15 دشمن ترسناک و چندش آور مرد عنکبوتی!

15 دشمن چندش آور مرد عنکبوتی!

این مقاله را به مناسبت هالووین تقدیم شما میکنم!

کارشناسان اعتقاد دارند مرد عنکبوتی کامل ترین و متنوع ترین مجموعه از ابرشرورهای کمیک بوکی را در اختیار داره که باعث میشه بشه داستان های مختلفی را با این شخصیت نقل و روایت کرد. برخی از این دشمنان حالتی چندش آور دارند که باعث میشه بشه با آنها داستان های ترسناک و خفنی برای اسپایدرمن نوشت. در این مقاله 15 تا از این خبیث ها را به شما معرفی میکنم.

 

15- کاریون (Carrion)

 کاریون (Carrion)

«مایلز وارن» را خاطرتان هست؟ همان پروفسوری كه از روی پیتر پاركر /اسپایدرمن و گوئن استیسی كلون درست كرد و خودش نیز به شخصیت خبیثی به نام «شغال» (Jackal)  تبدیل شد؟ (این مقاله را بخوانید) به زودی معلوم شد كه او از روی خودش هم كلون درست كرده! البته این كلون با ویروس خاصی تركیب شده بود به همین دلیل نیروهای خاص خودش را داشت (مثلا با لمس هر موجود زنده ای آن را به خاكستر تبدیل میكرد، یا میتوانست پرواز كند و ...) او میخواست انتقام مرگ مایلز وارن را بگیرد و از هویت مخفی اسپایدرمن هم خبر داشت اما در نهایت در نبرد با اسپایدرمن كشته شد. سپس مشخص شد که کاریون ناقل ویروس بدجوری بوده است. این ویروس یک دانشجو به نام «مالکوم مک براید» را مبتلا کرد و باعث شد تا از نظر ژنتیکی به مدلی از کاریونِ اریجینال بدل بشه! مک براید تقلا کرد تا خودش را از این ویروس مهلک و دارای عقل و هوش خلاص کنه ولی موفق نشد و کاریون در داستان معروف "حداکثر کارنیج" در دهه 90 میلادی به جمع دار و دسته «کارنیج» پیوست.

ویورس کاریون

در نهایت مک براید از این ویروس رهایی پیدا کرد ولی ویروس کاریون هنوز زنده است و دیگران را نیز مبتلا کرده است و قربانیان جدید حتی از نسخه های ارجینال هم وحشتناک تر بوده اند (برای آشنایی کامل با کاریون، این مقاله را بخوانید).

  

14- وِرمین (Vermin)

وِرمین (Vermin)

«ورمین» نام اصلی اش هست «ادوارد ویلان» (Edward Whelan) که کودکی سخت و وحشتناکی داشت و حتی ناپدری اش به وی آزار جنسی میرساند. او وقتی بزرگ شد یک ژنتیک‌شناس شد ولی متاسفانه آزمایشات دشمنان کاپیتان آمریکا باعث شد تا به یک موجود موش مانند تبدیل شود که علاقه به خوردن گوشت انسان دارد! ورمین ابتدا در کمیک های کاپیتان آمریکا خلق شد و سپس در داستان معروف "آخرین شکار کریون" (که در اینجا ترجمه شده) حضور پیدا کرد. او در این داستان خبیث اصلی نبود ولی در فاضلاب نیویورک پرسه میزد و بارها مردم عادی را شکار کرد و به مخفیگاه خود برد و زنده زنده آنها را خورد! برای آشنایی با ورمین، این مقاله را بخوانید.

 

13- دیمو گابلین (Demogoblin)

 دیمو گابلین (Demogoblin)

وقتی شخصیتی خبیث به نام «جك اولانترن» به «هاب گابلین» جدید تبدیل شده بود برای مدتی روحش با روح یك دیو شیطانی كه از دروازه های آتشین جهنم آزاد شده بود تركیب شد! او از حضور این دیو شیطان صفت در وجود خود راضی نبود و همیشه میان آنها نزاع وجود داشت. تا اینكه بلاخره توانست با استفاده از جادو و جمبل از شر او راحت شود. اما وقتی این دیو جسم و روح او را ترك كرد، موجودی جدید به نام «دیمو گابلین» به وجود آمد ! دیموگابلین برای خودش یك ماموریت مقدس متصور بود و هر كسی را كه فكر میكرد گناهكار است، میكشت (البته به جز کودکان). او بارها از اسپایدرمن شكست خورد و در نهایت در یك كلیسا توسط هاب گابلین اصلی (رادنیك كینگزلی) نابود شد. همین چند وقت پیش و در کمیک "کارنیج مطلق: محافظین مرگبار" (که اینجا ترجمه شده) شاهد بودیم که کارنیج و دار و دسته اش موفق شدند دیمو گابلین را زنده کنند و سپس معشوقه کارنیج به نام «شیریک» با او پیوند خورد و موجودی جدید به نام «دیما گابلین» به وجود آمد! (عکسش اینجاست).

 

12- اسکین هِد (Skinhead)

اسکین هد

یکی از دشمنان گمنام مرد عنکبوتی «ادوارد کِراس» نام داره که بهش لقب Skinhead داده شده. این شخصیت سال 1989 و در شماره 56 از کمیک Web of Spider-Man خلق شد. او یک نئو نازی ناراضی و عصبانی بود که به طور اتفاقی درگیر یکی از آزمایشات پیتر پارکر وقتی داشت برای خودش محلول تار (web fluid) درست میکرد ، شد. بنابراین به موجودی هیولا مانند تبدیل شد که میتونست گوشت بدن انسان ها را از استخوان آنها جدا کنه! او گوشت بدن برخی از همکاران خودش را به خودش جذب کرد (زیرا اعتقاد داشت به آرمان نئونازی ها وفادار نیستند). ولی خوشبختانه مرد عنکبوتی تونست جلویش را بگیره. (اسپایدرمن به شکل چندش آوری او را شکست داد: اجازه داد تا اسکین هد جذبش کنه و بعد در داخل بدنش به اسکلت او ضربه زد و شکستش داد!).

 

11- مِندل استرام (Mendel Stromm)

مِندل استرام (Mendel Stromm)

ایشون از شخصیت های مهم و قدیمی کمیک های اسپایدرمن هستند که قدمتش به دوران کلاسیک اسپایدرمن یعنی زمانی که استن لی، استیو دیتکو و جان رومیتا داستان های اسپایدرمن را خلق میکردند میرسه! او شریک «نورمن آزبورن» بود که نورمن بهش خیانت کرد و به زندان افتاد. استرام که در ساخت ربات تبحر داره، ربات هایی ساخت تا بتونه از نورمن انتقام بگیره. تا اون موقع چیز ترسناک یا  چندش آوری درباره اش وجود نداشت تا اینکه به دلیل حمله قلبی درگذشت. اما ذهن او زنده ماند و گوشت در حال فاسد شدن بدن او با یک سایبورگ قوی پیوند خورد و بهش لقب Gaunt (به معنای "نره غول"!) داده شد تا اینکه تمام اعضای بدنش نابود شد به جز سرش! در ضمن تا یادم نرفته بگم که به او لقب «استاد ربات» (Robot Master) هم داده شده. در هر حال، میتونست به کمک اعضای روباتیک بدنش و همچنین ربات هایی که بهش خدمت میکنند کارهای چندش آور زیادی بکنه. او  در شماره 5 از سری جدید کمیک بوک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز (که اینجا ترجمه شده است) به دست دشمن مرموز اسپایدرمن به نام «کیندرد» کشته شد. ازتون دعوت میشه برای آشنایی کامل با مندل استرام حتما این مقاله را بخوانید.

 

10- چارلی ویدرمن (Charlie Weiderman)

چارلی ویدرمن (Charlie Weiderman)

«چارلی ویدرمن» کسی بود که وقتی بچه بود و به مدرسه میرفت بهش زور میگفتن و اذیتش میکردن (حتی بدتر و شدیدتر از پیتر پارکر). شاید به همین خاطر بود که او در دوران مدرسه فقط یک دوست داشت: پیتر پارکر. ولی برخلاف پیتر که تربیت خوبی از جانب عمو و زن عمویش دریافت کرده بود، چارلی حتی در خانه هم روزگار خوبی نداشت. به همین دلیل وقتی بزرگ شد به دنبال انتقام گرفتن بود زیرا به نظرش حقش را خورده بودند و عقده ای شده بود. او سپس پیتر پارکر و تونی استارک را گول میزنه تا مجوز ساخت یک لباس ساخته شده از ویبرانیوم را به دست بیاره ولی لباس به طور تصادفی بهش میچسبه. چارلی که حالا هم عصبانی شده و هم مجنون، میره و اون کسانی که وقتی بچه بود بهش زور گفته بودند را مجازات میکنه و به قتل میرسونه! او سپس با اسپایدرمن نبرد میکنه و حتی پیتر پارکر را تعقیب میکنه و خانه اش را آتش میزنه! (بدین ترتیب خانه قدیمی زن عمو می نابود میشه). چارلی حتی سعی میکنه زن عمو می و مری جین را هم بکشه. ولی پیتر در نهایت شکستش میده.

 

9- كالیپسو (Calypso)

گذشته و منشا «كالیپسو» در هاله ای از ابهام قرار دارد. برخی میگویند او نوعی زامبی زنده است! ولی در هر حال قدرت های جادویی دارد و میتواند حریفان خود را طلسم كند. در واقع به نظر می رسد یک استاد جادوی Voodoo باشد که گفته میشه قدرت های خودش از طریق قربانی کردن خواهر کوچک تر خودش به دست آورده است!  او عاشق «كریون شكارچی» میباشد و حاضر است تا جانش را برای او بدهد. پس از اینكه «كریون» خودكشی كرد، به نیویورك آمد تا از اسپایدرمن انتقام بگیرد. او برای این کار سعی کرد ذهن «لیزارد» را تحت کنترل خودش بگیرد تا از طریق او اسپایدرمن را به قتل برساند. یکی دو باری هم مرده ولی زنده شده و انگار میتونه دیگران را هم زنده کنه!

 

8- والچر قرمز (Red Vulture)

رد والچر

«والچر قرمز» که نام اصلی اش «جیمی ناتال» است شباهتی به والچر کلاسیک دنیای کمیک های مرد عنکبوتی ندارد . او که اولش خلافکاری خیابانی بود اولین بار در شماره 592 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز خلق شد و تحت آزمایشات قرار گرفت . همین آزمایشات رویش عوارض منفی و جانبی گذاشت. میتونست پرواز کنه، از دهانش اسید پرتاب کنه (!) و البته علاقه داشت گوشت انسان بخوره!! دچار فراموشی هم شده بود. اما چیزی که اون را چندش آور تر میکنه اینه که بال هایش به بدنش وصل شده اند و بخشی از بدنش هستند! دندان های تیز خون آشام مانند هم دارد! مرد عنکبوتی مجبور شد بازوان او را بشکنه تا بتونه شکستش بده و توسط پلیس دستگیر بشه. لحظه دردناک و خفنی بود! (عکسش اینجاست).

 

7- سایه (Shade)

 سایه (Shade)

یادتون میاد اون صحنه های باحال فیلم "دکتر استرنج" را که در آن شخصیت ها در حالتی ماورایی و روح مانند با هم جنگ میکردند در حالی که انسان های عادی قادر به دیدن مبارزه آنها نبودند؟ در کمیک های اسپایدرمن هم خبیثی داریم به نام «جِیکوب نَش» ملقب به سایه (Shade) که میتونه به عالم غیر فیزیکی دسترسی پیدا کنه! او برای این کار یک کتاب جادویی را دزدید (صاحب مغازه کتاب فروشی را هم به قتل رساند). سپس وقتی در زندان بود شروع کرد به تمرین جادوگری. بعدش به وسیله یک طلسم تونست خودش رو از زندان خارج کنه ولی در یک بعد دیگر گرفتار شد و فهمید که برای برگشت به حالت فیزیکی خودش باید جسم انسان های دیگر را بدزده! این باعث شد تا گزارش هایی مبنی بر گم شدن ولگردها و دانش آموزان معتاد به پیتر پارکر برسه (اون موقع پیتر معلم مدرسه شده بود). او هم در قالب اسپایدرمن به تحقیق پرداخت و در نهایت به کمک دکتر استرنج تونست بر سایه پیروز بشه.

کمیک ترسناک مرد عنکبوتی

( چون سایه حالت روح داشت و اسپایدرمن نمیتونست بهش ضربه بزنه بنابراین نیاز داشت تا به صورت متافیزیکی باهاش درگیر بشه و به کمک دکتر استرنج احتیاج پیدا کرد).

 

6- اسکرایِر (Scrier)

 اسکرایِر (Scrier)

«اسکرایر» وقتی خلق شد به قدر کافی ظاهرش ترسناک و هولناک  بود: یک شخصیت مرموز که صورتی سفید مثل ارواح داشت! به نظر هم میرسید که رگ و ریشه فراطبیعی داره و اسرار عمیق، تاریک و پیچیده ای را درباره عالم هستی میدونه. این شخصیت در داستان منفور "سرگذشت کلون" در دهه 90 میلادی ظاهر شد و بیشتر در کنار شخصیت مرموز دیگری به نام «جوداس مسافر» دیده میشد (این مقاله را بخوانید تا با جوداس آشنا شوید). آنها معمولا با هم درباره مسائل مرموز و گنگ حرف میزدند که خواننده ها چیزی ازش متوجه نمیشدند! اما بعدا معلوم شد که او عضو "انجمن اخوت اسکرایر ها" (Brotherhood of Scrier) بوده. این انجمن در واقع فرقه ای است که قرن ها وجود داشته و آدم های با نفوذ و قدرتمندی هم در آن عضو بوده اند (حتی «نورمن آزبورن»!).

فرقه اسکرایر

همه آنها کلاهی مثل کشیشان بر سر کرده و ماسک سفیدی بر صورت میزنند و خدایی قدرتمند به نام اسکرایر را پرستش میکنند که قدمتش به قبل از خلقت عالم میرسد!

 

5- شاثرا (Shathra)

 شاثرا (Shathra)

در سال 2001 نویسنده ای تحسین شده به نام «جان مایکل استرازینسکی» در کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز ماجرایی جدید و بی سابقه را شروع کرد که به داستان "توتم" (Totem) معروف است. ما این داستان زیبا را به طور کامل در اینجا ترجمه کرده ایم. ویژگی اصلی داستان این بود که برای اولین بار به انرژی درونی اسپایدرمن به عنوان انرژی یک حیوان یا بهتره بگیم یک عنکبوت نگاه میکرد. در نتیجه با خبیثی جدید و قدرتمند به نام «مورلان» مواجه شدیم که به دنبال شکار این انرژی درونی اسپایدرمن بود. بعدا این داستان زمینه ساز داستان های دیگری شد که در آنها هیولاهایی سراغ اسپایدرمن می آمدند تا از انرژی درونی وی تغذیه کنند. یکی از این هیولاها «شاثرا» نام داشت. همانطور که که اسپایدرمن توتِم عنکبوت است، شاثرا هم توتم "زنبورهای تارتنک‌گیر" (spider wasp) است  (زنبورهای تارتنک‌گیر، عنکبوت‌ها را شکار می‌کنند و به بچه های خود میدهند و در سرتاسر جهان پراکنده هستند). پس شاثرا دشمن اسپایدرمن بود زیرا میخواست او را بخورد! او در یک بُعد متافیزیکی زندگی میکند و وقتی از وجود اسپایدرمن باخبر شد هدفش این شد که او را بگیرد و به دنیای خودش بیاورد و گوشتش را به بچه ایش بدهد تا بخورند! اما خوشبختانه اسپایدرمن تونست به کمک «ازیکیل»، او را به مکانی در آفریقا که در آن انرژی و قدرت عنکبوتی به لطف خدای عنکبوتی (آنانسی) زیاد بود، بکشاند و شکستش دهد. اما شاثرا برگشته و برای کلونِ پیتر پارکر یعنی «اسکارلت اسپایدر» هم دردسر درست کرده و دنبال او هم بوده است! او در رویداد "پایان دنیای عنکبوتی" نیز خبیث اصلی است. برای آشنایی کامل با این شخصیت، این مقاله را بخوانید.

  

4- مایند وُرم (Mindworm)

مایند ورم

«ویلیام ترنر» که با نام مستعار «مایند وُرم» شناخته میشود، قربانی یکی از آزمایشات دولت آمریکا شده است که باعث شد با یک جمجمه و مغز بزرگ شده و قدرت های ذهنی به دنیا بیاد. او میتونه احساسات و عواطف رو حس کنه ولی قدرتمند ترین جهش یافتگی او، تحت کنترل خودش نیست: او یک انگل ذهنی است که اونقدر از عواطف دیگران تغذیه میکنه تا بمیرند! اولین قربانی اش هم مادرش بوده! مایند ورم به دنبال این نبود که دنیا رو فتح کنه یا با قدرت های خود به بانک دستبرد بزنه. او بیشتر به محله های خلوت میرفت و در آنجاها زندگی میکرد تا از احساسات و عواطف همسایه های خودش تغذیه کنه. یکی از این همسایه ها «فلش تامپسون» بود که باعث شد پای اسپایدرمن به قضیه باز و با مایند ورم روبرو بشه. سپس پس از چند سال اسپایدرمن دوباره مایند ورم را دید که از خودش متنفر شده و بی خانمان شده بود. سعی کرد بهش کمک کنه ولی او که از بدبختی خودش به ستوه آمده بود دست به خودکشی زد. ضمنا درباره مایند وُرم یک فکت جالب وجود داره که میتونید در این مقاله آن را بخوانید!

 

 3- سین ایتر (Sin-Eater)

 سین ایتر (Sin-Eater)

یکی از خفن ترین و بی رحم ترین دشمنان مرد عنکبوتی کسی نیست جز «استن کارتر» ملقب به «سین ایتر»! او برخلاف خیلی از خبیث های این مقاله نه یک شیطان بود و نه یک هیولا یا موجودی که از بعدی دیگری به زمین آمده است. قدرت فوق بشری یا سلاح خاصی هم نداشت ولی شاید بتوان گفت یکی از بدترین قاتلین یا آدم کُش هایی بود که اسپایدرمن تا به حال باهاش روبرو شده بود. در واقع استن کارتر، یک کارآگاه پلیس نیویورک بود که سابقه خدمت در سازمان "شیلد" را هم داشت و رویش هم یک سری آزمایشاتی انجام شده بود. بعد از چند سال مغزش یه جورایی قاطی کرد. در نتیجه اینطور بهش الهام شد که انگار از سوی خدا ماموریتی دارد که گناهکاران را بکشد! اولین قربانی او نیز همکارش بود به نام «جین دی وُلف» (جین دی ولف از معدود پلیس های شهر بود که با اسپایدرمن دوست بود). سپس دست به قتل های دیگری هم زد. وقتی اسپایدرمن سرانجام وی را دستگیر کرد و فهمید که استن کارتر قاتل جین دی ولف بوده، عصبانی شد و جوری او را کتک زد که باعث شد دچار معلولیت بشه. در نهایت هم کارتر به نوعی خودکشی کرد. خوشبختانه این داستان که یکی از برترین داستان های اسپایدرمن است در اینجا توسط خود من ترجمه شده است. برای آشنایی کامل با سین ایتر، این مقاله را بخوانید.

 

2- مرد زنبوری (Swarm)

 مرد زنبوری (Swarm)

اقای «فریتز وان مه یر» یك دانشمند اسبق ارتش نازی بود كه به آرژانتین سفر كرد تا زنبور پرورش دهد ولی در آنجا یه سری زنبور دچار تغییر ژنتیكی شده او را بلعیدند (!) و بدین ترتیب تبدیل شد به مردی كه هیبت انسانی دارد ولی از یه عالمه زنبور خطرناك تشكیل شده! او میتواند زنبورهایش را به شكل تیر، مشت و دیگر اجسام احمقانه تبدیل كند! مرد زنبوری جوریه که جون میداد برای اینکه در دهه 80 میلادی در یک فیلم ترسناک کم بودجه (B-Horror film) ظاهر بشه! تنها چیزی که از «فریتز وان مه یر» باقی مونده اسکلت بدنشه و زنبورهایی که بدنش رو تشکیل میدن رو میتونه با ذهنش کنترل کنه. به همین دلیل او به نوعی غیر قابل تماس (intangible) هستش و اسپایدرمن نمیتونه بهش مشت یا لگد بزنه. اما چیزی که او را چندش آور میکنه اینه که میتونه با ذهنش هزاران زنبور را بفرسته سراغ حریفان خودش تا اونقدر نیشش بزنند تا بمیرند! برای آشنایی کامل با این شخصیت، بروید سراغ این مقاله.

   

1- هزار (The Thousand)

 هزار (The Thousand)

و حالا میرسیم به چندش آمیز ترین دشمن مرد عنکبوتی! «کارل کینگ» (Carl King) یکی از قلدرهای دبیرستان پیتر پارکر بود. در اون روز سرنوشت سازی که پیتر در آن آزمایشگاه به قدرت های فوق بشری خودش دست یافت، او نیز حاضر بود. آنجا بود که کارل هویت مخفی پیتر را فهمید و سعی کرد تا کاری بکنه تا اون عنکبوتی که پیتر را نیش زده بود، او را هم نیش بزنه ولی موفق نشد. بنابراین این عنکبوت را (که آن موقع مُرده بود) خورد!!! اولش به نظر میرسید که قدرت هاش شبیه به مرد عنکبوتیه ولی بدنش خیلی زود تجزیه شد و خودش هم به چندین و چند عنکبوت تبدیل شد و «هزار» (The Thousand) نام گرفت. هزار از گوشت انسان تعذیه میکرد و به شکل آنها در می آمد. یعنی انگار پوست آنها را بر تن میکرد (با هر بدنی که میخورد قوی تر میشد). او سالها پیتر پارکر را زیر نظر داشت و بهش حسودی میکرد زیرا پیتر یک ابرقهرمان شده بود در حالی که خودش یک هیولا شده بود. اما در نهایت مغلوب مرد عنکبوتی شد.

 

 مهدی ترابی مهربانی

 

  All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقالات مشابه:

10 حقیقت مهمی که باید درباره «مندل استرام» ملقب به «ربات مستر» بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره «مرد زنبوری» (SWARM) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره «شاثرا» (SHATHRA) بدانید

10 حقیقتی که باید دربارۀ «سین‌ایتر» (SIN-EATER) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره «ورمین» (VERMIN) بدانید

رتبه بندی عجیب و غریب ترین دشمنان مردعنکبوتی!

15 دفعه ای که دشمنان مرد عنکبوتی گوشت انسان خوردند!

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی

آیا ونوم واقعا مغز انسان میخورد؟!

چه بر سر عنکبوتی که پیتر پارکر را نیش زد، آمد؟

15 مرد عنکبوتی دارک در دنیای کمیک! 

10 حقیقتی که باید درباره «کاریون» (CARRION) بدانید

زشت ترین قهرمانان دنیای کمیک!

20 كمیك برتر ترسناك (HORROR COMICS)

5 پدر بزرگ و مادر بزرگ خبیث دنیای كمیك!

تریلر بینظیر "زامبی های مارول" (Marvel Zombies) + لینک دانلود

15 شخصیت برتر کمیک های ترسناک مارول

 کمیک "تهاجم هیولاها" (MONSTERS UNLEASHED) ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

20 هیولای برتر مارول (TOP 20 MARVEL MONSTERS)

كميك فارسی:  زامبی های مارول علیه التران 

 كمیك "زامبی های مارول" (MARVEL ZOMBIES) ترجمه شد 

10 شخصیت برتر ژانر وحشت در کمیک های ابرقهرمانی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

old man omid
#1 old man omid 1398-08-09 12:05
خسته نباشید.
واقعا مقاله عالی بود،واقعا این حرف کاملا درسته،اسپایدرمن دارای بهترین ویلن های تاریخ کمیک هست(از نظر من).
هزار چقدر چندش و حال بهمزنه :-x :-x
اسکرایر هم جالب بود.
خسته نباشید واقعا عالی.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#2 Cap-Spider Potter 1398-08-09 14:57
به نقل از old man omid:
اسپایدرمن دارای بهترین ویلن های تاریخ کمیک هست(از نظر من).

صد در صد!
تنوع دشمنای مرد عنکبوتی توی دنیای کمیک رو دست نداره.
هر چند، بت من هم دشمنان خوب و پخته ای داره اما همچنان خیلی عقب تر اسپایدی هست، شاید بعد از اسپایدی، بت من باشه (اگر قهرمان دیگه ای رو یاد نکرده باشم که گمون نکنم)


آقای ترابی این مقاله هم فوق العاده و مفید بود و هم خیلی disgusting! ( :-* )
تصویر معرفی مقاله گویای همه چیزه . . .
نقل قول کردن
master of mystery
#3 master of mystery 1398-08-09 15:06
باتشکر از استاد ترابی عزیز و گرانقدر.
همه اون ها ترسناک و چندش آور بودن،اما هزار یه چیز دیگس.
اینم بگم که واقعا سایت اسپایدی تکه. واقعا تا حالا کدوم سایت رو دیده بودید که به خاطر مناسبت های مختلف،از مناسبت های خارجی گرفته تا اسلامی،مقالات مرتبط بنویسه؟
انشاالله سایت اسپایدی تا ابد پاینده باشه. :-)
نقل قول کردن
hassan91
#4 hassan91 1398-08-09 16:03
واقعا این حسادت چه بلاهایی که سر آدم نمیاره :-* مرد حسابی پیتر رو نیش زده تو برمیداری میخوریش :-?
نقل قول کردن
Capitan strange
#5 Capitan strange 1398-08-09 16:17
مقاله بسیار عالی و جامع هست
متشکرم از استاد
توی ذهن کارل احتمالا این میگزشته که:خیلی عجیب میشه یه نفر از حسادت عنکبوت رادیو اکتیو بخوره؟
نه بابا
هر چه بادا باد :-)
نقل قول کردن
moali
#6 moali 1398-08-09 21:48
تشکر از استاد بابت نگارش این مقاله، باز هم مهر تاییدی دیگر بر خاص بودن اسپایدرمن. واقعا کم‌کم دارم چرایی اعتماد به سقف سونی برای راه‌اندازی یک یونیورس مستقل سینمایی برای اسپایدرمن رو درک میکنم؛ وقتی فقط دشمنان یک کاراکتر اونم نه همشون، فقط چندش‌آورهاش این قدر متنوع هستن دیگه خودتون تنوع ماهیتی کاراکتری این شخصیت و شخصیت‌های اصلی و فرعی داستان‌هاش رو بخونین...
نقل قول کردن
sara
#7 sara 1398-08-10 13:37
واقعا مقاله جالبی بود و چندش آور :-x :-x :-x
فقط اگه کیندرد هم هویتش فاش بشه اونو توی لیست میارین؟؟؟؟
نقل قول کردن
sajjad_cs
#8 sajjad_cs 1398-08-15 15:57
باحال بود
نقل قول کردن
sonicamir13
#9 sonicamir13 1398-09-13 19:25
سلام و خسته نباشید
مقاله فوق العاده و در حین حال چندش اوری بود :-|
به نظرمن رتبه بندی واقعا درست بود
و فکر کنم یک شخصیت دیگه هم باید اضافه کنید
تو اخرین رتبه( :-| )
Hammer head خدایی یکم ترسناک هس(با اون کله ش :-| )
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#10 M.ALI.S.S 1399-02-26 16:47
از حق نگذریم اسپایدی اسکین هد رو خیلی مسخره شکست داد :-|
نقل قول کردن
s.ch
#11 s.ch 1399-08-10 12:49
خدایی یعد از خوندن این مقاله خواستم3 بار بالا بیارم :lol:
مقاله ی جالبی بود.
نقل قول کردن
ehs_spidey
#12 ehs_spidey 1399-08-10 20:36
سلام استاد واقعا ممنونم باورم نمیشه سایت رو باز کردم دیدم 6 7 تا مقاله جدید هست اون هم بخاطر هالووین .

هالووین رو به همه دوستان تبریک می گویم 8) و مخصوصا به کسانی که برای این سایت کلی زحمت می کشند
واقعا شما ها عالی هستید هر اتفاق و هر جشنی حداقل 5 6 تا مقاله زیبا میزارید توی سایت الان میرم همه رو میخونم
نقل قول کردن
ehs_spidey
#13 ehs_spidey 1399-08-10 20:38
به نقل از sara:
واقعا مقاله جالبی بود و چندش آور :-x :-x :-x
فقط اگه کیندرد هم هویتش فاش بشه اونو توی لیست میارین؟؟؟؟

کیندرد که یک هفته پیش هویتش لو رفت و

اسپویل !!!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
هری آزبورن بود
نقل قول کردن
SPIDER CARZY
#14 SPIDER CARZY 1400-08-10 23:55
ممنون استاد ترابی مقاله مفیدی بود فقط هزار خیلی چندشو حال بهم زنه آخه چرا یکی که میخواد قدرت اسپایدرمنو به دست بیاره عنکبوت بخوره من جاش بودم اینکارو نمیکردم که بعدش تبدیل شم به هزارتا عنکبوت
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45