معرفی 10 دشمن برتر "چهار شگفت انگیز" (Fantastic Four)

معرفی-10-دشمن-برتر-چهار-شگفت-انگیز-fantastic-four-دشمنان-ویلن-تاریخچه-فکت-حقایق-حقیقت-اعجاب-انگیز-اعجوبه-خبیث-ابرشرور

شک نکنید که گروه "چهار شگفت انگیز" دارای برخی از مهم ترین ، تاثیرگذارترین و نمادین ترین ویلن ها در نه تنها کمیک های مارول بلکه کل تاریخ کمیک بوک میباشد.

مقدمه: وقتی به دشمنان گروه "چهار شگفت انگیز" فکر میکنید مشخصه که اولین نامی که به ذهن میرسه «دکتر دووم» هستش که بی شک یکی از برترین ابرشرورهای کل تاریخ کمیک بوک هم هست. درسته که او خبیثی کامل برای این تیم هستش ولی تنها دشمنی نیست که "نخستین خانواده مارول" باهاش مواجه شده و برخلاف آنچه معمولا در فیلم های بیخود ساخته شده براساس این تیم دیده ایم ، نام های بزرگ دیگری در فهرست خبیث های کمیک های Fantastic Four میدرخشد. در واقع این خبیث ها از تهدیدهای کیهانی گرفته تا سرزمینی مرموز و خطرناک به نام "منطقه انرژی منفی" ،دنیاها و ابعاد دیگر ، دیکتاتورهای خودکامه ، تیم های ابرشرور ، بیگانه های فضایی و دانشمندان دیوانه و ... را در بر میگیرند. در حقیقت چهارشگفت انگیز شاید دارای متنوع ترین ابرشروران در دنیای کمیک باشد که واقعا سخته فقط 10 تا از بین آنان برگزید ولی در این مقاله سعی میکنم این کار را انجام دهم!

 

10- عروسک گردان (Puppet Master)

عروسک گردان (Puppet Master)

«فیلیپ مسترز» (Philip Masters) ملقب به «عروسک گردان» از دشمنان بسیار قدیمی و کلاسیک چهار شگفت انگیز است. او از گِل خاص آغشته به رادیو اکتیو استفاده میکند تا عروسک های خیمه شب بازی از روی دیگران بسازد و سپس با وصل کردن نخ و ریسمان به آنها میتونه آدم ها رو تحت کنترل خودش دربیاره! احتمالا او نوعی قدرت ورایی یا ذهنی داره که بهش کمک میکنه این قابلیت رو داشته باشه. او تنفر عمیقی از یکی از اعضای اصلی چهار شگفت انگیز یعنی «ثینگ» دارد و جالب اینه که همانطور که در این مقاله گفته بودیم، ثینگ عاشق دخترخوانده او به نام «آلیشیا مسترز» است! همین باعث شده عروسک گردان در داستان هایی حضور پیدا کنه که برای گروه و به ویژه برای ثینگ حالتی شخصی دارند. او علاوه بر اینکه سعی کرده کنترل دیگران را بر دست بگیره تا به اهداف شوم خودش برسه ، چند باری هم سعی کرده دنیا را به تسخیر خودش دربیاره ولی همیشه چهار شگفت انگیز سد راهش شده اند.

 

9- رِد گوست (Red Ghost)

رد گوست

یک مهندس کاربلد، فیزیک دان برجسته و یک متخصص هوا فضا ب نام اصلی «ایوان کراگوف» (Ivan Kragoff) با لقب «روح قرمز«/رد گوست» از دشمنان قدیمی چهار شگفت انگیز است. او یک دانشمند روس بود که در دوران جنگ سرد با شوروی متحد بود. ایوان با سنجیدن تمام شرایط به قدرت رسیدن چهار شگفت انگیز، برای خود همان وضعیت را شکل داد و در نتیجه به قدرت هایی مشابه دست یافت. یعنی دانشمندی بود که میخواست هر طور شده زودتر از آمریکایی ها به ماه برسد و آن را برای امپراطوری کمونیستی کشورش تسخیر کند. پس سه میمون از نژاد مختلف با خودش به فضا برد و خودش و همراهانش و موشکش را طوری برنامه ریزی کرد تا مثل چهار شگفت انگیز در معرض اشعه های کیهانی قرار بگیرند و قدرت های خاصی پیدا کند. در نتیجه بدنش به حالت غیر ملموس درآمد یعنی میتواند به شکل یک روح عمل کند و از اجسام عبور کرده و حتی سیستم بدنی اش را شکل توده ای از گرد و غبار در بیاورد. سه ابرمیمون قدرتمند او نیز که باهاش در این سفر فضایی بودند نقش دستیارش را بازی میکنند و هر یک قدرت خاصی مثل زور بالا، تغییر شکل و ... دارند. ایوان کراگوف بسیار باهوش است و نکته جالبش اینه که خودش و ابرمیمون هایی که داره در واقع قدرت هاشون مثل گروه چهار شگفت انگیزه. او همچنین یکی از اعضای گروهی خبیث به نام Intellgencia هستش که اعضایش را برخی از بزرگترین و خبیث ترین مغزهای مارول تشکیل میدهند. توضیه میکنیم حتما شماره 3 از این سری کمیک را که اینجا براتون ترجمه کرده ایم رو بخونید و تا با او بیشتر آشنا بشوید.

 

8- مولکول من (Molecule Man)

مولکول من (Molecule Man)

«اوون ریس» (Owen Reece) ذاتاً پسری خجالتی، ترسو، ضعیف اهل بروکلین، اما بزرگ شده ایالت کلرادو بود. مادرش ۴۴ ساله بود که او را به دنیا آورد و دیگر به فکر بچه‌دار شدن نبود. او هیچوقت بچهٔ محبوبی در مدرسه نبود و رابطهٔ پرتنشی با مادر خود داشت که اغلب او را دلسرد می‌نمود. پس از مرگ مادرش او بیش از پیش مطرود و منزوی شد و از دنیا بیزار بود. سپس در یکی از روزها به سبب وقوع سانحه‌ای در آزمایشگاه تبدیل به مولکول من شد. ریس تبدیل به یک تکنسین رده پایین آزمایشگاه در نیروگاه هسته‌ای، متعلق به شرکت اکمی اتمیکس شد. اما او از حرفهٔ خود به دلیل ساعت کاری طولانی و دستمزد پایین ناراضی بود. در یکی از روزها در حالی که مشغول کار در نیروگاه بود، به اشتباه یک دستگاه آزمایشی را فعال نمود که باعث بازشدن یک درگاه به بُعد دیگری شد. این درگاه او را در معرض انفجار قوی انرژی عجیب و غریب قرار داد (این انرژی بعدها معلوم شد بخشی از مکعب کیهانی بوده است). انفجار به طرز وحشتناک چهره او را با جوشگاهی شبیه به آذرخش از شکل انداخت، اما قدرت‌های باورنکردنی نیز به او اعطا کرد. او دیگر قادر به کنترل مواد، حتی در سطح مولکول و تمام انرژی شد. این نیروی آزاد شده همچنین باعث ایجاد یک کرم‌چاله بین بُعد کره زمین و بعدی نامشخص حاوی یک نهاد انتزاعی فوق‌العاده قدرتمند شد که بعدها با عنوان بیاندر شناخته شد. در هر حال او نه تنها یکی از نیرومند ترین دشمنان چهار شگفت انگیز بلکه یکی از قوی تری موجودات عالم مارول است. یعنی توانایی دستکاری در سازه های بنیادین خلقت چیزی نیست که بشه آن را دست کم گرفت. ابتدا نمیتوانست روی اشیا اُرگانیک تاثیرگذاری داشته باشد ولی این مشکل را نیز چند باری رفع کرده است. او بارها سعی کرده اصلاح شود ولی ذهن بی ثباتی که دارد باعث شد بار دیگر خبیث شود. او در رویداد های "جنگ های پنهان" نقش بسیار مهمی داشته . قدرتش را به رید ریچاردز اهدا کرد تا مالتی ورس مارول را از نو بسازد ولی در نبردی با Griever خبیث کشته شد.

 

7- سایکو مَن (Psycho Man)

سایکو مَن (Psycho Man)

«سایکو من» از دنیایی به نام Microverse یا همان "قلمرو کوآنتومی" که در کمیک های مارول از طریق کوچک شدن بسیار زیاد میتوان بهش دسترسی پیدا کرد، آمده است تا جهان ما را فتح کند. او دستگاهی دارد که باهاش عواطف دیگران را دستکاری میکند و میتونه باعث بشه احساسات منفی افراد به شدت تقویت بشه. او یک زره ویژه هم دارد که به فن آوری تغییر سایز نیز مجهز است. در اولین تلاش خود برای فتح کره زمین ، چهار شگفت انگیز مجبور شدند با همکاری با «پلنگ سیاه» و خانواده سلطنتی «نا انسان ها» جلویش را بگیرند. همچنین سایکو من گهگاهی مسئول برانگیخته و ظاهر شدن نیمه خبیث «سوزان استورم» بوده (به این هویت او، Malice گفته میشود) و این کار را با تاثیرگذاری روی احساسات لطیف و زنانه او انجام داده است. چندی پیش و پس از رویداد "امپراطوری مخفی" دیدیم که داره با گروه Champions میجنگه.

 

6- مول من (Mole Man)

مول من (Mole Man)

«هاروی روپرت الدر» (Harvey Rupert Elder) که با لقب «مول من» شناخته میشود در واقع با سابقه ترین دشمن چهار شگفت انگیز است زیرا در شماره نخست داستان های این تیم خلق شد (نوامبر 1961). او سابقاً یک مهندس هسته ای و کاوشگر بود ولی به خاطر اخلاق تند و ظاهر کوتوله مانند خود از نظر اجتماعی منزوی بود و مورد تمسخر قرار میگرفت زیرا به تئوری "زمین توخالی" (Hollow Earth) اعتقاد داشت. تا اینکه به همراه عده ای کاوشگر به جزیره ای به نام "جزیره هیولا" رفت و در آنجا به طور اتفاقی داخل غاری افتاد که او را به قلمروی زیرزمینی به نام Subterranea رسوند و متوجه شد که تئوری اش درست بوده. ولی به خاطر خیره شدن مستقیم به ذخیره عظیمی از الماس های انعکاسی چشمانش آسیب جدی دید و نیمه نابینا شد و برای همیشه از دنیای سطح زمین خودش را پنهان ساخت. او سپس فرمانروای موجودات زیرزمینی به نام «مولوید» (Moloids) شد و بارها سعی کرده به کمک ارتشی از مولویدها به سطح زمین حمله و جهان را تسخیر کند.

 

5- چهار مخوف (The Frightful Four)

چهار مخوف (The Frightful Four)

گفتیم که گروه "چهار شگفت انگیز" از دشمنان واقعا جالب و متنوعی برخوردار است  اما در شماره 36 از کمیک Fantastic Four به ذهن «استن لی» و «جک کربی» (خالقین چهار شگفت انگیز) رسید تا گروهی را خلق کنند که نقطه عکس چهار شگفت انگیز باشند و اسمشون رو بذارند «چهار مخوف»! بنابراین چهار مخوف براساس 4 عنصر هوش، زور بازو، کنترل انرژی و تغییر اندازه بدن شکل گرفت تا نوعی انعکاس خبیث از جهار شگفت انگیز باشد. رهبر این گروه «ویزارد» یا «جادوگر» (Wizard) بود که مغز متفکر گروه هم بود و تا به امروز هسته اصلی چهار مخوف محسوب شده. نام اصلی اش «بنتلی ویتمن» (Bentley Wittman) است که قدرت‌هایش شامل هوش سرشار میشود و از صفحه‌های ضد گرانش استفاده می‌کند و انفجارهای الکتریکی از دستکش هایش ایجاد میشود و کنترل ذهن توسط کلاه‌خود خود انجام میدهد. دیگر اعضای اریجینال «چهار مخوف» عبارت بودند از : «مرد شنی» (که از دشمنان اصلی مرد عنکبوتیه)، «پیست پات پیت» (که در این مقاله گفتم چه اسم مسخره ای داره و بعدا اسمش رو به Trapster تغییر داد)، و «مدوسا» (از اعضای خاندان سلطنتی «ناانسان ها» که اون موقع حافظه اش رو از دست داده و خبیث شده بود). در نسخه های جدید اعضای دیگری مثل «لایرا» (که اینجا معرفی شده) ، «کلا» (از دشمنان «پلنگ سیاه») و حتی اعضای «گروه تخریب گر» (که از دشمنان ثور هستند و در این مقاله معرفی شده اند) عضو چهار مخوف بوده اند ولی همیشه رهبری آن را ویزارد برعهده داشته.

 

4- سوپر اِسکرال (Super Skrull)

سوپراسکرال

قدرت اسکرال ها در تغییر ظاهر و تبدیل خودشون به دیگران خلاصه میشه به همین دلیل آنها از فن آوری های متعدد و پیشرفته خودشون استفاده کرده اند برای انجام آزمایشاتی روی خودشون تا قابلیت و قدرت های دیگری هم پیدا کنند. در نتیجه این آزمایشات شاهد خلق شدن دو گونه ارتقا یافته از اسکرال ها بوده ایم : سوپر اسکرال (Super-Skrull) و "اسکرال جنگی" (Warskrull)اولین سوپراسکرال، Kl’rt نام داشت که سال 1963 در کمیک بوک های چهار شگفت انگیز خلق شد و جالبه که علاوه بر قابلیت تغییر ظاهر دارای قدرت های فوق بشری اعضای گروه چهار شگفت انگیز هم بود! یعنی میتونست نامرئی بشه، اعضای بدنش رو کِش بده، خودش رو آتشین بکنه و دستانش رو به صورت سنگ دربیاره. بعد از رویداد Infinity، ایشان به عنوان امپراتور اسکرال ها برگزیده شد.

 

3- انایلوس (Annihilus)

9- انایلوس (Annihilus)

«انایلوس» از سیاره Arthos و حاکم دنیای "منطقه انرژی منفی" (Negative Zone) است و از دشمنان بسیار قدیمی چهار شگفت انگیز به شمار میاد. او شیفته اینه که به طور مستمر عمر خودش رو زیاد کنه و هر چیزی را که حس کنه موجودیتش رو به خطر میندازه نابودش میکنه. یکی از بزرگترین و بهترین رویداد های تاریخ مارول Annihilation نام دارد که در آن انایلوس متوجه شد دنیای منطقه انرژی مثبت (Positive Zone) داره بخش منطقه منفی را تصاحب میکنه. بنابراین لشگری به نام Annihilation Wave راه انداخت و خیلی از سیاره ها را نابود کرد. با ثانوس هم علیه گالاکتوس متحد شد. اما ناگهان معلوم شد ثانوس را فریب داده و در تمام این مدت میخواسته از گالاکتوس به عنوان یک بمب استفاده و هر دو دنیای منطقه مثبت و منفی را نابود کنه! ثانوس متوجه نقشه انایلوس شد ولی قبل از اینکه بتونه گالاکتوس را آزاد کنه، توسط «درکس» کشته شد. درکس سپس «سیلور سرفر» را که او هم توسط انایلوس زندانی شده بود آزاد کرد. سیلور سرفر هم گالاکتوس را آزاد کرد. در نتیجه گالاکتوس خشمگین، آنایلوس و لشگرش را در حمله ای سهمگین کاملا نابود کرد.

 

2- گالاكتوس  (Galactus)

عکس گلکتوس galactus

گالاكتوس اولین بار در كمیك های "چهار شگفت انگیز" دیده شد .او فقط یك هدف داشت: میخواست كره زمین را بخورد!  ظاهرا كره زمین و قهرمانانش اولین كسانی بودند كه در مقابل گالاكتوس مقاومت كردند. از آن زمان تا به حال اطلاعات ما درباره گالاكتوس و پیشینه او بیشتر شده است . الان دیگر میدانیم كه رید ریچاردز میداند گالاكتوس در واقع بخشی ضروری در عالم كیهاني است. بنابراین گالاكتوس هنوز هم آن بیرون است و به تغذیه از سیاره ها ادامه میدهد ... گفته میشه گالاکتوس تنها بازمانده از عالمی است که قبل از عالم کنونی وجود داشته. یعنی اریجین او اینطور بوده که وقتی "بیگ بنگ" (انفجار بزرگ) در شرف آغاز بود، با سفینه خودش به قلب بیگ بنگ رفت و با آن ترکیب شد. سپس وقتی عالم کنونی خلق شد، دوباره از خواب بیدار شد و حس کرد که گرسنه هستش و باید از انرژی دیگر سیارات تغدیه کنه. در هر حال در کمیک های مارول هر وقت قهرمان ها بخوان بگن که اوضاع خیلی بده و قراره همه چیز نابود بشه ، میگن: "اوضاع اونقدر بده در حد گالاکتوس"!

 

1- دكتر دووم (Dr. Doom)

 دكتر دووم (Dr. Doom)

«ویكتور وان دووم» در دانشگاه با «رید ریچاردز» ملاقات كرد. آنها به رقبایی برای هم تبدیل شدند ولی دووم آنقدر خودخواه و جاه طلب بود كه سعی كرد از هر راهی برتری خودش را به رید ثابت كند. به همین دلیل دست به آزمایشی خطرناك زد كه باعث انفجار شد و صورتش را از ریخت انداخت. او در نهایت ماسكی فلزی به صورت زد تا زخم های خودش را پنهان كند. سپس كشور زادگاه خودش یعنی "لاتوریا" را تصاحب كرد و فرمانروای آنجا شد (لاتوریا كشوری خیالی در شرق اروپاست) . او حاكمی مستبد بود ولی لاتوریا را از نظر تكنولوژیكی ارتقا داد. ولی در عین حال همواره دو هدف داشت: 1- فرمانروایی بر كل دنیا 2- ثابت كردن برتری هوشی خود به رید ریچاردز و شكست دادن گروهی كه تشكیل داده بود یعنی "چهار شگفت انگیز".

در واقع دكتر دووم از بهترین شخصیت های خبیث كل تاریخ كمیك است و  به قول معروف كیسه اش تا به حال به تن خیلی از قهرمانان مارول خورده! ولی قطعا خصومت اصلی او با رید ریچاردز هستش. دووم ، ریچاردز رو مسئول بدبختی های خودش میداند. چیزی كه به خصومت آنها ژرفای خاصی داده اینه كه در اصل رید و دووم مثل هم بودند. یعنی هر دو نوابغی بزرگ بودند كه با هم رقابت میكردند منتهی یكی در علم تخصص داشت و دیگری در جادو و مسائل عجیب و غریب.  تا اینكه دست سرنوشت باعث شد هر كدام به مسیر متفاوتی بروند و رو در روی هم قرار بگیرند. بنابراین آنها سمبل تقابل علم و جادو و یا حتی تقابل علم و مذهب هستند. دكتر دووم البته چندین بار هم به نوعی یك ضدقهرمان شده و حتی عضو گروه انشعابی چهار شگفت انگیز یعنی "بنیاد آينده" (Future Foundation) هم شده (برای كسب اطلاعات بیشتر درباره این قضیه، این مقاله را بخوانید). در هر حال همانطور كه در كمیك "جنگ های پنهان" خواندید، دووم بلاخره به خواسته های خودش رسید و پس از تصاحب قدرت های عظیم موجوداتی به نام "بیاندرز" سیاره ای ساخت به نام "دنیای نبرد" و خودش را خدای آنجا معرفی كرد. تا اینكه در نبرد نهایی با رید ریچاردز شكست خورد و همه چیز به حالت اول برگشت، منتهی با این تفاوت كه او در دنیای جدید مارول دیگر مجبور نبود ماسك بزند چون زخم های صورتش خوب شده بود! وقتی آیرون من مدتی مرده بود او برای دوره ای لقب مرد آهنی را به خودش اختصاص داد ولی در هر حال هر تغییری که برایش رخ بده مقطعی است و او ذاتا حاکم خودکامه و کاریزماتیک لاتوریا است که نقشه های عظیمی در سر دارد برای سلطه بر عالم!

 

 حسن رياحي (Bad Joke)

حسن رياحي  -bad joke

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مشابه و مرتبط:

اولین کمیک "چهار شگفت انگیز"  ترجمه شد + لینک دانلود

بهترین كمیك های چهار شگفت انگیز

10 داستان برتر مرد عنكبوتی و چهار شگفت انگیز

10 گروه ابرقهرمانی برتر دنیای کمیک

همه چیز درباره كمیك های "نا انسان ها" (INHUMANS)

10 ابر خبیث برتر دنیای کمیک بوک

کمیک مشترک دکتر استرنج و دکتر دووم ترجمه شد + لینک دانلود

معرفی دکتر دووم 

10 گروه ابرخبیث  برتر دنیای کمیک

10 حقیقت مهمی که باید درباره اسکرال (SKRULL) ها بدانید

15 شخصیت خبیث برتر دنیای کیهانی مارول

بهترین كمیك های چهار شگفت انگیز (Fantastic Four)

تمام قسمت های كمیك "اسپایدرمن و هیومن تورچ" ترجمه شد! + لینک دانلود

سری كمیك های ترجمه شده جنگ های پنهان (SECRET WARS)

5 دستاورد عظیم چهار شگفت انگیز برای دنیای کمیک بوک!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Agent spidey
#1 Agent spidey 1399-12-18 15:39
مقاله بسیار مفیدی بود در ضمن بازگشت آقای ریاحی رو تبریک میگیم :lol: :lol: :lol:
نقل قول کردن
mobin rz
#2 mobin rz 1399-12-18 15:40
با تشکر اقای ریاحی
بیشتراشون رو نمیشناختم ولی از چندتاشون خوشم اومد ولی راستش اصلا با گالاکتوس حال نمیکنم هیچ جذبه ای برام نداره
راستی مگه موج سوار نقره ای دشمن چهار شگفت انگیز محسوب نمیشه؟!
نقل قول کردن
alireza123456789
#3 alireza123456789 1399-12-18 15:42
علی مثل همیشه ;-)
واقعا چهار شگفت انگیز از قدیمی ترین و نمادین ترین های ماروله ولی خیلی به چشم نمیاد در مقابل اونجرز و ایکس من و همین که تونسته گالاکتوس رو به یکی از اصلی ترین دشمنانش تبدیل کنه یعنی خیلی خیلی بیش تر از این حرفاست 8)
نقل قول کردن
MyyF.Spidey
#4 MyyF.Spidey 1399-12-18 15:51
سلام دوستان مقاله مثل همیشه عالی بود.
ولی دکتر دووم و گالاکتوس از بقیه بهتر بودن.
راستی آیا گالاکتوس و دکتر دووم رو در فاز 4 می بینیم؟؟؟
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#5 Mr. Doctor 1399-12-18 16:28
خیلی عالی بود جناب ریاحی،خسته نباشید
به سراغ یکی از بهترین موضوعات رفتین.یه خانواده باحال و دوست داشتنی و همچنین بزرگ ترین دشمناشون.
واقعا حق هیچکس جز دکتر دووم نبود که جایگاه اول رو داشته باشه؛حتی گالاکتوس
راستی یه سوال،ایا ایشون هنوز هم صورتش سالمه و قهرمان شده؟
اخه خیلی دوست دارم دوباره در هیبت دکتر دووم ببینمیش.
ببخشید یه سوال دیگه،اقای ترابی شما خوندن کمیک مرداهنی بد نام رو توصیه میکنین؟
ممنون از شما
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1399-12-18 17:14
به نقل از Mr. Doctor:

ببخشید یه سوال دیگه،اقای ترابی شما خوندن کمیک مرداهنی بد نام رو توصیه میکنین؟
ممنون از شما

والا من نخوندمش. ولی میگن خوبه
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#7 Ehsan Spider 1399-12-18 17:21
سلام

مقاله کامل و عالی بود خیلی ممنون

حرف خاصی ندارم معلومه که چهار شگفت جز دارندگان نمادین ترین هاست از مورد ۵ به بعد برام جذابیت خاصی داشتند

راستی عروسک گردان چطوره؟ قدرتش چیه؟ برام خیلی عجیب بود این شخصیت.
نقل قول کردن
iron man Amir karimi
#8 iron man Amir karimi 1399-12-18 17:27
:o :o :-? اقای ریاحی و یک مقاله دیگه از چهار شگفت انگیز :lol:
مقاله عالی بود .
همونطور که خود اقای ریاحی هم گفتند بیشتر افراد وقتی به چهار شگفت انگیز مخصوصا رید ریچاردز قکر می کنند یاد دکتر دووم می افتند . ولی اقای ریاحی با این مقاله نشون دادن بغیر از دکتر دووم چهار شگفت انگیز دشمنان قدرتمندی دارند .
نقل قول کردن
Md parker
#9 Md parker 1399-12-18 17:48
ممنون اقای ریاحی من خیلی وقت منتظر این مقاله بودم
راستی میشه دشمنان دردویل رتبه بندی کنید
و دشمنان بلک ویدو چون فیلمش نزدیکه
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#10 Kia Iron Man 1399-12-18 17:48
به به آقای ریاحی.بدون شک چهار شگفت انگیز دارای جذاب ترین ویلین های تاریخ کمیک بوک هستند.کمبود این مقاله در سایت حس میشر.هنوز هم به نظرم دکتر دووم بهترین ویلین تاریخ کمیکه که همتا نداره.بیشتر موارد لیست رو میشناختم و انصافا اکثرشون پتانسیل بالایی دارن.خسته نباشید واقعا عالی بود.به نقل از Mr. Doctor:
خیلی عالی بود جناب ریاحی،خسته نباشید
به سراغ یکی از بهترین موضوعات رفتین.یه خانواده باحال و دوست داشتنی و همچنین بزرگ ترین دشمناشون.
واقعا حق هیچکس جز دکتر دووم نبود که جایگاه اول رو داشته باشه؛حتی گالاکتوس
راستی یه سوال،ایا ایشون هنوز هم صورتش سالمه و قهرمان شده؟
اخه خیلی دوست دارم دوباره در هیبت دکتر دووم ببینمیش.
ببخشید یه سوال دیگه،اقای ترابی شما خوندن کمیک مرداهنی بد نام رو توصیه میکنین؟
ممنون از شما

سلام ببخشید که من جواب میدم ولی اگه اشتباه نکنم صورت ویکتور سالمه ولی قهرمان نیست و ویلینه.همچنین خیلی وقته که دوباره کاستوم جذابش رو میپوشه‌(از اون کت و شلواری که یه مدت میپوشید متنفرم).کمیکای مرد آهنی بدنام هم بد نیستن و ارزش خوندن دارن،علی‌الخصوص اینکه یه پیچش مهم توی این سری اتفاق میفته.حضور ثینگ هم در قالب مامور شیلد هم جالبه ولی تمرکز روی دوومه.چیزی که خیلی آزارم داد طراحی بود که اصلا خوشم نیومد ازش.
نقل قول کردن
Md parker
#11 Md parker 1399-12-18 17:51
به نقل از mobin rz:
با تشکر اقای ریاحی
بیشتراشون رو نمیشناختم ولی از چندتاشون خوشم اومد ولی راستش اصلا با گالاکتوس حال نمیکنم هیچ جذبه ای برام نداره
راستی مگه موج سوار نقره ای دشمن چهار شگفت انگیز محسوب نمیشه؟!

