10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت «خوک عنکبوتی» (Spider-Ham) بدانید

10-حقیقت-مهمی-که-باید-درباره-شخصیت-خوک-عنکبوتی-spider-ham-بدانید-اسپایدرهم-فکت-بیوگرافی-تاریخچه-کاراکتر-کرکتر

خوک عنکبوتی تا سالها شخصیتی گمنام و کم اهمیت در دنیای داستان های مردعنکبوتی به حساب می آمد ولی با حضور در انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی" حسابی معروف شده!

 

1- خوک عنکبوتی در یک نگاه + سرگذشت و اُریجین (Origin)

spider ham اسپايدر خوك

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 1  كمیك Marvel Tails Starring Peter Porker the Spectacular Spider-Ham (نوامبر 1983) 

خلق شده توسط: لَری هاما، تام دی فالکو، مارک آرمسترانگ

خوک عنکبوتی یا اسپایدر-هَم (Spider-Ham) در دنیایی كارتونی زندگی میكند که دنیای شماره 8311 مارول است؛ یعنی دنیایی شبیه به دنیای کارتون های دیزنی همچون «میكی ماوس» یا «دانلد داك» (Ham در زبان انگلیسی به معنای ژامبون یا گوشت ران خوک است). او عنكبوتی به نام پیتر بود که در زيرزمین خوكی دانشمند به نام «مِی پوركر» (May Porker) زندگی میكرد (!). می پوركر (که در واقع همتای زن عمو می در این دنیا بود) به تازگی نخستین سشوار اتمی جهان را اختراع کرده بود و امیدوار بود تا بتواند تا با استفاده از نیروی فوزونی هسته ای، انقلابی در آرایشگاه های زنانه آمریکا به وجود بیاورد! اما به طور اتفاقی مورد تشعشعات هسته ای قرار گرفت و در حالتی توهم زده و نامتعادل پیتر را گاز گرفت! این موضوع سبب شد تا پیتر هم مثل می پورکر به شکل یک خوک دربیاید:

سرگذشت خوک عنکبوتی

پیتر که گیج و آشفته از خانه می پورکر بیرون زده بود، متوجه شد که همچنان قابلیت های عنکبوتی خودش را دارد:

اریجین اسپایدر هم

همچنین پس از این حادثه می پارکر در حالتی قرار گرفت که خودش را زن عموی مهربان پیتر میدانست! پیتر هم به دلیل مهربانی های او نام خانوادگی پورکر را برای خودش برگزید و از قدرت هایش برای مبارزه با بی عدالتی و شخصیت های شرور استفاده کرد (قدرت های او شبیه به قدرت های مردعنکبوتی در دنیای اصلی است ولی قابلیتی بامزه ای دارد به نام Spider-Nonsense که باعث میشود هر چقدر با خطر بزرگتری روبرو شود، کارتونی تر شود!!!). همچنین فهمیدیم که نبوغ می پورکر نیز به پیتر منتقل شده است و به همین دلیل توانست برای خودش نوعی دستکش تارافکن درست کند (چون قابلیت طبیعی تارتنیدن خودش را از دست داده بود).

اولین بار خوک عنکبوتی در ماه نوامبر سال 1983 و در کمیکی تک قسمتی به نام Marvel Tails Starring Peter Porker, the Spectacular Spider-Ham خلق شد:

اولین کمیک خوک عنکبوتی

سپس سری کمیک های Peter Porker, the Spectacular Spider-Ham منتشر شد که 17 شماره دوام آورد:

کمیک بوک های spider-ham

در این سری بارها به رویدادهای مهم دنیای مردعنکبوتی ادای احترام شد، مثل گیر افتادن مردعنکبوتی زیر آوار که داستانش اینجا ترجمه شده است:

ژامبون عنکبوتی

پس از آن این شخصیت به صورت نوعی backup feature (داستان کوتاه و فرعی) در عناوین دیگر مارول مثل Marvel Tales حضور یافت یا در کمیک هایی مثل What the …?!.

کمیک وان شات

همچنین او گهگاهی در کمیک های تک قسمتی (وان شات) یا مناسبتی مارول حضور یافته است.

  

2- حضور در رویدادها و تیم های ابرقهرمانی

مبارزین عنکبوتی

سالها از این شخصیت در دنیای کمیک خبری نبود تا اینکه در سال 2014 در رویداد بزرگ "دنیای عنکبوتی" (اینجا ترجمه شده است) حضور یافت تا در کنار دیگر مردان و زنان عنکبوتی با "وارثان" بجنگد و نقش مهمی را در انتهای  آن وقتی خودش را به جای بنجامین پارکر (برادر دخترعنکبوتی) جا زد، ایفا نمود. او در رویداد "جنگ های پنهان" هم حضور داشت. در واقع یکی از قلمروهای "دنیای نبرد"، به دنیای عنکبوتی اختصاص داشت که بهش آراکنیا میگفتند و خوک عنکبوتی به دست شهردار آزبورن در آنجا ربوده شده بود ولی به دست «گوئن عنکبوتی» نجات داده شد (کمیکش اینجا ترجمه شده است) و سپس در کنار دیگر عنکبوتی ها (مردعنکبوتی نوآر، مردعنکبوتی هندی، مردعنکبوتی انگلیسی و آنیا کورازون) تیمی به نام "مبارزین عنکبوتی" تشکیل یافت که با هم در طول مولتی ورس به ماجراجویی می پرداختند (کمیکش اینجا ترجمه شده است).

 

 3- دشمنان خوک عنکبوتی

شش خبیث کارتونی - خوک عنکبوتی

 دشمنان خوک عنکبوتی در واقع همان دشمنان معروف مردعنکبوتی هستند منتهی با ظاهر و فُرم حیوانی! به طور مثال همانطور که در عکس فوق مشاهده کردید، در دنیای خوک عنکبوتی نسخه ای از شش خبیث به رهبری "دکتر اختاپوس" وجود دارد که همگی حیوان هستند! و در این بخش به برخی از این دشمنان اشاره میکنیم.

 گاو دریایی شنی (Sandmanatee)

مثلا یکی از اعضای شش خبیث در این دنیا، «گاو دریایی شنی» نام دارد که در واقع نسخه ای از مردشنی است که به همراه دیگر اعضای شش خبیث، نزدیکان خوک عنکبوتی را ربودند ولی در نهایت مخفیگاهشان لو رفت و خوک عنکبوتی دستگیرشان کرد. در واقع، خوک عنکبوتی با تعقیب «لاشخور» تونست مخفیگاه آنها را کشف کنه.

لاشخور کارتونی

یکی دیگر از دشمنان او «الکتروی اسب آبی» (Electropotamus) نام داره که مثل بسیاری دیگر از دشمنان او اطلاعات خاصی ازش موجود نیست! البته در نسخه شش خبیث، الکترو به صورت یک مارماهی نشان داده شده است! (این اتفاق برای برخی دیگر شخصیت های خبیث های این سری نیز رخ داده).

الکترو اسب آبی

همچنین کریون در این دنیا «کلاغ سیاه شکارچی» (Raven the Hunter) نام داره. او سال 1988 و در شماره 3 از کمیک What The ..?! خلق شد که داستانش نوعی هجویه بود بر کمیک معروف "آخرین شکار کریون" (اینجا ترجمه شده است) که یک سال قبل در دنیای کمیک منتشر شده بود.

کریون شکارچی - زاغی

شوکر نیز به صورت یک اردک ناطق به تصویر کشیده شده و یکی از خبیث هایی بود که توسط Ringmaster دنیای اصلی مارول برای مدتی به دنیای شماره 28204 فرستاده شدند ولی از گوئن پنگوئنی و خوک عنکبوتی شکست خوردند!

شوکر اردکی

گربه سیاه هم در این دنیا به شخصیت به نام «گربه ماهی سیاه» (Black Catfish) بدل گشته است. او به خوک عنکبوتی علاقه رومانتیک داشت و بهش کمک میکرد ولی خوک عنکبوتی چون وارد رابطه با مری جین بوفالوی آبی (!) شده بود بهش محل نمیگذاشت!

گربه ماهی سیاه

 

4- دیگر قهرمانان دنیای خوک عنکبوتی

گروه scavengers

دنیای خوک عنکبوتی قهرمانان دیگری هم دارد و در واقع نسخه حیوانی تیم های ابرقهرمانی مثل اونجرز یا مردان ایکس و ... در این دنیا حضور دارند. اونجرز در این دنیا، «اسکونجرز» یا Scavengers نام دارد و به طور مثال کاپیتان آمریکا در آن یک گربه، تونی استارک یک موش، کوئیک سیلور یک اردک، ثور یک سگ، پلنگ سیاه یک پاندا، اسکارلت ویچ یک سگ و ... هستند! نکته جالب درباره ظاهر این شخصیت ها اینه که ابتدا ظاهری کاملاً کارتونی داشتند و بعدا فرق کردند. به طور مثال در تصویر زیر ظاهر اریجینال شخصیت «ثرر، سگ رعد و برق» را  در قسمت سمت راست با ظاهر مدرن او در سمت چپ مقایسه کنید:

ثرر سگ رعد و برق

یک سری از قهرمانان هم هستند که فقط یک یا دو بار به صورت لحظه ای آنها را در این دنیا دیده ایم و اطلاعات دیگری ازشون موجود نیست مثل «بی باک گوزن» که همتای شخصیت دردویل در این دنیاست!

  گوزن بی باک (Deerdevil)

نام واقعی اش «بت بورداک» (Batt Burdock) است و فقط دیدیم که خوک عنکبوتی در بیست و پنجمین سالگرد تولد خودش به یاد آورد که قبلاً با ایشون ملاقات کرده!

 

5- مری جین و گوئن استیسی در دنیای خوک عنکبوتی!

مری جین در این دنیا ابتدا به صورت یک بوفالوی آبی به تصویر کشیده شد (به عنوان دوست دختر یا همسر احتمالی خوک عنکبوتی)!

مری جین بوفالو

ولی در کمیک بوک های جدیدترT مری جین را به شکل پرنده ی «دُرنا» و با اسم Mary Crane Watsow دیده ایم!

همچنین در این دنیا گوئن استیسی به شکل یک پنگوئن به تصویر کشیده شد و قدرت هایی داشت و بهش لقب Spider-Guin داده بودند!

استیسی پنگوئن (Penguin Stacy)

وقتی داشت در مولتی ورس سفر میکرد فهمید که بسیاری از دشمنان خوک عنکبوتی در دنیای شماره 28204 جمع شده اند (مرد عنکبوتی این دنیا «پارکر پیترمن» نام داردکه بازوان اضافی درآورده!). Spider-Guin به همراه خوک عنکبوتی به این دنیا سفر کرد تا این خبیث ها را دستگیر کنند.

 

6- مایلز مورهامس (Miles Morhames)

 لباس مایلز مورهامس (Miles Morhames Costume)

دنیای شماره 14094 مارول را باید نسخه آلتمیت دنیای خوک عنکبوتی دانست. به همین دلیل این دنیا دارک تر است و در آن حیوانات ناطق زندگی میکردند و گونه های مختلف با هم میجنگیدند تا اینکه قهرمانی که سالها بود مفقود شده بود یعنی Captain Americat برگشت و دوران ابرقهرمان شروع شد. این دنیا هم یک خوک عنکبوتی داشت که پس از کشته  شدنش، «مایلز مورهامس» جانشین او شد که در واقع همتای مایلز مورالز در دنیای اصلی مارول بود!

خوک عنکبوتی نهایی

او در ضمن در حال حاضر تنها بازمانده دنیای خودش به حساب میاد. ظاهر و لباس بسیار fun و جالبی هم داره. البته در خود دنیای خوک عنکبوتی نیز ما نسخه ای از مایلز مورالز داریم به نام «موش کور عنکبوتی» (Spider-Mole)!

- موش کور عنکبوتی (Spider-Mole)

او با دوستش ملقب به خانم اردکه داشت وقت میگذرون که اردک اولانترن خبیث به بانک دستبرد زد. پس از شکست دادن او متوجه شد خانم اردکه خودش هم یک ابرقهرمان است و از هویت مخفی او نیز خبر دارد!

 

7- خوک ونومی (Pork Grind)

 خوک ونومی (Pork Grind)

ونوم در دنیای خوک عنکبوتی، Pork Grind نام داره و درست مثل یک خوک قوی هیکل همچون «آرنولد شواتزنگر» میمونه! معلوم نیست که آیا او خود سیمبیوته یا اینکه میزبان اوست! البته اگه میزبان باشه پس حتما زیر لباس ونومی او یک خوک قرار داره. سرگذشت و اریجین این شخصیت نامشخصه ولی گفته میشه یکی از دشمنان خوک عنکبوتی به نام Negative Forbush-Man در خلق شدن او نقش داشته!

 

8- خوک عنکبوتی سال 2099!

خوک عنکبوتی سال 2099!

همانطور که در دنیای اصلی مارول، نسخه ای مردعنکبوتی در آینده به نام مردعنکبوتی 2099 وجود دارد، نسخه ای از خوک عنکبوتی مربوط به این سال هم وجود دارد که نامش «خوک عنکبوتی 15.8» میباشد! (15.8 به معنای 15 دلار و 18 سنت است و به قیمت یک کیلو گوشت ژامبون در آینده اشاره دارد!!!!). اطلاعات خاصی از این شخصیت در دست نیست و فقط میدانیم نام واقعی اش، «پیگوئل اُمالی» (Piguel O'Malley) است. همچنین دنیای 2099 خوک عنکبوتی را به نام دنیای شماره 93726 میشناسند.

 

9- خوک عنکبوتی زامبی!

خوک عنکبوتی زامبی!

یک نسخه دیگر از خوک عنکبوتی را در دنیایی به نام دنیای شماره 7044 از مارول دیدیم که به طور تصادفی به خاطر ویروسی به زامبی تبدیل شد و او را در کنار نسخه زامبی شده از کاپیتان آمریکا، هالک و ولورین دیدیم (برای خواندن کمیک بوک های مربوط به زامبی های مارول به اینجا بروید).

 

10- حضور در دیگر گونه های سرگرمی

اولین حضور خوک عنکبوتی در دنیای عنکبوتی مربوط به کارتون Ultimate Spider-Man میشود.

کارتون خوک عنکبوتی

او ابتدا در اپیزود پنجم در تخیل مردعنکبوتی دیده شد. در اپیزود Run Pig Run هم دیدیم که لوکی، به اسپایدرمن یک هات داگ سحر شده میدهد که او را به خوکی شبیه به خوک عنکبوتی تبدیل میکند! تا اینکه سرانجام خوک عنکبوتی را در فصول 3 و 4 این کارتون دیدیم او مربوط به دنیایی دیگر میشد و خوکی بود که قدرت هایش را از عنکبوتی گرفته که به درون پَن کیک ویتامین زن عمویش افتاده و قدرت هایش را به او منتقل کرده بود. او در اپیزودهای مربوط به "دنیای عنکبوتی" حضور داشت (این مقاله را بخوانید). نکته جالب این بود که «جی جونا جیمسون» در دنیای او، یک شغال بود و به همین دلیل بهش میگفتن J. Jonah Jackal !!! (عکسش اینجاست). او مردم را علیه خوک عنکبوتی کرده و باعث شده بود تا از گروه اونجرز استعفا داده و حرفه قهرمانی را کنار بگذارد.

ولی قطعا مهم ترین و مشهورترین حضور خوک عنکبوتی در خارج از دنیای کمیک مربوط به انیمیشن سینمایی و تحسین شده "سفر به دنیای عنکبوتی" میشود که «جان مولانی»، کمدین آمریکایی، جایش حرف زد.

خوک عنکبوتی - کارتون مایلز

او رفتارش شبیه به کارتون های کلاسیک آمریکایی بود و ظاهرش نیز ما را به یاد شخصیت «پورکی پیگ» در سری کارتون های Looney Tunes مینداخت. او به همراه دیگر عنکبوتی ها و به دلیل نقشه های کینگ پین در دستکاری دنیاهای موازی به دنیای مایلز مورالز رسید و برای شکست دادن او و برگشتن به دنیای خودش با دیگران تیم آپ کرد. همانطور که در پایان فیلم دیدیم، زمان خداحافظی خوک عنکبوتی از مایلز مورالز؛ او یک هدیه به مایلز داد: چکش چوبی بزرگش!سپس به او گفت کاملا اندازه جیبته!!!!

جیب جادویی

این اتفاق غیرعقلی و خلاف فیزیک در واقع اشاره به کارتون های قدیمی مثل باگزبانی اشاره داشت. در اصطلاح به این جایی که حیوانات درون انیمیشن سلاح یا وسایل بزرگتر از خودشان را قرار می دهند، جیب جادویی یا جیب بی نهایت (Hammerspace) گفته می شود.

این نسخه از خوک عنکبوتی در انیمیشن کوتاهی نیز حضور یافته که میتوانید در اینجا آن را تماشا کنید.

خوک عنکبوتی در 10 بازی رایانه ای هم حضور داشته که البته برخی از آنها بیشتر حالت حضور افتخاری یا cameo بوده و نمیتوانستید باهاش بازی کنید.

بازی خوک عنکبوتی

 

 مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت دوم

10 نسخه عجیب و غریب از "شش خبیث" در دنیای کمیک!

انیمیشن کوتاه "خوک عنکبوتی" منتشر شد + لینک دانلود و تماشا

كامیك بوك فارسی : شماره اخر SECRET WARS: SPIDER-VERSE + لینك دانلود مستقیم

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات انیمیشن سینمایی "سفر به دنیای عنکبوتی" – قسمت اول

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات انیمیشن سینمایی "سفر به دنیای عنکبوتی" – قسمت دوم

شماره آخر از کمیک مبارزان عنکبوتی (WEB WARRIORS) ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

15 حقیقت مهمی که باید در مورد شش خبیث (SINISTER SIX) بدانید

شخصیت‌شناسی/ شبیه کدام شخصیت انیمیشن "مردعنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی" هستی؟

10 شوخی برتر مرد عنکبوتی در دنیای سینما

نگاهی به اپیزودهای "دنیای عنكبوتی" در كارتون ULTIMATE SPIDER-MAN: WEB WARRIORS + لینك دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

omid23
#1 omid23 1401-05-08 13:59
سلام ممنون بابت این مقاله عالی
من از ظاهر scavengers و کلاغ سیاه شکارچی و جی جونا جیمسون شغال(!) خیلی خوشم اومد.
از این ۱۰ تا مورد فقط گزینه ۲ و ۱۰ رو میدونستم
نقل قول کردن
Re_za
#2 Re_za 1401-05-08 22:13
مقاله حرف نداشت
به بهترین شکل و جذاب ترین شیوه و با بهترین عکس ها تونستید همه چیز مهم این شخصیت رو برامون توضیح بدید
نقل قول کردن
amir_avengers
#3 amir_avengers 1401-05-08 22:17
مرسی همیشه میخاستم درباره این کرکتر بیشتر بدونم
از دنیاش خوشم میاد
نقل قول کردن
امیرحسین زارع
#4 امیرحسین زارع 1401-05-09 09:49
چقدر خوب بود این مقاله :-)
نقل قول کردن
amin Hajati
#5 amin Hajati 1401-06-07 14:45
مقاله عالی بود و خیلی عجیبه که یهسهصبت از دنیای موازی هم خودش موازی داشته باشه!
البته مایلز هم زیاد داره.
اقای ترابی مطمئن هستید شوکرش اردکه؟ چون بیشتر به سگ و میخوره قیافش(در ضمن نوک نداره دهن دار داره و دماغ سگ)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37