معرفی تمام نسخه‌ های شش خبیث در دنیای کمیک

معرفی تمام نسخه‌ های شش خبیث در دنیای کمیک

حقیقتاً گروه شش خبیث (The Sinister Six) یکی از نمادین‌ترین گروه‌های ابرخبیثان در دنیای کمیک‌بوک هستند. امروز قصد داریم که تمامی نسخه های معرفی شده این گروه به‌‎یادماندنی را که در عالم کمیک‌بوک به تصویر کشیده شده‌است را، معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

مقدمه: مرد عنکبوتی به همراه بتمن،دارای بزرگترین گالری ابرخبیثان در بین ابرقهرمانان کمیک‌بوکی هستند.پس اینکه که تاکنون افراد زیادی به عضویت این گروه درآمده باشند،نکته اجتناب‌ناپذیری محسوب می‌شود.پس در نتیجه در طی سال‌های متمادی،شاهد نسخه های مختلفی از این گروه در صفحات کمیک بوک بوده‌ایم.حال قصد داریم در این مقاله تمامی این نسخه ها را به شما معرفی کنیم.

نکات مهم: این مقاله تنها مربوط به حضورهای این گروه در دنیای جریان غالب (Mainstream) کمیک‌بوک‌های مارول مربوط می‌شود و نسخه‌های دیگر را از دیگر دنیاهای موازی در بر نمی‌گیرد (برای آشنایی با نسخه های دنیای موازی در دنیاهای دیگر، این مقاله را بخوانید). همچنین این لیست تنها به معرفی گروه‌های پرداخته می‌شود که حداقل اشاره‌ی کوچکی به نام شش خبیث انجام داده باشند. در نتیجه گروه‌هایی مانند سندیکای خبیث (Sinister Syndicate)، شش وحشی (Savage Six) و... که از شش خبیث منشعب شده‌اند،در این لیست قرار نمی‌گیرد. نکته آخر این است که در این لیست تنها به حضور این گروه در مدیوم کمیک‌بوک پرداخته خواهد شد و دیگر حضورهای این گروه در دیگر حوزه‌های سرگرمی ملاک ما نخواهد بود.

این مقالات را نیز حتما بخوانید:

15 حقیقت مهمی که باید در مورد شش خبیث (SINISTER SIX) بدانید

10 نسخه عجیب و غریب از "شش خبیث" در دنیای کمیک !

 

1- نسخه‌ی اول (اریجینال)

  نسخه‌ی اول (اریجینال) شش خبیث

در اکتبر 1964، شش خبیث اولین حضورشان در عالم کمیک بوک در شماره اول سری نخست The Amazing Spider-Man Annual تجربه کردند. پس از چند شکست پیاپی از مرد عنکبوتی، دکتر اختاپوس با خود اندیشید که تنها راه شکست مرد عنکبوتی، همکاری با دیگران برای شکست دادن او می‌باشد. اکتاویوس با تمام شخصیت هایی که با مرد عنکبوتی سرشاخ شده بودند و ازش شکست خورده بودند، تماس گرفت و بهترین آن‌ها دعوت او را قبول کردند. الکترو، والچر، مرد شنی، میستریو و کریون شکارچی به دکتر اختاپوس ملحق شدند تا نقشه‌ای جدید برای شکست دادن دشمن مشترکشان بکشند و این گونه نخستین ترکیب از شش خبیث پدید آمد! (دكتر اختاپوس آنها را متقاعد كرد كه اگر با هم كار كنند میتوانند به راحتی از عهده مرد عنكبوتی برآيند). و اینگونه بود که دکتر اختاپوس شد رهبر و موسس این گروه ولی بعد از او نیز کسانی دیگر بوده اند که شش خبیث را تشکیل و رهبری کرده اند ولی به طور سنتی دکتر اختاپوس رهبر شش خبیث محسوب میشود. در هر حال، شش خبیث   سپس «بتی برنت» (منشی «جی جونا جیمسون» و كسی كه پیتر پاركر تا حدي به او علاقه رومانتیك داشت) و حتی «زن عمو می» را گروگان گرفتند چون میدانستند كه اسپایدرمن برای نجات آنها اقدام خواهد كرد. در هر حال اسپایدرمن توانست پس از روبرو شدن با الکترو قدرت هایش را به دست آورد و به نوبت اعضای شش خبیث را  شكست دهد. این شكست تحقیر آمیز باعث شد تا گروه شش خبیث منحل شود  و اعضایش دیگر به هم اعتماد نكنند. اولین حضور شش خبیث در دنیای کمیک را میتوانید اینجا به زبان فارسی بخونید.

 

2- نسخه دوم

  نسخه دوم شش خبیث

حدود 26 سال پس از اولین حضور این گروه در صفحات کمیک‌بوک، ما در نهایت در سال 1990 شاهد بازگشت این گروه بودیم.در واقع در آرک داستانی بازگشت شش خبیث(The Return of the Sinister Six) که در شماره 334 تا 339 سری نخست The Amazing Spider-Man روایت شد،ما دوباره اعضای این گروه را زیارت کردیم.تنها تفاوت ترکیب این گروه با گروه اولیه، حضور هاب گابلین دهه‌ی 90 میلادی (با نام اصلی جیسون فیلیپ مکندیل جونیور که در آن مقطع زمانی توسط شیطانی به نام دیموگابلین تسخیر شده بود) به جای کریون شکارچی (که پس از وقایع داستان آخرین شکار کریون (Kraven's Last Hunt) مرده پنداشته می‌شد)، بود. او همچنین با تهدید کردن مرد شنی (که در آن دوره به فرد خوبی بدل شده بود!)، او را به زور به عضویت این گروه در آورد. اما در نهایت پس از اینکه اعضای گروه متوجه شدند که دکتر اختاپوس نیت های پنهانی از تشکیل دوباره‌ی گروه و گرد‌همایی اعضا داشت،به مرد عنکبوتی کمک کردند که او را شکست دهند و این گروه دوباره منحل شد.

 

3- نسخه‌ی سوم

  نسخه‌ی سوم شش خبیث

در مدت کوتاهی پس از حضور دوباره‌ی شش خبیث،نسخه‌ی سوم آن در سال 1992 تشکیل شد. در واقع در آرک انتقام شش خبیث (Revenge of the Sinister Six) که در شماره‌های 18 تا 23 سری نخست Spider-Man روایت شد، 5 عضو نسخه‌ی دوم شش خبیث با یکدیگر متحد شدند که انتقام خود را از دکتر اختاپوس بگیرند.اما هنگام مبارزه با وی دریافتند که وی به الکترو ماموریت داده بود که اعضای گروه را دوباره کنار هم جمع کنند.دکتر اختاپوس همچنین مرد شنی را به کمک وسیله خاصی به شیشه‌ی جامد تبدیل کرد! (زیرا به صورت پنهانی با مرد عنکبوتی متحد شده بود).او سپس برای جایگزین کردن مرد شنی، یک بیگانه فضایی به نام گاگ(Gog) را به عنوان عضو نهایی به گروه اضافه کرد؛ اما در نهایت مرد عنکبوتی به کمک دیگر شخصیت‌های مارول آن‌ها شکست داد و روانه‌ی زندان کرد(تنها والچر و هاب‌گابلین توانستند فرار کنند!)

 

4- هفت خبیث (The Sinister Seven)

 هفت خبیث (The Sinister Seven)

در بحبوحه‌ی رویداد سرگذشت کلون (Clone Saga)، یکی از کلون های مرد عنکبوتی به نام کین پارکر تصمیم به کشتن تمام دشمنان مرد عنکبوتی گرفت. او در اولین اقدامش توانست دکتر اختاپوس و شکارچی بی‌رحم(ولادیمیر کرینوف) را به قتل برساند.در نتیجه شش نفر از دشمنان مرد عنکبوتی به نام‌های بیتل(ابنر جنکینز)،میستریو (کوئنتین بک)، والچر، الکترو، شوکر و اسکورپیا تحت رهبری هاب گابلین دهه‌ی 90 میلادی،گروه هفت خبیث را تشکیل دادند تا کین را به قتل برسانند. اولین حضور این گروه در شماره‌ی 9 سری نخست Spider-Man Unlimited تحت عنوان نام Unholy Alliances! روایت شد.در نهایت پیتر توانست جلوی کین و هفت خبیث را بگیرد که همدیگر را به قتل نرسانند و در نتیجه هفت خبیث منحل شد.

 

5- شش خبیث‌ِ مرد شنی (Sandman's Sinister Six)

  شش خبیث‌ِ مرد شنی (Sandman's Sinister Six)

پس از وقایع آرک داستانی انتقام شش خبیث،مرد شنی تصمیم گرفت با تشکیل گروهی جدید از دکتر اختاپوس انتقام بگیرد.این گروه که از الکترو،کریون شکارچی(آلیوشا کرینوف)،میستریو(دنیل بکهارت)،والچر و ونوم(ادی براک) به رهبری مرد شنی تشکیل شده‌ بود،حضور خود را در آرک داستانی جدیدی که از قضا "بازگشت شش خبیث (Return of the Sinister Six)" نام داشت،تجربه کردند.در این داستان که در شماره‌ی 12 سری دوم The Amazing Spider-Man و شماره‌ی 12 سری Peter Parker: Spider-Man روایت شد،ما شاهد بودیم که دکتر اختاپوس برای در امان ماندن از این گروه به مرد عنکبوتی متوسل شد.اما در نهایت پس از شکست گروه و هنگامی که ونوم از نیت اصلی این گروه باخبر شد،او مرد شنی را تا سر حد مرگ کتک زد و به الکترو و کریون شکارچی آسیب رساند و اینگونه این نسخه از شش خبیث هم منحل شد.

 

6- دوازده خبیث (The Sinister Twelve)

 دوازده خبیث (The Sinister Twelve)

در سری نخست Marvel Knights: Spider-Man ،شاهد یکی از تمام‌عیارترین نقشه‌های نورمن آزبورن برای شکست دادن پیتر پارکر/مرد عنکبوتی در تمام دوران بودیم. گروه دوازده خبیث که از لیزارد (The Lizard)، هایدرومن (Hydro-Man)، مرد شنی (Sandman)، الکترو (Electro)، کله چکشی (Hammerhead) ، والچر (The Vulture)، شوکر (The Shocker)، توم‌استون (Tombstone)، آفتاب‌پرست (The Chameleon)، بومرنگ (Boomerang) و ونوم (مک گارگن) به رهبری گرین گابلین (The Green Goblin) تشکیل شده بود،سعی در کشتن مرد عنکبوتی و گربه سیاه داشت اما به لطف حمایت کایپتان آمریکا،مرد آهنی،دردویل،هنک پیم و چهار شگفت‌انگیز آن‌ها توانستند این گروه را شکست دهند.

 

7- شش خبیثِ جنگ داخلی (Civil War's Sinister Six)

شش خبیث جنگ داخلی

این نسخه در بحبوحه‌ی رویداد جنگ داخلی(Civil War) شکل گرفت و اعضایش عبارت بودند از: دکتر اختاپوس(Dr. Octopus)، گریم ریپر(Grim Reaper)، والچر(The Vulture)، لیزارد(The Lizard)، شوکر(The Shocker) و ترپستر (Trapster). این گروه به صورت off-panel توسط کاپیتان آمریکا و گروه انتقام‌جویان پنهانش شکست خورده و به شیلد تحویل داده شدند. بنابراین ما در واقع آنها را اصلا ندیدیم! بلکه در کمیک "جنگ داخلی" فقط دیدیم که والچر و گریم ریپر دستگیر شده و توسط شیلد به زندان برده میشوند!!!

 

8- نسخه‌ی ششم

این نسخه یقینا طولانی‌ترین آرک‌های داستانی پی‌درپی را برای گروه شش خبیث در طول تاریخ رقم زد.در واقع در ابتدا ما در داستان Origin of the Species شاهد بودیم که دکتر اختاپوس گروهی از دشمنان مرد عنکبوتی را برای به دست آوردن بچه‌ی لیلی هالیستر رهبری کرد(در واقع دکتر اختاپوس می‌پنداشت که این بچه،بچه‌ی نورمن آزبورن و لیلی هالیستر باشد و ترکیب ژنتیکی آن‌ها،خصوصیات ژنتیکی این بچه را به یک معدن طلا تشبیه می‌کرد). اما در نهایت مشخص شد که این بچه، بچه‌ی هری آزبورن و لیلی هالیستر می‌باشد و تلاش دکتر اختاپوس به ثمر ننشست اما جرقه‌ای برای حضور این گروه در آرک‌های بعدی شد.

در رویداد Big Time، شاهد اولین حضور این گروه بودیم که اعضایش عبارت بودند از:دکتر اختاپوس(Dr. Octopus)، میستریو(Mysterio)، مرد شنی (Sandman)، راینو (Rhino)، آفتاب‌پرست (The Chameleon) و الکترو(Electro). در واقع اینبار دکتر اختاپوس که چیزی که از عمرش باقی نمانده بود، مهم‌ترین نقشه‌ی عمرش را برنامه‌ریزی کرد و در راستای تحقق آن،این گروه جدید را تشکیل داد که ما شاهد جزئیات ریز‌به‌ریز و داستان‌گویی محسوس داستان در ران دن اسلات بودیم تا اینکه از نقشه‌ی بزرگ دکتر اختاپوس،در داستان پایان زمین(Ends of the Earth) رونمایی شد.

ما در این داستان که از شماره‌های 682 تا 687 سری The Amazing Spider-Man و کمیک‌ تک‌قسمتی The Amazing Spider-Man: Ends of the Earth روایت شد،شاهد بودیم که دکتر اختاپوس به قصد داشت به عنوان آخرین دستاورد خود قبل از مرگ،با سرعت بخشیدن به اثر گلخانه‌ای،کره‌ی زمین را به آتش بکشد.گروه شش خبیث به عنوان آنتاگونیست‌های اصلی این داستان دکتر اختاپوس را یاری کردند اما پس از اینکه متوجه نیت اصلی او شدند،علیه‌اش اقدام کردند.در نهایت دکتر اختاپوس مجبور شد که با به کنترل گرفتن ذهن شش تن از اعضای انتقام‌جویان (کاپیتان آمریکا،مرد آهنی،ثور،هاکای،زن عنکبوتی و هالک قرمز)، آن ها را جایگزین این گروه کند. در نهایت مرد عنکبوتی توانست به کمک بیوه سیاه، سیلور سیبل و میستریو، توانست انتقام‌جویان را از بند اسارت ذهنی دکتر اختاپوس آزاد کرده و او را متوقف کند.

 

9- شش خبیثِ Marvel NOW! (Marvel NOW!'s Sinister Six)

  نسخه‌ی ششم شش خبیث

هنگامی دکتر اختاپوس به مرد عنکبوتی برتر تبدیل شده بود با نسخه‌ی جدیدی از شش خبیث که شامل بومرنگ، شوکر ، رُبات «مغز زنده» (The Living Brain)، بیتل مونث (جنیس لینکلن)، اوردرایو (Overdrive) و اسپید دیمون می‌شد، روبه‌رو شد و آن‌ها را شکست داد.  او قصد داشت تا بومرنگ را بکشد اما توسط روح پیتر پارکر که هنوز در ذهنش وجود داشت، متوقف شد و تنها ربات مغز زنده را به عنوان دستیار خودش تصاحب کرد (این اتفاقات در شماره 1 از سری "مرد عنکبوتی برتر" که اینجا ترجمه شده است، رخ داد). پنج عضو باقیمانده این گروه به ستاره‌های سری جدید کمیک بوکThe Superior Foes of Spider-Man بدل شدندکه آقای «نیک اسپنسر» آن را نوشت حتی با توجه به پنج نفر بودن تعداد اعضای گروه، در مجموع شاهد داستان‌های مفرح و لحظات فانی در این سری بودیم و در پایان این سری هم متوجه شدیم که این بومرنگ بوده که داشته وقایع آن را روایت میکرده! (پس معلوم نیست که چقدرش رو خالی بسته!). در نهایت با خیانت بومرنگ به عنوان رهبر گروه به دیگر اعضا، این گروه نیز منحل شد.

 

10- شش برتر (The Superior Six)

  شش برتر (The Superior Six)

هنگامی که دکتر اختاپوس به مرد عنکبوتی برتر بدل شد،او گروه جدیدی از قهرمانان که شامل اعضای اوریجینال شش خبیث می‌شدند را تشکیل داد زیرا هیچوقت کار کردن با گروه اونجرز را ایده‌ی خوبی نمی‌دانست.با جایگزین کردن آفتاب پرست به جای کریون شکارچی،او گروه جدیدش را شش برتر(The Superior Six) نامید که هدفشان مبارزه برای برقراری عدالت بود.

خوشبختانه به دلیل اینکه دکتر اختاپوس از خاطرات پیتر پارکر بهره می‌برد و مهم‌ترین عقیده پیتر به عنوان اینکه "قدرت زیاد،مسئولیت زیادی به همراه دارد" در ذهن او مزین شده بود،آن‌ها باید چالش بزرگی را در قالب نسخه جدید گروه شش خبیث تجربه می‌کردند.در نتیجه داک آک با کنترل کردن ذهن آن‌ها،به سراغ نسخه‌ی جدیدی از گروه اربابان شرارت(Masters of Evil) که توسط لایت‌مستر(Lightmaster) تشکیل شده بود،رفت.با کمک دختر لایت‌مستر که سان گرل(Sun Girl) نام داشت،آن‌ها موفق شدند لایت‌مستر و گروهش را شکست دهند اما در هنگام نبرد اکتاویوس کنترلش را بر ذهن افراد گروهش از دست داد و دیگر شش برتری وجود نداشت.

 

11- شانزده خبیث (The Sinister Sixteen)

شانزده خبیث (The Sinister Sixteen)

ما در سری The Superior Foes of Spider-Man ،شاهد بودیم که در پی اتحاد شش خبیث باقیمانده (منهای مغز زنده و شوکر) با جغد (از دشمنان دردویل) آن‌ها تحت رهبری بومرنگ و با استخدام خبیث‌های جدیدی که جغد استخدام کرده بود،گروه شانزده خبیث را تشکیل دادند.اعضای این گروه عبارت بودند از: بومرنگ (Boomerang)، بیتل (The Beetle)، اوردرایو (Overdrive)، اسپید دیمون (Speed Demon)، آرمادیلو(Armadillo)، بای بیست (Bi-Beast)، دلقک (Clown)، سایکلون (Cyclone)، مگس انسان‌نما (Human Fly)، کانگورو (Kangaroo)، من ماونتین مارکو(Man Mountain Marko)، میراژ (Mirage)، اسکورچر (Scorcher)، شیریک (Shriek)، اسپات (The Spot) و اسکوئید (Squid).هدف اصلی این گروه این بود که اشیای ارزشمندی را از آفتاب‌پرست بدزند.

 

12- شصت و شش خبیث (The Sinister Sixty-Six)

  شصت و شش خبیث (The Sinister Sixty-Six)

در سری Spider-Man and the X-Men (که اینجا ترجمه شده) شاهد بودیم که آفتاب‌پرست و موجو با همکاری یکدیگر، تجسمات هولوگرافیکی از دشمنان مرد عنکبوتی برای حمله به او و شاگردانش در مدرسه جین گری برای آموزش عالی (Jean Grey School for Higher Learning) بودند.البته بیشتر اعضای این گروه به صورت off-panel نمایش داده شدند و همانطور که قابل حدس بود،خیلی زود از بین رفتند.

 

13- شش خبیث مرد زنبوری (Swarm's Sinister Six)

  شش خبیث مرد زنبوری (Swarm's Sinister Six)

گفتیم که مرد زنبوری همواره یکی از خبیث‌های بیخود مرد عنکبوتی محسوب میشود (این مقاله را بخوانید)؛ پس تعجبی ندارد که نسخه‌ای از شش خبیث که او آن را رهبری کند،از خبیث‌های بیخودی تشکیل شده‌ باشد. در سری Spider-Man and the X-Men ، هنگامی که این گروه که از مرد زنبوری، 8-بال (8-Ball)، کیلر شرایک (Killer Shrike)، مِلتر (The Melter)، اسکوئید (Squid) و دلیله (Delilah) تشکیل شده بود، قصد دزدیدن یک محموله طلا را داشتند، با مردعنکبوتی و شاگردانش روبه‌رو شدند. پس از اینکه زنبورهای مرد زنبوری توسط جهش‌یافته‌ی نوجوانی به نام هلیون (Hellion) پخش شد، بقیه‌ی اعضای این گروه تسلیم شدند.

 

14- شش خبیثِ آیرون اسپایدر (The Iron Spider's Sinister Six)

  شش خبیثِ آیرون اسپایدر (The Iron Spider's Sinister Six)

این نسخه توسط عموی خبیث مایلز مورالز (آرون دیویس) تشکیل شد.او در شماره‌ی 234 سری دوم Spider-Man گروه جدیدی از شش خبیث را تشکیل داد که اعضایش عبارت بودند از: مرد شنی (Sandman)، هاب‌گابلین(رادریک کینگزلی)، الکتروی مونث(فرانسین فری)، بامشِل (Bombshell)، اسپات(The Spot) و البته خود آیرون اسپایدر(The Iron Spider) که رهبر گروه بود.

 

15- شصت خبیث (The Sinister Sixty)

 شصت خبیث (The Sinister Sixty)

در شماره‌ی 6 سری دوم Friendly Neighborhood Spider-Man (که اینجا ترجمه شده) ما شاهد مبارزه گروه شصت خبیث با مرد عنکبوتی و متحد کم‌سن‌وسالش، اسپایدر بایت (Spider-Bite) بودیم.در بحبوحه‌ی داستان متوجه شدیم که این گروه در واقع توسط استیلت من (Stilt-Man) درست شده بود تا جعبه(چیزی که نیویورک بدون آن دوام نمی‌آورد!) را به دست بیاورد.پس از شکست دادن استیلت من و شصت خبیث،مرد عنکبوتی و اسپایدر بایت فرصت یافتند تا جعبه را باز کنند.چیزی که درون جعبه بود،در واقع یکی از اکشن فیگورهای مرد عنکبوتی بود(استعاره از اینکه نیویورک بدون مرد عنکبوتی دوام نمی‌آورد).در انتهای داستان متوجه شدیم،تمام این ماجراها تصورات کودکانه یک پسربچه‌ی سرطانی به نام ناتان بود که در آخرین روزهای عمرش،توانست یک ماجرای هیجان‌انگیز را با قهرمان محبوبش تجربه کند(به کمک اعضای خانواده‌اش و کادر بیمارستان!)

این داستان غم‌انگیز که بازروایت مدرن داستان "بچه‌ای که عکس‌های مرد عنکبوتی را جمع می‌کند (The Kid Who Collects Spider-Man!)" بود، باری دیگر به ما نشان داد که چرا اینقدر به مرد عنکبوتی علاقه داریم.

 

حامد ستاری

HS-Spider

 All rights reserved © Spidey.ir 2020

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

اولین حضور "شش خبیث" (SINISTER SIX) در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود

15 حقیقت مهمی که باید در مورد شش خبیث (SINISTER SIX) بدانید

10 نسخه عجیب و غریب از "شش خبیث" در دنیای کمیک !

معرفی گروه "شش خبیث" (SINISTER SIX)

10 گروه ابرخبیث (SUPERVILLAIN TEAMS) برتر دنیای کمیک

15 کاور برتر خلق شده توسط استیو دیتکو

10 دشمن برتر مرد عنکبوتی

15 شخصیت برتر دنیای کمیک که توسط «استیو دیتکو» خلق شدند

عكس های فوق العاده از «شش خبیث» - قسمت اول

عكس های فوق العاده از «شش خبیث» - قسمت دوم

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 7

بزرگان تاریخ كمیك بوک های اسپایدرمن: استن لی و استیو دیتکو

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

HS-Spider
#1 HS-Spider 1399-04-01 12:02
به نام حضرت دوست
با سلام به همه دوستان
دوستان عزیز بی‌زحمت اگر غلط املائی در این مقاله مشاهده کردید، لطفاً اطلاع بدید تا اصلاح بشه.
با تشکر
نقل قول کردن
arian.akn
#2 arian.akn 1399-04-01 12:35
خسته نباشید به آقای ستاری
خیلی کامل و با جزییات بود
آقای ستاری خیلی روان و راحت می نویسید
امیدوارم به نوشتن مقالات ادامه بدید تا جایی که ما هرروز از مقالات شما استفاده کنیم
تشکر از شما بابت این مقاله
نقل قول کردن
Mr. MARVEL
#3 Mr. MARVEL 1399-04-01 12:36
مقاله جالبی بود :-| همشون با اسپایدی مشکل معمولی دارن ولی انصافا شصت و شش خبیث مشکل شخصی دارن :-| :-|
عاخه شصت و شیش نفر :-|
نقل قول کردن
hassan91
#4 hassan91 1399-04-01 13:25
مقاله جالبی بود. گروه شش خبیث یکی از خطرناکترین گروه‌های دنیای کمیکه. آدم حتی نمیتونه تصورشو بکنه که اسپایدی قراره چجوری با اونا مواجه بشه.
نقل قول کردن
Matingh
#5 Matingh 1399-04-01 14:27
۶۶ خبیث‌ :o مگه جنگه :-| البته اسپایدی سوسکشون میکنه 8)
خیلی شش خبیث کاریزما داره واقعا دوستش دارم به نظرم بهترین گروه خبیث کمیک بوکه :lol:
نقل قول کردن
ali spidey 99
#6 ali spidey 99 1399-04-01 14:44
خیلی خوب بود.

این مقاله یه بار دیگه نشون داد که اسپایدی بیشترین و کاملترین دشمنان رو تو دنیای کمیک داره.

آخه ۶۶ نفر با آدم دشمن میشن؟؟ :-|

ولی واقعا ممنون من شماره های ۱،۲،۳،۶،۸،۱۰،۱۲ ،۱۵ رو می شناختم و حالا بقیه رو هم شناختم.

در ضمن دقت کردید این روزا شش خبیث تو سایت طوفان به پا کرده :lol:
نقل قول کردن
son of parker
#7 son of parker 1399-04-01 14:59
سلام ممنون بابت مقاله جالب بود من اکثرشون رو میدونستم ولی بعضیاش نکات خوب و جدیدی داشت6
نقل قول کردن
VENOMPOOL
#8 VENOMPOOL 1399-04-01 15:03
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: مورد آخر اشکمو در آورد.

واقعا از آقای ستاری بخاطر این مقاله جذاب و البته تکمیل شده تشکر میکنم.
ممنون
نقل قول کردن
naymor
#9 naymor 1399-04-01 17:25
من در عجبم از ۶۶ خبیث!
اخه چند نفر به یک نفر؟!


ممنون از اقای ستاری با این قلم روونشون
خوندن مقاله بهم حال داد...
باشید و بیشتر باشید...
نقل قول کردن
Captain-spidey
#10 Captain-spidey 1399-04-01 19:26
سلام اقای ستاری دستتوت درد نکنه مقاله عالی بود غلط املای پیدا نکردم
راستش من دقیقا اون کمیک شماره ۶مردعنکبوتی دوست خوب محله رو یادمه اولش کف کردم با اون ۶۶ تا گفتن یا امام زاده بیژن ولی به اخرای داستان که رسیدیم کم کم داشت گریم میگرفت
راستش یادمه یه بار استاد گفتن واقعا ایده ۶ خبیث خیلی خوبه اخه از عدد ۶۶۶(که عدد نحصی هست :o ) تشکیل شده (واقعا جالبه)
نقل قول کردن
HS-Spider
+1 #11 HS-Spider 1399-04-01 19:48
#10
با سلام به شما دوست عزیز و ممنون از نظر لطفتون نسبت به بنده.

فقط گروه شصت و شش خبیث منحصر به سری Spider-Man and the X-Men هستش.
اون گروهی که مدنظر شماست، همون گروه شصت خبیث هستش.
دیگه عرضی نیست ;-)

با تشکر
نقل قول کردن
Marvel spidey
#12 Marvel spidey 1399-04-01 21:12
مقاله خیلی خوبی بود آقای ستاری عزیز من که خیلی خوشم اومد ممنون از این مقاله شش خبیث واقعا بهترین گروه شرور هستن :-)
نقل قول کردن
Captain-spidey
#13 Captain-spidey 1399-04-01 22:40
به نقل از HS-Spider:
#10
با سلام به شما دوست عزیز و ممنون از نظر لطفتون نسبت به بنده.

فقط گروه شصت و شش خبیث منحصر به سری Spider-Man and the X-Men هستش.
اون گروهی که مدنظر شماست، همون گروه شصت خبیث هستش.
دیگه عرضی نیست ;-)

با تشکر

اره شما درست میگید من معظرت میخوام(کلا ادم حواس پرتیم)
نقل قول کردن
Iamjoker
#14 Iamjoker 1399-04-02 02:36
سلام مقاله جالبی بود با تشکر فراوان از نوسنده دوستان به نظر شما فیلم ۶۶ خبیث ساخته بشه نتیجه چی
نقل قول کردن
fighter spider 86
#15 fighter spider 86 1399-04-02 14:35
باز هم یه مقاله جذاب از شش خبیث با روایت جناب ستاری گل . اولش که مقاله رو دیدم فکر کردم در مورد جهان های موازی ولی وقتی وارد مقاله شدم دیدم نه این مقاله در مورد ترکیب های شش خبیث از سال 1964 تا الان است . این مقاله اطلاعات زیادی به من داد مثلا فهمیدم که همیشه هدف شش خبیث مرد عنکبوتی نبوده و اون ها برای به دست اوردن بچه لیلی هالیستر یا دزدی از افتاب پرست هم این گروه را تشکیل دادن یا همیشه تعداد این گروه شش تا نبوده و به 66 تا هم رسیده (که بیشتر اون ها هولوگرام بودن) .

به نظرم اگه فیلم شش خبیث ساخته بشه (البته امیدوارم) ما با اطلاعات فراوان به سوی این فیلم میریم . حتی امیدوارم سایت spidey اطلاعات بیشار از این ها در اختیار ما بزاره
نقل قول کردن
naymor
#16 naymor 1399-04-02 15:38
به نقل از fighter spider 86:
باز هم یه مقاله جذاب از شش خبیث با روایت جناب حامدی گل . اولش که مقاله رو دیدم فکر کردم در مورد جهان های موازی ولی وقتی وارد مقاله شدم دیدم نه این مقاله در مورد ترکیب های شش خبیث از سال 1964 تا الان است . این مقاله اطلاعات زیادی به من داد مثلا فهمیدم که همیشه هدف شش خبیث مرد عنکبوتی نبوده و اون ها برای به دست اوردن بچه لیلی هالیستر یا دزدی از افتاب پرست هم این گروه را تشکیل دادن یا همیشه تعداد این گروه شش تا نبوده و به 66 تا هم رسیده (که بیشتر اون ها هولوگرام بودن) .

به نظرم اگه فیلم شش خبیث ساخته بشه (البته امیدوارم) ما با اطلاعات فراوان به سوی این فیلم میریم . حتی امیدوارم سایت spidey اطلاعات بیشار از این ها در اختیار ما بزاره

جناب حامدی؟! :o
نقل قول کردن
fighter spider 86
#17 fighter spider 86 1399-04-02 22:08
به نقل از naymor:
به نقل از fighter spider 86:
باز هم یه مقاله جذاب از شش خبیث با روایت جناب حامدی گل . اولش که مقاله رو دیدم فکر کردم در مورد جهان های موازی ولی وقتی وارد مقاله شدم دیدم نه این مقاله در مورد ترکیب های شش خبیث از سال 1964 تا الان است . این مقاله اطلاعات زیادی به من داد مثلا فهمیدم که همیشه هدف شش خبیث مرد عنکبوتی نبوده و اون ها برای به دست اوردن بچه لیلی هالیستر یا دزدی از افتاب پرست هم این گروه را تشکیل دادن یا همیشه تعداد این گروه شش تا نبوده و به 66 تا هم رسیده (که بیشتر اون ها هولوگرام بودن) .

به نظرم اگه فیلم شش خبیث ساخته بشه (البته امیدوارم) ما با اطلاعات فراوان به سوی این فیلم میریم . حتی امیدوارم سایت spidey اطلاعات بیشار از این ها در اختیار ما بزاره

جناب حامدی؟! :o

اشتباه تایپی :-* :oops: :lol: :lol: :lol:
تو ذهنم کسی دیگه ای بود :lol: :lol:
ممنون بابت تذکر ;-)
نقل قول کردن
امیر محمد گلکار
#18 امیر محمد گلکار 1399-04-03 14:37
ممنون بابت مقاله. وقت چه جالب که شصت خبیث دنبال چیزی بودن که مال یک بچه بود :D .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44