به نقل از mobin rz:
با تشکر اقای ریاحی
بیشتراشون رو نمیشناختم ولی از چندتاشون خوشم اومد ولی راستش اصلا با گالاکتوس حال نمیکنم هیچ جذبه ای برام نداره
راستی مگه موج سوار نقره ای دشمن چهار شگفت انگیز محسوب نمیشه؟!

یه مدت کوتاه که پیش قراوول گالاکتوس بود
الان خیلی وقت که قهرمانه
نقل قول کردن
MyyF.Spidey
#12 MyyF.Spidey 1399-12-18 17:59
به نقل از MyyF.Spidey:
سلام دوستان مقاله مثل همیشه عالی بود.
ولی دکتر دووم و گالاکتوس از بقیه بهتر بودن.
راستی آیا گالاکتوس و دکتر دووم رو در فاز 4 می بینیم؟؟؟

نظر شما چیه آقای ترابی
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#13 AM SM BM SM 1399-12-18 19:07
سلام
ممنون بابت مقاله.
ابتدا بازگشت آقای حسن ریاحی را حتی به عنوان مقاله نویس تبریک میگم. اسمش رو میذارم "شوالیه آبی بازمیگردد" (The blue knight return ) چون اگر اشتباه نکنم ایشون استقلالی باشند ;-)
این کامنت رو بخونید.
spidey.ir/.../...
و در آخر خواستم بگم آقای ریاحی همیشه به زور کامنت هاتون رو میخوندم. آخه بابا نه فعلا داشتند اغلب نه علائم نگارشی. پدرم در می اومد تا رمز گشاییش میکردم. :lol:
دیگه کلا چشمت به عنوان این مقاله میفته یک اسم میاد جلوت: دکتر دووم. دیگه کلا عنوان اول رو نمی خوندیم یعنی خیلی هم فرق نمیکرد!
این عروسک گردان هم چون گفتید بیشتر توی مسائل شخصی چهار شگفت انگیز و مخصوصا ثینگ هستند واقعا جالبه. تازه کچل هم هست آدم رو یاد آدرین تومز میندازه! :lol:
کلا چهار شگفت انگیز جون میده واسه اینکه براش یه نسخه خبیث بذاری! حالا اینجا که دو تا هستند در حد لالیگا! این رد گوست هم منو یاد زین الدین زیدان میندازه! حالا اوریجین جالبی هم داره.
مولکل من هم شبیه پیتر پارکر بود با این فرق که مادرش خیلی توی تربیتش موفق نبود و رفت طرف خبیث ها.
سایکو من هم قدرت هاش خیلی چیزه. یعنی خیلی نامردیه آخه با عواطفشون چیکار داری مرتیکه خب برو چهارتا مشت و لگد یاد بگیر بزنشون آخه خبیث هم اینقدر بی تربیت! حالا اینم ظاهرش من رو یاد آقای علیرضا منصوریان میندازه!
این مول من هم قیافش شبیه دکتر اختاپوسه! اوریجینش هم جالبه. حالا دقت کردید نصف خبیث ها عقده ای بودند؟ یا مثلا قضیه شون به دوران کودکیشون برمیگرده؟ حالا هی بگید کمیک بوک واقعی نیست خب تو دنیای واقعی هم اونایی که بیشترین ضربه رو به دیگران میزنند کسانی هستند که کمبود داشتند. حالا به هر نحوی!
چهار مخوف هم که دیگه رو به رو چهار شگفت انگیز میشه. ممنون هم از توضیحات درباره اعضای این گروه. فقط مگه نماد چهار شگفت انگیز بیشتر آبیه مگه نباید نقطه مقابلشون قرمز باشه؟ ( الان مدیونید فکر کنید به پرسپولیس تیکه انداختم که خبیثه :lol: )
من از این اسکرال ها حالم به هم میخوره. یعنی این قدرت هاشون که میان خودشون رو جای کسی جا میزنند و کار هایی میکنند و بعدش اون یارو میمونه با اون کار هایی که یکی دیگه کرده خیلی آزار دهنده است. حالا این یکیشون اومده کاری کرده کارستان! انگار بیای یه بستنی میوه ای چهار طعمی رو همه طعم هاش رو بذاری توی یک قاشق بذاری دهنت! ( یعنی بچه بودم عشق میکردم این کار رو بکنم! ) این یارو هم قدرتش یه چیزی تو این مایه هاست.
آنایلوس هم که توضیحات کامل بود مثل همیشه.
گالاکتوس و دکتر دووم هم که با اون جلال شکوه من اصلا نمیتونم حرفی دربارشون بزنم. حالا این دکتر دووم که با مگنتو و گرین گابلین در رقابت بر سر بهترین خبیث مارول هستند و البته کل کمیک!
فقط مورد ۸ قوی ترین رو نوشتید قوی تری
با تشکر
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#14 AmirhoseinJafari2005 1399-12-18 20:17
خیلی عالی بود... دکتر دووم بینظیره ;-) خسته نباشید ;-)
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#15 AmirhoseinJafari2005 1399-12-18 20:22
راستی آقای ترابی ، یه سوال داشتم.... ببخشید شما تا حالا کمیک کدوم یکی از شخصیت های غیر آمریکایی رو خوندین؟
نقل قول کردن
hassan91
#16 hassan91 1399-12-18 21:15
کمیک های ۴ شگفت انگیز بعد رویداد بزرگ جنگهای پنهان و به خاطر اینکه فاکس دیگه خیلی به این گروه گند زده بود چاپ نشد تا اینکه یکی و دو سال پیش دوباره از سرگرفته شد و نویسندگیش افتاده دست آقای دن اسلات که یه دهه کمیکهای اسپایدی رو نوشته.
ران دن اسلات واسه ۴ شگفت انگیز چطوریه؟ خوب عمل کرده آیا؟
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1399-12-18 21:24
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
راستی آقای ترابی ، یه سوال داشتم.... ببخشید شما تا حالا کمیک کدوم یکی از شخصیت های غیر آمریکایی رو خوندین؟

تن تن
لاکی لوک
استریکس
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#18 Ehsan Spider 1399-12-18 21:50
سلام

خیلی ممنون بابت مقاله دستون درد نکنه اقای ریاحی

مورد ۵ به بعد به جز ۳ رو میدونستم
چهار مخوف خیلی جذاب میتونه باشه
داستان های زیادی از چهار شگفت انگیز نخوندم فقط اونایی که با اسپایدی مرتبط هستند رو خوندم

مورد ۱۰ خیلی برام عجیب بود همچین چیزی ندیده بودم تا حالا.

دستتون درد نکنه جناب شوالیه آبی ( به قول امیر حسین جان )
نقل قول کردن
mtm
#19 mtm 1399-12-18 21:56
به نقل از MyyF.Spidey:
به نقل از MyyF.Spidey:
سلام دوستان مقاله مثل همیشه عالی بود.
ولی دکتر دووم و گالاکتوس از بقیه بهتر بودن.
راستی آیا گالاکتوس و دکتر دووم رو در فاز 4 می بینیم؟؟؟

نظر شما چیه آقای ترابی

احتمالا
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#20 AmirhoseinJafari2005 1399-12-18 22:25
به نقل از mtm:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
راستی آقای ترابی ، یه سوال داشتم.... ببخشید شما تا حالا کمیک کدوم یکی از شخصیت های غیر آمریکایی رو خوندین؟

تن تن
لاکی لوک
استریکس

واقعا هر سه تاشون عالین... تن تن که همه داستان هاش عالیه (من خودم عاشق اون داستان دو قسمتی سفر به ماهشم)
لاکی لوک (لوک خوش شانس) هم خیلی باحاله... کمیک هاش یه فضای منحصر به فرد خاصی داره... آستریکس هم خوبه.
آقای ترابی نظرتون درباره شخصیت لاکی لوک چیه؟ (چون جایی ندیدم که درباره اش حرف بزید :-* )
نقل قول کردن
Deadpool 2099
#21 Deadpool 2099 1399-12-18 23:27
سلام مقاله ی خیلی خوبی بود
به نظرم چهار شگفت انگیز پتانسیل بالایی داره و خیلی برای فنتستیک فور mcu منتظرم
شماره شیش خیلی حال کردم
از مولکول من همیشه خیلی خوشم میومد :lol:
من نا انسان ها رو هم خیلی دوست دارم و لطفا یا کمیک ازشون ترجمه کنید یا اگه قبلا ترجمه شده معرفی کنید
راستی تو نظرات بعضیا عکس میزارن چجوری میشه عکس گذاشت
و سوال اصلیم اینکه من یه کمیک داره راجع به نگاتیو زون ، و اصلا نمیدونم نگاتیو زون و پازتیو زون قضیه شون چیه :-* لطفا اگه قبلا مقاله ای نوشته شده لینکشو بزارید ، یا اگه نه یکی برام توضیح بده

ممنون :-)
نقل قول کردن
mtm
#22 mtm 1399-12-19 08:32
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
به نقل از mtm:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
راستی آقای ترابی ، یه سوال داشتم.... ببخشید شما تا حالا کمیک کدوم یکی از شخصیت های غیر آمریکایی رو خوندین؟

تن تن
لاکی لوک
استریکس

واقعا هر سه تاشون عالین... تن تن که همه داستان هاش عالیه (من خودم عاشق اون داستان دو قسمتی سفر به ماهشم)
لاکی لوک (لوک خوش شانس) هم خیلی باحاله... کمیک هاش یه فضای منحصر به فرد خاصی داره... آستریکس هم خوبه.
آقای ترابی نظرتون درباره شخصیت لاکی لوک چیه؟ (چون جایی ندیدم که درباره اش حرف بزید :-* )

تو کتابم درباره ش حرف زدم
نقل قول کردن
Kia Iron Man
+1 #23 Kia Iron Man 1399-12-19 09:04
به نقل از AM SM BM SM:
فقط مگه نماد چهار شگفت انگیز بیشتر آبیه مگه نباید نقطه مقابلشون قرمز باشه؟ ( الان مدیونید فکر کنید به پرسپولیس تیکه انداختم که خبیثه :lol: )

خب دوست عزیز اگه قرمز میپوشیدن ۶ بار چهار شگفت انگیز رو شکست میدادن.خود نویسنده هم میدونست که نباید از رنگ قرمز استفاده کنه چون نه سرخ پوشان خبیثن و نه شکست میخورن :-*
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#24 AmirhoseinJafari2005 1399-12-19 10:37
به نقل از mtm:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
به نقل از mtm:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
راستی آقای ترابی ، یه سوال داشتم.... ببخشید شما تا حالا کمیک کدوم یکی از شخصیت های غیر آمریکایی رو خوندین؟

تن تن
لاکی لوک
استریکس

واقعا هر سه تاشون عالین... تن تن که همه داستان هاش عالیه (من خودم عاشق اون داستان دو قسمتی سفر به ماهشم)
لاکی لوک (لوک خوش شانس) هم خیلی باحاله... کمیک هاش یه فضای منحصر به فرد خاصی داره... آستریکس هم خوبه.
آقای ترابی نظرتون درباره شخصیت لاکی لوک چیه؟ (چون جایی ندیدم که درباره اش حرف بزید :-* )

تو کتابم درباره ش حرف زدم

اتفاقا آقای ترابی میخواستم کتاب شما رو بخونم ولی هیچ جا PDF اش نبود... اگه شما دارین ممنون میشم لینکشو بدین ;-)
نقل قول کردن
mtm
#25 mtm 1399-12-19 20:12
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
به نقل از mtm:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
به نقل از mtm:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
راستی آقای ترابی ، یه سوال داشتم.... ببخشید شما تا حالا کمیک کدوم یکی از شخصیت های غیر آمریکایی رو خوندین؟

تن تن
لاکی لوک
استریکس

واقعا هر سه تاشون عالین... تن تن که همه داستان هاش عالیه (من خودم عاشق اون داستان دو قسمتی سفر به ماهشم)
لاکی لوک (لوک خوش شانس) هم خیلی باحاله... کمیک هاش یه فضای منحصر به فرد خاصی داره... آستریکس هم خوبه.
آقای ترابی نظرتون درباره شخصیت لاکی لوک چیه؟ (چون جایی ندیدم که درباره اش حرف بزید :-* )

تو کتابم درباره ش حرف زدم

اتفاقا آقای ترابی میخواستم کتاب شما رو بخونم ولی هیچ جا PDF اش نبود... اگه شما دارین ممنون میشم لینکشو بدین ;-)

نه . فایل PDF ندارم
کتاب رو باید تهیه کنید. از کجا؟ اونم نمیدونم دقیقا
باید سرچ کنید "تاریخچه تحلیلی کمیک استریپ"
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#26 AmirhoseinJafari2005 1399-12-19 22:33
به نقل از mtm:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
به نقل از mtm:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
به نقل از mtm:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
راستی آقای ترابی ، یه سوال داشتم.... ببخشید شما تا حالا کمیک کدوم یکی از شخصیت های غیر آمریکایی رو خوندین؟

تن تن
لاکی لوک
استریکس

واقعا هر سه تاشون عالین... تن تن که همه داستان هاش عالیه (من خودم عاشق اون داستان دو قسمتی سفر به ماهشم)
لاکی لوک (لوک خوش شانس) هم خیلی باحاله... کمیک هاش یه فضای منحصر به فرد خاصی داره... آستریکس هم خوبه.
آقای ترابی نظرتون درباره شخصیت لاکی لوک چیه؟ (چون جایی ندیدم که درباره اش حرف بزید :-* )

تو کتابم درباره ش حرف زدم

اتفاقا آقای ترابی میخواستم کتاب شما رو بخونم ولی هیچ جا PDF اش نبود... اگه شما دارین ممنون میشم لینکشو بدین ;-)

نه . فایل PDF ندارم
کتاب رو باید تهیه کنید. از کجا؟ اونم نمیدونم دقیقا
باید سرچ کنید "تاریخچه تحلیلی کمیک استریپ"

انشالله یه روزی میخرمش ;-)
نقل قول کردن
s.p.i
#27 s.p.i 1400-05-10 22:40
سلام
خب خوشحال ۱۰ دشمن برتر چهار شگفت انگیز معرفی شد
والبته دشمنان این گروه بیشتر مربوط به فضا و کیهان یا دیکتاتور و سرزمین های مرموز میشه تم داستان های چهار شگفت انگیز مربوط به علم

عروسک گردان که حالت شخصی با بن گرین داره میشه گفت مربوط به بن گیریم که حتی به فکر دخترش نیست یادمه توی انیمشن چهار شگفت انگیز دخترش براش اهمیتی نداشت

خب میشه گفت رد گوست باهوشه و میمون داره که عجیبه

ملکول من که شخصیت قدرت مندی

سایت من که باعث احساسات منفی میشه

مول من به نوعی من یاد دکتر اکتاویوس میندازه والبته نکته جالب این که اون آدم منزوی بود که باهاش بد برخورد میشد

چهار مخوف که نقطه مقابل چهار شگفت انگیز هستند و میشه گفت نسخه خبیث از چهار شگفت انگیز هستند

سوپر اسکرال هم که من توی انمیشن باهاش آشنا شدم و میشه گفت دشمن قوی

گلاگتون و آنایلوس و دووم که تو این مقاله آشنا شدم

تشکر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37