ایستراگ (Easter Egg) ها و اشارات انیمیشن سینمایی "سفر به دنیای عنکبوتی" – قسمت دوم (Spider-man Into the Spider-Verse)

ایستراگ (Easter Egg) ها و اشارات انیمیشن سینمایی "سفر به دنیای عنکبوتی" – قسمت دوم (Spider-man Into the Spider-Verse)

پیر شدیم سر ایستراگ های این انیمیشن، ولی ارزششو داشت!

 

برای خواندن قسمت اول به اینجا بروید!

۴۴- حضور مخفی پست مالون

Post Malon

همانطور که در ابتدای فیلم دیدیم آهنگ فوق العاده ای را مایلز زیر لب همراه با هدست توی گوشش زمزمه می کرد. این آهنگ با نام Sunflower (آفتابگردون) شناخته می شود که مخصوص این انیمیشن ساخته شده و خوانندگانش پست مالون و سوئه لی هستند.(موزیک ویدئوشو از اینجا ببینید!) پست مالون تایید کرده بود که در این انیمیشن شخصا حضور داشته با جستجوی زیاد بالاخره توانستیم این حضور مخفی را پیدا کنیم، زمانی که برای اولین بار دستگاه میان بعدی باعث انفجار شد گویندهٔ یکی از رهگذران خیابان آقای پست مالون بود.( در این صحنه به «بنکسی»، فعال و منتقد سیاسی، هنرمند گرافیتی، کارگردان و نقاش بریتانیایی نیز اشاره ای داشتیم!)

 

۴۳- شوی کمدی The Oh, Hello

Oh Hello

یکی دیگر از پوستر های میدان تایمز با تیتر Hi Hello که به شوی کمدی The Oh, Hello آقایان «نیک کرول» و «جان مولانی» اشاره داشت! «جان مولانی» در این انیمیشن صدا پیشهٔ خوک عنکبوتی است پس ادای احترامی به این بازیگر نیز دارد!

 

۴۲- رستوران‌های زنجیره‌ای سیاره هالیوود

planet hollywood restaurants

رستوران‌های زنجیره‌ای سیاره هالیوود(Planet Hollywood)، رستورانی زنجیره ای هستش که شعبه های بسیاری در سراسر دنیا دارد. بازهم در میدان تایمز ما تبلیغات مربوطی به این رستوران داشتیم با این تفاوت که نامش به Planet Inglewood تغییر پیدا کرده بود. سهام داران این رستوران نیز از چهره های مشهور هالیوودی هستند!

 

۴۱- اشاره به بندیس

اشاره دوم به بندیس

سر دری را در انیمیشن ملاحظه کردیم که نام “Bendis” روی آن نقش بسته بود و اشاره ای دیگر به خالق مایلز مورالز در دنیای کمیک بود!

 

۴۰- جان رومیتا

John Romita

تبلیغ کافه رستورانی با نام “Romita Ramen” را در انیمیشن دیدیم که اتفاقا درجهٔ A را دریافت کرده است. این اشاره ای بود به اسطورهٔ تکرار نشدنی دنیای کمیک یعنی «جان رومیتا» که طراحی هایش هنوز هم که هنوز است در ذهن طرفداران نقش بسته است!

 

۳۹- گروه Blue Man

Blue Man Group

پوستر گروه “Red Man Group”  در میدان تایمز نیویورک دنیای نهایی دیده میشد که ادای احترامی بود به گروه Blue Man که از معروف ترین گروه های هنر اجرا هستند!

 

۳۸- آلبوم آقای The Weeknd

Weeknd استار بوی starboy

در میدان تایمز و در خیابان های نیویورک آلبوم خواننده ای با نام Kisslnd دیده می شد که شباهت غیر قابل انکاری با آلبوم Starboy آقای The Weeknd داشت و به آن اشاره می کرد.

 

۳۷- شکسته شدن کمر

SM 616 Peter Broken Back Raimi

در روایت اوریجین پیتر پارکر دنیای اصلی دیدیم که او یکبار کمرش را شکسته است! این می تواند به آسیبی که به کمر توبی مگوایر قبل از فیلم "مردعنکبوتی ۲" وارد شده بود اشاره داشته باشد. حتی در همان مردعنکبوتی ۲ دیدیم که او از ساختمان سقوط کرد و کمرش آسیب دید. جالب است بدانید که در ایده های اولیه فیلم قرار بوده خود توبی مگوایر صداپیشهٔ این مردعنکبوتی باشد که در آخر به علل مختلف این اتفاق رخ نداد.

 

۳۶- جسیکا درو

Jessica Drew Spider Woman

در لیست مخاطبین گوشی مایلز مورالز نام «جسیکا درو» به چشم می خورد که اشاره داشت به هویت مخفی زن عنکبوتی ! نکتهٔ جالبی که وجود دارد این است که در دنیای کمیک های مایلز یعنی دنیای آلتیمیت، او در واقع کلونی از خود پیتر پارکر بوده!!! در این دنیا دكتر اختاپوس 5 كلون از روی پیتر پاركر ساخت كه یكی از آن ها جسیکا درو/ زن عنکبوتی آلتیمیت نام داشت!

opposite spiders پيتر پاركر - كلون دختر

 

۳۵- نقطه نگاری

Stippling Method

در این انیمیشن (مانند مورد شمارهٔ ۸۵) تکنیک دیگری با نام نقطه نگاری به کار رفته بود که دقیقا از طراحی های دنیای کمیک برداشته شده است. نقطه‌نگاری یا تکنیک نقطهٔ محو در واقع روشی از نگارگری می باشد که در آن با استفاده از ترسیم نقطه‌های ریز، به نقاشی، سایه‌روشن‌های ویژه‌ای داده می‌شود تا به این وسیله نمایی نرم و لطیف به‌دست آید که در این انیمیشن نیز به سبک هنری آن افزوده است!

 

۳۴- ترجمه شده از اسپانیایی

Translated Box

همانطور که دیدیم و فهمیدیم مادر مایلز مورالز اهل اسپانیا بود به همین علت مایلز نیز این زبان را ازبر شده بود. در صحنه ای که عقرب به همراه دیگر خبیثان به خانهٔ زن عمو می حمله بردند ما دیدیم که عقرب به زبان اسپانیایی صحبت می کند از آنجایی که مایلز اسپانیایی بلد بود لزومی بر ترجمهٔ این قسمت وجود نداشت اما ما دیدیم که به صورت حباب های کمیک بوکی این جمله را در پس زمینه صحنه نوشته و زیر آن رفرنس زده،ترجمه شده از اسپانیایی که در دنیای کمیک دقیقا همین روش مورد استفاده قرار می گیرد!

grammar asterisk

 

۳۳- استفن کری

stephen curry گلف و بستکبال

«استفن کری» بازیکن حرفه ای و تکنیکی بسکتبال ایالات متحدهٔ آمریکا هستش او را بهترین شوت‌زن‌ پرتاب سه‌امتیازی در اِن‌بی‌اِی خطاب می کنند همچنین گفته می شود که او بهترین شوت‌زن تمام ادوار نیز هستش و البته جزو ۱۰ تای اول ان بی ای نیز شناخته می شود. در دنیای مایلز مورالز ایشون دیگر یک بستکتبالیست نیست در واقع ایشون در این دنیا یک گلف باز قهار شناخته می شود!

 

۳۲- بازگشت به خانه

SpiderMan Homecoming Ship نگه داشتن کشتی بازگشت به خانه

در فلش بک های معرفی مردعنکبوتی در ابتدای انیمیشن اشاره ای داشتیم به فیلم مردعنکبوتی بازگشت به خانه، جایی که پیتر کشتی نصف شده را با تارهایش نگه داشته بود و در نهایت مردآهنی به دادش رسید.

 

۳۱- کاور مردعنکبوتی PS1

Spiderman 2000 game PS1

در معرفی مردعنکبوتی دنیای نهایی، صحنه ای وجود داشت که اسپایدرمن را در حال بالا رفتن از ساختمان مشاهده می کردیم. این صحنه با کاور بازی خاطره انگیز مردعنکبوتی سال ۲۰۰۰ شباهت داشت و به آن اشاره داشت. (این بازی جزو برترین بازی های تاریخ مردعنکبوتی هستش توصیه میشه این مقاله رو بخونید!)

 

۳۰- صنایع فیش (Fish)

Fish industries Kingpig

در زمان روایت سرگذشت و اوریجین خوک عنکبوتی، وقتی که جریان عکاس بودن او در حال تعریف شدن بود ما کارتُن هایی با آرم Fish industries مشاهده کردیم. در دنیای 8311 یا همان دنیای خوک عنکبوتی ما کینگ پین را با نام کینگ پیگ یا Kingpig می شناسیم، در این دنیا کینگ پیگ به جای صنایع «فیسک» صاحب صنایع «فیش» (ماهی) می باشد که در این انیمیشن به آن اشاره داشتیم.

 

۲۹- جیب جادویی

HAMMERSPACE

همانطور که در پایان فیلم دیدیم، زمان خداحافظی خوک عنکبوتی از مایلز مورالز؛ او یک هدیه به مایلز داد: چکش چوبی بزرگش! سپس به او گفت کاملا اندازه جیبته!!!! این اتفاق غیرعقلی و خلاف فیزیک در واقع اشاره به کارتون های قدیمی مثل باگز بانی اشاره داشت. در اصطلاح به این جایی که حیوانات درون انیمیشن سلاح یا وسایل بزرگتر از خودشان را قرار می دهند، جیب جادویی یا جیب بی نهایت(Hammerspace) گفته می شود.

Looney Toons 1987 HAMMERSPACE Looney Toons

 

۲۸- کاور واریانت مرگ مردعنکبوتی

Death of Ultimate Spiderman cover variant عمو بن روی کاور

مارول در شماره‌های ۱۵۳ تا  ۱۶۰ از کمیک استریپ‌های "مرد عنکبوتی نهایی" (Ultimate Spider-Man)  طی داستانی تاثیرگذار به زندگی محبوب ترین کاراکتر دنیای آلتیمیت پایان داد! این داستان توسط یکی از بزرگان تاریخ مرد عنکبوتی و خالق کمیک های مرد عنکبوتی نهایی یعنی «برایان مایکل بندیس» و طراحی افسانه ای به نام «مارک بگلی» خلق شد.

در انیمیشن نیز دیدیم که مرگ عموبن را به شکلی آشنا و نمادین به نمایش گذاشته اند که در واقع از کاور واریانت به کار رفته در شمارهٔ آخر داستان مرگ مردعنکبوتی آلتیمیت یعنی ۱۶۰ الهام گرفته شده بود.(میتونید به صورت ویدئویی و زنده این کمیک را به صورت ویدئویی در اینجا تماشا کنید!)

 

۲۷- کیت بیشاپ

Katherine Bishop Ultimate کیت بیشاپ

مایلز مورالز هم مثل همه اسپایدرمن های تاریخ عشق هایی داشته است! (این مقاله را بخوانید) در دنیای خودش (یعنی دنیای التمیت) عاشق یکی از همکلاسی های خودش به نام «کاترین بیشاپ (Katherine Bishop) شد که همه کیتی صداش میزدند. اولش رابطه خوبی هم با هم داشتند ولی از لحظه ای که مایلز ناگهان تصمیم گرفت هویت مخفی خودش رو برایش فاش کنه، همه چیز بهم خورد و او از شنیدن این خبر شوکه شد. اوضاع وقتی بدتر شد که کیتی متوجه شد پدر و مادرش عضو گروه تروریستی "هایدرا" هستند! در نهایت هم کار به جایی کشید که رابطه شون بهم خورد.

در ابتدای انیمیشن نیز زمانی که مایلز داشت از جلوی مدرسهٔ قبلی خودش رد می شد ناگهان دختری با موهای صورتی دیدیم که به مایلز گفت دلمون برات تنگ میشه که در واقع اشاره داشت به همین شخصیت کاترین بیشاپ دنیای کمیک های آلتیمیت!

 

۲۶- ساختمانی که ناپدید شد!

THE VANISHING BUILDING - ساختمان هورایزن ناپدید شده و الکمکس غیب شده

در انتهای انیمیشن دیدیم که آزمایشگاه کینگ پین با انفجار میان بعدی به طور کامل از بین رفت و ناپدید شد. این اتفاق در واقع اشاره داشت به وقایع شمارهٔ ۱۹ از کمیک های مردعنکبوتی برتر که در آن نیز مشابه انیمیشن ساختمان هورایزن کامل ناپدید شد. (برای اطلاعات بیشتر و دانلود این کمیک با ترجمهٔ فارسی به اینجا بروید!)

 

۲۵- خبیث های روی دیوار!

خبیث های روی دیوار!

وقتی مایلز مورالز و اون پیتر پارکر شکم گنده (!) وارد مقر پیتر پارکر کشته شده میشوند شاهد هستیم که روی دیوار یک سری عکس و بریده های روزنامه وجود داره که نشون میده در این دنیا پیتر پارکر با خبیث های دیگری مثل کله چکشی(Hammerhead) که عکسش سمت راست بالا دیده میشه یا مجریان جنایت (the Enforcers) که سمت چپ دیده میشن و ... نیز میجنگیده اما چیزی که جالبه اون آقایی هستش که ماسک بر صورت داره و اون پایین سمت راست تصویر دیده میشه:

رُز - مرد عنکبوتی

این آقا اسمش «رُز» (Rose) هستش و از روسای سندیکای جنایتکاری شهر به حساب میاد. جالب اینه که ایشون همون «ریچارد فیسك» پسر «ویلسون فیسك» یا همان «كینگ پین» بود! او برای اینكه با امپراتوری پدرش بجنگد، هویت مخفی «رز» را برای خود انتخاب كرد (یه گل رز هم همیشه روی کتش به چشم میخورد!) و تلاش زیادی كرد تا با پدرش رقابت كند به همین دلیل بارها و بارها مجبور به مقابله با اسپایدرمن شد.

رز ریچارد فیسک

«رز» هیچ نیروی فوق بشری نداشت و تنها گاهی اوقات از اسلحه های كوچك برای حمله استفاده ميكرد. البته او در فنون رزمی تبحر ویژه ای داشت و یك برنامه ریز و استراتژیست قهار به شمار مي آمد. او در نهایت به ضرب گلوله مادرش كشته شد. اما موضوع اینه که ما در انیمیشن (به درون دنیای عنکبوتی) در یک صحنه پسر کینگ پین رو میبینیم که بعدا در تصادف کشته میشه.

ریچارد فیسک

پس اگه او پسر نداره، این رُز کیه؟!

 

۲۴- مت مورداک!

Richar Fisk Daredevil

در انتهای انیمیشن دیدیم که سرابی از زن و بچهٔ کینگ پین در دنیاهای مختلف دیده می شوند و همگی مانند دنیای خودش او را ترک می کنند. یکی از این سراب ها شباهت غیرقابل انکاری با مت مورداک و همان دردویل خودمان داشت. نکتهٔ خیلی جالب این است که «ریچارد فیسک» هم در دنیای کمیک به هویت بی باک روی آورده است البته نه در دنیای اصلی، در یک دنیای خر تو خر(!) به اسم Earth-8982 که در آن بی باک، کینگ پین را به قتل می رساند، ریچارد هم در جواب میخواهد مت مورداک رو بکشد تا انتقام پدرش را بگیرد که در نهایت «مت مورداک» به شیوهٔ دیگری کشته میشود و به همین علت ریچارد نظرش عوض شده تصمیم میگیرد برای ادای احترام به دردویل لباس بی باک را به تن کند!

What If 1989 Issue 2 کمیک

 

۲۳- گوئن عنکبوتی

گوئن عنكبوتی - spider-gwen

در دنیايی دیگر به نام دنیای شماره 65 مارول، «گوئن استیسی» به نیروهای عنكبوتی دست میابد و در عوض پیتر پاركر كشته میشود (در واقع كشته شدن پیتر همچون كشته شدن عمو بن باعث میشود تا گوئن یك قهرمان شود) !!! این داستان در شماره 2 كمیك "لبه دنیای عنكبوتی" (که اینجا ترجمه شده) روایت شد تا پیش درآمدی باشد بر داستان مهیج "دنیای عنكبوتی" ولی شاید خود مارول هم فكرش را نمیكرد كه این داستان تا این حد موفق باشد. اما نویسنده آن یعنی «جیسون لاتور» (Jason Latour)   آنچنان دنیای جالبی را با حضور شخصیت جذاب به نام گوئن عنكبوتی خلق كرد كه همگان متعجب شدند. ضمن اینكه دنیايی كه او برای گوئن عنكبوتی خلق كرد هم پتانسیل شگرفی داشت و به همین دلیل مارول تصمیم گرفت سری مجزایی برای این دنیا خلق كند. در انیمیشن نیز «هیلی استاینفلد» (Hailee Steinfeld) ، جوان با استعداد هالیوود که نقش اصلی فیلم "بامبلبی" رو بازی می کنه، جای گوئن عنکبوتی حرف میزد.

Gwen - هیلی استاینفلد - Hailee Steinfeld

 

۲۲- ماشین عنکبوتی

SpiderBuggy Vehicle car - ماشین عنکبوتی

در کنار کلکسیون عظیم مردعنکبوتی نهایی در انیمیشن ، ماشین عنکبوتی دهه ۷۰ میلادی اسپایدرمن در کنار دیگر وسایل مثل اکشن فیگور ها به چشم می خورد! این ماشین که به ظاهر چیز مهمی نیست تاریخچه جالبی داره که برای فهمیدنش بهتره این مقاله رو مطالعه کنید!

ماشين عنكبوتي

 

۲۱- مردعنکبوتی نوآر

spiderman noir comic مرد عنكبوتي نوار

نیکلاس کیج بازیگر اسکار گرفته سینما جای «مرد عنکبوتی نوآر» در این انیمیشن صحبت می کرد. این مرد عنكبوتی در دورانی كه یادآور  دهه 30 میلادی است، حضور دارد و نام دارد.  او بچه یتیمی بود که به همراه عمو و زن عمویش زندگی میکرد. سپس شخصیت خبیثی به نام «نورمن آزبورن» (ملقب به "گابلین")  افرادش را اجیر کرد تا عمو بن را به قتل برسانند . سپس پیتر در حین  انجام تحقیقات برای دیلی بیوگل  با عنکبوتی مواجه شد که از مکانی دوردست و ناشناخته آمده بود. این عنکبوت او را نیش زد و نیروهای خدای عنکبوت ها را به او اهدا کرد. در نتیجه، او به نیروهای فوق بشری دست یافت و سعی کرد و با استفاده از آنها هر طوری كه شده از گابلین و افرادش انتقام بگیرد. (برای  کسب اطلاعات دقیق تر درباره این مرد عنكبوتی  این مقاله را بخوانید. کمیک های مرد عنکبوتی نوآر هم اینجا ترجمه شده اند.(لازم به ذکره که اسپایدرمن نوآر به طور غیرمنتظره ای در آغاز رویداد "قیامت عنکبوتی" کشته شد.)

Spiderman Noir - Nicolas Cage - نیکلاس کیج - مردعنکبوتی نوآر

 

۲۰- پنی پارکر

 دختر عنکبوتی دنیای شماره 14512 (ملقب به SP// - Kimiko Glenn - peni parker

این شخصیت در واقع ترکیب است از دختر عنکبوتی و انیمه Evangelion ! نام واقعی اش هست «پنی پارکر» (Peni Parker) و پدرش خلبان اریجینال رباتی به نام SP//dr    بود. ولی وقتی پنی 9 ساله بود پدرش را از دست داد. بهش گفتند تنها کسیه که میتونه پروژه رو ادامه بدهبنابراین موافقت کرد که عنکبوت رادیو اکتیوی که نیمه دیگر حافظه SP//dr را شکل داده بود ، نیشش بزنه. در انیمیشن نیز خانم «کیمیکو گرین» جای این شخصیت حرف می زد.

Peni Parker - Kimiko Glenn - پنی پارکر

 

۱۹- جیسون رینولدز

Jason Reynolds

در لیست مخاطبین تلفن همراه مایلز نام آقای «جیسون رینولدز» دیده می شد. این اتفاق به این دلیل رخ داده بود که او یک رمان معرکه راجع به مایلز مورالز و ماجراهایش در مدرسه نوشته بود که اگر انگلیسیتون خوبه توصیه میشه بخونیدش!

 

۱۸- خوک عنکبوتی

spider ham اسپايدر خوک - خوک عنکبوتی -

این اسپایدرمن در دنیایی كارتونی زندگی میكند (مثل دنیای «میكی ماوس» یا «دانلد داک») و برای آشنایی کامل باهاش برید سراغ این مقاله. عنكبوتی به نام پیتر در زيرزمین خوكی دانشمند به نام «می پورکر» (May Porker)   زندگی میكرد (!) می پوركر سعی داشت پس از اختراع نخستین سشوار اتمی جهان، آرايشگاه های زنانه را دچار تحولی عظيم كند ولی دچار تشعشعات اتمی شد و در حالتی نامتعادل پیتر را گاز گرفت (!!) در نتیجه پیتر از حالت عنكبوتی خود خارج و درست مثل می پوركر به یك خوك تبدیل شد (!!!) منتهی او فهمید كه هنوز توانایی های عنكبوتی خود را دارد. سپس تصمیم گرفت با جرم و جنایت مبارزه كند. توانایی  و قدرت های فوق بشری او درست مثل اسپایدرمن دنیای اصلی است. صداپیشهٔ این شخصیت نیز همانطور که گفته شد آقای جان مولانی بود.

john mulaney Spiderham -  اسپايدر خوک - خوک عنکبوتی - جان ملانی

 

۱۷- تم طراحی، انیمیشن و لحن هر شخصیت عنکبوتی

SpiderMen Spider Person Themes

تم طراحی و حتی حرکت هر شخصیت عنکبوتی از شیوهٔ متفاوتی تبعیت می کرد، مثلا خوک عنکبوتی دقیقا مانند کارتون های لونی خرگوشه و باگز بانی حرکت می کرد یا مثلا پنی پارکر مانند انیمه های ژاپنی درست شده بود و ارتباطش با روبات ها و جانوران دقیقا به شیوهٔ ژاپنی طور کار شده بود.

 

۱۶- مخاطبین گوشی پدر مایلز

Spiderman WritersArtistsPenciller

مخاطبین گوشی پدر مایلز مورالز پر بود از ادای احترام های مختلف به بزرگان دنیای کمیک که به ترتیب نام خواهیم برد. آقای Denys Cowan  که از طراحان و نویسندگان دنیای کمیک است، «کریس مک‌کنا» که از نویسندگان آثار مختلف تلویزیونی و سینمایی دنیای کمیک بوده است مثل مردعنکبوتی بازگشت به خانه – لگو بتمن – مردمورچه ای و واسپ و ... ، «تاد مک فارلین» که لازم به توضیح نیست خدمت بزرگی به شخصیت مردعنکبوتی و معروف ترین اثرش شخصیت Spawn و از همه مهمتر استیو دیتکو مرحوم که پارسال به رحمت خدا رفت و از خالقین مردعنکبوتی به شمار می رفت!

 

۱۵- میکس تیپ Coloring Book

coloring books chance

در اتاق مایلز مورالز و حتی در خود نیویورک می شد پوستر میکس تیپ Coloring Book  را دید که اثر سال ۲۰۱۶ رپر معروف Chance The Rapper بوده است!

 

۱۴- کمیک های What if…

What if... Comics

زمانی که اعضای عنکبوتی به خوابگاه مایلز آمده بودند و ناگهان گانکه وارد شد، در دستانش کمیکی را با عنوان Imagine That… دیدیدیم که در واقع اشاره داشت به داستان های What if…  دنیای کمیک که به شیوهٔ متفاوتی از وقایع دنیای کمیک می پردازد!( این مقاله رو بخونید!)

 

۱۳- جو پری

joe perry 90s Cartoons

در پایان فیلم و در آن تاب خوردن های مایلز مورالز سراسر شهر نیویورک، اگر با دقت به جزئیات پس زمینه دقت می کردیم نام آقای «جو پری» (Joe Perry) را می دیدیم که از موسیقی‌دانان معروف ایالات متحده آمریکا به شمار می رود. جالب است بدانید که ایشون روی تم آهنگ خاطره انگیز کارتون های دهه نود مردعنکبوتی (و البته مردان ایکس) کار کرده است!

 

۱۲- هولوگرام مردعنکبوتی 2099

SpiderMan 2099 Lyla

هلوگرامی و دستیار واقعیت افزوده ای که در صحنه بعد از تیتراژ دیدیم اسمش «لایلا» هست. در دنیای کمیک او در واقع عاشق مرد عنکبوتی 2099 میشود چرا که بعد از اضافه کردن احساسات به روبات ها این حس نیز بین او و میگل اوهارا شکل می گیرد. این اتفاق تا حدی جلو می رود که او قصد جان نامزد میگل یعنی «دانا دی‌آنجلو» را می کند که در نهایت برای تعمیر پیش عشق اولیه میگل فرستاده می شود و معلوم میشود تمام این اتفاقات زیر سر ویروسی بوده که کل سیستم شهر را آلوده کرده است. البته یک نکتهٔ مهم دیگری که باید راجع به این شخصیت بدانید این است که ظاهر او از روی «مرلین مونرو»  برداشته شده بود.

SpiderMan 2099 Comics Lyla AI

 

۱۱- کینگ پین (Kingpin)

کینگ پین (Kingpin)

ویلسون فیسک ملقب به کینگ پین از شخصیت های خبیث برتر در دنیای کمیک های مارول است. او که در اینجا معرفی شده است اولش در کمیک های اسپایدرمن خلق شد و برای سالها از دشمنان اصلی وی به حساب می آمد ولی بعدا در دهه 80 میلادی وقتی فرانک میلر نویسنده و طراح کمیک های بی باک (Daredevil) شد کینگ پین هم به یکی از اصلی ترین دشمنان این شخصیت بدل گشت.

کامیک اسپایدرمن، کامیک بوک مرد عنکبوتی

او در این انیمیشن در واقع خبیث اصلی به شمار میاد که صاحب شرکت الکمکس میباشد و از یک دستگاه شتاب دهنده ذرات استفاده میکند تا به بعدها و دنیاهای دیگر دسترسی پیدا کند که خیلی هم خطرناکه و میتونه شهر را نابود کنه. او زن و پسرش را از دست داده (در یک حادثه رانندگی بعد از اینکه دیدن داره با اسپایدرمن میجنگه و از خانه فرار کردند) . بنابراین میخواهد نسخه مشابه آنها را در دنیاهای موازی پیدا کند و جالبه که بدونید در کمیک "مردان عنکبوتی 2" (که اینجا به طور کامل در سایت ما ترجمه شده است) ویلسون فیسک دنبال انجام همچین کاری بود! پس میبینید که این انیمیشن چقدر به دنیای کمیک وفادار بوده.

کمیک مردان عنکبوتی 2

کینگ پین در این انیمیشن هیکل بزرگی هم داره و در واقع اوست که به طور تصادفی با برنامه هایی که داره باعث میشه دیگر قهرمانان از دنیاهای خودشون به دنیای مایلز مورالز بیان. او همچنین نقش اساسی در اریجین و تبدیل شدن مایلز مورالز به یک قهرمان رو ایفا میکنه چون اوست که پیتر پارکر دنیای مایلز را جلوی چشمان او میکشه و البته اوست که عموی مایلز (آرون) را با گلوله میکشه. کینگ پین در پایان فیلم زنده میمونه و احتمال داره برای قسمت دوم برگرده. نکته جالب اینه که در آخر فیلم میبینیم مایلز او را تار مالتی کرده و بالای ساختمون آویزون مونده :

کینگ پین دستگیر شده -  شعار مردعنکبوتی

پیغامی هم که روی سینه اش دیده میشه ادای احترامی است به کمیک های اسپایدرمن که همیشه وقتی کسی را دستگیر میکرد برای پلیس پیغام میذاشت و میگفت از طرف دوست خوب محله شما، مرد عنکبوتی (این مقاله را بخوانید). به این قضیه قبلا در فیلم ها و انیمیشن های اسپایدرمن ادای احترام شده بود:

note-spiderman - شعار امضای مردعنکبوتی ریمی

notes-left-behind - note-spiderman - شعار امضای مردعنکبوتی ریمی

صداپیشه کینگ پین بازیگر مشهوری به نام «لیو شرایبر» (Liev Schreiber) است که حتما میدونید در فیلم "ریشه های مردان ایکس: وُلورین" نقش خبیث «سیبرتوث» را بازی کرده بود.

 

۱۰- شش خبیث

Sinister Six

با کمی دقت و شمارش در انیمیشن درمیابیم که تعداد دشمنان مردعنکبوتی در این فیلم دقیقا ۶ عدد هستند: پراولر، کینگ‌پین، عقرب، توم استون، گرین گابلین و دکتر اختاپوس. این عدد در واقع به نام و تعداد گروه ابرخبیثانهٔ علیه مردعنکبوتی در دنیای کمیک که با نام شش خبیث (Sinister Six) شناخته می شوند اشاره داشت!

 

۹- کلکسیون لباس های عنکبوتی

Spiderman Suits Part 1

این شماره یکی از وقت گیرترین ایستراگ های انیمیشن بود. خب همانطور که دیدیم در مخفیگاه پیترپارکر و زن عمو می نهایی لباس هایی قرار داشت که هر کدام از آنها به وقایع دنیای کمیک اشاره داشت. در عکس بالا به ترتیب از راست به چپ شروع می کنیم. اولین لباس همان لباس آیرون اسپایدر یا لباس آهنی (Iron Spider) بود که در جنگ داخلی بر تن پیتر پارکر دیدیم.

iron spider armor لباس ایرون اسپایدر

دومین لباس نیز Big Time Stealth suit  یا لباس مخفی کاری نام دارد و ما آن را مدتی قبل زمانی که پیتر پارکر در محل کار جدیدش یعنی شرکت Horizon Labs ساخت تا با «هاب گابلین» و جیغ های صوتی او مبارزه کند. این لباس كه به نام  "بيگ تايم" (Big Time) هم شناخته میشود (چون در اولین بار در داستانی به همین نام به كار رفت) ، می تواند با توجه به رنگ و صدای داخل محیط، اسپایدرمن را در مقابل بسیاری از خطرات مصون نگه دارد.

spiderman big time suit لباس بیگ تایم مرد عنکبوتی

 لازم به ذكر است این لباس بعدا توسط «كین» (یكی از كلون های مرد عنكبوتی) مورد استفاده قرار گرفت تا با استفاده از آن بتواند با شخصیت پلیدی به نام «ملكه عنكبوتی» بجنگد. البته كين رنگ آن را عوض كرد. سومین لباس لباس زرهی شماره 1 (Spider-Armor MK I) نام دارد! این لباس تنها در شماره 100 از كمیک استریپ Web of Spider-Man بر تن پیتر دیده شد. او این لباس را درست كرد تا به كمك آن بر شخصیت های خبیثی به نام New Enforcers پیروز شود. لباس زرهی  به خوبی به او کمک كرد تا در مقابل حملات و اشعه های شلیک شده توسط آنها از خود محافظت كند. این لباس باعث میشد تا اسپایدرمن كمی كند شود، ولی خیلی خوب او را در مقابل تیراندازی مقاومت میكرد ولي در پايان داستان توسط اسيد نابود شد. در طول سالیان گذشته نسخه های دیگری از این لباس توسط مرد عنكبوتی ساخته شده که در اینجا معرفی شدند!

لباس زرهي مرد عنكبوتي

چهارمین لباس نیز به یکی از داستان های What if مردعنکبوتی مربوط می شود که در آن پیتر پارکر به یک بازیگر معروف تبدیل شده بود و این شنل جزوی از لباس کارش بود!

مرد عنکبوتی شنل

البته در جاهای دیگه ای هم اسپایدرمن را با شنل دیدیم:

یا در کارتون مردعنکبوتی نهایی دیدیم که شنل دکتر استرنج را به تن کرد:

اسپایدرمن شنل

و البته در دنیای 20051 با ثورعنکبوتی آشنا شدیم که شنل بر تن داشت:

اسپایدرمن ثور

حال دیگر لباس های موجود در انیمیشن:

Spiderman Suits Part 2

لباس اول از مشخص شده از سمت راست در واقع همان لباس الکترویی هستش، اسپایدرمن در شماره 425 كمیك "اسپایدرمن شگفت انگیز" مجبور شد برای شكست دادن «الكترو» لباسش را عایق كاری كند زیرا الكترو بسیار قوی تر شده بود و اشعه های الكتریكی نیرومندی از خودش تولید میكرد. این لباس بسیار شبیه لباسی است كه او پیشتر در شماره 66 كمیك Spectacular Spider-Man بر تن كرده بود. در آن شماره نیز اسپایدرمن برای مقابله با الكترو لباسش را با یك تشك بادی لاستیكی (!) عایق كاری كرده بود. این لباس با نام لباس عایق بندی شده (Insulated Spidey) شناخته می شود.

لباس عايقي مرد عنكبوتي

دومین لباس هم که دیگر نیازی به توضیح نیست همان لباس معروف بازی جدید اسپایدرمن روی کنسول PS4 هستش! قابلیت آن هم به سریع تر پر کردن درجه Focus و سریع تر فینیشر زدن یا پر کردن سریع جون اسپایدی خلاصه می شود.

 

۸- مردعنکبوتی 2099

spider-man2099 مرد عنكبوتي سال 2099

در صحنهٔ پس از تیتراژ ما با مردعنکبوتی ۲۰۹۹ ملاقات کردیم. این مرد عنکبوتی متعلق به آینده و سال 2099 میباشد و «میگل اوهارا»(Miguel O'Hara) نام دارد. در دنیای کمیک میگل از پدری ایرلندی و مادری مکزیکی متولد شد و برای شرکت بزرگی به نام "الکمکس" (Alchemax) کار میکرد. او که از برنامه های پلید الکمکس به ستوه آمده بود، تصمیم گرفت آنجا را ترک کند اما رئیس خبیث الکمکس به نام «تایلر استون» دارویی توهم آور به او داد و باعث شد تا طی حادثه ای ژن های میگل دستکاری شود و به نیروهای عنکبوت مانند دست یابد. میگل بعداً فهمید که الکمکس از مدت ها پیش به دنبال ترکیب ژن انسان با عنکبوت بوده تا بتواند اسپایدرمن های زیادی تولید و از آنها برای دستیابی به مقاصد پلید خود استفاده کند. اما میگل تصمیم گرفت به جای آنکه در خدمت الکمکس باشد، از نیروهایش برای کمک به مردم و همچنین برای مبارزه با الکمکس بهره بگیرد و به "اسپایدرمن 2099" تبدیل شدنکته جالب درباره اسپایدرمن 2099 این است که اعضای خانواده اش اکثراً به دشمنان او تبدیل شدند! به طور مثال او بعدها پی برد که تایلر استون (رئیس بد ذات الکمکس) همان پدر واقعی اش است! در ضمن او یک برادر به نام «گابریل اهارا» و یک برادر ناتنی به نام «کرون استون» داشت که به ترتیب به «گرین گابلین 2099» و «ونوم 2099» تبدیل شدند و با او جنگیدند!

در انیمیشن به سوی دنیای عنکبوتی نیز آقای «اسکار ایزاک» بازیگر معروف و اسکار گرفته سینما جای میگل اوهارا گویندگی می کند!

Oscar isaac SpiderMan 2099

 

 

۷- کارتون مردعنکبوتی

60s Cartoon SpiderMan 2099

در این صحنه جالب و باحال ما «میگل اهارا» (مرد عنکبوتی 2099) را مشاهده می کنیم که به همراه دستیار رایانه ایش با نام «لایلا» که سعی بر سفر  به مالی ورس دارد. او می گوید که میخواهد برود و از ابتدا آغاز کند و بدین ترتیب سر از اولین انیمیشن مرد عنکبوتی یعنی کارتون اسپایدرمن در دهه 60 میلادی درمی‌آورد! و از آن جالب تر این است که آن صحنه اشارهٔ با انگشت معروف این کارتون را هم بازخلق میکند.

spiderman-pointing-1967-spider-man-cartoon

 

۶- meme  مردعنکبوتی روی صندلی

60s Cartoon meme desk

در تیتراژ پایانی فیلم صحنه های جالبی داشتیم و یکی از آنها اشاره داشت به یکی از معروف ترین Meme های کارتون دههٔ ۶۰ مردعنکبوتی(و البته منفور ترین صحنهٔ کارتون) که او را تنهایی نشسته روی یک میز نشان می دهد!

کمیک گوین اسپایدر

به این اتفاق حتی در کمیک ها نیز اشاره شده در شمارهٔ اول از کمیک مبارزان عنکبوتی (Web Warriors) که در اینجا ترجمه شده دیدیم که به این اتفاق اشاره شد!

60s meme 260s Meme

 

۵- ملاقات پیتر پارکر دنیای اصلی با زن عمو می

Ultimate Aunt May & 616 Peter - عمه می

همانطور که مشخص شد در دنیای اصلی زن عمو می به رحمت خدا رفته بود. سپس در جلوتر دیدیم که پیتر، گوئن و مایلز به در خانهٔ زن عمو می رفته اما پیتر بعد از این که زنگ در خانه را میزند پشیمان شده و قصد ترک کردن محل را دارد. سپس دیدیم که دیدار احساسی با زن عمو می انجام میده، می‌ای که پیتر رو از دست داده و پیتری که زن عمویش را از دست داده! مشابه این صحنه را در دنیای کمیک دیده بودیم جایی که پیتر پارکر دنیای اصلی با مایلز در خانهٔ زن عمو می رفته و سپس زن عمو می غش می کند! (این اتفاق در کمیک مردان عنکبوتی رخ داد که اینجا ترجمه شده است).

SpiderMen Comics Panel

 

۴- تیتراژ سریال دردویل

Netflix Daredevil Opening

در مبارزه پایانی انیمیشن که بین مایلز مورالز و کینگ پین اتفاق می افتاد، ادای احترام جالبی به سریال دردویل شبکهٔ نتفلیکس داشتیم؛ پل بروکلین که در تیتراژ سریال دردویل به طرز نمادینی مثل ریزش خون تشکیل می شد را در این انیمیشن شبیه به همان پل در تیتراژ مشاهده کردیم! (حتی مبارزه نهایی روی همین پل انجام شد! همونجایی که مایلز با آموزه های عمویش کینگ پین را شکست داد.)

 

۳- ترک کردن ونسا!

vanessa Left Kingpin

در انیمیشن دیدیم که زن و بچهٔ کینگ پین یعنی ونسا و ریچارد بعد از دیدن مبارزه اش با مردعنکبوتی ترکش کردند ، این اتفاق در دنیای کمیک نیز افتاده است با این تفاوت که در دنیای کمیک به حرف زنش گوش میده و دست از سر اسپایدرمن برمیداره و برمیگرده پیش ونسا! این اتفاق در شمارهٔ ۱۹۷ از کمیک های مردعنکبوتی شگفت انگیز رخ داد.

vanessa Comics Fisk vs Spidey

جالب بود، نه؟!

 

۲- درس هایی که مایلز گرفت!

Miles Morales lessons

این انیمیشن انقدر دلایل زیادی برای شاهکار بودن داره که آدم از وصف آنها عاجز میمونه! فقط کافیه نقد این شاهکار رو به قلم استاد ترابی بخونید.

یکی از چیزهایی که در فیلم وجود داشت و فقط با بادقت دیدنش قابل تشخیص بود، درس ها و تجربیاتی بود که طی اتفاقات فیلم مایلز آن ها را آموخت. به عنوان مثال ما در ابتدای فیلم دیدیم که او از ساختمانی سقوط کرد و به پرچمی برخورد کرد. بعد در پردهٔ نهایی فیلم دیدیم که دقیقا با استفاده از همان پرچم خودش را بالا کشید و به عنوان تخته پرش از همان پرچم استفاده کرد. یا مثلا جایی که مایلز می خواست «پرش ایمان» (Leap of Faith) را انجام دهد برعکس سابق که نمی توانست آرامش پیدا کند اینجا به راحتی پرش انجام داد و دوربین فیلم جوری تنظیم شده بود که انگار او در حال بلند شدن است.(چون پرش در واقع سقوط است ولی سازندگان فیلم به شیوهٔ هنری این صحنه را تبدیل به یک جهش رو به بالا تبدیلش کرده بودند.) یا مثلا شیوهٔ تاراندازی اش دقیقا مطابق آموزشی بود که زمان فرار از دکتر اختاپوس و اعضای الکمکس انجام می دادند. یا حتی سورپرایز کردن پیتر پارکر در انتهای فیلم دقیقا کاری بود سر خودش آمده بود. اون صحنهٔ هی (Hey!) گفتنش هم که هیچی! از شیوهٔ عموش استفاده کرد تا انتقام عمویش را بگیرد. و البته فوق العاده ترینش هم جایی در انتهای فیلم بود جایی که حرکتی هایی مطابق مردعنکبوتی نهایی ابتدای فیلم که کشته شد انجام داد:

Miles Morales lessons From Ultimate SM Gif

انقدر دقیق کار کردن که واقعا آدم شگفت زده میشه! اسکار و گلدن گلوپ واقعا نوش جان سازندگان این اثر!

 

۱- استن لی همه چیز فیلم!

Stan lee 1

این رو دیگه خود سازندگان فیلم تایید کردند که استن لی در سراسر فیلم حضور دارد اما نکته ای که ما متوجه شدیم این است که این حضور تنها به حضور فیزیکی او خلاصه نمی شود. جدا از حضور خود استن لی در جای جای فیلم و البته اون صحبت اشک درارش با مایلز وقتی پیتر پارکر دنیای مایلز مورالز کشته شده است. مایلز رو میبینیم که به مغازه کاستوم فروشی رفته. صاحب این مغازه استن لی هستش که با دیدن لباس مرد عنکبوتی اریجینال به مایلز میگه "من دلم براش تنگ میشه. آخه میدونی ... ما با هم دوست بودیم". مایلز هم میگه مطمئن نیست این لباس اندازه اش باشه تا اینکه استن لی بهش جواب میده: "در نهایت همیشه اندازه ات میشه". واقعا چه جمله قشنگی که اشک رو به چشمان هواداران اسپایدرمن میاره. و جالب اینه که بالافاصله تابلویی رو میبینیم که رویش نوشته شده "جنس فروخته شده پس گرفته نمیشود"!!!

Stan lee - جنس فروخته شده پس گرفته نمی شود

این جمله هم به زیبایی اشاره داره به اون حس طنز باحال و عریان استن که به خاطرش معروف بود. خب همون جمله ای که استن لی میگه یعنی "در نهایت همیشه اندازه ات میشه" کلید اصلی حضور غیر فیزیکی استن لی در فیلم هستش:

Miles Fit Face Suit Mask - عکس سایه مایلز در لباس مردعنکبوتی

همونطور که در فیلم دیدیم، در ابتدا مایلز که رفت جلوی مایلز کمد لباس مردعنکبوتی سایه اش به ماسک نمی رسید و انگار زود بود براش اما وقتی که عظمشو جزم کرد تا جانشین مردعنکبوتی بشه رفت و سایه اش دقیقا اندازه و فیت صورتش شده بود که دقیقا جمله "در نهایت همیشه اندازه ات میشه" را برامون تداعی کرد و به چه زیبایی و قشنگ ادای احترام کردن به استن لی!

Stan lee - استن لی عابر پیادهStan lee 4 - عکس استن لی سراسر فیلم

 

نظر شما چیه؟ چیزی بود جا بمونه و مهم باشه؟

 

نویسنده: احمد فقیه

P.Constantine

All rights reserved © Spidey.ir 2019

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات انیمیشن سینمایی "سفر به دنیای عنکبوتی" – قسمت اول 

نقد انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی" 

معرفی شخصیت های خبیث انیمیشن "اسپایدرمن: به درون دنیای عنکبوتی"

بررسی ریشه های اصلی انیمیشن "اسپایدرمن : به درون دنیای عنکبوتی"

نگاهی به اپیزودهای "دنیای عنكبوتی" در كارتون ULTIMATE SPIDER-MAN: WEB WARRIORS + لینك دانلود

15 حقیقتی که باید درباره مایلز مورالز  بدانید

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت اول

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت دوم

برترین و مهم ترین شخصیت های جدید مارول در 10 سال گذشته

10 انیمیشن ابرقهرمانی برتر تاریخ سینما

میراث "مرد عنكبوتی نهایی" (ULTIMATE SPIDER-MAN)

بازگشت دنیای "التمیت مارول" (MARVEL ULTIMATE)

شماره آخر از کمیک "مردان عنکبوتی 2" (SPIDER-MEN II) ترجمه شد + لینک دانلود

تمام قسمت های كمیك "مردان عنكبوتی" (SPIDER-MEN) ترجمه شد+ لینك دانلود مستقیم

مرد عنكبوتی در دنیاهای دیگر!

رویداد کمیک بوکی "قیامت عنکبوتی" (کامل) + لینک دانلود

كمیك های دنیای عنكبوتی به زبان فارسی ( كامل + لینك دانلود مستقیم)

100 شخصیت برتر دنیای مارول: مایلز مورالز

لحظات ماندگار در کمیک بوک های اسپایدرمن: مردعنکبوتی نهایی کشته می‌شود!

میراث "مرد عنكبوتی نهایی" (ULTIMATE SPIDER-MAN)

15 داستان برتری كه «دان اسلات» (DAN SLOTT) تا به حال نوشته

10 لحظه جنجالی «دن اسلات» در کمیک بوک های مرد عنکبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1398-01-04 09:32
عالی و حتی بهتر از قسمت اول
افتخار میکنم به این مقاله
نقل قول کردن
mmh112
#2 mmh112 1398-01-04 10:26
دستتون درد نکنه بازهم ممنون که بدون هیچ دستمزدی این قدر خوب و عالی کارتون رو انجام میدید.
نقل قول کردن
spidey force
#3 spidey force 1398-01-04 12:50
واقعا عالی،با این مقاله ها سایت دیگه از سایت هایی مثل cbr جلو میزنه!
فقط یه ایستراگ هم میتونست باشه:
اونجایی که پیتر و مایلز کامپیوتر رو دزدیدن و دارن از دست لیدی اختاپوس فرار میکنن،پیتر میگه که انگار هنوزم تو اموزش با استعدادم؛که میتونه به شغل معلمی پیتر در گذشته اشاره داشته باشه.
نقل قول کردن
rapbigot
#4 rapbigot 1398-01-04 13:21
عالی مثل همیشه
نقل قول کردن
mjm
#5 mjm 1398-01-04 14:21
سلام به همه.
به صورت مسلسل وار از آقای فقیه ممنون.شما برای سایت حکم " ایندیانا جونز " رو دارین.این انیمیشن درواقع گنجی بود که سالها دنبالش بودیم و سونی اون رو به ما هدیه داد . از حالا تا سالها بعد می تونیم با خوشی از این شاهکار یاد کنیم. :-)
ایستراگ های این انیمیشن هم ادای احترامشو کامل کرد و به من یادآوری کرد یکبار دیگه برم ببینمش.
فکر می کنم با ارزش ترین مقاله ی ایستراگی سایت باشه.
نقل قول کردن
hassan91
#6 hassan91 1398-01-04 15:06
من آرزوم بود که واسه یه بارم که شده کینگ پین رو تو یه فیلمی مقابل اسپایدی ببینم، به هر حال حضور یافت اونم چه حضوری. به خوبی هم به بی باک اشاره شده بود. کینگ پین سال پیش دو بار حضور معرکه داشت عالی بود واقعا ویلن جذابیه.
مقاله عالی بود واقعا دست مریزاد داره پیدا کردن این همه جزئیات.
نقل قول کردن
rira02
#7 rira02 1398-01-04 16:09
حضور استن لی در همه جای فیلم جالب بود و قطعا خیلی کار داره این همه ایستراگ و ادای احترام رو توی فیلم گذاشتن و البته پیدا کردنش. عالی بود مثل همیشه
نقل قول کردن
Abootaleb2PAC
#8 Abootaleb2PAC 1398-01-04 16:13
سلام، خسته نباشید آقای فقیه.
واقعا هم از انیمیشن هم از این مقاله (چندبرابر) خیلی لذت بردم. چند موردشو موقع دیدن انیمیشن متوجه شدم.
واقعا اقای فقیه ازت متشکرم بابت این مقاله.
یکی از برترین مقالات ایستراگ سایت Spidey.ir بی شک همین مقالست.
به امید پیشرفت و موفقیت روزافزون Spidey.ir .
نقل قول کردن
fbs
#9 fbs 1398-01-04 17:02
مقاله عالی بود اقای فقیه دستتان درد نکنه و اقا یه ایسترگ دیگه هم اخرین حرف spider ham {thats all folks} اشاره میکنه به جمله پورکی در اخر هر قسمت لونی تونز
نقل قول کردن
Mr. MARVEL
#10 Mr. MARVEL 1398-01-04 18:41
هردو قسمت عالی بود.
اینم برای استن لی. همون 3 قسمت.
www.google.com/.../
نقل قول کردن
HOPE
#11 HOPE 1398-01-04 19:00
تشکر بابت مقاله زیباتون...
یک ایستراگ بنظرم اون مجسمه ی پلنگ سنگی بود که اسپایدرمن پشتش می ایستاد ادای احترام به فیلم و پوستر معروف بلک پنتر بود که در چند سکانس نمایش داده شد
نقل قول کردن
a.v.s
#12 a.v.s 1398-01-04 23:14
خیلی خسته نباشید آقای فقیه. واقعا زحمت کشیدید.
به نظرم برترین ایستراگ هم ایستراگ شماره یک بود چون یک اینکه این ایستراگ مانند ایستراگ شماره دو، اشاره خیلی غیر مستقیمی داشت، ضمنا غیر از اینکه که به استن لی ادای احترام میکرد، به درس ها و تجربیات مایلز هم مثل ایستراگ شماره دو ربط پیدا میکرد. دو اینکه به جریان Zero to Hero مایلز مورالز ربط زیادی داشت.

ولی فیلم یک ایستراگ دیگه هم داره:

در گوشی مایلز سه نام دیگه وجود داره: Benjamin P (بنجامین پارکر که معلومه توی کارتون ربطی به پیتر پارکر نداشت)، Cindy M (سیندی مون ملقب به سیلک) و Karn (کارن که از شخصیت های مهم دنیای عنکبوتی بود)
نقل قول کردن
mhhk
#13 mhhk 1398-01-04 23:37
سلام اولین مقاله ای هست که میتونم براش کامنت بزارم و عضو تازه واردم عاشق مقاله های ایستراگ هستم و خیلی این مقالات رو دوست دارم مخصوصا این مقاله که کاملا مشخصه روش وقت بسیاری گذاشته شده درود بر اقای فقیه
نقل قول کردن
a.v.s
#14 a.v.s 1398-01-05 01:41
یک نکته جالب در مورد 14 هست اونم اینه که کانگه قبل از اینکه مرد عنکبوتی های روی سقف رو ببینه و غش کنه، داشت یه کمیک میخوند که ترجمه اش به فارسی میشه "تصور کنید بیشتر از یک مرد عنکبوتی وجود داشت".
پس هم میتونیم بگیم از ترس غش کرده و هم اینکه چون کمیکی که داشته میخونده به حقیقت پیوسته.
این هم یه جور ادای احترام به صحنه هایی از بعضی فیلم هاست که وقتی یه شخصیتی که مال داستان هاست و به دنیای واقعی میاد کسایی هستند که در لحظه اول اونا رو میبینند از دیدن اونا غش میکنند.
نقل قول کردن
Logan.Wolverine.Jackman
#15 Logan.Wolverine.Jackman 1398-01-05 02:34
خیلی ممنون بابت مقاله تون
فقط یک سوالی داشتم
بوی فیلم یکجا بود که مایلز میره پیش زن عمو می و لباس مردعنکبوتی را رنگ میکنه و میپوشه.تا این جا درست ولی بعدش موقعی که زن عمو می میخواد تا افکن یا همون web shooter را به مایلز بده میگه که اون ها رو خودم ساختم.
این به نظر من یک جور توهیم به حساب میاد چون ساختن web shooter و فرمول و مایع ان تماما کار خود پیتر پارکر بوده.
این کار مثل این میمونه که بگیم زره ایرون من هم پپر پاتس یا هپی هوگان ساخته.فکر کنم نویسندگان و کارگردانان فیلم عمدا این کار را کردن تا زیادی بیننده به شخصیت پیتر پارکرتوجه نکنه و مایلز زیر سایه این شخصیت نره.(میگویم عمدا چون این فیلم خیلی به دنیای کمیک وفادار بوده و غیرممکن است که نویسندگان و کارگردانان این فیلم نکته به این مهمی را از قلم انداخته باشن تازه توی هوم کامینگ هم به این موضوع اشاره شد)
حالا اگر من اشتباه میکنم بیاید بهم بگین
با تشکر
نقل قول کردن
mjm
#16 mjm 1398-01-05 06:58
[quote name="Logan.Wol verine.Jackman" ]خیلی ممنون بابت مقاله تون
فقط یک سوالی داشتم
بوی فیلم یکجا بود که مایلز میره پیش زن عمو می و لباس مردعنکبوتی را رنگ میکنه و میپوشه.تا این جا درست ولی بعدش موقعی که زن عمو می میخواد تا افکن یا همون web shooter را به مایلز بده میگه که اون ها رو خودم ساختم.
این به نظر من یک جور توهیم به حساب میاد چون ساختن web shooter و فرمول و مایع ان تماما کار خود پیتر پارکر بوده.
این کار مثل این میمونه که بگیم زره ایرون من هم پپر پاتس یا هپی هوگان ساخته.فکر کنم نویسندگان و کارگردانان فیلم عمدا این کار را کردن تا زیادی بیننده به شخصیت پیتر پارکرتوجه نکنه و مایلز زیر سایه این شخصیت نره.
سلام.ببینید ما در طول انیمیشن با یک زن عمو می کارکشته و باتجربه که از قضا از هویت پیتر پارکر با خبر بود طرف هستیم.
کسی که یک پیرزن ورورو و ترسو نیست و می تونه به خوبی از خودش دفاع کنه.
به نظرم اونقدر عجیب یا به قول شما بی احترامی نیست که این زن عمو می ( تاکید می کنم که این نسخه از انت می ) بتونه وب شوتر درست کنه.البته شاید وب شوتر رو زیر نظر پیتر مرحوم درست کرده.
ببخشید از دیگر اعضا و بزرگان که من پاسخ سوال ایشون رو دادم.
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1398-01-05 07:21
به نقل از Logan.Wolverine.Jackman:
خیلی ممنون بابت مقاله تون
فقط یک سوالی داشتم
بوی فیلم یکجا بود که مایلز میره پیش زن عمو می و لباس مردعنکبوتی را رنگ میکنه و میپوشه.تا این جا درست ولی بعدش موقعی که زن عمو می میخواد تا افکن یا همون web shooter را به مایلز بده میگه که اون ها رو خودم ساختم.
این به نظر من یک جور توهیم به حساب میاد چون ساختن web shooter و فرمول و مایع ان تماما کار خود پیتر پارکر بوده.
این کار مثل این میمونه که بگیم زره ایرون من هم پپر پاتس یا هپی هوگان ساخته.فکر کنم نویسندگان و کارگردانان فیلم عمدا این کار را کردن تا زیادی بیننده به شخصیت پیتر پارکرتوجه نکنه و مایلز زیر سایه این شخصیت نره.(میگویم عمدا چون این فیلم خیلی به دنیای کمیک وفادار بوده و غیرممکن است که نویسندگان و کارگردانان این فیلم نکته به این مهمی را از قلم انداخته باشن تازه توی هوم کامینگ هم به این موضوع اشاره شد)
حالا اگر من اشتباه میکنم بیاید بهم بگین
با تشکر

قرار نیست تو همه دنیاها همه چیز عین دنیای اصلی باشه
این زن عمو می که من دیدم خیلی جسور و باحال بود
ضمن اینکه شما از کجا میدونی وب شوترهای پیتر رو هم زن عمو ساخته بود؟
منظورم اینه که شاید از پیتر یاد گرفته و برای مایلز هم ساخته
نقل قول کردن
amisalar
#18 amisalar 1398-01-05 21:03
خیلی عالی بود
نقل قول کردن
Logan.Wolverine.Jackman
#19 Logan.Wolverine.Jackman 1398-01-06 03:58
ُسلام
بنده با تمام احترامی که به شما قائل هستم باید باهاتون مخالفت کنم.
اولا شما یجوری میگین زن عمو می شاید web shooter ساخته انگار کار اسونی است. :o
پیتر با هوش بی نظیرش تونست فرمول مایع تارهایش و خود دستگاه web shooter را بسازه.زن عمو می هر چقدر باهوش باشه و هرچقدر هم همه فن حریف باشه که نمیتونه این چیزا رو بسازه.
اگر هم قرار باشه دنیای التیمات یا همون زمین 1610 را حساب کنیم پیتر توانست فرمول Web shooter را کامل کند(چون باباش که دانشمند بود نصف دیگرش را قبلا کامل کرده بود) وبعدش هم پیتر دستگاه تار افکنش را ساخت.
در نتیجه تا به حال هیچ وقت نشده که در هیچ دنیایی اشاره بشه که زن عمو می خالق web shooter است
حتی می عنکبوتی(ورژنی از مردعنکبوتی است که زن عمو می توسط عنکبوت رادیو اکتیو گزیده و به می عنکبوتی تبدیل میشود) نیز در دنیای خودش میگه که پیتر Web shooter ها و مایع اش را اختراع کرده.
نقل قول کردن
mtm
#20 mtm 1398-01-06 10:40
به نقل از Logan.Wolverine.Jackman:

ُسلام
بنده با تمام احترامی که به شما قائل هستم باید باهاتون مخالفت کنم.
اولا شما یجوری میگین زن عمو می شاید web shooter ساخته انگار کار اسونی است. :o
پیتر با هوش بی نظیرش تونست فرمول مایع تارهایش و خود دستگاه web shooter را بسازه.زن عمو می هر چقدر باهوش باشه و هرچقدر هم همه فن حریف باشه که نمیتونه این چیزا رو بسازه.
اگر هم قرار باشه دنیای التیمات یا همون زمین 1610 را حساب کنیم پیتر توانست فرمول Web shooter را کامل کند(چون باباش که دانشمند بود نصف دیگرش را قبلا کامل کرده بود) وبعدش هم پیتر دستگاه تار افکنش را ساخت.
در نتیجه تا به حال هیچ وقت نشده که در هیچ دنیایی اشاره بشه که زن عمو می خالق web shooter است
حتی می عنکبوتی(ورژنی از مردعنکبوتی است که زن عمو می توسط عنکبوت رادیو اکتیو گزیده و به می عنکبوتی تبدیل میشود) نیز در دنیای خودش میگه که پیتر Web shooter ها و مایع اش را اختراع کرده.

شما از کجا میدونی زن عمو می از پیتر طرز درست کردنش رو یاد نگرفته؟
نقل قول کردن
mjm
#21 mjm 1398-01-06 17:32
به نقل از Logan.Wolverine.Jackman:

ُسلام
بنده با تمام احترامی که به شما قائل هستم باید باهاتون مخالفت کنم.
اولا شما یجوری میگین زن عمو می شاید web shooter ساخته انگار کار اسونی است. :o
پیتر با هوش بی نظیرش تونست فرمول مایع تارهایش و خود دستگاه web shooter را بسازه.زن عمو می هر چقدر باهوش باشه و هرچقدر هم همه فن حریف باشه که نمیتونه این چیزا رو بسازه.
اگر هم قرار باشه دنیای التیمات یا همون زمین 1610 را حساب کنیم پیتر توانست فرمول Web shooter را کامل کند(چون باباش که دانشمند بود نصف دیگرش را قبلا کامل کرده بود) وبعدش هم پیتر دستگاه تار افکنش را ساخت.
در نتیجه تا به حال هیچ وقت نشده که در هیچ دنیایی اشاره بشه که زن عمو می خالق web shooter است
حتی می عنکبوتی(ورژنی از مردعنکبوتی است که زن عمو می توسط عنکبوت رادیو اکتیو گزیده و به می عنکبوتی تبدیل میشود) نیز در دنیای خودش میگه که پیتر Web shooter ها و مایع اش را اختراع کرده.

دوست عزیز به نظرت داری ایراد بنی اسرائیلی نمی گیری ؟ حیف نیست تو مقاله ی ایستراگ این شاهکار بحث اضافه راه بندازی؟
مگه تنوع بده ، خیلی از شخصیت ها و اتفاقات جذاب محبوب کمیک و انیمیشن از همین تنوع ها به وجود آمدن.
البته نظر شما محترمه ولی خب همچی نباید عیناً از روی صفحات کمیک برداشته بشه،با این حال که این اثر فوق العاده به منابعش وفادار بود.
نقل قول کردن
Fantastic spider
#22 Fantastic spider 1398-01-06 22:21
یه سوال
موضع اون صحنه کارتون مردعنکبوتی چیه انگشتاشون به سمت هم میکنند
نقل قول کردن
Fantastic spider
#23 Fantastic spider 1398-01-06 22:22
[quote name="Fantastic spider"]یه سوال
موضع اون صحنه کارتون مردعنکبوتی چیه انگشتاشون به سمت هم نشون میدن
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#24 M.ALI.S.S 1398-01-07 16:09
در دقیقه ۳۱ ثانیه ی ۵۷ ، وقتی که مایلز توی مغازه ی استنلی است سمت راست روی دیوار ماسک گرین گابلین دیده میشد :lol:
نقل قول کردن
Logan.Wolverine.Jackman
#25 Logan.Wolverine.Jackman 1398-01-07 16:34
ُسلامی دوباره
ببخشید دیر جواب میدم.فعلا دسترسیم به کامپیوتر کم است.
در جوابتون باید بگم که اره شاید از پیتر یاد گرفته ولی احتمالش خیلی خیلی خیلی کمه.شما اگر هوشتون تا یک حدی نباشه که نمیتونید چیزی به این سختی را یاد بگیرید مثلا یک پیرزن 60 یا 70 ساله که نمیتونه یهو یاد بگیره چطور مایع و دستگاه تارافکن رو دست کنه.
و اینکه بنده خودم بعد از سری انیمیشن های توی استوری و شفت انگیزان یک که از شاهکار های انیمیشن سازی هستند این انیمیشن را بیشتر از همه دوست دارم و اینکه این چیزی که من میگم ایرادات بنی اسرائیلی نیست.شما نگاه کن این انیمیشن چقدر به نکات ریز توجه کرده و چقدر از کمیک های جدید و قدیمی الهام گرفته.به نظرتون این یکی که خیلی مهمه و یکی از نکاتی است که هوش پیتر پارکر رو نشون میده و اون رو از بقیه متمایز میکنه رو همینطور یادشون رفته گفتن انت می ساخته.
من که باورم نمیشه همچین چیزی
و خواستم جواب یکی از دوستان رو بدم که از اقای ترابی پرسیده بودن که چرا مرگ گوئن استیسی رو توی داستان پیتر بی پارکر (دنیای اصلی) نگفته و بهش اشاره نکردن.
بزارین از اول شروع کنم:
سال پیش بود که مردعنکبوتی(مایل ز) با اسپایدر گوئن تیم اپ داشت و در اون داستان رومانسی هم بینشون شکل گرفت که باعث اعتراض شدید هواداران شد. دلیل اصلیش چی بود؟ این بود که شخصیت و نام گوئن استیسی کلی رابطه رمانتیک با پیتر پارکر داره و درسته که اون یک نسخه ی دیگه از گوئن دنیای اصلی است ولی بازم ادم را یاد گوئن می اندازه و زیاد قشنگ نیست که با نسخه ی دیگه ی دوست دختر استاد و مرشدتون قرار بزارین و یک جورایی هم حال بهم زنه(creepy) و یک احساس ناخوش ایند بهت دست میده.
به خاطر همین نویسندگان و کارگردانان فیلم با اگاهی به این موضوع گوئن را از تاریخچه پیتر پارکر و پیتر بی پارکر حذف کردند.شما حساب کن اگر مثلا به مرگ گوئن اشاره میشد و پیتر با دیدن گوئن عنکبوتی یاد دوست دختر سابق و عشق اولش می افتاد اون موقع دیگه مایلز نمی تونست عاشق گوئن بشه چون عشق پیتر بوده در نتیجه رومانس فیلم بهم میخورد. البته خودم هم زیاد دوست ندارم که مایلز و گوئن عنکبوتی باهم باشه بخاطر همون موضع بالا که گفتم.مایلز مورالز را هم شخصیت خوبی میدونم ولی فقط در حد خوب نه بیشتر نه کمتر و به نظرم نسخه ی سیاه پوست پیتر پارکر است و بیشتر شهرت ش هم بخاطر رنگ پوست و اصالتش است و نه شخصیت پردازی و بنده کلا از شخصیت هایی که بخاطر چیزی غیر از شخصیت پردازی شهرت پیدا میکنند زیاد خوشم نمیاد.
خیلی ممنون از سایت خوبتون و پاسخ گویی تون و باعث افتخاره که با شما بحث کنم.
اگر هم وقت کردید راجب نظر آخری که گذاشتم هم نظر خودتون رو بگین و اشاره کنین که درست میگم یا غلط؟
با تشکر
نقل قول کردن
mtm
#26 mtm 1398-01-07 17:05
به نقل از Logan.Wolverine.Jackman:

ُسلامی دوباره
ببخشید دیر جواب میدم.فعلا دسترسیم به کامپیوتر کم است.
در جوابتون باید بگم که اره شاید از پیتر یاد گرفته ولی احتمالش خیلی خیلی خیلی کمه.شما اگر هوشتون تا یک حدی نباشه که نمیتونید چیزی به این سختی را یاد بگیرید مثلا یک پیرزن 60 یا 70 ساله که نمیتونه یهو یاد بگیره چطور مایع و دستگاه تارافکن رو دست کنه.
و اینکه بنده خودم بعد از سری انیمیشن های توی استوری و شفت انگیزان یک که از شاهکار های انیمیشن سازی هستند این انیمیشن را بیشتر از همه دوست دارم و اینکه این چیزی که من میگم ایرادات بنی اسرائیلی نیست.شما نگاه کن این انیمیشن چقدر به نکات ریز توجه کرده و چقدر از کمیک های جدید و قدیمی الهام گرفته.به نظرتون این یکی که خیلی مهمه و یکی از نکاتی است که هوش پیتر پارکر رو نشون میده و اون رو از بقیه متمایز میکنه رو همینطور یادشون رفته گفتن انت می ساخته.
من که باورم نمیشه همچین چیزی
و خواستم جواب یکی از دوستان رو بدم که از اقای ترابی پرسیده بودن که چرا مرگ گوئن استیسی رو توی داستان پیتر بی پارکر (دنیای اصلی) نگفته و بهش اشاره نکردن.
بزارین از اول شروع کنم:
سال پیش بود که مردعنکبوتی(مایلز) با اسپایدر گوئن تیم اپ داشت و در اون داستان رومانسی هم بینشون شکل گرفت که باعث اعتراض شدید هواداران شد. دلیل اصلیش چی بود؟ این بود که شخصیت و نام گوئن استیسی کلی رابطه رمانتیک با پیتر پارکر داره و درسته که اون یک نسخه ی دیگه از گوئن دنیای اصلی است ولی بازم ادم را یاد گوئن می اندازه و زیاد قشنگ نیست که با نسخه ی دیگه ی دوست دختر استاد و مرشدتون قرار بزارین و یک جورایی هم حال بهم زنه(creepy) و یک احساس ناخوش ایند بهت دست میده.
به خاطر همین نویسندگان و کارگردانان فیلم با اگاهی به این موضوع گوئن را از تاریخچه پیتر پارکر و پیتر بی پارکر حذف کردند.شما حساب کن اگر مثلا به مرگ گوئن اشاره میشد و پیتر با دیدن گوئن عنکبوتی یاد دوست دختر سابق و عشق اولش می افتاد اون موقع دیگه مایلز نمی تونست عاشق گوئن بشه چون عشق پیتر بوده در نتیجه رومانس فیلم بهم میخورد. البته خودم هم زیاد دوست ندارم که مایلز و گوئن عنکبوتی باهم باشه بخاطر همون موضع بالا که گفتم.مایلز مورالز را هم شخصیت خوبی میدونم ولی فقط در حد خوب نه بیشتر نه کمتر و به نظرم نسخه ی سیاه پوست پیتر پارکر است و بیشتر شهرت ش هم بخاطر رنگ پوست و اصالتش است و نه شخصیت پردازی و بنده کلا از شخصیت هایی که بخاطر چیزی غیر از شخصیت پردازی شهرت پیدا میکنند زیاد خوشم نمیاد.
خیلی ممنون از سایت خوبتون و پاسخ گویی تون و باعث افتخاره که با شما بحث کنم.
اگر هم وقت کردید راجب نظر آخری که گذاشتم هم نظر خودتون رو بگین و اشاره کنین که درست میگم یا غلط؟
با تشکر

:-)
نقل قول کردن
spiderpunisher
#27 spiderpunisher 1398-01-09 22:27
سلام ممنون از این مقاله
فقط ببخشید در مورد ۳۸ اسم خواننده The Weekend هست و اسم آلبوم Starboy :lol:
برعکس نوشتید:)
نقل قول کردن
MAN-THING
#28 MAN-THING 1398-01-16 01:40
سلام خیل ممنون زیبا بود فقط در مورد اون لباس آخر که بقل لباس اسپایدرمن ps4 بود سوال داشتم اون دقیقا چه لباسیه؟ اصلا برام آشنا نبود همونی که تماما قرمزه
نقل قول کردن
Mr. MARVEL
#29 Mr. MARVEL 1398-01-17 18:33
یک ایستراگ...اون بالا روی تابلو اعلانات
اون استن لی نیست؟ :lol:

دقیقه ی ۱۷:۲۰
نقل قول کردن
spider.drago
#30 spider.drago 1398-02-28 04:03
من یک ایستر اگ پیدا کردم redex که داخل اسم استفن کری
هست همون fedex خارجی خودمونه
نقل قول کردن
XxAREFxX
#31 XxAREFxX 1398-04-04 09:48
من تازه متوجه این ایستر اگ شدم اونجایی که عکس البوم استار بوی ویکند بود این ایستر اگ یه تیر و دو نشون زده چون علاوه بر اینکه اون عکش به کاور استار بوی شبیه بلکه اگر به نوشته دقت کنیم نوشته kisslnd که اگر بخونیمش kissland خونده میشه که خودش هم یکی دیگه از البومای اقای ویکنده
نقل قول کردن
amir.h.e
#32 amir.h.e 1399-03-20 22:21
واقعا عالی بود
من بعد خوندن مقاله فیلم رو دوباره دیدم اما فقط تونستم 2سه تاشو پیدا کنم اونم بعد کلی دقت
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#33 AmirhoseinJafari2005 1399-12-15 01:16
عالی.... مورد های ۳۷ ، ۲۹ ، ۲۳ ، ۲۲ و ۱ رو میدونستم ;-) (واقعا هم جایزه گلدن گلوب نوش جون سازنده هاش بشه)
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#34 AmirhoseinJafari2005 1400-01-14 08:26
آقای ترابی من یه چیزی توی این انیمیشن کشف کردم که فکر کنم باید در این لیست قرار بگیره چون ایستراگ خیلی جالبیه...
اگه همون اول فیلم به لوگوی کلمبیا پیکچرز یه نگاهی بندازید ، میبینید که چند ثانیه شکل و شمایلش تغییر میکنه در واقع به لوگو های قدیمی تر این کمپانی اشاره داره!
عکسش رو براتون آپلود کردم:
uupload.ir/.../...
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#35 AmirhoseinJafari2005 1400-01-17 17:12
سلام آقای ترابی! یه ایستراگ دیگه تو این انیمیشن پیدا کردم! اون بخش روایت اوریجین مرد عنکبوتی دنیای اصلی اگه دقت کنید ، یه صحنه ای هست که در واقع یکی از مبارزات مرد عنکبوتی با دکتر اختاپوس در فیلم مرد عنکبوتی ۲ اشاره داره! شاید اولش زیاد شببه نباشه...

uupload.ir/.../...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

 

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45