10 حقیقت مهمی که باید درباره مرد مورچه ای (اَنت من) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره مرد مورچه ای (اَنت من) بدانید

این مقاله به مناسبت انتشار فیلم انت من ۳ تقدیم شما میشود.

البته ما در سایتمون مقالات زیادی درباره شخصیت مرد مورچه ای نوشته ایم که میتونند به شما اطلاعات و فکت های خوبی راجع به این شخصیت ارائه بدهند. اگر قبلا نخونده اید، روی لینک های زیر کلیک کنید:

چند تا مرد مورچه ای داریم؟

معرفی هویت های مختلف «هنک پیم» (مرد مورچه ای) در دنیای کمیک

10 دشمن برتر مرد مورچه ای 

10 کمیک مهم "مرد مورچه ای"

 

مقدمه: این مقاله درباره  هِنری "هَنک" پیم (Hank Pym) است، شخصیتی که به عنوان «مرد مورچه ای» یا «اَنت من» (Ant-Man) در دنیای مارول شناخته میشه. او قطعا برترین و شناخته شده ترین قهرمانی است که در دنیای کمیک میتونه سایز خودش رو کوچک کنه و اهمیت بسیاری هم در تاریخ انتشارات مارول داره. البته علاقمندان به دنیای سینمایی مارول (MCU) احتمالا بیشتر با یکی از جانشینان هنک پیم یعنی «اسکات لانگ» آشنایی دارند زیرا او عمدتا او به عنوان مرد مورچه ای  در فیلم های مارول حضور داشته (با نقش آفرینی «پُل راد»)  ولی همانطور که گفته شد این مقاله درباره مرد مورچه ای اُریجینال دنیای کمیک های مارول یعنی هنک پیم است!

 

1- هنک پیم اولش فقط یک دانشمند بود!

هنک پیم دانشمند

«هنک پیم» اولین بار سال 1961 و در شماره 27 از کمیک Tales to Astonish خلق شد. این کمیک تقریبا همزمان با اولین کمیک ابرقهرمانی مارول در دهه 60 میلادی یعنی "چهار شگفت انگیز" منتشر شد. بنابراین اون موقع مارول هنوز تعداد زیادی کمیک ابرقهرمانی نداشت. البته در ژانرهای مختلفی مثل وسترن، نوجوانانه، رومانتیک، ترسناک و علمی تخیلی کمیک چاپ میکرد . بنابراین وقتی هنک پیم خلق شد یک ابرقهرمان نبود و فقط مثل یک دانشمند کلاسیک در فیلم های علمی تخیلی به تصویر کشیده شد که سُرمی اختراع کرد که میتونست او را کوچک کند و سر از دنیای مورچه ها درآورد . این داستان و این شخصیت اولش قرار نبود ماندگار باشه. ولی خیلی زود کمیک "چهار شگفت انگیز" با موفقیت بسیار زیادی مواجه شد و به مارول نشان داد که پس از سالها میتوان دوباره روی ژانر ابرقهرمانی حساب کرد. بنابراین شخصیت های دیگری مثل هالک، مرد عنکبوتی، ثور، ایرون من و ... خلق شدند. در نتیجه استن لی به فکرش رسید که بهتره دوباره سری بزنه به هنک پیم کهقبلا خلقش کرده بود و بنابراین او در سال 1962 و در شماره 35 از کمیک Tales to Astonish تبدیل به ابرقهرمانی به نام «مرد مورچه ای» شد! کمیک مرد مورچه ای

 

2- مرد مورچه ای و واسپ

همسر مرد مورچه ای  

در شماره 44 از کمیک Tales to Astonish (که سال 1963 چاپ شد) برای اولین شاهد حضور شخصیتی بسیار مهم به نام «ژانت وَن داین» (Janet van Dyne) در داستان های مرد مورچه ای بودیم، کسی که همگان او را با اسم «واسپ» (Wasp) میشناسند. واسپ بی شک مهم ترین کارکتر مکمل داستان های مرد مورچه ای است و همچنین یکی از بزرگترین و بهترین قهرمانان مونث دنیای کمیک (پیشنهاد میشه حتما این مقاله را راجع به او بخوانید). البته او اولش بیشتر شبیه یک دستیار یا علاقه رومانتیک احتمالی برای هنک پیم عمل میکرد. ضمنا در اولین حضور خانم ون داین در دنیای کمیک فهمیدیم که هنک پیم همسر خودش را از دست داده و واسپ از نظر چهره خیلی به زن متوفی او شباهت دارد و به خاطر همین بهش علاقمند شد! ژانت از اولش یه دختر پولدار و معروف بود که پدرش دکتر «ورنون ون داین» (Vernon van Dyne) نام داشت . وقتی پدرش به دست موجودی بیگانه به قتل رسید نزد هنک پیم رفت تا انتقام پدرش رو بگیره. هنک اسمش رو گذاشت واسپ و با استفاده از ذرات پیم کاری کرد که بتونه بال دربیاره و به سایز یک حشره دربیاد. از اون موقع او همیشه هویت خودش رو داشته و با همین هویت در مکان های عمومی ظاهر شده است. هنک پیم بعد از چند سال جسارت خواستگاری از ژانت را پیدا کرد و آنها با هم عروسی کردند!

عروسی مرد مورچه ای 

 

3- مرد مورچه ای و واسپ از اعضای موسس گروه "انتقام جویان" (Avengers) هستند

مرد مورچه ای و واسپ از اعضای موسس گروه "انتقام جویان" (Avengers) هستند

گروه انتقام جویان اولین بار سال 1963 در دنیای کمیک شکل گرفت. قبل این گروه شاهد بودیم که واسپ و مرد مورچه ای در دنیای کمیک به شکل یک زوج ابرقهرمانی مشغول فعالیت هستند. ولی خطری پیش آمد که باعث شد ثور، هالک و مرد آهنی به کمک هم نیاز پیدا کنند. در نتیجه واسپ و مرد مورچه ای هم به آنها پیوستند تا با تهدید «لوکی» مقابله کنند. پس از شکست دادن لوکی تصمیم گرفتند تا گروهی تشکیل بدهند تا اگر از این به بعد دوباره نیاز بود به کمک مردم بروند. بنابراین دنبال نامی برای گروه خود بودند که ناگهان واسپ فریاد زد : "انتقام جویان" (The Avengers) ! بقیه هم سریع موافقت کردند و اسم گروه همین شد. در مجموع مرد مورچه ای و واسپ به عنوان دو تن از اعضای موسس گروه اونجرز، از مهم ترین اعضای این گروه در طول تاریخ بوده و گاهی هم به عنوان رهبر انتقام جویان عمل کرده اند (به خصوص واسپ).

 

4- هنک پیم بارها هویت و لباس خودش را عوض کرده!

http://spidey.ir/images/img/content/ant-man/various-identities/my-name-is-hank-pym.jpg

هنک پیم در دنیای کمیک بارها هویت خودش را عوض کرده. ایشون  از نوعی عُقده یا بحران هویت در رنج بوده ! یعنی همیشه انگار یه گیری داشته و نُرمال نبوده! این مساله باعث شده تا ثبات شخصیتی نداشته باشه . به همین دلیل گاهی اسمش مرد مورچه ای بوده، گاهی هم «یِلو جکت» یا «گولیات»، «جاینت من» و ...! خلاصه سرتون رو درد نمیارم و ازتون دعوت میکنم که این مقاله رو بخونید که کاملا اختصاص داره به معرفی هویت های هنک پیم!

 

5- هنک پیم بود که رُبات «اولتران» را ساخت

الترون هنک پیم

در این مقاله گفتیم که «اولتران» دشمن اصلی گروه انتقام جویان است ولی دشمن مرد مورچه ای (هنک پیم) هم هست چون او رُباتی است كه توسط خود هنك پیم خلق شد! البته خیلی ها این رو نمیدونند چون به دنیای سینمایی استناد میکنند و در MCU این تونی استارک بود که ربات اولتران را ساخت. در هر حال، در دنیای کمیک اولتران در نتیجه آزمایشات هنك پیم با هوش و حیات مصنوعی پدید آمد چون میخواست با خلق این ربات به بشریت کمک کند.

ولی اولتران خیلی زود علیه خالق خودش شد و از آن موقع در بسیاری از مواقع با گروه اونجرز جنگیده است و کینه عجیبی هم از مرد مورچه ای دارد (البته او هنک پیم را خالق و به نوعی پدر خودش میداند).

اولتران همواره ثابت كرده بسیار بی رحم، زرنگ و با تدبیر است و مدام خودش را ارتقا میدهد (به همین دلیل نسخه های مختلفی از او وجود داشته مثل اولتران 5، اولتران 6 و ...) در حقیقت او مثل قطعه ترسناكی از تكنولوژی است كه هیچ وقت دست از ارتقای خود برنمیدارد. او هیچ ارزشی برای انسان ها و دیگر گونه های حیات قائل نیست و برخلاف خیلی از خلافكاران و ابرشرورها كه دنبال تصاحب دنیا یا كسب پول و ثروت هستند ، تنها هدفش نابودی بشریت و جایگزینی نژاد انسان با كامپیوتر و ربات است. به همین دلیل بسیار بسیار ترسناك و تهدید آمیز است . و به همین دلیله که هنک پیم هیچ وقت خودش را به خاطر خلق این  ربات نبخشیده است. 

 

6- هنک پیم همسرش را کتک زده است!

گفتم که هنک پیم معمولا از مشکلات روحی – روانی در رنج بوده است. در سال 1977 میلادی این مشکلات به اوج خودش رسیده بود و او که مورد کنترل مخلوق نحس خودش یعنی ربات «الترون» قرار گرفته بود در شماره 161 از کمیک Avengers به انتقام جویان حمله کرد! اما خیلی زود دوباره عقلش برگشت سر جای خودش! تا اینکه در اوایل دهه 80 میلادی دوباره مشکلات ذهنی او بروز کردند و او که آن موقع در هویت «یلو جکت» فرو رفته بود، به خاطر اعمال خشنی که در یکی از نبردها مرتکب شده بود، محاکمه شد! بعدش به ذهنش رسید که یک ربات درست کنه که فقط خودش بتونه نابودش کنه و بعد بهش دستور بده به اونجرز حمله کنه و بعدش بیاد و بقیه رو نجات بده! (اینجوری مثلا میخواست خودش رو در دل بقیه جا کنه!) وقتی واسپ (که آن موقع همسر هنک پیم بود) بهش اعتراض کرد، اون صحنه معروف سیلی زدن  اتفاق افتاد که هنوزم تو ذهن هواداران کمیک باقی مونده!

هنک پیم همسرش را کتک زده است

این دوران واقعا برای هنک پیم بد بود و باعث شد کلا از انتقام جویان بره و هویت یلو جکت رو هم کنار بگذاره. همسرش (ژانت ون داین) هم بعد از این قضیه ازش طلاق گرفت. البته اینجا یک نکته هست که باید بدانید. نویسنده این کمیک یعنی آقای «جیم شوتر» در مصاحبه ای گفته منظورش این نبوده که هنک عمدا به ژانت ضربه بزنه! یعنی برای طراح نوشته بوده که هنک از روی ناراحتی دستاش رو حرکت میده و به طور تصادفی میخوره به زنش. ولی «باب هال» (طراح این داستان) یه مقدار زیادی اغراق میکنه و جوری صحنه رو طراحی میکنه که آدم با دیدنش کاملا حس سیلی زدن بهش دست میده! شاید اگر این اشتباه از سوی طراح انجام نمیشد الان شخصیت پردازی هنک پیم فرق میکرد! چون این اتفاق مسیر زندگی او را کاملا عوض کرد و از او قهرمانی بدنام ساخت.

 

7- هنک پیم یک بار قصد داشت خودکشی کنه!

 هنک پیم یک بار قصد داشت خودکشی کنه!

بعد از طلاق گرفتن از همسرش و رفتن از گروه اونجرز هنک پیم به لوس آنجلس نقل مکان کرد و در آنجا به عنوان مشاور علمی گروه West Coast Avengers  مشغول فعالیت شد. مشکلات روحی و ذهنی او نیز ادامه یافت که باعث شد دست به خودکشی بزنه! ولی در لحظه آخر یک قهرمانی به نام Firebird (که البته با اسم Espirita هم شناخته میشه و یک شخصیت خیلی مذهبی نیز به شمار میاد) سر رسید و قانعش کرد که این کار رو نکنه.

http://spidey.ir/images/img/content/ant-man/facts/pym-suicide-attempt.jpg

این باعث شد هنک نگاهی جدید به زندگی پیدا کنه. بنابراین سعی کرد خودش رو جمع و جور کنه و دوباره عضو اونجرز شد. این رو هم بگم که بعد از این اتفاق هنک پیم و Firebrand با هم رابطه رومانتیک برقرار کردند.

 

8- چند تا مرد مورچه ای داریم؟

چند تا مرد مورچه ای داریم

مرد مورچه ای قدرت های تجهیزات محور داره. بنابراین هر کسی به نوعی میتونه وسایل او را بدزده و با استفاده از ذرات پیم خودش رو به مرد مورچه ای تبدیل کنه و به تغییر سایز خودش بپردازه! به همین دلیل بارها و بارها شاهد بوده ایم که کسانی دیگر جای او را گرفته اند. عده شون خیلی زیاده ، از «اسکلات لانگ» گرفته تا «اریک اوگرادی» و ... من قبلا تو این مقاله همه این افراد رو براتون معرفی کرده بودم. پس اگه نخوندینش حتما بهش سر بزنید.

 

9- استن لی میخواست هر طوری شده در دهه 80 میلادی فیلم مرد مورچه ای را بسازد!

استن لی ، مرد مورچه ای

گفته میشه استن لی شیفته ایده ساختن فیلم سینمایی براساس مرد مورچه ای بوده ولی مساله اینجا بود که استودیوها به این شخصیت اهمیت نمیدادن! میگن در دهه 80 میلادی شرکت New World Entertainment برای مدتی محدود به ساخت این فیلم علاقه نشان داده ولی چون موضوعش شبیه به فیلم معروف دیزنی یعنی "عزیزم، بچه‌ها را کوچک کردم" (Honey, I Shrunk the Kids) بود، از خیرش گذشت!

 

10- اخراج «ادگار رایت» از فیلم مرد مورچه ای!

ادگار رایت

تا الان دو فیلم سینمایی توسط مارول استودیوز براساس مرد مورچه ای ساخته شده به کارگردانی «پایتون رید» که انصافا هم فیلم های خوبی بوده اند. ولی قبلش قرار بود «ادگار رایت» این فیلم ها رو بسازه! ادگار کارگردان بزرگیه . یک نابغه است . کافیه فقط Scott Pilgrim vs. the Worldرو تماشا کنید تا متوجه حرف من بشید. ایشون از بچه گی عاشق شخصیت مرد مورچه ای مارول بود . هشت سال روی این فیلم کار کرد و از  فاز اول MCU درگیرش بود. ولی مارول باهاش به مشکل برخورد و به جایش آقای رید را استخدام کرد. گفته میشه رایت میخواسته فیلمی بسازه که کاملا حال و هوای فیلم های خودش رو داشته باشند ولی مارول نظرات خودش رو داشته . همچنین مارول میخواسته در فیلمنامه او تغییراتی ایجاد کنه. البته خیلی ها هم میگن چارچوب فیلم مرد مورچه ای همونیه  که ادگار رایت در فیلمنامه خودش در نظر داشت. در هر حال رایت رفت و عشقش رو ساخت: Baby Driver!

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2019

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 حقیقت مهمی که باید درباره «اولتران» (ULTRON) بدانید

چند تا مرد مورچه ای داریم؟

10 چیز مهمی که باید درباره واسپ (WASP) بدانید

10 ابرقهرمان برتر کمیک بوکی که میتونند تغییر اندازه بدهند!

معرفی هویت های مختلف «هنک پیم» (مرد مورچه ای) در دنیای کمیک

10 دشمن برتر مرد مورچه ای (ANT-MAN)

شماره آخر کمیک مقدمه فیلم "مرد مورچه ای و واسپ" ترجمه شد + لینک دانلود

معرفی 10 دشمن برتر "انتقام جویان" (THE AVENGERS)

10 کمیک مهم "مرد مورچه ای" (ANT-MAN)

معرفی شخصیت: مرد مورچه ای

معرفی شخصیت: واسپ

قسمت آخر از کمیک "مقدمه جنگ بینهایت" (INFINITY WAR) ترجمه شد + لینک دانلود

بررسی و تحلیل اولین تریلر منتشر شده از فیلم "مرد مورچه ای و واسپ"

نقد و بررسی فیلم مرد مورچه ای (ANT-MAN)

ایستراگ (EASTER EGG) های جالب فیلم انت من

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

hassan91
#1 hassan91 1398-05-25 10:34
مرسی آقای ترابی عالی بود. من به شخصه شخصیت هنک پیم و کارهای علمیش رو خیلی دوس دارم. مخصوصا اینکه باعث بوجود امدن بدترین دشمن اونجرز هم شده در حالی که نیتش خیر بود.
خوشبختانه اثرات کارهای هنک پیم تو اند گیم مشاهده شد. اگر تحقیقات پیم در زمینه کوانتوم نبود برگشتی هم در کار نبود. کوین فایگی هم اعلام کرده که دنیای کوانتوم باز در ادامه خیلی تاثیرگذار خواهد بود.
بنظرم یکم در شخصیتش اجحاف شده.
نقل قول کردن
old man omid
#2 old man omid 1398-05-25 10:51
خسته نباشید اقای ترابی،دمتون گرم،واسه ی این مورچه هم مقاله نوشتید.واقعا دمتون گرم،عالی بود.
به شخصه اصلا از هنک پیم خوشم نیومده،نمیاد و نخواهد امد.
ولی این مقاله فکت های جالبی داشت ولی فکر کنم اعضای سایت اسپایدی بیشترشو میدونستند(استاد ترابی و دیگر نویسنده ها قبلا به همشون اشاره کرده)ولی برای اعضای جدید و یا کسانی که فقط فیلم های mcu رو دیدند خیلی جالب باشه.
منتظر این مقاله واسه بلک ویدیو هستیم :-)
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1398-05-25 10:53
به نقل از old man omid:

منتظر این مقاله واسه بلک ویدیو هستیم :-)

بارها گفتم ..
مقالات بلک ویدو میمونه واسه موقع اکران فیلم خودش
نقل قول کردن
moali
#4 moali 1398-05-25 13:05
واقعا مقاله جالب و جذابی بود.
نکته ای که به ذهنم اومد اینه که تو دنیای کمیک که هنک پیم مردمورچه‌ایه، ولی حالا درسته که توی ام‌سی‌یو لنگ، انت‌منه، ولی امیدوارم حداقل تو آینده فیلم‌ها حضور پررنگتر و جذابتری رو از مایکل داگلاس(پیم) ببینیم، چون واقعا تا الآن در حق این کاراکتر اجهاف شده تو ام‌سی‌یو، ولی امیدوارم مثلا تو ایده ورود چهارشگفت‌انگیز به ام‌سی‌یو، از هنک استفاده شه و نقش پررنگی رو له خودش بگیره...

اسپم: بحث بلک ویدو شد، ی نکته خیلی جذاب از این فیلم برام اینه که تا الان طبق اخبار منتشر شده بیش از همه فیلم‌های مارول تو این فیلم لوکیشن غیر استودیویی/غیر پرده سبز، تو ماروله و صحنه های اکشن نیچورال زیادی داره و خیلی بهش امیدوارم، از طرفی ی شایعه باحال مطرح شده بود که در صحنه پس از تیتراژ بلک ویدو، ددپول!!! همراه با تسک‌مستر تو یه بار نشستن و خلاصه این جوری ددپول رو وارد ام‌سی‌یو میکنن :lol: حتی فکر کردنش هم در عین احتمال کمش جذابه...
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#5 Pooya-Spidey 1398-05-25 21:30
خیلی ممنون از استاد ترابی عزیز.
واقعا نمیدونم چطور تشکر کنم فقط همین جمله به ذهنم میرسه :lol:
ولی خداوکیلی خیلی دارید زحمت میکشید تو این مدت چاکریم ;-)
نقل قول کردن
persian_spider
#6 persian_spider 1398-05-26 14:36
ببخشید یه سوال داشتم همه مقاله های این سایت توسط اساتید نوشته میشوند؟ یعنی مقاله ای هست که مال یه سایت دیگه باشه؟ممنون میشم جواب بدین :lol:
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#7 Pooya-Spidey 1398-05-26 14:46
به نقل از persian_spider:
ببخشید یه سوال داشتم همه مقاله های این سایت توسط اساتید نوشته میشوند؟ یعنی مقاله ای هست که مال یه سایت دیگه باشه؟ممنون میشم جواب بدین :lol:

ببخشید من جواب میدم.
اکثر مقاله ها توسط مدیران و اساتید سایت نوشته شده اما بعضی از مقاله ها از سایت CBR الگو برداری شده که این مقاله جز دسته اول هست.
اگر مقاله ای از سایت CBR الگو برداری شده باشه نوشته میشه منبع : سایت CBR
ولی این رو بهتون بگم مقاله هایی که مدیران سایت می نویسند توی ایران تک هستند و هیچ سایت و کانال و پیجی این کار رو انجام نمیده اگر هم انجام بده به این خوبی و جذابی نیست و کسل کننده هست.
نقل قول کردن
persian_spider
#8 persian_spider 1398-05-26 16:13
ایول دم همتون گرم آخه من یک مقاله تو همون سایت CBRخوندم بعد دیدم یه همچین چیزی تو سایت هست تعجب کردم یه هر حال ممنون :-)
نقل قول کردن
Green Spider
#9 Green Spider 1401-11-28 21:58
ممنون از استاد ترابی عزیز بابت نوشتن این مقاله

واقا هنوز هم که هنوزه مقاله های فکت شخصیت ها بهترین کیفیت رو بین تمام سایت های ایرانی و حتی خارجی دارند

درباره فیلم انت من ۳:
نمره های فیلم واقا ناامید کننده بودند با اینکه انتظار داشتم با وجود تیم نویسندگی و کارگردانی قوی و حضور ویلنی مثل کانگ فاتح فیلم بتونه نظر منتقد ها رو جلب کنه ولی اینجور که معلومه باید منتظر بمونیم و فیلم رو ببینیم تا خودمون یه قضاوت درست براش داشته باشیم
نقل قول کردن
the Witcher
#10 the Witcher 1401-11-29 14:23
به نقل از Green Spider:
ممنون از استاد ترابی عزیز بابت نوشتن این مقاله

واقا هنوز هم که هنوزه مقاله های فکت شخصیت ها بهترین کیفیت رو بین تمام سایت های ایرانی و حتی خارجی دارند

درباره فیلم انت من ۳:
نمره های فیلم واقا ناامید کننده بودند با اینکه انتظار داشتم با وجود تیم نویسندگی و کارگردانی قوی و حضور ویلنی مثل کانگ فاتح فیلم بتونه نظر منتقد ها رو جلب کنه ولی اینجور که معلومه باید منتظر بمونیم و فیلم رو ببینیم تا خودمون یه قضاوت درست براش داشته باشیم

نمرات تماشاگران خیلی خوب بوده
پس مطمئن باش ازش لذت میبری
نقل قول کردن
I am the best
#11 I am the best 1402-02-04 18:38
فیلم مرد مورچه ای۳ رو دیدم

باید بگم برخلاف اثار قبلی این فاز مارول که روند نزولی رو طی کرده (البته اثار خوبی مثل سریال مون نایت یا لوکی رو هم داشتیم) و با افتضاحاتی مثل تور ۳ و شی هالک به اوج خودش رسید

قسمت ۳ مرد مورچه از امتحانش سر بلند بیرون میاد...
به نظرم اصلا نمراتی که گرفت حقش نیست...

واقعا فیلم به افتضاحی تور یا شزم ۲ نیست...

البته فیلم خالی از نکات منفی نیست ولی نکات منفی جوری نیست که ادمو ازار بده موقع تماشای فیلم
حالا درباره ی نکات منفی فیلم صحبت می کنم فعلا بریم سر بخش های مثبت

یکی از نکاتی فیلم داره اینه که فضای گرم و صمیمی که تو قسمت های قبلی شاهدش بودیم رو حفظ کرده و به اصطلاح اون خاکی بودن قهرمان رو نشون میده
یعنی می بینیم که اره این همون اسکات لنگ بچه محل خودمونه تو خیابون راه میره شیرینی می خره واسه طرفداراش کتاب می خونه با ادمای عادی توی خیابون تعامل داره... مشکلات خونوادگی خودشو داره باید پدری کنه واسه بچش و...

نکته ی دیگه ای که هست شرح و بسط فضای کوانتومه

ما تو فیلمای قبلی یه گوشه ای از فضای کوانتونو دیده بودیم
ولی تو این فیلم به معنای واقعی کلمه جهانشو تجربه می کنیم... از ساکنانش تا مناظرش و...

نکته ی سوم شخصیت منفیشه
به نظرم بعد از اندگیم فیلمای مارول خبیث به این جذابی نداشتن
یه جورایی مرموزه ادم دوس داره راجب اوریجینش بدونه

یعنی از همون صحنه ی ابتدایی فیلم ادم واسش این سوال پیش میاد که کنگ واقعا کیه؟؟؟

باید بگم فیلم جواب این سوالو هم میده هم‌نمیده

جواب سوالو میده چون تو فیلم متوجه میشیم که کنگ چجوری سر از دنیای کوانتوم در اورده یا انگیزش تو فیلم چیه

جواب سوالو نمیده چون اخر فیلم بازم ادم با خودش میگه یعنی واقعا واقعا واقعا کنگ کیه؟ این تکنولوژیو از کجا اورده؟ از چه زمانی؟ از چه جهانی؟؟؟ که خیلی اتفاق خوبیه چون زمینه چینی میشه برای فیلمای بعدی مارول

بقیه نکات مثبت هم شامل اکشن و جلوه های ویژه میشه میشه که راضی کنندن

فقط یه نکته ای که خوشم نیومد شخصیت موداکه

حالا کار نداریم کلا اوریجنش نسبت به کمیکا عوض شده و هویت موداک کسه دیگه ایه که البته کار خوبیم کردن و منطقی هم با نظر میرسه و فیلم مرد مورچه ۱ رو به قسمت سوم ربط میده

ولی مشکلی که با موداک داشتم این بود که چرا یهویی دست به یکار قهرمانانه زد
یعنی فقط با حرفای دختر اسکات تو چن ثانیه متحول شد؟؟؟ بابا ناسلامتی از اسکات کینه باید داشته باشی اخر سر میری طرفش

حیف شد چون هم مارول می تونست بعدا از این شخصیت استفاده کنه و هم اینکه می تونست تبدیل بشه دشمن درجه یک مرد مورچه ای

در نهایت دوباره تکرار می کنم که این فیلم حقش بیشتر از نمراتیه که گرفته از دکتر استرنج ۲ که خیلی بالاتره چ برسه به افتضاحاتی مثل شزم۲ یا تور۳ ولی اشکال نداره واسه من یکی یه پالسه که mcu دوباره داره جون می گیره

marvel studios strikes back
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45