10 حقیقت مهمی که باید درباره مرد عنکبوتی 2099 (میگل اُهارا) بدانید

10-حقیقت-مهمی-که-باید-درباره-مرد-عنکبوتی-2099-میگل-اُهارا-بدانید

به مناسبت حضور شخصیت میگل اُهارا در انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" این مقاله تقدیم به شما میشود.

مقدمه: میگل اهارا ملقب به مرد عنکبوتی 2099 همانگونه که از لقبش میشه فهمید مربوط به دنیای آینده و سال 2099 میشود (اخیرا در داستان های اسپایدرمن تایید شده که این آینده، آینده حقیقی دنیای اصلی مارول است و در نتیجه بسیار مهم و حیاتی است زیرا هر کاری که در زمان حال انجام بشه روی آن تاثیر میگذاره).  این آینده با نام دنیای شماره 928 مارول هم شناخته میشه و در آن دنیا به تسخیر شرکت های بزرگ و چند ملیتی درآمده که اصلی ترین آن «الکمکس» (Alchemax) نام داره. ضمن آنکه قهرمانان سنتی مارول نیز در این آینده حضور ندارند و نسل آنها منقرض شده است. ابتدا مارول در سال 1992 سه کمیک تحت عنوان Doom 2099، Punisher 2099    و Spider-Man 2099 منتشر کرد و به خاطر محبوبیت آنها عناوین دیگری مثل Fantastic Four 2099 و ... نیز منتشر شد. مرد عنکبوتی 2099 توسط نویسنده مطرح و کارکشته ای به نام «پیتر دیوید» خلق شد. گفته میشه او نام میگل را از روی بازیگر مورد علاقه اش به نام «میگل فِرِر» (که سال 2017 درگذشت) الهام گرفته بود. دیوید خودش گفته که با انتخاب نام «میگل اُهارا» (که ترکیبی از یک نام اسپانیایی با یک نام انگلیسی است) میخواسته تنوع فرهنگی – نژادی را در آینده نشان بدهد. ما قبلا در سایتمون کمیک های زیادی را از این شخصیت و دنیای 2099 ترجمه کرده ایم که توصیه میشه برای خوندن آنها به اینجا، اینجا و اینجا بروید. و سری جدیدش هم اینجا ترجمه شده. ضمنا توصیه میشه دو مقاله زیر را هم بخوانید:

10 قهرمان برتر در دنیای سال 2099 مارول

معرفی 10 دشمن برتر «میگل اوهارا» ملقب به «اسپایدرمن 2099»

نگاهی به لباس های میگل اُهارا ملقب به "مرد عنکبوتی 2099"

 

1- سرگذشت مرد عنکبوتی 2099

10 حقیقت مهمی که باید درباره مرد عنکبوتی 2099 (میگل اُهارا) بدانید

گفتم که این مرد عنکبوتی متعلق به آینده و سال 2099 میباشد و «میگل اُهارا» (Miguel O'Hara) نام دارد. میگل پدری ایرلندی و مادری مکزیکی داشت و برای شرکت بزرگی به نام "الکمکس" (Alchemax) کار میکرد. او بسیار باهوش بود و از سالها قبل تونسته بود بورسیه دانشکده الکمکس را در رشته ژن شناسی از آن خودش بکنه ولی از برنامه های پلید الکمکس در زمینه انجام آزمایش روی انسان ها برای ساخت ابرسرباز  به ستوه آمده بود و تصمیم گرفت آنجا را ترک کند (حتی یک بار  یکی از نمونه آزمایش های شکست خورده الکمکس نزدیک بود میگل را خفه کند!).

اریجین میگل اهارا

بنابراین میگل رفت سراغ رئیس خبیث الکمکس به نام «تایلور استون» (Tyler Stone) تا بهش بگه دیگه حاضر نیست در آزمایشات عیر انسانی الکمکس شرکت کنه. اما استون فریبش داد و  دارویی اعتیاد آور به نام Rupture بهش داد که با ژن های او پیوند خورد!

میگل استون

بنابراین میگل برای آنکه یک معتاد مادام العمر نشود فقط چند ساعت وقت داشت. پس تصمیم گرفت با استفاده از دانش خودش روی DNA خودش آزمایش کند تا از شر آن دارو راحت شود.

origin میگل اهارا

  ولی یک حادثه (که در آن یکی از دانشمندان الکمکس هم نقش داشت) باعث شد  تا میگل به نیروهای عنکبوت مانند دست یابد.

میگل بعداً فهمید که الکمکس از مدت ها پیش به دنبال ترکیب ژن انسان با عنکبوت بوده تا بتواند اسپایدرمن های زیادی تولید و از آنها برای دستیابی به مقاصد پلید خود استفاده کند. پس دلیل اینکه به نیروهای عنکبوتی دست یافته بود برایش مشخص شد. اما میگل تصمیم گرفت به جای آنکه در خدمت الکمکس باشد، از نیروهایش برای کمک به مردم و همچنین برای مبارزه با الکمکس بهره بگیرد و به "مرد عنکبوتی 2099" تبدیل شد.

 

2- اعضای خانواده میگل اکثراً خبیث هستند!

نکته جالب درباره مرد عنکبوتی 2099 این است که اعضای خانواده اش اکثراً به دشمنان او تبدیل شدند! به طور مثال او بعدها پی برد که تایلور استون (همان رئیس بد ذات الکمکس که بهش آن نوشیدنی اعتیادآور را داد) پدر واقعی اش است!

تایلور استون

تایلور استون در رویداد "دنیای عنکبوتی" به قهرمانان داستان کمک کرد تا بر "وارثان" پیروز شوند. اما نحوه درست کردن وسیله ای برای سفرهای میان بعدی را از «لیدی اسپایدر» به دست آورد که بعدا با آن به سال 2016 سفر کرد و در آنجا رهبر گروهی تروریستی به نام «فیست» (Fist) شد! (در ادامه مقاله بیشتر از این گروه حرف خواهیم زد).

البته قبل از اینکه معلوم بشه پدر واقعی اش تایلور استون است، دوران کودکی اش را با مردی به نام «جورج اُهارا» زندگی میکرد که اصلیتی ایرلندی داشت و یکی از کارمندان الکمکس بود که اصلا با میگل و مادرش در خانه رفتار خوبی نداشت و خیلی بداخلاقی و بدرفتاری میکرد.

جورج اهارا

جورج در سن نسبتا پایینی درگذشت و هیچ وقت نفهمید که میگل پسر واقعی خودش نیست!

مادر او هم «کونچاتا اُهارا» (Conchata O'Hara) نام دارد که با میگل رابطه خوبی نداشت. او یک بار با اسلحه به تایلور استون شلیک کرد و وقتی فهمید پسرش (میگل)، مرد عنکبوتی 2099 است، گفت که بهش افتخار میکنه و از اون موقع با پسرش آشتی کرد.

مادر میگل اهارا

پدر بزرگ میگل اهارا نیز «تیبریوس استون» نام دارد که قبلا در اینجا راجع بهش توضیح داده ایم. او در زمان حال زندگی میکند و با پیتر پارکر هم برخورد داشته و شخصیت خبیثی است که مشخص شده در شکل گیری  شرکت خبیث الکمکس در آینده نقش دارد!

پدربزرگ مرد عنکبوتی 2099

در ضمن میگل یک برادر به نام «گابریل اُهارا» و یک برادر ناتنی به نام «کرون استون» دارد که به ترتیب به «گرین گابلین 2099» و «ونوم 2099» تبدیل شده و با او جنگیدند! درباره گرین گابلین 2099 در آیتم شماره 9 همین مقاله توضیح خواهم داد ولی کرون استون شخصیت مهمی در دنیای کمیک های 2099 است.

کرون استون

او در واقع کسی است که به دستور پدرش خانواده «جیکوب گالوز» (Jacob Gallows) را به قتل رساند و جیکوب پس از این حادثه به پانیشر سال 2099 تبدیل شد! کرون سپس پس از پیوند خوردن با سیمبیوت، به ونوم 2099 تبدیل شد و مشخص شد سیمبیوت در طول سالها به قابلیت های دیگری دست یافته. در نتیجه ونوم 2099 دارای خون و بُذاق دهان اسیدی شده بود!

ونوم 2099

این ونوم مرتکب قتل نامزد میگل اهارا به نام «دینا دی آنجلو» (Dana D’Angelo)  نیز شد. اما در کمیک Timestorm 2009-2099 که سرگذشت مرد عنکبوتی 2099  و دنیای او را به طور متفاوتی روایت میکرد و اینجا ترجمه شده است، ما شاهد بودیم که کرون استون به عقرب 2099 تبدیل میشه!

عقرب 2099

کرون در این داستان همچنان برادر ناتنی میگل است که بهش در مدرسه زور میگه و قلدری میکرد و پدرشان تایلور استون ازش حمایت میکرد. یک شب او داشت در یکی از آزمایشگاه های الکمکس حیوانات را شکنجه میداد که به دلیل حادثه ای DNA اش با DNA عقرب ترکیب و به موجودی عقرب مانند تبدیل شد!

 

3- قدرت های مرد عنکبوتی 2099

دندان های میگل

مرد عنکبوتی 2099 علاوه بر نیروهای معمول مرد عنکبوتی، از یک قدرت دید بسیار قوی نیز بهره مند است و میتواند حتی در تاریکی شب نیز اجسام را در فواصل بسیار دور مشاهده کند. او در ضمن دندانهای بلندی دارد (مثل خون آشام ها) که از آنها ماده ای فلج کننده اما غیر سمی ترشح میشود. دستانش نیز پنجه هایی دارند که از آنها برای خزیدن روی در و دیوار استفاده میکند.

قدرت های مرد عنکبوتی 2099

او در ضمن میتواند آنقدر تند و سریع حرکت کند که از خودش بدلی بر جای بگذارد (بدین شکل، حریفان اش گاهی فریب میخورند و به جای حمله به او، به بدل اش حمله میکنند!) نکته جالب ديگر درباره نیروهای اسپایدرمن 2099 این است که او از "حس عنکبوتی" بی بهره است! (حس عنکبوتی یا spider sense همان قابلیتی است که مرد عنکبوتی را از خطرات قریب الوقوع آگاه میسازد. این مقاله را بخوانید) . این نکته را هم باید گفت که در بازی تحسین شده shattered Dimensions، شخصیت «مادام وِب» (که در بازی همچون یک راهنما عمل میکند) این نیرو را به وی اهدا میکند تا در انجام ماموریت هایش موفق تر باشد! (همچنین در کمیک بوک Timestorm 2009–2099 که سرگذشت میگل اهارا را تغییر داده بود، او دارای حس عنکبوتی شبیه به حس عنکبوتی پیتر پارکر شده بود). لازم به ذکر است که لباس مرد عنکبوتی 2099 نیز از ملکول های خاصی ساخته شده و در پشت هم ذرات ضد جاذبه دارد که باعث میشود با استفاده از جریان هوا مثل یک گلایدر به پرواز درآید.

لباس میگل اهارا 

 

4- یک بار در دنیای کمیک جای میگل اهارا و پیتر پارکر با هم عوض شد!

یک بار در دنیای کمیک جای میگل اهارا و پیتر پارکر با هم عوض شد

سال 2005 مارول کمیکی تک قسمتی منتشر کرد به نام "مرد عنکبوتی 2099 با اسپایدرمن ملاقات میکند"! در این کمیک فوق العاده زیبا و جذاب جای مرد عنکبوتی شگفت انگیز و مرد عنکبوتی سال 2099 با هم عوض میشود. یعنی پیتر پارکر به سال 2099 میرود و میگل اهارا به زمان حال می آید! به زودی معلوم میشود که این جابه جایی بی دلیل نبوده و میگل باید به گذشته می آمده تا از وقوع اتفاقی که در نهایت منجر به منقرض شدن نسل ابرقهرمانان میشود، جلوگیری کند. در واقع مرد عنکبوتی سال 2211 این جابجایی را به وجود آورده بوده تا از وقوع آن اتفاق فاجعه آمیز جلوگیری کند. برای آشنایی با مرد عنکبوتی سال 2211 ، اینجا را کلیک کنید). در هر حال پیتر پارکر در آینده مجبور میشه با والچر سال 2099 بجنگه و میگل هم مجبور میشه با ونوم مبارزه کنه! نکته قابل توجه درباره این کمیک این است که در دورانی نوشته شد که پیتر پارکر و مری جین زن و شوهر بودند و پیتر پارکر به خاطر جریانات "سرگذشت کلون" (Clone Saga) به نوعی دچار بحران هویت شده بود و شاید فکر میکرد که اگر در کنار خانواده اش (یعنی مری جین و زن عمو می) نباشد بهتر است! در هر حال خواندن این کمیک را به هیچ وجه از دست ندهید! ضمن اینکه سایت spidey.ir در اینجا آن را ترجمه کرده است. همچنین مرد عنکبوتی 2099 بعدا برای مدتی نسبتا طولانی در گذشته گرفتار شد!

مرد عنکبوتی 2099 برای مدتی نسبتا طولانی در گذشته گرفتار شده بود

در واقع، پس از وقایع رویداد "جنگ های پنهان" ، میگل اهارا در گذشته گرفتار شد و قبول کرد به پیتر پارکر در اداره شرکتش ("صنایع پارکر") کمک کنه. اما متوجه تهدید گروهی تروریستی به نام Fist میشه. او سپس به کمک «روبرتا مندز» (کاپیتان آمریکای سال 2099) با این گروه مقابله میکنه. سپس معلوم میشه که Fist شعبه ای از نینجاهای مخوف و پلید «هَند» (Hand) است که به دنبال نابودی آمریکا می باشد. میگل پس از چند سفر زمانی موفق شد Fist را نابود کنه. البته در پایان به دست معشوقه اش کشته شد که در مورد بعدی بهش اشاره میشه.

 

5- میگل اهارا یک خدمتکار هوش مصنوعی دارد به نام «لایلا»!

لایلا

«لایلا» (Lyla) نام خدمتکار هوش مصنوعی میگل اهارا در سال 2099 است که به صورت یک هولوگرام عمل میکند و ظاهرش و صداش از روی بازیگر معروف سینما ، «مرلین مونرو» گرفته شده است! او در امور منزل و همچنین کارهای ابرقهرمانی به میگل کمک میکند. بعدا مشخص شد که به میگل احساس و عاطفه داره و حتی یک بار سعی کرد دوست دختر میگل به نام دینا دی آنجلو را بکشه چون بهش حسودی میکرد! ولی میگل متوجه شد دچار ویروس شده و تعمیرش کرد. وقتی میگل در زمان حال گرفتار شده بود ، لایلا هم باهاش بود. در ضمن لایلا به میگل برای نابودی گروه Fist هم کمک زیادی کرد.

 

6- معشوقه های میگل اهارا

به جز خانم دی آنجلو که در بالا اشاره شد توسط ونوم 2099 به قتل رسید، میگل اهارا در دنیای خودش به یک دختر دیگری هم علاقه داشته به نام «ژینا کوان» (Xina Kwan).

ژینا کوآن

ژینا به الکترونیک علاقه داشت و از بچگی با میگل دوست بود. آنها سپس علاقه رومانتیک بهم پیدا کردند ولی میگل به ژینا خیانت کرد و رهایش نمود تا  با «دینا دی آنجلو» باشه!

وقتی هم که میگل در زمان حال گیر افتاده بود و برای صنایع پارکر کار و در آپارتمانی در شهر نیویورک زندگی میکرد، همسایه ای داشت به نام «تِمپست مونرو» (Tempest Munroe) که از سرطان خون رنج میرد.

تمپست مونرو

اولش تمپست اصلا به میگل راه نمیداد.

کمیک اسپایدرمن 2099

اما رابطه شون خوب شد و میگل هویت مخفی خودش را برای تمپست فاش کرد و دارویی نیز برای معالجه وی به او داد که از سال 2099 آمده بود ولی این دارو باعث شد تا تمپست به هیولایی حشره ای تبدیل بشه!

هیولا

سپس تمپست به وضعیت انسانی خودش برگشت (در حالی که به یاد نداشت به هیولا تبدیل شده است) و فاش کرد که باردار است!

اما گروهی تروریستی به نام Fist به تمپست حمله کرد که توسط پدر واقعی  میگل اهارا (تایلور استون که از سال 2099 به 2016 آمده بود)، تاسیس شده بود. سپس ذهن او توسط این گروه شستشو داده شد تا میگل اهارا را بکشد. در نتیجه  وقتی که میگل یک بار دیگر به گذشته سفر کرد ، هنگام ملاقات با تمپست مورد حمله او قرار گرفت و کشته شد!

مرگ میگل اهارا

ولی در سال 2099 بیدار شد و فهمید که دکتر استرنج 2099 (که یک زن است) جسد او را به آینده آورده و با جادو زنده اش کرده است. البته به میگل گفته شد که دیگه هرگز نمیتونه به گذشته برگرده و با تمپست ملاقات کنه زیرا در این صورت آینده از بین میبره.

 

7- پسر میگل اهارا

 پسر میگل اهارا

در مورد قبلی گفتم که میگل و تمپست قرار بود صاحب فرزندی بشوند. سپس ما فهمیدیم که در سال 2116 یک مرد عنکبوتی وجود دارد به نام «گابریل اهارا» که همان فرزند آنهاست! (البته او را با گابریل اهارا که برادر میگل اهارا بود اشتباه نگیرید. آنها فقط تشابه اسمی دارند! احتمالش هم هست که میگل اسم برادرش را روی پسرش گذاشته باشد). در هر حال گابریل اهارا لباسی شبیه به پدرش را میپوشد:

مرد عنکبوتی سال 2116

ولی قدرت های دیگری هم دارد مثل قدرت کنترل ذهن! او این کار را با استفاده از رُبات هایی کوچک و عنکبوتی شکل به نام «اراکناتس» (Arachnauts)انجام میدهد که در لباسش به کار رفته اند و وقتی وارد بدن دیگران شوند باعث میشوند تا تحت کنترل ذهنی او قرار بگیرند!

اراکناتس

 

8- هویت اصلی  گرین گابلین 2099، اونی نبود كه  پیتر دیوید میخواست!

در سری نخست کمیک های مرد عنکبوتی 2099، پس از چند شماره سر و كله گرین گابلین در شماره 39  پیدا شد. اين گرين گابلین سعی داشت ثابت كند كه اسپایدرمن (میگل اهارا) در خدمت شركت خبیث "الكمكساست! او بالهای خفاش مانندی داشت و میتوانست توهم ایجاد كند.

گرین گابلین 2099 

از آنجائیكه هویت گرین گابلین ابتدا همیشه در كمیك های مرد عنكبوتی رازآلود باقی مانده، در این سری هم ما برای چند شماره از هویت او بی خبر بودیم. تا اینكه دیدیم كه مرد عنكبوتی به صورت گرین گابلین 2099 مشت میزنه:

سپس در شماره بعد دیدیم كه شخصی به نام كشیش «جنیفر» (كه از شخصیت های مكمل كمیك های spider-man 2099 بود) ، زیر چشمانش قرمز شده و انگار كسی بهش ضربه زده :

كشيش جنيفر

اما در شماره 44 كمیك مرد عنكبوتی 2099 در كمال تعجب دیدیم كه معلوم شد «گابریل اهارا» (برادر «میگل اهارا») گرین گابلین است!!! یعنی گابریل نزد كشیش جنیفر رفت و به نوعي اعتراف كرد كه گرین گابلین است:

جن سبز 2099

پیتر دیوید به عنوان خالق و نویسنده مرد عنکبوتی 2099 ، بارها در مصاحبه های خود اعلام كرده كه اون بخش این كمیك را ننوشته و هرگز قصدش این نبوده كه گابریل، گرین گابلین باشد. او گفته كه همیشه میخواسته جنیفر، گرین گابلین باشد و از مدتها پیش به خوانندگان سرنخ میداده كه جنیفر  همان گرین گابلین است. حق كاملا با پیتر دیویده چون اگر خوب به دیالوگ های رد و بدل شده بین جنیفر و گابریل دقت كنید میبینید كه با تصاویر مطابقت ندارند. یعنی هدف پیتر دیوید این بوده كه در پانل پایانی جنیفر سراغ لباس گرین گابلین خودش برود ولی یك نفر دیالوگ ها رو جوری عوض كرده كه انگار گابریل لباس گرین گابلینی خودش را نزد جنیفر امانت گذاشته! این مساله اصلا با عقل جور درنمیاد. البته خوشبختانه پیتر دیوید این مساله را بعدا درست كرد ولی هنوز هم برای هواداران مرد عنكبوتی جای سئواله كه كی دیالوگ های پیتر دیوید را عوض كرد؟ مثل اینكه همیشه و در همه حال نام و هویت گابلین ها باید با جنجال و اسرار همراه باشد!

 

9- قرار بوده سریال کارتونی مرد عنکبوتی 2099 ساخته شود!

 آیا میدانستید قرار بوده سریال کارتونی مرد عنکبوتی 2099 ساخته شود؟

سری کمیک های مرد عنکبوتی 2099 اونقدر موفق بود که  گفته میشه در یک دورانی قراره بوده کارتون اختصاصی مرد عنکبوتی 2099 هم ساخته بشه ولی هرگز ساخته نشد. ضمن اینکه در دهه 90 میلادی رایت اسپایدرمن خیلی پیچیده شد و کمپانی های بزرگی مثل سونی و فاکس ادعا میکردند که رایت سینمایی و انیمیشن اسپایدرمن را صاحب شده اند. فاکس که قبلا "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" را ساخته بود سعی کرد کارتون Spider-Man Unlimited رو بسازه که همانطور که در این مقاله گفتیم کارتون مزخرفی بود و بنابراین فاکس بعد از یک فصل اون رو کنسل کرد. بعدش به فکر افتاد اسپایدرمن 2099 رو بسازه تا سونی هم بهش گیر نده که رفته سراغ پیتر پارکر! ولی متاسفانه اون موقع کارتون Batman Beyond ساخته شده بود که حال و هوایی شبیه به مرد عنکبوتی 2099 داشت (چون در آینده اتفاق میفتاد). بنابراین فاکس هم دیگه بی خیالش شد. و البته جالبه که کارتون Batman Beyond هم همانطور که در این مقاله گفته شد، کاملا حال و هوایی اسپایدرمنی داشت!

 

10- میگل اُهارا در انیمیشن های سینمایی Spider-Verse

ما میگل اهارا را در صحنه ی پس از تیتراژ جالب انیمیشن سینمایی و تحسین شده "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی" مشاهده کردیم (با صداپیشگی «اسکار آیزاک»)

او به همراه دستیار رایانه ایش با نام «لایلا» سعی بر سفر به مالتی ورس داشت و گفت که میخواهد برود و از ابتدا آغاز کند و بدین ترتیب سر از اولین انیمیشن مرد عنکبوتی یعنی کارتون اسپایدرمن در دهه 60 میلادی در آورد! و از آن جالب تر این است که آن صحنه اشارهٔ با انگشت معروف این کارتون را هم بازخلق کرد (مورد شماره 7 از این مقاله را بخوانید).

تا اینکه در قسمت بعدی یعنی "در میان دنیای عنکبوتی" میگل تبدیل به یکی از شخصیت های اصلی داستان شد.

اسپایدرمن 2099 سعی میکنه به مایلز اجازه نده پدرش رو نجات بده

در داستان میگل یک "انجمن عنکبوتی" در دنیای آینده نگرانه ی خودش به راه انداخته و کلی عنکبوتی از دنیاها و زمان های مختلف گرد هم آورده بود تا با اختلالات میان بعدی روبرو بشه و اونا رو حل کنه. خودش گفت که یک بار بدجوری چوب این اختلال رو خورده (رفته بوده دنیایی که میگل اهاراش توش به قتل رسیده بود و خودشو جایگزینش کرده تا صاحب خانواده بشه ولی این کارش سبب شد تا یک اختلال کَنون یا Canon به وجود بیاد و اون دنیا نابود بشه). این واقعه قرار بود در دنیای مردعنکبوتی هندی هم رخ بده و پدر عشق مردعنکبوتی هندی کشته بشه ولی مایلز مورالز با دخالت خودش باعث بروز یک اختلال بزرگ شد. بزودی هم یک اتفاق کَنونی قرار بود در دنیای مایلز رخ بده: کشته شدن پدر مایلز بدست اسپات! پس میگل قصد داشت مایلز رو تو مقر خودشون زندانی کند تا نره و پدرش رو نجات بده و اینجوری دنیاش نجات پیدا کنه! ولی مایلز فرار کرد و میگل هم دستور داد عنکبوتی ها به تعقیبش بپردازند و دستگیرش کنند. خودش هم به شدت با مایلز درگیر شد.

میگل اوهارا

آخرش هم دیدیم که میگل و برخی دیگر از عنکبوتی ها به دنیای مایلز رفته اند تا دستگیرش کنند و باید صبر کنیم و ببینیم در قسمت بعدی چه اتفاقی میفتد.

لباس اسپایدرمن 2099

و اما لباس و قدرت های میگل در این انیمیشن در نوع خودش جالب بود. او درست مثل دنیای کمیک، دندان های فلج کننده ی خون آشام مانند و پنجه های تیز داشت ولی تارهای اُرگانیک نداشت و به جای آن از تارهای لیزری قرمز رنگ که از لباسش تولید میشدند استفاده میکرد (این تارها شبیه به تارهای قدرت ذهنی یا psionic شخصیت «جولیا کارپنتر» است). لباس او هم به نظر مصنوعی یا synthetic میامد و احتمالا از کدهای الکترونیکی ساخته شده بود. همچنین به نظر میرسید که قدرت هایش را از DNA (دی ان ای) عنکبوت که خودش به خودش تزریق میکند بدست میاورد.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی 10 دشمن برتر «میگل اوهارا» ملقب به «اسپایدرمن 2099»

10 شرکت بزرگ خبیث برتر دنیای کمیک!

كمیك بوك های مرد عنكبوتی 2099 به زبان فارسی

نقد و بررسی انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی: بخش اول"

10 اسپویل بزرگ "مرد عنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی" (2023)

10 پرسشی که پس از تماشای انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" برایمان پیش می آید!

نگاهی به لباس های میگل اُهارا ملقب به "مرد عنکبوتی 2099"

شماره آخر از سری جدید کمیک بوک های مردعنکبوتی 2099 ترجمه شد + لینک دانلود

10 قهرمان برتر در دنیای سال 2099 مارول

10 شخصیت خبیث برتر در دنیای سال 2099 مارول

کمیک بوک فارسی: SPIDER-MAN 2099 MEETS SPIDER-MAN + لینک دانلود

سری جدید کمیک بوک های مردعنکبوتی 2099 ترجمه شد

مرد عنكبوتی در دنیاهای دیگر!

معرفی مردان و زنان عنکبوتی در جهان های موازی مارول

كمیك بوك های مرد عنكبوتی 2099 به زبان فارسی

كامیك بوك فارسی: قسمت آخر SECRET WARS 2099 + لینك دانلود مستقیم

بزرگان تاریخ كمیك بوک های اسپایدرمن: پیتر دیوید

لینک دانلود کمیک های "مرد عنکبوتی 2099 به زبان انگلیسی" (کامل)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1398-09-26 15:59
دوستان و همراهان صمیمی سایت spidey.ir همچنان سعی کنند مقالات را با دقت بخونند و اگر اشتباهی یا غلط تایپی پیدا کردند بفرمایید تا تصحیح بشه
نقل قول کردن
moali
#2 moali 1398-09-26 17:01
باز هم یک ابر مقاله‌ی دیگه که فقط یکی مثل استاد ترابی از پسش بر میاد. ممنون واقعا عالی بود استاد خسته نباشید.
به شخصه با میگل اوهارا خیلی حال میکتم و امیدوارم در آینده فرانچایز اسپایدر ورس سونی به خوبی بهش پرداخته بشه چرا که داستان و اوریجینش خیلی جای مانور داره.
بازم ممنون بابت این مقاله‌ی پر و پیمون :-)
نقل قول کردن
capitan mammad
#3 capitan mammad 1398-09-26 17:15
سلام خسته نباشید استاد
اسپم
ببخشید میخواستم بپرسم از کجا میتونم همه کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیزو که سایت ترجمه کرده یعنی لینکی چیزی داره
بعدشم به پیشنهاد خود شما من کمیک خوندنو از دنیا و قیامت عنکبوتی شروع کردم و تموم سریز های کمیکی که ترجمه کردیدو اکثرا خوندم
بعدشم کمیک های ونوم کارنیچو اول ونومو بخونم بعد کارنیچ؟
نقل قول کردن
hassan91
#4 hassan91 1398-09-26 17:17
این مقاله خیلی عالی بود. راسش من همیشه این مرد عنکبوتی رو خیلی دوس داشتم. (البته من بیشتر تو گیما دیدمش) قدرتای باحالی هم داره.
نقل قول کردن
The Lizard
#5 The Lizard 1398-09-26 19:08
به نقل از capitan mammad:
سلام خسته نباشید استاد
اسپم
ببخشید میخواستم بپرسم از کجا میتونم همه کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیزو که سایت ترجمه کرده یعنی لینکی چیزی داره
بعدشم به پیشنهاد خود شما من کمیک خوندنو از دنیا و قیامت عنکبوتی شروع کردم و تموم سریز های کمیکی که ترجمه کردیدو اکثرا خوندم
بعدشم کمیک های ونوم کارنیچو اول ونومو بخونم بعد کارنیچ؟

تمام کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز که سایت ترجمه کرده اینجاست:
bit.ly/2PuDXlZ
نقل قول کردن
capitan mammad
#6 capitan mammad 1398-09-26 20:18
به نقل از The Lizard:
به نقل از capitan mammad:
سلام خسته نباشید استاد
اسپم
ببخشید میخواستم بپرسم از کجا میتونم همه کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیزو که سایت ترجمه کرده یعنی لینکی چیزی داره
بعدشم به پیشنهاد خود شما من کمیک خوندنو از دنیا و قیامت عنکبوتی شروع کردم و تموم سریز های کمیکی که ترجمه کردیدو اکثرا خوندم
بعدشم کمیک های ونوم کارنیچو اول ونومو بخونم بعد کارنیچ؟

تمام کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز که سایت ترجمه کرده اینجاست:
bit.ly/2PuDXlZ


دمتگرم داداش
نقل قول کردن
Infinity
#7 Infinity 1398-09-26 20:41
راستش بعد از پیتر پارکر من از میگل به عنوان مردعنکبوتی خوشم میاد خیلی باحاله :D
استاد ممنون بابت این مقاله بی نظیر
نقل قول کردن
Amir78_King
#8 Amir78_King 1398-09-27 15:53
خیلی ممنون به خاطر مقاله خیلی عالیتون
اگه شما و تیم ترجمه نبودن من فکر کنم یه کمیک هم از میگل اوهارا نمیتونستم بخونم
ممنون
نقل قول کردن
Man Without Fear
#9 Man Without Fear 1398-09-30 15:16
مقله عالی بود
واقعا من با لباس مرد عنکبوتی 2099 خیلی حال میکنم مخصوصا سفیده
از پسر میگل هم خیلی خوشم اومد حس میکنم بتونه وارد کمیک های مردعنکبوتی هم بشه
نقل قول کردن
BlueCrown4
#10 BlueCrown4 1401-03-26 20:44
مقاله عالی بود.
من کمیک های لاکپشت های نینجا رو نخوندم ولی در دوران بچگی خیلی شدید کارتونش رو دوست داشتم و باهاش بزرگ شدم و همین طور بازی ویدیویی هاش رو هم تجربه کردم(کلا نسل ما با انیمیشن سریالی لاکپشت نینجا بزرگ شدن و عجیبه که کسی طرفدارش نبوده باشه!)
اتفاقا خیلی خوب میشه اگه یه مقاله درمورد انیمیشن سریالی ۲۰۰۳ روی سایت قرار بگیره مثلا خود آقای یارویسی که اطلاعات ماشالله خوبی از همه چی از جمله لاکشپت نینجا داره.
ولی کلا شردر سال ۲۰۰۳ خیلی کاراکتر خفن و با ابهتی بود و شخصیت پردازی عالی ای داشت. پیچش های خوبی هم بهش داده بودن و تو همون سریال انیمیشنی بار ها فکر کردیم مرده و کتشه شده ولی برگشت!
نقل قول کردن
Spider_bat
#11 Spider_bat 1402-03-21 15:50
ممنون بابت آپدیت کردن مقاله به نظر من شخصیت بسیار جالبی هست میگل اوهارا و من واقعا از جدیتش خوشم اومد چون از بقیه اسپایدرمنا متمایزش میکرد
تو مورد دهم خط شانزدهم نوشته شده (رفته برده بود) که باید بشه رفته بود یا تشریف برده بود :-)
نقل قول کردن
Md parker
#12 Md parker 1402-03-22 00:16
سلام ببخشید که اسپم میدم و قصد تبلیغم ندارم
من چند وقت هست دارم ابر قهرمان ایرانی خلق میکنم و به کمک هوش مصنوعی عکس ساختم براشون
اولین قهرمانم اسمش ببر سفید که اسم اصلیش پدرام پاکدل هست و یه باستان شناس هست که یک روز تو جنگل های مازندران یه معبد پیدا میکنه و واردش میشه و اونجا یه مجسمه ببر پیدا میکنه و برش میداره ناگهان مجسمه نورانی میشه و روح یه الهه ببر مانند پیداش میشه و اون برمیگزینه و قدرت هاش بهش میده.
s8.uupload.ir/.../...
دشمنش هم اسمش مار سرخ که رییس یک مافیاست و ببر سفید سرر راهش قرار میگره و دشمنش میشه

s8.uupload.ir/.../...)_hhma.jpg
مار سرخ هم یه مزدوربه اسم بولدوزر استخدام میکنه که باهاش بجنگه s8.uupload.ir/.../...
یک قهرمان دیگه هم ساختم که اسمش مجید تهرانی است و یک میلیاردر و خیر است
s8.uupload.ir/.../...
اینم دشمنش اسمش خفاش اهنی است

s8.uupload.ir/.../...
اگر کسی ایده ای داره با من درمیون بزاره
و خوشحال میشم استاد ترابی نظرشون بگن
لطفا نظرم منتشر کنید با تشکر
نقل قول کردن
Artin2099
#13 Artin2099 1402-05-24 11:54
سلام این مطلب خیلی عالی بود یواش یواش فکر می کنم که دارم از میگل اهارا خوشم میاد
نقل قول کردن
Aluminium
#14 Aluminium 1402-05-27 20:15
همه عنکبوت ها اسمشون یا به پیتر پارکر ربطی داره یا به گوئن استیسی
اینکه مایلز اسمش هیچ ربطی به این ماجرا نداره به این دلیله که ناهنجاریه
خب بزارید پیشگویی کنم میگل اهارا هم ناهنجاریه
این خط این نشون
اگه همینطوری نشد هرچی خواستید بگید..
نقل قول کردن
Min
#15 Min 1402-05-27 20:49
به نقل از Aluminium:
همه عنکبوت ها اسمشون یا به پیتر پارکر ربطی داره یا به گوئن استیسی
اینکه مایلز اسمش هیچ ربطی به این ماجرا نداره به این دلیله که ناهنجاریه
خب بزارید پیشگویی کنم میگل اهارا هم ناهنجاریه
این خط این نشون
اگه همینطوری نشد هرچی خواستید بگید..

میگل اوهارا که فقط داره تموم سعیش رو میکنه مولتی ورس رو که بخاطر مایلز خراب میشد رو سالم نگه داره چرا باید ناهنجاری باشه؟ ثانیا میگل توی دنیای خودش توی سال ۲۰۹۹ هست که مثلا این احتمال بود اگه اشتباهی به یه دنیای دیگه میرفت در اون صورت میشد گفت ناهنجاری. اصلا امکان نداره
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37