رتبه بندی قوی ترین شخصیت های دنیای کمیک

رتبه بندی قوی ترین شخصیت های دنیای کمیک

این دیگه ته تمام لیست های مربوط به نیرومند ترین قهرمانان و ابرشروران دنیای کمیک بوکه! دیگه لازم نیست به لیست دیگه ای مراجعه کنید ...


بدون هیچ توضیح و مقدمه ای یکراست میرویم سراغ معرفی قوی ترین شخصیت های دنیای کمیک (شامل قهرمانان و شخصیت های خبیث!)

   

20- واندروُمن (Wonder Woman)

واندروُمن (Wonder Woman)

واندرومن یک شاهزاده ی آمازونی است که در جزیره ی نامرئی تمسکیرا زندگی میکند و یکی از شخصیت های نمادین تاریخ کمیک است. او بعد از ترک جزیره و آمدن به سرزمین مردها به لیگ عدالت ملحق میشود تا با بدی ها بجنگد. او تقریبا یک نیمه خدا حساب می شود و دارای طنابی جادویی است که هر فردی را مجبور به گفتن حقیقت میکند. او قدرت فیزیکی بسیار بالایی دارد (در حد خدایان عصر باستات) و بر مهارت های رزمی تسلط بسیار بالایی دارد. واندرومن استقامت بسیار بالایی دارد به طوری که با استقامت سوپرمن برابری میکند و بتمن او را بهترین زن جنگنده ی دنیا خطاب میکند. او حتی گفته میشد که دختر زئوس است ولی بعدها این هم تغییر کرد و به همون شاهزاده ی آمازونی تبدیل شد (برای آشنایی بیشتر با این شخصیت، این مقاله را بخوانید).

 

20- ثور اودینسان (Thor Odinson)

ثور اودینسان (Thor Odinson)

ثور! او پسر اودین و الهه ای به نام «گایا»  (Gaea) میباشد. قبلا در این مقاله به قدر کافی درباره ثور توضیح داده شده و من نمیخوام دوباره اونا رو تکرار کنم. ولی لازمه که بگم نیرو، سرعت و بنیه بسیار بالایی دارد (در حد یك خدا!)، چكشی دارد به نام «میولنیر»  (Mjolnir) كه باعث میشود بتواند پرواز كند، روی هوا و شرایط جوی تاثیر بگذارد، به دنیاهای دیگر تله پورت كند و رعد و برق را فرا بخواند و ... شاید فکر کنید که نیروهای او فقط از چکش او می آید ولی اصلا اینطور نیست. چون او بارها چکش خودش رو از دست داده ولی ثابت کرده که بدون آن نیز جنگجوی بسیار قوی و نیرومندی است. ضمن اینکه او به عنوان خدای رعد و برق به نیروی بسیار بزرگی دسترسی دارد که در مواقع لزوم به کمکش می آید. او همچنین تبری نیز در دنیای کمیک دارد به نام "یارن بی یورن" (Jarnbjorn) که در این مقاله معرفی شده و بسیار نیرومند است.  (برای آشنایی بیشتر با این شخصیت، این مقاله را بخوانید).

 

19- لوکی لوفیسان (Loki Laufeyson)

لوکی لوفیسان (Loki Laufeyson)

دنیای سینمایی را فراموش کنید! «لوکی» در دنیای کمیک خیلی نیرومند تر است! یعنی اونایی که لوکی رو فقط با فیلم های مارول میشناسند با دیدن اینکه در  این مقاله قرار گرفته حتما تعجب میکنند چون خیال میکنند میتونه فقط حقه و ترفند توهمی درست کنه و کمی هم جادو بلده و ... ولی اصلا اینطور نیست. در واقع او را نمیتوان آزگاردی به حساب آورد چون همانطور که در این مقاله گفته بودیم ، از تبار غول های یخی است ولی اودین او را به فرزندی قبول و بزرگش کرد. او نه تنها خدای دسیسه و نیرنگ و دروغ است بلکه میتونه پرواز کنه، انرژی های عظیم شلیک کنه، تله پورت انجام بده، تغییر ظاهر بده، تله پاتی بکنه و حتی در طول زمان سفر کنه. ضمن اینکه از یاد نبریم او در جادوگری هم بسیار استاد است. اما قدرت اصلی او در نبوغش در دسیسه چینی نهفته است و با همین حربه تونسته ضربات زیادی به ثور و آزگارد وارد کنه (برای آشنایی بیشتر با این شخصیت، این مقاله را بخوانید).

 

18- هالک (Hulk)

 هالک (Hulk)

این قهرمان وقتی از کوره در بره دیگه هیچکس رو نمیشناسه ! مثلا در داستان  "جنگ جهانی هالک" میان او و یکی دیگر از شخصیت های بسیار نیرومند مارول به نام سنتری نبردی شکل گرفت که بسیار خشونت آمیز بود و هالک از آن موفق بیرون آمد. جدا از سنتری، هالک با قهرمان های گوناگونی چون ولورین و یا حتی کل انتقام جویان رو به رو شده است ! مطمئنا استن لی و جک کربی وقتی هالک را خلق کردند، فکر جان قهرمان های دیگر را نکردند ! هالک مانند ثور قدرت های خدامانند و یا مانند استارک زره مجهزی نداره، نیاز هم نداره. بلکه هرگاه خشمگین بشه تبدیل به هیولایی سبز رنگ و عظیم الجثه میشه که هیچ چیز جلودارش نیست ! در اون وضعیت تقریبا در مقابل هر سلاحی آسیب ناپذیر میشه، میتونه پرش های بسیار بلندی انجام بده که بیشتر به پرواز شباهت داره ! در کنار این ها زیر اون کوه عضله، یک ابر نابغه به نام بروس بنر وجود داره. یه قانون درباره هالک همواره صدق میکنه که میگه : هالک هر چه خشمگین تر، قوی تر ! بله، تا زمانی که هالک هست لقب قوی ترین انتقام جو به شخصیت دیگری تعلق ندارد (برای آشنایی بیشتر با این شخصیت، این مقاله را بخوانید).

 

17- فرانکلین ریچاردز (Franklin Richards)

فرانکلین ریچاردز

«فرانکلین ریچاردز» فرزند دو عضو ثابت گروه چهار شگفت انگیز یعنی رید ریچاردز و سوزان استورم میباشد. بهش لقب "جهش یافته ای در سطحی فراتر از اُمگا" (Beyond Omega Level Mutant) داده شده است. او سالها به صورت یک نوجوان به تصویر کشیده میشد ولی بعدا نشان داده شد که در بزرگسالی نیروهای درونی او کاملا شکوفا میشوند و اونقدر عظیم هستند که بهش اجازه میدهند حتی گالاکتوس را برده خودش کنه! در واقع فرانکلین و گالاکتوس با اتحاد خودشون تونستند "سلستیال های دیوانه" (Mad Celestials) را شکست دهند (برای آشنایی با سلستیال ها این مقاله را بخوانید). در هر حال او در فرم نوجوان میتونه ذهن دیگران رو بخونه، ساختار مولوکولی اجسام و انرژی را تغییر بده، توهم ایجاد کنه و در مقابل هر حمله ای مقاومت کنه. ولی در قالب بزرگسال خودش میتونه علاوه بر این کارها، سفرهای زمانی بکنه، تله پاتی بکنه و البته آینده رو ببینه! (برای آشنایی بیشتر با این شخصیت، این مقاله را بخوانید).

 

16- اَنتی - مانیتور (Anti-Monitor)

اَنتی - مانیتور (Anti-Monitor)

«انتی - مانیتور» موجود و نیروی کیهانی بسیار پلید و نیرومندی در دنیای دی سی است که موجودیت تمام دنیاها و مالتی ورس را تهدید میکند (مثل «گالاکتوس» در دنیای مارول). او میلیاردها سال پیش از "پادماده" یا antimatter خلق شد و بعدش به این فکر افتاد که دنیاهایی که از انرژی مثبت درست شده اند را فتح کند. او در رویداد بسیار مهم "بحران در دنیاهای نامحدود" (Crisis on Infinite Earths) که دی سی در دهه 80 میلادی چاپ کرد، نقش بسیار مهمی داشت . در واقع در این رویداد، حادثه ای کیهانی باعث شد تا سوراخی بین عالم انرژی مثبت و عالم پادماده ایجاد بشه و در نتیجه پادماده مثل سیل در عالم سرازیر شد و بحرانی بین ابعادی را ایجاد کرد . بنابراین قوی ترین قهرمانان دی سی از دنیاهای مختلف گرد هم آمدند تا جلوی آنتی - مانیتور را بگیرند. او آنقدر قدرت دارد که کل مالتی ورس را تهدید میکند و در آن رویداد مذکور «فلش» و «سوپرگرل» جان خودشان را دادند تا بالاخره جلویش گرفته شد. حتی بعد از اون هم کلی ایثار و فداکاری لازم بود تا جلویش گرفته بشه و خیلی ها با هم متحد شدند . به ندرت شخصیتی در دنیای کمیک پیدا میشه که به اندازه او روی عالم تاثیر گذاشته باشه. او را به عنوان کسی که دنیاها رو نابود میکنه میشناسند ولی قابلیت های دیگری هم داره. یعنی میتونه واقعیت (reality) رو تغییر بده و همچنین میتونه انرژی ساطع کنه، بسازه یا جذب کنه. در واقع با جذب انرژی هستش که میتونه دنیاها رو ببلعه و نابود کنه. از انرژی ساطع شده خودش هم برای کشتن سوپرگرل استفاده کرد (برای آشنایی بیشتر با این شخصیت، این مقاله را بخوانید).

 

15- ثانوس (Thanos)

ثانوس

(منظورمان از ثانوس، ثانوسی است که قدرت های خودش رو داره، نه اون ثانوسی که به قدرت های دستکش سنگ های بینهایت دسترسی داره. پس لطفا دقت کنید!)

«ثانوس» توسط مارول خلق شد تا پاسخی به «دارك ساید» در انتشارات دی سی باشد ولی پس از مدتی ثابت كرد كه میتواند از دارك ساید هم در خباث و تهدید آمیز بودن پیشی بگیرد (در واقع ثانوس همواره پای ثابت اكثر داستان های كیهانی/حماسی مارول بوده است) گفته میشه كه ثانوس در سیاره "تایتان" به دنیا آمده و از نژاد ‌Eternals که توسط سلستيال ها خلق شدند، میباشد. است نكته جالب این است كه ثانوس در خودش ژن دیگر مخلوق سلستيال ها یعنی Deviants را نیز دارد. به همین خاطر است كه از همان بدو تولد ظاهرش با همنوعان خودش فرق داشت و مادرش حتی سعی كرد او را بكشد. ثانوس در دوران مدرسه پسر آرام و صلح طلبی بود ولی در دوران بلوغ به شدت به ایده های پوچ گرایی علاقمند شد و در نتیجه دلباخته شخصیتی به نام «مرگ» شد. ثانوس بنیه، استقامت و قدرت فوق بشری دارد، میتواند انرژی های مختلف را كنترل كند یا تغییر دهد، قابلیت تله پورت كردن دارد، میتواند اجسام را با ذهنش جابجا كند، عمر طولانی دارد و ... ثانوس تونسته قهرمانان بسیار نیرومندی مثل «موج سوار نقره ای» رو شکست بده. گفته میشه از اولش بسیار نیرومند بوده ولی معشوقه اش یعنی «بانوی مرگ» وقتی یک بار زنده اش کرد قدرت هایش را نیز افزایش داد. (برای آشنایی بیشتر با این شخصیت، این مقاله را بخوانید).

 

14- آدام وارلاک (Adam Warlock)

آدام وارلاک

شخصیتی كه امروزه به نام «آدام وارلاك» میشناسیم توسط «جیم استارلین» خلق شد . البته رگ و ریشه این شخصیت به كاركتری مربوط میشه به نام Him كه توسط استن لی و جك كربی در كمیك های چهار شگفت انگیز خلق شده بود . استارلین داستان های حماسی و كیهانی زیادی با این شخصیت روایت كرد و مثلا ما دیدیم كه او با Magus كه نسخه پلید خودش بود و از آینده می آمد، مواجه شد! آدام وارلاك با «ثانوس» هم زیاد جنگیده. او نقش مهمی هم در كمیك های بسیار مهم "دستكش بینهایت" (Infinity Gauntlet) و دو دنباله آن داشت. در واقع پس از کمیک دستکش بینهایت بود که وارلاک به قهرمان درجه یک کیهانی مارول تبدیل شد. همیشه هم نقش کلیدی در داستان ها و اتفاقات مرتبط با سنگ های بینهایت ایفا کرده است. بخشی از قدرت های شگرف آدام وارلاک به بیولوژی خاص او برمیگرده و بخشی هم به تسلط او بر سنگ روح (soul gem). او هم به "آگاهی کیهانی" دسترسی داره و میتونه فراتر از نور حرکت کنه. میشه گفته کاملا هم نامیرا است. ولی همانطور که گفته شد منبع اصلی قدرت او همان سنگ روح است (برای آشنایی بیشتر با این شخصیت، این مقاله را بخوانید).

 

13- دارک ساید (Darkseid)

دارک ساید ( Darkseid )

دارک ساید شاید تنها خبیث دی سی باشه که بتونه یک تنه در مقابل کل اعضای جاستیس لیگ قد علم کنه.ناسلامتی داریم درباره کسی حرف میزنیم که بر سیاره خودش دیکتاتوری میکنه و در اوقات فراغتش به دنیاهای موازی سفر میکنه و هر نسخه از سوپرمن هایی که در این دنیاها بر سر راهش قرار میگیرند رو با بیرحمی به قتل میرسونه تا اینکه بلاخره دستش به سوپرمن دنیای اصلی برسه! اینا کافی نیست؟ پس بذارید بهتون بگم که دارک ساید بتمن رو هم کشته و کل گروه جاستیس لیگ رو بارها شکست داده و کلا جاستیس لیگ مگر اینکه شانس بیاره تا بتونه شکستش بده. او قدرتی بی همتا دارد . او به عنوان کسی از نژاد "خدایان جدید" یا New Gods است، تمامی خصیصه های آنها را دارد. یعنی سرعت و زور بازوی فوق بشری، آسیب ناپذیری و فنا ناپذیری. و البته از یک منبع انرژی مرموز به نام «تاثیر امگا» (Omega Effect) بهره میگیره . با این انرژی میتونه در مالتی ورس سفر کنه، اشعه های امگایی شلیک کنه که بسیار خطرناک هستند ، تله پورت کنه، تله کنسیس انجام بده (جا به جایی اشیا با ذهن) و ... اگر قراره در دنیای دی سی از کسی بترسید اسمش قطعا دارک سایده! (برای آشنایی بیشتر با این شخصیت، این مقاله را بخوانید).

 

12- تایرنت (Tyrant)

تایرنت

احتمالا شما با این شخصیت خبیث آشنایی نداشته باشید مگر این که کلی کمیک از «موج سوار نقره ای» در اواسط دهه 90 میلادی خوانده باشید! در واقع «تایرنت» سال 1993 و در شماره 81 از کمیک Silver Surfer خلق شد. او یک ماشین دارای عقل و هوش است که میلیاردها سال پیش و پس از خلقت عالم، به دست «گالاکتوس» خلق شد . بعدشم یه یک حاکم ظالم تبدیل شد که به فتح دنیا ها و سیارات مختلف فکر میکرد. میگن اولش سایز و قدرت او با گالاکتوس برابری میکرد . وقتی هم با گالاکتوس مبارزه کرد آنچنان نبردی شروع شد که چندین کهکشان از بین رفتند! سپس گالاکتوس برخی از قدرت های او را ازش گرفت ولی همچنان بسیار نیرومند باقی ماند و به راحتی امثال «کاپیتان مارول» ، «بتا ری بیل» ، «گلادیاتور» و «ترکس» را شکست داده (هر کدوم رو فقط با یک مشت!). حتی ثانوس برای این که بتونه در مقابل تایرنت مقاومت کنه مجبور شد با دزدیدن یکی از دستگاه های او، خودش رو قوی کنه! (برای آشنایی بیشتر با این شخصیت، این مقاله را بخوانید).

 

11- ابدیت (Eternity)

ابدیت (Eternity)

ابدیت نهادی انتزاعی و تقریبا قادر مطلق است که نمایان زمان، اصالت و عمر کیهان در عالم مارول است. ابدیت معمولا وقتی آشکار می شود که خطری قریب الوقوع در کیهان باشد. وقتی که ثانوس با استفاده از سنگ های بینهایت از ابدیت قوی تر شد او را زندانی کرد،که نشان داد ابدیت کاملا قادر مطلق نیست. در هر حال قدرت های او از این قرار است: انحراف واقعیت، کنترل گرانش، علم لایتناهی، فال اموات، دورآگاهی، دگرپیکری، جاودانگی. (برای آشنایی بیشتر با این شخصیت، این مقاله را بخوانید).

 

10- اودین (Odin)

«اودین» تنها کسی هستش که از پس نیرنگ های لوکی برمیاد و زور بازوش از ثور هم بیشتره! او همچنین تنها کسی هستش که واقعا لیاقت حکمرانی بر ازگارد و خدایان آن را دارد . او با هوش و درایت خودش برای هزاران سال ازگارد را صحیح و سالم نگه داشته و در صدها نبرد پیروز شده. در واقع شجاعت و مهارت او در نبرد را میتوان در ثور و نبوغ و هوشش را هم میشه در لوکی مشاهده کرد. در نتیجه او ترکیبی است از ثور و لوکی! قدرت و سیاست! قدرت او از «اودین فورس» (Odinforce) نشات میگیرد که ترکیبی است از نیروهای کیهانی و جادویی. اودین میتونه این نیرو رو به دیگران هم اعطا کنه. او اگر در اوج باشه به راحتی میتونه امثال «ثانوس»، «آنایلوس» و «موج سوار نقره ای» رو شکست بده. با «سلستیال ها» هم جنگیده (برای اشنایی باهاشون، این مقاله رو بخونید). قدرتش بهش اجازه میده هزاران نفر رو جا به جا کنه، ذهن بخونه، هر کی رو که میخواد برای هزاران سال حبس کنه، روی ماده و واقعیت تاثیر بگذاره یا امواجی مخرب از انرژی تولید کنه. همچنین سلاحی داره به نام "شمشیر اودین" که همانطور که در این مقاله گفته شد قوی ترین سلاحی هستش که در ازگارد ساخته شده. (برای آشنایی بیشتر با این شخصیت، این مقاله را بخوانید).

 

9- مرگ (Death)

 مرگ (Death)

«مرگ» یک شخصیت کیهانی بسیار نیرومند در عالم مارول است که اغلب در فرم یک زن ظاهر میشود. او همزمان با به وجود آمدن زمان و به همراه دیگر نیروهای کیهانی متولد شد. اغلب هم در داستان های مرتبط با ثانوس دیده میشه چون ثانوس عاشق اوست و به خاطر اونه که قتل و کشتار میکنه. در واقع ثانوس برای راضی کردن مرگ هر کاری میکنه (مثلا "مکعب کیهانی" پیدا کرد تا کنترل عالم را در دست بگیره یا به دنبال سنگ ها و دستکش بینهایت رفت تا همه چیز رو باهاش نابود کنه و ....) مرگ یک موجود نامیرا هستش و همیشه در عالم مارول حاضر خواهد بود. از قدرت ها او میتوان به این موارد اشاره کرد: تجسم مرگ، قدرت و دانش تقریباً بی‌نهایت، دگرپیکری، دورنوردی، جاودانگی. (برای آشنایی بیشتر با این شخصیت، این مقاله را بخوانید).

 

8- کاپیتان یونیورس (Captain Universe)

کاپیتان یونیورس

کاپیتان یونیورس مورد عجیب و متفاوتی است. چون در واقع یک نیرو است به نام "یونی پاور" (Uni-Power) که از میزبانی به میزبانی دیگر منتقل میشود و بهشون نیروهای شگفت انگیزی میدهد . هر کسی که به این نیرو دست یابد را بهش کاپیتان یونیورس میگویند. به طور مثال همانطور که قبلا در این مقاله گفته شده بود ، حتی اسپایدرمن هم یک بار به این نیرو دست یافته ! یونی پاور بسیار بسیار عظیم است و حد و اندازه های آن به میزبانی بستگی دارد که این نیرو را دریافت میکند. یعنی هر چی آمادگی ذهنی و فیزیکی میزبان بیشتر باشد، قدرتش هم بیشتر هم خواهد بود. بنابراین دیگه آخر قدرت های کیهانی در عالم ماروله و میشه اون رو با قدرت خدا مقایسه کرد! (برای آشنایی بیشتر با این شخصیت، این مقاله را بخوانید).

 

7- گالاکتوس (Galactus)

گالاکتوس

گالاكتوس اولین بار در كمیك های "چهار شگفت انگیز" دیده شد .او فقط یك هدف داشت: میخواست كره زمین را بخورد! ظاهرا كره زمین و قهرمانانش اولین كسانی بودند كه در مقابل گالاكتوس مقاومت كردند. از آن زمان تا به حال اطلاعات ما درباره گالاكتوس و پیشینه او بیشتر شده است . الان دیگر میدانیم كه رید ریچاردز میداند گالاكتوس در واقع بخشی ضروری در عالم كیهاني است. بنابراین گالاكتوس هنوز هم آن بیرون است و به تغذیه از سیاره ها ادامه میدهد ... گفته میشه گالاکتوس تنها بازمانده از عالمی است که قبل از عالم کنونی وجود داشته. یعنی اریجین او اینطور بوده که وقتی "بیگ بنگ" (انفجار بزرگ) در شرف آغاز بود، با سفینه خودش به قلب بیگ بنگ رفت و با آن ترکیب شد. سپس وقتی عالم کنونی خلق شد، دوباره از خواب بیدار شد و حس کرد که گرسنه هستش و باید از انرژی دیگر سیارات تغدیه کنه. در هر حال در کمیک های مارول هر وقت قهرمان ها بخوان بگن که اوضاع خیلی بده و قراره همه چیز نابود بشه ، میگن: "اوضاع اونقدر بده در حد گالاکتوس"! اینها تنها بخشی از قدرت های این شخصیت هستند: کنترل نیروهای کیهانی شامل تغییر واقعیت، دستکاری مولکولی، دستکاری در ماده، تغییر انرژی، دستکاری نیروی زندگی، آگاهی کیهانی، دورآگاهی و دورجابه‌جایی (برای آشنایی بیشتر با این شخصیت، این مقاله را بخوانید).

 

6- دادگاه زندگی (Living Tribunal)

دادگاه زندگی (Living Tribunal)

موجود کیهانی بسیار قدرتمند که توسط «والای همگان» خلق شد. قدرت او از همه نیرو های کیهانی (به جز خالقش) بیشتر است. قدمت او به اندازه جهان و وظیفه او محافظت از آن است. او میتواند ستاره هارا به راحتی منفجر کند و سیاره هارا در یک چشم به هم زدن از صفحه هستی محو کند. دادگاه زندگی خودش را به عنوان یک موجود با سه صورت آشکار می کند،که نشان دهنده سه شخصیت اوست. صورت جلویی-که معمولا با آن صحبت میکند-نشان دهنده عدالت است، صورت کاملا پوشیده شده در سمت راست نماد نیاز است و صورت نیمه پوشیده در سمت چپ سرش نماد خشم و غضب است. قبل از این که دادگاه زندگی در قضیه ای دخالت کند، باید هر سه شخصیت به توافق برسند.دادگاه زندگی در تمام جهان ها تک است و نسخه های مختلف جهان های مختلف ندارد (برای آشنایی بیشتر با این شخصیت، این مقاله را بخوانید).

 

5- بیاندرها (Beyonders)

بیاندرها (Beyonders)

نژادی فضایی که از نظر قدرت تقریبا قاتل مطلق هستند! در حدی که آنها توانستند ابدیت ارباب نظم و سرور بی نظمی و همچنین دادگاه زندگی را به قتل برسانند. آنها نژادی علاقه مند به آزمایشند. بخشی از بزرگترین آزمایشات آنها، خلق کردن "مرد مولکولی" بود. آنها مرد مولکولی را به عنوان یک "بمب" زنده خلق کردند. اگر مرد مولکولی یک دنیا میمرد،کل جهان آن همراهش نابود میشد! نقشه بیاندر ها این بود که همزمان تمام مردان مولکولی دنیاها را با هم نابود کنند و نتیجه آنرا تماشا کنند! (برای آشنایی بیشتر با این شخصیت، این مقاله را بخوانید).

 

4- سوپرمن پرایم (Superman Prime)

سوپرمن پرایم (Superman Prime)

سوپرمن پرایم قدرتمندترین نسخه از سوپرمن است. سوپرمن بعد از اینکه 15 هزار سال درون خورشید زرد ماند به قدرت‌های خارق‌العاده ای دست یافت و بعد از بیرون آمدن بدنش کاملاً به رنگ طلایی شد، او بعد بیرون آمدن همسرخود لوئیس لین را دوباره به صورت جاودانه به رنگ نقره ای خلق کرد، او همچنین کریپتون را نیز از نو خلق کرد، اون از انرژی فانوس سبز به عنوان یه سلاح استفاده می‌کند. او از انفجار یک ابرنوع اختر به راحتی جان سالم به دربرد. او هیچ ضعفی دربرابر کریپتونایت، جادو وخورشید قرمز ندارد. اینها قدرت های او هستند: تقریباً قادر مطلق، قدرت، سرعت، استقامت، دوام، واکنش، پایداری بیکران خداگونه، دارای انرژی خورشیدی تقریباً بیکران، توانایی خلق کردن، آگاهی کیهانی، پرواز، قابلیت تمام بینایی‌ها، پرتو گرمانابود کننده ازچشمان، تنفس منجمد کننده وتنفس باد بیکران، آسیب‌ناپذیری مطلق، آسیب ناپذری در برابر کریپتونایت، جادو و خورشید قرمز، جاودانگی. (برای آشنایی بیشتر با این شخصیت، این مقاله را بخوانید).

 

3- جین گِرِی (نیروی فونیکس)

جین گری (نیروی فونیکس)

جهش یافته ای به نام «جین گری» یكی از مهم ترین شخصیت های تاریخ مارول است. او اعضای اصلی و موسس گروه ایکس من و معشوقه سایکلاپس به حساب میاد. قدرت های اصلی او این بود قابلیت جابجایی اجسام با ذهن خودش (تله كنسیس)، تله پاتی، ساطع كردن نیروی ذهنی و تبدیل آن به سلاح، ذهن خوانی و كنترل ذهن و تغییر حافظه دیگران. اما اصل قدرت او وقتی آشکار میشه که نیروهای فونیكس در او ظاهر میشه و تبدیل میشه به فونیکس سیاه! اینجاست که میتونه ماده ، انرژی و زمان را تغییر بده و كنترل كنه، در فضا سفر كنه، آتش كیهانی تولید كنه، پس از مرگ دوباره زنده بشه و حتی روی حیات و انرژی درونی دیگرات تاثیر بگذاره. وقتی او فونیکس سیاه شد میلیارد ها نفر از یک نژاد بیگانه را با بلعیدن ستاره ی سیاره ی آنان به کشتن داد! (بله جین کاملا قدرت های یک ستاره رو گرفت!). قدرت های فونیکس سیاه اونقدر زیاد و مخرب بود که جین برای اینکه به کسی آسیب نزنه، خودکشی کرد! (برای آشنایی با جین گری ، این مقاله و برای آشنایی با نیروی فونیکس نیز این مقاله را بخوانید).

 

2- دکتر منهتن (Dr. Manhatan)

دکتر منهتن (Dr. Manhattan)

در دنیای "واچمِن" «دکتر منهتن» تنها شخصیتی است که واقعا قدرت های فرا بشری دارد و این کاربرد و مصداق قدرت هایش است که باعث میشود خیلی ترسناک شود. شوکه کننده ترین قدرت او این است که اگر بدنش تجزیه شود میتواند ظرف کمتر از 1 دقیقه اتم هایش را بازسازی کند. او تقریبا هر کاری را که فکرش را بکنید قادر به انجامش است ولی همیشه در توصیف قدرتهایش کلمه "تقریبا" آورده میشود. به همین دلیل در رتبه دوم قرار دارد. در هر حال اینها قدرت های او هستند: تقریباً قادر مطلق، تقریباً دانایی مطلق، حضور مطلق تقریبی، قدرت، سرعت، استقامت و دوام ابرانسانی، هوشی در سطح یک ابر نابغه، بکارگیری و کنترل ذرات اتم، مولکول، چگالی و جرم، تونل‌زنی کوانتومی، دورجنبی، دورنوردی، لمس ناپذیری، درک ماوراء طبیعه و قدرت بصری، جاودانگی، تکثیر، تغییر اندازه، عدم نیاز به آب، غذا، خواب و هوا، سفر در زمان و کنترل آن، تغییر واقعیت، بازسازی بیولوژیک (برای آشنایی بیشتر با این شخصیت، این مقاله را بخوانید).

 

1- والای همگان (One-Above-All)

والای همگان (One-Above-All)

«والای همگان» خالق همه چیز در تمام عالم های مارول (Marvel Omniverse) است و هر چیزی که به ذهنتان برسد یا نرسد را میتواند انجام دهد! او همه چیز را میداند، در همه جا حاضر است، بر همه چیز تسلط دارد و قادر مطلق است. والای همگان بیانگر تلاش های تمام خالقین مارول است که به غنای داستان های این شرکت کمک کرده اند. به همین دلیل گاهی وقتها که صورتش را دیده ایم شبیه  بنیانگذاران اصلی دنیای مارول یعنی «جک کربی» یا استن لی به تصویر کشیده شده است (برای آشنایی بیشتر با این شخصیت، این مقاله را بخوانید).

 

برگرفته شده از مطالب پیشین نوشته شده توسط نویسندگان سایت spidey.ir

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

قوی ترین ابرقهرمان مارول و دی سی کیه؟

15 شخصیت خبیث برتر دنیای کیهانی مارول 

10 زن نیرومند دنیای کمیک بوک های ابرقهرمانی

رتبه بندی قوی ترین قهرمانان کیهانی مارول

رتبه بندی قوی ترین ابرشرورهای مارول

15 شخصیتی که می توانند بر سلستیال ها غلبه کنند

معرفي نیروی های کیهانی در دنیای مارول

5 شخصیت كمیك بوكی که قدرت های خدامانند به دست آوردند

رتبه بندی قوی ترین اهالی ازگارد در دنیای کمیک بوک

رتبه بندی قوی ترین اعضای گروه انتقام جویان

15 سلاح برتر در کمیک های ثور

رتبه بندی قوی ترین اعضای گروه جاستیس لیگ 

رتبه بندی 15 سلاح قدرتمند دنیای کمیک

رتبه بندی 15 سلاح قدرتمند در دنیای سینمایی مارول (MCU)

رتبه‌بندی قوی ترین قهرمان های تازه‌وارد MCU در فاز چهارم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

هیچکی1
#91 هیچکی1 1402-12-06 22:45
به نقل از mtm:
به نقل از hadi1380:
دوست داشتم سوپرمن هم توی لیست قرار بگیره.و یک سوال برام پیش اومده زن شگفت انگیز از سوپرمن قویتره؟؟؟؟؟

قوی ترین نسخه سوپرمن تو مقاله هست دیگه
انتظار نداشتید که چند تا نسخه از سوپرمن تو مقاله باشه، ها؟

کازمیک آرمور سوپرمن از این سوپرمن یعنی (سوپرمن پرایم وان میلیون) قوی تره اما میلک من از کازمیک آرمور سوپرمن و همه اینها که تو مقاله هستن قوی تره .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید