5 مبارزه برتر هالک با اونجرز

پنج مبارزه برتر هالک با اونجرز

از وقتی که مارول تریلر قسمت دوم اونجرز:عصر التران را منتشر کرد و ما مشاهده کردیم که قرار است در فیلم مبارزه ی هالک با هالک باستر را ببینیم، بسیار ذوق زده شدیم.

درنهایت این مبارزه در فیلم به یکی از برترین مبارزات تاریخ سینما پیوست.

همینطور دیدن مبارزات هالک با دوستان انتقام جوی خود در دنیای کمیک نیز بی سابقه نبوده است و بار ها پیش آمده است که این هیولای غول پیکر از کنترل خارج شده و هم تیمی های او مجبور به رویارویی با او بوده اند.به همین دلیل ما به بررسی پنج لحظه ی برتری که گروه اونجرز با هالک مواجه شده اند، پرداخته ایم.

 

5- شماره های 1 تا 3 از سری اول کمیک های اونجرز

5- شماره های 1 تا 3 از سری اول کمیک های اونجرز

هالک در این سری کمیک ها با قاطعیت به عضو گروه اونجرز درآمده بود که اعضای دیگر شامل:ثور،مردآهنی،مردمورچه ای و واسپ  میشدند.در این داستان لوکی با یکی از حقه ها و فریب های خود هالک را وادار میکند تا یکی شیار های ریل قطار را از بین ببرد.در این موقع یکی از مسئولان با دیدن هالک در خواست کمک میکند و علامت خطر را به صدا می اندازد که خوشبختانه اونجرز از دور این صدا را میشنوند و به کمک می آیند.تنها کارگروهی این تیم میتوانست جلوی هالک را بگیرد و سر انجام گروه انتقام جویان(که بعدا توسط واسپ به این نام رسید)،توانست هالک را در نبردی عظیم و تاریخی از پای در بیاورد و این نبرد آنقدر زیبا خلق شده بود که به یکی از بهترین نبرد های تاریخ تبدیل شد.

این چهار ابرقهرمان خوشبختانه توانستند به خوبی از پس مراقبت هالک بر بیایند و همینطور حیله بازی های لوکی و همدستش را  خنثی و خدای شرارت را شکست دهند و به همکاری گروهشان استحکام ببخشند.

ولی در داستان بعد هالک به این نتیجه میرسد که دوستانش نمیتوانند او را باور و درک کنند.به همین خاطر از آنها فاصله گرفته  و خودش را قایم میکنند ولی در داستان آخر وقتی میبیند که دوستانش در خطری بزرگ گیر افتاده اند به کمک آنها می آید.

 

4- شماره 305 از کمیک Iron Man

شماره 305 از کمیک Iron Man

در یکی از داستان های مرآهنی که در شماره ی سیصدوپنجم خود روی داد،یکی از دشمنان مردآهنی توانست به بمب گاما دست پیدا کند و همینطور توانست کنترل هالک را بر عهده بگیرد.در این بین تونی استارک برای مواجه شدن با هالک زرهی هم قد و اندازه و فیزیک هالک طراحی کرد که بتواند او را شکست دهد و در اینجا بود که هالک باستر دنیای مارول خلق شد.بعد مبارزه ای عظیم،هالک به خود آمد و این دو با تیم آپی دو نفری و یک کارگروهی زیبا توانستند این سوپر ویلین را شکست داده و بمب گاما را به جایی امن منتقل کنند.

البته قابل ذکر است که این داستان آنقدر حماسی و جذاب نبوده است که بخواهد معروف و محبوب شود ولی مارول از ایده ی هالک باستر این کمیک برای داستان های بعدی و همچنین و فیلم خود استفاده کرد و توانست به موفقیت برسد.

 

3- شماره های 314 تا 319 کمیک Incredible Hulk و  شماره 14 کمیک ncredible Hulk Annual

 شماره های 314 تا 319 کمیک Incredible Hulk و  شماره 14 کمیک ncredible Hulk Annual

در یکی از آخرین آرک های مارول که در سال 1980 میلادی به چاب رسید،جا برایان در کمیکی که خلق نمود،به شرح و توضیح یکی از بهترین داستان های هالک در آن دهه پرداخت.درست که داستانش بسیار کوتاه بود ولی بسیاری از داستانه های پیتر دیوید را زیر سایه ی خود می برد.

در این جان برایان سعی هیولای درون بروس و خودش را چیزی متفاوت و متمایز نشان دهد که اصلا این دو وجود از یکدیگر رنج میبرند.برایان هالکی بسیار به هم ریخته و عصبانی را نشان داد و سر انجام بدست گروه انتقام جویان که آن موفق متشکل از:مردآهنی،نیمور،واندرمن،شی هالک و هرکول میشد متوقف شد وبه شیلد منتقل شد.در آنجا بروس سعی کرد این نیمه ی هیولا گونه ی خود را از بین ببرد و تا حدودی نیز موفق هم بود و تا مدت ها خبری از هالک شگفت انگیز نبود.

در ادامه ی آرک زیبای برایان،پیتر دیوید به معرفی هالک خاکستری پرداخت و توانست تا حدودی جای خالی هالک اصلی را پر کند.

 

2- شماره های 4 و 5 کمیک The Ultimates 1

شماره های 4 و 5 کمیک The Ultimates 1

نه تنها مارک میلار و برایان هیتچ برای نویسندگی کمیک های قویترین ابرقهرمانان زمین شناخته میشنوند بلکه آنها در خلق مبارزات بین هالک و دوستان او نیز شهرت بسزایی دارند.

در دنیای آلتیمیت نیز بروس بنر شخصیت عمیق و جذابی دارد و رابطه ی او با بتی راس نیز بسیار خوب و جذاب از آب در آمده است.در یکی از این داستان ها بروس بنر از روی کنجکاوی  سرمی شبیه سرمی که استیو راجرز را به کاپیتان آمریکا تبدیل کرد،می سازد و آن را بر روی خودش تست میکند.بد بختانه آزمایشات جواب نمیدهد و آن سرم آن را مانند هیولایی بسیار بسیار قدرتنمد  میکند که حتی از خود هالک نیز قوی تر است.او مثل همیشه ذهنیت خود را از دست داده و به صورت تصادفی به نیویورک میرود و در آنجا خرابی های زیادی به بار می آورد.

در این بین گروه انتقام جویان نیز کاری را در پیش نمیگیرند واز این موجود قدرتمند شکست میخورند تا اینکه آخرین عضو و نفری که باید با مقابله کند یعنی ثور،او را از پای در می آورد.

 

1- کمیک Planet Hulk و World Wide Hulk

 کمیک Planet Hulk و World Wide Hulk

در یکی از داستان هایی که گرگ پک برای هالک نوشته است،به دنیایی اشاره دارد که در آن هالک یک تهدید خطرناک به حساب می آید و به همین دلیل تعدادی از اعضای اونجرز همانند دکتر استرنج و مردآهنی تصمیم بر این میگیرند که او را به سیاره ای دیگر بفرستند.

این داستان از هالک به خوبی هر چه تمام تر نوشته شده و طراحی های آن بی نظیر است. مبارزاتی که گروه اونجرز با هالک انجام میدهند بسیار جالب خلق شده اند و جالب است بدانید که بعد از این آرک مارول آن را به رویداد عظیم خود یعنی جنگ های مخفی ربط داد.

 

مترجم: علیرضا محمدی  (As Responsible as Spider-Man)

All rights reserved © Spidey.ir 2016

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)  

 

مطالب مرتبط:

20 حقیقتی که باید درباره هالک (بروس بنر) بدانید

معرفی شخصیت های مکمل کمیک های هالک

رتبه بندی اقتباس های هالک در دنیای سینما، انیمیشن و تلویزیون

10 کمیک برتر هالک (HULK)

10 دشمن برتر هالک (HULK)

20 هیولای برتر مارول (TOP 20 MARVEL MONSTERS)

75 لحظه ماندگار تاريخ مارول: بروس بنر به هالك تبديل ميشود!

معرفی هالک

10 ابرقهرمان قدرتمند كميك بوكي

قسمت آخر كمیك مرد عنكبوتی و هالك قرمز ترجمه شد + لینك دانلود

چندتا هالک داریم؟

بزرگان تاریخ كمیك : پیتر دیوید

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

arkham knight
#1 arkham knight 1395-03-03 01:36
مقاله خیلی خوبی بود و لذت زیادی بردم ، ممنون از آقای محمدی... به نظرم بین همه اینا داستان سیاره هالک از بقیه جذاب تر بود ، واقعا جزو پنج داستان برتر هالک شناخته میشه...
نمیدونم بعد از این اتفاقات جاینت من زنده اس یا نه ، ولی امیدوارم توی فیلمای اونجرز از این حرکت استفاده کنن :lol:
نقل قول کردن
TheBLoodynine
#2 TheBLoodynine 1395-03-03 10:29
ممنون بابت مقاله.در این بین سیاره هالک یکی از بهترین داستانای هالکه که فکر کنم ازش یه کارتون هم ساخته بود مارول
شماره چهار هم جالب بود که ایده خوبی مثل ساختن هالک باستر توش مطرح شده بود
کسی میدونه مارول چه برنامه ای واس هالک داره؟؟من شایعاتی شنیدم مبنی بر اینکه در سال۲۰۲۰ فیلم هالک ساخته میشه که از کمیک planethulk هم اقتباس میشه
نقل قول کردن
DarkCat666
#3 DarkCat666 1395-03-03 11:34
ممنون مقاله ی خوبی بود ولی شماره ی یکworld war hulkیا جنگ جهانی هالکه نه world wide hulkیا هالک گسترده ی جهانی علیرضا دوست خوب من :lol:
اگه شد ادیت کن
نقل قول کردن
mokhtar
#4 mokhtar 1395-03-03 11:48
مرسی بابت مقاله. اون نبرد با ultimates رو که در کارتون ultimate avengers هم بود واقعا دوست دارم
نقل قول کردن
mokhtar
#5 mokhtar 1395-03-03 11:50
#3:
مترجم ما تقصیری نداره. نویسنده comicbook.com سوتی داده::
comicbook.com/.../...

نویسنده اشتباها world wide war نوشته
نقل قول کردن
drzoom
#6 drzoom 1395-03-03 12:35
به نقل از mokhtar:
مرسی بابت مقاله. اون نبرد با ultimates رو که در کارتون ultimate avengers هم بود واقعا دوست دارم


قسمت چنده عمو میخوام دان کنم ببینم
نقل قول کردن
mokhtar
#7 mokhtar 1395-03-03 12:39
به نقل از drzoom:
به نقل از mokhtar:
مرسی بابت مقاله. اون نبرد با ultimates رو که در کارتون ultimate avengers هم بود واقعا دوست دارم


قسمت چنده عمو میخوام دان کنم ببینم

قسمت نیس. یه کارتون بلنده که به صورت دی وی دی منتشر شد
اینجا استاد توضیح داده:

spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
Victor
#8 Victor 1395-03-03 12:48
من عاشق جنگ جهانی هالک هستم
یه جایی هست ایرون من یچیزی به هالک میگه و هالک هم در جواب بهش میگه: "هیشکی نمیتونه از عشق و بچه بهم بگه ... مخصوصا تو " بعدش میزنه ایرون منو داغون میکنه
در مبارزه هالک با بلک بولت مدوسا میگه نمیتونی حریف عشق من بشی و بعد هالک حمله میکنه و بلک بولت فریاد میزنه که جالبه هالک اونقدر عصبیه که حتی صدای بلک بولت هم کاری نمیتونه از پیش ببره
بعد این هالک به بلک بولت میگه: همونجا وایسا تا بیام پودرت کنم :lol:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید