20 حقیقتی که باید درباره هالک (بروس بنر) بدانید

20 حقیقتی که باید درباره هالک (بروس بنر) بدانید – قسمت دوم

این مقاله نیز به مناسبت انتشار نسخه بلوری فیلم "انتقام جویان: پایان بازی" تقدیم شما میشود.

البته ما در سایتمون مقالات زیادی درباره «هالک» نوشته ایم که میتونند به شما اطلاعات و فکت های خوبی راجع به این شخصیت ارائه بدهند. اگر قبلا نخونده اید، روی لینک های زیر کلیک کنید:

معرفی شخصیت های مکمل کمیک های هالک

10 دشمن برتر هالک 

چندتا هالک داریم؟

10 کمیک برتر هالک 

10 نسخه عجیب و غریب از هالک در دنیای کمیک !

 

20- هالک اولش قرار بود خاکستری باشه

هالک اولش قرار بود خاکستری باشه

همانطور که در این مقاله گفته بودم، ما در دنیای کمیک هالک نسخه خاکستری هم داریم. ولی شاید ندانید که هالک کلا قرار بود خاکستری باشه!  یعنی «استن لی» و «جک کربی» او را با رنگ خاکستری خلق کردند. در یکی دو شماره نخست هم رنگش خاکستری بود. ولی چون شرکت چاپ کننده کمیک های مارول در پرینت گرفتن از روی رنگ خاکستری مشکل داشت بنابراین استن و جک به ناچار رنگ هالک را سبز کردند! 

هالک

و اینم بگم که کلا شخصیت پردازی هالک در دو شماره نخست خود بسیار عجیب و متفاوت از آن چیزی بود که ما الان ازش سراغ داریم. گفتیم که او رنگش خاکستری بود. ضمنا میتونست حرف بزنه و یک هدف هم داشت: فتح دنیا! یعنی انگار هالک از بروس بنر از نظر شخصیتی کاملا جدا و متمایز بود! نکته عجیب دیگر این بود که به نظر نمیرسید بروس بنر به خاطر عصبانیت به هالک تبدیل میشه. اجازه بدهید توضیح بدهم: بروس بنر شبها به هالک تبدیل میشد! به احتمال بسیار زیاد استن لی و جک کربی میخواستند یک جور گرگینه (werewolf) از او بسازند!!! اما مشکل اینجا بود که این باعث میشد دست نویسنده بسته باشه و هالک شخصیتی قابل پیش بینی باشه. سپس دیدیم که بروس بنر به همراه نوجوانی که همراهی اش میکرد یعنی «ریک جونز» یک جور پناهگاه برایش ساختند تا شبها در آنجا باشه و نتونه بیرون بیاد و به کسی آسیب برسونه!

ریک جونز

در شماره 3 هم اتفاق عجیبی افتاد و هالک فهمید دیگه نمیتونه به بروس بنر تبدیل بشه! او در واقع مثل یک زامبی بی مغز شده بود که توسط ریک جونز کنترل ذهنی میشد!!!

کمیک بوک هالک

بعدشم که یه جورایی هالک انگار مغز بروس بنر رو پیدا کرده بود ولی رفتار خشن هالک رو داشت و لهجه اش هم مثل باگزبانی شده بود! خلاصه اینکه اون 6 شماره نخست هالک مشخص بود استن لی و جک کربی تعریف مشخصی از هالک ندارند و نمیدونند باید باهاش چیکار کنند. به همین دلیل هم بعد از 6 شماره کمیک هالک کنسل شد چون مخاطبین به دلیل همین مشکلاتی که گفتم نتونسته بودند باهاش ارتباط برقرار کنند. البته او بعدا دوباره برگشت ...

 

19- منابع الهام بخش هالک

منابع الهام بخش هالک

استن لی و جک کربی برای خلق هالک از شخصیت معروف فیلم های ترسناک کلاسیک یعنی «فرانکشتاین» الهام گرفتند. زیرا درست مثل فرانکشتاین ما در کمیک بوک های هالک نیز با هیولایی سرگشته که مردم ازش میترسند ولی میخواد تنها و در آرامش باشه، سر و کار داشتیم. دو گانگی شخصیت بروس بنر/هالک نیز از شخصیت کلاسیک ادبیات یعنی «دکتر جکیل و مستر هاید» الهام گرفته شده، دکتری که با خوردن معجونی خاص به یک هیولا تبدیل میشد!

همچنین گفته میشه در دهه 40 میلادی شخصیتی کمیک بوکی وجود داشته به نام Heap. او یک هیولای باتلاقی سبز رنگ و قدرتمند بود که با نازی ها میجنگید و در کشور سفر میکرد تا به مردم کمک کنه.

هیپ

میگن ظاهر و نام این شخصیت در ذهن استن لی باقی مونده بود! 

 

18- علاقه شدید استن لی و جک کربی به اسم "هالک"!

کلا انگار استن لی و جک کربی خیلی به نام هالک (Hulk) علاقه داشتند چون در دهه 60 میلادی سه شخصیت دیگر نیز به این نام خلق کرده بودند! یکی از آنها در یک داستان تک قسمتی حضور داشت (شماره 75 از کمیک Strange Tales که سال 1960 منتشر شد) که در آن دیدیم یک دانشمند کوتاه قد به دنبال ساختن فرمولی است تا خودش را قد بلند کند. ولی در نهایت یک زره رُباتیک عظیم الجثه میسازه که بهش میگن "هالک نیرومند" (The Mighty Hulk)!

هالک نیرومند

متاسفانه این دانشمند کلید ربات رو یادش میره و خودش رو داخل اون زندانی میکنه! (مارول در حضور های بعدی این شخصیت نامش را به Grutan تغییر داد تا با هالک اشتباه نشه!). در همان سال باز هم شاهد خلق شدن یک هیولای دیگر به نام «زِمنو» (Xemnu) بودیم که با لقب هالک شناخته میشد (برای آشنایی با او، این مقاله را بخوانید).

(بعدا مارول لقب او را به "تایتان" تغییر داد!). و یک سال بعد در شماره 21 از کمیک Tales to Astonish نیز بار دیگر شاهد بودیم که از اسم هالک برای هیولای نارنجی رنگی استفاده شد که از پرده سینما بیرون می آمد و تماشاچیان را میترساند!

هیولای هالک

(مارول اسم این هیولا را نیز بعدا به Glop تغییر داد!).

 

17- پدر بروس بنر باعث شده تا هالک  اینقدر خشمگین باشه!

پدر بروس بنر - پدر هالک

بعد از مدتی نویسنده های خوش فکر مارول سعی کردند پیشینه بروس بنر را غنی تر کنند و به خواننده ها نشان بدهند دلیل عصبانی بودنی هالک در واقع به خود بروس بنر برمیگرده. یعنی نشان دادند که او در دوران کودکی سختی های زیادی دیده و این باعث شده تا شخصیتش اینطوری بشه. نویسنده ها روی پدر بروس بنر زوم کردند و نشان دادند که «برایان بنر»   بلاهای زیادی بر سر پسر خود آورده است. او مردی دائم الخمر بود که مدام پسرش (بروس) و همسرش (ربکا بنر) را کتک میزد و با آنها بدرفتاری میکرد. بنابراین آنها به این ترتیب نشان دادند خشمی که در وجود هالک است از کودکی بروس بنر نشات گرفته که وقتی به هالک تبدیل میشه این خشم درونی هم آزاد میشه (خود بروس بارها گفته اون ژن هیولایی که در وجودش هست را از پدرش به ارث برده!). در هر حال، برایان گذشته بد و خشنی داشته و بعد از مدتی به تیمارستان رفت. اما بعد از سالها برگشت و با پسرش بروس رو در رو شد (آن موقع بروس به هالک تبدیل شده بود) اما کشته شد (بروس در مرگ او بی تقصیر نبود). در داستان The Chaos War  ، برایان بنر توسط Chaos King دوباره زنده شد و میتونست به هیولایی هالک مانند تبدیل بشه! ولی در نهایت هالک او را شکست داد. درباره جنایات پدر بروس بنر این رو هم باید گفت که او همسر خودش یعنی مادر بروس را در مقابل چشمان بروس کشت!

 

16- هالک 50 سال عضو انتقام جویان نبود!

هالک 50 سال عضو انتقام جویان نبود!

برخلاف آنچه که هواداران دنیای سینمایی مارول تصور میکنند، هالک در بسیاری از سالهای گذشته در دنیای کمیک عضو تیم انتقام جویان نبوده! البته او در شماره نخست این کمیک بود و بنابراین از اعضای موسس اونجرز به شمار میاد. ولی در پایان شماره 2  وقتی فهمید هم تیمی هایش از قدرت های او میترسند ، ول کرد و رفت! البته او در چند داستان اونجرز حضور داشت ولی اکثر اوقات اونجرز را در حال مبارزه با هالک میدیدیم (این مقاله را بخوانید). سپس بعد از 50 سال هالک رسما دوباره به تیم ملحق شد! البته در این سالها نسخه های دیگر از هالک که به نوعی به او ربط داشتند مثل «شی – هالک» یا «هالک قرمز» و ... عضو اونجرز بوده اند.

 

15- هالک عضو گروهی به نام "مدافعین" (Defenders) بوده!

کمیک defenders

هالک به جای اونجرز، بیشتر عضو تیمی به نام "مدافعین" بوده! "مدافعین" نام گروهی ابرقهرمانی است که قدمت زیادی در دنیای مارول دارد. در واقع این گروه ، اعضای آن و ایده اصلی اش کاملا با آن چیزی که شما در سریال مارول/نتفلیکس دیده اید فرق داشت. یعنی اولش ایده این بود که متفاوت ترین و عجیب ترین قهرمانان مارول را که هیچ ربطی به هم ندارند را در قالب یک تیم قرار داد! به همین دلیل اعضای اریجینال این گروه عبارت بودند از: دکتر استرنج، هالک ، نیمور و موج سوار نقره ای!!! میبینید که هیچ ربطی به هم ندارند. جذابیت شون هم در همین بود که باعث میشد از گروه های ابرقهرمانی دیگر مثل اونجرز متمایز شوند. در هر حال، در ماه دسامبر سال 1971 "روی توماس" (از نویسندگان بزرگ مارول)  در شماره 1 از کمیک Marvel Feature این گروه را خلق کرد. ایده اصلی این بود که در این سری دکتر استرنج با تهدیدات ماورا الطبیعه روبرو بشه که برای مقابله باهاشون به کمک دیگر قهرمانان نیاز پیدا میکنه. اینجوری او سراغ هالک و نیمور رفت تا بهش کمک کنند با جادوگری به نام Yandroth بجنگه. البته بعد از یک شماره هالک گروه رو ترک کرد (بعدها چند بار دیگه برگشت). شما میتونید در این مقاله اطلاعات خوبی درباره Defenders کسب کنید.

 

14- قدرت های عجیب هالک!

فدرت های هالک!

گفته میشه هالک نیرومند ترین قهرمان در دنیای مارول است. یعنی حتی از ثور هم قوی تره! (در این مقاله میتونید نبردهای برتر هالک و ثور رو بخونید). دلیلش هم اینه که او هر چی عصبانی تر بشه، قوی تر میشه! او قدرت ها و توانایی های زیادی داره. یعنی علاوه بر زور بازوی فراوان میتونه پرش های بسیار بلند بکنه. بدنش در مقابل مرض ها و ویروس های گوناگون مصون است و میتونه در بسیاری از جاهایی که اکسیژن نیست یا کمه ، نفس بکشه. گاهی وقتها هم دیده شده که انرژی که به سمتش شلیک شده رو به خودش جذب کرده و بعدش به سمت دشمن پرتاب کرده. یک قدرت خود شفادهی (healing factor) شگفت انگیز هم داره که باعث میشه زخم هایش خیلی زود خوب بشن (حتی اگه بمب اتم بهش بخوره).

پوست بدنش هم خیلی خاصه. به طور مثال گفته میشه فقط دو چیز هست که میتونه که اون رو سوراخ کنه: فلز ویبرانیوم و فلز آدامانتیوم (درباره این فلزات تو این مقاله توضیحاتی داده شده است). همچنین پوست او میتونه در مقابل حرارت بالای 1 میلیون درجه سانتیگراد و حتی برخی از انواع جادوها نیز مقاومت کنه! گاهی وقتها هم دیده شده از پوست بدنش اشعه گاما ساطع شده و ... اما هالک در طول سالهای گذشته در دنیای کمیک قدرت های عجیب و منحصر به فرد دیگری هم پیدا کرده. مثلا به لطف غده ای که در بدنش داره نوعی آبشش پیدا کرده که باهاش میتونه زیر آب نفس بکشه! یکی دیگر از قدرت های عجیب او اینه که میتونه روح ها رو ببینه:

روح هالک

بنابراین یکی از معدود شخصیت های ماروله که قادره «دکتر استرنج» را در حالت روح مانند خودش رویت کنه!

 

13- اسم «بروس  بنر» در سریال تلویزیونی هالک تغییر کرد!

بیل بیکسبی- هالک

سریال تلویزیونی "هالک" که سال 1978 از شبکه CBS پخش شد خیلی موفق بود و باعث محبوبیت بیشتر این شخصیت شد. ولی تغییرات نسبتا زیادی هم در مقایسه با دنیای کمیک در آن رخ داد. یکی از آنها تغییر نام «بروس بنر» به «دیوید بنر» بود! در واقع مسولین  شبکه CBS این تغییر را ایجاد کرده بودند چون به نظرشون اسم «بروس» ذهن مخاطب رو به سمت شخصیت های همجنس گرا میبره!!  البته تهیه کننده این سریال هم مصاحبه ای کرده و گفته که این تغییر رو انجام داده چون به نظرش خیلی غیر واقعیه که اسم و فامیلی یک شخصیت با یک حرف شروع بشه (مثل Peter Parker یا Matt Murdock و ...) . پس بروس بنر رو به دیوید بنر تغییر داده!

 

12-  اولین بازیگر نقش هالک!

لو فریگنو

مرحوم «بیل بیکسبی» نقش بروس بنر .. ببخشید ... دیوید بنر را در سریال تلویزیونی "هالک" بازی کرد. ولی مساله اصلی این بود که چه کسی قراره نقش هالک رو بازی کنه؟ چون اون موقع که مثل الان افکت های رایانه ای وجود نداشت. بنابراین سازندگان سریال از بدنسازی به نام «لو فریگنو» (Lou Ferrigno) برای این نقش استفاده کردند. یعنی ایشون رو رنگ سبز بهش زدند و کلاه گیس براش گذاشتند و شلوار پاره تنش کردند و شد هالک! جالبه که بدونید پس از اتمام این سریال در سال 1982 ، فریگنو همچنان ارتباطش رو با شخصیت هالک حفظ کرد . به طور مثال او در "هالک: مجموعه کارتونی" در دهه 90 میلادی به جای هالک صدا پیشگی کرد. در فیلم سینمایی "هالک" محصول سال 2003 (ساخته «آنگ لی») و همچنین فیلم "هالک شگفت انگیز" (محصول سال 2008) نیز حضور افتخاری داشت و ...

 

11- «آرنولد شوارتزنگر» هم برای سریال تلویزیونی "هالک" مد نظر بود!

 آرنولد شوارتزنگر هم برای نقش هالک مد نظر بود!

قبل از اینکه آقای فریگنو برای نقش هالک در سریال تلویزیونی انتخاب بشه دو گزینه دیگر هم مطرح بودند. یکی از آنها «آرنولد شوارتزنگر» (بدنساز معروف آن زمان که بعدها با نقش هایی مثل «کونان بربر» و «ترمیناتور» به شهرت جهانی دست یافت)  بود ولی میگن چون قدش از فریگنو کوتاه تر بود انتخاب نشد! و اما «ریچارد کیل» (Richard Kiel) بازیگر بسیار قد بلندی بود که به خاطر ایفای نقش یکی از خبیث های فیلم های "جیمز باند" معروف شده بود (ظاهرش هم به هیولاها میخورد!).

ریچارد کیل

او برای نقش هالک انتخاب شد و حتی نقش او را در قسمت پایلوت این سریال بازی کرد ولی در نهایت سازندگان سریال به این نتیجه رسیدند که به اندازه کافی تنومند نیست. بنابراین فریگنو را استخدام کردند. گفته میشه تمام صحنه های هالک با حضور کیل از این قسمت حذف شد به جز یک صحنه که در پایین آن را میبینید:

سریال hulk 

 

10- هالک اولین ابرقهرمانی بود که روی جلد مجله "رولینگ استون" ظاهر شد!

 هالک اولین ابرقهرمانی بود که روی جلد مجله "رولینگ استون" ظاهر شد

"رولینگ استون" (Rolling Stone) مجله‌ای آمریکایی است که به موسیقی، سیاست و موضوعات عامه پسند می‌پردازد و هر دو هفته یک‌بار منتشر می‌شود.یکی از مشهورترین مجلات در زمینه موسیقی Rolling Stone می‌باشد که همیشه در ارائه برترین آهنگ‌های سال یا انتخاب برترین ترانه‌های قرن و غیره در صدر اخبار بوده‌ است. در سال 1971 که محبوبیت شخصیت هالک زیاد شده بود، او را روی جلد این مجله دیدیم! این اتفاق خیلی بزرگی بود و خیلی از علاقمندان به کمیک سعی کردند آن شماره را تهیه کنند. شمایل هالک را در این کاور آقای «هرب تریمپ» از طراحان اصلی و مطرح کمیک بوک های هالک در دهه 70 میلادی خلق کرد . داخل مجله هم اطلاعات خوبی راجع به انتشارات مارول همراه با مصاحبه با عوامل این شرکت ارائه شد.

 

9- ایده پرفسور هالک از یک کمیک What If گرفته شد!

پرفسور هالک

در كمیك های مارول ، what if به داستانی گفته میشود كه جزئی از عالم اصلی مارول نیست. What if ها معمولا یك رخداد مهم و تثبیت شده را در نظر میگیرند و سپس سئوال میكنند كه اگر این رخداد اتفاق نمی افتاد یا جور دیگری اتفاق می افتاد، چی میشد؟ برای روشن شدن قضیه what if ها اجازه بدهید مثالی بزنم. مثلا همه میدانیم كه در شماره 121 از كمیك مرد عنكبوتی شگفت انگیز، «گوئن استیسی» كشته شد. حالا در نظر بگیرید كه يك نويسنده داستاني بنويسد با اين مضمون: اگر گوئن استیسی در آن شماره كشته نمیشد، آنوقت چه اتفاقي مي افتاد؟ در هر حال، كمیك های what if معمولاً ایده های جالبی دارند و در سالهای اخیر باعث به وجود آمدن یك سری دنیاهای مختلف و موازی هم شده اند. اما جالب این است كه در سالهای گذشته برخی از ایده های به كار رفته در كمیك های what if ها به نوعی به حقیقت پیوسته و در عالم اصلی مارول هم به كار رفته اند! یکی از آنها مربوط به شماره 2 از سری اول کمیک های what if میشه که داستانش این بود که "اگر «هالك» عقل و هوش «بروس بنر» را داشت، چه میشد؟".

کمیک وات ایف what if

این داستان عجیب هدفش این بود که نشون بوده اگه همچین اتفاقی میفتاد، سلسله رخدادهایی روی میداد که باعث میشد در نهایت گروه اونجرز و ایکس من هم تشکیل نشوند! در هر حال، این ایده بعدها در سال 1991 توسط نویسنده برجسته آن موقع کمیک های هالک یعنی «پیتر دیوید» به کار رفت. در واقع او در برخی از داستان های خود نشان داد كه هالك چندین شخصیت دارد. مثلا شخصیت «هالك خاكستری» را نشان داد كه خشن تر ولی باهوش تر از هالك سبز رنگ بود .

  در نهایت در شماره 377 از كمیك The Incredible Hulk شخصیت بروس بنر با هالك سبز و خاكستری رنگ تركیب شد و هوش هالك به اندازه هوش دكتر بنر ارتقا یافت. و بدین ترتیب شخصیت پرفسور هالک به وجود آمد که قدرت جسمانی هالک و مغز و هوش بروس بنر را به طور همزمان داشت! و البته همانطور که میدانید این ایده در فیلم "انتقام جویان: پایان بازی" هم به کار گرفته شد.

 

8- هالک، «دومزدی» رو شکست داده!

هالک دومزدی 

"مرگ سوپرمن" داستانی بود که دهه 90 میلادی منتشر شد و صنعت كمیك بوک را برای همیشه عوض كرد . در این داستان تهدیدی بزرگ و توقف ناپذیر به نام «دومزدی» (Doomsday)  با سوپرمن در افتاد. این داستان بلاخره در شماره 75 كمیكSuperman با مرگ سوپرمن/كلارك كنت به سرانجام رسید. اما در سال 1994 کمیک های هالک حال و هوای خاصی داشتند. چون با هالکی باهوش طرف بودیم. یعنی عقل و هوش «بروس بنر» در بدن هالک بود و به پرفسور هالک تبدیل شده بود. در این دوره داستانی چاپ شد که در آن هالک نوعی عینک واقعیت مجازی به صورت میزد و جلسات تمرینی برگزار میکرد! در یکی از این جلسات با حریفی مبارزه کرد که بی شباهت به «دومزدی» نبود! جالبه که این حریف فریاد زد: DOOMSD–urkh!!. پس دیگه مطمئن شدیم خود دومزدی بود! این یکی حضور مخفیانه شخصیت های دی سی و مارول در کمیک های یکدیگر بود!

 

7- هالک ولورین را به دو نیم تقسیم کرده است!

هالک ولورین

البته این اتفاق در دنیای اصلی مارول نیفتاده بلکه در دنیای شماره 1610 که به دنیای التمیت (Ultimate) معروف است رخ داده است. ولی در هر حال باید بدانید هالک و ولورین سرگذشت طولانی با هم دارند. شاید دلیلش اینه که ولورین اولین بار در کمیک های هالک خلق شد (این کمیک). بارها هم با هم مبارزه کرده اند (این مقاله را بخوانید).  در کل نبرد میان هالک و ولورین همواره جزو جذاب ترین نبرد های کمیک محسوب میشود. سال 2009 هم انیمیشنی با مضمون هالک در برابر ولورین بیرون آمد که بسیار انیمیشن موفق و خوش ساختی بود (از این انیمیشن در این مقاله به عنوان یکی از 10 انیمیشن برتر ابرقهرمانی نام برده شده). در یکی از داستان های دنیای التمیت نیز  که توسط Lindelof Damon نوشته شد، هالک به معنای واقعی کلمه ولورین رو به فنا میبره ! در حقیقت؛ ما در این کمیک مشاهده می کنیم که هالک ولورین را به دو نیم تقسیم می کند ! در نتیجه ولورین مجبوره برای اینکه دوباره خودش رو مثل روز اول ترمیم کنه، فاصله زیادی را روی زمین بخزه ! انصافا تصور این پانل هم سخته! 

 

6- هالک ممکنه در آینده به خبیثی به نام «مایسترو» تبدیل بشه!

هالک ممکنه در آینده به خبیثی به نام «مایسترو» تبدیل بشه!

«مایسترو» (Maestro) در واقع خود هالکه! یعنی نسخه ای از هالکه در آینده ای احتمالی. او از هوش بروس بنر برخورداره و بدنش هم ترکیبی از هالک سبز و خاکستری است! ولی مشکل اینه که کاملا خبیث و فاسده! ما در دنیای او که در آینده جریان داره میبینیم که تمام قهرمانان مارول در اثر نزاعی هسته ای کشته شده اند و مایسترو بقایای آنان را نیز کشته یا شکست داده و دنیا را هم به ویرانه ای تبدیل کرده. فقط شهری به نام Dystopia باقی مونده که مایسترو با خشونت و بیرحمی تمام در آن حکومت میکند.

در کل بروس بنر همیشه ترسیده که اگر خشم هالک کاملا وجودش را تحت کنترل خودش دربیاورد چی میشه . ولی جالب اینه که مایسترو در واقع تجسم هوش زیاد بروس بنره که با قدرت هالک جسمانی آمیخته شده! در هر حال در کمیک شگفت انگیزThe Incredible Hulk: Future Imperfect دیدیم که جنگجویان نیروی مقاومت از آینده به حال آمدند تا تنها کسی که میتونه این ظالم رو شکست بده را با خود به آینده ببرند: بروس بنر! او وقتی با نسخه پلید خودش در آینده روبرو شد واقعا وحشت کرد و از آن موقع به بعد خیلی حواسش هست که به همچین موجودی در آینده تبدیل نشه!

 

5- هالک سه تا بچه داره!

بچه های هالک

در داستان معروف و برتر "سیاره هالک" (که در اینجا راجع بهش توضیح داده شده)، هالک به سیاره ای به نام «ساکار» برده میشه و در آنجا مجبور میشه همچون یک گلادیاتور در مسابقاتی وحشیانه حاضر بشه. پادشاه این سیاره «رِد کینگ» نام داشت. یکی از فرماندهان او هم اسمش بود «کایرا» (Caiera) که سابقا یک برده بود ولی تونسته بود با تلاش فراوان فرمانده ارتش رد کینگ بشه. کایرا در نهایت به رد کینگ خیانت و با هالک ازدواج کرد(او لقب «شادو کوئین» را گرفت ولی قبلش بهش لقب «الد استرانگ» داده بودند چون به قدرت های مرموز سیاره ساکار دست یافته بود که بهش میگفتند Old Power). کایرا قرار بود دو پسر دوقلو به دنیا بیاره ولی از دنیا رفت (در واقع برای نجات دوقلوها جون خودش رو فدا کرد). این دوقلوها «اسکار» (Skarr) و «هیرو کالا» (Hiro-Kala) نام داشتند. اسکار قدرت های پدر و مادرش رو داشت و به سیاره زمین سفر کرد تا از پدرش (هالک) انتقام بگیره (چون فکر میکرد مادرش رو رها کرده و رفته بوده).

ولی وقتی فهمید پدرش آدم خوبیه باهاش آشتی کرد و به یار هالک تبدیل شد. البته اخیرا بروس بنر که در قالب شخصیت Doc Green فرو رفته بود، قدرت های اسکار رو ازش گرفت. اما برادر اسکار یعنی «هیرو کالا» سرنوشت به مراتب بدتری داشت.

او بر خلاف برادرش وقتی بچه بود، نحیف بود و ضعیف و به برده گی فروخته شد (کسی از اینکه پدر و مادرش کی بودند خبری نداشت). هیرو کالا به شخصیت خبیثی تبدیل شد و ماجراهای طولانی داشت با امثال «گالاکتوس» و در نهایت به زمین حمله کرد ولی توسط برادرش اسکار و پدرش هالک شکست خورد. هیرو کالا اولش فقط در مبارزه تن به تن و شمشیر بازی استاد بود ولی در دوران بلوغ به قدرت های موسوم به Old Power دسترسی پیدا کرد (مادرش، کایرا، هم این قدرت ها را داشت . کلا Old Power نوعی قدرت کیهانی بسیار بی ثبات بود که توسط کشیش های سیاره ساکار کشف شده بود). با این حال هیرو کالا قدرت های برادر و پدرش رو نداره و بنابراین زخم هایش خوب نمیشوند (به همین خاطره که زخم روی صورتش رو نمیتونه خوب بکنه). و حالا میرسیم به معرفی دختر هالک:  «لایرا»  ملقب به «شی هالک وحشی»(Lyra, the Savage She-Hulk) !

- لایرا (Lyra)

برای آشنایی با این شخصیت ابتدا لازمه مقدمه ای درباره دنیای شماره 8009 خدمتتون بگم. این دنیا در قرن بیست و سوم جریان داره. در این دنیا زنانی قوی و آمازون مانند وجود دارند که مردان را تحت سیطره خود قرار داده اند (بهشون میگن «فمیزون ها» یا Femizons). قوی ترین جنگجوی زن این دنیا «ثاندرا» (Thundra) نام دارد که موهای قرمز رنگ و قدرت فیزیکی بالایی دارد و به دنیای اصلی مارول سفر کرد تا با قوی ترین قهرمان این دنیا مبارزه کنه. به زودی با هالک مبارزه کرد و تونست DNA او را از طریق بزاق دهانش به دست بیاره. بعدش برگشت به دنیای خودش. سپس مهندسین دنیای او تونستند DNA  هالک را با DNA ثاندرا پیوند بزنند و در نتیجه دختری را به دنیا آورد به نام «لایرا»! بنابراین لایرا دختر هالک است! او در دنیای خودش مورد بی مهری قرار گرفت و به دنیای اصلی مارول سفر کرد و در آنجا به گروه های "مدافعین" و "آکادمی اونجرز" ملحق شد. مدتی را هم با «جنیفر والترز» (شی هالک) زندگی کرد که در واقع دختر عمه پدرشه! در ضمن از یاد نبریم  که به لایرا لقب "شی هالک وحشی" (Savage She-hulk) هم داده شده است.

 

4- شخصیت «شی – هالک» به خاطر یک شایعه خلق شد!

شی هالک

شخصیت «شی – هالک» (She-Hulk) رو میتونید در این مقاله راجع بهش اطلاعات خوبی به دست بیارید و من نمیخوام توضیح تکراری  بهتون بدم. اما شاید براتون جالب باشه که بدونید او به خاطر یک اتفاق یا بهتره بگم یک شایعه خلق شد! گفتم که سریال تلویزیونی هالک در اواخر دهه 70 میلادی حسابی گُل کرد و معروف و محبوب شد. به همین دلیل شایعه شد که شبکه CBS میخواد یک هالک مونث هم خلق کنه و خودش صاحب رایت آن بشه! بنابراین استن لی سریع دست به کار شد و شخصیت  شی – هالک را در اواخر سال 1979 خلق کرد تا مارول صاحب رایت یک هالک مونث باشه!

 

3- بازیگری که از نقش هالک اخراج شد!

هالک - اداوارد نورتون

بعد از موفقیت فیلم "آیرون من"، مارول میدونست که تا تنور داغه باید بچسبونه و بنابراین دومین فیلمش ریبوت هالک بود (این در حالی است که یونیورسال همچنان رایت فیلم های اختصاصی هالک را داشت). مارول اون موقع داشت پایه های دنیای سینمایی در هم تنیده خودش رو میگذاشت و بنابراین خیلی روی انتخاب بازیگر دقت میکرد. پس رفت سراغ بازیگر تحسین شده ای مثل «ادوارد نورتون» که سابقه کارگردانی هم داشت. ولی نمیدونست که براش شر میشه! سپس «لوئیز لتریر» به عنوان کارگردان فیلم برگزیده شد ولی نورتون سعی کرد کنترل همه چیز رو داشته باشه! حتی میگن نورتون هر روز خودش فیلمنامه رو بازنویسی میکرده! ولی مارول هم نامردی نکرد و هر چی نورتون نوشته بود رو دور ریخت! او هم بسیار خشمگین شد ولی در نهایت نسخه مورد قبول مارول را تایید کرد. اما این پایان کار نبود. مارول میدونست در آینده قراره زیاد از هالک در فیلم های خودش استفاده کنه و بنابراین با همچین بازیگر بدقلقی به مشکل برمیخوره. در نتیجه نورتون رو اخراج کرد و به جایش «مارک رافلو» را برگزید!

 

2- هالک در دنیای "اُلد من لوگان"

هالک خبیث

بدون شک یکی از بهترین داستان های ولورین ، "پیرمردی به نام لوگان" (Old Man Logan) نام دارد که در اینجا میتونید با ترجمه فارسی آن را بخوانید. در این داستان شاهد آینده ای درب و داغان هستیم كه در آن ابر خبیث های مشهور مارول با هم متحد شده و دخل اكثر ابرقهرمانان را آورده اند و دنیا را بین خودشان تقسیم كرده اند. در این داستان، لوگان سالهاست كه حرفه ابرقهرمانی را كنار گذاشته و دست از خشونت كشیده است. در قسمت های بعد معلوم شد كه ولورين سالها پیش توسط «میستریو» فریب خورده و هم تیم های خودش را در گروه «مردان ایكس» با بیرحمی به قتل رسانده و به همین دلیل دیگر حاضر نیست از چنگال های خودش استفاده كند. ما هالکی در این دنیا داشتیم که کاملا خبیث، عجیب و چندش آور بود. در واقع  مغزش به خاطر تشعشعات گامایی کاملا قاطی کرده بود. او صاحب ایالت کالیفرنیا شده بود و هر کسی را که باهاش مخالفت میکرد میخورد! همچنین با «شی – هالک» که در دنیای کمیک دختر عمه بروس بنر است ازدواج کرده بود (میدانید که در دین مسیحیت ازدواج فامیلی حرام است). بچه های آنها هم که دیگه آخر بیرحمی و خباثت بودند. آنها زن و بچه ولورین را به خاطر اینکه اجاره بهای  زمین اش کمی دیر شده بود کشتند. ولورین هم برگشت و حقشون رو گذاشت کف دستشون و هالک را هم کشت!

 

1- پایان هالک چگونه رقم خواهد خورد؟

پایان هالک

سال 2002 «پیتر دیوید» داستانی تک قسمتی نوشت به نام Hulk: The End که در آن نشان میده هالک  در آینده احتمالی چه بر سرش میاد! در این آینده شاهد هستیم که به دلیل یک جنگ هسته ای تمام انسان های روی کره زمین مرده اند ولی فقط هالک باقی مانده است. ما بروس بنر را به صورت پیرمردی درب و داغون میبینیم که نفرین شده تا ابد در کره زمین و در میان ویرانه ها پرسه بزنه چون هالک درونش بهش اجازه نمیده بمیره. ضمنا میبینیم که هالک مورد حمله سوسک های بزرگ رادیو اکتیوی قرار میگیره که از گوشت و پوست بدنش تغذیه میکنند.

ولی هر وقت که میمیره دوباره زنده میشه. در واقع بروس بنر متوجه میشه که سرنوشتش چقدر شبیه  به اساطیر یونان باستان و شخصیت «پرومتئوس» (Prometheus) هستش که به عنوان آخرین تایتان محکوم شده بود تا ابد زنده بمونه و حیوانات از گوشت بدنش ازش تغذیه میکردند.

مرگ هالک

در نهایت بروس بنر در یک غار به خواب میره و در رویا میبینه که دوستانش در بهشت هستند و میخواد پیش اونا بره.  او در نهایت از هالک میخواد که رهایش کنه و بذاره بمیره. هالک هم این کار رو میکنه و در پایان داستان میبینیم که هالک به آرزوی خودش رسیده و تنها در کره زمین باقی مونده بدون اینکه کسی مزاحمش بشه.

  

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2019

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی شخصیت های مکمل کمیک های هالک

رتبه بندی اقتباس های هالک در دنیای سینما، انیمیشن و تلویزیون

10 کمیک برتر هالک (HULK)

10 دشمن برتر هالک (HULK)

20 هیولای برتر مارول (TOP 20 MARVEL MONSTERS)

75 لحظه ماندگار تاريخ مارول: بروس بنر به هالك تبديل ميشود!

معرفی هالک

10 ابرقهرمان قدرتمند كميك بوكي

قسمت آخر كمیك مرد عنكبوتی و هالك قرمز ترجمه شد + لینك دانلود

چندتا هالک داریم؟

بزرگان تاریخ كمیك : پیتر دیوید

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1398-05-12 13:17
دوستان عزیز لطفا مثل همیشه مقاله منو خوب بخونید و غلط های تایپی اون رو گوشزد کنید تا اصلاح کنم
نقل قول کردن
old man omid
#2 old man omid 1398-05-12 13:35
خسته نباشید.
واقعا مقاله ی اموزنده و جالبی بود.واقعا متشکرم.
من که غلطی پیدا نکردم.بدون نقص و عالی بود.دمتون گرم.
نقل قول کردن
AB.A.M
#3 AB.A.M 1398-05-12 14:35
با تشکر از استاد ترابی بخاطر این مقاله عالی
نقل قول کردن
hassan91
#4 hassan91 1398-05-12 16:04
مقاله ی بی نظیری بود. اون موقع ها همین مشکل دار بودن چاپ کمیک تو شرکت مارول باعث شد که خیلی از شخصیت ها رنگ سبز داشته باشند. مخصوصا دشمنان اسپایدی.

حضور اولیه هالک خیلی عجیبه. خیلی هم شبیه به فرانک اشتاین بود.

من به کل فکر میکردم که هالک همواره پای ثابت گروه اونجرزه. ۵۰ سال غیبت واقعا خیلی زیاده.

نتفلیکس با ساختن سریال «مدافعان» تیرش واقعا به سنگ خورد. خیلی جذاب نبود. ولی در عوض تصور این گروه از مدافعان خیلی جذابه.

هالک توی اونجرز اند گیم نقش تاثیر گذاری داشت. منتها هیچ نبردی از اون ندیدیم.

امیدوارم مارول روزی بتونه یک فیلم مجزا از هالک بسازه.
نقل قول کردن
mehran spidey
#5 mehran spidey 1398-05-12 18:03
مقاله ی خواندنی و جذابی بود ...

پیتر دیوید خیلی برای شخصیت هالک زحمت کشید . قضیه ی چند شخصیتی هالک که در What if به کار رفت (( و در آخر به پروفسور هالک منجر شد )) تا همین الان هم خیلی ایده ی جالبیه ! اون قضیه دید من رو از هالک عوض کرده بود و از اون موقع هالک رو به عنوان قهرمانی با ذهن پیچیده میشناسم ! در کمیک HULK : The End هم یه پایان ماندگار رو برای آینده ی بروس بنر و هالک رقم زد . به شخصه خیلی دوست داشتم که مارول رایت کامل هالک رو بگیره ، شخصیت هالک جون میده برای اقتباس های عالی ! از اون دسته هیولاهای متفاوت هست که هدفش صرفا نابود کردن و از بین بردن نیست . همچنین با توجه به اینکه خشم هالک در واقع از خاطرات بد بروس نشات میگیره ، این کارکتر پر از استعاره های گوناگون هست ، اینکه (( همه ی ما یک هالک درونی داریم )) ، کلا شخصیت های مارول جز انسانی ترین و واقع گرایانه ترین ابر قهرمانان هستند ...

خسته نباشید استاد ;-)
نقل قول کردن
moali
#6 moali 1398-05-12 19:58
به نقل از mtm:
دوستان عزیز لطفا مثل همیشه مقاله منو خوب بخونید و غلط های تایپی اون رو گوشزد کنید تا اصلاح کنم

خسته نباشید استاد! باز هم محتوای سایت غنی‌تر از قبل شد با یکی از بهترین شخصیتهای مارول. من غلطی پیدا نکردم.
بعد از کپ و تونی و تور حالا هم در مورد هالک این مقاله رو نوشتین، فقط مونده هاکای و ناتاشا که اعضای اوریجینال کامل بشن؛ واقعا دمتون گرم.
مرسی که هستین...
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#7 Pooya-Spidey 1398-05-12 20:32
به نقل از mtm:
دوستان عزیز لطفا مثل همیشه مقاله منو خوب بخونید و غلط های تایپی اون رو گوشزد کنید تا اصلاح کنم

سلام استاد هرچند استاد که نه سلطان! ;-)
خیلی ممنون بابت مقاله جدید خیلی از مواردش رو نمیدونستم و بازم به اطلاعاتم اضافه شد این بار در رابطه با هالک.
کلا ما که هرچی اطلاعات داریم مدیون این سایت و استادیش هستیم که واقعا خیلی به ما کمک کردند.
نقل قول کردن
AB.A.M
#8 AB.A.M 1398-05-12 21:00
به نقل از moali:
به نقل از mtm:
دوستان عزیز لطفا مثل همیشه مقاله منو خوب بخونید و غلط های تایپی اون رو گوشزد کنید تا اصلاح کنم

خسته نباشید استاد! باز هم محتوای سایت غنی‌تر از قبل شد با یکی از بهترین شخصیتهای مارول. من غلطی پیدا نکردم.
بعد از کپ و تونی و تور حالا هم در مورد هالک این مقاله رو نوشتین، فقط مونده هاکای و ناتاشا که اعضای اوریجینال کامل بشن؛ واقعا دمتون گرم.
مرسی که هستین...



استاد درباره هاکای هم از این نوع مقالات نوشته .
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1398-05-13 13:45
به نقل از moali:
به نقل از mtm:
دوستان عزیز لطفا مثل همیشه مقاله منو خوب بخونید و غلط های تایپی اون رو گوشزد کنید تا اصلاح کنم

خسته نباشید استاد! باز هم محتوای سایت غنی‌تر از قبل شد با یکی از بهترین شخصیتهای مارول. من غلطی پیدا نکردم.
بعد از کپ و تونی و تور حالا هم در مورد هالک این مقاله رو نوشتین، فقط مونده هاکای و ناتاشا که اعضای اوریجینال کامل بشن؛ واقعا دمتون گرم.
مرسی که هستین...

مخلصیم!
درباره هاکای مقاله فکتس نوشته شده تو سایت:
bit.ly/2Vbonv8

برای بلک ویدو هم انشاله عمری باقی باشه به مناسبت اکران فیلمش مقالاتی خواهم نوشت
نقل قول کردن
hosien
#10 hosien 1398-05-13 23:36
مقاله واقعا عالی بود
ممنونم از آقای ترابی که بازم با نوشتن یک مقاله کلی چیز جدید به ما یاد داد
فقد یک سوال کمیک جنگ جهانی هالک توی سایت ترجمه شده؟
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1398-05-14 08:53
به نقل از hosien:

فقد یک سوال کمیک جنگ جهانی هالک توی سایت ترجمه شده؟

نه، نشده
نقل قول کردن
Mehdihp3000
#12 Mehdihp3000 1398-05-20 18:49
ممنون بابت این مقاله درجه یک.من که از تغییر بازیگر هالک خیلی خوشحالم مارک روفالو فوق العاده این نقش رو بازی کرد فکر نمیکنم نوترون میتونست مثل روفالو نقش پروفسور هالک رو بازی کنه
نقل قول کردن
porya
#13 porya 1398-05-20 18:50
اقای ترابی متشکر از این مقاله.خیلی حال ادمو خوب میکنه این مقاله ها.
ولی معذرت میخام اسپم ولی این کمیک "سیمبیوت اسپایدرمن" که گفتین ترجمه میشه رو برنامه ای هنوز دارین براش.الان فکر کنم 4-5 شماره ای ازش هست

spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
me
#14 me 1398-05-20 19:07
ایستراگ های اند گیم رو نمیذارید
نقل قول کردن
porya
#15 porya 1398-05-20 19:20
حالا تا یادم نرفته و تنور داغه بگم که خیلی وقت پیش یه درخواستی ازتون داشتم که یک مقاله بنویسید با عنوان "چگونه کمیک نقد کنیم"، یا "چگونه نقد نویس شویم" و مقاله هایی با اینجور تم ها.
فکر میکنم خیلی میتونه برای سایت کمک کننده باشه و اگه اصول و قوانینی در این مورد باشه و دوستان هم یاد بگیرند خیلی عالی میشه.
حالا دیگه هر جور خودتون صلاح میدونید. :-)
نقل قول کردن
cartoon_network10
#16 cartoon_network10 1398-05-20 19:23
خداکیلی در حق هالک توی mcu خیلی ظلم شده همشم تقصیر یونیورسال هست
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1398-05-20 19:24
به نقل از me:
ایستراگ های اند گیم رو نمیذارید

چرا میزاریم
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1398-05-20 19:25
به نقل از porya:

ولی معذرت میخام اسپم ولی این کمیک "سیمبیوت اسپایدرمن" که گفتین ترجمه میشه رو برنامه ای هنوز دارین براش.الان فکر کنم 4-5 شماره ای ازش هست

spidey.ir/.../...

گفته بودیم ترجمه میشه؟! :-*
نقل قول کردن
old man omid
#19 old man omid 1398-05-20 20:34
خسته نباشید،قسمت دوم مقاله هم عالی و بی نقص اموزنده بود،خیلی ممنون.حدودا بعد خوندن هرکدوم قیافم اینطوری :o
میشد :D
بازم تشکر.
نقل قول کردن
porya
#20 porya 1398-05-20 22:25
به نقل از mtm:
به نقل از porya:

ولی معذرت میخام اسپم ولی این کمیک "سیمبیوت اسپایدرمن" که گفتین ترجمه میشه رو برنامه ای هنوز دارین براش.الان فکر کنم 4-5 شماره ای ازش هست

spidey.ir/.../...

گفته بودیم ترجمه میشه؟! :-*


:lol:
والا....اره
توی همون لینکی که گذاشتمش و خبر منتشر شدنش هست،
اون اخرا با قاطعیت گفتین که ترجمه میشه.
حالا مشکلی هست برا ترجمه و اینا؟
چون من خودم کاملا اتفاقی دیدمش.بعد دیدم نوشته شده ترجمه میشه و خب خبر هم مال مدتی پیش بود دیگه گفتم بگم.(مگر نه مورد درخواستی چیزی نبود.فقط محض اطلاع بود).
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#21 Pooya-Spidey 1398-05-21 01:56
خیلی ممنون از آقای ترابی بابت قسمت دوم.
خیلی جالب و آموزنده بود.
بریم برای قسمت دوم ثور ;-)
نقل قول کردن
SUPER ALI
#22 SUPER ALI 1398-05-24 10:44
این هالک هم موجود واقعا عجیبیه و ما نمی دونستیم
نقل قول کردن
porya
#23 porya 1398-05-25 18:59
به نقل از porya:
حالا تا یادم نرفته و تنور داغه بگم که خیلی وقت پیش یه درخواستی ازتون داشتم که یک مقاله بنویسید با عنوان "چگونه کمیک نقد کنیم"، یا "چگونه نقد نویس شویم" و مقاله هایی با اینجور تم ها.
فکر میکنم خیلی میتونه برای سایت کمک کننده باشه و اگه اصول و قوانینی در این مورد باشه و دوستان هم یاد بگیرند خیلی عالی میشه.
حالا دیگه هر جور خودتون صلاح میدونید. :-)


اقای ترابی نظرتون رو نمیگید برای پیشنهادم؟ (یا درخواستم)
(چون حقیقتش وقتی جواب نمیدید فکر میکنم نخوندید کامنتو)
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#24 AmirhoseinJafari2005 1399-11-05 09:43
عالی بود ;-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45