برترین کشمکش‌ ها و دشمنی ها در کمیک‌های مارول

برترین کشمکش‌ها و دشمنی ها در کمیک‌های مارول

خب این بار قراره با یک مقاله‌ی تنازعی در خدمت شما باشم.

مقدمه: مردم ذاتا علاقه‌ی خاصی به کشمکش و رقابت دارند! چه رقابت و کشمکش بین تیم‌های ورزشی باشد، چه رقابت‌های سیاسی و چه رقابت‌های شخصیت‌های گوناگون داستانی در دل ماجراجویی‌هایشان. تمامی این رقابت‌ها این خواسته‌ی مردم را سیراب کرده و توجه آن‌ها را به خود جلب می‌کنند. در بین تمامی این عرصه‌های ذکر شده، رقابت‌ها و کشمکش‌های شخصیت‌های دنیای رنگارنگ کمیک‌بوک‌ها به واسطه‌ی حالت بصریشان جزو سردمداران این عرصه هستند و هیچ کجا این جذابیت آشکارتر از دنیای کمیک نیست. برخی از قهرمانان و شروران دنیای کمیک سالیان سال است که در حال کشمکش و نزاع و رقابت با یکدیگر هستند و هیچگاه هم طی این سالیان مردم از دنبال‌کردن این درگیری‌ها زده نشدند که این خود گویای این جذابیت موجود در دل کمیک‌هاست. این شخصیت‌ها با یکدیگر می‌جنگند، نزاع می‌کنند، کارهای شرورانه و وحشتناکی را انجام می‌دهند و داغ‌ترین رقابت‌های زمانه را پی‌ریزی می‌کنند. در این بین شاید بتوان گفت که هیچ جا نمی‌توانید به اندازه‌ی دنیای کمیک‌بوک‌های مارول، این کشمکش‌ها و نزاعات رو مشاهده کنید. از درگیری و کشمکش درونی یک قهرمان با نیمه‌ی تاریکش گرفته تا نزاع بین دو دسته و گروه و یا نزاع‌های دوئلی جذاب، همه و همه لحظاتی را پدید آورده که شامل جذاب‌ترین درگیری‌ها و رقابت‌های دنیای کمیک است. ما در این مقاله قصد داریم تا به ۱۰ کشمکش و رقابت برتر در دنیای کمیک‌های مارول بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید...

 

10- سنتری و وُید  (The Sentry and The Void)

 سنتری و وُید  (The Sentry and The Void)

این رقابت و کشمکش‌ از اون عجیب‌ها و جالب‌هاست چرا که سنتری و وُید در واقع یک نفر هستند! همین مسئله این نزاع را خاص می‌کند. رابرت رینولدز یک استعمال‌کننده‌ی هروئین بود که به دنبال مواد مخدر وارد یک آزمایشگاه شد و تو عالَمِ ازخودبی‌خودی، ‌سرمی که دم دستش بود را به خودش تزریق کرد؛ سرمی که از قضا به او قدرت‌هایی شگفت‌انگیز اعطا کرد و این‌جوری بود که او تبدیل به سوپرمنِ مارول شد. او دارای قدرت‌های خارق‌العاده‌ای شد و نام سنتری را برای خود برگزید اما بعدها متوجه شد که خوف‌ناک‌ترین دشمنش درواقع نیمه‌ی تاریک وجودی خودش است؛ نیمه‌ی تاریکی به نام "وُید". کسی که در صدد نابودی کامل دنیاست! اوضاع به قدری قاراشمیش شد که همه تصمیم گرفتند قید وجود همچین قهرمانی رو بزنند و عطایش را به لقایش ببخشند؛ به همین سبب دست به دامن رید ریچاردز شده و او هم حافظه‌ی کل هستی رو از وجود همچین قهرمانی پاک کرد و به این ترتیب وید هم به فراموشی و نیستی کشیده شد. اما ماجرا از زمانی دوباره اوج گرفت که رابی دوباره حافظه‌اش را به دست آورد و همه چیز را درباره‌ی گذشته‌ی قهرمانی خود به یاد آورد و همین باعث شد تا نیمه‌ی تاریکش هم برگردد و باز کشمکش و نزاع درونی او را با "وید" درونش را شاهد باشیم.

 

9- دردویل و بولزآی (Daredevil and Bullseye)

 دردویل و بولزآی (Daredevil and Bullseye)

شاید خیلی‌ها با دیدن این مورد لیست با خود بگویند که عجب! بهتر نبود بگیم دردویل و کینگ‌پین؟ چون هرچی نباشه بولزای رو هم کینگ‌پین استخدام کرده. اما مسئله این است که کشمکش دردویل و کینگ‌پین هیچگاه شخصی نبوده و قضیه از این قرار بوده که ویلسون فیسک می‌خواسته تا به خلافکاری‌هاش برسه و دردویل هم مزاحمش می‌شده! اما وقتی به رقابت او با بولزآی نگاه می‌کنیم، ماجرا متفاوت است؛ در واقع بولزآی با به قتل رساندن نزدیکان و معشوقه‌های دردویل این نزاع را کاملا شخصی‌سازی کرده که اوج این قضیه را در ران "برایان مایکل بندیس" شاهد بودیم. خلاصه هرگاه که این دو مرد در قاب کمیک با هم برخورد می‌کنند، نزاع و رقابتی نفس‌گیر و پرپیشینه بینشان شکل می‌گیرد که نفس‌ها را در سینه حبس می‌کند.

 

8- هنک پیم و اولترون (Hank Pym and Ultron)

 هنک پیم و اولترون (Hank Pym and Ultron)

همین اول کاری بگم که لطفا داستان و ماجرای فیلم"عصر اولترون" رو فراموش کنید! بله اگرچه که در آن فیلم ما شاهد این بودیم که اولترون حاصل همکاری بروس بنر و تونی استارک بود اما ماجرا در دنیای کمیک متفاوت از این است؛ در واقع این دشمن بزرگ انتقام‌جویان در کمیک‌ها به دستان هنک پیم یا مرد مورچه‌ای اوریجینال خلق شده! کلا پیم اعمال جنجالی زیادی رو در کارنامه اش داشته اما بی‌شک خلق این موجود بدترین آن‌هاست. مشکل این نبود که او یک هوش‌ مصنوعی خارق‌العاده را ایجاد کرده بلکه این بود که یک هوش مصنوعی خارق‌العاده‌ی مخوفِ دشمن بشریت را ایجاد نموده و خواه‌ناخواه آن هوش را در مسیر هیولا شدن قرار داده!

پس از این خلقت او همه‌ی عزمش را جزم کرد تا کفاره‌ی این گناهش را بدهد و به این ترتیب در صدد توقف و تقابل با این موجود برآمد که ماحصل آن شکل‌گیری یک از جذاب‌ترین رقابت‌ها و کشمکش‌های دنیای کمیک است.

 

7- ثور و لوکی (Thor and Loki)

 تور و لوکی (Thor and Loki)

شاید یک دهه‌ی پیش این رقابت و نزاع می‌توانست رتبه‌ی بهتری داشته باشد ولی طی سالیان و به‌مرور زمان تب‌وتاب این کشمکش بین خوانندگان کم شد و کمی جامه‌ی تکرار به خود پوشید. اما محبوبیت و طراوت داستان ثور و خصوصا لوکی در دنیای سینمایی مارول باعث شد که این رقابت با چهره‌ی به‌روزشده و جذاب‌تری نمود پیدا کند که همین امر دوباره این کشمکش‌ را بر سر زبان‌ها انداخت‌. علتش هم این بود که یک‌جورهایی لوکی در مسیر رستگاری قرار گرفته بود و این روزها بیشتر هواداران دوست دارند درباره‌ی خدای شیطنت بدانند؛ کسی که اتفاقا در MCU دست به کار قهرمانانه هم زده و رقابتش با برادرش در مسیر دیگری طی شده. اما خب به هر حال در کمیک‌ها این دو برادر همیشه با هم ناسازگار بودند. و بارها با هم گلاویز شدند چرا که لوکی همواره به ثور حسادت می‌ورزیده و همین امور سبب شکل‌گیری نزاعات پیاپی و متمادی‌ای بین این دو برادر گردیده.

 

6- پروفسور ایکس و مگنتو (Professor X and Magneto)

پروفسور ایکس و مگنتو (Professor X and Magneto)

این یکی هم می‌توانست در رتبه‌ی بهتری قرار بگیره ولی به هر حال من عاشق این مورد هستم. خب چارلز اوگزاویر و مکس آیزنهارد بهترین و صمیمی‌ترین دوستان یکدیگر بودند اما تضاد در نگرش آن‌ها نسبت به انسان‌ها/جهش‌یافته‌ها سبب شد تا به مرور این دوستی در پس نزاع و کشمکش و رقابت آن‌ها قرار گیرد و این دو دوست را به دو رقیب بدل کند. اما رفاقت دیرینه و عمیق این دو و هسته‌ی اصلی دوستیشان همواره مسیری را باز می‌کند تا در صورت داشتن فرصتی، این دو مرد را از نابودی کامل نجات دهد. این دوستی باعث شده تا این دو در طی سالیان بارها تا مرز کنار گذاشتن اختلافات هم پیش روند. به هر حال این دو بعنوان رهبران حقیقی جهش‌یافتگان همواره سر ایدئولوژی‌های متفاوتشان با هم رقابت داشته و دارند و خواهند داشت.

 

5- وُلورین و سیبرتوث (Wolverine and Sabretooth)

وُلورین و سیبرتوث (Wolverine and Sabretooth)

خب اینجا ما با نزاعی طرفیم که کمتر کشمکشی را می‌توان مثلش یافت که این‌قدر خشن و پر از خون و خونریزی باشد! از آنجایی که هم سیبرتوث و هم ولورین دارای قدرت خود-درمانی بالا و شگرفی هستند، هیچ ملاحظه‌ و کنترل و پروایی روی حملات و نزاع‌های یکدیگر ندارند و و وقتی به جون هم میفتن واقعا گویا در حال تماشای جنگ قلمروی دو حیوان درنده هستیم! همین‌ها باعث شده تا هیچ مورد دیگری در این لیست به اندازه‌ی آن‌ها با یکدیگر نجنگیده باشند. سیبرتوث مثل یک قاتل سادیستی رسالت خود را این قرار داده تا ولورین را تا سر حد مرگ عذاب داده و معشوقه‌هایش را در روز تولدش سلاخی کند و خب متقابلا ولورین هم بارها تلاش نموده تا شر او را کم کند. در مجموع شرایط طوری است که می‌توان گفت این دو تا جان در بدن دارند به جنگ و نزاع با یکدیگر خواهند پرداخت.

 

4- کاپیتان آمریکا و رِد اسکال (Captain America and Red Skull)

کاپیتان آمریکا و رِد اسکال (Captain America and Red Skull)

کاپیتان آمریکا و رد اسکال سالیان سال است که از همان ابتدا با یکدیگر در حال جنگ و نزاع و رقابت هستند و بایکدیگر به صورت بسیار تنگاتنگی گره خورده‌اند و می‌توان گفت که اصلا ماهیت وجودی استیو راجرز به عنوان "کاپیتان آمریکا" بواسطه‌ی وجود رد اسکال است! چرا که اگر رد اسکال و فعالیت‌های تروریستی او به نمایندگی از رایش سوم نبود، دولت ایالات متحده هرگز به سمت پروژه‌ی تولید ابرسرباز و به تبع اون پیدایش کاپیتان آمریکا سوق پیدا نمی‌کرد.

به هر حال این دو مرد سالیان سال است که با یکدیگر درگیر جنگ و نزاع هستند و حتی تهدید مرگ هم نتوانسته در این کشمکش خللی ایجاد کند. وطن‌پرستی استیو راجرز و زعارت رد اسکال همواره روح خاصی به نبردهای این دو می‌دهد که تا ابد برای هواداران جذاب باقی خواهد ماند.

 

3- رید ریچاردز و دکتر دووم (Reed Richards and Dr. DOOM)

 رید ریچاردز و دکتر دووم (Reed Richards and Dr. DOOM)

می‌توان گفت رید ریچاردز و دکتر ویکتور فن دووم بزرگترین دوقلو و دوگان علمی در سرتاسر دنیای پهناور و رنگارنگ کمیک‌بوک هستند! آن‌ها اما از همان دوران تحصیلشان از یکدیگر خوششان نمی‌آمد و این حس خصوصا در دووم قوی‌تر بود و می‌شد نام تنفر را برش نهاد، تنفری که البته بعدا دو طرفه هم شد. شاید نزاع و رقابت آن‌ها در طول دوران تحصیل صرفا به این خلاصه می‌شد که آن‌ها از هم‌اتاقی یکدیگرشدن امتناع کنند اما به مرور زمان این موضوع به یک مسئله‌ی جدی بدل شد؛ زمانی که پس از دوران تحصیل، آن‌ها در قالب میستر فنتستیک و دکتر دووم با یکدیگر روبرو شدند تنفر و نزاع آن‌ها به مراتب بزرگتر و خطرناک‌تر شد.

با اینکه رید هیچگاه به اندازه‌ی دکتر دووم نخواسته که این نزاع کش پیدا کنه اما به هر حال همیشه دیگران و بهتره بگیم باقی جهان از نزاع این دو تاثیر می‌پذیرفتند. اما یک جا این نزاع نمود مثبتی پیدا کرد؛ دارم درباره‌ی کمیک بی‌نظر "جنگ‌های پنهان" حرف می‌زنم. جایی که دکتر دووم سعی کرد تا با نجات بخشی از دنیا، کاری کند که رید هرگز قادر به انجام آن نیست. او اتفاقا تا حدودی هم موفق شد و مدتی را هم اساسا یک خدا تحت عنوان God doom بود! اگر نزاع او و رید ریچاردز و مسائل آسیب‌شناختی و روانشناسانه‌ی این نزاع نبود و او سعی نمی‌کرد دنیا را نجات دهد، هیچگاه اثری از دنیای مارول هم باقی نمی‌ماند.

 

2- مردعنکبوتی و گرین گابلین (Spiderman and Green Goblin)

مردعنکبوتی و گرین گابلین (Spiderman and Green Goblin)

همیشه چیزی درمورد اسپایدی وجود داشت که گرین گابلین را منزجر می‌کرد. او که با محوریت فرمول گابلینی‌اش به قدرت و چابکی و هوش بالایی دست یافته بود به یکی از بزرگترین جنایتکاران نیویورک و بزرگترین مانع و دشمن مردعنکبوتی نیز بدل شد.

همون‌طور که همواره در سایت بهش اشاره کردیم، پس از اینکه نورمن از هویت واقعی پیتر پارکر آگاه شد روی به عذاب او با انتقام از خانواده‌اش آورد و این اعمال شرورانه منجر به خلق یکی از برترین و در عین حال حزین‌ترین لحظات مردعنکبوتی در دنیای کمیک شد، بله درست حدس زدید دارم درباره مرگ گوئن استیسی صحبت می‌کنم. این اتفاقات باعث شد نزاع این دو بیش از هر نزاع دیگری در کمیک‌ها شخصی بشود و رنگ و بوی سخت‌تری به خود بگیرد. پس از اینکه نورمن توسط گلایدر خود کشته شد، مدتی بعد او دوباره بازگشت و به اعمال شرورانه‌ی خود در مقیاسی وسیع‌تر ادامه داد. نبرد این دو مرد همیشه با حرارت خاص خود ادامه دارد و ضمن نفس‌گیر بودن، اکشن‌ها و مبارزات بی‌نظیری را هم در دل خود دارد که شما اینجا می‌توانید با برترین مبارزات بین این دو در عالم گیم، سینما و کمیک‌ها آشنا شوید.

 

1- جهش‌یافته‌ها و انسان‌ها (Mutants and Humans)

1- جهش‌یافته‌ها و انسان‌ها (Mutants and Humans)

رقابت و کشمکش بین جهش‌یافته‌ها و انسان‌ها همواره بزرگترین و تراژیک‌ترین و دراماتیک‌ترین نزاع در کمیک‌های مارول است. چرا؟ چون تنها یک طرف برنده خواهد داشت و در واقع می‌توان آن را نوعی تنازع بقا نامید که هر کدام از طرفین برای زنده ماندن از دیگری انجام می‌دهند، چرا که اینجا نزاع بین نه دو نفر، بلکه بین دو نژاد است که کل جمعیت زمین را تشکیل می‌دهند! از طرفی با اینکه هر دو طرف ماجرا برای خود قهرمانانی دارند که به دنبال محافظت از آن‌ها هستند، اما معدود افرادی هم در دو طرف یافت می‌شوند که با آغوش باز به استقبال نسل‌کشی طرف دیگر می‌روند و این ماجرا تعلیق خاصی را به داستان‌های پیرامون این نزاع می‌دمد. از طرفی متاسفانه در انتهای کار و در آینده همیشه انسان‌ها جهش‌یافته‌ها را نابود می‌کنند و اتفاقا رهبران آن‌ها هم این را می‌دانند(روزهای گذشته/آینده را به یاد بیاورید) و این مسئله، این جدال را ناامیدانه‌تر می‌کند. در مجموع این تنازع از هر حیث بزرگترین نزاع دنیای کمیک‌های مارول است.

 

خب این ۱۰ مورد این مقاله بود؛ میدونم هر کدومتون کلی مورد تو ذهنتون دارید که ممکنه تو لیست نباشه؛ خب ایرادی نداره، وقتشه که حالا شما نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارین...

 

محمدعلی رضائی‌هنجنی

(MoAli)

منبع: وب‌ سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 دشمنی برتر در دنیای كمیك بوك

20 نبرد برتر مرد عنکبوتی و گرین گابلین در دنیای کمیک، انیمیشن، بازی و سینما

معرفی هویت های مختلف «هنک پیم» (مرد مورچه ای) در دنیای کمیک

رتبه بندی قوی ترین اعضای گروه انتقام جویان

10 شخصیت خبیث مارول که از جوکر خفن تر هستند!

10 دشمن برتر مرد مورچه ای (ANT-MAN)

10 دشمن برتر ولورین (WOLVERINE)

معرفی 10 دشمن برتر کاپیتان آمریکا (CAPTAIN AMERICA)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

spiderarian
#1 spiderarian 1399-02-03 11:53
مقاله ی خیلی کاملی بود
نمیدونم درباره ی چند تا مقاله ی مقاله ی دیگه باید اینو بگم :-)
بیشتر از همه از جهش یافته ها و انسان ها با گرین گابلین و مرد عنکبوتی و لوکی و تور خوشم میاد راستی استاد میدونم ربطی به مقاله نداره اما نظرتون درباره ی حضور مرد عنکبوتی تو دنیای سونی چیه؟ به نظرتون ربطی به مردعنکبوتی سام ریمی داره یا به mcu؟
نقل قول کردن
sUley
#2 sUley 1399-02-03 12:52
به نظرم تقابل ونوم و کارنیج هم می تونست تو این لیست باشه...
یا تقابل شوالیه ماه و sun king.....
در کل مقاله باحالی بود مرسی از زحمات شما
نقل قول کردن
naymor
#3 naymor 1399-02-03 15:34
ممنون بابت این مقاله. مثل همیشه عالی.

فقط جای ونوم و اسپایدی خالی بود.

البته میدونم ترجمس مقاله
نقل قول کردن
Nima.gharibloo
#4 Nima.gharibloo 1399-02-03 16:26
ممنون بابت مقاله
موضوعش موضوع جالبی بود و موارد جالبی رو مطرح کرد
لطفا برای دیسی هم بنویسید
نقل قول کردن
hznehafar6
#5 hznehafar6 1399-02-03 17:19
مقاله عالی بود
منتظرم سایت cbr نسخه دنیای dc رو هم بزاره
اگرم گذاشته منتظرم سایت spidey.ir ترجمش کنه :lol:
نقل قول کردن
Captain-spidey
#6 Captain-spidey 1399-02-03 18:38
کارتون عالیه اقای هنجنی
مقاله خیلی جالبی بود اصلا نمی تونستم هدس بزنم مورد اول چیه
به نقل از naymor:
ممنون بابت این مقاله. مثل همیشه عالی.

فقط جای ونوم و اسپایدی خالی بود.

البته میدونم ترجمس مقاله

نیگا نیگا این سری جدید مردعنکبوتی نوار چیکار کرده اقای naymor هم عکس پرفایلشون رو عوض کردند
نقل قول کردن
naymor
#7 naymor 1399-02-03 19:20
به نقل از Captain-spidey:
کارتون عالیه اقای هنجنی
مقاله خیلی جالبی بود اصلا نمی تونستم هدس بزنم مورد اول چیه
به نقل از naymor:
ممنون بابت این مقاله. مثل همیشه عالی.

فقط جای ونوم و اسپایدی خالی بود.

البته میدونم ترجمس مقاله

نیگا نیگا این سری جدید مردعنکبوتی نوار چیکار کرده اقای naymor هم عکس پرفایلشون رو عوض کردند

اره واقعا این سری بدجوری منو عاشق نوآر کرد...
اگه میشد اسم کاربریمو هم تغییر میدادم
جا داره از استاد ترابی بزرگوار و مترجمین و ادیتورها بابت این کمیک تشکر کنیم.
امیدوارم باز از نوآر کمیک ترجمه بشه
نقل قول کردن
milad
#8 milad 1399-02-05 11:38
ممنون از مقاله. ولی منتظر کشمکش های DC هم هستیم.
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1399-02-05 11:57
به نقل از milad:
ممنون از مقاله. ولی منتظر کشمکش های DC هم هستیم.

کشمکش های دی سی رو که خیلی وقته نوشتیم. مگه ندیدی؟
برو اینجا
bit.ly/2VSqTZQ
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1399-02-05 11:58
به نقل از Nima.gharibloo:

لطفا برای دیسی هم بنویسید

سالها پیش نوشته بودیم. مگه ندیده بودی؟
bit.ly/2VSqTZQ
نقل قول کردن
hassan91
#11 hassan91 1399-02-05 23:31
بابا من وقتی قسمت دوم رو دیدم فکر کردم ثانوس و اونجرز اوله :-*
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#12 Scarlet Speedster 1399-02-14 22:25
با سلام خدمت جناب آقای هنجنی
این اولین مقاله از آقای هنجنی ئه که دارم توش نظر میدم .
وبسایت cbr به نظرم می‌تونست یه کشمکش رو توی لیسا بیاره که حتی میتونه رتبه ی خیلی خوبی هم توی این مقاله به دست بیاره . اون کشمکش چیزی نیست جز « بروس بنر / هالک و ژنرال راس !» همونطور که آقای ترابی در بخش نظرات مقاله ای که در بالا قرار دادند ، ژنرال راس یه نظامیه که دلش میخواد همه چی مطابق میلش باشه و همه چی رو در کنترل داشته باشه ولی هالک موجودیه که قابل کنترل نیست ! از طرفی بروس بنر عاشق دختر راس یعنی بتی راس هستش که همه چیزو قمر در عقرب میکنه ! البته اگر راس به هالک قرمز ( Red Hulk ) تبدیل نمیشد ، بنده جای خالی آن را در مقاله احساس میکردم ولی همونجوری که استاد ترابی گفتن با این اتفاق از جذابیت کشمکش آنها کاسته شد .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45