار!
خیلی بهتر میشد گالاکتوس رو به تصویر کشید
دکتر دووم هم بهتر از قسمت اول شده بود ولی هنوز اون پتانسیل عظیم اش محقق نشده بود
در کل اما به نظرم قسمت دوم ff نسبت به قسمت اول fun تر و باحال تر بود
ولی شاید بهتر بود تمام تمرکزشون رو میزاشتن در به تصویر کشیدن گالاکتوس
نه اینکه دووم رو هم وارد ماجرا کنن که بیاد نیروهای سیلور سرفر رو بدزده و ...
باید به نظرم گالاکتوس رو اواسط فیلم معرفی میکردن
نقل قول کردن
Navid
#49 Navid 1394-11-14 01:13
ممنون بابت این مقاله ی عالی

ب شخصه فک نمیکردم شزم هم تو لیست باشه! ی جورایی برام مضحک بود شخصیتش نمیدونم چرا! الان ک اوریجینشو خوندم دیدم اونقدرا هم بد نیست!

این مقاله رو باید کوبوند به اونایی ک راه ب راه میگن اسپایدی بچگونست!
نقل قول کردن
amazing spider man
#50 amazing spider man 1394-11-14 14:36
عالی بود
یه سوال مگه شخصیت shazam مال دی سی نیست؟؟؟؟
پس چرا اینجا اون رو نام بردید کاپیتان مارول؟؟؟؟؟؟
با تشکر
نقل قول کردن
amazing spider man
#51 amazing spider man 1394-11-14 14:48
به نقل از mtm:
به نقل از amazing spider man:

پس چرا اینجا اون رو نام بردید کاپیتان مارول؟؟؟؟؟؟
با تشکر

مقدمه اين مقاله رو بخون :

spidey.ir/.../...

حالا فهمیدم
خیلی ممنون آقای ترابی میشه بگین چرا نمیشه پست ها رو لایک کرد؟!
دی سی کلا تقلب کاره مخصوصا سر ماورای بتمن
نقل قول کردن
Rock star
#52 Rock star 1395-06-09 21:24
به نقل از amazing spider man:
به نقل از mtm:
به نقل از amazing spider man:

پس چرا اینجا اون رو نام بردید کاپیتان مارول؟؟؟؟؟؟
با تشکر

مقدمه اين مقاله رو بخون :

spidey.ir/.../...

حالا فهمیدم
خیلی ممنون آقای ترابی میشه بگین چرا نمیشه پست ها رو لایک کرد؟!
دی سی کلا تقلب کاره مخصوصا سر ماورای بتمن


حالا فهمیدم بی منطق فقط دی سی فن ها نیستند. یه عده از مارول فن ها هم خیلی بی منطق هستند.

کاربر محترم اصلآً کجای اون مقدمه گفته شده دی سی تقلب کرده؟
نه تو رو خدا برو دوباره یه نگاه بنداز. به خدا مطالعه کنی ضرر نمی کنی!

من برات توضیح میدم:

شزم در ابتدا اسمش کاپیتان مارول بود و کمیک هاش هم از انتشارات فاست کمیک منتشر میشد. سر یه دعوای حقوقی بین فاست و دی سی این شخصیت کاپیتان مارول برای دی سی میشه ولی مارول زرنگی کرده بود و چون که "اسم شرکت خودش" هم مارول بود ، دوست نداشت یه شخصیت دیگه این اسم رو داشته باشه و برای کمپانی دیگه ای باشه. پس یه شخصیت جدید خلق کرد و اسم کاپیتان مارول رو براش انتخاب کرد.
دی سی هم مجبور شد اسم شزم رو برای شخصیتی که از فاست کمیک گرفته بود انتخاب کنه تا با مارول وارد یه دعوای حقوقی دیگه نشه.
نقل قول کردن
mokhtar
#53 mokhtar 1395-06-09 21:39
به نقل از Rock star:
به نقل از amazing spider man:
به نقل از mtm:
به نقل از amazing spider man:

پس چرا اینجا اون رو نام بردید کاپیتان مارول؟؟؟؟؟؟
با تشکر

مقدمه اين مقاله رو بخون :

spidey.ir/.../...

حالا فهمیدم
خیلی ممنون آقای ترابی میشه بگین چرا نمیشه پست ها رو لایک کرد؟!
دی سی کلا تقلب کاره مخصوصا سر ماورای بتمن


حالا فهمیدم بی منطق فقط دی سی فن ها نیستند. یه عده از مارول فن ها هم خیلی بی منطق و کج فهمند.

مرد حسابی کجا نوشته شده شزم از روی کاپیتان مارول کپی برداری شده یا به عبارتی دی سی از روش تقلب کرده؟!؟!؟!

شزم در ابتدا اسمش کاپیتان مارول بود و کمیک هاش هم از انتشارات فاست کمیک منتشر میشد. سر یه دعوای حقوقی بین فاست و دی سی این شخصیت کاپیتان مارول برای دی سی میشه ولی مارول زرنگی کرده بود و چون که "اسم شرکت خودش" هم مارول بود ، دوست نداشت یه شخصیت دیگه این اسم رو داشته باشه و برای کمپانی دیگه ای باشه. پس یه شخصیت جدید خلق کرد و اسم کاپیتان مارول رو براش انتخاب کرد.
دی سی هم مجبور شد اسم شزم رو برای شخصیتی که از فاست کمیک گرفته بود انتخاب کنه تا با مارول وارد یه دعوای حقوقی دیگه نشه.

یه بار مهدی (ترابی) تعریف میکرد رفته بوده برای وزیر نیروی سابق یعنی اقای پرویز فتاح ترجمه کنه. فتاح هم که میدونی لهجه غلیظ ترکی داشت. قرار بوده با هیاتی از کشور ویتنام ملاقات کنه. بعد یهو میفهمن که اصلا انگلیسی بلد نیستن که مهدی بخواد براشون ترجمه کنه. خلاصه اینکه میگن ی دختر ویتنامی هست دانشگاه الزهرا درس خونده و همراه اوناست. کار ترجمه رو از فارسی به ویتنامی و بلعکس انجام میده. مهدی میگه فتاح بهم گفت پس اقای مترجم انگلیسی شما هم که امروز بیکاری. بشین پیش من. بعد مهدی میگه فتاح گفت: "سلام و خوش امد میگم".
بعد دختره شروع کرده به ترجمه: "هاو ی ها هوی ها هین هان هی ههیه یهه ...." :lol:
یعنی یه سلام گفته دختره 3 دقیقه داشته ترجمه میکرده به ویتنامی. مهدی باحال ادای این شرقی ها رو در میاره ... همیشه این خاطره رو بهم میگه از خنده روده میشم.
خلاصه مهدی میگه چند دقیقه گذشت بعد فتاح رو کرد به من و در گوشی به من گفت (با لهجه ترکی بخونید!): آقای ترابی من یه کلمه میگم ولی این یه مقاله ترجمه میکنه!!!"
:lol:
حالا شده قضیه شما
بدبخت یه کلمه گفت شما یه مقاله جوابش رو دادی. خودمونیم ها ..خیال کردی یه مارولی بی منطق پیدا کردی حرصت رو سرش خالی کردی :lol:
اینم یادم بگم. اخر جلسه فتاح به دختره میگه چرا هر کلمه من رو 10 دقیقه طولش میدادی؟
دختره هم میگه اخه زبون ویتنامی خیلی غنیه (!!)
فتاح هم میگه: گنیه؟ به این میگی گنی؟ اگه گنی بود که باید با ایکی کلمه ترجمه میشد :lol:
نقل قول کردن
kia spider
#54 kia spider 1395-06-09 22:00
به نقل از Jesse Caster:
عمو جان خودمونیما ولی اگه حالا یه دیسی فن اینو‌می گفت چی کار میکردید؟؟؟؟؟؟مثلا می گفت مارول ددپول رو از دث استروک تقلید کرده؟؟؟؟ :-* :-*
اونوقت همه اعضای سایت می ریختن سرش اخر هم سه چهار نفر اخراج می شدن :-)

اممممممم
چیزه.....خود خالق ددپول گفته که از دث استروک برای این شخصیت الهام گرفته(تو کمیک های اولیه که حضور داشتم شخصیتش با دث استروک مو نمی زد)
نقل قول کردن
Hobbit
#55 Hobbit 1395-06-09 22:01
#59
مگه غیر از اینه؟! :-|

خب خالقشم گفته از دث استروک برای خلق ددپول الهام گرفته؟!

تازه ددپول رو کلی بهش شاخ و برگ دادن...

مگه عمو همیشه نمیگه تانوس رو از روی دارک ساید و نمیدونم آنتی مانیتور تقلید کردن؟!

برید یکم کامنتای قبلی رو هم بخونید :-|
نقل قول کردن
kia spider
#56 kia spider 1395-06-09 22:11
دوستان حالا که بحث تقلید و کپیه یه ویدیو اپ کردم که می گه مارول و دیسی چه شخصیت هایی رو از هم کپی کردن
لینک دانلود:
uplod.ir/.../...
البته معمارش برای گفتن هرانتخاب افتضاحه چون مربوط به شکل و ظاهر شخصیت هاست نه فازشون...
نقل قول کردن
Comic Book Man
#57 Comic Book Man 1395-06-09 22:19
به نقل از Jesse Caster:
به نقل از mokhtar:
به نقل از Rock star:
به نقل از amazing spider man:
به نقل از mtm:
به نقل از amazing spider man:

پس چرا اینجا اون رو نام بردید کاپیتان مارول؟؟؟؟؟؟
با تشکر

مقدمه اين مقاله رو بخون :

spidey.ir/.../...

حالا فهمیدم
خیلی ممنون آقای ترابی میشه بگین چرا نمیشه پست ها رو لایک کرد؟!
دی سی کلا تقلب کاره مخصوصا سر ماورای بتمن


حالا فهمیدم بی منطق فقط دی سی فن ها نیستند. یه عده از مارول فن ها هم خیلی بی منطق و کج فهمند.

مرد حسابی کجا نوشته شده شزم از روی کاپیتان مارول کپی برداری شده یا به عبارتی دی سی از روش تقلب کرده؟!؟!؟!

شزم در ابتدا اسمش کاپیتان مارول بود و کمیک هاش هم از انتشارات فاست کمیک منتشر میشد. سر یه دعوای حقوقی بین فاست و دی سی این شخصیت کاپیتان مارول برای دی سی میشه ولی مارول زرنگی کرده بود و چون که "اسم شرکت خودش" هم مارول بود ، دوست نداشت یه شخصیت دیگه این اسم رو داشته باشه و برای کمپانی دیگه ای باشه. پس یه شخصیت جدید خلق کرد و اسم کاپیتان مارول رو براش انتخاب کرد.
دی سی هم مجبور شد اسم شزم رو برای شخصیتی که از فاست کمیک گرفته بود انتخاب کنه تا با مارول وارد یه دعوای حقوقی دیگه نشه.

یه بار مهدی (ترابی) تعریف میکرد رفته بوده برای وزیر نیروی سابق یعنی اقای پرویز فتاح ترجمه کنه. فتاح هم که میدونی لهجه غلیظ ترکی داشت. قرار بوده با هیاتی از کشور ویتنام ملاقات کنه. بعد یهو میفهمن که اصلا انگلیسی بلد نیستن که مهدی بخواد براشون ترجمه کنه. خلاصه اینکه میگن ی دختر ویتنامی هست دانشگاه الزهرا درس خونده و همراه اوناست. کار ترجمه رو از فارسی به ویتنامی و بلعکس انجام میده. مهدی میگه فتاح بهم گفت پس اقای مترجم انگلیسی شما هم که امروز بیکاری. بشین پیش من. بعد مهدی میگه فتاح گفت: "سلام و خوش امد میگم".
بعد دختره شروع کرده به ترجمه: "هاو ی ها هوی ها هین هان هی ههیه یهه ...." :lol:
یعنی یه سلام گفته دختره 3 دقیقه داشته ترجمه میکرده به ویتنامی. مهدی باحال ادای این شرقی ها رو در میاره ... همیشه این خاطره رو بهم میگه از خنده روده میشم.
خلاصه مهدی میگه چند دقیقه گذشت بعد فتاح رو کرد به من و در گوشی به من گفت (با لهجه ترکی بخونید!): آقای ترابی من یه کلمه میگم ولی این یه مقاله ترجمه میکنه!!!"
:lol:
حالا شده قضیه شما
بدبخت یه کلمه گفت شما یه مقاله جوابش رو دادی. خودمونیم ها ..خیال کردی یه مارولی بی منطق پیدا کردی حرصت رو سرش خالی کردی :lol:
اینم یادم بگم. اخر جلسه فتاح به دختره میگه چرا هر کلمه من رو 10 دقیقه طولش میدادی؟
دختره هم میگه اخه زبون ویتنامی خیلی غنیه (!!)
فتاح هم میگه: گنیه؟ به این میگی گنی؟ اگه گنی بود که باید با ایکی کلمه ترجمه میشد :lol:

عمو جان خودمونیما ولی اگه حالا یه دیسی فن اینو‌می گفت چی کار میکردید؟؟؟؟؟؟مثلا می گفت مارول ددپول رو از دث استروک تقلید کرده؟؟؟؟ :-* :-*
اونوقت همه اعضای سایت می ریختن سرش اخر هم سه چهار نفر اخراج می شدن :-)

نه عزیز دلم. قطعا عمو هیچی نمیگفت. چون هر کی میگه ددپول از دث استروک تقلید کرده هیچی از دنیای کمیک نمیدونه و نباید جوابش رو داد :-)
این ادما فرق تقلید و هجو رو نمیدونن . ضمنا ددپول از نظر شخصیتی هیچ ربطی به دث استروک نداره
نقل قول کردن
kia spider
#58 kia spider 1395-06-09 22:21
به نقل از Comic Book Man:
نه عزیز دلم. قطعا عمو هیچی نمیگفت. چون هر کی میگه ددپول از دث استروک تقلید کرده هیچی از دنیای کمیک نمیدونه و نباید جوابش رو داد :-)

نظر های بالا رو بخون واقعا همچین چیزی هست....
((اره داداش خودت ضایع شدی))
به نقل از Comic Book Man:
این ادما فرق تقلید و هجو رو نمیدونن . ضمنا ددپول از نظر شخصیتی هیچ ربطی به دث استروک نداره

چرا دارن!ددپول تو کمیک های اولیه اصلا شوخ طبع نبود و کاملا از هر جهت شبیه دث استروک بود...
نگاه کن من خودم مارول فنم ولی این حقیقتیه که نمی شه انکارش کرد(اونم بعد اینکه خالق ددپول خودش به این قضیه اعتراف کرده
نقل قول کردن
Rock star
#59 Rock star 1395-06-09 22:40
به نقل از mokhtar:
به نقل از Rock star:
به نقل از amazing spider man:
به نقل از mtm:
به نقل از amazing spider man:

پس چرا اینجا اون رو نام بردید کاپیتان مارول؟؟؟؟؟؟
با تشکر

مقدمه اين مقاله رو بخون :

spidey.ir/.../...

حالا فهمیدم
خیلی ممنون آقای ترابی میشه بگین چرا نمیشه پست ها رو لایک کرد؟!
دی سی کلا تقلب کاره مخصوصا سر ماورای بتمن


حالا فهمیدم بی منطق فقط دی سی فن ها نیستند. یه عده از مارول فن ها هم خیلی بی منطق و کج فهمند.

مرد حسابی کجا نوشته شده شزم از روی کاپیتان مارول کپی برداری شده یا به عبارتی دی سی از روش تقلب کرده؟!؟!؟!

شزم در ابتدا اسمش کاپیتان مارول بود و کمیک هاش هم از انتشارات فاست کمیک منتشر میشد. سر یه دعوای حقوقی بین فاست و دی سی این شخصیت کاپیتان مارول برای دی سی میشه ولی مارول زرنگی کرده بود و چون که "اسم شرکت خودش" هم مارول بود ، دوست نداشت یه شخصیت دیگه این اسم رو داشته باشه و برای کمپانی دیگه ای باشه. پس یه شخصیت جدید خلق کرد و اسم کاپیتان مارول رو براش انتخاب کرد.
دی سی هم مجبور شد اسم شزم رو برای شخصیتی که از فاست کمیک گرفته بود انتخاب کنه تا با مارول وارد یه دعوای حقوقی دیگه نشه.

یه بار مهدی (ترابی) تعریف میکرد رفته بوده برای وزیر نیروی سابق یعنی اقای پرویز فتاح ترجمه کنه. فتاح هم که میدونی لهجه غلیظ ترکی داشت. قرار بوده با هیاتی از کشور ویتنام ملاقات کنه. بعد یهو میفهمن که اصلا انگلیسی بلد نیستن که مهدی بخواد براشون ترجمه کنه. خلاصه اینکه میگن ی دختر ویتنامی هست دانشگاه الزهرا درس خونده و همراه اوناست. کار ترجمه رو از فارسی به ویتنامی و بلعکس انجام میده. مهدی میگه فتاح بهم گفت پس اقای مترجم انگلیسی شما هم که امروز بیکاری. بشین پیش من. بعد مهدی میگه فتاح گفت: "سلام و خوش امد میگم".
بعد دختره شروع کرده به ترجمه: "هاو ی ها هوی ها هین هان هی ههیه یهه ...." :lol:
یعنی یه سلام گفته دختره 3 دقیقه داشته ترجمه میکرده به ویتنامی. مهدی باحال ادای این شرقی ها رو در میاره ... همیشه این خاطره رو بهم میگه از خنده روده میشم.
خلاصه مهدی میگه چند دقیقه گذشت بعد فتاح رو کرد به من و در گوشی به من گفت (با لهجه ترکی بخونید!): آقای ترابی من یه کلمه میگم ولی این یه مقاله ترجمه میکنه!!!"
:lol:
حالا شده قضیه شما
بدبخت یه کلمه گفت شما یه مقاله جوابش رو دادی. خودمونیم ها ..خیال کردی یه مارولی بی منطق پیدا کردی حرصت رو سرش خالی کردی :lol:
اینم یادم بگم. اخر جلسه فتاح به دختره میگه چرا هر کلمه من رو 10 دقیقه طولش میدادی؟
دختره هم میگه اخه زبون ویتنامی خیلی غنیه (!!)
فتاح هم میگه: گنیه؟ به این میگی گنی؟ اگه گنی بود که باید با ایکی کلمه ترجمه میشد :lol:


من حرصم رو سر کسی خالی نکردم. حقیقت رو گفتم. چیزی که شعار سایت اسپایدیه! "حقیقت رو بگید چون که ما دنبال حقیقت هستیم."
من هم یه کمیک فن دوطرفه و دو آتیشه ی مارول و دی سی ام. ببینم کسی در مورد مارول هم بدی میگه و به مارول تهمت تقلید یا تقلب رو میزنه با اونم برخورد میکنم.
حالا شاید نباید در حد یه مقاله توضیح میدادم ولی فقط به این خاطر توضیحات تکمیلی دادم که برای این کاربر مشکلی از نظر فهم پیش نیاد چون معلوم بود حتی اون مقدمه رو هم نخونده بود!
آدم میاد روی منطق نظر میده. رو راست ولی با منطق و با دلیل و مدرک. الکی به شخصی یا چیزی تهمت نمیزنند.
اینکه "آره آره حالا فهمیدم. دی سی یه متقلبه!!" یه نظر بی منطقه و مطمعنم حتی اون مقدمه رو یه نگاه خالی هم ننداخته!
نقل قول کردن
Ar_Nemati
#60 Ar_Nemati 1395-06-09 23:00
سلام. من کاربر تازه واردم این اولین نظرم هم هست که میدم.
من گرافیستم و میخواستم بدونم برای تست ادیت باید چکار کنم؟؟ :-?
نقل قول کردن
S.T.A.R.K
#61 S.T.A.R.K 1395-06-09 23:02
به نقل از Ar_Nemati:
سلام. من کاربر تازه واردم این اولین نظرم هم هست که میدم.
من گرافیستم و میخواستم بدونم برای تست ادیت باید چکار کنم؟؟ :-?

spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
kia spider
#62 kia spider 1395-06-09 23:03
به نقل از Ar_Nemati:
سلام. من کاربر تازه واردم این اولین نظرم هم هست که میدم.
من گرافیستم و میخواستم بدونم برای تست ادیت باید چکار کنم؟؟ :-?

سلام،به سایت اسپایدی خوش اومدی رفیق
خیلی خوبه که می خوای ادیتور بشی ولی اگه سایت نیاز داشته باشه اعلام می کنه((که مثل اینکه اعلام کرده))،اگه هم علاقه داری می تونی تو بخش نظرات یا نوشتن مقاله به سایت کمک کنی
و در ضمن اگه فک می کنی ادیتت خیلی خوب نیست می تونی تو بخش اموزش ادیت سایت اموزش ببینی
به هر حال امید وارم موفق باشی
;-)
نقل قول کردن
Ar_Nemati
#63 Ar_Nemati 1395-06-09 23:42
سلام،به سایت اسپایدی خوش اومدی رفیق
خیلی خوبه که می خوای ادیتور بشی ولی اگه سایت نیاز داشته باشه اعلام می کنه((که مثل اینکه اعلام کرده))،اگه هم علاقه داری می تونی تو بخش نظرات یا نوشتن مقاله به سایت کمک کنی
و در ضمن اگه فک می کنی ادیتت خیلی خوب نیست می تونی تو بخش اموزش ادیت سایت اموزش ببینی
به هر حال امید وارم موفق باشیبه نقل از kia spider:
به نقل از Ar_Nemati:
سلام. من کاربر تازه واردم این اولین نظرم هم هست که میدم.
من گرافیستم و میخواستم بدونم برای تست ادیت باید چکار کنم؟؟ :-?

سلام،به سایت اسپایدی خوش اومدی رفیق
خیلی خوبه که می خوای ادیتور بشی ولی اگه سایت نیاز داشته باشه اعلام می کنه((که مثل اینکه اعلام کرده))،اگه هم علاقه داری می تونی تو بخش نظرات یا نوشتن مقاله به سایت کمک کنی
و در ضمن اگه فک می کنی ادیتت خیلی خوب نیست می تونی تو بخش اموزش ادیت سایت اموزش ببینی
به هر حال امید وارم موفق باشی
;-)

ممنون :-)
نقل قول کردن
aria
#64 aria 1395-06-10 11:25
دوستان بنظرتون شزم یکوچولو چرت نیست؟ اخه یعنی چی من یه کلمه رو بگم بشم سوپرهیرو اونم انقدر قوی!!! :o
نقل قول کردن
S.T.A.R.K
#65 S.T.A.R.K 1395-06-10 11:30
به نقل از aria:
دوستان بنظرتون شزم یکوچولو چرت نیست؟ اخه یعنی چی من یه کلمه رو بگم بشم سوپرهیرو اونم انقدر قوی!!! :o

شما یکبار با دقت گزینه 8 رو بخون.گفته شد این شخصیت از نظر اوریجین برتری داره که دلایلش هم توضیح داده شد. shazam هم یک کلمه معمولی نیست هر حرفش ابتدای اسم یکی از خدایان باستانیه که باعث میشه بیلی قدرت هر کدوم از اونارو بدست بیاره.
نقل قول کردن
aria
#66 aria 1395-06-10 15:55
به نقل از S.T.A.R.K:
به نقل از aria:
دوستان بنظرتون شزم یکوچولو چرت نیست؟ اخه یعنی چی من یه کلمه رو بگم بشم سوپرهیرو اونم انقدر قوی!!! :o

شما یکبار با دقت گزینه 8 رو بخون.گفته شد این شخصیت از نظر اوریجین برتری داره که دلایلش هم توضیح داده شد. shazam هم یک کلمه معمولی نیست هر حرفش ابتدای اسم یکی از خدایان باستانیه که باعث میشه بیلی قدرت هر کدوم از اونارو بدست بیاره.


اتفاقا من به قدرتهاش گیر ندادم، دقیقا به اریجینش گیر دادم. به نظرم اریجینش جالب و بامزه هست اما جزو 10 تای برتر نیست!
اخه با ورد خوندن این همه قدرت بدست بیاری!
نقل قول کردن
S.T.A.R.K
#67 S.T.A.R.K 1395-06-10 16:01
به نقل از aria:
به نقل از S.T.A.R.K:
به نقل از aria:
دوستان بنظرتون شزم یکوچولو چرت نیست؟ اخه یعنی چی من یه کلمه رو بگم بشم سوپرهیرو اونم انقدر قوی!!! :o

شما یکبار با دقت گزینه 8 رو بخون.گفته شد این شخصیت از نظر اوریجین برتری داره که دلایلش هم توضیح داده شد. shazam هم یک کلمه معمولی نیست هر حرفش ابتدای اسم یکی از خدایان باستانیه که باعث میشه بیلی قدرت هر کدوم از اونارو بدست بیاره.


اتفاقا من به قدرتهاش گیر ندادم، دقیقا به اریجینش گیر دادم. به نظرم اریجینش جالب و بامزه هست اما جزو 10 تای برتر نیست!
اخه با ورد خوندن این همه قدرت بدست بیاری!

اریجین كاپیتان مارول درباره بزرگ شدن و بلوغ است و اینكه با بزرگ شدن ، مسئولیت پذیری هم می آید. اینكه نباید معصومیت خود را حتی در مقابل دنیای سخت و بیرحم بزرگسالان از دست داد. بیلی مثل بچه ای بود كه ناگهان به آروزي خودش دست یافت ولی فهمید كه باید از آن دل كنده و از قدرت هایش در مسیر صحیح بهره بگيرد.
نقل قول کردن
magnus
#68 magnus 1395-06-13 10:44
درسته این مقاله مال خیلی وقت پیشه ولی منم نظرم رو میگم :
این مقاله یکی از بهترین مقالات ایرانه بدون شک تکه. و همه چی تکمیل و عالیه.
کاملا با رتبه بندی موافقم ولی بنظرم اگه بتمن دوم بود بهتر بود. اریجین مردعنکبوتی هم فقط و فقط به یک دلیل بهترینه و اونم مسئولیت پذیریه. اگه فقط یه عنکبوت اونو نیش میزد و میشد قهرمان اریجینش متوسط بود ولی این که پیتر از عمو بن درس مسئولیت پذیری رو یاد میگیره موجب متمایز شدنش نسبت به دیگر اریجین ها میشه و اول بودن مردعنکبوتی رو اثبات میکنه.
به هر حال ممنون بابت مقاله همه چی سرجاش بود و دیگه حرفی برای گفتن باقی نذاشتید.
الحق که اریجین مردعنکبوتی بهترینه.
نقل قول کردن
a.v.s
#69 a.v.s 1396-07-28 12:52
به نقل از a.v.s:
به نقل از n.goblin:
جالب بود ;-)

فقط همین ؟ :-|

والا چی بگم :-* :D
یذره نظر تخصصی تر بده جانم

به نقل از a.v.s:
ممنون
عالی بود 8)
همشون تاثیر گذار بودن اما هیچی به پای بتمن و دکتر استرنج و مرد عنکبوتی نمیرسند :-)
ممنون آقای ترابی ;-)

اکنون داشتم این مقاله را با ترجمه آقای ترابی می خوندم
spidey.ir/.../...
و بعد به این مقاله رسیدم
ناگهان نظر های قدیمی خودم در این مقاله را دیدم و با خود گفتم: یا خدا!!! این آدم دیگه کیه؟ این من بودم؟
بعد به من این حس دست داد که انگار یک کمپانی کمیک بوکی هستم که کمیک بوک های بی کیفیت چاپ می کرد که بعد از 1 سال غایب شد و بعد برگشت و خودش را بالا کشید (مغرور نیستم این واقعا یک حقیقته و اینکه کلا عادتمه و خودم را بزرگ میبینم دی:)
جدا از این حرف ها، در این مقاله داشتم مورد 8 یعنی اریجین شزم را می خوندم. ناگهان به این جمله بر خوردم
نقل قول:
. . . نباید معصومیت خود را حتی در مقابل دنیای سخت و بیرحم بزرگسالان از دست داد
خیلی مهمه که هیچ وقت معصومیت را از دست ندهی، حتی عیسی مسیح (ع) در یک جا می فرماید: ملکوت آسمان ها به کودکان تعلق دارد (که درواقع منظور ایشان این است که آدم باید بدون شیله و پیله زندگی کند)
وقتی بزرگ میشی تحت تاثیر اخلاقیات گند و مزخرف انسانیت قرار می گیری. همین دنیای مزخرف بزرگسالان است که بسیاری از جوانان را معتاد و خلافکار و متجاوز کرده است. همین دنیای مزخرف بزرگسالان است که تو را تا مرز افسردگی می بره. تو باید یاد بگیری که محکم در مقابل بزرگسال ها بایستی، بی اهمیت راهتو بکشی و بری و کار خودت رو بکنی. چه لزومی داره که بخاطر درخواست های احمقانه شون، زندگیت رو فراموش کنی و بخاطر اون ها زندگی کنی و اون چیزی که اونا میخواهند باشی؟ اصلا نباید برایت مهم باشد که آن ها درباره ات چی فکر می کنند. درآخر آن ها می فهمند که اونا هستند که دارند اشتباه می کنند و اشتباه فکر میکنند نه تو.
نقل قول کردن
Mr. MARVEL
#70 Mr. MARVEL 1397-12-14 13:11
خفن بود
نقل قول کردن
Amir_Stark
#71 Amir_Stark 1397-12-14 17:30
واقعا مقاله خیلی خوبی بود؛ با اینکه تا به حال چندین بار خوندمش ولی بازم تکراری نمیشه.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#72 AmirhoseinJafari2005 1399-10-16 16:04
عالی بودن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید