10 شخصیت خبیث برتر در دنیای سال 2099 مارول

10 شخصیت خبیث برتر در دنیای سال 2099 مارول

پس از معرفی قهرمانان برتر سال 2099 ، حالا وقت آن میرسه که به شرورها بپردازیم!

مقدمه: دنیای شماره 928 مارول که در سال 2099 میلادی جریان دارد، به دنیایی گفته میشود که در آن جهان به تسخیر شرکت های بزرگ و خبیث و چند ملیتی درآمده که اصلی ترین آن «الکمکس» (Alchemax) نام داره. ضمن آنکه قهرمانان سنتی مارول نیز در این آینده حضور ندارند و نسل آنها منقرض شده است. همین باعث شده جا برای ظهور خبیث های متنوع ، متفاوت و نیرومند در این سری باز شود که ما در این مقاله قراره به معرفی 10 تای برتر آنها بپردازیم. ضمناً، ما قبلا در سایتمون کمیک های زیادی را از شخصیت میگل اهارا ملقب به اسپایدرمن سال 2099 و دنیای او ترجمه کرده ایم که توصیه میشه برای خوندن آنها به اینجا بروید.

 

10- مالتی فراکتور (Multi-Fractor)

 مالتی فراکتور (Multi-Fractor)

او خلافکاری بود که در آینده برای گروه تبهکاری به نام Cyber-Nostra کار میکرد که سر دسته اش خبیثی به نام Fearmaster بود. دستور داشت تا پانیشر 2099 را بکشه ولی ناموفق بود و کشته شد. تا اینکه در سردخانه توسط یک جراح زنده شد. این جراح برای زنده کردن او از قطعات حیوانات و ماشین استفاده کرد! در نتیجه  به هیولایی شبیه به فرانکشتاین تبدیل شد که خودش دوست داشت بهش بگن «جیگسا» (Jigsaw)! (جیگسا  دشمن اصلی پانیشر اریجینال یا همان فرانک کسل است که در این مقاله معرفی شده است). سپس بار دیگر به Fearmaster ملحق شد تا با پانیشر 2099 بجنگد.

 

9- فیلیپ ساید (Flipside)

فلیپ ساید (Flipside)

«فیلیپ ساید» شخصیت خبیث جالبیه. او در واقع رُباتی است که سالها پیش و در زمانی که هنوز نسل قهرمانان منقرض نشده بودند درست شد.  او جوری برنامه ریزی شده بود که با دیدن اولین قهرمانی که باهاش مواجه میشه قدرت های او را تقلید کنه. ولی سالها غیر فعال مانده بود. تا اینکه در سال 2099 عده ای از سارقین او را پیدا کردند و چون فکر میکردند خراب شده مرد عنکبوتی 2099 (میگل اهارا) را مجبور کردند تا درستش کنه. فیلیپ ساید با دیدن مرد عنکبوتی 2099 شروع کرد به اسکن کردن او تا از روی قدرت هایش تقلید کنه ولی چون این شخصیت در حافظه او ضبط نشده بود به ناچار از ظاهر و قدرت های ونوم و مرد عنکبوتی اُریجینال برای تقلید از او استفاده کرد! در نتیجهِ ترکیب این خصوصیات، او به یک مرد عنکبوتی  روانیِ رباتیک تبدیل شد که اصرار داشت با میگل اهارا دوست بشه و وقتی میگل او را طرد کرد شروع کرد به قتل و آدم کشی!

  

8- بریم استون لاو (Brimstone Love)

بریم استون لاو (Brimstone Love)

از گذشته او اطلاعات خاصی در دست نیست. فقط میدانیم یک جهش یافته (mutant) نیرومند است با ظاهری دیو مانند که در اواخر قرن 21 میلادی نمایشگاهی به نام " سینمای درد" (Theatre of Pain) را تاسیس کرد که از نمایشگاه واقعی Grand Guignol در شهر پاریس (که با افکت های طبیعی مردم را وحشت زده میکنه) الهام گرفته بود. او در واقع جهش یافته دیگری به نام La Lunática را اسیر کرده بود که میتونست خاطرات دردناک مردم را از ذهنشون بیرون بکشه.  «بریم استون لاو» سپس این خاطرات را ضبط و در سالن سینمای خودش به نمایش میگذاشت! او  سعی کرد مردان ایکس 2099 را نیز اسیر کند و به دشمن این گروه تبدیل شد.

 

7- الکترو 2099

الکترو 2099

الکترو در سال 2099 در واقع یک ربات انسان نما بود که در بخش ساخت و ساز کار میکرد. روسای او از کارش اوناراضی بودند و او را به بخش آزمایشات شکنجه سپردند. اما به طور اتفاقی تراشه هایی که در او به منظور اطاعت از دیگران نصب شده بود دچار سوختگی شدند. در نتیجه او به هوش و شعور دست یافت. همچنین یک حادثه ای که به خاطر یک ژنراتور برای او به وجود آمد باعث شد تا این قدرت رو پیدا کنه که بتونه الکتریسیته از خودش عبور بده. سپس یک ابرشرور شد که قدرت هایش شبیه به دشمن کلاسیک مرد عنکبوتی یعنی الکترو بود. این الکترو سابقه پیوستن به گروه "شش خبیث 2099" را نیز داره.

 

6- تاناتوس (Thanatos)

 تاتانوس (Thanatos)

در کمیک های سری 2099، ما شخصیت خبیث نیرومندی را داریم به نام «تاناتوس». او در واقع همان «ریک جونز» است که از یکی دنیای موازی به نام دنیای شماره 9309 به سال 2099 آمده است (برای آشنایی با ریک جونز، این مقاله را بخوانید). در واقع او در دنیای خودش تصمیم گرفت پس از رویداد معروف "جنگ کری ها با اسکرال ها" (Kree-Skrull War)نزد شخصیت خبیثی به نام «هوش برتر» (Supreme Intelligence) که اینجا معرفی شده است بمونه و در نتیجه خودش هم خبیث شد! (او تونست به نیروی مخرب و بسیار قدرتمندی به نام Destiny Force دسترسی پیدا کنه و حتی هوش برتر را نیز بکشه!). هدفش هم اینه که با سفر به دنیاهای مختلف، نسخه های موازی شخصیت «ریک جونز» رو شکار کنه  و بکشه! 

 

5- والچر 2099

 والچر 2099

همانطور که از اسمش مشخصه او هم از دشمنان اصلی مرد عنکبوتی 2099 به حساب میاد ولی ربطی به دشمن کلاسیک مرد عنکبوتی (آدریان تومز) نداره. در واقع والچر 2099 مردی بسیار بی رحم و مرموزه که زره فوق پیشرفته بر تن میکنه و بال ها ، پنجه ها و کلاهخودی فلزی داره. گفته میشه او دیوانه است ولی مخوف ترین خصوصیت او اینه که آدم خوار است! بله درست شنیدید! ایشون قربانیان خودش رو میخوره (او به قربانیان خودش لقب جسد داده!). در ضمن دوست داره ارباب و حاکم آسمان ها باشه و رهبر گروهی هم هست به نام Freakers.

 

4- گابلین 2099

 گابلین 2099

سرگذشت این گابلین کمی عجیب است زیرا خالق او یعنی «پیتر دیوید» میخواست زیر ماسک او یک کشیش مونث به نام «جنیفر» باشه (دیوید درباره هویت واقعی این گابلین سرنخ های خوبی هم به خوانندگان داده بود) ولی همانطور که در این مقاله توضیح دادیم معلوم نیست که چه کسی دیالوگ های آقای دیوید را عوض کرد تا خوانندگان فکر کنند، برادر میگل اهارا یعنی گابریل اهارا زیر ماسک گابلین بوده است! اما در نهایت پیتر دیوید بعدا تونست این اشتباه را درست کنه و معلوم شد گابلین سال 2099 همان جنیفر بوده است. همچنین معلوم شد که جنیفر خواهر شخصیتی به نام «دِینا دی آنجلو» (Dana D’Angelo) است (دینا نامزد میگل اُهارا بود که به دست ونوم 2099 کشته شد). در هر حال این گابلین با مرد عنکبوتی 2099 مشکل داشت و او را به همدستی با شرکت الکمکس متهم میکرد و باهاش میجنگید و سعی داشت به روش خودش از مردم شهر دفاع کنه. او بالهای خفاش مانندی داشت و میتوانست توهم ایجاد كند. رهبر و موسس گروه "شش خبیث 2099" هم بود!

 

3- تِکنآرکی (Technarchy)

 تِکنآرکی (Technarchy)

در هر دنیایی و در هر سری از یک کمیک، معمولا رسمه که قهرمانان داستان حتما حداقل با یک نژاد بیگانه و متخاصم فضایی نبرد کنند. در کمیک های 2099، این نژاد متخاصم « تِکنآرکی» نام دارد. آنها حالت سایبری – رباتیک دارند و میتونند تغییر شکل دهند و میل زیادی هم نسبت به خشونت دارند. گفته میشود توسط «فالانکس» (Phalanx) خلق شده اند (برای آشنایی با فالانکس، این مقاله را بخوانید). ولی ماهیت خشن و متخاصم آنها باعث شده تا از خالقین خود متنفر باشند و در صدد نابودی آنها برآیند! تِکنآرکی در عالم سفر میکنند تا غذا پیدا کنند و موجودات ارگانیک را با ویروس تکنو-ارگانیک خودشون آلوده میکنند.

  

2- ونوم 2099

 ونوم 2099

مرد عنکبوتی 2099 (میگل اهارا) یک برادر ناتنی به نام «کرون استون» دارد که به «ونوم 2099» تبدیل شد و با او جنگید! در مجموع کرون استون شخصیت مهمی در دنیای کمیک های 2099 است. او در واقع کسی است که به دستور پدرش خانواده «جیکوب گالوز» (Jacob Gallows) را به قتل رساند و جیکوب پس از این حادثه به پانیشر سال 2099 تبدیل شد! کرون سپس پس از پیوند خوردن با سیمبیوت، به ونوم 2099 تبدیل شد و مشخص شد سیمبیوت در طول سالها به قابلیت های دیگری دست یافته. در نتیجه ونوم 2099 دارای خون و بُذاق دهان اسیدی شده بود! این ونوم مرتکب قتل نامزد میگل اهارا (دِینا دی آنجلو)  نیز شد و در نتیجه خصومت او با میگل شخصی است.

 

1- تایلور استون (Tylor Stone)

تایلور استون

تایلور استون را باید نورمن آزبورن دنیای 2099 لقب داد چرا که رد پایش را میتوان تقریبا در تمام خباثت های این دنیا دید! او در ضمن بسیار جاه طلب، با نفوذ و بی رحم است و رئیس شرکت خبیث "الکمکس" هم هست که در به وجود آمدن بسیاری از خبیث های دیگر این دنیا نقش داشته است. ضمن اینکه تایلور استون کسی بود که مستقیما در به وجود آمدن مرد عنکبوتی 2099 نقش داشت (همانطور که اینجا توضیح داده شده است، او بود که به میگل اهارا آن نوشیدنی اعتیادآور را داد و باعث شد تا میگل به ناچار رو به دستکاری ژنتیکی خودش بیاره) و البته دشمنی او با مرد عنکبوتی 2099 وقتی شخصی تر شد که فهمیدیم پدر واقعی میگل اهارا هم هست. خباثت های تایلور استون حتی به زمان حال هم کشیده شده است چرا که او در رویداد "دنیای عنکبوتی" به قهرمانان داستان کمک کرد تا بر "وارثان" پیروز شوند. اما نحوه درست کردن وسیله ای برای سفرهای میان بعدی را از «لیدی اسپایدر» به دست آورد که بعدا با آن به سال 2016 سفر کرد و در آنجا رهبر گروهی تروریستی به نام «فیست» (Fist) شد!

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 قهرمان برتر در دنیای سال 2099 مارول

10 حقیقت مهمی که باید درباره مرد عنکبوتی 2099 (میگل اُهارا) بدانید

کمیک بوک فارسی: SPIDER-MAN 2099 MEETS SPIDER-MAN + لینک دانلود

10 اسپویل بزرگ "مرد عنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی" (2023)

10 پرسشی که پس از تماشای انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" برایمان پیش می آید!

نقد و بررسی انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی: بخش اول"

مرد عنكبوتی در دنیاهای دیگر!

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت اول

كمیك بوك های مرد عنكبوتی 2099 به زبان فارسی

كامیك بوك فارسی: قسمت آخر SECRET WARS 2099 + لینك دانلود مستقیم

بزرگان تاریخ كمیك بوک های اسپایدرمن: پیتر دیوید

لینک دانلود کمیک های "مرد عنکبوتی 2099 به زبان انگلیسی" (کامل)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Amir78_King
#1 Amir78_King 1398-10-03 16:27
آقا عالی بود حرف نداشت
نقل قول کردن
Man Without Fear
#2 Man Without Fear 1398-10-03 17:31
مقاله عالی بود و مثل همیشه حرف نداشت
ممنون از سایت که این چند وقت خیلی فعال شده
به نظرم بارون موردو هم میتونست جزو خبیث ها باشه
نقل قول کردن
Infinity
#3 Infinity 1398-10-03 20:54
بازم یه مقاله بی نظیر از سال2099 ;-)
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#4 M.ALI.S.S 1398-10-03 21:09
ببخشید شماره ی ۶ تاناتوس هست ها ، نه تاتانوس
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1398-10-04 06:49
به نقل از M.ALI.S.S:
ببخشید شماره ی ۶ تاناتوس هست ها ، نه تاتانوس

بله درسته. اشتباه تایپی بوده. ممنون که گفتی . درست شد
نقل قول کردن
capitan tony stark
#6 capitan tony stark 1398-10-09 21:54
به نقل از mtm:
به نقل از M.ALI.S.S:
ببخشید شماره ی ۶ تاناتوس هست ها ، نه تاتانوس

بله درسته. اشتباه تایپی بوده. ممنون که گفتی . درست شد

انقدر بار مطلب بالا بود اشتباه تایپی معلوم نبود
نقل قول کردن
AB.A.M
#7 AB.A.M 1399-03-18 13:06
با تشکر از استاد مقاله عالی بود
و با چنتاییشون اشنایی داشتم، ولی ناتانوس،بریم استون لاو نمیشناختم و خفن به نظر میرسن.

در واقع دشمنی ونوم 2099با مرد عنکبوتی مثل دشمنی گرین گابلین با مرد عنکبوتی در دنیای اصلیه،و خصومت های شخصی دارن.
وگرین گابلین 2099 هم اشاره کردید به روش خودش از شهر محافظت میکنه پس میتونیم ضد قهرمان صداش کنیم دقیقا مثل ونوم دنیای اصلی که ضد قهرمانه ، این دو نفر عکس هم هستن در مقایسه دنیای اصلی (اشتباه نکنم دنیای 616)و دنیای2099.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45