زندگی، مرگ و بازگشت بن رایلی

زندگی، مرگ و بازگشت بن رایلی

دنیای کمیک هنوز هم در شوک بازگشت «بن رایلی» در شماره 3 از کمیک "توطئه کلونی" به سر میبره.

البته ما قبلا در اینجا و اینجا به معرفی بن رایلی پرداخته بودیم ولی حس کردم به مناسبت بازگشت او بهتره با جزئیات بیشتر این شخصیت را براتون معرفی کنم.

ما اولین بار بن رایلی را در شماره 149 مرد عنکبوتی شگفت انگیز دیدیم (در همون داستان معروف سرگذشت کلون که تو سایت ما هم اینجا در حال ترجمه شده). در این شماره دیدیم که شغال اولین کلون موفق خودش رو از روی پیتر پارکر ساخته که تمام قدرت ها و حافظه او را هم داره و  حس میکنه که پیتر پارکر واقعیه! بعدش شغال باعث شد تا مرد عنکبوتی با این کلون مبارزه کنه (در حالی که یک بمب داشت به انفجار نزدیک میشد) ...

در پایان اما این کلون جلوی بمب را گرفت ولی خودش وسط انفجار گیر کرد و ظاهرا کشته شد. اما همان موقع هم سئوالی که مطرح شد این بود که این اسپایدرمنی زنده مونده، آیا همون پیتر پارکر واقعیه یا همون کلونی هستش که شغال ساخته؟

در شماره بعد یعنی Amazing Spider-Man #150، دیدیم که مرد عنکبوتی شدیدا به این سئوال فکر میکنه. بنابراین میره پیش دکتر «کرتیس کانرز« (لیزارد) تا ازش تست بگیره و مطمئن بشه کلون نیست. اما در پایان داستان تصمیم گرفت نتیجه آزمایش را پاره کنه چون مطمئن بود که مرد عنکبوتی واقعیه.

در شماره بعد مرد عنکبوتی جسد اون کلون را داخل یک دودکش کارخانه انداخت تا بسوزه.

اما سالها بعد و به صورت فلش بک معلوم شد که این کلون نمرده بوده و داخل دودکش بهوش آمده و قبل از سوختن از دودکش رفته. بعد رفته داخل آپارتمان پیتر پارکر و یکی لباس هاش رو برداشته و از شهر رفته. این کلون مدتی رو با ترس و نفرت از خودش گذراند ولی بعدش تصمیم گرفت برای خودش زندگی دست و پا کنه . برای خودش هم اسم انتخاب کرد: بن رایلی (بن رو از اسم عمو بن و رایلی را هم از اسم خانوادگی زن عمو می گرفته بود).

بعدش هم با یک دانشمند به نام سوارد ترینر (Seward Trainer) دوست شد اما بعدا معلوم شد که این دانشمند به طور مخفیانه برای نورمن آزبورن کار میکنه و وظیفه داره آمارش رو به نورمن بده!

او برای بن یک سری مدارک جعلی دست و پا کرد تا باهاشون بتونه کار پیدا کنه. هر وقت هم کسی بهش شک میکرد، بن میرفت سراغ یک شغل جدید. در این اثنا چند کار قهرمانانه هم انجام داد ولی سعی کرد کسی نفهمه که قدرت فوق بشری داره  . ضمن اینکه چون تمام خاطرات پیتر رو داشت دوست نداشت دوباره یاد قهرمان بازی های خودش در نیویورک بیفته. در این زمان یک کلون دیگر از پیتر پارکر به نام «کین» مدام دنبال بن رایلی بود . کین از بن رایلی متنفر بود چون صورتش زشت و از ریخت افتاده بود و از اینکه بن رایلی یک کلون کامل از پیتره، بهش حسادت  میکرد.

کین پارکر

 بن البته هر از گاهی سعی میکرد از حال زن عمو می باخبر بشه. بنابراین ما در شماره 115 از کمیک Web of Spider-Man بود که دیدیم بن رایلی به خانه زن عمو می زنگ میزنه و مری جین بهش خبر میده که زن عمو می سکته کرده و بردنش بیمارستان.

بنابراین بن به نیویورک سفر کرد تا با زن عمو می که اینهمه ازش خاطره داره ملاقات کنه. تا چند ماه هویت او برای خوانندگان یک معما بود تا اینکه در شماره 216 از کمیک Spectacular Spider-Man برای اولین بار شاهد ملاقات بن رایلی و پیتر پارکر بودیم!

پیتر ابتدا اصلا از بازگشت کلون خودش خوشحال نشد و باهاش جنگید . بعدش اما پیتر درگیر یک گروگان گیری در تیمارستان Ravencroft شد و به کمک بن رایلی نیاز پیدا کرد. بن هم علاقه ای به قهرمان بازی نداشت ولی در هر حال بقایای لباس کلاسیک مرد عنکبوتی را پوشید و به کمک پیتر شتافت.

 همین جا لازمه که نکته مهمی را خدمتتان عرض کنم. در اون مقطع از کمیک های اسپایدرمن ، پیتر پارکر با مشکلات عدیده ای مواجه بود. به طور مثال پدر و مادرش برگشته بودند ولی بعدا معلوم شد که روبات بوده اند! (برای اشنایی بیشتر با این قضیه،این مقاله و این مقاله را بخوانید) . بنابراین پیتر در فاز تلخ و  عجیبی از زندگی خود به سر میبرد و اونقدر در رنج و عذاب بود که مدام میگفت: "من پیتر نیستم، من عنکبوتم! (I am Spider) !!!" . بنابراین وقتی بن رایلی سر رسید ، هواداران ازش استقبال کردند. نوعی خوش بینی ذاتی در وجود او بود و آدم را یاد پیتر پارکر کمیک های اولیه اسپایدرمن می انداخت. در نتیجه به سرعت نزد هواداران محبوب گشت.

سپس بن رایلی متوجه شد که نمیتونه قهرمان بودن خودش را انکار کنه . بنابراین یک لباس جدید برای خودش درست کرد و اسم خودش را گذاشت «اسکارلت اسپایدر» (Scarlet Spider) . از اسکارلت اسپایدر در شماره 108 از کمیک Web of Spider-Man پرده برداری شد:

بنابراین در سال 1994 و 1995 ما دو اسپایدرمن در کمیک های مارول: 1- پیتر پارکر/مرد عنکبوتی و 2- بن رایلی/اسکارلت اسپایدر. حتی بعد از چند وقت بن رایلی عضو گروه ابرقهرمانی New Warriors هم شد. همزمان خواننده ها حس کردند که یک توطئه مرتبط با کلون های پیتر پارکر دارد کم کم آغاز میشود. زن عمو می هم در شماره 400 مرد عنکبوتی شگفت انگیز ، مرد.

و ما هم در صحنه های ماندگار و اشک درآور دیدیم که  بن رایلی هم داره روی پشت بام خانه زن عمو می اشک میریزه:

ضمن اینکه پیتر پارکر را هم به خاطر یک قتل دستگیر کردند که بعدا معلوم شد بیگناهه و «کین» مرتکب اون قتل شده. به علاوه اینکه نویسنده های داستان های مرد عنکبوتی داشتند کم کم این مساله رو مطرح میکردن که نکنه پیتر پارکر در همه این سالها کلون بوده و بن رایلی واقعی بوده.

تا یانکه سرانجام در شماره 226 از کمیک Spectacular Spider-Man مارول در تصمیمی شوکه کننده فاش کرد که پیتر پارکر در تمام این سالها کلون بوده!!! یعنی بن رایلی نسخه اریجیناله!

پیتر به شدت از شنیدن این موضوع خشمگین شد اما رفته رفته با قضیه کنار آمد. ضمنا او و همسرش مری جین خبردار شده بودند که قراره صاحب بچه هم بشوند .

بنابراین پیتر تصمیم گرفت بازنشسته بشه و از نیویورک بره . بعدشم هم در شماره 229 کمیک Spectacular Spider-Man، پیتر مسئولیت حفاظت از نیویورک را به بن رایلی سپرد.

