15 اتفاق مهمی که سال 2016 در کمیک های مارول به وقوع پیوست

15 اتفاق مهمی که سال 2016  در کمیک های مارول به وقوع پیوست

اینها را میتوان بزرگ ترین ، مهم ترین و حتی برترین لحظات مارول در سال 2016 لقب داد.

امسال در کمیک های مارول غوغایی عاطفی (!) بر پا بود. از طرفی در جریان جنگ های پنهان دنیای مارول زیر و رو شد و از نو ساخته شد و از طرفی دیگر در جنگ داخلی 2 بار دیگر قهرمانان این شرکت به جان هم افتادند. مرگ هم که مثل اون شتره طبق معمول دم در خونه مارول خوابیده بود و جان برخی از قهرمانانش را گرفت. در کل در سالی که گذشت کمیک های مارول روی گروه اونجرز تمرکز داشتند که با توجه به دنیای سینمایی مارول طبیعی هم بود. البته 2016 را باید سال "نا انسان ها" هم نامید چون این گروه حضور پررنگی در اتفاقات مهم مارول داشت. همچنین مارول که لقب "ایده سرا" (House of Ideas) داره و معروفه که از ایده های جدید هراسی نداره، در سال 2016 همچنان به ایجاد تغییرات ناگهانی و غیر منتظره در قهرمانان معروف خود ادامه داد. هر حال اینها 15 رخداد مهم مارول در سالی که  گذشت هستند.

 

15- مرگ دادگاه زندگی (The Living Tribunal)

 مرگ دادگاه زندگی (The Living Tribunal)

در کدام کمیک اتفاق افتاد: شماره 2 از Ultimates 2

در سال 2016 اتفاق عجیبی افتاد. «گالاکتوس» به عنوان بلعنده دنیاها ناگهان تغییر ماهیت داد و به حیات بخش دنیاها تبدیل شد . این باعث شد تا در وضعیت نیروهای کیهانی مارول تغییرات زیادی رخ بده. او به اعضای گروه Ultimates 2 یعنی پلنگ سیاه، کاپیتان مارول، بلو مارول ، اسپکتروم و میز آمریکا پیشنهاد کرد تا به دستیارانش (Heralds) تبدیل شوند.

در همین زمان گالاکتوس با موجودات کیهانی به نام های Master Order و Lord Chaos جلسه گذاشت و آنها گفتند که موازنه کیهانی در عالم بهم خورده. بنابراین از گالاکتوس خواستند تا دوباره به هویت قبلی خودش برگرده تا موازنه دوباره برقرار بشه. «دادگاه زندگی» به عنوان یکی از عظیم ترین نیروهای کیهانی مارول  حرف اونا رو شنید و باهاشون مخالفت کرد و طرف گالاکتوس را گرفت. این باعث خشم Master Order و Lord Chaos شد و دادگاه زندگی را کشتند.

مطالب مرتبط:

معرفي نیروی های کیهانی در دنیای مارول

 

14- مرگ جادو

مرگ جادو در مارول

در کدام کمیک اتفاق افتاد: شماره 10  از Doctor Strange

امسال به مناسبت اکران فیلم "دکتر استرنج" شاهد داستان های قدرتمندی بودیم که در کمیک این شخصیت به قلم «جیسون آرون» نوشته شد. اوج این داستان ها جایی بود که دنیای ما توسط ارتشی علمی به نام Empirikul مورد حمله قرار گرفت. بقایای Empirikul هدفش این بود که جادوگران اعظم و همچنین اشیا و مکان های جادویی کل عالم  را نابود کنند تا به قول معروف علم و دانش کاملا بر جادو پیروز شود. دکتر استرنج برای مبارزه با Empirikul مجبور شد از کمک دیگر جادوگران مارول مثل «دکتر وودو»، «شامان»، «اسکارلت ویچ» و «موناکو» کمک بگیره.

تا اینکه دکتر استرنج در خانه خود با رهبر Empirikul به نام Imperator مقابله کرد و به کمک نیرویی تاریک که آنجا پنهانش کرده بود، شکستش داد. اما بعدش فهمید که طلسم هایش دیگر کار نمیکنند و بنابراین باید گفت که جادو در حال حاضر در عالم مارول مرده! بنابراین حالا باید دید استرنج در مقابل دشمنان سنتی خودش مثل موردو و کابوس چیکار میکنه.

مطالب مرتبط:

10 دشمن برتر دکتر استرنج (DR. STRANGE)

معرفی وسایل و ابزارآلات جادویی دکتر استرنج – قسمت آخر

 

13- آمادئوس چو به هالک تبدیل میشود

امادئوس چو

در کدام کمیک اتفاق افتاد: شماره 7   از Totally Awesome Hulk

یک ابر نابغه به نام «آمادئوس چو» که معمولا به عنوان دستیار یا نوچه «بروس بنر» به حساب می آمد  در سال 2016  جانشین هالک شد و لقب The Totally Awesome Hulk را به خودش اختصاص داد. در واقع پس از جنگ های پنهان ، هالک در جزیره Kiber یک مقدار زیادی تشعشعات مرگبار جذب کرد. آمادئوس چو با استفاده از نانو تکنولوژی اونا را جذب کرد و به نسخه جدید هالک تبدیل شد. این هالک یک حالت علی بی غم (!) و تا حدی بی مسئولیت داشت که به کمک خواهرش ، «مدی» با کسانی مثل «فینگ فنگ فوم»، «ساحره» و Lady Hellbender مقابله کرد. او در نهایت به گروه Champions پیوست و تصمیم گرفت قهرمان بهتری باشه.

در هر حال تبدیل شدن او به هالک و نجات دادن جان بنر یک لحظه عاطفی و ناب بود چون ان موقع آیرون من و بلک پنتر راه دیگری به ذهنشون نمیرسید جز اینکه هالک رو به ناحیه  منفی negative zone) ) تبعید کنند تا به کسی آسیب نرسانه . ولی آمادئوس جانش رو به خطر انداخت تا تشعشعات مرگبار را از بروس خارج کنه. این فداکاری باعث شد بروس بنر به گریه بیفته ...

  

12- ظهور گروه Champions

 ظهور گروه Champions

در کدام کمیک اتفاق افتاد: شماره 1   از Champions

وقایع کمیک جنگ داخلی 2 باعث شد تا نسل جوان گروه اونجرز از کارها و رفتارهای اعضای مسن تر و با تجربه تر نا امید شوند و تصمیم بگیرند خودشان یک گروه جدید تشکیل بدهند. کامالا خان (میز مارول) از اونجرز خارج شد و «نووا» و «مایلز مورالز» را استخدام کرد تا جنبش جدیدی را شکل بدهند. او اصرار داشت که باید دوباره به ایده آل های پاک و خالص اونجرز برگردند . این باعث شد آمادئوس چو و دختر «ویژن» به نام Viv هم به گروهشون ملحق شوند.

بنابراین گروه Champions شکل گرفت . کمیک های Champions هم (که به قلم استاد «مارک وید» نوشته میشه) پر هستند از احساسات نوجوانانه که درباره قهرمانانی بی تجربه است که سعی دارند جایگاه خود را در دنیای امروزی پیدا کنند. ضمن اینکه آنها مثل بچه ها با هم دعوا و بگو مگو میکنند (مثلا بر سر اینکه کی رهبر گروه باشه!). همین باعث شده تا ماجراهاشون شیرین بشه. ضمن اینکه ملحق شدن یک «سایکلاپس» جوان که از گذشته اومده، گروهشون رو تکمیل کرده.

 

 11- دکتر دووم به Infamous Iron Man تبدیل میشود

 دکتر دووم به Infamous Iron Man تبدیل میشود

در کدام کمیک اتفاق افتاد: شماره 1   از Infamous Iron Man

پس از اتفاقات جنگ های پنهان، «دکتر دووم» دیگر صورتش خوب شد و تصمیم گرفت آدم خوبی باشد و تاثیرات  مثبتی هم روی دیگران و دنیا بگذارد. او فاش کرد که همواره ارزش زیادی برای تونی استارک و نبوغش قائل بوده و بنابراین پس از اتفاقی که در شماره آخر کمیک جنگ داخلی بر سر تونی آمد، جایش را به عنوان مرد آهنی جدید گرفت و اسم خودش را Infamous Iron Man گذاشت. دووم سعی کرد با تلفیق مهارتش در جادوگری با علم و دانش تونی، یک مرد آهنی بهتر و منحصر به فرد باشد.

البته «بن گریم» (The Thing) که الان یکی از مامورین شیلد شده هنوز به نیت واقعی دووم شک داره . ضمن اینکه دووم به دانشمندی به نام Amara Perera علاقه نشون داده ولی اون دست رد به سینه اش زده.  بنابراین این نگرانی وجود داره که دووم دوباره آدم بدی بشه. همچنین اگه با مادر خودش که زنده شده (یعنی Cynthia ) ملاقات کنه، معلوم میشه که آیا میتونه همچنان آدم خوبی باقی بمونه یا نه چون مادرش به جادوی سیاه دسترسی داره. در هر حال تغییری که مارول در دووم به وجود آورده باعث شده داستان های زیبایی ازش خلق بشه.

 

10- ثانوس داره میمیره!

ثانوس داره میمیره!

در کدام کمیک اتفاق افتاد: شماره 1   از Thanos

در انتهای کمیک شماره 1 ثانوس و در بحبوحه نقشه ای که دشمنان ثانوس به رهبری پسرش برای شکست دادنش کشیده بودند، ناگهان «مرگ» فاش کرده که ثانوس داره میمیره!

در شماره بعد ثانوس میره پیش پدرش ، Mentor، و متوجه میشه که دچار سرطان خدایان (!) شده . پدرش بهش میگه که راهی نداره و علاجی براش نیست و فقط چند هفته بیشتر زنده نمیمونه. ثانوس خشمگین پدرش رو میکشه.

ثانوس پدرش را میکشه

اون حالتی که ثانوس پیدا میکنه وقتی میفهمه واقعا قراره بمیره از اون لحظات ماندگار ماروله چون حسی از درماندگی و آسیب پذیر بودن را در صورتش میبینیم که قبلا هیچ وقت در ظاهر مغرورش ندیده بودیم. در هر حال داستان های ثانوس در آینده خیلی جالب تر هم خواهد شد چون به هر دری خواهد زد تا خودش را نجات بده در حالی که یک عالمه از دشمنانش به دنبالش هستند تا بکشنش.

 

9- ریری ویلیامز، آیرون هارت میشود!

ریری ویلیامز، آیرون هارت میشود!

در کدام کمیک اتفاق افتاد: شماره 11  از Invincible Iron Man

گفتیم مارول که لقب "ایده سرا" داره و از رو کردن ایده های جدید نمیترسه. یکی از این ایده های جسورانه در سال 2016 معرفی کردن دختری 15 ساله و نابغه به نام «ریری ویلیامز» به عنوان جانشین مرد آهنی بود که بهش لقب Iron Heart دادند. ریری در شماره 11 از کمیک Invincible Iron Man ، برای خودش زره ساخت و از محوطه دانشگاه MIT خارج و به جرگه قهرمانان شهر اضافه شد.

لحظه ای که ریری به کامیون زندانیان مشت میزنه لحظه سرنوشت ساز زندگی او بود و باعث شد تا تونی استارک تحسینش کنه و دیگه درباره توانایی هاش تردید نداشته باشه. پس از وقایع جنگ داخلی 2، استارک الان به صورت یک هوش مصنوعی سعی میکنه در کنار ریری باشه.

 

8- مرگ ماشین جنگی

 مرگ ماشین جنگی

در کدام کمیک اتفاق افتاد: شماره 0    از Civil War II

 در فیلم جنگ داخلی دیدیم که چطور «رودی رودز» فلج شد ولی اتفاقی که همان موقع در دنیای کمیک براش افتاد به مراتب بدتر بود چون در آغاز رویداد جنگ داخلی دوم دیدیم که چطور رودی پس از ملاقات با رئیس جمهور (که بهش پیشنهاد میکنه وزیر دفاع بشه)، در ماموریتی برای حمله غافلگیرانه به «ثانوس» شرکت میکنه و سپس کشته میشه.

همین اتفاق بود که جرقه اختلافات میان کارول دانورز و تونی استارک را زد و باعث شد بر سر نحوه استفاده از پیش گویی های «یولیسس» با هم بجنگند. بقیه داستان را هم که حتما میدونید چون ما این کمیک رو اینجا تو سایت ترجمه کرده ایم.

  

7- پایان داستان جنگ های پنهان

 پایان داستان جنگ های پنهان

در کدام کمیک اتفاق افتاد: شماره 9  از Secret Wars

مارول این جنگ های پنهان را آنقدر با تاخیر عرضه کرد که شماره آخرش افتاد تو سال 2016! البته اشکالی نداره چون داستانش فوق العاده بود و ارزش این همه صبر کردن را داشت. در این داستان (که اینجا تو سایت ترجمه شده)، دکتر دووم به نیروهای عظیم Beyonders دسترسی پیدا کرده بود و دنیای جدیدی به نام Battleworld را از بقایای دیگر دنیاهای قبلی مارول شکل داده بود و همانند یک خدا حکومت میکرد. اما با مخالفت دیگران مواجه شد. مخصوصا که دشمن دیرینه اش یعنی «رید ریچاردز» و دیگر قهرمانان مارول که گذشته را به خاطر داشتند، حقیقت را میدانستند.

در  پایان هم «مرد مولوکولی» قدرت های دووم را ازش گرفت و بدین ترتیب رید تونست شکستش بده. بعد شاهد بودیم که چطور رید ریچاردز به کمک اعضای خانواده اش در صدد تشکیل دوباره مالتی ورس مارول برآمد. پلنگ سیاه هم با استفاده از سنگ بینهایت دنیای اصلی مارول را نجات داد . همچنین مرد مولوکولی به عنوان هدیه خانواده مایلز مورالز را بهش برگرداند و او را از دنیای نابود شده خودش (التمیت یونیورس) به دنیای اصلی مارول آورد. در ضمن آخر داستان دووم به برتر بودن رید اعتراف کرد و دیدیم که چطور صورتش خوب شده و خودش هم مصمم شده تا آدم بهتری باشد.

مطالب مرتبط:

جنگ های مخفی چگونه آغاز شد؟ - قسمت اول

جنگ های مخفی چگونه آغاز شد؟ - قسمت چهارم

  

6- مرگ سایکلاپس

مرگ سایکلاپس

در کدام کمیک اتفاق افتاد: شماره 4  از Death Of X

داستان مهم Death of X سرنوشت سایکلاپس را تعیین کرد! موضوع از این قرار بود که گروه نا انسان ها ، غبار  Terrigen را در سطح جهان پخش کرد تا جمعیت شون در سرتاسر جهان بیشتر بشه. اما معلوم شد که این غبار برای میوتانت ها مضره و میتونه باعث نابودی آنها بشه. سایکلاپس سعی کرد راهی برای این مشکل پیدا کنه. بعدش میوتانتی به نام  Alchemy تونست اثرات مخرب اونا رو خنثی کنه تا دیگه برای هم نوعانش خطرناک نباشن. تا حد زیادی موفق هم شد ولی به خاطر مسمومیت از دنیا رفت. این باعث خشم شدید سایکلاپس شد و به جنگ رهبر نا انسان ها یعنی «بلک بولت» رفت  و در نهایت بلک بولت با یک اشعه صوتی  سایکلاپس را کشت.

اما معلوم شد که این سایکلاپس چیزی نبوده جز یک تصویر ذهنی قدرتمند که توسط «اما فراست» خلق شده بود چون سایکلاپس واقعی یک سال پیش  وقتی داشت روی غبارTerrigen  تحقیق میکرد ، مرده بود. اما فراست حقیقت را به برادر سایکلاپس یعنی Havok گفت . توضیح هم داد که این کار رو کرده تا مرگ سایکلاپس همچون یک شهادت  مقدس به نظر برسد و به دیگر میوتانت ها نشون بدهد که رهبرشون حاضر بوده برای نجات نژاد میوتانت ها تا چه حد جانفشانی کند.

 

5- جنگ بین ایکس من و نا انسان ها

جنگ بین ایکس من و نا انسان ها

در کدام کمیک اتفاق افتاد: شماره 1  از Inhumans vs X-Men

 در قسمت اول از کمیک Inhumans vs the Xmenشاهد بودیم که «وحشی» (Beast) و دیگر نا انسان ها نمیتوانند کاری کنند تا غبار Terrigen   برای میوتانت ها مرگبار نباشد. گروه ایکس من هم که فقط دو هفته برای زنده ماندن وقت دارند تصمیم میگیرند به جای اینکه دست روی دست بگذارند و منتظر مرگ باشند به مقر نا انسان ها حمله و Terrigen  های باقی مانده را نابود کنند.

البته وحشی این قدرت نمایی را تایید نکرد ولی «استورم » قبل از اینکه بتونه به افراد «مدوسا» خبر بده، زندانیش کرد. بعدش هم «مگنتو» به وسیله نقلیه سلطنتی نا انسان ها حمله کرد ، «جین گری» هم به «کارناک» حمله ور شد ، «فانتومکس» سگی به نام «لاکجا» را بیهوش کرده تا نتونه از قدرت های تله پورت کردن خودش استفاده کنه و اما فراست با «دزلر» متحد شد تا بلک بولت را شکست بده. در پایان شماره 1 دیدیم که «جانی استورم» و مدوسا میخواهند از مقر نا انسان ها (آتیلان جدید) دفاع کنند در حالی که اعضای ایکس من عزم خود را برای حمله جزم کرده اند. این داستان میتونه بسیار بسیار مهم باشه و سرنوشت دو نژاد مهم دنیای مارول یعنی میوتانت ها و نا انسان ها را رقم بزنه. باید ببینیم که در سال 2017 آخرش به کجا میکشه ....

 

4- بازگشت بن رایلی در قالب شغال!

 بازگشت بن رایلی در قالب شغال!

در کدام کمیک اتفاق افتاد: شماره 3  از "توطئه کلونی"

توطئه کلونی از اون داستان های بزرگ و هیجان انگیزی هستش که باعث شد امسال کمیک های مرد عنکبوتی حال و هوای خاصی پیدا کنند. شما میتونید این داستان را اینجا با ترجمه فارسی دانلود کنید. در شماره 3 این کمیک همه با فاش شدن هویت شغال شوکه شدند ! بن رایلی! این در حالیه که بن رایلی سالها در کمیک های اسپایدرمن مرده محسوب میشد. (البته اینجا خانم ساداتی فر حدس زده بود که یکی از کلون های پیتر زیر ماسک شغال قرار داره) .

در هر حال او الان مدتیه که داره تحت نام شرکت نیو تکنولوژی عزیزان پیتر را که مرده بودند به صورت کلون زنده میکنه و به پیتر هم پیشنهاد داده که عمو بن را زنده کنه. ولی مشکل اینجاست که «کین» و  «گوئن عنکبوتی» با سفر به دنیاهای دیگه متوجه شده اند که اگر پیتر با پیشنهاد بن موافقت کنه دنیا پر از زامبی میشود. در هر حال باید منتظر موند و دید در دو ماه آینده تکلیف این داستان جالب چی میشه.

مطالب مرتبط:

10 سوتی دن اسلات در کمیک شماره 22 مرد عنکبوتی شگفت انگیز

  

3- تونی استارک به کما میره

تونی استارک به کما میره

در کدام کمیک اتفاق افتاد: شماره 8   از Civil War II

چند روز پیش ترجمه شماره آخر جنگ داخلی 2 را تو سایت گذاشتیم و حتما فهمیدید که چه بر سر تونی آمد. در هر حال محض یادآوری باید گفت که تونی استارک که اختلافاتش با کاپیتان مارول در شماره قبل به اوج خودش رسیده بود ، با یک زره جدید که شبیه زره ماشین جنگی بود به جنگ او آمد و در حالی که پیش بینی یولیسس مبنی بر اینکه مایلز مورالز ،استیو راجرز را خواهد کشت به حقیقت نپیوسته بود اما کارول و تونی با هم جنگ کردند .

یولیسس هم که از سفری به آینده آمده بود به نا انسان ها هشدار داد که به تونی و کارول بگویند دست از نبرد بکشند ولی دیگر دیر شده بود و کارول ضربه کاری به آیرون من وارد کرد. بعدش «وحشی» روی تونی مطالعه کرد و به کارول گفت که تونی هنوز نمرده ولی در کما فرو رفته و قبلا آزمایشاتی روی خودش انجام داده که زنده نگه اش داشتن. البته تونی الان به صورت هوش مصنوعی با جانشینان خودش یعنی ریری ویلیامز و دکتر دووم در تماسه .  وضعیت او قطعا تغییرات زیادی را در بین قهرمانان مارول ایجاد خواهد کرد. ضمن اینکه کارول هم الان فهمیده که تونی راست میگفته و پیش بینی های یولیسس فقط یک آینده احتمالی را نشان میدادند.

  

2- مرگ بروس بنر

 مرگ بروس بنر

در کدام کمیک اتفاق افتاد: شماره 3   از Civil War II

یکی از پیش بینی های یولیسس نشان داد که هالک دوباره دست به طغیان خواهد زد. در نتیجه اونجرز رفتند دنبال بروس بنر. او هم گفت که مدتیه روی خودش آزمایشاتی میکرده تا هالک رو درون خودش کنترل کنه. بعدش بروس وقتی میفهمه اونجرز برای چی اومدن دنبالش عصبی میشه و وقتی نزدیکه که به هالک تبدیل بشه، توسط تیری که بهش میخوره، کشته میشه.

بعدش بلافاصله معلوم شد که «هاکای» تیر را به سمت بروس زده . ولی هاکای را تبرئه کردند چون مشخص شد که خود بروس ازش خواسته بوده هر وقت حس میکنه دوباره داره به هالک تبدیل میشه بکشتش. در هر حال مرگ هالک باعث وخیم تر شدن اوضاع شد  چون تونی، کارول را مسئول مرگ او میدانست. ضمن اینکه هیچ کس باورش نمیشد مارول یکی از قدیمی ترین و مهم ترین شخصیت های خودش را بکشه.

مطالب مرتبط:

10 دفعه ای كه ابرقهرمانان مجبور شدند به خاطر "منفعت جمعی"، ابرقهرمانان دیگر را بكشند

 

1- استیو راجرز به مامور هایدرا تبدیل میشود

 استیو راجرز به مامور هایدرا تبدیل میشود

در کدام کمیک اتفاق افتاد: شماره 1 از Captain America: Steve Rogers

مارول با این کارش اینترنت را به آتش کشید! اونقدر واکنش ها به این اتفاق زیاد بود که آدم باورش نمیشد. ولی در هر حال «رد اسکال» از Kobik (که نسخه هوشمند و انسانی وسیله ای قوی در عالم مارول به نام "مکعب کیهانی" است) استفاده کرد تا گذشته و خاطرات استیور راجرز را تغییر بده و تبدیلش کنه به مامور گروه مخوف و تروریستی "هایدرا"! هیچ کس باورش نمیشد مارول سمبل و قهرمان آمریکا را به شخصیت خبیث تبدیل کرده باشه.

بعدش شاهد اعمال خبیثانه از سوی او بودیم . مثلا فهمیدیم که او پشت قضیه مرگ بروس بنر در جنگ داخلی 2 بوده، یا اینکه چطور میخواهد با کشتن رد اسکال و استفاده از "چیتاری" دنیا را بی ثبات  و هایدرا را حاکم عالم کنه.  واقعا دیدن اعمال پلید استیو بسیار برای خوانندگان مارول دردناک بود و هست ... ولی باید قبول کرد که داستان های فعلی کاپیتان آمریکا با جذابیت خاصی همراه شده اند. باید منتظر ماند و دید در سال 2017 بلاخره چه میشود ...

  

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

DC E.R.F.A.N
#1 DC E.R.F.A.N 1395-10-15 14:25
وای خدایا، این همه اتفاق امسال افتاد و ما بی خبر بودیم :eek:
کی رودی مرد ما نفهمیدیم :oops: آره راستی اون اولا اتفاق افتاد، ولی فکر میکردم دوباره یک جوری زندش کنن، ولی جنگ داخلی ۲ تموم شد و زنده نشد :sad: خب همه میدونیم مرگ در کامیک یک جورایی غیر ممکنه و به خاطر همین من خاطرم جمع بود که رودی برمیگرده، ولی تاریخ رو فراموش کرده بودم، ویادم رفته بود مارول(همچنین دی سی) بعضی وقتا واقعا جدی میشه و خب، وقتی بروس بنر رو برای بهتر شدن و یا روان شدن و ادامه داستان فدا میکنه دیگه رودی که از همون اول تکلیفش معلوم بود :-* ولی نکنه تونی از کما بیرون نیاد، وتا آخر هوش مصنوعی بمونه :cry: نکنه کاپیتان برای همیشه مامور هایدرا بشه :cry: :cry: حالا درسته که مارول قراره از نسل جدید قهرمانان خودش پرده برداری کنه ولی، نکنه... نه، مطمئنم مارول قهرمانان قدیمیشو فراموش نمیکنه 8)
به هر حال با این همه اتفاقات هیجان انگیز امسال(بهتر بگیم، پارسال)باید صبر کرد و دید امسال چه اتفاقاتی خواهد افتاد ;-)
راستی گالاکتوس! وای من از گالاکتوس میترسم :sigh: راستی الان که دادگاه زندگی مرده، موازنه مارول بهم نمیخوره! به هرحال یکی از نیروهای کیهانی از بین رفته :-*
راستی، آقای ترابی خسته نباشین، مثل همیشه مقاله فوق العاده ای بود
نقل قول کردن
civil war 2
#2 civil war 2 1395-10-15 14:38
شدیدا این مقاله رو تحسین می کنم استاد ترابی.
و از بخش های ٖۤ۲و۳و۸و۹و۱۱ خیلی خوشم اومد
یک سوال توجه کردید درسته تونی نمرد ولی باز هم یک جورایی قهرمانان رو ترک کرد هیچ کس نه غصه ای نه اندوهی یک قطره اشک از چشم هیچ کدوم از قهرمان ها نچکید مخصوصا کارول که بی خیال بود حداقل یک احساس ندامتی از اشتباه نداشت تا وقتی تونی بود تا یکی از قهرمان ها کشته می شد کلی گریه سوگواری ......به نظرم مارول یک اتفاق بزرگ رو می خواهد رقم بزنه و فکر کنم تونی رو به خاطر این نکشت که برای اون اتفاق مهم ذخیره کنه و حتما تا اون موقع تونی رو توی کما نگه می داره. ...واقعا باید از جنگ داخلی ۲ ترسید... 8)
نقل قول کردن
parsa asadi
#3 parsa asadi 1395-10-15 14:41
خیلی ممنون من از هیچکدوم ا اینا خبر نداشتم جز اونایی که مربوط به داخلی بود.
آقای ترابی ودیگر اعضای سایت یک سوال داشتم تو بررسی اتفاقات جنگ داخلی که عمو مختار زحمت کشیده بودند ثور برا چی دست destroyer را داره؟
نقل قول کردن
taha
#4 taha 1395-10-15 14:54
خسته نباشید.واقعا مقاله ی عالی ای بود :-) بنظرم ماجرای هایدارایی شدن استیو راجرز از همه عجیب تر و مهمتر بود و ماجرا جنگ داخلی هم خیلی جذاب بود...درواقع سرنوشت خیلی از شخصیت ها توش نشان داده شد و بروسم ک مرد :cry: از بازگشت بن رایلی هم نباید بگزریم چون فوق العاده داستان عالی ای بود .
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#5 Spidey Reigns 1395-10-15 14:58
مرسی آقای ترابی...
مقاله عالی بود!
بیشتر این اتفاقات اواخر سال رخ دادن!
راستش من به شخصه خیلی جذب داستان سیویل وار 2 نشدم...
شماره های یک تا سه عالی بودن! اون شماره ای که بنر کشته شد و شماره ی بعدش فوق العاده بود ولی شماره های بعدی رو زیاد کش دادن و لج بازی کارول خیلی کلیشه ای شد...
ولی به نظرم دو شماره ی آخر هم خوب بودن! چون اتفاقای خاصی توشون رقم خورد! مخصوصا شماره اخر که شوک های بزرگی رو در بر داشت...
ولی در کل در مقایسه با جنگ داخلی 1 ضعیف تر بود...
نه که بد باشه ولی ضعیف تر از اون بود!

راستی آقای ترابی...
این سری جدیدی که داره با نام هالک منتشر میشه، در مورد جنیفره یا این شخصیت مونث یکی دیگه اس؟
نقل قول کردن
Spidey Reigns
#6 Spidey Reigns 1395-10-15 15:06
به نقل از MARVEL E.R.F.A.N:
وای خدایا، این همه اتفاق امسال افتاد و ما بی خبر بودیم :eek:
کی رودی مرد ما نفهمیدیم :oops: آره راستی اون اولا اتفاق افتاد، ولی فکر میکردم دوباره یک جوری زندش کنن، ولی جنگ داخلی ۲ تموم شد و زنده نشد :sad: خب همه میدونیم مرگ در کامیک یک جورایی غیر ممکنه و به خاطر همین من خاطرم جمع بود که رودی برمیگرده، ولی تاریخ رو فراموش کرده بودم، ویادم رفته بود مارول(همچنین دی سی) بعضی وقتا واقعا جدی میشه و خب، وقتی بروس بنر رو برای بهتر شدن و یا روان شدن و ادامه داستان فدا میکنه دیگه رودی که از همون اول تکلیفش معلوم بود :-* ولی نکنه تونی از کما بیرون نیاد :


نه مطمین باش که تونی برمیگرده....
این سیاست ماروله! شخصیت قدیمی رو برای مدتی کنار میزاره، شخصیت جدید رو محبوب میکنه و کاری میکنه تا فروش کمیکاش بالا بره و بعد دوباره شخصیت قدیمی رو برمیگردونه...
در اینصورت هم از فروش شخصیت جدید و هم قدیمیه استقاده میکنه...

مثل همین کاری که با اودین سان کرد...
کنارش گزاشت، جین فاستر رو محبوب کرد، فروش کمیک های جین فاستر افزایش پیدا کرد و حالا داره با انتشار کمیک های ثور نالایق، اودین سان رو کم کم برمیگردونه...
مطمین باش که ثور به زودی به ابهت خودش برمیگرده! همونطور که تو پیش بینی های یولیسس دیدیم...

در ضمن من با یه صحنه تو شماره یک ثور نالایق خیلی حال کردم...
وقتی که بتا ری بیل جلوی ثور زانو میزنه و چکشش رو بهش میده خیلی جالبه...

نزاشتن همزه توی این مطمین ها هم به خاطر کیبورد بود... :-*
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#7 Cap-Spider Potter 1395-10-15 15:52
خب پس امسال هم از اون سال هایی بود که مارول حسابی دنیای خودشو تکون داد...
بیشتر اتفاقات رو میدونستم اما هیچ وقت تو ذهنم کنار هم نزاشتمشون تا ببینم چقد رویداد کوبنده داشته امسال...
مقاله واقعا فوق العاده بود...
ممنون
نقل قول کردن
Nightwatcher
#8 Nightwatcher 1395-10-15 16:38
آقای ترابی خسته نباشید. ممنون مقاله جالبی بود.
واقعا در سال 2016 مارول چقدر تلفات داشته!
مرگ جادو و سرطان گرفتن ثانوس(!) و پایان جنگ داخلی و بازگشت بن رایلی و زنده باد هایدرا(!) خیلی جالب بودن.
نقل قول کردن
Superior avenger
#9 Superior avenger 1395-10-15 16:44
از همه غم انگیز تر مرگ بروس بنر و از همه شوکه کننده تر به نظرم کاپیتان و به کما رفتن تونی بود
نقل قول کردن
Ice Man
+1 #10 Ice Man 1395-10-15 17:04
همه عنوان ها و رویداد های کمیک های مارول از اوله امسال تا آخرش عالی و بی نظیر بودن و تنوع خیلی زیادی داشتن و مثل همیشه اتفاقات خیلی مهم و تأثیر گذاری در دنیای مارول افتاد اما مهم ترین و بهترین نکته اینه که رویداد ها و اتفاقات مهم هر ساله مارول جوری هستن که ادامشون رویداد ها اتفاقات بعدی ای جریان داره
15.مرگ دادگاه زندگی
همه نیرو های طبیعی و کیهانی در دنیای مارول دارای زندگی و مرگ هستن و با وجود قدرت زیادشون بازم یک موجود کیهانیه قوی تر از هر کدومشون وجود داره و اینجوری وقایع طبیعی کیهانی رو بین شخصیت های کیهانیه مارول بهتر متوجه میشیم ، مثل این که اگر هر کدوم تغییر ماهیت بدن یا نابود بشن نظم و ترتیب کله عالم کیهانی به هم میخوره اما مطمئنم که حتما مارول برای گالاکتوس و دکتر دووم و چهار شگفت انگیز در آینده برنامه ای داره
14.مرگ جادو
شاید قضیه چیز دیگه ای باشه اما اگه واقعا جادو در دنیای مارول مرده باشه ، خودش شروعه رویداد ها و اتفاقات عالی و جذاب جادویی و دکتر استرنجیه دیگه در آیندست و یکی از ایده های جالب و برتر ماروله
13.آمادئوس چو به هالک تبدیل میشود
برای تنوع یک هالک جدید بد نبود اما به هر حال اتفاق شوکه آور و عجیبی بود
12.ظهور گروه Champions
این گروه حرف ندارن ، خیلی عالین و جزء اتفاقت خوب و مهم امسال بودن و شخصیت هایی که داره همشون از شخصیت های باحال و جالب مارول و شخصیت های مورد علاقه جدیدمن :-)
11.دکتر دووم به Infamous Iron Man تبدیل میشود
مطمئنم مارول برای دکتر دووم برنامه ای داره ، خیلی وقته منتظرم که دوباره دکتر دووم سابق بشه ولی اگر قرار باشه فعلا یکی آیرون من باشه ، از همه بهتره ؛ امیدوارم تونی استارک زودتر بهوش بیاد و خودش آیرون من بشه
10.ثانوس داره میمیره!
فهمیدن مرگ شخصیتی مثل ثانوس ، هم باعث خطرناک تر شدن و مهم تر شدنش تو کمیک های آینده میشه و هم معلوم نیست که قبل از مرگش یا برای جلوگیری از مرگش چه کار هایی حاضره انجام بده ! و شاید دوباره یکی از رویداد های بزرگ و برتره مارول مربوط به ثانوس باشه !!!
9.ریزی ویلیامز، آیرون هارت میشود!
امیدوارم که شخصیت خوب و برتری از خانواده ابرقهرمان های آهنی بشه ، آیرون هارت شدنش هم از اتفاقات مهم امسال بود
8.مرگ ماشین جنگی
مرگ ماشین جنگی واقعا برای مقدمه کمیک جنگ داخلی 2 نیاز بود و همینطور رودی رودز/ ماشین جنگی از شخصیت های مکمل برتر و دوست صمیمیه تونیه و برای همین مرگش میتونه تو جنبه عاطفی داستان و همینطور در انگیزه و عملکرد تونی تأثیر بذاره
7.پایان داستان جنگ های پنهان
وقایع جنگ های پنهان که مهم ترین اتفاق دنیای مارول چه در امسال یا سال قبل بودن و کلا جنگ های پنهان عنوانیه که فقط جنگ های پنهان بعدی میتونه اندازه خودش تغییرات ایجاد کنه و تأثیر گذار و مهم باشه
6.مرگ سایکلاپس
تقریبا یکی از اتفاقات مهم اون کمیک ها بود و سایکلاپس با یک مرگ قهرمانانه و شرافتمندانه مرد (البته غیر واقعی)
ولی خب سرنوشتش هنوزم مشخص نیست
5.جنگ بین ایکس من و نا انسان ها
این شروع یکی از برترین رویداد ها و اتفاقات مارول بود و IvX حتی از AvX هم بهتره و امیدوارم از برترین کمیک های سال بعد باشه و ببینیم سرانجام جنگ بین این دو نژاد چی میشه ! چون نبردشون از نبرد های دیگه بین گروه ها و شخصیت های مارول هم داغ تره
4.بازگشت بن رایلی در قالب شغال!
ولی هیچ رویداد یا سری کمیکی به رویداد امسال مرد عنکبوتی نمیرسه ، توطئه کلونی یکی از جنجالی ترین ، بحث و تفکر برانگیز ترین و برترین جذاب ترین و جالب ترین کمیک های امسال مارول و تاریخ مرد عنکبوتی بود و اهمیت اتفاقاتش هم در کمیک های الان مارول و هم در آینده تأثیر داره ؛ البته بن رایلی بودن شغال برای منم شوکه کننده بود اما جالب نبود ولی امیدوارم که دلیل مهمی داشته باشه یا در ادامه داستان دوباره جالب تر و قشنگ تر بشه
3.تونی استارک به کما میره
این که تونی استارک / آیرون من هم یک چند وقتی نباشش بد نیست و به کما رفتنش هم به واقعی تر شدن و طبیعی تر شدن قضیه کمک میکنه ولی امیدوارم که خوده تونی استارک هم در آینده برگرده
2.مرگ بروس بنر
:cry: ، یکی از غم انگیز ترین و شوکه کننده ترین اتفاقات جنگ داخلی 2 مرگ بروس بنر / هالک بود ؛ این مورد به نظر من فعلا نیازی نبود ولی در کل مرگ هالک رو هم اصلا نمیتونم تحمل کنم و امیدوارم که بروس بنر زود تر زنده بشه ولی فکر نمیکنم به این زودی زندش کنن
1.استیو راجرز به مأمور هایدرا تبدیل میشود
ایده مأمور هایدرا شدن یا شخصیت منفی شدن استیو هم از اتفاقات جالبیه که برای کاپیتان تو سری کمیک اختصاصیش و جنگ داخلی 2 افتاد ، مخصوصا جنگ داخلی 2 چون که باعث تنوع و جذاب تر شدن نقش کاپیتان تو این کمیک شد
واقعا تمام اتفاقات برتر و مهم امسال با این مقاله برامون مرور شد ، یک تشکر هم از آقای ترابی و همه زحمت کشان سایت میکنم بخاطر این که امسال از همه نظر سنگ تموم گذاشتید و خسته نباشید ؛ به امید پیشرفت بیشتر در سال جدید
نقل قول کردن
S.T.A.R.K
#11 S.T.A.R.K 1395-10-15 17:04
خیلی ممنون این مقاله ای بود که واقعا منتظرش بودم
مرگ وارماشین اتفاق غیرمنتظره ای بود که در اغاز داستان جنگ داخلی دوم اتفاق افتاد و در ادامه تاثیر گذار بود اما درکل جنگ داخلی 2 اون چیزی که نبود که انتظارش رو داشتم. فک میکردم با یک شاهکار طرف هستیم و قراره عنوانی مثل جنگ داخلی اول رو ببینیم ولی خب بهرحال بگذریم این رویداد هم بالاخره به پایان رسید و شماره آخر داستان میشه گفت با یک پایان نسبتا خوش به انتها رسید و منتظر اتفاقات و داستان های جذابی زیادی در دنیای مارول هستیم.
درمورد شماره 1 فقط باید گفت wow این اتفاق واقعا دور از ذهن پیوستن کاپیتان امریکا به هایدرا و خدمت به رداسکال واقعا استیو خوب نقش بازی میکنه طوری در داستان جنگ داخلی 2 خواننده فکرشم نمیکنه که این فرد خبیث باشه.
نقل قول کردن
Arya.M
#12 Arya.M 1395-10-15 17:23
ممنون آقای ترابی. مورد 15 تا 10 رو نمی دونستم. یه چیزی، البته من خیلی کوچک تر از اونی هستم که بتونم در باره ی مقالات شما انتقاد کنم. ولی بنظرتون بهتر نبود جنگ های پنهان رتبه 1 تا 3 قرار می گرفت. چون هم تغییرات بزرگتری تو دنیای مارول ایجاد کرد، هم داستان بهتری از civil war 2 داشت هم لحظه های حماسی بیشتری داشت، گسترده تر بود و به شکل های مختلف به تاریخچه کمیک های مارول اشاره می کرد و دکتر دووم علاوه شخصیت خبیث بی نظیری بود قوی ترین خبیث تاریخ کمیک شده بود. ببخشید اگه نظرم اشتباه بود.
نقل قول کردن
efi_inquisition
#13 efi_inquisition 1395-10-15 17:47
ممنون بابت پستتون
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1395-10-15 17:48
به نقل از Arya.M:
یه چیزی، البته من خیلی کوچک تر از اونی هستم که بتونم در باره ی مقالات شما انتقاد کنم. ولی بنظرتون بهتر نبود جنگ های پنهان رتبه 1 تا 3 قرار می گرفت. چون هم تغییرات بزرگتری تو دنیای مارول ایجاد کرد، هم داستان بهتری از civil war 2 داشت هم لحظه های حماسی بیشتری داشت، گسترده تر بود و به شکل های مختلف به تاریخچه کمیک های مارول اشاره می کرد و دکتر دووم علاوه شخصیت خبیث بی نظیری بود قوی ترین خبیث تاریخ کمیک شده بود. ببخشید اگه نظرم اشتباه بود.

نظر درسته ولی مساله اینه که چون سیکرت وارز با تاخیر زیاد تموم شد، کمیکای مارول تو سال 2016 با اون تغییرات شروع شدن
یعنی اینکه، سال 2016 عناوین مارول با توجه به پایان سیکرت وارز عرضه شدن و تغییرات مورد نظر نویسنده تو اونا اعمال شده بود در حالی که پایانش هنوز چاپ نشده بود!
در نتیجه صلاح ندیدم تو رتبه های 1تا 5 باشه.
نقل قول کردن
hassan91
#15 hassan91 1395-10-15 18:40
همشون جالب بودند، منتظرم ببینم چه بر سر ثانوس و کاپیتان آمریکا میاد‌ و همینطور آخر دعوای مردان ایکس با ناانسانها چی میشه. :-)
نقل قول کردن
amazing_amir
#16 amazing_amir 1395-10-15 21:26
مقاله ی خیلی جالبی بود استاد !
بیشتر از بخش 13 و 1 خوشم اومد
واقعا حیف ک هیچ کمیکی از هالک تو سایت نیس
در کل عالی بود
سپاس
نقل قول کردن
amingolverdi
#17 amingolverdi 1395-10-16 00:11
خیلی عالی بود ممنون . :lol:
نقل قول کردن
Emerald Archer
#18 Emerald Archer 1395-10-16 00:41
مهم ترین اتفاق دی سی در سال ۲۰۱۶:
بازگشت والی
نقل قول کردن
kingerfan
#19 kingerfan 1395-10-16 12:18
به نقل از Green Arrow Worm:
مهم ترین اتفاق دی سی در سال ۲۰۱۶:
بازگشت والی

:D
نقل قول کردن
kingerfan
#20 kingerfan 1395-10-16 12:21
ممنونم عالی بود
درباره جنگ داخلی 2 بگم که داستانش شاهکار نبود و مداپ با قسمت اولش مقایسه شد که همین بهش ضربه زد. ولی ایونت خیلی خوبی بود. به تمام اهدافش هم دست یافت. تو این مقاله هم دیدید که بیشتری اتفاق های مهم کمیک در سال 2016 در جنگ داخلی 2 بود
در کل من در چند سال گذشته فقط از دو ایونت بدم اومده یکی axis و دیگری convergance
نقل قول کردن
CAPTAIN DIAR
#21 CAPTAIN DIAR 1395-10-16 12:36
بدترین اتفاقی که ممکن بود بیفوته افتاد :sad: !یعنی پیوستن استیو راجرز به هایدرا :cry: :cry: :cry: !!!!
نقل قول کردن
parsa999
#22 parsa999 1395-10-17 20:27
میشه لينک دانلود کميک چمپيونس رو بزارید
ممنون
نقل قول کردن
a.v.s
#23 a.v.s 1396-07-20 11:56
من یه سوالی داشتم که خواستم قبلنا بپرسم
مگه قبلا دادگاه زندگی توسط بیاندرز ها کشته نشد؟
چطور اینجا توسط ارباب مرج و مرج و استاد نظم کشته شد؟ اون که قبلا مرده بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید