20 طرح اولیه (Concept Art) در فیلم های مرد عنکبوتی که مورد استفاده قرار نگرفتند

20 طرح اولیه (Concept Art) در فیلم های مرد عنکبوتی که مورد استفاده قرار نگرفتند

در این مقاله به 20 ایده یا طرح اولیه بصری برای شخصیت های مختلف فیلم های اسپایدرمن میپردازیم که مورد استفاده قرار نگرفتند.

 

20- ماسک کلاسیک گابلین

 ماسک کلاسیک گابلین

واقعا آقای «ویلم دفو» در نقش گرین گابلین در فیلم اول مرد عنکبوتی ساخته «سم ریمی» عالی بود و به خوبی توانست نقش دوگانه نورمن آزبورن/گرین گابلین را ایفا کنه . از نظر فیزیکی هم عالی بود. ولی یکی از نقاط ضعف این فیلم برمیگرده به ماسک و ظاهر مسخره و بچه گانه گرین گابلین (جالبه که بدونید پسر کوچک من هر وقت مرد عنکبوتی 1 رو میبینه از صورت ویلم دفو بیشتر میترسه تا از دیدن ماسک گرین گابلین!). البته قبلا در اینجا گفته بودیم که قبلش قرار بود یک ماسک واقعا باحال و ترسناک برای گرین گابلین در این فیلم استفاده بشه ولی سونی ترسید با اون ماسک بچه ها بترسن و به فروش فیلم لطمه بخوره! در هر حال اینم یکی از اون طرح هایی بوده که توسط آقای «وارن منسر» (Warren Manser) برای گرین گابلین خلق شد ولی مورد استفاده قرار نگرفت. نوعی حالت فلزی هم داره که در نوع خودش جالبه . رنگ بندی و دیزاینش هم به دنیای کمیک میخوره.

 

19- چشمان عنکبوتی سفید

چشمان عنکبوتی سفید

این کانسپت آرت اولش برای "مرد عنکبوتی 2" خلق شده بود و در آن به جای اون لنزهای چشمی نقره ای در فیلم اول از رنگ سفید استفاده شد تا شباهت بیشتری با دنیای کمیک داشته باشد. حاشیه های سیاه هم داشت. لباس اسپایدرمن هم کمی فرق کرده و اون تارهای روی لباس به جای آنکه نقره ای باشند، سیاه شده اند. اون عنکبوت روی کمرش هم یه کمی فرق کرده و انگار لاغرتر و جمع و جورتر شده.

   

18- راینوی روباتیک!

راینوی روباتیک

درسته در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" از ظاهر مدرن و مکانیکی «راینو» در دنیای کمیک های Ultimate استفاده شد ولی بعدا برخی از طراحی های اولیه منتشر شد که نشان میداد ظاهر او میتوانست متفاوت تر هم باشد. یعنی حتی روباتیک تر بشود. بروید اینجا تا تصاویر بیشتری ببینید.

 

17- لیزارد در فیلم "مرد عنکبوتی 2"!

شاید تعجب كنید ولی «سام ریمی» ابتدا قصد داشته در فیلم "اسپایدرمن 2" (2004) علاوه بر «دكتر اختاپوس» از «لیزارد» نیز استفاده كند! اما ظاهراً آقای «مایكل شیبون» (یكی از فیلمنامه‌نویسان "اسپایدرمن 2") به ریمی پیشنهاد میكند كه بهتر است فیلم فقط یك شخصیت خبیث داشته باشد. به همین دلیل ریمی هم از این كار منصرف شده تا فقط روی یك دشمن اسپایدرمن تمركز كند. اما او قبل از انصراف از هنرمندان سوني خواسته بوده برایش چند طراحی اولیه یا همان concept art از لیزارد انجام دهند. چندی پیش طراح معروف «كنستانتین سكریس» (Constantine Sekeris)   دو طرح اولیه‌ای كه آن موقع از لیزارد خلق كرده بود را در اینترنت منتشر كرد:

  

16- بازوان متفاوت دکتر اختاپوس

 بازوان متفاوت دکتر اختاپوس

هواداران واقعی هنوز هم فیلم "مرد عنکبوتی 2" را بهترین فیلم کمیک بوکی تاریخ سینما میدانند. همه چیز این فیلم شاهکاره. شخصیت خبیث یعنی «دکتر اختاپوس» هم یکی از بهترین های تاریخه و از نظر بصری هم فوق العاده بود. و البته یادمون نره که ریمی از تجربه گرانبهایش در ساخت فیلم های ترسناک خودش مثل Evil Dead برای خلق برخی صحنه های پرالتهاب فیلم استفاده کرد (کیه که اون صحنه ترسناک بیدار شدن و طغیان دکتر اختاپوس در بیمارستان رو یادش بره؟). اما این طرح اولیه ظاهر متفاوتی رو از دکتر اختاپوس نشان ما میده که شاید کمیک بوکی تر باشه. ضمن این که بازوان دکتر اختاپوس بر خلاف فیلم که از پشت او بیرون می آمدند، در اینجا به قسمت جلوی بدن او وصل هستند.

 

15- لباس نظامی گرین گابلین

این طرح اولیه و مورد استفاده قرار نگرفته نشون میده برای ظاهر گرین گابلین در فیلم اول مرد عنکبوتی ایده های زیادی مطرح شده است. این یکی حالتی نظامی داره. البته ماسکش مشکل داره. اون گوش هاش جوری ان که آدم رو یاد لباس «مرد مورچه ای» در دنیای کمیک میندازه. عینک ها هم باعث شده نورمن بیشتر شبیه به یک دانشمند دیوانه در یک فیلم علمی تخیلی بشه تا یک ویلن ترسناک! ولی از همه بدتر اون گلایدر هستش که شباهتی به دنیای کمیک نداره و آدم رو یاد U.F.O میندازه. اینجا میتونید عکس های بیشتری ببینید.

 

14- ظاهری ترسناک برای ادی براک!

ظاهری ترسناک برای ادی براک

"مرد عنکبوتی 3" فیلم بیخود و نا امید کننده ای بود. خیلی مشکلات داشت ولی شاید عمده ترین اونا مربوط به این میشد که ادی براک/ونوم ظاهر و حضوری نداشت که به قدر کافی تهدید آمیز باشه. اما این طرح اولیه به خوبی تبدیل شدن هولناک ادی به ونوم رو به ما نشان میدهد. قطعا اگر از این ایده های اینچنینی استفاده میشد نتیجه بهتری به دست می آمد چون ریمی سابقه درخشانی در خلق تصاویر ترسناک و دلهره آور داره.

 

13- هری آزبورن در "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2"

هری ازبورن

فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" با وجود آنکه پتانسیل بسیار بالایی داشت اما هرگز نتوانست انتظارات ما رو برآورده کند. یکی از بزرگترین ایرادات فیلم که واقعا برای هواداران اسپایدرمن نابخشودنی بود مربوط به شخصیت پردازی «هری آزبورن» میشد. هواداران بسیار ناراحت شدند از این که هری اینچنین بی رحم و منفی به تصویر کشیده و حتی باعث مرگ «گوئن استیسی» شد. اما ظاهرش در فیلم بد نبود. جوری به تصویر کشیده شده بود که انگار یک جهش یافته است و ظاهر هیولایی داشت. اما بعدا کانسپت ارت های بسیار جالبی از این فیلم منتشر شد که نشان میداد ظاهر او میتوانست بسیار بسیار متفاوت و عجیب تر از آنچه دیدیم باشد! حتما بروید اینجا و این تصاویر رو ببینید.

 

12- وب شوترهای مرد عنکبوتی!

خب همگی میدانیم که تارهای مرد عنکبوتی در سه گانه ریمی ارگانیک بود و پیتر پارکر نیازی به استفاده از تارهای ساخت خودش نداشت. او همچنین نیازی هم نداشت که دستگاه تارانداز یا وب شوتر داشته باشه ولی در هر حال یک سری ایده اولیه برای وب شوترهای او خلق شدند که دیدن آنها خالی از لطف نیستند:

 

 

 

 

 

11- والچر در "مرد عنکبوتی 4"!

اسپایدرمن 4

روز هشتم دسامبر سال 2009 گزارش داده شد که «جان مالکوویچ» وارد مذاکره با سونی شده تا در نقش یکی از دشمنان کلاسیک اسپایدرمن یعنی «والچر» در فیلم "مرد عنکبوتی 4" ظاهر شود! مالکوویچ که هنوز بابت قبول نکردن نقش گرین گابلین در فیلم "مرد عنکبوتی" خودش را سرزنش میکرد، این بار بسیار مصمم بود تا در نقش شخصیت خبیثی مثل والچر ظاهر شود. حتی طرح هایی هم برای لباس والچر خلق شد ولی با کنسل شدن ساخت "مرد عنکبوتی 4" ، جان مالکوویچ هم در حسرت حضور در فیلم های اسپایدرمن باقی ماند!

 

10- میستریو در "مرد عنکبوتی 4"!

بعد از "مرد عنکبوتی 3" سم ریمی قصد داشت با قسمت چهارم مرد عنکبوتی جبران کنه. همانطور که گفتم او میخواست از «والچر» و «گربه سیاه» در این فیلم استفاده کنه. ولی در هر حال با سونی به توافق نرسید و این فیلم هم کنسل شد. اما طراح معروف «جفری هندرسون» چند وقت پیش استوری برد های خودش را از "مرد عنکبوتی 4" منتشر کرد که نشان میداد قرار بوده در صحنه های ابتدایی فیلم از «میستریو» هم استفاده شود! برای دیدن عکس های بیشتر بروید سراغ این مقاله!

 

9- ماسک جدا شونده گرین گابلین

 ماسک جدا شونده گرین گابلین

آقای «وارن منسر» (Warren Manser) با این طرح متفاوت برای ماسک گرین گابلین در فیلم اول واقعا نبوغ خودش را نشان داد. همانطور که میبینید با این ماسک نورمن میتونست بدون این که مجبور باشه ماسک خودش رو کاملا برداره با مرد عنکبوتی رو در رو صحبت کنه. این میتونست خیلی جالب باشه چون مثلا نشون میداد نورمن در داخل این هیولا به نام گرین گابلین قرار گرفته!

 

8- لیزاردی متفاوت!

http://www.spidey.ir/images/img/content/lizard-concepts/lizard-concept-art13.jpg 

فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" فیلم خوبی بود که خبیث خوبی هم داشت. «لیزارد» در این فیلم انگیزه های قابل باوری داشت و تماشاچی را با خودش همراه میکرد. ظاهرش هم درسته با دنیای کمیک فرق داشت ولی خوب و قابل تحمل بود. اما برخی کانسپت آرت ها نشان میدهد که ظاهرش میتونست متفاوت و شاید بدتر باشه. یعنی بعضی هاشون خیلی حالت دایناسوری یا هیولایی پیدا کرده بودند! حتما برید اینجا تا خودتون ببینید.

 

7- دکتر اختاپوس کچل!

دکتر اکتاپوس

اين رو آقاي «جيم مارتين»   براي فيلم "مرد عنکبوتی " خلق كردند ولي مورد استفاده قرار نگرفتند (لازم به ذكر است كه جيم مارتين به عنوان طراح اوليه با فيلم هاي مطرحي همچون "كاپيتان آمريكا: نخستين اونجر" و Matrix Reloaded هم همكاري داشته است ). حالا شاید از خودتون بپرسید مگه دکتر اختاپوس در فیلم اول ریمی بود؟ در جواب باید بگم که نه، نبود ولی اولش قرار بود باشه!  ایده های جالبی در این طراحی مشاهده میکنیم. اون کله طاس دکتر اختاپوس در نوع خودش جالبه. یا اون کت آزمایشگاهی او! برخی از ایده های مربوط به بازوها و نحوه اتصال آنها به پشت دکتر اختاپوس هم انگار به نوعی در فیلم "مرد عنکبوتی 2" به کار رفتند.

 

6- طراحی های «الکس راس» برای گرین گابلین!

الکس راس مرد عنکبوتی

یک سری "طرح اولیه" یا concept art توسط هنرمندان مطرحی مثل «الکس راس» برای گرین گابلین در فیلم "مرد عنکبوتی 1" خلق شد که متاسفانه هیج کدام مورد استفاده قرار نگرفت. گفته میشود که برخی از آرتیست ها نیز طرح هایی از گابلین های مونث سوار بر گلایدر برای ریمی خلق کردند تا به عنوان دستیار گرین گابلین، او را همراهی کنند (!) برای دیدنش اینجا را کلیک کنید. ولی ریمی اصلا از این ایده خوشش نیامد.

 

5- لباس گابلینی هری آزبورن

هری ازبورن

یکی دیگر از ایرادات فیلم "مرد عنکبوتی 3" برمیگرده به لباس و ظاهر «هری آزبورن» در نقش گرین گابلین جدید! ولی این کانسپت آرت دیزاین ساده تری نسبت به فیلم داره. مخصوصا با اون عینک دودی بزرگی که به چشم زده و اون کتی که بر تن داره. ولی آدم رو یاد «مارتی مک فلای» در سری فیلم های "بازگشت به آینده" میندازه!

 

4- لباس سیاهی كه در "مرد عنكبوتی 3" مورد استفاده قرار نگرفت!

لباس سا سیاه مرد عنکبوتی

همانطور كه در تصویر بالا می بینید ابتدا قرار بود لباس سیاهی دقیقا شبیه به كمیك های اسپایدرمن در فیلم "مرد عنكبوتی " به كار رود اما در نهایت ریمی (كه پشت به تصویر دیده میشود) تصمیم گرفت از آن استفاده نكند. هنوز دقیقا معلوم نیست چرا این لباس رد شد ولی شایعه شده چون از "لاتکس" (latex) ساخته شده بوده، اسپایدرمن در آن زشت به نظر میرسیده! ولی در هر حال لباس سیاهی که در قسمت سوم مرد عنکبوتی به کار رفت فوق العاده بود و بسیار هم معروف شد.

 

3- گابلین هیولایی!

 گابلین هیولایی!

این نسخه از گرین گابلین فوق العاده ترسناک و چندش آور است. چون واقعا نمیشه تشخیص داد آیا لباس بر تن داره یا این که واقعا به هیولای گابلین تبدیل شده است. یعنی چیزی شبیه به آنچه در نسخه گرین گابلین دنیای Ultimate Comics دیده بودیم. منتهی فرقش اینه که ظاهرش هنوز هم به دنیای کمیک های کلاسیک مرد عنکبوتی شباهت داره! ولی در هر حال قطعا این طرح هم اگر در فیلم به کار میرفت باعث وحشت تماشاچیان میشد.

 

2- ایده های عجیب و غریب برای لباس های مرد عنکبوتی شگفت انگیز!

ایده های عجیب و غریب برای لباس های مرد عنکبوتی شگفت انگیز

لباسی که بر تن مرد عنکبوتی در فیلم "اسپایدرمن شگفت انگیز" دیدیم واقعا زشت و بیخود بود! اصلا هنوزم نمیتونم همچین لباسی رو بر تن شخصیت محبوبم قبول کنم. اما یک سری کانسپت ارت بعدا منتشر شدند که نشان میدادند سونی کلا میخواسته یک لباس واقعا متفاوت در این سری فیلم های داشته باشه که با سری قبلی متمایز شوند. خودتون برید اینجا و تماشا کنید.

 

1- گربه سیاه!

 گربه سیاه!

سم ریمی در مصاحبه ای گفته است: "ما قرار بود در قسمت چهارم از كاراكترهای جدیدی مثل «گربه سیاه» (Black Cat) استفاده كنیم. برای این نقش خانم «ان هتوی» (Anne Hathaway) را در نظر داشتیم. او چند بار برای نقش گربه سیاه تست داد و قرار شد این نقش را بازی كند". واقعاً خیلی جالبه كه هتوی قرار بوده نقش گربه سیاه را بازی كند چون همان طور كه حتماً میدانید ایشان بعداً در فیلم "شوالیه تاریكی برمیخیزد" (The Dark Knight Rises) در نقش «زن گربه ای» (Catwoman) ظاهر شد!!! (مثل اینکه خانم هتوی علاقه خاصی به شخصیت های گربه مانند دارند!) ولی در هر حال این رو بدونید که گربه سیاه قرار بود در "مرد عنکبوتی 2" هم حاضر باشه ولی ریمی تصمیم گرفت شاهکارش رو شلوغ نکنه. ولی ظاهری که برایش خلق شد فوق العاده بود. بسیار جذاب و وفادار به کمیک و البته اون چنگک های مخصوصی که گربه سیاه داره (و اینجا از دستکش های او به بیرون می آمدند) انصافا خیلی عالی و زیبا به تصویر کشیده شده بودند.

 

مهدی ترابی مهربانی 

All rights reserved © Spidey.ir 2018

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 لباسی که در فیلم های سینمایی مارول مورد استفاده قرار نگرفتند!

طرح های به كار گرفته نشده از دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سم ریمی!

طراحی های اولیه از «لیزارد» در فیلم "مرد عنكبوتی شگفت انگیز"

تصاویری از لباس‌های به كار گرفته نشده اسپایدرمن!

15 لباس شگفت انگیزی که هواداران برای مرد عنکبوتی خلق کرده اند

10 نکته جالبی که احتمالاً درباره "اسپایدرمن" های «سام ریمی» نمیدانستید!

CONCEPT ART های فوق العاده از فيلم "اسپايدرمن شگفت انگيز"

طرح های بکار گرفته نشده گرین گابلین در "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2"

طرح های بکار گرفته نشده راینو در "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2"

پرواز طولانی والچر برای رسیدن به پرده سینما!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1397-06-19 18:00
خواهش میکنم لطفا مقاله رو خوب بخونید و هر جا غلط تایپی یا نگارشی مشاهده کردید بگید تا تصحیح بشه
نقل قول کردن
hassan91
#2 hassan91 1397-07-28 20:25
خیلی ممنون آقای ترابی لذت بردم.
خیلی دوست دارم که سم ریمی تو MCU بیاد کارگردانی کنه. کارگردانی که بهترین فیلم کمیک بوکی رو ساخته جاش تو MCU خالیه :sad: مخصوصا فیلم اونجرز رو.
چقده هم رو گرین گابلین مانور دادن انصافا شخصیت پردازی معرکه‌ای داشت ولی انصافا این چهره ها بچه ها رو فراری میداد.

دکتر اختاپوس که ظاهرش خیلی عالی بود ولی لیزارد هم خیلی ترسناک بود.
نقل قول کردن
mani s.h
#3 mani s.h 1397-07-28 21:16
انصافا من از اول با سری the amazing مشکل داشتم ولی حالت عاشقانش به خوبی اجرا شده(البته تو قسمت دوم دیگه زیادی عاشقانه داشت میشد)ولی سام ریمی من با سری اسپایدرمنش رشد کردم حدود ۳ ماه تا ۱ سال(دقیق یادم نیس)ازم بزرگتره و منو پرورش داده تنها مشکلم با مری جین بود که حالا فاکتور از نظر spidey باید اون طرح های استیو دیتکو رعایت بشه و مثل مارولز اسپایدر من طوری رطز تغیر بده که جذاب بشه یا لباس هوم کامینگ که من عاشقشم همیشه هم با تار سفید رو لباس مشکل داشتم چون وقتی مردعنکبوتی رو میکشیدم اذیتم میکرد ولی ایده خوبی هست .اگر استفاده میشدن شاید بهتر بود اما به هر حال نشده .امبدوارم این کانسپت ارت ها و طراحی های خوب در سری هوم کامینگ و بازی اای آینده مارولز اسپایدرمن استفاده بشه.دیزاین موردعلاقه من هم برای مردعنکبوتی ترکیب هوم کامینگ و انسومنیاک هست یعنی چکمه دست کش عنکبوت کوچک اما سفید برا جلو و قرمز لاغر واسه پشت
نقل قول کردن
Abootaleb2PAC
#4 Abootaleb2PAC 1397-07-29 00:32
مقاله زیبایی بود، لذت بردم.
ممنون آقای ترابی. موفق باشید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45