20 حقیقتی که باید درباره تونی استارک (مرد آهنی) بدانید

20 حقیقتی که باید درباره تونی استارک (مرد آهنی) بدانید

این مقاله به مناسبت انتشار نسخه بلوری فیلم "انتقام جویان: پایان بازی" تقدیم شما میشود.

البته ما در سایتمون مقالات زیادی درباره مرد آهنی نوشته ایم که میتونند به شما اطلاعات و فکت های خوبی راجع به این شخصیت ارائه بدهند. اگر قبلا نخونده اید، روی لینک های زیر کلیک کنید:

معرفی شخصیت های مکمل در کمیک بوک های مرد آهنی 

15 نفری که تا به حال زره مرد آهنی را بر تن کرده اند!

معرفی 10 دشمن برتر آیرون من 

10 نسخه عجیب و غریب از مرد آهنی در دنیای کمیک !

10 کاور برتر مرد آهنی (IRON MAN)

10 كمیك برتر آیرون من

20 زره برتر مرد آهنی در دنیای سینمایی (MCU)

آشنایی با زره های مرد آهنی - قسمت اول

آشنایی با زره های مرد آهنی - قسمت دوم

 

20- سرگذشت (Origin) مرد آهنی در دنیای سینما تغییر کرد!

سرگذشت (Origin) مرد آهنی در دنیای سینما تغییر کرد

در دنیای سینمایی مارول شاهد بودیم که تونی استارک در افغانستان اسیر و پس از اتفاقاتی تبدیل به مرد آهنی میشه. اما در دنیای کمیک اینطور نبوده. یعنی تونی اولش در ویتنام بود که اسیر و مجبور شد زره مرد آهنی را بسازه.

دلیل این تغییر هم کاملا منطقیه چون اگه قرار بود به جنگ ویتنام بپردازند که تونی استارک الان باید یک پیرمرد میبود! بنابراین باید آن را به روز میکردند و چه چیزی بهتر از افغانستان؟! چون هم نیروهای آمریکایی در آن حضور دارند و هم تروریست ها ! ولی دیگر جزئیات سرگذشت او تقریبا دست نخورده باقی ماند (مثل مغرور بودن تونی، پولدار بودن و خانم باز بودن او و البته فعالیت هایش در زمینه ساخت سلاح). شما میتونید در این مقاله اطلاعات خوبی راجع به Origin مرد آهنی در دنیای کمیک به دست بیاورید. اولین حضور مرد آهنی در دنیای کمیک هم توسط سایت ما ترجمه شده است (در اینجا).

 

19- خالقین مرد آهنی از یک شخصیت واقعی برای خلق او الهام گرفتند!

هاوارد هیوز

تونی استارک را اینجوری توصیف میکنند: میلیاردر، خوش گذران، مخترع، ماجراجو، خود شیفته، خانم باز و ... چیزی که شما ممکنه ندانید اینه که واقعا یه همچین شخصیتی با این خصوصیات و صفات وجود داشته! اسمش بود: «هاوارد هیوز» (Howard Hughes)  . «مارتین اسکورسیزی» فیلم معروف "هوانورد" خود را با بازی «لئوناردو دی کاپریو» از روی زندگی هاوارد هیوز ساخته. خود استن لی گفته که تونی استارک همون هاوارد هیوز هستش منتهی بدون جنون او!

 

18- استن لی نبود که شماره اول مرد آهنی را نوشت!

 استن لی نبود که شماره اول مرد آهنی را نوشت!

درسته که ایده خلق کردن شخصیت مرد آهنی توسط استن لی مطرح شد ولی او وقت نداشت شماره اول کمیک مرد آهنی را بنویسه! به همین دلیل استن لی از برادرش «لری لیبر» (Larry Lieber) که سابقه زیادی در طراحی و همچنین نویسندگی کمیک داشت خواست تا دیالوگ های این کمیک رو بنویسه! (الان لابد از خودتون میپرسید چرا فامیلی استن لی با برادرش فرق داره؟ دلیلش اینه استن لی اسم اصلیش بود Stanley Martin Lieber که بعدا به Stan Lee تغییرش داد).

 

17- استن به طور اتفاقی به آیرون من دماغ داد!

دماغ مرد اهنی

«استن لی» در طراحی تخصصی خاصی نداشت ولی خیلی وقتها از طراحی ها ایراد میگرفت و به قول معروف بهشون گیر میداده. البته خیلی وقت ها هم طراح ها اصلا به حرفش توجه نمیکردن و کار خودشون رو میکردن. خیلی وقتها هم طراح ها حرفش رو اشتباهی متوجه میشدن. میگن یه بار داشته از بغل طراح ایرون من رد میشده که بهش میگه "نباید الان یه دماغ رو ماسکش باشه؟" . در واقع منظورش این بوده که چرا ماسکش اینقدره کوچیکه که برای دماغش جا نیست. ولی طراح فکر میکرده میگه چرا روی ماسکش جای دماغ نیست! بنابراین از اون به بعد ماسک آیرون من در عالم کمیک دماغ دار شد!

 

16- تونی استارک به مشروبات الکلی اعتیاد داشته است!

تونی استارک به مشروبات الکلی اعتیاد داشته است!

تونی استارك همیشه بدترین دشمن خودش بوده است. منظورم چیه؟ منظورم میل و گرایش او به اعتیاده! البته نه اعتیاد به مواد مخدر، بلكه به اعتیاد به مشروبات الكلی! در یکی از داستان برجسته و مشهور مرد آهنی در اواخر دهه 70 میلادی به نام "شیطانی در بطری" (Demon in a Bottle) ، دیدیم كه بلاخره  مشروبات الكلی كار دستش میده و زندگیش رو تباه میکنه.

کمیک مرد آهنی

در این داستان ما شاهد هستیم كه «جاستین همر» شركت استارك را داره تصاحب میكنه و حتی شیلد هم داشت تونی را تهدید میكرد كه میخواد تجهیزاتش رو مال خودش بكنه. بنابراین تمام این فشارها باعث شد تا تونی یك دائم الخمر تمام عیار بشه. خیلی ها این داستان را برترین و تاثیرگذارترین داستان تاریخ ایرون من میدونند چون برای بار اول از او یك شخصیت عمیق و انسانی ساخت. در واقع مشروبات الكلی استعاره ای بود از امیال نفسانی تونی استارك. در این میان دیالوگ او با کاپیتان آمریکا نیز در نوع خودش جالب بود. یعنی جایی که تونی به استیو میگه نمیتونه دست از مشروب بکشه. استیو هم میگه: "پدر خدا بیامرز منم دائم الخمر بود و ما خیلی سعی کردیم بهش کمک کنیم. ولی یک مرد باید خودش بخواد که بهش کمک بشه".

کاپیتان امریکا - ایرون من

در دنیای سینمایی مارول و به ویژه در فیلم "مرد آهنی 2" به این مساله اشاره شده است.

 

15- تام کروز قرار بود نقش مرد آهنی رو بازی کنه!

تام کروز - مرد آهنی

این روزها واقعا غیر ممکنه که کسی دیگری را به جای «رابرت داونی جونیور» در نقش مرد آهنی/تونی استارک تصور کنیم ولی باید بدونید که برنامه ها برای ساخت فیلم مرد آهنی به دهه 90 میلادی برمیگرده و اون موقع انتخاب اول برای این نقش کسی نبود جز «تام کروز». حتی وقتی مارول هم شروع کرد به ساخت دنیای سینمایی خودش ، تام کروز رو به عنوان اولین گزینه خودش در نظر داشت. کروز خودش بسیار مایل بود این نقش رو بازی کنه و سالها به پروژه چسبیده بود ولی به خاطر تعهدی که به فرنچایزهای "ماموریت غیر ممکن" و "جک ریچر" داشت مجبور شد نقش رو رد کنه. و این رو بهش میگن یه تصمیم برد – برد چون رابرت داونی ثابت کرد که زاده شده این نقش رو مال خودش بکنه و استعدادهای کروز هم در فرنچایزهایی که باید مصرف میشد، مصرف شد.

 

14- تونی استارک وزیر دفاع آمریکا بوده!

تونی استارک وزیر دفاع آمریکا بوده!

در فیلم "مرد آهنی 2" یک صحنه جالب در کنگره آمریکا هستش که در آن تونی استارک به سناتور «استرن» میگه که خوشحال میشه اگه بتونه وزیر دفاع بشه. این در واقع یک ایستراگ یا اشاره بود به دنیای کمیک! چون در سال 1998 و در شماره 73 از سری دوم کمیک های Iron Man شاهد بودیم که تونی واقعا برای مدتی کوتاهی وزیر دفاع کشورش شد! در واقع در این داستان ارتش آمریکا ازش میخواد تا دوباره براشون سلاح نظامی درست کنه. او هم قبول میکنه ولی فقط به این شرط که وزیر دفاع بشه!

 

13- تونی استارک بیش از 60 زره برای خودش در دنیای کمیک درست کرده است!

زره های مرد آهنی

تونی یک آدم جاه طلب است که همیشه دوست داره خودش و تجهیزات خودش رو ارتقا بده. به همین دلیل تا دلتون بخواد در دنیای کمیک برای خودش زره درست کرده است. در واقع مرد آهنی بدون زره های خودش اصلا معنا و مفهومی نداره! اگر سری به صفحه ویکی زره های آیرون من در اینجا بزنید میبینید که او تا به حال بیش از 60 لباس زرهی برای خودش ساخته است که هر یک قابلیت ها و قدرت های خاص خودش را دارد. ما قبلا در سایتمون طی دو مقاله در اینجا و اینجا زره های او را معرفی کرده بودیم. در این مقاله هم میتونید با 10 زره برتر او در دنیای کمیک آشنا بشوید.

 

12- آیرون من هم دستکش بینهایت را بر دست کرده!

آیرون من هم دستکش بینهایت را بر دست کرده

در شماره 12 از سری چهارم کمیک بوک هایThe Avengers (که توسط «برایان مایکل بندیس» نوشته و «جان رومیتا جونیور» هم آن را طراحی کرد)، مرد آهنی اولین انسانی شد که دستکش بینهایت را به همراه 6 سنگ بینهایت بر دست کرد. این اتفاق در طی داستانی افتاد که در آن خبیثی به نام «هود» (The Hood)قصد داشت تمامی سنگ های بینهایت را جمع کند. سپس دیدیم که اعضای اونجرز به نقاط مختلف جهان رفتند تا سنگ های بینهایت را ردیابی کنند و در نهایت شاهد نبردی بین هود، هالک قرمز و مرد آهنی بودیم و کار به جایی رسید که مرد آهنی تونست به تمام 6 سنگ بینهایت و دستکش بینهایت دست پیدا کنه. اولش به سر او زد که دنیا رو با قدرت های این دستکش به مکان بهتری تبدیل کنه و حتی پدرش و «واسپ» (که اون موقع مرده بود) رو زنده کنه ولی به جای این کارها هود را به یک زندان تله پورت کرد . سپس دستکش بینهایت را پنهان و تک تک سنگ ها را نیز بین اعضای گروه "ایلومیناتی(Illuminati)تقسیم کرد (برای آشنایی با این گروه مهم و تاثیر گذار در دنیای مارول،  این مقاله   را بخوانید). و البته میدونید که تونی در فیلم تاریخی "اونجرز: پایان بازی" و در طی صحنه ای ماندگار و برتر، دستکش بینهایت را بر دست کرد و ثانوس را شکست داد:

تونی استارک دستکش بینهایت

 

11- او با استیو راجرز ازدواج کرده است!!!

زن آهنی

قبل از اینکه از تعجب خشکتون بزنه یا شاکی بشید باید بگم که این اتفاق در دنیای اصلی کمیک های مارول رخ نداده بلکه در یک دنیای موازی بوده به نام دنیای شماره 3490 مارول که در آن تونی استارک، زن بود!!! اسمش هم شده بود: «ناتاشا استارک»! او به قهرمانی تبدیل شد به نام "زن آهنی" (Iron Woman). جالبه که در این دنیا رویداد "جنگ داخلی" هرگز رخ نداد. چرا؟ چون ناتاشا استارک و استیو راجرز عاشق هم بودند و با هم ازدواج هم کردند! تا یادم نرفته بگم که ما در دنیای شماره 4162 مارول هم یک زن آهنی داشتیم (عکسش اینجاست).  او عضو گروه اونجرز دنیای خودش بود و با دکتر دووم متحد شدند علیه Anti-bodies ولی در نهایت همگی کشته شدند.

 

10- جارویس به چه معناست؟

 جارویس به چه معناست؟

همانطور که در این مقاله گفته بودم، در دنیای کمیک «ادوین جارویس» خدمتکار با وفای خانواده استارک بود که بعدا به خدمتکار تونی استارک تبدیل شد . وقتی هم که تونی به عنوان آیرون من به گروه اونجرز ملحق شد و عمارت خویش را در اختیار گروه قرار داد ، جارویس عملا به عنوان خدمتکار کل گروه انتقام جویان شروع به فعالیت کرد. نقش جارویس را «جیمز دارسی»  در سریال تحسین شده "مامور کارتر" ایفا نمود (او در فیلم "اونجرز: پایان بازی" هم یک نقش کوتاه داشت). ولی در فیلم های سینمایی مارول، جارویس را به صورت یک هوش مصنوعی به نام J.A.R.V.I.S  در آوردند که به آیرون من کمک میکرد و صدایش را «پل بتانی» تامین میکرد. اما شاید به ذهنتان خطور کرده باشد که این کلمه مخفف چیست؟ اجازه بدهید بهتون بگم:   Just A Rather Very Intelligent System (= فقط یک سیستم نسبتاً خیلی هوشمند)!

 

9- تونی استارک یک برادر داره!

تونی استارک یک برادر داره

چند سال پیش فاش شد که تونی استارک فرزند واقعی پدر و مادرش (هاوارد و ماریا استارک) نبوده است! (برای آشنایی با پدر و مادر واقعی تونی، این مقاله را بخوانید). در واقع پسر واقعی آنها ، «آرنو استارک» بوده. یعنی سالها پیش توافقی بین هاوارد استارک و رباتی ساخته شده به نام 451 توسط نژادی فضایی به نام Rigellian   صورت گرفته بود. هاوارد میدانست بچه اش شاید موقع به دنیا آمدن بمیرد و به دنبال مداوای او بود. بعدش 451 را نجات داد و در عوض ازش خواست تا بچه اش را نجات دهد . 451 روی بچه هاوارد آزمایشاتی انجام داد تا وقتی به دنیا آمد و بزرگ شد آینده جدیدی برای بشریت رقم بزنه و بتونه از کره زمین در مقابل بیگانه ها دفاع کنه. بچه هاوارد سالم به دنیا آمد و اسمش را آرنو گذاشتند ولی خیلی زود حالش بد شد. ضمنا هاوارد فهمید که یک کلید قطع اضطراری (Killswitch) در وجود این بچه برنامه ریزی شده. بنابراین 451 را فریب داد و تونی استارک رو به فرزندی قبول کردند و به 451 گفتند که تونی فرزند واقعی شان است. سپس هاوارد، آرنو را دور از چشم دیگران و در مکانی مخفی نگه داشت. تا اینکه تونی حقیقت را فهمید و آرنو هم از مخفیگاه خودش خارج شد. وقتی تونی داشت با گروه حلقه های ماندارین میجنگید ، آرنو یک زره آهنی بر تن کرد و در کنار برادرش جنگید (عکسش اینجاست). 

 

8- مرد آهنی عضو تیم نگهبانان کهکشان بوده!

مرد آهنی عضو تیم نگهبانان کهکشان بوده 

سال 2013 ، مارول به «برایان مایکل بندیس» و «استیو مک نیون» ماموریت داد تا سری جدیدی از کمیک های محافظین کهکشان را خلق کنند ( آن موقع کمیک های این شرکت با برچسب Marvel NOW! چاپ میشدند).  بندیس از آیرون من به عنوان عضو جدید محافظین کهکشان استفاده کرد! شما میتونید روی جلد شماره 1 این سری را در زیر ببینید:

کمیک محافظین کهکشان

مرد آهنی در این سری یک زره مخصوص فضایی بر تن داشت تا بتونه به محافظین کهکشان کمک کنه. ولی  فقط 9 شماره در این کمیک حضور داشت چون بعد از مدتی به به این فکر افتاد که بهتره مثل قبل از کره زمین دفاع کنه تا از کهکشان! ولی در هر حال او اولین شخصیت واقعا درجه یک مارول بود که عضو این گروه شد. در چند داستان جالب هم حضور داشت .

 

7- تونی استارک از بروس وین پولدار تر است!

تونی استارک از بروس وین پولدار تر است

نشریه فوربس ارزش ثروت «بروس وین» (بتمن) را حدود 9.2 میلیارد دلار تخمین زده است ، همچنین برآورد کرده که کمپانی عظیم او ( کمپانی وین) سود سالانه ای به ارزش 31.3 میلیارد دلار به حساب او  واریز می کند.  تونی استارک یا همان آیرون من معروف توانسته تا با اختلاف نسبتاً کمی بروس وین را شکست دهد و اعلام کرده تونی 2.5 میلیارد دلار بیشتر از بروس دارد!

 

6- کمیک بوک های آیرون من محبوب ترین در میان زنان بودند!

کمیک بوک های آیرون من محبوب ترین در میان زنان بودند

تونی استارک زیادی خانم باز تشریف داره و در کل همیشه رابطه بسیار خوبی هم با خانم ها برقرار میکنه! جالبه که بدونید طبق گفته استن لی کمیک های مرد آهنی بیشتر از هر کمیک دیگر مارول در بین خوانندگان مونث طرفدار داشتند! استن گفته بود: "ما در مارول همیشه بیشترین نامه از خوانندگان زن را برای کمیک های آیرون من دریافت میکردیم!".

 

5- تقلید انتشارات "مالیبو" از روی مرد آهنی!

تقلید انتشارات "مالیبو" از روی مرد آهنی

"مالیبو کامیکس" (Malibu Comics) انتشاراتی بود که در دهه 90 میلادی خیلی هم محبوب شد ولی در نهایت ورشکسته شد (توضیحات مفصل درباره این ناشر در این مقاله داده شده است). این ناشر یک سری کمیک داشت تحت عنوان Ultraverse که در آنها قهرمانی وجود داشت به نام «پروتو تایپ» (Prototype) که کاملا معلوم بود از روی آیرون من تقلید کرده ! او هم مثل تونی استارک یک قهرمان باهوش و مخترع بود که از زرهی سایبرنتیکی استفاده میکرد برای مبارزه با جرم  و جنایت. جالبه که او هم مثل کمیک های اولیه آیرون من وانمود میکرد محافظ شخصی هویت اصلی خودشه تا اینجوری ملت نفهمن واقعا کیه!

 

4- تقلید انتشارات دی سی از مرد آهنی!

رد راکت

میدونید که شخصیت «آیرون من» در سال 1963 خلق شد و ابرقهرمانی را دیدیم که از دل جنگ سرد بیرون آمده بود. دی سی هم کلا از ایده مخترعی با لباس زرهی خوشش میاد و  بالاخره در سال 1987 یکی مثل آیرون من خلق کرد به نام «دیمیتری پوشکین» ملقب به «راکت سرخ» (Red Rocket)   که البته اهل روسیه بود ولی مثل تونی استارک عاشق فن آوری بود و اختراعات مختلفی داشت و با لباسی زرهی فعالیت میکرد. او هم درست مثل مرد آهنی مجبوره هر از گاهی لباس خودش رو آپگرید کنه. البته این شخصیت بسیار بیخود و کسل کننده بود . بنابراین خیلی زود گمنام شد. تا اینکه در سالهای اخیر دی سی دید که شخصیت آیرون من به لطف فیلم های مارول خیلی محبوب شده و بنابراین در سریال های خودش شخصیت «اتم» را که در دنیای کمیک قدرت های تغییر سایز دارد را به کپی آیرون من تبدیل کرد!

یعنی در سریال های "اروو" و "افسانه های فردا"، او واقعا شبیه به آیرون منه و شبیه به میلیاردر ابرقهرمان ماروله تا یک استاد دانشگاه کوچک شونده! البته ممکنه که مودب تر از تونی باشه ولی در اصل خود خودشه چون دقیقا مثل تونی صاحب یک شرکت چند میلیارد دلاری هستش که با لباسی فلزی قرمز رنگ به این ور و آن ور پرواز میکنه!

 

3- مردان آهنی خبیث!

مردان آهنی خبیث!

در یک دنیای موازی در کمیک های مارول (دنیای شماره 5012) ما یک مرد آهنی دیوانه و خبیث داریم! در این دنیا شاهد بودیم که اکثر قهرمانان دنیا به خاطر مبارزه با خبیثی نیرومند به نام «تیتانوس» (Titannus) کشته شده اند و همین باعث شده تا تونی استارک هم دیوانه بشه! سپس او با «رید ریچاردز» (رهبر چهار شگفت انگیز) مخالفت کرد چون او را مسئول قتل هم تیمی های خودش میدانست. بعدش «هیومن تورچ» بهش حمله کرد و صورتش را سوزاند! تونی هم برای انتقام او را کشت! سپس به "لاتوریا" رفت و با بر تن کردن زرهی شبیه به زره «دکتر دووم» ، خودش رو دیوانه آهنی (Iron Maniac) نامید! پس میبینید که در کل خیلی شبیه به دکتر دووم هستش. ضمنا او به دنیای اصلی مارول هم تله پورت شده است!

مرد آهنی بدجنس

در دنیای شماره 2020 هم یک مرد آهنی بی رحم و خبیث وجود داشت! او عضو گروهی بود به نام Weapon x که اعضایش از دنیاهای مختلف بودند و ماموریت های خطرناک و مشکوکی را در مالتی ورس به انجام میرساندند. تا اینکه با گروه Exiles (که آنها هم ماموریت داشتند ماموریت هایی را در مالتی ورس انجام دهند) روبرو شدند و شکست خوردند. سپس این مرد آهنی به دنیای خودش برگردانده شد تا محاکمه بشه (چون در دنیای خودش جنگ جهانی به راه انداخته بود!)

 

2- داستان ساخته شدن فیلم سینمایی مرد آهنی

فیلم سینمایی مرد آهنی

مرد آهنی بالاخره پس از فراز و نشیب در سال 2008 توسط مارول استودیوز ساخته و روی پرده سینماهای جهان رفت. اما قبل از آن هم بارها استودیوهای مختلف هالیوودی سعی کرده بودند فیلمی براساس این شخصیت بسازند ولی موفق نشده بودند (البته راستش رو بخواهید آن موقع مرد آهنی شخصیت درجه یکی نبود و استودیوها به عنوان یک پروژه داغ و با اولویت بهش نگاه نمیکردند!).  میگن در دهه 90 میلادی شرکت فاکس میخواست فیلمش رو بسازه که نشد. سال 2000 هم رایت سینمایی مرد آهنی به دست شرکت نیولاین افتاد. جالبه که بدونید حتی در مقطعی خود استن لی برای این پروژه فیلمنامه نوشته که گفته میشه شخصیت «موداک» خبیثش بوده! در هر حال، پروژه سینمایی آیرون من سالها در نیولاین دست به دست شد و حتی آقای « نیک کاساوتیس» که سال 2004 فیلم موفق The Notebook را ساخته بود به پروژه خیلی نزدیک شد. گزینه هایی مثل تام کروز و نیکلاس کیج هم برای ایفای نقش اصلی مطرح بودند (کلا اون سالها هر وقت آقای کیج میشنید فلان فیلم کمیک بوکی در دست ساخت قرار داره خودش رو  داوطلب میکرد!). ادعا میشه رئیس نیولاین به نام «باب شِی» طرفدار آیرون من و ایده او نبود زیرا به نظرش با عقل جور درنمیاد یک نفر بتونه با یه لباس سنگین آهنی پرواز کنه! بعدش بالاخره رایت سینمایی مرد آهنی در سال 2005 به دست خود مارول برگشت (نیولاین میخواست یک بار دیگر تمدیدش کنه ولی مارول قبول نکرد). راستش خود مارول وقتی فیلم آیرون من رو ساخت زیاد فکر نمیکرد که موفق بشه. یعنی بیشتر میخواست با ساخت این فیلم اسباب بازی بفروشه و کاراکتر  مرد آهنی رو شناخته شده تر بکنه. مارول به یک فروش کلی 100 میلیون دلاری در آمریکا هم راضی بود. ولی از وقتی تریلرهای فیلم منتشر شد هواداران کم کم بهش علاقه پیدا کردند تا اینکه فقط در عرض سه روز افتتاحیه خودش در آمریکا، 100 میلیون فروخت و فروش جهانی اش هم 585 میلیون دلار شد! یک نکته دیگر جالب درباره فیلم اینه که میگن هرگز فیلمنامه کاملی نداشته!

جف بریجز

یعنی «جان فاورو» به عنوان کارگردان فیلمنامه رو کامل ننوشته بود که شروع به فیلمبرداری کرد! این برای کسی مثل «رابرت داونی جونیور» عالی بود چون عاشق صحنه های فی البداهه است ولی «جف بریجز» (که نقش خبیث فیلم را بازی میکرد) از این مساله شاکی میشد چون بازیگریه که دوست داره وقتی سر صحنه حاضر میشه همه چیز از قبل آماده باشه!

 

1- «اِستین» قرار بود زنده بمونه!

استین ابادیا

در فیلم "مرد آهنی" شاهد هستیم که چطور شخصیت «اوبادیا استین» (با بازی «جف بریجز») ظاهرا آدم خوبیه و رابطه پدرانه با «تونی استارک» داره ولی یواش یواش نیت خبیث خودش رو فاش میکنه. در پایان هم زره خودش رو میسازه (آیرون مانگر). او با تونی نبردی حماسی داره و آخرش هم میفته داخل arc reactor در حال انفجار و میمیره. اما اولش قرار بوده سرنوشت متفاوتی در انتظار او باشه . یعنی قرار بود استین زنده بمونه تا بتونه در فیلم های آینده هم حضور داشته باشه. متاسفانه این صحنه هرگز منتشر نشده. ولی در عوض صحنه ای رو براتون پیدا کردم که از پایان مرد آهنی حذف شد و مرگ استین را متفاوت تر از اونی که تو فیلم دیدیم نشون میده. میتونید اینجا آن را تماشا کنید.

 

مهدی ترابی مهربانی

  All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 نفری که تا به حال زره مرد آهنی را بر تن کرده اند!

معرفی شخصیت های مکمل در کمیک بوک های مرد آهنی (IRON MAN)

معرفی 10 دشمن برتر آیرون من (IRON MAN)

10 نسخه عجیب و غریب از مرد آهنی در دنیای کمیک !

شماره آخر کمیک "مرد آهنی شکست ناپذیر"  ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

10 کاور برتر مرد آهنی (IRON MAN)

10 كمیك برتر آیرون من (IRON MAN)

20 زره برتر مرد آهنی در دنیای سینمایی (MCU)

آشنایی با زره های مرد آهنی - قسمت اول

آشنایی با زره های مرد آهنی - قسمت دوم

اولین حضور مرد آهنی در دنیای کمیک ترجمه شد

شماره آخر کمیک "مرد آهنی شکست ناپذیر"  ترجمه شد

معرفي دوستان مرد عنكبوتي: ايرون من

75 لحظه ماندگار مارول: ايرون من خلق ميشود!

  شماره آخر جنگ داخلی (Civil War) ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

16 داستان كمیك بوكی كه اشكتان را در می آورد ...

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Pooya-Spidey
#1 Pooya-Spidey 1398-05-10 16:19
خیلی ممنون از استاد ترابی عزیز بابت این مقاله
واقعا با اون مورد ازدواج با استیو راجرز ی لحظه خشکم زد ولی بعد فهمیدم که طرف نسخه مونث استارک بوده ;-)
بی صبرانه منتظر قسمت بعدی هستیم سلطان کمیک خاورمیانه.
نقل قول کردن
hassan91
#2 hassan91 1398-05-10 19:16
مارول خیلی عالی تو عالم سینما اکثر چیزا رو ارتقا میده. مثلا تو عالم مارول همه میتونن شش تا سنگ رو توسط دستکش گیر بیارن و هر کاری دلشون میخواد انجام بدن. ولی تو عالم سینمای مارول این کار مساویه با مرگ. و فقط یه بار میتونی این کار رو قبل از مرگ انجام بدی.
نقل قول کردن
Spider bat
#3 Spider bat 1398-05-10 22:46
عجب مقاله ای
کلا تو چند وقت واسه اونجرز و اعضاش 60-70 تا مقاله نوشتید
به خدا تو دنیا نظیر ندارین استاد
نقل قول کردن
Blackmindoff
#4 Blackmindoff 1398-05-11 01:53
سلام ، دوستان این بهترین فیگور مرد آهنی هستش که تا حالا دیدم واقعا عالیه ، آرزومه که داشته باشمش ولی حیف خیلی گرونن
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#5 Pooya-Spidey 1398-05-11 03:46
راستی امروز روز مردعنکبوتی بود
روزتون مبارک طرفدارای اسپایدرمن
Happy Spider-Man Day.
نقل قول کردن
me
#6 me 1398-05-11 10:40
ای کاش تو مورد ۱۶ مینوشتید که رابرت داونی جونیور هم سابقه اعتیاد داشته
نقل قول کردن
moali
#7 moali 1398-05-14 11:41
واقعا عالی بود استاد، ای کاش در مورد همه شخصیت هایی که تو mcu دیدیم از این نوع مقالات بنویسین، راستش بعضی از سایت ها میان مقاله معرفی شخصیت مینویسن ولی این قدر طولانیه و اطناب داره که آدم حوصلش نمیاد بخونه، کلی هم خط داستانی به هم ریخته توش گفتن، ولی معرفی های شما واقعا عالی و کاربردی هستن، لطفا برای همشون معرفی بنویسین
نقل قول کردن
moali
+1 #8 moali 1398-05-14 11:56
راستش چند نکته مهم در سایت اسپایدی وجود داره که اونو برترین سایت کمیکی کرده، اول اینکه یک بانک عظیم و بی نقص و خواندنی و جذاب از کمیک‌های مطرح از دیسی و مارول(علی الخصوص مارول و اسپایدی) هست که ایونت های مهم بسیار بیشماری رو پوشش داده(تازه کلی از کمیکهای بیشمارش هم سر یسری مسائل از سایت برداشته شدن، حساب کنین اونا هم میبودن...). نکته دیگه مقالات فوق العاده سایت هستن که استاد ترابی و دیگر عزیزان سایت مثل استاد فقیه و آقای حیاتی و رضایی و دیگر دوستان زحمت‌کش اسپایدی در هر مناسبتی اون ها رو به ما عرضه میکنن، از مقالات فوق العاده و بی‌بدیل معرفی شخصیتهای استاد ترابی گرفته تا نقدهای حرفه‌ای و پازل‌چینی‌های شرلوک‌هولمزگونه استاد فقیه تا مقالات خاص و جذاب آقای حیاتی و مقالات عاشقانه خانم ساداتی فر برای شخصیت محبوبشونو... ؛ اما نکته دیگه که رمز موفقیت سایته، اینه که سایت همواره یا کاری رو شروع نکرده یا اگر کرده تا تهش رفته و ابتر و ناقص رهاش نکرده، مثلا اگر کمیکی رو شروع به ترجمه کرده تا تهش ترجمه کرده، که این جا جاداره تا به جناب علیزاده و تیم زحمت‌کش ققنوس هم خسته نباشید گفت. یا مثلا اگر استاد یا بقیه قسمت اول یک مقاله را مینویسند اونو رها نمی کنن و ادامه میدن که این مسئله رو خیلی از سایت ها رها کردن کلا.
یه خسته نباشید جانانه هم به استاد ترابی و استاد فقیه که واقعا تو کانال تلگرام سایت هم فوق العاده حرفه ای زحمت میکشن و از ظرفیت این رسانه هن جهت پویایی سایت استفاده میکنن و هیچ چیز رو و هیچ خبری رو از قلم نمی اندازن و هر چیزی هم تو سایت بنویسن اون جا قرار میدن. من خودم چون بیشتر تو تلگرامم کمتر وب گردی میکنم برای همین این که هر مطلبی که تو سایت قرار میگیره سریع در کانال تلگرام قرار داده میشه باعث میشه هیچ مطلب سایت رو از دست ندم.
خلاصه که اسپایدی الکی اسپایدی نشده و امیدوارم همه اعضا سایت پاینده باشن و سایت به مسیر جاه طلبانش ادامه بده، و منم یه روز بتونم مقالاتی که رو هم انبارشون کردم رو تو این سایت در اختیار دوستان قرار بدم ;-)
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1398-05-14 13:03
به نقل از moali:
راستش چند نکته مهم در سایت اسپایدی وجود داره که اونو برترین سایت کمیکی کرده، اول اینکه یک بانک عظیم و بی نقص و خواندنی و جذاب از کمیک‌های مطرح از دیسی و مارول(علی الخصوص مارول و اسپایدی) هست که ایونت های مهم بسیار بیشماری رو پوشش داده(تازه کلی از کمیکهای بیشمارش هم سر یسری مسائل از سایت برداشته شدن، حساب کنین اونا هم میبودن...). نکته دیگه مقالات فوق العاده سایت هستن که استاد ترابی و دیگر عزیزان سایت مثل استاد فقیه و آقای حیاتی و رضایی و دیگر دوستان زحمت‌کش اسپایدی در هر مناسبتی اون ها رو به ما عرضه میکنن، از مقالات فوق العاده و بی‌بدیل معرفی شخصیتهای استاد ترابی گرفته تا نقدهای حرفه‌ای و پازل‌چینی‌های شرلوک‌هولمزگونه استاد فقیه تا مقالات خاص و جذاب آقای حیاتی و مقالات عاشقانه خانم ساداتی فر برای شخصیت محبوبشونو... ؛ اما نکته دیگه که رمز موفقیت سایته، اینه که سایت همواره یا کاری رو شروع نکرده یا اگر کرده تا تهش رفته و ابتر و ناقص رهاش نکرده، مثلا اگر کمیکی رو شروع به ترجمه کرده تا تهش ترجمه کرده، که این جا جاداره تا به جناب علیزاده و تیم زحمت‌کش ققنوس هم خسته نباشید گفت. یا مثلا اگر استاد یا بقیه قسمت اول یک مقاله را مینویسند اونو رها نمی کنن و ادامه میدن که این مسئله رو خیلی از سایت ها رها کردن کلا.
یه خسته نباشید جانانه هم به استاد ترابی و استاد فقیه که واقعا تو کانال تلگرام سایت هم فوق العاده حرفه ای زحمت میکشن و از ظرفیت این رسانه هن جهت پویایی سایت استفاده میکنن و هیچ چیز رو و هیچ خبری رو از قلم نمی اندازن و هر چیزی هم تو سایت بنویسن اون جا قرار میدن. من خودم چون بیشتر تو تلگرامم کمتر وب گردی میکنم برای همین این که هر مطلبی که تو سایت قرار میگیره سریع در کانال تلگرام قرار داده میشه باعث میشه هیچ مطلب سایت رو از دست ندم.
خلاصه که اسپایدی الکی اسپایدی نشده و امیدوارم همه اعضا سایت پاینده باشن و سایت به مسیر جاه طلبانش ادامه بده، و منم یه روز بتونم مقالاتی که رو هم انبارشون کردم رو تو این سایت در اختیار دوستان قرار بدم ;-)

بازم ما رو شرمنده کردید دوست عزیز
همین نظرات منصفانه شماست که ما رو به ادامه راهی که شروع کرده ایم امیدوار نگه میداره
نقل قول کردن
moali
#10 moali 1398-05-14 13:55
به نقل از mtm:
به نقل از moali:
راستش چند نکته مهم در سایت اسپایدی وجود داره که اونو برترین سایت کمیکی کرده، اول اینکه یک بانک عظیم و بی نقص و خواندنی و جذاب از کمیک‌های مطرح از دیسی و مارول(علی الخصوص مارول و اسپایدی) هست که ایونت های مهم بسیار بیشماری رو پوشش داده(تازه کلی از کمیکهای بیشمارش هم سر یسری مسائل از سایت برداشته شدن، حساب کنین اونا هم میبودن...). نکته دیگه مقالات فوق العاده سایت هستن که استاد ترابی و دیگر عزیزان سایت مثل استاد فقیه و آقای حیاتی و رضایی و دیگر دوستان زحمت‌کش اسپایدی در هر مناسبتی اون ها رو به ما عرضه میکنن، از مقالات فوق العاده و بی‌بدیل معرفی شخصیتهای استاد ترابی گرفته تا نقدهای حرفه‌ای و پازل‌چینی‌های شرلوک‌هولمزگونه استاد فقیه تا مقالات خاص و جذاب آقای حیاتی و مقالات عاشقانه خانم ساداتی فر برای شخصیت محبوبشونو... ؛ اما نکته دیگه که رمز موفقیت سایته، اینه که سایت همواره یا کاری رو شروع نکرده یا اگر کرده تا تهش رفته و ابتر و ناقص رهاش نکرده، مثلا اگر کمیکی رو شروع به ترجمه کرده تا تهش ترجمه کرده، که این جا جاداره تا به جناب علیزاده و تیم زحمت‌کش ققنوس هم خسته نباشید گفت. یا مثلا اگر استاد یا بقیه قسمت اول یک مقاله را مینویسند اونو رها نمی کنن و ادامه میدن که این مسئله رو خیلی از سایت ها رها کردن کلا.
یه خسته نباشید جانانه هم به استاد ترابی و استاد فقیه که واقعا تو کانال تلگرام سایت هم فوق العاده حرفه ای زحمت میکشن و از ظرفیت این رسانه هن جهت پویایی سایت استفاده میکنن و هیچ چیز رو و هیچ خبری رو از قلم نمی اندازن و هر چیزی هم تو سایت بنویسن اون جا قرار میدن. من خودم چون بیشتر تو تلگرامم کمتر وب گردی میکنم برای همین این که هر مطلبی که تو سایت قرار میگیره سریع در کانال تلگرام قرار داده میشه باعث میشه هیچ مطلب سایت رو از دست ندم.
خلاصه که اسپایدی الکی اسپایدی نشده و امیدوارم همه اعضا سایت پاینده باشن و سایت به مسیر جاه طلبانش ادامه بده، و منم یه روز بتونم مقالاتی که رو هم انبارشون کردم رو تو این سایت در اختیار دوستان قرار بدم ;-)

بازم ما رو شرمنده کردید دوست عزیز
همین نظرات منصفانه شماست که ما رو به ادامه راهی که شروع کرده ایم امیدوار نگه میداره

سلامت باشین
چیزی جز حقیقت نگفتم
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#11 Pooya-Spidey 1398-05-14 15:24
به نقل از me:
ای کاش تو مورد ۱۶ مینوشتید که رابرت داونی جونیور هم سابقه اعتیاد داشته

رابرت داونی جونیور قبل از اینکه نقش آیرون من رو بازی کنه اعتیاد داشته و زمانی که نقش تونی استارک رو قبول کرد اعتیاد رو ترک کرده بود.
نقل قول کردن
ironman
#12 ironman 1399-06-18 20:21
خسته نباشید من واقعا شخصیت مرد آهنی رو دوستدارم تو فیلم انتقام جویان هم تو همشون توجه کرده باشید درسته تیمی کار میکردن ولی حرکت آخر همیشه تونی میزد و پیروز میشدن
آیتم دوم غلط تایپی داره(جالبه که بدوتید کلمه بدون بدونید بدوتید نوشته شده
ببخشید من غلط تایپی میگیرم شرمنده بخدا ناراحت نشید از دستم
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1399-06-19 07:05
به نقل از ironman:
خسته نباشید من واقعا شخصیت مرد آهنی رو دوستدارم تو فیلم انتقام جویان هم تو همشون توجه کرده باشید درسته تیمی کار میکردن ولی حرکت آخر همیشه تونی میزد و پیروز میشدن
آیتم دوم غلط تایپی داره(جالبه که بدوتید کلمه بدون بدونید بدوتید نوشته شده
ببخشید من غلط تایپی میگیرم شرمنده بخدا ناراحت نشید از دستم

ممنون از شما. تصحیح شد
ما نه تنها از اینکه کسی بهمون بگه مقالاتمون چه ایراداتی داره ناراحت نمیشیم بلکه خوشحال هم میشیم
لطفا به کارتون ادامه بدهید ;-)
نقل قول کردن
s.p.i
#14 s.p.i 1400-05-09 16:51
سلام
مقاله قدیمی اما جالبه
راستش مورد ۷ به نظر جالب که مرد آهنی از بورس وین پول دار تر جالبه که هر دوی این شخصیت ها پدر و مادر خود توی بچگی از دست دادن تنها از این نظر اشتراک دارند که خب پدر و مادر واقعی تونی پیدا شدن

تشکر بابت مقاله
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45