10 داستان کمیک بوکی برتر درباره "سفرهای زمانی" (Time Travel)

10 داستان کمیک بوکی برتر درباره "سفرهای زمانی" (Time Travel)

میخواهیم این بار به  بهانه سریال لوکی به یکی از جذاب ترین موضوعات  مورد علاقه هواداران بپردازیم.

مقدمه: سفرهای زمانی ایده ای است که همیشه با کمیک بوک های ابرقهرمانی مترادف شده است چون یکی از اصلی ترین منابع الهام بخش دنیای کمیک، داستان های پالپ و علمی تخیلی بوده است و سفرهای زمانی همواره بخش لاینفک این داستان ها بوده. ضمن اینکه فیلم موفق و تحسین شده "انتقام جویان: پایان بازی" به خوبی نشان داد که این ایده چقدر میتواند برای روایت داستان های ابرقهرمانی جذاب باشد. اما این را نیز باید دانست که به راحتی میتوان چنین ایده ای را خراب کرد! به عبارتی دیگر در دنیای کمیک بارها شاهد بوده ایم که داستان هایی درباره سفرهای زمانی روایت شده ولی جواب نداده است ولی اگر به درستی این ایده اجرا شود میتواند بستری باشد برای روایت قصه هایی گیرا و خارق العاده. در این مقاله به معرفی 10 داستان برتر کمیک بوکی که این موضوع جذاب را دستمایه خود قرار داده اند میپردازیم. همچنین حتما این مقاله را هم بخوانید:

10 داستان برتر مردعنکبوتی که درباره سفرهای زمانی هستند!

 

10- شماره 247 از Adventure Comics

 شماره 247 از Adventure Comics

دی سی کامیکس در سال 1958 و با این کمیک ایده نوجوانان ابرقهرمان که در زمان سفر میکنند را شروع کرد.  در این کمیک گروه "لژیون ابرقهرمانان" به ماجراهای سوپربوی وارد شدند. در واقع کلارک کنت به عنوان بزرگترین قهرمان زمین آنچنان میراث قدرتمندانه ای را بنا نهاده بود که گروه "لژیون ابرقهرمانان" را در آینده تحت تاثیر خود قرار داد و آنها از قرن 30 به زمان حال سفر کردند تا کلارک کنت جوان را استخدام کنند! بنابراین یکی از اولین تناقض های دنیای کمیک را شاهد بودیم : کلارک کنت باعث به وجود آمدن "لژیون ابرقهرمانان" شده در حالی که این گروه با سفر به گذشته به او کمک کردند تا قهرمانی بشه که در آینده قراره منبع الهام بخش آنها بشه! البته مشکل داستان های بعدی با این موضوع در کمیک های Superboy این بود که وقتی او از آینده به زمان خودش برمیگشت همه چیز را فراموش میکرد!

 

9- شماره 5 از سری نخست کمیک بوک های Fantastic Four

اولین کمیک دکتر دووم

این یکی از مهم ترین کمیک بوک های تاریخه چون یکی از بزرگترین ویلن های تاریخ کمیک بوک یعنی «دکتر دووم» برای اولین بار در آن خلق شد. دووم ، سوزان استورم ملقب به «دختر نامرئی» را گروگان میگیره اما چیزی که شاید باعث شده بیش از پیش این داستان به یاد ماندنی بشه اینه که او در این داستان چهار شگفت انگیز را به گذشته میفرسته! جالب اینه که در گذشته اونا با دزدان دریایی مواجه میشوند و ماجرای بسیار شیرین و جذابی روایت میشه که در آن اعضای گروه از قدرت های فوق بشری خود استفاده میکنند و لحظات ماندگاری پدید میاد. و اما نکته جالب دیگر درباره داستان اینه که «ثینگ» لباس یک دزد دریایی به نام Blackbeard را برتن میکنه تا شناخته نشه اما در پایان به دوستان خودش میگه که دوست داره در همین هیبت در گذشته بمونه و رهبر دزدان دریایی بشه چون بهش احترم میگذارن ولی در آینده به چشم یک هیولا بهش نگاه میشه!

 

8- شماره های 17 تا 24 از کمیک  West Coast Avengers

کمیک west coast avengers

سال 1987 شاهد یک داستان سفر زمانی جالب و بسیار پیچیده بودیم که در نوع خودش بسیار جالب و بدیع بود! در این داستان حماسی که توسط «استیو انگلهارت» و «ال میلگرام» خلق شد دیدیم که اعضای تیم West Coast Avengers (که اینجا میتونید با این تیم آشنا شوید) به چند دسته مختلف تقسیم شده و در زمان سفر میکنند و  گم میشوند! خالقین این داستان در واقع نامه ای عاشقانه نوشته اند برای هواداران مارول درباره تاریخچه غنی این شرکت! بنابراین با قهرمانان و برهه های زمانی آشنایی در داستان روبرو میشویم. و البته جالب اینکه در طول داستان نوعی لحن ملودراماتیک جالب رعایت شده است که باعث جذب شدن هر چه بیشتر خواننده میشود. در مجموع در این آرک طولانی یکی از پیچیده ترین ماجراهای تاریخ دنیای کمیک در زمینه سفرهای زمانی را شاهد بودیم که داستانک های متعددی را به هم وصل میکرد و برای دوران خودش واقعا منحصر به فرد بود.

 

7- شماره های 149 تا 150 سری نخست کمیک بوک های The Invincible Iron Man

 شماره های 149 تا 150 سری نخست کمیک بوک های The Invincible Iron Man

این داستان دو قسمتی که به Doomquest معروف است یکی از محبوب ترین داستان های مرد آهنی به شمار میاد. در آن مرد آهنی وقتی به قلعه دکتر دووم حمله میکنه با هم دیگه از طریق ماشین زمان دکتر دووم به گذشته و به "کاملوت" سفر میکنند (کاملوت دژی نامدار است که به دست شاه آرتور پادشاه افسانه‌ای انگلستان ساخته‌شد. نام این دژ در سدهٔ دوازدهم میلادی در نوشته‌های عاشقانهٔ فرانسوی رخ‌ نمود و به زودی به نماد و مرکزی از جهان افسانه‌ای شاه آرتوری درآمد). خلاصه اینکه مرد آهنی به جمع دوستان شاه آرتور اضافه میشه ولی دکتر دووم به عضویت افراد «مورگان لی فی» خبیث در میاد و ... این داستان فوق العاده است (بعدا برایش دو دنباله هم نوشته شد) چون برای خواننده واقعا جالبه  که شخصیتی مثل آیرون من که اینقدر به فن آوری وابسته است حالا چطور میتونه در دنیایی عاری از فن آوری گلیم خودش را از آب بیرون بکشه. از طرفی دیگر این داستان برای اولین بار دکتر دووم را به عنوان یکی از دشمنان اصلی مرد آهنی به تصویر کشید که خیلی هم منطقیه چون دکتر دووم هم مثل تونی استارک دارای پول و قدرت فراوان است و هوش بالایی هم داره و در مهندسی هم مهارت سرشته دارد!

 

6- آرماگدون 2001

 آرماگدون 2001

کلا ایده اینکه یک مسافر زمان از آینده بیاد تا جلوی خبیث شدن یک قهرمان رو در زمان حال بگیره خیلی جالبه که در "آرماگدون 2001" به کار رفت ولی در بخش فینال داستان مشکلاتی پیش آمد. در مجموع این داستان بیشتر به خاطر جنجالی که به پا کرد مطرح شده. اجازه بدید توضیح بدهیم: سال 1991 هنوز چیزی به عنوان اینترنت به معنای آنچه امروز باهاش روبرو هستیم وجود نداشت و خیلی ها به کامپیوتر دسترسی نداشتند. اما شبکه ای بود به نامusenetکه در واقع جد اینترنت به شمار میاد و برای بحث و گفتگو استفاده میشد. وقتی پایان کراس اور دی سی در اون سال یعنی "آرماگدون 2001" لو رفت خیلی ها از طریق این شبکه از آن با خبر شدند. در این داستان ،Waveriderاز سال 2001 به 1991 سفر کرده بود . قرار بود یکی از ابرقهرمانان دی سی در 2001 یک حاکم ستمگر بشه وWaveriderآمده بود تا جلوی این اتفاق رو بگیره. در پایان اصلی قرار بود این ابرقهرمان، «کاپیتان اتم» باشه ولی وقتی این پایان توسط هواداران کمیک بوکی اسپویل شد، دی سی آن را تغییر داد و شخصیت دیگری به نام «هاک» (Hawk)جای کاپیتان اتم را گرفت (شما میتونید در این مقاله درباره قضیه تبدیل شدن هاک به یک شخصیت پلید اطلاعات بیشتری کسب کنید).

 

5- عصر اپوکالیپس (Age of Apocalypse)

کامیک x-men

 مشكلی كه معمولا با كمیك های مردان ایكس به وجود می آید این است كه خیلی وقت ها شخصیت های بیش از حد یا زمان ها و دنیاها و timeline های خیلی زیادی در آنها به چشم میخورد كه باعث گیج شدن خواننده میشود. در این بین اما رویداد "عصر اپوكالیپس" (Age of Apocalypse) كه در یك دنیای دیگر میگذرد و در واقع یك كراس اور عظیم بود كه در اواسط دهه 90 میلادی در بسیاری از كمیك های مربوط به مردان ایكس چاپ شد، فرق دارد. این داستان هم به نوعی درباره سفرهای زمانی است. میوتانتی به نام «لژیون» (Legion) كه قدرت های ذهنی دارد و فرزند نامشروع «پرفسور ایكس» است به گذشته سفر میكند تا مگنتو را بكشد ولی به طور تصادفی پدرش را میكشد (برای اشنایی با شخصیت  لژیون،  این مقاله را بخوانید). این تغییر در تاریخ باعث میشود تا  آپوكالیپس كه از دشمنان بزرگ مردان ایكسه، زودتر از موعد مقرر ظهور و دنیا را تصاحب کند و در نتیجه "عصر اپوكالیپس" به وجود می آید. از اینجا به بعد دیگر دنیای ایكس من وارونه میشود. یعنی خبیث ها، قهرمان میشوند و قهرمان ها خبیث!  چون در این دنیا به جای «پرفسور اگزاویر»، «مگنتو» گروه مردان ایکس رو شکل داده بود! عناوین مختلف  مردان ایکس نیز برای چند ماه تغییر نام دادند. مثلا کمیک «وُلورین» شد Weapon X و اسم کمیک Uncanny X-men تبدیل شد به Astonishing X-men! تنها کسی که این تغییرات روش تاثیری نذاشته بود، «بیشاپ» (Bishop) نام داشت چون از گذشته آمده بود و همه چیز را به یاد داشت. او سپس به مردان ایکس کمک کرد تا به گذشته بروند و دنیا رو مثل اولش کنند. در هر حال اگر دنبال یك كمیك fun و باحال هستید كه در آن مگنتو تبدیل شده به رهبر گروه مردان ایكس ، پس این رویداد برای شما نوشته شده!

 

4- دی سی : یک میلیون (DC One Million)

دی سی یک میلیون

"دی سی : یک میلیون" همیشه در طول تاریخ کمیک ازش به عنوان رویداد یا کراس اوری یاد خواهد شد که بسیار با برنامه ریزی و هماهنگی دقیقی چاپ شد . یعنی سال 1998 داستان اصلی به صورت هفتگی توسط «گرنت موریسون» و «ول سمیکس» منتشر شد در حالیه که داستان های مرتبط با آن تقریبا به طور همزمان در تمامی دیگر کمیک های دی سی منتشر شد! ضمن اینکه خود موریسون روی تمام این داستان ها نظارت داشت. در نتیجه این رویداد بزرگ از انسجام خوبی برخوردار شد. ایده اصلی اینه که گروه جاستیس لیگ قرن 853 با جاستیس لیگ زمان حال دیدار میکنند! حالا چرا اسمش رو گذاشتن "یک میلیون"؟ چون کمیک Action Comics (که اولین بار سوپرمن در آن خلق شد) اگه همینطور به صورت ماهانه چاپ بشود در قرن 853  به شماره 1,000,000 خواهد رسید! سپس جای اونا با هم عضو شد. یعنی جاستیس لیگ حال به آینده و جاستیس لیگ آینده به زمان حال آمدند! اما معلوم شد که «وندال ساوج» که هم در آینده زنده هستش و هم در زمان حال (چون عمر جاویدان داره) به همراه شخصیتی دیگر به نام Solaris از این فرصت استفاده کرده اند و نقشه خبیثی  کشیده اند که هم در زمان حال جریان داره و هم در زمان آینده! (برای آشنایی با شخصیت وندل ساوج، این مقاله را بخوانید) اما در نهایت نسخه های حال و آینده جاستیس لیگ با هم متحد میشوند تا نقشه های پیچیده آنها  را خنثی کنند.  این داستان سال 1999 براساس آرای هواداران، برنده جایزه بهترین  رویداد سال از سوی مجله Comics Buyer's Guide  شد.

 

3- شماره های 1 تا 12 كمیك Avengers Forever

کمیک بوک

«كرت بیوزیك»، «راجر استرن» به همراه طراحانی به نام «كارلوس پاچكو» و «جیسوس مرینو» در اين قصه شگفت انگیز،  داستاني كلاسیك درباره سفرهای زمانی خلق كردند كه در آن گروه منحصر به فردی از اونجرز متشكل  از اعضایی از زمان حال ، گذشته و آینده حضور داشت. ماموریت این گروه مقابله با شخصیت خبیثی به نام Immortus و  گروه Time Keepers بود (گروه نیرومندی كه سالهاست برای اونجرز دردسر درست میكند). هر كدام از اعضا گروه از مقطع خاصی در زندگي خود  انتخاب میشود تا به موفقیت ماموریت كمك كند. مثلا استيو راجرز در اوج قدرت فیزیكی ولی در مقطعی كه از نظر روحیه در سطح پایینی است انتخاب ميشود و یا نسخه های مختلف «هنك پیم» (مرد مورچه ای) از گذشته و حال و یا زمانی كه لباس Yellojacket را بر تن دارد برگزيده ميشوند. همین موارد باعث شد تا داستانی خارق العاده نوشته شود كه در آن اعضای جالبی حضور داشتند و به زمان های مختلفی سفر میكردند.

 

2- بازگشت بروس وین (The Return of Bruce Wayne)

بازگشت بروس وین (The Return of Bruce Wayne)

نوشتن چنین مرگ و بازگشتی برای بتمن فقط از نویسنده ای مثل «گرنت موریسون» كه به داشتن ایده های ناب و عجیب معروف است بر می آید. در سال 2008 و در جریان داستان final Crisis (كه خود موریسون آن را نوشت) بتمن به طور شوكه كننده ای توسط «دارك سید» كشته شد (فقط اسكلت او باقی ماند كه سوپرمن با غم و اندوه فراوان آن را با خود حمل كرد) سپس دست پروده بتمن یعنی «دیك گریسون» (رابین سابق) به عنوان بتمن جدید انتخاب شد. ضمنا پسر بتمن به نام «دیمین» رابین جدید لقب گرفت. ماجراهای آنها در كمیكی به نام Batman and Robin منتشر شد كه انصافا كمیك خوبی بود (این كمیك را هم موریسون نوشت). اما بدیهی است كه پس از تقریبا یك سال دی سی تصمیم گرفت بتمن اصلی را برگرداند. موریسون هم برای این كار ایده عجیبی را برگزید:  در كمیك "بتمن: بازگشت بروس وین" دیدیم كه بتمن توسط دارك سید كشته نشده بلكه جسم او به گذشته دور فرستاده شده! سپس بتمن از طریق عبور از دوره های زمانی مختلف به زمان حال برگشت (البته وسط راه چند دست لباس غارنشینی و دزد دریایی و کابوی و ... هم تنش كرد!).

 

1- شماره های 141 و 142 سری اول كمیك های Uncanny X-Men

این همان داستان معروف "روزهای "آینده و گذشته" (Days of Future Past) است. یكی از بهترین داستان های run تاریخی نویسنده ای نابغه به نام «كریس كلرمانت» و طراحی به نام «جان بیرن» در كمیك های مردان ایكس (در واقع این داستان آخرین همكاری بین كلرمانت و بیرن  بود) . با این داستان تم آشنای سفر جهش یافته ها از آینده به گذشته برای جلوگیری از حوادث فاجعه آمیز در عالم كمیك های ابرقهرمانی تثبیت شد.  «كیتی پراید» از زمان آینده به زمان حال می آید تا جلوی قتلی را كه باعث ظهور رُبات های "سنتینل" خواهد شد را بگیرد. در حقیقت اگر این اتفاق بیفتند، باعث میشود تا ربات های سنتینل در آینده به شكار میوتانت ها بپردازند. این داستان كلاسیك هرگز قدیمی یا كلیشه ای نخواهد شد و پایه و اساس فیلم سینمایی تحسین شده از X-men هم بوده.  كلرمانت و جان بیرن با این داستان وداعی باشكوه بر یك همكاری ماندگار داشتند.

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت Newsarama

 All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 داستان برتر مردعنکبوتی که درباره سفرهای زمانی هستند!

10 خط زمانی احتمالی که ممکنه پس از وقایع فیلم "پایان بازی" در MCU ایجاد شده باشه!

15 رویداد برتر مارول (TOP 15 MARVEL EVENTS)

15 رویداد برتر دی سی (TOP 15 DC EVENTS)

10 داستان مارول که شما را برای فاز چهارم MCU آماده میکنند

10 داستان "وات ایف"(WHAT IF) که ممکنه در MCU ببینیم!

20 کراس اور عجیبی که در دنیای کمیک اتفاق افتادند 

بدترین رویدادهای دنیای کمیک (THE WORST COMIC BOOK EVENTS)

10 داستان برتر MARVEL TEAM-UP

15 داستان و کراس اور برتری که میخواهیم پس از توافق دیزنی و فاکس در دنیای سینمایی مارول (MCU) ببینیم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

X-ABBAS-X
#1 X-ABBAS-X 1398-11-09 16:49
سلام
واقعا به شما تبریک گفت که چنین مقاله بسیار جالبی رو نوشتید.تک تکشون داستان های بسیار جالبی هستند ولی من یک سوال داشتم می خواستم بپرسم آیا سفر در زمان کمیک های مارول مثل دنیای وارول(MCU) هست یا نه؟ من خودم به شخصه از شماره 1تا5 خیلی خیلی خوشم اومد ولی از شماره 2 نمی دونم چجوری بتمن رو زنده کردن :-| میگم اگر ممکنه میتونید کمیک return Bruce Wayne و 1,000,000 و کمیک JUSTICE LEAGUE 3000 رو ترجمه کنید آخه اینا کمیک های محشری هستند که مو به تن آدم سیخ می کنند :o :o :o و ممنونم بابت مقاله جالبتون ;-)
نقل قول کردن
MaryJaneWatson
#2 MaryJaneWatson 1398-11-09 20:17
سلام واقعا خسته نباشید مقاله بسیار جامع و کامل بود.
از نظر من دیسی با وجود کاراکتر هایی مثل فلش ریورس فلش و... میتونه داستان های بهتری با محوریت زمان بنویسه . مارول تو همه نوع سبکی حرف اول رو میزنه و یه شرکت جهان گسر کامله اما بنظرم دیسی با وجود رویداد هایی مثل new 52 از ریشه این موضوع رو ( سفر های زمانی ) کامل و خوب جا انداخته و خواننده میتونه درکو فهم کامل تری نسبت به زمان و سفر در اون داشته باشه اما این نظر شخصی منه و خیلی خوشحال میشم نظر شمارم بدونم ! درضمن شماره 1 واقعا بجا و دقیق بود البته تمام شماره ها همینطور بودن .. ولی ایکس من تونسته بود فهم غلیظ تریرو از تعغیر اینده و گذشته رو به نمایش مخاطبان بگذاره!!
نقل قول کردن
X-ABBAS-X
#3 X-ABBAS-X 1398-11-09 20:54
به نقل از MaryJaneWatson:
سلام واقعا خسته نباشید مقاله بسیار جامع و کامل بود.
از نظر من دیسی با وجود کاراکتر هایی مثل فلش ریورس فلش و... میتونه داستان های بهتری با محوریت زمان بنویسه . مارول تو همه نوع سبکی حرف اول رو میزنه و یه شرکت جهان گسر کامله اما بنظرم دیسی با وجود رویداد هایی مثل new 52 از ریشه این موضوع رو ( سفر های زمانی ) کامل و خوب جا انداخته و خواننده میتونه درکو فهم کامل تری نسبت به زمان و سفر در اون داشته باشه اما این نظر شخصی منه و خیلی خوشحال میشم نظر شمارم بدونم ! درضمن شماره 1 واقعا بجا و دقیق بود البته تمام شماره ها همینطور بودن .. ولی ایکس من تونسته بود فهم غلیظ تریرو از تعغیر اینده و گذشته رو به نمایش مخاطبان بگذاره!!

میشه لطفا بهم بگید که چرا میگید مارول همیشه حرف اول رو میزنه؟!؟!؟ من با نظرتون کاملا مخالفم چون از نظر من مارول یک نقص ها و مشکلاتی داره که دیسی اونا رو نداره و بالعکس دیسی یک بدی هایی داره که در دنیای مارول همچین بدی هایی نمی بینیم پس از نظر من دیسی و مارول مکمل همدیگر هستند. :-| :-| :-|
(پ.ن:بنظر من دیسی و مارول مثل برادر دوقلو می مونند از همدیگه متنفرند جوری که می خوان همدیگه رو تیکه پاره کنند ولی بازم عاشق هم دیگه هستند و یکدیگر رو دوست دارند!!!)
نقل قول کردن
MaryJaneWatson
#4 MaryJaneWatson 1398-11-09 21:00
به نقل از X-ABBAS-X:
به نقل از MaryJaneWatson:
سلام واقعا خسته نباشید مقاله بسیار جامع و کامل بود.
از نظر من دیسی با وجود کاراکتر هایی مثل فلش ریورس فلش و... میتونه داستان های بهتری با محوریت زمان بنویسه . مارول تو همه نوع سبکی حرف اول رو میزنه و یه شرکت جهان گسر کامله اما بنظرم دیسی با وجود رویداد هایی مثل new 52 از ریشه این موضوع رو ( سفر های زمانی ) کامل و خوب جا انداخته و خواننده میتونه درکو فهم کامل تری نسبت به زمان و سفر در اون داشته باشه اما این نظر شخصی منه و خیلی خوشحال میشم نظر شمارم بدونم ! درضمن شماره 1 واقعا بجا و دقیق بود البته تمام شماره ها همینطور بودن .. ولی ایکس من تونسته بود فهم غلیظ تریرو از تعغیر اینده و گذشته رو به نمایش مخاطبان بگذاره!!

میشه لطفا بهم بگید که چرا میگید مارول همیشه حرف اول رو میزنه؟!؟!؟ من با نظرتون کاملا مخالفم چون از نظر من مارول یک نقص ها و مشکلاتی داره که دیسی اونا رو نداره و بالعکس دیسی یک بدی هایی داره که در دنیای مارول همچین بدی هایی نمی بینیم پس از نظر من دیسی و مارول مکمل همدیگر هستند. :-| :-| :-|
(پ.ن:بنظر من دیسی و مارول مثل برادر دوقلو می مونند از همدیگه متنفرند جوری که می خوان همدیگه رو تیکه پاره کنند ولی بازم عاشق هم دیگه هستند و یکدیگر رو دوست دارند!!!)

البته من نظر شخصی خودم رو گفتم ولی مارول الکی پول خرج نمیکنه و بی نتیجه بمونه. مارول کاراش با کیفیت تر از دیسیه چونکه دیسی فقط میخواد یه پول سریعی به جیب بزنه و مثلا سعی کنه از مارول بزنه بالاتر !! اما مارول اصلا خودش رو مقایسه نمیکنه و کسایی رو مثل کوین فایگی تو ام سی یو یا جک کربی و مایکل بندیسو تو کمیک ها داره. نه اینکه بخواد الکی چند تا نویسنده و بازیگر معروف استخدام کنه که هر کدوم کولاژی از یه شیوه بازیگری باشن البته که مارول هم نقص هایی داره ولی کمتر هم هست!!
نقل قول کردن
ehsan_atapour
#5 ehsan_atapour 1398-11-09 21:09
مقاله ی زیبایی بود . اگه وقت کردم حتما کمیک های ایکس من هم می خونم خیلی جالبن‌.
نقل قول کردن
Infinity
#6 Infinity 1398-11-09 21:14
دوستان و اساتید شرمنده چند روز نبودم :-*
ممنون مقاله عالی بود
من شماره سومی رو بیشتر دوست داشتم
جالبه جدیدا چرا مقاله های مربوط به کمیک ها کمتر کامنت دارن نسبت به بقیه مقالات؟
کمیک که سرچشمه ی تمام فیلم و بازی های کمیکیه
نقل قول کردن
X-ABBAS-X
#7 X-ABBAS-X 1398-11-09 22:13
به نقل از MaryJaneWatson:
به نقل از X-ABBAS-X:
به نقل از MaryJaneWatson:
سلام واقعا خسته نباشید مقاله بسیار جامع و کامل بود.
از نظر من دیسی با وجود کاراکتر هایی مثل فلش ریورس فلش و... میتونه داستان های بهتری با محوریت زمان بنویسه . مارول تو همه نوع سبکی حرف اول رو میزنه و یه شرکت جهان گسر کامله اما بنظرم دیسی با وجود رویداد هایی مثل new 52 از ریشه این موضوع رو ( سفر های زمانی ) کامل و خوب جا انداخته و خواننده میتونه درکو فهم کامل تری نسبت به زمان و سفر در اون داشته باشه اما این نظر شخصی منه و خیلی خوشحال میشم نظر شمارم بدونم ! درضمن شماره 1 واقعا بجا و دقیق بود البته تمام شماره ها همینطور بودن .. ولی ایکس من تونسته بود فهم غلیظ تریرو از تعغیر اینده و گذشته رو به نمایش مخاطبان بگذاره!!

میشه لطفا بهم بگید که چرا میگید مارول همیشه حرف اول رو میزنه؟!؟!؟ من با نظرتون کاملا مخالفم چون از نظر من مارول یک نقص ها و مشکلاتی داره که دیسی اونا رو نداره و بالعکس دیسی یک بدی هایی داره که در دنیای مارول همچین بدی هایی نمی بینیم پس از نظر من دیسی و مارول مکمل همدیگر هستند. :-| :-| :-|
(پ.ن:بنظر من دیسی و مارول مثل برادر دوقلو می مونند از همدیگه متنفرند جوری که می خوان همدیگه رو تیکه پاره کنند ولی بازم عاشق هم دیگه هستند و یکدیگر رو دوست دارند!!!)

البته من نظر شخصی خودم رو گفتم ولی مارول الکی پول خرج نمیکنه و بی نتیجه بمونه. مارول کاراش با کیفیت تر از دیسیه چونکه دیسی فقط میخواد یه پول سریعی به جیب بزنه و مثلا سعی کنه از مارول بزنه بالاتر !! اما مارول اصلا خودش رو مقایسه نمیکنه و کسایی رو مثل کوین فایگی تو ام سی یو یا جک کربی و مایکل بندیسو تو کمیک ها داره. نه اینکه بخواد الکی چند تا نویسنده و بازیگر معروف استخدام کنه که هر کدوم کولاژی از یه شیوه بازیگری باشن البته که مارول هم نقص هایی داره ولی کمتر هم هست!!

ببخشید یک سوء تفاهم پیش اومده من دارم در مورد دنیای اصلی کمیکی این دو شرکت صحبت می کنم نه دنیای سینمایی ولی اگر بخوایم در مورد دنیای سینمایی صحبت کنیم من کاملا با نظر شما موافقم چون دیسی رسما گند زده به دنیای سینماییش(به جز آکوامن و شزم و واندروومن) و طبق حرف شما دیسی می خواد الکی و بدون تلاش به پیروزی برسه که این واقعا غیر ممکنه و باید مثل دنیای سینمایی مارول یک برنامه اساسی بچینه(اگر به برنامه ریزی مارول دقت کنیم میبینیم این معروفیتی که امروز پیدا کرده نتیجه برنامه ریزی دوازده ساله ای بوده که انجام داده و مطمینن اگر دیسی بخواد مثل مارول پیشرفت کنه تا دهه 30 میلادی طول میکشه چون مطمینن همینجور روز به روز که میگذره دنیای سینمایی دیسی به نابودی محض و مزخرف شدنش نزدیک میشه :-x و مارول در اوج باقی می مونه :roll: (من که خودم به شخصه دیسی فن واقعی ام ولی دیگه چشمم به DC Cinematic Universe آب نمی خوره :sad: :sad: :sad: (واقعا جای تاسف داره))
نقل قول کردن
Ps Qu
#8 Ps Qu 1398-11-09 22:26
از بین اینا متاسفانه فقط شماره ۹ رو خوندم. واقعا برای زمان خودش داستان خلاقانه‌ای بود. هر وقت هم وقت کردم میرم و بقیه رو هم میخونم.
با تشکر از آقای ترابی عزیز و گل
نقل قول کردن
hassan91
#9 hassan91 1398-11-09 23:48
موضاعات سفرهای زمانی خیلی جالبه ولی وقتی خوب از آب در میان که در مواقع خیلی خیلی حساس بکار برن. مثل شخصیت فلش به یک چیز روتین تبدیل نشه که البته خود این موضوع هم باعث شد که رویداد فلش پوینت رقم بخوره و با عواقب شدید دستکاری زمان رو به رو بشیم. فکر کنم واسه همینه که یک داستان خوب هم از کسی که سنگ زمان رو در اختیار داره، نداریم.
نقل قول کردن
MaryJaneWatson
#10 MaryJaneWatson 1398-11-10 11:01
به نقل از X-ABBAS-X:
به نقل از MaryJaneWatson:
به نقل از X-ABBAS-X:
به نقل از MaryJaneWatson:
سلام واقعا خسته نباشید مقاله بسیار جامع و کامل بود.
از نظر من دیسی با وجود کاراکتر هایی مثل فلش ریورس فلش و... میتونه داستان های بهتری با محوریت زمان بنویسه . مارول تو همه نوع سبکی حرف اول رو میزنه و یه شرکت جهان گسر کامله اما بنظرم دیسی با وجود رویداد هایی مثل new 52 از ریشه این موضوع رو ( سفر های زمانی ) کامل و خوب جا انداخته و خواننده میتونه درکو فهم کامل تری نسبت به زمان و سفر در اون داشته باشه اما این نظر شخصی منه و خیلی خوشحال میشم نظر شمارم بدونم ! درضمن شماره 1 واقعا بجا و دقیق بود البته تمام شماره ها همینطور بودن .. ولی ایکس من تونسته بود فهم غلیظ تریرو از تعغیر اینده و گذشته رو به نمایش مخاطبان بگذاره!!

میشه لطفا بهم بگید که چرا میگید مارول همیشه حرف اول رو میزنه؟!؟!؟ من با نظرتون کاملا مخالفم چون از نظر من مارول یک نقص ها و مشکلاتی داره که دیسی اونا رو نداره و بالعکس دیسی یک بدی هایی داره که در دنیای مارول همچین بدی هایی نمی بینیم پس از نظر من دیسی و مارول مکمل همدیگر هستند. :-| :-| :-|
(پ.ن:بنظر من دیسی و مارول مثل برادر دوقلو می مونند از همدیگه متنفرند جوری که می خوان همدیگه رو تیکه پاره کنند ولی بازم عاشق هم دیگه هستند و یکدیگر رو دوست دارند!!!)

البته من نظر شخصی خودم رو گفتم ولی مارول الکی پول خرج نمیکنه و بی نتیجه بمونه. مارول کاراش با کیفیت تر از دیسیه چونکه دیسی فقط میخواد یه پول سریعی به جیب بزنه و مثلا سعی کنه از مارول بزنه بالاتر !! اما مارول اصلا خودش رو مقایسه نمیکنه و کسایی رو مثل کوین فایگی تو ام سی یو یا جک کربی و مایکل بندیسو تو کمیک ها داره. نه اینکه بخواد الکی چند تا نویسنده و بازیگر معروف استخدام کنه که هر کدوم کولاژی از یه شیوه بازیگری باشن البته که مارول هم نقص هایی داره ولی کمتر هم هست!!

ببخشید یک سوء تفاهم پیش اومده من دارم در مورد دنیای اصلی کمیکی این دو شرکت صحبت می کنم نه دنیای سینمایی ولی اگر بخوایم در مورد دنیای سینمایی صحبت کنیم من کاملا با نظر شما موافقم چون دیسی رسما گند زده به دنیای سینماییش(به جز آکوامن و شزم و واندروومن) و طبق حرف شما دیسی می خواد الکی و بدون تلاش به پیروزی برسه که این واقعا غیر ممکنه و باید مثل دنیای سینمایی مارول یک برنامه اساسی بچینه(اگر به برنامه ریزی مارول دقت کنیم میبینیم این معروفیتی که امروز پیدا کرده نتیجه برنامه ریزی دوازده ساله ای بوده که انجام داده و مطمینن اگر دیسی بخواد مثل مارول پیشرفت کنه تا دهه 30 میلادی طول میکشه چون مطمینن همینجور روز به روز که میگذره دنیای سینمایی دیسی به نابودی محض و مزخرف شدنش نزدیک میشه :-x و مارول در اوج باقی می مونه :roll: (من که خودم به شخصه دیسی فن واقعی ام ولی دیگه چشمم به DC Cinematic Universe آب نمی خوره :sad: :sad: :sad: (واقعا جای تاسف داره))

کاملا درسته. البته یکی از نقاط قوت مارول پر فعالیت بودنشه. مارول داستان های زیادی داره که توی محوریت قرارشون بده و این خودش یه برگ برندس! دیسی هم بهتره روی سریالاش کار کنه تا گندی مثل جاستیس لیگ که واقعا مایه ننگ جامعه دیسی فن هاس ببار نیاد!! البته امیدوارم توهین حساب نشه و این یه نظر کاملا شخصیه و چونکه دیسی فن نیستم فکر نکنم بتونم نظر تخصصی در باره دیسی و کمیک هاش بدم اما مارول، من نزدیک 28 سالمه و تمام عمرم مارول فن بودم، پس در نتیجه میتونم نظر تخصصی و بجایی رو باهاتون به اشتراک بذارم !!! ;-)
نقل قول کردن
Bucky WS
#11 Bucky WS 1398-11-10 11:39
#3، #4، #7، #10:
مشکل دی سی در شخصیت هایش است چون نمیشه با هاشون همذات پنداری کرد. مشکل از چیز دیگری نیست. شخصتی های مارول در دوران بهتری و با تفکر بهتری خلق شدن و حالت خداگونه ندارن و از دل معضلات اجتماعی دهه 60 میلادی بیرون اومدن و با یک فلسفه منسجم خلق شدن ولی شخصیت های اصلی دی سی اون اوایل هلق شدن که هر نویسنده ای میومد و یه ایده ای به ذهنش میرسید خلق میکرد و بیشتر روی قدرت های فوق بشری و چیزایی که برای اون موقع و مخاطبین اون موقع هنوز جدید بودن خلق کردن
ولی شخصتی های مارول در دورانی خلق شدن که دیگه ملت این چیزا رو پشت سر گذاشته بودن و دنبال یه چیز تازه و مرتبط با خودشون بودن. به همین دلیل شخصیت های مارول ملموس تر هستن چون خیلی باهاشون میشه راحت تر ارتباط برقرار کرد چون مثل خودمون هستن و بی عیب و نقص نیستن
پیشنهاد میکنم این مقاله رو بخونید:
bit.ly/2U3RR1j
و واسه همینه دی سی مدام روی دنیاهای موازی و ریبوت کردن شخصیت هاش و تغییر دادن اریجین اونا مانور میده چون میدونه شخصیت هاش مناسب مخاطب امروزی نیستن پس هی تغییرشون میده تا بالاخره یکدومشون جواب بدن!
من که به قول استاد ترابی اعتقاد دارم فقط دنیا ایکس من به به اندازه کل دنیای دی سی می ارزه و غنا داره حالا بقیه شخصیت ها و چیزای دیگه به کنار :-*
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#12 Pooya-Spidey 1398-11-10 12:26
خیلی ممنون از آقای ترابی بابت این مقاله
توی چند روز گذشته واقعا مقالات متفاوت و مفیدی رو با ترجمه اسپایدی خوندیم و مثل همیشه به افزایش دانش کمیک بوکی ما کمک کردند.
آقای ترابی میخواستم ی سوال بپرسم : شما از بین این 10 تا داستان کدوم رو حاضرید بارها و بارها بخونید و از خوندنش خسته نمیشید؟

پ.ن : دوستان عزیز لطفا زیر هر پستی بحث دی سی و مارول رو وسط نکشید هرموقع پست مربوط به اون موضوع بود صحبت کنید چون اینجوری فقط اسپم الکی دادید و به جای این که خستگی آقای ترابی دربره بدتر باعث تشدیدش میشه.
نقل قول کردن
Man Without Fear
#13 Man Without Fear 1398-11-10 16:55
مقاله فوق العاده بود
من کلا تم سفر های زمانی خیلی دوست دارم
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1398-11-10 17:01
به نقل از Pooya-Spidey:

آقای ترابی میخواستم ی سوال بپرسم : شما از بین این 10 تا داستان کدوم رو حاضرید بارها و بارها بخونید و از خوندنش خسته نمیشید؟.

Days of future past
نقل قول کردن
s.p.i
#15 s.p.i 1400-03-28 11:55
خیلی ممنون بابت مقاله
من که از داستان های سفر در زمان خیلی خوشم میاد و البته موضوع جذابی برای خواننده است چون در دنیای واقعی همچین چیزی نیست ولی در دنیای کمیک هست و میتونیم وارد تخیل شویم و ببینیم قهرمان محبوبمان سفرش در گذشته یا آینده چگونه است
مثل کمیک مرد عنکبوتی که به همراه خواهرش و جیمسون به گذشته میرند که به نظرم داستان خیلی خوبی بود

تشکر بابت مقاله
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#16 Ehsan Spider 1400-03-28 12:15
سلام

مقاله شاهکار بود استاد واقعا دستتون درد نکنه. البته اینو اون موقع ها نوشتید که بازم دستتون درد نکنه.

خطر اسپویل:

مورد 8 رو میدونستم. البته اگه همونی باشه که فکرشو میکنم. حدس میزنم همونی که انتقام جویان ساحل غربی اونم توسط گانگ فاتح توی تایم لاین گم میشن. و ماکینگ برد هم با فانتوم رایدر یه درگیری هایی پیش میاد. فانتوم رایدر فکر میکنه ایشون الهه‌ای چیزی هستن (البته ظاهرش هم یکم میخوره) بعد معجون عشق و اینجور چیزا تا حدی که ماکینگ برد با انتقام جویان هم درگیر میشه و اینا..... کلا داستان رو نخوندم ولی خلاصه‌اش رو میدونم داستان جالبیه.



بازم دستتون درد نکنه استاد
نقل قول کردن
Mani.s.j
#17 Mani.s.j 1400-03-28 12:58
سلام
واقعا ممنون
سفر در زمان واقعا موضوع جالبی هست چه تو فیلم و چه تو کمیک
متاسفانه اینا رو نخوندم برم ببینم میشه پیدا کرد یا نه
نقل قول کردن
mokhtAR KID
#18 mokhtAR KID 1400-03-28 15:02
به نقل از MaryJaneWatson:
به نقل از X-ABBAS-X:
به نقل از MaryJaneWatson:
سلام واقعا خسته نباشید مقاله بسیار جامع و کامل بود.
از نظر من دیسی با وجود کاراکتر هایی مثل فلش ریورس فلش و... میتونه داستان های بهتری با محوریت زمان بنویسه . مارول تو همه نوع سبکی حرف اول رو میزنه و یه شرکت جهان گسر کامله اما بنظرم دیسی با وجود رویداد هایی مثل new 52 از ریشه این موضوع رو ( سفر های زمانی ) کامل و خوب جا انداخته و خواننده میتونه درکو فهم کامل تری نسبت به زمان و سفر در اون داشته باشه اما این نظر شخصی منه و خیلی خوشحال میشم نظر شمارم بدونم ! درضمن شماره 1 واقعا بجا و دقیق بود البته تمام شماره ها همینطور بودن .. ولی ایکس من تونسته بود فهم غلیظ تریرو از تعغیر اینده و گذشته رو به نمایش مخاطبان بگذاره!!

میشه لطفا بهم بگید که چرا میگید مارول همیشه حرف اول رو میزنه؟!؟!؟ من با نظرتون کاملا مخالفم چون از نظر من مارول یک نقص ها و مشکلاتی داره که دیسی اونا رو نداره و بالعکس دیسی یک بدی هایی داره که در دنیای مارول همچین بدی هایی نمی بینیم پس از نظر من دیسی و مارول مکمل همدیگر هستند. :-| :-| :-|
(پ.ن:بنظر من دیسی و مارول مثل برادر دوقلو می مونند از همدیگه متنفرند جوری که می خوان همدیگه رو تیکه پاره کنند ولی بازم عاشق هم دیگه هستند و یکدیگر رو دوست دارند!!!)

البته من نظر شخصی خودم رو گفتم ولی مارول الکی پول خرج نمیکنه و بی نتیجه بمونه. مارول کاراش با کیفیت تر از دیسیه چونکه دیسی فقط میخواد یه پول سریعی به جیب بزنه و مثلا سعی کنه از مارول بزنه بالاتر !! اما مارول اصلا خودش رو مقایسه نمیکنه و کسایی رو مثل کوین فایگی تو ام سی یو یا جک کربی و مایکل بندیسو تو کمیک ها داره. نه اینکه بخواد الکی چند تا نویسنده و بازیگر معروف استخدام کنه که هر کدوم کولاژی از یه شیوه بازیگری باشن البته که مارول هم نقص هایی داره ولی کمتر هم هست!!

موافقم باهاتون
نقل قول کردن
mokhtAR KID
#19 mokhtAR KID 1400-03-28 15:07
days of future past جزو اولین کمیک هایی بود که خواندم هنوز هم رتبه ی 5 برترین کمیک های من را دارد
نقل قول کردن
mokhtAR KID
#20 mokhtAR KID 1400-03-28 15:27
به نقل از mtm:
به نقل از Pooya-Spidey:

آقای ترابی میخواستم ی سوال بپرسم : شما از بین این 10 تا داستان کدوم رو حاضرید بارها و بارها بخونید و از خوندنش خسته نمیشید؟.

Days of future past

باهاتون موافقم :-)
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#21 AM SM BM SM 1400-03-28 19:33
سلام
ممنون بابت مقاله.
سفر های زمانی همیشه یکی از تم های بسیار سرگرم کننده و پُرپتانسیل برای داستان گویی بودند. چه در فیلم، سریال، انیمیشن و البته کمیک بوک. این ایده در جاهای زیادی به کار گرفته شده اما انگار هنوز هم ازش کامل استفاده نشده و هیچ وقت قدیمی نمیشه! به عنوان مثال فیلم بسیار دوست داشتنی "انتقام‌جویان: پایان بازی" اومد و کلیشه های موجود در بحث سفر زمانی (که همون قانون" اگر گذشته رو عوض کنی روی آینده تاثیر داره و ممکنه رویداد هایی رو حذف و اضافه کنه" است که در تقریبا تمام فیلم های مربوط به سفر زمانی موجود بود، هست.) رو شکست و داستان بسیار لذت بخشی رو هم برامون روایت کرد. (واقعا هم چقدر دلایلش منطقی بود! یعنی اون توضیحی که پرفوسور هالک داد رو هر وقت میبینم فکر میکنم منطقیه. یعنی توی اون فیلم زندگی مثل یک خط بود که هرچه رو به روی ما بود یعنی آینده و هرچه پشت سرما بود میشه گذشته. پس اگر کسی به خاطراتی که ازش گذشته سفر کنه نمیشه گفت الان هم توی گذشته است و در خط زندگی خودش هست.) پس یعنی هنوز بسیار ایده ممکنه وجود داشته باشه که بشه در بحث سفر زمانی به کار برد. در دنیای کمیک هم داستان های سفر زمانی به وفور یافت میشوند و بعضا هم بسیار با کیفیت هستند. شخصیت های پرطرفداری هم مثل "فلش" که قادر به سفر زمانی هستند باعث میشوند که داستان های جالبی درست بشه.
با تشکر.
نقل قول کردن
Cletus_Cobblepot
#22 Cletus_Cobblepot 1400-03-28 21:11
سلام و درود بر استاد ترابی
مثل همیشه عالیه مقاله هاتون
استاد ترابی من یه پیشنهاد داشتم برای شما و تیمتون
شما میتونید این محتوا های مقالتون رو در قالب ویدیو توی یوتوب منتشر کنید
مثل همون ویدیو ( چرا ما عاشق اسپایدرمن هستیم )
اینجوری هم افراد بیشتری میبینن و هم اینکه جذاب تر میشه کارهاتون ( به علت تاثیر ویدیو آثار بصری بر روی مردم) و درنهایت هم اینکه از این طریق میتونید از یوتوب درآمد داشته باشین
امیدوارم مفید بوده باشه این کامنتم و روش فکر کنید
نقل قول کردن
Cletus_Cobblepot
#23 Cletus_Cobblepot 1400-03-28 21:11
سلام و درود بر استاد ترابی
مثل همیشه عالیه مقاله هاتون
استاد ترابی من یه پیشنهاد داشتم برای شما و تیمتون
شما میتونید این محتوا های مقالتون رو در قالب ویدیو توی یوتوب منتشر کنید
مثل همون ویدیو ( چرا ما عاشق اسپایدرمن هستیم )
اینجوری هم افراد بیشتری میبینن و هم اینکه جذاب تر میشه کارهاتون ( به علت تاثیر ویدیو آثار بصری بر روی مردم) و درنهایت هم اینکه از این طریق میتونید از یوتوب درآمد داشته باشین
امیدوارم مفید بوده باشه این کامنتم و روش فکر کنید
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#24 Ehsan Spider 1400-03-28 23:18
به نقل از Cletus_Cobblepot:
سلام و درود بر استاد ترابی
مثل همیشه عالیه مقاله هاتون
استاد ترابی من یه پیشنهاد داشتم برای شما و تیمتون
شما میتونید این محتوا های مقالتون رو در قالب ویدیو توی یوتوب منتشر کنید
مثل همون ویدیو ( چرا ما عاشق اسپایدرمن هستیم )
اینجوری هم افراد بیشتری میبینن و هم اینکه جذاب تر میشه کارهاتون ( به علت تاثیر ویدیو آثار بصری بر روی مردم) و درنهایت هم اینکه از این طریق میتونید از یوتوب درآمد داشته باشین
امیدوارم مفید بوده باشه این کامنتم و روش فکر کنید


فکر کنم بهتره بخش در آمد رو از کامنتت حذف کنی. داداش اسپایدی 7،8 ساله بدون هیچ در آمدی و چشم داشتی کار کرده و حتی یه نیم گرونم نگرفته. پس لطفاً برای نوشته هاتون فکر کنید. راستش من که بیشتر با نوشته های استاد حال میکنم و عاشق سبک نگارش بی نظیر استادم. خب اسمش روشه مقاله: یعنی به صورت نوشتس. و اگه توی یوتیوب بزارن عملا سایت خالی میشه و اینکه خیلی ها هم نمیتونن برن یوتیوب و خیلی ها هم خوششون نمیاد برن (مثل بنده). کلا سایت بیشتر از یوتیب دیده میشه و ما که به سبک و نوشته های استاد عشق میورزیم این وسط تلف میشیم.

ببخشید استاد من فقط نظر خودمو گفتم و حرف اول و آخر رو شما میزنید. بازم شرمنده بابت جسارت
نقل قول کردن
parsa89
#25 parsa89 1400-03-29 01:04
عصر اپوکالیپس بنظر عالی میاد
نقل قول کردن
Bullseye
#26 Bullseye 1400-03-29 03:00
درود.ممنون بابت مقاله.دست شما درد نکنه استاد ترابی.خدا قوت.بنظرم جای کمیک فلشپوینت خالیه.البته اگه بشه اسمشو گذاشت سفر زمانی.بیشتر بهش دستکاریه زمانی میخورد
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#27 AmirhoseinJafari2005 1400-03-29 11:14
عالی بود... واقعا ایده سفر های زمانی خیلی خلاقانه و عالین... خسته نباشید ;-)
نقل قول کردن
Bad joke
#28 Bad joke 1400-03-31 13:16
افرین به مقاله محشر
من خودم عاشق داستان سفر در زمانم یکی از سه ویلیان محلوبم کنگه که متخصص سفر در زمانه
چهار شگفت انگیزم بارها و بارها در زمان سفر کردن ولی خودم بخوام یکی را انتخاب کنم داستان های سفر در زمان کمیک های ایکس من یعنی days of future past را انتخاب میکنم
نقل قول کردن
Bad joke
#29 Bad joke 1400-03-31 13:32
راستی کاش میشد منم یه سفر در زمان کنم برم فیلم چهار شگفت انگیز و ببینم و برگردم :D
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#30 Ehsan Spider 1400-03-31 19:48
به نقل از Bad joke:
راستی کاش میشد منم یه سفر در زمان کنم برم فیلم چهار شگفت انگیز و ببینم و برگردم :D


:lol: . :D
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#31 AM SM BM SM 1400-04-02 19:24
به نقل از Bullseye:
درود.ممنون بابت مقاله.دست شما درد نکنه استاد ترابی.خدا قوت.بنظرم جای کمیک فلشپوینت خالیه.البته اگه بشه اسمشو گذاشت سفر زمانی.بیشتر بهش دستکاریه زمانی میخورد

سلام
آقای ترابی در این کامنت این کمیکی که شما میگید رو بهترین کمیک برای مسئله "دنیاهای موازی" نامیدند.
spidey.ir/.../...
پس احتمالا یک کمیک سفر زمانی به حساب نیومده.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45