سپس مارول در اقدامی جالب تمامی کمیک های اسپایدرمن را کنسل و به جای آنها شروع به چاپ کمیک های Scarlet Spider-Man کرد. این موقع بود که برخی از شخصیت های خبیث برای بن رایلی پاپوش درست کردند . بن در نهایت اون رو شکست داد ولی اسکارلت اسپایدر در شهر همچنان بدنام بود.  البته بن رایلی با برخی دشمنان پیتر مثل ونوم هم میجنگید:

سپس بن که دیگه خسته شده بود از اینکه مردم شهر همش اون رو با پیتر اشتباه میگیرن، موهاش را رنگ کرد تا بلوند بشه. مدل موهاش را هم عوض کرد تا از پیتر کاملا متمایز بشه. ضمن اینکه برای خودش یک لباس جدید هم درست کرد:

ضمنا بن رایلی در یک رستوران کوچک به نام Daily Grind مشغول به کار شد و خوانندگان با شخصیت های مکمل جدیدی هم آشنا شدند که مختص بن رایلی بودند:

- صاحب رستوران به نام شرلی واشنگتن که از شوهرش جدا شده بود و پسری به نام دیون لوئیز داشت.

- مردی به نام Buzz که با تجربه و با دانش بود و به رستوران Daily Grind رفت و آمد میکرد  و به بن رایلی هم پند و اندرز های خوبی هم میداد.

دو معشوقه هم برای بن رایلی درست شد:

1- خانم «دزیره وینتراپ» که پولدار ، با کلاس و اهل مد های جدید لباس بود.

2- جسیکا کارادین که یک عکاس خونگرم بود.

 (درباره جسیکا کاراداین اینجا میتونید اطلاعات بیشتری کسب کنید).

بن در نهایت به جسیکا علاقمند شد ولی بعد فهمید که دختر همون سارقی هستش که سالها پیش عمو بن را کشته! جسیکا به همین دلیل از اسپایدرمن نفرت داشت. در نتیجه وقتی فهمید بن رایلی مرد عنکبوتیه، خیلی ناراحت شد.

و اما «جانین» (Janine) را میتوان مهم ترین شخصیت مکمل داستان های بن رایلی لقب داد. نام اصلی اش «الیزابت» است و گذشته سخت و تلخی دارد زیرا پدرش او  را مورد آزار و اذیت قرار میداد تا این که یک روز مجبور شد پدرش  را در دفاع از خود به قتل برساند! بنابراین فرار کرد و هویت خود را تغییر داد و نام «جانین» را برای خود برگزید. سپس با بن رایلی در سالت لیک سیتی از ایالت یوتا ملاقات کرد. آنها با یکدیگر رابطه خود را شروع کردند و در نهایت اسرار خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند. بن او را علیرغم جنایتی که در گذشته مرتکب شده بود، قبول کرد و جانین هم از اینکه بن رایلی در واقع کلون مرد عنکبوتی است باخبر شد. بن و جانین از دست مقامات فرار کردند زیرا  به دنبال جانین به خاطر قتل پدرش بودند و جانین فکر نمیکرد  کسی قبول کند  به خاطر دفاع از خود پدرش را کشته است. سپس شاهد بودیم که کین، جانین را ربود (زیرا به نظرش بن با او خوشبخت شده و دوست نداشت خوشبختی بن را ببیند!) کین از جانین خواست تا بن را ترک کند وگرنه هردوی آنها را میکشد. وقتی جانین قبول کرد، کین مجبورش کرد تا خودکشی جعلی کند. سالها بعد وقتی بن رایلی جانشین پیتر پارکر در شهر نیویورک به عنوان مرد عنکبوتی شده بود، کین نزد بن رفت و بهش گفت که جانین زنده است. جانین هم نزد پلیس رفت و به جرم خود اعتراف نمود و به زندان افتاد. او تا چندی پیش در زندان بود ولی توسط شرکت "بیاند" آزاد شد تا دوباره نقش مهمی در داستان های بن رایلی ایفا کند. ضمنا جانین از نظر ظاهری بسیار به مری جین واتسون شباهت دارد (موی قرمز و ...).

جانین - بن رایلی

در همین زمان بود که مارول حس کرد از فروش کمیک های اسپایدرمن کاسته شده. هواداران دلشون برای پیتر پارکر تنگ شده بود. یک سری از خوانندگان جدید هم نمیتونستند با بن رایلی ارتبط برقرار کنند. اصلا ایده بن رایلی براشون گیج کننده بود. ضمن اینکه واقعا عجیب بود که مارول کاری کرده پیتر پارکری که این همه سال باهاش خاطره داشتیم یک کلون بوده باشه. حالا اگه به طور مقطعی بود ، یه چیزی ولی انگار مارول قصد داشت برای همیشه از بن رایلی استفاده کنه! خیلی از هواداران مرد عنکبوتی هم از کراس اور مشهور DC vs. Marvel استقبال نکردند چون به نظرشون این همه سال منتظر همچین داستانی بودند ولی در آن به جای پیتر، بن رایلی حضور داشت! (ما این کمیک را اینجا تو سایتمون ترجمه کرده ایم).

بنابراین مارول به فکر چاره افتاد و از نویسنده هاش خواست تا پیتر رو برگردونند. نویسنده ها به این نتیجه رسیدند که بگن کسی بوده که در پشت قضایا کاری کرده تا پیتر به اشتباه فکر کنه کلونه و بن واقعیه. ولی این شخص باید کسی میبود که خیلی قدرت و نفوذ داشته باشه و از دشمنان درست و حسابی مرد عنکبوتی هم محسوب بشه. پس چاره ای نبود که نورمن آزبورن را زنده کنند!

در نتیجه در شماره 75 از کمیک Spider-Man نورمن برگشت و فهمیدیم که در تمام این سالها زنده بوده و کاری کرده تا پیتر فکر کنه کلونه تا اینجوری یک ضربه کاری دیگه بهش وارد کنه (بهتره برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این داستان، مقاله "10 بلایی که گرین گابلین سر اسپایدرمن آورده است" را بخوانید).

در انتهای داستان هم دیدیم که بن رایلی در اقدامی قهرمانانه جان خودش را فدا کرد تا پیتر نجات پیدا کنه. 

بعدشم پیتر بن رایلی را بغل کرد ولی بن جلوی چشمانش پودر شد و بدین ترتیب خوانندگان مطمئن شدند که بن کلون بوده.

 سپس پیتر با چشمان اشكبار خاكستر بن رایلی را با احترام در هوا پخش كرد و گفت: "خداحافظ بن ... تو زندگي منو عوض كردی برادر"

goodbye-ben

(برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه مرگ بن رایلی حتما این مقاله رو بخوانید)

 و این پایان غم انگیزی بود بر بن رایلی . متاسفانه بعدش معلوم نشد چه بر سر دوستان و شخصیت های مکمل داستان های بن رایلی آمد. برخی از کسانی که در این مدت به بن رایلی عادت کردند ناراحت شدند که مارول او را کشته. به عقیده آنها بهتر بود مارول پیتر را برمیگرداند و به عنوان مرد عنکبوتی واقعی او را معرفی میکرد ولی بن رایلی را هم زنده نگه میداشت . در هر حال بن رایلی در تمام این سالها مرده بود تا اینکه این هفته و در شماره 3 از کمیک "توطئه کلونی" برگشت و معلوم شد همونیه که  زیر ماسک شغال بوده و در هیبت رئیس شرکت نیو تکنولوژی داشته عزیزان و دشمنان پیتر رو زنده میکرده.

او در قالب شغال سعی کرد با استفاده از فن آوری کلون سازی بسیاری از دوستان و نزدیکان پیتر را که قبلا مرده بودند زنده کنه! البته منظورش از زنده کردن این بود که نسخه کلون شده از آنها را بسازه. در هر حال او به نظرش رسید که عمو بن را هم از این طریق زنده کنه که خوشبختانه پیتر باهاش مخالفت کرد چون به نظرش عمو بن هرگز راضی به این کار نیست. به همین دلیل هم بین آنها نبردی در گرفت که در نهایت پیتر پیروز شد و در نتیجه قضیه زنده شدن عمو بن هم منتفی شد. سپس برای مدتی مارول در کمیک بوک هایی که در اینجا ترجمه شده اند، سعی کرد بن رایلی را دوباره در قالب یک شخصیت مثبت یا حداقل ضدقهرمان نشان بده.

بن رایلی - بیاند

تا اینکه چندی پیش در شماره های سری "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" شاهد بودیم که شرکت خبیث "بیاند" (Beyond) نزد بن رایلی رفت و ازش خواست تا براشون کار کنه تا اینجوری یه نسخه "شرکتی" از اسپایدرمن داشته باشه. بیاند بهش یک لباس ویژه جدید درست کرد که دیزاینش شباهت های به لباس کلاسیک او داشت ولی از فن آوری و گجت های پیشرفته در آن بهره گرفته شده بود. ضمن اینکه یک تیم پشتیبانی به ریاست «مارکوس مومپلایسر» او را هدایت میکرد. ولی در انتهای داستان "بیاند" متوجه شدیم که بن رایلی برخی از خاطرات مشترک خود با پیتر پارکر را از دست داده است. او برای به دست آوردن این خاطرات (که توسط بیاند" ازش ربوده شده بود) دست به هرکاری زد و حتی با پیتر جنگید و در نهایت در شماره 93 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (که اینجا ترجمه شده است) در معرض نوعی پولیمر آزمایشی قرار گرفت که باعث جهش ژنتیکی اش شد. در نتیجه دارای قابلیت های جدید دارک و اسمش نیز شد «کزیم» (Chasm) به معنای "شکاف" یا "ورطه". ظاهرش هم به رنگ بنفش و سبز درآمد و نوعی انرژی نیز ازش ساطع میشد.

بن رایلی کزیم

در هر حال، بن رایلی در هیبت کزیم به شخصیتی خبیث تبدیل شد و دیدیم که دارد با شخصیت خبیثی دیگری مثل «مادلین پرایور» (ملقب به «ملکه ی اجنه») که حاکم بُعد برزخ شده، همکاری میکند. تا اینکه آنها در رویداد "دارک وِب" (اینجا ترجمه شده است) با هم متحد شدند و دیدیم که شهر نیویورک را به حالت جهنمی در آوردند و ارتشی از موجودات برزخ شکل دادند تا به زمین حمله کنند. همزمان، کزیم سعی کرد با بردن پیتر پارکر و برخی از نزدیکانش به برزخ، روح او را به سرقت ببرد. اما از سوی دیگر ایکس من سعی کردند با نشان دادن رحم و مروت به مادلین پرایور او را به سمت خود بکشانند. همچنین جین گری به مادلین خاطراتی که از مدتها پیش میخواست را اهدا کرد اما درست وقتی که مادلین میخواست حمله ی برزخ به نیویورک را متوقف کند، کزیم و دوست دخترش (جانین گادبی که به قدرت های برزخی و جادویی دست یافته و لقب "هالوز ایو" را پیدا کرده است)، داس روح (soul-scythe) وی را دزدیدند و این باعث شد تا کزیم پادشاه برزخ شود.

پادشاه کزیم

اما در نهایت شکست خوردند و دیدیم که بن رایلی در برزخ بسر میبرد و هنوز هم از پیتر پارکر کینه به دل دارد.

  

عمو مختار

All rights reserved © Spidey.ir 2016

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

 

مطالب مرتبط:

قسمت آخر از رویداد "دارک وب" (DARK WEB) ترجمه شد + لینک دانلود

10 حقیقتی که باید درباره «شغال» (THE JACKAL) بدانید

10 اتفاق مهمی که برای «بن رایلی» پس از بازگشت از مرگ رقم خورد!

چرا برای بازگشت «بن رایلی» در قامت اسپایدرمن هیجان داریم؟

كمیك های مرد عنکبوتی: توطئه کلونی به زبان فارسی ( كامل + لینك دانلود مستقیم)

زندگی، مرگ و بازگشت بن رایلی

تیم نویسندگی جدید عنوان «مردعنکبوتی شگفت‌انگیز» مشخص شد

عكس های زیبا از لباس آهنی مرد عنكبوتی + اسكارلت اسپایدر + بن رایلی

"سرگذشت كلون" – قسمت چهارم: اسپایدرمن حقیقی معرفی میشود!

ترجمه فارسی شماره آخر از کمیک "بن رایلی: اسکارلت اسپایدر" (BEN REILLY: THE SCARLET SPIDER)

شماره آخر از کمیک "نیروی عنکبوتی" (SPIDER-FORCE) ترجمه شد + لینک دانلود

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 40

آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی - قسمت دوم

"سرگذشت كلون" – قسمت سوم: معرفی كلون های اسپایدرمن!

باز هم پیش بینی نویسنده سایت SPIDEY.IR درست درآمد!

20 کلون برتر در دنیای کمیک

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت اول

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت دوم

مارول کمیک نیروی عنکبوتی (SPIDER-FORCE) را منتشر میکند

10 بلای بزرگی كه گرین گابلین بر سر مرد عنكبوتی آورده

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Ultimate Comic Fan
#1 Ultimate Comic Fan 1395-09-22 16:23
نمیدونم از بازگشت بن خوشحال شم یا بهش شک کنم :-?
نقل قول کردن
carnage
#2 carnage 1395-09-22 18:05
ممنون بابت مقاله ی خوب و کاملتون
احتمالا این که بن رایلی چجوری زنده شده و این مدت چی کار می کرده رو تو شماره بعدی امیزینگ اسپایدرمن می فهمیم چون اگه دقت کنید الان کمیک های مردعنکبوتی طوری شده که توطئه کلونی داستان اصلی رو روایت می کنه و سری امیزینگ جزئیات و اطلاعاتو به خواننده می ده
نقل قول کردن
mat mordak/DareDevil
#3 mat mordak/DareDevil 1395-09-22 19:55
عمو فوق العاده زیبا بود اطلاعاتم درباره بن خیلی بیشتر شد واقعا ممنون که آنقدر برای سایت زحمت میکشید
نقل قول کردن
ultimate.spider.amir
-1 #4 ultimate.spider.amir 1395-09-22 21:25
مقاله عالي بود عمو مختار ولي من موندم كه بن رايلي كي وقت كرد موهاش رو از بلوند به معمولي تبديل كنه :oops:
نقل قول کردن
amazing_amir
#5 amazing_amir 1395-09-22 22:41
مقاله ي جالبي بود خيلي ممنون
ب نظرتون اين بن جديد همون بنه ك پودر شد ؟
اگه بنه پس چرا ماسك شغال زده ؟
نقل قول کردن
amazing barbod
#6 amazing barbod 1395-09-22 23:47
به نظر من میتونستن بن رو درست حسابی برگردوننن...چون بن یه قهرمان واقعی بود و به قول خودش برادر پیت بود.پس براچی اینطوری شده؟و سوال اخر:ایا مایلز وارن اصلی زنده میشه؟!و ایا بن دوباره اسکارلت اسپایدر میشه یا طبق معمول میمیره؟(خدا نکنه بمیره من از اول خیلی دوستش داشتم و الانم خلی ناراحتم که اینطوری شد!) :cry: :-|
نقل قول کردن
mokhtar
#7 mokhtar 1395-09-23 11:24
به نقل از ultimate.spider.amir:
مقاله عالي بود عمو مختار ولي من موندم كه بن رايلي كي وقت كرد موهاش رو از بلوند به معمولي تبديل كنه :oops:

خیلی غم انگیزه همچین مقاله ای بنویسی و همچین کامنتی براش بزارن
خیلی تاسف آوره
در ضمن، به نظرت اگه یه کلون پودر بشه و بعد زنده بشه با موهای اولیه خودش زنده میشه یا با موهای رنگ کرده اش؟!!!
نقل قول کردن
mokhtar
#8 mokhtar 1395-09-23 11:28
به نقل از amazing_amir:
مقاله ي جالبي بود خيلي ممنون
ب نظرتون اين بن جديد همون بنه ك پودر شد ؟
اگه بنه پس چرا ماسك شغال زده ؟


ماسک شغال نیست
ماسک انوبیس خدای مرگ مصریان باستان که سر شغال مانند داشته

در ضمن صد در صد خود بن رایلیه چون دقیقا خاطرات بن رو تا لحظه پودر شدن داره
نقل قول کردن
Goblin King
#9 Goblin King 1395-09-23 20:20
عجب مقاله ای
خیلی بده که اینقدر کم نظر داره
من که از ایده بازگشت بن رایلی خیلی خوشم اومد
نقل قول کردن
Tara.Y
#10 Tara.Y 1395-09-24 09:21
عالی بود. به لطف شما و این سایت دیگه همه تو ایران با شخصیت مرد عنکبوتی و تمام جزئیات او اشنا هستن. :-)
نقل قول کردن
amazing barbod
#11 amazing barbod 1395-09-24 13:45
من واقعا خیلی دوست دارم بن دوباره به اسکارلت اسپایدر تبدیل شه چون هم همکاریش با پیتر و صنایع پارکر عالی میشه هم بالاخره مرده ی چند ساله ی کمیک های مردعنکبوتی بازم به دوره ی قهرمانیش برمیگرده و من مطمئنم که طرفدارا خیلی از این قضیه خوش حال میشن :-*
نقل قول کردن
ilya
#12 ilya 1399-12-02 12:12
سلام به عمو مختار استاد ترابی و سایر اعضای سایت
لطفا یه مقاله هم درمورد "کین پارکر" بنویسید خیلی خیلی مشاتقم درموردش بیشتر بدونم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید