10 شرکت بزرگ خبیث برتر دنیای کمیک!

10 شرکت بزرگ خبیث برتر دنیای کمیک! پلید کمپانی موسسه

اینهم مقاله ای جدید با موضوعی که جایش در وب سایت ما خالی بود!

مقدمه: شرکت ها و کمپانی هایی که توسط مدیران پلید اداره میشوند و قدرت و نفوذ زیادی دارند همواره در دنیای سرگرمی حضور داشته اند. به طور مثال کیست که شرکت Omni Consumer Products را در سری فیلم های "پلیس آهنی" و یا شرکت Umbrella در سری بازی ها و فیلم های "رزیدنت اویل" و ... را نشناسد؟ در حقیقت با قدرت گرفتن شرکت های بزرگ و چند ملیتی در دهه های گذشته اوضاع جوری شده که انگار دارند دنیا را اداره میکنند و این باعث شده پای آنها به دنیای سرگرمی هم باز شود. در این مقاله با خبیث ترین و برترین این شرکت ها در دنیای کمیک بوک آشنا میشوید!

 

10- بنیاد حیات (Life Foundation)

بنیاد حیات (Life Foundation)

در کمیک بوک های مارول "بنیاد حیات" با سیمبیوت های فضایی سر و کار داشته. "بنیاد حیات" در واقع یک شرکت خصوصی است که اولش سعی داشت تا با بررسی سیمبیوت ونوم و گرفتن نمونه از آن بتواند سربازان نیرومندی تولید کند. بدین ترتیب، 5 نمونه از سمبیوت ونوم استخراج و پرورش داده شد. این 5 نمونه سپس با 5 تن از بهترین پرسنل امنیتی این شرکت ترکیب شدند و در نتیجه سیمبیوت های جدیدی تحت عنوان «اسکریم»، «لاشر»، «فیج»، «آگنی» و «رایوت» درست شدند. در این میان اسکریم از همه مهم تره. سال‌های سال سیمبیوت‌های "بنیاد حیات" جداگانه می‌زیستند-ولی وقتی که یکی از آن اورگانیسم‌ها خیانت‌کار از آب درآمد و شروع به کشتن میزبان‌هاشان کرد، چهار سیمبیوت دیگر چاره‌ای نداشتند جز این که ادغام شوند و یک وجود جدید و ترکیبی را تشکیل دهند... بنام هایبرید! (این کمیک رو بخونید). در هر حال، رئیس بنیاد حیات آقایی است به نام «کارلتون دریک» (Carlton Drake) که هدفش اینه که جوامعی بسازه با جمعیت هایی کم و در حدود 5 میلیون نفر که از پایان دنیا (آرماگدون) جان سالم به در ببرند. "بنیاد حیات" و کارلتون دریک در فیلم سینمایی "ونوم" حاضر بودند و با استفاده از سیمبیوت روی آدم ها آزمایشات غیر قانونی انجام میدادند.

 

9- صنایع آلوا (Alva Industries)

 صنایع آلوا (Alva Industries)

"مایل استون کامیکس" (Milestone Comics) از شرکت های زیر مجموعه دی سی بود که توسط کسانی مثل «دواین مک دافی» ، «دنیس کوان»، «مایکل دیویس» و «درک دینگل» پایه گذاری شد تا در دنیایی مجزا از دی سی به قهرمانان رنگین پوست بپردازد. «هاردور» طولانی ترین کمیک Milestone بود که از سال 1992 تا 1997 به چاپ رسید . تا اینکه Milestone  تعطیل شد. از مهم ترین کمیک های این شرکت میتوان به همان هاردور اشاره کرد که در آن با قهرمانی به نام «کرت متکاف» آشنا شدیم که مخترعی نابغه بود و دشمن اصلیش در واقع رئیسش بود! این رئیس «اِدوین آلوا» (Edvin Alva) نام داشت که شرکتی به نام "صنایع آلوا" را اداره میکرد که در زمینه مواد شیمیایی کار میکرد. این شرکت ماده ای به نام "غبار کوآنتومی" درست کرد که باعث شد برخی از نوجوانان در شهر به قدرت های فوق بشری دست پیدا کنند. پس از مرگ آقای آلوا، فرد دیگری به نام Curtis Metcalf مدیرعامل این شرکت شد و ما این شرکت را بیشتر در داستان های قهرمان دیگری به نام "استاتیک" دیده ایم.

 

8- کیک زرد (Yellowcake)

 کیک زرد (Yellowcake)

"کوپلیون" (Coppelion)  یک مجموعه مانگا سینن ژاپنی است که توسط «تومونوری اینوئه» خلق و مصورسازی شده‌ . داستان این مانگا درباره سه دختر دبیرستانی است که به علت ساختار ژنتیکی خاصی که در بدن آن‌ها بکار رفته، نسبت به اشعه و پرتوهای هسته‌ای مقاوم شده‌اند و بعد از یک حادثهٔ اتمی، برای مأموریتی به توکیو فرستاده می‌شوند. "کیک زرد" شرکتی هسته ای و خبیث در این سری است که به طور مخفیانه پسماندهای رادیو اکتیو را در شهر توکیو رها کرد. این شرکت همچنین رُبات های جنگجوی دایناسور مانند دارد به نام Fossiloid که از پسماندهای شرکت یلوکیک در سطح شهر مراقبت میکنند و قهرمانان داستان باید باهاشون مبارزه کنند.

 

7- میس- تِک (Mys-Tech)

 میس- تِک (Mys-Tech)

یک شرکت خفن که در واقع یک سازمان مخوف و مخفی در دنیای مارول که توسط 7 جادوگری تاسیس شده است که در انتهای قرن نخست پس از میلاد مسیح روح خود را به شیطان در دنیای مارول به نام «مفیستو» فروختند تا قدرت، نفوذ و نامیرایی به دست آورند! شعبه اصلی"میس- تِک" در شهر لندن واقع است و پوششی است برای این 7 جادوگر تا جادوی سیاه و نقشه های پلید خود را پیش ببرند. به همین دلیل معمولا قهرمانان بریتانیایی تبار مارول با این شرکت جنگیده اند ولی در داستانی به نام Mys-Tech Wars شاهد بودیم که تلاش های میس – تک برای نابودی کل عالم موجب شد تا ابرقهرمانانی همچون کاپیتان آمریکا، دکتر استرنج، چهار شگفت انگیز، مردان ایکس و ... با هم متحد شوند تا جلویش را بگیرند.

 

6- راکسان (Roxxon)

 راکسان (Roxxon)

اخیراً اسم این شرکت را زیاد شنیده اید زیرا در دنیای سینمایی مارول و سریال های این شرکت حضور داشته و قدمتش به سالهای دور میرسه. کلا در دنیای کمیک یا سینما، "راکسان"   را به عنوان یک شرکت بزرگ که در عرصه نفت و انرژی فعالیت میکنه ولی سود خودش را از روش ها و کارهای تبهکارانه و غیر قانونی و مضر برای محیط زیست به دست میاره میشناسند. در دنیای کمیک رئیس این شرکت «داریو اَگِر» (Dario Agger) نام دارد. همچنین گفته میشه مسئولین این شرکت بودند که پدر و مادر تونی استارک (هاوارد و ماریا) را کشتند. یکی از شعبه های فرعی راکسان، "سایبرتک سیستمز" (Cybertek Systems) نام داره که در زمینه مهندسی معکوس فن آوری به کار رفته در «دث لاک» (Deathlok) کار میکنه (برای آشنایی با «دث لاک» این مقاله را بخوانید). همچنین در سریال "کلوک و داگر" شاهد بودیم که این شرکت مسئول خلق قدرت های فوق بشری «تایرون جانسون» (ملقب به «كلوك») و «تندی بوون» (ملقب به «داگر») است.

 

5- اَلکِمَکس (Alchemax)

  اَلکِمَکس (Alchemax)

«تایلور استون» را باید نورمن آزبورن دنیای 2099 لقب داد چرا که رد پایش را میتوان تقریبا در تمام خباثت های این دنیا دید! او در ضمن بسیار جاه طلب، با نفوذ و بی رحم است و رئیس شرکت خبیث "الکمکس" هم هست که در به وجود آمدن بسیاری از خبیث های دیگر این دنیا نقش داشته است. الکمکس ابتدا توسط نویسنده ای به نام «پیتر دیوید» و طراحی به نام «ریک لئوناردی» در شماره 1 از کمیک Spider-Man 2099 خلق شد. این کمیک در آینده رخ میداد و شاهد بودیم که الکمکس یک شرکت عظیم است که تقریبا تمام جنبه های زندگی مصرفی مردم آمریکا را کنترل میکند. ضمن اینکه تایلور استون کسی بود که مستقیما در به وجود آمدن مرد عنکبوتی 2099 نقش داشت (همانطور که  اینجا  توضیح داده شده است، او بود که به میگل اهارا آن نوشیدنی اعتیادآور را داد و باعث شد تا میگل به ناچار رو به دستکاری ژنتیکی خودش بیاره. و البته دشمنی او با مرد عنکبوتی 2099 وقتی شخصی تر شد که فهمیدیم پدر واقعی میگل اهارا هم هست. در سالهای اخیر پای الکمکس به دنیای اصلی و زمان حال مارول نیز باز شده است و شاهد بودیم که خبیثی به نام «تیبریوس اِستون» (Tiberius Stone) به کمک شرکت «لیز الن» به نام Allan Chemicals ، الکمکس را در زمان حال پایه گذاری کرد (همانطور که در این مقاله گفته شد، تیبریوس پدر تایلور استون است!). اخیراً و همانطور که در کمیک بوک های مربوط به سیمبیوت های مارول دیده شده، شرکت الکمکس  علاقه خاصی به شکار موجودات و گونه های فراانسانی و به ویژه سیمبیوت ها و انجام دادن آزمایش روی آنها پیدا کرده!

 

4- صنایع هَمِر (Hammer Industries)

 صنایع هَمِر (Hammer Industries)

«جاستین همر» از دشمنان قدیمی تونی استارک/آیرون من به حساب میاد که نقش زیادی در داستان های او داشته است. او هم مثل تونی استارک یک کارخانه دار ثروتمند است منتهی بخش اعظم ثروتش را از طریق مدیریت جرایم سازمان یافته به دست آورده و شرکتی به نام "صنایع همر" تاسیس کرده تا از طریق آن به اهداف شوم خود برسد. در واقع او دلیل اینه که چرا بسیاری از دشمنان آیرون من دارای فن آوری و تجهیزات پیشرفته هستند (در حالی که میتونند فن آوری خودشان را بفروشند!). چون به جاستین همر مراجعه میکنند و او تجهیزاتشون رو ارتقا میده ولی به شرط اینکه باهاش با امثال آیرون من بجنگند. جاستین همر با این ترفند میخواد رقبای تجاری خودش مثل تونی استارک را همیشه سرگرم نگه داره . بارها هم شده که او نقشه بکشه تا تونی را بکشه یا زره های او را بدزده تا بتونه از رویشون تولید کنه و در بازار سیاه بفروشه. جاستین همر در مدیریت و اقتصاد سررشته داره و از هوش بسیار بالایی هم برخورداره و به همین دلیل به راحتی از شرکت خودش برای رسیدن به اهدافش استفاده میکنه.

 

3- سلاح پلاس (Weapon Plus)

  سلاح پلاس (Weapon Plus)

"سلاح پلاس" را بیشتر باید نوعی برنامه یا سازمان دولتی دانست که هدفش همواره خلق ابرسرباز بوده است. "سلاح پلاس" روی انسان ها و جهش یافته ها ازمایشات ژنتیکی غیر قانونی انجام داده و ارگانیسم هایی را پدید آورده که با فن آوری های مختلف ترکیب شده اند تا جوری آموزش داده شوند که ازشون به عنوان سلاح در جنگ های آینده استفاده بشه. اولش تنها بخش یا شعبه شناخته شده از این سازمان، "سلاح ایکس" (Weapon X) نام داشت که باعث شد اسکلت شخصیتی به نام «ولورین» با فلز آدامانتیوم ترکیب و به قاتلی مرگبار تبدیل بشه. اما بعدها فاش شد که ولورین تنها قاتلی نبوده که توسط این برنامه خلق شده و در واقع اون حرف X به معنی عدد "10" بوده و قبل از ولورین، 9 نفر دیگر در نتیجه فعالیت های این سازمان به سلاح های مرگباری تبدیل شده بودند (حتی قضیه تبدیل شدن استیو راجرز به ابرسرباز نیز به پروژه نخست این سازمان ربط داده شده است!). همچنین شعبه کانادایی "سلاح پلاس" به نام Deportment K   با آزمایش روی «وید ویلسون» باعث شد تا به «ددپول» تبدیل بشه!

 

2- لِکس کورپ (LexCorp)

  لِکس کورپ (LexCorp)

درسته که   ماهیت   شرکت "لکس کورپ" بر پایه اینکه کدام نسخه از «لکس لوتر» در کدام دوره زمانی بر آن مدیریت میکنه تغییر کرده ولی نکته ای که همیشه ثابت بوده اینه که لکس لوثر همیشه یک تاجر بی رحم و دانشمندی بی وجدان بوده و از تمام منابعی که در اختیار داشته بهره گرفته تا سوپرمن را بی اعتبار کنه. برخلاف بسیاری از کمپانی های دیگری که در این مقاله بهشون اشاره شده، لوتر گاهی اوقات در این شرکت کارهای خوبی هم انجام داده ولی حتی همین کارها هم در راستای منافع شخصی او بوده. او بارها در این شرکت از روی بیزارو، سوپربوی و حتی خودش کلون ساخته! یک بار هم در آنجا از روی «لوئیس لین» ربات ساخت! یعنی در شماره 890 از کمیک Action comics معلوم شد که لوتر به همراه دستیارش «اسپالدینگ»، تونسته با استفاده از DNA لوئیز لین و تکنولوژی سیاره کریپتون یک روبات عین خود لوئیس درست کنه. بعدش لوتر دنیا را گشت تا نیروهای انگشتر قدرت فانوس نارنجی را پیدا کنه و از لوئیس لین خواست تا کنارش باشه و باهاش "صمیمیت" کنه (!!!). ناگفته نماند که این روبات موشک و اسلحه هم داشت تا به عنوان بادی گارد لکس هم عمل کنه.

 

1- آزکورپ (Oscorp)

  آزکورپ (Oscorp)

بدون شک «نورمن آزبورن» دشمن اصلی مرد عنکبوتی و همچنین یکی از بزرگترین ویلن های کل تاریخ دنیای کمیک بوک است و او و شرکتش به نام "آزکورپ" سالهای سال است که برای مرد عنکبوتی و دیگر ابرقهرمانان مارول دردسر درست کرده اند. نورمن در شرکت خودش یا داره برای هویت مخفی خودش (گرین گابلین) سلاح میسازه  یا داره ابرشرور میسازه یا براشون سلاح و تجهیزات تامین میکنه و یا اینکه از منابع خودش برای هرج و مرج استفاده میکنه! آزکورپ در سالهای گذشته به لطف حضور در دنیای سینما، انیمیشن و گیم خیلی مطرح و معروف شده است و پایه اصلی از نظر خلق شرورهایی بود که مرد عنکبوتی با بازی «اندرو گارفیلد» در سری فیلم های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" ایفا کرد. در واقع بیشتر داستان پیتر پارکر (اندرو گارفیلد) در دو فیلم سری "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" حول و حوش این میگشت که این ابرقهرمان جوان به دنبال تحقیق درباره آزمایشات مرموزی بود که پدرش (ریچارد پارکر) انجام داده بود و اینکه بفهمد کلا خانواده اش چه ارتباطی با شرکت آزکورپ دارد. در سری کمیک های Ultimate Spider-Man یا کارتون تحسین شده Spectacular Spider-Man نیز شاهد نقش کلیدی آزکورپ در خلق دشمنان معروف دارای قدرت فوق بشری مرد عنکبوتی بودیم.

 

 مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

چرا نورمن آزبورن بزرگترین دشمن «مرد عنكبوتی» است؟

10 بلای بزرگی که لکس لوثر بر سر دیگران آورده است

10 شخصیت خبیث برتر در دنیای سال 2099 مارول

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ددپول (DEADPOOL) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره مرد عنکبوتی 2099 (میگل اُهارا) بدانید

معرفی 10 دشمن برتر سوپرمن (SUPERMAN VILLAINS)

10 دشمن برتر مرد عنکبوتی

10 اتفاق بدی که برای ولورین افتاده است!

10 چیزی که باید درباره "کلوک و داگر" (CLOAK AND DAGGER) بدانید

معرفی شخصیت های مکمل در کمیک بوک های مرد آهنی (IRON MAN)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Mohamadgg
#1 Mohamadgg 1399-08-08 15:14
نورمن مثل همیشه توی صحنه خباثت ظاهر میشه
واقعا میشه به نورمن ازبورن نابغه دیوانه دنیای کمیک رو داد
انقد باهوشه که چه کارایی که نمیکنه و شیلد رو زمین میزنه
و اونقد جنونش نابود گره که چه کار های ترسناکی که نکرده
ممنون استاد بابت مقاله های عالیتون
نقل قول کردن
Matingh
#2 Matingh 1399-08-08 15:51
به به :D
خیلی خوب بود مرسی.
فقط آزکورپ 8)
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#3 Mr. Doctor 1399-08-08 16:32
عجب مقاله ی درست حسابی ای(مثل همیشه)وخسته نباشید استاد ترابی.
به غیر از چندتا بقیه شرکت هارو میشناختم،و بنظرم رتبه اول کاملا درسته و از بقیه هم شناخته شده تر هم هست.
نقل قول کردن
MHA
#4 MHA 1399-08-08 17:06
مثل هميشه مقاله فوق العاده اي بود
بنظرم weapon pluse از ازكورپ و لكس كورپ بهتر بود چون هدف اصليش خلق سلاح هاي مرگبار و فوق بشري هست اما اون ها به نوعي هدفشون رو پشت هدف ديگه اي پنهان مي كنن
نقل قول کردن
super spider
#5 super spider 1399-08-08 17:07
عالی بود
نقل قول کردن
Captain-spidey
#6 Captain-spidey 1399-08-08 17:26
دستتون درد نکنه استاد مقاله خیلی خوب بود
واقعا این ایده های مقاله خدایی من رو کشته خیلی ناب و جالبن و اطلاعات مون رو حیلی بالا میبرن
این مقاله های تاپ ۱۰ واقعا یکی از بهترین مقاله های سایت هست و نوشتنشون اطلاعات خیلی زیادی میخواد واقعا دستتون درد نکنه
انصافا ازکورپ صد در صد باید رتبه اول باشه و هیچ شک و شبه ای توش نیست مخصوصا با توضیحاتی که دادید واقعا خوب بود
به امید روزی که ما نورمن و ازکورپ رو تو mcu ببینیم 8)
نقل قول کردن
Xtriwer
#7 Xtriwer 1399-08-09 00:12
یه روز دیگه و یه مقاله عالی دیگه
نقل قول کردن
slade wilson
#8 slade wilson 1399-09-23 00:43
به به استاد ترابی مانگا هم میخوندند من نمی‌دونستم ایول منم عاشق مانگا هستم و خیلی خوندم بگذریم واقعا عالی بود رتبه بندی که کاملا درسته 8)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45