معرفی قدرتمندترین اعضای سپاه نُوا (Nova Corps)

معرفی قدرتمندترین اعضای سپاه نُوا (Nova Corps)

به واسطه زمزمه‌هایی که از حضور نُوا در آینده‌ی MCU شنیده شده، تصمیم گرفتیم تا شما همراهان عزیز سایت رو با قوی‌ترین اعضای سپاه نوا آشنا کنیم...

مقدمه: سپاه نُوا لشکری تشکیلاتی است که وظیفه‌ی محافظت از سطح کهکشان و مردمش را بر عهده دارد و اعضای آن از اقصی‌نقاط کهکشان و دنیاهای گوناگون گرد هم آمده‌اند تا به این مهم دست یابند؛ این اعضا مانند پلیس‌هایی کیهانی می‌مانند که بااستفاده از قدرتی به نام "نیروی نوا" سعی در حفظ امنیت و اجرای قانون و عدالت در پهنه کهکشان را دارند. آن‌ها از مأمَن و پایگاه خود یعنی زاندار به هر درخواستی که از سایر دنیاهای بی‌شمار اطراف بهشان می‌رسد بسان یک ندای وظیفه نگاه کرده و به آن پاسخ می‌دهند و به کمک آن‌ها می‌شتابند. آن‌ها نه تنها به اجرای عدالت رهنمون می‌شوند بلکه یک فهرست بلندبالا نیز که شامل اطلاعات مربوط به کشنده‌ترین جنایتکاران کهکشان است را تدوین کرده‌اند ( این سپاه تقریبا مشابه سپاه فانوس سبز در انتشارات دی‌سی می‌باشد). سیستم همین طور پیش رفت تا این‌که سپاه نوا توسط موج   Annihilationنابود شد؛ اما بخت با آن‌ها یار بود چرا که قدرت و اطلاعات گسترده‌ای که در اختیار آن‌ها بود از طریق نیرویی به نام world mind (نیرویی که پایه و اساس قدرت سپاه نُواهاست) که خود را به آخرین بازمانده شناخته‌شده‌ی سپاه نوا یعنی ریچارد رایدر متصل کرده بود، حفظ شد. تا مدتی پس از این ماجرا، ریچارد رایدر تنها عضو اصلی این سپاه بود. از آن پس تلاش‌های متعددی برای بازسازی سپاه نوا صورت گرفته که تازه‌ترینِ این تلاش‌ها حتی اعضای نگهبانان کهکشان را هم وارد صفوف این سپاه کرده! اعضای سپاه نوا را افرادی از سرتاسر کهکشان و دنیاهای مختلف تشکیل می‌دهند که البته تعداد خیلی خیلی کمی از آن‌ها متعلق به زمین است که شناخته‌شده‌ترین آن‌ها همین ریچارد رایدر و سم الکساندر هستند. همچنین حتی تعدادی از حیوانات و قاصدین گالاکتوس هم در زمره‌ی این سپاه قرار گرفته‌اند. پس با تعدد اعضای این سپاه مهم و جذاب و همچنین با این سرگذشت طول و طویل‌دار، بر آن شدیم تا قدرتمندترین اعضای این سپاه را به شما معرفی کنیم؛ پس با ما همراه باشید...

 

- مرد مورچه‌ای

در راستای جدیدترین تلاش‌ها برای بازسازی سپاه نوا، نگهبانان کهکشان نیز به صفوف این تشکیلات پیوستند. در آن زمان یکی از نگهبانان به نام مرد مورچه‌ای در حال جستجو برای سنگ قدرت بود که به تازگی جابه‌جا شده بود و در همین راستا توسط دیگر اعضا به او در این زمینه کمک می‌شد. او درست همانند دیگر همرزمان و اعضای جدید سپاه نوا هیچ‌یک از نیروهای نوا را به اشتراک نمی‌گذارد. او همزمان که عضوی از سپاه نوا است، تمامی خصائص خود به‌عنوان مرد مورچه‌ای را نیز حفظ می‌کند؛ وی با استفاده از نسخه اصلاحی کلاه‌خود مربوط به نیروهای نوا و تعبیه‌ی یک آنتن روی آن توانایی ایجاد ارتباط با مورچه‌ها و حشرات را داراست؛ درست مانند کلاه‌خود اوریجینالش. او همچنین کماکان توانایی این را دارد که با استفاده از ذرات پیم اندازه خود را کاهش و افزایش دهد.

 

15- کاپیتان آمریکا

هیچ می‌دونستید که کاپیتان آمریکا هم جزو سپاه نوا بوده؟! بله بوده. در واقع ماجرا از این قرار بوده که در خلال یک ماموریت مخفی برای انتقام‌جویان، ریچارد رایدر دچار یک ناتوانی عدیده‌ای شد. در واقع کلاه‌خود او با یک کلاه تاج‌دار تعویض شده بود که یک جورهایی ریچارد رو دیوانه کرده بود؛ کاپیتان هم که از این موضوع باخبر می‌شود و از طرفی بر وظیفه خطیر این ارتش هم واقف بود، نگذاشت که این سپاه بی فرمانده باقی بماند و با بازیابی کلاه‌ِ خود و استفاده از نیروی worldmind توانست ریچارد مجنون و مسخ‌شده را شکست داده و سر عقل بیاورد و بعد از آن کلاه‌خود و فرماندهی را به او بازگرداند. البته در همین مدت کوتاه کاپیتان به‌خوبی به سختی‌های مسئولیت ریچارد پی برد و بار مسئولیت رو به او تحویل داد.

 

14- اِیْر-واکر (Air-Walker)

اِیْر-واکر (Air-Walker)

 در شماره 305 از کمیک Thor که توسط «مارک گرونوالد» نوشته شد ، یکی از نکات مهم درباره چکش ثور کشف شد! (کلا گرونوالد معروف بود به اینکه میگرده و چیزها و نکات ریز و ظریف پیدا میکنه!). او در این شماره نشان داد که شرط "لایق بودن" فقط مربوط به کسانی میشوند که گوشت و پوست دارند! ما در این شماره با «ایر واکر» آشنا شدیم که یکی از پیش قراول های «گالاکتوس» بود ولی کشته شد و گالاکتوس روح او را به داخل جسم روباتی انسان نما وارد کرد. بعدشم ایر واکر به کره زمین رفت و دست به طغیان زد. در اونجا با ثور درگیر شد و همه شوکه شدند وقتی دیدند که تونست چکش ثور رو بگیره و نگه داره! این مساله از اون موقع ثابت کرد که موجودات مصنوعی مثل روبات ها میتونند چکش ثور را بلند کنند. جالبه که هنوز دیده نشده که «ویژن» که در واقع یک روبات است این کار رو در دنیای کمیک انجام بده در حالی که در فیلم "انتقام جویان: عصر الترون" شاهد بودیم که این کار رو انجام داد!

 

13- فایِر لُرد (Firelord)

«فایر لرد» از دشمنان قدیمی چهار شگفت انگیزه که اولین بار در شماره 225 کمیک Thor خلق شد. او موجودی کیهانی هستش (اهل سیاره Xandar) . در دوران کودکی فقیر و بدبخت بود تا اینکه عضو سپاه نووا (Nova Corps) شد و در آنجا به عالی ترین درجات دست یافت. بعدش هم پیش قراول (herald) «گالاکتوس» شد و قدرت های جدیدی کسب کرد. فایر لرد در شماره 4 از سری دوم کمیک های محافظین کهکشان که دهه 90 میلادی چاپ شد عضو گروه قرن سی و یکم گروه محافظین کهکشان شد . فایر لرد در ضمن ارتباطاتی هم با شخصیت «ادام وارلاک» و داستان های دستکش بینهایت و جنگ بینهایت که در دهه 90 میلادی چاپ شدند، دارد. یک بار هم در دهه 80 میلادی در داستانی ماندگار با مرد عنکبوتی جنگید که در این مقاله  درباره اش گفته شده است.  

 

12- سَم الکساندر ملقب به نُوا (Sam Alexander, Nova)

http://www.spidey.ir/images/img/content/marvel-cosmic-beings/nova-sam.jpg

«سم الکساندر» پسر یکی از اعضای سپاه «نوا» به نام جسی الکساندر هستش که در شماره 1 از کمیک Point One خلق شد. او توسط نگهبانان کهکشان تعلیم دید تا جانشین پدرش بشه (پدرش در آن زمان ناپدید شده بود). وقتی لقب نوا را به خودش اختصاص داد به عنوان اولین ماموریت با بیگانه های "چیتاری" مبارزه کرد. او در رویداد Avengers vs. X-Men هم شرکت کرد و به قهرمانان زمینی هشدار داد که "نیروی فونیکس" در راهه و به دنبال تخریب و نابودی است. درسته هشدارش زیادی مفید واقع نشد ولی باعث شد تا گروه اونجرز بهش پیشنهاد عضویت بدهند. بنابراین جوان ترین عضو این گروه لقب گرفت. او در سالهای گذشته بارها قدرت و شجاعت خودش رو ثابت کرده. سم وقتی کلاه مخصوص خودش رو بر سر میکنه میتونه به قدرت نوا (Nova Force) دسترسی پیدا کنه. بدین ترتیب به قابلیت های زیادی دست میابد. مثلا میتونه دریچه های فضایی درست کنه یا در مقابل تشعشعات کیهانی مقاومت کنه. او همچنین میتونه به سرعت نور حرکت کنه. زور بازوی زیادی هم داره . در شماره 17 از سری پنجم کمیک های Nova تونست توده سنگ عظیمی که از طلا ساخته شده بود را بلند کنه.

 

11- ایگو سیاره‌ی زنده (Ego the Living Planet)

ایگو سیاره‌ی زنده (Ego the Living Planet)

در مقطعی نیروی worldmind از سپاه نوا با ایگو پیوند خورد. قدرت ایجادشده که ترکیبی از قدرت ایگو و نیروی نوا بود توانایی ویران‌سازی کل سطوح کیهان را دارا بود. این ترکیب شدن ایگو را فاسد کرد و باعث شد که از هر دوی موجودیت‌های سازندش دور بشود و فاصله بگیرد. خب البته بعدا با دخالت ریچارد رایدر و طی پروژه‌ی پگاسوس او دوباره به حالت قبلی خودش برگشت و یک جورهایی احیا شد و عنوان Nu-xandar را به خود گرفت. همچنین او با فریب ریچارد وانمود کرد که در جریان این ترکیب شدن، خود و نیرو و توانایی‌هایش را گم کرده و به همین بهانه ریچارد مدتی از سپاه نوا خارج شد تا مشکل او را رفع کند که در همین اثناء ایگو در نبود ریچارد هزاران نفر از اعضای سپاه نوا را برای نیّات شرورانه‌ی خود جذب کرد؛ ریچارد هم بلافاصله پس از آگاهی از نیت شوم او، با استعانت از قلمروی کوانتومی جهت متوقف کردن ایگو و خسارات احتمالی‌ای که می‌توانست در ابعاد کهکشان ایجاد شود استفاده کرد.

 

10- زیگزاگ (Zigzag)

زیگزاگ (Zigzag)

زیگزاگ یار باوفای خاندان باکین است (در ادامه بیشتر به این خاندان خواهم پرداخت). او که یک سگ گله‌ی آلمانی بود برای اولین بار در حین رویداد جنگ‌های پنهان در بتل‌ورلد دیده شد و در محیطی که کماکان در معرض خطر موج annihilation بود، این سگ توانست باکین‌ها را نجات دهد و پس از آن به یار باوفای آنان تبدیل شد. از طرفی رئیس خاندان باکین یعنی اِیو، که عضو سپاه نوا بود و در فضا با منبع این موج(آنایلوس) می‌جنگید، با کلاه‌‌خودهای موسوم به Nova star نزد خاندان خود بازگشت، کلاه‌خودهایی که قدرتی خاص را به صاحبان خود می‌بخشید. در کمال تعجبِ اعضای خاندان، یکی از این کلاه‌خودها روی زیگزاگ عمل کرد و باعث شد که او به نیروی نوا دست یابد و قدرت و سرعت بسیار زیادی را به دست آورد و ثابت کرد که یک مبارز لایق در سپاه نوا است. حتی او کارهای بسیار بزرگ و عجیبی را هم در کارنامه خود دارد و توانسته با سنگ‌های بی‌نهایت کار کرده و حتی سنگ واقعیت را پیش از تانوس بازیابی کند! (جلّ الخالق! یه سگ و این همه توانایی؟!)

 

9- کو-رِل (ko-Rel)

در طی رویداد "Annihilation: conquest" ریچارد رایدر آسیب دیده و به روی یک سیاره پرت می‌شود، سیاره‌ای که از قضا محل سکونت یکی از اعضای مهم نژاد کری به نام کو-رِل بود. ریچارد که عمیقا آسیب دیده بود، از کو-رِل خواست تا در ازای دادن مقداری از قدرت‌های world mind به او، او هم در عوض از ریچارد مراقبت کرده و درمانش کند. این چنین بود که کو-رِل به عضویت سپاه نوا در آمد و ضمن تیمار کردن ریچارد، طی رویداد annihilation علی‌رغم مبارزه‌ی شجاعانه‌ای که کرد اما متاسفانه کشته شد.

 

8- اسکات ادزیت (Scott Adsit)

اسکات ادزیت (Scott Adsit)

۱۰ سال پیش از پیوستن اسکات به سپاه نوا، او سال‌ها در کار جاسوسی و در کنار شخصیتی مثل ددپول تجربیات زیادی را در شیلد کسب کرده بود. اگرچه این عضو جدید سپاه نوا، قدرت‌های ناشی از نیروی نوا را با دیگران به اشتراک نمی‌گذارد و موجودی فانی محسوب می‌شود ولی ارزشمندی او برای گروه بارها اثبات شده‌. او با اتکا به تجربیات عملیاتی خود توانست تا مرتبه فرماندهی در این سپاه پیش رود؛ همچنین او در رویداد "شمارش معکوس برای بی‌نهایت"(که میتونید اینجا کلش رو یکجا و با ترجمه فارسی بخونید) به ساماندهی سپاه در تعقیب سنگ قدرت کمک شایانی نمود. یک نکته جالب دیگر قابل توجه هواداران اسپایدی این که رمز عبور تشکیلاتی اسکات هنگام خدمت به شیلد، "spideylover2112" بود!

 

7- اِیو باکین (Eve Bakian)

اِیو باکین (Eve Bakian)

ایو باکین، رئیس خاندان باکین و از اعضای سپاه نوا و از ساکنان قلمروی جدید زاندار در بتل‌ورلد بود. او و خانواده‌اش علی‌رغم رویارویی همراه با پیروزی‌ای که با تانوس داشتند، اما نهایتا در سنگ روح گرفتار شدند. به دنبال شکست خداوندگار دووم(این لقبی بود که طی جریانات کمیک جنگ‌های پنهان به دکتر دووم اطلاق شد)، اِیو وارد مرحله بعدی و جدید وظیفه‌ی خود شد و از سلول به‌خصوص نواها و همچنین سنگ قدرت حفاظت کرد. با وجود این که ابتدا به نظر می‌رسید که او شرور باشد، اما بعدا فاش شد که هر کاری که او کرد، صرفا برای محافظت از سنگ بوده. وقتی که ادزیت به همراه سپاه نوا به یاری ایو آمدند معلوم شد او باردار است اما با این حال او حاضر به ترک پست و وظیفه خود نشد و پس از اینکه فرزندش توسط گامورا به دنیا آورده شد، دوباره برای نبرد جهت حراست از سنگ قدرت به میدان نبرد بازگشت.

 

6- اِنْوِن باکین (Anwen Bakian)

اِیو باکین (Eve Bakian)

انون باکین، عضو ارشد خاندان باکین توسط مادرش به هسته مرکزی سپاه نوا آورده شد. او هم مانند زیگزاگ و دیگر اعضای خانواده دارای کلاه Nova star بود. او یکی از خلاق‌ترین اعضای سپاه نوا است که از قدرت‌هایش در ترکیب با قدرت سنگ واقعیت به سطح دیوانه‌واری از نیرو می‌رسد. او برای جذب و استفاده از نیروی موجود در سنگ واقعیت و نیز تقویت قدرت نیروی نوا، زره‌هایی موسوم به mecha را برای خود ساخته است. همچنین او در تلاش برای متوقف کردن تانوس به ظاهر وانمود به شکست خوردن کرد و سنگ واقعیت را به او واگذار کرد، اما در واقع اون سنگ جعلی، سنگی بود که انون با توانایی‌های خود ساخته بود؛ سنگی به نام سنگ مرگ! سنگی که سبب شد تانوس به محض گرفتن آن، تانوس نابود و به گرد و غبار تبدیل شود!

 

5- رابی "رابرت" رایدر (Robbie Rider)

 رابی (رابرت) رایدر (Robbie Rider)

رابرت رایدر برادر کوچکتر ریچارد رایدر و عضو سابق سپاه نوا است. رابرت از برادران خود باهوش‌تر بود و ذهن مشتاقی نسبت به فناوری و تکنولوژی داشت. با تمامی این تفاسیر او مدت زمان زیادی در سپاه نوا دوام نیاورد و عمری بسیار کمتر از برادر خود داشت چرا که او در جریان نبرد سپاه نوا در برابر بنیان‌گذاران cancer verse کشته شد؛ البته که بعدا مشخص شد که این طور نبوده و درواقع ماجرا از این قرار بوده که هنگام تلاشش برای بازگشت به زاندار جهت درخواست پشتیبانی و توزیع سپاهیان نوا، او در یک سیاره متروکه گیر افتاده. در زمان اقامت رابرت در اون سیاره، او مورد تهاجم گروهی متعصب از ربایندگان شی‌آر قرار گرفت و توسط آن‌ها شستشوی مغزی پیدا کرد و به عضویت آن‌ها در آمد و بعد از آن هم او مدعی این شد که عضوی از نگا-باند‌ها شده و دارای نیرو و قدرت آن‌هاست.

 

4- آدوماکس (Adomox)

 آدوماکس (Adomox)

آدوماکس عضو سابق سپاه نوا بود که به دلیل خیانتش از گروه اخراج شد. در واقع ماجرا از این قرار بود که آدوماکس بابت قدرت خارق‌العاده‌ای که به دست آورده بود بسیار خرسند بود و طمع او برای دستیابی به سطح بالاتری از قدرت و نیروی نوا باعث شد تا او دست به خیانت زده و با هک کردن کلاه‌خودِ خود، سهم بیشتری از نیروی نوا را صاحب شود. او پس از تصاحب این نیرو و قدرت جدید، ارتش جدیدی موسوم به "نواهای سیاه" (black novas) را ایجاد کرد و یکی از اولین سربازانی که جذب این سپاه شد جسی الکساندر، پدر سم الکساندر بود که به عنوان یک مامور مخفی از سپاه نوا به تشکیلات آدوماکس نفوذ کرده بود. پس از مدتی اعضای ارشد سپاه نوا متوجه خیانت آدوماکس و تشکیلات انحرافی‌ای که او تشکیل داد شدند و ضمن سلب کلاه‌خود و نیروی نوا از او، او را از سپاه اخراج کردند اما با این حال آدوماکس بدون کلاه‌خود و نیرو هم کماکان یک تهدید جدی برای آنان محسوب می‌شد. او پس از ارتدادش گریخت و به رهبری ایستگاه فضایی غارتگران موسوم به اوبلیتوس (oblitus) در آمد. سر انجام زمانی که سم به دنبال پدرش جسی می‌گشت با آدوماکس روبرو شد و توانست او را شکست دهد. همچنین بعدها قدرت طمع‌برانگیزِ نوای سیاه، دوباره توسط "سوپر نوا" مورد استفاده قرار گرفت.(جلوتر به شرحِ ماوقع خواهم پرداخت😉(

 

3- تیتوس (Titus)

تیتوس (Titus)

تیتوس عضو سابق "سوپر نواها" و همچنین از نزدیکان جسی الکساندر بود؛ زمانی که او توسط جسی رها شد(جسی رفت تا هنگام تولد فرزندش سم حضور داشته باشه)، در نبرد با چیتاری‌ها تنها ماند و قسمت‌های زیادی از بدن خود را از دست داد. البته او بعدا با پیشرفت‌های سایبرنتیک و همچنین حس انتقام احیا شد و بازگشت. او که حالا حسابی از جسی شاکی بود به جست‌وجوی او پرداخت تا علاوه بر تسویه‌حساب با او، کلاه‌خودش را نیز تصاحب کند تا بتواند به قدرت‌های او دست پیدا کند؛ البته او به جای جسی پسرش سم را یافت(جلوتر علت نبود جسی را ذکر خواهم کرد) و تصمیم گرفت تا نقشه خود را روی او پیاده کند. پس از نبردهای متعددی که بین سم و تیتوس رخ داد، سم سعی کرد تا تیتوس را در فضا خفه کنه(برای به‌یادآوری این نوع مرگ، کشته شدن یاندو را به یاد بیاورید) اما در کمال تعجب در یافت که تیتوس توانایی تنفس و سازگاری بدن خود در فضا را نیز داراست. البته در نهایت، تیتوس به همراه ناوگان چیتاری‌ها توسط گروهی موسوم به "باطل‌کنندگان نهایی" (ultimate nullifier) کشته شد. البته او یک بار دیگر بعد از کشته‌شدنش😳 در کمین سم و ریچارد نشست که خب هنوز هم این علامت سوال بزرگ باقی‌ست که او چه‌جوری از مرگش بازگشته.

 

2- جِسی الکساندر (Jesse Alexander)

 جسی الکساندر (Jesse Alexander)

جسی الکساندر، پدر سم الکساندر، یکی از اولین و اصلی‌ترین اعضای سپاه نوا بود که از توسعه‌ی پیشرفته نیروی نوای سیاه که توسط آدوماکس ایجاد شده بود بهره برد. ماجرا از این قرار بود که او از طرف سپاه نوا به عنوان مامور مخفی به تشکیلات خودمختار آدوماکس به نام نواهای سیاه نفوذ کرد به قصد اینکه هر آنچه نیاز است را درباره کلاه‌خودهای نوای سیاه و تشکیلات آدوماکس بداند. پس از این بررسی‌ها و جاسوسی‌ها، سپاه نوا علاوه بر شکست آدوماکس و سلب قدرت او توانست از قدرت کلاه‌خودهای نوای سیاه استفاده کرده و با بازیابی آن و استفاده از پتانسیل‌های آن، سوپر نواها و کلاه‌خودهای خاص آن‌ را ایجاد کنند. "سوپر نواها" یک هنگ ویژه از سپاهیان نوا هستند که ماموریت‌های حساس و اساسی سپاه نوا را انجام می‌دهد و شامل بهترین‌های سپاه نوا هستند و از کلاه‌خودهای خاصی استفاده می‌کنند که همان طور که گفته شد دارای نیرویی بیشتر از کلاه‌خودهای معمولی سپاه نوا است که در آن از فناوری مربوط به کلاه‌خودهای نواهای سیاه که تحت رهبری آدوماکس بودند استفاده شده است. به عبارتی خودمونی‌تر اگر سپاه نوا را یک ارتش در نظر بگیریم، سوپر نُواها حکم کماندوهای زبده و آموزش‌دیده‌ی این ارتش را دارند که در مواقعی خاص و ویژه و عملیات‌هایی حیاتی به کار گرفته می‌شوند. جسی الکساندر از اولین افرادی بود که به عضویت این هنگ ویژه(سوپر نُواها) در آمد. البته همان طور که بالاتر گفته شد طبق ادعای تیتوس، جسی هنگام نبرد با چیتاری‌ها، جنگ را ترک کرد تا شاهد تولد فرزندش سم باشد. پس از آن، جسی ۱۷ سال قبل از بازگشتش به فضا را در زمین سپری کرد و به اسارت چیتاری‌ها در آمد و مجبور به جنگ در عرصه گلادیاتوری شد(حتما شما هم یاد ماجراهای سیاره هالک افتادید). با این که به نظر می‌رسد که او از این اسارت قسر در رفته و جان سالم به در برده اما در واقع جسیِ فعلی، یک کلون است و کسی از سرنوشت جسی اصلی خبری ندارد!

 

1- ریچارد رایدر ملقب به نُوا (Richard Rider, Nova)

نووا - ریچارد رایدر

«ریچارد رایدر» خلق شد تا مرد عنكبوتی دهه 70 باشد. یعنی او هم مثل پیتر یك شخصیت معمولی بود كه میشد باهاش ارتباط برقرار كرد ولی فرقش این بود كه نیروهایش را از "سپاه نوا ها "  (Nova Corps) دریافت كرده بود (سپاه نوا ها چیزی شبیه به "سپاه گرین لنترن ها" در انتشارات دی سی است. كه در آن نمایندگان سیارات مختلف حضور دارند تا از عالم بر علیه تهدیدات مختلف دفاع كنند). ریچارد رایدر هم به صورت تصادفی انتخاب شد تا نماینده كره زمین باشد. او سالها در نقش نوا ظاهر شد تا اینكه سپاه نواها منحل گردید . سالها بعد نیروهای او توسط شخصیتی به نام Night Thrasher دوباره بیدار شد. Night Thrasher ریچاردز را به عضویت گروه New Warriors درآورد. در سالهای اخیر او بار دیگر به سپاه نواها  كه دوباره تاسیس شده، پیوسته . سپس اعضای این سپاه توسط آنایلوس  به قتل رسیدند و ریچارد مجبور شد World Mind را جذب كند (World Mind، اساس و پایه قدرت های سپاه نواها است) در نتیجه او به قدرتمند ترین عضو سپاه نوا تبدیل شد و آنایلوس را شكست داد. مدت زیادی هم مرده پنداشته میشد .   در هر حال او چون به نیروی "سپاه نوا"مجهز است میتواند پرواز کند، قدرت جسمانی، سرعت و طاقت بالایی دارد (سرعتش از سرعت نور بیشتره)، در مبارزه تن به تن استاد است، میتواند انرژی از خود ساطع یا جذب كند، میتواند روی جاذبه تاثیر بگذارد و همچنین قادر است چاله های فضایی درست كند.

 

خب فکر کنم با خوندن این مقاله متوجه پتانسیل‌های بالا و جذابیت قابل توجه این سپاه شده باشین و شاید حتی برای دیدن هر چه سریع‌تر این گروه و کاراکترهایش در MCU هم لحظه‌شماری کنید؛ نظراتتون رو با ما در کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

 

محمدعلی رضائی‌هنجنی

(MoAli)

منبع: وب‌سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2019

 (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی قوی ترین قهرمانان کیهانی مارول

معرفي نیروی های کیهانی در دنیای مارول

رتبه بندی قوی ترین ابرشرورهای مارول

رتبه بندی قوی ترین اعضای گروه انتقام جویان

15 شخصیت خبیث برتر دنیای کیهانی مارول 

10 زن نیرومند دنیای کمیک بوک های ابرقهرمانی

رتبه بندی 15 سلاح قدرتمند دنیای کمیک

15 سلاح برتر در کمیک های ثور (THOR)

رتبه بندی قوی ترین اهالی ازگارد در دنیای کمیک بوک

20 قدرت فوق بشری برتر در دنیای کمیک بوک

رتبه بندی قوی ترین فلزات در دنیای کمیک

رتبه بندی شخصیت های دنیای سینمایی مارول (MCU) از نظر قدرت فیزیکی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Man Without Fear
#1 Man Without Fear 1398-10-06 10:03
مثل همیشه مقاله فوق العاده بود
من فقط سم الکساندر و ریچارد رایدر و ایو باکین رو میشناختم
من غلط املایی پیدا نکردم
سپاه نوا فوق العادست امیدوارم فاز پنج MCU بتونیم ببینیمش
نقل قول کردن
Amir78_King
#2 Amir78_King 1398-10-06 12:16
آقا عالی بود حرف نداشت
نقل قول کردن
hm
#3 hm 1398-10-06 13:32
ممنون مقاله خوبی بود . خیلی مقاله جامع و کاملی بود . من فقط سم الکساندر و ریچارد رایدر رو میشناختم .
نقل قول کردن
capitan tony stark
#4 capitan tony stark 1398-10-06 14:29
عالی بود ولی اگر آیرون من ملقب به نوا رو می گذاشتی عالی می شد
نقل قول کردن
capitan tony stark
#5 capitan tony stark 1398-10-06 14:30
به نقل از hm:
ممنون مقاله خوبی بود . خیلی مقاله جامع و کاملی بود . من فقط سم الکساندر و ریچارد رایدر رو میشناختم .

کا\یتان آمریکا رو نمی شناختی؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
Man Without Fear
#6 Man Without Fear 1398-10-06 15:55
به نقل از capitan tony stark:
به نقل از hm:
ممنون مقاله خوبی بود . خیلی مقاله جامع و کاملی بود . من فقط سم الکساندر و ریچارد رایدر رو میشناختم .

کا\یتان آمریکا رو نمی شناختی؟؟؟؟؟

اگه به شناختن باشه که کاپیتان و مردمورچه ای و تیتوس و ایگو رو میشناسم
ولی نمی دونستم جزو سپاه نوا بودن
نقل قول کردن
Infinity
#7 Infinity 1398-10-06 16:02
عالی بود
فقط وقتی کپ و انت من و ایگو رو فهمیدم جزو نوا بودن جا خوردم
رتبه اول هم قابل پیش بینی بود
البته بعضی هارو هم نمیشناختم
نقل قول کردن
capitan tony stark
#8 capitan tony stark 1398-10-06 16:36
به نقل از Man Without Fear:
به نقل از capitan tony stark:
به نقل از hm:
ممنون مقاله خوبی بود . خیلی مقاله جامع و کاملی بود . من فقط سم الکساندر و ریچارد رایدر رو میشناختم .

کا\یتان آمریکا رو نمی شناختی؟؟؟؟؟

اگه به شناختن باشه که کاپیتان و مردمورچه ای و تیتوس و ایگو رو میشناسم
ولی نمی دونستم جزو سپاه نوا بودن

خیلی ساله که علام شده عضو نوا بوده
نقل قول کردن
Deadpool 2099
#9 Deadpool 2099 1398-10-08 21:53
مقاله ی خیلی خوبی بود من خیلی از نوا خوشم میاد، البته اطلاعاتم ازش کم بود و این مقاله خیلی بدردم خورد 8)
بین این ها هم فقط سم الکساندر و ریچارد رایدر رو میشناختم
ممنون برای این مقاله :-)
نقل قول کردن
moali
#10 moali 1398-10-08 22:21
مچکر از الطاف دوستان؛
واقعا سپاه نوا علاوه‌بر جذابیتش حتی امکان پرداخت به هر کدوم از اعضاش رو در یک فیلم اختصاصی داره.(به شخصه خیلی با تیتوس حال می‌کنم و منو یاد تایلانگ تو کونگ‌فو پاندا میندازه چه ظاهرش و چه داستانش)
به این نکته هم توجه داشته باشید که این سپاه از مشابه خودش در دی‌سی یعنی سپاه فانوس سبز پتانسیل بیشتری داره چون با فیلم مزخرف گرین لنترن یک بار به گند کشیده شد این ظرفیت، اما پتانسیل نووا کورپس همچنان بکر و دست‌نخوردست...
نقل قول کردن
Iron heart
#11 Iron heart 1398-10-11 13:01
به نقل از moali:
مچکر از الطاف دوستان؛
واقعا سپاه نوا علاوه‌بر جذابیتش حتی امکان پرداخت به هر کدوم از اعضاش رو در یک فیلم اختصاصی داره.(به شخصه خیلی با تیتوس حال می‌کنم و منو یاد تایلانگ تو کونگ‌فو پاندا میندازه چه ظاهرش و چه داستانش)
به این نکته هم توجه داشته باشید که این سپاه از مشابه خودش در دی‌سی یعنی سپاه فانوس سبز پتانسیل بیشتری داره چون با فیلم مزخرف گرین لنترن یک بار به گند کشیده شد این ظرفیت، اما پتانسیل نووا کورپس همچنان بکر و دست‌نخوردست...

با اینکه من مارول فن هستم ولی احساس میکنم تو کمیک سپاه گرین لنترن ها کمی بهتر شده تو این دهه نمونش اون دو تا شخصیتی که بهش اضافه شدن باعث شده قابل قبول تر بشه
نقل قول کردن
moali
#12 moali 1398-10-11 18:42
به نقل از Iron heart:
به نقل از moali:
مچکر از الطاف دوستان؛
واقعا سپاه نوا علاوه‌بر جذابیتش حتی امکان پرداخت به هر کدوم از اعضاش رو در یک فیلم اختصاصی داره.(به شخصه خیلی با تیتوس حال می‌کنم و منو یاد تایلانگ تو کونگ‌فو پاندا میندازه چه ظاهرش و چه داستانش)
به این نکته هم توجه داشته باشید که این سپاه از مشابه خودش در دی‌سی یعنی سپاه فانوس سبز پتانسیل بیشتری داره چون با فیلم مزخرف گرین لنترن یک بار به گند کشیده شد این ظرفیت، اما پتانسیل نووا کورپس همچنان بکر و دست‌نخوردست...

با اینکه من مارول فن هستم ولی احساس میکنم تو کمیک سپاه گرین لنترن ها کمی بهتر شده تو این دهه نمونش اون دو تا شخصیتی که بهش اضافه شدن باعث شده قابل قبول تر بشه


خب به صحبتم دقت نکردی!
من گفتم پتانسیل سینمایی نووا کورپس بیشتره، چرا که هر منبعی که یکبار اقتباس سینمایی ناامیدکننده‌ای را تجربه کند، ظرفیت ساخت دوباره(ریبوت) اون اثر به شدت پایین میاد؛ حالا چه اثر قبلی موفق باشه(مثل پسر جهنمی) و چه مزخرف باشه(مثل گرین‌لنترن). هر اثری یک پتانسیل و ظرفیتی داره؛ اما خب سپاه نوا کاملا آس و بکر و دست‌نخوردس واسه‌ی اقتباس چون علاوه بر پتانسیل کمیکی و داستانی بالا تا بحال هم اقتباسی رو ازش ندیدیم.
نقل قول کردن
Iron heart
#13 Iron heart 1398-10-11 21:36
به نقل از moali:
به نقل از Iron heart:
به نقل از moali:
مچکر از الطاف دوستان؛
واقعا سپاه نوا علاوه‌بر جذابیتش حتی امکان پرداخت به هر کدوم از اعضاش رو در یک فیلم اختصاصی داره.(به شخصه خیلی با تیتوس حال می‌کنم و منو یاد تایلانگ تو کونگ‌فو پاندا میندازه چه ظاهرش و چه داستانش)
به این نکته هم توجه داشته باشید که این سپاه از مشابه خودش در دی‌سی یعنی سپاه فانوس سبز پتانسیل بیشتری داره چون با فیلم مزخرف گرین لنترن یک بار به گند کشیده شد این ظرفیت، اما پتانسیل نووا کورپس همچنان بکر و دست‌نخوردست...

با اینکه من مارول فن هستم ولی احساس میکنم تو کمیک سپاه گرین لنترن ها کمی بهتر شده تو این دهه نمونش اون دو تا شخصیتی که بهش اضافه شدن باعث شده قابل قبول تر بشه


خب به صحبتم دقت نکردی!
من گفتم پتانسیل سینمایی نووا کورپس بیشتره، چرا که هر منبعی که یکبار اقتباس سینمایی ناامیدکننده‌ای را تجربه کند، ظرفیت ساخت دوباره(ریبوت) اون اثر به شدت پایین میاد؛ حالا چه اثر قبلی موفق باشه(مثل پسر جهنمی) و چه مزخرف باشه(مثل گرین‌لنترن). هر اثری یک پتانسیل و ظرفیتی داره؛ اما خب سپاه نوا کاملا آس و بکر و دست‌نخوردس واسه‌ی اقتباس چون علاوه بر پتانسیل کمیکی و داستانی بالا تا بحال هم اقتباسی رو ازش ندیدیم.

بله حرف شما رو خوب متوجه نشدم ممنون از توضیح
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45