10 حقیقت جالبی که باید درباره هارلی کوئین (Harley Quinn) بدانید

10 حقیقت جالبی که باید درباره هارلی کوئین (Harley Quinn) بدانید

این مقاله به مناسبت اکران  "جوخه خودکشی" و حضور شخصیت هارلی کویین در این فیلم بار دیگر در صفحه نخست سایت قرار میگیرد.

 

1- هارلی کوئین در خارج از دنیای کمیک خلق شد!

هارلی کوئین (Harley Queen)

هارلی کوئین اولین بار در سریال "بتمن: مجموعه كارتونی" كه در دهه 90 میلادی پخش شد، خلق شد. خالقان او یعنی «بروس تیم» و «پُل دینی» ابتدا قصد داشتند او فقط برای یكبار به عنوان دستیار «جوكر» ظاهر شود ولی هواداران آنقدر از او و شخصیت اش خوششان آمد كه تبدیل شد به یكی از شخصیت های خبیثی كه در سریال زیاد به كار رفتند. دینی بخشی از شخصیت پردازی هارلی كوئین را از شخصیت  واقعی صداپیشه او یعنی خانم «آرلین سوركین» (Arleen Sorkin) الهام گرفت (این خانم معمولا در همه كارتون ها یا گیم های بتمن، صداپیشه هارلی بوده است) . حتی گفته میشه كه لباس هارلی كوئین را هم سوركین پیشنهاد داده است چون سوركین همچین لباسی را در یکی از اپیزودهای سریال تلویزیونی به نام Days of Our Lives بر تن كرده بود:

آرلین سورکین

دو سال بعد از اینكه هارلی كوئین خلق شد، بروس تیم و پل دینی رمان گرافیكی تحسین شده ای تحت عنوان Mad Love نوشتند و در آن اُریجین هارلی كوئین را روایت كردند.

اما اولین حضور رسمی هارلی كوئین در یونیورس دی سی را باید در رویداد بزرگ بتمن در سال 1999 یعنی No Man's Land دانست. از آن موقع تا به حال هارلی كوئین از شخصيت های محبوب دی سی بوده و هم اكنون در كمیك اختصاصی و موفق خودش حضور دارد.

 

2- هارلی کوئین شیفته جوکر است!

هارلی کویین - جوکر

بدون شک یکی از مشهورترین زوج ابر خبیث در دنیای کمیک بوک، جوکر و هارلی کوئین هستند که با ترکیبی از جنون و شیمی خودشان را در دل هواداران کمیک باز کرده اند. درسته که رابطه آنها گاهی اوقات عجیب و ناسالم به نظر میاد ولی شاید دلیلش اینه که دو قاتل روانی اگر با هم زوج تشکیل بدهند قطعا اینطوری با هم رفتار خواهند کرد! عشق آنها وقتی شروع شد که دکتر هارلین کوئینزل وظیفه پیدا کرد به عنوان روانپزشک اختصاصی جوکر در تیمارستان آرکهام فعالیت کند. جوکر با چرب زبانی تونست بعد از مدتی کاری کنه که هارلین عاشقش بشه و در نهایت به دستیارش در جرم و جنایت بدل گشت. جالبه که هر دوی آنها در ظاهر از داشتن قدرت های فوق بشری بی بهره هستند ولی ذهن دیوانه و خلا اخلاقیات باعث شده بسیار خطرناک شوند (البته در ادامه مقاله بهتون خواهم گفت که هارلی کوئین  قدرت های فوق بشری هم دریافت کرده!)

 

3- هارلی کوئین در سریال تلویزیونی "پرندگان شکاری" حضور داشته!

سریال هارلی کویین

خیلی ها فکر میکنند اولین حضور هارلی کوئین در دنیای سینما یا تلویزیون در فیلم "جوخه خودکشی" بوده است (با نقش آفرینی خانم "مارگو رابی") . اما اینطور نیست چون در سال 2002 و در یکی از اپیزودهای سریالBirds of Preyخانم «میا سارا» نقش هارلی کوئین را بازی کرد (برای آشنایی با سریال "پرندگان شکاری" ، این مقاله را بخوانید). او یک روانپزشک مجنون بود که میخواست با دزدیدن قدرت های فرا انسان ها (meta humans)، شهر گاتهام را به تسخیر خودش دربیاره!

 

4- «پویزن آیوی» رفیق فابریک هارلی کوئین است!

پویزن آیوی (Poison Ivy)

«هارلی کوئین» الان از شخصیت های درجه یک دی سی به شمار میاد و شهرت فراوانی داره ولی او از وقتی که در دهه 90 میلادی در کارتون تحسین شده "بتمن مجموعه کارتونی" خلق شد، راه درازی را از نظر تحول و تکامل شخصیتی طی کرد تا به وضعیت حال حاضر خودش رسید. در این مسیر او در کنار شخصیت های دیگری به غیر از «جوکر» قرار داده شد. یقینا بهترین دوست و شریک او کسی نبوده جز «پویزن آیوی» (این دوستی هم در سریال کارتونی بتمن شروع شد). آیوی پس از وقایع Earthquake ، از هارلی پرستاری کرد تا دوباره سلامتی خودش رو پیدا کنه. این دو تا در ضمن در کمیک های Gotham City Sirens با «کت وومن» یک تیم آپ شکل دادند. در ریبوت New 52 هم نوعی رابطه رومانتیک بین آنها شکل گرفت.

 

5- قدرت ها و توانایی های هارلی کوئین

قدرت ها و توانایی های هارلی کوئین

هارلی در ابتدا دارای هیچگونه قدرت واقعی نبود و تنها توسط هوش بالای خود در رشتهٔ روان‌کاوی آموزش دیده بود. با این حال پس از تلاش ناموفق جوکر برای منفجر کردن او در یک راکت، از رفیقش پویزن آیوی معجونی دریافت کرد. این معجون باعث افزایش قدرت، سرعت، چابکی و مصونیت او در برابر سموم مختلف (حتی لمس‌های سمی آیوی) و بیماری‌ها و همچنین توانایی زود درمانی جزئی شد. هارلی رزمی‌کاری حرفه‌ای محسوب می‌شود که اغلب هنرهای رزمی خود را با حرکات آکروباتیک ترکیب می‌کند. او همچنین ژیمناست بسیار ماهر به‌ شمار می‌رود و مهارت او در این زمینه با شخصیت‌هایی همچون زن گربه‌ای و نایت وینگ (که هر دو ژیمناست و آکروباتی حرفه‌ای هستند) برابری می‌کند. هارلی از سلاح‌ ها و ابزار های منحصر به فرد و عجیب و غریب نیز استفاده می‌کند که از آن‌ها می‌توان به پتک سنتی یا یک اسلحه دستی با چوب پنبه‌ای در آن اشاره کرد. قدرت او به مراتب بیشتر از انسان‌های فانی است، اما دارای قدرت بدنی در حد ورزشکاری در سطح المپیک است. به ‌طور مثال او قادر به ضربه فنی انسان‌های معمولی تنها با دو ضربه مشت یا یک لگد است. علاوه بر این، هارلی استاد تغییر چهره به ‌شمار می‌رود و توانایی تغییر قیافه نقش مهمی در به انجام رساندن جنایات او ایفا می‌کند. او در مناسبت‌های مختلف خود را شبیه به یکی از دار و دسته جوکر، منشی، تهیه ‌کننده فیلم، افسر پلیس، خواننده اُپرا، مهماندار هواپیما و زندانبان در آورده است.

 

6- حضور افتخاری در سریال Arrow

 حضور افتخاری در سریال Arrow

هارلی کوئین در فصل دوم از سریال "اروو" و در اپیزودی به نام Suicide Squad یک حضور افتخاری داشت. البته فقط صدایش را شنیدیم (صدای او را «تارا استرانگ» تامین میکرد). در این صحنه که میتونید اینجا آن را تماشا کنید هارلی ادعا میکنه که یک روانپزشک معرکه است! هارلی همچنین در ایپزود فینال فصل دوم نیز یک حضور افتخاری داشته که حذف شده است. در این صحنه (دانلود در اینجا) هارلی را از پشت سر میبینیم و چون گفته میشه که بیش از حد خطرناک و روانی است، از سلولش خارجش نمیکنند!

او همچنین قرار بوده که در اپیزود فینال فصل دوم نیز حضور داشته باشه ولی به خاطر کمبود وقت این حضور حذف شده است. همچنین ظاهرا برنامه هایی برای حضور هارلی کوئین در فصل های بعدی سریال وجود داشته که به خاطر حضورش در فیلم سینمایی "جوخه خودکشی" کنسل شد!

 

7- دی سی یک بار با برگزاری مسابقه نقاشی هارلی کوئین یک جنجال بزرگ به پا کرد!

دی سی یک بار با برگزاری مسابقه نقاشی هارلی کوئین یک جنجال بزرگ به پا کرد

سال 2013 دی سی اعلام کرد که میخواهد یک سری کمیک بوکی اختصاصی جدید از روی هارلی کوئین منتشر کند. سپس یک مسابقه نقاشی برگزار کرد و از هواداران خواست تا یک صفحه را طراحی کرده و برایش بفرستد تا یکی از میان بهترین ها انتخاب شده و در شماره 0 از این کمیک به چاپ برسد. منتهی دی سی از هواداران خواست که این صفحه باید هارلی را در وضعیتی که میخواهد خودکشی کند نشان دهد در حالی که برهنه است! (مثلا هارلی در حالی که در وان حمام نشسته است و وسایل الکتریکی هم نزدیکش است و خطر برق گرفتگی او را تهدید میکند!!!). این موضوع باعث جنجال زیادی شد و خیلی ها از دی سی به خاطر این شیوه نادرست بازاریابی انتقاد کردند زیرا عقیده داشتند با این کارش خشونت علیه زنان را تبلیغ کرده و به آن جنبه های جنسی داده است! و جالبه که این مسابقه درست با هفته "مبارزه با خودکشی" در آمریکا اعلام شد! دی سی در نهایت مجبور شد رسما عذرخواهی کنه.

 

8- هارلی کوئین سال 2000 در یک سریال کارتونی اینترنتی حضور پیدا کرد !

هارلی کوئین سال 2000 در یک سریال کارتونی اینترنتی حضور پیدا کرد !

این روزها هارلی کوئین در سریال انیمیشن بزرگسالانه خودش در شبکه استریمی DC Universe حضور دارد ولی احتمالا نمیدانید که کارتونی دیگر تحت عنوان "دختران گاتهام" (Gotham Girls) نیز با حضور او و به صورت  Flash ساخته شده و سال 2000 در اینترنت منتشر شد. این سریال ضمناً دارای مینی گیم های interactive نیز بود تا وقتی داره لود میشه حوصله کاربر سر نره! این کارتون های در واقع اسپین آفی از سریال "بتمن: مجموعه کارتونی"  بود و همون سبک و دیزاین را داشت .  سه فصل و 30 اپیزود ازش ساخته شد و شاهد ماجراجویی های هارلی کوئین، پویزن آیوی، کت وومن، بتگرل ، زاتانا و  رنه مونتایا بودیم. صدا پیشه های سریال بتمن مجموعه کارتونی هم بار دیگر به جای شخصیت های خود حرف زدند. کلا اپیزودهاش حال و هوای شوخ و شنگ داشت ولی اپیزودهای فصل آخر حالت معما گونه داشتند. سال 2003 یک سری کمیک هم با همین نام توسط دی سی چاپ شد. درسته که الان این کارتون شاید مسخره و ابتدایی به نظر بیاد ولی در نوع خودش خیلی جالب و محبوب بود.

شما میتونید دو قسمت از این کارتون را اینجا دانلود  کنید.

 

9- بتمن یک بار به هارلی کوئین کمک کرد تا از "تیمارستان آرکهام" عفو مشروط بگیره!

بتمن و هارلی کوئین

علیرغم اینکه هارلی کوئین از وقتی به همکار جوکر تبدیل شد یکی از دشمنان بتمن محسوب شده اما در دنیای کمیک بوک زمانی بود که بتمن و هارلی با هم اتحاد پیدا کردند. راستش او تلاش های زیادی کرد تا از تیمارستان آرکهام عفو مشروط بگیره ولی چون بروس وین عضو هیات مدیره این تیمارستان است درخواست های او را رد میکرد. اما در نهایت هارلی تصمیم گرفت به بتمن و کمیسر گوردون کمک کنه تا نقشه های خبیثی که قبلا باهاش همکاری میکرده را خنثی بکنه. اون موقع بتمن بر این باور بود که هارلی اصلاح شده و بهش کمک کرد تا از آرکهام عفو مشروط بگیره و زندگی جدیدی را شروع کنه ولی مشخصه که این موضوع برای مدت طولانی دوام نداشت و هارلی دوباره به سبک سابق خودش بازگشت.

 

10- هارلی کوئین قرار بود سال 1999 در فیلمی از بتمن حضور داشته باشه که هرگز ساخته نشد!

هارلی کوئین قرار بود سال 1999 در فیلمی از بتمن حضور داشته باشه که هرگز ساخته نشد!

قبل از اكران فیلم ناموفق "بتمن و رابين" ، وارنر به كارگردان اين فيلم يعني «جوئل شوماخر» پیشنهاد داده بود تا قسمت پنجم فیلم های بتمن را نیز بسازد. ولی پس از ناكامی بزرگ این فیلم ، پروژه ساخت قسمت پنجم نیز كنسل شد. تا همین چندی پیش ما فكر میكردیم قرار بوده اسم قسمت پنجم ، "بتمن: پیروزمند"(Batman Triumphant)  باشد ولی اخیرا فاش شد كه قرار بود اسم این فیلم "بتمن رها شده"" (Batman Unchained)    باشد . میگن قرار بوده در این فیلم بتمن رو دوباره ریشه های تاریك خودش برگردانند و شخصیت منفی اصلی هم «مترسك» (scarecrow)    بوده. او از گاز توهم زای خودش علیه بتمن استفاده میكرده و در نتیجه بتمن هم دچار توهم میشده و خیلی از دشمنان قبلی خودش را به صورت توهم جلوی چشمانش میدیده  (یكی از این دشمنان جوكری بود كه در قسمت اول جك نیكلسون نقشش رو بازی ميكرد). میگن هارلی كوئین هم قرار بوده در فیلم باشه و نقش زیادی هم داشته باشه او دختر جوكر بوده و میخواسته از بتمن انتقام بگیره! همچنین بازیگران معروفی مثل «مدونا» و «کورتنی لاو» مدنظر استودیو قرار داشتند برای ایفای نقش ایشون! ولی همانطور كه گفته شد پس از شكست تجاری و هنری فیلم "بتمن و رابین" ، این پروژه هم كاملا متوقف شد.

 

 مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

نقد فیلم "جوخه خودکشی" (SUICIDE SQUAD) - 2021

10 کمیک برتر "پرندگان شکاری" (BIRDS OF PREY)

20 شخصیت برتر مارول و دی سی كه خارج از دنیای كمیك بوک خلق شدند!

10 نویسنده برتر دی سی (DC) در دهه گذشته

15 دستیار برتر بتمن

10 قهرمان برتری که قدرت های فرابشری ندارند

تهدید آمیز ترین زوج های خبیث دنیای کمیک

برترین و مهم ترین شخصیت های جدید دی سی در 10 سال گذشته

15 دفعه ای که DCEU هواداران "واقعی" دی سی را عصبانی کرد

10 کمیک برتر جوخه خودکشی (SUICIDE SQUAD)

20 سریال ابرقهرمانی/کمیک بوکی فراموش شده تلویزیون

15 شخصیت دنیای کمیک که یادتون رفته قبلا هم در تلویزیون دیده شده بودند!

20 رفاقت برتر در دنیای کمیک بوک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

hassan91
#1 hassan91 1398-11-22 11:14
این جوئل شوماخر کلا گند زد به سری بتمن تیم برتون. بنظرم هارلی کوئیین رو تو سینما خوب نشون ندان.
همکاریش با بتمن هم خیلی عجیبه :-?
نقل قول کردن
hm
#2 hm 1398-11-22 14:17
ممنون استاد ، خیلی جالب بود
فقط همراهی با بتمنش خیلی جالب بود
نقل قول کردن
kiyan
#3 kiyan 1398-11-22 16:16
کلا به نظرم تو سالهای اخیر تبدیلش کردن به ددپول دیسی
همش دارای کارای ددپولو قرقره میکنه
من قبلا که با جوکر بود بیشتر از هارلی خوشم میومد
نقل قول کردن
Andrew_strucker
#4 Andrew_strucker 1398-11-23 09:06
به نقل از kiyan:
کلا به نظرم تو سالهای اخیر تبدیلش کردن به ددپول دیسی
همش دارای کارای ددپولو قرقره میکنه
من قبلا که با جوکر بود بیشتر از هارلی خوشم میومد

بله خب درسته ولی دوست عزیز تو این سالهای اخیر شاهد این بودیم که هر چی شخصیت به اصطلاح"punk" تر باشه، طرفدارای بیشتری هم خواهد داشت به همین دلیله شخصیت هارلی تو چند سال شخصیتش تغییراتی داسته
نقل قول کردن
s.p.i
#5 s.p.i 1400-05-26 17:30
خیلی ممنون بابت مقاله
هارلی یکی از شخصیت هایی بود که از انیمیشن وارد کمیک شد
و اولش به همراه جوکر به جنایت می‌پرداخت البته جوکر از اون سو استفاده می‌کرد کم کم از اون فاصله گرفت تبدیل به یک ضد قهرمان شد و برای دیسی حکم ددپول داره
جالبه که تنها فردی بود که از خطر جون سالم به در برد البته بگم وارنر یکم زیادی روی این شخصیت حساب باز کرد چون اونقدر هم معروف و محبوب نیست راستش منم طرفدار این شخصیت نیستم ولی هواداری خودشو داره
و هارلی یکی از برترین و مهم ترین شخصیت های جدید دیسی هست اونطوری که سایت از cbr ترجمه کرده

تشکر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45