رتبه بندی باهوش ترین شخصیت ها در دنیای سینمایی مارول (MCU)

رتبه بندی باهوش ترین شخصیت ها در دنیای سینمایی مارول (MCU)

این بار قراره ابرقهرمانان رو از جنبه متفاوتی بسنجیم...

مقدمه: شخصیت‌های زیادی در MCU موجود هستند که عادت دارند مشکلات و تهدیدات رو با مشت‌زدن و به‌رخ‌کشیدن قدرت فیزیکی‌شان حل می‌کنند (این مقاله را بخوانید)، ولی نابغه‌ها و مُخ‌های زیادی هم در این یونیورس سینمایی حاضر هستند. بالاخره تهدیدات دائمی هستند و ثور و هالک هم نیاز دارند تا به عضله‌ها و بازوهاشون استراحت بدن. باهوش‌ترین شخصیت‌های MCU قهرمانانی هستند که از هوش و خرد خود جهت مقابله با شر و تهدیدات و نیز نجات جهان بهره می‌برند. همچنین اکیدا پیشنهاد می‌کنم برای شناخت ژرف‌تر از نابغه‌ها و باهوش‌های مارول مقاله زیر را مطالعه نمایید:

۲۰ نابغه جهان مارول

 

10- آرنیم زولا

آرنیم زولا

آرنیم زولا تنها خبیثی است که در این لیست ظاهر می‌شود (برای آشنایی با او این مقاله را بخوانید). زولا به‌ عنوان دانشمندی ناجوانمرد اما درخشان معرفی می‌شود که برای رد اسکال کار می‌کند. او توانست در کمال موفقیت از قدرت تسارکت برای ساخت یک اسلحه استفاده کند.

پس از شکست در برابر شیلد، زولا موضع خود را تغییر داد تا برای آن‌ها کار کند اما او در عین حال به سازمان اطلاعاتی نفوذ می‌کرد و از داخل به بازسازی هایدرا کمک می‌نمود. چشم‌گیرتر از همه اینکه او در هنگام مرگ راهی را برای انتقال موفقیت‌آمیز مغز و ذهن خود بر روی یک سیستم کامپیوتری یافت که در واقع به این سبب توانست خود را ده‌‌ها سال زنده نگه دارد.

 

9- پیتر پارکر

 پیتر پارکر

در نگاه اول به نظر نمی‌رسد که این نوجوان اهل محله کوئینز یکی از باهوش‌ترین افراد جهان باشد، اما باید بگم که سخت در اشتباهید! او گذشنه از این که دانش‌آموز برتر است، از هوش خود برای تبدیل کردن مرد عنکبوتی به یک قهرمان بزرگتر و اسم و رسم‌دارتر استفاده کرد(سیر داستانی او در MCU را به‌ یاد بیاورید).

او خودش وب‌شوترهای شگفت‌انگیزش رو که یک فناوری زمینی محسوب می‌‌شه توسعه داد. همچنین او با اینکه یک انتقام‌جوی بسیار جوان محسوب می‌شه اما تونسته تو موقعیت‌های دشوار و پیچیده خودش رو هم‌سطح سایرین نشون بده. حتی تو مسائل علمی هم هیچ وقت از کسی کم نیاورده (سکانس دیدار ابتدایی با میستریو و فیوری رو در فار فرام هوم به یاد بیارین که بعد از شنیدن قضیه دنیاهای موازی چطور nerd بودنش رو به رخ می‌کشه و شروع به توضیحات تند و سریع خودش در باره تئوری دنیاهای موازی میکنه).

 

8- نبیولا

 نبیولا

شاید نبیولا کار خود را در MCU به عنوان یک شرور و عضو دار و دسته تانوس شروع کرده باشد، اما خوشبختانه او اکنون به درستی از مهارت‌های خود استفاده می‌کند. او قبلا خود را به عنوان یک متحد باارزش به نگهبانان کهکشان و انتقام‌جویان ثابت کرده؛ متحدی که نه تنها به عنوان یک جنگجوی ترسناک، بلکه به عنوان یک مکانیک درخشان نیز نزد آنان شناخته می‌شود. پیش از این‌ها هم ما طی حضورهای مختلف او دانستیم که او دانش بالایی در رابطه با ابزار آلات مکانیکی دارد که احتمالا به دلیل فناوری سایبرنتیک پیشرفته‌ای است که در اختیار دارد. حتی قضیه از این هم فراتر می‌رود و ما می‌بینیم که او در ابتدای فیلم پایان بازی که با تونی در سفینه گیر افتاده است، هم‌پای او روی ایده‌های مختلفی برای برون‌رفتشان از اون مهلکه کار می‌کند.

 

7- استیون استرنج

استیون استرنج

اگرچه تعداد اکثریت ابرقهرمانانِ باهوشِ MCU از جنبه‌های کامیک‌بوک‌واری برای القای توانایی‌هاشون بهره می‌برند اما تخصص استیون که اون رو بدل به یک قهرمان باهوش در این لیست کرده خیلی به واقعیت نزدیک‌تره؛ چرا که او مدت‌ها پیش از این‌که بدل به استاد بی‌بدیل هنرهای عرفانی شود، یکی از نامی‌ترین جراحان جهان بود.

اگرچه ممکن است او طراحی سلاح‌های مدرن و یا مطالعه فیزیک کوانتوم را در کارنامه خود نداشته باشد، اما یک جراح نامی در قواره و ابعاد استیون، به سال‌ها مطالعه، تمرین و یک ذهن قدرتمند احتیاج دارد؛ پتانسیلی درونی که نقش مهمی را در پیمودن مسیر تبدیل استیون استرنج به استاد هنرهای عرفانی ایفا نمود.

 

6- جین فاستر

جین فاستر

رابطه بین ثور و جین فاستر، رابطه‌ای از جنس عضله و مغز است! اگرچه ممکن است او خدای قدرتمند رعد نیز باشد (اشاره به فیلم "عشق و تندر")، اما او یکی از برترین ذهن‌های علمی جهان را دارد. اگر به یاد بیاورید این مطالعه او به روی ناهنجاری‌های کیهانی بود که منجر به کشف ثور و دنیای آزگارد شد. تحقیقات او به قدری گسترده بود که شیلد وارد عمل شد و به دلیل اکتشافات بیش از اندازه او مکشوفاتش را توقیف کرد و حتی از دانش او استفاده کرد و یک جورهایی ازش آموخت. به هر حال دوباره باید منتظر بازگشت او و کارهای علمی‌اش در فیلم "عشق و تندر" باشیم.

 

5- هنک پیم

هنک پیم

اگر کاپیتان آمریکا را کنار بگذاریم، هنک پیم در واقع یکی از اولین ابرقهرمانان زمین است. او با شیلد همکاری می‌کرد و موفق به اختراع "ذره پیم" شد که به انسان این اجازه را می‌داد که تا اندازه غیرقابل‌تصوری کوچک شود. این فناوری نه تنها شگفت‌آور است بلکه از زمان خودش هم کلی جلوتر بود. در حالی که دیگر شخصیت‌های MCU ممکنه از این فناوری استفاده کرده باشن، اما پیم این مهم را در دهه۷۰ میلادی انجام داد! همچنین او از آن زمان تا به امروز خود را وقف کار بر روی پیشرفت دادن فناوری‌اش و نیز ساخت تونل کوانتومی به منظور سفر به قلمرو کوانتوم کرد که نهایتا دیدیم در فیلم "مرد مورچه‌ای و واسپ" این تلاش‌ها به بار نشست.

 

4- راکت راکون

راکت راکون

راکت راکون یکی از فان‌ترین شخصیت‌های MCU است. البته اوریجینْ‌استوریِ غم‌انگیز او هنوز فاش نشده، اما هرچه که بوده اون به وجود اومد و بدل به موجودی خشن، عصبانی و صدالبته درخشان شد. با اینکه او گاهی ناپایداری‌هایی را از خود بروز می‌دهد اما او مغز متفکر نگهبانان کهکشان است و بارها هم با انتقام‌جویان تیم‌آپ و همکاری داشته است. با اینکه تخصص اصلی او در زمینه طراحی و ساخت اسلحه است اما با این حال حوزه توانایی‌های او خیلی بسیط است. او در ساخت ماشین زمان در "پایان بازی" نقشی اساسی داشت و همچنین در ساخت دستکش آهنی برای نگهداری سنگ‌های بی‌نهایت کمک شایانی کرد.

 

3- بروس بنر

 بروس بنر

بروس بنر احتمالا هوش خود را نوعی نفرین قلمداد کند، چرا که با وجود اینکه او یک متخصص زبده در زمینه تحقیقات گاما است، اما این دقیقا همان چیزی است که او را به هالک تبدیل کرد. اما حتی با وجود این شکست، او همیشه در کانون فعالیت‌های علمی انتقام‌جویان قرار داشته است.

بنر همواره به عنوان یکی از "برادران علم" دوش به دوش تونی استارک روی یک موضوعی کار می‌کرده؛ حالا خواه اون موضوع عصای لوکی یا خلق اولترون باشه و خواه کار بر روی ماشین زمان؛ در هر صورت هوش بروس به اندازه مشت‌های گره‌کرده هالک به عنوان یک دارایی بزرگ و ارزش‌مند شمرده می‌شود.

 

2- تونی استارک

تونی استارک

خب ایشون اولین قهرمانی از MCU بود که چشممون به جمالش روشن شد! که از قضا از باهوش‌ترین شخصیت‌های این یونیورس سینمایی هم هست؛ تعجّبی هم نداره چرا که تونی شخصیتی بود که تنها با استفاده از علم و دانش و هوشش از خودش یک قهرمان ساخت. ما بارها دیدیم که او اگرچه یک فرد ثروتمند و موفق است اما همیشه به دنبال این است که ذهن خودش را به چالش بکشد. در همین راستا در جریان اولین حضورش در سینما و فیلم مردآهنی۱ هنگامی که او اسیر تروریست‌ها می‌شود، اون‌جاست که به پتانسیل واقعی دانش و هوشش پی‌ می‌برد و اون زره نوستالژیک را می‌سازد. او در طی این یازده سال به ساخت و ارتقاء زره‌های آهنی خود ادامه داد، توانست آن فرمول به‌خصوص را کشف کند، یک عنصر جدید کشف کند و نهایتا معضل سفرهای زمانی را نیز حل کند و کلی اقدام پژوهشی و هوشمندانه دیگر هم می‌شود از تونی برشمرد تا بیشتر به لیاقت او برای جایگاه علمی و ذکاوتی‌اش پی ببرید.

 

1- شوری

 شوری

شاید شوری لباس مشکی پلنگ سیاه را به تن نکرده باشد (البته تو کمیک‌ها این کار رو کرده) اما او مطمئنا اگر در حفاظت از واکاندا نقش پررنگ‌تری از تی‌چالا نداشته باشد، نقش کمتری هم ندارد. این واقعیت که این دختر جوان حکمران علمی واکانداست کاملا انکارناپذیر است. اقداماتی که او انجام داده است کاملا او را فراتر از هر چالشی قرار می‌دهد. او با استفاده از ویبرانیوم توانسته جامعه‌ای را شکل دهد که به لحاظ فناوری جلوتر از هر کشور و جامعه‌ی دیگری در کره زمین است. او بارها کاستوم‌ها و دم‌ودستگاه پلنگ سیاه را به‌روزرسانی کرده تا کارایی بیشتری داشته باشند و حتی اگر یادتان باشد در ماجرای جداسازی سنگ ذهن از ویژن از بروس بنر نیز پیشی گرفت. در آخر هم نمی‌شود به این نکته اشاره نکرد که ما همه این اوصاف رو در وصف دختری بسیار جوانی می‌گوییم که بی شک پتانسیل بیشتری نیز برای ارتقاء توان و دانش خود دارد.

 

شما چه نظری دارید؟ به نظرتون چه کسی جاش توی این لیست خالیه؟ تو کامنت‌ها باهامون در میون بذارید...

 

محمدعلی رضائی‌هنجنی

(MoAli)

منبع: سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقالات مشابه:

20 نابغه جهان مارول (TOP 20 MARVEL GENIUS)

15 خطوط داستانی مهم که از دنیای سینمایی مارول (MCU) حذف شدند

مهم ترین صحنه هایی که از دنیای سینمایی مارول (MCU) حذف شدند

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی مارول (MCU)

10 شخصیت دنیای سینمایی مارول که بهتر از نسخه کمیک خود هستند

10 شخصیت مارول که احتمالا خبر نداشتید در MCU حضور دارند!

رتبه بندی شخصیت های دنیای سینمایی مارول (MCU) از نظر قدرت فیزیکی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

hosien
#1 hosien 1398-09-06 19:04
خسته نباشید
من نتم قطع بود ولی امروز وصل شد دیدم سیلی از مقاله ها اومد بالا ?
یه سوالی واسم پیش اومد
هاوارد استارک آی کیوش چقدره؟
نقل قول کردن
moali
#2 moali 1398-09-06 19:45
خب بالاخره نت ها وصل شد و سایت از برهوت قبلی در اومد :lol:

به نقل از hosien:
خسته نباشید
من نتم قطع بود ولی امروز وصل شد دیدم سیلی از مقاله ها اومد بالا ?
یه سوالی واسم پیش اومد
هاوارد استارک آی کیوش چقدره؟

پسر کو ندارد نشان از پدر... ;-)
نقل قول کردن
Nima.gharibloo
#3 Nima.gharibloo 1398-09-06 20:43
بابت مقاله ممنون
راکت راکون رو به اندازه رتبه اش با هوش ندیدم و شاید رتبه اش بهتر بود که از این بدتر باشه
همچنین آرنیم زولا رو هم از نبیولا بالاتر می دونم
جای خودم هم توی لیست خالیه :lol:
نقل قول کردن
- -
#4 - - 1398-09-07 01:00
ببخشید من تو بسیاری از جاها خوندم که لوکی هم هوش بالایی داشت و از این هوش در راستای یاد گرفتن جادوی سیاه استفاده کرد
تانوس هم همینطور که میگن اگه دانشمند نبود نمیتونست نبیولا رو به اون شکل بسازه که البته نبیولا هم بی نقص از اب دراومده
نقل قول کردن
the punisher
#5 the punisher 1398-09-07 03:13
omid E iran Top 15
15بارون زیمو
14 ماندرین
13 جین فاستر
12 آرنیم زولا
11 پیتر پارکر
10 استیفن استرنج
9 راکت
8 هنک پیم
7 فریگا
6 بروس بنر
5 هاوارد استارک
4 شوری
3 لوکی
2 هوش برتر (کاپیتان مارول) یه سیاره رو میچرخوند!
1 تونی استارک


البته در آینده احتمالا با وجود دشمنای اسپایدرمن و ورود چهار شگفت انگیز این لیست چندین بار تغییر کنه
نقل قول کردن
ali.tics1
#6 ali.tics1 1398-09-07 06:23
نظر من در مورد رتبه بندی
۱. تونی استارک
۲. شوری
۳. بروس بنر
۴.هاوارد استارک
۵.هنک پیم
۶. استیون استرنج
۷. راکت راکون
۸.جین فاستر
۹. نبیولا
۱۰. پیتر پارکر
۱۱.زولا

ولی در فاز ۴ مطمئنا لیست تغییر خواهد کرد و شخصیت های باهوش دیگری وارد رتبه بندی خواهند شد.
نقل قول کردن
The amazing spiderman
#7 The amazing spiderman 1398-09-07 06:25
به نقل از ali.tics1:
نظر من در مورد رتبه بندی
۱. تونی استارک
۲. شوری
۳. بروس بنر
۴.هاوارد استارک
۵.هنک پیم
۶. استیون استرنج
۷. راکت راکون
۸.جین فاستر
۹. نبیولا
۱۰. پیتر پارکر
۱۱.زولا

ولی در فاز ۴ مطمئنا لیست تغییر خواهد کرد و شخصیت های باهوش دیگری وارد رتبه بندی خواهند شد.

خود مارول رسما اعلام کرده که شوری از همه باهوش تره
نقل قول کردن
we_are_bfe
-1 #8 we_are_bfe 1398-09-07 12:26
خوده فایگی تایید که استارک از شوری باهوش تره
بعد شما استارکو گذاشتن تو ربطه دوم؟
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1398-09-07 12:37
به نقل از we_are_bfe:
خوده فایگی تایید که استارک از شوری باهوش تره
بعد شما استارکو گذاشتن تو ربطه دوم؟

اولا که ما نگفتیم و وب سایت cbr این رتبه بندی رو کرده
دوما که قبلا تایید شده که شوری از همه باهوش تره:
bit.ly/33pcRAE
نقل قول کردن
Arsham
#10 Arsham 1398-09-08 21:27
درسته که تایید کردن شوری باهوش تره ولی اصلا با عقل جور در نمیاد.آخه اگه دسترسی بی حد و مرز به ویبرانیوم نداشت چی کار میتونست بکنه؟تو فیلما هم نشون دادن که ویبرانیوم یه توانایی های عجیب و جادویی داره و کارای زیادی ازش بر میاد و نمیشه گفت که شوری باهوش ترینه.
غیر از این لیست خیلی خوب بود ولی زولا باید بالاتر میبود و نسبت به رتبه های بالاترش کارای بیشتری انجام داده بالاخره ساختن اون سلاحای مرگبار و انتقال دادن ذهنش به کامپیوتر اصلا کار کمی نیست.
پیتر پارکر هم خدایی تو mcu در اون حد چیزی ازش ندیدیم و تو این لیست به نظرم جایی نداشت با این وجود این که وب شوترا و مایع تاراشو اول خودش ساخته بود که کار بزرگیه.دانش اموز برتر بودن هم باعث نمیشه در حد این لیست باشه.
چند مورد هم هستن که به نظرم میتونستن تو لیست باشن:
استارلرد: درسته زیاد ازش کارای علمی خاصی ندیدیم ولی اکثرا تصمیمای خوبی میگیره و نقشه های خوبی میکشه و در کل EQ بالایی داره مثل نقشه ی جنگیدن با تانوس روی تایتان.
ایوان وانکو و آلدریچ کیلیان: این دوتا درسته ویلین های چرتی بودن ولی خیلی باهوش بودن.اولی که ارک راکتور خودش و اون شلاقای برقی و اون رباتای همر رو ساخت و دومی هم ویروس مرگبار اکسترمیس رو ساخته بود که خیلی توانایی های خفنی به شخص میداد.
بارون زیمو: نقشه هایی که تو سیویل وار کشیده بود واقعا حساب شده و دقیق بود و کار یه ادم معمولی نیست.
لوکی: بالاخره خدای شرارت و حیله گریه ها ! تا حالا حقه ها و فریبکاری ها و نقشه های جالب زیادی انجام داده.
بلک ویدو: یه جاسوس درجه یک و مخوف باید خیلی باهوش باشه دیگه!
اریک سلویگ: ایشون هم مثل زولا روی تسراکت خیلی تحقیق کرده بود و دستگاه باز کردن اون پرتال چیتاری ها رو ساخت و قضیه هم گرایی رو فهمیده بود و استاد جین فاستر که توی لیست هست هم بود.
نیک فیوری: همیشه یه قدم جلوتره و همه چی رو پیش بینی کرده.
کوئنتین بک(میستریو): واقعا تعجب کردم این تو لیست نبود! اون دستگاهای هولوگرامی اصلا اختراع ساده ای نبودن.
درن کراس(یلو جکت): این هم تونست با تحقیقات خودش به فرمول هنک پیم برسه و لباس خودشو بسازه.
مخترع مخوف: با دم و دستگاها و ات و اشغالای چیتاری ها کلی سلاح خفن ساخت.
ویژن و آلترون: حالا شاید چون رباتن نمیتونستن تو لیست باشن ولی با سنگ ذهن به وجود اومدن و ویژن هم که سنگ تو پیشونیش بود.
نقل قول کردن
hassan91
#11 hassan91 1398-09-09 00:32
این سایت cbr هم یکی از شخصیتهای مهم رو جا گذاشته. دکتر اریک سلویک هم بنظرم خیلی باهوشه. نقشش هم تو فیلم اول اونجرز مشخص بود تا جایی که لوکی ازش برای فعال کردن تسارکت استفاده کرد.
نقل قول کردن
Infinity
#12 Infinity 1398-09-14 18:21
جای اینا خالی بود تو لیست
کوئنتین بک(میستریو)
هاوارد استارک
دکتر اریک سلویگ
و یلو جکت(اسمشو یادم نیس فک کنم کراس بود فامیلیش) :-*
نقل قول کردن
مریم
#13 مریم 1403-02-07 18:42
خدایی تونی باید اول می بود چون بار ها ثابت کرده از همه باهوش تره مثلا ساختن اولتران ، اون زرهش تو پایان بازی ، ماشین زمان و...
شوری رو اگه ویبرانیوم رو ازش بگیرن عدد خاصی به حساب نمی‌آید و حتی با ویبرانیوم هم نتونست هیچ کدوم از اونا رو بسازه ( مخصوصا ماشین زمان )
و تو طرفداران مارول هم تقربا همه قبول دارن که تونی تو مارول از همه باهوش تره
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45