10 حقیقت مهمی که باید درباره "لیزارد" (Lizard) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره "لیزارد" (Lizard) بدانید

دیگه وقتشه با حقایق بنیادین درباره این دشمن کلاسیک مرد عنکبوتی آشنا بشوید!

مقدمه: «لیزارد» یکی از دشمنان کلاسیک و قدیمی مرد عنکبوتی است که اغلب به عنوان هویت خبیث دکتری خوش قلب به نام «کرتیس کانرز» (که البته بیشتر با نام کِرت کانرز صدایش میکنند) شناخته میشود. یعنی دکتر کانرز به هیولایی به نام لیزارد تبدیل میشود و با اسپایدرمن دشمنی میکند (درست مثل بروس بنر که به هالک تبدیل میشود).

پس لیزارد به عنوان هویتی مستقل و حیوانی از کانرز، جسم و مغز او را در برمیگیرد و باعث میشود خوی درنده و وحشی پیدا کند و در سالهای گذشته دیده ایم که رفته رفته در حال تبدیل شدن به هویت غالب کرت کانرز بوده ولی او سعی کرده از آن جلوگیری کنه و هر طور شده ذات انسانی اش را حفظ کند. ولی خودِ دکتر کانرز خیلی وقتها به کمک مرد عنکبوتی آمده و حتی گاهی اوقات لیزارد هم به صورت یک ضدقهرمان یا یکی از متحدین مرد عنکبوتی به شمار آمده است. حالا بیایید اطلاعاتی فراتر از این چیزهایی که گفتم بهتون ارائه بدم!

مقاله های زیر را هم فراموش نکنید:

نسخه های عجیب و غریب از لیزارد در دنیای کمیک!

10 کمیک برتر با حضور «لیزارد» (LIZARD)

اولین حضور لیزارد در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود

 

1- سرگذشت و نحوه تبدیل شدن به لیزارد

اولین کمیک لیزارد

در دنیای کمیک کرت کانرز در ایالت فلوریدای آمریکا به دنیا آمد. او یک جراح زبردست بود که در رشته ژنتیک و بیلوژی هم سرشته داشت و وارد ارتش آمریکا شد و روی سربازان صدمه دیده جراحی میکرد ولی دست راستش در یک انفجار صدمه وحشتناکی دید و مجبور شدند آن را قطع کنند.

اریجین لیزارد

سرگذشت لیزارد

او که همیشه دوست داشت دست قطع شده اش را به نوعی برگرداند، سعی کرد با مطالعه روی خزندگان و قابلیت آنان در رشد مجدد اندام قطع شده به این هدف برسد و در این راه با دوستش به نام «تد سالیس» در خانه اش در فلوریدا همکاری میکرد و در نهایت به یک سرم آزمایشی دست یافت که از DNA خزندگان گرفته شده بود. این سرم به طور موفقیت آمیزی اندام قطع شده یک خرگوش را دوباره برگرداند. پس تصمیم گرفت آن را روی خودش امتحان کند و نتیجه هم گرفت چون بازوی قطع شده اش دوباره رشد کرد و برگشت!

با این حال این فرمول یک عارضه جانبی بسیار منفی برایش داشت: کانرز به یک هیولای مارمولک مانند تبدیل شد! خبر ظاهر شدن یک هیولای مارمولک مانند در باتلاق های فلوریدا به سرعت در روزنامه ها به چاپ رسید و پیتر پارکر از سوی روزنامه دیلی بیوگل ماموریت یافت تا به آنجا سفر کنه و عکس هایی ازش بگیره.

او در هیبت اسپایدرمن با لیزارد مبارزه کرد (کانرز وقتی به لیزارد تبدیل شده بود دیگر هویت انسانی اش را به یاد نداشت. لیزارد هم هدفش این بود که جمعیت انسان های کره زمین را مثل خودش به خزنده تبدیل کنه!). در هر حال اسپایدرمن متوجه قضیه شد و سعی کرد با استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی و نوشته های دکتر کانرز نوعی پادزهر پیدا کنه که موفقیت آمیز بود و باعث شد که لیزارد دوباره به حالت انسانی خودش برگرده:

اما این پادزهر تاثیرات دائمی نداشت زیرا بعدها بارها و بارها دکتر کانرز به دلیل استرس یا واکنش های شیمیایی به لیزارد تبدیل شد و با اسپایدرمن جنگید. شما میتونید اولین حضور لیزارد در دنیای کمیک را در اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

  

2- خانواده دکتر کانرز

 خانواده دکتر کانرز

ار همان ابتدای خلق شدن شخصیت لیزارد شاهد بودیم که دکتر کانرز صاحب خانواده است. همسرش «مارتا کانرز» بود و پسر نوجوانی هم داشت به نام «بیلی». وقتی خانواده کانرز از فلوریدا به نیویورک آمدند تا دکتر کانرز بتونه تحقیقات خودش را آنجا ادامه بده بار دیگر شاهد تبدیل شدنش به لیزارد بودیم که دنبال پسرش (بیلی) بود تا بخورتش! خوشبختانه اسپایدرمن دوباره به داد آنها رسید و بیلی را نجات داد و کمک کرد تا لیزارد دوباره به حالت انسانیِ دکتر کانرز برگرده. از آن موقع به بعد هم غالبا به این شکل بود که بیلی و مارتا را در درد و رنج بابت تبدیل شدن های گاه و بیگاه دکتر کانرز به لیزارد میدیدیم. مخصوصا بیلی که همیشه از اینکه پدرش به هیولایی زشت تبدیل میشه در عذاب بود و حتی یک بار سعی کرد با چاقو لیزارد را بکشه!

قابل ذکره که لیزارد یک بار هم در طول داستان "مهلک" (Feral) که اینجا ترجمه شده است، بیلی را به موجودی مثل خودش که لیزارد جونیور خوانده میشه تبدیل کرد. ولی بعدا هر دوی آنها توسط اسپایدرمن به حالت نرمال برگشتند.

چند سال بعد مشخص شد مارتا و بیلی کانرز سرطان گرفته اند. مارتا درگذشت ولی بیلی زنده ماند.

 

3- دکتر کانرز دوست مرد عنکبوتی است

گفتم که اسپایدرمن بارها به کمک خانواده کانرز رفته و باعث شده تا لیزارد به حالت انسانی خودش برگرده . به همین دلیل خیلی وقتها اسپایدرمن وقتی نیازمند کمک یک محقق و دانشمند برجسته است به دکتر کانرز مراجعه میکند و او هم که خود را مدیون اسپایدرمن میداند با کمال میل قبول کرده است.

دکتر کانرز دوست مرد عنکبوتی است

نمونه بارز این مساله را داستان معروفی که در شماره های 31 تا 333 سری اول مرد عنکبوتی شگفت انگیز به چاپ رسید شاهد بودیم که در جریان آن زن عمو می به دلیل انتقال خون رادیواکتیو از پیتر سخت مریض شد و در بستر مرگ قرار گرفت و اسپایدرمن نزد کانرز رفت تا علاجی برایش پیدا کنه (این داستان مهم و زیبا در اینجا در سایت ما ترجمه شده است).

 

4- مرد عنکبوتی هم یک بار به لیزارد تبدیل شد!

مرد عنکبوتی هم یک بار به لیزارد تبدیل شد!

در شماره 39 و 40 از کمیک Spectacular Spider-Man شاهد بودیم اتفاقاتی افتاد که باعث شد مرد عنکبوتی مثل لیزارد بشه و دست به تخریب در سطح شهر بزنه و با نیروهای پلیس درگیر شد .در واقع چند شماره قبل دیده بودیم که پیتر پارکر برای مقابله با خبیثی به نام «ایگوآنا» از دستگاهی ساخت شده توسط دکتر کانرز به نام Enervator استفاده کرده بود (عکسش اینجاست) که اشعه هایش روی خودش تاثیر گذاشته و باعث شد تا به حالت لیزاردی تبدیل بشه). در نهایت کانرز رفت دنبالش و پادزهری بهش داد که باعث شد به حالت اولش برگرده.

 

5- لیزارد پسرش را خورد!

یکی از آزار دهنده ترین داستان های تاریخ مرد عنکبوتی در شماره های 630 تا 633 از سری "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" منتشر شد که خیلی ها آن را به عنوان یکی از بهترین داستان های مرد عنکبوتی هم میدانند و خیلی ها نیز از آن بدشون میاد و ازش انتقاد کردند که من هم یکی از آنها هستم! دلیلش هم وقایع وحشیانه و جنجالی آن است (البته طراحی های آقای کریس باچالو هم مثل همیشه میتونه دلیل خوبی برای تنفر از آن باشه! چون غیر قابل تحمل و زشت هستند!). خلاصه اینکه داستان نشون میده که اگه زمانی نیمه مارمولکی و حیوانی لیزارد (دکتر کرتیس کانرز) بهش غلبه کنه، چه فاجعه ای رقم میخوره. یعنی در این داستان دکتر کانرز کاملا خودش رو به هویت لیزادی میبازه در نتیجه پسر خودش «بیلی کانرز» رو میخوره در حالی که نیمه مقهور شده هویت دکتر کانرز در ذهن و روحش از دیدن این صحنه جیغ میزنه و میگه: Stop ! البته قبلش هم لیزارد رئیس زورگوی کانرز رو خورده بود. در هر حال، لیزارد پس از خوردن پسرش پوست میندازه و به فُرم جدیدی تبدیل میشه و قدرت های جدیدی مثل قابلیت های تله پاتیک دست پیدا میکنه!

 

6- بازگشت مارتا و بیلی کانرز به صورت کلون

در رویداد "توطئه کلونی" که به طور کامل در اینجا ترجمه شده است متوجه شدیم که شغال (بن رایلی) برای آنکه دکتر کانرز (که در هیبت لیزاردی فرو رفته بود) را راضی کنه تا بهش ملحق بشه از روی زن و بچه او کلون ساخته و اینجوری آنها را دوباره زنده کرده است!

 مارتا و بیلی کانرز به صورت کلون

بدین ترتیب او راضی شد تا به شغال کمک کنه تا قدرت های الکترو (مکس دیلون) رو بهش برگردانند که در نهایت موفق نبودند و مکس کشته شد و دختری به نام «فرانسین فرای» به الکتروی جدید تبدیل شد (این مقاله را بخوانید). اما وقتی ویروس کاریون فعال و باعث شد تا کلون های ساخته شده توسط شغال دچار فروپاشی شوند، لیزارد تونست جلوی ویروس رو با تزریق فرمول لیزاردی به زن و بچه ش بگیره و اینطوری اونا زنده موندند ولی به شکل لیزاردی درآمدند!

 

7- اتفاقات رویداد "شکار شده"

پس از وقایع رویداد "توطئه کلونی" دیدیم که دکتر کانرز به دانشگاه امپایر استیت (محل تحصیل سابق پیتر پارکر) برگشته و تدریس میکنه. او از تراشه خاص و بازدارنده ای که در پشت گردنش تعبیه شده بود استفاده میکرد تا هویت لیزاردی خودش را تحت کنترل درآورد و نتواند به انسان ها حمله کند (کانرز همچنین از پیتر حمایت کرد تا بتواند مدرک دکترای خودش را پس بگیرد).

دکتر کانرز دوست مرد عنکبوتی است

تا اینکه وقایع رویداد "شکار شده" شروع شد (کلش اینجا ترجمه شده). لیزارد مثل خیلی از شخصیت های دارای تم حیوانی توسط مزدوران کریون شکارچی اسیر شد و دیدیم که کانرز در کنار مرد عنکبوتی در سلولی افتاده و آنها به طور زنده روی مانیتور شاهد بودند که بیلی کانرز به همراه گربه سیاه در حال شکار شدن توسط افراد کریون هستند (لیزارد همچنین به پیتر فاش کرد که دکتر استرنج بهش گفته روح پسر واقعی اش در بدن کلون شده او است).

سپس کانرز متوجه شد که پسر کریون میخواد بیلی را بکشه و از اسپایدرمن خواست تا تراشه را از گردنش خارج کنه تا بتونه به لیزارد تبدیل بشه و پسرش رو نجات بده.

اسپایدرمن در دو راهی گیر کرده بود چون میدونست با این کار ممکنه کانرز فلج بشه ولی این کار رو کرد (کل این سناریو عمدا از سوی کریون زمینه چینی شده بود تا اسپایدرمن رو به جنگجوی بی رحمی که میخواست تبدیل کنه).

در هر حال کانرز به لیزارد تبدیل شد و پسرش را نجات داد و همانطوری که قول داده بود بهش آسیبی نزد.

لیزارد کریون شکارچی 

 

8- «کیلر کراک» از لیزارد تقلید کرده است!

کیلر کراک» از لیزارد تقلید کرده است

حدود 20 سال پس از خلق شدن لیزارد در دنیای کمیک، دی سی هم سعی کرد دشمنی با ظاهری سوسمار مانند برای بتمن داشته باشد و بدین ترتیب شخصیتی به نام «کیلر کراک» (Killer Croc) در شماره 524 از سری Detective Comics (مارس 1983) خلق شد و جالب اینه که خالقش هم نویسنده ای بود به نام «جری کان وی» که سالها نویسنده کمیک های مرد عنکبوتی بود و قبلا هم شخصیتی از روی مرد عنکبوتی کپی و برای دی سی خلق کرده بود به نام «بلک اسپایدر» (این مقاله را بخوانید). در هر حال نام اصلی کیلر کراک «وایلن جونز» (Waylon Jones) است که از بدو تولد مبتلا به بیماری نقص ایمنی پوست بود و این موضوع باعث جهش ژنتیکی او می‌شود و تبدیل به یک انسان حیوان نما می‌شود به شکل تمساح و والدینش در فاضلاب رهایش می‌کنند. کراک در فاضلاب بزرگ می‌شود و کم‌کم شعور انسانی اش را از دست می‌دهد و به حیوانی بی عقل تبدیل می‌شود. او از خفاش می‌ترسد و به همین دلیل با بتمن دشمن است.

 

9- لیزارد قرار بود در فیلم "مرد عنکبوتی 2" حضور داشته باشه!

شاید تعجب كنید ولی «سم ریمی» ابتدا قصد داشته در فیلم "اسپایدرمن 2" (2004) علاوه بر «دكتر اختاپوس» از «لیزارد» نیز استفاده كند! اما ظاهراً آقای «مایكل شیبون» (یكی از فیلمنامه‌نویسان "اسپایدرمن 2") به ریمی پیشنهاد میكند كه بهتر است فیلم فقط یك شخصیت خبیث داشته باشد. به همین دلیل ریمی هم از این كار منصرف شده تا فقط روی یك دشمن اسپایدرمن تمركز كند. اما او قبل از انصراف از هنرمندان سوني خواسته بوده برایش چند طراحی اولیه یا همان concept art از لیزارد انجام دهند. چندی پیش طراح معروف «كنستانتین سكریس» (Constantine Sekeris)   دو طرح اولیه‌ای كه آن موقع از لیزارد خلق كرده بود را در اینترنت منتشر كرد:

 

10- حضور در گونه های دیگر سرگرمی

 درست مثل بسیاری از دشمنان کلاسیک مرد عنکبوتی، لیزارد هم نخستین حضورش را در دنیای انیمیشن در سریال کارتونی مرد عنکبوتی در سال 1967 تجربه کرد. نکته عجیب درباره او اینکه دکتر کانرز هر دو دست خود را داشت و چون میخواست "تب باتلاق" را درمان کند به موجودی به نام «لیزارد من» (Lizard-Man) تبدیل شد! البته بدون در نظر گرفتن این نکته باید گفت که اپیزود اولی که لیزارد در آن بود به نخستین حضور او در دنیای کمیک از نظر داستانی بسیار وفادار بود.

کارتون لیزارد

دومین حضور لیزارد در دنیای انیمیشن مربوط به کارتون مرد عنکبوتی سال 1981 میشود. لیزارد در این سریال در یک اپیزود ظاهر شد و اصلا دکتر کرت کانرز را ندیدیم (!). این لیزارد میخواست منهتن را به بهشتی برای خزندگان تبدیل سازد!

انیمیشن لیزارد کانرز

لیزارد سپس در سریال "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" در دهه 90 میلادی ظاهر شد. این نسخه از لیزارد درسته که وحشی بود ولی هوش بالای دکتر کانرز را هم داشت! لیزارد در چندین قسمت حضور داشت و در بخش های مربوط به Secret Wars به سمت قهرمانان داستان رفت!

در "اسپایدرمن: مجموعه جدید کارتونی" شاهد بودیم که آقای «راب زامبی» (کارگردان، خواننده و مؤسس گروه وایت زامبی) جای کرت کانرز/لیزارد حرف زد! (راب زامبی بارها اشاره کرده که از کودکی عاشق دنیای کمیک بوک بوده). لیزارد در این مجموعه شخصیتی جدی و سردتری داشت. اریجین او نیز تا حدی فرق کرده بود و دست خودش را در یکی از آزمایش های شرکت "آزکورپ" از دست داده بود.

در سریال تحسین شده "مرد عنکبوتی خارق العاده" دکتر کانرز و خانواده اش نقش مهمی داشتند. کرت و همسرش ، مارتا، در دانشگاه امپایر استیت آزمایشگاهی داشتند که ادی براک به عنوان دستیار و پیتر پارکر و گوئن استیسی هم به عنوان کارآموز در آن مشغول به کار شدند و بدین ترتیب خیلی اتفاقات در آنجا افتاد. کرت کانرز برای خودش نوعی بازوی مصنوعی درست کرده بود ولی به دنبال این بود که با استفاده از DNA خزندگان بازویش از نو رشد کند که در این کار هم موفق شد ولی در خیلی زود به هیولای لیزارد تبدیل شد.

خانواده کانرز

در سریال "مرد عنکبوتی نهایی" دکتر کانرز از دانشمندان سازمان "شیلد" بود و هر دو دست خود را داشت و در جریان حمله گرین گابلین به هلی کریر شیلد یک دستش را از دست داد. در فصل دوم کانرز با تزریق فرمولی از DNA مارمولک که از تحقیقات دکتر اختاپوس گرفته شده بود به لیزارد تبدیل شد.

در جدیدترین کارتون مرد عنکبوتی که از پخش آن از سال 2017 از شبکه دیزنی XD آغاز شده است، دکتر کانرز از دانشمندان آزکورپ بود که به امید اینکه بازوی قطع شده اش را دوباره باز یابد یک نمونه از فرمول تست نشده DNA حیوانات را روی خودش آزمایش کرد و تبدیل به لیزارد شد و به نورمن آزبورن حمله کرد.

در قسمت های دوم و سوم سه گانه مرد عنکبوتی ساخته «سم ریمی» شاهد حضور شخصیت کرتیس کانرز با نقش آفرینی «دیلان بیکر» بودیم.

دیلان بیکر

درسته که او هرگز به لیزارد تبدیل نشد ولی یک دست نداشت و استاد فیزیک دانشگاه کلمبیا بود. او با دکتر اوتو اکتاویوس رفیق بود و در قسمت سوم پیتر بخشی از سیمبیوت فضایی را پیش او برد تا مورد بررسی قرار بده.

لیزارد به عنوان خبیث اصلی فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" برگزیده شد. درست مثل دنیای کمیک، لیزارد که نقشش رو «ریس ایفانز» بازی میکرد، به نوعی پدر یا بهتره بگیم مرشد برای پیتر پارکر تبدیل میشه.

ضمن اینکه یک دست هم بیشتر نداشت و روی باز رشد اعضای بدن ازمایش و تحقیقات انجام میداد و ... بنده در نقد خودم برای این فیلم درباره لیزارد اینچنین نوشتم:

همانطور كه حدس می‌زدم «لیزارد» نتوانسته دشمنی تمام عیار برای اسپایدرمن باشد و به یكی از نقاط ضعف فیلم تبدیل شده. البته خدا وكیلی «ریس ایفانز» بازیگر خوبی است ولی نقشی كه به او سپرده شده به قدر كافی عمق و كشش ندارد. در فیلم م به نظر می‌رسد به محض آنكه دكتر كانرز به لیزارد تبدیل می‌شود دیگر از انگیزه كافی و جالبی برای خبیث بودن برخوردار نیست. نكته دیگر این است كه از آنجائیكه لیزارد كاملاً توسط رایانه و CGI خلق شده، در تضادی آشكار با محیط جدی و واقع گرایانه فیلم قرار می‌گیرد.

لیزارد به دلیل ظاهر جذاب خود حضور چشمگیری در دنیای بازی های رایانه ای داشته و تا به امروز در 21 گیم به کار گرفته شده است.

بازی های لیزارد

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

اولین حضور لیزارد در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود

نسخه های عجیب و غریب از لیزارد در دنیای کمیک!

10 حقیقت مهمی که باید درباره «استگران» (STEGRON) بدانید

10 کمیک برتر با حضور «لیزارد» (LIZARD)

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی - قسمت اول

عكس های زیبا از دشمنان مرد عنكبوتی: مارمولك / لیزارد (LIZARD)

15 دفعه ای که دشمنان مرد عنکبوتی گوشت انسان خوردند!

طراحی های اولیه از «لیزارد» در فیلم "مرد عنكبوتی شگفت انگیز"

طراحی‌های اولیه "لیزارد" در "اسپایدرمن 2"!

رویداد بزرگ مرد عنکبوتی در سال 2019 (شکار شده /HUNTED ) - کامل + لینک دانلود

كمیك های مرد عنکبوتی: توطئه کلونی به زبان فارسی ( كامل + لینك دانلود مستقیم)

15 مرد عنکبوتی دارک در دنیای کمیک!

10 دشمن برتر مرد عنکبوتی

حقایق(FACTS) دنیای کمیک بوکی

10 داستان ترسناک برتر مرد عنکبوتی

20 طرح اولیه (CONCEPT ART) در فیلم های مرد عنکبوتی که مورد استفاده قرار نگرفتند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

ehs_spidey
#1 ehs_spidey 1399-08-21 12:39
ایول من عاشق بخش اخر یعنی حضور در گونه های سرگرمی دیگر هستم عالی هستند واقعا ممنون از سایتتون
نقل قول کردن
Agent bishop
#2 Agent bishop 1399-08-21 13:07
چه جالب نمی‌دونستم مارمولک ها هم پوست میندازن
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#3 Kia Iron Man 1399-08-21 13:48
خسته نباشید استاد.لیست دشمنان اسپابدرمن که ازشون از این مقالات فکت دار نوشتید داره بیشتر و بیشتر میشه.
بین دشمنان اسپایدرمن از لیزارد خوشم میاد،احتمالا به خاطر ظاهرش بود.فکتای خیلی جالبی بود.همونطورم که گفتین خیلی شباهت داشت با هالک،دو تا دانشمند که درگیر دو تا موجود بزرگ سبز شدن.توی رویداد عالی"شکار شده"شاهد بودیم که چقدر از خوردن پسرش پشیمان بود با اینکه کنترلش دست خودش نبود.بیشتر از ظاهر پوزه دارش خوشم میاد تا اون یکی ظاهرش که صورت شبیه انسان داشت.دو تا کانسپت آرتم که عکسشو گذاشتین زیادی هیولایی و ترسناک بود :-?
دستتون درد نکنه مقاله عالی بود :-)
نقل قول کردن
Black Ghost
+1 #4 Black Ghost 1399-08-21 14:00
سلام و خسته نباشید خدمت استاد ترابی.
لیزارد یکی از خبیث های محبوب منه و واقعا خوشحالم که توی این سری از مقالات حالا نوبت به لیزارد رسیده.
از یک طرف لیزارد خبیث است و هر کاری از او بر می‌اید اگر تمام کنترل را در دست بگیرد و دکتر کرتز کانرز انسان خوبی است که بخاطر یک اشتباه (سرمی که روی خودش امتحان کرد) همواره تاکنون زجر کشیده است و علاوه بر اینکه برای دیگران یک تهدید است، برای خانواده خودش هم یک تهدید است! همین ها باعث شده تا دکتر کانرز یک شخصیت ملموس باشد و ما آن را دوست داریم و وقتی تبدیل به لیزارد می‌شود نگران شویم چون ممکن است به خانواده خودش هم آسیب بزند. در واقع این شخصیت دو گانه که یکی به دنبال خرابی است و دیگری همواره بخاطر کارهای ذات دیگرش زجر می‌کشد و احساس گناه می‌کند، خیلی زیباست، دکتر کانرز شخصیتی هست که هم او را دوست داریم و برای او دل می‌سوزونیم و از طرف دیگر از او می‌ترسیم.
کلا اورجین شخصیت از اول نشون میده که دکتر آدم خوبی هست و بخاطر کمک در جنگ دست اش را از دست می‌دهد و سپس با استفاده از علمی که دارد سعی می‌کند که سرمی درست کند تا دست از دست رفته اش را برگرداند ولی ناخواسته مرتکب اشتباهی می‌شود که زندگی اش را خراب می‌کند و علاوه بر خودش، خانواده اش هم به اندازه او بخاطر لیزارد زجر کشیده اند.
و یکی از بدترین اتفاق هایی که برای این شخصیت افتاد این بود که خودش پسر خودش را خورد! این یکی از بدترین بلاهایی است که سر این شخصیت اومده و اون صحنه ای که لیزارد حمله می کند و دکتر کانرز فریاد می‌زند STOP واقعا خیلی دردناکه!
زن اش که سرطان گرفت و پسرش هم که خودش خورد، شغال هم به راحتی از این موقعیت استفاده کرد و لیزارد را راضی کرد تا بهش خدمت کنه. خوشحالم که در انتها توانست خانواده اش را نجات بده و الان فکر کنم شاهد یکی از عجیب ترین خانواده های دنیای کمیک هستیم.
توی سری نیک اسپنسر هم از قسمت ۱ تا آخر داستان شکار شده حضور زیادی داشت ولی مهمترین حضورهاش توی شکار شده بود.
به شخصه خوشحالم که توی مردعنکبوتی ۲ حضور نداشت چون اینجوری مدت زمان فیلم که دو ساعت و ۱۵ دقیقه هست باید بین موضوع فراز و نشیب پیتر که قدرت هاش را از دست میده و دیگر نمی‌خواهد مردعنکبوتی باشه و اینکه او دوباره به این نتیجه می‌رسد که باید مردعنکبوتی باشد و همینطور داستان و نحوه تبدیل دکتر اکتاویوس به دکتر اختاپوس و همینطور نحوه تبدیل دکتر کانرز به لیزارد تقسیم می‌شد که در نتیجه مجبور می‌شدند خیلی چیزهایی که در نسخه اصلی دیدیم را خلاصه تر کنند تا لیزارد را وارد داستان کنند، البته حتما زمان فیلم طولانی تر می‌شد ولی به شخصه فکر می‌کنم نتیجه فیلم مثل چیزی که الان هست نمی‌شد.
بهترین اقتباس هایی که از لیزارد توی انیمیشن ها دیدم، یکی مجموعه ۱۹۹۴ هست و مردعنکبوتی خارق العاده که واقعا مردعنکبوتی خارق العاده را از هر اقتباسی از اسپایدرمن بیشتر دوست دارم، مردعنکبوتی خارق العاده انیمیشن هاش، آرت دیزاین هاش، نبردهاش، شخصیت پردازی هاش، موزیک هاش، صداگذاری هاش، اقتباس هاش و داستان های هر اپیزود عالی و بینظیر بود.
توی ۱۹۹۴ لیزارد هوش بالایی داشت و در طول مجموعه زیاد او را دیدیم و دکتر کانرز یک دست نداشت ولی فرقش با نسخه کمیک این بود که او از سرم استفاده نکرد و بخاطر یک نوع دستگاه که از خودش اشعه ساطع می‌کرد به لیزارد تبدیل شد و وفاداری اش به کمیک این بود که می‌خواست همه‌ انسان ها را لیزارد تبدیل کند و فرق او با کمیک این بود که همیشه خانواده اش را به یاد داشت و انگار دکتر کانرز همیشه تا حدودی کنترل داشته که لیزارد هیچوقت به خانواده اش حمله نکرد و خانواده اش هم حضور داشتند، و توی این مجموعه هم بود که ما بیشترین همکاری مردعنکبوتی و دکتر کانرز را دیدیم و به دوستی بین این دو، توی این مجموعه خیلی پرداخته شد.
توی مردعنکبوتی خارق العاده، لیزارد بیشتر به دنیای کمیک نزدیک تر بود چون اون هوش بالایی که قبلا ۱۹۹۴ دیدیم را نداشت و به ورژن کمیک هم نزدیک تر بود و بر خودش کنترل نداشت و با خودش در تقابل بود، در ابتدا که دکتر کانرز تبدیل به لیزارد شد، وقتی می‌خواست به زنش حمله کند متوقف شد و از آزمایشگاه رفت و بعد بیلی را میبینیم که به دنبال پدرش میره و یکجا که با هم رو به رو میشن، بیلی شروع می‌کنه به حرف زدن با لیزارد و لیزارد کمی به او نگاه می‌کند و بعد می‌خواهد به بیلی حمله کند ولی توسط مردعنکبوتی یا ادی از انجام اینکار متوقف می‌شود( حقیقتا الان یادم نیست ادی مانع لیزارد شد یا مردعنکبوتی) این رفتارهای لیزارد در مردعنکبوتی خارق العاده همان درگیری های بین دکتر کانرز و لیزارد را نشان می‌داد و بیشتر به کمیک وفادار بود چون با این رفتارهاش، واقعا نمی‌تونستیم پیش بینی اش کنیم ولی در مجموعه ۱۹۹۴ لیزارد همیشه تحت کنترل بود و هیچوقت به خانواده اش حمله نکرد و بیشتر دوست داشت آنها را شکل خودش کند ولی در خارق العاده لیزاردی را دیدیم که اگر جلوی اش گرفته نشود به پسر خودش هم آسیب می‌زند. علاوه بر اینها خانواده دکار کانرز در مردعنکبوتی خارق العاده حضور بیشتر و موثر تری داشتند ولی تنها چیزی که ما در مردعنکبوتی خارق العاده ندیدیم، رابطه دوستانه بین مردعنکبوتی و دکتر کانرز بود. ولی در کل در مردعنکبوتی خارق العاده لیزارد بیشتر به کمیک وفادار بود. البته اگر فصل های بعد ساخته می‌شد، احتمالا شاهد این رابطه هم می‌شدیم ولی حیف :cry:
تشکر بابت مقاله خوبتون، خسته نباشید.
نقل قول کردن
AVENGERS
#5 AVENGERS 1399-08-21 14:08
درست مثل همیشه عالیییییییی.
از خوندنش واقعا لذت بردم.خیلی از این سری مقالات خوشم میاد چون هم به اریجین شخصیت ها اشاره میشه و هم به داستان هاشون.

از اونجایی که مقاله درمورد معرفی شخصیت هاست یه سوال میخوام بپرسم،ببخشید بابت اسپم.

من جدیدا یجا خوندم تو عالم مارول یه شخصیت به اسم وان بیلو آل(اعضای سایت،با شخصیت والای همگان اشتباهش نگیرید،این یک شخصیت دیگست) هست که مولتیورس مارول رو نابود کرده(ظاهرا مربوط به کمیک ها ایمورتال هالک میشه)ولی من هرچقدر تو اینترنت گشتم نتونستم اطلاعاتی درباره این شخصیت پیدا کنم.اگه این شخصیت وجود داره میشه یکم درباره ش توضیح بدید؟

بازم ببخشید بابت اسپم
نقل قول کردن
Matingh
#6 Matingh 1399-08-21 14:29
مرسی عالی بود :lol:
۵ :-x :-?
خیلی دوست دارم داخل بازی اسپایدرمن ببینمش خیلی میتونه شخصیت جذابی باشه...
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#7 Mr. Doctor 1399-08-21 14:54
خسته نباشید استاد ترابی.
خیلی فکت های مهم و جالبی بودن و من فقط چندتاشون رو نمیدونستم که به لطفا شما با اونها هم اشنا شدم.
من هیچ وقت به اندازه ای که دیگر ویلن های اسپایدی رو دوست دارم،از لیزارد خوشم نمیومده،دلیلش رو هم نمیدونم ولی احتمالا بخاطر ظاهر ترسناک و چندشش هست؛ولی همیشه از حضور او در فیلم ها و کمیک ها استقبال میکرده و میکنم چون یکی از شخصیت های مهم دنیای اسپایدرمن هستش و حضور او قابل توجه هست و دیدن تقلای دکتر کانرز برای کنترل لیزارد جذاب و دیدنی ست.
ممنون از شما
نقل قول کردن
s.ch
#8 s.ch 1399-08-21 16:01
ای وای من عاشق اینجور مقاله هام اقای ترابی همین جوری ادامی بدین واقعا این مقاله ها زیبا هستند و به راحتی بسیاری از اطلاعات کمیک به خواننده انتقال می دن ;-)
نقل قول کردن
SINA SPIDER
#9 SINA SPIDER 1399-08-21 17:13
ممنون به خاطر این مقاله :D
از بین دشمن های مرد عنکبوتی من لیزارد رو بیشتر دوست دارم چون هم ظاهر باحالی داره هم یکی از با هوش ترین دشمن های مرد عنکبوتیه
نقل قول کردن
hassan91
#10 hassan91 1399-08-21 18:21
شخصیت کرتیس کانرز خیلی شخصیت مکمل و خوبی در دنیای عنکبوتی هست. امادر مورد لیزارد، با آزمایشی که کانرز روخودش انجام داد، خوی وحشیگری اونو فرا گرفت. اینجاس که یک تفاوتی با هالک داره. هالک در اثر خشمی که درون بروس بنر هست به وجود میاد. درست مثل یک آدم بشدت عصبانی که همه زورش جمع میشه تو دستاش و دوست داره که به یه جایی ضربه بزنه. اما این موضوع در مورد لیزارد صدق نمیکنه. نیمه وحشی که دکتر کانرز رو در بر میگیره هیچ جنگ و جدلی درونی سفت و سختی با نیمه انسانی کانرز نداره. شاید به همین دلیل باشه که لیزارد در سطح دشمنان درجه یک اسپایدرمن قرار نداره. با این حال شکل و شمایل فیزیکی این ویلن با اون روپوش پزشکی (که در تضاد با ظاهرش هست) یکی از نقاط قوتش محسوب میشه که در نگاه اول آدمو جذب میکنه. در مبارزه هم همیشه حریف پر دردسری برای مرد عنکبوتیه.
نقل قول کردن
Uncle Stan lee
#11 Uncle Stan lee 1399-08-21 20:33
مقاله زیبا و بسیار پر باری بود
خسته نباشید
البته لیزارد در بازی Spider man 2000 در پلتفرم های PS1/PC/Game Cube...یک کامئو داشت
و به غیر از بیلبورد که روش عکس لیزارد بود
در یکی از مراحل که باید مخفیگاه ونوم رو در فاضلاب ها پیدا کردیم...لیزارد در یک قسمت زندانی شده
و به اسپایدی ادرس اونجا رو میده!
البته در نسخه دوم بازی Spider man در پلتفرم PS1
به عنوان یکی از باس های جون سخت معرفی شد
از یاد نبریم که در بازی های Spider man vs King Pin
و Spider man:The animation Series خیلی سخت بود!
البته در بازی Spidey vs King pin یکم قابل تحمل تر و مبارزه باهاش آسون تر بود
ولی نکته جالب تو مبارزه با لیزارد در بازی Spider man the animation Series این بود که وقتی لیزارد رو شکست میدی
اگه بعد از تبدیل شدنش به کرت کارنز دوباره بهش ظربه بزنی
باز تبدیل به لیزارد میشه
و اینبار دمار از روزگارتان درمیاره
خیلی ممنون که نظرم رو خوندید ;-)
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#12 Ehsan Spider 1399-08-21 21:59
سلام استاد مثل همیشه مقاله تون عالیه فقط خودتون گفتید که که بهترین تشکر از نویسنده خواندن دقیق مقاله اش و گفتن غلط های املایه
در خط دوم از قسمت سرگذشت به جای جراح نوشتید جراج
گفتم که مقاله عالیتون بهتر بشه
نقل قول کردن
salah12345
#13 salah12345 1399-08-21 22:23
سلام واقعا مقاله خوبی بود دست نویسنده درد نکنه.یه سوال نسخه ای از پیتر پارکر یا مرد عنکبوتی داریم که انسان نباشه و یه سیمبیوت باشه اگه کمیکی‌ ازش بسازن خیلی عالی میشه
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1399-08-22 16:55
به نقل از Ehsan Spider:
خودتون گفتید که که بهترین تشکر از نویسنده خواندن دقیق مقاله اش و گفتن غلط های املایه
در خط دوم از قسمت سرگذشت به جای جراح نوشتید جراج
گفتم که مقاله عالیتون بهتر بشه

ممنون که گفتی
درست شد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37