نگاهی به لباس های میگل اوهارا ملقب به "مرد عنکبوتی 2099"

نگاهی به لباس های میگل اُهارا ملقب به  "مرد عنکبوتی 2099"

به مناسبت حضور پررنگ شخصیت «میگل اهارا» ملقب به اسپایدرمن سال 2099، این مقاله به شما تقدیم میشود.

برای آشنایی با «میگل اهارا» ملقب به مرد عنکبوتی 2099، این مقاله را بخوانید و برای خواندن کمیک بوک های او به زبان فارسی لازمه اینجا را کلیک کنید. دشمنانش هم اینجا معرفی شده اند.

 

- لباسِ اُریجینال

- لباسِ اُریجینال

اولین لباسی که بر تن مرد عنکبوتی 2099 دیدیم دارای دیزانی بود که الان دیگه خیلی نمادین شده است. ولی اولش شاید کمی عجیب به نظر می آمد. این لباس از ترکیب رنگ آشنایِ آبی و قرمز مرد عنکبوتی به طور معکوس استفاده میکنه! (البته از آبی تیره یا همان سرمه ای). یعنی آبی را رنگ اصلی قرار داده و قرمز را به عنوان رنگ تکمیل کننده استفاده کرده. روی سینه لباس از یک آرم جمجمه مانند استفاده شده و دور چشمان ماسک هم رنگ قرمز به کار رفته است. روی ساعد نیز تو تیغه قرمز بیرون جهیده اند (از هر طرف) و روی هر دست نیز نواری شبیه به تیر (arrow) دیده میشود.

لباس مرد عنکبوتی 2099

همچنین در لباس اریجینال مرد عنکبوتی 2099 نوعی بال های تار مانند (web wings) منحصر به فرد دیده میشود که ظاهری پاره پوره و در هم برهم داره و مثل شنل از پشت او آویزان میشود. میگل که از سمت مادرش اصلیتی مکزیکی دارد، لباسش رو در یکی از فستیوال های معروف مکزیکی ها به نام "روز مردگان" درست کرد.  لباس مرد عنکبوتی 2099 نیز مثل لباس اکثر ابرقهرمانان مارول از ملکول های خاصی به نام مولوکول های ناپایدار (Unstable Molecules)  ساخته شده (که توسط «رید ریچاردز» رهبر چهار شگفت انگیز خلق شده اند) و در پشت هم ذرات ضد جاذبه دارد که باعث میشود با استفاده از جریان هوا مثل یک گلایدر به پرواز درآید. خودش اظهار داشت که جمجمه روی سینه لباسش را به دلیل آنکه در فستیوال روز مردگان خفن تر به نظر برسد ، در لباس به کار برده.

کاستوم اسپایدرمن 2099

شاید جالب ترین بخش لباس اریجینال مرد عنکبوتی 2099 این است که قرار بود به جای آنکه آبی و قرمز باشد، قرمز و سیاه باشه. در داستان های اولیه مرد عنکبوتی 2099 بارها دیالوگ هایی را شاهد بودیم که در آن دشمنانش بهش او میگفتند که لباسش قرمز و سیاه است. ولی مساله اینه که در دهه 90 میلادی مُد بود که برای لباس قهرمانان از آبی مایل به سیاه  یا همان سرمه ای برای نشان دادن رنگ سیاه استفاده بشه و همین رنگ بندی هم برایش جا افتاد.

 

- بازی "مرد عنکبوتی: دنیاهای از هم گسیخته"

 بازی "مرد عنکبوتی: دنیاهای از هم گسیخته"

در بازی تحسین شده Spider-Man: Shattered Dimensions یکی از شخصیت های اصلی و قابل بازی بود (Playable) بود. لباس او از لباس اریجینال میگل اوهارا تبعیت کرده بود ولی یک جور بافت چرمی در آن مشهود بود که حالتی تارمانند و شبکه ای و درخشان به آن میداد و باعث میشد بازیباز کاملا متقاعد بشه این لباس، محصولی از آینده است! تفاوت دیگر آن بود که آن بال های تار مانند حالت شنل نداشتند و مثل لباس کلاسیک اسپایدرمن در زیر بغل او به کار رفته بودند. ضمن اینکه از حالت تار عنکبوتی خارج و تقریباً شبیه به پارچه شده بودند:

رنگ آبی به کار رفته در این لباس نیز تیره تر از حد معمول بود. و البته اون لوگوی جمجمه مانند روی سینه، در پشت لباس هم به صورت  کوچک تر و به رنگ نقره ای به کار رفته بود:

لوگوی اسپایدرمن

 

- لباس سفیدِ مرد عنکبوتی 2099

مرد عنكبوتی تا همین اواخر این لباس جدید را بر بر تن میکرد. این لباس بیشتر به نام  All-New, All-Different  (کاملا جدید و متفاوت) شناخته  میشود و اولین بار در شماره 1 از سری سوم كمیك های Spider-Man 2099 دیده شد:

لباس سفیدِ مرد عنکبوتی 2099 

در واقع وقتی میگل به صنایع پاركر پیوست (چون در زمان حال گیر افتاده بود) ، پیتر برایش یك لباس جدید ساخت. این لباس ملوكول های بی ثبات را با کِولار (kevlar) تركیب كرد (كولار نام تجاری برای الیاف ساخته شده از پارا آرامید قوی و سبک است که با دیگر آرامیدها مثل نومکس و تکنورا ارتباط دارد. به طور معمول بصورت نخ و یا پارچه‌های بافته شده و یا به عنوان یک بخش از مواد کامپوزیتی استفاده می شود).

کاستیوم مرد عنکبوتی

به همین دلیل سر خوردن در هوا (gliding) در آن راحت تر انجام میشود. این لباس جدید موتور كنترل كننده (thrusters) هم در بخش چكمه ها داشت كه میتوانست مرد عنكبوتی 2099 را به هوا بفرستد. سنسورهایی هم در آن به كار رفته بود كه اطلاعات محیطی به میگل اوهارا میدهد. قابلیت های حمله هم داشت! خلاصه اینکه برای خودش یه پا لباس مرد آهنی بود! 

وایت کاستیوم

اما در هر حال همانطور که در کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز (شماره های 32  تا 36 ) ملاحظه کردید، میگل اوهارا دوباره به لباس کلاسیک خودش برگشته.

 

- لباس میگل اوهارا در انیمیشن های سینمایی Spider-Verse

ما میگل اوهارا را در صحنه ی پس از تیتراژ جالب انیمیشن سینمایی و تحسین شده "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی" مشاهده کردیم (با صداپیشگی «اسکار آیزاک»):

او به همراه دستیار رایانه ایش با نام «لایلا» سعی بر سفر به مالتی ورس داشت و گفت که میخواهد برود و از ابتدا آغاز کند و بدین ترتیب سر از اولین انیمیشن مرد عنکبوتی یعنی کارتون اسپایدرمن در دهه 60 میلادی در آورد! و از آن جالب تر این است که آن صحنه اشارهٔ با انگشت معروف این کارتون را هم بازخلق کرد (مورد شماره 7 از این مقاله را بخوانید). تا اینکه در قسمت بعدی یعنی "در میان دنیای عنکبوتی" میگل تبدیل به یکی از شخصیت های اصلی داستان شد. در داستان میگل یک "انجمن عنکبوتی" در دنیای آینده نگرانه ی خودش به راه انداخته و کلی عنکبوتی از دنیاها و زمان های مختلف گرد هم آورده بود تا با اختلالات میان بعدی روبرو بشه و اونا رو حل کنه. بزودی هم یک اتفاق کَنونی قرار بود در دنیای مایلز مورالز رخ بده: کشته شدن پدر مایلز بدست اسپات! پس میگل قصد داشت مایلز رو تو مقر خودشون زندانی کند تا نره و پدرش رو نجات بده و اینجوری دنیاش نجات پیدا کنه! ولی مایلز فرار کرد و ...

لباس اسپایدرمن 2099

و اما لباس و قدرت های میگل در این انیمیشن در نوع خودش جالب بود. او درست مثل دنیای کمیک، دندان های فلج کننده ی خون آشام مانند و پنجه های تیز داشت ولی تارهای اُرگانیک نداشت و به جای آن از تارهای لیزری قرمز رنگ که از لباسش تولید میشدند استفاده میکرد (این تارها شبیه به تارهای قدرت ذهنی یا psionic شخصیت «جولیا کارپنتر» است). لباس او هم به نظر مصنوعی یا synthetic میامد و احتمالا از کدهای الکترونیکی ساخته شده بود. همچنین به نظر میرسید که قدرت هایش را از DNA (دی ان ای) عنکبوت که خودش به خودش تزریق میکند بدست میاورد.

 

 امیر علی قادری

All rights reserved © Spidey.ir 2023

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی 10 دشمن برتر «میگل اوهارا» ملقب به «اسپایدرمن 2099»

10 شخصیت خبیث برتر در دنیای سال 2099 مارول

10 قهرمان برتر در دنیای سال 2099 مارول

10 حقیقت مهمی که باید درباره مرد عنکبوتی 2099 (میگل اوهارا) بدانید

کمیک بوک فارسی: SPIDER-MAN 2099 MEETS SPIDER-MAN + لینک دانلود

10 شرکت بزرگ خبیث برتر دنیای کمیک!

10 اسپویل بزرگ "مرد عنکبوتی: آنسوی دنیای عنکبوتی" (2023)

10 پرسشی که پس از تماشای انیمیشن "مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" برایمان پیش می آید!

نقد و بررسی انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی: بخش اول"

مرد عنكبوتی در دنیاهای دیگر!

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت اول

كمیك بوك های مرد عنكبوتی 2099 به زبان فارسی

كامیك بوك فارسی: قسمت آخر SECRET WARS 2099 + لینك دانلود مستقیم

بزرگان تاریخ كمیك بوک های اسپایدرمن: پیتر دیوید

لینک دانلود کمیک های "مرد عنکبوتی 2099 به زبان انگلیسی" (کامل)

کمیک TIMESTORM 2009-2099 ترجمه شد!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

spider_fan
#1 spider_fan 1398-10-05 14:09
ممنون اقای قادری مقاله جالبی بود
من که فقط از لباس ارجینال مرد عنکبوتی 2099خوشم میاد :lol:
نقل قول کردن
Man Without Fear
#2 Man Without Fear 1398-10-05 15:35
ممنون از مقاله
مثل همیشه فوق العاده بود
من از لباس سفید خیلی خوشم اومد
نقل قول کردن
Mahdyar.rangriz
#3 Mahdyar.rangriz 1398-10-05 18:26
دیگه انقد کمیک خوندم و شخصیتارو شناختم یه جوریم که مثلا تو رویداد قیامت عنکبوتی، وقتی وارثان دوباره برگشتن ترس افتاد تو دلم و نگران عنکبوتی ها شدم.
شایدم فوبیای وارثان گرفتم :-|
واقعا هم ترسناکن :-*

در ضمن مقاله عالی بود من خودم خیلی از میگل اهارا و لباسش خوشم میاد
نقل قول کردن
Infinity
#4 Infinity 1398-10-06 05:39
من به شخصه دیوونه ی اسپایدرمن2099ام :lol:
لباساش باحالن واقعا مخصوصا اورجینال و لباس سفید رنگش
مرسی واقعا مقاله فوق العاده ای بود
نقل قول کردن
Amir78_King
#5 Amir78_King 1398-10-06 12:25
من از اسپایدرمن ۲۰۹۹ خیلی خوشم میاد
از نوآر بیشتر
از اسپایدرمن اصلی که خیلی بیشتر
ممنون واسه این مقاله عالی
نقل قول کردن
capitan tony stark
#6 capitan tony stark 1398-10-12 11:11
اسپایدرمن 2099 عالی فقط اسپایدرمن سفید اسکی از آیرون اسپایدرمن تونی استارکه
نقل قول کردن
m.spidey
#7 m.spidey 1402-03-22 10:14
چقدر خوب شد مقابه رو اپدیت کردید چون خیلی مایل بودم قابلیت های لباس و قدرت های میگوئل اهارا در انیمیشن به درون دنیای عنکبوتی ۲ رو خبردار بشم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44