15 حقیقت شگفت انگیزی که درباره استن لی نمیدانستید!

15 حقیقت شگفت انگیزی که درباره استن لی نمیدانستید!

این مقاله به مناسبت فرا رسیدن نخستین سالگرد درگذشت بزرگترین اسطوره دنیای کمیک بوک های ابرقهرمانی دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیرد. 

یک سال از در گذشت «استن لی» (Stan Lee)   کبیر در سن 95 سالگی میگذرد؛ مردی که  بزرگترین اسطوره و نماد کمیک بوک های ابرقهرمانی در جهان شناخته میشد و خواهد شد. نام واقعی او «استنلی مارتین لیبر» (Stanley Martin Lieber) بود ولی برای خودش اسم مستعار Stan Lee را انتخاب کرده بود. او به همراه برخی از بهترین طراحان تاریخ تونست در دهه 60 میلادی بسیاری از قهرمانان مارول را همچون مرد عنکبوتی، مرد آهنی، چهار شگفت انگیز، دکتر استرنج، مردان ایکس، گروه اونجرز، هالک، دردویل و .... خلق کنه. اما گفته میشه بزرگترین دستاورد او برای دنیا کمیک این بود که برای اولین بار در تاریخ کاری کرد که شخصیت های کمیک بوکی از حالت تک بعدی خارج شوند. تا قبل از استن لی، قهرمانان دنیای کمیک از حالتی تک بعدی رنج میبردند و انگار همگی یک شخصیت پردازی یکسان داشتند . اما استن لی با فاصله گرفتن از کلیشه های دنیای کمیک بوک، به آنها عمق و پیچیدگی های شخصیتی داد و باعث شد تا خوانندگان دنیای کمیک باهاشون همذات پنداری کنند و بتونند خودشون را جای آنها بگذارند.

در هر حال این مقاله اطلاعات جالبی را  درباره این بزرگمرد بهمون میده که احتمالا قبلا نمیدونستید.

 

15- استن لی بود که باعث شد کاپیتان آمریکا سپر خودش رو پرتاب کنه!

15- استن لی بود که باعث شد کاپیتان آمریکا سپر خودش رو پرتاب کنه!

وقتی کاپیتان آمریکا برای اولین بار توسط «جو سایمون» و «جک کربی» در سال 1940 خلق شد ، سپری سه گوش داشت (چون اونا سپرش رو از لباس یک قهرمان دیگه به نام Shield که قبل از کاپیتان آمریکا خلق شد بود، الهام گرفته بودند. این شخصیت را انتشارات MLJ خلق کرده بود و میتونید عکسش رو اینجا ببینید). اما در شماره دوم کمیک کاپیتان آمریکا، کربی و سایمون تصمیم گرفتند سپر کاپیتان آمریکا را به شکل گرد و دایره در بیاورند. از اون موقع تا الان هم این سپر این شکلی بوده. اما جالبه که در شماره های ابتدایی Cap سپرش رو به سمت حریفان پرت نمیکرد و ازش فقط به عنوان محافظ استفاده میکرد. اما در شماره 3 کمیک Captain America Comics، استن لی که اون موقع فقط 19 سالش بود، در داستان متنی به نام The Traitors’ Revenge، نوشت که کاپیتان آمریکا سپرش رو به سمت دیگران پرت میکنه. و بنابراین از اون موقع به بعد پرت کردن سپر به یکی از ضربات خاص او تبدیل شد. در ضمن جالبه که بدونید این داستان، اولین داستانی بود که استن لی در دنیای کمیک نوشت .

 

14- استن لی در جنگ جهانی شرکت کرده بود

استن لی در جنگ جهانی شرکت کرده

استن لی سال 1942 به ارتش آمریکا پیوست و در بخش ستاد پیام رسانی خدمت کرد. بنابراین بیشتر با تجهیزات مخابراتی و تلگراف کار داشت . سپس به بخش آموزش فیلم منتقل شد و روی کتابچه های آموزشی و یا دفترهای کاریکاتور کار کرد. میگن  بهش عنوان "نمایشنامه نویس" را در ارتش داده بودند. اون موقع فردی به نام «وینسنت فاگو» جای استن لی را  در انتشارات تایملی گرفت تا استن از جنگ برگرده (تایملی نام قدیمی مارول هستش. بعدش به اطلس تغییر نام داد و. در دهه 60 میلادی بلاخره اسمش مارول شد).

 

13- استن لی در دهه 50 میلادی تا مرز ترک دنیای کمیک رفت

او در دهه 50 میلادی تا مرز ترک دنیای کمیک رفت

در اوایل دهه 50 میلادی انتشارات "اطلس" (که بعدا به نام مارول تغییر نام داد)،  کمیک هایش را خودش توزیع میکرد. اما در سال 1956 «مارتین گودمن» (که صاحب اطلس بود) تصمیم گرفت که دیگه این کار رو نکنه. اون سال در ضمن فروش کمیک بوک بسیار افت کرد چون سانسورهایی شدیدی روی محتوای کمیک بوک ها اعمال میشد که بهش Comics Code میگفتند. بنابراین شرکت های کمیک خودشون هم نمیدونستند که چی چاپ کنند که  تایید بشه! در هر حال اطلس مسئولیت توزیع کمیک های خودش را به American News Company سپرد . ولی اندکی بعد دولت فدرال آمریکا از این شرکت به خاطر اینکه دکه های روزنامه فروشی زیادی داره شکایت کرد چون به نظرش همه چیز رو در انحصار خودش درآورده بود. بنابراین اطلس دیگه توزیع کننده ای برای کمیک های خودش نداشت. اوضاع مالی اطلس به شدت به هم ریخته بود و مارتین گودمن چاره ای نداشت جز اینکه خیلی ها را اخراج کنه. استن لی هم یکی از اون افرادی بود که نزدیک بود نه تنها از اطلس بلکه از کل دنیای کمیک بره. ولی خوشبختانه مارتین گودمن با دی سی کامیکس قراداد بست تا از طریق شرکت توزیع کننده اش به نام Independent News Distributors بتونه کمیک هاش رو توزیع کنه (البته دی سی با زرنگی تمام به مارول گفته بود در ماه فقط میتونه 8 کمیک اش رو توزیع کنه!). در نتیجه استن لی در اطلس باقی موند و تبدیل شد به ناظر نویسندگان و طراحان. ضمن اینکه به تدریج از سال 1958 به بعد با بازگشت جک کربی به اطلس و آمدن طراحان تازه نفس و نابغه ای مثل استیو دیتکو ، این شرکت تونست خودش رو جمع و جور کنه و برای انقلاب بزرگ مارول در ابتدای دهه 60 میلادی زمینه چینی کنه.  

 

12- استن لی گاهی اوقات اسم شخصیت های مارول را یادش میرفت!

استن اسم شخصیت های مارول را اشتباهی مینوشت!

در اوایل دهه 60 میلادی و زمانی که اطلس به مارول تغییر نام داده بود و مارول هم با قهرمان های جدیدش کولاک کرده بود، استن لی تقریبا تمام کمیک های مارول را مینوشت (برادرش «لری» هم البته بهش کمک میکرد). بنابراین چون خیلی سرش شلوغ بود گاهی اوقات جزئیات مربوط به شخصیت ها را یادش میرفت. ضمن اینکه استن همیشه اعتراف کرده که حافظه خیلی داغونی داره! میگن به خاطر همینه که سعی میکرده تا از "جناس" (alliteration) استفاده کنه (جناس یک صنعت ادبی است که در آن حرف اول اسامی یکسان است) به همین خاطره که مثلا اسم اسپایدرمن Peter Parker یا اسم دردویل Matt Murdock است و اسم دکتر استرنج Stephen Strange است و .... یعنی نام و نام خانوادگی شون  با یک حرف یکسان شروع میشه.  این ترفند بهش کمک میکرده تا اسامی رو بهتر به خاطر بسپره. اما استن لی چند بار اون اوایل سوتی داد و اسم پیتر پارکر به اشتباه Pater Palmer و اسم بروس بنر را هم Bob Banner نوشت! برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قضیه پیتر پالمر، این مقاله را بخوانید.

  

 

11- استن لی یادش رفته بود که مری جین باید خوشگل باشه!

 استن یادش رفته بود که مری جین باید خوشگل باشه!

حافظه داغون استن چند باری روی کمیک های مرد عنکبوتی هم تاثیر گذاشته بود! البته اجازه بدید کمی توضیح بدم. از همون ابتدا استن لی و استیو دیتکو (خالقین مرد عنکبوتی) اینجوری با هم همکاری میکردن: داستان و تم ها را با هم مشورت میکردند. بعدش دیتکو میرفت و داستان رو طراحی میکرد. اون وقت به استن میدادش تا دیالوگ بهش اضافه کنه. بعد از مدتی استن لی سرش اونقدر شلوغ شد که وقت نداشت درباره داستان به استیو مشاوره بده و بنابراین استیو از شماره 25 مرد عنکبوتی شگفت انگیز ، خودش هم داستان را شکل میداد و هم اون رو طراحی میکرد. بعدش یه سری توضیحات پایین هر صفحه مینوشت و میدادش دست استن تا بهشون دیالوگ اضافه کنه. اما سال آخری که استیو دیتکو روی کمیک مرد عنکبوتی کار کرد، رابطه اش با استن سر هویت مخفی گرین گابلین شکر آب شده بود (استن میگفت باید کسی زیر ماسک گرین گابلین باشه که پیتر اون رو قبلا دیده و به پیتر ربط داره . مثل نورمن آزبورن. اما دیتکو اصرار داشت که زیر ماسک باید کسی باشه که خواننده هیچ سابقه ذهنی ازش ندارند). بنابراین اونا با هم قهر بودن و استیو دیگه حتی اون توضیحات رو پایین صفحات نمینوشت. در هر حال ... وقتی دیتکو از مارول رفت ، جان رومیتا جایش را گرفت. ظاهر مری جین هم هنوز فاش نشده بود. یعنی مری جین شماره 25 مرد عنکبوتی شگفت انگیز برای اولین بار خلق شد ولی دیتکو صورتش رو به خواننده ها نشون نداد. ولی به استن توضیح داده بود که قراره خیلی خوشگل باشه. اما استن یادش رفته بود. بنابراین به جان رومیتا گفت باید مری جین رو زشت بکشه! جان رومیتا هم که تخصصش در طراحی صورت های زیباست، باهاش حرف زد و متقاعدش کرد مری جین باید خوشگل باشه. این مقاله را هم بخونید.

 

10- استن لی باعث شد تا چیزی به نام "آرک" در دنیای کمیک به وجود بیاد

 استن لی باعث شد تا چیزی به نام "آرک" در دنیای کمیک به وجود بیاد

همانطور که گفته شد استن لی اون اوایل خیلی سرش شلوغ بود و نمیرسید به طور دقیق و کامل همه داستان ها را بنویسه. بنابراین روشی را اختراع کرد که بهش Marvel Method میگن. یعنی خط کلی داستان به ذهنش میرسید. بعد با طراح جلسه میزاشت و دوتایی داستان را شکل میدادن. اونوقت طراح میرفت و خودش داستان رو طراحی میکرد و به استن عودت میداد تا فقط به پانل ها دیالوگ اضافه کنه. البته پس از مدتی از میزان مشاوره استن لی کاسته شد و کسانی مثل استیو دیتکو یا جک کربی بدون هیچ مشورتی با استن خودشون یه داستانی به ذهنشون میرسید و بعد طراحیش میکردن و فقط برای دیالوگ نویسی مزاحم استن میشدن! البته استن همچنان در برخی عناوین مارول سعی میکرد بیشتر به عنوان نویسنده وقت بزاره . مثلا برای کمیکی مثل Iron Man که ابتدا «دان هک» و بعد «جین کولان» طراحش بودن. بنابراین استن برای اینکه تو وقتش صرفه جویی کنه سعی میکرد داستان هایی خلق کنه که بشه تو چند شماره آن را کش داد! بعدش هم میدادش دست طراح تا بره و مثلا تو 4 شماره اون رو طراحی کنه. این مساله رفته رفته باعث شد مارول در خلق داستان های چند قسمتی تخصص پیدا کنه و در نتیجه چیزی به نام "آرک" (arc)در عالم کمیک به وجود بیاد که الان خیلی مرسومه. این در حالیه تا قبل از اون دی سی خیلی به ندرت داستانی چاپ میکرد که در یک شماره تموم نشه. ولی بعد از مدتی دی سی هم از همین روش مارول استفاده کرد.

 

9- همسر استن لی بازیگر و صداپیشه انیمیشن بود

 همسر استن لی بازیگر و صداپیشه انیمیشن بوده

همسر استن لی، Joan نام داشت که بازیگر بود. استن لی عاشق همسرش بود و همیشه ازش تعریف میکرد. ضمنا همسرش صداپیشه شخصیت "مادام وب" در سریال "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" هم بود! استن لی یک بار در جواب کسی که بهش گفته بود چرا داستان زندگیش رو نمینویسه، به شوخی گفته بود: " آخه کی میاد داستان مردی رو که  60 ساله با یه زن زندگی میکنه رو بخونه؟! اونا داستان کسی رو دوست دارن که بارها و بارها زن گرفته باشه!!! ". به علاوه شاید براتون جذاب باشه که بدونید استن لی هرگز بعد از ازدواج سلمانی نرفت چون همیشه زنش موهاش رو کوتاه میکرد!

استن درباره مادرش هم گفته که اعتماد به نفس بالایی که داره رو از مادرش به ارث بده. چون در کودکی هر کاری میکرده ازش تعریف میکرده. مثلا بچه که بوده با صدای بلند کتاب های «مارک تواین»، «آرتور کانن دویل» و «ادگار آلن پو» و .. رو میخونده و مادرش هم مدام میگفته : به به چه صدای قشنگی!

  

8- استن لی فقط خودش اجازه داشت سیلور سرفر رو بنویسه!

 استن فقط خودش اجازه داشت سیلور سرفر رو بنویسه!

«سیلور سرفر» شخصیتی بود که به اصرار «جک کربی» در شماره 48 کمیک چهار شگفت انگیز خلق شد چون کربی به نظرش رسید «گالاکتوس» بهتره که یک دستیار داشته باشه. بعد از اون بود که استن علاقه خاصی به این شخصیت پیدا کرد چون به نظرش میتونست از دید سیلور سرفر به مشکلات بشر و وضعیت انسان های روی زمین بپردازه و داستان های فلسفی بنویسه. بنابراین وقتی قرار شد که کمیک اختصاصی سیلور سرفر چاپ بشه، استن گفت هیشکی به جز خودش حق نداره اون رو بنویسه! میگن کربی خیلی از این مساله ناراحت شده چون ایده ای برای اریجین سیلور سرفر تو ذهنش داشته ولی استن لی خودش براش اریجین نوشت. میگن حتی در دهه 80 میلادی هم اگه نویسنده شخصیت های دیگر مارول میخواستن از سیلور سرفر به عنوان شخصیت مهمان استفاده کنند، باید از استن اجازه میگرفتن!  اما رفته رفته استن دیگه انگار براش مهم نبود کی کمیک سیلور سرفر رو مینویسه. بنابراین سال 1987، استیو انگلهارت نویسنده سری جدید این کاراکتر شد.

 

7- استن لی برای «آلن رنه» فیلمنامه نوشت!

 او برای «آلن رنه» فیلمنامه نوشته! 

آلن رنه (Alan Resnais) کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس مشهور فرانسوی بود که سال 2014 درگذشت. او سال 1955 یک فیلم مستند درباره اردوگاه های کار اجباری در زمان آلمان نازی ساخت به نام Nuit et Brouillard (شب  و مه)  که بسیار مورد تحسین واقع شد. بعدش سعی کرد فیلم های سینمایی بسازه و با Hiroshima mon amour به عنوان یکی از برترین فیلمساز های موج نو سینمایی فرانسه شناخته شد. سال 1961 و با فیلم L’Année dernière à Marienbad (آخرین سال در مرین باند) هم خوش درخشید.

جالبه که بدونید آلن رنه علیرغم موضوعات جدی فیلم های خودش ، عاشق کمیک بوک بود و حتی زمانی قصد داشت کتاب "جزیره سیاه" تن تن را به صورت فیلم دربیاره. رنه وقتی در اوایل دهه 70 میلادی به نیویورک سفر کرد با استن لی ملاقاتی داشت و بهش گفت که از طریق خواندن کمیک های مارول بوده که زبان انگلیسی یاد گرفته. سپس تصمیم گرفتند با هم همکاری کنند و روی دو فیلمی کار کردند که هرگز ساخته نشدند . اولی "زندانی ها" (inmates)  داشت که استن ایده اولیه اش رو نوشت. دومی هم "هیولا ساز" (The Monster Maker) بود که استن براش یک فیلمنامه کامل نوشت . میگن وقتی استن شنید که پروژه کنسل شده اونقدر ناراحت شد که تصمیم گرفت دیگه هیج وقت در آینده برای فیلمی فیلمنامه ننویسه.

 

6- استن لی استفاده از علامت تعجب را در کمیک ممنوع کرد!

 استن استفاده از علامت تعجب را در کمیک ممنوع کرد!

اوایل دهه 70 میلادی ، استن لی معروف تر و شناخته شده تر شد . او مدام به جاهای مختلف مثل جشنواره های دنیای کمیک و کنفرانس ها میرفت و سخنرانی میکرد. همون موقع هم آلن رنه بهش پیشنهاد نوشتن فیلمنامه داده بود. بنابراین یه جورایی مغرور شده بود. این موقع بود که یه سری تصمیمات عجیب گرفت. مثلا به نویسنده های مارول گفت دیگه آخر هر جمله از علامت تعجب (!) استفاده نکنند چون کار بچه گانه ای هستش! البته نویسنده ها بهش توجه نکردند. ولی خودش اون موقع هنوز داشت دو کمیک مینوشت: مرد عنکبوتی شگفت انگیز و چهار شگفت انگیز. بنابراین دستور داد که ادیتور تمام علامت تعجب ها را از اون دو کمیک حذف کنه. بیچاره ادیتور هم گیج شد و بنابراین برای سه ماه اشتباهات عجیبی از نظر نشانه گذاری (punctuation) در این دو کمیک به چشم میخورد. چون ادیتور وقتی علامت تعجب را حذف میکرد، یادش میرفت که باید آخر جملات داخل حباب نقطه بذاره!  ولی در هر حال بعدش استن لی بی خیال قضیه شد!

 

5- استن به طور اتفاقی به آیرون من دماغ داد!

 استن به طور اتفاقی به آیرون من دماغ داد!

استن لی در طراحی تخصصی خاصی نداشت ولی خیلی وقتها از طراحی ها ایراد میگرفت و به قول معروف بهشون گیر میداده. البته خیلی وقت ها هم طراح ها اصلا به حرفش توجه نمیکردن و کار خودشون رو میکردن. خیلی وقتها هم طراح ها حرفش رو اشتباهی متوجه میشدن. میگن یه بار داشته از بغل طراح ایرون من رد میشده که بهش میگه "نباید الان یه دماغ رو ماسکش باشه؟" .  در واقع منظورش این بوده که چرا ماسکش اینقدره کوچیکه که برای دماغش جا نیست. ولی طراح فکر میکرده میگه چرا روی ماسکش جای دماغ نیست! بنابراین از اون به بعد ماسک آیرون من در عالم کمیک  دماغ دار شد!

 

4- استن لی استفاده از رنگ سبز را روی کاورهای مارول ممنوع کرده بود!

 استن استفاده از رنگ سبز را روی کاورهای مارول ممنوع کرده بود!

در دهه 70 میلادی ، «جیم شوتر» سردبیر ارشد مارول شد. او روی خیلی چیزها نظارت میکرد. اون موقع George Roussos مسئول رنگ آمیزی کاورهای مارول بود. گفته میشه اونا یه بار شدیدا با هم جر و بحث کردند چون شوتر برای کاور شماره 68 کمیک Master of Kung Fu اصرار داشت از رنگ سبز  استفاده بشه ولی George Roussos میگفت که استن لی استفاده از رنگ سبز رو روی کاور ممنوع کرده! بعدش شوتر میخواد که کاور کمیک مذکور به دو صورت جداگانه چاپ بشه، یکی با پس زمینه سبز و دیگری با پس زمینه زرد. بعد میبرتشون پیش استن لی و میگه کدوم بهتره؟ استن هم میگه اونی که سبزه! این نشون میده که استن یه چیزهایی میگفته بعد خودش فراموش میکرده!!!

  

3- استن لی عکس لختی داره!

Marvel Fumetti Book دهه 80 چاپ میشد و در اون به صورت عکس مطالبی درباره وضعیت و حال و هوای داخلی مارول چاپ میشد.  در این مجله میدیدم که چطور  نویسندگان و طراحان و کارکنان مارول با هم شوخی میکنند یا سر به سر هم میگذارند. استن لی یک روز به ناشر این مجله گفت که میخواد به صورت کاملا لخت عکس بندازه!  بعدشم عکس زیر را انداخت که البته از کمیک مشترک بتمن و هالک به عنوان کاور جاهای حساس خودش استفاده کرده بود!

عکس لخت

خداییش اگه استن به جای اون کمیک بتمن/هالک، از کمیک Giant-Size Man-Thing استفاده کرد دیگه خیلی خیلی خنده دار میشد! (امیدوارم متوجه منظورم شده باشید!)

ولی بعدش مارول حس کرد بهتره این عکس رو چاپ  نکنه بنابراین عکس زیر را جایگزینش کرد:

 

 

2- استن لی اجازه نداد مارول از اسم Excelsior  استفاده کنه

استن لی اجازه نداد مارول از اسم Excelsior  استفاده کنه

یکی از اصطلاحات مورد علاقه استن لی ، Excelsior بودش که در واقع شعار ایالت نیویورک هم هست و یه کلمه لاتینه که معنیش میشه "همیشه رو به بالا حرکت کن". استن لی خیلی از این کلمه در نوشته های خودش برای مارول استفاده میکرد چون بهش خیلی اعتقاد داشت. اما زمانی که چند سال پیش کمپانی خودش یعنی Pow! Entertainment را تاسیس کرد ، این کلمه را در انحصار خودش درآورد. حتی نام بیوگرافی استن هم Excelsior هستش. تا اینکه در یکی از کمیک های مارول به نام Runaways گروهی از نوجوانان ابرقهرمان معرفی شدند که Excelsior نام داشتند. استن لی با این قضیه مشکل نداشت ولی بعدش که مارول تصمیم گرفت کمیک اختصاصی اونا رو چاپ کنه مجبور شد اسمشون رو به Loners تغییر بده چون استن لی تهدید کرد از مارول شکایت میکنه.

 

1- استن لی در فیلم های غیر از مارول هم حضور داشته!

1- استن لی در فیلم های غیر از مارول هم حضور داشته!

استن لی رو همه میدونن که در همه فیلم های مارول حضور افتخاری (cameo) داشت. دلیلش اینه که قراردادی بسته بود که طبق اون هر استودیویی که از روی شخصیت های مارول فیلم بسازه باید استن هم در اون باشه! ولی آیا میدانستید که استن لی در فیلم های غیر مارولی هم بوده؟ به طور مثال او در فیلم Mallrats که کوین اسمیت سال 1995 ساخت، حضور داره. ضمنا سال 2004 در فیلم The Princess Diaries 2 هم نقش کوتاهی داشت. در این فیلم نقش یک مقام دولتی خارجی بلند پایه رو بازی میکنه که حتی با «جولی اندروز» نیز هم صحبت میشه! میگن این عجیب ترین cameo استن لی هستش. البته دلیلش هم این بوده کارگردان این فیلم یعنی Garry Marshall از دوستان استن لی هستش.

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2017

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 نقل قول برتر از "استن لی"

نگاهی به آثار استن لی در انتشارات دی سی کامیکس

چطور استن لی دنیای ابرقهرمانان را "انسانی" تر کرد

چطور استن لی دنیای مدرن ابرقهرمانی را پایه گذاری کرد

10 شخصیت برتر دنیای کمیک که توسط «استن لی» (STAN LEE) خلق شدند

مارك میلار: استن لی از والت دیزنی مهم تر است

10 قهرمان مارول که احتمالا نمیدانستید توسط استن لی خلق شده اند!

حضور استن لی در فیلم ها و بازی های مرد عنكبوتی

بزرگان تاریخ كمیك  های اسپایدرمن: استن لی و استیو دیتکو

نظر «استن لی» درباره «اندرو گارفیلد»! (خبر آپديت شد!)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

cjsparrow
#1 cjsparrow 1395-10-09 16:39
ممنون اقای ترابی بابت مقاله
استن لی فوق العادس با این که نودو چهار سالشه هنوزم سر حال و شوخ طبعه!
و میفهمیم که نقش مهمی در گسترش دنیای مارول داشته
من که باهاش خیلی حال میکنم مخصوصا وقتی که حتی سه ثانیه هم که شده توی همه ی فیلم های مارول بازی میکنه

همون چند لحظه هم ادم شاد میشه!
امیدوارم یه روز خبر صد سالگیشو تو اسپایدی ببینیم
نقل قول کردن
mtm
#2 mtm 1395-10-09 16:41
عنوان مقاله بعدی من:

"15 شخصیتی که نمیدانستید استن لی خلق کرده!"
نقل قول کردن
A,morradi
#3 A,morradi 1395-10-09 16:47
خیلی عالی بود.
جالب ترین : شماره 5، و قضیه کم حافظه بودن استنلی
خنده دار ترین: شماره 3
عجیب ترین: همشون
نقل قول کردن
A,morradi
#4 A,morradi 1395-10-09 16:49
راستی
این استن لی چقدر تخس بوده و ما نمیدونستیم :o
همه رو کلافه کرده :-)
نقل قول کردن
یاسایی
#5 یاسایی 1395-10-09 17:10
سلام
آقای ترابی معرکه بود ولی مطمئنید که در قسمت 10 دی سی از رو مارول تقلید کرده؟
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#6 Cap-Spider Potter 1395-10-09 17:16
مقاله عالی بود و واقعا ممنون...
منتظر مقاله بعدی هم به شدت هستم...
ولی حالا واقعا، بیچاره بقیه که گیر این مخلوق یه دنده افتادن... :D
طرف با دنیا و دین دعوا داشته :o :D
نقل قول کردن
sepehr moghaddam
#7 sepehr moghaddam 1395-10-09 17:23
استن لي عجب شخصيت پيچيده و جالبي داشت مرسي كه اين ويژگي هاي ناشناختشم بهمون معرفي كرديد آقاي ترابي
استن لي واقعا نشون داده كه رئيس بوده و حرف فقط حرف خودش بوده (اصلا كي جرئت داشته با همچين كسي كل كل كنه ) 8)
نقل قول کردن
spider parker
#8 spider parker 1395-10-09 17:25
عالی بود حقیقتا از هیچکدوم خبر نداشتم ولی الان متوجه خیی قضایا شدم ...
راستی آقای ترابی سری کمیک های "اسپایدی" ، "بتمن:محفل جغد ها" و "مردآهنی شکست نا پذیر"دیگه ترجمه نمیشن؟
و یه سوال دیگه هم داشتم جناب ترابی ، میگم امکانش نیست کمیک های انتقامجویان که الان چاپ میشه و یا کمیک های all new all different spiderman (همون که شخصیت اصلیش مایلز مورالزه) رو ترجمه کنید؟؟
با تشکر
نقل قول کردن
mehran spidey
#9 mehran spidey 1395-10-09 17:38
استن لی عجب گذشته ای داشته ها ! خیلی پرپیچ و خم بود از همه باحال تر شماره 3 بودش :-* :lol:
نقل قول کردن
Bullseye
#10 Bullseye 1395-10-09 17:47
اقای ترابی ممنون بابت مقاله،خداییش علمی که شما در کمیک دارید و تو ایران کسیو نمیشه پیدا کرد که به گرد پاتون برسه.در رابطه با شماره 3 هم چیزی نگم بهتره همون کمیکی که معرفی کردید واسه دم و دستگاه استن بس باشه :D فقط یه سوال داشتم مگه نگفتید استن تو همه ی برنامه هایی ک شخصیت های مارول حضور دارن باید یه cameo داشته باشه،پس چرا تو سریال دردویل 1 و2 و جسیکا جونز ندیدمش اصلا،ولی تو سریال لوک کیج بود،تو اون قسمتی ک دوتا دزد میخوان برن تو ی فروشگاه دزدی کنن،عکس استن رو دیوار بغله مغازه بود ولی تو اون سریالا که گفتم ندیدم اصلا استن رو
نقل قول کردن
Victor
#11 Victor 1395-10-09 17:51
بابت این مقاله خوب از استاد تشکر میکنم
ولی بنظر من عنوان مقاله نباید "۱۵ حقیقت شگفت انگیز" میبود چون چیزای شگفت انگیزی نیستن
مورد ۸ هم با توجه به گفته های جک کربی (در مصاحبه زیر) فکر نکنم صحت داشته باشه
در واقع تنها حقیقت شگفت انگیزی که در رابطه با استن لی وجود داره و در این مقاله هم ذکر نشده، مربوط به گفته های جک کربی در مصاحبه ای که سال ۱۹۹۰ با وال استریت ژورنال داشت میشه
www.tcj.com/.../
امیدوارم این مصاحبه ترجمه بشه
نقل قول کردن
Ultimate Comic Fan
#12 Ultimate Comic Fan 1395-10-09 18:00
Excelsior!
:lol:
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1395-10-09 18:09
به نقل از یاسایی:
سلام
آقای ترابی معرکه بود ولی مطمئنید که در قسمت 10 دی سی از رو مارول تقلید کرده؟

صد در صد
نقل قول کردن
سیدامیررضا
#14 سیدامیررضا 1395-10-09 18:10
به نقل از Bullseye:
اقای ترابی ممنون بابت مقاله،خداییش علمی که شما در کمیک دارید و تو ایران کسیو نمیشه پیدا کرد که به گرد پاتون برسه.در رابطه با شماره 3 هم چیزی نگم بهتره همون کمیکی که معرفی کردید واسه دم و دستگاه استن بس باشه :D فقط یه سوال داشتم مگه نگفتید استن تو همه ی برنامه هایی ک شخصیت های مارول حضور دارن باید یه cameo داشته باشه،پس چرا تو سریال دردویل 1 و2 و جسیکا جونز ندیدمش اصلا،ولی تو سریال لوک کیج بود،تو اون قسمتی ک دوتا دزد میخوان برن تو ی فروشگاه دزدی کنن،عکس استن رو دیوار بغله مغازه بود ولی تو اون سریالا که گفتم ندیدم اصلا استن رو

منم اصلا نه تو فیلم محافظین کهکشان ونه ددپول ندیدمش

راستی میشه یه مقاله بنویسید که بگه استن لی تو چه فیلمایی cameo داشته کجا بوده استن لی چه نقشی داشته و در چه لحظه ای بوده مثل: فیلم: مرد عنکبوتی شگفت انگیز محل: کتابخانه لحظه: نبرد بین اسپایدرمن و لیزارد کار استن لی: مرتب کردن کتاب ها در حالی که با هدفون آهنگ گوش میده و چیزی در مورد نبرد نمیفهمه


ممنون
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#15 Samwel Tarly 1395-10-09 18:22
واقعا مقاله فوق العاده ای بود و در چه زمانی هم نوشتید و در این روزها بر هیچ کس پوشیده نیست که استن لی نقش زیادی تو دنیای کمیک داشته ولی خدا وکیلی استن لی چه انسان عجیبیه!!
با قضیه جناس خیلی حال کردم و اصلا متوجه چنین نکته ای نشده بودم که اسم هایی مثل پیتر پارکر یا باکی بارنز اینجوری هستن.
در رابطه با قضیه استیو دیتکو هم انصافا دیتکو نقش زیادی تو رشد شخصیت اسپایدرمن داشت و خودم فکر می کنم که تاثیرش رو این شخصیت از تاثیر استن لی هم بیشتر بود و اگه توجه کرده باشید اکثر شخصیت های مهم کمیک های اسپایدرمن تو شماره هایی خلق شدن که دیتکو طراحی میکرد ولی باز دم استن لی گرم که هویت گرین گابلین رو داد به نومن ازبورن چون واقعا جذاب تره.
اون قضیه ای هم که برای زره ایرون من بینی کشیده بودن هم خیلی خنده دار بود و واقعا برام جالب بود.
از استاد ترابی بابت نوشتن چنین مقاله ای تشکر می کنم که واقعا با خوندنش سرحال شدم.
نقل قول کردن
Mr. x
#16 Mr. x 1395-10-09 18:39
آخه دماغ برای ایرون من عکس لختی وای(اگه فعال نیستم ببخشید بخاطر امتحانته خدودتون که میدونید :-* )
نقل قول کردن
hassan91
#17 hassan91 1395-10-09 18:54
به نقل از سیدامیررضا:
به نقل از Bullseye:
اقای ترابی ممنون بابت مقاله،خداییش علمی که شما در کمیک دارید و تو ایران کسیو نمیشه پیدا کرد که به گرد پاتون برسه.در رابطه با شماره 3 هم چیزی نگم بهتره همون کمیکی که معرفی کردید واسه دم و دستگاه استن بس باشه :D فقط یه سوال داشتم مگه نگفتید استن تو همه ی برنامه هایی ک شخصیت های مارول حضور دارن باید یه cameo داشته باشه،پس چرا تو سریال دردویل 1 و2 و جسیکا جونز ندیدمش اصلا،ولی تو سریال لوک کیج بود،تو اون قسمتی ک دوتا دزد میخوان برن تو ی فروشگاه دزدی کنن،عکس استن رو دیوار بغله مغازه بود ولی تو اون سریالا که گفتم ندیدم اصلا استن رو

منم اصلا نه تو فیلم محافظین کهکشان ونه ددپول ندیدمش

راستی میشه یه مقاله بنویسید که بگه استن لی تو چه فیلمایی cameo داشته کجا بوده استن لی چه نقشی داشته و در چه لحظه ای بوده مثل: فیلم: مرد عنکبوتی شگفت انگیز محل: کتابخانه لحظه: نبرد بین اسپایدرمن و لیزارد کار استن لی: مرتب کردن کتاب ها در حالی که با هدفون آهنگ گوش میده و چیزی در مورد نبرد نمیفهمه


ممنون

واقعا زیبا بود!
با تشکر از آقای ترابی!
بی صبرانه منتظر مقاله ی بعدی از استن لی هستم.
تو محافظین کهکشان وقتی که راکون اینطرف و اونطرف دید میزنه استن لی رو نشون میده، قبل از اینکه بفهمه واسه گرفتن پیتر کوئیل جایزه گذاشتن. :-)
در ضمن استن لی تو دروان جوانی خیلی شبیه تام هلنده. :-)
تو لینک زیر می تونید ببینید.
s9.picofile.com/.../...
نقل قول کردن
A,morradi
#18 A,morradi 1395-10-09 18:55
نقل قول:

منم اصلا نه تو فیلم محافظین کهکشان ونه ددپول ندیدمش
حتما سانسور شده دیدی :-*
نقل قول کردن
cjsparrow
#19 cjsparrow 1395-10-09 19:04
به نقل از A,morradi:
راستی
این استن لی چقدر تخس بوده و ما نمیدونستیم :o
همه رو کلافه کرده :-)

به قول ارسطو نامی:
پیرمرد پر حاشیه! :-|
نقل قول کردن
spider parker
#20 spider parker 1395-10-09 19:07
به نقل از سیدامیررضا:
به نقل از Bullseye:
اقای ترابی ممنون بابت مقاله،خداییش علمی که شما در کمیک دارید و تو ایران کسیو نمیشه پیدا کرد که به گرد پاتون برسه.در رابطه با شماره 3 هم چیزی نگم بهتره همون کمیکی که معرفی کردید واسه دم و دستگاه استن بس باشه :D فقط یه سوال داشتم مگه نگفتید استن تو همه ی برنامه هایی ک شخصیت های مارول حضور دارن باید یه cameo داشته باشه،پس چرا تو سریال دردویل 1 و2 و جسیکا جونز ندیدمش اصلا،ولی تو سریال لوک کیج بود،تو اون قسمتی ک دوتا دزد میخوان برن تو ی فروشگاه دزدی کنن،عکس استن رو دیوار بغله مغازه بود ولی تو اون سریالا که گفتم ندیدم اصلا استن رو

منم اصلا نه تو فیلم محافظین کهکشان ونه ددپول ندیدمش

راستی میشه یه مقاله بنویسید که بگه استن لی تو چه فیلمایی cameo داشته کجا بوده استن لی چه نقشی داشته و در چه لحظه ای بوده مثل: فیلم: مرد عنکبوتی شگفت انگیز محل: کتابخانه لحظه: نبرد بین اسپایدرمن و لیزارد کار استن لی: مرتب کردن کتاب ها در حالی که با هدفون آهنگ گوش میده و چیزی در مورد نبرد نمیفهمه


ممنون

دوست عزیز در فیلم محافظان کهکشان حدودا اوایل فیلم راکت داره با دوربین اینور اونورو دید میزنه که یهمو یه پیرمردو میبینه که داره با یه موجود مونث گپ میزنه
اون پیرمرده استن لیه
دوباره نگاه کن متوجه میشی
نقل قول کردن
spider parker
#21 spider parker 1395-10-09 19:15
اینو امتحان کن
spidey.ir/.../...
تمام حضور های افتخاری استن لیبه نقل از سیدامیررضا:
[quote name="Bullseye"]

راستی میشه یه مقاله بنویسید که بگه استن لی تو چه فیلمایی cameo داشته کجا بوده استن لی چه نقشی داشته و در چه لحظه ای بوده مثل: فیلم: مرد عنکبوتی شگفت انگیز محل: کتابخانه لحظه: نبرد بین اسپایدرمن و لیزارد کار استن لی: مرتب کردن کتاب ها در حالی که با هدفون آهنگ گوش میده و چیزی در مورد نبرد نمیفهمه


ممنون
نقل قول کردن
spider parker
#22 spider parker 1395-10-09 19:19
به نقل از spider parker:
عالی بود حقیقتا از هیچکدوم خبر نداشتم ولی الان متوجه خیی قضایا شدم ...
راستی آقای ترابی سری کمیک های "اسپایدی" ، "بتمن:محفل جغد ها" و "مردآهنی شکست نا پذیر"دیگه ترجمه نمیشن؟
و یه سوال دیگه هم داشتم جناب ترابی ، میگم امکانش نیست کمیک های انتقامجویان که الان چاپ میشه و یا کمیک های all new all different spiderman (همون که شخصیت اصلیش مایلز مورالزه) رو ترجمه کنید؟؟
با تشکر

استاد نظری ندارین؟ :roll:
نقل قول کردن
mi3.daredevil
#23 mi3.daredevil 1395-10-09 19:42
خیل خوب مونده این استن لی اصن معلومه از مغزش خوب کار می کشه ...
نقل قول کردن
Robin
-1 #24 Robin 1395-10-09 19:43
دی سی اشتباه کرد که به مارول کمک کرد.
یک رقیب برای خودش درست کرد.ولی از یک نظر کار درستی کرد،چون اگه این کار رو نمیکرد . spidey.ir هم در کار نبود. :P

در کل مقاله خیلی خوبی بود.
نقل قول کردن
Matt Murdock
#25 Matt Murdock 1395-10-09 19:46
ممنون استاد
وای استن لی عالیه دلم میخواد یه بار هز نزدیک ببینمش باهاش یه عکس سلفی بندازم
نقل قول کردن
Spectacular wolverine
#26 Spectacular wolverine 1395-10-09 20:42
آقای ترابی مقالتون عالی بود بی صبرانه منتظر مقاله های بعدیتون هستم
و در مورد استنلی باید بگم مثل یه پدر دلسوز برای ماروله که هنوز با شوخ طبعیش و حضور های افتخاریش توی فیلم ها (هرچند کوتاه) دل ما هوادارا رو شاد میکنه
نقل قول کردن
j.jonah jameson
+2 #27 j.jonah jameson 1395-10-09 22:18
والا من و عده ی دیگه ای از دوستان سایت که خیلی به استن لی ارادت داریم و جدا از وجودش در فیلم های مارول لذت میبریم . راجب این 15 حقیقت باید بگم 6 تاش رو میدونستم . ( 12 ،9،8،4،3 ) این که شد 5تا !؟!؟ خب یه چیز دیگه ای هم هست که شاید جالب باشه . در مقاله راجب به استفاده مکرر استن لی از «جناس» برای اسامی یاد شده و شاید جالب باشه بدونید که اسم جی جونا جیمسون که یکی از اونهاست استن رو به فکر واداشت که چه اسمی برای زن جیمسون در نظر بگیره ... خب اون اسم زن خودش رو روی اون شخصیت گذاشت ! جوآن جیمسون .علاوه بر این استن یه بار گفت که شخصیت جیمسون رو از روی خودش ساخته ! که همه میدونیم که تا حد زیادی اختلاف دارند ولی باقیش رو درست گفته ( به نظرم زیادی از کاراکتر محبوب خودم دارم تعریف میکنم، اینطور نیست ؟ )
راستی راجب عینک استن لی هم یه چیز جالب بگم !
سال 2000 توی مصاحبه ای که توی شبکه ی CNN داشت ، ارش پرسیدند دلیلش چیه که تو همه جا این عینک رو میزنی ؟ حتی تو خواب هم رو چشمته ؟ اونم در جواب گفته که این رو سالها پیش گرفتم و خودم هم نمیدونم چرا؟ ( که ازش بعید بود یادش باشه ) ولی چیزی که مهمه اینه که وقتی کاریکاتوریست ها یا دیگران من رو میبینند این عینک ام هست که باعث میشه بیشتر توجه کنند . یه جوری معرف منه ! بعد میپرسند که باهاش مشکلی برای دیدن نداری و اونم میگه همه چی این پشت ردیف و میزونه ! سوال بعدیش خیلی جواب باحالی داره . میگه چی شد نویسنده شدی ؟ اونم گفت کتاب زیاد میخوندم .... خب برای اینکه بهم «پول» بدند دیگه!!!
راستی این مقاله رو حتما با مستند هایی که قبلا در سایت راجب استن لی و کمیک بود بخونید و ببینید. راجب سیلور سورفر هم توضیح میده و خود مجری هم میگه که میدونم که این کاراتر از محبوب ترین های توست ! و راجب خیلی چیزا توضیح میده .... لطفا لینک اش رو قرار بدید من خودم اسم مطلب درست یادم نیست وگرنه پیدا میکردم .
نقل قول کردن
j.jonah jameson
#28 j.jonah jameson 1395-10-09 22:25
به نقل از mtm:
عنوان مقاله بعدی من:
"15 شخصیتی که نمیدانستید استن لی خلق کرده!"

فکر کنم 3 تاش رو بدونم !
پگی کارتر
کینگ پین
مرد بنفش
ولی خدایی استن لی خیلی شخصیت خلق کرده .... لامصب یکی دوتا هم نیست که ایکس من خودش یه بحث جداست .

ممنون آقای ترابی . خسته نباشید ، مقاله ی جامع و خیلی خوبی بود .
نقل قول کردن
s.m.j.s
#29 s.m.j.s 1395-10-09 23:00
راستی بچه ها تام هالند در اینستا تریلر مردعنکبوتی به صورت کامل گذاشته و نشون داده کی از اون طبقه یا ...افتاد پایین ببینین
نقل قول کردن
horakhsh
#30 horakhsh 1395-10-09 23:21
تولد خالق بهترینا مبارک :-)
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#31 Captain Steve Lover 1395-10-10 01:49
خیلی خوب بود دستتون درد نکنه.




ببخشید چه زمانی به مقاله تو سایت میزارین و تمام ایستراگ های دکتر استرنج رو توش مینویسین؟
نقل قول کردن
Ice Man
+2 #32 Ice Man 1395-10-10 09:25
ممنون بخاطر مقاله ؛عالی بود ، استن لی شخصیت فوق العاده ای داره و تأثیر های شگفت انگیزی روی دنیای کمیک بوک گذاشته و دید جالبی نسبت به کمیک بوک ها داره برای همین یه جورایی دنیای کمیک بوک رو از نو خلق کرد و برای همین هیچ چیز کلیشه ای و تک بعدی ای از قبل رو تو کمیک بوک ها باقی نذاشت ، شاید اگر دنیای کمیک بوک و شخصیت هاش رو وارد تحول جدیدی نمکیرد هیچوقت به اندازه الان به بلوغ نمیرسیدن ، یعنی شاید شخصیت پردازی هاشون تغییر میکرد اما دیگه همه شخصیت پردازی ها خاکی و انسانی نمیشد
15.این نشون میده که استن لی از همون دوران جوونی خلاقیت زیادی داشته و از اولین کمیکی که نویسندگی کرده ایده جالبی داده و الان دیگه سپر کاپیتان براش غیر از محافظ مثل یک سلاح ویژه هم عمل میکنه
14.خب استن لی شخصیت جالب و مسئولیت پذیری داره ، همونطور که اکثر شخصیت هایی که خلق کرده یا کمیکی براشون نوشته این مسئولیت پذیری رو دارن
13.دهه 50 میلادی دوران بدی برای کمپانی های کمیک و خوده کمیک ها بود اما خوشبختانه در دهه 60 میلادی جبران کردن و استن لی هم نرفت
12.پس برای اینه که اسم بیشتره شخصیت های مارول جناس داره ! ولی خیلی نکته جالبیه
فراموش کردن اسم شخصیت ها هم ممکنه برای کسی که دلیلش ندونه و کمیک رو بخونه رو اعصاب یا عجیب باشه یا اصلا اگه شخصیت جدیدی هم باشه همه با اون اسم بشناسنش
اما فراموشی استن لی قابل درکه چون خیلی سرش شلوغ بوده و همه ممکنه بعضی وقت ها قاطی کنن
11.خوشبختانه متقاعد شد :lol:
10.این یکی از عالی ترین و فوق العاده ترین کار ها ایه که استن لی انجام داده چون داستان های دنباله دار و مرتبط خیلی بهتر از اینن که هر داستانی تو یک شماره تمام بشه
و حتی اگه از یک سری کمیک فقط چند تا آرکش رو خوشت بیاد میتونی فقط همون ها رو بخونی و...
خلاصه خوب شد که این اتفاق تو دنیای کمیک مورد استفاده قرار گرفت
9.در مورد نوشتن داستان زندگیش شاید حق باهاشه اما خب برای ما که استن لی فقط چیزی که خودش توصیف کرد نیست ، و داستان زندگیش و شخصیتش برای همه جالبه و امیدوارم یک روز بنویسش
8.اگه خوده جک کربی اریجینش رو مینوشت یا میگذاشت بقیه هم کمیک هاش بنویسن بهتر بود
7.ای کاش یک فیلم که استن لی فیلمنامش رو مینوشت ساخته شده بود تا میدیدم اما بازم فکر میکنم استن لی فیلمنامه نویسه خوبی هم باشه
6.این کاره اشتباهی بود چون علامت ها و نشانه ها باعث میشن که دیالوگ ها رو بهتر متوجه بشیم و مثل متن عادی نیستن که بشه بدون علامت هم فهمید
5.ممکنه مسخره به نظر بیاد اما بازم حداقل از اون به بعد به فکرش افتادن و جای دماغش رو هم رو زره (بعد دماغش) برجسته تر کردن که ظاهر طبیعی تری پیدا کنه
4.شاید بخاطر این که قبلا زیاد از رنگ سبز تو کاور ها استفاده میکردن این کار رو کرده که حداقل دیگه زیاد ازش استفاده نکنن
3. :D خیلی باحال بود
2.شاید این اصطلاح برای استن لی معنی بزرگتری داره و نمیخواسته که اسم گروهی مثل اون ها باشه ، به هر حال اسم جدیدشون هم بد نیست
1.تو هر فیلمی که استن لی باشه عالیه چون که خیلی آدم باحالیه
نقل قول کردن
mokhtar
#33 mokhtar 1395-10-10 10:24
به نقل از Captain Steve Lover:
خیلی خوب بود دستتون درد نکنه.




ببخشید چه زمانی به مقاله تو سایت میزارین و تمام ایستراگ های دکتر استرنج رو توش مینویسین؟

ایشالا هر وقت یه نسخه با کیفیت ازش بیاد
نقل قول کردن
Nightwatcher
#34 Nightwatcher 1395-10-10 16:20
آقای ترابی ممنون و خسته نباشید.
خیلی عالی بود... واقعا حقایق جالبی بود... به خصوص مورد شماره 14!
من از صمیم قلب استن لی رو دوست دارم... چونکه هم شخصیت دوست داشتنی داره و هم اینکه چندتا از محبوبترین شخصیتهای کامیک رو خلق کرده.
واقعا اگه استن لی نبود...
نقل قول کردن
fbs
#35 fbs 1395-10-11 18:21
مقاله عالی بود من خیلی هاش رو نمی دونستم دست شما دردنکنه استادترابی و خسته نباشید و زنده باد استن لی مردی شگفت انگیز
نقل قول کردن
amazing batman
#36 amazing batman 1395-10-11 18:37
این استن عجب آدم باحالیه. :-)
3 خیلی چندش بود. :-x
من که با این مقاله خیلی حال کردم و ممنون از شما آقای ترابی.
راستی خبری از اون فیلمی که می خواستن درمورد استن بسازن
نشد؟
نقل قول کردن
parsa asadi
#37 parsa asadi 1395-10-14 11:16
ممنون از آقای ترابی بابت مقاله
************
استن یک سریال داره به اسم stan lee`s superhumans یک مدتی از ماهواره دوبله پخش میشد :-*
نقل قول کردن
a.v.s
#38 a.v.s 1396-10-09 11:18
زندگیم و علاقه هام رو به این بزرگ مرد مدیونم.
تولدت مبارک مرد خندان.
چند روز پیش کمیک قیاس را خواندم (که خود سایت ادیت و ترجمه اش کرده بود). بدون تعارف فلسفی ترین کمیکی بود که تا حالا خواندم. چون به زیبایی حماقت انسان ها را به تصویر میکشه. نشون میده که ما انسان چقدر میتوانیم احمق باشیم و به خدایان دروغین روی بیاریم. بیشتر انسان ها اصلا به چیز های دور و برشون اهمیتی نمیدهند. مثلا توی مدرسه ام. میبینم که خیلی از بچه ها به چیز های پوچ و بی ارزش علاقه دارند و حرف های بی ارزش میزنند.
اگر از اینها بگذریم، از کنجکاوی موج سوار و سوالاتی که در ذهنش بود خوشم بود. چون خودمم این سوالات را دارم که چرا خلقت اینجوریه؟ چرا فلان چیز آفریده شده؟ ماهیت اون چیز چیه؟ و . . . موج سوار نقره ای هم به قول معروف ذهنش مانند خودم درگیره. و اینکه در این کمیک متوجه شدم که نقره ای بودن موج سوار، نشان دهنده الوهیت، معصومیت، پاکی و ذلال بودن وجود اوست. ببینید که استن لی و جک کربی و استیو دیکتو چقدر به ظاهر شخصیت ها اهمیت می دادند که ظاهر آن کاراکتر نشان دهنده شخصیت و اخلاق و وجود آن کاراکتر است.
استن لی یکی از بزرگ ترین نعمت هایی است و خواهد بود که به جهان اعطا شده. دعا میکنم که همیشه عمر باعزتی داشته باشه.

راستی آقای ترابی، آقای حاتمی (spider-man) یکی دو هفته است که نمیتوانند وارد سایت شوند. ایشان میگویند که هروقت میخواهند وارد سایت شوند، میزند که رمز عبور اشتباه است! میتوانید این مسئله را پیگیری کنید؟

درضمن بنده یک آهنگ از عمو مختار پیدا کردم :lol: . وقت کردم آپلود میکنم میزارم توی بخش کامنت ها که دوستان فیض ببرند
;-)
نقل قول کردن
iron_thor
#39 iron_thor 1397-08-22 13:33
خدا رحمتش کنه :cry: :sad:
می تونست کلی حماسه ی دیگه هم خلق کنه :cry:
خداحافظ استن لی خداحافظ :cry:
نقل قول کردن
iron_thor
#40 iron_thor 1397-08-22 13:38
به نقل از iron_thor:
خدا رحمتش کنه :cry: :sad:
می تونست کلی حماسه ی دیگه هم خلق کنه :cry:
خداحافظ استن لی خداحافظ :cry:

یه سوال یعنی دیگه تو فیلمای مارول کامئو نداره :o
یا یکی دیگه نقششو به عنوان کامئو بازی می کنه تا یادشو زنده نگه داره؟ :oops:
نقل قول کردن
iron_thor
#41 iron_thor 1397-08-22 13:46
به نقل از cjsparrow:
ممنون اقای ترابی بابت مقاله
استن لی فوق العادس با این که نودو چهار سالشه هنوزم سر حال و شوخ طبعه!
و میفهمیم که نقش مهمی در گسترش دنیای مارول داشته
من که باهاش خیلی حال میکنم مخصوصا وقتی که حتی سه ثانیه هم که شده توی همه ی فیلم های مارول بازی میکنه

همون چند لحظه هم ادم شاد میشه!
امیدوارم یه روز خبر صد سالگیشو تو اسپایدی ببینیم

ولی دیگه نمی بینیم :sad: :cry:
نقل قول کردن
iron_thor
#42 iron_thor 1397-08-22 13:49
پایان این مرد رو به تمام طرفداران سایت اسپایدی دات آی آر و همچنین تمام طرفداران دنیای کمیک و خصوصا مارول تسلیت می گم :cry: :sigh: :o :oops: :-?
نقل قول کردن
iron_thor
#43 iron_thor 1397-08-22 13:51
به نقل از a.v.s:
زندگیم و علاقه هام رو به این بزرگ مرد مدیونم.
تولدت مبارک مرد خندان.
چند روز پیش کمیک قیاس را خواندم (که خود سایت ادیت و ترجمه اش کرده بود). بدون تعارف فلسفی ترین کمیکی بود که تا حالا خواندم. چون به زیبایی حماقت انسان ها را به تصویر میکشه. نشون میده که ما انسان چقدر میتوانیم احمق باشیم و به خدایان دروغین روی بیاریم. بیشتر انسان ها اصلا به چیز های دور و برشون اهمیتی نمیدهند. مثلا توی مدرسه ام. میبینم که خیلی از بچه ها به چیز های پوچ و بی ارزش علاقه دارند و حرف های بی ارزش میزنند.
اگر از اینها بگذریم، از کنجکاوی موج سوار و سوالاتی که در ذهنش بود خوشم بود. چون خودمم این سوالات را دارم که چرا خلقت اینجوریه؟ چرا فلان چیز آفریده شده؟ ماهیت اون چیز چیه؟ و . . . موج سوار نقره ای هم به قول معروف ذهنش مانند خودم درگیره. و اینکه در این کمیک متوجه شدم که نقره ای بودن موج سوار، نشان دهنده الوهیت، معصومیت، پاکی و ذلال بودن وجود اوست. ببینید که استن لی و جک کربی و استیو دیکتو چقدر به ظاهر شخصیت ها اهمیت می دادند که ظاهر آن کاراکتر نشان دهنده شخصیت و اخلاق و وجود آن کاراکتر است.
استن لی یکی از بزرگ ترین نعمت هایی است و خواهد بود که به جهان اعطا شده. دعا میکنم که همیشه عمر باعزتی داشته باشه.

راستی آقای ترابی، آقای حاتمی (spider-man) یکی دو هفته است که نمیتوانند وارد سایت شوند. ایشان میگویند که هروقت میخواهند وارد سایت شوند، میزند که رمز عبور اشتباه است! میتوانید این مسئله را پیگیری کنید؟

درضمن بنده یک آهنگ از عمو مختار پیدا کردم :lol: . وقت کردم آپلود میکنم میزارم توی بخش کامنت ها که دوستان فیض ببرند
;-)

تو تولد رو تبریک گفتی و من ...
تسلیت می گم. :sad:
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#44 AmirhoseinJafari2005 1399-11-13 03:01
خدا رحمتش کنه :cry:
نقل قول کردن
Spider-Kang
#45 Spider-Kang 1401-06-19 08:51
سلام خسته نباشید
نقل قول کردن
Mobina
#46 Mobina 1402-04-04 12:18
جالب بود.. معلومه واسه نوشتنش خیلی وقت گذاشتین..
استن لی واسه من خیلی الهام بخشه و من واقعا دوسش دارم
خدا رحمتش کنه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید