10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت شیریک (Shriek) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت شیریک (Shriek)  بدانید شریک جیغ معشوقه کارنیج

به بهانه حضور شخصیت Shriek در فیلم "ونوم 2" میخواهیم شما را به طور کامل با او آشنا سازیم!

 

1- شیریک در یک نگاه

کارنیج و شریک (Carnage and Shriek)

نخستین حضور در داستان های اسپایدرمن: شماره 1  مجله Spider-Man Unlimited  (می 1993)
خالقین: «تام دی فالكو» و «مارك بگلی»
نام واقعی:   «فرانسس لوئیز باریسون»

«شیریک» یكی از معدود دشمنان مونث داستان های اسپایدرمن است. كودكی بسیار سختی داشته و یک بیمار خطرناك روانی به شمار میرود و به همین دلیل اكثر مواقع در تیمارستان روانی "راون كرافت" (Ravencroft) نگهداری میشود. او میتواند از ارتعاشات صوتی برای حمله به دیگران استفاده كند. شیریک در ضمن قادر است ترس و خشم درونی دیگران را افزایش دهد و باعث شود تا اعمال خشنی انجام دهند. جیغ معمولاً با كارنیج همكاری میكند و درست مثل او از هرج و مرج مطلق لذت میبرد. در واقع زوجی که با کارنیج تشکیل داده آدم رو به یاد هارلی کوئین و جوکر میندازه چون هر دو دیوانه هستند (جالبه که بدونید شیریک چند ماه زودتر از هارلی کوئین در دنیای کمیک خلق شد و احتمال داره که خالق هارلی کوئین او را از روی رابطه شیریک و کارنیج الهام گرفته باشه). در کمیک معروف maximum carnage شاهد بودیم که شیریک و کارنیج همچون مادر و پدر یک خانواده که اعضایش را خبیث های خطرناک و روانی تشکیل میدادند ، عمل میکنند!

 

2- مبهم بودن نام و سرگذشت شیریک در داستان های اولیه

 مبهم بودن نام و سرگذشت شیریک در داستان های اولیه

راستش رو بخواهید اولش سرگذشت و حتی نام این شخصیت تا حدی نامشخص بود. او ابتدا «ساندرا دیل» (Sandra Deel) نامیده میشد و سپس دیدیم که با نام «فرانسس لوئیز باریسون» صدایش میکنند! اما بعدا تایید شد که اسم حقیقی او همان فرانسس لوئیز باریسون بوده و ساندرا دیل را فقط به عنوان اسم مستعار برای خودش استفاده میکرده.

 

3- دوران کودکی و نحوه تبدیل شدن به یک ابرشرور

3- دوران کودکی و نحوه تبدیل شدن به یک ابرشرور

گفته میشه وقتی فرانسس بچه بود مادرش به خاطر اینکه او اضافه وزن داشت و بدهیکل بود باهاش بدرفتاری میکرد و عذابش میداد. این مساله باعث شد وقتی بزرگ میشه به مواد مخدر روی بیاره. ضمن اینکه به طور عجیبی دوست داشت مادر بشه و خانواده تشکیل بده. در نهایت یک مواد فروش شد و در نتیجه در شرایط های خطرناکی قرار گرفت که دچار جنون شد. یعنی یک افسر پلیس به سر او شلیک کرد و توسط قهرمانی به نام «کلوک» (Cloak) که در اینجا معرفی شده است، در بعدی به نام "دارک فورس" (Darkforce Dimension) قرار داده شد و در آنجا قدرت های جهش یافتگی خفته او بیدار شد! (دارک فورس منبع انرژی مرموزی است که احتمالا از یک موجود دارای عقل و هوش نشات میگیره و کلوک قدرت هایش را از آن میگیرد). در نتیجه او تبدیل به ابرشروری به نام شیریک شد! (شیریک در زبان انگلیسی به معنای "جیغ" یا "فریاد دلخراش" است). 

 

4- کارنیج بود که او را آزاد کرد

در شماره 1 از کمیک "مرد عنکبوتی نامحدود" (Spider-Man Unlimited) که سال 1993 منتشر شد و در واقع قسمت اول از رویداد معروف "حداکثر کارنیج" به شمار میاد، شاهد بودیم که وقتی کلتوس کسدی از تیمارستان "راون کرافت" آزاد میشه با شیریک در یک سلول برخورد میکنه. شیریک اونو تشویق میکنه تا به کشتن و شکنجه کردن دیگران ادامه بده چون از شنیدن صداهای جیغ مردم لذت میبره! شیریک همچنین از کارنیج میخواد بهش اجازه بده تا بهش ملحق بشه. کارنیج هم از این حرف خوشش میاد و شیریک رو آزاد میکنه و اینچنین هسته اصلی دار و دسته کارنیج در داستان "حداکثر کارنیج" آغاز میشه ...

 

5- حداکثر کارنیج!

"حداکثر کارنیج" (Maximum Carnage) از داستان های معروف مرد عنکبوتی در دهه 90 میلادی است. در این داستان بود که با شخصیت شیریک برای اولین بار آشنا شدیم. در این داستان «کارنیج» به همراه او دست به هرج و مرج و کشتار در سطح شهر میزنند و مرد عنکبوتی مجبور به اتحاد با ونوم و برخی دیگر از ابرقهرمانان شهر میشه تا جلوی آنها را بگیره زیرا خبیث های دیگری مثل «داپل گانگر» و «دیمو گابلین» به کارنیج ملحق شده بودند.

حداکثر کارنیج (Maximum Carnage)

در کمال تعجب مالکوم مک براید ملقب به کاریون هم دوباره زنده شد و به آنها پیوست. ضمناً شیریک به کاریون و بقیه به عنوان پسران خودش و کارنیج نگاه میکرد و ادعا میکرد که مادر این خانواده است! در نهایت و به دلیل درگیری داخلی که بین اعضای خانواده کارنیج بوجود آمد، شکست خوردند و به تیمارستان "راون کرافت" سپرده شدند. اما شیریک فرار کرد و کاریون را هم با خودش برد. او سعی داشت تمام جنبه های زندگی مک براید را نابود کند. اما در خانه مادر مالکوم مک براید با اسپایدرمن روبرو شدند و مادر مالکوم سعی کرد به یاد پسرش بیاره که واقعا کیه (جالبه که دوباره حس شیفتگی شیریک برای مادر شدن دوباره گُل کرد و چون نوعی حس اندوه و تاریک در وجود اسپایدرمن احساس کرده بود دلش میخواست شوهرش بشه و دوتایی از کاریون به عنوان بچه خودشون مراقبت کنند!!).

سپس در لحظه ای عجیب و نادر برای شیریک، او  به مالکوم ترحم کرد و او را از ویروس کاریون خلاص نمود و باعث شد دوباره به حالت اول خودش برگرده:

شیریک

 

6- قدرت و قابلیت ها

قدرت شیریک

ژِن جهش یافته شیریک بهش اجازه میده به دو قدرت فرابشری دست پیدا کنه. یکی از آنها توانایی خلق امواج صوتی است. شیریک میتونه این امواج را به صورت اشعه شلیک کنه که اونقدر قدرت دارند که میتونند خودرو و دیوار را تخریب کنند. گفته میشه تنها یکی از این اشعه ها اگر به طور کامل به اسپایدرمن برخورد کنه میتونه باعث بیهوش شدن او بشه!  البته این رو هم باید گفت که او به لطف این امواج میتونه در هوا پرواز کنه و یا اشیاء را به حالت پرواز دربیاره و باعث بشه که بعضی ها به اشتباه فکر کنند که قدرت تله کنسیس (قابلیت جا به جایی اشیاء به کمک ذهن) رو هم داره.

دومین قابلیت شیریک را میتوان خطرناک تر دونست. او نوعی قدرت تله پاتیک داره که باعث میشه نیمه تاریک افراد بیرون بیاد و میتونه روی چندین نفر به طور همزمان در یک محوطه تاثیر بگذاره. او در واقع میتونه روی عواطف و احساسات مردم تاثیر منفی بگذاره و باعث بشه مثلا جماعتی از مردم به حالت خشمگین و هیستریک دربیان و حس جنون، افسردگی، بی منطقی، درد شدید و هرج و مرج طلبی بهشون دست بده. حتی قوی ترین ذهن ها مثل ذهن «آیرون فیست» در مقابل این قدرت او مصون نیستند. وقتی هم که فعال بشه چشمش برق میزنه!

 

7- پیوند خوردن با سیمبیوتی از کارنیج

پیوند خوردن با سیمبیوتی از کارنیج

پس از کشته شدن کلتوس کسدی به دست سنتری و به دو نیم شدن کارنیج در فضا، شرکتی به نام "صنایع هال" (Hall Industries) که به بقایای سیمبیوت کارنیج دست پیدا کرده بود، تیمارستان راون کرافت را خریداری کرد زیرا سعی داشت از شیریک (که تحت درمان دکتری به نام «تنیس نیوس» بود) به عنوان منبع انرژی سیمبیوت کارنیج برای تولید اندام مصنوعی استفاده کند. ولی سیمبیوت از محفظه ای که ازش نگهداری میشد فرار کرد و با دکتر نیوس پیوند خورد و سیمبیوتی جدید به نام «اسکورن» به وجود آمد. این سیمبیوت سپس از نیوس جدا و به شیریک پیوند خورد و او را دوباره مجنون و یاغی کرد. به همین دلیل سیمبیوت که از شیریک ترسیده بود، وی را رها کرد و دوباره نزد نیوس برگشت و طی عملی قهرمانانه به مرد آهنی و اسپایدرمن کمک کرد تا کارنیج را که دوباره زنده شده بود شکست دهند. در ادامه شاهد بودیم که شیریک به کما فرو رفته و آسیب مغزی دیده است.

 

8- شیریک عضو گروه های ابرخبیث هم بوده

16 خبیث

شیریک پس از بهبودی به تیمی به نام "شانزده خبیث" (Sinister Sixteen) که توسط «بومرنگ» تشکیل شد پیوست. ولی وقتی اولین شکست خود را تجربه کردند، بومرنگ ولشون کرد و رفت! به همین دلیل تصمیم گرفتند از بومرنگ انتقام بگیرن! شیریک همچنین توسط دختر دکتر دووم به نام Caroline le Fay استخدام شد تا به عضویت گروه «دووم میدونز» (Doom Maidens) دربیاید و با گروه "مدافعین" مبارزه کنند. او همچنین با خبیث هایی به نام «گریفین»، «گییون» و «روبی ترزدی» تیم آپ کرد تا به یک پاسگاه پلیس دستبرد بزنند ولی توسط یک خبیث سابق که اصلاح شده بود به نام «جوجه تیغی» و برای زن عنکبوتی شاگردی میکرد، شکست خوردند!

زن عنکبوتی شیریک

و در نهایت ابرشروری به نام Nain Rouge در شهر دیترویت ، شیریک و خبیث دیگری به نام «فایر برند» را استخدام کرد تا برایش کار کنند و در مقابل یکی از بدترین گروه های ابرقهرمانی در دنیای کمیک به نام "اونجرز دریاچه های بزرگ" (Great Lakes Avengers) قرار گرفتند! (اینجا معرفی شده اند).

 

9- وقایع رویداد "کارنیج مطلق" و تبدیل شدن به «دیما گابلین»!

فرقه کارنیج

"کارنیج مطلق" رویداد بزرگ اسپایدرمن/ونوم در سال 2019 بود که خودش به تنهایی یک رویداد خفن و ترسناک بود با کلی لحظه غافلگیر کننده چون کلا هر داستانی که کلتوس کسدی ملقب کارنیج در آن حاضر باشه به خودی خود ترسناکه چه برسه به اینکه به دارک کارنیج هم  تبدیل بشه و بخواد ستون فقرات میزبان قبلی سیمبیوت فضایی رو دربیاره و پیشکش خدای سیمبیوت ها (کنال) بکنه! (میتونید کل این سری رو با ترجمه فارسی در اینجا بخوانید). اما شاید ترسناک ترین بخش این رویداد را باید در کمیک "سرگذشت ونوم: فرقه کارنیج" جستجو میکردید (اینجا ترجمه شده). در این کمیک شخصیتی به نام «میستی نایت» از سوی مقامات بالادست برای پیدا کردن «جان جیمسون» (پسر جی. جونا جیمسون) به شهری به نام دورتون که سابقاً توسط کارنیج و طی داستان Carnage U.S.A   مورد حمله قرار گرفته است می‌رود زیرا از وقتی فرقه ای به نام "کلیسای  تاریکیِ نو" در آنجا فعالیت میکند اتفاقات عجیب و غریبی مثل خارج شدن ستون فقرات از بدن مردم شهر و اجساد و ..رخ میدهد! سپس متوجه شدیم که شیریک بار دیگر با استفاده از اسم مستعار ساندرا دیل به عنوان مدیر روابط عمومی این فرقه مشغول به کار شده و در امر قربانی کردن مردم شهر برای کنال و استخراج نمونه ژنتیکی آنان (کدکس) مشارکت دارد.

شیریک فرقه کارنیج

سپس در ادامه این رویداد و در شماره 1 از کمیک "کارنیج مطلق: محافظین مرگبار" که اینجا ترجمه شده نیز شاهد بودیم که وقتی کارنیج راون کرافت را تسخیر کرد، شیریک جان خودش را فدا کرد تا قربانی بشه و به کارنیج اجازه بده ستون فقراتش را دربیاره تا کدکس سیمبیوت اسکورن را به دست بیاره. سپس جسد او به تسخیر «دیموگابلین» درآمد و بدین ترتیب روح شیریک وارد او شد و خودش را «دیما گابلین» نامید!

دیما گابلین

 

10- حضور در دیگر گونه های سرگرمی

اولین و تنها حضور شخصیت شیریک در دنیای انیمیشن مربوط میشود به انیمیشن "مرد عنکبوتی نهایی". او در سه اپیزود این سریال داشت که همگی کوتاه و مختصر بودند.

این شخصیت در دو بازی رایانه ای هم حضور داشته. اولین آنها سال 1994 و در بازی ساخته شده از روی داستان کمیک بوکی "حداکثر کارنیج" بود که برای کنسول های سگا جنسیس و سوپرنینتندو به بازار آمد و شیریک هم یکی از باس (غول) های بازی بود.

بازی کارنیج

شیریک در نسخه های Wii، PS2 و PSP از بازی "مرد عنکبوتی 3" هم به عنوان یک غول بازی حضور داشت. این نسخه از شیریک قدرت هایش را از سیمبیوت میگرفت و با موربیوس ازدواج کرده بود!!! (او به نوعی مقصر در حادثه آزمایشگاهی بود که در آن موربیوس به یک خون آشام تبدیل شد!).

بازی شیریک

علیرغم اینکه شیریک در دنیای کمیک یک شخصیت سفید پوست است ولی سونی تصمیم گرفت از بازیگری سیاه پوست به نام «نائومی ملانی هریس» (Naomie Melanie Harris) بهره بگیرد تا نقش او را در فیلم "ونوم: بگذارید کارنیج بیاید" ایفا کند.

فیلم ونوم 2 شیریک

او اصلیتی بریتانیایی دارد و از نقش‌های برجسته او می‌توان به سلنا در فیلم "28 روز بعد" (2002)، "جادوگر وودو"، تیا دالما در قسمت‌های دوم و سوم مجموعه فیلم‌های "دزدان دریایی کارائیب"، وینی ماندلا در فیلم "ماندلا: راه طولانی به آزادی" (2013)، شخصیت ایو مانی‌پنی در سری فیلم‌های جیمز باند شامل "اسکای‌فال" (2012)، "اسپکتر" (2015) و زمانی برای مردن نیست (2020) اشاره کرد. خانم هریس پس از بازی در فیلم "مهتاب" توانست نامزد جایزه اسکار، جایزه بفتا و جایزه گلدن گلوب شود، اما موفق به دریافت هیچ یک از آن‌ها نشد. حضور او در فیلم "ونوم 2" کمی با دنیای کمیک فرق داشت و او از بچگی با کلتوس آشنایی داشت و عاشقش بود. او سپس توسط کسدی که به قدرت های سیمبیوت کارنیج دست یافته بود از راون کرافت فرار کرد و با هم زوج مرگباری را تشکیل دادند.

 

 مهدی ترابی مهربانی

  All rights reserved © Spidey.ir 2020

    (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقالات مرتبط:

10 حقیقتی که باید درباره کارنیج (CARNAGE) بدانید

15 دشمن ترسناک و چندش آور مرد عنکبوتی!

شماره آخر از کمیک "کارنیج مطلق: محافظین مرگبار" ترجمه شد + لینک دانلود

بدترین گروه های ابرقهرمانی دنیای کمیک

10 حقیقتی که باید درباره «کاریون» (CARRION) بدانید

10 داستان ترسناک برتر مرد عنکبوتی

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی – قسمت سوم

تهدید آمیز ترین زوج های خبیث دنیای کمیک

خبر داغ! شخصیت "شِریک" (SHRIEK) به عنوان خبیث به فیلم ونوم ۲ پیوست!

بدترین داستان های مرد عنكبوتی

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول


این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

slade wilson
#1 slade wilson 1399-09-18 10:33
ممنون از استاد ترابی عزیز مقاله مختصر و خیلی خوبی بود . این شیریک عجب قدرتی داره ها نیمه تاریک افراد را بیاره بیرون و ازشون استفاده کنه خیلی خطرناکه
نقل قول کردن
pouya1386
#2 pouya1386 1399-09-18 11:05
استاد ترابیباز مثل همیشه ترکوند
درضمن فیلم ونوم 2 بنظرتون کی اکران میشه؟
نقل قول کردن
blaksummerz
#3 blaksummerz 1399-09-18 11:14
مقاله که عالی بود خسته نباشید.من حدس می زنم که در فیلم ونوم ۲ به یه نحوی شیریک با کارنیج پیوند بخوره.(البته احتمالش کمه)
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1399-09-18 11:31
به نقل از pouya1386:

درضمن فیلم ونوم 2 بنظرتون کی اکران میشه؟

هر وقت سونی اعلام کنه :-*
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#5 Mr. Doctor 1399-09-18 13:03
خیلی عالی بود استاد ترابی.
هر روز یک مقاله درجه یک و مفید روی سایت قرار میگیره،واقعا دستتون درد نکنه.
تا قبل از این مقاله تقریبا هیچ اطلاعاتی از این شخصیت نداشتم و به لطفا شما الان خیلی خوب میشناسمش.
شماره 5 هم خیلی عجیب بود(ازدواج شیریک و اسپایدی :eek: !!!)
امیدوارم فیلم ونوم2 فیلم خوبی بشه ;-)
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#6 Ehsan Spider 1399-09-18 13:44
سلام استاد مقاله کاملی بود از این شخصیت اطلاعات کاملی نداشتیم با این مقاله به معلوماتمون اضافه شد
چون خودتون گفتید که بهترین راه تشکر از نویسنده خواندن
مقالتون فوق العاده بود راستش من رویداد کارنیج مطلق رو فکر کنم ۴ شماره نسخه انگلیسی خوندم چون نمیدونستم شما هم ترجمه کردید حالا که دیدم خوش حال شدم و از اینجا میگیرم
نقل قول کردن
فرید
#7 فرید 1399-09-18 15:04
سلام خسته نباشید ممنون بابت این مقاله .دیگران رو نمی دونم ولی من به شدت حالم گرفته میشه میبینم مدام داره کارکتر های سفید پوست بازیگران سیاه پوست گذاشته میشه.بنظرم این خودش نوعی نژاد پرستی معکوسه .چه بهتر جای این کار ها از روی شخصیت های سیاه پوست فیلم بسازن تا اینکه تک تک شخصیت ها رو جایگزین کنن
نقل قول کردن
slade wilson
#8 slade wilson 1399-09-18 15:07
بازم ممنون از استاد راستی استاد
نقل قول کردن
Spidey and Dark knight
#9 Spidey and Dark knight 1399-09-18 16:50
بسیار ممنون از استاد ترابی مقاله ی جالب توجهی بود و این سری مقاله ها واقعا جذاب هستند دستتون دردنکنه فقط یک سوال کسی طراح این کمیک مربوط به ۱۶ خبیث را می داند ممنون می شوم بگید :-)
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#10 Ehsan Spider 1399-09-18 21:37
به نقل از Spidey and Dark knight:
بسیار ممنون از استاد ترابی مقاله ی جالب توجهی بود و این سری مقاله ها واقعا جذاب هستند دستتون دردنکنه فقط یک سوال کسی طراح این کمیک مربوط به ۱۶ خبیث را می داند ممنون می شوم بگید :-)

سلام دوست عزیز
طراح این کمیک یعنی the Superior foes of Spider man
آقای استیو لیبر Steve Lieber بودند.
نقل قول کردن
alimohamadi
#11 alimohamadi 1399-09-18 21:51
ممنون بابت مقاله جالبتون . به اطلاعاتم اضافه شد :-)
به نقل از Spidey and Dark knight:
بسیار ممنون از استاد ترابی مقاله ی جالب توجهی بود و این سری مقاله ها واقعا جذاب هستند دستتون دردنکنه فقط یک سوال کسی طراح این کمیک مربوط به ۱۶ خبیث را می داند ممنون می شوم بگید :-)

اگه اشتباه نکنم نویسندش نیک اسپنسر و طراحش استیو لیبر هستند
نقل قول کردن
DreamzOwned
#12 DreamzOwned 1399-09-19 02:40
واقعا ممنون باز هم یک مقاله‌ی فوق‌العاده از کاراکتر های نسبتا نا آشنا امیدوارم سونی بتونه از پتانسیل بالای ونوم ۲ استفاده کنه و مثل دفعه های قبل با تصمیمات افراطیش گند نزنه
همینطور امیدوارم تو قسمت دوم شاهد سیمبیوت های دیگه یا حداقل اشاراتی برای زمینه چینی برای قسمت های دیگه رو شاهد باشیم
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#13 Mr. Doctor 1399-09-19 12:26
ببخشید بابت اسپم واقعا
استاد ترابی من یه جا خوندم که الفرد مولینا(بازیگر نقش داک اک در سه گانه سم ریمی) به بازیگران اسپایدرمن3 اضافه شده.
ایا این خبر درسته؟؟
اگه راست باشه باید منتظر اسپایدرورس باشیم :eek:
نمتونم براش صبرکنم
بازم ببخشید بابت اسپم
نقل قول کردن
Spidey and Dark knight
#14 Spidey and Dark knight 1399-09-20 15:00
به نقل از Ehsan Spider:
به نقل از Spidey and Dark knight:
بسیار ممنون از استاد ترابی مقاله ی جالب توجهی بود و این سری مقاله ها واقعا جذاب هستند دستتون دردنکنه فقط یک سوال کسی طراح این کمیک مربوط به ۱۶ خبیث را می داند ممنون می شوم بگید :-)

سلام دوست عزیز
طراح این کمیک یعنی the Superior foes of Spider man
آقای استیو لیبر Steve Lieber بودند.

خیلی ممنون
نقل قول کردن
Spidey and Dark knight
#15 Spidey and Dark knight 1399-09-20 15:01
به نقل از alimohamadi:
ممنون بابت مقاله جالبتون . به اطلاعاتم اضافه شد :-)
به نقل از Spidey and Dark knight:
بسیار ممنون از استاد ترابی مقاله ی جالب توجهی بود و این سری مقاله ها واقعا جذاب هستند دستتون دردنکنه فقط یک سوال کسی طراح این کمیک مربوط به ۱۶ خبیث را می داند ممنون می شوم بگید :-)

اگه اشتباه نکنم نویسندش نیک اسپنسر و طراحش استیو لیبر هستند

بسیار متشکرم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37