10 ایده به کار گرفته نشده که ممکن بود دنیای سینمایی مارول را برای همیشه تغییر دهند!

10 ایده به کار گرفته نشده که ممکن بود دنیای سینمایی مارول را برای همیشه تغییر دهند!

وقتشه دوباره سری به MCU بزنیم ...

برخلاف بسیاری از استودیوهای هالیوودی، مارول استودیوز در انتشار کانپست آرت (concept art) که ایده های به کار گرفته نشده در فیلم هایش را نشان میدهند ترسی ندارد! بنابراین بارها دیده شده که هنرمندانی که برای مارول کار میکنند بعد از مدتی این طرح های اولیه را در اینترنت منتشر کرده اند.   ما قبلا مقالات زیادی در این باره نوشته ایم که میتونید در انتها و  قسمت "مقالات مرتبط" روشون کلیک کنید ولی در این مقاله هم میخواهیم به 10 تا از مهم ترین ایده های به کار گرفته نشده در فیلم های مارول بپردازیم ...

 

10- ولکری در فیلم "ثور: دنیای تاریک"؟!

ولکری در فیلم "ثور: دنیای تاریک"؟!

ما بالاخره در فیلم "ثور: راگناورک" بود که با شخصیت ولکری با بازی عالی خانم تسا تامپسون آشنا شدیم ولی این کانپست آرت نشون میده قرار بوده از خیلی وقت پیش ایشون رو زیارت کنیم یعنی در فیلم "ثور 2"! این طراحی نشون میده قرار بوده بیشتر به ظاهر کلاسیک این شخصیت وفادار باشن. گفته میشه ولکری قرار بوده در این فیلم به ثور در شکست دادن ملکیث کمک کنه ولی به خاطر شلوغ بودن فیلم از نظر تعداد شخصیت بی خیالش شدن!

 

9- آرنیم زولا در فیلم "مرد مورچه ای" ؟!

زولا - انت من

فیلم "انت من" قبل از اینکه در سال 2015 به پرده سینماهای جهان برسه، تغییرات زیاد کرد. اولش قرار بود «ادگار رایت» این فیلم رو بنویسه و بسازه که متاسفانه نشد. در هر حال یکی از نقاط نه چندان مثبت این فیلم شخصیت خبیث اصلی آن یعنی «درن کراس» ملقب به «یلو جکت» بود. ولی جالبه که بدونید اولش قرار بوده «آرنیم زولا» شخصیت خبیث این فیلم باشه! همانطور که میدونید زولا از دشمنان اصلی کاپیتان آمریکا هستش که در این مقاله معرفی شده. او در فیلم های کاپیتان آمریکا هم حضور داشته. میگن قرار بوده زولا ابتدا در بخش مقدمه فیلم که در دهه 80 میلادی جریان داشت دیده بشه ( همچنین قرار بود نسخه جوان تر «الکساندر پیرس» که نقشش را « رابرت ردفورد» در فیلم "کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی" بازی میکرد نیز در این سکانس باشه).  سپس در پایان فیلم قرار بود آرنیم زولا بازگشت تمام عیاری داشته باشه. در هر حال حضور زولا میتونست نقش "هایدرا" را در همکاری با کراس برای به دست آوردن "ذرات پیم" در زمان حال ،برجسته تر کنه.

 

8- بروس بنر در جنگ با کال ابسیدین تبدیل به پرفسور هالک می شود؟!

هالک باهوش

طبق گفتهٔ نویسندگان فیلم، در نسخهٔ ابتدایی از دو فیلم اینفینیتی وار و اندگیم، شاهد به نتیجه رسیدن آرک داستانی هالک که از فیلم انتقام جویان عصر آلتران پایه اش ریخته و در فیلم "ثور: راگناروک" استارتش خورده بود، در انتهای "جنگ بی نهایت" و نبرد واکاندا بودیم. یعنی در اوایل قرار بر این بود که هالک و بروس بنر دقیقا در نبرد واکاندا با یکدیگر ترکیب شده و یک شخصیت واحد را به بیننده معرفی کنند. این اتفاق نیز در جایی قرار بود بیافتد که ما جنگی را بین او در زره هالک‌باستر و کال ابسیدین داشتیم. یعنی در خلال مبارزه و درگیری های این دو قرار بود ناگهان وارد فاز ترکیب شدن بروس و هالک باشیم. همچنین به نظر می رسد که این ادغام شخصیت بیشتر حالت “درگیری ذهنی” داشته تا “آزمایش علمی” ! درست مانند چیزی که در کمیک های این شخصیت دیده بودیم. اما نکتهٔ بسیار جذاب این داستان این است که این اتفاق و سیر داستانی کاملا فیلمبرداری شده بود. یعنی در انتهای جنگ بی نهایت هالک باهوش و پروفسور هالک بوده که کال ابسیدین را شکست می داده و از همه مهمتر در فیلم بعدی، پایان بازی، ما پروفسور هالک را داشتیم که به جنگ ثانوس بازنشسته در گاردن و تایتان ۲ می رفته. همین چالش جالبی را برای دست اندرکاران فیلم برای به کار گیری دوباره و ترکیب آن با زره هالک باستر و ریشوت ها ایجاد کرده بود. متاسفانه و خوشبختانه این صحنه ها از فیلم حذف شدند به دلیل آن که هرچقدر هم که به دنیای کمیک وفادار بودند اما از لحاظ زمانی و اتفاقات این داستان با فیلم جفت و جور نمیشدند، دقیقا همان دلیلی که از زبان دست اندرکاران فیلم شنیدیم.

 

7- مرد مورچه ای در تیم تونی استارک و ویژن در تیم کاپیتان آمریکا؟!

 مرد مورچه ای در تیم تونی استارک و ویژن در تیم کاپیتان آمریکا؟!

در ابتدای ساخت فیلم "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی" انگار مارول هنوز کاملا تصمیم نگرفته بود که قهرمان ها در کدام تیم ها باید تقسیم بشن. کانپست آرت فوق  نشون میده قرار بوده مرد مورچه ای به تیم تونی استارک ملحق بشه. ولی ایده ش حذف شده چون غیر منطقی بوده و با توجه به حرف هایی که هنک پیم (مرد مورچه ای اریجینال) به اسکات لنگ درباره تونی و پدرش گفته بوده عمرا اکه اسکات میرفته سمت تونی!

,ویژن

از اون طرف میگن ویژن هم قرار بوده بره سمت تیم کاپیتان آمریکا ولی بعدا به نتیجه رسیدن که اگه او رو در روی اسکارلت ویچ (که داشت رابطه رومانتیکی باهاش رو شروع میکرد) قرار بگیره، اون وقت بار درام داستان بیشتر میشه!

 

6- لباس مرد عنکبوتی برتر و اسکارلت اسپایدر در MCU ؟!

لباس مرد عنکبوتی برتر و اسکارلت اسپایدر در MCU

یکی از لباس هایی که برای مرد عنکبوتی در فیلم "بازگشت به خانه" مدنظر بود، قرار بود از لباس مشهور "مرد عنکبوتی برتر" الهام گرفته بشه، یعنی لباسی که در دنیای کمیک وقتی "دکتر اختاپوس" ذهن و جسم پیتر پارکر را به تسخیر خودش درآورد برای خودش خلق کرد. ولی این لباس مورد استفاده قرار نگرفت و همانطور که در فیلم دیدیم پیتر با همان لباسی شروع کرد که تونی در فیلم "جنگ داخلی" بهش داد ولی از اواسط فیلم مجبور شد به همون لباس خانگی و اریجینال خودش روی بیاره. استارک همچنین در پایان فیلم یک لباس زرهی جدید بهش پیشنهاد میکنه (که میتونید آن را در اینجا ببینید). در هر حال کسی چه میدونه، شاید در فیلم های آینده لباس مرد عنکبوتی برتر هم مورد استفاده قرار بگیره. همچنین یکی از کانپست آرت ها نشون میده که قراره بوده از ظاهر و لباس یکی از کلون های معروف مرد عنکبوتی در دنیای کمیک به نام «بن رایلی» ملقب به «اسکارلت اسپایدر» برای لباس خانگی خودش  استفاده بشه!

 

5-  نبرد ثور با مار میدگارد؟!

نبرد ثور با مار میدگار

اگر از نویسندگان فیلم "جنگ بینهایت" پرسیده شود از ناامیدی و ناکامی های خود بگویند، قطعا این ایدهٔ به کار گرفته نشده همان چیزی است که به آن اعتراف می کنند! طبق گفته های آنان در نسخه های اولیه فیلمنامه به دست آوردن سلاح ثور کاملا با چیزی که در جنگ بی نهایت دیده بودیم تفاوت داشته. یعنی به جای آن صحنهٔ به یادماندنی ساخته شدن استورم بریکر توسط ایتیری و تا لب گور رفتن ثور قرار بوده مبارزه ای با «مار میدگارد» میداشتیم. بخت با ما طرفداران ثور یار بوده و این ایده اصلا مورد پسند مسئولان مارول قرار نگرفته و به شیوهٔ بسیار بهتری این سلاح جدید ثور به طرفداران معرفی شد.

 

4- بلک ویدو ، رونین؟!

4- بلک ویدو ، رونین؟!

هاکای در فیلم "انتقام جویان : پایان بازی" لباس رونین رو بر تن کرد ولی این کانسپت آرت داره میگه بلک ویدو هم قرار بوده که همچین لباسی بر تنش کنه! حالا دو حالت داره: یا این کار رو کرده تا رد هاکای رو بزنه یا اینکه میخواسته هاکای را در انجام ماموریتش یاری بده! در هر حال هر دوی اینها میتونست باحال باشه ...

 

3- واسپ در فیلم "جنگ داخلی"؟!

- واسپ در فیلم "جنگ داخلی"؟!

یادتونه تو فیلم "مرد مورچه ای و واسپ" چقدر به قضیه رفتن اسکات لنگ به آلمان و شرکت در نبرد ابرقهرمانان اشاره شد و اینکه به هنک پیم یا دخترش، هوپ ون داین (واسپ) چیزی نگفته بوده؟ ولی این کانپست آرت نشون میده  واسپ هم قرار بوده تو نبرد معروف فرودگاه باشه و با تیم استیو راجرز بجنگه! این احتمالا مربوط به همون نسخه ای میشه که قرار بوده اسکات بره سمت تونی ...

 

2- مگا اُلتران؟!!!

- مگا اُلتران؟!!!

درسته فیلم "عصر التران" اونقدرایی که دوست داشتیم به دلمون ننشست ولی اگه این صحنه ساخته شده بود میتونست خیلی کمک کننده باشه! یک التران غول پیکر و ساخته شده از هزاران پهپاد! کسی که این کانپست آرت رو خلق کرده بهش لقب مگا التران رو داده. ولی احتمالا چون شبیه به اون صحنه مبارزه با  هیولای چیتاری در شهر نیویورک در قسمت اول میشده حذفش کردن!

 

1- و بالاخره «نبیولا» دستکش بینهایت رو بر دست میکنه!

و بالاخره «نبیولا» دستکش بینهایت رو بر دست میکنه!

نبیولا نقش مهمی در فیلم "پایان بازی" ایفا کرد ولی تو دنیای کمیک و در داستان تاریخی "دستکش بینهایت" که اینجا ترجمه شده ، او جتی  نقش بزرگتری داشت و حتی دستکش رو بر دست کرد تا تا ناپدری اش، ثانوس، روبرو بشه:

در هر حال این کانپست آرت نشون میده نبیولا قرار بوده یکی از کسانی باشه که دستکش رو در فیلم بر دست میکنه ولی احتمالا حذف شده چون منجر به مرگ این شخصیت میشده!

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت CBM

 All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

توصیه میکنم اگه از این مقاله خوشتون اومده حتما مقاله زیر را هم بخوانید:

صحنه های حذف شده از فیلم های مرد عنكبوتی

15 صحنه پایانی که از فیلم های ابرقهرمانی حذف شدند!

10 صحنه جالبی كه از فیلم های مارول حذف شدند

10 ایده ای که از فیلم "مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست" حذف شدند

15 شخصیت بزرگ مارول که از فیلم ها حذف شدند

15 خطوط داستانی مهم که از دنیای سینمایی مارول (MCU) حذف شدند

صحنه های حذف شده از فیلم "انتقام جویان جنگ بینهایت" منتشر شد + لینک دانلود

صحنه حذف شده جدیدی از فیلم "جنگ بینهایت" منتشر شد + لینک دانلود (همکاری دکتر استرنج و مرد عنکبوتی)!

تمامی صحنه های حذف شده از فیلم «انتقام جویان: پایان بازی» منتشر شد! (AVENGERS ENDGAME)

تمام ویدئو های صحنه های حذف شده و دیده نشده از فیلم های مارول و "انتقام جویان"

طرح های بکار گرفته نشده در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2"

تصاویری از لباس‌های به كار گرفته نشده اسپایدرمن!

20 طرح اولیه (CONCEPT ART) در فیلم های مرد عنکبوتی که مورد استفاده قرار نگرفتند

10 صحنه ای که از فیلم "انتقام جویان: پایان بازی" حذف شد

10 چیزی كه از فیلمنامه " مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2" حذف شد!

صحنه های حذف شده از فیلم ثور: رگنوراک + لینک دانلود و تماشا

15 طرح مورد استفاده قرار نگرفته در فیلم های ابرقهرمانی که از خود فیلم بهتر بودند!

صحنه های حذف شده از فیلم پلنگ سیاه + لینک دانلود و تماشا

10 ایده و صحنهٔ به کار گرفته نشده در «انتقام جویان: جنگ بی نهایت/پایان بازی»

10 ظاهر به کار نرفته از گرین گابلین که او را ترسناک تر نشان میدادند!

صحنه های حذف شده از فیلم محافظین کهکشان 2 + لینک دانلود و تماشا

چه صحنه هایی به نسخه طولانی تر "مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست" اضافه شده اند؟ (شرح تفصیلی + لینک دانلود و تماشا)

داغ ! صحنه های حذف شده به نمایش درآمده در نسخه طولانی "مردعنکبوتی : راهی به خانه نیست" منتشر شد !!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

ali spidey 99
#1 ali spidey 99 1399-01-07 19:48
عالی بود استاد ترابی.
واقعا مقاله بسیار جالب،جامع و کامل بود.
من که وقتی مگا اولتران (شماره ۲) رو خوندم خیلی ناراحت شدم چون من خودم این فیلم رو دوست داشتم ولی حیف ...
شماره ۱ هم که مثل کمیک ها بود و خیلی خفن.
همچنین این اتفاق از مرگ تونی...
به هر حال عالی بود واقعا تشکر از شما
نقل قول کردن
hznehafar6
#2 hznehafar6 1399-01-07 20:17
واقعا که بهترین سایت کمیک بوکی ایران مال شماست ممنون بابت ترجمه این مقاله مثل همیشه عالی بود دمتون گرم :-)
نقل قول کردن
F_comic fan
#3 F_comic fan 1399-01-07 20:26
ایده مگا التران بسیار جالب بود،ترجمه مثل همیشه عالی
نقل قول کردن
AVENGERS
#4 AVENGERS 1399-01-08 03:40
یه مقاله عالی دیگه از استاد ترابی :-)
من که از خوندنش لذت بردم.

ممنون بابت ترجمه این مقاله.

بیشتر از همه از ایده آرنیم زولا و مگا التران خوشم اومد ای کاش اون ها هم تو فیلم می دیدیم
نقل قول کردن
s_spidey
#5 s_spidey 1399-01-08 11:53
بنظرم اگر شماره ی 6 و 8 بود باحال میشد مخصوصا 6 چون من عاشق لباس بن رایلی ام اما در مورد آرنیم زولا اصلا موافق نیستم چون اگر یلو جکت نبود اسکات (انت من) هیچوقت اتمی نمیشد هیچوقت مادر هوپ رو پیدا نمیکردن و ممکن بود با بشکن ثانوس بره که اگرم نمیرفت چون مادر هوپ نبود که اون رو دوباره اتمی کنه اونجرز اصلا سفر در زمان رو کشف نمیکردن که بعدش اصلا نمیتونستن سنگ ها رو برگردونن یا ثانوس رو شکست بدن یا اصلا نصف دنیارو برگردونن :sad: البته یه چیز خوب اتفاق میفتاد و اونم این بود که تونی هیچوقت نمیمرد :lol:
اما نظر شخصی من اینه که با اینکه آیرون من میمرد ولی بازم نمی ارزید
نقل قول کردن
s_spidey
#6 s_spidey 1399-01-08 11:55
به نقل از s_spidey:
بنظرم اگر شماره ی 6 و 8 بود باحال میشد مخصوصا 6 چون من عاشق لباس بن رایلی ام اما در مورد آرنیم زولا اصلا موافق نیستم چون اگر یلو جکت نبود اسکات (انت من) هیچوقت اتمی نمیشد هیچوقت مادر هوپ رو پیدا نمیکردن و ممکن بود با بشکن ثانوس بره که اگرم نمیرفت چون مادر هوپ نبود که اون رو دوباره اتمی کنه اونجرز اصلا سفر در زمان رو کشف نمیکردن که بعدش اصلا نمیتونستن سنگ ها رو برگردونن یا ثانوس رو شکست بدن یا اصلا نصف دنیارو برگردونن :sad: البته یه چیز خوب اتفاق میفتاد و اونم این بود که تونی هیچوقت نمیمرد :lol:
اما نظر شخصی من اینه که با اینکه آیرون من نمیمرد ولی بازم نمی ارزید

تهش رو اشتباه کردم با اینکه آیرون من نمیمرد بازم نمی ارزید
نقل قول کردن
Captain-spidey
#7 Captain-spidey 1399-01-08 12:12
مرسی اقای ترابی مقاله خیلی خوبی بود با مورد مگا التران خیلی موافقم کاش احرا میشد
به نظرم اگه واسپ تو جنگ داخلی میبود یه خورده شلوغ میشد بهتر که نبود با ایده اینکه گامورا بشکن رو میزد هم اصلا موتفق نیستم
پ.ن:استاد ببخشید منبع سایت رو نوشتید cbm باید مینوشتید
cbr
نقل قول کردن
Amir78_King
#8 Amir78_King 1399-01-08 13:09
آخ اگه لباس اسپایدرمن برتر بود چی میشد
لباس بن رایلی هم همینطور
استاد ببخشید واسه اسپم ولی میخواستم نظرتون رو در باره اینکه سوپرمن اول شد توی محبوب ترین قهرمان هارو بدونم
آیا لایق این بود؟
یا اسپایدرمن لایق بود؟
نقل قول کردن
Amir78_King
#9 Amir78_King 1399-01-08 13:11
راستی اینقدر ترجمه خوب بود فکر کردم خودتون نوشتین
ممنون واسه ترجمه
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1399-01-08 13:13
به نقل از Captain-spidey:

پ.ن:استاد ببخشید منبع سایت رو نوشتید cbm باید مینوشتید
cbr

نه . درسته
Comic Book Movies
نقل قول کردن
MP Spidey
#11 MP Spidey 1399-01-08 13:19
با تشکر از استاد ترابی.
به نظر من بهترین ایده ای که می تونست استفاده بشه دکتر زولا توی مرد مورچه ای بود. واقعا خبیثش تنها چیز قشنگی که داشت لباسش بود.
نقل قول کردن
m.y.m.d
#12 m.y.m.d 1399-01-09 15:14
بنظر من مگا الترون می تونست چالش سختی برای اونجرز باشه

مقاله خوبی بود ;-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید