چند تا مرد مورچه ای داریم؟

چند تا مرد مورچه ای داریم؟

این مقاله به مناسبت فیلم مردمورچه ای ۳ بار دیگر در صفحه نخست سایت قرار میگیرد.

مقدمه: یکی از ویژگی های اصلی «هنک پیم» ملقب به مرد مورچه ای این است که به طور دائمی در حال عوض کردن و تغییر هویت و لباس خودش است!!! همانطور که دیروز در این مقاله گفتم، او تا به حال در هویت های مختلفی مثل «انت من»، «یلو جکت»، «گولیات» و حتی «واسپ» (!) ظاهر شده ضمن اینکه در سالهای گذشته دیده شده که شخص دیگری که به نوعی با هنک پیم مرتبط است تونسته به "ذرات پیم" (Pym Particles) دست پیدا کنه و قدرت های مشابه ای پیدا کنه. در این مقاله به معرفی این افراد میپردازیم.

(برای آشنایی با شخصیت مرد مورچه ای این مقاله و برای آشنایی با دشمنان  برتر او ، این مقاله را بخوانید. حتما این مقاله رو هم بخونید چون نسخه ها و هویت های مختلف از شخصیت مرد مورچه ای را معرفی میکنه) 

 

 هنک پیم (Hank Pym)

عكس مرد مورچه اي

حضور اول «هنك پیم» آدم را بیشتر یاد یك داستان هیولایی می انداخت چون به صورت مردی به تصویر درآمده بود كه كوچك شده و در دنیای مورچه ها گیر افتاده. ولی پس از اینكه مارول دوران ابرقهرمانان را دوباره احیا كرد، استن لی و جك كربی او را به شكلی ابرقهرمان معرفی كردند: كسیكه میتواند سایز خودش را كوچك كند و دوست دارد «مرد مورچه ای» صدایش كنن!مرد مورچه ای یكی از اعضای موسس اونجرز شد. ولی این كار یه جورایی او را عقده ای كرد چون احساس میكرد در كنار هم تیم های خودش یه جورایی بی مصرف است و بنابراین همیشه سعی داشت نیروهایش را ارتقا دهد و بهبود ببخشد. بنابراین تبدیل شد به  Giant-Man   (مرد غول پیکر) و بعدش هم به گولیات (Goliath) . این باعث شد به نوعی دچار فروپاشی عصبی بشود و در نتیجه نوعی قهرمان دو شخصیتی شد به نامYellowjacket  . همین بود كه با «واسپ» ازدواج كرد(عكسش اینجاست) متاسفانه چون او در شرایط ذهنی و روحی بدی بود ازدواج اش هم با مشكلاتی مواجه شد و دیدیم كه واسپ را كتك میزند! (عكسش اینجاست). سپس آنها از هم جدا شدند. ولی خوشبختانه هنك سلامت ذهنی خودش را دوباره بدست آورد و دوباره  به اونجرز ملحق  شد . البته او دوباره به شخصیت های قبلی خودش بازگشت و حتی وقتی فكر میكرد واسپ مرده، دوبارهYellojacket شد! بدتر اینكه هنك پیم خالق یكی از دشمنان مرگبار اونجرز یعنی «الترون» نیز هست (برای كسب اطلاعات بیشتر درباره الترون این مقاله را بخوانید) او اخیرا حتی با الترون تركیب شد و معلوم نیست از این به بعد قراره چه بلایی سر هنك پیم بدبخت بیاد!

  

- واسپ (Wasp)

 عکس wasp

«واسپ» توسط جك كربی و استن لی خلق شد و یكی از آن قهرمانان عالی مارول در ابتدای دهه 60 میلادی بود كه تراژدی برایشان رخ میداد و میگفتند: "به درك! من میخوام یك ابرقهرمان باشم و تراژدی خودم را جبران كنم!". واسپ در كنار «مرد مورچه ای»(Ant-Man) یكی از اعضای موسس گروه "انتقام جویان" است. در طول سالها او در مقایسه با مرد مورچه ای، نزدیكی بیشتری با انتقام جویان پیدا كرد. وقتی از مرد مورچه ای طلاق گرفت، واسپ همچنان عضو اونجرز باقی ماند و برای مدتی آن را رهبری كرد. این دوره باعث شد تا با ثبات شخصیتی بیشتری دست یابد. در طول رویداد مهم "تهاجم مخفی" (Secret Invasion) ، پس از اینكه «اسكرال» ها بدنش را بمب گذاری كردند، ظاهرا خودش را قربانی كرد و کشته شد. ولی در نهایت برگشت و از اعضای كلیدی گروه Uncanny Avengers شد. 

  

- نادیا پیم (Nadia Pym)

 نادیا پیم (Nadia Pym)

«نادیا پیم» دختر هنک پیم و همسر اولش به نام «ماریا ترووایا» است که اصلیتی مجارستانی داشت. در واقع ماریا  زندانی سیاسی بود و به آمریکا رفت و با هنک پیم آشنا شد و ازدواج کرد. بعدا که به کشورش برگشت کشته شد. هنک پیم هم نمیدونست که قبل از مرگش باردار شده بوده. بنابراین دخترش به دنیا آمد و روس ها او را پیدا کردند و چون میدانستند دختر هنک پیم است و ممکن است به نابغه ای مثل پدرش تبدیل بشه، او را وارد برنامه Red Room کردند تا تعلیماتی ویژه ببینه (در واقع «بلک ویدو» و «سرباز زمستانی» هم در Red Room تعلیم دیده) . او سپس از تحقیقات پدرش مطلع شد و چون اون موقع خبر رسیده بود که پدرش در مبارزه با «الترون» کشته شده سعی کرد به ذرات پیم دست پیدا کند و مثل پدرش بشود. سپس لباسی درست کرد که شبیه به لباس «واسپ» بود و اسم خودش را گذاشت Ora (که در زبان روسی به معنی Wasp است) . او الان عضو گروهی از قهرمانان نوجوان به نام Champions است.

 

- هوپ پیم (Hope Pym)

 هوپ پیم (Hope Pym)

ما در دنیای سینمایی مارول (MCU) ، شخصیت «هوپ پیم» را داریم که دختر واسپ اصلی (ژانت ون داین) و هنک پیم (مرد مورچه ای اریجینال) است. نقشش رو خانم «اوانجلین لیلی» بازی میکنه و در واقع او واسپ در MCU به شمار میاد. در دنیای اصلی کمیک های مارول ما همچین شخصیتی را نداریم. ولی در دنیای شماره 982 شخصیتی به همین نام داریم که خبیثه! (البته در این مقاله تمام شخصیت ها مربوط به دنیای اصلی کمیک های مارول میشوند ولی گفتم شاید بخواهید بدونید که آیا هوپ پیم در دنیای کمیک هم هست یا نه) در هر حال، در دنیای شماره 982  او دختر هنک پیم و ژانت ون داین است که مرده اند. به همین خاطر تربیت درستی نداشته و به تبدیل به شخصیتی خبیث شده است که بهش لقب "ملکه قرمز" (Red Queen) داده اند. او موسس گروه خبیث Revengers در دنیای خودش است و به گروه اونجرز هم حمله میکنه و در تلاش است تا «کاساندرا لانگ» را نابود کند (کاساندرا دختر اسکات لانگ است که در این دنیا هم درست مثل دنیای اصلی  یک قهرمان شده).

 

- کلینت بارتون (Clint Barton)

 کلینت بارتون (Clint Barton)

«کلینت بارتون» ملقب به هاکای (Hawkeye) کماندار معروف مارول است که در اینجا معرفی شده است ولی جالبه که بدونید در یکی از کمیک های قدیمی اونجرز داستانی چاپ شد که در آن گروه اونجرز قرار بود ماموریتی را در فضا انجام بده ولی هاکای رو میخواست با خودش نبره چون قدرت فوق بشری نداره. ولی بارتون یکی از لباس های هنک پیم را برداشت و با استفاده از ذرات پیم خودش رو به «گولیات» تبدیل کرد و سایزش افزایش یافت! به همین دلیل به او لقب دومین گولیات دنیای کمیک های مارول هم داده شده (اون موقع هنک پیم در هویت «یلو جکت» فرو رفته بود) البته این قضیه فقط چند ماه طول کشید و بارتون دوباره به حالت خودش برگشت و کمان بر دست گرفت. یک بار هم به طور کوتاهی هاکای دوباره در رویداد Operation: Galactic Storm، تبدیل به گولیات شد. 

 

- بیل فاستر (Bill Foster)

بیل فاستر (Bill Foster)

«بیل فاستر» دوست و دستیار هنک پیم در امور آزمایشگاهی بود (البته فاستر اولش از کارمندان «تونی استارک» بود). او به ذرات پیم دسترسی پیدا کرد و یک ابرقهرمان شد به نام «گولیات سیاه» (Black Goliath). اولش به تنهایی فعالیت میکرد ولی بعدش به گروه های Champions و "مدافعین" پیوست و دست آخر هم به گروه West Coast Avengers. جالبه که بیل فاستر هم چند بار اسم خودش رو عوض کرد و در نهایت بازنشسته شد. تا اینکه در رویداد "جنگ داخلی" برگشت و رفت طرف گروه کاپیتان آمریکا. او متاسفانه به دست کلون ثور (که توسط هنک پیم، تونی استارک و رید ریچاردز» ساخته شده بود) کشته شد (در این مقاله راجع به مرگ او توضیحاتی داده شده است). مرگ بیل فاستر نقطه عطفی در رویداد جنگ داخلی بود و باعث شد خیلی ها به گروه کاپیتان آمریکا ملحق بشوند. در دنیای سینمایی مارول نقش آقای بیل فاستر را «لارنس فیشبورن» بازی میکنه.

  

- رَز مالهوترا (Raz Malhotra)

 رَز مالهوترا (Raz Malhotra)

«رَز مالهوترا» (Raz Malhotra) جدیدترین کسی هستش که لقب Giant-Man رو بخودش اختصاص داده. او یک مهاجر هندی بود که در دنوِر کلرادو زندگی میکرد.رشته تحصیلی اون تحقیق درمورد هوش مصنوعی بود.متاسفانه درست قبل از اینکه فارغ التحصیل بشه،شرکت هایی که درحال تحقیق بر روی هوش مصنوعی بودن به دنبال تغییری که هنک پیم در ماهیت این موجودات به وجود آورد (قضیه خلق التران)، تعطیل شدند. بنابراین رَز شانس کمی برای پیدا کردن شغلی در حوزه تخصص خودش داشت. سپس وقتی به سان فرانسیسکونقل مکان کرد در یک شرکت پشتیبانی فن آوری به نام techbusters مشغول به کار شد.چندی بعد وقتی «کله تخم مرغی» یا (Egghead) که یکی از دشمنان اصلی مرد مورچه ای است و تو این مقاله معرفی شده، یکی از مقاله های اون به اسم "دستیابی به الگو های اخلاقی برای هوش مصنوعی" رو خوند، سعی کرد اون رو استخدام کنه ولی وقتی که رزَ به پایگاه کله تخم مرغی رسید از نقشه های پلیدانه اون با خبر شد.(درحقیقت کله تخم مرغی سعی داشت از روی اعضای انتقام جویان ربات هایی با هوش مصنوعی درست کنه).ولی رَز از خواسته های اون اجتناب کرد و به همین دلیل کله تخم مرغی به وسیله دستگاهی اون رو به خدمت گرفت و تونست کنترل رَز رو به دست بگیره.اما بعد هنک پیم و مرد مورچه ای سر رسیدن و حین درگیری اون دستگاه آسیب دید و رَز تونست خودش رو آزاد کنه.چند ماه بعد،در جریان حمله التران ،هنک پیم که به ظاهر ناپدید شده بود یکی از آزمایشگاه های خودش رو به اسکات لنگ داد. در ملاقاتی که به ظاهر تصادفی بود اسکات رَز رو دید و بعد بهش لباس جاینت من رو داد.بعد ها رَز لباس رو ارتقا و این ارتقا به اون اجازه داد به فضا بره بدون اینکه به خودش یا زمین آسیبی وارد بشه.

(با تشکر از کاربر بسیار خوبمون آقای Marc Spector بابت این اطلاعات)

 

- اسکات لانگ (Scott Lang)

اسکات لانگ (Scott Lang)

در سال 1979 نویسنده ای به نام «دیوید میکلینی» و طراحی بزرگ به نام «جان بیرن» سعی کردند داستان های انت من را احیا کنند. آنها شخصیت جدیدی به نام «اسکات لانگ» (Scott Lang) را به عنوان جانشین هنک پیم معرفی کردند. (اسکات لانگ در فیلم های مرد مورچه ای نقش اصلی را دارد که نقش او را «پل راد» بازی میکند). البته کارکتر اسکات لانگ یک ماه قبل تر و در کمیکی از Avengers به خوانندگان معرفی شده بود (او یکی از کارمندان «تونی استارک» بود) ولی در این کمیک بود که خوانندگان با پیشینه و origin اش آشنا شدند و فهمیدند که عاشق دختر کوچکش یعنی «کسی» است. در هر حال ، اسکات به عنوان قهرمانی تراژیک معرفی شد، یعنی کسی که وارد خانه هنک پیم میشود و تجهیزات انت من را میدزدد تا بتواند دکتری را که میتواند زندگی دخترش را نجات دهد، آزاد کند. سپس هنک که متوجه انگیزه های خیرخواهانه اسکات شده است او را از اتهام سرقت تبرئه میکند و حتی از او میخواهد تا مرد مورچه ای جدید باشد. البته لازم به ذکر است که آن موقع خود هنک پیم هم یک ابرقهرمان بود ولی لباس Yellojacket یا Giant-Man را میپوشید. لانگ یکی از دوستان و متحدین گروه های انتقام جویان و چهار شگفت انگیز بود . در داستان Avengers Disassembled شاهد کشته شدن اسکات لانگ بودیم . با این حال بعدا دختر او (کسی لانگ) به گذشته سفر کرد و او را به زمان حال آورد. اسکات لانگ در کمیک The Avengers: Children’s Crusade دوباره زنده شد ولی اندکی بعد شاهد کشته شدن دخترش به دست «دکتر دووم» بود. اسکات به اصرار «رید ریچاردز» از بازنشتگی خارج میشود و مسئولیت رهبری نسل جدید گروه چهار شگفت انگیز یعنی Future Foundation را بر عهده میگیرد. البته رید ریچاردز به اسکات میگوید که فقط قرار است برای 4 دقیقه به فضا برود و بعد دوباره برمیگردد تا رئیس گروه باشد ولی همانطور که میتوان حدس زد این 4 دقیقه خیلی بیشتر طول میکشد و در نتیجه ما شاهد بودیم که برای 16 شماره اسکات لانگ در قالب رهبر Future Foundation ظاهر شد! در نهایت لانگ با قاتل دخترش یعنی دکتر دووم مواجه میشود . او سوگند میخورد که انتقام دخترش را بگیرد و دووم را تکه تکه کند! در نهایت دووم را شکست داد ولی او را نکشت. لازم به ذکر است که در داستان Axis ، دکتر دووم که شخصیت اش مثبت شده بود به کمک نیروهای «اسکارلت ویچ» دختر لانگ را زنده کرد تا به نوعی اشتباه خود را جبران کرده باشد.

 

- ریتا دیمارا (Rita DeMara)

ریتا دیمارا (Rita DeMara)

خانم «ریتا دیمارا» شباهت زیادی با اسکات لانگ دارد. یعنی او هم یک دزد خرده پا بود که میره و یکی از لباس های هنک پیم را به سرقت میبره. البته لباس «یلوجکت» رو میدزده و بهش لقب یلو جکت دوم را داده اند! او اولش با گروه خبیث "اربابان شرارت" (Masters of Evil) همکاری میکرد ولی بعدا اصلاح شد و چندین بار به کمک اونجرز آمد و حتی عضو افتخاری این گروه هم شده. او سپس به گروه اریجینال "محافظین کهکشان" پیوست (همونی که مربوط به قرن 30 میلادی میشه) ولی وقتی میخواست به قرن 20 بیاد و به قهرمانان درباره حمله یک شخصیت خبیث هشدار بده، کشته شد.

  

- اریک جوستن (Eric Josten)

اریک جوستن (Eric Josten)

«اریک جوستن» هم اولش یک خلافکار بود که بعدا آدم خوبی شد. او از خبیث های قدیمی مارول بود که لقبش بود Power Man (او این لقب رو قبل از این که «لوک کیج» اون رو به خودش اختصاص بده، داشت!). ولی قدرت های خودش رو از دست داد و ذرات پیم مسروقه رو به دست آورد و لقب «گولیات» رو انتخاب کرد (چون میتونست سایزش رو بزرگ کنه). پس  میبینید که بعد از هنک پیم ، کلینت بارتون و بن فاستر، ایشون چهارمین کسی است که در دنیای مارول با لقب گولیات شناخته شد.  سپس به گروه "تاندربولتس" ملحق شد (این گروه از اعضای اصلاح شده خلافکاران سابق تشکیل شده بود) . اینجا بود که لباس گولیات را کنار گذاشت و هویت "اطلس" (Atlas) را انتخاب کرد. در این زمان بود که واقعا اصلاح و به یک قهرمان تبدیل شد.

  

- اریک اوگرادی (Eric O’Grady)

اریک اوگرادی (Eric O’Grady)

وقتی مرد مورچه ای دوم به نام «اسکات لانگ» برای مدتی در دنیای کمیک مرده بود، به یک مرد مورچه ای جدید نیاز بود. بنابراین در سال 2006 نویسنده ای توانا به نام «رابرت کرکمن» (خالق کمیک های فوق العاده موفق Walking Dead) یک کمیک 12 قسمته جدید تحت عنوان The Irredeemable Ant-Man نوشت که خیلی هم موفق بود و تحسین های زیادی را نیز به همراه داشت. در این کمیک شخصیتی به نام «اریک اوگرادی» (Eric O’Grady) که یکی از مامورین سازمان "شیلد" است ، تصادفا با لباس مرد مورچه ای (که توسط هنک پیم برای شیلد ساخته شده) مواجه میشود. او این لباس را میدزدد و از آن عمدتاً برای اعمال ننگینی مثل خانم بازی (!) استفاده میکند (البته گاهی هم اگر عشق اش میکشید یه مقدار هم با جرم جنایت مبارزه میکرد!). در هر حال «اریک اوگردادی» شخصیت لاابالی بود و نمیشد او را یک قهرمان تمام عیار فرض کرد (ولی کمیک های او بسیار fun و بامزه بود). او یكی از دوست نداشتنی ترین قهرمانان بود و وقتی «استیو راجرز» گذشته مجرمانه او را نادیده گرفت و ازش دعوت كرد تا عضو گروه Secret Avengers بشه، سعی کرد گذشته خودش رو جبران کنه. اریک اوگرادی در همین گروه هم بود که کشته شد. دو تا نکته رو باید بگم. اولا این که یکی از القاب آقای اوگرادی، «مورچه سیاه» (Black Ant) است. دوم این که بعد از مرگ او شاهد بودیم  مورچه سیاه دوباره برگشته ولی بعدا معلوم شد که یک روبات انسان نما بوده. این روبات نابود شد ولی بعدش یکی از گروه های شرور مارول قول داد که روبات مورچه سیاه را با گوشت و خون دوباره میسازه! سپس مورچه سیاه را در رویداد "امپراتوری مخفی" دیدیم که به نظر میرسه همون روباتی است که به نوعی زنده و دارای گوشت و پوست شده!

مورچه سیاه

او در این داستان برای هایدرا کار میکرد ولی در آخر به همراه دوستش ، «تسک مستر»،  به قهرمانان کمک کرد.

 

- کسی لانگ (Cassie Lang)

- کسی لانگ (Cassie Lang)

«کسی لانگ» همون دختر مرد مورچه ای دوم یعنی «اسکات لانگ» هستش. او بچه که بود دچار بیماری قلبی بود و پدرش هم به همین خاطر مجبور شد لباس مرد مورچه ای را بدزده تا جونش رو نجات بده. بعدا مادر کسی از پدرش طلاق گرفت و حضانت او را هم به دست آورد (چون حس میکرد زندگی کردن کسی در کنار پدرش میتونه خطرناک باشه). سپس کسی که خیلی احساس تنهایی میکرد ، مقداری ذرات پیم را از تجهیزات باباش دزدید تا مثل او یه قهرمان باشه. اما الان دیگه به ذرات پیم نیازی نداره و قدرت هاش معمولا به احساسات و عواطف او بستگی دارند. یعنی اگه خیلی عصبانی یا ناراحت بشه بدنش شروع میکنه به بزرگ شدن یا کوچک شدن. او در دنیای کمیک چندین لقب داشته ، مثل "انت گرل" (Ant-Girl) ، "جاینت گرل" (Giant Girl) و "بلند قامت" (Stature) . او پس از مرگ پدرش (که در بالا بهش اشاره شد) به گروه Young Avengers ملحق شد و بعدشم عضو دیگر گروه های اونجرز شده. همانطور که قبلا هم گفتم، در سفر به گذشته پدرش (اسکات لانگ) را به دقایقی بعد از مرگش انتقال داد و اینجوری او دوباره زنده شد! ولی متاسفانه اونا خیلی پیش هم نبودن و کسی توسط «دکتر دووم» کشته شد.

مرگ کسی لانگ

ولی در داستان Axis ، دکتر دووم که شخصیت اش مثبت شده بود به کمک نیروهای «اسکارلت ویچ»، کسی را زنده کرد تا به نوعی اشتباه خود را جبران کرده باشد.

 

- تام فاستر (Tom Foster)

تام فاستر (Tom Foster)

«تام فاستر» برادر زاده بیل فاستر است که در بالا راجع بهش توضیح دادم. وقتی در تلویزیون دید که عمویش کشته شده قسم خورد که روزی از کسانی که باعث این مرگ شده بودند یعنی رید ریچاردز و تونی استارک، انتقام بگیره. تام سپس سعی کرد ذرات پیم خاص خودش رو درست کند تا میراث عموی خودش را ادامه دهد. ولی بعد از اینکه هالک به منهتن نیویورک حمله کرد ، فرصت را مناسب دید تا بره مقر اونجرز  و ذرات پیم را بدزده (چون اون موقع اعضای اونجرز رفته بودن با هالک بجنگن) . اسم خودش رو هم «گولیات سیاه» گذشت تا هم نام عموی خودش بشه. تام عضو گروه Revengers شد که توسط «واندر من» تشکیل شده بود و اعضایش را قهرمانان و خبیث هایی تشکیل میدهند که از دست اونجرز به نوعی ناراحت هستند چون به نظرشون این گروه بیشتر ضرر میزنه تا اینکه منفعت داشته باشه!

  

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی هویت های مختلف «هنک پیم» (مرد مورچه ای) در دنیای کمیک

10 دشمن برتر مرد مورچه ای (ANT-MAN)

شماره آخر کمیک مقدمه فیلم "مرد مورچه ای و واسپ" ترجمه شد + لینک دانلود

معرفی 10 دشمن برتر "انتقام جویان" (THE AVENGERS)

10 کمیک مهم "مرد مورچه ای" (ANT-MAN)

معرفی کمیک بوک های مهم "مرد مورچه ای" (ANT-MAN)

معرفی شخصیت: مرد مورچه ای

معرفی شخصیت: واسپ

قسمت آخر از کمیک "مقدمه جنگ بینهایت" (INFINITY WAR) ترجمه شد + لینک دانلود

بررسی و تحلیل اولین تریلر منتشر شده از فیلم "مرد مورچه ای و واسپ"

نقد و بررسی فیلم مرد مورچه ای (ANT-MAN)

ایستراگ (EASTER EGG) های جالب فیلم انت من

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1397-04-19 16:41
این مقاله رو سریع نوشتم و تایپ کردم
بنابراین ایرادات تایپی حتما تو شهست
پس بگید تا درست بشه
نقل قول کردن
mani s.h
#2 mani s.h 1397-04-19 16:52
خسته نباشید .اطلاعات خیلی خوبی بود ولی به شخصه من عاشق اسکات لانگ هستم چون برای تنها خانواده خود ارزش بینهایتی داره.و پیشتر اوقات داستاناش پدر دختری که داستان رو عمیق تر میکنه.
نقل قول کردن
AliReza.Ta
#3 AliReza.Ta 1397-04-19 17:04
یه مقاله ی عالیه دیگه واقعا اطلاعات خوبی بود به نظر من اسکات از همه شون بهتره و شخصیت بهتری داره. در ضمن یه مرد مورچه ای توی امپراطوری مخفی بود کسی میدونه اون متعلق به دنیای 616 ست یا نه؟
.
.
.
استاد هرچند سریع نوشتید ولی من ایرادی پیدا نکردم
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1397-04-19 17:27
به نقل از AliReza.Ta:
در ضمن یه مرد مورچه ای توی امپراطوری مخفی بود کسی میدونه اون متعلق به دنیای 616 ست یا نه؟

سئوال خوبی پرسیدی
اون اسمش بود مورچه سیاه که به نظر میرسه همون اریک اوگرادی باشه!
من الان یه بخشی راجع بهش به مقاله اضافه کردم. بهتر دوباره بخونی
نقل قول کردن
ali.stark
#5 ali.stark 1397-04-19 17:29
عالی بود راستی اقای ترابی زیرنویس انگلیسی انت من و واسپ اومده نمیشه تو سایت ترجمه اش کنید
نقل قول کردن
Quick H
#6 Quick H 1397-04-19 17:33
وقتی بهش فکر میکنم میبینم که خیلی شبیه لونه ی مورچه هست.
یعنی چند تا مورچه معمولی(انت من).چندتا مورچه بالدار(واسپ).چن دتا مورچه گنده(گولیات)
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1397-04-19 17:37
مرد عنکبوتی ناشناخته - قسمت اول


llink.ir/8d91
نقل قول کردن
امیر رضا
#8 امیر رضا 1397-04-19 18:10
ممنون بابت مقاله .
آقای ترابی من دو تا غلط املایی پیدا کردم
بخش بیل فاستر خط اخریش به جای بیل نوشتین {بن}
بخش اریک اوگاردی خط دهم اخرش به جای دوم نوشتین {عوم
نقل قول کردن
brg_1214
#9 brg_1214 1397-04-19 18:34
بازم یه مقاله عالیه دیگه!!
من فقط 4تا شون رو می شناختم...
نقل قول کردن
Spider-Fan
#10 Spider-Fan 1397-04-19 19:28
#7
دست‌مریزاد میگم به بچه های گروه ریوایولریا انترتینمنت! دمتون گرم و اول بخش مجموعه the Unknown Spidey عالی بود! ;-)
مرسی از شما و آقای مرادیانس عزیز.
نقل قول کردن
Ali_craft
#11 Ali_craft 1397-04-19 20:07
سلام دوستان ببخشید جیز بی ربط به مقاله میگم ولی ذهنمو خیلی مشغول کرده اگه میشه جواب بدید.
دوستان مگه شخصیتای مارول نتفلیکس که همون مدافعان هستند جزیی از MCU نیستند؟ پس چرا پانیشر حضور افتخاری توی کاپیتان امریکا سرباز زمستان داشته؟
نقل قول کردن
Ali_craft
#12 Ali_craft 1397-04-19 20:10
به نقل از mtm:
مرد عنکبوتی ناشناخته - قسمت اول
spidey.ir/.../...

llink.ir/8d91


اُه ببخشید درگیر سوالم بودم یادم رفت ازتون بخاطر این مقاله و درست کردن این ویدیو برای اگاه کردنمون تشکر کنم خدا قوت
نقل قول کردن
best of the best
#13 best of the best 1397-04-19 20:12
به نقل از Ali_craft:
سلام دوستان ببخشید جیز بی ربط به مقاله میگم ولی ذهنمو خیلی مشغول کرده اگه میشه جواب بدید.
دوستان مگه شخصیتای مارول نتفلیکس که همون مدافعان هستند جزیی از MCU نیستند؟ پس چرا پانیشر حضور افتخاری توی کاپیتان امریکا سرباز زمستان داشته؟

خودت میگی جزیی از mcu هستن بعد میگی چرا حضور افتخاری داشته؟!!!!' :o
نقل قول کردن
Ali_craft
#14 Ali_craft 1397-04-19 20:14
به نقل از best of the best:
به نقل از Ali_craft:
سلام دوستان ببخشید جیز بی ربط به مقاله میگم ولی ذهنمو خیلی مشغول کرده اگه میشه جواب بدید.
دوستان مگه شخصیتای مارول نتفلیکس که همون مدافعان هستند جزیی از MCU نیستند؟ پس چرا پانیشر حضور افتخاری توی کاپیتان امریکا سرباز زمستان داشته؟

خودت میگی جزیی از mcu هستن بعد میگی چرا حضور افتخاری داشته؟!!!!' :o

چون اون موقع هنوز پانیشر سریالش ساخته نشده بود و طبق گفته کارگردان فیلم اون مردی بوده که قوانین خودشو داشته
نقل قول کردن
hosein8081
#15 hosein8081 1397-04-19 20:34
کسی زیرنویس مرد موچه ای 2 رو داره؟؟؟
ant-man and the wasp لطفا جواب بدین
اگه ندارین کی میاد زیرنویسش؟؟؟؟
نقل قول کردن
best of the best
#16 best of the best 1397-04-19 20:52
به نقل از Ali_craft:
به نقل از best of the best:
به نقل از Ali_craft:
سلام دوستان ببخشید جیز بی ربط به مقاله میگم ولی ذهنمو خیلی مشغول کرده اگه میشه جواب بدید.
دوستان مگه شخصیتای مارول نتفلیکس که همون مدافعان هستند جزیی از MCU نیستند؟ پس چرا پانیشر حضور افتخاری توی کاپیتان امریکا سرباز زمستان داشته؟

خودت میگی جزیی از mcu هستن بعد میگی چرا حضور افتخاری داشته؟!!!!' :o

چون اون موقع هنوز پانیشر سریالش ساخته نشده بود و طبق گفته کارگردان فیلم اون مردی بوده که قوانین خودشو داشته

خب که چی؟ نمیتونسته قبل ساخته شدن سریالش مردی باشه که "قوانین خودشو داشته"؟!
:D
نقل قول کردن
AliReza.Ta
#17 AliReza.Ta 1397-04-19 21:16
به نقل از mtm:
مرد عنکبوتی ناشناخته - قسمت اول
spidey.ir/.../...

llink.ir/8d91


استاد ممنون به خاطر پاسخ به سوالم. ویدیو رو دیدم خیلی جالب بود دستتون درد نکنه که وقت گذاشتید
نقل قول کردن
solo
#18 solo 1397-04-19 21:59
همیشه فکر می کردم هوپ پیم حتما تو دنیا ی اصلی مارول هست و من ندیدمش.ممنون که آگاهم کردید :-) .در ضمن خانم اوانجلین لیلی تو سری فیلم های هابیت هم نقش کسی رو بازی کرده بود که تو رمان نوشته ی تالکین نبود و کارگردان خودش به فیلم اضافه کرده بود مثل همین هوپ پیم که توmcuهست تو کمیک نیست!
نقل قول کردن
MrRixel
#19 MrRixel 1397-04-19 22:24
:| تو خوابم فکرشم نمیکردم اینقدر شخصیت داشته باشه
نقل قول کردن
t.c.a
#20 t.c.a 1397-04-20 09:29
خسته نباشید آقای ترابی مثل همیشه عالی بود ....
شخصیت انت من داستان های دراز و پر پیچ و خمی رو پشت سر گذاشته و اینکه تا حالا ندیده بودم که یک شخصیت اینقدر دچار تغییر بشه.....
ولی داستان های انت من توانسته تو هر شرایطی هواداران خاص خودش رو داشته باشه .....
مرسی بابت مقاله
تشکر
نقل قول کردن
darth vader
#21 darth vader 1397-04-20 10:03
مقاله ی عالی ای بود هر چند بیشتر شون رو می دونستم :) ولی بازم دست آقای ترابی درد نکنه
ببخشید برای اسپم: من یه چندتا مقاله رو دارم می نویسم چطوری می تونم به شما اراِیه بدم؟
نقل قول کردن
mtm
#22 mtm 1397-04-20 10:20
به نقل از darth vader:

ببخشید برای اسپم: من یه چندتا مقاله رو دارم می نویسم چطوری می تونم به شما اراِیه بدم؟

متشکر ولی ما مقاله نویس نیاز نداریم
اگر نیاز شد حتما تو سایت اعلام میکنیم
نقل قول کردن
darth vader
#23 darth vader 1397-04-20 10:40
به نقل از mtm:
به نقل از darth vader:

ببخشید برای اسپم: من یه چندتا مقاله رو دارم می نویسم چطوری می تونم به شما اراِیه بدم؟

متشکر ولی ما مقاله نویس نیاز نداریم
اگر نیاز شد حتما تو سایت اعلام میکنیم

خیلی ممنون
نقل قول کردن
hassan91
#24 hassan91 1397-04-20 11:35
خو سازندگان MCU بهترین کار رو انجام دادن که اسکات لنگ رو از همون اول به عنوان مرد مورچه ای برگزیدند و البته هنک پیم رو نزاشتن که با هویتای مختلفش گیج بشیم :o البته دیدیم که تو بوجود اومدن یلو جکت هم اندکی مقصر بوده. به هر حال واقن هویتاش آدمو خسته میکنه فک کنم در آینده هم از دس اولترون خلاص بشه.
نقل قول کردن
alihdz
#25 alihdz 1397-04-20 13:15
عالی بود من فقط چن تاشون رو میشناختم
فقط ی سوال
چرا همه انت من ها تو گذشتشون یه خلافکار بودن که به طور اتفاقی لباس انت منو پیدا میکردن؟؟ :lol: :D
نقل قول کردن
a.v.s
#26 a.v.s 1397-04-20 15:25
سلام.
آقای ترابی ممنون بابت این مقاله ولی در این مقاله، بعضی هاشون هم زن بودند. بهتر نیست اسم مقاله باشه: چند تا زن و مرد مورچه ای داریم؟
نقل قول کردن
mtm
#27 mtm 1397-04-20 16:21
به نقل از a.v.s:
سلام.
آقای ترابی ممنون بابت این مقاله ولی در این مقاله، بعضی هاشون هم زن بودند. بهتر نیست اسم مقاله باشه: چند تا زن و مرد مورچه ای داریم؟

این عنوان به صورت کلیه و یعنی شخصیت های منشعب شده از روی مرد مورچه ای
در صورتی که اینطور که شما میگی علاوه بر این که یک سری زن هستند، یک سری هم اصلا مورچه ای حساب نمیان چون قابلیت بزرگ شدن دارن!
در کل این عنوان به سبک این مقاله نوشته شد:
چند تا هالک داریم؟
llink.ir/73b5
نقل قول کردن
mmh112
#28 mmh112 1397-04-20 22:15
ممنون از مقاله ی عالی .
ببخشید جاینت من امپراتوری مخفی کی بود؟
نقل قول کردن
mtm
#29 mtm 1397-04-20 22:59
به نقل از mmh112:
ممنون از مقاله ی عالی .
ببخشید جاینت من امپراتوری مخفی کی بود؟

یادم نیست
عکسش رو داری؟
نقل قول کردن
mtm
#30 mtm 1397-04-20 23:00
یه سوال
جدیدا تو سایت یه کمیک ترجمه کردیم که اریک جوستن در اون حضور داشت
کسی میدونه کدوم کمیک؟ :-*
نقل قول کردن
Amir spidey
#31 Amir spidey 1397-04-20 23:18
به نقل از mtm:
یه سوال
جدیدا تو سایت یه کمیک ترجمه کردیم که اریک جوستن در اون حضور داشت
کسی میدونه کدوم کمیک؟ :-*

شماره 3 old man Hawkeye
نقل قول کردن
mtm
#32 mtm 1397-04-20 23:23
به نقل از Amir spidey:
به نقل از mtm:
یه سوال
جدیدا تو سایت یه کمیک ترجمه کردیم که اریک جوستن در اون حضور داشت
کسی میدونه کدوم کمیک؟ :-*

شماره 3 old man Hawkeye

افرین
با اسم اطلس صداش میزدن
واقعا میبینید ادم اگه شخصیت ها و تاریخچه اونا رو بدونه چقدر بیشتر از خوندن کمیک لذت میبره؟
نقل قول کردن
Amir spidey
#33 Amir spidey 1397-04-20 23:36
به نقل از mtm:
به نقل از Amir spidey:
به نقل از mtm:
یه سوال
جدیدا تو سایت یه کمیک ترجمه کردیم که اریک جوستن در اون حضور داشت
کسی میدونه کدوم کمیک؟ :-*

شماره 3 old man Hawkeye

افرین
با اسم اطلس صداش میزدن
واقعا میبینید ادم اگه شخصیت ها و تاریخچه اونا رو بدونه چقدر بیشتر از خوندن کمیک لذت میبره؟

باهاتون موافقم،خودم هم وقتی داشتم می خوندم اون شماره رو واقعا برام سوال پیش اومده بود که اطلس کیه ؟ منبع قدرتش چیه ؟ و... که به لطف این مقاله مفید کاملا آگاه شدم ازش،دستتون درد نکنه به خاطر این مطالب مفید و آگاه کننده
نقل قول کردن
mmh112
#34 mmh112 1397-04-21 14:01
به نقل از mtm:
به نقل از mmh112:
ممنون از مقاله ی عالی .
ببخشید جاینت من امپراتوری مخفی کی بود؟

یادم نیست
عکسش رو داری؟


Trainbit.com/.../...
استاد بفرمائید با فلش مشخص کردم.
نقل قول کردن
Marc Spector
+1 #35 Marc Spector 1397-05-11 02:54
به نقل از mmh112:
به نقل از mtm:
به نقل از mmh112:
ممنون از مقاله ی عالی .
ببخشید جاینت من امپراتوری مخفی کی بود؟

یادم نیست
عکسش رو داری؟


Trainbit.com/.../...
استاد بفرمائید با فلش مشخص کردم.

اسمش (Raz Malhotra) رَز مالهوترا،هندیه، که مهاجرت کرده به آمریکا.
البته سوال خوبی پرسیدی،استاد ترابی مقاله رو اگر امکانش هست برای رز مالهوترا هم آپدیت کنید.
البته اگر جسارت نباشه من بخش مربوط بهش رو از سایت مارول ویکیا ترجمه کردم اگر خواستید به مقاله اضافه کنید.
رَز مالهوترا مهاجر هندی بود که در دنوِر کلرادو زندگی میکرد.رشته تحصیلی اون تحقیق درمورد هوش مصنوعی بود.متاسفانه درست قبل از اینکه فارغ التحصیل بشه،شرکت هایی که درحال تحقیق بر روی هوش مصنوعی بودن به دنبال تغییری که هنک پیم در ماهیت این موجودات به وجود آورد(قضیه خلق التران)تعطیل شدند، بنابراین رَز شانس کمی برای پیدا کردن شغلی در حوزه تخصص خودش داشت.سپس وقتی به سان فرانسیسکونقل مکان کرد در یک شرکت پشتیبانی فن آوری به نام techbusters مشغول به کار شد.چندی بعد وقتی egghead یکی از مقاله های اون به اسم "دستیابی به الگو های اخلاقی برای هوش مصنوعی" رو خوند،سعی کرد اون رو استخدام کنه ولی وقتی که رزَ به پایگاه egghead رسید از نقشه های پلیدانه اون با خبر شد.(درحقیقت egghead سعی داشت از روی اعضای انتقام جویان ربات هایی با هوش مصنوعی درست کنه).ولی رَز از خواسته های اون اجتناب کرد و به همین دلیل egghead به وسیله دستگاهی اون رو به خدمت گرفت و تونست کنترل رَز رو به دست بگیره.اما بعد هنک پیم و مرد مورچه ای سر رسیدن و حین درگیری اون دستگاه آسیب دید و رَز تونست خودش رو آزاد کنه.چند ماه بعد،در جریان حمله التران ،هنک پیم که به ظاهر ناپدید شده بود یکی از آزمایشگاه های خودش رو به اسکات لنگ داد. در ملاقاتی که به ظاهر تصادفی بود اسکات رَز رو دید و بعد بهش لباس جاینت من رو داد.بعد ها رَز لباس رو ارتقا و این ارتقا به اون اجازه داد به فضا بره بدون اینکه به خودش یا زمین آسیبی وارد بشه.
نقل قول کردن
mtm
#36 mtm 1397-05-12 12:25
#35: اقا خیلی ممنون!
اون بخش رز هم به متن مقاله اضافه شد
خیلی لطف کردی
نقل قول کردن
mmh112
#37 mmh112 1397-07-13 20:08
#35آقا ممنون که گفتی متاسفانه استاد نظر من رو ندیده بودند و من خیلی منتظر جواب بودم . درکل ممنون از شما و استاد که این سایت رو تاسیس کردید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37